Nikon D50 - Deel 2

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.932 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

RedXraD schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:02:

En alle features die te flashen zijn dan in een D50 firmware upgrade :)

edit: nvm

Maar om nou gelijk uit te gaan van een opvolger en/of discontinued vind ik maf ;) In juli 2006 is ook zo'n 'discontinued'-verhaal rondgegaan, wat uiteindelijk leverproblemen bleken te zijn. Dus gewoon even afwachten nog. Ik zit ook wel te wachten op een nieuwe D50(s) of D60, maar die komt dan ws. echt niet eerder dan de PMA.
Lees nou eens:
Anoniem: 22659 in "Nikon D50 - Deel 2"

De D50 is niet meer leverbaar, komt niet meer, is uitlopend, onbestelbaar, definitief afgelopen. Zo duidelijk? ;) Niet omdat ik het zeg, maar omdat ik die zut nogal eens bestel en mijn leverancier (Nikon Europe) zegt dat de D40 de opvolger is, kortom het nieuwe model, ipv de D50 zeg maar, snappie? ;)

Edit: in de zomer besloot Nikon Europe Inca over te nemen, hetgeen resulteerde in een ubertrage levering.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 13-01-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:06

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

rjvisje schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 22:07:
[...]

ik ben helaas ook zo iemand, maar ik heb nog geen DSLR :'( en om nou een van de laatste D50's ergens van internet te plukken terwijl hij verder niet meer leverbaar is/uit de productie is lijkt mij ook maar niks.
Ik snap je bezorgdheid, maar dat is niet terecht vind ik. Een Dslr wordt uiteraard vernieuwd en beter, maar de stapjes zijn maar klein vind ik. 6mp is gewoon meer dan genoeg en heel veel betere iso-performance zal je ook niet krijgen in deze instap modellen. Verder zijn een hoop dingen wel tot verbetering mogelijk, maar door marketing zal dat niet gebeuren. Kortom, een camera kopen die wat verouderd is zal meer gevoelsmatig vervelend zijn dan dat je er echt last van hebt in die zin. Compatibiliteit is iig geen probleem eerste tijd, ik verwacht niet dat nikon nu ineens met iets nieuws op de proppen komt dat. Kortom, als jij nog ergens een D50 kan vinden, koop hem dan gewoon.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
henkleerssen schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 19:46:
[...]

en was er verschil in grootte van de zoeker?
Ja, toch zeker wel. Ik vind de zoeker van de D80 een stuk fijner. Het is niet een enorm verschil, maar net dat beetje dat manual focus een stuk makkelijker maakt, zeker in groothoek. Ik vind alleen de prijs van de D80 wat minder fijn :) Het viel me trouwens op hoeveel verschil die extra halve inch display (2.5 ipv 2.0) nog maakt. De display van de D40/D80 is echt veel groter.

Wat ik wel een beetje vervelend vind bij de MM is dat er iets mis is met de toestellen, de zoekers van de meeste demo modellen zijn veel donkerder dan bij een echt toestel. Het lijkt wel alsof er een zonnebril op zit :) Boven en onder in is dan een lichtere streep. Dus echt testen met scherpstellen is er niet bij. Misschien hebben ze iets in het toestel gestopt om de sensor te beschermen als mensen de lens er af halen.

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 14-01-2007 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
GekkePrutser schreef op zondag 14 januari 2007 @ 02:26:
[...]
Wat ik wel een beetje vervelend vind bij de MM is dat er iets mis is met de toestellen, de zoekers van de meeste demo modellen zijn veel donkerder dan bij een echt toestel. Het lijkt wel alsof er een zonnebril op zit :) Boven en onder in is dan een lichtere streep. Dus echt testen met scherpstellen is er niet bij. Misschien hebben ze iets in het toestel gestopt om de sensor te beschermen als mensen de lens er af halen.
Doe er een accu in en dat probleem is verholpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:20
ApC_Rich schreef op zondag 14 januari 2007 @ 04:27:
[...]

Dat klopt inderdaad, maar ik vraag me wel af hoe dat dan zit? Gebruikt mijn D50 dan ook continu stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jep. Maar wat ik heb gelezen is dat hij 3 mAh gebruikt als hij aanstaat (zonder lichtmeting) en 2mAh als hij uitstaat. Maar ach. Gisteravond vergeten m'n cam uit te zetten maar de accu zit nog steeds vol. Dus zo'n ramp is het echt niet dat hij wat stroom gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Wilko schreef op zondag 14 januari 2007 @ 10:25:
Jep. Maar wat ik heb gelezen is dat hij 3 mAh gebruikt als hij aanstaat (zonder lichtmeting) en 2mAh als hij uitstaat. Maar ach. Gisteravond vergeten m'n cam uit te zetten maar de accu zit nog steeds vol. Dus zo'n ramp is het echt niet dat hij wat stroom gebruikt.
ik had in dat boek Thom Hogan gelezen dat het 2mA om 3mA is (laat dat h maar weg).. 200mA voor metering.. (merk ik ook als ik een lens met CPU eraan zet in vergelijking met CPU loze lenzen) en focussing rond de 500mA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ApC_Rich schreef op zondag 14 januari 2007 @ 04:27:
[...]
Hee, inderdaad! Ik heb het even geprobeerd met de accu er uit en bij mij is hij dan ook zo raar donker. Dat zal dat LCD ding dan wel zijn dat de focuspunten aangeeft, want die zie ik dan ook niet meer.

Ik laat hem soms trouwens wel eens een maand liggen met de accu er in en dan is de hij nog steeds vol (okee de indicator is niet zo precies maar toch). Dus dat stroomverbruik zal wel heel erg meevallen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
GekkePrutser schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:42:
[...]

Hee, inderdaad! Ik heb het even geprobeerd met de accu er uit en bij mij is hij dan ook zo raar donker. Dat zal dat LCD ding dan wel zijn dat de focuspunten aangeeft, want die zie ik dan ook niet meer.

Ik laat hem soms trouwens wel eens een maand liggen met de accu er in en dan is de hij nog steeds vol (okee de indicator is niet zo precies maar toch). Dus dat stroomverbruik zal wel heel erg meevallen ja.
Is het niet gewoon het diafragma wat zich sluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 09:44
-DG- schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:20:
[...]

Is het niet gewoon het diafragma wat zich sluit?
Het diafragma staat toch altijd op z'n grootste stand? Buiten bij volledig manuele lenzen .. hoewel sommige daarvan ook enkel sluiten als de ontspanner ingedrukt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Ja ik weet ook niet, maar toen ik een D70 ergens in de hand had (eerst zonder accu) viel me dat ook op. Toen ik even later met accu aan het kijken was leek dat donkere hetzelfde als wanneer je de DOF-preview in drukte.
Vandaar dacht ik dat het misschien de diafragma was, maar ik zou ook niet weten waarom ze die zouden sluiten als je de accu eruit haalt.
Heb helaas (nog :P ) geen DSLR om even te kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 13:45
Ook zonder lens wordt je matglas 'vaag' als je de accu eruit haalt, en dat komt omdat het een soort displaytje is dat stroom nodig heeft. Daarom heb je ook zo'n dun lijntje naar het actieve focuspunt lopen, dat is een draadje oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het klopt dat een doorzichtig lcd de viewfinder verlicht. Omdat het lcd alleen aan staat als de camera aan staat, is de viewfinder pas lichter als je camera dus aan zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80529

Geloof het of niet maar ik heb op de valreep een D50 besteld! Uiteindelijk heeft de prijs (goedkoopste body op dit moment?) en ergonomie (grote handen) de doorslag gegeven.

Als objectief ben ik na heeeeeeel veel zoeken, lezen, wikken en wegen uitgekomen op de Tamron 17-50 2.8. Dat objectief was bijna precies even duur als de D50 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ga je geen spijt van krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:49

janklp

FortyTwo Capital

Inderdaad, zeer zeker niet! Goede combinatie! Ga je veel plezier van beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:18

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Babbelen over objectieven kan in Het grote Nikonmount-objectieven-topic V3.0