Wil ik ook nog heen gaan, maar daar Vodafone momenteel wel gelijk loopt met de originele Nokia firmware, heb ik er niet zo'n haast mee. Daarnaast wil ik eerst nog uitzoeken wat Vodafone toegevoegd heeft dan wel verwijderd of disabled heeft. Kan ik Vodafone Live nog wel gebruiken ???
Zijn er andere nadelen als je overgaat van Vodafone firmware naar originele Nokia ?
Als Vodafone zo netjes in de pas blijft lopen laat ik die lekker staan.
Maar ja als over 3 maand Nokia wel met een nieuwe f/w komt, en Vodafone blijft op de huidige hangen dan baal ik dat ik hem niet omgezet heb. Wie weet is Gami intussen ook het strengere beleid gaan voeren......
Don't rely on their truth alone
Verwijderd
Het enige waar ik wel van baal is als je heel veel foto's of mp3's op je sd hebt staan, de hele telefoon wel traag wordt in galerij of muziekspeler.
Had eerst 250 foto's... galerij traag als het maar zijn kan
Heb nu toevallig veel mp3'tjes (200 ofzo) omdat ik op vakantie ben gegaan en nu is mn muziekspeler ubertraag.
In PCSuite vind ik de optie niet. En van Outlook weet ik, maar dat programma gebruik ik totaal niet op de PC (thunderbird en evt. outlook express) Ik wil puur alleen een simpele Agenda funktie.... invulen op PC doorsturen naar N70
Ik blijf het raar vinden dat NSP's mensen weigeren met branded gsm's.sphere schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:46:
[...]
Alleen reitsmatelecom? Of zijn er nog andere?
Of deze meteen wordt bijgewerkt zodra er een nieuwe versie uit is weet ik niet.
Wellicht dat iemand hier iets kan bevestigen. Ik vraag mij af of je de Nokia Updater kan gebruiken als je eerder een branded firmware hebt geupdate naar de officiele Nokia unbranded versie.
Ik heb eerder zelf mijn TMobile branded telefoon geupdate naar de laatste officiele Nokia versie. Ik kan nu echter niet nagaan of ik de Nokia Updater kan gebruiken zodra er weer een nieuwe versie beschikbaar is. Wellicht heeft hier iemand reeds de Updater gebruikt op een telefoon die eerder branded was.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Verwijderd
alleen de monteur zit op verschillende plekken
dus moe je op donderdag en vrijdag gaan
Ik laat het jullie nog weten!!
bedankt voor de reacties
Ik heb een Vodafone toestel met versie 2.05 nog wat, maar ik heb gewoon m'n software kunnen updaten naar 5.0616.2.0.3! Dus wat dat betreft had het met een Vodafone versie niks uitgemaakt!Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 01:07:
Als ik al die verhalen hoor over t-mobile en vodafone gelockte toestellen ben ik toch wel blij dat ik 25 eurie extra heb betaald (of het inleveren van een HEEEEEEELE oude telefoon in mijn geval) voor een simlockvrije n70. Heb hem pas laten updaten en nooit geen gezeik of problemen mee.
Het enige waar ik wel van baal is als je heel veel foto's of mp3's op je sd hebt staan, de hele telefoon wel traag wordt in galerij of muziekspeler.
Had eerst 250 foto's... galerij traag als het maar zijn kan
Heb nu toevallig veel mp3'tjes (200 ofzo) omdat ik op vakantie ben gegaan en nu is mn muziekspeler ubertraag.
Is er nog andere software voor de N70 met dezelfde functies?
Verwijderd
Ben zojuist ook de trotse eigenaar van een nieuwe Toyota + bluetooth carkit geworden, en kom er tot mijn teleurstelling achter dat de N70 dus niet werkt.Zelfde problemen als jij al schetste. Had zelfs al tweede N70 toestel in bestelling, dus maar gauw afbesteld. Ben jij inmiddels al wat wijzer geworden in dit drama? Hou mij even op de hoogte als je wilt?Xymox schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 00:17:
[...]
Uiteraard kan je gelijk hebben, echter wordt ik als N70 bezitter van het kastje naar de muur gestuurd en wordt ik ook niet bepaald vrolijk van zulke berichten
Na wat zoeken vond ik die software ook. Maar je moet dan wel de goede versie nemen, de Symbian versie. (Niet de Nokia versie). Ik kreeg hem probleemloos werkend op de N70 (wel even de USB verbinding methode selecteren en OPTagent installeren).... Maar ja de trial version haalt alleen van de N70 af en stuurt er niets naartoe. (En de cracked versies zijn allemaal over de datum)sander815 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 08:35:
ik krijg oxygen phone manager niet aan de gang. Mijn N70 is via BT aangesloten, werkt ook, maar zodra ik bijv de telefoonboek wil downloaden crashed de OPM_Agent, en wordt de verbinding verbroken
Is er nog andere software voor de N70 met dezelfde functies?
Super gaaf programma, net wat ik zocht.... alleen jammergenoeg geen freeware.
Als ik geen dergelijk programma vind, denk ik dat ik voor het eerst in jaren weer eens software ga kopen.
[ Voor 15% gewijzigd door LessRam op 28-08-2006 16:46 ]
CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...
Gebruik *#0000# op je N70 kijk welke versie je nu hebt.Azteke schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:28:
ik probeer ook mn N70 up te daten (vodafone branded) maar hier geeft ie doodleuk aan dat er geen updates beschikbaar zijn... anybody an idea?
De recentste Firmware is 5.0616.2.0.3
Grote kans dat je die er dus al op hebt staan.
kan het misschien aan mijn firewall liggen?
YepAzteke schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:30:
nope, ik heb versie 2.0539.1.2
kan het misschien aan mijn firewall liggen?
Helaas geen positief nieuws te melden. Ik hoop op een volgende firmware update...Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 12:11:
[...]
Ben zojuist ook de trotse eigenaar van een nieuwe Toyota + bluetooth carkit geworden, en kom er tot mijn teleurstelling achter dat de N70 dus niet werkt.Zelfde problemen als jij al schetste. Had zelfs al tweede N70 toestel in bestelling, dus maar gauw afbesteld. Ben jij inmiddels al wat wijzer geworden in dit drama? Hou mij even op de hoogte als je wilt?
Maar het ziet er naar uit dat ik een andere carkit laat inbouwen, maar wel vooraf checken of de N70 het wel doet met de vervanging uiteraard.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
verder: WinXP home, up-to-date
nieuwste versie van Nokia PC Suite
Ook NPS uitgezet / gedeinstalleerd
Verwijderd
Ik heb dus een N70 (al half jaar) van vodafone met abbo. Heb er een mmc van 1 gig van sandisk in. vandaag route66 mobile 7 software gekocht en erop gezet. Gps muis: adapt ad-500.
Heb zelf de firmware geupdate via http://www.nokia.co.uk/no...html?orig=/softwareupdate, zit nu laatste nieuwe firmw op.
allereerst: firmware update: ik heb die van nokia erop gezet maar er geen problemen mee.
Waarom doet niet iedereen dat via internet?
Ik kan er gewoon mee bellen en hij geeft de vodafone internet verbinding aan. Lijkt me makkelijker dan naar zo'n nokia cervice c te moeten gaan. Of uh, moet ik die problemen nu nog tegenkomen?

maar goed, wat mn probleem is,
ik heb de software op de n70 gezet en die doet het (na de de firmware update hiep hoi)
Ik heb de gps muis gepaard met de gsm, ook dit gaat goed... lijkt t..
Want als ik route66 aanzet vind ie na een uur nog steeds geen satelieten
Ik las hier in t forum dat het lang kon duren, wel zeker een kwartier.. maar ja.. uh.. nu al een dik uur aan staan, en buiten liggen, bereik is oke (kijk dan naar het bereik wat ik heb om te bellen) dus tja :-S
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik las namelijk wel dat er meer mensen deze gps muis hebben.. dus zou t moeten doen.
Alvast bedankt voor n reaktie,
monique
Verwijderd
en dat ie er 5 vindt is dat normaal of weinig?
grtz monique
Via internet updaten is pas een week mogelijk !Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 23:54:
allereerst: firmware update: ik heb die van nokia erop gezet maar er geen problemen mee.
Waarom doet niet iedereen dat via internet?
Ik kan er gewoon mee bellen en hij geeft de vodafone internet verbinding aan. Lijkt me makkelijker dan naar zo'n nokia cervice c te moeten gaan. Of uh, moet ik die problemen nu nog tegenkomen?
Voorheen kon "niemand" de firmware updaten zonder naar een NSP te gaan. En met Vodafone heb je geluk, die geeft momenteel een even recente firmware als Nokia zelf. Met T-Mobile krijg je een veel oudere firmware. T-Mobile loopt erg achter, en zolang T-mobile geen nieuwe firmware versie maakt zal Nokia die ook niet via de updater erop kunnen zetten. Raar maar waar.... Nokia af daarbij afhankelijk van T-Mobile (die dus laks is)
De eerste keer kan het wat langer duren, maar een uur vind ik erg lang. Bij mij was het hooguit 15 minuten (maar.... een andere muis)maar goed, wat mn probleem is,
ik heb de software op de n70 gezet en die doet het (na de de firmware update hiep hoi)
Ik heb de gps muis gepaard met de gsm, ook dit gaat goed... lijkt t..
Want als ik route66 aanzet vind ie na een uur nog steeds geen satelieten
Heb je in Route66 wel de juiste GPS-receiver/muis geselecteerd ?Ik las hier in t forum dat het lang kon duren, wel zeker een kwartier.. maar ja.. uh.. nu al een dik uur aan staan, en buiten liggen, bereik is oke (kijk dan naar het bereik wat ik heb om te bellen) dus tja :-S
Buiten heb ik meestal bereik van ongeveer 7 satelieten
Binnen valt bij mij de GPS ontvangst ook meestal weg, da's vrij normaal.
Verwijderd
Ik vond het al raar dat t zo makkelijk kon, terwijl ik las dat bijna ied naar een cervicec. gaat.. mzzl dat het nu via internet gaat dus
Ik heb nog eens gekeken in route, heb daar als standaard gps de: bt gps staan, is die adapt ad-500 zie ik ook in de gsm staan bij gekoppelde apparaten.
mmm denk toch dat ik er mee terug ga, ik las vandaag ook dat de adapt ad700 of 750 n stuk beter zijn, en voor dat voor maar 15 euro meer dan wat ik nu voor die ad500 heb betaald.. heeft 20 kanalen (deze 15) en heeft SiRFstar III chipset. (schijnt ook beter te zijn?) ik heb er verder geen verstand van maar ja.. vind deze een beetje errug traag.
Al las ik op een ander forum (www.pocketinfo.nl) weer dat die adapt juist omdat ze zo klein zijn, de antenne ook kleiner is en dus minder satelieten kan ontvangen
Ik gebruik zelf een Holux236 GPS-receiver, die 5 bij 6 centimeter is en een super ontvangst heeft.Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 01:04:
mmm denk toch dat ik er mee terug ga, ik las vandaag ook dat de adapt ad700 of 750 n stuk beter zijn, en voor dat voor maar 15 euro meer dan wat ik nu voor die ad500 heb betaald.. heeft 20 kanalen (deze 15) en heeft SiRFstar III chipset. (schijnt ook beter te zijn?) ik heb er verder geen verstand van maar ja.. vind deze een beetje errug traag.
Al las ik op een ander forum (www.pocketinfo.nl) weer dat die adapt juist omdat ze zo klein zijn, de antenne ook kleiner is en dus minder satelieten kan ontvangensja....
10, 13, of 20 kanalen..... het maakt niet uit. Om navigatie te kunnen gebruiken heb je aan 3 sateliet verbindingen genoeg. Enige voordeel aan meer kanalen is dat er dus meer kansen zijn dat er een snellere verbinding komt.
Wat wel erg veel uitmaakt is SiRFII of SiRFIII: die laatste heeft een veel betere en snellere ontvangst.
Heb je dan nog steeds een Nederlandstalige Telefoon?
Verwijderd
Same hereTazzz schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:05:
Same here: v 2.0539.1.2 van 19-10-05 wil ook niet updaten, geeft aan geen update gevonden. Ook T-Mobile.
Ow
overigens heb ik soms iets heel vreemds, dat mijn microfoon kraakt... kan de ander wel horen tijdens het bellen, maar hij kan mij met geen mogelijkheid verstaan
Hier heb ik idd ook wel eens last van. Niet altijd en idd met verschillende personen. Zeer irritant.TommyboyNL schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:06:
Heeft iemand wel eens last van een echo tijdens het bellen? Ik hoor mezelf wel eens echoen als ik met iemand bel. Dit is me opgevallen bij gesprekken met verschillende personen.
Btw werkt m'n Pc Suite nog steeds niet met de USB kabel.........
Verwijderd
die echo heb ik ook wel eens, niet bij iedereen altijd bij dezelfde persoon..
gebruiken jullie toevallig beiden ook ooit tomtom met bluetooth GPS ofzo? las ergens dat meer mensen er last van hadden na het verbreken van een bluetooth verbinding...Vlooi schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:31:
[...]
Hier heb ik idd ook wel eens last van. Niet altijd en idd met verschillende personen. Zeer irritant.
Btw werkt m'n Pc Suite nog steeds niet met de USB kabel.........
Gisteren zelf de telefoon proberen te updaten, eerste keer mislukte het volgens de pc (ik denk door los contact in de kabel), maar toen ik op mijn gsm keek stond er wel V 5.0616.2.0.2. Ik dacht, doe het nog maar een keer zodat de pc zegt dat het gelukt is. De 2e keer lukte het wel en de nieuwe firmware staat er op.
Positieve ervaringen tot nu toe:
- Er staat Afb en Video in plaats van afbeeldingen in de galerij
- Het verschil tussen een filmpje en een afbeelding is iets groter
Negatieve ervaringen tot nu toe:
- Het witte thema wat ik gebruikte was weg, nu heb ik een soortgelijk kunnen downloaden na lang zoeken, maar dit is nog niet helemaal hetzelfde (en ik heb het graag zoals ik het wil
- Als ik tracks open in de galerij, kom ik in het "Muziekmenu" van de muziekspeler ipv een lijst zoals bij geluidsclips
Vreemde ervaringen tot nu toe:
- Hij is helemaal niet sneller
- Alle software wat ik had geïnstalleerd stond er nog op, ook de gegevens op het telefoongeheugen incl contacten
Wat denken jullie hiervan?
:: Game Over ::
Als ik dus in mijn auto de N70 verbind van de GPS ontvanger kan ik dan ook nog de N70 verbinden via BleuTooth met mijn bleutooth carkit?
Oftewel, kun je 2 bleutooth verbindingen tegelijk hebben?
Verwijderd
Verwijderd
Ja, ik kan zowel de TT GPS als mij BT Logitech 'oortje' tegelijkertijd gebruiken. Je hoort dan de stem van TT via het oortje.riniton schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:53:
Even een vraagje, De N70 werkt samen met de BleuTooth GPS ontvanger voor TomTom.
Als ik dus in mijn auto de N70 verbind van de GPS ontvanger kan ik dan ook nog de N70 verbinden via BleuTooth met mijn bleutooth carkit?
Oftewel, kun je 2 bleutooth verbindingen tegelijk hebben?
Vreemd hier geen probleem, wel vond hij een nieuwe usb driver met instaleren van de update van de software. misscien is dat het ?Azteke schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:51:
vodafone / planet
verder: WinXP home, up-to-date
nieuwste versie van Nokia PC Suite
Ook NPS uitgezet / gedeinstalleerd
I'll let you know how it went
Beetje rare opmerking van hun. Bij mij was het geen probleem omdat ze zelf erkende dat het een probleem is.Jozef Sss schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:25:
Toen ik in juni of juli naar een Nokia Service Point ben geweest vertelden ze me dat ze mijn N70 niet konden updaten ivm een "bluetooth probleem". Ze zeiden dat ik m'n telefoon maar moest laten opsturen naar Nokia om hem te laten maken.
Dat heb ik ook. Vond het vorige veel fijner werken. Btw is het bewerken van een afspeellijst wel vooruit gegaan.Negatieve ervaringen tot nu toe:
- Als ik tracks open in de galerij, kom ik in het "Muziekmenu" van de muziekspeler ipv een lijst zoals bij geluidsclips
Ik vind hem ook niet echt bijster veel sneller. Wel in de galerij trouwens.Vreemde ervaringen tot nu toe:
- Hij is helemaal niet sneller
- Alle software wat ik had geïnstalleerd stond er nog op, ook de gegevens op het telefoongeheugen incl contacten
Maar dat je software er nog op stond is raar tenzij je het op je geheugenkaart hebt geinstalleerd ipv het telefoongeheugen. Bij mij was het nl wel verdwenen en kon ik het via een backup weer terugzetten.
Ik heb idd een TT GPS ontvanger. Maar bedoel je dat het echoen optreedt nadat ik de verbinding verbroken heb met de TT?boemboem schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:09:
[...]
gebruiken jullie toevallig beiden ook ooit tomtom met bluetooth GPS ofzo? las ergens dat meer mensen er last van hadden na het verbreken van een bluetooth verbinding...
Dat is me eigenlijk niet echt opgevallen. Zal er eens op letten.
Verwijderd
Ik had ook een vraagje heb tom tom op me geheugen kaart staan en aangezien groot deel van europa er op staat waar ik toch nooit kom, zou ik dat ook kunnen verwijderen?
Zou ik bijv. France_plus of oost europa_plus kunnen verwijderen? zonder gevolgen dat tom tom niet meer werkt.
Zeker als je de originele software hebt, staat die toch op CD en kun je later altijd weer bij installeren. Heb je de CD niet, kun je eventueel een backup maken je weet maar nooit of je volgend jaar in Polen wilt gaan kamperen ;-)
Verwijderd
Wat ik wel heb gelezen ergens was dat de firmware's soms op usenet worden gepost. Ik snap natuurlijk dat dat geheel op eigen risico is, maar vroeg me af of ik dan wel zelf de T-Moblie van nieuwe firmware kan voorzien. Iemand een idee of dat lukt?
Blijft dan wel wachten totdat er 1 langskomt. De laatste staat er nog op en is inmiddels 62 dagen oud. Helaas is mijn retentie maar een dag of 20. Kan iemand mij vertellen of deze vaker in nieuwsgroepen te vinden zijn of dat je gewoon geluk moet hebben.
Verwijderd
niemand die voor mij misschien een n70 frontje wil bestellen ? ben zelf niet in staat dit te doen omdat ik geen paypal/credit card heb!
groetne roel
Verwijderd
Ik denk dat ik er nu wel uit ga komen en anders msn ik je wel.
Verwijderd
Mail me maar, ik heb er een paar liggen.Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:57:
hallo,
niemand die voor mij misschien een n70 frontje wil bestellen ? ben zelf niet in staat dit te doen omdat ik geen paypal/credit card heb!
groetne roel
sonsan1 apestaartje gmail punt com
Je kan ook zonder CC een paypal account openen, ik heb het zelf gedaan met giro, dus ik zie het probleem niet?Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:57:
hallo,
groetne roel
Verwijderd
Officiele ??? Waar?Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 00:28:
Ik zag trouwens hele mooie officiele zwarte n70 frontjes
mooooooi
Ik heb er inmiddels al 2 gehad (op 1 of andere manier trek ik krassen aan).
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Firmwareänderungen zwischen 5.0609.2.0.1 und 5.0616.2.0.3
Nokia Mobile Phones Service Bulletin No.
SB-049/15.06.06
Diverses
* Device no longer reboots after entering PIN code with a small number of USIM cards
* It is now possible to send an MMS with video or audio content
* The input method indicator 'Pinyin' and 'Bihui' shows correctly
Music player
* Rolf PR2 Localisation problem in Music Player ("A Processar" issue) fixed
* Rolf Music Player ?save? query localisation fixed
* Music player crash with incorrect ID3 tag date information fixed
For Telefonica
* When receiving a call during a music download, the music no longer plays incorrectly
For Orange
* Possibility to enable OHS for Orange variant fixed
For O2
* SAT refresh - voice call coordination in place
* Old HomeZone information displayed correctly
* HomeZone text appears after Active Idle is turned on
* HomeZone & CityZone texts are now animated correctly
* HomeZone icon disappears at appropriate times
* SAT refresh comes through during voice call correctly
* "App. closed Standby mode" issue is fixed
* O2 music application download functionality fixed
For T-Mobile
* SATUI Active Idle plug-in is shown in Active Idle correctly
* Enabling messaging active idle plug-in after using NBC with active idle behaves successfully
* Active idle displays correctly formatted Ai controls when the user has a large amount of PIM data.
==========================================
Firmwareänderungen zwischen 3.0546.2.3 und 5.0609.2.0.1
Nokia Mobile Phones Service Bulletin No.
SB-036/22.03.06
New features in MCU SW 5.0609.2.0.1
* Bluetooth: A note implemented to the end user when activating Bluetooth from "Settings" menu, if the Bluetooth profile is set to hidden.
* Music Player Improvements
* Scanning both phone & MMC memory
* Better playlist support
* Active Idle plugin support
* Improve supported media
* Better support for Albums & Artist meta data
* Browser: The X-Oma-Drm-SD header implemented
User Interface
* Sensitivity of Brightness Modification in Image Editor increased
* Flash lite support in Media Gallery reintroduced
* Speed of Returning from sequence post*capture view with many images increased
* Active Standby icon for e*mail correctly aligned
* Autolock/Anykey relationship realigned
* Night mode icon modified
* PIN code request sequence set correctly. Sleep mode behavior now appropriate
Camera
* Camera StartUp time improved
* Camera behavior in relation to ?keypad lock? improved
* Switching to secondary camera in video mode when burst is enabled: Sequencing improved.
* Sequence capture behavioral improvements when application closes
* Closing Left Navi Key no longer adversely affects saving sequence images
* Long sequence capture retains images
* Error note handling improved
Gallery
* Inserting MMC will not close Gallery
* When adding thumbnails from folder - images now shown
* Added Image resolution is correctly aligned
* Slide show with music. Improvements in audio level settings and call handling behavior
* Image counter updated when memory card is replaced
* Music Player allows battery low warnings to be displayed
* JPEG decoding improved
Applications
* Notepad now opens large text files
* Creating audio*only clip in high quality mode (MP4) allowed
* MMS postcard name entering improved
* Access point configurator application and database improvements
* Chinese language FM radio: Selecting profile sequence corrected
DRM
* View certificate details for DRM content displayed correctly
* Opening OMA DRM protected audio/mp3 files in Browser facilitated
MMC
* Handset stability improved when using SAT menu originated SMS services
* 'Memory card not available' note disappears when appropriate after closing embedded app
Messaging
* When search label is used for selecting the attachment to MMS, correct sequence takes place
* Wrongly formatted SIP addresses no longer cause handset to freeze.
Bluetooth
* Reliability of Bluetooth connectivity improved
* Audio quality of voice command with BT headsets improved
Video Sharing/Streaming
* VS Cancel sequence correctly aligned
* Real player closing sequence after ISHO realigned
* ?Video Sharing" prompts now appear when appropriate
Call Processing
* Correct response to MO when MT ignores an invite in place.
* Emergency number update according to regulations
* Alternative ?Ringtone? issue resolved
* Simultaneous Video call and SMS receipt prompts correct ring tones.
Cellular Signaling
* Video telephony Inter Operability optimized
* RSSI measurements in 2G re*evaluated
Radio
* Performance has been maximized by improving the 2G > 3G reselection algorithm
Verwijderd
Eeeh... Whuh?! Ik heb t-mobile en kan niet updaten... Zijn er nou toch veranderingen doorgevoert in die nieuwe versie van de firmware met betrekking tot T-Mobile?LessRam schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 09:59:
*snip*
For T-Mobile
* SATUI Active Idle plug-in is shown in Active Idle correctly
* Enabling messaging active idle plug-in after using NBC with active idle behaves successfully
* Active idle displays correctly formatted Ai controls when the user has a large amount of PIM data.
*snip*
Misschien heeft T-Mobile hem nog niet vrij gegeven ?
even voor de duidelijkheid het is een vodafone branded N70.
alvast bedankt
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Verwijderd
Geen probleem, krijg je gewoon een nieuwe vodafone branded er op.Paladin schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:10:
Ik zelf ben ook nu 4 maanden in bezit van Vodafone Nokia N70 en heb firmware versie V 2.0539.1.2 van 19-10-05. Is deze vanaf heden nu ook zelf up te daten met die firmware updater van het internet?
even voor de duidelijkheid het is een vodafone branded N70.
alvast bedankt
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb sinds 4 maanden een Nokia n70 met vodafone.
Gisteren heb ik de firmware geupgrade naar 5.0616.2.0.3
Vandaag heb ik een gps ontvanger gekocht de Adapt ad-750.
Ik heb hem 7 uur opgeladen en toen aangezet, na hem 6 minuten te hebben laten liggen ben ik gaan rijden. Hij geeft de weg goed aan, alleen de vrouw stottert heel erg!! hoe kan dit??
ook valt het gps signaal af en toe weg en wat is er aan te doen?
voor de rest geeft hij de weg prima aan.
Het af en toe wegvallen van de GPS is een mankelment van de N70, welke firmware. software, GPS ontvanger je ook gebruikt. Dit gebeurd met name wanneer je de flitspaal.nl bestanden gebruikt. Verwijder deze bestanden en het probleem is al voor een groot deel verholpen. Zelf niet getest want ik "kan niet zonder" die bestanden :-) i.p.v. al dei lossen flitspaal bestanden heb ik de flitspaal_all_mobile geladen en dat gaat redelijk goed.Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 21:01:
Vandaag heb ik een gps ontvanger gekocht de Adapt ad-750.
Ik heb hem 7 uur opgeladen en toen aangezet, na hem 6 minuten te hebben laten liggen ben ik gaan rijden. Hij geeft de weg goed aan, alleen de vrouw stottert heel erg!! hoe kan dit??
ook valt het gps signaal af en toe weg en wat is er aan te doen?
voor de rest geeft hij de weg prima aan.
Het wegvallen van de stem is te voorkomen door zoveel mogelijk (alle?) POI's uit te schakelen of te verwijderen.
Verwijderd
fout beveiliging bij installatie kan installatie niet uitvoeren dit is de melding die hij dan geeft ik gebruik een firm ware van datum V 2.0539.1.2
19-10-05
RM-84
ik vraag me af of het daardoor komt
dr zit ook een virus scanner in van symantec maar die heb ik dan ook uitgeschakeld en wil het nog steeds niet doen
wie o wie kan me hiermee helpen alvast bedankt voor jullie aandacht
Thuis was het niet gelukt, maar bij die vriend wel. Hij gaf een foutmelding bij het eind van het installatieproces, maar na de batterij er even uitgehaald te hebben was de update eindelijk voltooid. Alleen jammer dat de backup, die ik thuis gedraaid had, niet meer teruggezet wilde worden, dus ben wel al mijn agenda items en berichtjes kwijtAzteke schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 08:01:
Ik ga het vanavond weer proberen (eerst stage), en dan deinstalleer ik alles nog een keer. Als dat niet werkt ga ik de update donderdagavond bij een vriend proberen, die heeft hem wel succesvol geupdate
I'll let you know how it went
Sorry magca, maar hier kan ik geen wijs uit worden, en anderen denk ik ook niet. Kan je je post editen (inloggen en dan op het editknopje boven je post klikken) en er op zijn minst punten tussenzetten?
Verwijderd
Iemand een idee??
Aha dus toch gelukt !!Azteke schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 07:59:
[...]
Thuis was het niet gelukt, maar bij die vriend wel. Hij gaf een foutmelding bij het eind van het installatieproces, maar na de batterij er even uitgehaald te hebben was de update eindelijk voltooid. Alleen jammer dat de backup, die ik thuis gedraaid had, niet meer teruggezet wilde worden, dus ben wel al mijn agenda items en berichtjes kwijt
Vreemd, hij zou die backup ook gewoon terug moeten zetten.
Probeer der eens op te dubbel klikken, met aan gesloten telefoon.
Ik kan zelf backups van mijn vrouw der telefoon terug zetten, op mijn telefoon, en omgekeerd
Ga op zoek naar Toepassingsbeheer, open Opties en dan Instellingen.Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 07:34:
Kanip
programmas of themas en zo kan ik niet installeren dan geeftie een fout melding van
fout beveiliging bij installatie kan installatie niet uitvoeren dit is de melding die hij dan geeft ik gebruik een firm ware van datum V 2.0539.1.2
19-10-05
RM-84
ik vraag me af of het daardoor komt
dr zit ook een virus scanner in van symantec maar die heb ik dan ook uitgeschakeld en wil het nog steeds niet doen
wie o wie kan me hiermee helpen alvast bedankt voor jullie aandacht![]()
En zet daar Software-installatie Aan Online certif.controle uit
En installeren maar
Verwijderd
het hoeft geen carkit te zijn waar je mee kan bellen via boxen maar een gewonen houder is voldoende.
verder weet iemand mischien of je de gps ontvanger altijd bij de vooruit moet hebben? heeft hij bijvoorbeeld in het dashboard kastje geen ontvangst?
En ik merk dat als ik een backup op m'n geheugenkaartje maak, mijn sneltoetsen niet goed meer functioneren. Als ik op pijltje naar beneden druk moet normaal de contacten verschijnen. Die flitsen voorbij en sluit ie weer direct af binnen een tel.
Branded by T-Mobile (of iets dergelijks) ? Dan zit er niets anders op dan te wachten tot T-Mobile een nieuwe firmware aan Nokia leverd die dan in het programma van Nokia gestopt kan worden. Klagen bij T-Mobile is de enige oplossing. (Of naar een nokia service point gaan en daar de recentste nokia firmware erop laten zetten)Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 09:06:
Ik heb begrepen dat ik via de engelse nokia site een utillity kan vinden om me software uptedaten. Nu ik daty programma binnengehaald, install etc etc.. Sluit me mobiel aan met huidige firmware 3.xxxxxx dus ik denk, daar gaat mooi die 5.616 op. Maar nee... Krijg ik de melding: "U software is al op to date"
Iemand een idee??
Bij de Halfords hebben ze een perfecte houder (inclusief allerlei hulpstukken ter bevestiging) ik heb deze gekocht voor 18,50 euro, vervolgens met de zuignap aan de ruit vastgezet, zit perfect.Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 09:38:
weet iemand een goedkope houder voor de n70 voor in de auto? ik heb nu tomtom en ik zou dan wel makkelijk op me telefoon willen kijken.
het hoeft geen carkit te zijn waar je mee kan bellen via boxen maar een gewonen houder is voldoende.
verder weet iemand mischien of je de gps ontvanger altijd bij de vooruit moet hebben? heeft hij bijvoorbeeld in het dashboard kastje geen ontvangst?
http://www.halfords.nl/NL...tail.htm?productId=180288
Qua ontvangst: als je warmte werende ruiten hebt wordt het moeilijk goede ontvangst te hebben. Vaak zit er dan alleen op de voorruit bij de achteruitkijk spiegel een klein rondje waar de ontvangst doorheenkomt. Dan is het inderdaad kwestie om de ontvanger daar zo dicht mogelijk bij te plaatsen. Orf een externe antenne te gebruiken.
Heb jij het met die bb5 (of zoiets) geprobeerd ? Is dat moeilijk ? Of viel het mee ?admiral schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 09:08:
maakt het verschil of je je phone met een illegale doe het zelf manier hebt geupdate? Kan je dan nog steeds de officiele nokia internet update gebruiken?
Volgens mij kun je gewoon updaten met Nokia software, maar probeer het eens ben benieuwd of het werkt al dan niet.
ja met bb5. En 't ging niet gelijk lekker soepel. Het was even uitvinden hoe eea werkte.LessRam schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:34:
[...]
Heb jij het met die bb5 (of zoiets) geprobeerd ? Is dat moeilijk ? Of viel het mee ?
Volgens mij kun je gewoon updaten met Nokia software, maar probeer het eens ben benieuwd of het werkt al dan niet.
Zal van't weekend es proberen de officiele update te doen.
[ Voor 8% gewijzigd door LessRam op 01-09-2006 15:08 ]
Verwijderd
hetnet schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 09:26:
[...]
Ga op zoek naar Toepassingsbeheer, open Opties en dan Instellingen.
En zet daar Software-installatie Aan Online certif.controle uit
En installeren maar
Verwijderd
Edit: Na lang speuren en uitproberen lijkt het erop dat het niet mogelijk is. Ik hoopd at er wel een programma is die het wel mogelijk maakt. Op mijn oude 7650 kon ik via aparte programma wel foto's schieten in volledige scherm.
Edit2: @teacher: ik heb het over maken van foto's en filmpjes en niet het bekijken ervan
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 00:05 ]
Overigens, is bij jullie versie 5.0616.2.0.3 ook traag in de gallery als er wat dikke filmpjes in staan?
Bij mij is het echt dikke stront....
Wise enough to play the fool
Verwijderd
ye-roon schreef op maandag 17 juli 2006 @ 23:35:
[...]
sorry dat ik mezelf qoute maar heeft er niemand een zelfde probleem of een oplossing?
Oh en me zusje vroeg zich ook af hoe de battarij duur was, ze had em namelijk zaterdag avond opgeladen en hij was vandaag tussen 9 en 18.00 uitgegaan omdat er geen battarij nivo meer was. Nog nooit gehad bij nokia dat ik zo'n korte duur had met mijn telefoon, maja, ze zal vast de eerste keer fout opgeladen hebben.
Is hier een oplossing voor?
- BlueTooth uitzetten.Witlof schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 23:50:
Ik heb mijn Nokia N70 toch al wel een tijd maar sinds kort voorzien van een Transcend 1GB geheugenkaartje. Wel prettig zo'n groot geheugenkaartje maar mijn accu is in een dag leeg. Eerst lukte het toch wel om er 2 á 3 dagen mee te doen....
Is hier een oplossing voor?
- Bij netwerk instellingen, Netwerkmodus alleen op GSM zetten ipv Dual Modus. (alleen als je naar het buitenland gaat heb je die nodig)
- En natuurlijk geen intensieve programmas gebruiken als tomtom......
- Batterij een paar keer achter elkaar helemaal leeg laten lopen tot te phone uitvalt, verbeterd de batterij ook.
De geheugenkaart maakt niets uit, ik heb een 2 GB Kingston en doe er echt minimaal 2 dagen mee. Alleen als ik TomTom gebruik slurpt ie energie. Enige nadeel van een groter geheugen kaartje is dat er meer programmas/videos/muziek op past en je dus meer speelt met het apparaat :-) dus groter verbruik.
Nu wilde ik ook mijn telefoon updaten met de link die in dit topic gegeven is maar nu ik de Nokia Software Updater gedownload heb start dat programma niet op. Ik heb een backup gemaakt van mijn telefoon en toen de software geinstalleerd. GSM hangt aan de lader. Hebben meer mensen hier last van? Software start op met het schermpje en zegt niet meer dan "Starting Application".
Het is een 'echte' Nokia en dus niet van Vodafone of T-mobile of zo. Firmware is nu: V3.0546.2.3 18-11-05 RM-84
[ Voor 10% gewijzigd door Witlof op 02-09-2006 09:42 ]
navigatie vreet batterijen.LessRam schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 09:09:
[...]
- BlueTooth uitzetten.
- Bij netwerk instellingen, Netwerkmodus alleen op GSM zetten ipv Dual Modus. (alleen als je naar het buitenland gaat heb je die nodig)
- En natuurlijk geen intensieve programmas gebruiken als tomtom......
- Batterij een paar keer achter elkaar helemaal leeg laten lopen tot te phone uitvalt, verbeterd de batterij ook.
De geheugenkaart maakt niets uit, ik heb een 2 GB Kingston en doe er echt minimaal 2 dagen mee. Alleen als ik TomTom gebruik slurpt ie energie. Enige nadeel van een groter geheugen kaartje is dat er meer programmas/videos/muziek op past en je dus meer speelt met het apparaat :-) dus groter verbruik.
alleen omdat ik de telefoon toch aan het raam het hangen met een houder,
laat ik hem in de auto op bij het gebruik van route 66 (*kuch, mocht iemand tom tom hebben*kuch).
wel makkelijk als je regelmatig in de auto zit.
Verwijderd
Ik heb dat zelfde probleem en vond een (persoonlijke smaak) mooi hoesje in de lokale telecom-shop:

Grtz
Nu werd ik alleen verast met het feitdat ik via het nokia update programma gewoon de Vodafoon software kreeg (Versie 5.0616.2.0.3)
(dit zal wel weer niet mogen)
Heeft iemand mischien de orginele Nokia firmware (V 5xxx) als los bestand...
En heeft diegene dan mischien ook enig idee hoe ik die kan importeren via de nokia update software.. Ik zie namenlijk alleen de mogenlijkheid om de firmware te laten downloaden en niet om zelf een firmware bestand aan te geven
....
(btw het back-upen werkte gewoon naar behoren)
FreeReef.nl
Verwijderd
Ik heb nu sinds 3 dagen navigatie op mijn n70 en het werkt uitstekend!
In het begin happerde de stemen viel degps soms weg. na tips hier is dit allemaal weg.
Heb net 55 km naar rotterdam gereden met de navigatie geen uitval en zelfs in een tunnel had de gps super ontvangst. als ik hem aanzet vind hij gelijk eensignaal.
ik heb de adapt ad-750
ben er dus tevreden mee
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 17:48 ]
Dit topic is gesloten.