Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:47:
mensen,

Ik heb nu sinds 3 dagen navigatie op mijn n70 en het werkt uitstekend!
In het begin happerde de stemen viel degps soms weg. na tips hier is dit allemaal weg.

Heb net 55 km naar rotterdam gereden met de navigatie geen uitval en zelfs in een tunnel had de gps super ontvangst. als ik hem aanzet vind hij gelijk eensignaal.

ik heb de adapt ad-750

ben er dus tevreden mee :)
Momenteel rijd ik nu ook al 3 dagen probleemloos met TomTom. Wel alle POI's uitgeschakeld, de wegbenamingen weggelaten, en flitspalen alleen het grote bestand benelux_all_mobile
Geen uitvallers gehad.... Maar alle dagen alleen nog maar ritjes van 20 kilometer gereden.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 09:09:
[...]

- BlueTooth uitzetten.
- Bij netwerk instellingen, Netwerkmodus alleen op GSM zetten ipv Dual Modus. (alleen als je naar het buitenland gaat heb je die nodig)
- En natuurlijk geen intensieve programmas gebruiken als tomtom......
- Batterij een paar keer achter elkaar helemaal leeg laten lopen tot te phone uitvalt, verbeterd de batterij ook.

De geheugenkaart maakt niets uit, ik heb een 2 GB Kingston en doe er echt minimaal 2 dagen mee. Alleen als ik TomTom gebruik slurpt ie energie. Enige nadeel van een groter geheugen kaartje is dat er meer programmas/videos/muziek op past en je dus meer speelt met het apparaat :-) dus groter verbruik.
Dual Mode heeft niks met het buitenland te maken, maar alles met UMTS. Dus als je UMTS wil gebruiken (Beeldbellen bijvoorbeeld) dan moet je Dual Mode lekker aan laten staan. Zie handleiding en dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 00:58:
[...]
Dual Mode heeft niks met het buitenland te maken, maar alles met UMTS. Dus als je UMTS wil gebruiken (Beeldbellen bijvoorbeeld) dan moet je Dual Mode lekker aan laten staan. Zie handleiding en dit forum.
Inderdaad.... was er effe niet goed bij met m'n kop.
Maar voor wat ik gelezen heb (correct me if I'm wrong) vreet die DualMode met meer energie dan alleen GSM. En dus als je UMTS nooit gebruikt (wie gebruikt er beeldbellen?) is alleen GSM een energie besparende optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
LessRam schreef op zondag 03 september 2006 @ 08:34:
[...]

Inderdaad.... was er effe niet goed bij met m'n kop.
Maar voor wat ik gelezen heb (correct me if I'm wrong) vreet die DualMode met meer energie dan alleen GSM. En dus als je UMTS nooit gebruikt (wie gebruikt er beeldbellen?) is alleen GSM een energie besparende optie.
Nou daaar heb ik nog niks van gemerkt anders, we hebben er twee, en bij de een staat DualMode aan en de andere staat het uit. en ze zijn alle twee bijna even snel leeg.

Wat erg veel energie vreet dat zijn Mp3-tjes en Foto en/of Filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Gaaf dat je dat zo in de praktijk kunt testen. Ga ik Dual Mode weer mooi aanzetten. Thanx.

Dus alleen BlueTooth (zeker met navigatie) en Media slurpt energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:34
Ik heb gisteren mijn software geupdate met de officiele software van Nokia. Het is gelukt al kreeg ik het wel even warm toen hij aangaf dat de update mislukt was en mijn telefoon niet meer aan wilde.. Gelukkig was dit opgelost nadat ik de batterij en simkaart er even opnieuw indeed.

Ik had TomTom aardig stabiel de laatste tijd (geen POI's ingesteld), maar nu eens kijken of het ook lukt met POI's.

Wat trouwens erg belangrijk is om je TomTom stabiel te houden is het volgende. Als je klaar bent met navigeren moet je eerst je GPS ontvanger uitzetten, daarna wachten tot het beeld op je telefoon grijs is en dan netjes afsluiten op je telefoon.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:59

World Citizen

FreeReef.nl

Macer schreef op zondag 03 september 2006 @ 11:17:
Ik heb gisteren mijn software geupdate met de officiele software van Nokia. Het is gelukt al kreeg ik het wel even warm toen hij aangaf dat de update mislukt was en mijn telefoon niet meer aan wilde.. Gelukkig was dit opgelost nadat ik de batterij en simkaart er even opnieuw indeed.
Had je er al de orginele nokia software opstaan, of had je er een branded software opstaan????

Anders zou ik graag willen weten hoe je aan de orginel software bent gekomen, en hoe je die hebt geinstaleerd?!!!
Ik krijg via de nokia update software namenlijk gewoon weer een vodafoon branded firmware. :'(

[ Voor 0% gewijzigd door World Citizen op 03-09-2006 11:49 . Reden: Quote tags ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik had er Vodafone software opstaan en die staat er nog steeds op alleen wel de nieuwe versie. Gelukkig kan je alles uitschakelen, dus ik heb geen last van die Vodafone Software.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Als je van branded naar non-branded wilt gaan, zal je dat via een andere weg moeten doen, welke we hier niet mogen bespreken. Dit gaat helaas niet met de nokia updater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Macer schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:31:
Ik had er Vodafone software opstaan en die staat er nog steeds op alleen wel de nieuwe versie. Gelukkig kan je alles uitschakelen, dus ik heb geen last van die Vodafone Software.
Daar hoor ik dus gemengde berichten over... Veel mensen lijken te merken dat de unbranded software sneller is als die van vodafoon...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

M'n vader heeft sinds een paar dagen een Peugot 407SW met ingebouwde bluetooth carkit. Als ik een Nokia 6310i koppel dan kan ik op het dashboard door de contactpersonen heen bladeren. Met mijn N70 lukt dit echter niet. Op het support forum van nokia vind ik hier en daar reacties. Sommige zeggen dat het niet kan, een ander heeft er een "patch" voor gedownload (die ik niet kan vinden in ieder geval) en een ander zegt weer dat je je contacten moet selecteren en via bluetooth naar de carkit moet sturen 8)7

Kan iemand zeggen hoe het nou echt zit?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Decon Frost schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:41:
[...]

Daar hoor ik dus gemengde berichten over... Veel mensen lijken te merken dat de unbranded software sneller is als die van vodafoon...
Geloof je dat nou zelf.......
Het eenige wat erop de N70 van vodafone staat, is de simlock.Zodat je niet via een andere provider mag/kan bellen.
En als je de simlock eraf haalt heb je een unbranded-de N70, de software veranderd echt niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
hetnet schreef op zondag 03 september 2006 @ 21:00:
[...]

Het eenige wat erop de N70 van vodafone staat, is de simlock.Zodat je niet via een andere provider mag/kan bellen.
En als je de simlock eraf haalt heb je een unbranded-de N70, de software veranderd echt niet hoor.
Je praat poep. Een deel van de software is wel degelijk anders, waarom zouden ze anders branded maken? De simlock staat hier niet in hoor! Anders zou mijn ex T-mobile branded N70 geen simlock meer moeten hebben, en dat heeft hij nog wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

hetnet schreef op zondag 03 september 2006 @ 21:00:
[...]

Formuleer ik de zin zo dat ik het geloof dan????

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vrijdag naar Reitsma geweest in Alkmaar, en echt prima service. Het was geen probleem dat ik een t-mobile branded n70 toetsel had.Binnen een half uur had hij er de officele nokia software op.

Als ik over een paar maanden een nieuw toestel moet hebben dan weet ik waar ik wezen moet.

Dus iedereen met een t-mobile n70 die nog een firmware update moet hebben.... je weet waar het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gratis Mobiola Webcam Software

club nokia >>> email >>> eerste 500 krijgen gratis dat proggie met code. NIks moeilijk doen met hacks enzo :)

alleen kan nog niet connecten met com.. maar gratis is het zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de een of andere reden kan ik m'n trilsignaal niet activeren, zowel bij het wijzigen van een bestaand profiel of het aanmaken van een nieuw profiel kan ik hem niet van 'uit' naar 'aan' zetten. What's the catch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Tril signaal kan ik hier probleemloos op "AAN" zetten.
Profiel --> Algemeen --> Tril Signaal
En dan op de navigatie knop drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-08 19:47
ye-roon schreef op maandag 17 juli 2006 @ 23:35:
[...]sorry dat ik mezelf qoute maar heeft er niemand een zelfde probleem of een oplossing?

Oh en me zusje vroeg zich ook af hoe de battarij duur was, ze had em namelijk zaterdag avond opgeladen en hij was vandaag tussen 9 en 18.00 uitgegaan omdat er geen battarij nivo meer was. Nog nooit gehad bij nokia dat ik zo'n korte duur had met mijn telefoon, maja, ze zal vast de eerste keer fout opgeladen hebben.
Ik heb hetzelfde ("Onvoldoende geheugen voor bewerking"), maar dan bij het ophalen van mijn e-mail, ook al is er nog _zat_ geheugen vrij.. geen idee hoe op te lossen.

edit:
hmz, verkeerde quote.. iig: ^ is mijn probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door BARO op 06-09-2006 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
BARO schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:12:
[...]

Ik heb hetzelfde ("Onvoldoende geheugen voor bewerking"), maar dan bij het ophalen van mijn e-mail, ook al is er nog _zat_ geheugen vrij.. geen idee hoe op te lossen.
Duh...????
2 compleet verschillende problemen.....

Batterijduur: Tja dan moet je geen Smartphone kopen, maar het bij een normale Nokia 6310i houden, daar kun je zonder problemen 2 weken mee doen. SmartPhone is gewoon een miniPC in een telefoon en dat slurpt. Ik sta er juist van te kijken hoe lang die nog meegaat, 2 tot 3 dagen. Mijn laptop accu is na 3-4 uur al leeg.

Wat betreft het Onvoldoende Geheugen: Teveel programma's tegelijk ingeladen ? Houdt de "programma's toets" (boven de toets met het potloodje) maar eens 2 seconden in gedrukt en je ziet wat er allemaal open staat. Of misschien teveel in het telefoon geheugen geinstalleerd ? Ik installeer alles op de flashkaart. EN het geheugen probleem ken ik niet.

Op het telefoongeheugen heb ik 19.576 kB (=90%) van de 21.521 kB nog vrij
Van het RAM geheugen v/d phone heb ik zelfs 1.818 kB (=99%) v/d 1.831 kB vrij
Alles staat op het flashgeheugen (v/d 2GB, gebruik ik 500 MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 19:34

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Bah, bah, bah.

Via die nokia.co.uk de updatesoftware gedownload en geinstalleerd. N70 aan de lader en op de USB bus aangesloten. PC-suite gestopt, NokiaUpdater gestart. "U heeft een N70 RM-84". Okay, updaten maar. Are you sure? Tuurlijk ben ik zuur!

Inderdaad. Na een kwartiertje ging de N70 rebooten met de progress-bar op 50%. Hoort erbij heb ik ergens gelezen. Die reboot dan. Maar dat het scherm wit blijft en de updater zegt "update failed, retry (y/n)" had ik nog niet gezien. Retry -> failed. Mmm... Retry -> failed! MMM!! k*!! En nu?

Telefoon reageert nergens meer op. Blijft wit. Dan de battery er maar uit. Blijft zwart. MMM^2 !

SIM eruit, batterij eruit. Half uur wachten. Nog niks. Wel zie ik dat er een "Nokia BB5 ADL Loader" aan m'n USB poort hangt, dus er zit nog ietwat leven in. Beetje gegoogled op die termen, maar kom alleen piratensites tegen. Geen zin in. Mijn N70 is unbranded en niet gelocked dus waarom zou ik met die zut aan de gang gaan.

Dan maar naar het servicepoint in Utrecht. Vriendelijke meneer kan me ter plekke echt niet helpen. Opsturen naar nokia dan maar. De twee tot drie weken wachten gaan NU in.

PS: Bah.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Da's K** / K****

Het rebooten herken ik niet, kan best zijn dat dat bij mij ook gebeurd is, maar is dan niet opgevallen.

* Nokia PCSuite uitzetten (dus ook niet op de achtergrond)
* Telefoon aan het stroom-snoer
* Nokia kabel verbinden
* Firmware Update opstarten
* Updaten bevestigen (3 stappen geloof ik)

voortgangsbalk begint zeer langzaam te lopen.
Bij 50% (binnenhalen van firmware), blijft ie 10-15 minuten stilstaan
Vervolgens gaat ie verder met updaten
en is na in totaal 20-25 minuten klaar. Althans bij mij, zal natuurlijk afhankelijk zijn van de snelheid van het downloaden en drukte op de servers.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

TommyboyNL schreef op zondag 03 september 2006 @ 21:16:
[...]

Je praat poep. Een deel van de software is wel degelijk anders, waarom zouden ze anders branded maken? De simlock staat hier niet in hoor! Anders zou mijn ex T-mobile branded N70 geen simlock meer moeten hebben, en dat heeft hij nog wel!
De meeste branded firmware is de "gewone" firmware, met wat extra kleurtjes en snelkoppelingen eroverheen. De simlock staat los van de firmware.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 19:34

TwOkkie

Tweakin' Okkie

LessRam schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:11:
* Nokia PCSuite uitzetten (dus ook niet op de achtergrond)
* Telefoon aan het stroom-snoer
* Nokia kabel verbinden
* Firmware Update opstarten
* Updaten bevestigen (3 stappen geloof ik)
5 maal: check!
voortgangsbalk begint zeer langzaam te lopen.
Bij 50% (binnenhalen van firmware), blijft ie 10-15 minuten stilstaan
Vervolgens gaat ie verder met updaten
Na al dat stilstaan gaf ie bij mij de melding "Update failed. Retry?". Niet dat "Retry" hielp overigens. Dat gaf vrijwel direct weer dezelfde "Update failed. Retry?". Ook opnieuw starten van de Updater hielp niet. Hij vond geen geschikte telefoon.

Kort voor de "Update failed" zag ik meneer Gates nog wel melden dat er een "New USB device" gevonden was: de Nokia BB5 ADL loader ... ". Dit ging echter vanzelf weer snel weg en zou best onderdeel van de update kunnen zijn. Ik denk zelf dat die ADL updater een soort bootstrap loader is die van de PC de firmware binnen wil lepelen. Alleen hoe vertel ik dat programma dat ie de eerste stap al uitgevoerd heeft?
en is na in totaal 20-25 minuten klaar. Althans bij mij, zal natuurlijk afhankelijk zijn van de snelheid van het downloaden en drukte op de servers.....
Bij mij zal de 20-25 minuten uitlopen naar 2 tot 3 weken, ben ik bang. Ze gaan 'm opsturen. Ze wilden nieteens proberen of hun update-software vanuit deze situatie verder wil werken. Ik vermoed dat dat namelijk precies is wat de Nokia reperateur gaat doen.

Tip: maak een backup eer ge begint.. ;-)

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Volgens mij heb ik het eindelijk voor elkaar dat TomTom goed werkt icm flitspalen. Ik heb inmiddels al een kilometer of 150 afgelegd met een werkend systeem zonder uitvallen.

Ik heb firmwareversie 5.0616.2.0.3

Ik heb bij www.flitspaal.nl de laatste versie van het complete flitsbestand gedownload en deze, na een tip op dat forum, geopend in poiedit. Daar heb ik alle omschrijvingen van de flitspalen hernoemd naar een enkele letter (in mijn geval een F). De file wordt hierdoor een stuk kleiner. Daarna de file geupload naar mijn N70.

Aangezien ik het niet nodig vindt om de Poi's continue weer te geven heb ik tonen POI's uitgezet en geeft de TomTom alleen een melding als ik vlakbij de flitser ben. Maar ook met POI's aan heb ik geen probleem gehad (ongeveer 50 KM).

Ik heb er nu voor het eerst een goed gevoel over en zit niet meer te wachten totdat de TomTom vastloopt. Ik hou het nog een tijdje in de gaten en zal bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scotix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:46
Ik heb de Sitecom USB Bluetooth 2.0 adapter aangeschaft.

Alleen nu installeer ik hem, XP pakt hem ook goed.
Ga ik scannen op aparaten, ik zie mijn Nokia N70 gewoon.
Maak ik er een verbinding mee. Alleen nu maakt hij er een inbelverbinding van :S als ik dus verbinding maak, wil die inbellen via het nummer wat ik opgaf (wat ik ook al raar vond).

de Nokian PC Suite die ziet de telefoon helemaal niet via de bluetooth adapter.
Hoe kan ik die bluetooth gewoon aan de praat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
hihi, flitspaal.nl forum zitten lezen ?
Ik zit daar de laatste dagen (volgens mij als enige :-)) mijn tomtom perikelen en tests te posten. I.d.d. werkt het hier ook. Ik ben nu een stapje verder aan het gaan, toch weer de losse OV2 bestandjes gebruiken en daar allemaal "ééntjes" inzetten.
Maar ook dit keer....pas 2x getest op een rit van 15 kilometer, dus ook geen goede test daar TomTom er juist rond de 15-20 minuten mee uitscheed met de ander OV2's.

Maar ik zet er mijn twijfels bij, want bij de losse bestandjes zie ik ook het TomTom opstartscherm niet, terwijl dat bij die ene grote file wel zo was.

Nu maar hopen dat de nieuwe tomtom software het probleem zelf opgelost heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door LessRam op 05-09-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woordenboek word niet gebackupped right? met pc suite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik ga het eerst nog even met 1 file proberen, daarna stappen we over op aparte files.
Maar ik krijg hoop dat het nu een keer zonder problemen via deze omweg blijft werken (bedankt voor je testen in ieder geval, ben je tot nu toe eeuwig dankbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Het idee v/d was niet van mij, die stond al op pagina5 van dat topic. Alleen viel me op dat alleen die persoon het getest had en verder niemand het serieus neemt.... En daar het een makkelijke oplossing zou zijn heb ik dat maar eens geprobeerd, na dagen van zoeken van de oplossing. Leek me een te makkelijke oplossing, maar bij mij bleek het te werken. (tot nu toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
Ik heb alleen wel eens met TT dat ie de GPS verbinding verliest. Via bluetooth bestaat ie nog wel. Gelukkig loopt TT niet vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een minpuntje gevonden, de N70 ondersteund geen A2DP ( stereo bluetooth )
Ik had de Jabra BT620s besteld, maar schrok erg van het geluid.( klonk heel slecht )
Na wat speurwerk op internet kwam ik er achter dat de headset A2DP nodig heeft, wat geen andere Nokia in de N serie heeft :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Vlooi schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:57:
Ik heb alleen wel eens met TT dat ie de GPS verbinding verliest. Via bluetooth bestaat ie nog wel. Gelukkig loopt TT niet vast.
Da's dus precies het probleem met TomTom welke (waarschijnlijk) verholpen wordt met die aangepaste flitspaal bestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Wederom zonder problemen naar huis gereden vanmiddag.

Ga het nu maar eens proberen met 3 bestanden. (snelheid/RLC/trajectcontrole)
Kijken of het dan nog steeds zo goed gaat.

[ Voor 54% gewijzigd door M@cer op 05-09-2006 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Ben benieuwd of jij de splashscreen van TomTom te zien krijgt.
Opstartscherm, wit met alleen TomTom in het midden. Die zie ik namelijk alleen bij het grote (bewerkte) flitspaal bestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Die heb ik helemaal niet gezien.. Ook niet bij 1 bestand.
Ik heb wel een paar andere POI's geinstalleerd (MM, FRS, Postbank), misschien ligt het daaraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

Ik heb nu ook een gpsje ... maar sinds de firmware update via de nokia site loopt mijn telefoon af en toe vast. tomtom is hier dus helemaal erg mee, mijn telefoon reboot elke 2 minuten ...

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Ik heb de losse (aangepaste) flitspaal bestandjes nu op 4 ritten getest (2 waren ongeveer 20 minuten inclusief wat flitspalen). En nogsteeds geen (GPS) uitvallers. M.a.w. het weglaten van POI's en alleen melden van de flitspalen met behulp van de flitspaal.nl bestanden (waarvan de mobile versie aangepast wordt door van de eerste kolom die leeg is overal 1 karakter in te zetten) werkt.

Tja alleen nog niet op een lange rit (1 uur of meer) getest..... en om alleen daarvoor maar wat te gaan rijden ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Het lijkt erop dat er eindelijk een oplossing is gevonden.. Ik blijf het ook nog wel even proberen de komende dagen. Ik heb het nu opgesplitst in 3 bestanden (snelheid/RLC/traject) met in de eerste kolom 1 letter, bij elk bestand een andere letter.
Nog geen vastlopers gehad tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scotix
Ik heb nu eindelijk de Bluetooth stick aan de gang.

Als ik control freak opstart, connect hij met mijn PC, er staat ook '--Connected--'. Alleen dan pakt hij Winamp niet. Maar dan staat er 'Waiting for Server'. En ik moet kijken of de winamp plugin draait. Die draai dan ook.

Maar ContolFreak die ziet hem maar niet. Ik heb winamp v5.24.

Weet iemand hoe ik die goed krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokia PC Suite afsluiten helpt waarschijnlijk, omdat deze de verbinding met je N70 bezet houdt.
Of je moet het vinkje bij connecties weghalen voor Bluetooth in PC Suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scotix
heb ik gedaan, hij geeft nog alleen maar -- Connected -- aan.bij ControlFreak
Verder doet hij niks. De Quide op de CF website geeft aan dat als Winamp draait (+ plugin) dat hij hem automatisch moet pakken.

Verwijderd

Vlooi schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:57:
heb ik ook wel eens last van

Verwijderd

Ja en ???
Ik zie hier liever oplossingen dan dat iedereen gaat aangeven dat hij/zij er ook last van heeft. Daar schiet niemand iets mee op en vervuild alleen maar dit prachtige forum ;( !

• LessRam
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:58:
[...]

Ja en ???
Ik zie hier liever oplossingen dan dat iedereen gaat aangeven dat hij/zij er ook last van heeft. Daar schiet niemand iets mee op en vervuild alleen maar dit prachtige forum ;( !
En zo'n antwoord noemen ze in Wijchen wel een zinvolle bijdrage ? ;)

GPS met TomTom valt voor zover ik weet alleen uit wanneer je de OV2 (POI) bestanden van flitspaal.nl gebruikt. Ik vermoed dat de POI bestanden, met name de flitspaal bestanden, teveel processorkracht verbruiken waardoor de telefoon het niet meer kan bijbenen en daardoor o.a. de BT-GPS verbinding verlies.
Oplossing die werkt (althans bij mij): Alle POI bestanden uitzetten, en maar 1 flitspaal OV2 bestand gebruiken (flitspaal_all_mobile). Daarnaast bestaat het vermoeden dat er een fout in het flitspaal bestanden voor mobile zitten. Open het bestand in POI_Edit, je zit dan een soort tabel waarvan de eerste kolom helemaal leeg is. Zet in iedere cel van de eerste kolom een letter/cijfer zodat er in iedergeval iets in staat..... Sla dit op, en gebruik die OV2. Bij mij was dit de oplossing......

Even dacht ik dat het vullen van de eerste kolom ook zou helpen wanneer je de losse flitspaal bestandjes zou gebruiken (per snelheid) maar ook dan ontstaan er GPS/BT uitvallers kwam ik vandaag achter.

[ Voor 7% gewijzigd door LessRam op 07-09-2006 22:33 ]

Verwijderd

LessRam schreef op donderdag 07 september 2006 @ 22:31:
[...]

En zo'n antwoord noemen ze in Wijchen wel een zinvolle bijdrage ? ;)

GPS met TomTom valt voor zover ik weet alleen uit wanneer je de OV2 (POI) bestanden van flitspaal.nl gebruikt. Ik vermoed dat de POI bestanden, met name de flitspaal bestanden, teveel processorkracht verbruiken waardoor de telefoon het niet meer kan bijbenen en daardoor o.a. de BT-GPS verbinding verlies.
Oplossing die werkt (althans bij mij): Alle POI bestanden uitzetten, en maar 1 flitspaal OV2 bestand gebruiken (flitspaal_all_mobile). Daarnaast bestaat het vermoeden dat er een fout in het flitspaal bestanden voor mobile zitten. Open het bestand in POI_Edit, je zit dan een soort tabel waarvan de eerste kolom helemaal leeg is. Zet in iedere cel van de eerste kolom een letter/cijfer zodat er in iedergeval iets in staat..... Sla dit op, en gebruik die OV2. Bij mij was dit de oplossing......

Even dacht ik dat het vullen van de eerste kolom ook zou helpen wanneer je de losse flitspaal bestandjes zou gebruiken (per snelheid) maar ook dan ontstaan er GPS/BT uitvallers kwam ik vandaag achter.
Ik zal proberen om vanuit Wijchen wel een zinvolle bijdrage te leveren.... _/-\o_
Bij mij werken de OV2 bestanden wel van flitspaal.nl. Ik heb de losse bestanden. Schakel alle PIO's uit bij Nuttige plaatsen, maar laat ze aangevinkt staan bij "waarschuwingen in de buurt van nuttige plaatsen" Verder heb ik de bestanden niet aangepast met een letter of cijfer.
Je krijgt perfect op tijd een waarschuwing. Geen vastlopers ofzo!
Nuttig genoeg? ;)

• M@cer
@Lessram, ik heb bij mijn 3 bestanden ook last van uitvallers.. Dus we moeten weer terug naar 1 file ben ik bang.

Ben trouwens allang al blij dat de ontvangst nu weer terug is na een seconde of 20. Bij mijn oude firmware was het echt over en sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Sonsan:
Welke OV2 bestanden gebruik jij dan ? (Hoeveel ? De Mobile versies of de gewone?)
En rijd je daar al lang mee rond, ook langere ritten ?
Welke GPS receiver (mouse) ? Ik de "Nav4All" Holux 236
Want ik heb met de nieuwste nokia f/w en de recentste TomTom (5.202 en Benelux_Plus kaart 6.32) hetzelfde als jij ingesteld. (Geen POI's, alleen Flitspaal.nl bestanden melding bij nuttige plaatsen)
Misschien dat hier in Beuningen meer stoorzenders zijn :-) maar dat kan ik me niet voorstellen.

Ik zet de flitspaal_all_mobile bewerkt met "ingevulde eerste kolom" er weer op, en wacht wel op Navigator 6, hopend dat de bug in TomTom Mobile 5 zat en er in 6 dus uit is.
Het opvallende is..... met deze werkende combinatie krijg ik ook meteen weer het TomTom Splashscreen te zien bij het opstarten van TomTom.

Het wegvallen en niet meer terug komen heb ik nooit last van gehad, bij mij komt de GPS-BT altijd terug binnen een minuut, maar ik heb ook altijd de nieuwste nokia firmware gehad. (Vodafone leverd de N70 momenteel uit met de nieuwste firmware)

[ Voor 7% gewijzigd door LessRam op 08-09-2006 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kunnen jullie niet eens die goedwerkende aangepste OV2 bestanden plaatsen hier voor de N70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
http://rapidshare.de/files/32355390/flitspaal.zip.html

Alleen deze gebruiken met Melding Nuttige Plaatsen. En andere POI's uitzetten.
Dit werkt bij mij.... hopenlijk ook bij anderen.

[ Voor 100% gewijzigd door LessRam op 08-09-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het eens gaan proberen alvast bedankt voor de moeite _/-\o_
LessRam schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 11:09:
http://rapidshare.de/files/32355390/flitspaal.zip.html

Alleen deze gebruiken met Melding Nuttige Plaatsen. En andere POI's uitzetten.
Dit werkt bij mij.... hopenlijk ook bij anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
Ik krijg nu ook ineens het splashscreen te zien van TT. Ga van 't weekend testen of ie werkt. iig bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
Had met deze bestanden binnen 10 minuten al verlies van signaal.

Maar dat kan ook aan mijn instellingen liggen. Standby staat op 1 min en het tonen van NP staat aan. Kan het daar aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Vlooi schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:42:
Had met deze bestanden binnen 10 minuten al verlies van signaal.

Maar dat kan ook aan mijn instellingen liggen. Standby staat op 1 min en het tonen van NP staat aan. Kan het daar aan liggen?
Zoals ik zei... bij mij werkt het, maar bij anderen....I don't know.
Time-Out Energiesp. heb ik op het maximum (30 min) staan, of nou de klok "screensaver" in beeld is of het "werkblad" qua stroom verbruik merk ik geen verschil. De screensaver vind ik alleen maar irritant en is jammergenoeg niet uit te schakelen.
Time-Out verlichting staat op 15 seconden.
Maar of dit ermee te maken heeft betwijfel ik....

Tonen NP..... Daar zit vermoedelijk bij jou het "probleem", zet die maar eens uit, en ik verwacht dat het dan wel werkt.

Morgen moet (ja MOET....want de kinderen willen de "t land van Ooit vrijkaartjes gebruiken 8)7 ) ik een rit van 2x een uur rijden, mooie test manier.

[ Voor 10% gewijzigd door LessRam op 08-09-2006 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 09:41:
Sonsan:
Welke OV2 bestanden gebruik jij dan ? (Hoeveel ? De Mobile versies of de gewone?)
En rijd je daar al lang mee rond, ook langere ritten ?
Welke GPS receiver (mouse) ? Ik de "Nav4All" Holux 236
Want ik heb met de nieuwste nokia f/w en de recentste TomTom (5.202 en Benelux_Plus kaart 6.32) hetzelfde als jij ingesteld. (Geen POI's, alleen Flitspaal.nl bestanden melding bij nuttige plaatsen)
Misschien dat hier in Beuningen meer stoorzenders zijn :-) maar dat kan ik me niet voorstellen.

Ik zet de flitspaal_all_mobile bewerkt met "ingevulde eerste kolom" er weer op, en wacht wel op Navigator 6, hopend dat de bug in TomTom Mobile 5 zat en er in 6 dus uit is.
Het opvallende is..... met deze werkende combinatie krijg ik ook meteen weer het TomTom Splashscreen te zien bij het opstarten van TomTom.

Het wegvallen en niet meer terug komen heb ik nooit last van gehad, bij mij komt de GPS-BT altijd terug binnen een minuut, maar ik heb ook altijd de nieuwste nokia firmware gehad. (Vodafone leverd de N70 momenteel uit met de nieuwste firmware)
Ik gebruik de Mobile versie van de BNL flitspalen ( 8 stuks) en de BNL rlc (8 stuks) en de start en finish van de trajectcontroles ( 2 stuks).
Ik rij daar al een paar maanden mee rond, ook langere ritten van + 100 km.Ik gebruik de originele TT reciever. TT versie 5.200 en BNL Plus 6.32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
LessRam schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 23:11:
[...]

Morgen moet (ja MOET....want de kinderen willen de "t land van Ooit vrijkaartjes gebruiken 8)7 ) ik een rit van 2x een uur rijden, mooie test manier.
Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Probeemloos gereden op TomTom.
1x 45 minuten heen, en 1x 60 minuten terug. (Terugweg langer omdat ik anders geen flitspalen tegen zou komen ;-)) Geen enkele keer uitgevallen/weggevallen.

Maar volgens mij heeft de processor echt moeite om het draaiende te houden, al met alleen de flitspaal_all_mobile POI ingesteld. Want op een moment dat er een flitspaal gesignaleerd werd en vlak daar achteraan een richtingcommando kwam, werd de stem van Eva een trage lage stem (als een 45 toeren vinyl-single die op 33 toeren word afgespeeld), alsof Adam zich ook even wilde laten horen :-). Daarna werd het weer gewoon Eva die de commando's gaf en ook de flitspalen bleven prima gemeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het geloof ik al eens eerder gevraagd, maar weet iemand een tool om je berichten menu te locken met een code zoals motorola dat ook heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand van jullie tijdens het bellen met de N72 ook een iritant zoemgeluid, dit is in een gesprek door beide partijen te horen en is hier dan ook evt een oplossing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 20:51:
ik heb het geloof ik al eens eerder gevraagd, maar weet iemand een tool om je berichten menu te locken met een code zoals motorola dat ook heeft ?
Veel moeite om te zoeken heb je blijkbaar ook niet gedaan.....
In Google zoek op: message lock symbian
En je komt binnen enkele klikken bij;
http://www.symbian-freak.com/news/1105/smartguardpro.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 23:55:
heeft iemand van jullie tijdens het bellen met de N72 ook een iritant zoemgeluid, dit is in een gesprek door beide partijen te horen en is hier dan ook evt een oplossing voor
"
Dat zoemgeluid komt door de display-verlichting. Zo gauw deze uitgaat is het zoemen over. Bij mij tenminste (N70)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:18

Klippy

Still Game

Heb net een N72 besteld met een KPN mobiel 24 maanden contract voor €15 per maand, wilde een smartphone, daar ben ik toch wel erg gewend aan geraakt sinds m'n N-Gage QD. Maar de meesten zijn duur of traag dus maar gewoon de knoop doorgehakt na 2 dagen twijfelen want m'n huidige abbo is te duur nu.
En de N70 vind ik nogal lelijk dus ik hoop dat deze bevalt. Eigenlijk best dom, de N72 kost 40 euro en de N70 kon ik gratis krijgen en die heeft ook nog UMTS. Nou gebruik ik dat toch niet, maar je betaald dus voor het design blijkbaar :P

De vraag is eigenlijk of mensen al ervaringen hebben met de geheugenkaartjes voor dat ding. Met die QD had ik ook een merk dat niet werkte en nu wil ik minstens 1GB, de BeNeLux kaart voor Route66 is al bijna 100MB en wil hem ook meteen als MP3 speler gebruiken. hoef je iig geen 2 apparaten mee te slepen. Ik verwacht dat alle kaarten gewoon werken, maar als mensen die 1GB gebruiken even hun merk kunnen noemen dan voorkomt dat misschien een teleurstelling :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Kingston 2GB werkt prima op de N70 (heb hem zelf met dit kaartje) dus vermoeddelijk ook wel op de N73. En ook nog redelijk goedkoop 49 Euro voor de 2GB. (Zie op Tweakers PriceWatch dat ie er nu zelfs al voor 44 Euro + porto is)

[ Voor 19% gewijzigd door LessRam op 10-09-2006 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Weet iemand hoe je javagames op de N70 fullscreen kunt spelen? Ik heb er al naar gegoogled e.d. maar kan hier niets over vinden.

edit: Hm ik zie dat de javagame waar het om gaat niet speciaal voor de N70 is. Andere java-games die wel voor de N70 bedoelt zijn werken wel fullscreen.

@Klippy:
Ik heb een Transcend 1GB kaartje in m'n N70, werkt prima.

[ Voor 52% gewijzigd door mjszwo op 10-09-2006 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:18

Klippy

Still Game

Dus als het op de N70 werkt, zal het ook wel op de N72 werken?
Dan maak ik me nergens zorgen over :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

En zou het dan ook op het broertje, de N73, werken ?
Route 66 wil maar niet werken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Dan heb de nieuwe versie van Route 66 nodig. Op de N73 draait een andere Symbian versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen Zaterdag eindelijk uitbundig mijn TT + N70 getest... Werkte allemaal als een trein!!! Had de flitspaal bestand die hier boven gepost staat (rapidshare) in me benelux folder gekwakt en alle andere POI's uitgezet. Geen vastlopers, navigerend van Leiden naar Emmen. Een rit van 2 uur heen, en 2 uur terug probleemloos doorlopen..

Voor de info:
Firmware: 5.0616............ (de nieuwste want had m Donderdag in phonehouse in Leiden laten upgraden)
TomTom: 5.202
GPS: Adapt 750 etc etc (SirfIII)

Ik ben een tevreden man!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 00:53:
[...]
"
Dat zoemgeluid komt door de display-verlichting. Zo gauw deze uitgaat is het zoemen over. Bij mij tenminste (N70)
Nee hoor,

Eigenlijk is het veel mooier :) Toen ik dit hoorde heb ik eerst een uur naar het geluidje geluisterd en ik werd er gewoon warm van.

Het is je procecor :):)

als je verlichting uitgaat dan schiet je gsm ook in "low battery use mode" en dan is het geratel van je procecor ook weg

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Dat een processor geluid maakt klinkt als een hoop bruine massa in mijn oren. Om geluid te maken moet er namelijk iets trillen met een frequentie tussen 20 en 20.000 Hz. Wat kan er nou trillen in je processor!?
Om dit te testen heb ik de proef op de som genomen. Ik ben een 24Kb/sec AAC+ stream gaan "luisteren" met mijn telefoon (geluid uit), en gewacht tot het licht uit ging. Het zoemen hield op! In de low batt-use mode zou je processor undergeclocked moeten worden, maar dan kan de muziek niet gedecodeerd worden.
Ook veranderd het geluidje als je je display verlichting feller of minder fel zet, of als de telefoon overschakeld tussen alleen display licht aan, en display + toetsen licht aan.
Het is dus de step-up regelaar van je displayverlichting, en niet de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Ik zal je het nog sterker vertellen, het zoemen is pas gekomen nadat ik de telefoon met een nieuwe firmware heb voorzien.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Mijne heeft altijd al gezoemd, met v2.xxxxx (T-mobile) en met de allernieuwste unbranded. Ik heb geen idee hoe het kan dat sommige wel en andere niet zoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
TommyboyNL schreef op maandag 11 september 2006 @ 22:06:
Mijne heeft altijd al gezoemd, met v2.xxxxx (T-mobile) en met de allernieuwste unbranded. Ik heb geen idee hoe het kan dat sommige wel en andere niet zoemen.
Misschien dat er wat los zit in de eene en niet in de andere, de mijn zoemt niet en die van mijn vrouw ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Het is maar net wat je zoemen noemt, en hoe goed en gevoelig je gehoor is.
Ik hoor inderdaad ook een zoem/ruis op de achtergrond tijdens een gesprek. Maar het viel me pas op nadat ik er hier over gelezen had..... Ik verwacht dat dezelfde zoem in alle telefoons zit, maar lang niet iedereen opvalt. Klinkt m.i. hetzelfde als een lichte storing op de lijn. Tja en als je de oude analoge telefoonlijnen van 30 jaar geleden meegemaakt hebt...ach dan valt dit in het niets....... Het is maar net wat je gewent bent en hoe goed je gehoor is. (20 jaar walkman, discman en MP3 player, zorgt ervoor dat je niet alle zoems meer hoort ;) toch nog een voordeel aan overbelaste oren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Takke....
TomTom Europe krijg ik met moeite op mijn Kingston 2GB kaartje. De cardreader van de PC heeft het >1GB probleem, en na nu blijkt ook de built-in cardreader van mijn laptop, boven de 1GB kunnen ze niet aan, nieuwere cardreaders doen dit probleemloos....wat is nieuwere.... de mijne zijn beiden hooguit 2 jaar oud. Poging 3 is via de Nokia kabel naar de telefoon, lijkt te lukken, maar wat irritant langzaam zeg, 1,3 GB overzetten kost meer dan anderhalf uur......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn image store werkt opeens niet meer :s?

Hij herkent de telefoon wel. maar heeft erg veel moeite met connecten... vreemd.

het had te maken dat ik de n70 even met de laptop had laten syncen via bluetooth.

ik moest alles opnieuw even verbinden.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zoemen wat ik bedoel is het geluid nadat je stopt met praten net zoals je ook wel ens een echo hoort, ook degene waarmee je in gesprek bent hoort het dus lijkt me niet de processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Heeft iemand een meer uitgebreid lijstje van must-have programma's/tooltjes voor de N70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Ik heb de volgende dingen draaien:
S60SpotOn - laat de displayverlichting aan blijven, of zet je cameraLED aan (op filmfelheid)
AgileMessenger - IM client voor MSN en andere meuk
Internetradio van Nokia - Tja, wat zal dit zijn?
Pocket Sudoku - Voor de saaie uurtjes :)
PuTTY - Een SSH client, je kan niet zonder als je een (linux) server hebt draaien :)
SmartMovie - Filmafspeelproggie met conversieprog op PC, werkt erg prettig.
Earth B (B = Bèta) - Navigatiesoftware. Freeware ondersteund geen routeplanning, maar kan wel kaarten van de hele wereld downloaden
Quickoffice Premier - Office bestanden bekijken en maken
ProfiMail - Goede E-mail client
Google Maps - ken je vast wel :)
MicroSky - Plattegrond van de nachtelijke lucht
S60Zip - Zipjes in- en uitpakken op je telefoon
TunIn.FM - ongeveer 125 internetradiostations op je telefoon
C2Doom - Doom op je foon :D
Opera - Zeer goede internetbrowser
TiViPhone - VOIP proggie
Symella - Gnutella client voor je foon
Carmageddon - Splut, waar een voetganger plat :P
Pinball - Whoopie
TripleX - Tetris :D

Verwijderd

TommyboyNL schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 22:04:
Wat is het voordeel van deze client boven de standaard e-mailclient?

• hetnet
LessRam schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 00:40:
Het is maar net wat je zoemen noemt, en hoe goed en gevoelig je gehoor is.
Ik hoor inderdaad ook een zoem/ruis op de achtergrond tijdens een gesprek. Maar het viel me pas op nadat ik er hier over gelezen had..... Ik verwacht dat dezelfde zoem in alle telefoons zit, maar lang niet iedereen opvalt. Klinkt m.i. hetzelfde als een lichte storing op de lijn. Tja en als je de oude analoge telefoonlijnen van 30 jaar geleden meegemaakt hebt...ach dan valt dit in het niets....... Het is maar net wat je gewent bent en hoe goed je gehoor is. (20 jaar walkman, discman en MP3 player, zorgt ervoor dat je niet alle zoems meer hoort ;) toch nog een voordeel aan overbelaste oren)
Ja dat zal het wezen ;) Voeger teveel naar de Disco geweest !!
Zal de kids eens vragen om naar geluid van de N70 te luisteren van het weekend.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Schijnbaar is het alleen mogelijk om bepaalde programma's aan de favorieten toe te voegen op de N70. Of zijn hier tooltjes voor die dit voor alle programma's kunnen regelen?

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28

TiViPhone - VOIP proggie
heb je dit al getest met voipbuster?

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Verwijderd

S60SpotOn - laat de displayverlichting aan blijven, of zet je cameraLED aan (op filmfelheid)
AgileMessenger - IM client voor MSN en andere meuk
Internetradio van Nokia - Tja, wat zal dit zijn?
PuTTY - Een SSH client, je kan niet zonder als je een (linux) server hebt draaien :)
SmartMovie - Filmafspeelproggie met conversieprog op PC, werkt erg prettig.
Earth B (B = Bèta) - Navigatiesoftware. Freeware ondersteund geen routeplanning, maar kan wel kaarten van de hele wereld downloaden
Quickoffice Premier - Office bestanden bekijken en maken
MicroSky - Plattegrond van de nachtelijke lucht
S60Zip - Zipjes in- en uitpakken op je telefoon
TunIn.FM - ongeveer 125 internetradiostations op je telefoon
C2Doom - Doom op je foon :D
Opera - Zeer goede internetbrowser
TiViPhone - VOIP proggie
Symella - Gnutella client voor je foon
Carmageddon - Splut, waar een voetganger plat :P
Pinball - Whoopie
TripleX - Tetris :D
Je mist nog een goede timer/eier klok :)

Ik heb trouwens nog een vraagje over carmageddon
Kun je me mailen op outcast.within@gmail.com ^_^

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 10:14 ]

• TommyboyNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 09:11:
[...]

Wat is het voordeel van deze client boven de standaard e-mailclient?
De gewone client doet moeiljik met gmail, bepaalde protocollen slikt ie niet.
Webjunkie schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:11:
[...]

heb je dit al getest met voipbuster?
Nope, heb hem er tot nu toe alleen op staan, moet een keer tijd zoeken om te experimenteren :P

[ Voor 32% gewijzigd door TommyboyNL op 13-09-2006 22:08 ]

• TommyboyNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:13:
[...]

Je mist nog een goede timer/eier klok :)
Welke raad jij aan? Mail komt zo snel mogelijk :)

Edit: Sorry voor dubbelpost, wilde het eigenlijk bij vorige post plakken, maar mijn linkermuisknopvinger was te snel.

[ Voor 21% gewijzigd door TommyboyNL op 13-09-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommyboyNL schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:07:
[...]

De gewone client doet moeiljik met gmail, bepaalde protocollen slikt ie niet.
Hoezo doet ie dan moeilijk? bij mij werkt gmail gewoon standaard. Enige irritante is dat elke keer als je mail checkt zegt ie "Deze site heeft een niet-vertrouwd certificaat.Toch doorgaan?" Maar dit heb ik ook met ProfiMail. Hierdoor kan ik automatisch mail checken wel vergeten. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Kan jij ook e-mails verzenden over je gmail met de ingebouwde client? Dit lukte mij namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
TommyboyNL schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:09:
[...]

Welke raad jij aan? Mail komt zo snel mogelijk :)
Ik heb EggTimer, werkt prima en is freeware.
TommyboyNL schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 13:13:
Kan jij ook e-mails verzenden over je gmail met de ingebouwde client? Dit lukte mij namelijk niet.
Als het niet werkt, kun je altijd nog ProfiMail gebruiken, daarmee wil het in ieder geval. Die software is alleen niet gratis.

[ Voor 43% gewijzigd door SanderTje! op 15-09-2006 13:47 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel mb heeft de rest nog vrij van het telefoon geheugen?
ik maar 3, zat nog veel bluetooth ontvangen bestanden in mijn inbox nu weer 19 :)

mail gestuurd.

en ik gebruik egg clock. timer vond ik niet zo volgens mij. te roze staat me iets van bij

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 14:22:
hoeveel mb heeft de rest nog vrij van het telefoon geheugen?
ik maar 3, zat nog veel bluetooth ontvangen bestanden in mijn inbox nu weer 19 :)

mail gestuurd.

en ik gebruik egg clock. timer vond ik niet zo volgens mij. te roze staat me iets van bij
Je kan ook je inbox en de hele meuk op je geheugenkaart zetten. Ergens een instelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjlgt schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:11:
[...]

Je kan ook je inbox en de hele meuk op je geheugenkaart zetten. Ergens een instelling
:o Dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
SanderTje! schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 13:47:
[...]

Als het niet werkt, kun je altijd nog ProfiMail gebruiken, daarmee wil het in ieder geval. Die software is alleen niet gratis.
Die raadde ik juist zelf aan, omdat ik geen gmails kon versturen met de ingebouwde client :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Waar heb je bovenstaande applicaties vandaan ? Ik kan alleen de S60v2 versies vinden.
Verder kan ik Google Maps alleen met US-maps downloaden (google.com/gmm) niet echt nuttig.
Earth B kan ik wel vinden, maar die moet via hun site via MMS, andere packages zijn ook allemaal v2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 00:08
Ik heb even een vraagje aan degene die ook die Nokia N70 TomTom carkit hebben:

Afbeeldingslocatie: http://www.messiahmod.com/nokia_n70_tt_mount.jpg

Ik heb alles aangesloten, lampje brand ook gewoon. Als ik iemand opbel dan hoor ik diegene wel door de speaker, maar hij hoort mij niet. Er is dus iets met de microfoon die in de carkit zit. Of moet er nog het een en ander aan instellingen in de telefoon gedaan worden? Ik ben al alle menu's door geweest, maar niks kunnen vinden, of zie ik iets over het hoofd?

Ook viel me op dat de telefoon niet opgeladen word, hoort dit zo?
En ik vind dat er ook vrij veel ruis door de speaker komt als je aan het bellen bent, hebben jullie daar ook last van?

De laatste 2 punten vind ik opzich nog niet zo heel erg, maar ik koop natuurlijk een carkit om hiermee handsfree te kunnen bellen. Iemand een idee waarom de microfoon het niet doet?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Is er nog een andere manier om de N70 te resetten/formatteren? Tijdens het installeren van PowerMP3 liep hij vast en moest ik de batterij eruit halen, maar nu "boot" de N70 niet meer. Ik zie nog wel het Nokia logo als ik hem aanzet, maar verder komt hij niet meer. Vreemd genoeg licht het display wel op als ik een toets indruk, en na verloop van tijd springt hij ook op de screensavermode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal je MMC er eens uit en start dan opnieuw op, ik had dit probleem ook, een format van de geheugenkaart hielp toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 19:01:
Haal je MMC er eens uit en start dan opnieuw op, ik had dit probleem ook, een format van de geheugenkaart hielp toen.
Het werkt inderdaad, wel vreemd. Gelukkig zit er een ingebouwde cardreader in de laptop van m'n werk, anders had ik hem nooit kunnen formatteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
.KeN. schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 16:37:
[...]

Waar heb je bovenstaande applicaties vandaan ? Ik kan alleen de S60v2 versies vinden.
Verder kan ik Google Maps alleen met US-maps downloaden (google.com/gmm) niet echt nuttig.
Earth B kan ik wel vinden, maar die moet via hun site via MMS, andere packages zijn ook allemaal v2 ?
Google maps kan je gewoon voor de hele wereld downloaden door met je TELEFOON naar www.google.com/gmm te surfen, daar kan je het vervolgens downloaden.

Earth B heb ik de bestanden nog van staan, die kan ik je eventueel mailen. Als je dat wilt, kan je mij mailen op supertomnl@gmail.com.

Pocket Sudoku heb ik ooit ergens gratis gedownload, waar weet ik niet meer. Ook hier heb ik de .sis nog van.

Verwijderd

Heb een N70 nu via abbo vd zaak, had, eigenlijk heb een T-mobile SDA, want die blijf ik maar gebruiken. De N70 maakt mooiere foto's maar daar gebruik ik mijn mobile zelden voor, de SDA heeft standaard 256 MB geheugen en daar staan mooi MP3's op en Tomtom, dat past weer niet op de standaard 64 MB van de N70,
software is ook veel makkelijker voor de SDA (Windows mobile) te downloaden, betaplayer gebruik ik veel bijv. Ook vind ik de N70 nogal groot,mijn neefjes gaan waarschijnlijk weer vragen of ik er ook een draagtas bij heb :(
Kan iemand deze argumenten hopelijk weerleggen.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.