Don't rely on their truth alone
Verwijderd
Ja, staat ook duidelijk dat je eerst een backup moet maken. Die kan je op je geheugenkaart zetten of via PC Suite maken.Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:23:
Ik heb m net toch maar geupdate. Van 5.0609.2.0.1 naar 5.0616.2.0.3Het is gelukt, je raakt wel alles kwijt maar ik had vantevoren een backup gemaakt, die is ie nu aan t terugzetten.
Maar het is dus wel gelukt?
Verwijderd
Wat voor een melding krijg je dan? Of misschien heb je de nieuwste firmware van T-Mobile. Die loopt altijd wat achter v.w.b. de Nokia firmware.Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:33:
mmm, t-mobile firmware wil hij helaas niet upgraden
Was ik al bang voor.... las net ergens dat branded N70's niet worden geupgrade.Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:33:
mmm, t-mobile firmware wil hij helaas niet upgraden
JAMMER dan toch maar naar Arnhem, want ik verwacht dat het dan met Vodafone hetzelfde is.
Verwijderd
Dat er geen nieuwe firmware is... zou kunnen, maar ding loopt wel enorm achter vergeleken met de orginal N70 firmware. Dus helaas.Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:47:
[...]
Wat voor een melding krijg je dan? Of misschien heb je de nieuwste firmware van T-Mobile. Die loopt altijd wat achter v.w.b. de Nokia firmware.
En nu is er geen voorraad meer..... (half uurtje later)LessRam schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:29:
http://www.informatique.n...p.cgi?M=I&A=137700&FRS=ON
2GB Kingston
49 euro + 5,50 porto.
En misschien ook interessant tot de eerdere link.. op voorraad.
Verwijderd
of dat ik mijn kabeltje beweeg en de connectie verlies.
een keertje als ik tijd heb updaten. ik kijk er naar uit
eindelijk zelf updaten, go nokia
Dat kabeltjesprobleem heb ik ook nog (steeds) en ik stuur hem daarvoor nog een keertje terug. Waarom doe jij niet hetzelfde?Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:16:
gaaf dat het kan. ben wel bang dat ik al mijn instellingen enzo kwijtraak
of dat ik mijn kabeltje beweeg en de connectie verlies.
een keertje als ik tijd heb updaten. ik kijk er naar uit
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Verwijderd
Klopt, daarom had ik een een backup gemaakt via PC Suite, daarna updaten, daarna backup terug. Vergis je niet in de tijd, bij mij duurde het denk zo'n 3 kwartier, want backups terugzetten kost ook veel tijd (backup van +/- 20MB). Maar alle instellingen staan nu weer terug door die backup, scheelt echt zo gigantisch veel werkVerwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:45:
[...]
Ja, staat ook duidelijk dat je eerst een backup moet maken. Die kan je op je geheugenkaart zetten of via PC Suite maken.
Maar het is dus wel gelukt?
Verwijderd
bluetooth 2.0SanderTje! schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 01:46:
[...]
Dat kabeltjesprobleem heb ik ook nog (steeds) en ik stuur hem daarvoor nog een keertje terug. Waarom doe jij niet hetzelfde?Of ben je dat ook van plan? Volgens mij hoort het niet zo.
plus een kleine usb cardreader
foto's en filmpjes die ik maak. die komen de pc in via bt (met geduld)
Muziek die ik heel weinig wissel via de cardreader.
heb er vrede mee dat de kabel brak is. mss komt het wel door het gebruik van de headset. dat die pinnetjes een beetje brak zijn geworden.
Ik krijg een nieuwe abo op mijn werk, de N70 zit er gratis bij, en de N73 (welke ik een stuk aantrekkelijker vind) kost me alsnog 100 euro. Beetje zonde van het geld aangezien ik nu ook een goede telefoon heb...
Verwijderd
ik heb zo'n gevoel van wel. maar tis een gevoel dat ik door andere user bekrachtig/ontkracht zie worden.
Totaal a-synchroom ook?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 10:24 ]
http://www.one2remember.nl/product_info.php?products_id=428LessRam schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:29:
http://www.informatique.n...p.cgi?M=I&A=137700&FRS=ON
2GB Kingston
49 euro + 5,50 porto.
En misschien ook interessant tot de eerdere link.. op voorraad.
2GB Kingston MultimediaCardmobile dual voltage
47,50 euro + 2 euro verzendkosten
Ook op voorraad.
Verwijderd
Even een snelle vraag: Weet iemand mij te vertellen hoe ik die irritante sneltoetsen naar Agenda etc kan uitzetten die op de index staan?
Bvd
Verwijderd
programmaatje downloaden? en dan via je kabel updaten? je bent alles kwijt maar bv ook je contacten en smsjes?sig69 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:14:
Misschien ook de firmware maar eens updaten, ik draai nog 3.0546.2.3...
Aangezien je het nu toch zelf kan, ik had nooit zin om naar zo'n service point te gaan.
en verder is ut vrij simpel?
Verwijderd
Als je de icoontjes op het scherm bedoelt:Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:12:
Hey allemaal, heb nu ook een Nokia N70...
Even een snelle vraag: Weet iemand mij te vertellen hoe ik die irritante sneltoetsen naar Agenda etc kan uitzetten die op de index staan?
Bvd
Menu - Instrum. - Instell. - Telefoon - Standby-modus - Actief Standby op UIT zetten.
Je kunt daarna diverse snelkoppelingen aan je navigatie buttons toewijzen.
Verwijderd
Ohhh btw. Weet iemand hoe ik op mijn pc snel een .m3u (afspeellijst) aanmaak? In mijn telefoon zelf aanmaken gaat dat zoo langzaaaam
En weet iemand een webwinkel die goede (stereo) headsets verkoopt voor nokia's? Die meegeleverde headset is echt troep!!
[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 18:07 ]
Krijg ik een mail dat SelectVracht komt bezorgen tussen 18:00 en 21:00. Zorg ik qua werk en al dat ik zeker optijd thuis ben. Staan ze al voor 17:15 aan de deur..... en toen was er nog niemand thuis.
Nog een dag wachten
Winamp?Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:42:
^ ThanQ
Ohhh btw. Weet iemand hoe ik op mijn pc snel een .m3u (afspeellijst) aanmaak? In mijn telefoon zelf aanmaken gaat dat zoo langzaaaam
Je kan ook zo'n verloopstukje kopen, kan je er elke willekeurige koptelefoon aanhangen.En weet iemand een webwinkel die goede (stereo) headsets verkoopt voor nokia's? Die meegeleverde headset is echt troep!!
Verwijderd
Bij mij geeft ie namelijk een irritante geluidje over mijn speakers...terwijl de N70 gewoon standby staat.
Ligt dit nu aan de N70 of aan de autoradio pioneer.
Ik moet er wel bij vertellen dat de telefoon hangt ten hoogte van het dashboardkastje ( midden van de auto dus )
Verwijderd
Dat is normaal en ligt niet aan je Nokia. Dat heeft te maken met het feit dat de telefoon regelmatig een andere zendmast zoekt. Dat hoor je aan gepiep over de speakers. Dat kan je alleen voorkomen door een carkit te gebruiken die een externe antenne heeft (buiten de auto) en de telefoonantenne uitschakelt.Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:05:
Ik heb een vraagje over het gebruik van een N70 in de auto.
Bij mij geeft ie namelijk een irritante geluidje over mijn speakers...terwijl de N70 gewoon standby staat.
Ligt dit nu aan de N70 of aan de autoradio pioneer.
Ik moet er wel bij vertellen dat de telefoon hangt ten hoogte van het dashboardkastje ( midden van de auto dus )
Komt zeker door de lock die Vodafone erop heeft gezet.
(nu eens kijken of ik die eraf kan krijgen) moet hem toch kunnen update-en met orginele software van Nokia !!
Ik heb nieuwe oordopjes gekocht, de Sennheiser CX300 Black
Wat een verschil zeg, kwa geluid !! echt een aanrader
Verwijderd
Nog één keer naar een servicepoint gaan en daar de originele Nokia Firmware erop laten zetten. Vanaf dan kan je het zelf online!hetnet schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:55:
Leuk denk nu kan ik um eindelijk eens zelf update-en ...... niet dus.
(nu eens kijken of ik die eraf kan krijgen) moet hem toch kunnen update-en met orginele software van Nokia !!
Ik heb nieuwe oordopjes gekocht, de Sennheiser CX300 Black
Wat een verschil zeg, kwa geluid !! echt een aanrader
Verwijderd
En heb je de Nederlandse taal behouden of is nu alles in het Engels? Dat kan ik n.l. nergens terug vinden.LaborGardens schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 01:26:
Het updaten is bij mij zonder problemen verlopen, dus zit ik nu met de laatste firmware op m'n N70
eindelijk zelf updaten, go nokia
Zal ik je het zoeken besparen?hetnet schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:55:
Leuk denk nu kan ik um eindelijk eens zelf update-en ...... niet dus.
(nu eens kijken of ik die eraf kan krijgen) moet hem toch kunnen update-en met orginele software van Nokia !
De enigste manier om de lock eraf te halen is via Vodafone zelf. Nee, geen plaatselijke GSM-boer, geen zwartemarkt, geen Ali Illegalie kan het nog niet... Wereldwijd niemand.
De originele Nokia firmware kan je er alleen door een Nokia Service Point op laten zetten, maar er zijn er genoeg die dat niet willen. Je zal er dus een moeten vinden die het geen probleem vindt. Via Nokia's online oplossing zal het in ieder geval niet lukken.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Dat is niet waar, er is software waarvoor je niet naar een NSP hoeft om te flashen. Werkt prima met branded telefoons. Het nadeel is dat als het misgaat, je geen garantie hebt.Giox schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:23:
Zal ik je het zoeken besparen?
De enigste manier om de lock eraf te halen is via Vodafone zelf. Nee, geen plaatselijke GSM-boer, geen zwartemarkt, geen Ali Illegalie kan het nog niet... Wereldwijd niemand.
De originele Nokia firmware kan je er alleen door een Nokia Service Point op laten zetten, maar er zijn er genoeg die dat niet willen. Je zal er dus een moeten vinden die het geen probleem vindt. Via Nokia's online oplossing zal het in ieder geval niet lukken.
Want de software op de Nokia site werkt niet op branded telefoons
Verwijderd
Ik heb hem gisteravond geupdate online. En de taal is gewoon nederlands.Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:23:
[...]
En heb je de Nederlandse taal behouden of is nu alles in het Engels? Dat kan ik n.l. nergens terug vinden.
Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.
Verwijderd
Dit verhaal is niet helemaal waar. Zoals je in de FAQ van het updateprogje (Nokia) kan lezen zal Nokia, zolang je nog garantie hebt kosteloos je phone herstellen:Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 08:35:
Nogmaals, niet alleen als het mis gaat met flashen is je garantie weg... Zodra je m zelf flashed kan je al zwaai zwaai zeggen naar je garantie.. Gaat het dus goed, en begeeft 1 maand later je camera om technische redenen dan zal nokia je pheun niet meer onder "garantie"repareren...
23. My phone "died" during an update, who pays for the repair costs?
If the phone is within its warranty period, Nokia will repair the phone under the usual warranty terms and conditions.
Verwijderd
Deze zou volgens de FAQ wel moeten werken. je krijgt alleen de firmware die bij de provider (Vodafone, T-Mobile) hoort. En die loopt vaak één of twee versies achter.LessRam schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 08:05:
Vertel.....
Dit staat in de FAQ van de software:
24. Can I update my phone with different software?
No, the type of software cannot be changed. If you have operator-specific software, then the update you receive will be for that same operator software.
Neither update over-the-air or via PC can be used to change the operator's firmware version to the generic Nokia firmware version.
Vodafone heeft ook een recente firmware.
Op mijn spiksplinter nieuwe N70 van Vodafone uit de doos staat nu, zonder te hebben geflashed;
V 5.0616.2.0.3
24-04-06
RM-84
Volgens mij kan dat niet nieuwer....
Dus als een update van branded phones de firmware van de provider geeft zou een f/w flash van een vodafone N70 bovenstaande (branded) f/w opleveren. Mits de software up-to-date is. En dus echt werkt met branded phones.
Zo nu nog wachten op mijn 2GB kaartje (verwacht ik vandaag nog) en dan kan ik vertellen of het werkt.
Als het niet legaal is en dus niet door Nokia officieel vrijgegeven, praat er hier niet over. En aangezien er veel mensen dit allemaal superinteressant vinden, meld ik het hier niet.sphere schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 01:18:
[...]
Dat is niet waar, er is software waarvoor je niet naar een NSP hoeft om te flashen. Werkt prima met branded telefoons. Het nadeel is dat als het misgaat, je geen garantie hebt.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Ehm nee, dat valt buiten het bestek van GoT. Zoeken op Google dan maarLessRam schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 08:05:
Vertel.....
Vreemd, de N70 van mijn gf heeft versie 2.x.y.x oid, en die wil hij niet updaten. T-Mobile loopt dus wel ietsje verder achter dan 1-2 versiesVerwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 08:56:
Dit verhaal is niet helemaal waar. Zoals je in de FAQ van het updateprogje (Nokia) kan lezen zal Nokia, zolang je nog garantie hebt kosteloos je phone herstellen:
23. My phone "died" during an update, who pays for the repair costs?
If the phone is within its warranty period, Nokia will repair the phone under the usual warranty terms and conditions.

Ik vraag mij echter af waarom ze nu zo moeilijk doen. Branded is leuk, maar het voegt niets toe en het zal operator X geen drol uitmaken of jouw telefoon nu het X logo draagt of een andere. Als ze maar je maandelijkse belkosten kunnen afboeken.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
lekker snelle reactie, maar ik kwam laatst ergens een programma genaamd "eggtimer" tegen. Heb de .sis niet voor je, maar als je ff gaat zoeken naar eggtimer voor S60, kom je er vast welAEZscf schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:51:
Ik zoek een programma voor mijn N70 zodat ik hem simpel als kookwekker kan gebruiken, mijn vorige telefoon kon dit vrij simpel, maar kan het op de N70 niet vinden, iemand een tip?
LessRam schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:10:
Eindelijk interessante info gevonden betreffende de snelheid van het geheugen kaartje.
Het is dus inderdaad van invloed op de snelheid v/d telefoon. Kingston kaartjes zijn langzaam. Dus ga ik waarschijnlijk voor de 1GB van ATP.
Hmmmmmmmmm, ik heb zelf toen ik m'n telefoon kocht de volgende RS-MMC DV kaart erbij gehaald:LessRam schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:22:
Overal gezocht maar er bestaat momenteel geen snellere 1GB kaart dan de 1 GB kaart van ATP. (Jammer genoeg hebben ze nog geen 2GB kaartjes)
512MB Twinmos
Lijkt toch echt een stuk sneller te zijn dan jullie gequote "snelste" ATP kaart?
(En dan nog vind ik het ding traag, maar goed, kan aan mij liggen
Ja, ik dus gisteren ook netjes backup via pc suite...... upgrade van firmware (branded CSL, hong kong iets...), ze lopen licht achter (5.0609.2.0.1 01-03-06), maar ach, niet zo'n drama. TT5.2 werkt iig als een tierelierVerwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 07:22:
[...]
Klopt, daarom had ik een een backup gemaakt via PC Suite, daarna updaten, daarna backup terug. Vergis je niet in de tijd, bij mij duurde het denk zo'n 3 kwartier, want backups terugzetten kost ook veel tijd (backup van +/- 20MB). Maar alle instellingen staan nu weer terug door die backup, scheelt echt zo gigantisch veel werk
Probleem echter met het terug zetten van de backup: file van 27MB (tja hrmz?).... kan die dus niet terug zetten >_< weg alle contacten >_< smsjes gelukkig op memorycard laten zetten altijd... maar hotdamn! m'n contacten.
(gelukkig redelijk recent nog een keer een backup naar memorycard gedaan, anders was ik helemaal aan het balen, nu nog wat telefoonnummers van mensen achterhalen die ik in de tussentijd erin heb geknald
Dus beter de boel backuppen naar memorycard ipv met pc suite. Ellendig gedoe.
Inderdaad sneller nog dan de ATP. Maar net als ATP geen 2GB kaartjes.komakeef schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 22:17:
[...]
Hmmmmmmmmm, ik heb zelf toen ik m'n telefoon kocht de volgende RS-MMC DV kaart erbij gehaald:
512MB Twinmos
Lijkt toch echt een stuk sneller te zijn dan jullie gequote "snelste" ATP kaart?
(En dan nog vind ik het ding traag, maar goed, kan aan mij liggenMet m'n usb2.0 kaartreader gaat het wel retesnel trouwens, vanuit Midnight Commander dingen kopieren zoals mp3's enzo)
Daarnaast: de N70 maakt geen gebruik van die extra snelheid. Zelf de Kingston kaartjes met 7MB/s en 8MB/s zijn sneller dan de N70 aankan. Komt omdat de N70 geen gebruik maakt van de complete 13 pins. Dat is ook meteen de reden dat je card-reader wel rete-snel is, die maakt blijkbaar wel gebruik van de volledige 13 pins. Maar lang niet alle cardreaders werken daar al mee.
Naar het schijnt zijn er zelfs nog oudere cardreaders welke niet overweg kunnen met kaarten groter dan 1GB.
Een 2GB kaartje van Kingston werkt probleemloos. Althans bij mij. Kaart erin en hij wordt meteen herkend. Voor de zekerheid ook nogeens laten formateren door de N70, daarna nogsteeds herkend.
ik kan het niet helemaal volgen. Is er via Nokia nu ook een tool dan waarmee je je firmware kan upgraden? Zoja, waar op de website is die te vinden?Xymox schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:19:
Je kan er dus donder op zeggen dat binnenkort die officiele firmwareupdater door hackers 'geupdate' wordt zodat deze de officiele Nokia firmware over een branded versie heen zet.
Ik vraag mij echter af waarom ze nu zo moeilijk doen. Branded is leuk, maar het voegt niets toe en het zal operator X geen drol uitmaken of jouw telefoon nu het X logo draagt of een andere. Als ze maar je maandelijkse belkosten kunnen afboeken.
Verwijderd
Even een paar topics terug zoeken geeft je snel het antwoord:boemboem schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:23:
[...]
ik kan het niet helemaal volgen. Is er via Nokia nu ook een tool dan waarmee je je firmware kan upgraden? Zoja, waar op de website is die te vinden?
http://www.nokia.co.uk/no...html?orig=/softwareupdate
Kortom, iemand enige ervaring met de N70/Symbian en linux?
Flitspalen er nog bij en rijden maar......
En met een 2GB kaartje is er nog genoeg ruimte over voor films, MP3 en andere software.
Nog niet, maar dat komt omdat ik geen bluetooth dongle heb (nog nietJaY- schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:38:
Kortom, iemand enige ervaring met de N70/Symbian en linux?
Er zou wel genoeg software moeten zijn die via bluetooth met je N70 / Symbian phone kan kletsen.
hmm, na wat prelim google werk (op zoek naar de pagina waar ik wat info had gevonden...) kwam ik op deze pagina uit (wat dus een andere is dan ik zocht, maar, klinkt wel nuttig):
http://gentoo-wiki.com/Nokia_N60_series
Er is vast nog meer te vinden. Gnokii zou moeten werken en nog wat andere stukken software.
http://www.holtmann.org/linux/bluetooth/
Daar staat ook wel een berg info
[ Voor 4% gewijzigd door cavey op 24-08-2006 09:20 ]
Verwijderd
gebeurt hierom de haverklap krijg dan een witbeeld met het Nokia logo ende N70 wordt opnieuw opgestart heb POI al helemaal uitgezet heeft iemand een oplossing voor dit probleem.? ook valt om de zoveel sec de verbinding weg met de Gps ontvanger duurt maar een paar sec maartoch daai al met de nieuwe V 5.0616.2.0.3
24-04-06
RM-84
Verwijderd
op de nokia site vond ik dit:
Q: I have connected my phone to the PC via USB cable, but the phone is not visible in Nokia PC Suite.
A:
Make sure that USB ports are enabled on your computer: Go to Control Panel > System > Hardware > Device Manager > Wireless Communication Devices. Check that the USB phone parent usage is enabled.
Wireless com dev. kan ik niet vinden. is ook niet van toepassing.
Right-click the Nokia xxxx USB Phone Parent (where xxxx stands for the four-digit model number of the phone) and select Enable from the pop-up menu.
Hij herkent de kabel al niet eens. zucht
Dus hoe nu verder?
een keer registreren maar op dat forum van hun. http://europe.nokia.com/A4160345
Verwijderd
http://www.nokia.co.uk/no...g=/softwareupdate[/quote]
als ik de update uitvoer krijg ik dan de nederlandse of engelse versie?
Verwijderd
Ook dat staat een paar regels terug: je behoud de Nederlandse versie!Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 13:29:
Even een paar topics terug zoeken geeft je snel het antwoord:
Ik heb van de week de update uitgevoerd en heb gewoon Nederlands op m'n telebel. Je kan het dus zonder problemen doen.Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 13:29:
Even een paar topics terug zoeken geeft je snel het antwoord:
Verwijderd
heb inderdaad niet de standaard gps ontvanger van TT maar heeft dat ermee te maken dan dat tomtom er elke keer uit klapt? had namelijk voor de n70 update nergens last van met tomtomVlooi schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 13:31:
Ik heb er gelukkig geen last meer van sinds de nieuwe firmware en de TT gps ontvanger. Gebruik jij soms een andere ontvanger?
De "usb drivers" voor je N70 herinstalleren, eventueel je Nokia PC Suite updaten / herinstalleren. Dat kan helpen met die verbindings ellende. Je kan wellicht op de Nokia site zoeken naar drivers voor de eh.. .DK-U2 kabel ofzo, of hoe dat ding dan ook heten mag.Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:46:
ik heb de kabel connectie weer nodig. Maar ik krijg em niet voor mekaar meer. hij herkent de kabel niet.
op de nokia site vond ik dit:
Q: I have connected my phone to the PC via USB cable, but the phone is not visible in Nokia PC Suite.
A:
Make sure that USB ports are enabled on your computer: Go to Control Panel > System > Hardware > Device Manager > Wireless Communication Devices. Check that the USB phone parent usage is enabled.
Wireless com dev. kan ik niet vinden. is ook niet van toepassing.
Right-click the Nokia xxxx USB Phone Parent (where xxxx stands for the four-digit model number of the phone) and select Enable from the pop-up menu.
Hij herkent de kabel al niet eens. zucht
Dus hoe nu verder?
een keer registreren maar op dat forum van hun. http://europe.nokia.com/A4160345
HTH
Verwijderd
algeprobeert heeft helaas niet geholpen baal der wel van zo elke keerLessRam schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:39:
In Bluetooth verbindingen weer opnieuw laten zoeken en paren naar BT apparaat zou mogelijk kunnen helpen. Mogelijk door de firmware worden de settings iets anders.
Ik weet wel dat ik problemen had met de stemmen voor de update. Als je een andere stem dan eva hebt gekozen kan het idd een probleem geven.Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:22:
[...]
heb inderdaad niet de standaard gps ontvanger van TT maar heeft dat ermee te maken dan dat tomtom er elke keer uit klapt? had namelijk voor de n70 update nergens last van met tomtom
Verwijderd
Zijn er voor deze foon nou ook een beetje goeie hoesjes te krijgen?
Koop gewoon een nieuwe coverVerwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:57:
Nou verneuq ik altijd mijn telefoons omdat ik ze in mijn broekzak heb hele dagen, samen met mijn sleutels e.d.
Zijn er voor deze foon nou ook een beetje goeie hoesjes te krijgen?
Verwijderd
In hoeverre loop je risico met je garantie als je zelf een cover vervangt?sphere schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:37:
[...]
Koop gewoon een nieuwe cover
[afbeelding]
dan hebt je geen garantie meer dusVerwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 19:59:
[...]
In hoeverre loop je risico met je garantie als je zelf een cover vervangt?
En bij mij was het ook een gek*t met nokia pc suite. Ik heb laatst de kabeldrivers opnieuw apart geinstalleerd en dat helpt vooralsnog.
Wise enough to play the fool
ik ben sinds een week ook eigenaar van een nokia n70 met een firmware van 5xxx xxxx xxx bij t for telecom weg zonde simlock.
Ik heb er direct een scandisk 1 gb kaartje bij gekocht en die deed het de eerste dagen prima, maar na 3 dagen gaf ie een kaart fout. Het probleem is nu het volgende, ik kan met de standaard music player van nokia niet meer mijn mp3sz benaderen. Als ik naar bestands beheer ga dan kan ik ze wel benaderen, en kan ik ze 1 voor 1 afspelen. Dit is heel erg iritant omdat hij ze nou niet meer achter elkaar afspeelt.
De oplossingen die ik geprobeerd heb:
Formateren ( via usb card reader, en via telefoon ) -> geen oplossing, het probleem blijft hetzelfde, hij vind 1 nummer van de 400 mb aan mp3 die ik erop gezet heb
Nieuwe card gekregen bij t for telecom ( net opgehaald ) eerst formateren via phone, geen oplossing gevonden. Het zelfde probleem blijft
Het doorlezen van de n70 posts. Ook hier kon ik geen passende oplossing vinden.
Ik vind het toestel erg vet incombinatie met pocket internet, en turbo msn.
Maar de lol gaat er wat af met die problemen die ik ondervind.
Iemand een oplossing??
Mvg,
Albert hagen
Verwijderd

remove/install software en dan de kabel drivers eruitgooien en eropnieuw ingooien werkte goed
daarna de sync gedaan. 1ste keer ging er iets fout. ok.
2de keer goed.
daarna de update. duurde verrekte lang voordat hij een update had gevonden.
en toen op het einde ging er iets mis. batterij eruit en weer erin.
volgens mij was hij al aardig upgedate hij gaf versie vijf aan.
maar heb toch maar voor de zekerheid retry geklikt
pfew

Laatste kleinigheid. hij blijft hier vast zitten

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 00:53 ]
Was bij mij de eerste keer ook. Toen heb ik 't de volgende ochtend opnieuw geprobeerd en lukte 't wel...Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 00:23:
Laatste kleinigheid. hij blijft hier vast zitten
[afbeelding]
Verwijderd
Dat is niet het antwoord op mijn vraagsphere schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:37:
[...]
Koop gewoon een nieuwe cover
[afbeelding]
relaxtLessRam schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 22:51:
YESSSSSSSS........
Een 2GB kaartje van Kingston werkt probleemloos. Althans bij mij. Kaart erin en hij wordt meteen herkend. Voor de zekerheid ook nogeens laten formateren door de N70, daarna nogsteeds herkend.
en de snelheid? net zo snel ?
de kingston 2gb dv was het? die al eerder in dit topic vernoemt werdt....
Ditto hier.teacher schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:18:
En bij mij was het ook een gek*t met nokia pc suite. Ik heb laatst de kabeldrivers opnieuw apart geinstalleerd en dat helpt vooralsnog.
Oude Nokia PC Suite voor mijn 6310i bleef in de weg zitten. Suite wilde wel verbinding maken met de 6310i, maar niet met de N70.... Ook niet na 3 herinstallaties en zelfs na een speciale registry cleaning tool van Nokia zelf (staat hier hun site), bleken de settings van de 6310i erin te staan....
Na veel pogingen van herinstalleren, zelf de-installeren, pc-herstarten etc... werkte het opeens wel.
Maar.....bijna alles werkt.
Nokia Aplication Installer, blijft zeggen dat ie geen toegang heeft tot de geselecteerde telefoon. Dat terwijl "muziek overbrengen" e.d. wel werkt......
Iemand hier bekend mee ?
Naar horen zeggen komt dit omdat je PC Suite op de achtergrond ook hebt draaien.....Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 00:23:
en toen op het einde ging er iets mis. batterij eruit en weer erin.
volgens mij was hij al aardig upgedate hij gaf versie vijf aan.
maar heb toch maar voor de zekerheid retry geklikt
Dit heb ik ook..... 100% klaar, maar geen knop OK.... alleen een knop CANCEL.Laatste kleinigheid. hij blijft hier vast zitten
YEP en YEPScotix schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:52:
[...]
relaxt
en de snelheid? net zo snel ?
de kingston 2gb dv was het? die al eerder in dit topic vernoemt werdt....
Ik merk (nog) geen verschil met de originele 64MB kaart van Nokia.
Maar.... ik heb hem ook nog niet volgegooid met MP3. Ik ga er vanuit dat het openen van de Galery dan wel lang duurt.... logisch want hij zoekt naar alles wat op het kaartje staat dus heeft veel meer in te lezen. Maar het starten van aplicaties gaat even snel als voorheen.
Heb er nu TomTom met BeneluxPlus op staan, FExplorer, vBag (GBA-emulator) met 1 spel, en 4 CD's als MP3. (ik hoef geen AAC zolang ik nog ruimte zat heb)
En het loopt als een trein.
TomTom verbindt perfect met de Nav4All / Holux236 gps receiver, verbinding valt niet weg tussendoor (nou ja.... een kwartier voordat de batterij van de N70 leeg is beginnen de probleempjes)
FExplorer is ideaal.... vBag geeft problemen games zijn te traag, zonder geluid, en zomaar afsluiten lukt hier niet dus alleen een complete reboot van de N70 helpt dan.
Een nadeel wat ik zelf vind van de N70 is het aan/uit knopje bovenop, kan ik met de vinger/nagel niet aanzetten, dus moet met potlood ofzo. Daarnaast werkt die knop alleen maar met de bovenstehelfrt van de knop, druk ik op de onderste helft voel ik ook geen klikje...... geeft een beetje gammel idee.
Het kapje van de lens vind ik allerzins meevallen... ik las enge verhalen over hoe gammel die zou zijn, viel me erg mee. Gaat wel erg makkelijk open (iets te). Al een aantal keer gehad dat ie openschoof terwijl dat niet de bedoeling was.
Verwijderd
Het bluetooth probleem bestaat volgens t-mobile helemaal niet.
Het enige wat ze bij t-mobile kunnen/willen doen is me telefoon innemen en dan deze een reset geven. Krijg ik weer de zelfde firmware. En een update halen bij een nokia servicepoint mag ook niet. ben je meteen je garantie kwijt.
kastje muur ...
Maar.... officieel mogen die service points geen f/w update doen op branded phones naar aanleiding van een afgesloten contract tussen betreffende providers en Nokia. Desondanks na lief vragen willen sommige NSP nog wel eens in een goede bui even vergeten dat het officieel niet mag.
Ik heb mijn Vodafone N70 geupdate met de Nokia Software Updater. Helemaal legitiem, nergens een tekst bestand dat dit niet mag of zoiets, geen gehackte versie of whatever.
Gewoon telefoon aansluiten, programma opstarten en een half uur wachten, aan het eind een melding "Updating sucessfully. You can now start using your phone again" (of iets in die trant)
Het downloaden van de update duurt trouwens vrij lang, halverwege stopte hij om vervolgens enkele minuten later verder te gaan.
Eigenlijk verwachte ik niets van Vodafone terug te zien na de update, maar hij start gewoon op met vodafone software en instellingen. En ja de update was echt geslaagd want ik moest de hele telefoon weer opnieuw instellen, Stad, tijd, datum... BlueTooth, contacten en de hele reurtemeteut. Gelukkig had ik nog weinig ingesteld (1 dag oude telefoon). Daarnaast had ik al een backup van telefoon geheugen gemaakt; maar ja weinig in te stellen dus waarom de backup terugzetten.
Volgens mij stuurt Nokia gewoon netjes een speciale Vodafone versie van de nieuwste firmware. Mogelijk werkt dit ook pas vanaf bepaalde versies van de firmware ? En/Of ook alleen bij f/w van bepaalde providers ? Dus of het ook bij T-Mobile werkt ?????
Al met al ben ik er blij mee dat ik de firmware wel kan updaten (al is het een Vodafone branded f/w)
Ik kan deze SW alleen op de co.uk. site terugvinden, niet op de NL site.LessRam schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:30:
WONDER.....???
Ik heb mijn Vodafone N70 geupdate met de Nokia Software Updater. Helemaal legitiem, nergens een tekst bestand dat dit niet mag of zoiets, geen gehackte versie of whatever.
Gewoon telefoon aansluiten, programma opstarten en een half uur wachten, aan het eind een melding "Updating sucessfully. You can now start using your phone again" (of iets in die trant)
Het downloaden van de update duurt trouwens vrij lang, halverwege stopte hij om vervolgens enkele minuten later verder te gaan.
Eigenlijk verwachte ik niets van Vodafone terug te zien na de update, maar hij start gewoon op met vodafone software en instellingen. En ja de update was echt geslaagd want ik moest de hele telefoon weer opnieuw instellen, Stad, tijd, datum... BlueTooth, contacten en de hele reurtemeteut. Gelukkig had ik nog weinig ingesteld (1 dag oude telefoon). Daarnaast had ik al een backup van telefoon geheugen gemaakt; maar ja weinig in te stellen dus waarom de backup terugzetten.
Volgens mij stuurt Nokia gewoon netjes een speciale Vodafone versie van de nieuwste firmware. Mogelijk werkt dit ook pas vanaf bepaalde versies van de firmware ? En/Of ook alleen bij f/w van bepaalde providers ? Dus of het ook bij T-Mobile werkt ?????
Al met al ben ik er blij mee dat ik de firmware wel kan updaten (al is het een Vodafone branded f/w)
Heb je een NL versie gedownload of is dit idd die van de co.uk.-site?? Indien de laatste, heeft dit invloed op de taal op de N70??
[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]
Ik heb inderdaad de versie van co.uk gebruikt. De taal blijft gewoon Nederlands.Mr_Happy schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:47:
[...]
Ik kan deze SW alleen op de co.uk. site terugvinden, niet op de NL site.
Heb je een NL versie gedownload of is dit idd die van de co.uk.-site?? Indien de laatste, heeft dit invloed op de taal op de N70??
(LET OP: ik geef hier alleen aan zoals het bij mij ging !! Maar las dezelfde verhalen op het officiele Nokia Forum)
Helaas. Maar misschien kan nils7 hier eens naar informeren.LessRam schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:30:
Verwijderd

Update failed gaf ie de eerste keer, net als bij outcast within. Hij startte wel op en zo, maar ik heb toch even opnieuw de software updater gedraaid (afgesloten en opnieuw gestart), dit keer met pc suite afgesloten. Hij moest wel nog een keer de update downloaden, maar dit keer ging het prima.
Eerste wat me opviel nu was dat de music player ook op het standby scherm het huidige nummer weergeeft (onder de agenda items), en je kan daar het volume aanpassen
Hij lijkt ook wat vlotter, maar ik had een oude firmware hiervoor, 3.nogwat geloof ik.
Edit: Ook eindelijk die belachelijke lange filename bug in de music player verholpen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 16:28 ]
Zelfde verhalen?? Welke verhalen bedoel je??LessRam schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:03:
[...]
Ik heb inderdaad de versie van co.uk gebruikt. De taal blijft gewoon Nederlands.
(LET OP: ik geef hier alleen aan zoals het bij mij ging !! Maar las dezelfde verhalen op het officiele Nokia Forum)
[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]
Disclaimer
Behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
Stay safe
Verwijderd
Welke firmware heb je nu dan?Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:20:
Net de nieuwe software updater gebruikt, en uiteraard ging het eerst fout
Update failed gaf ie de eerste keer, net als bij outcast within. Hij startte wel op en zo, maar ik heb toch even opnieuw de software updater gedraaid (afgesloten en opnieuw gestart), dit keer met pc suite afgesloten. Hij moest wel nog een keer de update downloaden, maar dit keer ging het prima.
Eerste wat me opviel nu was dat de music player ook op het standby scherm het huidige nummer weergeeft (onder de agenda items), en je kan daar het volume aanpassen
Hij lijkt ook wat vlotter, maar ik had een oude firmware hiervoor, 3.nogwat geloof ik.
Edit: Ook eindelijk die belachelijke lange filename bug in de music player verholpen.
De maker van de flitspaal poi's is hier mee bezig (maar al langere tijd door gebrek aan tijd)
http://www.flitspaal.nl/r....post_reply?p_id=27129624
Daarnaast:
Het verhaal gaat op Tweakers dat er (toevallig) vanmiddag weer een nieuwe firmware uitgekomen is die via die firmware update software bij te werken is....
meuktracker: Nokia N70 / N72 / 6130 / 6630 / 668x 11.0.0.28844
Ik heb gekeken met mijn Vodafone N70, maar die blijft op V 5.0616.2.0.3 staan.... Mogelijk is alleen de Nokia versie vernieuwd en komt de branded versies op een later moment.
Lijkt me duidelijk dat dit het versienummer is van de software, en niet het versienummer van de firmwaresLessRam schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:15:
Daarnaast:
Het verhaal gaat op Tweakers dat er (toevallig) vanmiddag weer een nieuwe firmware uitgekomen is die via die firmware update software bij te werken is....
meuktracker: Nokia N70 / N72 / 6130 / 6630 / 668x 11.0.0.28844
Ik heb gekeken met mijn Vodafone N70, maar die blijft op V 5.0616.2.0.3 staan.... Mogelijk is alleen de Nokia versie vernieuwd en komt de branded versies op een later moment.
ik ben sinds een week ook eigenaar van een nokia n70 met een firmware van 5xxx xxxx xxx bij t for telecom weg zonde simlock.
Ik heb er direct een scandisk 1 gb kaartje bij gekocht en die deed het de eerste dagen prima, maar na 3 dagen gaf ie een kaart fout. Het probleem is nu het volgende, ik kan met de standaard music player van nokia niet meer mijn mp3sz benaderen. Als ik naar bestands beheer ga dan kan ik ze wel benaderen, en kan ik ze 1 voor 1 afspelen. Dit is heel erg iritant omdat hij ze nou niet meer achter elkaar afspeelt.
Formateren ( via usb card reader, en via telefoon ) -> geen oplossing, het probleem blijft hetzelfde, hij vind 1 nummer van de 400 mb aan mp3 die ik erop gezet heb
Nieuwe card gekregen bij t for telecom ( net opgehaald ) eerst formateren via phone, geen oplossing gevonden. Het zelfde probleem blijft
Iemand een oplossing??
Mvg,
Albert hagen
Iemand hier nog een antwoord op?? dit probleem is echt mateloos irietant, en ik heb het nog steeds!:(
Verwijderd
Als je dat ding pas een week hebt en dat kaartje ook en het werkt nu al niet meer dan ga je toch terug naar de zaak waar je het gekocht hebtalberthagen schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 04:45:
Hallo allemaal,
Iemand een oplossing??
Mvg,
Albert hagen
Iemand hier nog een antwoord op?? dit probleem is echt mateloos irietant, en ik heb het nog steeds!:(
Open Realplayer/opties/openen/geluidsclips op geh.krt/tracklijst klik op oke. Tracklijst vervangen/Jaalberthagen schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 04:45:
Hallo allemaal,
werkt dat ook niet ???
Verwijderd
heb tmobile de 1e software iemand idee of ook al meegemaakt?
Vodafone N70's hebben meer geluk, momenteel.... maar ja wie zegt dat Vodafone bij een volgende versie ook zo netjes op tijd de f/w aanpast.
En die updater software checked of je een branded N70 hebt of niet, vervolgens gooit ie er de daarbij horende recentste firware op de phone. En jij hebt blijkbaar al de recentste versie voor een T-Mobile branded N70..... balen.
Kunt heel lief vragen bij een Nokia Service Point of ze je phone willen upgraden met de nieuwste originele Nokia firmware..... als motivatie kun je gebruiken dat je Bluetooth ontvangst slecht is en dat door de nieuwe f/w beter ondersteund word. Een aantal NSP's accepteren die motivatie..... maar lang niet allemaal.
Nou hier is de vodafone ook branded en dat blijft ook zo, ook na de update.LessRam schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:10:
En die updater software checked of je een branded N70 hebt of niet, vervolgens gooit ie er de daarbij horende recentste firware op de phone.
Ik zat er ook eerst mee te klooje-en de update werkt ook niet !!
Maar na engelen geduldt en update programa aan te laten staan en telefoon gekoppeld met usb kabel, werkte het na 30minuten of zoiets.
Dat is toch ook exact wat ik schreef. Hij zoekt de bij jouw N70 behorende firmware. Dus Vodafone blijft Vodafone, maar dan wel de recentste Vodafone versie.hetnet schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:05:
[...]
Nou hier is de vodafone ook branded en dat blijft ook zo, ook na de update.
I
Met Vodafone heb je (nu nog) geluk want die is net zo up-to-date als the originele Nokia versie.
T-Mobile mensen hebben wel een probleem..... die "recentste" versie is namelijk veeeeeel ouder.
Dit topic is gesloten.