Scotix schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:19:
[...]
Dus het maakt niet uit welk kaartje je neemt?
De telefoon kan toch de hoge snelheden niet aan?
Dus zoals je zegt kan je net zo goed een 1gb/2gb kingston nemen als een ATP 1gb ?
Maar hoe zit dat met Dual Voltage dan?
Nope het maakt niet uit wat voor een kaart je neemt, zolang het maar "RS DV MMC" danwel "MMC Mobile" is. Volgens mij is "MMC Mobile" weer sneller dan "RS DV MMC" maar het nut daarvan in dit geval ga ik niet uitzoerken door het minimale prijsverschil ervan (hooguit een euro of 2-3) RS DV MMC heeft 7 pins/connectoren, het nieuwere MMC Mobile heeft 13 pins/connectoren. Deze 13 worden misschien niet door de N70 gebruikt maar wel door andere aparaten zoals cardreaders en wie weet waar ik heb in de toekomst verder nog in kan steken. Dus ik kies voor "MMC Mobile".
Volgens ATP kan de N70 beide snelheden al niet aan dus waarom de dure super snelle (nogwel van ATP die me die info gaf) kiezen.... Wat moet je met een Ferrari Testarossa wanneer je in de file staat.
Trouwens beide zijn Dual Voltage.
Inderdaad kun je dus willekeurig welke MMC DV RS / MMC Mobile gebruiken.
Sommige merken zijn erg langzaam (Apacer 2,3 MB/s) misschien dat dat wel gemerkt wordt op en N70. Maar ook die verschillen hooguit een paar euro.
Maar buiten Kingston zijn er wel meer met 8 MB/s lees - 7 MB/s schrijf, maar die zijn ook allemaal in dezelfde prijs catagorie.
Of de 2GB versies echt werken durf ik niet te verzekeren (nog niet getest, heb het kaartje nog niet ontvangen) Maar een gokje van 55 Euro (bij informatique inclusief porto) durf ik nog wel te wagen. Werkt het niet... ach vast wel een ander aparaat vandaag of morgen dat ermee overweg kan, dan bestel ik gewoon een 1 GB Kingston.
Al met al... ATP is als een Ferrari in de file. Super degelijke kaart super snelheid, maar overdaad. Zeker in een ATP. In een cardreader misschien wel de moeite, maar om er dan in deze situatie 3x zoveel voor te betalen.... terwijl er ook een 2GB kaartje bestaat van Kingston.....
Tot nogtoe is Kingston de enige (?) met een 2 GB kaart, althans andere merken heb ik niet gevonden.