Xymox schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:37:
[...]
Gezien alle informatie over verschillende N serie modellen van Nokia over problemen met bluetooth icm verschillende devices (carkits, GPS ontvangers etc etc) en het uitbrengen van verschillende versies van firmwares die hier en daar de problemen oplost verdenk ik de Nokia mobieltjes als het probleem.
Ja, dat er nieuwe firmware worden uitgebracht is natuurlijk logisch. Dat doet elk bedrijf.
Ook dat (in het geval van mijn carkit) andere toestellen (ook van Nokia trouwens) die wel correct werken versterken dat gevoel. Ik kan het uiteraard niet hard aantonen, maar je kan niet ontkennen dat er erg veel problemen, ook hier in dit topic, met de N70 mbt Bluetooth gemeld worden.
Klopt, maar dat zegt echt niks.
Ook op de developers forums kom ik informatie tegen dat de nieuwere telefoons (met Symbian 60 OS) problemen met Bluetooth hebben, dat in tegenstelling tot oudere OS versies.
Tja, maar dat geeft nog steeds geen duidelijkheid over of het probleem `m nu in Nokia of in Toyota zit
Ik geloof best dat de N serie hardware voor bluetooth gewoon voldoet aan de standaards. Echter de software eromheen (lees firmware) geeft waarschijnlijk incompabiliteiten.
Dat is dus net zo goed mogelijk met de software van de Toyota.
Voorbeeld:
Pioneer BT radio/carkit werk met héél veel verschillende Nokia's, ook van de N-serie. Laat de persoon nou net een 7610 hebben die niet samenwerkt met de Pioneer, ook niet met de laatste firmware. Dit toestel is al een lange tijd uit en is qua firmware bijna uitontwikkeld. Ik neig in dit geval toch dat het aan de Pioneer ligt.
Dat is dus ook mogelijk bij die van jou. Ik zal niet stellen dat het zo is, maar ik vertel je in ieder geval dat het probleem minimaal net zo goed bij Toyota kan liggen als dat het bij Nokia ligt