Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosR
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:20:
[...]
Even snel een reactie op jouw 'onvolkomenheden'

1. In de zoeker is die mij zo 123... ook niet opgevallen (zal er misschien best wel zijn), maar tijdens de preview van de foto krijg ik wel een status van de batterij als hij op/onder de twee streepjes zit.

2. Er staat toch letterijk een door de camera geformatteerde geheugenkaart Maw niet eentje die in de camera geformateerd is en daarna met fotos is beladen, maar leeg geformateerd in de camera of te wel een 'schone' geheugenkaart. :)
ad 1)
Jawel, zolang er nog voldoende batterij is voor preview, kun je op het LCD scherm de batterijstatus zien, en dan kun je ook nog steeds foto's maken.
Maar zodra de batterij onvoldoende is om foto's te maken, is er ook geen enkel display meer - zoeker of LCD. En dat zou ik persoonlijk toch wel handig vinden - mijn 'oude' Minolta S414 heeft dat nl. wel.

ad 2)
Maar dat woordje "leeg" (of 'schoon' of "vers" of "zojuist") staat er niet !!
En dat is toch wel belangrijk. Of je moet toevallig een extra geheugenkaart bij de hand hebben, of je moet eerst je bestaande kaart leegmaken, om de firmware update uit te kunnen voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik gebruik momenteel de Sony F-828. Mooi apparaat, maar de Alpha 100 lonkt.

Ik heb een vraagje: ben van plan de Alpha uit de USA te laten komen. Dat scheelt momenteel nogal met de lage Dollarkoers. Zeker als ik er ook nog een mooie lens bijkoop. Iemand daar ervaring mee? Of problemen? Ik hoor 't graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Invoer, tel er 25% bij. Maar waarom je op dit moment voor de Alpha 100 zou kiezen, tenzij je al lenzen e.d. hebt, kan ik niet zo goed begrijpen. Het platform is ondanks de overname van Sony alsnog niet erg levendig te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

neographikal schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:15:
Invoer, tel er 25% bij. Maar waarom je op dit moment voor de Alpha 100 zou kiezen, tenzij je al lenzen e.d. hebt, kan ik niet zo goed begrijpen. Het platform is ondanks de overname van Sony alsnog niet erg levendig te noemen...
wat neo wil zeggen is dat je beter voor nikon kan gaan, hè neo ;)
(of canon bijv)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zoals de stand van zaken er nu voor staat heeft Sony bar weinig gedaan om het platform nieuw leven in te blazen. Vandaar zou mijn voorkeur uitgaan naar een platform met meer zekerheid en aanbod, oftewel Nikon of Canon, whatever suites you :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ja ik zit met smart te wachten op wat Sony gaat doen.
Ik heb het sinds afgelopen zomer het privilege dat ik vaak wat eerder weet wat Somy gaat uitbrengen.
Maar op camera gebied gebeurd er voorlopig niets spannends zo ver ik weet.

Ze zijn erg druk bezig met hun nieuwe computer lijn, en daarmee gecombineerd BR drives.
Maar de camera devisie lijkt op zijn gat te zitten.
Ze zullen wel druk zijn met 1 of 2 nieuwe camers's maar dat zal dan nog wel even duren.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Mud.Starrr schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 00:54:
Ja ik zit met smart te wachten op wat Sony gaat doen.
Ik heb het sinds afgelopen zomer het privilege dat ik vaak wat eerder weet wat Somy gaat uitbrengen.
Maar op camera gebied gebeurd er voorlopig niets spannends zo ver ik weet.

Ze zijn erg druk bezig met hun nieuwe computer lijn, en daarmee gecombineerd BR drives.
Maar de camera devisie lijkt op zijn gat te zitten.
Ze zullen wel druk zijn met 1 of 2 nieuwe camers's maar dat zal dan nog wel even duren.
Een 7D opvolger samen met wat van dat glas dat op zo'n body hoort zóu al een hoop kunnen en moeten doen. Maar zoals het er nu uit ziet lijkt het een consumer-DSLR only merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Ja, glas... In dit topic zie ik bijna niemand het hebben over Sony-glaswerk, alleen maar third party... Nou zijn die lenzen echt niet slecht, maar vergelijk het eens met de Canon- of Nikon-topics, dat is echt anders. ;)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Tja, en dat niet alleen. Zelfs het 3rd party glaswerk laat te wensen over, de 100-300/4 van sigma is niet leverbaar, en naar wat ik begreep de 70-200/2.8 van sigma ook.

En dan is het nog maar de vraag wat die sony 70-200SSM moet gaan kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:59
Voor jou een vraag voor een willekeurige foto toko een weet. Bij konijnenberg 2250 en niet leverbaar, die 70-200 zal waarschijnlijk bij andere winkel ook niet/slecht leverbaar zijn en eveneens astronomisch duur zijn.

2e hands is er nog wel wat leuk spul te krijgen maar nieuw is het echt droevig gesteld.

Het enige wat er door sony nog is aangekondigd is de 16-80. Maar die is met een maand of 7-8 uitgesteld. Ik vind het een beetje tegenvallen wat sony voor een moeite doet om markt aandeel te veroveren.

[ Voor 10% gewijzigd door martijn_tje op 09-01-2007 17:34 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dat is inderdaad iets waar ik me ook over verwonder: iedereen keek naar Sony en ze hadden best wat momentum, maar door het lange uitblijven van nieuwe producten en de slechte leverbaarheid van bestaande producten hier en daar verliezen ze veel van dat momentum.

Zonde, ik had graag een geduchte concurrent van Canon en Nikon gezien om het innovatietempo wat verder op te voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het was in september al duidelijk dat er tot PMA 2007 geen nieuws van Sony was te verwachten.

De uitbreiding van het glaswerk maakt wel duidelijk dat er een hoger gepositioneerde camera gaat komen, anders zou Sony zich wel beperken tot wat consumentenlenzen. Als er in maart niets nieuws wordt aangekondigd moet je je pas zorgen gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 01-09 14:45
mwa. ik maak me niet echt zorgen wat dat betreft. 't enige wat ik nog in 't assortiment in de sig wil hebben, is een goede tele. voor de rest ben ik redelijk voorzien. waar ik me wel zorgen over maak is dat de 7D stuk gaat, en ik voor een Alpha-100 moet gaan, of alles verkopen.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na lang wikken en wegen besloten een alpha te kopen. Ik ben nog een leek op het dslr gebied en deze camera leek mij qua prijs en features de beste beginnerscamera. Voornamelijk de super steady shot gaf de doorslag, mijn vriendin maakt nl. alleen maar wazige foto's. Ik hoop dat hier iets mee te kunnen reduceren. Op het gebied van lenzen ben ik nog aan het orienteren. Ik zal voorlopig de kit-lens gebruiken. Het topic hier is inderdaad erg stil. Heb ik nu een verkeerde keuze gemaakt? Ik ga meestal wel af op wat bij de mede-tweakers populair is. Maar na het lezen van de vele reviews en de vele mogelijkheden van deze camera heb ik toch besloten om voor de alpha te gaan. Ik mis alleen hier de gebruikerservaringen. Hebben bijna alle tweakers echt een canon of een nikon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Ik heb Minolta/Sony, en ik ken er meer :) (Femme?)

Verschil is misschien dat ik vooral heel veel foto's maak, maar ik praat er niet vaak over hier. Als ik daar ook nog tijd in moet gaan stoppen... Ga ik liever weer even de heide op in die tijd :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kurkdroog: maak je niet druk. Je koopt een prima camera. Dat het merk minder populair is dan Canon of Nikon is een gevolg van enerzijds marketing en anderzijds een beperkte visie van consumenten/ verkopers. Sony is niet bepaald een klein bedrijf, dus zoals Femme zegt gaan zij nog wel vuurwerk showen. Het mag alleen wel een beetje opschieten, want de dagen worden al weer langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:46:
Ik heb na lang wikken en wegen besloten een alpha te kopen. Ik ben nog een leek op het dslr gebied en deze camera leek mij qua prijs en features de beste beginnerscamera. Voornamelijk de super steady shot gaf de doorslag, mijn vriendin maakt nl. alleen maar wazige foto's. Ik hoop dat hier iets mee te kunnen reduceren. Op het gebied van lenzen ben ik nog aan het orienteren. Ik zal voorlopig de kit-lens gebruiken. Het topic hier is inderdaad erg stil. Heb ik nu een verkeerde keuze gemaakt? Ik ga meestal wel af op wat bij de mede-tweakers populair is. Maar na het lezen van de vele reviews en de vele mogelijkheden van deze camera heb ik toch besloten om voor de alpha te gaan. Ik mis alleen hier de gebruikerservaringen. Hebben bijna alle tweakers echt een canon of een nikon?
En als aanvulling op de mensen hierboven.
Een wat lichtsterkere lens dan de kitlens (van Tamron OID) helpt ook een hoop tegen bewogen foto's.

Tip van een tevreden Minolta bezitter.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de tip. Ik heb hem net binnengekregen. Hij voelt lekker aan. Ik ben nu nog de accu aan het laden. Ik kan niet wachten om de deur uit te gaan en plaatjes te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firewall
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09-2022
Femme schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:01:
Het was in september al duidelijk dat er tot PMA 2007 geen nieuws van Sony was te verwachten.

De uitbreiding van het glaswerk maakt wel duidelijk dat er een hoger gepositioneerde camera gaat komen, anders zou Sony zich wel beperken tot wat consumentenlenzen. Als er in maart niets nieuws wordt aangekondigd moet je je pas zorgen gaan maken.
Even voor de duidelijkheid:
ik ben van plan deze camera binnenkort aan te schaffen. geef jou nou advies om te wachten tot ze een nieuw model aankondigen, of zeg je gewoon: kopen die handel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

heey,

ff vraag. ik weet dat de sony alpha 100 overweg kan met de lenzen van een minolta 7000(mijne), dynax 505 en 404 (paps en stiefmams of andersom). Maar zijn er nog meer digitale spiegelreflex cams die net als de sony overweg kunnen met de minolta lenzen?
Zo ja, hoe verhouden die zich dan tot de sony qua kwaliteit / mogelijkheden etc

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:46

Goverman

not loaded

quote: dutchbasterd
ik ben van plan deze camera binnenkort aan te schaffen. geef jou nou advies om te wachten tot ze een nieuw model aankondigen, of zeg je gewoon: kopen die handel
Nee, dat wordt niet gezegd. Met de Alpha 100 koop je een prima toestel, waarvoor alleen het aantal lensen wat beperkt is. Maar... als jij een digicam van rond de 800 euro koopt en daarbij nog 100 euro aan gadgets (tas, geheugen, schoonmaakspul etc.) ga jij dan direct een collectie glaswerk kopen? Zo nee? Dan heb je een prima keuze aan de Sony Alpha 100 (evt. met de 18-70 + 75-300 kit, of de 18-200 kit). Wil je direct allerhande extra lenzen erbij hebben? Dan heb je ook nog keuze met Tamron, Sigma en dergelijke. Alleen het aantal merklenzen is bij Sony (nog?) beperkt.

Het toestel is dus gebaseerd op de Minolta Dynax 7, ofwel, er is een hoop know-how van Konica-Minolta opgekocht door Sony. Het eerste product van Sony is dus een doorontwikkeling van andere toestellen, net zoals bij andere merken (bijv. de Canon EOS 300D t.o.v. de 350D).
quote: bartgrefte
ik weet dat de sony alpha 100 overweg kan met de lenzen van een minolta 7000(mijne), dynax 505 en 404 (paps en stiefmams of andersom). Maar zijn er nog meer digitale spiegelreflex cams die net als de sony overweg kunnen met de minolta lenzen?
Nee, de Sony Alpha 100 is (voor zover ik weet) de enige niet-Minolta camera die met Minolta objectieven werkt.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Goverman schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:05:
[...]

Nee, dat wordt niet gezegd. Met de Alpha 100 koop je een prima toestel, waarvoor alleen het aantal lensen wat beperkt is. Maar... als jij een digicam van rond de 800 euro koopt en daarbij nog 100 euro aan gadgets (tas, geheugen, schoonmaakspul etc.) ga jij dan direct een collectie glaswerk kopen? Zo nee? Dan heb je een prima keuze aan de Sony Alpha 100 (evt. met de 18-70 + 75-300 kit, of de 18-200 kit). Wil je direct allerhande extra lenzen erbij hebben? Dan heb je ook nog keuze met Tamron, Sigma en dergelijke. Alleen het aantal merklenzen is bij Sony (nog?) beperkt.

Het toestel is dus gebaseerd op de Minolta Dynax 7, ofwel, er is een hoop know-how van Konica-Minolta opgekocht door Sony. Het eerste product van Sony is dus een doorontwikkeling van andere toestellen, net zoals bij andere merken (bijv. de Canon EOS 300D t.o.v. de 350D).

[...]

Nee, de Sony Alpha 100 is (voor zover ik weet) de enige niet-Minolta camera die met Minolta objectieven werkt.
en minolta zelf? , zag net de Dynax 7D die net als de sony digitaal is en er passen (natuurlijk) minolta lenzen op... maar in hoeverre is de 7d beter/slechter ivt de sony?

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 09-02-2007 22:40 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dynax 5D en 7D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

^^ maar de Sony Alpha-100 is een nieuwer toestel (wat dus eigenlijk altijd beter is dan vorige edities) met als belangrijkste nieuwe features zijn het anti-shake systeem (zit in de body, dus voor alle lensen te gebruiken) en de antistoffunctie (stof wordt weggetrild).

Minolta zelf heeft verder geen toestellen meer, die worden nu dus door Sony gemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Goverman op 10-02-2007 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
Anti-shake zit ook in de 5D en 7D, het is ook oorspronkelijk ontwikkeld door KM.
Anti-stof is imho nogal onzin, want het stof waar je last van hebt zit toch vast. En het zelf schoonmaken is een koud kunstje.

De α100 is wat de 5D had moeten zijn, maar de 7D heeft nog altijd wat voorsprong in sommige gebieden op de 5D/α100. Met name in de ergonomie dankzij de vele knoppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

volgens mij heeft de Sony Alpha-100 verreweg de meeste knoppies van de Dynax 7 overgenomen. Met name het draaiwiel links is erg handig: alle settings zijn makkelijk bereikbaar (witbalans, licht- en focusmeetmethode, kleursettings, ISO etc.). Ook handig is dat je in de volautomatische stand (de auto stand) toch nog handmatig kunt overbelichten / onderbelichten.

Qua ergonomie is de Sony Alpha-100 w.m.b. een prima toestel, wat volgens mij dus ook gewoon is overgenomen van de Minolta toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

en als ik nou vraag: De sony of de 5d/7d? (argumenten)
Dat de sony nieuwer is, ok, maar is die ook beter?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
bartgrefte schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:55:
en als ik nou vraag: De sony of de 5d/7d? (argumenten)
Dat de sony nieuwer is, ok, maar is die ook beter?
de 7D is beter dan de a100 en de 5D, maar als ik 7D of A100 geld zou hebben zou dat nog steeds mijn keuze niet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RedXraD schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 20:11:
[...]

de 7D is beter dan de a100 en de 5D, maar als ik 7D of A100 geld zou hebben zou dat nog steeds mijn keuze niet zijn ;)
't gaat mij erom dat ik me huidige lens kan houden én de lenzen van paps en stiefmams kan gebruiken ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Je huidige lens moet wel erg goed zijn om maar naar 1 alternatief te kijken imo. En elke keer langs pappie/mammie lopen wanneer je een bepaalde lens nodig gaat hebben lijkt me ook niet helemaal toppie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

toch, de alpha100 is een prima body. Misschien komt sony op de pma met nog wat nieuwe dingen en er zijn wel wat lenzen, weinig pro spul en opzich weinig te kiezen, maar meeste zit er opzich wel bij voor de basis fotograaf. Ik weet dat een hoop van die lenzen niet al te best zijn hoor, maar niet iedereen vind dat even belangrijk...een 75-300 telelens samen met de kitlens gaat bij sony prima :)

ook eens met neo en redxrad trouwens: andere platforms zoals nikon en canon zijn zeker mijn voorkeur!....als je lens die je hebt niet heel veel soeps is, dan NIET voor sony kiezen :P....

[ Voor 47% gewijzigd door Nomad op 10-02-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
^met neographikal. Ik weet niet wát voor lens je hebt, maar ik kan me niet voorstellen dat je daarom gelijk voor sony zou kiezen. De alternatieven zijn op het moment zoveel meer belovend (of beter gezegd: er wordt net zo veel beloofd, maar bij de andere merken zoals nikon, canon en ook pentax worden er meer beloftes uitgevoerd ;) )

Dus eigenlijk: doe eens roepen wat voor lens je het nou over hebt :)

ow, en edit: De lens waar je het over hebt moet niet alleen een juweel zijn op analoog, maar ook op digitaal nog bruikbaar zijn. Want je hebt wel met een 1,5crop te maken ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Henk op 10-02-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
uhm.. laat 'm lekker in z'n waarde. als hij graag een Sony / Minolta aanschaft, laat hem dan. het is niet zo dat 'ie gelijk een slechte cam koopt. ;)

ik ga toch ook niet in het Canon topic lopen roepen dat iemand beter iets anders dan een canon moet kopen? :P

einde rant. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Er wordt niet geadviseerd om specifiek naar één merk te kijken, maar om uberhaupt de horizon te verbreden en verder te kijken. Dat kan nooit kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feit is dat het gevoel wat de camera in je hand geeft het belangrijkste is.

Ik heb met de alpha mogen spelen en het is een mooie camera met veel functionaliteit en een mooi fotoresultaat, maar mij persoonlijk niet echt lekker in de hand lag en daar beoordeel ik een camera toch het eerste op ongeacht merk of specs, want wat heb je aan een camera als je hem met tegenzin meeneemt inweze, omdat hij niet fijn in de hand ligt.

De sony lag mij dus niet lekker in de hand, maar wat ik zag en merkte was dat veel foto's zelfs in moeilijke omstandigheden als tegenlicht en schemer (zonder statief) mooie en goede resultaten gaf. Ook het menu was behoorlijk overzichtelijk en alle instellingen staan netjes op het tft-tje en in je display. Ik miste echter wel een lcd waarop je snel de instellingen kan bekijken en veranderen en ook een 2e wiel. Nu moest ik bij manual een knopje indrukken om te schakelen tussen diafragma en sluitertijd, maar dat is een kwestie van wennen denk ik.

Hoe dan ook de sony is een mooie camera, maar desondanks dat de specs beter lijken zou ik mijn 10D er nooit voor inruilen (mag je die twee wel vergelijken?? ;) ) al is het alleen maar omdat ik de 10D fijner vind in gebruik en lekkerderin de hand vind liggen, maar dat is helemaal persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Daar heb je ook gelijk het hele punt waarom het verstandig is nét even verder te kijken dan de ene lens die bij papa in zijn fototas zit. Waarschijnlijk is die lens zoiets als een 28-80, die op digitaal door een 18-55 oid voor onder de 100 euro gewoon vervangen kan worden. Je goed orienteren op het hele systeem dat áchter de camera zit, in de lenzen en technieken die de merken aanhangen, de ergonomie etc. van de body's die boven je eigen body (in de eerste instantie voor jou de enige body) zitten en dat soort zaken.

Als zijn papa een stel raszuivere kristalletjes met A-mounts heeft geef ik hem groot gelijk dat hij gaat zoeken naar een minolta-beest, maar mocht dit niet zo zijn, en het inderdaad zoiets als een 28-80 is, is die lens eigenlijk helemaal de moeite niet meer zo waard.

Voor canon geldt in het 'systeem' waar ik het over heb bijvoorbeeld de Full Frame bodies, voor Nikon is dat het wireless flitsen (met nadruk op 'bijvoorbeeld', er zijn natuurlijk voor beide merken nog veel meer voordelen te noemen), maar voor sony kan ik dat zo 1,2,3 niet meer bedenken, omdát het merk al zo lang stil ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

neographikal schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 20:28:
Je huidige lens moet wel erg goed zijn om maar naar 1 alternatief te kijken imo. En elke keer langs pappie/mammie lopen wanneer je een bepaalde lens nodig gaat hebben lijkt me ook niet helemaal toppie :P
1? paps en stiefmams hebben elk stuk of 4 (volgesmij wel meer) lenzen, uitwisselen vinden ze trouwens niet erg hoor ;)
RedXraD schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 20:32:
^met neographikal. Ik weet niet wát voor lens je hebt, maar ik kan me niet voorstellen dat je daarom gelijk voor sony zou kiezen. De alternatieven zijn op het moment zoveel meer belovend (of beter gezegd: er wordt net zo veel beloofd, maar bij de andere merken zoals nikon, canon en ook pentax worden er meer beloftes uitgevoerd ;) )

Dus eigenlijk: doe eens roepen wat voor lens je het nou over hebt :)

ow, en edit: De lens waar je het over hebt moet niet alleen een juweel zijn op analoog, maar ook op digitaal nog bruikbaar zijn. Want je hebt wel met een 1,5crop te maken ;)
die van mij: 28-80 AF zoom 0.38m/1.3ft macro.
Van paps en stiefmams weet ik ze zo niet maar ze hebben wel de nodige lenzen waaronder een stel macro lenzen en een 300mm lens.
RedXraD schreef op zondag 11 februari 2007 @ 03:31:
Daar heb je ook gelijk het hele punt waarom het verstandig is nét even verder te kijken dan de ene lens die bij papa in zijn fototas zit. Waarschijnlijk is die lens zoiets als een 28-80, die op digitaal door een 18-55 oid voor onder de 100 euro gewoon vervangen kan worden. Je goed orienteren op het hele systeem dat áchter de camera zit, in de lenzen en technieken die de merken aanhangen, de ergonomie etc. van de body's die boven je eigen body (in de eerste instantie voor jou de enige body) zitten en dat soort zaken.

Als zijn papa een stel raszuivere kristalletjes met A-mounts heeft geef ik hem groot gelijk dat hij gaat zoeken naar een minolta-beest, maar mocht dit niet zo zijn, en het inderdaad zoiets als een 28-80 is, is die lens eigenlijk helemaal de moeite niet meer zo waard.

Voor canon geldt in het 'systeem' waar ik het over heb bijvoorbeeld de Full Frame bodies, voor Nikon is dat het wireless flitsen (met nadruk op 'bijvoorbeeld', er zijn natuurlijk voor beide merken nog veel meer voordelen te noemen), maar voor sony kan ik dat zo 1,2,3 niet meer bedenken, omdát het merk al zo lang stil ligt...
Zoals ik al eerder (in deze post) zei, hij heeft wel meer lenzen dan de standaard kit lens.

vandaar de voorkeur voor compatibiliteit met minolta lenzen

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ja, dan is de Alpha 100 geen slecht idee misschien. De body zelf is best goed. Maar toch, ondanks alle voordelen van lenen, zou ik verder kijken en dan pas beslissen. Lenen is niet alles en iedereen heeft toch zo zijn eigen wensen. Bovendien ben je straks het huis uit (klinkt alsof je nu nog thuis woont) en dan is lenen nog veel lastiger. Het sony platform is behoorlijk teleurstellend qua activiteit op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Met Korras.

Dit is het Sony topic, dus alsjeblieft alle canon en nikon aanhangers laten we het niet allemaal neerpraten hier.
Doen we bij jullie ook niet.

De Sony A100 komt er bij verschillende tests heel erg goed uit.
De beschikbare lensen zijn er in verhouding mischien niet zoveel als die van de andere merken (tenzij je 2e hands gaat meetellen). Maar ik heb nog nooit iemand gezien die uberhoubt de helft van de beschikbare lensen in zijn bezit heeft.
Als je kijkt naar wat er beschikbaar is is dit zelfs voor de gemiddelde Pro meer dan genoeg.
(afhankelijk wat soort fotografie je doet).

Dus hier een beetje sony neerpraten lijkt me niet de bedoeling.
En kwa activiteit, lees een stukje terug naar wat Femme zei.
Sony is echt niet zo gek om verder niets meer uit te brengen, en het was voorspelbaar dat dat wat langer op zich laat wachten.
De A100 en de line-up lensen zijn gewoon een snelle doorontwikkeling geweest (van minolta materiaal) om snel wat neer te kunnen zetten.
Nu zijn ze druk bezig (geweest) om de support voor Minolta camera's te verbeteren.

Overgens hebben ze Japan een enorm maarktaandeel te pakken, en in USA en Europa hebben ze meer dan Minolta ooit met de digitale body's hebben gehad.
Ze doen het dus echt niet slecht, en ze laten die afdeling echt niet zomaar vallen.
RedXraD schreef op zondag 11 februari 2007 @ 03:31:
..... voor Nikon is dat het wireless flitsen met nadruk op 'bijvoorbeeld'.......
Ehm, slecht voorbeeld, want dat kan Minolta al jaren.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ja canon kan ook wel wireless. het gaat om de implentatie ervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Mud.Starrr schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:06:
Met Korras.

Dit is het Sony topic, dus alsjeblieft alle canon en nikon aanhangers laten we het niet allemaal neerpraten hier.

De Sony A100 komt er bij verschillende tests heel erg goed uit.
De beschikbare lensen zijn er in verhouding mischien niet zoveel als die van de andere merken (tenzij je 2e hands gaat meetellen). Maar ik heb nog nooit iemand gezien die uberhoubt de helft van de beschikbare lensen in zijn bezit heeft.
Als je kijkt naar wat er beschikbaar is is dit zelfs voor de gemiddelde Pro meer dan genoeg.
(afhankelijk wat soort fotografie je doet).

Dus hier een beetje sony neerpraten lijkt me niet de bedoeling.
En kwa activiteit, lees een stukje terug naar wat Femme zei.
Sony is echt niet zo gek om verder niets meer uit te brengen, en het was voorspelbaar dat dat wat langer op zich laat wachten.
De A100 en de line-up lensen zijn gewoon een snelle doorontwikkeling geweest (van minolta materiaal) om snel wat neer te kunnen zetten.
Nu zijn ze druk bezig (geweest) om de support voor Minolta camera's te verbeteren.

Overgens hebben ze Japan een enorm maarktaandeel te pakken, en in USA en Europa hebben ze meer dan Minolta ooit met de digitale body's hebben gehad.
Ze doen het dus echt niet slecht, en ze laten die afdeling echt niet zomaar vallen.

[...]

Ehm, slecht voorbeeld, want dat kan Minolta al jaren.
Ik maai niets neer, maar dit was gewoon een vraag die eigenlijk in het start-dSLR topic had gemoeten, omdat hij dan toevallig in een minolta/sony-topic staat ga ik er echt niet anders om reageren ;)

En als er gegronde redenen zijn om voor minolta ipv nikon te kiezen mag jij die toch net zo goed posten :P

Minolta kan idd wireless (sterker nog, ik hoor links en rechts op het internet dat het de 'vader' van het wireless flitsen) maar de techniek van Nikon om meerdere flitsers aan te sturen is gewoon veel verder doorontwikkeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
RedXraD schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:18:
[...]

Ik maai niets neer, maar dit was gewoon een vraag die eigenlijk in het start-dSLR topic had gemoeten, omdat hij dan toevallig in een minolta/sony-topic staat ga ik er echt niet anders om reageren ;)

En als er gegronde redenen zijn om voor minolta ipv nikon te kiezen mag jij die toch net zo goed posten :P

Minolta kan idd wireless (sterker nog, ik hoor links en rechts op het internet dat het de 'vader' van het wireless flitsen) maar de techniek van Nikon om meerdere flitsers aan te sturen is gewoon veel verder doorontwikkeld ;)
gegronde redenen? bijvoorbeeld het feit dat er geen enkele body is met zoveel functies op de body zelf, ipv in menu's, en rechtstreeks beschikbaar zonder knoppen-combinaties uit te hoeven voeren, als de 7D?

beeldstabilisatie in de body, iets wat Pentax wel heeft, maar Nikon en Canon niet? die hebben het wel in sommige lenzen, maar ik ben blij dat ik 't op alle lenzen heb. toch weer lekker meegenomen. ;)

prima ergonomie, vooral bij de 7D van toepassing? (yep, ik weet 't, voor ieder persoonlijk)

ik ben 't wel met je eens dat er minder voor Sony/Minolta te krijgen is, maar zoals m'n sig al aangeeft, is er zat te krijgen. 't enige wat ik nog wil is een goede tele.. en die heb ik al gezien, 't is alleen even wachten op een bak geld. ;)

en idd, Sony zal ook niet gek zijn. pas als ze met de PMA niets nieuws aankondigen ga ik me overigens pas zorgen maken. maar er is gewoon geen body equivalent aan de 7D, dus dat gaat lastig worden met overstappen op een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

^^ ja, en hoeveel externe wireless flitsers heb jij?

Wat mij hier opvalt is dat er weer erg veel Canonians en Nikonians zijn die hun platform aanprijzen alhier. Met steeds weer dezelfde argumenten:
- ligt lekkerder in de hand
(bullshitargument, is persoonlijk en wordt alleen positief toegepast bij het eigen merk. Ik vind Canon dus bagger in de hand liggen ;))

- meer lenzen beschikbaar
Ja, en? Hoeveel van het arsenaal heb je beschikbaar voor jezelf? Vier verschillende 18-200 mm. lenzen... Jottem: heb je ze ook alle vier nodig, of gebruik je er maar een? In meer dan 90% van de gevallen zal dat er dus maar een zijn.

Enneh, volgens mij is dit voor bartgrefte juist geen argument, omdat hij juist al veel lenzen beschikbaar heeft. Dat je bij een ander merk nog veel meer lenzen kunt kopen is simpelweg niet relevant.

- groter marktaandeel
Tja, we rijden ook niet allemaal Opel en VW in Nederland toch? Ofwel: een kulargument. Eigenlijk is nu een Minolta (of Sony) digicam kopen ideaal: je hebt pareltjes van lenzen op bijvoorbeeld marktplaats. Ik had een mooie en vrijwel nieuwe 75-300 mm. lens met metalen vitting en B+W UV-filter voor 80 euro... Dat gaat je bij Canon en Nikon niet lukken, maar bij bijvoorbeeld Minolta en Pentax weer wel.

- meer features (als een tweede instelwieltje en tweede schermpje)
Dit argument wordt gebruikt door mensen die voorzien zijn van een toestel met twee instelwieltjes. Een tweede wieltje zit vooral op de hogere toestellen (de D200 en de 10D en nog vele anderen natuurlijk), terwijl de Alpha 100 niet in dat segment zit. Is dus appels met peren vergelijken.
Immers, de D50 en de 400D hebben ook geen tweede wieltje en de 400D heeft ook geen tweede schermpje. En wat dan nog... Veel mensen gebruiken alsnog de P-stand en anders is een 'shift' knopje ook snel ingedrukt.

Verder: een groot scherm met overzichtelijk de settings is net zo handig (en dat gebruiken de meeste merken dus ook). Ofwel: een tweede schermpje heeft zeer beperkte meerwaarde, vooral omdat het grote scherm (en in de zoeker) e.e.a. al wordt afgebeeld.

- menustructuur
Kulargument. Kwestie van wennen, heb je ook als je van niets naar DSLR gaat. En... de menustructuren zijn bij vrijwel alle merken behoorlijk overzichtelijk, ze zijn alleen net een beetje anders.

Zo, tot zover mijn bijdrage over de waarde van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mud.Starrr schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:06:

Goverman schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:42:
Wat mij hier opvalt is dat er weer erg veel Canonians en Nikonians zijn die hun platform aanprijzen alhier.
Nogmaals: er wordt geen specifiek platform aangeprezen, er wordt op basis van gegronde redenen geadviseerd om de horizon wat te verbreden. Als je dan alsnog bij Sony uitkomt, prachtig toch? Maar door verder te kijken voorkom je dat je jezelf voor je kop mept omdat er misschien toch wel wat leukers te krijgen was. En ja daar ga ik weer: je kiest een platform, die body is met een paar jaar weg. Let daar dus met name op.

Dat men dit koppelt aan het platform wat ik en de anderen toevallig in bezit hebben kunnen wij ook niks aan doen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Met neographikal, ik prijs helemaal geen ander merk aan, sterker nog, ik denk dat je uit mijn posts hierboven niet eens kan ópmaken wat voor merk ik schiet. Zou toch een zekere objectiviteit uit moeten stralen.

Dat iedereen hier sony gelijk moet verdedigen zegt wellicht meer over sony, ik zeg alleen: kijk verder dan je neus lang is, en dat roep ik bij canon en nikon ook. Daar wordt er alleen gek genoeg héél anders door canonians en nikonians op gereageerd dan hier door minoltanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Het is toch niet nodig om een merken gevecht te ontketenen.
Dat gebeurd al zoveel, en is niet het doel van dit topic.

Tuurlijk moet je naar andere merken kijken, om te kunnen zien waar het merk staat waar je wellicht voor wilt kiezen.
Ik ga er ook van uit dat dit door iedereen wel gedaan wordt.

Nou geeft Bartgrefte als argument dat hij lensen ter beschikking heeft, en had alleen de vraag of er andere camera's dan de A100 beschikbaar zijn.
Hij heeft helemaal niet naar een ander platform gevraagd, hij vroeg naar een andere camera die hetzelfde Platform dient!
Maar zijn er nog meer digitale spiegelreflex cams die net als de sony overweg kunnen met de minolta lenzen?
Waarom er dus als antwoord gegeven wordt, kijk naar een ander merk op een compleet ander platform snap ik dus niet.
En daar irriteerde ik me aan. Vooral omdat nadat 1 iemand dat noemt (geen probleem) meteen een hoop andere er nog ens bovenop duiken. Niet nodig naar mijn idee.

Dus graag weer on topic.

[ Voor 25% gewijzigd door Mud.Starrr op 11-02-2007 14:54 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij hier opvalt is dat er weer erg veel Canonians en Nikonians zijn die hun platform aanprijzen alhier. Met steeds weer dezelfde argumenten:
- ligt lekkerder in de hand
(bullshitargument, is persoonlijk en wordt alleen positief toegepast bij het eigen merk. Ik vind Canon dus bagger in de hand liggen ;))
Is dus absoluut geen kul argument, maar een van de belangrijkste argumenten naast gebruiksgemak en prestaties. of koop; jij een camera die je klote in de hand vind liggen ongeacht of dat nou een pentax, sony, canon of ander type is?

Natuurlijk kun je een semi-pro niet vergelijken met een instap op dat gebied, maar als jij een camera koopt om de specs ongeacht het merk alleen maar omdat dat door iedereen gedaan word ben je fout bezig.

Een camera is altijd persoonlijk, dit geld voor de handligging, features zoals extra wiel of lcd, voor de settings alswel ook het menu. Een camera dient gekozen te worden op deze persoonlijke voorkeuren en niet omdat jantje zegt dat merk a beter is als merk b.

Natuurlijk ik heb een canon en ja ik vind het een fijne camera, maar zou nooit desony als slecht bestempelen, door persoonlijke voorkeuren. De sony is gewoon niet slecht het is zefls een top camera, maar voldoet niet aan mijn persoonlijke wensen en daarom zou ik hem persoonlijk niet kopen. Terwijl de camera voor een ander wel weer aan zijn wensen kan voldoen, nou die zal er dan ook erg veel plezier aan beleven denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

^^ wat ik bedoelde is dat het argument "ligt lekker in de hand" wordt gebruikt om aan te duiden "hoe goed een camera is". Maar in die zin is het een kulargument, juist omdat dat persoonlijk (dus subjectief) is. Het zegt verder nl. niets over de camera, hooguit over de doelgroep (Japanners met kleinere handjes, of Nederlanders met grotere handen ;)). Eigenlijk zijn wij het hier dus met elkaar eens...

en ja: ik heb ook meer camera's in mijn handen gehad. De Canons vond ik te wat klein, de Nikons en de Sony lagen goed, de Pentax 10D was nog niet uit (maar was zeker ook kandidaat geweest als ik mijn camera nu had gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
^^ ja, en hoeveel externe wireless flitsers heb jij?
2 stuks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik heb er maar 1 :P

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Heren (en mogelijk ook dames), van mij mag het wel weer ontopic over de A-100 ipv de verschillende platforms in het algemeen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartgrefte schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:19:
heey,

ff vraag. ik weet dat de sony alpha 100 overweg kan met de lenzen van een minolta 7000(mijne), dynax 505 en 404 (paps en stiefmams of andersom). Maar zijn er nog meer digitale spiegelreflex cams die net als de sony overweg kunnen met de minolta lenzen?
Zo ja, hoe verhouden die zich dan tot de sony qua kwaliteit / mogelijkheden etc
@BartGrefte: Op dit moment is de Sony A100 de enige die nieuw te verkrijgen is. Voorgangers waren de Konica Minolta 7d en 5d. De Sony A100 lijkt erg veel op de 5d, de 7d de uitgebreidere voorganger van de 5d heeft wat plus-punten tov beide nakomelingetjes, net zo goed als dat de 5d, cq. Sony voordelen hebben tov de 7d.

Ik weet niet wat Sony van plan is qua future broertjes/zusjes, of andere huwelijken.

Je vertelt dat je meer Minolta lenzen ter beschikking hebt.
Uit eigen ervaring weet ik dat het Minolta-'arsenaal' wat ik ter beschikking had, voor mij beslissend was voor doorstap naar digitale SLR van Minolta, toen inmiddels al Konica Minolta. Ik heb gekozen voor de prijs waarvoor ik mijn versie kreeg (Minolta 5d), met reeds beschikbare lenzen waar je bij andere merken duizenden euro's kwijt bent, ook al zijn ze dan ietwat verouderd.

Vooral de oudere serie Minolta lenzen presteert erg goed op digitaal. (Minolta lenzen zijn (vroeger) altijd superieur geweest (o.a. tav kleur). (Niet voor niets dat diverse beroemde telescopen in t verleden voorzien zijn van Minolta glaswerk!)

Dus om aan de hand van oudere lenzen op een ander merk over te stappen is mijns inziens onnodig. In veel gevallen bepaalt de kwaliteit van je lens het product wat uit je camera komt. (Even afgezien van het feit dat de kwaliteit van de fotograaf de kwaliteit van de foto's bepaalt.)

Als je graag lenzen van je 'ouders' wil gebruiken, is de Sony A100 een goede keuze.
Als je aan een nieuwe KM 7d of 5d kan komen zijn dat goede alternatieven. Maar de Sony biedt op dit moment de beste ondersteuning door Sony. (updates enzo)

Succes met je keuze. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07 04:34
Ik ben van plan deze week een Sony A100 of een Canon 400d te gaan bestellen, maar ik kan moeilijk besluiten welke te nemen. Bij de Sony heb je voor "weinig" geld een kit met 2 lenzen en image stabilisatie. Hoe gaat de USB verbinding bij de Sony? Moet je daar software voor installeren, of ziet de PC hem gewoon als USB mass storage device? Ik las ergens dat de Canon speciale software nodig heeft en nogal traag werkt via USB. Ik zit te neigen naar de Sony, help!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
Dat punt moet geen issue zijn, daarvoor heb je kaartlezers. Zodra je er 1 hebt sluit je je camera nooit meer direct aan op je computer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Met de Sony zou de computer hem gewoon moeten herkennen volgens mij.
Ik heb alleen ervaring via een Mac, dus ik weet het niet zeker.

Edit:
Maar ik ben het met Oxi hierboven eens.

[ Voor 5% gewijzigd door Mud.Starrr op 20-02-2007 00:56 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Technattic schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:19:
Ik ben van plan deze week een Sony A100 of een Canon 400d te gaan bestellen, maar ik kan moeilijk besluiten welke te nemen. Bij de Sony heb je voor "weinig" geld een kit met 2 lenzen en image stabilisatie. Hoe gaat de USB verbinding bij de Sony? Moet je daar software voor installeren, of ziet de PC hem gewoon als USB mass storage device? Ik las ergens dat de Canon speciale software nodig heeft en nogal traag werkt via USB. Ik zit te neigen naar de Sony, help!!!
De Sony en Minolts dSLR´s worden allemaal als "externe hdd" herkent op windows systemen, zonder drivers geinstalleerd.
Op SystemX met de laatste updates worden zelfs de RAW bestanden al vanuit het systeem goed herkent en getoont. (iig op de appletjes waar ik achter mag werken'

En over lenzen, er zijn nieuwe erg goede Sony lenzen verkrijgbaar, maar het oude minolta glas is gewoon goed, vooral qua kleur.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als jij dingen tegen betaling gedownload hebt, dan lijkt mij dat er een vorm van copyright op zit dat je ze dan niet zomaar kunt gaan verspreiden.
En zelfs al wil je ze tegen betaling verspreiden, dan lijkt het mij een beetje teveel op een vraag&aanbod.

[ Voor 75% gewijzigd door YellowCube op 20-02-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07 04:34
Oxi schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:42:
Dat punt moet geen issue zijn, daarvoor heb je kaartlezers. Zodra je er 1 hebt sluit je je camera nooit meer direct aan op je computer. :)
Ja snap ik, maar ik heb nog twee 5GB microdrives liggen en die trekken vaak wat teveel opstartstroom om op een kaartlezer te werken, en de camera heeft daar dan dus geen moeite mee natuurlijk. Ik heb de A100 besteld trouwens. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het de laatste tijd wel opvallend rustig aan het Sony front.
Ik heb niet scherp op mijn netvlies of de Zeiss lenzen al leverbaar zijn.
Sommige leveranciers bieden ze aan, maar zijn ze ook leverbaar.

Bij de introductie van de Sony Alpha werd er flinke spierballentaal geleverd door Sony. Ondertussen hoor je niks meer. Erg vrolijk word ik er niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

PMA start binnenkort, canon heeft al een tipje van de sluier gedaan, nikon zal vandaag of morgen ook komen. Ik verwacht dat sony dat ook doet. Over een week ongeveer weten we hoe levend of dood dit platform is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf ook van plan om een andere camera aan te schaffen. Ik heb er geen haast mee, dus ik ben inderdaad ook nieuwsgierig wat er voor nieuws nog op de markt komt. Momenteel neig ik wel erg naar de Sony A100, maar we zullen zien wat er nog komen gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:26:
Ik vind het de laatste tijd wel opvallend rustig aan het Sony front.
Ik heb niet scherp op mijn netvlies of de Zeiss lenzen al leverbaar zijn.
Sommige leveranciers bieden ze aan, maar zijn ze ook leverbaar.

Bij de introductie van de Sony Alpha werd er flinke spierballentaal geleverd door Sony. Ondertussen hoor je niks meer. Erg vrolijk word ik er niet van.
De meeste CZ lenzen zijn al leverbaar...
de "roemrucht" 16-80 zou zelfs rond deze tijd leverbaar moeten worden...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:32:
Ben zelf ook van plan om een andere camera aan te schaffen. Ik heb er geen haast mee, dus ik ben inderdaad ook nieuwsgierig wat er voor nieuws nog op de markt komt. Momenteel neig ik wel erg naar de Sony A100, maar we zullen zien wat er nog komen gaat. :)
Het moge iig wel duidelijk zijn dat als Sony nu niet met dingen op de markt komt, dat ze dan hun eigen platform behoorlijk kapot maken. Wel het gevoel dat het now or never zal zijn....
Dan zou ik zelf ook niet meer voor een Alpha100 gaan.

[ Voor 54% gewijzigd door Nomad op 25-02-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och dat zal wel meevallen hoor. De verkoopcijfers zijn nog steeds prima! Dat een paar tweakers zich nog zorgen maken, ach ja. Vooralsnog voldoet de alpha 100 nog prima (makkelijk te verkopen als alternatief voor bijv een eos400d). Van Sony heb ik begrepen dat we nog even tot het najaar moeten wachten met een grote broer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

nomad85 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:09:
[...]

Wel het gevoel dat het now or never zal zijn....
Sony is net bezig dus erg veel hebben ze nog niet te verliezen. Ze laten wel een paar makkelijke overstappers liggen die nu een Dynax 7D hebben en na tweeënhalf jaar wel eens wat beters willen. Als Sony op de PMA niet met een midrange camera komt zou ik als Dynax 7D-gebruiker erg teleurgesteld zijn en zullen met mij vele Dynax 7D- en andere Minolta-gebruikers overwegen om op een ander platform over te stappen omdat ze het wachten zat zijn.

Voor een groot bedrijf als Sony moet het ook gewoon mogelijk zijn om binnen een jaar met de restanten van de R&D van KM een semi-pro camera op de markt te zetten.

De ervaring leert wel dat Sony zijn geheimen niet makkelijk prijs geeft dus er is nog van alles mogelijk tot PMA. Met het lenzenprogramma van Sony kun je niet anders verwachten dan dat er snel een model boven de Alpha 100 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Het lenzen programma van sony is op het moment zo ie zo nog al een zootje. Ze hebben nog steeds geen enkele lichtsterke of zo ie zo echt goede groothoek of betaalbare redelijke goede tele in het programma. Zelfs een verkoop succes al een 50 f/1.7 ontbreekt.

De samples van de 700euro CZ 16-80 f/3.5-4.5 vond ik trouwens best tegenvallen. Veel meer CA als verwacht (ook op f/8)

[ Voor 3% gewijzigd door martijn_tje op 26-02-2007 17:26 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:32:
In het bericht op de site van DSLR (zie onderstaande link) wordt gemeld dat op de CES (Consumer Electronics Show) bekend is geworden dat Sony met een nieuwe DSLR gaat komen.

http://www.dslr.nl/?cat=nieuws&act=artikel&id=615

Weet iemand al meer over wanneer dit zal gebeuren, ik sta namelijk op het moment een Alpha 100 aan te schaffen. Maar als er een opvolger komt wacht ik mischien nog wel even.

Hopelijk heeft iemand wat extra informatie.

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn_tje schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:26:
Het lenzen programma van sony is op het moment zo ie zo nog al een zootje. Ze hebben nog steeds geen enkele lichtsterke of zo ie zo echt goede groothoek of betaalbare redelijke goede tele in het programma. Zelfs een verkoop succes al een 50 f/1.7 ontbreekt.

De samples van de 700euro CZ 16-80 f/3.5-4.5 vond ik trouwens best tegenvallen. Veel meer CA als verwacht (ook op f/8)
Waar kan ik die samples vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Om maar eens gezellig me zelf te quoten.
martijn_tje schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:31:
Ik geloof dat dit een van de lenzen is waar veel mensen op zitten te wachten

http://www.dyxum.com/dfor...D=11448&PID=100419#100419

(alleen jammer dat 700 euro veel te duur is voor een lens die uitschuift tijdens het zoomen, geen vast diafragma heeft en waarschijnlijk ook geen SSM heeft)
[SLR] Het grote Konica Minolta topic

Eigenlijk is dit topic verplicht leesvoer voor iedereen met een α100 [SLR] Het grote Konica Minolta topic (er staan een heel aantal handige links in de TS). Net zoals het sony Alpha 100 topic voor mensen met een minolta 5D of 7D bijna verplicht leesvoer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:07:
[...]

In het bericht op de site van DSLR (zie onderstaande link) wordt gemeld dat op de CES (Consumer Electronics Show) bekend is geworden dat Sony met een nieuwe DSLR gaat komen.

http://www.dslr.nl/?cat=nieuws&act=artikel&id=615

Weet iemand al meer over wanneer dit zal gebeuren, ik sta namelijk op het moment een Alpha 100 aan te schaffen. Maar als er een opvolger komt wacht ik mischien nog wel even.

Hopelijk heeft iemand wat extra informatie.

Groeten.
Het artikel op DSLR.nl is geschreven aan de hand van een gesprek tussen de directeur van Sony en een journalist van een collega website. Tot op vandaag geeft Sony nog geen duidelijkheid over de nieuwe camera, het is (mij) dus nog niet bekend wanneer deze zal komen.

Als deze DSLR camera er niet komt voor de PMA beurs, zal het ook nog wel even duren voordat deze wel op de markt komt, is mijn persoonlijke inschating. Het is echter niet mogelijk om uit ervaring te spreken omdat Sony nog niet echt een lange traditie heeft als het om DSLR camera's gaat.

Brian (Schrijver van het stukje op DSLR.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals, volgens mij vertegenwoordiger staat uitbreiding van het assortiment voor het najaar op de kalender!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het dan toch goed gaan komen???

http://www.vosonic.com/index.php?PA=news&news_id=73

Sony Alpha One

Van mij mag het. :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:34:
Nogmaals, volgens mij vertegenwoordiger staat uitbreiding van het assortiment voor het najaar op de kalender!
hmm... hoe moet je dat interpreteren? is het dat het dan in de winkel daadwerkelijk beschikbaar is (wat dan betekend dat het eerder wordt aangekondigd), of dat het dan pas wordt aangekondigd?

tsja.. ik heb zelf ook nog steeds een 7D, en hoop nog steeds op uitbreiding / upgrade mogelijkheden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:34:
Bij benadering een jaar na de overname door sony worden er hier en daar wat minolta gebruikers wat onrustig (daar ben ik er een van). De grote woorden van sony aan het begin, de vrij snelle introductie van de α100 en alle lenzen tot nu.

Maar daarna alleen maar stilte (op het uitstellen van de 16-80 na).

De vraag die hier en daar leeft is: wat gaat sony doen? Het platform opleten bloeien of zien ze het als een rand bezigheid.

Van mij mag ronde 2 van het Sony vuurwerk beginnen (liever vandaag als morgen). En een verrassing hoeven ze het van mij ook niet te houden. Al zouden ze alleen maar zeggen er komt vuurwerk aan op de....ste (maakt niet uit welke introductie datum)

[ Voor 15% gewijzigd door martijn_tje op 28-02-2007 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd,
Ik heb mijn Konica Minolta 5D verkocht en een Alpha gekocht omdat ik dacht dat er een zonnige toekomst zou zijn voor de Sony Alpha. Maar na de introductie volgde de grote stilte.
De introductie van de Zeiss lenzen die een half jaar vertraagd is en verder eigenlijk geen nieuws op lenzen gebied.
Ik vind dit allemaal weinig vertrouwen wekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Dynax 7D-opvolger en wellicht ook een 9D-achtige camera zullen er uiteindelijk wel komen, de vraag is alleen hoe lang we er nog op moeten wachten. Ik vrees dat Sony veel klanten aan andere platforms gaat verliezen als de Dynax 7D-opvolger pas eind dit jaar op de markt komt. Veel mensen zijn loyaal gebleven maar beginnen nu hun geduld te verliezen.

Ik zie het op dit moment ook vrij somber in omdat er nauwelijks enige serieuze geruchten over een opvolger zijn geweest. Meestal lekt er toch wel iets uit, maar als er al geruchten zijn dan zeggen die dat er voorlopig niets nieuws komt.

Ook gezien de wonderbaarlijke wederopstanding van Pentax vind ik het een slechte zaak dat Sony het Alpha-platform niet gewoon wat sneller van de grond kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:10

qless

...vraag maar...

Ik krijg de indruk dat Sony de boel een beetje aan het laten verslopen is.
Wel wordt er veel reclame gemaakt voor gemaakt, maar dan vooral gericht op de p&s-er die wil doorgroeien. (die normaal gezien extra lenzen niet zo erg interresant vindt)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

sony zelf gaat op het moment niet heel goed door hun playstation 3 die erg duur aan R&D was, maar niet het geld oplevert wat hij zou moeten doen, door het succes van de Wii. Blue-ray en de dikke chip die erin zit hebben een hele berg geld gekost. Dslr staat bij hun niet op de grote lijst van winstgevers, dus heeft dat niet de prioriteit op het moment. Ik denk niet dat je sony moet opgeven, maar ze zullen wat laat zijn met upgrades. Vervolgens zullen ze uiteindelijk wel met nieuwe dingen komen en die dan groots adverteren zoals sony zo goed kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Ik denk niet dat veel pro's op dit moment naar het Sony platform kijken. Er is te weinig kwa uitbreiding verkrijgbaar en er zit geen "spoed" op. Leuk voor iedereen die van een p&s afkomt...

Denk dat het ook voor het (eventueel) succes op langere termijn wel een problem kan worden voor Sony want iemand die begint met een SLR zit voor lange tijd "vast" aan een systeem, maar in hun huidige tempo zijn ze zelfs de oude Minolta base aan het verspelen...en ik denk niet dat de cyber-shot overstappers een rendabel SLR platform kunnen opleveren.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gezwam steeds over dat sony lamgzaam is met het introduceren van een nieuwe dslr. Hallo hoe lang is de alpha100 nou uit?? Een jaar ofzo? En hoe lang doen de anderen (canon, nikon ed?) er over om een nieuwe cam te introduceren in het hoger sigment? 24-30 maanden ongeveer dacht ik zo uit mijn hoofd over olympus nog maar te zwijgen.

Kom op zeg geef ze gewoon een kans en loop niet zo te bashen over iets wat er nog niet toe doet. Als sony binnen 24 maanden niets laat horen of zien ja dan heb je reden tot nadenken, maar nu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:56:
Wat een gezwam steeds over dat sony lamgzaam is met het introduceren van een nieuwe dslr. Hallo hoe lang is de alpha100 nou uit?? Een jaar ofzo? En hoe lang doen de anderen (canon, nikon ed?) er over om een nieuwe cam te introduceren in het hoger sigment? 24-30 maanden ongeveer dacht ik zo uit mijn hoofd over olympus nog maar te zwijgen.

Kom op zeg geef ze gewoon een kans en loop niet zo te bashen over iets wat er nog niet toe doet. Als sony binnen 24 maanden niets laat horen of zien ja dan heb je reden tot nadenken, maar nu??
Als je de tijd erbij optelt toen het nog Minolta was, dan is het toch hoog tijd dat ze een nieuwe body presenteren. Alleen een alpha100 maakt geen stabiel platform.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 05:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

breinonline schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:02:
[...]

Als je de tijd erbij optelt toen het nog Minolta was, dan is het toch hoog tijd dat ze een nieuwe body presenteren. Alleen een alpha100 maakt geen stabiel platform.
Die tijd kun je er niet bij optellen, bij Sony hebben ze eerst alle informatie van Minolta eigen moeten maken voordat ze zelf aan de slag konden, daar verlies je tijd mee. Ik denk ook niet dat KM gedurende de samenwerking voorafgaande aan de overname door Sony alle informatie met Sony heeft gedeeld, als bedrijf bescherm je intellectueel eigendom.
Maar alleen de A100 is niet voldoende om het platform uit te bouwen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:02:
[...]

Klopt, maar om gelijk met allerlei cowboy verhalen enzo aan te komen, daarbij is sony sony en staat inweze helemaal los van minolta, de tijd tussen de 5d en 7d ten opzichte van de alpha 100 is dus irrelevant opzich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20

breinonline

Are you afraid to be known?

Grubeater schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:17:
[...]

Die tijd kun je er niet bij optellen, bij Sony hebben ze eerst alle informatie van Minolta eigen moeten maken voordat ze zelf aan de slag konden, daar verlies je tijd mee. Ik denk ook niet dat KM gedurende de samenwerking voorafgaande aan de overname door Sony alle informatie met Sony heeft gedeeld, als bedrijf bescherm je intellectueel eigendom.
Hoewel je an sich gelijk hebt, heeft de consument en zeker de pro, daar helemaal geen boodschap aan. :)
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:18:
[...]

Klopt, maar om gelijk met allerlei cowboy verhalen enzo aan te komen, daarbij is sony sony en staat inweze helemaal los van minolta, de tijd tussen de 5d en 7d ten opzichte van de alpha 100 is dus irrelevant opzich
Volgens mij niet, je koopt een platform en dat is nu in handen van Sony.

[ Voor 26% gewijzigd door breinonline op 01-03-2007 18:47 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:56:
De meeste fabrikanten lanceren minimaal drie modellen per jaar.

Het probleem is niet de leeftijd van de Alpha 100 maar het gebrek aan een model daarboven. De Dynax 7D is nu tweeënhalf jaar oud. Je zou verwachten dat Sony wel wat R&D van Konica-Minolta heeft meegekregen om op basis daarvan in redelijk tijd een opvolger op de markt te brengen (zo werkte het namelijk wel bij de Alpha 100).

Problemen met de Playstation hebben imo niets met de ontwikkeling van dslr's te maken. Sony heeft aangegeven dat het een flink marktaandeel wil veroveren met z'n dslr's. Dat lukt niet met één consumentenmodel.

Het is niet zo dat ik mijn vertrouwen in Sony ben verloren maar ik zou het wel teleurstellend vinden als er niets nieuws op PMA wordt aangekondigd, want dat betekent waarschijnlijk dat een nieuwe camera niet voor het einde van de zomer te verwachten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
  • Laatst online: 26-04-2024
Femme schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:45:
[...]

De meeste fabrikanten lanceren minimaal drie modellen per jaar.

Het probleem is niet de leeftijd van de Alpha 100 maar het gebrek aan een model daarboven. De Dynax 7D is nu tweeënhalf jaar oud. Je zou verwachten dat Sony wel wat R&D van Konica-Minolta heeft meegekregen om op basis daarvan in redelijk tijd een opvolger op de markt te brengen (zo werkte het namelijk wel bij de Alpha 100).

Problemen met de Playstation hebben imo niets met de ontwikkeling van dslr's te maken. Sony heeft aangegeven dat het een flink marktaandeel wil veroveren met z'n dslr's. Dat lukt niet met één consumentenmodel.

Het is niet zo dat ik mijn vertrouwen in Sony ben verloren maar ik zou het wel teleurstellend vinden als er niets nieuws op PMA wordt aangekondigd, want dat betekent waarschijnlijk dat een nieuwe camera niet voor het einde van de zomer te verwachten is.
Misschien is het wel bewuste taktiek. Op de PMA rollen fabrikanten over elkaar heen....Vorig jaar werd de overname van de Minolta-divisie door Sony bekend gemaakt en er was groot gemor dat op de PMA niet duidelijk werd gemaakt wat sony nu zou gaan doen. De A100 werd - los van welke show ook - in de zomer geintroduceerd, nadat sony ons behoorlijk had zitten sarren ( of positief gesteld : de nieuwgrierigheid had geprikkeld) over die introduktie. Na de introductie van de A100 moesten de andere merken zich vervolgens haasten om een snel antwoord te introduceren op de A100. Het heeft Sony geen windeireren opgeleverd. Wellicht gaat het nu net zo.

[ Voor 11% gewijzigd door PeterVL57 op 02-03-2007 16:36 ]

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
PeterVL57 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:30:
[...]
Misschien is het wel bewuste taktiek. Op de PMA rollen fabrikanten over elkaar heen....Vorig jaar werd de overname van de Minolta-divisie door Sony bekend gemaakt en er was groot gemor dat op de PMA niet duidelijk werd gemaakt wat sony nu zou gaan doen. De A100 werd - los van welke show ook - in de zomer geintroduceerd, nadat sony ons behoorlijk had zitten sarren ( of positief gesteld : de nieuwgrierigheid had geprikkeld) over die introduktie. Na de introductie van de A100 moesten de andere merken zich vervolgens haasten om een snel antwoord te introduceren op de A100. Het heeft Sony geen windeireren opgeleverd. Wellicht gaat het nu net zo.
Aanvulling : de stilte lijkt doorbroken...
Op de PMA zijn kennelijk bij Sony twee prototypes Dslr's te zien, waar ze verder bij Sony niks over kwijt willen, behalve dat het beide camera's zullen zijn boven het niveau van de Alpha 100. (zie afbeelding : www.mijnalbum.nl/Uitnodiging=MLSQ3JDK ) Eentje is er bedoeld voor de veeleisende amateur en één is meer een professionele camera. Meer info wordt pas na de PMA gegeven (zie o.a. www.letsgodigital.org en www.dyxum.com ). Tegelijkertijd begint Sony in Japan zijn alpha-website op te poetsen....er zit dus kennelijk wat aan te komen....

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws dus.

Ik las ook dat er 8 nieuwe lenzen komen. Ik copieer hieronder een stukje van www.dpreview.com.
Als die nieuwe 18-250 kwalitatief goed is, dan zou ik daar best een van willen kopen. Ik heb nu onder meer een Tamron 18-200 maar echt goed vind ik die niet.
Het wordt trouwens ook hoog tijd dat er usm motoren in het programma komen.

Sony also showed a very rough lens roadmap with 8 new concept lenses (zoom and fixed focal length), with at least five due to be announced before the end of 2007. The only detailed spec we could get out of Sony was on the three lenses they expect to launch firstl 24-70mm F2.8, 70-300mm F4.5-5.6 and a DT 18-250mm F3.5-6.3. We were told that all these lenses have been designed and developed by Sony (in other words they are not based on Konica Minolta designs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Het lijkt me nog steeds dat tamron en sony dan een zekere samenwerking hebben m.b.t. lenzen. De 11-18's en de 18-200's vind ik al flink wat overeenkomsten hebben, alsin: het lijken gewoon kopieen met een ander stukje rubber en finish, en dat ze nu allebei een 18-250 in het assortiment hebben maakt dat vermoeden alleen maar sterker.

Opzich niets mis mee natuurlijk, wie weet hebben de sony's een betere finish oid, net zoals de pentax/tokina lenzen hun verschillen hebben, maar om nou te gaan doen dat die dingen 100% door sony vervaardigd c.q. ontworpen zijn... mwah ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 05:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

RedXraD schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 18:04:
Het lijkt me nog steeds dat tamron en sony dan een zekere samenwerking hebben m.b.t. lenzen. De 11-18's en de 18-200's vind ik al flink wat overeenkomsten hebben, alsin: het lijken gewoon kopieen met een ander stukje rubber en finish, en dat ze nu allebei een 18-250 in het assortiment hebben maakt dat vermoeden alleen maar sterker.

Opzich niets mis mee natuurlijk, wie weet hebben de sony's een betere finish oid, net zoals de pentax/tokina lenzen hun verschillen hebben, maar om nou te gaan doen dat die dingen 100% door sony vervaardigd c.q. ontworpen zijn... mwah ;)
KM en Tamron hadden dezelfde samenwerking, de Tamron 17-35/2.8-4 is de zelfde als de KM 17-35/2.8-4. Waarschijnlijk is het een aangepast ontwerp van de Minolta 17-35/2.8 G van een paar jaar eerder.
De afwerking en kwaliteitscontrole van de KM varianten was altijd beter dan die van de Tamrons.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 18:00:
Goed nieuws dus.

Ik las ook dat er 8 nieuwe lenzen komen. Ik copieer hieronder een stukje van www.dpreview.com.
Als die nieuwe 18-250 kwalitatief goed is, dan zou ik daar best een van willen kopen. Ik heb nu onder meer een Tamron 18-200 maar echt goed vind ik die niet.
Het wordt trouwens ook hoog tijd dat er usm motoren in het programma komen.
Wil je echt veel in kwaliteit winnen zal je toch het 18-200 bereik moeten verdelen over meerdere lenzen (2 of3)

bijvoorbeeld 17-50 + 70-200

Jammer dat er (nog) geen Sony varriant is van de 17-50

[ Voor 4% gewijzigd door martijn_tje op 10-03-2007 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
martijn_tje schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 09:44:
[...]
Wil je echt veel in kwaliteit winnen zal je toch het 18-200 bereik moeten verdelen over meerdere lenzen (2 of3).....
Helemaal mee eens (zie hieronder)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch is dat niet altijd waar. Een maat van mij heeft een Nikon met de slecht te krijgen 18-200 vr2 en daar is in kwalitatief opzecht toch echt weinig op aan te merken. Het ding is alleen nogal prijzig en bijna niet te krijgen. Waarschijnlijk is die lens erg moeilijk te maken. Ik kan me anders niet voorstellen waarom hij bijna altijd uitverkocht is.
Ik heb honderden foto's gezien met die lens en in alle bereiken is hij erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:59:
Toch is dat niet altijd waar. Een maat van mij heeft een Nikon met de slecht te krijgen 18-200 vr2 en daar is in kwalitatief opzecht toch echt weinig op aan te merken. Het ding is alleen nogal prijzig en bijna niet te krijgen. Waarschijnlijk is die lens erg moeilijk te maken. Ik kan me anders niet voorstellen waarom hij bijna altijd uitverkocht is.
Ik heb honderden foto's gezien met die lens en in alle bereiken is hij erg goed.
Naar het schijnt is idd de 18-200 VR de enige uitzondering op de "regel" dat superzooms niet goed zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ook wel voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zo bar duur is het ding niet, maar ook die lens komt met compromissen. Kan ook niet anders, daarom is het een superzoom. Zelfs de Canon 28-300L komt met compromissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:52:
Zo bar duur is het ding niet, maar ook die lens komt met compromissen. Kan ook niet anders, daarom is het een superzoom. Zelfs de Canon 28-300L komt met compromissen...
Niet duur??
Dat ligt denk ik aan het feit of het een hobby is of dat je voor je beroep fotografeert.
Voor mij is het hobby en dan is 850€ toch een smak met geld.

Als je beroeps bent, dan is het een heel ander verhaal. Dat is het een investering in een bedrijfsmiddel en dan is dat bedrag niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hij kost €700,- voor een lens met AF-S en VR en ja dat kost gewoon een paar knaken. Daarnaast is zoiets voor veel mensen hun walkaround lens: die heb ik zelf toch liever goed op orde :)

Optisch is het best een redelijk ding, dus tja, het betere spul kost gewoon geld. Natuurlijk ligt het voor mij nog net even wat anders, maar ik zou weer geen superzoom halen voor m'n werk :) Maarja, 't is nou eenmaal een prijzige hobby :X

[ Voor 24% gewijzigd door neographikal op 10-03-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. Nou, ik heb die superzoom gekocht omdat ik het beu was lenzen te wisselen.
Achteraf gezien, zou ik toch meer uitgeven en gewoon voor de twee lens optie gaan. Tenzij ik een manier ontdek om een Nikon lens op mijn Alpha te schroeven maar dat zit er voorlopig niet in.

Ik heb ook een 70 mm Sigma DG F2,8 en die scherpte bevalt me een stuk beter. Met die Tamron lens heb ik te veel foto's waarover ik niet zo tevreden ben qua scherpte en kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik lees wat berichten over het niet helemaal tevreden zijn van een Tamron lens.
Ik heb momenteel een 'Minolta' Dynax 404si met 28-80 minolta-lens en heb er een Tamron 70-300 lens bijgekocht. Dit voldoet prima.
Nu hoor ik steeds dat als de lens op de Dynax past dat hij ook op de Sony Alpha 100 past. Maar geeft dit enige kwaliteitsverlies? En werkt alles dan naar behoren incl. autofocus en macrostand.
Het exacte type Tamron lens (AF 70-300) is het model 572 DM.

Weet iemand of deze lens correct werkt als ik de sony aanschaf?

Groeten.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste