[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 26 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.549 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er hange wel 2 harde schijven voor die intake fan ..
voor de rest zijn alle kabels onder me dvd writer gepropt ..
dus kabels die geen nut hebben zijn weg gestopt en bovendien ligt de zijkant er nu af met een grote fan erop gericht (kamer fan) en hij is nu weer 63 graden :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik hoop dat in het goede topic zit, ik heb een vraagje.

Ik heb nu pas een FX60 onder watercooling, maar als ik de temperaturen bekijk van de 2 cores verschilt dat enorm, de 1 ste is 36 graden en de 2 de is 46 graden....

waar kan dat aan liggen? kan dat aan die heatspreader liggen? dat die niet goed contact maakt ofzo?

Het waterblok zit er iig goed op, met de luchkoeling had ik hetzelfde, alleen wat hogere temps.

iemand een idee?

groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutZoR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-07 13:32

WoutZoR

"Laser"

Welk programma gebruik je om per core de temperaturen uit te lezen?
Kan het niet zo zijn dat je eerste temperatuur uitlezing alleen je processor is en de tweede je Nothbridge of Pwm IC?
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:25:
Hallo, ik hoop dat in het goede topic zit, ik heb een vraagje.

Ik heb nu pas een FX60 onder watercooling, maar als ik de temperaturen bekijk van de 2 cores verschilt dat enorm, de 1 ste is 36 graden en de 2 de is 46 graden....

waar kan dat aan liggen? kan dat aan die heatspreader liggen? dat die niet goed contact maakt ofzo?

Het waterblok zit er iig goed op, met de luchkoeling had ik hetzelfde, alleen wat hogere temps.

iemand een idee?

groeten.

Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ TurboO

*mobogenoot ;) (ja, ik weet, t is lame)
Maar goed, ik heb dezelfde mobo en wellicht dezelfde CPU?
Iig, ik heb de Venice 3500+ en bij 228FSB kreeg ik een blauw scherm.
Ik bedacht me, ik heb een mislukt reepje van 256 MB van Corsair Valueselect.
Reepje eruitgesodemieterd en kon gerust met 231 FSB booten :)
Hier nog een linkje
http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=108195
(staat niet onder mn nick)

@ all

Overigens vraag ik me af, hoe kom ik ook hoger? want na die 231 krijg ik geloof ik ook wat probleempjes. Kan iemand me (ook) helpen?

Specs (nieuw)
Alle specs die nodig zijn staan hier:
http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=108195

Alleen was de Corsair Valueselect reepje weg en het merk van de mobo is "Asrock" :)
K heb PCI-e 16x met X850Pro (die snelheid is toch gelockt)

Nog een paar vraagjes:
Gaat het clocken om de snelheid van de HTT, of de totale uiteindelijke?
Sommige dingen staan op Auto, zoals de CPU > NB speed, die op 1000Mhz zetten? ook de CPU > SB op 1000 Mhz?
Is de clock ook afhankelijk van de grootte van je geheugenrepen? (2x 1024 bijv beter dan 2x 256?)
Clock je beter als je Dual-Channel hebt?
is een temp van 50-57 graden normaal voor een Northbridge? evenals 50-55 graden voor je Southbridge?
Mn geheugenrepen liggen in DDR3 en DDR4 slot, is het beter in DDR1 en DDR2 slot? (die Corsair-reep niet meerekenen aub :), dus ik het het alleen over de 2 kingstons )
Als ik niet meer hoger kan, helpt het als ik de multi omlaag zet en de HTT omhoog dat ik miss. ook de 2,6 GHz haal?
Als dit offtopic is zeg het dan en ik zal het wijzigen in ALLEEN mn results :) k wil het wel netjes houden :)

de FAQ heb ik al een aantal keer doorgelezen maar dat lukt blijkbaar niet, ligt ergens anders aan, dus redirect me niet :Y)

Overigens kunnen we toch wel een beetje blij zijn, want ik heb mn Venice op modelname 4000+ laten draaien _/-\o_ (valt uit te rekenen, je ziet wel dat elke 200MHz 300+ extra bij je model komt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 19:38:

Overigens kunnen we toch wel een beetje blij zijn, want ik heb mn Venice op modelname 4000+ laten draaien _/-\o_ (valt uit te rekenen, je ziet wel dat elke 200MHz 300+ extra bij je model komt :P )
Da's dus niet precies zo, het heeft ook met cache, e.d. te maken. Om het uit te rekenen moet je even Everest laten kijken naar je PC, mijn 3700+ @ 4200+ is dus 400Mhz overgeklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-07 14:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-07 15:19
Ik ben ook aan het kijken naar een X2, na de prijsverlaging toch wel erg intressant!
Alleen zijn die keuzes altijd lastig 8)7

Ik zit aan 3 modellen te denken:

3800+
4400+ (1MB cache) (wel stoer als je die stabiel @2.6GHz kan krijgen heb je een FX-60 :*) )
4600+

Zou de 4600+ gemiddeld significant hoger te overclocken als de 3800+?
Is 2.5-2.6GHz met wat geluk te doen met een 4400+?

Ik ben eigenlijk opzoek naar een OC database (ik dacht dat die er vroeger wel was, dan kon je de stepping en OC zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-06 19:29

_fool

Helemaal zo gek nog niet

door naar volgende topic :)

[ Voor 95% gewijzigd door _fool op 31-07-2006 15:10 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goede stepping voor een x2 4600+, en wat zal beter zijn een x2 4400+ met 2x 1mb cache of een x2 4600+ met 2x 512 kb cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 12:38

Speedy-J

AMD Enthusiast

Er is nog vrij weinig bekent over de overclock mogelijkheden van de 4600+ ,ik vermoed dat ze redelijk overclocken en daarom ga ik er ook eentje bestellen :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Echt verder gaan in het nieuwe topic nu hoor !

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.