SuccesPredje schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:30:
Gebruikt er hier iemand van jullie ook de parental control? (al dan niet verplicht)
Ik heb zojuist een beetje een royaal schema opgesteld voor mezelf.
Waarom? Omdat ik mezelf echt niet van WoW kan afhouden en dit de enige manier waarop ik mezelf onder controle kan houden
Ik mag van mezelf elke dag van 8:00 tot 9:00 (ff AH checken, etc.) en van 19:00 tot 02:00
In het weekend kan ik onbeperkt.
Ik hoop dat het effect zal zijn dat ik overdag echt m`n ding doe en zorg dat ik ook helemaal klaar ben voor mijn WoW time
Het lijkt wellicht kinderachtig, maar het zit echt in me om te denken; "ach, ff een uurtje WoW" om er vervolgens toch weer 3,4 uur achter te zitten.
DIT GAAT WERKEN
Dude... van 7 tot 2 en in het weekend onbeperkt... dat is amibitieus voor jou?
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Je geld weggooien heet dat.cls schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:17:
Heb net een bod van 300g(is starting bid) gedaan op Shadowbolt Rank 10 grimoire.. Iedereen in m'n guild zei dat ze het ook zouden doen als ze een lock waren met het geld (heb 800G).. Wat denken jullie?
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Verwijderd
Zo, morgen gaat onze guild ( The lost exiles, Trollbane) voor het eerst MC in. Ben benieuwd. Eerste baas AQ en alle high priests in ZG neer inmiddels en eindelijk genoeg mensen om MC dus een keer te doen. Heb altijd iets tegen de echte grote endgame instances gehad, maar met een guild als de mijne wil ik het wel eens proberen, dus wipen, wipen wipen en (zoals in onze guild gebruikelijk is) uiteindelijk slagen. Enige nadeel is dat we een kern van 20 man hebben met zo'n beetje de beste blues plus wat zg-epics die er zijn en ook een aantal mensen die nogal undergeared zijn (ofwel net 60, ofwel net in de guild)
Kortom, duimen voor de exiles iedereen
Kortom, duimen voor de exiles iedereen
woot.. eindelijk wrath chest van Nefarian vanavond 
http://wow.allakhazam.com/profile.html?758080
Nou alleen de shoulders nog.. nog nooit gedropt voor ons
dan klopt je avatar niet helemaal...Phantom schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 01:01:
woot.. eindelijk wrath chest van Nefarian vanavond
JupVerwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:47:
Ben ik de enige die niet op de Aszune server kan komen?
was een leuk avondje
zitten we net in mc op shazzie
opeens een 10sec lange lagspike ofzo. en toen die was opgelost waren we nog maar met zijn 19 in mc
shazzie toch nog neer gekregen. maar toen maar kwartier pauze ingelast
Server is iets van 1.5 jaar oud. veelal alts wat je tegenkomt
DeGeKKe.nl schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:22:
aszune zijn jullie daar al hoog lvl of nog steeds laag lvl?
zal eens zwaaien als ik je zieVerwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:31:
Ah eindelijk, ik zie Aszune mensen. Als je daar een (nu nog) level 49 dwarf pally genaamd Glenkinchie tegenkomt mag je wel hoi zeggen en 50G overmaken.
maar die 50g gaat niet lukken, eergister me laatste 170g uitgegeven aan truefaith recipe for me priest-alt
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Je moet toch iets met je geld ?
en het is een verbetering die stackt met alles. dus als je zelf niet in aq20 komt.
wrom niet
geld komt vanzelf wel weer terug
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Kon eindelijk op de PVP Test Realm na ongeveer 1 week en een 8k wachtrij. Meteen de AV/AB (1 van die twee
) in gedoken. Pfew wat duurde dat lang zeg. Ben om 4 uur vanacht begonnen en ben nu net klaar. Drie uur heeft het dus geduurt.. Was wel erg gaaf
.
Heb een premade Paladin gebruikt, nog nooit eerder gespeelt maar dat bevalt me enorm. Denk dat ik er 1 ga maken op mijn eigen server. Dat PvP bevalt me ook wel, leuk om te gaan ganken met een groepje
.
Oh hier heb ik trouwens wel paar screenshots:

Richting het einde

Was toen net afgemaakt door 5 hordes =]

Toen kwam ik er net aan
Heb een premade Paladin gebruikt, nog nooit eerder gespeelt maar dat bevalt me enorm. Denk dat ik er 1 ga maken op mijn eigen server. Dat PvP bevalt me ook wel, leuk om te gaan ganken met een groepje
Oh hier heb ik trouwens wel paar screenshots:

Richting het einde

Was toen net afgemaakt door 5 hordes =]

Toen kwam ik er net aan
[ Voor 27% gewijzigd door Dekay op 02-06-2006 07:37 ]
Verwijderd
Gisteren in ZG de Zulean Slicer geloot ^^
Was niemand die hem nodig had als wapen, enkel 4 mensen voor skinning, en ik rolde het hoogst
Na de raid meteen maar ff +5 skinning op me gloves laten zetten. Kan ik meteen ook es Ony skinnen enzo
En dat na een hoop ubrs raids voor finkle's skinning knife
Was niemand die hem nodig had als wapen, enkel 4 mensen voor skinning, en ik rolde het hoogst
Na de raid meteen maar ff +5 skinning op me gloves laten zetten. Kan ik meteen ook es Ony skinnen enzo

Ik joinde mijn huidige guild in blauwe gear. Hun deden maar 1 avond / week MC, de rest BWL. Ik heb dus eerst 1 week BWL gedaan eer ik MC inging, maar feit is wel, in blue gear kreeg ik wel veel dmg in BWL.Banzaibunny schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:46:
mmm...heb ik weer....
ik heb een gigantische lading aan crafted epics / blue, en nog blijft onze raid leader doorzeiken dat ik eerst T1 equipped moet zijn voor ik BWL in mag......terwijl mij fire/shadow res 80!! hoger is als een aantal andere mages
![]()
aangezien ik maar 1x per week kan raiden en ik DKP wil sparen voor T2 kan dat toch?
ik doe nogal veel voor de guild, verdien ook ruim het meeste... laatst 400G in 1 uur![]()
(tailoring&enchanting FTW)
nu heb ik dus een Uberkit samengesteld van crafted spul, en nog begint men te zeuren.......
toch vreemd niet? Hoe hard heb je T1 nodig in BWL, het enige dat het voor mij doet is resistance inleveren voor een beetje meer dmg
Kijk.... dan heb ik dus een DKP met loot council in gedachte... de ML beslist in samenspraak met officers welke classes hun DKP mogen spenderen (tenminste dat is de opzet, nu nog geen DKP nodig).QuarK schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:14:
Tja, als je je guildies niet vertrouwt, als het een te grote bende is dan kan ik me het voorstellen.
Oh en als je bij het joinen van een guild akkoord gaat met loot regels dan kun je later niet gaan zeiken.
Het loot council is opgezet om juist te voorkomen dat bepaalde items eerst naar "foute" classes gaan. Ashkandi naar paladins, Staff of Dominance naar druids, etc.
In dat geval heb je dus imho de meest eerlijke kans.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Ja... wat is daar gek aan?Dr. Strangelove schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:45:
Dude... van 7 tot 2 en in het weekend onbeperkt... dat is amibitieus voor jou?
Zoals ik al zei; anders zit ik er de hele dag achter!
Nu betekend het gewoon dat ik van 9 tot 7 geen WoW kan spelen, zodat ik andere belangrijke dingen kan doen.
Verwijderd
Echt zalig man, 8:40 en maar 250 man in de wachtrij, zo'n 5 minuten wachten valt echt wel mee.
Ik ga onderandere zoals de vorige die er op geraakt was wat dingen uitproberen die ik als lvl 49 priest nog nooit heb gedaan en natuurlijk ook zien wat er in de volgende patches allemaal komt.
Ik ga onderandere zoals de vorige die er op geraakt was wat dingen uitproberen die ik als lvl 49 priest nog nooit heb gedaan en natuurlijk ook zien wat er in de volgende patches allemaal komt.
Verwijderd
wow.... ik haat wachtrije..Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 08:41:
Echt zalig man, 8:40 en maar 250 man in de wachtrij, zo'n 5 minuten wachten valt echt wel mee.
Zelfde bij ons. DKP dmv bid systeem maar op sommige loot wordt bepaald wie er op mogen rollen. Bijvoorbeeld wapens en non-restricted gear.Roeligan schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 08:33:
[...]
Kijk.... dan heb ik dus een DKP met loot council in gedachte... de ML beslist in samenspraak met officers welke classes hun DKP mogen spenderen (tenminste dat is de opzet, nu nog geen DKP nodig).
In dat geval heb je dus imho de meest eerlijke kans.
StudentenVerwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 08:54:
[...]
wow.... ik haat wachtrije.., btw moeten jullie niet naar school?
Ben nu eindelijk rijk aan het worden, en wel met auctioneer. Kan ik eindelijk eens epic mounts gaan kopen
Zou jij wellicht van je avatar echt een avatar kunnen maken? Elke keer dat jij post moeten wij een complete wallpaper van 1024x768 downloaden van een niet al te snelle host.
bij ons is dat ook zo er zijn ook mensen die sparen de dkp voor tier 2 en willen tier 1 overslaan, ik vind zelf dat het niet zo werkt. Er zijn zelfs guild waar je pas op tier 2 mag rollen als je het tier 1 item hebt.Banzaibunny schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:46:
mmm...heb ik weer....
ik heb een gigantische lading aan crafted epics / blue, en nog blijft onze raid leader doorzeiken dat ik eerst T1 equipped moet zijn voor ik BWL in mag......terwijl mij fire/shadow res 80!! hoger is als een aantal andere mages
![]()
aangezien ik maar 1x per week kan raiden en ik DKP wil sparen voor T2 kan dat toch?
ik doe nogal veel voor de guild, verdien ook ruim het meeste... laatst 400G in 1 uur![]()
(tailoring&enchanting FTW)
nu heb ik dus een Uberkit samengesteld van crafted spul, en nog begint men te zeuren.......
toch vreemd niet? Hoe hard heb je T1 nodig in BWL, het enige dat het voor mij doet is resistance inleveren voor een beetje meer dmg
Zou mooi zijn jij spaart al je dkp en gaat met je blues (crafted epics) bwl in en wint als eerste je tier 2 set bij elkaar.
hoe werkt een lootcouncil eigenlijk want ze kunnen wel naar attendance kijken maar wat doe je met de mensen die zich wel inschrijven maar waar je geen plek meer voor hebt?
En hoe kijk je naar de inzet van mensen? als ik zie dat sommige mensen nog steeds amper geen enchants hebben vind ik dat ze zich slecht inzetten voor de raid. Net als met fire pots meenemen en gebruiken.
[ Voor 15% gewijzigd door MantaMania op 02-06-2006 09:16 ]
Verwijderd
Phantom schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:12:
[...]
Zou jij wellicht van je avatar echt een avatar kunnen maken? Elke keer dat jij post moeten wij een complete wallpaper van 1024x768 downloaden van een niet al te snelle host.
offtopic:
ik zie helemaal geen avatar..
en dat plaatje is minder dan 60kb... 
het gaat hier heel snel hoor met een 1Mbit
ik zie helemaal geen avatar..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 09:23 ]
Verwijderd
Ik begin weer een beetje lol te krijgen in het spel 
Mijn hunter pvp rank 7 (bijna 8 ) en een Human Warlock gerolled op Daggerspine. Warlock is best wel ziek wat damage en crowdcontrol betreft, echt iets voor mij
Mijn hunter pvp rank 7 (bijna 8 ) en een Human Warlock gerolled op Daggerspine. Warlock is best wel ziek wat damage en crowdcontrol betreft, echt iets voor mij
Verwijderd
Zo, gisteren eindelijk met Original Sin ook het tentakelbeest gemold.
-Dark Storm Gauntlets
-Mark of C'thun
Warlock en Rogue chest en Eye naar een Mage voor de ring.
We hadden echt een geweldige run, 56% in de eerste Weakened stage
Uiteraard hebben we dit keer een filmpje (niets professioneels, binnen een paar uur in elkaar gezet:
www.affliction.co.uk//zho...6-06-01%5bxvid-mp3%5d.rar
Ik ben de Orc met de groene schoudertjes die links in en uit beeld rent
-Dark Storm Gauntlets
-Mark of C'thun
Warlock en Rogue chest en Eye naar een Mage voor de ring.
We hadden echt een geweldige run, 56% in de eerste Weakened stage
www.affliction.co.uk//zho...6-06-01%5bxvid-mp3%5d.rar
Ik ben de Orc met de groene schoudertjes die links in en uit beeld rent
Zijn er trouwens meer guilds die 'onze' tactiek bij de labpacks in BWL gebruiken : Tanks pakken de 'grote' mobs/warlocks en spellbinder. Een mage (ik) kite de goblins, als je AE gebruikt en blijft rennen, word je bijna niet geraakt en hou je prima agro.
Ik ben nu de afgelopen 4 a 5 runs de goblin-kiter en het werkt echt super. (uiteraard krijg ik wel een priest toegewezen voor het geval ik wel geraakt word)
Ik ben nu de afgelopen 4 a 5 runs de goblin-kiter en het werkt echt super. (uiteraard krijg ik wel een priest toegewezen voor het geval ik wel geraakt word)
Verwijderd
[edit]ging iets fout met posten, lol alleen de quote stond er.pyrofielo schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:34:
[...]
over evade gesproken is dat een "fix" sinds de laatste update??
Ik heb de laatste tijd echt walgelijk vaak last van evadende mobs meest irritant is nog als zo'n beest op iemand anders evade en diegene het niet doorheeft / niet moved.
Had vorige week nog een "leuke evade".
Na firemaw laatste pack met technicians, een zon goblin begint te evaden en hele pack respawned daar door
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 09:53 ]
Ik vermoed trouwens dat 1.11 volgende week komt. Final patchnotes staan op US forums en de pre-patch is met deze maintenance al gekomen.
[ Voor 91% gewijzigd door JeroenNietDoen op 02-06-2006 09:57 ]
Verwijderd
Heb je een linkje? Ik kan ze niet vindenKaap schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:52:
Ik vermoed trouwens dat 1.11 volgende week komt. Final patchnotes staan op US forums en de pre-patch is met deze maintenance al gekomen.
Oh link naar final patch notes aubKaap schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:52:
Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad
nog beter copy past
Interessante woordkeuze ^^MantaMania schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:09:
[...]
de meeste mensen zijn geblokkeerd op hun werk.
Welke mounts kan ik als tauren nemen, want ik had wel gelezen dat een tauren door zn grootte alleen op kodo's kunnen.
Maar ik las dat een tauren ook op Baren Rivendare's Mount kan.
Zijn er nog meer mounts waar een tauren op kan??
Maar ik las dat een tauren ook op Baren Rivendare's Mount kan.
Zijn er nog meer mounts waar een tauren op kan??
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
Nee, dat werkt het dus niet. Je kunt met droge ogen niet beweren dat het volkomen objectief is. Écht niet. Zeker niet als het straks om echt hele goeie items gaat als Lok'Amir, of Askhandi.QuarK schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:30:
[...]
Dus ja, dan werkt het best goed als je met z'n 8en de definitieve beslissing maakt.
En het dan goedpraten met: Mensen accepteren onze lootcouncil op het moment dat ze applyen ? Da's prima, maar geen excuus om daarom maar God te spelen wanneer het op items / gear beslissingen gaat.
Als ik je dan ook al hoor zeggen dat jullie eisen dat mensen respeccen wanneer de applyen voor een positie in jouw guild, dan krijg ik koude rillingen. Niet zozeer van de eis tot respeccen zelf, maar meer van het idee dat je me geeft als ik dit lees, namelijk een groep officers die erg powerhungry zijn.
Mark my words, op een gegeven moment werkt lootcouncil niet meer. Kan binnenkort zijn, of over een tijdje, maar het gaat een keer fout. En dan zitten jullie met z'n 8en Officer te spelen van een guild wat geen gewone members meer heeft..
hahaha totdat je zelf steeds die grens gaat verschuiven, krijg je als je zelf het wachtwoord weet enzoPredje schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:30:
Ik mag van mezelf elke dag van 8:00 tot 9:00 (ff AH checken, etc.) en van 19:00 tot 02:00
In het weekend kan ik onbeperkt.
Wij laten meestal shamans met Stoneclaw Totem de technicians bezighouden. Het punt is dat als je een serie van dat dynamiet naar je hoofd krijgt geslingerd als shaman je zo dood bent. Meestal probeert een shaman groepje elkaar op te houden, maar de techniek is nog niet helemaal uitgekristaliseerd.CV_SmileY schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:48:
Zijn er trouwens meer guilds die 'onze' tactiek bij de labpacks in BWL gebruiken : Tanks pakken de 'grote' mobs/warlocks en spellbinder. Een mage (ik) kite de goblins, als je AE gebruikt en blijft rennen, word je bijna niet geraakt en hou je prima agro.
Kan je wat uitgebreider ingaan op welke spells en abilities je gebruikt als mage zijnde en hoe je de groep induikt en zo? Misschien eens aardig om toe te passen in onze runs.
Paling Terran & Shaman
Wij hebben een 'Gnome Period' (We zijn horde) nieuwe leden worden eerst 2 weken rank 'Gnome' (De allerlaagste rank) In die periode kunnen we een goed beeld krijgen van hun capaciteiten. Daarna worden ze full member. het is overigens erg zeldzaam dat iemand er uitgegeooit moet worden, dat is geloof ik maar 1 of 2 keer gebeurd in 9 maandenRaseriaN schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:24:
[...]
Wij hebben precies hetzelfde... de hardcore zijn bang om epics/raidspots kwijt te raken en de 'casuals' willen juist ook raiden en easy epics scoren (takiho look-a-likes)
Pak andere mage plx....mdmeijer schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:19:
[...]
Wij laten meestal shamans met Stoneclaw Totem de technicians bezighouden. Het punt is dat als je een serie van dat dynamiet naar je hoofd krijgt geslingerd als shaman je zo dood bent. Meestal probeert een shaman groepje elkaar op te houden, maar de techniek is nog niet helemaal uitgekristaliseerd.
Kan je wat uitgebreider ingaan op welke spells en abilities je gebruikt als mage zijnde en hoe je de groep induikt en zo? Misschien eens aardig om toe te passen in onze runs.
*spuugt smiley in z'n linkeroog*
gaan m'n repaircosts : (
http://www.worldofwarcraft.com/info/events/scourgeinvasion/
Informatie over de Scourge Invasion. Levert hopelijk lekkere AD rep op, ik moet nog ~2000 tot revered.
Informatie over de Scourge Invasion. Levert hopelijk lekkere AD rep op, ik moet nog ~2000 tot revered.
Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...
Wij hebben op elk stukje item een priority gezet qua classes. Dit is beslist door alle Officers en ClassLeaders die weten wat het beste voor hun class is, dat levert soms wat problemen op maar met wat concessies hier en daar is het zo opgelost!
Daarna checken we of de betreffende persoon een CoreRaider, CoreReserve of Member is
(Dit klinkt ingewikkeld maar sowieso weten de ClassLeaders dit en na een tijd heb je een vaste groep en weet je wie wie is) CoreRaider kan alle items looten (mits hij prior en genoeg dkp heeft) CoreReserve kan alles tot en met 15DKP looten (alles behalve, ringen/trinkets/swords/shoulders/chest) en de Member komt helemaal achteraan en mag pas looten als de rest van de prior het heeft. (Dit komt zelden voor!)
Daarna word er op DKP gechecked en krijgt die persoon het item
Klinkt allemaal heel ingewikkeld maar is eigenlijk het allereerlijkste, de CoreRaiders die meeste inzet tonen hebben 1e keus op de loot, dan de Reserves (die wat minder tijd investeren) en dan de members (die zo af en toe meegaan) en DKP maakt het geheel nog wat eerlijker onderling
Daarna checken we of de betreffende persoon een CoreRaider, CoreReserve of Member is
(Dit klinkt ingewikkeld maar sowieso weten de ClassLeaders dit en na een tijd heb je een vaste groep en weet je wie wie is) CoreRaider kan alle items looten (mits hij prior en genoeg dkp heeft) CoreReserve kan alles tot en met 15DKP looten (alles behalve, ringen/trinkets/swords/shoulders/chest) en de Member komt helemaal achteraan en mag pas looten als de rest van de prior het heeft. (Dit komt zelden voor!)
Klinkt allemaal heel ingewikkeld maar is eigenlijk het allereerlijkste, de CoreRaiders die meeste inzet tonen hebben 1e keus op de loot, dan de Reserves (die wat minder tijd investeren) en dan de members (die zo af en toe meegaan) en DKP maakt het geheel nog wat eerlijker onderling
[ Voor 1% gewijzigd door RaseriaN op 02-06-2006 10:30 . Reden: typos ;x ]
Verwijderd
http://forums.worldofwarc...w-realm-test&T=233992&P=1
Voor de liefhebbers:
http://forums.worldofwarc...943&p=1&tmp=1#post1148943
bahaha
Voor de liefhebbers:
http://forums.worldofwarc...943&p=1&tmp=1#post1148943
bahaha
Ik heb inderdaad genoeg dingen gelezen over loot councils om te weten dat er ALTIJD gerommel in de guild is als mensen worden gepasseerd omdat iemand anders vindt dat item X beter past bij speler Y. Natuurlijk probeer je dat naar alle goedheid te doen (ik vind zelf de vergelijking met powerhungry/godalike officers hierboven een beetje overdreven), maar doordat je subjectiviteit inbouwt gaan mensen steigeren. Natuurlijk heeft iedereen alle dingen geaccepteerd toen ze werden opgenomen in de guild, maar owee moet je kijken wat er gebeurd als ze een tijdje meedraaien en in hun ogen worden benadeeld. Ik ben het volledig eens dat het best goed kan gaan in het begin, maar het gevaar is dat de onvrede blijft opstapelen en tot een explosieve situatie leidt. En zeker met de echte power items kunnen de gemoederen hoog oplopen. Ik zie het al gebeuren: "Ashkandi gaat niet naar warrior Y, want hij is def-specced/heeft een wrath belt gekregen/heeft 10 uur minder raid attendancy dan X". Ik voel de discussies nu al ontstaan, ik kan met nog iets herinneren in onze guild van een Mage die op een Dark Iron ring bood, en een warlock die het tank-zwaard van Bloodlord (ja die uit ZG) wonVerwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:17:
[...]
Nee, dat werkt het dus niet. Je kunt met droge ogen niet beweren dat het volkomen objectief is. Écht niet. Zeker niet als het straks om echt hele goeie items gaat als Lok'Amir, of Askhandi.
En het dan goedpraten met: Mensen accepteren onze lootcouncil op het moment dat ze applyen ? Da's prima, maar geen excuus om daarom maar God te spelen wanneer het op items / gear beslissingen gaat.
Als ik je dan ook al hoor zeggen dat jullie eisen dat mensen respeccen wanneer de applyen voor een positie in jouw guild, dan krijg ik koude rillingen. Niet zozeer van de eis tot respeccen zelf, maar meer van het idee dat je me geeft als ik dit lees, namelijk een groep officers die erg powerhungry zijn.
Mark my words, op een gegeven moment werkt lootcouncil niet meer. Kan binnenkort zijn, of over een tijdje, maar het gaat een keer fout. En dan zitten jullie met z'n 8en Officer te spelen van een guild wat geen gewone members meer heeft..

Daarom hebben wij de "dkp-says all" regel. En tja, dan kan het inderdaad gebeuren dat een feral-bear druid losgaat op een Dark Iron Ring, of een elemental shaman op ToeP (oke, dat vonden de mages echt niet leuk...maar ja, moeten ze maar meer bieden). Geeft ook wel weer de leuke verscheidenheid in de guild, plus het feit dat doordat de cijfertjes bepalen wat je kan halen, en voor niemand onduidelijkheid is waarom en hoe hij/zij wel of geen item krijgt.
Respeccen voor een raid-guild is trouwens heel normaal hoor.
Paling Terran & Shaman
Wij hebben ook een ingewikkeld, eerlijk DKP-systeem: hoogste dkp = lootRaseriaN schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:26:
Wij hebben op elk stukje item een priority gezet qua classes. Dit is beslist door alle Officers en ClassLeaders die weten wat het beste voor hun class is, dat levert soms wat problemen op maar met wat concessies hier en daar is het zo opgelost!
Eerste Dark Edge of Insanity ging dan ook naar een pala. Als een warrior die echt zou willen, dan had ie wel gestacked
Ik ben een Warlock die net is begonnen met 20/40 man raids en zit nu een beetje te dubben wat nu beter is. 1 two hand epic staff of een main hand en een offhand epic item?
Als je naar DKP kijkt is een two hand Epic "voordeliger". Bijvoorbeeld de Staff of Dominance , dus ik zit zwaar te twijfelen wat nu het beste is. Iemand een mening?
Als je naar DKP kijkt is een two hand Epic "voordeliger". Bijvoorbeeld de Staff of Dominance , dus ik zit zwaar te twijfelen wat nu het beste is. Iemand een mening?
Beauty is in the eye of the beerholder
Ah, een vrijwilliger biedt zich aan. Trollie, je hebt 3.5k gold, dus niet zeiken over repairkosten he! Trouwens, je moet kiten, niet dynamiet happen. Ik wil je ook nog wel healenImdaMned schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:22:
[...]
Pak andere mage plx....
*spuugt smiley in z'n linkeroog*
gaan m'n repaircosts : (
Paling Terran & Shaman
nou das imo net zo zonde aangezien Mindsurge Robe net zo goed presteerd. En hoe langer het gevecht, hoe meer in het voordeel van de mindsurge.heuveltje schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 02:11:
[...]
eergister me laatste 170g uitgegeven aan truefaith recipe for me priest-alt
1 hand + offhand is beter als je kijkt naar MC. Mageblade + fireruned grimoire is stuk beter stats dan alleen SoD.HellBeast schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:32:
Ik ben een Warlock die net is begonnen met 20/40 man raids en zit nu een beetje te dubben wat nu beter is. 1 two hand epic staff of een main hand en een offhand epic item?
Verder is het ook een stuk flexibeler als je bijvoorbeeld alleen je offhand kan wisselen voor een resistance item bijvoorbeeld.
Dus voor locks zou ik zeker 1-hand+offhand aanraden, tenzij je misschien shadow flame ofzo kunt bemachtigen
Voor mijn eigen warlock ga ik voor een Azuresong Mageblade met een leuke offhand, Fire Runed Grimoire bijvoorbeeld.HellBeast schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:32:
Meer damage, en de stats zijn voor een warlock net iets nuttiger
Linkje naar Red post (Is Blizz forum mod): http://forums.worldofwarc...086&p=1&tmp=1#post8405086
Notes:
Notes:
En dan nog de C&P van de 1.11 world event:- World of Warcraft Client Patch 1.11.0
--------------------------------------------------------------------------------
Shadow of the Necropolis
Floating above the Plaguelands, the necropolis known as Naxxramas serves as the seat of one of the Lich King's most powerful officers, the dreaded lich Kel'Thuzad. Horrors of the past and new terrors yet to be unleashed are gathering inside the necropolis as the Lich King's servants prepare their assault. The Scourge marches again...
Naxxramas is the new 40-man raid dungeon that will present even the most experienced and powerful players with an epic challenge.
General
- The cost to unlearn talents will now decay over time. This cost will be reduced by a rate of 5 gold per month to a minimum of 10 gold.
- After a disconnect from the server, it is now possible to log back in immediately, instead of receiving the message, "A character with that name already exists."
- Chain targeted spells and abilities (e.g. Multi-shot, Cleave, Chain Lightning) will no longer hit stealthed or invisible units unless visible to the caster.
- Fear: The calculations to determine if Fear effects should break due to receiving damage have been changed. The old calculation used the base damage of the ability. The new calculation uses the final amount of damage dealt, after all modifiers. In addition, the chance for a damage over time spell to break Fear is now significantly lower. Note that Fear continues to be roughly three times as likely to break on player targets as on non-player targets. In addition, Intimidating Shout now follows that player versus non-player distinction, while previously it did not.
- Periodic Healing: Spells which do periodic healing will now have their strength determined at the moment they are cast. Changing the amount of bonus healing you have during the duration of the periodic spell will have no impact on how much it heals for.
- Reflection: Effects which cause reflection will no longer reflect triggered effects separately from their base effects (eg. Impact, Improved Shadow Bolt, Aftermath, etc.)
- Optimization code known as "M2Faster" is now enabled by default. M2Faster can improve performance in crowded scenes when "Vertex Animation Shaders" is turned on.
Battlegrounds
- Alterac Valley
Most of the NPC guard units have been removed.
Players now drop more quest items.
Creatures that remain in Alterac Valley have had their hit points reduced.
The buff that is periodically cast by each faction's Captain has been changed to a flat 20% hit point buff.
Upgrading troops through armor scrap turn-ins will also now result in your team's General enabling a periodic buff to your melee and spell damage. This buff scales from 10% at the Seasoned unit level, 20% at the Veteran unit level, and 30% at the Champion unit level.
Druids
- Innervate: This spell is now a base ability for all Druids, trainable at level 40. Any Druid who formerly had the Innervate talent now has the Swiftmend talent instead.
- Nature's Grace: You will no longer consume this effect when casting a spell which was made instant by Nature's Swiftness.
- Swiftmend: This new talent has been added to the Druid Restoration tree, replacing Innervate as the 31 point ultimate talent. It consumes a Rejuvenation or Regrowth aura to produce an instant heal.
- Enrage: Tooltip edited to clarify functionality.
Hunters
- Counterattack (Survival Talent) - All ranks of this talent will now share the same cooldown.
- Scorpid Poison: Duration slightly lengthened.
- Changed the way hunter pet family armor bonuses and penalties are applied to allow the exact value from the Natural Armor talent to be applied correctly. This may result in a very slight loss of armor to some pets (less than a third of a percent).
- Improved Scorpid Sting: The aura from this Sting will now be removed (as intended) when a different Sting aura is placed on the victim.
Mages
- Due to significant talent changes, mages will have all talent points refunded and can be respent. Training costs for all talent spell replacements have been significantly reduced.
- Arcane Explosion is now instant cast and will no longer remove the Presence of Mind effect when used.
- Evocation - Is now available to all mages (via trainer), starting at level 20.
- Conjure Food now has a new rank (Rank 7) available in Stratholme.
- Frost Ward now has a new rank (Rank 5) available as item loot in dungeons.
- Mana Shield - Damage taken will now be absorbed by other absorb spells (e.g. Ice Barrier, Power Word: Shield) before being absorbed by Mana Shield.
- Dampen Magic - Damage and healing reduction increased on ranks 3 through 5.
- Amplify Magic - Damage and healing bonus increased on ranks 2 through 4.
- Counterspell - Fixed a bug that made Counterspell unresistable.
- Winter's Chill - Changed to increase crit chance by 1% per stack, but stacks up to 10 times (previously 2% max 5 times).
- Improved Scorch - Duration of Fire Vulnerability increased to 30 seconds (previously 15 secs).
- Blast Wave: The bonus this spell receives from effects that increase spell damage has been increased.
- Cold Snap: This talent will now always clear the cooldown for Frost Ward, even if the cooldown was triggered by casting Fire Ward.
- Cone of Cold: The bonus this spell receives from effects that increase spell damage has been increased.
- Fire Ward: The amount of damage absorbed by this ward was increased substantially on all ranks.
- Frost Ward: The amount of damage absorbed by this ward was increased substantially on all ranks.
- Arcane Power: This ability will no longer stack with Power Infusion. If you gain both at the same time, Arcane Power will take precedence.
- Added a new level 60 quest available from Archmage Xylem in Azshara for mages.
- Fire Ruby now has a sell value and can be disenchanted.
Paladins
- Benediction: This talent will no longer incorrectly provide a double discount to Seal of Justice.
- Blessing of Light: It is no longer possible for a target to appear to have multiple ranks of Blessing of Light. These multiple auras had no beneficial effect, merely causing confusion. Problems with targeting the spell when the caster has Blessing of Light effect on them have also been fixed.
- Divine Favor: It is no longer possible to cast this immediately after a healing spell and "retroactively" make it a critical hit.
- Illumination: When several critical effect healing spells are cast very quickly, you will now receive the correct mana refund for each one.
- Judgement of Command: Now consumes a charge of the Zandalarian Hero Charm. In addition, when this spell is resisted it will no longer erroneously still do damage.
- Judgement of Righteousness: Now consumes a charge of the Zandalarian Hero Charm.
- Seal of Command: Clarified tooltip.
- Vengeance: Seal of Command critical hits can now trigger this ability.
- Vindication: This effect will no longer be absorbed by Grounding Totem.
Priests
- Lightwell - Casting time reduced. Lightwell object increased in size to make it easier to click; relative click radius decreased slightly.
- Mind Control: If you cast Power Word: Shield while Mind Controlling a target, the Recently Shielded aura will now appear on the correct target instead of yourself.
- Shadowguard: This Troll Priest racial spell now works with Vampiric Embrace, Blackout, and Shadow Weaving. In addition, the damage from Shadowguard will now consume charges of the Zandalarian Hero Charm's Unstable Power aura.
- Spirit of Redemption: This spell has a number of fixes: Priests prematurely leaving battlegrounds with this aura on will now receive the Deserter debuff (as intended); Priests in Spirit of Redemption
form at the completion of a battleground will have the aura removed without dying; It will now work correctly with the Darkmoon Card Twisting Nether item, resurrecting you after Spirit of Redemption has run its course; If you should die underwater the Spirit of Redemption will no longer have a breath bar appear; the Warlock Drain Soul spell will terminate producing 1 shard when the Priest switches to Spirit of Redemption form; You will no longer have to wait 30 seconds for graveyard resurrection upon your first death while using Spirit of Redemption.
- Vampiric Embrace: This ability will no longer heal for damage caused when the target had no life remaining.
Rogues
- Detect Traps is now a passive skill.
- Pick Pocket: This ability will no longer trigger effects on your target.
- Slice and Dice: This ability will no longer play its sound effect twice.
- Vanish: Cancelling your Stealth aura while Vanish is running will now cause Vanish to be canceled as well.
Warlocks
- Shadow Ward now has a new rank (Rank 5) available as item loot in dungeons. The amount of damage absorbed by this ward was increased substantially on all ranks.
- Curse of Agony: The damage from this spell will now continue even if the caster dies or leaves the area.
- Emberstorm: This talent will now correctly increase the damage the Warlock takes from Hellfire.
- Hellfire: Aftermath can now be triggered by this spell.
- Improved Shadowbolt: Periodic damage spells and non-damaging spells will no longer consume charges of Shadow Vulnerability.
- Shadowburn: If you cast Drain Soul while this aura is on the victim, you will no longer receive two soul shards upon the victim's death.
- Soul Link: If your pet is banished, it will now break the Soul Link. In addition, Soul Link's tooltip has been clarified to indicate it only works with your imp, voidwalker, succubus, or felhunter.
Shaman
- Due to significant talent changes, Shaman will have all talent points refunded and can be respent. Training costs for all talent spell replacements have been significantly reduced.
- Searing Totem - Mana cost reduced.
- Disease Cleansing Totem - Duration increased.
- Fire Resistance Totem - Duration increased.
- Flametongue Totem - Duration increased.
- Frost Resistance Totem - Duration increased.
- Grace of Air Totem - Duration of ranks 1 and 2 increased.
- Nature Resistance Totem - Duration increased.
- Poison Cleansing Totem - Duration increased.
- Stoneskin Totem - Duration increased.
- Strength of Earth Totem - Duration of ranks 1 through 4 increased.
- Tremor Totem - Duration increased.
- Windfury Totem - Duration increased.
- Windwall Totem - Duration increased.
- Mana Spring Totem - Mana cost reduced.
- Healing Stream Totem - Mana cost reduced.
- Two-Handed Axes/Maces (Enhancement Talent) - Skill levels gained with these two weapons will now be retained if you decide to unspend this talent point and return to it later.
- Flame Shock - Damage over time portion of all ranks slightly increased. Mana cost of ranks 3 through 5 decreased. In addition, a new rank is available (rank 6) from Upper Blackrock Spire.
- Improved Reincarnation (Restoration Talent) - Fixed a bug where rank 1 of this talent was not decreasing the cooldown properly.
- Rockbiter, Frostbrand, Flametongue and Windfury Weapon mana costs reduced.
- Elemental Fury: Tooltip now indicates it increases the critical damage for Searing Totem, Magma Totem, and Fire Nova Totem.
- Fire Nova Totem: This totem now receives increased damage from effects that increase the Shaman's spell damage.
- Grounding Totem: This totem will no longer reflect the Mage talent Combustion back onto the Mage.
- Healing Wave Totem: This totem now receives increased damage from effects that increase the Shaman's healing.
- Lightning Bolt: Mana cost reduced approximately 17%.
- Magma Totem: This totem now receives increased damage from effects that increase the Shaman's spell damage.
- Searing Totem: This totem now receives increased damage from effects that increase the Shaman's spell damage.
Warriors
- Improved Revenge - Chance to stun at each rank changed to 15/30/45%.
- Bloodrage - Fixed a bug that caused Bloodrage to cost twice the intended health
- Sweeping Strikes: This spell has a number of fixes: When used in conjunction with Execute and the second victim is below 20% health, they will be hit with the full Execute amount. If the second victim is not below 20% health, they will be hit with normal melee swing damage; If the ability you are using does not deal damage, it will not use a charge of Sweeping Strikes; The extra attack it generates when used with Whirlwind now has the correct damage range; The additional attacks generated by this ability will now properly take into account the armor of the second target.
- Whirlwind - When this ability is used with Sweeping Strikes, it will burn only one charge of Sweeping Strikes and will generate only one additional attack.
- Retaliation - This ability will now function correctly at full melee range.
- Intimidating Shout - The cowering in fear effect will no longer be applied when the target resists this shout.
- Shield Slam: This ability now costs 20 rage to use and the damage it does is modified by attack power (normalized to 2.2 speed). However, the base damage has been reduced. It generates more threat per rage and more damage per rage than it did previously.
- Flurry - The tooltip for this talent has been adjusted to indicate it only works on normal melee swings. And ranks 1 through 4 of this talent will now activate correctly again. Your haste will now last only the intended next 3 swings.
Items
- Key rings have been added to the game.
Level 1-39 = 4 slots
Level 40-49 = 8 slots
Level 50-60 = 12 slots
- Stack sizes have been updated:
Stacks of 20
Leather (Light, Medium, etc.)
Cured Hides (Light, Medium, etc.)
Shards (Small Brilliant, etc.)
Enchanting Dusts (Strange, Illusion, etc.)
Flash Powder
Rogue Poisons (Instant, Crippling, etc.)
Rogue Poison Reagents (Essence of Pain, Deathweed, etc.)
Stacks of 10
Hides (Light, Medium, etc.)
- We have re-evaluated the mechanics of consumable items in the game and concluded that these should work in a more intuitive manner. As such, most items that can not be equipped with right click abilities have been streamlined into one of three categories. Using an item of a particular category will trigger a shared cooldown among all other items in the same category. The categories break down as follows with category cooldowns as listed.
Potions 2 minutes: This includes items such as Health Potion, Mana Potion, Invisibility Potion and Mighty Rage Potion.
Aggressive 1 minute: This includes items such as explosives, Really Sticky Glue and Discombobulator Ray.
Non-Aggresive 2 minutes: This includes items such as Healthstone, Night Dragon's Breath, Whipper Root Tuber and Target Dummy.
- Many items that can be equipped have had their cooldown category removed and will be controlled exclusively by the item's self cooldown. For example, the Gnomish Mind Control Cap should no longer trigger the cooldown of the Talisman of Arathor.
- We have re-evauluated the class specific quest rewards for both Zul'Gurub and Ahn'Qiraj Ruins. To bring them more in line with the effort required to attain them we have upgraded the superior items
to epic quality.
- All food/drink can be eaten while silenced. Previously some food/drink could not be consumed when under the effect of a silence.
- The Gnomish Mind Control Cap may now only be used on targets that are not in combat.
- An updated set of armor rewards have been added to vendors for Honor ranks 7, 8, and 10.
- The armor rewards for Honor ranks 12 and 13 have been increased in level and stat point allocation.
Professions
- Four new nature resist cloth armor recipes have been added to the merchants at Cenarion Hold for those with high Cenarion circle reputation.
- Three new nature resist leather armor recipes have been added to the ghost leatherworker of Silithus for those with high Cenarion Circle reputation.
- Three new nature resist plate recipes have been added to the merchants at Cenarion Hold for those with high Cenarion Circle reputation.
- The two-handed agility Enchanting recipe now provides a green glow on those weapons.
- When a paladin is replaced by their Evil Twin due to transporter malfunction, they can no longer revert to their normal self using Divine Shield.
- Tranquil Mechanical Yetis are no longer unique.
Quests
- Light's Hope Chapel has been revamped and is now a fully functional quest hub.
A new mailbox has been added.
The chapel is now flagged as an inn.
A guard system is in place.
New vendors have been added.
- Dozens of new quests have been added to Light's Hope.
- New quests available in Zul'Gurub and Light's Hope Chapel for head and leg resistance enchantments.
- Several new tradeskill quests have been added to assist players in obtaining frost resistance armor and items.
- A new LEGENDARY item quest has been added! Casters rejoice (and druids too)!
Raids and Dungeons
- Zul'Gurub
Class specific armor quests given by the Zandalarian trolls of Yojamba Isle no longer require Bijous or Coins for completion. Armor quests now only require a Primal Hakkari piece and appropriate
faction with Zandalar.
Class specific enchantments given by Zanza the Restless no longer require Arcanum (Librams) from Dire Maul. The requirements have been changed to items found within Zul'Gurub. Speak with Zanza the Restless for more information.
The various clan speakers (Bloodscalp Speaker, Sandfury Speaker, etc) have had their hit points reduced considerably.
Zandalarian Armor Replacement - Because of the changes made to the armor rewards from the Paragons of Power quests, the trolls of Yojamba Isle will now offer to replace pieces of armor that have been lost or deleted.
After careful consideration we have decided to add an additional loot table to the High Priests of Zul'Gurub. Players should now see two items in addition to the tokens when slaying these bosses.
- Ruins of Ahn'Qiraj
Ossirian the Unscarred - There is a new crystal that will be visible before the encounter begins. Players can use this crystal just like any other crystal in the encounter, but it cannot come back up
during the encounter.
Ruins of Ahn'Qiraj Class Set Reward Replacement - Because of the changes made to the rewards from the Ruins of Ahn'Qiraj class set quests, players can obtain replacements for lost or deleted quest rewards from Warden Haro, Keyl Swiftclaw, and Windcaller Yessendra in Cenarion Hold.
User Interface
- Text that a raid leader sends to chat will now be displayed in a different color and will have the [Raid Leader] label.
- There is now a new raid warning chat channel available to raid leaders and assistants. Text that is sent to this channel will appear in the center of the screen for all players in the raid. The channel
is called raid warning and text can be sent to it with "/rw"
- Raid leaders now have a Ready Check button on their raid interface. This can also be sent with /readycheck from the chat line. A ready check sends an "Are you ready?" Yes/No dialogue to all players in the raid. The raid leader will get feedback in 30 seconds on all the players who were not ready or who did not respond.
- Players now have a Raid Info button on their raid interface that functions the same way /raidinfo worked before. This function will display a pane showing all of the raid instances that a player is
saved to, rather than displaying it to the chat window.
- Players in a party may now select an option that allows them to reset an instance. You only get the reset instance option if you are a party leader. The UI option appears if you are a party leader, you have one or more instances open, and you are not currently in an instance. The UI option is a right-click option off of your own portrait (like party loot options). You get a warning dialogue when you select this option asking if you really want to reset all instances. If you select reset all instances, all non-raid instances will be reset to their starting condition.
World Environment
- New flight paths can be found at Ratchet and Marshall's Refuge, Un'Goro Crater.
- Flight paths added between:
Morgan's Vigil - Lakeshire
Revantusk Village - Light's Hope Chapel
Aerie Peak - Chillwind Point
Stonetalon Peak - Nijel's Point
Cenarion Hold - Feathermoon Stronghold
Cenarion Hold - Camp Mojache
Cenarion Hold - Un'Goro Crater
Gadgetzan - Un'Goro Crater
Crossroads - Ratchet
Theramore - Ratchet
Ratchet - Talendris Point
Moonglade - Talonbranch
Splintertree - Valormok
Hammerfall - Revantusk Village
Camp Mojache - Freewind Post
Macs
- "Maximized Windowed Mode" on a multiple display setup now leaves extra displays available for desktop use.
- In windowed mode, the window position and size is now saved on exit.
- Command-clicking the zoom button in windowed mode will now toggle amongst a few standard sizes.
- The desktop is no longer displayed when switching between full-screen resolutions.
- Cinematic support on 10.4.x systems has been revised to use CoreVideo for playback.
- Fixed a bug that could disrupt window sizes of other apps and desktop icons when switching in and out of fullscreen mode.
- Keyboard event processing has been improved and is less likely to drop keystrokes.
- The config.wtf variable "screenshotFormat" allows the user to choose "png", "jpeg", or "tga" (Targa) format for screen shots.
- Fixed an issue in WoW where pasting in multi-line text from the clipboard would result in one long line of text in the text view.
- Fixed an issue where international characters were not being copied and pasted correctly in some situations.
- Conditional support for future OpenGL performance enhancements in OS X.
The day many have feared for years has finally come: the Scourge has launched a direct attack on the lands of Azeroth! Reports of necropolis sightings are coming in from all over the world, the massive structures looming ominously on the horizon, ready to move at Kel'Thuzad's command. A dreadful dawn is rising in the east as the Lich King's dark minions prepare to descend upon Azeroth. Soon the Scourge will march again, and this time there is no prophet to speak the warning, no gallant knight to fight the coming darkness, no legendary hero to thwart the monstrosity on the Frozen Throne.
It is up to you now to become the fire that burns against the cold, the light of hope that prevails beneath the shadow of the necropolis!
The Scourge Invasion
Several regions of Azeroth have come under attack by Scourge forces. Members of the Argent Dawn are already organizing a worldwide counter to the Scourge invasion, keeping an eye out for any necropolis sightings and passing on their information to all adventurers willing to aid them in their struggle.
With each victory against the Scourge, the defense grows stronger. As more and more invasion attempts are beaten back by the defenders, the Argent Dawn will be able to bestow increasingly more powerful blessings upon those fighting the invaders. If the mortal races focus on clearing the Scourge camps all over the world that have sprung up beneath each necropolis, perhaps the invasion can effectively be halted or even repelled. Those who wish to take up arms against the undead invaders should speak with a representative of the Argent Dawn to learn what regions need help and how the defense is holding up.
There are also reports of Scourge agents showing up in Stratholme, the Scholomance, Dire Maul, the Scarlet Monastery, Shadowfang Keep and the Razorfen Downs. Whatever their purpose there may be, the world will surely be better off if they are destroyed before their evil plans are fulfilled.
Enemy at the Gates
A necropolis has appeared outside Stormwind and Undercity, and soon the assault on these capitals will launch in full force. Skeletal shock troops are standing by to commence the attack, led by abominations and gruesome undead officers. The city guard will need all the help they can get once the Scourge unleashes its wrath on the cities. The Argent Dawn has already heeded their desperate call for help, setting up camps inside the besieged cities and rallying the defense against the encroaching darkness.
[ Voor 110% gewijzigd door JeroenNietDoen op 02-06-2006 11:00 ]
Verwijderd
Ik weet dat respeccen voor een raidguild heel normaal is. Ik gaf het alleen maar als voorbeeld aan omdat de poster wel erg overheersend overkwam met die lootcouncil en dan ook nog dit noemen. Ben wel benieuwd wat ze nog meer afdwingen.. Het is en blijft een spelletje waarin iedereen plezier moet hebben hoor.mdmeijer schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:31:
[...]
Ik heb inderdaad genoeg dingen gelezen over loot councils om te weten dat er ALTIJD gerommel in de guild is als mensen worden gepasseerd omdat iemand anders vindt dat item X beter past bij speler Y. Natuurlijk probeer je dat naar alle goedheid te doen (ik vind zelf de vergelijking met powerhungry/godalike officers hierboven een beetje overdreven), maar doordat je subjectiviteit inbouwt gaan mensen steigeren. Natuurlijk heeft iedereen alle dingen geaccepteerd toen ze werden opgenomen in de guild, maar owee moet je kijken wat er gebeurd als ze een tijdje meedraaien en in hun ogen worden benadeeld. Ik ben het volledig eens dat het best goed kan gaan in het begin, maar het gevaar is dat de onvrede blijft opstapelen en tot een explosieve situatie leidt. En zeker met de echte power items kunnen de gemoederen hoog oplopen. Ik zie het al gebeuren: "Ashkandi gaat niet naar warrior Y, want hij is def-specced/heeft een wrath belt gekregen/heeft 10 uur minder raid attendancy dan X". Ik voel de discussies nu al ontstaan, ik kan met nog iets herinneren in onze guild van een Mage die op een Dark Iron ring bood, en een warlock die het tank-zwaard van Bloodlord (ja die uit ZG) won.
Daarom hebben wij de "dkp-says all" regel. En tja, dan kan het inderdaad gebeuren dat een feral-bear druid losgaat op een Dark Iron Ring, of een elemental shaman op ToeP (oke, dat vonden de mages echt niet leuk...maar ja, moeten ze maar meer bieden). Geeft ook wel weer de leuke verscheidenheid in de guild, plus het feit dat doordat de cijfertjes bepalen wat je kan halen, en voor niemand onduidelijkheid is waarom en hoe hij/zij wel of geen item krijgt.
Respeccen voor een raid-guild is trouwens heel normaal hoor.
Ik heb zelf veel ervaring met een guild waarin de officers ernstig dictatoriaal en powerhungry waren, en niet openstonden voor de meningen / vragen / suggesties / problemen van gewone members. Vandaar dat ik wellicht wat sterk overkwam. Officers die denken zomaar alles even te kunnen bepalen zonder naar anderen te luisteren levert op den duur altijd problemen op. Class-priority bepalen is prima, maar daarna moet dkp de doorslag geven. Dat is wat mij betreft het eerlijkst.
Met alle respect, maar een mage die dark iron ring krijgt, en een warlock die Bloodlords tank-zwaard wint ? Hoe is het mogelijk ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 10:46 ]
Het rotte alleen is dat als ik voor een main- of offhand ga, dat ik het eerste item dan een tijdje niet kan gebruiken. Ik heb nu de Soul Harvester en die is beter dan een enkele offhand/mainhand. Het zal dan nog lang duren voordat ik genoeg DKP heb voor het tweede item.sebasgrif schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:39:
[...]
Voor mijn eigen warlock ga ik voor een Azuresong Mageblade met een leuke offhand, Fire Runed Grimoire bijvoorbeeld.
Meer damage, en de stats zijn voor een warlock net iets nuttiger
Beauty is in the eye of the beerholder
Verwijderd
Uiteindelijk heb ik voor m'n lock m'n persoonlijke voorkeur laten overheersen. Ik wilde een brute staff op m'n rug, dus heb ik voor SoD gekozen. Ik vind een staff sowieso beter bij een caster passen en staan dan een zwaard en een off-hand, maar zoals gezegd, da's persoonlijkHellBeast schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:32:
als je ook nog de pre-raid instances ingaat, kan je daar ook leuke 1h wapens en offhands halen, bijvoorbeeld:HellBeast schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:47:
[...]
Het rotte alleen is dat als ik voor een main- of offhand ga, dat ik het eerste item dan een tijdje niet kan gebruiken. Ik heb nu de Soul Harvester en die is beter dan een enkele offhand/mainhand. Het zal dan nog lang duren voordat ik genoeg DKP heb voor het tweede item.
Tome of the Lost van Drakki (ubrs)
http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=22253
Witchblade van Gandling(scholo)
http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=13964
Mind Carver van Tortheldrin(dire maul)
http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=18396
Blade of the new moon van Immol'thar(dire maul)
http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=18372
Spellbound Tome van Ras(scholo)
http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=18695
Bloodlords tank-zwaard = Alvast voorbereid voor de twin emperors, warlock tank ^^. Zaten net in ZG, loot stond nog op group loot en er werd (heeeeeeeeeeeeeeeeel dom) op need gedruktVerwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:44:
[...]
Met alle respect, maar een mage die dark iron ring krijgt, en een warlock die Bloodlords tank-zwaard wint ? Hoe is het mogelijk ?Misschien nog wel erger, welke mage en warlock halen het in hun hoofd om sowieso voor deze items te gaan ?
Dark iron ring : Ring is uiteindelijk wel naar de MT gegaan : )
Gisteren nog een leuke discussie gehad met een mage van een andere guild.
Hij: Ik hoorde dat jullie warriors in BWL toelaten die full valor gear zijn..
Ik: mjah, onze guild zit iets anders in elkaar dan die van jullie. (Loopt naar de warrior toe om 1 might 2 valor en wat random blues te laten zien aan andere mage, owja, en nexus strike !!!)
Hij : echt belachelijk dat dat mag
Ik : hoezo? Er hebben zich 39 goed ge equipte mensen ingeschreven en dit was nr. 40 Voor de rest was niemand beschikbaar. Ja een rogue, maar wat heb je daaraan....
Hij : ...
Ach, binnen 3 uur wel razorgore / vael / broodlord / firemaw down gekregen.
lol ik denk dat die 0,8 mana/sec niet snel het ver schil zal makenHelox-in-a-box schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:35:
[...]
nou das imo net zo zonde aangezien Mindsurge Robe net zo goed presteerd. En hoe langer het gevecht, hoe meer in het voordeel van de mindsurge.
en dan vergeet je de die +72healingspels.
daarnaast kan ik dat ding gewoon meteen op lvl57 equipen (moet alleen nog wat pareltjes en een orb vinden
en wat moet ik anders met dat geld ?
ik verbruik 10-15g per week aan repairs transports en pots. dus moet de rest toch ergens aan besteden
[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 02-06-2006 11:04 ]
Mageblade is zelfs zonder offhand 10x beter dan Soul HarvesterHellBeast schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:47:
[...]
Het rotte alleen is dat als ik voor een main- of offhand ga, dat ik het eerste item dan een tijdje niet kan gebruiken. Ik heb nu de Soul Harvester en die is beter dan een enkele offhand/mainhand. Het zal dan nog lang duren voordat ik genoeg DKP heb voor het tweede item.
En als je grimoire eerst hebt, pak dan de gratis shivsprocket erbij (13 sta/13 dmg/heal) en je hebt alsnog een combinatie die beter is dan Soul harvester.
[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 02-06-2006 11:11 ]
Nubtaipankiter. Volgende keer als ik RL ben, mag je het weer doen. Practise makes perfect. Het kostte mij ook 3 raids om het te beheersen, achteraf snap je niet wat je fout deed in het beginVerwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:01:
Ik hoop dan wel dat Trollie die technicians beter kite dan ik de draakjes bij Razor.
Paling Terran & Shaman
Tja, gelukkig bood er een tank hoger op die ring. Die dingen waren ook best een onderwerp van discussie. Maar weet je wat, achteraf kunnen we elkaar er lekker mee plagen, er om lachen, en doordat je even met z'n allen door een fase van onenigheid gaat, kom je er als guild sterker uit.Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:44:
[...]Met alle respect, maar een mage die dark iron ring krijgt, en een warlock die Bloodlords tank-zwaard wint ? Hoe is het mogelijk ?Misschien nog wel erger, welke mage en warlock halen het in hun hoofd om sowieso voor deze items te gaan ?
Paling Terran & Shaman
Ook dat inderdaad, maak je een tijdje gebruik van Mageblade + Spellstone ofzo, toch weer 1% crit meer tenslottenBosmonster schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:09:
[...]
Mageblade is zelfs zonder offhand 10x beter dan Soul Harvester
En als je grimoire eerst hebt, pak dan de gratis shivsprocket erbij (13 sta/13 dmg/heal) en je hebt alsnog een combinatie die beter is dan Soul harvester.
slim, zet webicons aan bij je voorkeuren. En ja tis een egt slome host, zelfs met een 8mbit verbinding zie je em streep voor streep inladen.Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:21:
[...]
offtopic:
ik zie helemaal geen avatar..en dat plaatje is minder dan 60kb...
Yup, zo'n council gaat alleen in het begin goed, vb: bij ons ging Head of Onyxia eerst naar de tanks, daarna ging het per DKP (d8 ik dus), bleek dat ze hadden afgesproken dat hunter en rogues em na de warrs zouden krijgen, daar was ik het niet mee eens (om het zacht uit te drukken) aangezien het naar een hunter ging die op -200 DKP stond en ik op dat moment op +150 DKP stond (om een idee te geven, t2 pants zijn 65 DKP). Dat soort zaken krijg je met een lootcouncil en reken er maar op dat je er vroeger of later mensen ermee gaat teleurstellen.Verhaal over lootcouncil
[ Voor 9% gewijzigd door Helox-in-a-box op 02-06-2006 11:14 ]
En met DKP kunnen er geen teleurstellingen komen? Kom nou toch.
Er zullen altijd mensen zijn die teleurgesteld zijn omdat ze een epic niet krijgen...
Tenzij je gesplitste DKP lijsten hebt zul je ook MC-dkp farmers hebben die lekker tier1 skippen en direct voor tier2 gaan.
Jullie guilds hebben wellicht een andere insteek dan wij. We gaan voor progress, nieuwe bosses killen en verder komen. Dit is echt supergaaf en motiverend. Mijn motivatie om te raiden is niet om nieuwe equipment te krijgen maar om steeds meer van het spel te zien.
Dat ik steeds meer equip krijg is erg leuk (en nuttig), maar niet de hoofdzaak.
Er zullen altijd mensen zijn die teleurgesteld zijn omdat ze een epic niet krijgen...
Tenzij je gesplitste DKP lijsten hebt zul je ook MC-dkp farmers hebben die lekker tier1 skippen en direct voor tier2 gaan.
Jullie guilds hebben wellicht een andere insteek dan wij. We gaan voor progress, nieuwe bosses killen en verder komen. Dit is echt supergaaf en motiverend. Mijn motivatie om te raiden is niet om nieuwe equipment te krijgen maar om steeds meer van het spel te zien.
[sarcasm]
Voor de rest heeft een warlock idd NIETS aan 10 sta / int / spi / fire res en 1% crit...
[/sarcasm]
Voor de rest heeft een warlock idd NIETS aan 10 sta / int / spi / fire res en 1% crit...
[/sarcasm]
4 mp5 bedoel je zekerheuveltje schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:02:
[...]
lol ik denk dat die 0,8 mana/sec niet snel het ver schil zal maken
en dan vergeet je de die +72healingspels.
Zat die 6 mp5 er altijd al op truefaith? volgens mij hebben ze em gebuffed ofniet?
(72 healing) vs (4 mp5 en 13 int)
Hoezo moeten mensen met DKP teleurgestelt worden? Als je meer raid dan hoor je tog meer kans te hebben op die ene epic die je wilt? DKP is gewoon de tijd die je in raids steekt.
[ Voor 20% gewijzigd door Helox-in-a-box op 02-06-2006 11:22 ]
Het nadeel van het hierboven beschreven systeem is dat als je geen boss killed krijg je ook geen dkp. wij zijn 25 keer gewiped op Twin Emps (had sneller gekunt, maar we hadden de eerste keren erg pech met lag en ook waren de twins een dag gebugged)Bosmonster schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:59:
[...]
Het nadeel van veel DKP systemen (met name die DKP uitgeven voor bosses en opkomst bijvoorbeeld) is dat de uitgaande DKP niet rechtevenredig is met de inkomende DKP. Het resultaat is duidelijk: inflatie.
Dit is eenvoudig te voorkomen door met een zero-sum systeem te werken. Wat inhoudt dat je de DKP waarde van ieder gedropt item weer verdeelt over de groep en dus de uitgegeven DKP gelijk is met de inkomende.
Verder geef ik overigens geen voorkeur aan het 'bieden' van DKP, wederom omdat die de balans omverduwt. Vaak is het bieden weer een gevolg van de bovengenoemde inflatie. Het strookt ook niet met het zero-sum idee natuurlijk
Bij ons kun je aangeven dat je een item wilt. Vervolgens krijgt degene met de meeste DKP het item, tenzij die al een item heeft gekregen die run. Als beiden al een item hebben gekregen wordt er wel weer naar DKP gekregen, etc.
Wij hebben een systeem waarbij je in MC juist vrijwel GEEN dkp krijgt, in BWL een beetje meer en in AQ heel veel. Dit zorgt ervoor dat veel mensen ook mee willen bij de moeilijke raids, en niet alleen maar even meeliften en epics gaan ophalen in BWL .
Het heeft wel een half jaar geduurt voordat we de dkp waardes echt goed hebben, maar het is nu een erg mooi systeem geworden. bieden is vrij, heel gewilde items daan dus soms voor hoge prijzen weg, maar er is ook een minimum dkp waarde voor tier 1 en tier 2 items. heel veel van die items gaan ook voor de minimum waarde. Resistance items gaan heel goedkoop weg en daarbij wordt gekeken of bepaalde personen voorang moeten krijgen in het belang van de guild.
voordeel verder is dat ook mensen met weinig dkp gelijke rechten hebben als mensen met veel dkp.
dus een item dropt, en iedereen mag bieden, ook degene met maar 20 dkp. natuurlijk kan degene die 200 dkp heeft altijd meer bieden , maar het gebeurd heel vaak dat mensen met geen of zelfs negatieve dkp toch items krijgen. (uit sociaal gevoel en ook uiteraard omdat anderen de items al hebben)
nadeel kan zijn dat men kan 'bleeden' dit is het met opzet meer bieden op een item dat een ander wil, om de prijs op te drijven zodat je daarna zelf makkelijker andere items kan krijgen
dit probleem speelt niet meer sinds november vorig jaar omdat de guild echt een hechte groep vrienden is en men het gewoon niet doet, de sociale controle is groot genoeg
We zijn er over het algemeen erg blij mee, en we krijgen ook best veel nieuwe mensen in de guild die bij de ander guild helemaal afknapten op een ander systeem
Verwijderd
Ehh, elk serieus raid guild gaat voor progress en nieuwe bosses killen. En als je ziet op de DKP lijst dat er 2 of 3 van jouw class nog boven je staan in hoeveelheid DKP, dan zie je van te voren aankomen dat je niet veel kans maakt die raid om dat ene stoere item te winnen. Terwijl je met een loot council nooit weet waar je aan toe bent. Maar goed, als je denkt dat het op langere termijn blijft werken, more power to youQuarK schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:19:
Verwijderd
ImdaMned schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:59:
[...]
Bloodlords tank-zwaard = Alvast voorbereid voor de twin emperors, warlock tank ^^. Zaten net in ZG, loot stond nog op group loot en er werd (heeeeeeeeeeeeeeeeel dom) op need gedrukt
Dark iron ring : Ring is uiteindelijk wel naar de MT gegaan : )
Prima toch ? Ik snap niet dat sommige mensen zo moeilijk doen over een wat minder geequipt persoon in BWL of waar dan ook. Alsof dat dan het verschil zou maken.ImdaMned schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:59:Gisteren nog een leuke discussie gehad met een mage van een andere guild.
Hij: Ik hoorde dat jullie warriors in BWL toelaten die full valor gear zijn..
Ik: mjah, onze guild zit iets anders in elkaar dan die van jullie. (Loopt naar de warrior toe om 1 might 2 valor en wat random blues te laten zien aan andere mage, owja, en nexus strike !!!)
Hij : echt belachelijk dat dat mag
Ik : hoezo? Er hebben zich 39 goed ge equipte mensen ingeschreven en dit was nr. 40 Voor de rest was niemand beschikbaar. Ja een rogue, maar wat heb je daaraan....
Hij : ...
Ach, binnen 3 uur wel razorgore / vael / broodlord / firemaw down gekregen.
1e run die ik deed was het gelijk raakVerwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 07:44:
Gisteren in ZG de Zulean Slicer geloot ^^
Ik heb zelf een Phatom Blade op m'n rug hangen en trust me dat dat er bruut uit ziet op een lockVerwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:48:
[...]
Uiteindelijk heb ik voor m'n lock m'n persoonlijke voorkeur laten overheersen. Ik wilde een brute staff op m'n rug, dus heb ik voor SoD gekozen. Ik vind een staff sowieso beter bij een caster passen en staan dan een zwaard en een off-hand, maar zoals gezegd, da's persoonlijk
Helemaal als je het zwaard in de handen hebt...
Sinds gisteren ook nog een nieuwe wand d'r bij: Wand of Allistarj
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Heh in mijn oude guild hebben wij 3x finkle's skinner in 4 raids op een rij gekregen.
Daarna nooit meer. Was nog in de oudheid (15 man limiet)..
Daarna nooit meer. Was nog in de oudheid (15 man limiet)..
[ Voor 7% gewijzigd door QuarK op 02-06-2006 11:41 ]
Mijn idee is om vaste waardes aan items te hangen. Als er dan DKP gespendeerd wordt hoef je niet tegen elkaar op te bieden, je rollt gewoon met degene die aan de voorwaarden voldoen (classes + DKP) en willen.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Verwijderd
ach, warlock wapens zijn nogal divers 
ik had altijd een staff of dominance, lang gehad, maar heb nu een betere combo, voor mij iig.
Kris of Unspoken Names + Jin'do's bag of Whammies
nu nog even wachten op naxx voor een betere 1 hand weapon, en vek'lors sceptre (die zal dan wel weer verplaatst gaan worden met sapphiron's left eye, ooit
)
wat betreft de keuze tussen +hit of +crit met spells weet ik het zelf wel wat ik prefereer, namelijk +hit met spells, vooral omdat warlocks toch al geen +hit talents hebben, dus is op de lange duur +hit gewoon wat beter, imho
ik had altijd een staff of dominance, lang gehad, maar heb nu een betere combo, voor mij iig.
Kris of Unspoken Names + Jin'do's bag of Whammies

nu nog even wachten op naxx voor een betere 1 hand weapon, en vek'lors sceptre (die zal dan wel weer verplaatst gaan worden met sapphiron's left eye, ooit
wat betreft de keuze tussen +hit of +crit met spells weet ik het zelf wel wat ik prefereer, namelijk +hit met spells, vooral omdat warlocks toch al geen +hit talents hebben, dus is op de lange duur +hit gewoon wat beter, imho
Rollen is te random, daarom wordt juist DKP of een council gebruikt.
Verwijderd
Yep, maar in ieder geval weten ze op een eerlijke manier waar ze aan toe zijn, en waaróm ze een item niet gekregen hebben. Maar goed, zoals gezegd, als jullie happy zijn met dit systeem, good for youQuarK schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:19:
Er zullen altijd mensen zijn die teleurgesteld zijn omdat ze een epic niet krijgen....
Dat is heel makkelijk te voorkomen, op een eerlijke manier. Inderdaad door met minder dkp in MC te gaan werken bijvoorbeeld.QuarK schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:19:
Wat zou de hoofdzaak van andere (of mijn) raiding guilds zijn volgens jou dan ?QuarK schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:19:
Dat systeem gebruikt mijn guild ook in 40 man raids. Degene met hoogste DKP krijgt het item en er gaat een vaste waarde van zijn totaal af.Roeligan schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:41:
Mijn idee is om vaste waardes aan items te hangen. Als er dan DKP gespendeerd wordt hoef je niet tegen elkaar op te bieden, je rollt gewoon met degene die aan de voorwaarden voldoen (classes + DKP) en willen.
In ZG zitten we dan weer met een puur roll systeem (dus hoogste roll wint)

Voor mij alvast een reden om geen ZG/AQ20 te doen. Rollen levert alleen maar frustraties op.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
zoiets doen wij ook (alle boven 300 dkp mogen rollen)Roeligan schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:41:
heeft echter ook ontzettende nadelen.
-de verhouding dkp in/dkp uit kan ontiegelijk fout komen te liggen. waardoor 1 persoon nooit meer in the halen is.
-Je kunt iets zo echt winnen, en dan nog 10 keer de rol moeten missen
-ring of spelpower is nu 4 keer gevallen, > 2 pali's een druid en een lock. vrij frustrerend als mage zijnde .........
Ben na 2 maanden gestopt te zijn toch weer begonnen. 
Heb bijna altijd als horde gespeelt ben nu dus als alliance begonnen. Een dwarf hunter op Jaedenar. De alliance zijn daar toch in de minderheid.
Maar wat ik wil vragen. Ik ben al mijn WOW favorieten kwijt. En ik had altijd zo'n site waar een mooi overzichtje stond waar je voor elke class appart kon zien wat waar dropt. Quest rewards instance drops tot aan lvl 60. Stond ook een mooi overzichtje van FR en NR drops. Heeft iemand die site, kan hem nergens meer vinden. En hij staat ook niet in de startpost.
Heb bijna altijd als horde gespeelt ben nu dus als alliance begonnen. Een dwarf hunter op Jaedenar. De alliance zijn daar toch in de minderheid.
Maar wat ik wil vragen. Ik ben al mijn WOW favorieten kwijt. En ik had altijd zo'n site waar een mooi overzichtje stond waar je voor elke class appart kon zien wat waar dropt. Quest rewards instance drops tot aan lvl 60. Stond ook een mooi overzichtje van FR en NR drops. Heeft iemand die site, kan hem nergens meer vinden. En hij staat ook niet in de startpost.
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .
Startpost, staat het allemaal in.Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:58:
btw is DKP standaard in wow?
Niet standaard, maar wel gebruikelijk in end-game raids...
(Bijna standaard...)
(Bijna standaard...)
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Jullie systeem klinkt heel erg zoals dat van ons is geworden. Om bleeding te voorkomen is bij ons naast de vrije bieding ook het "what you say is what you pay" systeem ingevoerd. Dus een item gaat niet weg voor de een-na-hoogste bieding+1, maar gewoon wat je biedt (eenmalige closed bids trouwens). Dit heeft er toe geleid dat opzettelijk bleeden geen zin heeft. Daarnaast hebben tier 1 en 2 items vaste minimum-bied prijzen. Ik was erg sceptisch over het wysiwyp systeem, maar het werkt wonderbaarlijk goed. Mensen denken iets meer na voordat ze een all-in bieding doen, en vooral de prijzen van de tier 1&2 items zijn redelijk gestabiliseerd. Ik geloof dat in ons systeem de dkp-in/out ratio bijna 1 is, en dat zonder zero-sum dkp (ook daar is lang over gepraat). Men kan dus toch echt sparen voor een item en dat gewoon winnen omdat ze alles erin gooien, zonder dat er heel veel dkp wordt opgepot en de prijzen dus onderhevig zijn aan inflatie (dat was eerst wel zo, maar onze officers hebben dit goed aangepakt imo).blackadder75 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:27:
[...]
nadeel kan zijn dat men kan 'bleeden' dit is het met opzet meer bieden op een item dat een ander wil, om de prijs op te drijven zodat je daarna zelf makkelijker andere items kan krijgen
Voor ZG/AQ20 hebben we een onafhankeleijk dkp20 systeem opgezet. Net zo prettig.
[ Voor 25% gewijzigd door mdmeijer op 02-06-2006 12:07 ]
Paling Terran & Shaman
WTF!! een zwaard zonder stats met een melee proc. voor een CLOTHIE CASTER!?!?!?chromeeh schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:40:
[...]
Ik heb zelf een Phatom Blade op m'n rug hangen en trust me dat dat er bruut uit ziet op een lock
Helemaal als je het zwaard in de handen hebt...
Sinds gisteren ook nog een nieuwe wand d'r bij: Wand of Allistarj
Old school gamer
Verwijderd
Phantom Blade is geen drop maar te vervaardigen via een BS receipe.Dirk IJntema schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:02:
[...]
WTF!! een zwaard zonder stats met een melee proc. voor een CLOTHIE CASTER!?!?!?
AH oid dus.
true, maar das wel een heel duur ding om alleen voor de show the hebben
Vind jeheuveltje schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:15:
Kep er 10G voor betaald
Dus heel duur gata niet op
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Verwijderd
Duur? Welnee.heuveltje schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:15:
Had er ook één, tijden terug voor m'n Warrior. Gekocht voor 17G en dat voor een blauwe item.
Verkocht een tijd terug een 2h Sword, groene item, op AH voor 19G... da's pas duur.
Verwijderd
Wij zijn dus sinds kort gemerged in een grote end-game guild (59 full-active members). Dit hield in dat alle DKP e.d. gereset moest worden dus we beginnen weer allemaal opnieuw. Dat had wat leuke situaties tot gevolg waarinnog veel mensen op gelijke DKP zaten en dus moesten rollen. Dark Storm Gauntlets was een roll-off tussen 2 mages (eentje rollde 39 en de tweede rollde 38 ;p) en Mark of C'thun tussen 2 prot warriors. Het begint al wat uit elkaar te trekken nu met alle raids die we doen maar waarschijnlijk rollen we nog op genoeg spul de eerste paar weken. En het mooie is? Niemand klaagt erover. We begrijpen volgens mij allemaal dat we nu alle bosses met redelijke zekerheid kunnen killen, dus de items droppen nog wel eens, en nu kunnen we tenminste elke dag een goede raid in elkaar zetten aangezien er elke raiddag wel 45-50 mensen online zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:33:
[...]
Ehh, elk serieus raid guild gaat voor progress en nieuwe bosses killen. En als je ziet op de DKP lijst dat er 2 of 3 van jouw class nog boven je staan in hoeveelheid DKP, dan zie je van te voren aankomen dat je niet veel kans maakt die raid om dat ene stoere item te winnen. Terwijl je met een loot council nooit weet waar je aan toe bent. Maar goed, als je denkt dat het op langere termijn blijft werken, more power to you
Als guild let je natuurlijk wel op Attendance. We hebben de Officers/GM, de Raiders, de Members en de Trials. Raiders krijgen prioriteit bij invites, mochten er teveel Raiders zijn dan selecteert men op gear en class. Raiders moeten 75% Attendance houden, zo niet dan is het terug naar Member status en is het back of the queue for you
Volledige insight in ons DKP systeem heb ik nog niet want hij is simpelweg nog niet klaar, maar het zal waarschijnlijk gaan werken met 200 max points, goedkope resistance items en goedkope set-items zodat er niet geskipped gaat worden op gear upgrades voor dat sexy wapen dat meerderen willen. En verder maken we gebruik van een CFS systeem - Common Fucking Sense. Geen enorm idiote dingen zoals Dark Edge naar Shamans voordat de Warriors hun zegje hebben gedaan bijvoorbeeld.
Wat Crul op de vorige pagina deed me echt rillen, beetje als warrior je tank en je normale gear bij elkaar moeten sprokkelen zodat je eindelijk de baas kan killen en dan gaat die flikker van een Paladin met alleen zijn goedkope setitems er met je uberwapen vandoor? Dacht het niet! "Moet je maar DKP sparen" vind ik een waardeloze opmerking. Goede gear upgrades die geshard moeten worden omdat iedereen op Wapen X staat te geilen en te dringen wordt niet getolereerd bij ons, daar haal je alleen maar de raid mee omlaag. En aangezien we dus op gear selecteren is het nog in je eigen nadeel ook. Argumenten als "dat heb ik nodig voor farmen" werken bij ons ook niet; gezien de grote Alliance meerderheid bij ons op de server wordt er meestal in groepjes van 2-3 gefarmed en daar heb je als healer of buffbot of DPS/tank toch dezelfde rol als in raids. Net zoals in PvP, alles gebeurt in groepsverband. Moet je toch zo nodig een DPS build? Roll maar een Rogue alt of zo. Een rogue in greens/blues farmed nog altijd makkelijker en sneller dan een priest/paladin/shaman met "damage items" en met alts leer je nog kennen hoe andere classes spelen ook, m.i. erg handig en relevant. Niet dat je nooit zo'n item zal krijgen hoor, uiteindelijk heeft iedereen het item toch wel en dan mag je het best hebben. Maar voorkeur voor een class die er het meest aan heeft hebben wij wel.
Zijn wij dan zo'n enorm enge en kille guild? Ik vind van niet, als ik guildchat, raidchat en forums zo lees nog steeds niet. Als ik op ventrilo luister is iedereen het met de beslissingen eens en feliciteert men elkaar met het winnen van items. We zijn enorm gemotiveerd, zoals ik al zei we zijn juist gemerged met elkaar omdat we het allebei zat waren om afhankelijk te zijn van slackers, mensen die niet komen opdagen voor de moeilijke gevechten, shadowpriests, ferals, enhancement freaks die hun rol in de raid niet willen spelen, etc. Forceren we specs? Nee. Ben je beter voor de raid als je een bepaalde spec bent? Ja. Selecteren wij dan liever iemand die beter voor de raid is? Yep. Wij hebben 59 mensen bij elkaar kunnen verzamelen die er allemaal hetzelfde over denken, en ik kan je vertellen dat dat een enorme geruststelling is voor mij.
Ik ben dan ook niet echt altruistisch ingesteld en dat zal vast blijken. Maar ja, dat komt ervan als je op een server vastzit met waardeloze Grieken en Italianen als meerderheid en de andere Horde guilds nog maar net Nefarian hebben kunnen killen. Ik zie dat gedoe met trademats verzamelen voor Tier 3 zoals Mooncloth en Cured Rugged Hides al met vrees tegemoet, want die eikels zaten met de AQ War Effort al schaamteloos te knorren met itemprijzen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 12:30 ]
Eerst even een simulator je merk het verschil niet eens tussen het orgineel en het echte spel.
http://wowsim.ytmnd.com/
In de guild waar ik zit hebben we een shared DKP systeem voor Onyxia, AQ20, ZG, MC en BWL (AQ40 doen we nog niet). Alle items hebben een vast DKP start bid je bied op een item wat je wilt hebben door een /w te doen naar de lootmaster, je mag blijven bieden net zolang dat je geen DKP meer heb maar het bieden gaat altijd met 5 dkp omhoog je kan dus niet 141 dkp bieden dat zal dan 140 of 145 moeten zijn. Als we ZG doen krijg je geen DKP voor hier verlies je alleen maar. AQ20 krijg je 5 dkp per boss kill en als er te veel mensen zijn dan krijgen de mensen die niet mee konden toch 5 dkp. MC is 5 dkp per boss kill en Onyxia ook alle tier 2 items gaan voor 75 dkp start bid. BWL hebben we 5 dkp per boss kill en DKP uitgegeven wordt verdeeld onder de raid groep.
Eerst hadden we in MC ook gedeelde DKP maar alles is hier op farm status dus mensen gingen er misbruik van maken. Daarna is er een beslissing genomen dat alleen BWL shared DKP zo blijven, het voordeel is dat mensen nu ook meer mee gaan naar BWL, MC wordt nu gebruikt om mensen snel spullen te verschaffen, we doen nog net niet MC in 1 avond maar dat zal niet lang meer duren voordat we dat wel voor elkaar krijgen.
http://wowsim.ytmnd.com/
In de guild waar ik zit hebben we een shared DKP systeem voor Onyxia, AQ20, ZG, MC en BWL (AQ40 doen we nog niet). Alle items hebben een vast DKP start bid je bied op een item wat je wilt hebben door een /w te doen naar de lootmaster, je mag blijven bieden net zolang dat je geen DKP meer heb maar het bieden gaat altijd met 5 dkp omhoog je kan dus niet 141 dkp bieden dat zal dan 140 of 145 moeten zijn. Als we ZG doen krijg je geen DKP voor hier verlies je alleen maar. AQ20 krijg je 5 dkp per boss kill en als er te veel mensen zijn dan krijgen de mensen die niet mee konden toch 5 dkp. MC is 5 dkp per boss kill en Onyxia ook alle tier 2 items gaan voor 75 dkp start bid. BWL hebben we 5 dkp per boss kill en DKP uitgegeven wordt verdeeld onder de raid groep.
Eerst hadden we in MC ook gedeelde DKP maar alles is hier op farm status dus mensen gingen er misbruik van maken. Daarna is er een beslissing genomen dat alleen BWL shared DKP zo blijven, het voordeel is dat mensen nu ook meer mee gaan naar BWL, MC wordt nu gebruikt om mensen snel spullen te verschaffen, we doen nog net niet MC in 1 avond maar dat zal niet lang meer duren voordat we dat wel voor elkaar krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door we_are_borg op 02-06-2006 12:40 ]
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Nadeel van dit systeem dat je als beginner de eerste 20x raiden geen een item krijgt omdat je geen DKP hebt. Mijn oude guild werkte met het systeem: iedereen die recht heeft op het item standaard roll van 0-100 en afhankelijk van het aantal ingezette DKP punten een hogere roll (dus bij een bod van 200DKP een roll van 0-300). Wel zo leuk voor de beginners in een guild.
beginners in een guild krijgen zat gear als ze meteen meeraidenGG85 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:56:
Nadeel van dit systeem dat je als beginner de eerste 20x raiden geen een item krijgt omdat je geen DKP hebt. Mijn oude guild werkte met het systeem: iedereen die recht heeft op het item standaard roll van 0-100 en afhankelijk van het aantal ingezette DKP punten een hogere roll (dus bij een bod van 200DKP een roll van 0-300). Wel zo leuk voor de beginners in een guild.
wij hadden een nieuwe lock, 1e MC run meteen 3x Felheart en Nemesis pants van rag
waarom? omdat de rest het al had, plain and simple
zelfde voor een priest, gaat zelden mee ivm raidtijden, maar laatst ging hij mee, meteen 3x prohpecy en eye of divinity
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Verwijderd
Klopt, als er bij ons een nieuw altje meeraid in MC of een zojuist aangenomen speler met greens/blues dan hebben ze in no time tier1 gear. Vorige week of 2 weken terug een priest die vlak voor MC 60 dingde en MC verliet met 4x Prophecy en volgens mij ook nog een non-set item.
Ik weet het, heb ze zelf wel gemaakt.. maar waarom zou je hem gebruiken, je hebt er NIETS aan als Lock.Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:08:
[...]
Phantom Blade is geen drop maar te vervaardigen via een BS receipe.
AH oid dus.
Old school gamer
ROFLMAO kijk naar alle fixes van alle classes en wat krijgen de rogues:
Rogues
- Vanish: Cancelling your Stealth aura while Vanish is running will now cause Vanish to be canceled as well.
FIX:
- Poisons
- Survivability
- Talenttree (Improved throwing weapons?)
- And many more
PLX
Rogues
FIX:
- Poisons
- Survivability
- Talenttree (Improved throwing weapons?)
- And many more
PLX
[ Voor 12% gewijzigd door Proqzor op 02-06-2006 13:15 ]
Vergeet niet dat rogues wel een buff krijgen... geen multishot e.d. meer op je dak wanneer je gestealthed bent. En zoning verwijderd poisons niet meer (geen rogue buff, maar wel nuttig).
En IP6 is prima... alleen de rest van de poisons is minder.
En IP6 is prima... alleen de rest van de poisons is minder.
[ Voor 38% gewijzigd door QuarK op 02-06-2006 13:17 ]
Vergeet niet dat multishot, chain lightning en cleave ons niet meer uit stealth gooien.DrProctor schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:13:
ROFLMAO kijk naar alle fixes van alle classes en wat krijgen de rogues:
Rogues
Verder komt onze revamp in 1.12.
oja? waar staat dat, ze gaan dat echt niet veranderen, ze kunnen niet eens het verliezen van poisons tijdens zonen fixen (bug bestaat al vanaf beta ofzo)
ok das wel nice dat multishot me eindelijk es niet uit stealth mikt. doen ze hetzelfde met resists van arcane explosions?
bah dit toppic gaat veel te snel ik blijf zo aan het editten
ok das wel nice dat multishot me eindelijk es niet uit stealth mikt. doen ze hetzelfde met resists van arcane explosions?
[ Voor 41% gewijzigd door Proqzor op 02-06-2006 13:18 ]
Als je nou eens de hele patch notes leest ipv gaat blaten..DrProctor schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:16:
oja? waar staat dat, ze gaan dat echt niet veranderen, ze kunnen niet eens het verliezen van poisons tijdens zonen fixen (bug bestaat al vanaf beta ofzo)
Enne, area effect damage werkt zoals het hoort. Je staat binnen range, dus krijg je damage.
[ Voor 10% gewijzigd door QuarK op 02-06-2006 13:19 ]
als je de hele notes leest, zie je dat dat wel gefixed isDrProctor schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:16:
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Dit topic is gesloten.