Dank voor jullie reacties. Om de discussie voort te zetten:
Improved prayer of healing(als je het gebruikt is het met inner focus) is een crap talent net zoals holy reach, deze punten kan je beter in inspiration stoppen. Ook kan je denk ik beter de punten uit imp shield halen en die in mental agility stoppen.
Ohwja holy nova zou ik ook altijd nemen, altijd nog handig bij vael, of rank 1 voor rogues te ontdekken
1. Meditation - hoe lang duren gevechten dan? En kan ik geen breaks
tussendoor nemen? Want alleen als gevechten echt minuten duren (10?
langer?) en ik de hele tijd moet casten heb ik echt wat daaraan. (NB:
ik ben nog niet aan level 60, dus in high-lvl instances zal dit zowiezo wel anders
werken

).
2. Prayer of Healing is mijn meest mana-efficiente spel; bij 3 of meer party members wint deze van alle heal spells. Vandaar mijn neiging deze nog beter te maken. Aan de andere kant, als deze nodig is, dan is er iets grondig mis aan het gaan - en het genereert enorm veel agro. Waarom raden jullie verbetering hiervan af? Of is de redenering: gebruik je niet veel, en dan is de mana reductie relatief onbelangrijk, of je gebruikt het inderdaad met inner focus?
3. Ik kan holy reach er niet uit halen omdat ik de hogere tiers dan niet bereik - ik kan hooguit een punt naar holy nova verplaatsen (de andere spells lijken mij niet belangrijk). Echter, 8 yards extra lijken handig - niet in de praktijk? En holy nova is vreselijk mana-inefficient - maar had er niet aan gedacht deze tegen rogues te gebruiken.
4. Spirit of redemption lijkt mij vrij zinloos - in 10 sec kan ik weinig doen, en als ik dood ben is waarschijnlijk iedereen dat.
5. Hoe belangrijk is silent resolve? Als ik zie hoe snel ik agro overneem als het gevecht heftig wordt - dan lijkt elke agro reductie van groot belang.
Imho is Meditation erg lekker, zeker als je spirit geil bent.
Je build.
Die eerste snap ik niet. Als je spirit hoog is, heb je meditation toch juist minder nodig? want een relatief korte break levert dan des te meer mana op.
Mbt je build - hier heb ik ook over gedacht. Het nadeel bij Holy lijkt mij dat je gedwongen wordt om Inspiration te nemen. Daarnaast ligt hier met de keus Mental strength/Spiritual healing de vergroting van de manapool vs. de betere heals. Begrijp ik goed uit de post van Hydra dat ik de 2e beter kan laten zodra ik voldoende +heal gear heb? Maar, volgens Perrin77 moet ik dan wel meer dan +200 extra gear hebben, vs. de +50 int die ik anders nodig heb om die max. 800 extra mana te bereiken. Misschien moet ik maar respeccen als ik ooit aan mijn tier 2 spul toekom?
De extra spirit van Divine Spirit lijkt mij geinig, maar zet voor een priest toch relatief niet veel zoden aan de dijk? En deze kost veel mana bij het buffen. Wel erg tof voor de party natuurlijk. Of underschat ik hem?
De build die jullie voorstellen komt dan grotendeels neer op
Nieuwe build, met wat eigenwijsheid nog van mij vanwege mijn vragen.
BTW - Qua efficiency heb ik tabelletjes gezien die suggereren dat de hoogste ranks spells het meest efficient zijn. Klopt dat? Ik begrijp echter dat jullie meer voor afgepaste hoeveelheden gaan (1000 hp healed per keer oid). Is dat de praktijk in de zwaarste gevechten? Het lijkt voor mij als n00b zoveel handiger (minder verbruik van mana) om dan nog steeds voor de gheals te gaan, maar dan pro-actief.