GedoanQ00101100 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:53:
Nieuwsbericht NVPI: 'prijzen dalen, omzetten stijgen'.
Het eerste vetgedrukte kopje: "Singles en muziekdownlads" moet worden "Singles en muziekdownloads"
Harm schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 09:54:
[...]
http://tweakers.net/nieuw...-een-lieve-gebruiker.html: je kan er alles neerzetten wat je maar wil.
'Te wijten aan' betekent iets negatiefs, zoals in het woord 'verwijt'. De positieve variant is 'te danken aan' en een neutrale variant is 'toe te schrijven aan'. Een forse prestatieverbetering lijkt me niet negatief, dus zou je de zin beter kunnen wijzigen in zoiets alsOok de forse prestatieverbetering van 400MHz naar 533MHz is vermoedelijk aan dit fenomeen te wijten.
[Edit] En nog een verse:Ook de forse prestatieverbetering van 400MHz naar 533MHz is vermoedelijk aan dit fenomeen toe te schrijven.
ratificeerd --> ratificeert[...] een organisatie die nieuwe geheugenstandaarden bedenkt en ratificeerd [...]
[ Voor 12% gewijzigd door Tomatoman op 02-08-2006 21:00 ]
Een goede grap mag vrienden kosten.
[insert smoesjes over rewrites]
[insert verhaaltje dat we zulke zaken echt wel weten]
[insert klaagzang over tijdgebrek]
Het is gerepareerd en we zullen het nóóóóóóóit meer doen
Nee, dat geloof ik ook niet
[insert verhaaltje dat we zulke zaken echt wel weten]
[insert klaagzang over tijdgebrek]
Het is gerepareerd en we zullen het nóóóóóóóit meer doen
Nee, dat geloof ik ook niet
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Internet Explorerniet alles te hebben gedaan om de functionaliteit uit zijn Inter Explorer-browser te verwijderen
Golf van gehackte sites door Israëlisch-Palestijns conflict
Moet dat niet iets zijn van
Of iets in die richting? Of Midden-Oosten conflict, oid?Golf van gehackte sites door Israëlisch-Libanees conflict
[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 03-08-2006 17:48 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
*schuld aan het Nederlandse onderwijssysteem geeft*anandus schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 17:47:
Golf van gehackte sites door Israëlisch-Palestijns conflict
[...]
Of iets in die richting? Of Midden-Oosten conflict, oid?
Eens zien of ik de site van het betreffende ministerie kan hac...
Never mind. Fixed
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
nieuws: Iwill overgenomen door Flextronics
"Een woordvoerder van Iwill heeft inmiddels bevestigd dat de avtiviteiten van Iwill voorlopig onveranderd voortgezet zullen worden en dat klanten via de normale weg contact kunnen blijven zoeken met de firma."
avtiviteiten
--->
activiteiten
"Een woordvoerder van Iwill heeft inmiddels bevestigd dat de avtiviteiten van Iwill voorlopig onveranderd voortgezet zullen worden en dat klanten via de normale weg contact kunnen blijven zoeken met de firma."
avtiviteiten
--->
activiteiten
nieuws: Eerst Blu-ray drives voor Mac OS X tentoongesteld
Eerst Blu-ray drives voor Mac OS X tentoongesteld
Eerste Blu-ray drives voor Mac OS X tentoongesteld
Typo??
edit: O net aangepast zie ik
Eerst Blu-ray drives voor Mac OS X tentoongesteld
Eerste Blu-ray drives voor Mac OS X tentoongesteld
Typo??
edit: O net aangepast zie ik
[ Voor 5% gewijzigd door Fairy op 04-08-2006 13:01 ]
Gelukkig maar
plan: Pricewatch 1.5-upgrade maandag 07/08
Onder Verbeterde usability en layout:
"...productcategorieën is eenvoudier geworden..."
eenvoudier -> eenvoudiger
Onder Verbeterde usability en layout:
"...productcategorieën is eenvoudier geworden..."
eenvoudier -> eenvoudiger
Nederlands is makkelijker als je denkt.
nieuws: Rapport: 'Ouders moeten met kinderen meegamen'
In de tekst die je te zien krijgt als je de cursor boven het plaatje houdt staat er schatig, moet dus nog een t bij.
In de tekst die je te zien krijgt als je de cursor boven het plaatje houdt staat er schatig, moet dus nog een t bij.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
FlipFluitketel schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:37:
nieuws: Rapport: 'Ouders moeten met kinderen meegamen'

nieuws: Apple stelt presentatie kwartaalcijfers uit
"lijkt het onder meer te gaan om antedateren"
antidateren !
"lijkt het onder meer te gaan om antedateren"
antidateren !
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Nee! 
Antedateren en antidateren is allebei goed, waarbij 'antedateren' - letterlijk 'vroeger dateren' - wat ons betreft BUITENGEWOON RUIM de voorkeur krijgt boven 'antidateren', wat letterlijk 'niet dateren' betekent en feitelijk dus nergens op slaat
Antedateren en antidateren is allebei goed, waarbij 'antedateren' - letterlijk 'vroeger dateren' - wat ons betreft BUITENGEWOON RUIM de voorkeur krijgt boven 'antidateren', wat letterlijk 'niet dateren' betekent en feitelijk dus nergens op slaat
[ Voor 7% gewijzigd door Rataplan op 04-08-2006 17:43 ]
JaRataplan schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 17:42:
Nee!
Als je met je tijd meegaat tenminste----- Wat is juist: 'antedateren' of 'antidateren' ('een document voorzien van een vroegere datum dan de datum waarop het werkelijk opgesteld is')? Zowel 'antedateren' als 'antidateren' is mogelijk; het Groene Boekje en de recente woordenboeken vermelden beide vormen. Het Nederlandse werkwoord 'antedateren' is afkomstig van het Franse 'antidater', dat ontstaan is uit de Latijnse woorden 'ante' ('voor') en 'datum'. Het lijkt erop dat 'antedateren' oorspronkelijk de enige juiste vorm was in het Nederlands. Volgens het 'Prisma Stijlboek' is 'antedateren' eigenlijk juist, maar is 'antidateren' gebruikelijk geworden onder invloed van het Frans, dat het Latijnse voorvoegsel 'ante-' altijd vervangt door 'anti-' (vergelijk ook 'anticiperen'). Ook uit 'De taalgids' blijkt dat 'antidateren' voorheen afgekeurd werd: "Tegen de schrijfwijze 'antidateren' is geen bezwaar meer." Overigens is 'antidateren' volgens Van Dale al sinds 1961 de gebruikelijkste vorm (in de editie van 1950 werd 'antidateren' nog als 'minder juist' bestempeld). Dat leiden we af uit het feit dat Van Dale sinds 1961 bij 'antedateren' verwijst naar 'antidateren', alwaar de betekenis van het werkwoord vermeld wordt. Kennelijk heeft 'antidateren' in de jaren vijftig razendsnel aan populariteit gewonnen. -----
edit:
Bron:
http://www.serendips.org/?file=050818
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Zowel Rataplan als ik vonden 'antidateren' geen mooi woord. Toen we ontdekten dat 'antedateren' wel in de woordenlijst van het Groene Boekje en de dikke Van Dale stonden, was de keus dus ook snel gemaakt
.
Correctie: ik wist niet eens dat de onbenullige 'anti'-vorm zelfs maar in het woordenboek stónd. Geïnstitutionaliseerde luiheid, als je het mij vraagt
In elk geval is het veel voorkomen ('gebruikelijkste') geen argument om het dan maar als enige correcte mogelijkheid te beschouwen. Daarmee is dit een stijldiscussie, die hier niet thuishoort
Verbeterde integratie productdatbase-functionaliteit
Daar mist een 'e'.
Daar mist een 'e'.
En zo is het maar net.
Er mist een 'a' (geen 'e' dus) maar zo te zien is die fout al opgelost.Glabbeek schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 23:30:
Daar mist een 'e'.
nieuws: RFID-paspoort laat bom afgaan
... met het ...(vergelijkbaar met net Nederlandse burgerservicenummer)
nieuws: Muziekindustrie klaagt LimeWire aan na Kazaa-succes
"dat zij ofwel"... dat zijofwel legaal muziek gaan ...
reviews: Areca ARC-1280 preview en mini SATA RAID-vergelijking
te liggen,Overigens nog altijd een verschil waar je niet wakker van hoeft leggen,
Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?
Anoniem: 130110
Vista 'gehackt' tijdens Blackhat
Eerste alinea:
Eerste alinea:
Derde alinea:(...) veiligheidsmaatregelen van Vista omzeilt kunnen worden. (...)
Omzeild is in beide gevallen een zelfstandig naamwoord en dus ('t kofschip/fokschaap) met een d aan het eind.(...)'Het feit dat het beschermingsmechanisme is omzeilt betekent niet dat Vista volledig onveilig is',(...)
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
In:
nieuws: Vista 'gehackt' tijdens Blackhat
Een komma na omzeild.
Het feit dat het beschermingsmechanisme is omzeild, betekent niet dat Vista volledig onveilig is.
nieuws: Vista 'gehackt' tijdens Blackhat
Een komma na omzeild.
Het feit dat het beschermingsmechanisme is omzeild, betekent niet dat Vista volledig onveilig is.
[ Voor 47% gewijzigd door w_m0zart op 05-08-2006 13:14 ]
Anoniem: 142917
Microsofts 'Convenant Not to Sue' voor Open XML uitgelegd
Hier staat de fout
De titel moet "Microsofts 'Covenant Not to Sue' voor Open XML uitgelegd" zijn
Hier staat de fout
Jups, bedanktAnoniem: 142917 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:31:
Microsofts 'Convenant Not to Sue' voor Open XML uitgelegd
Hier staat de fout
nieuws: Ebay-kopers zagen Paypal-rekening dubbel betaald
Het is 'eBay' ipv 'Ebay' (in de kop wordt het dus 'EBay')
[ Voor 9% gewijzigd door Piggen op 05-08-2006 17:57 ]
Caps-Lock zou verboden moeten worden.
Het is inderdaad 'eBay', maar aan het begin van een zin (dus ook de titel) wordt het 'Ebay'.MPmad schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:56:
nieuws: Ebay-kopers zagen Paypal-rekening dubbel betaald
Excuus, gefikst
De laatste link (waaien) linkt om de een of andere reden naar t.net, volgens mij moet je de volgende link hebben: http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=3669
edit:
En dan bedoel ik natuurlijk in dit nieuwsartikel.
edit:
En dan bedoel ik natuurlijk in dit nieuwsartikel.
[ Voor 25% gewijzigd door DEVoTi0N op 06-08-2006 12:45 ]
Vertimmerd
nieuws: Google gaat geen muziek verkopen
Achter een titel hoort geen punt
edit: ah, hij is al weg
Achter een titel hoort geen punt
edit: ah, hij is al weg
[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 06-08-2006 14:53 ]
Virussen? Scan ze hier!
nieuws: Nigeriaans scamopperhoofd opgepakt
Moet 'internetter' niet in het meervoud staan?... spammailtjes verstuurde om argeloze internetter op te lichten ...
nieuws: Google waarschuwt gebruiker voor gevaarlijke sites
De link loopt door in de spatie, het lijkt mij dat de sluittag vóór de spatie hoort, ipv erna.Google beseft dat het veel van zijn gebruikers...
Jups. DoneGoofy666 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 18:42:
nieuws: Nigeriaans scamopperhoofd opgepakt
[...]
Moet 'internetter' niet in het meervoud staan?
Damn, jij let goed op zeg!TheZeroorez schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 20:53:
nieuws: Google waarschuwt gebruiker voor gevaarlijke sites
[...]
De link loopt door in de spatie, het lijkt mij dat de sluittag vóór de spatie hoort, ipv erna.
In nieuws: WWW viert vijftiende verjaardag
Laatste zin
Zal toch zeker niet 
Wel verbazingwekkend dat niemand dit nog heeft opgemerkt, staat al een halve dag op de FP
Zie ook hierzo btw
Edit:
Overigens is in bericht sprake van ene Tim Berners-Lee, terwijl onder de foto
Laatste zin
Aangezweld?...wat inmiddels is aangezweld tot 92 miljard.

Wel verbazingwekkend dat niemand dit nog heeft opgemerkt, staat al een halve dag op de FP
Zie ook hierzo btw
Edit:
Overigens is in bericht sprake van ene Tim Berners-Lee, terwijl onder de foto
staat. Denk dat dat ook even om een aanpassing vraagtBers-Lee's eerste webserver, een NeXTcube
[ Voor 19% gewijzigd door The Eagle op 07-08-2006 23:33 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Yikes en yikes. Beide gefikst
http://tweakers.net/nieuw...rve-en-MacOS-Leopard.html
onder andere de Radeon X1950 XT en Quadro 4500 zijn verkrijgbaar als optie
In het artikel over Apple:
formaten is meervoud, dus of de of een woord in enkelvoud voor formatenkunnen eigenaren van een drm-formaat nu licentiegeld vragen voor het recht op het gebruik van het formaten.
"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best
DoneQuaQu schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:12:
In het artikel over Apple:
[...]
formaten is meervoud, dus of de of een woord in enkelvoud voor formaten![]()
nieuws: Borland komt met gratis versie ontwikkeltools
vrijgevigmaar een volgende eigenaar zou misschien niet zo vrijgevend kunnen zijn.
In deeze zin staan drie fauten
nieuws: Brein wil afspraken met internetproviders
2e alinea staat "van het delicht tot aflsuiting of een juridische aanpak"
"aflsuiting" is verkeerd gespeld. "delicht" misschien ook maar misschien ook niet.
"aflsuiting" is verkeerd gespeld. "delicht" misschien ook maar misschien ook niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Onbekend op 08-08-2006 19:19 ]
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ook 'delict' (en zo hoort hetOok onbekend schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:18:
nieuws: Brein wil afspraken met internetproviders
Moet "gekluisterd" zijn denk ik....het beeldscherm geluisterd zitten...
nieuws: Microsofts Xbox 360-offensief samengevat
In de eerste alinea:
"Ditmaal is er een aantal accesoires voor de console aangekondigd."
accesoires moet accessoires worden
In de eerste alinea:
"Ditmaal is er een aantal accesoires voor de console aangekondigd."
accesoires moet accessoires worden
De nieuwsshort "Brein wil afspraken met internetproviders" linkt naar http://tweakers.net/etc/?Action=Frontpage&ID=2634 en vanuit daar linkt het naar zichzelf. Moet natuurlijk naar nieuws: Brein wil afspraken met internetproviders linken
.
De allerlaatste zin in nieuws: Microsofts Xbox 360-offensief samengevat
Daar staat "Microsoft zou Microsoft niet zijn als de release van deze spellen niet zorgvuldig rondom de officiële relase van de Playstation 3 wordt gepositioneerd."
Dat moet denk ik zijn "Microsoft zou Microsoft niet zijn als de release van deze spellen niet zorgvuldig rondom de officiële release van de Playstation 3 wordt gepositioneerd."
Daar staat "Microsoft zou Microsoft niet zijn als de release van deze spellen niet zorgvuldig rondom de officiële relase van de Playstation 3 wordt gepositioneerd."
Dat moet denk ik zijn "Microsoft zou Microsoft niet zijn als de release van deze spellen niet zorgvuldig rondom de officiële release van de Playstation 3 wordt gepositioneerd."
Anoniem: 54785
nieuws: Sony stapt uit plasma-tv-markt
halverwege: "verassing" , dat krijg je als een dell-laptop hebt met een slechte accu
, hier wordt "verrassing" bedoeld
halverwege: "verassing" , dat krijg je als een dell-laptop hebt met een slechte accu
All fixed
nieuws: Muziekdownloads betaalbaar met Air Miles
... de muziek 'eind 2005' ook op een iPod ...
Moet dat niet '2006' zijn? Ik kan het niet terug vinden in de bron maar 2005 lijkt mij wat....
... de muziek 'eind 2005' ook op een iPod ...
Moet dat niet '2006' zijn? Ik kan het niet terug vinden in de bron maar 2005 lijkt mij wat....
Oké danHet moet écht 2005 zijn. Ik schrijf niet voor niets al dat je d'r niet op hoeft te wachten
[ Voor 17% gewijzigd door EMP op 09-08-2006 13:42 ]
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Het moet écht 2005 zijn. Ik schrijf niet voor niets al dat je d'r niet op hoeft te wachten
nieuws: Vraagtekens bij opslag id-bewijzen door banken
Het echtpaar, dus 'dat' en 'was'Voorbeelden zijn een hoogbejaard echtpaar die al 40 jaar rekeninghouder waren en waarvan gedreigd werd de rekening te blokkeren omdat het paspoort van een van hen was verlopen...
Done en danknXXt schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 08:42:
nieuws: Vraagtekens bij opslag id-bewijzen door banken
[...]
Het echtpaar, dus 'dat' en 'was'
reviews: Tweakers.net moderatie FAQ
tergelijkertijd => tegelijkertijdMet +1 Gemodereerd verhoog je de score en haal je tergelijkertijd de onterechte flamebait of troll tag weg.
offtopic:
Daarnaast bestaat de moderatiescore +1 Gemodereerd niet meer, het is nu +1 Ondergewaardeerd (en ook -1 Overgewaardeerd), maar dat zal wel in een apart topic horen.
Daarnaast bestaat de moderatiescore +1 Gemodereerd niet meer, het is nu +1 Ondergewaardeerd (en ook -1 Overgewaardeerd), maar dat zal wel in een apart topic horen.
Die stond er ook nog maar zes jaar in

nieuws: Nieuwe trojan verstuurt data via ICMP
gebeurd -> gebeurt
gebeurd -> gebeurt
*kuch* sjek
In Intel maakt source grafische Linux-driver openbaar, eerste regel van de laatste alinea.
"Toch is Intel met de publicatie eenoog in het land der blinden"
Ik denk dat dat een oog moet zijn. En anders is het een eenoog.
"Toch is Intel met de publicatie eenoog in het land der blinden"
Ik denk dat dat een oog moet zijn. En anders is het een eenoog.
'In het land of het rijk der blinden is eenoog koning' (Van Dale)
nieuws: Nieuwe trojan verstuurt data via ICMP
Websense, een Amerikaase Amerikaanse ontwikkelaar van securitysoftware
Websense, een Amerikaase Amerikaanse ontwikkelaar van securitysoftware
nieuws: Passieve vga-koeler verslaat stockkoeling topkaarten
Ook de bronvermelding is verkeerd getikt
...Onze zuiderburen van Madshrips hebben de Conder-videokaartkoeler van Aerocase...
Volgens mij schrijft men Garnalen in het engels als Shrimps...Uit de testresultaten van Madshrips blijkt dat...
Ook de bronvermelding is verkeerd getikt
[ Voor 16% gewijzigd door MisteRMeesteR op 10-08-2006 17:31 ]
www.google.nl
Ships
pssst. Rataplan, check mijn edit even
www.google.nl
Thanks
pssst. alleen deze nog:
* MisteRMeesteR rent weg uit dit topic...Uit de testresultaten van Madshrips blijkt dat de Condor-koeler uitstekende prestaties neerzet en een GeForce 7900 GT koeler kan houden dan de standaard aanwezige actieve koeler.
www.google.nl

In
Plannen voor Windows Genuine Advantage bekendgemaakt wordt Michael Sievert aangehaald. Een paar alinea's later lees ik:
?!
Johnson, Johnson? Wie's dat nou weerVerder zullen enkele andere Windows Vista-features WGA-validatie vereisen, maar welke dit zijn liet Johnson in het midden.
Blijkbaar: Microsoft Platforms and Services Co-President (ik zal het artikel verduidelijken)Hyronymus schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:35:
In Plannen voor Windows Genuine Advantage bekendgemaakt wordt Michael Sievert aangehaald. Een paar alinea's later lees ik:
[...]
Johnson, Johnson? Wie's dat nou weer?!
Ja, ik had nog niet alles gelezen
nieuws: ATi Radeon X1950 XTX benchmarks gelekt
geüpdatete zou volgens mij de correcte vervoeging zijn, ook al ziet het er niet uit.DailyTech heeft een set benchmarks ontvangen en gepubliceerd waarin de Radeon X1950 XTX in CrossFire-opstelling wordt vergeleken met twee GeForce 7950 GX2-videokaarten in een Quad SLI-opstelling. De Radeon X1950 XTX is een geüpdate versie van de Radeon X1900 XTX met DDR4-geheugen op 2,1GHz in plaats van DDR3-geheugen op 1,55GHz.
Helaas, ja
meuktracker: Free Download Manager 2.1 build 482
Het prorgamma programma kan bestanden via HTTP
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Anoniem: 51637
http://tweakers.net/nieuws/43896
www.onzetaal.nl/advies: Er komt alleen een n achter beide als er verwezen wordt naar uitsluitend personen.
www.onzetaal.nl/advies: Er komt alleen een n achter beide als er verwezen wordt naar uitsluitend personen.
Both done
Frontpage: 'Apple bereidt fabricage iPhone voor'
nieuws: 'Apple bereidt fabricage iPhone voor'
Financieel topman Peter Opperheimer
Dat moet Oppenheimer zijn, zie: http://www.apple.com/pr/bios/oppenheimer.html
[ Voor 18% gewijzigd door gjkamstra op 11-08-2006 16:18 ]
Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie
Ik heb het geopperd gewijzigdgjkamstra schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:17:
Frontpage: 'Apple bereidt fabricage iPhone voor'
nieuws: Ex-Live-ontwikkelaar hangt vuile was buiten
"te" hoort daar nietKennedy besloot daarop zijn biezen te pakken en gaat nu zijn eigen bedrijf te beginnen
DoneConglacio schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:34:
nieuws: Ex-Live-ontwikkelaar hangt vuile was buiten
[...]
"te" hoort daar niet
emprische -> empirischeUit het onderzoek blijkt echter dat emprische data deze veronderstelling niet ondersteunt.
J'wel m'neer
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees eerst de topicstart!
Wat we niet in dit topic willen zien:
Lees eerst de topicstart!
Wat we niet in dit topic willen zien:
- Opmerkingen over de inhoud van de teksten;
- Suggesties voor een andere stijl of alternatieve manier van schrijven;
- Opmerkingen over plaatjes, links, advertenties, Pricewatch-koppelingen, etc.;
- Fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.).