Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.277 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31259

Best Buy Guide :

Budgetsysteem :

Inleiding :

Het basissysteem biedt alles wat iemand nodig heeft voor normaal dagelijks pc-gebruik, zoals het werken met kantoorapplicaties, surfen, e-mailen, muziek downloaden, (muziek-)cd'tjes branden, et cetera <-- etcetera is één woord dat blijkt het dus niet te zijn :X daar gaat mijn zelfbeeld. Het is niet bedoeld voor high-end gaming en video-editing. Dat alles voor een betaalbare prijs van rond de 750 euro. Behalve een stilltere <-- stillere kast zijn er deze keer geen veranderingen aan het basissysteem aangebracht. Er is dus gekozen voor een dualcoreprocessor gekozen <-- keuzes maken kan moeilijk zijn ja en het systeem blijft geschikt voor de occasionele spelletjesspeler. Net als de vorige keren is er gekozen voor een compleet uit zwarte componenten bestaand systeem. Dat kost een paar knaken meer, maar ziet er wel strak uit voor een basissysteem. Wie alles in het (gebroken) wit bestelt kan dus nog wat euro's in zijn/haar zak steken.

- Processor : dat het de goedkoopste dualcore-cpu is, is leuk natuurlijk, maar dat moet je geen 2x vermelden.
- Geheugen : Net als de vorige Best Buy Guide is onze keuze is gevallen op een twee <-- hoeveel zijn't er nou? :+ Of je laat die 'een' vallen, of je verandert 'twee' in 'tweetal' repen TwinMos PC4300-geheugen met een capaciteit van 512MB.
- Optische drive : NEC heeft zich met zijn ND-serie dvd-branders erg populair weten te maken. De nieuwste telg van deze familie is de ND-4571 die ten opzichte van de voorganger, de ND-4550 een komma zou hier niet misstaan, niet per sé noodzakelijk, maar wel eens zo netjes nu ook Labelflash ondersteunt.
- Beeldscherm : Net als in de vorige Best Buy Guide is er deze keer ook weer gekozen voor de AL1716s van Acer. <-- Net als in de vorige Best Buy Guide is er ook deze keer weer gekozen voor de AL1716S van Acer. Het is maar een suggestie.
- Toetsenbord : Net als in de vorige guide, kiezen we ook deze keer voor een draadloze bundel: de Logitech Cordless Desktop LX300. Deze bestaat uit een draadloos toetsenbord en een muis die gebruik maakt van de sensor uit de MX-serie. <-- redundancy... en waarom trouwens een plaatje van een tobo mét draad??
- Besluit : De goedkoopste leveranciers van deze configuratie kunnen opgezocht worden door de bovenstaande configuratie via deze link in je pricewatch winkelmand te plaatsen. <-- redundancy... Toegegeven, het ìs warm ja.

Multimediasysteem

Inleiding :

Een multimediasysteem zal over het algemeen wat minder vaak gebruikt worden voor hardware-experimenten zoals overclocken <-- consequent blijven aub, bij het budgetsysteem spreek je over 'overklokken (overgeklokt), hier dan weer over 'overclocken' waardoor dit punt wat minder belangrijk is. Dit alles wordt gerealiseerd voor een schappelijke prijs van 1200 euro.

- Moederbord : Aangezien we de vorige keren een AMD-processor gebruikte <-- gebruikten terwijl we
- Optisch : Net als in voorgaande multimediasystemen kiezen we ook deze keer weer voor de een <-- make up your mind... NEC dvd-brander. en DVD ipv 'dvd' is hier ook wel op z'n plaats, of eender waar for that matter (zoals bv. bij het budgetsysteem, high-end en workstation. En ja, ik weet dat 'dvd' in weze net zo correct is als 'DVD', maar het hoort gewoon niet.)

En dan laat ik een aantal zinnen nog bewust buiten beschouwing, enkel en alleen omdat ze naar jullie Nederlandse taal(mis)(ge)bruik wél correct (sic) zijn.

De twee andere systemen laat ik aan een eventuele andere liefhebber der Nederlandse taal over, ik heb namelijk een reservatie te halen. En ook wel een beetje hartzeer van te zien hoe bedroevend het wel gesteld is met het editoriale niveau op Tweakers. Vroeger was het toch echt beter hoor. Veel beter. Jammer. En als er tegen morgen niemand is die de twee andere systeempjes heeft behandeld, zal ik ze wel doen.

Zo mogelijk nog opmerkelijker is trouwens het feit dat we ondertussen twee volledige dagen na het plaatsen van het desbetreffende artikel zijn en dat er geen kat (of mens) is die er iets van merkt (of wil merken).

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 31259 op 12-07-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Meuktracker: Xfce 4.4 beta 2
Xfce is een lichtgewichte desktopomgeving voor Unix-achtige besturingssystemen...
'lichtgewicht' neem ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:54

Inge Janse

post-l33t

Alles aangepast. Bedankt!

TSASDA: het is inderdaad verre van mooi dat er relatief veel fouten in de Best Buy Guide van deze maand staan. Ik ga proberen vanavond alle overige punten eruit te krijgen en ik heb alle schrijvers van de deze editie gewezen op je aantekeningen.

Dat alles vroeger beter was, vind ik niettemin een lastige uitspraak. Bedoel je daar vorige maand of twee jaar geleden mee? Is het een structureel probleem of een incident?

En om jou toch ook nog enigszins te laten profiteren van het door jou ingezette leerproces: et cetera schrijf je als twee woorden.

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Dat dat je opvalt. Aangepast en bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inge Janse schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 19:35:
Alles aangepast. Bedankt!

TSASDA: het is inderdaad verre van mooi dat er relatief veel fouten in de Best Buy Guide van deze maand staan. Ik ga proberen vanavond alle overige punten eruit te krijgen en ik heb alle schrijvers van de deze editie gewezen op je aantekeningen.

Dat alles vroeger beter was, vind ik niettemin een lastige uitspraak. Bedoel je daar vorige maand of twee jaar geleden mee? Is het een structureel probleem of een incident?

En om jou toch ook nog enigszins te laten profiteren van het door jou ingezette leerproces: et cetera schrijf je als twee woorden.
edit : het is nog vroeg. Nevermind :P

In tegenstelling tot wat ik wel eens durf denken, is niemand perfect ;) je moet voor de gein eens zoeken naar 'et cetera' bij Van Dale' ;)

Ik begrijp gewoon niet hoe het kan dat op een site met de omvang van T.net zoiets mogelijk is. Er is toch wel zoiets als een redactie bij jullie? En met vroeger bedoel ik idd +1 jaar ja. Ach. Ik ga een koffie halen :)

edit : crosspost!
edit 2 : bloody f'in A, ochtendnevel zet zich vast op m'n oogbollen. Et cetera.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 31259 op 12-07-2006 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Van Dale heeft een brakke search engine, want http://www.vandale.nl/opz...nboek/?zoekwoord=etcetera levert toch echt twee woorden op. Ook de papieren editie hiervan en het Groene Boekje vermelden dat deze twee woorden ('en overigen') los geschreven moeten worden :)

edit:
OK :*

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tweakers die echter van plan zijn veel spellen te gaan spelen, raden we echter aan om een Athlon 64 3000+ te kopen <-- 2x 'echter' in dezelfde zin, redundantie

High-end

Processor :
We kiezen ditmaal voor de Athlon X2 4200+ met een Socket AM2-voetje <-- twijfelgeval, Socket AM2 is de officïele benaming, naar het Nederlands vertaald, kan dit probleemloos in 'AM2-voetje' resulteren, maar 'Socket AM2-voetje' komt over als een beetje te hard je best willen doen. zodat het systeem in de toekomst gemakkelijker geüpgrade kan worden.

Er zullen er nog wel enkele zijn, maar eerst en vooral moet dit me van het hart :

Om even terug te komen op m'n post van gisteren : mijn excuses voor de arrogante toon. Maar ik hou gewoon zielsveel van taal, en ik loop over van plaatsvervangende schaamte als ik zulke, excusez le mot, misbaksels tegenkom. En frustratie. De aangetoonde fouten zijn fouten die, moest er gewoon ook maar één iemand met een redelijk goede kennis van de Nederlandse taal het artikel gelezen hebben er zo uitgehaald zouden kunnen worden. Als er gewoon ook maar één iemand het artikel écht gelezen had daar bij jullie op de redactie, dan had ik me niet zo moeten opwinden. Want ik heb me opgewonden, en geen klein beetje. Ik kan het ook niet helpen.

Dan, ik weet dat dit topic hier niet voor bedoeld is, maar toch : de schrijfstijl. Als ik aan een Wouter Tinus of een René Wichers (en nog enkele anderen) denk, kan ik enkel maar zeggen : thumbs up. Niveau, serieus en luchtig tegelijk, to the point, boeiend, professioneel (sommige, het moet gezegd, heerlijke woordgrapjes van René even buiten beschouwing gelaten), zowaar zelfs leuk om te herlezen. Van anderen is de stijl, spelling én grammatica dan weer zo ondermaats dat het de bij momenten uitmuntende stukken van voorgenoemde heerschappen totaal onderuit haalt, en daarmede ook het niveau van de site zelf. Ik weet ook wel dat je niet van iedereen kan en mag verwachten dat ze taalkundig halve genieën zijn, maar als je dan zo enkele mensen in dienst hebt, vind ik dat je het aan jezelf én aan je publiek verplicht bent om dat niveau consequent te handhaven. Grote maar echter, na al die jaren werkt T.net hoofdzakelijk nog steeds met vrijwilligers, gezien de omvang van de site en de achterliggende community verbaast dit me ten zeerste. Goed, met de overname door VNU zal daar misschien verandering in komen, ik hoop het althans. Het gemiddelde niveau is, mja, te puberaal gewoon. En als ik dan bedenk dat de gemiddelde leeftijdscategorie van de T.net-bezoeker 18-24 jaar is (was het toch? Dat meen ik me althans te herinneren, indien niet mag je voorgaande en nakomende zinnen overslaan), dan stel ik me oprecht vragen. Dewelke zal ik maar voor mezelf houden, maar als je een beetje kan meedenken vind je ze zelf wel.

Weet je wat me nog het meeste stoort? Dat ik T.net vanaf 2001 volg en het niveau tot ergens in 2004 serieus heb zien toenemen, vervolgens stagneren, en nu zienderogen, euhm, mja, zie afnemen. Voor zover het jullie kan boeien, ik bezoek om en bij de 6 sites in totaal op het web, T.net is er daar eentje van, niet zomaar eentje, ze neemt 70% van m'n surftijd in beslag. Goed, ik Google ook wel eens uiteraard, dus ik bezoek meer dan 6 sites, maar you get the point. Kijk, het is T.net die mijn interesse in hardware zo aangewakkerd heeft, het is T.net die me keer op keer links naar zeer interessante artikelen aanbiedt, het is T.net waar ik maar al te graag de tegendraadse, pretentieuze en arrogante eikel uithang (met brio overigens vermoed ik zo :P), en daar ben ik jullie dankbaar voor. Maar, ach, wees toch gewoon eens wat selectiever én harder bij het aannemen van nieuwsposters, editors en dergelijke. Het zal jullie geen windeieren leggen.

Edit : en Van Dale heeft inderdaad een serieus brakke search-engine, die gebruiken we dus al zeker niet meer. Maar dan nog, ik was er toch echt van overtuigd dat 'et cetera' één woord is (nuja, was :P). Dat weten we dan ook weer. (wel veel verbeterwerk te doen in dat geval :+)

En een topic openen, mja, lam zijnde als ik ben, zou ik gewoon bovenstaande kopïeren, en dat is ook wel verspilling van b's & B's, nee? :)

Edit 2 : let's continue :P

Nog steeds High-end systeem :

Monitor : Er is dan ook geen enkel bezwaar denkbaar om dit scherm niet aan onze gameconfiguratie toe te voegen. <-- Leest niet helemaal juist. De woordvolgorde klopt technisch gezien wel, daar niet van. Suggestie(s) : 'Er is dan ook geen enkel denkbaar bezwaar om dit scherm niet...' of 'Er valt dan ook geen enkel bezwaar te bedenken om dit scherm...'

Gamepad : De Logitech Cordless Rumblepad II is niet alleen draadloos, wat flink wat bewegingsvrijheid garandeert, maar biedt bovendien hier het woordje 'ook' invoegen' of 'nog eens' laten vallen nog eens tien programmeerbare knoppen

Workstation

Processor :
Deze processor presteert gelijkwaardig met de duurdere Athlon X2 4400+, maar is ruim honderd euro goedkoper. <-- redundancy, als je vermeld dat de Pentium ruim honderd euro goedkoper is, hoef je iets vroeger in de zin niet te melden dat de Athlon duurder is

dus ons advies is eventueel het woordje 'dan' hier tussenvoegen, leest een beetje vlotter ook om te kiezen voor een Core 2 Duo-processor zodra deze in de winkelschappen verschijnen. <-- 3e persoon enkelvoud als onderwerp, werkwoord (verschijnen) is echter meervoud.

Moederbord : Een nieuw type processor betekent ook een nieuwe <-- nieuw moederbord.

Ik doe zometeen wel verder, eerst wat geld verdienen ;) Mooi, da's ook weer in the pocket :D

Workstation dus, harde schijven :
ttwee <-- hoofdletter en een t'tje teveel, volgens mij dacht ie Tweakers op het moment van schrijven. Hitachi Deskstar T7K250-schijven bieden...

Behuizing : De Stacker wordt standaard geleverd met 12cm en 8cm outtake fans en een 12cm intake fans <-- slechts een enkele 12cm fan.

Voeding : De hier gekozen 430W voeding is van hoge kwaliteit 'en' tussenvoegen kan zonder problemen het hier gek...

Scherm : 1000:1 contrastratio, een helderheid van 450cd/m² en 'een' tussenvoegen grote hoeveelheid aan opties...

Toetsenbord : Recentelijk heeft Microsoft onder de naam Natural Ergonomic Keyboard 4000 een nieuw ergonomische toetsenbord...

Met name software developers zullen de conventionele plek van de insertknop, die bij veel nieuwe toetsenborden naar een minder toegankelijk plek is verhuist <-- verhuisD,

En dit, vergelijkingteken is geen bestaand woord, vergelijkingsteken evenmin. Welk teken bedoel je overigens? Dat lange rechtstaande streepje waarmee je 'of' (dit dus : | ; 'pipe' in het Engels) definïeert in programmeersels (is dìt eigenlijk wel een woord? :+, blijkbaar niet dus, maar gezien het aantal hits op Google zal het dat binnenkort wel zijn :P), of het simpele 'is gelijk aan'-teken (dit dus : = )? Hoe je het dan wel moet noemen in het eerste geval is me ook niet meteen duidelijk, maar vergelijkingteken is niet correct. Let me get back to this :)

Nog steeds tobo : Het moge duidelijk 'zijn' tussenvoegen dat de zoektocht naar het meest ideale toe...

Muis : De meest geavanceerde incarnatie van dit design is de Logitech G5 Laser Mouse, die dankzij hoge resolutie lasertechnologie een zeer hoge <-- 2x 'hoge' net iets te kort op elkaar, wat dacht je van 'een chirurgische precisie' ofzo? precisie heeft.

Dat zou het zo ongeveer wel moeten zijn :)
Have a nice day.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 31259 op 12-07-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik ga even fixen

Betreffende je betoog TSASDA: ik zal het kort houden: ik voel me depressief nu blijkt dat mijn schrijfsels niet gewaardeerd worden :'( :p :+

En nu serieus: Bedankt voor je positieve commentaren. Het doet deugd dat iemand die kritiek heeft òòk de positieve kanten van het verhaal kan belichten. Verder moet er inderdaad naar gestreefd worden de kwaliteit hoog te houden. Een van de maatregelen die daarvoor ingevoerd is, is bijvoorbeeld dat elke post gecheckt wordt door een collegaredacteur alvorens hem online te plaatsen. Jammergenoeg gaat het niet altijd even goed. Wat schrijfstijl betreft: er zijn verschillende smaken en daarom is het ook goed dat er verschillende stijlen zijn op T.net. Ook daar moet een bepaald niveau gehandhaafd worden en daar wordt echt naar gestreefd. Ik ben het echter met je eens dat bepaalde fouten eenvoudigweg onacceptabel zijn. Denk echter niet dat we daarin berusten. Dergelijke zaken worden ook intern aangekaart.

Betreffende het vrijwilligersimago: we werken idd nog in zekere mate met 'vrijwilligers' die ik eigenlijk liever freelancers noem. Zij worden namelijk ook betaald voor hun artikelen. Er is echter een vaste ploeg redacteurs in dienst, die contractueel aan Tweakers.net verbonden is en die elk op bepaalde dagdelen in de week ingedeeld zijn. Verder nodig ik je uit om een eigen topic te openen als je hierop door wilt gaan, want dit is er niet de plaats voor :)

[ Voor 26% gewijzigd door Yoeri op 12-07-2006 14:26 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

check ff edit2 in m'n post hierboven, heb de overige fouten ook aangegeven.

En als we dan toch bezig zijn, in het nieuwsbericht over MySpace (nieuws: MySpace voor het eerst best bezochte site in de VS):

Ook ten opzichte van zijn de <-- één van de twee, niet beide concurrentie

En Yoeri, dat er verschillende stijlen zijn (want verschillende posters), spreekt uiteraard voor zich, en dat maakt ook voor een deel de charme uit ja. Wouter is bijvoorbeeld heel zakelijk, terwijl René dan weer graag met woordjes jongleert en dus speelser is, maar beide zijn ze wel van even hoog niveau én even professioneel. En dat is bij bepaalde andere posters ver te zoeken. Maar dit was niet het topic daarvoor, juist ja... :z ;)

Laatste edit (beloofd... naaah :P) : wat dat LX300-plaatje betreft in het basissysteem, take this one : http://www.logitech.com/lang/images/0/4775.jpg
Kan me niet inbeelden dat Logitech moeilijk gaat doen daarover, jullie maken er verdorie reclame voor (sort of, je kan ze ook altijd even mailen natuurlijk).

Overigens ben ik wel van mening dat ik na al dit werk toch wel op z'n minst mijn HK-access mag terugkrijgen. Zo zwaar heb ik daar nu ook weer niet het varken uitgehangen. ;)

[ Voor 151% gewijzigd door Anoniem: 31259 op 12-07-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-04 09:36
meuktracker: Mozilla Firefox 2.0 beta 1
..., waarvan de release niets als volgt uitzien:
Iéts moet er hier veranderd worden, maar het kan vanalles zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 21:37

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Goofy666 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:26:
meuktracker: Mozilla Firefox 2.0 beta 1

[...]

Iéts moet er hier veranderd worden, maar het kan vanalles zijn...
Ik gok notes, als in "release notes".

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-07 11:42
http://tweakers.net/nieuws/43447/P2p-heffing-voorgesteld-door-Britse-indie-labels.html
..vorig jaar sloot MSP PlayLouder overeenkomsten..
Het acronym element (de mouse-over) van de eerste MSP moet aangepast worden: "uitleg" -> "Music Service Provider".

¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯       ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04-2022
Alles gefixt, op de HK-toegang van TSASDA na, want daar gaat-ik niet over. :) Ik vermoed dat je contact met Grrrrrene moet zoeken, maar hang me d'r niet aan op. B)

computo ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Anoniem: 31259 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 16:21:
En Yoeri, dat er verschillende stijlen zijn (want verschillende posters), spreekt uiteraard voor zich, en dat maakt ook voor een deel de charme uit ja. Wouter is bijvoorbeeld heel zakelijk, terwijl René dan weer graag met woordjes jongleert en dus speelser is, maar beide zijn ze wel van even hoog niveau én even professioneel.
agreed :) ik snap je punt ook volkomen :)
Overigens ben ik wel van mening dat ik na al dit werk toch wel op z'n minst mijn HK-access mag terugkrijgen. Zo zwaar heb ik daar nu ook weer niet het varken uitgehangen. ;)
Daarvoor moet je even heel lief mailen naar gathering@tweakers.net, want wij blauwen kunnen je daarbij niet helpen, hoe graag we ook zouden willen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BBG : bij het toetsenbord van de workstation ontbreekt nog steeds het woordje 'zijn' in de eerste zin van de laatste alinea. Mierenneuken is leuk. Waarom? Omdat ze zo lekker klein en strak zijn mijnheer ;)

edit : of ik verwacht/vraag gewoon teveel ineens, dat kan ook natuurlijk :)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 31259 op 13-07-2006 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Anoniem: 31259 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 08:39:
BBG : bij het toetsenbord van de workstation ontbreekt nog steeds het woordje 'zijn' in de eerste zin van de laatste alinea. Mierenneuken is leuk. Waarom? Omdat ze zo lekker klein en strak zijn mijnheer ;)

edit : of ik verwacht/vraag gewoon teveel ineens, dat kan ook natuurlijk :)
It is fixed, ongeduldje O+

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie je ook graag m'n liefste schat O+ :> ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

nieuws: 'Web is minstens 14 miljard pagina's groot'
De student moet zijn scriptie overigens nog presenten;
Is dit een nederlandse vervoeging van het engelse to present? Of een typo?
In ieder geval lijkt presenteren me hier meer op zijn plaats.

Oh, en wellicht kan de volgende zin gewoon als losse zin, in plaats van eraan geplakt met een puntkomma?

[ Voor 16% gewijzigd door bartware op 13-07-2006 11:24 . Reden: toevoeging ]

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
will fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware

bartware

@jabber.org

Damn, wat was jij er snel bij Youri. :)
Net als ik nog even snel een klein toevoeginkje eraan plakte....

Heb ik me begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
I'm blue, I'm fast, .... I'm Yoeri: Editor Man \o/ 8)7

puntkomma laat ik staan, da's stijltechnisch en 't is niet fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forage
  • Niet online
Apple Boot Camp 1.0.2 beta
De nieuwe versie kan door te klikken op deze link als dmg-image naar binnen te halen en neemt als download ruwweg megabyte in beslag.
Deze zin loopt alles behalve lekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Nu niet meer \o/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-06 07:51
nieuws: Brein wederom persoonsgegevens internetters ontzegd
Laatste zin:
Klanten van internetproviders Essent, KPN, Tiscali, Wanadoo en UPC hoeven hun postbus dus nog niet meteen angstvallig in de gaten te houden.
Wanadoo is eind juni Orange geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NS_5
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Nieuws

introdutie -> introductie :)

[ Voor 5% gewijzigd door NS_5 op 13-07-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Gefikst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Niet online

A_L

Meuktracker: Morpheus 5.2.2.1041
... p2p-programma waarmee bestenden uitgewisseld kunnen worden ...
'bestanden'
...Hierdoor is het prorgamma aangekomen bij versie...
'programma'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:53
Gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erkje
  • Laatst online: 12-06-2024
nieuws: Ex-medewerkers Microsoft starten opensourceoverzicht
Ex-medewerkers-Microsoft-starten-opensourceoverzicht.html
omdat ze honderden vergelijkbare applicaties vergelijkbare applicaties naast elkaar kunnen leggen.
= dubbel

taste and see that the Lord is good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
nunu niet meer meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware

bartware

@jabber.org

nieuws: Intel plant ontslag duizend managers
Tweaker 'ikwilhet' kaart het in de reacties al aan, en ik ben het met hem eens:
Titel klopt toch niet, moet het niet zijn:
Intel plant ontslag duizend managers

Heb ik me begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

meuktracker: VMware Server 1.0 build 28343
Niet alleen VMware stelt zijn virtualisatiesoftware gratis ter beschikking, maar ook Micrrosoft heeft zijn Virtual PC-applicatie ter download aangeboden.
Micrrosoft -> Microsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Done en gefikst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ooit leer ik het. Echt :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Een Pentium 4 D 805 op 2,66GHz is voortaan voor 93 dollar te krijgen, en voor een op 3,4GHz geklokte D 945 is 163 dollar al voldoende.
Een Intel Pentium 4 D 805 bestaat niet. Het is een Intel Pentium D :)
(dit staat ook fout in de pricewatch bij de D9xx modellen)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

D'oh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-12-2024

ripperke

w00t!

geen 100% dat ie hier hoort, denk het wel :)

nieuws: Nike+ met iPod-sensor binnengelopen
De vorige maand aangekondigde combinatie van Nike-schoenen en een iPod nano wordt sinds gisteren aan Amerikaanse en Engelse klanten verkocht.
aangekondige is een link, vermoedelijk naar een vorig artikel, deze linkt gewoon naar tweakers.net

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Dat hoort hier en wordt gefikst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141282

nieuws: Ubisoft koopt Driver-spellen van Atari
wil volgens eigen zeggen
--> uitdrukking is naar eigen zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Let op dat 'zeggen' zowel in mijn zin als in de uitdrukking een zelfstandig naamwoord is. 'Volgens' en 'naar' zijn bovendien synoniem. Kan prima zo gebruikt worden ;)

Omdat je een lol te doen heb ik het aangepast, maar het is zeker niet fout en je zal het zo nog wel vaker tegenkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

nieuws: Gracenote verwerft recht op online aanbieden songteksten

Eerste alinea, 3e en 4e regel

'Het gaat initieel om meer dan een miljoen nummers, die uit de catalogi van onder nadere BMG, '

nadere moet andere zijn.

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Laatst online: 17:24
Bigfoot presenteert moordende netwerkkaart voor gamers

byte = bit (hoogstwaarschijnlijk)...

Off-Topic:

Ik had dit nieuws ook in de de submit gedropt :+

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Beide aangepast. Bedankt!

Bravebart: first come, first served. Iemand was je dus voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:18

Pinobigbird

doesn't share food!

meuktracker: nVidia nTune 5.00.08.06
nTune stelt je in staat om p eenvoudige wijze instellingen van het systeem te wijzigen.
p -> op

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

meuktracker: Logitech SetPoint 3.01
Licentietype: Adware
Sinds wanneer is de Logitech Setpoint software adware? :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Fixedtdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Inge Janse schreef op zondag 16 juli 2006 @ 11:43:
Beide aangepast. Bedankt!

Bravebart: first come, first served. Iemand was je dus voor :)
Ok, zal ik voortaan nog sneller zijn ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-07 11:36

Leon

Rise Of The Robots

nieuws: Sony is opnieuw in een patentkwestie verwikkeld

2de alinea regel 6
verdievoudigd -> verdrievoudigd

[ Voor 3% gewijzigd door Leon op 16-07-2006 15:33 ]

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:05

Smoke

Maverick Reploid

nieuws: Dell nog druk in de weer met ontplofte laptop

Laatste regel:

"Ter geruststelling wil Dell nog kwijt dat Litium Ion-batterijen 'tegenwoordig in miljarden laptops, mp3-spelers, pda's en mobiele telefoons worden gebruikt'."

Het is Lithium, niet Litium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD

hardwararefabrikanten
--->
hardwarefabrikanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ter geruststelling wil Dell nog kwijt dat Litium Ion-batterijen 'tegenwoordig in miljarden laptops, mp3-spelers, pda's en mobiele telefoons worden gebruikt'.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Alles gefikst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:31
nieuws: Navigatiesoftware UPS bespaart brandstof
maar is dat niet het geval als je die kleine hoeveelheden vermenigvuldigt met 88.000 auto's die jaarlijks goed zijn voor bijna vijftien miljoen pakketjes
Volgens de bron:
but when you multiply it across 88,0000 vehicles making nearly 15 million deliveries every day
Twee puntjes:

- 15 miljoen pakketjes per dag ipv jaar.
- Dit is niet te doen met 88.000 auto's (je krijgt dan 170 pakketjes per auto per dag), denk ik dat ze met 88,0000 in de bron 880.000 bedoelen.

[ Voor 38% gewijzigd door sewer op 16-07-2006 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik zei iets onjuists, sla mij maar.

[ Voor 87% gewijzigd door eamelink op 16-07-2006 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 20:38

John2B

I Love RAID5..!!

nieuws: Consumenten betalen nog nauwelijks met iDeal

In het eerste deel worden de percentages gemeld in cijfers, in de tweede helft in letters. Dat is niet consequent maar ook niet lekker leesbaar, mijn voorkeur gaat uit om conseqent percentages in cijfers te vermelden.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik ga fixen.

Ik ben het met het 'consequent zijn' uit bovenstaande post eens, maar dat is stijltechnisch en ga ik niet fixen. De fouten pas ik wel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John2B
  • Laatst online: 06-07 20:38

John2B

I Love RAID5..!!

Yoeri schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:35:
Ik ga fixen.

Ik ben het met het 'consequent zijn' uit bovenstaande post eens, maar dat is stijltechnisch en ga ik niet fixen. De fouten pas ik wel aan
Ik las pas na dat ik had gepost de waarschuwing (lekker handig ben ik weer)

Ik neem aan dat de melding ergens anders had gemoeten?

De waarschuwing vermeld dat er een aantal dingen NIET hier thuishoren, misschien handig om misschien direkt een link of verwijzing naar het juiste topic te vermelden?

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Eenvoudig: als het hier niet hoort èn het gaat over content op de FP, dan kun je beter een eigen topic openen. Let wel, over het algemeen worden stijldingen niet aangepast. Natuurlijk is het zo dat we de input wèl waarderen, maar bij verschillende schrijvers horen verschillende stijlen en die worden door verschillende personen gewaardeerd.

Maar als je iets wil aankaarten mag je altijd een topic openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

nieuws: MySQL introduceert levenscycluspolicy; EOL oude versies

In de tabel, hover over AS en ES

\"active en \"extended komt er dan!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

De parser was kennelijk even uit de bocht geschoten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28168

nieuws: ICT leidt tot vakantiestress

In de eerste alinea staat een gedeelte van de tekst er dubbel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maferick
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04-2021

Maferick

EVE-Online : Lellebel

nieuws: ICT leidt tot vakantiestress

De vEen echte onbezorgde vakantieperiode zit er voor ongeveer tweederde van de hoger opgeleide Nederlandse werkenden niet in; zij zijn tijdens hun vakantie bereikbaar voor het werk

# If you perceive that there are four possible ways in which something can go wrong, and circumvent these, then a fifth way, unprepared for, will promptly develop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-07 16:42
Maferick01: Zoals Silk_dude al opmerkt is de tekst die volgt op je bold stukje dubbel :) Lijkt me een copy/paste-actie van de redacteur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Mick is inmiddels volledig gestresst aan het editen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maferick
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04-2021

Maferick

EVE-Online : Lellebel

JeroenB schreef op maandag 17 juli 2006 @ 14:29:
Maferick01: Zoals Silk_dude al opmerkt is de tekst die volgt op je bold stukje dubbel :) Lijkt me een copy/paste-actie van de redacteur :)
snap ik, alleen toen ik op post drukte was die post er nog niet.. :)

# If you perceive that there are four possible ways in which something can go wrong, and circumvent these, then a fifth way, unprepared for, will promptly develop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-07 19:45

Glabbeek

Dat dus.

In nieuws: HP 'Memory Spot' moet RFID bedreigen staat onder 'CMOS' een stippellijntje, maar het woord heeft geen title.

En zo is het maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Wat duf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
nieuws: Exclusieve GTA4-deal Microsoft voedt overnamegeruchten

Die onderste screenshot is geen 'vermeende artwork' maar een fake screenshot die al (als ik het me goed herinner) rond de tijd van de release van San Andreas voor de PC en Xbox op het internet ronddrijft. Don't get everybody's hopes up ;).

Edit voor Bravebart en Rataplan hieronder: het ging me niet zozeer om het plaatje zelf, maar om de beschrijving die er aan hing. 'Vermeend' betekend volgens vandale.nl 'verondersteld => gewaand, putatief' terwijl het allang bekend is dat die screenshot nep is. Aangezien die alt/title beschrijving op het internet ongeveer hetzelfde als een onderschrift bij een foto in de krant is, is het natuurlijk slordig dat die screenshot hier als mogelijk echt wordt gepresenteerd.

[ Voor 48% gewijzigd door Rafe op 17-07-2006 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Rafe schreef op maandag 17 juli 2006 @ 19:53:
nieuws: Exclusieve GTA4-deal Microsoft voedt overnamegeruchten

Die onderste screenshot is geen 'vermeende artwork' maar een fake screenshot die al (als ik het me goed herinner) rond de tijd van de release van San Andreas voor de PC en Xbox op het internet ronddrijft. Don't get everybody's hopes up ;).
Wat we niet in dit topic willen zien:

* Opmerkingen over de inhoud van de teksten;
* Suggesties voor een andere stijl of alternatieve manier van schrijven;
* Opmerkingen over plaatjes, links, advertenties, Pricewatch-koppelingen, etc.;
* Fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.).
;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Rafe: ik heb besloten wegens het volstrekt ontbreken van zaken als hitpointcountertjes en insets met de kaart dit beeld *niet* als screenshot aan te merken, maar als artwork. Dat het niet echt maar namaak is, hoort te blijken uit het woord 'vermeend', maar om niets aan duidelijkheid in te boeten heb ik er 'nep' van gemaakt.

Bravebart: al heb je gelijk: laat zulke reakties maar aan de redactie over. Als we vinden dat iets hier niet hoort, kunnen we het prima zelf melden - en af en toe is het sop de kool van een eigen topic niet waard, die beoordelingsvrijheid houden we graag in eigen hand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:18

Pinobigbird

doesn't share food!

nieuws: Malwaremakers kijken af bij opensourceontwikkelaars
, dan zouden de verantwoordelijk auteurs zich opwerpen
verantwoordelijke

nieuws: Meer Intel Merom-prijzen uitgelekt
De listige Chinezen van HKEPC zijn er wederom in geslaagd om data weg te snoepen bij Intel die nog niet officieel is gepresenteerd door de processorfabrikant zelf.
data is meervoud --> zijn

nieuws: AMD zet vraagtekens bij energiemeting Conroe
De TDP kan bijvoorbeeld betrekking hebben tot het maximale verbruik van de processor (AMD) of het modale verbruik (Intel).
tot -->op

[ Voor 66% gewijzigd door Pinobigbird op 17-07-2006 23:30 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
reviews: Eventlog: Tweakers @ Campzone 2006

Nintedo DS
--->
Nintendo DS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-06 18:53

Jan Laros

Aerschtuner

Fikst. Behalve 'data', want dat moet ik morgen even overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickyPoundeZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12-2023
nieuws: Yahoo vraagt gebruikers zelf reclames te maken

De ingestuurde filmpjes mogen maximaal twaalf seconde lang zijn en de beste inzendingen worden door Yahoo geselecteerd en zullen gepubliceerd worden op de videosite van Yahoo.

seconden

Everything is possible, until it's not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

En done :)
Jan Laros schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 00:13:
Fikst. Behalve 'data', want dat moet ik morgen even overleggen.
Formeel is het volledig juist dat 'data' meervoud is. Dat maakt echter ook meteen duidelijk dat de Van Dale geen benul van verzamelingenleer heeft, en wat mij betreft laat je het zo staan B)

[ Voor 101% gewijzigd door Rataplan op 18-07-2006 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Rataplan schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 00:39:
En done :)

[...]
Formeel is het volledig juist dat 'data' meervoud is. Dat maakt echter ook meteen duidelijk dat de Van Dale geen benul van verzamelingenleer heeft, en wat mij betreft laat je het zo staan B)
Mijn idee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 13:41

vooghel

Cunning linguist

nieuws: AMD snijdt volgende week zwaar in processorprijzen

"Wie van plan is een AMD-processor aan te schaffen, doet er goed aan nog even geduld uit te oefenen."
De uitdrukking is "geduld oefenen"; het woordje 'uit" kan dus weg.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79835

nieuws: AMD snijdt volgende week zwaar in processorprijzen

Vrijsverlaging? Wat is dat? :)

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 79835 op 18-07-2006 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2006
ttwee Hitachi Deskstar T7K250-schijven bieden genoeg prestaties en genoeg ruimte voor de 2d-workstation.
Monitoren:
- enkelvoud
Monitoren
- enkelvoud

[ Voor 18% gewijzigd door PcDealer op 18-07-2006 10:35 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Laatst online: 06-07 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
nieuws: Microsoft klaagt illegale-Windows-verkopers aan
Daarbij koopt het bedrijf zelf computersystemen bij verschillende Amerikanase dealers om vervolgens de authenticiteit van de componenten en meegeleverde software te onderzoeken.
Als er nu Amerikanese had gestaan :+

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:12

IceStorm

This place is GoT-like!!!

nieuws: Microsoft klaagt illegale-Windows-verkopers aan
onder andere het resultaat van Microsofts 'mistery shopper'-programma.
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat 'mystery shopper' programma waarschijnlijker is (kan het niet vinden in de originele bron).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

All done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Bij nieuwslinks van dinsdag http://tweakers.net/nieuws/dag/1153173600 moet een / achter http://legitreviews.com/article/360/1/ bij mij, anders werkt de link niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

mopper mopper legitreviews mopper parsen mopper moeilijk hoor mopper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 10:47

_WgV_

It's a magical world!

PR Rating is dubbelop, de R in PR staat ook al voor rating.
Maar ik zie dat er een heel Wikipedia artikel aan PR Rating gewijd is, blijkbaar is deze taalfout al te goed ingeburgerd om er nog iets aan te doen.

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

_WgV_ schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 14:00:
Maar ik zie dat er een heel Wikipedia artikel aan PR Rating gewijd is, blijkbaar is deze taalfout al te goed ingeburgerd om er nog iets aan te doen.
Lijkt me een geval dat overeenkomsten vertoont met 'sms-bericht'. Ik zou 'een PR van X' momenteel erg gek vinden om te lezen, maar mogelijk is daar juist een schone taak voor ons weggelegd. Ik ga een hulplijn inschakelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Bij het gebruik van "PR" denk ik aan Public Relations, maar niet aan iets met een "Rating" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 10:47

_WgV_

It's a magical world!

Yoeri schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 14:10:
Bij het gebruik van "PR" denk ik aan Public Relations, maar niet aan iets met een "Rating" :)
Misschien dat voluit schrijven dan de beste oplossing is.

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
_WgV_ schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 14:00:
Zoals Inge al indirect illustreerde, is PR de (eigen)naam van deze rating, en dan krijg je PR-rating, wat vergelijkbaar is met lcd-scherm of lcd-display waarbij de 'd' ook al voor display staat. Het alternatief is voluit performance rating schrijven, of model-rating. Overigens heeft AMD's PR-rating ook een belangrijke Public Relations-factor in zich, als je begrijpt wat ik bedoel, dus ook daarom zou het op Tweakers.net een verdedigbare schrijfwijze kunnen zijn ;) . Via de search trof ik een posting van Femme aan uit 2001 waarin er al van de PR-rating gewag wordt gemaakt, en die notatie zijn we sindsdien zo blijven hanteren.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KurriKlown
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 13:50

KurriKlown

-MCL-

nieuws: DDR-geheugen nog steeds populairder dan DDR2
Nieuwkomer DDR2 zou in deze drie maanden 29 procent van de markt bediend hebben, terwijl oudgediende SDRAM-modules nog 11 procent aandeel scoorden.
DDR en DDR2 behoren ook tot de groep SDRAM (Synchronous Dynamic Random Access Memory). In de volksmond staat SDRAM vaak incorrect gelijk aan uitsluitend SDR (Single Data Rate) ram, dus zou het niet correcter zijn om de spreken van 'oudgediende SDR-modules'?

Hmm, ook de DRAMeXchange spreekt van SDRAM als een aparte groep tov DDR en DDR2 |:( Doen ze lekker.

Ik heb geen sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
nieuws: Microsoft neemt Winternals en Sysinternals over

"Vandaag is bekendgeworden dat Microsoft"

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
http://tweakers.net/
Nederlandse student gebruikt krekels voor AI in games
Dinsdag 19:56 - Een voormalig student Media Technology heeft als afstudeerproject onderzocht hoe games een onvoorspelbaar karakter gegeven kunnen kan worden.
Kunnen slaat op karakter (enkelvoud), niet op games (meervoud):
Een onvoorspelbaar karakter kan worden gegeven..

[ Voor 13% gewijzigd door HyperioN op 18-07-2006 20:13 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees eerst de topicstart!

Wat we niet in dit topic willen zien:
  • Opmerkingen over de inhoud van de teksten;
  • Suggesties voor een andere stijl of alternatieve manier van schrijven;
  • Opmerkingen over plaatjes, links, advertenties, Pricewatch-koppelingen, etc.;
  • Fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.).
Open voor dit soort dingen dus een apart topic!