[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 6

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 7.435 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Nah, hier zijn ze dan. Ik hoop dat je het voldoende vindt, anders moet je maar even mailen. :)

Afbeeldingslocatie: http://webdisk.planet.nl/spek0588/publiek/album/DSC01104.JPG
Afbeeldingslocatie: http://webdisk.planet.nl/spek0588/publiek/album/DSC01106.JPG
Afbeeldingslocatie: http://webdisk.planet.nl/spek0588/publiek/album/DSC01109.JPG

De middelste is de opstelling tegen de muur, even op de vloer neergezet. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-07 09:53
UltraSub schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:59:
Ik begin weer te twijfelen over 20" op 1680*1050, of 21" op die resolutie.
De dotpitch van de eerste is 0.264, en die van de tweede is 0.274.
Hoe erg is dit verschil zichtbaar? Iemand met ervaring? (aangezien ik het scherm nergens kan bekijken).
Op het werk staan 0.29'ers (HP1940), en dat is écht verschrikkelijk... :D
Ik heb op 't werk een Samsung 713BM (17" 5:4), die heeft 0.264 ... m'n Samsung 215TW heeft 0.274. Dat vind ik een stuk fijner kijken en scherpteverlies heb ik niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Net ook mijn Acer AL2051W binnen en O M G wat een heerlijk beeldje produceert dat scherm in vergelijking met mijn oude Eizo 21" CRT _/-\o_ _/-\o_

Alleen nog maar wat HD filmpjes bekeken omdat ik op mijn werk zit dus gamen kan ik vanavond pas testen maar tot nu toe voor wat mij betreft dubbel en dwars zijn geld waard...

[ Voor 4% gewijzigd door Occy74 op 08-06-2006 11:26 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 20:06
Omdat mijn topic geen replies krijgt en in dit topic flink wat ervaring zit wilde ik even vragen of ik op een 20" TFT van Samsung 1680*1050 kan draaien met een GeForce 4 448 GO. De resolutie staat namelijk niet vermeld bij de mogelijke resoluties van de GF. Voor meer info, of in replieën mag ook, zie [rml][ GeForce 4 448Go] Resolutie bij aanschaf nieuwe TFT[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heleboel mensen hebben het over de Samsung 205B versie, die wordt eigenlijk gezien als een budget scherm, maar waarom kies men niet voor 80 euro extra voor de 204B?

Ik probeer ervaringen of reviews te vinden van de 204B, want ik ben van plan om er 2 aan te schaffen. Maar ben benieuwd hoe jullie ervaringen hierover zijn?

Kan ik hier goed op gamen?

Ik zie allerlei verhalen van lag maar dan van het scherm. Ik heb nu een 2tal Acer schermen met 16ms en ik zie geen ghosting.

Iemand ervaring met de 204b?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is weer een erg goed scherm opgedoken, zie linkje:
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=2746
http://tweakers.net/nieuw...met-HDMI-aansluiting.html

eens kijken of dat de ultieme 20" TFT en groter word.
prijs: 900 dollar

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mn philips 200w6cs ontvangen. Prachtig scherm

pluspunten
+kleuren
+resoluties 1:1 weergeven via osd, dit scherm heeft andere resoluties bijna even scherp weer.
+geen ghosting gemerkt
+kijkhoeken

-heb 2 dode (sub)pixels een die opkleurt en een zwarte maar van 40 cm afstand zie je ze niet, je moet er echt me je neus gaan tegehangen dan
-backlight bleeding in de rechterbovenhoek
- in het begin zag ik een blauwachtige zweem, maar nu zie ik die niet meer ofwel zijn mijn ogen het gewoon geworden :)

Het scherm is van februari 2006 echter weet ik niet of dit de 8 ms versie is, hoe kan ik dit te weten komen?

in pricewatch staat ie nu voor een 360 euro, ik heb er jammergenoeg 410 voor betaald maar het was zijn geld waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:06:
Ik heb vandaag mn philips 200w6cs ontvangen. Prachtig scherm

pluspunten
+kleuren
+resoluties 1:1 weergeven via osd, dit scherm heeft andere resoluties bijna even scherp weer.
+geen ghosting gemerkt
+kijkhoeken

-heb 2 dode (sub)pixels een die opkleurt en een zwarte maar van 40 cm afstand zie je ze niet, je moet er echt me je neus gaan tegehangen dan
-backlight bleeding in de rechterbovenhoek
- in het begin zag ik een blauwachtige zweem, maar nu zie ik die niet meer ofwel zijn mijn ogen het gewoon geworden :)

Het scherm is van februari 2006 echter weet ik niet of dit de 8 ms versie is, hoe kan ik dit te weten komen?

in pricewatch staat ie nu voor een 360 euro, ik heb er jammergenoeg 410 voor betaald maar het was zijn geld waard!
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/debuckramses/IMG_0466.jpg
de volgende ziet er wel extreem uit, die ligt aan mn digicam
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/debuckramses/IMG_0468.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:01

aex351

I am the one

Euromaxi is ook niet te vertrouwen. Vriend van me stuurde een vraag per mail over hun retour beleid maar die krijgt gewoon geen antwoord.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:49:
Euromaxi is ook niet te vertrouwen. Vriend van me stuurde een vraag per mail over hun retour beleid maar die krijgt gewoon geen antwoord.
Dan bel je even, het zou ook kunnen dat zijn e-mail niet is aangekomen. Pff dat je 1x geen antwoord krijgt en zonder dat je een reden weet om dan gelijk te zeggen dan Euromaxi niet te vertrouwen is.
8)7 |:(
Gaat wel erg ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08 21:32
@AEX351:
En daarom is Euromaxi ineens niet te vertrouwen?

Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, moet je niet zeuren als het wat langer duurt eerdat er gereageerd wordt op een e-mail. In mijn ogen een beetje flauw om dan te zeggen dat ze niet te vertrouwen zijn.
Euromaxi is naar mijn weten de enige die voor slechts 25 euro een 'pixelgarantie' biedt op alle formaten schermen. Dat is vergeleken met andere webshops die 'pixelgarantie' aanbieden echt een schijntje. Daarnaast zijn de prijzen die ze bij Euromaxi voor de monitoren vragen zeer concurrerend te noemen.

Edit: Iznogoud was me al voor ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SnelheidsDuivel op 08-06-2006 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bapemania
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-09 10:43
Inderdaad zeg misschien heeft hun ISP een storing en krijgen ze uberhaupt nu geen mail binnen. Ze zijn in de Shop survey één van de best beoordeelde shops en jij trekt al je conclusies uit het niet of misschien verlaat krijgen van een reply per mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:40
Mijn ervaring met Euromaxi was niet zo best (zie mijn shopsurvey), maar over het algemeen reageren ze wel goed. De telefoon wordt ook gewoon opgenomen, dus bel ze eens op inderdaad :)

Ik heb trouwens inderdaad het idee dat er iets met hun mail niet lekker gaat: ik had een mailtje gestuurd en die hebben zij nooit ontvangen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan over Euromaxi niet anders dan positief zijn. Ik kom daar elke week wel eventjes, hetzij voor wat niewe spulletjes of om gewoon even een babbeltje te maken met de jonge man aan de balie. Zeer vriendelijk persoon.

En dat er even niet op een mailtje gereageerd wordt, vind ik niet eens zo vreemd. Ik weet hoe druk die winkel het kan hebben op bepaalde dagen. Dan staan ze dus gewoon buiten voor de ( niet al te grote ) winkel.

Even voor mensen, die daar toevallig een 215TW hebben besteld: ik heb vernomen van die medewerker, dat het gemiddeld zo'n week tot anderhalve week kan duren, voordat ie uitgeleverd kan worden.

Ik was zelf ook niewschierig namelijk, aangezien dit waarschijnlijk mijn niewe wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik eindelijk besloten dat ik de 205BW neem (215TW is +/- 180 euro duurder)... Is ie helemaal nergens op voorraad.
Hopelijk krijgt Euromaxi hem snel binnen, zit tenminste in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:01

aex351

I am the one

posttoast schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:25:
Mijn ervaring met Euromaxi was niet zo best (zie mijn shopsurvey), maar over het algemeen reageren ze wel goed. De telefoon wordt ook gewoon opgenomen, dus bel ze eens op inderdaad :)

Ik heb trouwens inderdaad het idee dat er iets met hun mail niet lekker gaat: ik had een mailtje gestuurd en die hebben zij nooit ontvangen.
Een vraag over een bestelling beantwoorden ze binnen no-time :) Vraag over retouren ?? email niet aangekomen :+ . Wat ik ook vreemd vind is dat iedereen die positief over euromaxi praat zich pas op dit forum geregistreerd lijkt te hebben :9~

[ Voor 11% gewijzigd door aex351 op 09-06-2006 12:39 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 13:52

CHeff

Allemaal gekkigheid

Ik had na 3 dagen een reactie van Euromaxi, dus geen problemen hier.

De vraag was trouwens of de Samsung 215TW in het zwart leverbaar is, is dus niet zo.
Iemand die toevallig wel een zwarte is tegengekomen? Ander gaan we gewoon voor de zilverkleurige :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 12:37:
[...]

Een vraag over een bestelling beantwoorden ze binnen no-time :) Vraag over retouren ?? email niet aangekomen :+ . Wat ik ook vreemd vind is dat iedereen die positief over euromaxi praat zich pas op dit forum geregistreerd lijkt te hebben :9~
Ik ben ook vrij positief over Euromaxi. Ben een keer langs geweest met hel;e comp kast, wanbt hij deed het voor geen meter meer. Ze hebben toen GRATIS de computer getest en de onderdelen die kapot waren zonder pardon vervangen (kwam door kortsluiting in DVD-speler). Geen extra kosten behalve dan de onderdelen die kapot waren en niet van hun waren (voeding)

Ze hebben goeie prijzen.
Ook een keer negatieve ervaring gehad met complete pc bestellen. Sommige onderdelen zijn opeens niet meer leverbaar als je het bestelt hebt. Moet binnenkort weer een complete pc samenstellen en hoop dat het dan wel allemaal leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CHeff schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:46:
Ik had na 3 dagen een reactie van Euromaxi, dus geen problemen hier.

De vraag was trouwens of de Samsung 215TW in het zwart leverbaar is, is dus niet zo.
Iemand die toevallig wel een zwarte is tegengekomen? Ander gaan we gewoon voor de zilverkleurige :Y)
Haha ik heb juist gevraagd of ze de 205BW in het zilver hadden, die is alleen in het zwart (binnen paar uur een antwoord) Volgens pricewatch is de 205BW juist alleen in zilver leverbaar en zij nalle foto's ook van het zilvere model.

Maar zal wel lastig te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 17:25
Ik zit nu met 2x19" tfts van 2 verschillende merken. Ze zijn wel allebei zilver en passen aardig naast elkaar, maar ik ben 1280x1024 zat en wil 1600x1200 kunnen. Voornamelijk voor games :)

Ik wil dus 2x 20" TFT's gaan halen. Het mag geen TN paneel zijn, tenzij hij zo goed is als de Samsung BF903/904 19".

Ik zat eerst aan die Dell's te denken, behalve NEC zijn er geen monitoren die aan het design van die Dell's kan tippen, imo. Een vriend van mij heeft er ook eentje staan, maar die heeft geen antiglare. Hebben alle nieue 20" Dells nu anti glair?

Verder, krijg je standaard korting als je 2 van die monitoren tegelijk koopt, als je ernaar vraagt? Iemand enig idee hoeveel dit ongeveer zou zijn?

Is het een IPS paneel? Die van die vriend van me is namelijk wel IPS. Ik heb natuurlijk het liefste MVA/PVA met overdrive :)

Zijn er nog andere goeie alternatieven op die Dells?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja de philips 200w6cs ben er echt super content van, heeft veel minder backlight bleeding dan de dells. ze zijn 8ms en hebben een contrast van 800:1. Zie paar post hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:44

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

De 8ms versie staat niet in de pricewatch. Is die slecht verkrijgbaar dan?

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Ummm dat ding is breedbeeld ...

Das dus juist wat ik NIET wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ook hier vandaag een Philips 200W6CS afgeleverd :) Simpelweg subliem scherm t.o.v. mijn oude Iiyama 17" crt scherm. Foto's en review volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Laatst online: 00:14

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
spk2go schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 07:52:
Nah, hier zijn ze dan. Ik hoop dat je het voldoende vindt, anders moet je maar even mailen. :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De middelste is de opstelling tegen de muur, even op de vloer neergezet. :)
Bedankt voor de foto's.
Dat ziet er erg netjes uit :D, ik vroeg me al af, waar ze die schroefgaatjes hadden verstopt :P, want op de achterkant zaten geen gaatjes :)... beetje jammer alleen dat ik bij deze dus niet eens een muursteun nodig heb.. degene die ik nu heb (Samsung 730BF) hangt namelijk aan Vögele steun van 79,95 :X
enige wat ik onhandig vind, is dat de aansluitingen dan aan de bovenkant zitten.. en dan heb ik dus n langere DVI-kabel nodig :(... hoe lang is degene die meegeleverd wordt?
Ik ga hem nog wel een keertje in het echt bekijken wanneer ik eenmaal zover ben om hem aan te schaffen :P... ff wachten nog tot bij een andere pc het CRT scherm overlijdt, dan kan mijn tft naar die pc, en heb ik een goed excuus voor een nieuwe ;)...

Kan het scherm trouwens via het OSD ook de verhoudingen aanpassen zodat een lagere resolutie 1:1 wordt weergegeven?

[ Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 09-06-2006 21:01 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57
Samsung 215TW hier net aangesloten..... :D

Wat een verademing t.o.v. m'n CRT (iiyama a201ht) zeg. Zo eens wat gaan gamen en filmpjes bekijken.... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

dominator schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 21:00:
Samsung 215TW hier net aangesloten..... :D

Wat een verademing t.o.v. m'n CRT (iiyama a201ht) zeg. Zo eens wat gaan gamen en filmpjes bekijken.... :Y)
Laat even weten of de input lag opvalt... sluit desnoods beide schermen even aan en speel eens een potje UT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koen schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 20:33:
Ook hier vandaag een Philips 200W6CS afgeleverd :) Simpelweg subliem scherm t.o.v. mijn oude Iiyama 17" crt scherm. Foto's en review volgen...
om te checken of je de 8 ms versie hebt moet je kijken naar de eerste cijfers van het serial nummer op het papiertje achteraan je scherm als die groter is is 000550 heb je ee nieuwere versie, ik heb 606 ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Voor de TS: Nog een mooie review van de Samsung 204B gevonden : http://www.modthebox.com/review459_1.shtml

Die kost namelijk maar 419,- momenteel :9
Het is en blijft wel een TN paneel, maarja wat wil je voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 23:18:
Voor de TS: Nog een mooie review van de Samsung 204B gevonden : http://www.modthebox.com/review459_1.shtml

Die kost namelijk maar 419,- momenteel :9
Het is en blijft wel een TN paneel, maarja wat wil je voor die prijs.
interessant... En de kijkhoeken vallen wel mee als je hier kijkt (dat wil bij TN nog wel eens tegenvallen. (wel bij stap 5 kijken, weet niet hoe ik moest linken)

Ik vind de horizontale kijkhoek zelfs iets aangenamer en normaler ogen dan die van het mva scherm ernaast (acer 2051). Toch iets meer contrast.

Natuurlijk, de kijkhoek langs onder suckt ongelooflijk, maar wie bekijkt z'n scherm nu langs onder...

Die voet heb ik nooit echt mooi gevonden, maar er valt mee te leven... Al bij al een goede keuze voor 1600*1200 aan een redelijke prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Sluuut schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 18:36:
Ik zit nu met 2x19" tfts van 2 verschillende merken. Ze zijn wel allebei zilver en passen aardig naast elkaar, maar ik ben 1280x1024 zat en wil 1600x1200 kunnen. Voornamelijk voor games :)

Ik wil dus 2x 20" TFT's gaan halen. Het mag geen TN paneel zijn, tenzij hij zo goed is als de Samsung BF903/904 19".

Ik zat eerst aan die Dell's te denken, behalve NEC zijn er geen monitoren die aan het design van die Dell's kan tippen, imo. Een vriend van mij heeft er ook eentje staan, maar die heeft geen antiglare. Hebben alle nieue 20" Dells nu anti glair?

Verder, krijg je standaard korting als je 2 van die monitoren tegelijk koopt, als je ernaar vraagt? Iemand enig idee hoeveel dit ongeveer zou zijn?

Is het een IPS paneel? Die van die vriend van me is namelijk wel IPS. Ik heb natuurlijk het liefste MVA/PVA met overdrive :)

Zijn er nog andere goeie alternatieven op die Dells?
De Dell 2007WFP - 20" WS maakt vaak gebruik van het S-IPS paneel van LG.Philips aangeduid met LM201W01 http://www.prad.de/en/monitore/review-dell-2007wfp.html

Wie gebruiken nog meer de LM201W01?
Philips 200W6CS 20"WS LG.Philips S-IPS ( LM201W01)
NEC LCD20WGX2 - 20" LG.Philips AS-IPS (LM201W01)
Acer AL2032WA 20"WS LG.Philips S-IPS (LM201W01)
Acer AL2032WM 20"WS LG.Philips S-IPS ( LM201W01)
Apple Cinema Display M9177LL/A S-IPS (LM201W01)

De Dell 2007WFP is jammergenoeg niet scherp geprijst is wel een goed scherm. Maar in die prijsklasse kun je ook eens naar de Samsung 215TW - 21" WS Samsung S-PVA (LTM210M2) gaan kijken. Vind persoonlijk het ontwerp van Dell ook tof maar die Samsung mistaat zeker ook niet.

Kijk ook eens naar de P-MVA panelen.
AU Optronics P-MVA (M201EW01 V0) panelen:
ViewSonic VX2025WM
Belinea 102030W
Belinea 102035W.

Voor fanatiek gamen S-IPS daarna P-MVA.
Voor beeldkwaliteit S-PVA daarna P-MVA.
P-MVA lijkt meer allround.

By the way! Allemaal 1680 x 1050 Widescreens :)

Zou zelf niet zo snel aan TN beginnen gezien het huidige aanbod aan betere alternatieven zoals bijvoorbeeld de Belinea 10 20 30W waarbij alleen de vraag overblijft of D-Sub echt je beeld minder maakt als met een ontbrekende DVI-IN zoals bij de duurdere Belinea 10 20 35W. Dit is ook tevens de reden waarom deze duurder is, de DVI-IN naast de D-Sub verder zijn de schermen identiek.
n-i-x schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 22:21:

Je bedoelt het S-PVA paneel van de 215TW?
Die kan je ook al terugvinden in de Eizo S2110W (gemiddelde deltaE van 1,4 :D ) en
de HP F2105, en een of andere gateway(niet in europa te koop).

Qua gemiddelde deltaE kunnen S-PVA en S-IPS ongeveer even laag komen(kijk hier maar), en zit P-MVA iets hoger(3,3 op zijn best).
qua contrast wint S-PVA het, en IPS(de nieuwe tenminste) speelt ongeveer gelijk met P-MVA.
En qua kijkhoek zitten de grote S-PVA panelen ongeveer gelijk met IPS, en P-MVA is iets slechter.

In principe heb je dan deze volgorde: S-PVA > IPS > P-MVA.

Uit de doos geeft geen één monitor perfecte kleuren weer, alleen de een zit er een stuk dichter bij dan de ander.
Door de kalibratie wordt de afwijking zo goed mogelijk bijgesteld, en dan komen alle monitoren ongeveer gelijk uit.

[ Voor 83% gewijzigd door Youri Carma op 11-06-2006 00:13 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is ie dan, m'n NEC 20WGZ2!!!

Zoals ik al had gepost heb ik vorige week zaterdag dit scherm besteld bij Azerty hardware. Zoals was te verwachten was Azerty dicht t/m maandag en kon mijn order helaas dinsdag pas in behandeling worden genomen. Dinsdag ochtend had ik dan ook al snel een mailtje met een order bevestiging en een betalings-bevestiging (ik had maandag betaald). Er zit een 1-3 dagen levertijd op het scherm maar Ik nam dit met een korreltje zout aangezien ik links en rechts slechte levertijden op deze monitoren had vernomen. Woensdag was het beeldscherm echter al bij Azerty aangekomen en deze is donderdag verstuurd. Ik kreeg netjes het order nummer van TPG en heb zo de reis kunnen volgen. Uiteindelijk stond er vrijdag om 14:00u een mannetje van TNT voor de deur met een keurig pakketje :9

Ik heb nu de monitor aangesloten op m'n laptop en het is echt geweldig. De monitor zelf is precies de grootte die ik wilde hebben en het design is in het echt nóg mooier dan op plaatjes O-). Ik heb natuurlijk in het begin gelijk even gekeken naar de beruchte dode pixels. Ik kon er (helaas) ééntje ontdekken rechtsonder in m'n scherm. Ik heb pixelgarantie maar ik heb besloten om de pixel te laten zitten aangezien het absoluut niet storend is. Bovendien zou ik dan de kans hebben om bij een nieuwe monitor dode pixels aan te treffen die wél storend zijn. Al met al is de monitor dus prima in orde ;)

Ik schrijf later nog wel een review als iemand daar behoefte aan heeft, maar zover ik het lees is er tamelijk weinig vraag naar de NEC, wat voor mij een groot raadsel is! Anyway, ik ga er nog even lekker van genieten nu _/-\o_

(EDIT): Voor ik het vergeet. Ik heb nog niet de native resolutie van het scherm kunnen vinden (1600*1050). Ik heb hem nu ingesteld staan op 1280*1024. Kan het zijn dat mijn video kaart deze resolutie niet ondersteund? (1600*1200 kan wél). Of moet ik speciale "breedbeeld" resoluties ergens anders instellen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff
  • Laatst online: 16-09 13:52

CHeff

Allemaal gekkigheid

Voor de TS een engelstalige ipv russische productbeschrijving van de Samsung Syncmaster 205BW
http://www.samsung.com/uk...desktop/ls20hawcsqedc.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bapemania
  • Laatst online: 05-09 10:43
Iemand hier ervaring met het bedrijf Pixmania? In de shopsurvey zijn de meningen verdeeld. Ze hebben namelijk de Viewsonic VX2025W voor "maar" €409, ik wou eerst de Samsung 205BW doen omdat het prijsverschil zo gigantisch was, maar dat is nu een stuk kleiner geworden.

Heeft iemand onlangs deze monitor gekocht, of een van ditzelfde merk die last had van dode/kapotte pixels? Dat is mijn enige angst bij het bestellen van zoiets, de samsung kan ik via mijn werk bestellen en dus makkelijker retouneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-11-2020
bapemania schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 11:51:
Iemand hier ervaring met het bedrijf Pixmania? In de shopsurvey zijn de meningen verdeeld. Ze hebben namelijk de Viewsonic VX2025W voor "maar" €409, ik wou eerst de Samsung 205BW doen omdat het prijsverschil zo gigantisch was, maar dat is nu een stuk kleiner geworden.

Heeft iemand onlangs deze monitor gekocht, of een van ditzelfde merk die last had van dode/kapotte pixels? Dat is mijn enige angst bij het bestellen van zoiets, de samsung kan ik via mijn werk bestellen en dus makkelijker retouneren.
Dit had ik inderdaad ook al gezien, maar PixMania is blijkbaar niet bepaald betrouwbaar hoewel je het wel kunt doen, want ViewSonic heeft een zeer goede pixelgarantie op z'n schermen meen ik.

Specificatie systeem: http://specs.tweak.to/13313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 00:52:
[...]

interessant... En de kijkhoeken vallen wel mee als je hier kijkt (dat wil bij TN nog wel eens tegenvallen. (wel bij stap 5 kijken, weet niet hoe ik moest linken)

Ik vind de horizontale kijkhoek zelfs iets aangenamer en normaler ogen dan die van het mva scherm ernaast (acer 2051). Toch iets meer contrast.

Natuurlijk, de kijkhoek langs onder suckt ongelooflijk, maar wie bekijkt z'n scherm nu langs onder...

Die voet heb ik nooit echt mooi gevonden, maar er valt mee te leven... Al bij al een goede keuze voor 1600*1200 aan een redelijke prijs...
Kijk dat zijn de links..! Ik zit nu dus te twijfellen tussen de 204B (419eu) en de 214T (652eu!)
Alleen jammer dat het een niet bepaald begrijpelijke taal voor mij is, en dat je de screenshots niet kan vergroten. Deze vind ik echt vreemd:

PVA Paneel, 16,7m kleuren:
Afbeeldingslocatie: http://www.lesnumeriques.com/produits/36/702/36_65_103.jpg

TN Paneel, 16,2m kleuren:
Afbeeldingslocatie: http://www.lesnumeriques.com/produits/36/1021/36_101_103.jpg

Als ik het zo zie vind ik de TN mooier met deze dvd? Of komt dat omdat het contrast van de PVA veel hoger is ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit mij de laatste tijd ook erg te verdiepen in het hele verhaal en vooral qua schermen. Meeste schermen zijn breedbeeld, wat ik liever niet heb. Maar het hele verhaal met verschillende panelen etc. naja dat is mij dus niet duidelijk.

Ik ben/was op zoek naar een 20" tft maar niet breedbeel en kwam toch bij de Samsung 204B terecht. Gelukkig kwam die review die ook positief was. Vroeger was het een strijd met ms hoe lager hoe minder ghosting etc. Nu begint het verhaal met de panelen. 8)7

Ik snap er geen zak van, ben alleen maar op zoek naar een 20" tft die geschikt is voor gamen en de rest (all round). Hiervoor moet ik door bergen van reviews om die miniscule verschillen te ontdekken?

Als ik hierboven kijk naar de screenshots, vind ik de TN veel beter qua kleur. Maar hier zal vast weer een reden voor zijn wat mij dus weer van baan kan leiden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

No Offence maar ja, je bent Tweaker of niet?

Anders hebbie nog zo'n dun blaadje bij de AKO, Computeridee of zoiets...

Er zijn ook mensen die liever wel wat meer achtergrond informatie willen hebben en die lezen weer de c't bijvoorbeeld.

Maar ja we zijn hier allemaal....gezellugh :)

En je kan altijd naar de winkel gaan en daar gewoon gaan kijken het liefst de gewilde schermen naast elkaar.

Ja, ik heb ook naar die foto's zitten kijken en kon er ook geen brood van bakken.
Screenschots mogen wel wat beter worden inderdaad. Toch eerst naar een paar winkels dan maar.

[ Voor 38% gewijzigd door Youri Carma op 11-06-2006 00:16 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Sluuut schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 21:42:
[...]

Kijk dat zijn de links..! Ik zit nu dus te twijfellen tussen de 204B (419eu) en de 214T (652eu!)
Alleen jammer dat het een niet bepaald begrijpelijke taal voor mij is, en dat je de screenshots niet kan vergroten. Deze vind ik echt vreemd:

[afbeelding]

[afbeelding]

Als ik het zo zie vind ik de TN mooier met deze dvd? Of komt dat omdat het contrast van de PVA veel hoger is ingesteld?
Tuurlijk die plaatjes zijn natuurlijk niet te vergelijken. Volgens mij zie je het verschil tussen 16,7M en 16,2M kleuren absoluut niet.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op zondag 11 juni 2006 @ 01:40:
[...]

Tuurlijk die plaatjes zijn natuurlijk niet te vergelijken. Volgens mij zie je het verschil tussen 16,7M en 16,2M kleuren absoluut niet.
Op kleuren valt het inderdaad nogal mee tegenwoordig. Dithering doet goed z'n werk en veel onbevangen schermkijkers zullen het vaak niet merken, op de kleuren dan! (effe herinneren: 16,2M kleuren is eigenlijk 256,000 kleuren (ongeveer) met dithering om er '16,2M' van te maken)

Kijkhoeken is iets helemaal anders! Daarvalt het heel erg op dat je TN versus MVA hebt. Alhoewel het bij deze 204B toch blijkt mee te vallen. Zeker de zijdelingse kijkhoeken (de belangrijkste imo) kunnen zich zelfs meten met de kijkhoeken van een 8 bit mva/pva paneel. Vind ze zelfs nog iets beter uit de verf komen dan menig MVA kijkhoek.

Kijkhoek langs onder is veel minder kritiek. wie bekijkt z'n scherm nu van onder... :? Desnoods kantel je het wat meer. Onder is echt meaningless. Boven daarentegen wil nog wel eens gebeuren, (als je recht staat) en ook hierop scoort de 204B goed... (zie de prentjes)

Dus deze monitor is echt heel erg value for the money. Alhoewel een 204T dat nog veel meer was. 510 euro voor een 8 bit mva paneel met 8ms. Very nice. Helaaaaas EOL :( en nog geen opvolger in zicht...

Maar als je vooral de res nodig hebt, is de 204B de beste keuze op 4:3 formaat.

Nu wil ik alleen nog weten wat dit soort schermen doet als je het aanstuurt met
een VGA verhouding die niet gelijk is aan de schermverhouding

Dus bvb 1280*800 (breedbeeld) over VGA op een 1600*1200 (4:3 scherm)

Dit met het oog op bvb een xbox aansluiten die 1280*800 over vga doet. Als dat echter uit 'aspect ratio' gestretched wordt is daar niets aan natuurlijk. (breedbeeld naar 4:3) Maximaal stretchen tot de grootte van het scherm heb ik minder problemen mee, dat is toch de bedoeling...

Een ander interessant scherm die ik gisteren nog tegenkwam in de startpost/pricewatch is de xerox 23" met 1920*1080. Full HDTV scherm voor 925 euro (as is, zonder truukjes, samenaankopen, weet ik veel, gewoon standaard winkelprijs bij salland) En enorm stijlvol. Voor wie het geld kan spenderen en daarnaar op zoek is, check it out zou ik zeggen, zeker de moeite. (en mooi!!! of heb ik dat al gezegd :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbah
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-06 11:08
Youri Carma schreef op zondag 11 juni 2006 @ 00:05:
Ja, ik heb ook naar die foto's zitten kijken en kon er ook geen brood van bakken.
Screenschots mogen wel wat beter worden inderdaad. Toch eerst naar een paar winkels dan maar.
Noem s een paar winkels waar ze die schermen echt goed hebben aangesloten!? En waar je de beste schermen kunt vergelijken?! Zijn maar dun gezaaid. En als er veel aanbod is (flinke media markt) dan draaien ze een slecht testbeeld, heb je er nog niets aan! Misschien ergens rondom Breda?

[ Voor 6% gewijzigd door Webbah op 11-06-2006 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:57
Webbah schreef op zondag 11 juni 2006 @ 03:29:
[...]

Noem s een paar winkels waar ze die schermen echt goed hebben aangesloten!? En waar je de beste schermen kunt vergelijken?! Zijn maar dun gezaaid. En als er veel aanbod is (flinke media markt) dan draaien ze een slecht testbeeld, heb je er nog niets aan! Misschien ergens rondom Breda?
Tis niet echt in Breda, maar bij Alternate (Barendrecht) staat er een hele muur volgezaaid met zo'n 20/30 TFT's waar dan een meestal wel een film word gedraaid ;)

Misschien kan je ff aan die gasten een dag van te voren vragen of ze een aantal schermen die jij interesant vind neerzetten en dan bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Laatst online: 21-08 14:55
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 03:26:
[...]

Een ander interessant scherm die ik gisteren nog tegenkwam in de startpost/pricewatch is de xerox 23" met 1920*1080. Full HDTV scherm voor 925 euro (as is, zonder truukjes, samenaankopen, weet ik veel, gewoon standaard winkelprijs bij salland) En enorm stijlvol. Voor wie het geld kan spenderen en daarnaar op zoek is, check it out zou ik zeggen, zeker de moeite. (en mooi!!! of heb ik dat al gezegd :p)
Ik overweeg dit scherm al een tijd, alleen kan ik niet vinden wat voor panel er in zit. Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door cornelisprul op 11-06-2006 10:55 ]

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Xerox XM9-23W 8ms G2G 23"WS AU Optronics P-MVA (M230UW01 V1)

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1039222
Lees onderaan de pagina"Much information gathered from TFT Central. Please visit their excellent site for detailed information on TFT technology and manufacturer models."

Klik op site en vul daar je paneel in.

AU Optronics veel door Viewsonic gebruikt hoe zit het met de Viewsonic 23"?
Viewsonic's 23-inch VP2290b LCD puts even those new Apple displays to shame
Zo! dat belooft wat. 3,840 x 2,400 pixels, heb je wel een vette videokaart nodig.
50ms pixel response time :'(
http://www.engadget.com/2...uts-even-those-new-apple/

[ Voor 116% gewijzigd door Youri Carma op 11-06-2006 17:30 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Laatst online: 16-09 13:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Zet die link dan hier neer? :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thennis
  • Laatst online: 26-08 23:29

Thennis

Lachen kan altijd

Jaja hij is binnen. De Samsung 215TW. Woensdag besteld bij Euromaxi en zaterdagochtend bezorgd door TPG.
Geen dode pixels door de 25,- euro pixelgarantie. Vorige scherm was een Compaq S710 17" CRT, dus dit is echt een knots van een ding. Mooi design en heel helder beeld. Met Magic Tune is in een handomdraai het optimale kijkgenot in te stellen. Meteen een breedbeeldfilm geopend, en mooi vol helder beeld. Ook in WOW komen de kleuren mooi over en heb je een bredere kijkhoek. Ik denk (na 1 dag) niet dat ik ooit terug wil naar 4:3. Oh, en gekanteld kan je ideaal tekstverwerken of internetten.
Er zitten ovigens 1 VGA kabel, 1 DVI kabel en een voedingskabel bij.
Kortom, een prachtig scherm dat ik iedereen kan aanraden die twijfelt of dit een goed scherm is! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 20:20
Sluuut schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 21:42:
[afbeelding]

[afbeelding]

Alhoewel ik absoluut geen fan ben van TN panelen, waarom ze die dingen uberhaupt maken? Nouja, anyway dit verschil ligt totaal aan de instelling van het scherm en zegt niets over de kwaliteit van het desbetreffende scherm...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Deze week een Samsung 215TW ontvangen, helaas direct weer retour gestuurd.
Verticaal een dikke gele streep over het gehele beeld. Dat is dan even balen.
Helderheid van het scherm viel me wel op, geweldig ten opzichte van mijn huidige Hercules 17 inch.
Viel me wel tegen dat je de kabels niet netjes weg kan werken. (geleiders ofzo)
Nouja eerst maar even wachten op een nieuw vervangend scherm.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Hoedje schreef op zondag 11 juni 2006 @ 17:57:
[...]

Alhoewel ik absoluut geen fan ben van TN panelen, waarom ze die dingen uberhaupt maken? Nouja, anyway dit verschil ligt totaal aan de instelling van het scherm en zegt niets over de kwaliteit van het desbetreffende scherm...
Je hebt in die zin gelijk dat te veel sharpening, moire verwijdering.....of interlace kan slecht
uitpakken.

Het is immers the ingestelde hardware van desbetreffende fabrikant die het Eindbeeld van een TFT bepaald, vandaar ook mijn panelen onderzoek...zeer interessant.

Iets meer fussyness of blurr can do the tric!

Ik begon mijn topic met een TN paneel BenQ FP202W (20", 8ms, D-sub/DVI-D).

Maar inmiddels ben ik van mening dat een Belinea 10 20 30W zeker meer kwaliteit zal leveren met zijn M-PVA paneel. En dat als je zuiver voor beeldkwaliteit gaat beter een Samsung 215T S-PVA kan nemen dan een NEC of een Dell.

[ Voor 39% gewijzigd door Youri Carma op 11-06-2006 23:17 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Youri Carma schreef op zondag 11 juni 2006 @ 22:46:
[...]

Je hebt in die zin gelijk dat te veel sharpening, moire verwijdering.....of interlace kan slecht
uitpakken.

Iets meer fussyness of blurr can do the tric!

Ik begon mijn topic met een TN paneel BenQ FP202W (20", 8ms, D-sub/DVI-D).
Jij schijnt nog al veel te weten van diverse panelen en tft's. heb ik even een vraagje aan jou en natuurlijk aan alle anderen.

Ik zit vol verbasing al deze topics door te lezen van 20" tft's, maar kom er niet uit om een tft voor mij te kiezen.

Ik ben op zoek naar een 20" tft die vooral geschikt is voor gamen en office werk.
Het office werk zal het probleem niet zijn , maar het gaming wel.
Dan de optie breedbeeld of 4:3? Ik heb nog mijn twijfels over.

De games die ik van plan ben om te spelen zijn: Strategy en FPS.

De samsung 204B heb ik op mun werk gezien in office omstandigheden en toen had ik zoiets van WOW, maar dat was meer om de resolutie van 1600*1200 denk ik.
Kwam de Acer 2051Ws tegen qua design ziet die er ook erg nice uit. Maar het zijn allemaal TN panelen. Schijnbaar zijn dit de minste panelen die je kunt hebben, mits ik hier de meningen zo lees.

Zou jij/iemand mij advies kunnen geven voor een 20" tft voor mijn doeleinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Ik zelf heb reeds gekozen voor Widescreen omdat dat veel natuurlijker overkomt voor het menselijk oog en omdat mensen die gewend zijn met twee monitoren te werken nu kunnen overstappen op een Widescreen. Een niet te onderschatte voordeel in mijn opinie.

Een keuze voor zuiver optimaal beeld met Gamen is een extreem, althans met de huidige techniek.

S-IPS is een zeer goede keuze op dit moment voor vooral gamerz. Echte beeld freakz zou ik toch richting S-PVA M-PVA sturen maar dit zuiver mijn zeer subjectieve mening op dit moment.

TN is op dit momnent achterhaaldtt.

[ Voor 9% gewijzigd door Youri Carma op 12-06-2006 00:19 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
ik wou een breedbeeld 20 inch kopen. Zelf zat ik te denken aan de philips 200wc6 ofzoiets. Iemand ervaringen mee? Vond hem wel redelijk strak eruitzien. Of ik wou voor de dell gaan. Om te gamen gebruik ik waarschijnlijk nog wel mijn iiyama vision master 452. Deze wordt meer voor beetje films en gewoon werk. Ik neigde naar philips of dell o.a. vanwege het zakelijke uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Youri Carma schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:23:
Ik zelf heb reeds gekozen voor Widescreen omdat dat veel natuurlijker overkomt voor het menselijk oog en omdat mensen die gewend zijn met twee monitoren tre werken nu kunnen overstappen op een Widescreen. een niet te onderschatte vordeel in mijn opinie.

Een keuze voor zuiver optimaal beeld met Gamen is een extreem, althans met de huidige techniek.
S-IPS is een zeer goede keuze op dit moment voor vooral gamerz. Echte beeld freakz zou ik toch richting S-PVA sturen maar dit zuiver mijn zeer subjectieve mening op dit moment.
Maar voor het dual screen, ik heb nu 2 17"tfts die ik van plan ben om te vervangen voor 2 nieuwe tft's.
Bedoel jij dan in plaats van 2 nieuwe tft's 1 widescreen?

Welke 20" monitoren zijn S-IPS? Kun je er zo een paar opnoemen?
Ik kan nergens een overzicht vinden van meerdere tft's bij elkaar. TFTCentral heeft wel een zoek functie maar dat is scherm voor scherm 8)7

Just for the record:
Ik heb nu 2 Acer tft schermen: AL732 & AL1731.
Deze schermen zijn volgens mij 16ms en ik kan hier geen ghosting op zien of merken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

17" :'(

Ik wil niet vervelend doen maar het word tijd dat je leert lezen.

In deze en voorgaande topics staat zoveel info. :*)

Het is gewoon gezullugh! :)
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:32:
Just for the record:
Deze schermen zijn volgens mij 16ms en ik kan hier geen ghosting op zien of merken.
Ik ben blij dat je tevreden bent met jouw 2x acer 17" dat is in ieder geval een mening.

[ Voor 174% gewijzigd door Youri Carma op 12-06-2006 00:27 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Youri Carma schreef op maandag 12 juni 2006 @ 00:11:
17" :'(

Ik wil niet vervelend doen maar het word tijd dat je leert lezen.

In deze en voorgaande topics staat zoveel info. :*)

Het is gewoon gezullugh! :)

Ik ben blij dat je tevreden bent met jouw 2x acer 17" dat is in ieder geval een mening.
idd leren lezen, ik wil mijn 17" vervangen, maarja blijkbaar is lezen idd moeilijk en niet alleen voor mij.

Maar laten we het gezellig houden ipv elkaar helpen 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Ok I catch your drift! :)

Ik bedoel inderdad 1x 20",23",24" misschien zelfs 30" voor een F'ckn 1x
Widescreen scherm Ja!

Luister, je weet zelf ook wel wat een "Drag" die donkere steep tussen je 2x beeldscherm =

So you know. :)

Op dit moment = 20" Top Nochee.

Ik prefereer denk ik 24" 8)

Time will tell. :?

Yo Know? 8)7

[ Voor 255% gewijzigd door Youri Carma op 12-06-2006 17:02 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Laatst online: 21-08 14:55
Youri Carma schreef op zondag 11 juni 2006 @ 16:10:
Xerox XM9-23W 8ms G2G 23"WS AU Optronics P-MVA (M230UW01 V1)

[...]
Dank u, helaas geen IPS, nou ja anders toch maar een Peer Bioscoop Scherm (Apple Cinema Display)

[ Voor 7% gewijzigd door cornelisprul op 12-06-2006 07:38 ]

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 20:20
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:32:
[...]

Maar voor het dual screen, ik heb nu 2 17"tfts die ik van plan ben om te vervangen voor 2 nieuwe tft's.
Bedoel jij dan in plaats van 2 nieuwe tft's 1 widescreen?

Welke 20" monitoren zijn S-IPS? Kun je er zo een paar opnoemen?
Ik kan nergens een overzicht vinden van meerdere tft's bij elkaar. TFTCentral heeft wel een zoek functie maar dat is scherm voor scherm 8)7

Just for the record:
Een beetje zoeken op GoT mag best en je hangt hier al zolang rond dat je dat best weet :> . Maar goed. Dit topic heeft een geweldige topicstart! Als je daar nu is begint dan zie je o.a. een overzicht van 20" panelen en ook bijv. een test, lees dit is door: http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1945227,00.asp

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op maandag 12 juni 2006 @ 09:26:
[...]

Een beetje zoeken op GoT mag best en je hangt hier al zolang rond dat je dat best weet :> . Maar goed. Dit topic heeft een geweldige topicstart! Als je daar nu is begint dan zie je o.a. een overzicht van 20" panelen en ook bijv. een test, lees dit is door: http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1945227,00.asp
Dan wordt denk ik de 12e keer dat ik het door zal lezen, maar vooruit.
Ik wil met alle plezier zelf zoeken, maar elke review spreekt een ander weer tegen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-05 10:48
Ik ben het met je eens hoor...er staat heel veel info in dit topic dont get me wrong.
Maar als leek kun je uit dit topic echt geen keuze maken. En dan kun je het 100 keer doorlezen..
zal echt geen nut hebben.

Maar goed, wat ik voornamelijk geleerd heb is op de helderheid en contrast te letten. Voor de rest zelf maar naar een paar winkels gegaan om te vergelijken wat ik nu wilde.
De lag en ghosting...sorry maar die is er met de nieuwe schermen gewoon bijna niet meer (dan heb ik het wel over 10ms en lager natuurlijk)
Tenzij je natuurlijk heel kritisch bent. Ik speel zelf af en toe een shooter, af en toe WoW en doe
wat internetten etc. Heb nu de Samsung 215TW, vind het persoon een heerlijk scherm. Veel mensen zullen weer zeggen dat hij ghosting heeft en dat 8ms te langzaam is. Maarja, hoe kritisch wil je zijn.
Ik zelf heb geen ghosting ontdekt, bij 1 spel dacht ik het wel te zien, was gewoon heel wazig het beeld als je snel rond draaide, maar bleek later aan het spel te liggen, want bij andere spellen heb
ik er absoluut geen last van. Misschien is er gewoon geen ghosting, misschien weet ik zelf niet precies waar ik op moet letten, of wellicht zijn anderen gewoon (overdreven) kritisch.

Beste is om de belangrijkste aandachts punten uit dit topic mee te nemen, zelf even in bijvoorbeeld een mediamarkt te gaan kjiken waar veel schermen naast elkaar staan zodat je duidelijk eht verschil ziet, en daar je keuze op baseren.

Veel succes in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrDoo schreef op maandag 12 juni 2006 @ 10:34:
Ik ben het met je eens hoor...er staat heel veel info in dit topic dont get me wrong.
Maar als leek kun je uit dit topic echt geen keuze maken. En dan kun je het 100 keer doorlezen..
zal echt geen nut hebben.

Maar goed, wat ik voornamelijk geleerd heb is op de helderheid en contrast te letten. Voor de rest zelf maar naar een paar winkels gegaan om te vergelijken wat ik nu wilde.
De lag en ghosting...sorry maar die is er met de nieuwe schermen gewoon bijna niet meer (dan heb ik het wel over 10ms en lager natuurlijk)
Tenzij je natuurlijk heel kritisch bent. Ik speel zelf af en toe een shooter, af en toe WoW en doe
wat internetten etc. Heb nu de Samsung 215TW, vind het persoon een heerlijk scherm. Veel mensen zullen weer zeggen dat hij ghosting heeft en dat 8ms te langzaam is. Maarja, hoe kritisch wil je zijn.
Ik zelf heb geen ghosting ontdekt, bij 1 spel dacht ik het wel te zien, was gewoon heel wazig het beeld als je snel rond draaide, maar bleek later aan het spel te liggen, want bij andere spellen heb
ik er absoluut geen last van. Misschien is er gewoon geen ghosting, misschien weet ik zelf niet precies waar ik op moet letten, of wellicht zijn anderen gewoon (overdreven) kritisch.

Beste is om de belangrijkste aandachts punten uit dit topic mee te nemen, zelf even in bijvoorbeeld een mediamarkt te gaan kjiken waar veel schermen naast elkaar staan zodat je duidelijk eht verschil ziet, en daar je keuze op baseren.

Veel succes in ieder geval
Dit klinkt vast afgezaagt, maar hier kan ik wat mee. Gewoon menselijke ervaring en geen specs ervaring. Ik heb een review gelezen op http://www.hardforum.com/...?t=1045482&highlight=204b . Dit sprak mij ook wel aan.

Voorbeeld:
Zoals hierboven ook al een keer gepost: http://www.hardforum.com/...?t=1039222&highlight=204b
Hier wordt uitgelegt welke panelen er zijn en wat het nou allemaal betekend.
Nou hier staat nu dus wel weer dan TN geschikt is voor gamen en weer ergens anders dat het juist bagger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wordt uitgelegt welke panelen er zijn en wat het nou allemaal betekend.
Nou hier staat nu dus wel weer dan TN geschikt is voor gamen en weer ergens anders dat het juist bagger is.
Zo gaat het best vaak, de een zegt dat het niet uitmaakt en de ander zegt dat het verschil heel duidelijk is.
Meestal komt het er dan op neer dat er geen verschil te merken is bij normaal gebruik. Als je hem echt professioneel gaat gebruiken zou je het weleens kunnen zien.

Heb zelf net een 205BW bestelt. Is een TN paneel, maar bij 50 review zeggen ze dat het geen verschil is met dat andere panel en bij weer 50 andere reviews zeggen ze dat het wel verschilt.

De 913N van Samsung zou ook slecht zijn, maar heb al een paar keer Battlefield2 erop gezien en je bek valt echt open... Dus gewoon doen wat je zelf denk dat het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er nog iemand onlangs ergens een ViewSonix VX2025WM gekocht? Zo ja, waar?
Lijkt me een goede all-round TFT, maar ik heb de indruk dat het een niet erg courant artikel is (niet veel winkels en geen stock)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Youri Carma schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:23:
en omdat mensen die gewend zijn met twee monitoren te werken nu kunnen overstappen op een Widescreen.
MMmuuh.. Daar ben ik het dus echt niet mee eens. 1 widescreen is totaal wat anders dan 2 4:3 monitoren!

Ik zit nog steeds flink te dubbel tussen welke 20" ik moet gaan nemen.. Moet MVA/PVA, 8MS, zijn en het design vind ik toch wel belangrijk.. Nou zit ik met de volgende:

ViewSonic TFT VP2030b 20.1 Inch € 713,65 *2 = € 1427,30

Samsung 214T, 21.3 € 651,43 *2 = € 1302,86

HP TFT LP2065 € 569,00 *2 = € 1138,-

LG TFT L2000C-S € 517,00 *2 = € 1034

Ik denk dat ik voor de Samsung ga, omdat die qua design wel te doen is en 21" ipv 20" is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:06
Vorige week heb ik gelezen dat er een prijsdaling zit aan te komen. Na de vakantieperiode (sept) wil ik ook een nieuw scherm gaan kopen ter vervanging van mijn 19" CRT. Daarom alvast maar eens dit topic beginnen volgen :)

Wat zijn trouwens de voor- en nadelen van 16:9 breedbeeld ten opzichte van 4:3 klassiek, want dat is me nooit echt duidelijk geweest, ook niet voor TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Emu schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:13:
Vorige week heb ik gelezen dat er een prijsdaling zit aan te komen. Na de vakantieperiode (sept) wil ik ook een nieuw scherm gaan kopen ter vervanging van mijn 19" CRT. Daarom alvast maar eens dit topic beginnen volgen :)

Wat zijn trouwens de voor- en nadelen van 16:9 breedbeeld ten opzichte van 4:3 klassiek, want dat is me nooit echt duidelijk geweest, ook niet voor TV's.
Je kan makkelijker programma's naast elkaar draaien, films zien er beter uit (mbt zwarte balken) en het gamen is volgens vele een stuk leuker ;) om maar even een paar dingen op te noemen.

EDIT: Het nadeel t.o.v. een 4:3 20'' scherm is dat de opervlakte en het totale aantal pixels lager ligt in het voordeel van de 4:3 schermen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Dubbel Fristie op 13-06-2006 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Na een aantal dagen de Acer AL2051W in huis gehad te hebben gaat ie toch de deur weer uit, reden is dat ik toch duidelijk een vertraging merk tov mijn 21" Eizo crt en dan vooral met Quake4 Multiplayer..
Geen ghosting maar meer een soort van tearing net alsof de monitor het niet aankan.

Toch jammer want het plaatje dat hij produceert vind ik wel subliem..

Nu dan toch maar de welbekende NEC LCD20WGX2 20.1 inch met AS-IPS panel besteld bij hardwaretotaal.nl, hopelijk snel in huis en minder problemen dan emt de Acer mbt gaming..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als ik het nou goed begrijp is er gen 4:3 opvolger voor de 204T :? Wel jammer dat hij opeens bijna nergens meer te krijgen is. Een twee zou nog wel leuk staan hier :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn NEC LCD20WGX2 20.1 alweer een paar dagen in huis nu en ben er nogsteeds ontzettend blij mee. Het beeld is geweldig, de kleuren zijn top en het scherm doet gewoon van A-Z goed aan. Ik kan er niks op aanmerken en kan alleen maar tegen iedereen die opzoek is naar 20" breedbeeld monitoren aanraden om eens goed naar de reviews te kijken van deze monitor want ik heb zo het gevoel dat deze een beetje aan het ondersneeuwen is onder alle Samsung aankopen. (Waar overigens ook niks mis mee is!)

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Voor mij is de knoop doorgehakt. Ik ga morgen de BenQ 20" FP202W kopen. Ik zal woensdag dan even wat foto's schieten :9

Het ligt er een beetje aan of Icomputers een flexibele 'pixelgaranie' heeft anders zal ik nog even moeten wachten en hem bij Euromaxi kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:30:
Maar als ik het nou goed begrijp is er gen 4:3 opvolger voor de 204T :? Wel jammer dat hij opeens bijna nergens meer te krijgen is. Een twee zou nog wel leuk staan hier :) .
Streep dat bijna maar door, de paar winkels die het ding nog op hun website hebben, komen er na een mailtje ook achter dat ze hem niet meer kunnen leveren :/ En er is inderdaad geen opvolger, de enige alternatieven die Samsung nu heeft zijn de 204B (goedkoper, maar mindere specs) en de 214T (21" en een stuk duurder)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 08:46
Ik heb op de Dell site een 20 inch tft zien staan (de 2007WFP) met Vesa mount. Maar nou vind ik die vrij duur en zoek er eigenlijk één in de prijsklasse onder de 450 euro. Alleen kan ik nergens echt vinden op de sites van de internetwinkels welke een Vesa mount hebben...

Weet iemand misschien of de Nec, Acer en Philips bijvoorbeeld uit de TS zo'n mount heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34

Nox

Noxiuz

Nevie schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:45:
Ik heb op de Dell site een 20 inch tft zien staan (de 2007WFP) met Vesa mount. Maar nou vind ik die vrij duur en zoek er eigenlijk één in de prijsklasse onder de 450 euro. Alleen kan ik nergens echt vinden op de sites van de internetwinkels welke een Vesa mount hebben...

Weet iemand misschien of de Nec, Acer en Philips bijvoorbeeld uit de TS zo'n mount heeft?
allemaal geloof ik :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Volgens mij ook, je moet ff op de site van die fabrikanten kijken welke vesa mounten ze hebben. 75x75 of 100x100 meen ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrIsTaN_tDb15 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:16:
[...]

Je kan makkelijker programma's naast elkaar draaien, films zien er beter uit (mbt zwarte balken) en het gamen is volgens vele een stuk leuker ;) om maar even een paar dingen op te noemen.

Het nadeel t.o.v. een 4:3 20'' scherm is dat de opervlakte en het totale aantal pixels lager ligt dan bij een 16:9 scherm ;)
16:10 }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Voorgaande opmerkingen hebbn mij wel getroffen kan niet iedereen gaan quoten hier.

Het is waar dat als je de reviews naast elkaar legt je niet altijd tot een eenduidig antwoord komt.
Soms moet je in de huid van de reviewer kruipen om de review op waarde in te schatten.

Dat hangt toch weer samen met de waarde die de reviewer aan bepaalde aspecten toekent.

Het voordeel wat een reviewer vaak heeft is de luxe om meerdere schermen naast elkaar op dezelfde configuratie te bekijken. Dat hebben wij niet. Dat kan toch een relatief beeld opleveren van de schermen onderling die misschien gekruid is met wat persoonlijke voorkeuren van de reviewer maar daar moet je doorheen leren kijken.

Alle reviews en ook Usercommands zoals hier op Tweakers hebben hun eigen relatieve waarden
en je moet er achter zien te komen waar je zelf veel waarden aan hecht. Als je daarachter bent gekomen kan je die reviews in je eigen licht plaatsen.

Laten we wel wezen de gehele linie aan TFT schermen is sterk verhoogd in kwaliteit en je leest steeds vaker dat er geen echte slechte schermen tussen zitten dus gaat het vaak om details.

Details bij het gamen of bij het videokijken. Iemand moet zelf bepalen wat hij/zij het meest belangrijk vindt.

Zo heb ik zelf de TN panelen en ook de NEC een beetje opzij geschoven, niet omdat die schermen slecht zijn maar omdat je alternatieven hebt die in prijs/kwaliteit meer te bieden hebben in mijn subjective optiek.

De NEC is in wezen een apart geval met de succesvolle eigen bewerking van het LG.Philips S-IPS paneel namelijk NEC AS-IPS dus die verdient zeker nog steeds de aandacht zeker ook voor Gamers.

In mijn bevooroordeling naar alleen prijs/beeldkwaliteit heb ik de 215T er boven geplaatst. Maar zo zie je dat is een uitgangspunt"beeldkwaliteit". TN is ook niet slechter maar beter geworden de laatste jaren alleen dan zie ik voor dezelfde prijs een P-MVA dan lijkt dat een rationele keuze om dan de TN weg te strepen.

En het uiterlijk speelt toch voor iedereen ook een niet te onderschatte rol zal dat niet ontkennen.

Zo zie je dat er geen hapklare antwoorden zijn daar elk individu zijn voorkeur voor dit of dat heeft en niemand kan daar gelijk een pasklaar antwoord op geven.

De persoonlijke vraag naar Widescreen of niet is een terechte maar ook weer afhankelijk van je voorkeur zoals hierboven ook al blijkt. Ik ben stilletjes alleen maar met de Widescreens aan de haal gegaan daar ik het prettig kijken vind net zoals breedbeeld TV om die reden geintroduceerd is. Een meer natuurlijke menselijke view. Onze ogen zitten naast elkaar en vinden het prettig iets meer in de breedterichting te kijken ipv de lengte richting zoals bij 4:3.

[ Voor 20% gewijzigd door Youri Carma op 13-06-2006 03:41 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:27

vanDaal

-ismeereentje

Ter vervanging van mijn 22" Philips (202P40) CRT monitor ben ik op zoek naar een 20" (of groter) TFT.

Hierbij kijk ik vooral naar:
- beeldkwaliteit (voor fotobewerking)
- design (als onderdeel van de woonkamer)
- prijs rond de 600,-

De keuze voor breedbeeld of 4:3 is voor mij nog niet vast, tenzij breedbeeld schermen meer kunnen leveren qua beeldkwaliteit. Ik heb sowieso wel een lichte voorkeur richting breedbeeld, vanwege het design. Gamen vind ik niet belangrijk. Het draait met name om de beeldkwaliteit. Ik lees dat Youri Carma dat S-PVA het beste is qua beeldkwaliteit, daarna P-MVA.

De 215TW is erg populair hier. Waarschijnlijk ook terecht ;). Maar ik vind de zilveren uitvoering niet bijzonder mooi vormgegeven, en de zwarte is lastig verkrijgbaar naar ik lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Als je een 22" crt had en naar tft gaat zou ik groter gaan dan een 20" tenzij het budget het je niet toelaat anders kan de grootte je wel eens vies tegenvallen.

http://img529.imageshack.us/img529/848/729435zo.gif

[ Voor 18% gewijzigd door Occy74 op 13-06-2006 09:28 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acer heeft 3 hele leuke schermpjes aangekondigd:

Acer brings large widescreen technology to advanced office and home users with three new additions to its full line up of displays under the the Acer Value and Office lines. Combining the latest technologies, ergonomic design and high quality graphics, Acer unveils the 22-inch AL2216W, the 26-inch AL2616W and the 24-inch AL2423W.

The 22-inch AL2216W combines a compact slim design with large screen performance, allowing media enthusiasts to view multiple applications simultaneously. It supports the Windows Vista browsing features for enhanced productivity. In addition, the AL2216W is complemented by the wide viewing angle of 170 degrees and optimal pixel per inch of 95 (PPI). With contrast ratio of 700:1 and 300cd/m² brightness, the display renders crisp images and brilliant colours ideal for media and data applications.

If you're looking for an even larger display, the 26-inch AL2616W is the perfect choice. It integrates the latest PVA panel technology for a superior contrast ratio of 1000:1, 178 degrees of wide viewing angle, and 500cd/m² brightness. It's designed for use with labor-intensive data and high-definition color for multimedia applications. Both models are available in silver and black finishes.

At the Acer Office front, the 24-inch AL2423W features a native resolution of 1920x1200 pixels (WUXGA) and 94.1 PPI. It's designed to bring productivity and widescreen efficiency to the high demanding office environments. It comes with connectivity options including VGA and Digital, for "future-proof" compatibility. Available in titanium and black finishes, the AL2423W comes with the Acer GridVista software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Occy74 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:27:
Als je een 22" crt had en naar tft gaat zou ik groter gaan dan een 20" tenzij het budget het je niet toelaat anders kan de grootte je wel eens vies tegenvallen.

Ik geloof dat ik niet echt een keus heb, budgettechnisch gezien dan. Een 24" betekent volgens mij ook meteen een dubbele prijs. Maar goed, daar kom ik wel overheen. Ik zit nu (op mijn werk) achter een HP 2035 (20", 4:3 verhouding) en dat is goed te doen. Als het dan alleen nog maar breder wordt, vind ik het wel okee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Wil je per sé een breedbeeldscherm? Want anders zou je eens naar de Samsung 214T moeten kijken. 21" 4:3 scherm, prijs tussen de 650 en 700 euro. (iets boven je budget maar wel een super ding volgens de mensen die hem hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Breedbeeld niet per se. Maar wanneer een 4:3 scherm (in casu 214T) qua beeldkwaliteit beter presteert dan een breedbeeld (in casu 215TW), dan is dat een pluspunt. Al is een prijs van 600,- eigenlijk een maximale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:41
vanDaal schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:38:
[...]

Ik geloof dat ik niet echt een keus heb, budgettechnisch gezien dan. Een 24" betekent volgens mij ook meteen een dubbele prijs. Maar goed, daar kom ik wel overheen. Ik zit nu (op mijn werk) achter een HP 2035 (20", 4:3 verhouding) en dat is goed te doen. Als het dan alleen nog maar breder wordt, vind ik het wel okee ;)
Maar zoals het plaatje laat zien wordt het beeld wel breder maar ook (aanzienlijk) minder hoog!
20" breedbeeld is even hoog als een 17" 4:3 scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorizzz schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:15:
[...]

Maar zoals het plaatje laat zien wordt het beeld wel breder maar ook (aanzienlijk) minder hoog!
Maar met een betere resolutie van 1680 * 1050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Occy74 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:27:

Is de 21" wide nu ietsje breder dan de 20" wide en zit hij tussen 17" en 19" qua hoogte (op de helft of meer richting 17" of 19")?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Ik zit echt steeds meer te twijfelen.

Ik wou eerst vandaag een de BenQ FP202W kopen, maar bij Icomputers is de pixelgarantie 50,- :O wat ik gewoon veels te duur vind en bij Euromaxi kost de pixel garantie 25,- (wat nog te doen is :) ) maar dan moet ik een week wachten als ik hem daar bestel :(

Ow ow, wat een luxe probleem :9

[ Voor 6% gewijzigd door Dubbel Fristie op 13-06-2006 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Jorizzz schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:15:
De 215TW is een 21" breedbeeld. Is die dan even hoog als een 18" 4:3 scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
vanDaal schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:57:
[...]

De 215TW is een 21" breedbeeld. Is die dan even hoog als een 18" 4:3 scherm?
Een 20'' breedbeeld is even hoog als een 17'' met een 4:3 verhouding.
Dus ik denk zelf niet dat hij even hoog is als een 18'' 4:3 scherm.

Maar die mooie afbeelding in de TS kan je wel een goeie schating maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:41
Nog even iets om rekening mee te houden in de vergelijking tussen CRT en TFT is dat bij CRT's je vaak een inch af moet halen van de grootte om de werkelijk zichtbare grootte te krijgen. Voorbeeld (één van mijn twee monitoren): een Dell p992 is een 19" CRT waarvan (volgens de specs) slechts 18" zichtbaar is. Dat scheelt toch behoorlijk qua oppervlak (19" 4:3 is 15,2" x 11,4" terwijl 18" 4:3 14,4" x 10,8" is) Ik dacht dus in eerste instantie met een overstap naar een 20" breedbeeld (17,0" x 10,6") 0,8" in te leveren in de hoogte (is toch zo'n 2 cm), maar dit blijkt slechts 0,2" te zijn (0,5 cm).

De (ook door mij) aangehaalde afbeelding (http://img529.imageshack.us/img529/848/729435zo.gif) met 4:3 vs 16:10 is niet helemaal correct en een beetje vertekenend heb ik gemerkt. Ik heb daarom een aantal maten uitgerekend voor de meest gangbare monitor formaten, maar houd dus rekening met de "viewable size" bij CRTs

15" 4:3 = 12,0" x 9,0"
17" 4:3 = 13,6" x 10,2"
19" 4:3 = 15,2" x 11,4"
20" 4:3 = 16,0" x 12,0"
21" 4:3 = 16,8" x 12,6"
22" 4:3 = 17,6" x 13,2"

20" 16:10 = 17,0" x 10,6"
21" 16:10 = 17,8" x 11,1
23" 16:10 = 19,5" x 12,2"
24" 16:10 = 20,4" x 12,7"
30" 16:10 = 25,4" x 15,9"

Helaas ben ik niet zo'n grafisch wonder, dus een plaatje van dit geheel werd één grrot drama...
Wellicht dat iemand anders hier grafisch wat mee kan.

[ Voor 15% gewijzigd door Jorizzz op 13-06-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Laatst online: 17:27
TrIsTaN_tDb15 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:49:
Ik zit echt steeds meer te twijfelen.

Ik wou eerst vandaag een de BenQ FP202W kopen, maar bij Icomputers is de pixelgarantie 50,- :O wat ik gewoon veels te duur vind en bij Euromaxi kost de pixel garantie 25,- (wat nog te doen is :) ) maar dan moet ik een week wachten als ik hem daar bestel :(

Ow ow, wat een luxe probleem :9
Wees blij wacht nu al 5 weken tot OBCS eens wakker wordt en de NEC uitlevert.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demartijn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:46
Mensen de opvolger van de Acer Al 2416ws is al beschikbaar!
De Al2423Ws zoals ie heet, uitgevoerd met DVI aansluiting, heeft ook een veel mooier, maar ook slanker uiterlijk, en na een beetje googelen kwam ik tot de conclusie dat hij zelfs niet duurder is dan zijn voorganger!

Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/acereuro/wr-resource/1180158926/upload/E0Entity3/1/Acer_AL2423W_normal.jpg

Officiele Acer site

En hier issie al beschikbaar:
Central Point € 768.26 (incl BTW)
Perfect Systems € 875.72 (incl BTW)

[ Voor 9% gewijzigd door demartijn op 13-06-2006 12:24 . Reden: Plaatje toegevoegd.. ]

Het leven is een ziekte... iedereen gaat eraan dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
demartijn schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:20:
Mensen de opvolger van de Acer Al 2416ws is al beschikbaar!
De Al2423Ws zoals ie heet, uitgevoerd met DVI aansluiting, heeft ook een veel mooier, maar ook slanker uiterlijk, en na een beetje googelen kwam ik tot de conclusie dat hij zelfs niet duurder is dan zijn voorganger!

[afbeelding]

Officiele Acer site

En hier issie al beschikbaar:
Central Point € 768.26 (incl BTW)
Perfect Systems € 875.72 (incl BTW)
Ziet er leuk uit.
Goeie prijs, 24'' en DVI :)

Ik denk dat Acer heeft geleerd van grote schermen uitbrengen zonder DVI.
Volgens mij betaalde iedereen liever iets meer bij om een scherm aan te schaffen van een ander merk dat wel DVI heeft :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Goede specs van die Acer... al is dat niet mijn merk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demartijn
Lijkt mij de ideale monitor als je naar een 24" tft op zoek bent, het is de goedkoopste op de markt, maar heeft tegelijkertijd ook de beste specs. Hij doet iig zeker niet onder voor een Dell variant, en de 2416 review op tweakers was ook best lovend, op het gebrek aan DVI na dan...
Ben benieuwd hoe het ditmaal met de OSD functies zit..
Van de week maar es even kijken of ik hem in het echt kan bewonderen...

Edit:
@J0YR1D3R :
Misschien is dit ook wel wat voor in de OP??

[ Voor 9% gewijzigd door demartijn op 13-06-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu even wachten totdat hij bij de MediaMarkt staat. Kan haast niet wachten. :X Maar denk wel dat ze 800 euro gaan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Holyshit gasten, dat is me een schermpje! 1920x1200 is de native resolutie. Plus het is een PVA/MVA scherm, met overdrive.. gelikte shit.

Ik wou eigelijk voor dualscreen gaan maar nou ik dit beeste zie, 24" is fucking groot.. enige nadeel is dat je dan dus echt geen dualscreen meer kan draaien :/
Dat betekend geen TV maar kijken tijdens gamen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demartijn
Sluuut schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:21:
Holyshit gasten, dat is me een schermpje! 1920x1200 is de native resolutie. Plus het is een PVA/MVA scherm, met overdrive.. gelikte shit.

Ik wou eigelijk voor dualscreen gaan maar nou ik dit beeste zie, 24" is fucking groot.. enige nadeel is dat je dan dus echt geen dualscreen meer kan draaien :/
Dat betekend geen TV maar kijken tijdens gamen.. :(
Waarom niet? Zet er later nog een 19" TFTje van 200 euro naast en je bent bijelkaar nóg goedkoper uit dan de Dell of samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
demartijn schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:24:
[...]
Waarom niet? Zet er later nog een 19" TFTje van 200 euro naast en je bent bijelkaar nóg goedkoper uit dan de Dell of samsung...
2e hands traag 21" tftje ;) is netzo hoog dus loopt alles netjes door op dezelfde resolutie en dan heb je een totaal oppervlak van 3520x1200 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Jorizzz schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:47:
Nog even iets om rekening mee te houden in de vergelijking tussen CRT en TFT is dat bij CRT's je vaak een inch af moet halen van de grootte om de werkelijk zichtbare grootte te krijgen. Voorbeeld (één van mijn twee monitoren): een Dell p992 is een 19" CRT waarvan (volgens de specs) slechts 18" zichtbaar is. Dat scheelt toch behoorlijk qua oppervlak (19" 4:3 is 15,2" x 11,4" terwijl 18" 4:3 14,4" x 10,8" is) Ik dacht dus in eerste instantie met een overstap naar een 20" breedbeeld (17,0" x 10,6") 0,8" in te leveren in de hoogte (is toch zo'n 2 cm), maar dit blijkt slechts 0,2" te zijn (0,5 cm).

De (ook door mij) aangehaalde afbeelding (http://img529.imageshack.us/img529/848/729435zo.gif) met 4:3 vs 16:10 is niet helemaal correct en een beetje vertekenend heb ik gemerkt. Ik heb daarom een aantal maten uitgerekend voor de meest gangbare monitor formaten, maar houd dus rekening met de "viewable size" bij CRTs

15" 4:3 = 12,0" x 9,0"
17" 4:3 = 13,6" x 10,2"
19" 4:3 = 15,2" x 11,4"
20" 4:3 = 16,0" x 12,0"
21" 4:3 = 16,8" x 12,6"
22" 4:3 = 17,6" x 13,2"

20" 16:10 = 17,0" x 10,6"
21" 16:10 = 17,8" x 11,1
23" 16:10 = 19,5" x 12,2"
24" 16:10 = 20,4" x 12,7"
30" 16:10 = 25,4" x 15,9"

Helaas ben ik niet zo'n grafisch wonder, dus een plaatje van dit geheel werd één grrot drama...
Wellicht dat iemand anders hier grafisch wat mee kan.
Meer kan ik er niet van maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.fuxcaps.nl/junk/monitor_dimensions_thumb.jpg
klik voor fullsize

Systeem Specs

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.