Zou je wat foto's kunnen maken van een spel op de xbox360 op die monitor?darkphoenix schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 19:33:
[afbeelding]
[afbeelding]
gewoon ff een paar pics.
Kan jullie niet vertellen hoe blij ik hiermee ben!
Ik denk dat ik ga voor de Samsung 205BW zodra deze uit is
Hopenlijk binnen 1/2 weken net na me slagen
Alleen kan er iemand met zekerheid zeggen of er op deze Monitor nou wel een Component ingang inzit of niet
Scheelt me weer 30,- voor een extra VGA kabel voor de 360
Alleen kan er iemand met zekerheid zeggen of er op deze Monitor nou wel een Component ingang inzit of niet
Scheelt me weer 30,- voor een extra VGA kabel voor de 360
[ Voor 8% gewijzigd door Dubbel Fristie op 05-06-2006 14:56 ]
Verwijderd
Ik ga ook de Samsung 205BW halen. Hij moet de 19e uitkomen volgens BestelICT, dus nog precies 2 weken. Ik heb nog iets leuks gevonden van de monitor, een soort flash site waar je de monitor kan bekijken en een aantal functies kunt bekijken.
VRmall Viewer Samsung 205BW
Dan nog iets, je kunt beter een VGA kabel kopen als je met je monitor op je Xbox 360 gaat spelen, ook als er een component uitgang op je monitor zit. Ik heb op het Xboxworld forum gelezen dat een aansluiting via VGA veel mooier is dan via Component. Iemand heeft daar de Samsung 940MW, en hij vond hem met de VGA aansluiting veel mooier. Of de 205BW een component ingang heeft weet ik niet, voor zover ik weet alleen VGA en DVI.
VRmall Viewer Samsung 205BW
Dan nog iets, je kunt beter een VGA kabel kopen als je met je monitor op je Xbox 360 gaat spelen, ook als er een component uitgang op je monitor zit. Ik heb op het Xboxworld forum gelezen dat een aansluiting via VGA veel mooier is dan via Component. Iemand heeft daar de Samsung 940MW, en hij vond hem met de VGA aansluiting veel mooier. Of de 205BW een component ingang heeft weet ik niet, voor zover ik weet alleen VGA en DVI.
Yes Sir!Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 13:59:
[...]
Zou je wat foto's kunnen maken van een spel op de xbox360 op die monitor?
dit is 720 P component! en ik denk dat vga mooier zal zijn!

[ Voor 3% gewijzigd door darkphoenix op 05-06-2006 15:26 ]
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Mooi overzichtje
Alleen had het type paneel er nog bij moeten staan voor het mooie.
Maar het maakt nu wel duidelijk dat (S)PVA panelen flinke input lag hebben (40-60ms) en dus funest zijn voor online games.
Zit je lekker met ping van 8ms, is het dus dankzij je monitor zomaar 60ms

Ik ga voor de S-IPS !
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verwijderd
Het word er allemaal niet makkelijker op, en al helemaal niet na zo'n post boven mij.
Justfire, welk panel raad jij mij aan dan? Budget 500/650 euro, veel gamen, ook online (BF2).
Ik zat te denken aan een 215TW of 214T, maar die 215TW gamed niet lekker?
Justfire, welk panel raad jij mij aan dan? Budget 500/650 euro, veel gamen, ook online (BF2).
De enige uitzondering daarop lijkt de 2407FPW(die heeft ook overdrive PVA)...
Hangt er vanaf wat voor games.Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:47:
Het word er allemaal niet makkelijker op, en al helemaal niet na zo'n post boven mij.
Met FPS zal je inderdaad wel last hebben van de lag, met andere games weer niet...
Zoek naar een monitor met een S-IPS of TN paneel als je zeker wilt zijn van zo min mogenlijk input lag.Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:47:
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
We hebben eigenlijk nog geen foto's van de lag van overdrive MVA panelen...
Verwijderd
ik ben ook al een hele poos aan het twijfelen welk scherm ik zou kopen. Aangezien ik niet teveel geld wil uitgeven dacht ik aan samsung 205BW ofwel philips 200w6cs (die ik voor 410 euro kan kopen).
De samsung 205bw komt normaal deze week uit (in België toch).
Het enigste dat mij weerhoudt is het tn paneel van de 205bw, ook zit er geen dvi kabel bij de samsung.
De philips is bijna perfect maar heeft dan geen hdcp over dvi, en zwart is niet volledig zwart + het design is iets minder.
Het enigste dat mij weerhoudt is het tn paneel van de 205bw, ook zit er geen dvi kabel bij de samsung.
De philips is bijna perfect maar heeft dan geen hdcp over dvi, en zwart is niet volledig zwart + het design is iets minder.
Verwijderd
Heel erg bedankt voor deze mooie foto;s.. je hebt ook one hell of a monitor hedarkphoenix schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:25:
[...]
Yes Sir!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens mij is Samsung juist een van de weinigen die wel een dvi kabel bij hun monitoren gevenVerwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 16:16:
ik ben ook al een hele poos aan het twijfelen welk scherm ik zou kopen. Aangezien ik niet teveel geld wil uitgeven dacht ik aan samsung 205BW ofwel philips 200w6cs (die ik voor 410 euro kan kopen).
Ik ga het even opzoeken
Dat is waar, maar PVA en S-PVA hebben er in ieder geval last van.n-i-x schreef op maandag 05 juni 2006 @ 16:15:
We hebben eigenlijk nog geen foto's van de lag van overdrive MVA panelen...
En aangezien het eigenlijk wel zeker is dat het komt door de overdive zal het op MVA niet anders zijn.
darkphoenix zou je meer foto kunnen plaatsen??? of foto's naar mijn e-mail adres kunnen sturen?
Ik zit nl al maanden te denken om z'n monitor te kopen. maar ik wil eerst een paar foto's ervan willen zien.
Het zou ook leuk zijn als je een product servey kunt maken, ik denk dat veel mensen erop zitten te wachten.
Groetjes,
legdiver
Ik zit nl al maanden te denken om z'n monitor te kopen. maar ik wil eerst een paar foto's ervan willen zien.
Het zou ook leuk zijn als je een product servey kunt maken, ik denk dat veel mensen erop zitten te wachten.
Groetjes,
legdiver
darkphoenix schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:25:
[...]
Yes Sir!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
PVA juist niet, bekijk maar die link van 243T(PVA) vs 2405FPW(S-PVA).justifire schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:39:
[...]
Dat is waar, maar PVA en S-PVA hebben er in ieder geval last van.
En aangezien het eigenlijk wel zeker is dat het komt door de overdive zal het op MVA niet anders zijn.
En de 2407FPW zou er ook geen last van hebben...
Als het echt door de overdrive komt dan kan je IPS en TN trouwens ook wel afschrijven, de nieuwere IPS en TN monitoren gebruiken namelijk ook overdrive...
Het lijkt me eigenlijk vrij sterk dat het altijd voorkomt bij overdrive, want in de 19" en 17" topics heeft niemand ooits iets geklaagd over lag(of een muisvertraging ofzo) bij overdrive monitoren...
Wat beweren die foto's precies? Want enige lag wordt volgens mij eerder veroorzaakt door de sluitertijd van de camera dan door het scherm zelf.
Groetjes, FaceDown.
Niet als beide monitoren gelijktijdig een andere tijd neerzetten.FaceDown schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:32:
Wat beweren die foto's precies? Want enige lag wordt volgens mij eerder veroorzaakt door de sluitertijd van de camera dan door het scherm zelf.
Hoe groter het scherm, des te meer zal de overdive moeten 'werken'n-i-x schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:02:
[...]
PVA juist niet, bekijk maar die link van 243T(PVA) vs 2405FPW(S-PVA).
En de 2407FPW zou er ook geen last van hebben...
Als het echt door de overdrive komt dan kan je IPS en TN trouwens ook wel afschrijven, de nieuwere IPS en TN monitoren gebruiken namelijk ook overdrive...
Het lijkt me eigenlijk vrij sterk dat het altijd voorkomt bij overdrive, want in de 19" en 17" topics heeft niemand ooits iets geklaagd over lag(of een muisvertraging ofzo) bij overdrive monitoren...
Weet zeker dat de 17" en 19" er ook last van hebben alleen in mindere mate.
En in hoeverre merk je bijv 40ms lag?
Alleen bij fps inderdaad en dan nog, als je niet beter weet schiet je gewoon ff wat eerder.
[ Voor 16% gewijzigd door justifire op 05-06-2006 21:38 ]
Is de sluitertijd van de camera wel gelijk? Ik weet niet of dat is meegenomen in de review?justifire schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:35:
[...]
Niet als beide monitoren gelijktijdig een andere tijd neerzetten.
Ik zoek zelf trouwens een GROOT scherm. Mijn eisen:
- GROOT
- widescreen
- goedkoop
Wat is het goedkoopste scherm dat ik kan kopen, en is dit geschikt voor het normale windowsgebruik en photoshoppen?
Groetjes, FaceDown.
Bij die foto's worden twee monitoren in dual-screen opstelling gezet, er wordt een kloonbeeld gebruikt, en er wordt een stopwatch gestart.FaceDown schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:32:
Hiervan wordt een foto gemaakt(waar dus beide monitoren op staan).
Als beide monitoren geen lag(of evenveel lag) zouden hebben dan zou op de foto bij beide monitoren hetzelfde getal zichtbaar moeten zijn, maar als een van de twee monitoren achterloopt dan heeft die meer lag dan de ander.
Bij een hogere resolutie zullen er inderdaaad meer pixels verwerkt moeten worden, maar omdat er meer in dezelfde tijd(16ms, bij 60Hz) verwerkt moeten worden duurt het verwerken van het beeldje als het goed is even lang.justifire schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:36:
[...]
Hoe groter het scherm, des te meer zal de overdive moeten 'werken'
Weet zeker dat de 17" en 19" er ook last van hebben alleen in mindere mate.
En in hoeverre merk je bijv 40ms lag?
Alleen bij fps inderdaad en dan nog, als je niet beter weet schiet je gewoon ff wat eerder.
Maar als het inderdaad aan de electronica van de overdrive ligt, dan moet er alleen wat extra geklaagd worden over lag bij de monitorfabrikanten, en dan gaan ze vanzelf snellere electronica gebruiken.
Je kan mij namelijk moeilijk wijs maken dat het overdrien van zo'n monitor zoveel rekenwerk kost...
Ik heb vorige week de Samsung 205BW besteld bij PC Megastore. Hij wordt 20 juni verwacht bij hun. Jammer dat er nog een aantal vage zaken zijn m.b.t. de precieze aansluitingen, maar over twee weken weten we meer 
Volgensmij kun je in de budgethoek bijna geen beter scherm krijgen, zeker als je bekijkt dat hij wel in hoogte verstelbaar is in tegenstelling tot de vergelijkbare Acer of Benq.
Volgensmij kun je in de budgethoek bijna geen beter scherm krijgen, zeker als je bekijkt dat hij wel in hoogte verstelbaar is in tegenstelling tot de vergelijkbare Acer of Benq.
Goh, wat vernieuwendFaceDown schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:44:
[...]
?
Ik zoek zelf trouwens een GROOT scherm. Mijn eisen:
- GROOT
- widescreen
- goedkoop
Wat is het goedkoopste scherm dat ik kan kopen, en is dit geschikt voor het normale windowsgebruik en photoshoppen?

Hebbie de TS al doorgenomen

Ik wil hem eigenlijk ook bestellen, alleen ik wacht liever nog ff een weekje zodat ik zeker weet dat hij niet nog een keer uitgesteld wordFauna schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:54:
Ik heb vorige week de Samsung 205BW besteld bij PC Megastore. Hij wordt 20 juni verwacht bij hun. Jammer dat er nog een aantal vage zaken zijn m.b.t. de precieze aansluitingen, maar over twee weken weten we meer
Dit lijkt me idd een mooi scherm voor een mooie prijs
Als je hem hebt wil je zeker wel een review schrijven een wat foto's maken
[ Voor 49% gewijzigd door Dubbel Fristie op 05-06-2006 23:34 ]
Ik vraag me nu toch wel af of de 205BW ook input lag heeft. Het is een TN paneel, 6ms. Overdrive waarschijnlijk dus.
Overigens: "als je niet beter weet schiet je wat eerder" en hoe doe je dat als je pas 50ms later de enemy ziet?
overigens, zit het niet in de videokaart? denk het haast niet, maar zou wel willen kijken hoe het met een andere graka werkt.
Overigens: "als je niet beter weet schiet je wat eerder" en hoe doe je dat als je pas 50ms later de enemy ziet?
overigens, zit het niet in de videokaart? denk het haast niet, maar zou wel willen kijken hoe het met een andere graka werkt.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Hoeveel kleuren heeft dat scherm precies? Op de Samsung UK staat 16,7. Maar op de Poolse(?) Samsung site staat 16,2 miljoen kleuren.Fauna schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:54:
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Als het een TN paneel is zoals je ook in de TS kan lezen dan zou je dus kunnen weten dat het pannel 6bits per kleur heeft met een totaal van 18bits aan totaliteit van "echte" kleuren. Een een totaal van 16.2 miljoen aan kleuren. Het kleurspectrum is dus kleiner en minder correct van van IPS, MVA en PVA (in de meeste gevallen). En daardoor minder geschikt voor serieuze taken.YellowNeck schreef op maandag 05 juni 2006 @ 23:42:
[...]
Hoeveel kleuren heeft dat scherm precies? Op de Samsung UK staat 16,7. Maar op de Poolse(?) Samsung site staat 16,2 miljoen kleuren.
Verwijderd
Ik denk dat ik dat hele input lag gebeuren maar voor lief neem en voor de 215TW ga
Ik zal toch ooit een beslissing moeten nemen niet waar.
Ik zit nu achter een 930BF. Zou deze ook input lag hebben dan?
Woei ik heb sinds pas een HPL2335 aangeschaft:

Vorige scherm: Iiyama 17" E431 (10ms, nu dus 16ms maargoed dat zie je niet)....
Mocht iemand een review willen geef een gil

Gil.
Kan je trouwens ook even de specs neerzetten?
Kan je trouwens ook even de specs neerzetten?
Het is niet echt een review maar tog weer een stukje tekst met wat specs over de Samsung 205BW in het Frans:
http://www.hitechavenue.c...-tft-20-wide-syncmas.html
http://www.hitechavenue.c...-tft-20-wide-syncmas.html
Vertaling via Google in het Engels: http://translate.google.c...-tft-20-wide-syncmas.html
[ Voor 5% gewijzigd door Youri Carma op 06-06-2006 02:47 ]
Has Balls
Vertaling in het Engels van eerder in deze topic aangehaalde review van een Franse site: http://translate.google.c...icle-moniteur-1253-1.html
Fujitsu-Siemens S20-1W € 493,-

"Germanic quality"Das nie verkeerd!
Opmerkelijk: "Best Editors Choice Tom's Hardware France Juni 2006":n-i-x schreef op zondag 04 juni 2006 @ 16:24:
Review
Ik ben niet heel goed in Frans, maar dit haal ik eruit:
NEC 20WGX2(Overdrive IPS)
- Laag contrast(400:1)
- Zeer goede kleurweergave
- Slechte uniformiteit(bovenkant is 40% donkerder dan het midden)
- Net zo snel als een overdrive TN
- Overshoot bij donkere kleuren
Belinea 10 30 30(Overdrive MVA)
- Redelijk contrast(565:1)
- Redelijke kleurweergave(rood en groen zijn goed, maar de kleuren zijn te blauwig)
- Goede uniformiteit
- Iets langzamer dan overdrive TN
Viewsonic VX2025WM(Overdrive MVA)
- Contrast niet gemeten
- Redelijke kleurweergave(rood is goed, maar iets te veel blauw en groen)
- Goede uniformiteit
Fujitsu-Siemens Scaleoview S20-1W(Overdrive MVA)
- Hoog contrast(714:1)
- Redelijke kleurweergave(rood is goed, maar veel te veel blauw en te weinig groen)
- Erg goede uniformiteit
ACER Ferrari F20(Overdrive IPS)
- Hoog contrast(682:1)
- Slechte kleurweergave(rood en groen zijn goed, maar veel te veel blauw)
- Redelijke uniformiteit
- Langzaam, snelheid van TN zonder overdrive
- Geen overshoot
Benq FP202W(TN)
- Redelijk contrast(576:1)
- Geen info over kleurweergave voor kalibratie
- Redelijke uniformiteit
- Langzaam
- Geen overdrive, dus geen overshoot
Fujitsu-Siemens S20-1W € 493,-

"Germanic quality"Das nie verkeerd!
if there is a winner of this comparative, it is well Fujitsu-Siemens S20-1W. It is the most general-purpose monitor which we saw. Its performances in the video games correct, its are made colors is good and especially, it is able to post a film correctly. If it is not yet perfect, it is at least the best than we saw in 20 broad inches. It is the monitor which we recommend in this diagonal.
[ Voor 255% gewijzigd door Youri Carma op 06-06-2006 03:23 ]
Has Balls
Nog even een waarschuwing voor degenen die nog géén 20" of grotere TFT gekocht hebben:
Als je op je werk een 17" CRT hebt is dat ineens heel erg afkicken
Als je op je werk een 17" CRT hebt is dat ineens heel erg afkicken
[ Voor 6% gewijzigd door posttoast op 06-06-2006 09:20 ]
Hoe verhoudt de hoogte van een 20" 16:9 scherm zich nou tot een 17" 4:3 scherm?
Groetjes, FaceDown.
http://gathering.tweakers...s/img529/848/729435zo.gifFaceDown schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:19:
Zie de topicstart:FaceDown schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:19:
Damn JorizzzBij de meeste breedbeeld monitoren heb je echter verticaal ongeveer evenveel pixels als een traditionele 17" monitor, zoals in onderstaand bovenstaand plaatje te zien is.
Hm, wel vreemd dan, want overal waar ik kijk zie ik dat het 16,7 miljoen kleuren zijn. Zelfs in de Nederlandse handleiding: 16,7 M kleuren (8bit + RGB)n00bs schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 00:12:
[...]
Als het een TN paneel is zoals je ook in de TS kan lezen dan zou je dus kunnen weten dat het pannel 6bits per kleur heeft met een totaal van 18bits aan totaliteit van "echte" kleuren. Een een totaal van 16.2 miljoen aan kleuren. Het kleurspectrum is dus kleiner en minder correct van van IPS, MVA en PVA (in de meeste gevallen). En daardoor minder geschikt voor serieuze taken.
[ Voor 4% gewijzigd door Fauna op 06-06-2006 11:17 ]
Thanks. 20" wide is dus eigenlijk een breder 17" scherm. Ik wist ook niet dat 20" qua oppervlak aanzienlijk groter das dan 20" wide. Nou twijfel ik weer

Groetjes, FaceDown.
Even een vraagje over de Acer AL2051Ws.
De voet is niet ontkoppelbaar, aangezien de aansluitingen daar in zitten?
Is het scherm wel ophangbaar? met VESA 75 of VESA 100 standaard..? kan iemand foto maken van de achterkant?
Heb nu namelijk een Samsung 730BF, maar vind dat naderhand toch te klein
(had hiervoor 21" CRT...)
Hoe staat de Acer tegenover die Samsung?
Is het scherm wel ophangbaar? met VESA 75 of VESA 100 standaard..? kan iemand foto maken van de achterkant?
Heb nu namelijk een Samsung 730BF, maar vind dat naderhand toch te klein
Verwijderd
Mwah valt ook wel weer mee. Ik vind 2 vensters naast elkaar wel fijner. Bij een 4:3 scherm gaat dat iets minder makkelijkFaceDown schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:47:
[...]
Thanks. 20" wide is dus eigenlijk een breder 17" scherm. Ik wist ook niet dat 20" qua oppervlak aanzienlijk groter das dan 20" wide. Nou twijfel ik weer
Verwijderd
Mensen, ik kan een HP L2335 overnemen van een collega. Zal ik dit scherm nemen voor games en hd-films? of heeft dit scherm ook last van vertraging enz?
Ik wil dit scherm gaan gebruiken in combinatie met mijn xbox360 enz.
Ik wil dit scherm gaan gebruiken in combinatie met mijn xbox360 enz.
Moet je Morphine hierboven vragen die heeft er een zo te zien
Groetjes, FaceDown.
Maak vanmiddag/vanavond een foto, als hij er nog niet is.BiG-GuY schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:50:
Even een vraagje over de Acer AL2051Ws.
Heb nu namelijk een Samsung 730BF, maar vind dat naderhand toch te klein(had hiervoor 21" CRT...)
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Verwijderd
Morphine zou je aub een kleine review willen makenMorphine schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 00:29:
Woei ik heb sinds pas een HPL2335 aangeschaft:
[afbeelding]
alvast heel erg bedankt
Facedown,, ik heb mijn hoofd er helemaal niet meer bij door de mooie aanbieding van mijn collega
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 11:58 ]
Verwijderd
Ik vroeg me dus af wat er gebeurde met de TFT's die niet aan de "pixelgarantie" voldeden. Een dode pixel scheelt toch even 30% in de prijs. Je hebt mensen die alleen die ene dode pixel zien, ik zelf zie na 5 minuten alleen nog die andere miljoen wel werkende pixels ;-)RoD schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:11:
Er zijn ook verschillende webshops die dit soort TFT's "erbij" verkopen. Informatique doet dit bijvoorbeeld.
Nog bedankt RoD voor je tip.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 14:04 ]
ga ik nog voor je doen! eerst ff werken! alvast hier een leuke reviewlegdiver schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:52:
darkphoenix zou je meer foto kunnen plaatsen??? of foto's naar mijn e-mail adres kunnen sturen?
Groetjes,
legdiver
[...]
http://www.trustedreviews...cle.aspx?page=6128&head=0
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Dit was toch het "20" TFT en groter" topic?

Has Balls
Kan mij er niet echt wat bij voorstellenYouri Carma schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:08:
Dit was toch het "20" TFT en groter" topic?
[afbeelding]
Als ze nou iemand ernaast hadden gezet, of een ander voorwerp mee hadden genomen in de foto....
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Het bordje linksonder 
Iemand ernaast zetten is ook niet echt betrouwbaar om de grootte in te schatten, daar nemen ze meestal van die kleine mensen voor...
Iemand ernaast zetten is ook niet echt betrouwbaar om de grootte in te schatten, daar nemen ze meestal van die kleine mensen voor...
Ik zit nu ook achter een 930BF en ik weet haast wel zeker dat deze ook input lag heeft.Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 00:26:
Ik denk dat ik dat hele input lag gebeuren maar voor lief neem en voor de 215TW gaIk zal toch ooit een beslissing moeten nemen niet waar.
In BF2 heb ik behoorlijk vaak het idee dat mijn muis hapert.
Na het vervangen hiervan voor een G7 weet ik zeker dat het mijn muis niet meer kan zijn.
Maar zeker weten doe ik het niet.
Wil je het zeker weten dan moet je er een crt naastzetten en de stopwatch test doen.
Ben benieuwd of ik er met mijn 3007 straks nog last van heb.
HP L2335 - 23" TFTVerwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:57:
[...]
Morphine zou je aub een kleine review willen makenik kan namelijk datzelfde scherm overnemen van een collega maar zou toch graag willen weten hoe dit scherm is met games en het aansluiten van eventueel een xbox360 enz.
alvast heel erg bedankt
Facedown,, ik heb mijn hoofd er helemaal niet meer bij door de mooie aanbieding van mijn collegasorry.

Zowiezo even hier kijken: reviews: Het neusje van de zalm onder de loep: vier 23" LCD's getest Er is namelijk al een review door GoT gedaan.
Mijn belangrijkste specs:
- formaat: 23"
- 16ms responsetijd
- Verticaal kantelbaar (al vindt ik de Pivot software die meegeleverd is niet alles, wellicht zijn hier betere alternatieven voor- heb ik me nog niet inverdiept)
- Verder kan het scherm 35 graden links en rechts bewegen en 5graden omhoog en omlaag wat ik gewoon een must vindt met zo'n groot scherm
Ik heb het scherm aangesloten op mijn P4 3.2Ghz die een Geforce 6600GT videokaart heeft. Maar heb sindsdien wel mijn geheugen uitgebreid van 1gb naar 3gb. Omdat ik nu lekker veel ruimte heb (1900x1220pixels, wat dus gelijk HDTV compatible is
Verder speel ik weinig spellen, heb alleen laatste Tomb Raider: Legend op volledige resolutie (+widescreen) gedraait en dat ging écht soepel (geloof niet alles op high specs) en dat zag er echt schitterend uit op zo'n gigantisch scherm.
Halleluja ghosting is verleden tijd
En dan even hoe het staat :

(Overigens wat ik jammer vindt is dat het geen ingebouwde TV ontvanger (coax of dat nieuwe digitale verhaal) inzich heeft of hoe je het ook mag noemen)
[ Voor 8% gewijzigd door Morphine op 06-06-2006 19:03 ]
Verwijderd
Na ja ok, des te meer een bevestiging dan voor mij, dat ik de input lag niet al te serieus ga nemen, want ik heb nog nooit iets gemerkt ervan in BF2 of welke shooter dan ook .justifire schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 17:51:
[...]
Ik zit nu ook achter een 930BF en ik weet haast wel zeker dat deze ook input lag heeft.
In BF2 heb ik behoorlijk vaak het idee dat mijn muis hapert.
Na het vervangen hiervan voor een G7 weet ik zeker dat het mijn muis niet meer kan zijn.
Maar zeker weten doe ik het niet.
Wil je het zeker weten dan moet je er een crt naastzetten en de stopwatch test doen.
Ben benieuwd of ik er met mijn 3007 straks nog last van heb.
Nu nog ff goed nadenken of het wel een 215TW gaat worden..
Je hoeft het niet serieus te nemen, het is er gewoon.Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:08:
[...]
Na ja ok, des te meer een bevestiging dan voor mij, dat ik de input lag niet al te serieus ga nemen, want ik heb nog nooit iets gemerkt ervan in BF2 of welke shooter dan ook .
Of je er last van hebt is een 2de.
Als je niet beter weet pas je jezelf er gewoon op aan.
Kwestie van ff iets eerder op de knop drukken
Verwijderd
Maar moet toch eerst mijn 930BF nog verkopen voor een leuk prijsje, dus als iemand interesse heeft, aarzel niet om me even te contacten
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 19:18 ]
Die zullen vast niet in een 20" en groter topic kijkenVerwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:17:
lol dat scheelt dan weer, dan heb ik het mezelf al aangeleerd blijkbaar.
Maar moet toch eerst mijn 930BF nog verkopen voor een leuk prijsje, dus als iemand interesse heeft, aarzel niet om me even te contacten
Mail maar een leuk aanbod naar thijs (at) ospeldijk (punt) nl, ik ben nog zoekende dus...Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:17:
lol dat scheelt dan weer, dan heb ik het mezelf al aangeleerd blijkbaar.
Groetjes, FaceDown.
Ja, maar zo'n bordje is nou ook niet echt wat. Kan ook een klein bordje zijnn-i-x schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 17:13:
Het bordje linksonder
Beste is een 12cm CD ofzo, daar zijn we allemaal bekend mee
Ikzelf zit ook te denken over 2x 215TW ipv 1x 2407, maar waar ik benieuwd naar ben is wat voor jou de twijfelpunten nog zijn? (kijken of ik ergens nog niet aan gedacht heb)..Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:08:
[...]
Verwijderd
Bedankt man.. maar ik had je monitor echt een stuk groter verwacht. Ik ga hem morgen of overmorgen even bij mijn collega bekijken en als alles goed is neem ik hem dan meteen meeMorphine schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:00:
[...]
HP L2335 - 23" TFT
[afbeelding]
Zowiezo even hier kijken: reviews: Het neusje van de zalm onder de loep: vier 23" LCD's getest Er is namelijk al een review door GoT gedaan.
Mijn belangrijkste specs:
- formaat: 23"
- 16ms responsetijd
- Verticaal kantelbaar (al vindt ik de Pivot software die meegeleverd is niet alles, wellicht zijn hier betere alternatieven voor- heb ik me nog niet inverdiept)
- Verder kan het scherm 35 graden links en rechts bewegen en 5graden omhoog en omlaag wat ik gewoon een must vindt met zo'n groot scherm
Ik heb het scherm aangesloten op mijn P4 3.2Ghz die een Geforce 6600GT videokaart heeft. Maar heb sindsdien wel mijn geheugen uitgebreid van 1gb naar 3gb. Omdat ik nu lekker veel ruimte heb (1900x1220pixels, wat dus gelijk HDTV compatible is) kan ik nu veel plaatjes kwijt op mn scherm, en daar was het geheugen wat te krap voor :-) (het zijn dan ook grote platen hé
).
Verder speel ik weinig spellen, heb alleen laatste Tomb Raider: Legend op volledige resolutie (+widescreen) gedraait en dat ging écht soepel (geloof niet alles op high specs) en dat zag er echt schitterend uit op zo'n gigantisch scherm.
Halleluja ghosting is verleden tijd![]()
En dan even hoe het staat : [afbeelding]
(Overigens wat ik jammer vindt is dat het geen ingebouwde TV ontvanger (coax of dat nieuwe digitale verhaal) inzich heeft of hoe je het ook mag noemen)
Eigenlijk zou ik heel graag een foto willen zien met jou monitor erop en ernaast een 20" lcd breedbeeld monitor..
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 22:36 ]
Behalve dat een CRT geen TFT is zou ik een ding met een grote toeter erachter, hoog energieverbruik, onscherp beeld, onrustig beeld, en slechte kleurweergave(bij de meesten vergelijkbaar met de slechtere TFT's van nu) niet echt ultiem noemen.
Als jij er anders over denkt dan kan je ergens een CRT vs TFT topic opzoeken of een ultieme CRT topic starten, maar hier is het best off-topic.
Dan gaa ze er straks mini-cd's naast houden en heb je nog steeds geen goed idee van de grootte...YellowNeck schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:24:
Beste is een 12cm CD ofzo, daar zijn we allemaal bekend mee
Verwijderd
Nou, het is niet zo zeer dat ik twijfel aan deze monitor ( of het moeten de reviews zijn, waarvan sommigen zeggen dat het geen échte gamers monitor is ), maar meer óf ik hem wel wil kopen, of dat er nog wat andere alternatieven zijn. Ook gezien de prijs natuurlijk, want een kleine 600 euro is niet niks uiteraard.DeFeCt schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:34:
[...]
Ikzelf zit ook te denken over 2x 215TW ipv 1x 2407, maar waar ik benieuwd naar ben is wat voor jou de twijfelpunten nog zijn? (kijken of ik ergens nog niet aan gedacht heb)..
Wat wel zo is, is dat ik wel persé een breedbeeld scherm wil. Plus dat de zaak waar ik hem wil gaan kopen ( Euromaxi, ik woon in Spijkenisse ) niet zo gek veel alternatieven in zijn assortiment heeft. Ik koop zo'n scherm niet via een internet shop. Ik twijfel nog tussen deze 215TW of de 214T, maar aangezien die laaste 100 euro duurder is, gaat mijn voorkeur tóg uit naar de 215TW.
Dank voor al de input lag links! Van de Samsung 244T is die input lag toch wel heeel erg jammer. Is er iemand die de test met de stopwatch en clone display op crt en tft uit kan voeren op de Samsung 214T? Ik kan iig op Google geen resultaten vinden. Want dat is eigenlijk na de (veel te ver over budget zijnde) 244T toch wel mijn favoriet na al deze tijd. Maar als deze dezelfde electronica heeft en ook 40-60 ms input lag heeft, gaat die toch echt afvallen. En dan heb ik helemaal geen favoriet meer...
Edit: heb wel http://www.flatpanels.dk/...5bed4086e30ea802fcd829607 gevonden, maar ik weet geen Deens naar leesbaar vertaalsite.
Edit: heb wel http://www.flatpanels.dk/...5bed4086e30ea802fcd829607 gevonden, maar ik weet geen Deens naar leesbaar vertaalsite.
[ Voor 20% gewijzigd door DaCoTa op 07-06-2006 00:57 ]
Ik lach me werkelijk dood om al die verhalen van inputlag en zo verder en iemand vroeg mij hier op got even wat games te fps te spelen. nou dat heb ik gedaan Bijvoorbeeld farcry op 1920x1200, HL episode one ,deathmatch,day of defeat Hitman bloodmoney ,FEAR., wat games op me 360.DaCoTa schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:55:
Dank voor al de input lag links! Van de Samsung 244T is die input lag toch wel heeel erg jammer. Is er iemand die de test met de stopwatch en clone display op crt en tft uit kan voeren op de Samsung 214T? Ik kan iig op Google geen resultaten vinden. Want dat is eigenlijk na de (veel te ver over budget zijnde) 244T toch wel mijn favoriet na al deze tijd. Maar als deze dezelfde electronica heeft en ook 40-60 ms input lag heeft, gaat die toch echt afvallen. En dan heb ik helemaal geen favoriet meer...
Ik zie geen problemen alleen maar genieten is het. PIP is ook wel een leuke feat als ik aan het xboxen ben. of tijdens het internetten op xboxlive dingen wil downloaden zonder steeds van source te switchen.
Als je een 244t koopt ben je verzekerd van een top scherm met mocht het ooit wat worden DHCP ondersteuning en je ben weer wat anders dan een dell gebruiker
Even een belangrijke vraag aangezien ik van plan ben om vandaag de Acer AL2051Ws te bestellen.
Kan deze monitor ook oudere games die geen breedbeeld resoluties ondersteunen in 4:3 weergeven met zwarte balken aan de zijkant?
Ik heb hier nu een 19" Mirai widescreen TFT tijdelijk staan en daar kan dat dus niet mee en ziet het spel er ongelofelijk beroerd uit (spellforce order of dawn in dit geval)..
Dat is wel een vereiste voor mij eigenlijk, zo nee enig idee welke monitor dat wel goed doet?
Kan deze monitor ook oudere games die geen breedbeeld resoluties ondersteunen in 4:3 weergeven met zwarte balken aan de zijkant?
Ik heb hier nu een 19" Mirai widescreen TFT tijdelijk staan en daar kan dat dus niet mee en ziet het spel er ongelofelijk beroerd uit (spellforce order of dawn in dit geval)..
Dat is wel een vereiste voor mij eigenlijk, zo nee enig idee welke monitor dat wel goed doet?
Verwijderd
Dat dacht ik eerst ook. Maar ondertussen wil ik niet meer terug. En om dat niet te vergeten staat de oude 21 inch CRT ernaast
Aangezien ik nu afweeg tussen die 2051 en de 205BW en Benq 202 ben ik best benieuwd hoe dat zit, want het is en blijft een mooi scherm vehalve de voet..spk2go schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:49:
[...]
Maak vanmiddag/vanavond een foto, als hij er nog niet is.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ik heb even een mailtje gestuurd naar Euromaxi waneer de Samsung 205BW komt en of er een DVI kabel bij zit. Als hij dr in 2 weken niet is ga ik voor de Benq
(Uit het niets)
Nou de knoop is doorgehakt. Ik heb vandaag bij Euromaxi de Samsung 215TW besteld met pixelgarantie. Had gebeld met Computerfarm, want daar was hij goedkoper, maar daar hebben ze geen pixelgarantie. De telefoniste ging namelijk voor me op de Samsung website kijken.
Ik lees dit forum nu al een hoop weken en vond het tijd maar eens iets neer te zetten.
Waarom de 215TW, omdat Samsung heb ik het idee hele degelijke monitoren maakt (uit topic-lees ervaring) En omdat breedbeeld steeds meer geaccepteerd wordt en gewoon verdraaide handig is.
Tevens is de contrastverhouding erg indrukwekkend en heeft hij superveel aansluitingen.
Ik heb nu een 17" CRT van Compaq, dus ik ben erg benieuwd naar de kijksensatie.
Ik doe 3d ontwerpen, photoshop, muziek bewerken en game zo nu en dan, maar wil wel het beste, ook als ik maar 1 keer UT zal spelen. Verder kijk ik veel films.
Dat over die input-lag begint me neus uit te komen. Als ze het toch bijna allemaal hebben, dan maakt dat ook niet uit (als ze het hebben).
Ik maak verder ook geen foto's van mijn beeldscherm met een sluitertijd van 1/1000 seconde, dus last van enige vorm van ghosting verwacht ik ook niet echt te hebben.
Ik laat het weten als ie binnen is..
Nou de knoop is doorgehakt. Ik heb vandaag bij Euromaxi de Samsung 215TW besteld met pixelgarantie. Had gebeld met Computerfarm, want daar was hij goedkoper, maar daar hebben ze geen pixelgarantie. De telefoniste ging namelijk voor me op de Samsung website kijken.
Ik lees dit forum nu al een hoop weken en vond het tijd maar eens iets neer te zetten.
Waarom de 215TW, omdat Samsung heb ik het idee hele degelijke monitoren maakt (uit topic-lees ervaring) En omdat breedbeeld steeds meer geaccepteerd wordt en gewoon verdraaide handig is.
Tevens is de contrastverhouding erg indrukwekkend en heeft hij superveel aansluitingen.
Ik heb nu een 17" CRT van Compaq, dus ik ben erg benieuwd naar de kijksensatie.
Ik doe 3d ontwerpen, photoshop, muziek bewerken en game zo nu en dan, maar wil wel het beste, ook als ik maar 1 keer UT zal spelen. Verder kijk ik veel films.
Dat over die input-lag begint me neus uit te komen. Als ze het toch bijna allemaal hebben, dan maakt dat ook niet uit (als ze het hebben).
Ik maak verder ook geen foto's van mijn beeldscherm met een sluitertijd van 1/1000 seconde, dus last van enige vorm van ghosting verwacht ik ook niet echt te hebben.
Ik laat het weten als ie binnen is..
Ik ben benieuwd naar de levertijd, want ook wil bij hun gaan bestellen.
Wees blij dat je je er niet aan hoeft te ergeren... Niet iedereen heeft er last van, maar het zit er wel degelijk... het is maar net hoe 'gevoelig' je er voor bent.darkphoenix schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 07:39:
[...]
Ik lach me werkelijk dood om al die verhalen van inputlag en zo verder en iemand vroeg mij hier op got even wat games te fps te spelen. nou dat heb ik gedaan Bijvoorbeeld farcry op 1920x1200, HL episode one ,deathmatch,day of defeat Hitman bloodmoney ,FEAR., wat games op me 360.
...
[ Voor 5% gewijzigd door BaT op 07-06-2006 14:15 ]
He top dat je het hebt geprobeerd, ik was degene die je vroeg om het uit te testen. Je brengt me weer een stukje dichterbij de aankoop van eeb 244T. Misschien kijk ik toch nog ff de kat uit de boom en koop ik uiteindelijk de 245T, maar bedankt voor de info iig!darkphoenix schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 07:39:
[...]
Ik lach me werkelijk dood om al die verhalen van inputlag en zo verder en iemand vroeg mij hier op got even wat games te fps te spelen. nou dat heb ik gedaan Bijvoorbeeld farcry op 1920x1200, HL episode one ,deathmatch,day of defeat Hitman bloodmoney ,FEAR., wat games op me 360.
Ik zie geen problemen alleen maar genieten is het. PIP is ook wel een leuke feat als ik aan het xboxen ben. of tijdens het internetten op xboxlive dingen wil downloaden zonder steeds van source te switchen.
Als je een 244t koopt ben je verzekerd van een top scherm met mocht het ooit wat worden DHCP ondersteuning en je ben weer wat anders dan een dell gebruikerals zou ik zeker ook geen moeite hebben met een lekkere dell.
Oei, ik zit momenteel op school, en kom vanavond thuis. De foto's staan al op mijn pc, ik moet ze alleen nog even uploaden en online zetten. Vanavond laat of morgenochtend vroeg.noksiejus schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:54:
[...]
Aangezien ik nu afweeg tussen die 2051 en de 205BW en Benq 202 ben ik best benieuwd hoe dat zit, want het is en blijft een mooi scherm vehalve de voet..
pakt agenda
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Ik begin weer te twijfelen over 20" op 1680*1050, of 21" op die resolutie.
De dotpitch van de eerste is 0.264, en die van de tweede is 0.274.
Hoe erg is dit verschil zichtbaar? Iemand met ervaring? (aangezien ik het scherm nergens kan bekijken).
Op het werk staan 0.29'ers (HP1940), en dat is écht verschrikkelijk...
Hoe erg is dit verschil zichtbaar? Iemand met ervaring? (aangezien ik het scherm nergens kan bekijken).
Blij dat jij er om kan lachendarkphoenix schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 07:39:
[...]
Als je een 244t koopt ben je verzekerd van een top scherm met mocht het ooit wat worden DHCP ondersteuning en je ben weer wat anders dan een dell gebruikerals zou ik zeker ook geen moeite hebben met een lekkere dell.
Het was voor mij destijds een van de belangrijkste redenen om van ISDN naar ADSL te gaan (60ms -> 8ms ping)
Dat verschil is zeker merkbaar en laat ik me echt niet afnemen door een monitor
[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 07-06-2006 17:41 ]
Nou, voor een scherm van 1100 en nog wat euro mag ik toch best kritisch zijn lijkt me. Ik ken het effect en weet gewoon dat ik me er aan ga ergeren, aan het niet synchroon lopen van beeld en geluid met films, met het werken in windows, met games. Die ergernis wil ik me gewoon besparen. 50 of 60ms lijkt misschien weinig, maar dat kan - en dat is idd persoonlijk - ontzettend vervelend zijn.darkphoenix schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 07:39:
En wat justfire zegt is idd waar, met dat verschil dat een game engine rekening kan houden met 60ms ping, maar geen rekening kan houden met 60ms input lag.
[ Voor 10% gewijzigd door DaCoTa op 07-06-2006 17:41 ]
Dan zou ik voor de 20" gaan ... er komt kwa informatie net zo veel in te staan als in de 21", alleen dan net ietsjes scherper ...UltraSub schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:59:
Ik begin weer te twijfelen over 20" op 1680*1050, of 21" op die resolutie.
Tuurlijk mag en moet iedereen kritisch zijn! maar ik merk gewoon niks! vandaar mijn verbijseringDaCoTa schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:40:
[...]
Nou, voor een scherm van 1100 en nog wat euro mag ik toch best kritisch zijn lijkt me. Ik ken het effect en weet gewoon dat ik me er aan ga ergeren, aan het niet synchroon lopen van beeld en geluid met films, met het werken in windows, met games. Die ergernis wil ik me gewoon besparen. 50 of 60ms lijkt misschien weinig, maar dat kan - en dat is idd persoonlijk - ontzettend vervelend zijn.
En wat justfire zegt is idd waar, met dat verschil dat een game engine rekening kan houden met 60ms ping, maar geen rekening kan houden met 60ms input lag.
I know, maar das net mijn punt. Hoevéél scherper. Als het bijna niet te zien is qua scherpte (wat ik me best kan voorstellen), dan heb ik liever een scherm wat een tikkie groter is. Dat, en het feit dat het gewoon een tft is met goede specs/design, laten me zo enorm twijfelenBaT schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:40:
[...]
Dan zou ik voor de 20" gaan ... er komt kwa informatie net zo veel in te staan als in de 21", alleen dan net ietsjes scherper ...
Hoi ik zat zelf te denken aan een 24inch scherm, de samsung 244T. Nu zie ik hier iets over een 245T, waarschijnlijk de opvolger dus. Maar als ik google kan ik niets vinden Is dit een gerucht? Of zit er echt elk moment een 245T aan te komen en kan ik beter even wachten met kopen?
Ik mag hopelijk aannemen dat elke nieuwe generatie beter wordt ipv slechter :-)
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Verwijderd
ik heb dit ook al eens gehad met een oudere 15" tft scherm, gewoon zonder merk,, dat ding deed het gewoon erg goed en ik gamede daar ook af en toe op en andere hadden het toen al over de gekste dingen terwijl ik daar echt geen last van had.darkphoenix schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:34:
[...]
Tuurlijk mag en moet iedereen kritisch zijn! maar ik merk gewoon niks! vandaar mijn verbijsering
Ik hoop dat ik met mijn nieuwe pc en mijn nieuwe monitor ook geen last krijg van die dingen. zal wel meevallen denkik
Hij zit er aan te komen maar hoeveel weken / maanden het nog duurt? Het zou me niet verbazen als het nog een half jaar duurt.....ErikRo schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:24:
Hoi ik zat zelf te denken aan een 24inch scherm, de samsung 244T. Nu zie ik hier iets over een 245T, waarschijnlijk de opvolger dus. Maar als ik google kan ik niets vinden Is dit een gerucht? Of zit er echt elk moment een 245T aan te komen en kan ik beter even wachten met kopen?

dit is m, en zie ook de start post!
Oja en niet iedere nieuwe serie is een vooruitgang, tenminste zeker niet de eerste batch kijk maar naar de 07 serie van 24" Dell schermen (gnagnagna leedvermaak om al die centjes en levertijden
[ Voor 14% gewijzigd door Webbah op 07-06-2006 21:13 ]
De gemiddelde reactietijd is 200ms (wanneer je een impuls verwacht dus, wat bij games niet opgaat).. daarop maakt die paar ms verschil tussen monitoren echt geen reet uit. Maar ik kan er wel om lachen dat mensen om zo'n hoax honderden euro's meer geld uitgeven zonder er logisch (= wetenschappelijk in dit geval) erbij na te denken.
Daar wil ik nog ff aan toevoegen: Als ik m'n muis beweeg, dan beweegt 'ie ook op het scherm. Daar zit geen merkbare vertraging tussen. En ik heb een goedkoop TFT'tje van een paar jaar geleden. Met games ga je dat echt niet opeens wel merken.
Daar wil ik nog ff aan toevoegen: Als ik m'n muis beweeg, dan beweegt 'ie ook op het scherm. Daar zit geen merkbare vertraging tussen. En ik heb een goedkoop TFT'tje van een paar jaar geleden. Met games ga je dat echt niet opeens wel merken.
[ Voor 29% gewijzigd door FaceDown op 07-06-2006 21:18 ]
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
50ms input lag is toch weer zo'n 25% meerFaceDown schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:11:
De gemiddelde reactietijd is 200ms (wanneer je een impuls verwacht dus, wat bij games niet opgaat).. daarop maakt die paar ms verschil tussen monitoren echt geen reet uit. Maar ik kan er wel om lachen dat mensen om zo'n hoax honderden euro's meer geld uitgeven zonder er logisch (= wetenschappelijk in dit geval) erbij na te denken.
En de inputlag ligt waarschijnlijk aan de hogere resoluties gok ik. Bij jou simpele tft-tje hoeft er zo goed als geen data doorheen.
Dan nog.. data door een koperdraadje van krap een meter doet er echt geen 50ms over om aan de andere kant te komen. Het zal eerder de 2e poort van die video-opstelling zijn die het signaal 50ms later uitstuurt. Op sommige foto's is helemaal geen input lag te zien, wat bewijst dat er sowieso vanalles niet klopt. Je kan me niet wijsmaken dat die input lag variabel is.
Groetjes, FaceDown.
Keiharde bewijzen (fotos) en nog kunnen we je niks wijsmakenFaceDown schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:23:
Dan nog.. data door een koperdraadje van krap een meter doet er echt geen 50ms over om aan de andere kant te komen. Het zal eerder de 2e poort van die video-opstelling zijn die het signaal 50ms later uitstuurt. Op sommige foto's is helemaal geen input lag te zien, wat bewijst dat er sowieso vanalles niet klopt. Je kan me niet wijsmaken dat die input lag variabel is.
Bovendien, speel jij eens een fps met ping 200, eens kijken of je reactie echt niet door heeft dat je eerder moet schieten ?
[ Voor 11% gewijzigd door justifire op 07-06-2006 21:27 ]
Reactietijd 200ms? als ik hier bv test: http://www.haycap.nl/app-c/reactie/reactie.htm haal ik meestal 250ms. Ik weet niet wie echt constant sneller kan?
Maar 50ms, is wel natuurlijk 50ms erbij... als ik op een server game met een ping van 100ms of 150ms... dan merk ik bij die laatste veel vertraging. Ik weet niet of je die input lag hiermee kan vergelijken?
Maar 50ms, is wel natuurlijk 50ms erbij... als ik op een server game met een ping van 100ms of 150ms... dan merk ik bij die laatste veel vertraging. Ik weet niet of je die input lag hiermee kan vergelijken?
Oke dit is natuurlijk onzin om te vergelijken met een fps.n00bs schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:29:
Reactietijd 200ms? als ik hier bv test: http://www.haycap.nl/app-c/reactie/reactie.htm haal ik meestal 250ms. Ik weet niet wie echt constant sneller kan?
Hier veranderd de kleur opeens en weet je niet wanneer.
Terwijl tijdens een fps je de tegenstander ziet rondrennen en je hem dus ziet aankomen.
Dan is het een kwestie van op de knop drukken als hij onder het vizier zit
Heb je dan echter 50ms lag dan is hij eigenlijk al onder je vizier vandaan en terwijl je dus denkt dat je hem onder je vizier hebt schiet je 50ms achter hem.
Resultaat: een misser.
Dan krijg je weer het onrealistische wat we vroeger hadden met een 56k inbel-verbinding, schieten voor het doel ipv schieten op het doel.
input lag, nieuwe trend om daar op te letten ? zelf op erg oude lcd monitor waarmee ik heb gewerkt heb ik het niet als erg ervaren. heb het zelf niet gezien.
< dit stukje webruimte is te huur >
Ik zit de hele tijd rond de 390msn00bs schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:29:
Groetjes, FaceDown.
het heeft ook niet met oud te maken maar met groot --> heel simpel gezegd kost het meer tijd om het beeld op een groter scherm te krijgen met bepaalde nieuwe technieken die kleur en scherpte weer wel bevorderen (tenminste dat is wat ik ervan begrijp)aex351 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:11:
input lag, nieuwe trend om daar op te letten ? zelf op erg oude lcd monitor waarmee ik heb gewerkt heb ik het niet als erg ervaren. heb het zelf niet gezien.
De tegenstander rent 15 km/u = 15.000 m/u = 4,17 m/sjustifire schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:36:
[...]
Oke dit is natuurlijk onzin om te vergelijken met een fps.
Hier veranderd de kleur opeens en weet je niet wanneer.
Terwijl tijdens een fps je de tegenstander ziet rondrennen en je hem dus ziet aankomen.
Dan is het een kwestie van op de knop drukken als hij onder het vizier zit
Heb je dan echter 50ms lag dan is hij eigenlijk al onder je vizier vandaan en terwijl je dus denkt dat je hem onder je vizier hebt schiet je 50ms achter hem.
Resultaat: een misser.
Dan krijg je weer het onrealistische wat we vroeger hadden met een 56k inbel-verbinding, schieten voor het doel ipv schieten op het doel.
Dat is dus 21cm in 50ms. Als iemand in een fps op bijv 30 meter afstand staat en hij schuift 21cm op, dan ga je me niet vertellen dat het spel zo nauwkeurig is dat je dan mis schiet en anders raak.
Groetjes, FaceDown.
Met ping houden alle moderne spellen tegenwoordig rekening, de server rekent vaak terug naar de situatie zoals die op jouw scherm zou zijn en bepaald dan of iets raak is of niet. Bij input lag gaat dit hele verhaal niet op omdat de input lag niet meetbaar is, er is dus niet aan te doen. Als je op een knop drukt en er zijn 50ms voorbij ben je met een gemiddeld spel (100fps) 5 frames verder. Oftewel, als iemand langsrent, schiet je altijd te laat. Ook anticiperen op bewegingen gaat niet meer, omdat je door de vertraging er niks meer aan hebt, je werkt altijd met oude gegevens. Oftewel, een 50ms input delay is veel destructiever dan een ping van 50ms.
En wat betreft de focus hierop, 3 of 4 topics terug lag de aandacht volledig bij het feit of een 16ms responsetijd scherm wel 16ms was en stiekem toch geen 25ms. Nu ligt de focus niet langer op response tijd, maar vaker op beeldkwaliteit. Maar als er opeens een fabrikant een delay van 50ms in gaat bouwen, vind ik die focus hierop eigenlijk zeer terecht. Eerst knokken om onder de 10ms response tijd te komen en nu dit? Let wel, wat ik er zo over gelezen heb is het inderdaad enorm persoonlijk of je er last van hebt, maar dat was bij de hele response tijd discussie eigenlijk ook al.
Nou, terug naar de concrete werkelijkheid: is iemand met een Samsung 214 bereid om een vergelijkingstest te doen t.o.v. een CRT?
En wat betreft de focus hierop, 3 of 4 topics terug lag de aandacht volledig bij het feit of een 16ms responsetijd scherm wel 16ms was en stiekem toch geen 25ms. Nu ligt de focus niet langer op response tijd, maar vaker op beeldkwaliteit. Maar als er opeens een fabrikant een delay van 50ms in gaat bouwen, vind ik die focus hierop eigenlijk zeer terecht. Eerst knokken om onder de 10ms response tijd te komen en nu dit? Let wel, wat ik er zo over gelezen heb is het inderdaad enorm persoonlijk of je er last van hebt, maar dat was bij de hele response tijd discussie eigenlijk ook al.
Nou, terug naar de concrete werkelijkheid: is iemand met een Samsung 214 bereid om een vergelijkingstest te doen t.o.v. een CRT?
[ Voor 6% gewijzigd door DaCoTa op 07-06-2006 23:45 ]
Wel ik volg de discussie rondom breedbeeldschermen nauwkeurig en was ook geintresseerd in de Samsung 205 BW, echter dit duurt mij te lang. Daarom ga ik een benq kopen, mede vanwege de prijs en de kwaliteit. gamen en films kijken. Schermen zoals de samsung 215 zijn al gauw 100 euro duurder. dit is 220 gulden... een hoop geld. Daarom een benq.
rkwinkel
Ik zit ook met precies hezelfde dilema, de Samsung word bij de meeste webshops over zo'n 2 weken verwachtrkwinkel schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 00:04:
Wel ik volg de discussie rondom breedbeeldschermen nauwkeurig en was ook geintresseerd in de Samsung 205 BW, echter dit duurt mij te lang. Daarom ga ik een benq kopen, mede vanwege de prijs en de kwaliteit. gamen en films kijken. Schermen zoals de samsung 215 zijn al gauw 100 euro duurder. dit is 220 gulden... een hoop geld. Daarom een benq.
Misschien nog heel ff wachten
Ik weet tog pas over een week of ik geslaagd ben of niet
Ik heb mijn 205BW alvast besteld en betaald, ik zie wel wanneer die komt, zal niet langer dan een maand duren denk ik. En ookal weet ik niks van de prestaties van dit apparaat ga ik er vanuit (samsung kennende) dat het een tof ding is, zo niet breng ik hem terug en krijg mijn geld terug, en dan ga ik misschien toch voor de (bijna 100 euro duurdere) Viewsonic VX2025W.
ja het is en blijft een hoop centjes... ja en de benq kwam goed uit de testen... derhalve... maar hoor wel hoe de Samsung is... erg nieuwsgierig... mooi scherm.
rkwinkel
Dit topic is gesloten.