[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 6

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 7.397 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08-2024

Kogando

Humordenaar

UltraSub schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:59:
Is die 215TW ook in NL in het zwart te krijgen?
Beste heer/mevrouw,

Over het algemeen zijn alle schermen van samsung zilver, we kunnen zo ver ik weer geen zwarte bestellen,

Met vriendelijke groeten,

Afdeling Verkoopondersteuning
Euromaxi Computers & Componenten

Dit bericht kreeg ik zojuist binnen. Ik heb gevraagd contact op te nemen met Samsung en mij vervolgens uitsluitsel te geven, maar ik vrees het ergste. Wat ik ook vreemd vind is dat de monitor niet op de nederlandse Samsung site staat?

[ Voor 2% gewijzigd door Kogando op 02-06-2006 19:23 . Reden: Personalia verwijderd ]

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Anoniem: 71987 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:48:
Handig zo al die schermen op een rijtje.

Bij sommige zie ik 8 ms gray to gray staan en bij andere weer 8 ms white-black-white.
Nou lijkt die laatste me sneller, maar zijn die twee te vergelijken?

Zat aan een 20" of 21" breedbeeld te denken... alleen van de keuze wordt je gek, al die types en merken.
iemand nog goeie tips?
http://translate.google.c...air=fr%7Cen&hl=en&ie=UTF8

En de Samsung 215TW natuurlijk.. als het binnen je budget past. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:00
Het zijn wel enorme prutsers bij Euromaxi. Ik heb meerdere keren aangegeven dat de monitor afgeleverd moet worden op het AFLEVERadres en niet op het factuuradres. En wat doen die sukkels? Juist... Nu moet ik dus die monitor nog vanuit Breda naar Den Haag zien te krijgen. Dan had ik hem beter in Spijkenisse bij Euromaxi zelf op kunnen halen :(

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando

Kogando

Humordenaar

posttoast schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:12:
Het zijn wel enorme prutsers bij Euromaxi. Ik heb meerdere keren aangegeven dat de monitor afgeleverd moet worden op het AFLEVERadres en niet op het factuuradres. En wat doen die sukkels? Juist... Nu moet ik dus die monitor nog vanuit Breda naar Den Haag zien te krijgen. Dan had ik hem beter in Spijkenisse bij Euromaxi zelf op kunnen halen :(
:P

Ik hoop dat ze mijn scherm wel juist afleveren. Maargoed, ik vind het wel een groot voordeel dat ze zelf op dode pixels controleren. Voor andere zaken zou ik denk ik niet zo snel bij Euromaxi bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Kogando schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:35:
[...]

Ik hoop dat ze mijn scherm wel juist afleveren. Maargoed, ik vind het wel een groot voordeel dat ze zelf op dode pixels controleren. Voor andere zaken zou ik denk ik niet zo snel bij Euromaxi bestellen.
Ja, ze zijn inderdaad goedkoop. Maar of ze de pixels goed gecontroleerd hebben kan ik in ieder geval vandaag niet meer controleren... ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbah
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-06 11:08
Verdorie, wat zit ik al een tijd te w8en op die nieuwe 24"inc schermen, zowel die van samsung als van BenQ. Geld hebbik al een tijdje opzij liggen, maar dat zit toch in een hoekje van m'n geest te branden. De 204T is niet meer leverbaar, zou dit een voorbode zijn dat de 5T's van samsung eraan zitten te komen!? Ik hoop t maar. Aan die schermen van Dell ga ik me voorlopig niet branden. Eerst wat zekerheidjes horen. Voor een nieuw scherm van Samsung of BenQ, durf ik die gok dan weer wel te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 18:56
Kogando schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:31:
[...]

Beste heer/mevrouw,

Over het algemeen zijn alle schermen van samsung zilver, we kunnen zo ver ik weer geen zwarte bestellen,

Met vriendelijke groeten,

Dit bericht kreeg ik zojuist binnen. Ik heb gevraagd contact op te nemen met Samsung en mij vervolgens uitsluitsel te geven, maar ik vrees het ergste. Wat ik ook vreemd vind is dat de monitor niet op de nederlandse Samsung site staat?
Damn!!
Het is toch niet te geloven zeg. Waarom zijn zwarte monitoren toch altijd zo slecht verkrijgbaar??
* UltraSub zucht..

/edit
Personalia in mail verwijderd. Sorry, niet op gelet.

[ Voor 12% gewijzigd door UltraSub op 03-06-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-07 20:41
Anoniem: 71987 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:48:
Handig zo al die schermen op een rijtje.

Bij sommige zie ik 8 ms gray to gray staan en bij andere weer 8 ms white-black-white.
Nou lijkt die laatste me sneller, maar zijn die twee te vergelijken?
Wanneer de reactietijd als GtG is aangegeven dan zijn meestal alle kleurovergangen ongeveer even snel.
Wanneer de reactetijd als wit->zwart->wit aangegeven is, dan zijn de andere kleurovergangen meestal een stuk langzamer(ergens tussen de 12ms GtG en 30ms GtG).
Daardoor is 8ms in praktijk sneller dan 8ms wit->zwart->wit
Zat aan een 20" of 21" breedbeeld te denken... alleen van de keuze wordt je gek, al die types en merken.
iemand nog goeie tips?
In de startpost staan een aantal monitoren die het overwegen waard zijn, en als die lijst je te lang is dan staat onderin de startpost no een kopje 'Welke monitoren zijn hot?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Kogando schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 02:11:
Vraagje nog, wat is het effect als je tegen een donkere achtergrond je muis snel heen en weer beweegt? Bij de Acer viel me op dat het leek alsof de cursor onderdook en zo donkergrijs werd.
Heb even een LCD Monitortester erbij gepakt om volledig zwart scherm te krijgen en vervolgens heb ik even als een idioot heen en weer zitten te muizen. Het enige wat ik waarneem is dat de "witte" cursor op verdeeld wordt in 3 wazige muizen cursors. Maar op het blote oog blijft de kleur wel wit.

Overigens heb ik hem op DVI aangesloten, en btw die LCD monitortest is imo de dode pixel tester! :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:36

justifire

Shut up and squat !!

Ik zit momenteel een beetje te twijfelen of ik nu de Dell 3007 moet kopen of moet wachten op de Samsung 305T
Ik speel voornamenlijk FPS en na het lezen van een thread op hardforum vraag ik mij af of het slim is om een S-PVA scherm (Samsung) te nemen ivm lag.
Als ik zie dat de overdrive in die schermen zomaar 40-60 ms lag veroorzaakt is dat niet echt ideaal tijdens een online shootertje :X
Dan misschien toch maar liever voor de Dell (IPS scherm) gaan, maar die heeft volgens de specs een lagere reactietijd (16ms tegen 6ms voor de Samsung) dus kans op ghosting?
Wat is nou wijs?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177925

Ik volg dit topic nu al een tijdje... ideaal dit :)

Heb vanmiddag ook de Samsung 215TW besteld, in het zwart 8)
Als het goed is krijg ik m vrijdag binnen, hopen dat ie dan ook daadwerkelijk zwart is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:56

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 177925 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:40:
Ik volg dit topic nu al een tijdje... ideaal dit :)

Heb vanmiddag ook de Samsung 215TW besteld, in het zwart 8)
Als het goed is krijg ik m vrijdag binnen, hopen dat ie dan ook daadwerkelijk zwart is!
Wat heb je er voor moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze wilden er eerst €630 er voor hebben, heb nu bedongen dat ik m voor €595,- over kan nemen, en da's inclusief pixelgarantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Anoniem: 177925 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:33:
Ze wilden er eerst €630 er voor hebben, heb nu bedongen dat ik m voor €595,- over kan nemen, en da's inclusief pixelgarantie
Waar heb je die zwarte vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando

Kogando

Humordenaar

x86-based schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 19:16:
Heb even een LCD Monitortester erbij gepakt om volledig zwart scherm te krijgen en vervolgens heb ik even als een idioot heen en weer zitten te muizen. Het enige wat ik waarneem is dat de "witte" cursor op verdeeld wordt in 3 wazige muizen cursors. Maar op het blote oog blijft de kleur wel wit.

Overigens heb ik hem op DVI aangesloten, en btw die LCD monitortest is imo de dode pixel tester! :)
Bedankt, dat klinkt ok. Met die Acer vond ik het toch een beetje vreemd effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
fb_slim schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:58:
[...]

Waar heb je die zwarte vandaan?
^ Met hier boven!
Waar heb je dat geregeld? :)

/edit
Overigens wordt er op veel plaatsen omschreven als "zilver/zwart"
En dan wordt de grijze rand op de monitor bedoeld, met de zwarte achterkant en voet ;)

[ Voor 30% gewijzigd door UltraSub op 01-06-2006 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 20:33

Ghosty J

Asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Yippie! De zwarte 215TW komt morgen binnen bij Euromaxi! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UltraSub schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 08:41:
[...]

^ Met hier boven!
Waar heb je dat geregeld? :)

/edit
Overigens wordt er op veel plaatsen omschreven als "zilver/zwart"
En dan wordt de grijze rand op de monitor bedoeld, met de zwarte achterkant en voet ;)
Het is echt de zwarte :) en niet zilver/zwart. Heb m in Emmeloord besteld, bij ITC. Bestel er wel regelmatig iets tegen een gereduceerdere prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Anoniem: 177925 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:12:Het is echt de zwarte :) en niet zilver/zwart. Heb m in Emmeloord besteld, bij ITC. Bestel er wel regelmatig iets tegen een gereduceerdere prijs :)
Zelfde prijs als bij Euromaxi dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Kogando schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:33:
Yippie! De zwarte 215TW komt morgen binnen bij Euromaxi! :)
Ik zal voor je duimen dat hij ook echt bij jou bezorgd gaat worden ;)

Ik ga over een uurtje mijn 214TS ophalen op het (verkeerde) adres waar hij bezorgd is. :D

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Nou mensen, ik heb mijn 214TS binnen. Besteld bij Euromaxi met pixelgarantie, dus geen dode/hotpixels zou je denken. Niet dus. Ze zijn lekker bij Euromaxi: eerst bestel ik een monitor en krijg ik pas na een week te horen dat hij niet meer leverbaar is, vervolgens leveren ze het andere model dat ik koos een week later af op het verkeerde adres en nu dus een hot pixel. Groen, redelijk in het midden.

Het gezeik is dus nog niet voorbij. Morgen even bellen en checken wat ze te zeggen hebben.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ze hebben toch wel een 0 dode/hot/sub-pixel policy daar? Toch?
Tis al erg genoeg dat je een gebakken lucht garantie moet kopen, en als ik daar voor betaal, dan verwacht ik ook echt 0 van alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
UltraSub schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:14:
Tis al erg genoeg dat je een gebakken lucht garantie moet kopen, en als ik daar voor betaal, dan verwacht ik ook echt 0 van alles!
Helemaal mee eens. Ik heb die garantie genomen om dit gezeik te voorkomen. Nou ja, ik hoop dat ze deze monitor nog op voorraad hebben en dat ik niet nog een week hoef te wachten.

Voorlopig zijn mijn ervaringen met deze winkel eigenlijk alleen maar slecht, dus medetweakers: pas op. Goedkoop is duurkoop enzo.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Je zal hem dan uiteraard weer om kunnen ruilen, maar dan zit je dus wel weer met die ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Kogando schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:58:
[...]
Je zal hem dan uiteraard weer om kunnen ruilen, maar dan zit je dus wel weer met die ellende.
Het lullige is dat ze dit op hun site hebben staan:
Wij controleren het scherm van te voren op defecte pixels. Indien er defecte pixels aanwezig zijn zal het scherm direct omgeruild worden. Zo besparen we u een hoop tijd en bent u zeker van een perfect scherm.
Maar in mijn geval gaat die vlieger dus blijkbaar niet op. Vandaag van Den Haag naar Breda gereden om die monitor op te halen (waar hij dus bezorgd was in plaats van bij mij thuis) en morgen dus weer van Den Haag naar Spijkenisse. Ja, dit bespaart me inderdaad een hoop tijd allemaal :|

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

posttoast schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:12:
Ja, een afleveradres en een ander huisadres blijkt af en toe administratief heel moeilijk....als dat het is? Ik had ook heel duidelijk het in de extra opmerkingen ruimte erbij gezet.....ging toch fout. Blijkbaar is het lezen van deze extra messages een probleem.

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
woie, ik wilde even melden dat ik de trotse eigenaar ben van een NEC 20wgx2

Echt te lekker dit! ik heb 2 weken een 930BF 19"samsung gehad, maar toen deze er langs stond was ik meteen verkocht! zo helder, het zwart is echt pikzwart en het opticlear (spiegelende laag) is mooier dan ik had verwacht... ik verwachte nameljik meer irritatie maar het stoort in mijn kamer eigenlijk nooit met ander lich!!
Ik heb daarom ook vandaag mn samsung de deur uit gedaan (wel verlies op geleden natuurlijk... maargoed)
Je kan hier zoveel meer kwijt in je timelines (after effects/premiere...) en een leuke bijkomstheid is dan ook dat je veel meer ziet in games (speel nog ijna alleen guildwars)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Man man, iedere keer ga ik weer twijfelen tussen die 215TW en die NEC 20WGX2.
Enerzijds omdat de dot pitch van de nec lager is en ik dus een scherper beeld verwacht op die monitor als op de 21" 215TW. Anderzijds is de NEC niet in het zwart te krijgen (zucht), en weet ik niet waar ik voor een nette prijs kan krijgen met pixelgarantie.
Wil ze eigenlijk wel eens naast elkaar zien :)
Damn, wat blijven TFT's toch een moeilijk punt, als je moet gaan kiezen.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-05 10:48
ik heb ook tussen die 2 modellen zitten twijfelen.
Wat bij mij de doroslag gegeven heeft in het voordeel van de 215TW
is toch die extra inch en zowieso dat er eigenljik geen echt slechte reviews van te vinden zijn.

Ik heb in ieder geval geen moment spijt van mijn aankoop. 20" breedbeeld vind ik persoonlijk echt TE klein, dan heb ik liever een 19". 21"is precies goed.

Maar goed...ik heb er inderdaad ook erg lang over zitten twijfelen :)
Succes met het maken van je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:16
UltraSub schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 08:37:
Enerzijds omdat de dot pitch van de nec lager is en ik dus een scherper beeld verwacht op die monitor als op de 21" 215TW. Anderzijds is de NEC niet in het zwart te krijgen (zucht), en weet ik niet waar ik voor een nette prijs kan krijgen met pixelgarantie.
Misschien een duwtje richting de 215TW, zit al bijna 4 weken op mijn bestelde (en betaalde) NEC te wachten. Heb tot nu toe 1 keer de monitor bij een leverancier op voorraad zien staan. Op één of andere manier zijn ze niet goed leverbaar lijkt het.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 23:54
Heeft iemand de Samsung SM 205BW eigenlijk al thuis? Of is dit model gewoon echt nog niet leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep_k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-07 21:38

joep_k

......

posttoast schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 00:08:
[...]

Het lullige is dat ze dit op hun site hebben staan:

[...]

Maar in mijn geval gaat die vlieger dus blijkbaar niet op. Vandaag van Den Haag naar Breda gereden om die monitor op te halen (waar hij dus bezorgd was in plaats van bij mij thuis) en morgen dus weer van Den Haag naar Spijkenisse. Ja, dit bespaart me inderdaad een hoop tijd allemaal :|
Klote zeg dat het zo gaat. Ik heb dezelfde monitor bij dezelfde winkel besteld.
Een schrale troost is misschien dat er nu op hun site staat dat de monitor op voorraad is en volgende dag in huis is.

hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
joep_k schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:42:
[...]

Klote zeg dat het zo gaat. Ik heb dezelfde monitor bij dezelfde winkel besteld.
Een schrale troost is misschien dat er nu op hun site staat dat de monitor op voorraad is en volgende dag in huis is.
Ik heb net gebeld en ze hebben nog een pixeldefectvrije voor me staan. Straks even met de auto naar Spijkenisse dus. Ga ik wel even vragen wat dit nu allemaal voor flauwekul is.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat de NEC zo slecht te krijgen is heeft volgens mij te maken met het backlight bleeding probleem. Op het widescreenforum wordt daar ook voer gesproken.

NEC heeft waarschijnlijk alle voorraden terug geroepen die bij de leveranciers lagen om dit probleem te verhelpen. Vervelend voor de mensen die er op zitten te wachten, maar anderzijds natuurlijk perfecte service dat NEC het probleem serieus op wil lossen.

Ben trouwens ook aan het twijfelen geslagen door de komst van de 215TW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
  • Laatst online: 27-04-2024
w00t \0/
Afgelopen weekend alsnog gepoogd om mijn handen te leggen op een setje 204Ts monitoren van samsung.
Na een eerste teleurstelling met de mededeling dat ze niet meer leverbaar waren blijkt dat ze a.s. dinsdag gereed staan en afgestuurd worden. *D
Ik heb deze bestelling bij gistron gedaan, misschien de moeite waard om nog even te proberen of gistron nog meer kan leveren, specifiek voor de mensen die hun zinnen gezet hadden op deze monitor.
Kostprijs bij gistron is ~€499

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando

Kogando

Humordenaar

posttoast schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:53:
Ik heb net gebeld en ze hebben nog een pixeldefectvrije voor me staan. Straks even met de auto naar Spijkenisse dus. Ga ik wel even vragen wat dit nu allemaal voor flauwekul is.
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-04 06:55

darkphoenix

Chikara

ik ben het wachten op een dell 2405 zat en ook op de 2407 en heb me bestelling geannuleerd voor de 2405 wat er was nog een laatste lading die binnenkwam.

En morgen lekker de samsung 244T kopen!

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Laatst online: 02-12-2021
UltraSub schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 08:37:
Ik zit al sinds november alles te lezen wat voorbij komt, het is idd lastig...maar die NEC is toch 6bit en niet 8bit? Niet ideaal voor PS lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reggie2000
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-07 10:03
fb_slim schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 18:01:
[...]

Ik bel net met MM Amsterdam en die vertellen dat hij 649 is!? Ze hebben er geen op voorraad en als ik wil bestellen dan moet ik van 649 en eventueel lager uitgaan. Hoe komen jullie aan 599? En bij welke MM heb je (reggie2000) 529 als prijs gekregen?
Ze hebben ze ook niet op voorraad omdat deze monitor niet in hun assortiment zit, maar je kan wel gewoon vragen of ze hem voor jou willen bestellen.
Kan overigens bevestigen dat dat dit scherm (samsung 215TW) mij 529 euro heeft gekost, heb hem een half uurtje geleden opgehaald bij de MM in Arnhem.
Helaas niet de zwarte versie zoals ze gezegd hadden maar goed, ik heb geen zin om er nog over te zeiken. Zoals ik in mijn andere post zei moest ik 5 keer langs gaan voordat ze eindelijk de leverancier hebben gebeld om te vragen wat de prijs was, wellicht hebben ze me daarom gematst omdat ik de laatste keer behoorlijk pissig aan de balie stond. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Ik kreeg het bericht dat in mijn monitor een dode pixel zat, dus nog even wachten op een andere helaas. Maar ze controleren het dus wel goed in mijn geval, en mijn garantie is in ieder geval nuttig geweest. :)

Zou je even de personalia uit de quote van mijn emailbericht hierboven kunnen verwijderen? Thanks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Kogando schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 19:32:
[...]
Ik kreeg het bericht dat in mijn monitor een dode pixel zat, dus nog even wachten op een andere helaas. Maar ze controleren het dus wel goed in mijn geval, en mijn garantie is in ieder geval nuttig geweest. :)

Zou je even de personalia uit de quote van mijn emailbericht hierboven kunnen verwijderen? Thanks..
En moet je dan voor et nieuwe scherm weer opnieuw die garantie betalen?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando

Kogando

Humordenaar

MelvinB schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 19:39:
En moet je dan voor et nieuwe scherm weer opnieuw die garantie betalen?
:D

Is je scherm niet goed? Ok, hier heb je een andere die ook niet goed is.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-07 14:25

DeFeCt

je wéét toch

Kan iemand mij een zinnig advies geven.. ik zit zwaar te denken over de 2407 van Dell en daarnaast mijn 17" Philips te houden voor de palletten van photoshop, maar nu ik iedereen zo zie stuiteren over die 215TW van Samsung vraag ik me af of ik niet beter 2x een 215 kan nemen. Qua geld ben je hetzelfde kwijt en je scherm oppervlak wordt veel groter... probleem is natuurlijk dat je je foto die je aan het bwerken bent niet verdeeld wil hebben staan over 2 schermen, dus netto heb je minder oppervlak... wat is wijsheid?

Is de 215TW trouwens ook kantelbaar zoals de 2407 ?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
fb_slim schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 19:10:
[...]

Ik zit al sinds november alles te lezen wat voorbij komt, het is idd lastig...maar die NEC is toch 6bit en niet 8bit? Niet ideaal voor PS lijkt me.
De NEC is 100% 8 bit. Door meerdere mensen bij NEC bevestigd. Lees dit topic en het topic op widescreenforum maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:36

justifire

Shut up and squat !!

Kogando schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 19:32:
[...]

Heb het te doen met de volgende klant die geen pixelverzekering neemt :X

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik heb er nu een die wel goed is :)

Morgen laat ik horen hoe hij bevalt. Tot nu toe heel goed in ieder geval!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
posttoast schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 23:32:
[...]

Ik heb er nu een die wel goed is :)

Morgen laat ik horen hoe hij bevalt. Tot nu toe heel goed in ieder geval!
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast

Hier heb je mijn review:

"Het is een mooie monitor. Hij doet het goed."

En als je nou nog even wacht ga ik nu naar bed en kom ik morgen met een meer onderbouwd verhaal ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-05 11:37

Redwood

The Truth Is In Here

eh....
heb er geen ervaringen mee, vandaar mijn vraag.
Is een breedbeel wel zo lekker om op te gamen?
aangezien de meeste games geen 16:9 ondersteunen?

Heb nu een viewsonic vp201b, zit overigens niet te twijfelen nog over een nieuw scherm.
maar gewoon nieuwsgierig dus!

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando

Kogando

Humordenaar

redwood schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 00:30:
eh....

Heb nu een viewsonic vp201b, zit overigens niet te twijfelen nog over een nieuw scherm.
Qua ghosting is het bij de meeste schermen geen probleem. Sommige spelen ondersteunen echter niet de native resolutie (of andere breedbeeld resolutie) van de monitor. Dan heb je dus òf uitgerekt beeld, òf zwarte balken aan de zijkant. Dus een normale monitor heeft wel wat voordelen qua gaming t.o.v. een breedbeeld.

Maar als je daarentegen lekker breedbeeld in Windows kan werken en spellen speelt die wèl de native resolutie, of resoluties met dezelfde verhouding, ondersteunen dan heb je imho een groot voordeel t.o.v. een normale monitor.

Dus vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar breedbeeld. Als je dan ook nog films op je monitor kijkt is de keuze natuurlijk helemaal snel gemaakt, aangezien bijna alle films breedbeeld zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

redwood schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 00:30:
eh....

Ik heb zelf een 30" Dell 3007WFP en 2x de 2407WFP en het is idiaal om te gamen. Het is trouwens 16:10 en geen 16:9. En de meeste games ondersteunen het juist wel. Al dan niet dat je het handmatig moet doen via een ini bestand of gewoon in het menu van de game zelf. Ik zou nooit meer terug willen naar een 4:3 scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nondeju, ik heb gistermorgen al gemaild met Euromaxi, maar ik krijg maar geen antwoord.
Ga toch maar bellen. Balen zeg, dat altijd alle pc-winkels die ik nou net moet hebben zo ver van me af zitten :)
@Koganda, personalia verwijderd, sorry.. niet op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als je nu bestelt bij Euromaxi heb je pas volgende week dat scherm. Hoe is Euromaxi met het omruilen van dit scherm? (omdat ik pixelgarantie, gebakken lucht garanties vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

beste mensen na lang wachten op een dell 2405 of 2407 heb ik vandaag de de knoop doorgehakt en lekker de samsung 244T gekocht en oh oh wat een plaatje!

Ik ga nog foto's maken maar wat velen zeggen als je eenmaal naar breedbeeld gaat dan is 4:3 niks meer! :9

Ben zeer tevreden met mijn aankoop!!!!

ik hem hem gekocht bij alternate met pixel garantie! er waren goedkopere adressen maar deze winkel was voor mij dichtbij en betrouwbaar!

[ Voor 20% gewijzigd door darkphoenix op 03-06-2006 11:40 ]

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178168

Hoi allemaal

Ik ben al een tijdje mezelf aan het oriënteren naar een geschikte monitor om op mijn laptop aan te sluiten. De bedoeling is om deze monitor voorlopig op m'n laptop aan te sluiten zodat m'n laptop onder het bureau weg gestopt kan worden ;) . Ik ben van plan om in 1-2 jaar een zware game PC te kopen en de monitor hiervoor te gebruiken. Sinds een tijdje volg ik dan ook dit topic/forum om wat meer te weten te komen.

Ik begon eigenlijk te zoeken naar 20" 4:3 mointoren omdat ik me nooit echt aangetrokken voelde tot breedbeeld monitoren. Uiteindelijk was mijn keuze dan ook gevallen op de 214T van samsung. Dit leek mij een goede keuze omdat het scherm naar mijn inziens goed was voor zowel games als desktop gebruik.

Na een aantal bezoekjes aan winkels etc begonnen breedbeeld panelen me toch meer aan te spreken. Zeker als ik lees dat er steeds meer breedbeeld-ondersteunende games op de markt komen leek me dit misschien geen slecht idee. Mocht ik over 1-2 jaar een nieuw PC kopen dan sluit een breedbeeld paneel misschien beter aan op de nieuwste games.

In dit topic zag ik vervolgens de volgende schermen staan:
NEC Display Solutions MultiSync® LCD20WGX2 @ € 552,69
Samsung 215TW @ 539,31

Ik lees dat vooral de Samsung 215TW erg in trek is. Ik vind dit zeker een mooi beeldscherm hoewel de NEC me ook een prima keuze lijkt.

Ik loop nu tegen een aantal dingen aan waar ik hier antwoord op hoop te vinden:
1) In de FAQ over TFT schermen staat: "Een TFT werkt het best met de resolutie waarvoor het gemaakt is. Een spel spelen of een desktop van een lagere resolutie zal er in de meeste gevallen niet uitzien." Aangezien ik mijn monitor voorlopig wil aansluiten op mijn laptop (overigens alleen voor desktop gebruik), vraag ik mij af of dit wel een goede keuze is. Mijn laptop heeft een maximale resolutie van 1024x768. Dit zou dus betekenen dat ik een dergelijke monitor zou in moeten stellen ver onder de native resolutie. Kan mijn laptop zich aanpassen aan een breedbeeld verhoudingen? Heeft iemand hier ervaring mee?

2) De keuze tussen de samsung en de NEC. Ik vroeg me af hoe komt het dat veel mensen de voorkeur geven aan de Samsung 215TW? Ik las dat de NEC een lange levertijd heeft en wellicht een behoorlijke spiegeling in het beeld. (Zal bij de NEC het raam achter mij storend te zien zijn?) Verder lijken de monitoren qua specificaties niet ver van elkaar te liggen. Zijn er nog andere dingen?

Graag zou ik de mening van anderen horen om me bij deze dingen te helpen. :?

Alvast bedankt iig!!
Groetjes
G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-06 14:13

smv

Ik heb een vraagje over de Benq FP202W.
Ik wil binnen kort een xbox360 kopen en mij is die benq aanbevolen om de xbox 360 op aan te sluiten.
Waarom een tft scherm en geen lcd, nou ik heb een tv die net 2 jaar oud is een ik wil een nieuw tft scherm om op te gamen. Als ik dan de xbox 360 er ook op aan kan sluiten is het mooi.

Wat zijn julliee bevindingen van de Benq FP202W
Raden jullie mij ander scherm aan die in zelfde prijs klasse zit om de xbox 360 op aan te sluiten?

please help me.

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggio666
  • Laatst online: 18-07 16:23
Na het frequent lezen van eerst vooral het 17" forum, daarna het 19" forum en daar de deceptie van de 770P en 970P ben ik nu aanbeland in het 20" forum dat ik inmiddeld ook al een behoorlijke tijd volg.

Breedbeeld heeft mij altijd al aangesproken en ik kwam al snel op de monitoren die in de SP als HOT zijn bestempeld. Btw ik gebruik mijn pc voor games maar ook photoshop dus ik ben zoals zovelen op zoek naar de ultieme allround monitor.

Het al eerder aangehaalde artikel op hardforum (linkje) vind ik echter verontrustend. Veel mensen, onder andere Hador hierboven, zijn opzoek naar een monitor om games op te spelen en komen dan toch uit bij de samsung 215TW. Dit lijkt me toch niet echt een goede keuze als je een fps speler bent. Van internet heb ik al genoeg lag, heb ik m'n monitor niet voor nodig...

In theorie is het met deze lag ook zo dat als je films gaat kijken alles out of sync loopt. Misschien is dit echter veel te weinig om op te merken?

Mijn persoonlijke voorkeur gaat op dit moment nog steeds uit naar de NEC alleen kan ik geen goede winkel vinden die deze pixelperfect voor zeg €600 aanbied. Azerty bied het wel met een éénmalige omruil garantie, maar dat lijkt me toch dure business als je steeds dode pixels hebt (je moet steeds nieuwe pixelgarantie kopen). Zijn er mensen die de NEC gekocht hebben bij een goede winkel die niet in de pricewatch staat?

En voor de mensen die al de NEC hebben, hebben jullie dode pixels (gehad)? Dit dus om te zien hoe realistisch de garantie die Azerty aanbied is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 23:41
Anoniem: 178168 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:31:
Ik loop nu tegen een aantal dingen aan waar ik hier antwoord op hoop te vinden:
1) In de FAQ over TFT schermen staat: "Een TFT werkt het best met de resolutie waarvoor het gemaakt is. Een spel spelen of een desktop van een lagere resolutie zal er in de meeste gevallen niet uitzien." Aangezien ik mijn monitor voorlopig wil aansluiten op mijn laptop (overigens alleen voor desktop gebruik), vraag ik mij af of dit wel een goede keuze is. Mijn laptop heeft een maximale resolutie van 1024x768. Dit zou dus betekenen dat ik een dergelijke monitor zou in moeten stellen ver onder de native resolutie. Kan mijn laptop zich aanpassen aan een breedbeeld verhoudingen? Heeft iemand hier ervaring mee?
ja dit kan, als je een scherm extern aansluit aan een laptop, kun je onafhankelijk van het paneel van de laptop daar een andere resolutie voor kiezen. Wat de maximale resolutie is, ligt wel aan de videokaart trouwens, maar daar zul je niet snel tegen limitaties aanlopen tenzij je een oude laptop hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178168

Na reconsideratie van de twee modellen (NEC LCD20WGX2 & Samsung 215TW) is mijn keuze toch gevallen op de NEC. Mede door, naar mijn mening, een mooier model en de over het algemeen zeer positieve reacties.

Er waren enkele users met wat problemen i.v.m. backlight bleeding maar men denkt dat NEC deze inmiddels heeft verholpen bij de toestellen die nu verkocht worden. (Zie het widescreen gaming forum)

Ik heb hem besteld bij Azerty voor 626,23 euro. inclusief pixelgarantie. Waar Baggio1666 ook twijfelde, twijfelde ik ook over het feit dat je opnieuw zou moeten betalen mocht je 2x defecte pixels treffen. Ik heb uiteindelijk de knoop maar doorgehakt en vertrouw er nu op dat het in max. 2x wel goed moet zijn ;)

Ik zal laten weten hoe de bestelling verloopt!
Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

Afbeeldingslocatie: http://img336.imageshack.us/img336/5558/alekenpc0455jr.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img336.imageshack.us/img336/8860/alekenpc0433nf.th.jpg

gewoon ff een paar pics.

Kan jullie niet vertellen hoe blij ik hiermee ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-07 23:15

BaT

Zat eerst ook te twijfelen tussen de 2405/07W van Dell en de Samsung 244T... het is toch de Apple geworden :

Voor: 19" Iiyama Visionmaster Pro 450 CRT
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bataaaa/MON1A.JPG

Na: 23" Apple Cinema HD Display
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bataaaa/MON2A.JPG

[ Voor 35% gewijzigd door BaT op 04-06-2006 00:23 ]

Creative Director - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

darkphoenix schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 19:33:
[afbeelding]

[afbeelding]

gewoon ff een paar pics.

Kan jullie niet vertellen hoe blij ik hiermee ben!
Heel erg mooi, mooi scherm vind ik ook. En eens iets anders dan de dell's :) Spijtig dat ik dat te laat besefte ivm die 204TS (zelfde stijl/voet/kleur) alleen 1600*1200 op 20" (voor mij persoonlijk wel genoeg) zowel qua prijs als grootte.

Hopen dat er een opvolger komt die even netjes geprijsd is.(want zelfs de 20" dell was _een stuk_ duurder)

Want die 204TS is EOL.

Hoe bevalt de 360 op dat scherm? Kan je eens zeggen op welke instellingen je xbox staat (vga kabel neem ik aan) en probeer eens 1280*720, wordt dat door het scherm gestretched?

Laatste: kan je met die 244T ook in de instellingen van het scherm bepalen wat met een vga signaal moet gedaan worden? (vooral keep aspect ratio en fit to screen of zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43354

BaT schreef op zondag 04 juni 2006 @ 00:18:
Zat eerst ook te twijfelen tussen de 2405/07W van Dell en de Samsung 244T... het is toch de Apple geworden :

Voor: 19" Iiyama Visionmaster Pro 450 CRT
[afbeelding]

Na: 23" Apple Cinema HD Display
[afbeelding]
Ik ben eigenlijk heel benieuwd waarom je voor de apple heb gekozen, is het puur voor het uiterlijk van de monitor of hebben er nog andere dingen meegespeeld? Want volgens mij hebben zowel de samsung als de dell betere specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136865

Ik zag in de pricewatch een 20" breedbeeld monitor die ik nog niet had gezien. Het is de Medion MD 30004. Ik wou eerst gaan voor de Samsung 205BW maar die is nog niet uit en het is ook niet bekend wanneer hij uit is. Die Medion is ongeveer hetzelfde als de Samsung, enkel responstijd en contrast is anders. De Samsung heeft 700:1 en de Medion 800:1. De Samsung heeft 6 ms en de Medion 8 ms. Voordeel van de Medion is dan weer dat hij HD-ready is. En ik wil met die monitor op men Xbox 360 spelen dus dan is HD-ready wel handig voor ultieme graphics. Hieronder staan de specs:

Afbeeldingslocatie: https://www.medionshop.nl/P23ShopImagesNL//44/44727787F2B81DADE10000000A00005A.jpg

Kenmerken

- 20,1" TFT breedbeeld monitor
- Zichtbare beeldschermdiagonaal 50,8 cm
- Kijkhoek horizontaal 176°
- Kijkhoek verticaal 176°
- Contrast 800:1
- 2 geïntegreerde luidsprekers
- Maximale resolutie 1680 x 1050
- Helderheid 300 cd/m2
- Reactietijd 8ms (grey to grey)
- Meertalig OSD (On Screen Display)
- Universele netspanning (100-240V 50-60Hz)
- Stralingsarm volgens TCO 99 norm

Aansluitingen

- PC VGA in (15 pin D-Sub)
- PC DVI-D in
- Video in (YPcPb) via D-Sub 15-pin adapter
- Video in DVI-D met HDCP
- Audio in
- Stroomaansluiting

Heeft iemand ervaring met deze monitor, of een andere Medion monitor. Of vinden jullie dat ik beter voor de Samsung kan gaan, ondanks dat deze geen HD-ready heeft, een lagere contrast ratio heeft en nog niet eens uit is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07 10:55

Nox

Noxiuz

In dit paneel zit waarschijnlijk een MVA of PVA paneeltje, in de samsung de snellere TN paneeltjes. Ik zelf wilde ook de 205BW hebben, dankzij zijn TN paneel wat mij toch sneller lijkt. Ik game redelijk wat, zit in een grote clan en heb regelmatig wars. Nu zit ik op een TFT van 25ms, en heb geen last van ghosting tenzij ik met een camera een foto maak. ben er min of meer aan gewend.

Het scherm lijkt me erg goed. Zal ff kijken naar de prijs, als die goed is dan verander ik denk ik van keus. De samsung 205BW wil ik namelijk kado gaan vragen voor mijn verjaardag (en nog meer redenen, ben niet zó verwend). En ik wil hem mee naar drome nemen. Dus 6 juli moet hij hier staan ;)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-07 23:15

BaT

Anoniem: 43354 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 10:47:
[...]

Ik ben eigenlijk heel benieuwd waarom je voor de apple heb gekozen, is het puur voor het uiterlijk van de monitor of hebben er nog andere dingen meegespeeld? Want volgens mij hebben zowel de samsung als de dell betere specificaties.
Dacht ik eerst ook; totdat ik las dat de Samsung (en de Dell ook in mindere mate, maar vooral de Samsung) last heeft van 'ontzettend' veel 'input lag', dwz. geen ghosting, maar standaard een vertraging van je muis en keyboard (op het beeld van je monitor dus) rond de 50 ms. Bij de Apple bleek dit nagenoeg niet aanwezig in vergelijking met een CRT. Aangezien ik veel game, had ik daar geen zin. Design was 2de plaats, maar ook vond ik deze mooier. 2 redenen voor mij om voor de apple te gaan. Extra beetje geld maakt niet uit; als je het hebt over een een aanschaf die minstens 5 jaar moet mee gaan.

Edit: Reden nummer 3 : De samsung en de Dell zijn bij een res van 1920*1200 allemaal 24" ... de Apple 23", aangezien ik redelijk dicht bij me monitor zit (max 75 cm) is de extra dpi ook welkom.
De Dell en Samsung hebben echter wel allemaal extra features (portait view, extra aansluitingen, PiP etc), maar als het de bedoeling is dat ie achter 1 computer staat, zijn die featrues in mijn ogen vrij nutteloos (daar komt nog bij : ik prevereer breedbeeld tov portait view, dus dat gerbuik ik ook niet).

[ Voor 47% gewijzigd door BaT op 04-06-2006 14:58 ]

Creative Director - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

hmm, zeker niet slecht, goede tip. (399€ dus in de pricewatch)

400 euro voor een MVA paneel met goede kijkhoek en dvi! Het scherm o zich valt nog mee qua uiterlijk, op voorwaarde dat die op een andere poot gemonteerd word :) maar dat mag geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

Anoniem: 131051 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 00:35:
[...]

Heel erg mooi, mooi scherm vind ik ook. En eens iets anders dan de dell's :) Spijtig dat ik dat te laat besefte ivm die 204TS (zelfde stijl/voet/kleur) alleen 1600*1200 op 20" (voor mij persoonlijk wel genoeg) zowel qua prijs als grootte.

Hopen dat er een opvolger komt die even netjes geprijsd is.(want zelfs de 20" dell was _een stuk_ duurder)

Want die 204TS is EOL.

Hoe bevalt de 360 op dat scherm? Kan je eens zeggen op welke instellingen je xbox staat (vga kabel neem ik aan) en probeer eens 1280*720, wordt dat door het scherm gestretched?

Laatste: kan je met die 244T ook in de instellingen van het scherm bepalen wat met een vga signaal moet gedaan worden? (vooral keep aspect ratio en fit to screen of zo)
Nou ten eerste vond ik mijn samsung 244t echt niet zo mooi op foto's op internet en trok de dell me veel meer.

Maar nu in het levensecht is het wel heel anders en ja het is wel leuk om eens een beetje anders te zijn!

Maar mijn 360 is via component aangesloten ik heb er nog niet een echte mening over omdat ik aan het kloote ben met de audio(weet niet hoe ik die op me 5.1 kan aansluiten maar er ook nog niet echt veel tijd aan besteed)

Maar ik heb geen VGA dus kan niks vergelijken, maar het lijkt dat het een beetje wazig /niet helemaal scherp is! is me gevoel ik vind het dachboard vooral waziger met games heb ik er minder last van! ik koop wel voor de zekerheid een hd vga kabel.

en op je laatste vraag heb ik nog geen antwoord omdat ik alles nog moet uitvogelen!

ps ik heb pas de matrix reloaded in HD gekeken 8)7 nietnormaal was omgezet naar 720P en source was 1080P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Een dagje later dan beloofd, maar mijn survey staat online!

Samsung Syncmaster 214T (21", 8ms, D-sub/DVI-I, Silver) survey door posttoast

Algemene beoordelingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifFeaturesetAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
KleurweergaveAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifContrast en helderheidAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
GhostingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifPixeldefectenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk2_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk2_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk2_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk2_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk2_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk2_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Bouwkwaliteit en afwerkingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifVormgevingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
PrijsAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif

Gebruikt in combinatie met:Gebruikt onder besturingssysteem:
  • Windows XP
Ervaring met één exemplaar, sinds juni 2006
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/zpx.gif

Het vorige scherm
Voor ik de gelukkige eigenaar werd van de Samsung 204T gebruikte ik iets minder dan 6 jaar een 17" Iiyama Vision Master Pro410. Ik was er op zich erg tevreden over alleen begon hij wat kuren te vertonen; het beeld begon bijvoorbeeld te knipperen. Ook was ik voor mijn Photoshop en development werk wel toe aan iets groters. Als ik de Samsung vergelijk met mijn oude Iiyama kan ik maar één ding concluderen: de 204T is een ontzettend fijne monitor. Hij doet niet onder voor de kleurweergave van de Iiyama (integendeel, ik heb het idee dat het beeld helderder is en meer contrast heeft). Bovendien is het een enorme vooruitgang om van 1152x864 naar 1600x1200 te gaan.

Waarom de 214T?
Mijn oorspronkelijke plan was om een 204T (20") te kopen. Deze bleken echter niet meer leverbaar. Na flink wikken en wegen, want hij is een stuk duurder, ben ik toch maar voor de 214T gegaan. Hij heeft dezelfde resolutie (1600x1200) maar verder wel een hoger contrast en een iets grotere kijkhoek. Mijn keus voor een Samsung was vooral bepaald door de positieve reacties van andere gebruikers. Het scherm staat niet bekend als het ultieme gamer-scherm, maar ik beschouw mijzelf dan ook niet als een ultieme gamer.

Dode pixels
Ik kocht mijn monitor bij Euromaxi met een pixelgarantie. Euromaxi claimt dat zij alle monitors met die garantie voor verzending controleren, zodat je zeker bent van een perfect scherm. Helaas ging die vlieger bij mij blijkbaar niet op: ik had 1 groene hotpixel onderin mijn scherm. Ik kon hem bij Euromaxi daarna wel omruilen voor een ander scherm. Dit scherm heeft geen pixelproblemen.

Kleurweergave
De kleuren zijn helder en mooi diep. Ik heb een HDTV demo-filmpje afgespeeld en was erg onder de indruk. Ik weet niet of dit scherm geschikt is voor professionele vormgevers, daarvoor heb ik er te weinig verstand van. Maar ik ben in ieder geval erg tevreden. Ik maak gebruik van het kleurprofiel dat samen met de drivers geïnstalleerd wordt.

Ghosting / reactietijd
Zoals eerder gezegd: ik ben geen intensieve gamer, dus of dit scherm geschikt is voor heftige first person shooters weet ik niet. Wel weet ik dat ik geen ghosting waarneem. Het ziet er allemaal prima uit. Ook in de spelletjes die ik wél speel, Warcraft III en World of Warcraft. Ik merk alleen dat het scherm iets trager is dan mijn oude CRT bij het bewegen van de muiscursor met mijn tekentablet. Het lijkt alsof er een hele kleine vertraging in zit. Dit vind ik echter (nog) niet storend.

Contrast / helderheid / kleurtemperatuur
Het scherm kent een aantal profielen die via het OSD in te schakelen zijn. Standaard is het beeld erg fel, zeker in een donkere kamer merk je dat goed. Je kunt er dus voor kiezen om je brightness wat terug te draaien, zowel handmatig als door middel van het gebruik van een profiel. Contrast en kleurtemperatuur zijn beiden ook in te stellen via het OSD. Ik gebruik nu het kleurprofiel "Normal" maar twijfel of ik hem op "Warm 1" moet zetten. Ik wil eigenlijk, net als op mijn vorige monitor, een temperatuur van 6500 kelvin aanhouden maar dat kun je dus niet handmatig doen.

Backlight-leaking
Hier kan ik kort over zijn: dit is praktisch niet waarneembaar. Wel zie je in een donkere kamer bij een volledig zwart scherm als je goed kijkt de bekende X vorm. Ik maak er echter geen gewoonte van om naar volledige zwarte schermen te kijken, dus dit beschouw ik niet als een probleem.

Kijkhoek
Ook deze is prima. Op het TFT scherm van mijn laptop merk je al verschil als je een klein beetje gaat verzitten, hier is dat absoluut niet het geval. Je kunt gemakkelijk met een aantal mensen rond het scherm gaan zitten, iedereen kan het prima zien.

Bouwkwaliteit / vormgeving
Het scherm komt op mij robuust en degelijk over. Vormgeving is natuurlijk nogal subjectief, maar ik vind het zelf een mooi scherm. De knopjes zitten rechtsonder en zien er netjes uit. Het aan-ledje stoort mij niet.

Aansluitingen
Het scherm heeft DVI, D-SUB en S-video aansluitingen. Dat laatste is grappig, want het scherm heeft ook een Picture in Picture functie. Als je een externe tuner hebt (bijvoorbeeld een digitale decoder) kun je dus TV kijken terwijl je je PC gebruikt, zonder dat je daarvoor een TV-kaart nodig hebt. Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd. Ik heb het scherm via DVI aangesloten op mijn videokaart, maar ook via D-SUB zag het er prima uit.

Het enige dat ik hier echt mis is een USB hub. Dit had voor mij het scherm nog perfecter gemaakt.

Conclusie
Een prima scherm. Wellicht wel wat prijzig (ik was zelf aanvankelijk niet van plan om zoveel uit te geven), maar vooralsnog vind ik het het geld waard. Het is toch wel ontzettend leuk om nu zo'n groot schermoppervlak te hebben en toch meer ruimte op je bureau over te houden. Kortom: ik ben uiterst tevreden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check0.gif Negatieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Geen USB hub
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check.gif Positieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Schermoppervlak en resolutie
Mooie kleuren
PiP functionaliteit
Degelijk design
[ Bekijk in Productsurvey ] [ Survey invullen ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Review
Ik ben niet heel goed in Frans, maar dit haal ik eruit:

NEC 20WGX2(Overdrive IPS)
- Laag contrast(400:1)
- Zeer goede kleurweergave
- Slechte uniformiteit(bovenkant is 40% donkerder dan het midden)
- Net zo snel als een overdrive TN
- Overshoot bij donkere kleuren

Belinea 10 30 30(Overdrive MVA)
- Redelijk contrast(565:1)
- Redelijke kleurweergave(rood en groen zijn goed, maar de kleuren zijn te blauwig)
- Goede uniformiteit
- Iets langzamer dan overdrive TN

Viewsonic VX2025WM(Overdrive MVA)
- Contrast niet gemeten :?
- Redelijke kleurweergave(rood is goed, maar iets te veel blauw en groen)
- Goede uniformiteit

Fujitsu-Siemens Scaleoview S20-1W(Overdrive MVA)
- Hoog contrast(714:1)
- Redelijke kleurweergave(rood is goed, maar veel te veel blauw en te weinig groen)
- Erg goede uniformiteit

ACER Ferrari F20(Overdrive IPS)
- Hoog contrast(682:1)
- Slechte kleurweergave(rood en groen zijn goed, maar veel te veel blauw)
- Redelijke uniformiteit
- Langzaam, snelheid van TN zonder overdrive
- Geen overshoot

Benq FP202W(TN)
- Redelijk contrast(576:1)
- Geen info over kleurweergave voor kalibratie :?
- Redelijke uniformiteit
- Langzaam
- Geen overdrive, dus geen overshoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136865

smv schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:55:
Ik heb een vraagje over de Benq FP202W.
Ik wil binnen kort een xbox360 kopen en mij is die benq aanbevolen om de xbox 360 op aan te sluiten.
Waarom een tft scherm en geen lcd, nou ik heb een tv die net 2 jaar oud is een ik wil een nieuw tft scherm om op te gamen. Als ik dan de xbox 360 er ook op aan kan sluiten is het mooi.

Wat zijn julliee bevindingen van de Benq FP202W
Raden jullie mij ander scherm aan die in zelfde prijs klasse zit om de xbox 360 op aan te sluiten?

please help me.

dank
Voor mij eigenlijk dezelfde vraag. Ik twijfel nog tussen de Samsung 205BW en de Viewsonic VX2025WM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Nog even twee vraagjes voor andere Samsung 214T (of 204T) eigenaars:

1. Ik gebruik hier cleartype maar vraag me af of ik de "goede" setting heb gekozen. Als je cleartype gaat instellen kies je eerst tussen RGB en BGR (hier heb ik uiteraard voor RGB gekozen) en daarna kun je uit nog een paar presets kiezen. Is één van die presets bedoelt voor onze schermen of is het gewoon een kwestie van smaak?

2. Ik wil graag de kleurtemperatuur instellen op 6500 Kelvin maar weet niet welke setting (warm1 of normal) daarmee overeen komt. Iemand anders een idee?

Oh ja, voor degenen die hun scherm bij Euromaxi willen kopen: lees voor de zekerheid even mijn shopsurvey!

[ Voor 18% gewijzigd door posttoast op 04-06-2006 17:23 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
posttoast schreef op zondag 04 juni 2006 @ 17:09:
1. Ik gebruik hier cleartype maar vraag me af of ik de "goede" setting heb gekozen. Als je cleartype gaat instellen kies je eerst tussen RGB en BGR (hier heb ik uiteraard voor RGB gekozen) en daarna kun je uit nog een paar presets kiezen. Is één van die presets bedoelt voor onze schermen of is het gewoon een kwestie van smaak?
Het RGB of BGR hangt van de monitor af(meestal moet je RGB hebben), verder is het een kwestie van smaak(als je cleartype niet mooi vindt kan je het ook uitzetten).
2. Ik wil graag de kleurtemperatuur instellen op 6500 Kelvin maar weet niet welke setting (warm1 of normal) daarmee overeen komt. Iemand anders een idee?
Ik denk dat je eerst 'normal' moet proberen.
6500K is namelijk de standaard voor de PC, en je mag verwachten dat 'normal' zich een beetje op de standaard richt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
n-i-x schreef op zondag 04 juni 2006 @ 17:29:
[...]

Ik denk dat je eerst 'normal' moet proberen.
6500K is namelijk de standaard voor de PC, en je mag verwachten dat 'normal' zich een beetje op de standaard richt...
Volgens deze persoon moet je dus juist voor warm1 gaan. Ik kan me namelijk zo voorstellen dat de temperatuur normaal juist koeler staat omdat dit een "frisser" maar minder kleurecht beeld geeft. Ik weet dit dus niet zeker.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Als je het goed hebt ingesteld dan is het wit van je monitor dezelde kleur als daglicht op een bewolkte dag.
Ik heb ooit ergens gelezen dat je het wit van je monitor vrij precies kaninstellen door:
1. Wachten op een bewolkte dag.
2. Je monitor een groot wit vlak weer laten geven.
3. Een tijdje naar de buitenlucht kijken(tot je ogen eraan wennen.
4. Naar je monitor kijken om te zien of het 'witte vlak' er nog steed sals wit uitziet.
5. Bijstellen.
6. Ga naar stap 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102965

Dode pixels
Ik kocht mijn monitor bij Euromaxi met een pixelgarantie. Euromaxi claimt dat zij alle monitors met die garantie voor verzending controleren, zodat je zeker bent van een perfect scherm. Helaas ging die vlieger bij mij blijkbaar niet op: ik had 1 groene hotpixel onderin mijn scherm. Ik kon hem bij Euromaxi daarna wel omruilen voor een ander scherm. Dit scherm heeft geen pixelproblemen.
----------------------------------------------------------
Oh ja, voor degenen die hun scherm bij Euromaxi willen kopen: lees voor de zekerheid even mijn shopsurvey!
Zover ik weet worden de monitors zeker gecontroleerd bij euromaxi op dooie pixels. Alleen de kans dat iemand een pixel over het hoofd ziet bestaat natuurlijk altijd. vandaar dat euromaxi ook een extra garantie erop geeft mocht er nog een dooie pixel zijn die zij zelf niet hebben opgemerkt. Zoals je zelf al zegt, zonder problemen kan je het scherm omruilen voor een scherm zonder pixels. Het aflever adres en je faktuur adres, dat is wel slordig geef ik toe :) Alleen dat zijn ook gewoon mensenlijke fouten. Helaas kunnen die nog steeds gebeuren (gelukkig maar anders zou alles zo eentonig worden als alles perfect zou zijn). Misschien is het niet helemaal volgens jou boekje gelopen maar ik denk zelf niet dat euromaxi verkeerd heeft gehandelt :)

Succes en veel plezier iig met een hele mooie monitor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Anoniem: 102965 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 18:27:
[...]

Zover ik weet worden de monitors zeker gecontroleerd bij euromaxi op dooie pixels. Alleen de kans dat iemand een pixel over het hoofd ziet bestaat natuurlijk altijd. vandaar dat euromaxi ook een extra garantie erop geeft mocht er nog een dooie pixel zijn die zij zelf niet hebben opgemerkt. Zoals je zelf al zegt, zonder problemen kan je het scherm omruilen voor een scherm zonder pixels. Het aflever adres en je faktuur adres, dat is wel slordig geef ik toe :) Alleen dat zijn ook gewoon mensenlijke fouten. Helaas kunnen die nog steeds gebeuren (gelukkig maar anders zou alles zo eentonig worden als alles perfect zou zijn). Misschien is het niet helemaal volgens jou boekje gelopen maar ik denk zelf niet dat euromaxi verkeerd heeft gehandelt :)

Natuurlijk, mensen maken fouten. Het is alleen een beetje jammer dat het 3 vervelende fouten op een rij zijn: eerst vertellen ze me pas heel laat dat een monitor niet leverbaar is, daarna sturen ze de monitor naar het verkeerde adres en tenslotte zit er ook nog een defecte pixel in. Ze hebben misschien niet "verkeerd" gehandeld, maar zoals ik in mijn survey al zei: ik had het op prijs gesteld als ik bijvoorbeeld de verzendkosten terug zou krijgen, dit door alle benzinekosten (Den Haag -> Breda en terug, Den Haag -> Spijkenisse en terug) die ik nu gemaakt heb. :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royjn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 09:45
Anoniem: 102965 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 18:27:
[...]

Niet om dit bedrijf "af te zeiken" maar ik heb meer verhalen gehoord over het afleveradres gebeuren.
Dus het was niet een op 1 staand incident.

[ontopic]
Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en voor een Dell 24" 2407fpw gekozen. Hij staat nu in bestelling.

Waarom dit scherm? Dell heeft naar mijn inzicht meer opties qua aansluit mogelijkheden. Dat is iets wat ik wel ga gebruiken.

Het enige minpuntje is het banding probleem, maar zoals ik op diverse lees zijn er al nieuwe revisies uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
n-i-x schreef op zondag 04 juni 2006 @ 17:42:
Als je het goed hebt ingesteld dan is het wit van je monitor dezelde kleur als daglicht op een bewolkte dag.
Ik heb ooit ergens gelezen dat je het wit van je monitor vrij precies kaninstellen door:
1. Wachten op een bewolkte dag.
2. Je monitor een groot wit vlak weer laten geven.
3. Een tijdje naar de buitenlucht kijken(tot je ogen eraan wennen.
4. Naar je monitor kijken om te zien of het 'witte vlak' er nog steed sals wit uitziet.
5. Bijstellen.
6. Ga naar stap 1.
Hmmm, hiervoor vertrouw ik mijn eigen ogen toch niet genoeg denk ik ;)

Dus als iemand nog kan vertellen of Normal of Warm1 het "juiste" profiel is, dan hoor ik dat graag!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Waarom zou je je eigen ogen niet vertrouwen?
Hiermee kan je de kleurtemperatuur mischien niet precies op 6500K krijgen, maar het schijnt een methode te zijn waarmee je nog een heel eind komt, en je zal er in ieder geval mee kunnen zien welke preset het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
n-i-x schreef op zondag 04 juni 2006 @ 20:02:
Waarom zou je je eigen ogen niet vertrouwen?
Twee woorden (of getallen eigenlijk): -5 en -5,25 ;)

Maar goed, ik zal eens kijken hoever ik hiermee komt.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Volgens mij zeggen die twee getallen vooral iets over een lensafwijking waardoor je dichtbij niet scherp kan zien zonder hulplens, met het vergelijken van twee kleuren heeft het eigenlijk niks te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
n-i-x schreef op zondag 04 juni 2006 @ 20:28:
Volgens mij zeggen die twee getallen vooral iets over een lensafwijking waardoor je dichtbij niet scherp kan zien zonder hulplens, met het vergelijken van twee kleuren heeft het eigenlijk niks te maken.
U is een intelligent persoon, zoveel heb ik wel door!

Je hebt gelijk, ik moet me niet langer verschuilen achter mijn optische invaliditeit. Nu even wachten tot het overdag én bewolkt is ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ok, laat je achteraf horen welke het beste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ncodr
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-06 19:30
Kleurtemperatuur van het scherm hoor je goed te zetten naargelang de uitvoer... Als je een gewone inkjetprinter of fotolabo gebruikt dan is SRGB de standaard en gebruik je 6500°K en gamma 2.2. Ook voor webpagina's wordt SRGB gebruikt.

In de drukkerijwereld is het tegenwoordig 5000°K om drukwerk te beoordelen, omdat er bij 5000°K het minst metamerie is (het zien van een andere kleur bij een verschillende lichtbron). Vroeger gebruikten ze nochtans ook 6500°K... Gewoon zonlicht op het middaguur zit rond de 5200-5500°K dus 5000°K is behoorlijk gelig en vind ik maar moeilijk om te werken. Veel mensen gebruiken dan iets in het midden, tussen de 5500 en 6000 vind ik persoonlijk het meest aangenaam maar ik calibreer de laatst tijd toch op 6500°K om me toch aan een standaard te houden. In principe moet je scherm dezelfde kleurtemperatuur weergeven als een wit blad waar je normaal op drukt, gezien onder normlicht (5000 of 6500°K naargelang de standaard die je volgt). Er zijn nochtans veel verschillende papiersoorten en ik kan me moeilijk inbeelden dat je telkens opnieuw moet calibreren als je een blauwer of geler papiersoort gebruikt... Vandaar misschien toch het best 6500°K volgen...

Als je dan toch een scherm goed wil instellen met zo weinig mogelijk geld: koop een Pantone Huey, kost minder dan 100 euro en het dingetje kan je scherm goed calibreren, maar ik dacht enkel op 6500°K en gamma 2.2... geen afwijkingen mogelijk.

Ik heb sinds een maand of 2 een Nec 20wgx2 voor thuisgebruik en ik las hier ook dat het scherm last heeft van banding, ik kan dat alleen maar bevestigen maar ik heb nog geen enkel LCD scherm gezien zonder banding... Wat ik wel ondervonden heb is dat de banding anders is als je helderheid/contrast/rgb instellingen gaat zitten veranderen.

Ik maak in Photoshop een gradient van zwart naar wit in 8 bit mode (over het hele scherm, zeker 1680pixels groot dus) en zorg dat 'dither' in de gradient opties uit staat. In het scherm zet je RGB op 'native', helderheid op 25 en contrast op 50. Zodra je helderheid 1 tikje onder 25 zet (24.2) zie je een paar balkjes samenvoegen ook al meet je in Photoshop dat ze een verschillende waarde hebben. Ga je 1 tikje omhoog naar 25 dan worden die balkjes niet terug hersteld, pas als je naar 50% gaat komen ze terug... duidelijk een afrondingsfout in het scherm volgens mij. Dus eerst helemaal eens naar 100% gaan en heel precies terug instellen op 25% zonder eronder te gaan. Je videokaart moet het standaard signaal geven, als je al eens gecalibreerd hebt of met adobe gamma werkt, de LUT van de videokaart moet gereset worden voor je dit doet.

Alles onder 25% helderheid is onbruikbaar, het scherm gaat dan de backlight niet meer minder afregelen maar het panel zelf bijregelen vermoed ik zodat er enorme gamma compressie zichtbaar is... Ik heb maar 2 bruikbare afregelingen gevonden als je zo weinig mogelijk banding wil hebben bij een zo laag mogelijke helderheid:
- contrast 50, helderheid 25, RGB native (en geen DV mode/advanced DV mode natuurlijk)
- contrast 100, helderheid 13.2, RGB native

Als contrast op 50% staat kan je helderheid kiezen tussen 25 en 100% maar ik vind het veel te helder als je realistisch foto's moet bijwerken bijvoorbeeld. Ik heb een hele tijd op 50/50 gewerkt maar als de kamer wat donker is, is het veel te hard licht voor je ogen.

Als ik calibreer met een Colorvision Spyder2Pro (gamma 2.2 en kleurtemperatuur 6500°K) op 25/50/native:
zwartpunt: 0.70 candelas
witpunt: 198.9 candelas (dus effectief contrast van 284:1)

Als ik calibreer op 13.2/100/native:
zwartpunt 0.58 candelas
witpunt: 162 candelas (contrast van 279:1)

De afwijking in delta E van het witpunt is in beide gevallen maar 0.7, bij 50% grijs 0.1 delta E

Deze laatste instelling vind ik de beste en gebruik ik momenteel... er is zowiezo banding maar de gamma compressie is minder dan als je onder de 25% helderheid gaat. Ik denk dat de 20wgx2 het best op deze manier wordt gecalibreerd... Zwartpunt van 0.58 is niet zo schitterend, PVA doet beter maar dit is algemeen bekend over IPS schermen... ik heb hier niet zo'n probleem mee, de gradatie in donkere partijen vind ik maar zozo, daar kunnen ze maar beter eens werk van maken... Het is natuurlijk maar scherm gericht op gamers, wil je beter resultaat dan moet je eigenlijk een Eizo ColorEdge series scherm kopen of een Lacie 321 of een Nec Spectraview... deze schermen hebben een programmeerbare gammatabel in het scherm zelf zodat de fout daar kan gecorrigeerd worden bij het calibreren en niet in de LUT van de videokaart...

Ik hoop dat iemand iets met deze informatie is...het is m'n eerste post hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
ncodr schreef op zondag 04 juni 2006 @ 21:30:
interessant verhaal...

Ik hoop dat iemand iets met deze informatie is...het is m'n eerste post hier.
Wow, niet mis voor een eerste post :) Ik denk dat er hier zeker mensen zijn die hier iets aan hebben (waaronder ikzelf). Bedankt dus!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Weet iemand of de 215TW ook Picture in Picture heeft, en zoja, of dat een beetje handig werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
It’s the new kid on the block of this survey. The 215TW does nothing like the others. First of all, it’s a 21”. So, why integrating is it here? Because it has the price of a 20” monitor, the same resolution (1600x1200), and we weren’t going do an article for this product alone. In addition, who will complain of having an additional inch for the same price?
Ziet eruit als een blunder van Behardware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik zag het ook meteen ja...
Foutje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14318

Omdat mijn oude NEC 1830 na ruim 4 jaar ineens op zwart ging (backlight stuk) moet ik dus snel weer een nieuwe TFT hebben. Omdat ik veel met CAD en Visual studio werk heb ik besloten voor de Samsung 214T te gaan. Nu lees ik in dit topic veel over pixelgarantie. Zelf maakt een losse dode pixel me niet zo veel uit, maar ik vraag me wel af of als je bij een winkel die pixelgarantie aanbied een monitor zonder pixelgarantie koop je er dus bijna standaard vanuit kunt gaan dat je dus een exemplaar met dode pixels zult krijgen. Ze moeten die "afgekeurde" monitoren toch ergens kwijt dunkt me. En heeft er iemand ervaring of je hier nog wat korting op kan bedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Um.. Ja, maar ik weet niet meer waar dat was.
Er is ergens een site waar je pixel defecte tft's kunt bestellen, en ze precies aangeven hoeveel dode (sub)pixels er in het scherm zitten, en waar. Uiteraard tegen gereduceerde prijs.
Gegarandeerd dat iemand hier in dit topic wel weet welke shop ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dat is een Duitse toko die ik ooit heb gevonden en gepost had in het 19" topic. Geen idee hoe die heette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nee nee, een nederlandse doet dat ook! Zeker weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er zijn ook verschillende webshops die dit soort TFT's "erbij" verkopen. Informatique doet dit bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 23:41
BaT schreef op zondag 04 juni 2006 @ 13:58:
[...]
Dacht ik eerst ook; totdat ik las dat de Samsung (en de Dell ook in mindere mate, maar vooral de Samsung) last heeft van 'ontzettend' veel 'input lag', dwz. geen ghosting, maar standaard een vertraging van je muis en keyboard (op het beeld van je monitor dus) rond de 50 ms. Bij de Apple bleek dit nagenoeg niet aanwezig in vergelijking met een CRT. Aangezien ik veel game, had ik daar geen zin.
Waar heb je deze getallen vandaan? Ik zie dit fenomeen nu al een paar keer langskomen, maar echt harde cijfers kan ik nog niet vinden. En idd, voor een game monitor, ook al is het paneel nog zo snel, een input lag van 50 ms is niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggio666
  • Laatst online: 18-07 16:23
DaCoTa schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:47:
Waar heb je deze getallen vandaan? Ik zie dit fenomeen nu al een paar keer langskomen, maar echt harde cijfers kan ik nog niet vinden. En idd, voor een game monitor, ook al is het paneel nog zo snel, een input lag van 50 ms is niet goed.
Deze link geeft denk ik de meeste informatie hierover:
http://www.hardforum.com/...hp?t=1049569&page=1&pp=20
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.