Is anti-glair die anti-reflectie-coating BOVENOP de reflecterende Cristal-Bright laag? Dus betere contrast met Cristal-Bright maar dan zonder die irritante reflecties?Sluuut schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:33:
Ik denk niet dat je daar een review voor nodig hebt, wat kan er fout zijn aan dat scherm? (nieuwe acer 24")
Tis een PVA/MVA paneel (beste kleuren) met overdrive dus geen/weinig last van ghosting, hij kan 1920x1200 aan op 75Hz, heeft DVI & D-Sub, het design zie je van het plaatje, en hij heeft anti-glair. Nou kun je voor jezelf bepalen welke je voordelen en nadelen vind.
Ik neem aan dat de grafiek van het PVA paneel een niet gecalibreerde scherm was, waardoor de grafiek nog sterke afwijkingen vertoont?
Daarnaast kan een TN paneel minder kleuren weergeven (6 bits per kleur ipv 8 bits). Maar zoals gezegd ze meten maar een beperkt aantal kleuren, dus ik vraag mij dan ook af hoe bruikbaar die informatie is mbt de andere 16 miljoen kleuren
die het scherm kan weergeven...
Daarnaast kan een TN paneel minder kleuren weergeven (6 bits per kleur ipv 8 bits). Maar zoals gezegd ze meten maar een beperkt aantal kleuren, dus ik vraag mij dan ook af hoe bruikbaar die informatie is mbt de andere 16 miljoen kleuren
Nee, ze zijn allebei gecalibreert..
57696520646974206c65657374206973206e657264
Mijn neef had net de 215TW gehaald bij de Mediamarkt... ze wilde er maar 10 Euro vanaf halen 
Hoe kan dat dan dat eerder mensen zijn geweest die hem voor 599 hebben meegekregen?! Die verkoper beweerde dat dat niet kon... lekkere winkel die MM
Conclusie tot nu toe van de 215TW:
- input lag al merkbaar bij normaal Windows gebruik, duidelijk trager dan met voorgaande CRT
- UT'99 onspeelbaar, te veel vertraging waardoor elke move totaal verkeerd uitpakt
- UT2004 redelijk speelbaar
Dus die input lag is echt geen fabeltje, dat je het niet zou merken. Zeker met gamen is het dus een ramp.
Ik denk dus dat de 215TW de zoveelste blunder is van Samsung... net als de 193p+ de eerste overdrive scherm wat onwijs traag was, toen verbeterd met de 770P en 970P die opeens geen 24 bits schermen bleken te zijn, maar wel zodanig werden verkocht en nu een scherm met onwijze vertraging.

Hoe kan dat dan dat eerder mensen zijn geweest die hem voor 599 hebben meegekregen?! Die verkoper beweerde dat dat niet kon... lekkere winkel die MM

- input lag al merkbaar bij normaal Windows gebruik, duidelijk trager dan met voorgaande CRT
- UT'99 onspeelbaar, te veel vertraging waardoor elke move totaal verkeerd uitpakt
Dus die input lag is echt geen fabeltje, dat je het niet zou merken. Zeker met gamen is het dus een ramp.
Ik denk dus dat de 215TW de zoveelste blunder is van Samsung... net als de 193p+ de eerste overdrive scherm wat onwijs traag was, toen verbeterd met de 770P en 970P die opeens geen 24 bits schermen bleken te zijn, maar wel zodanig werden verkocht en nu een scherm met onwijze vertraging.
[ Voor 63% gewijzigd door n00bs op 14-06-2006 15:50 ]
Hoe zit dat dan precies met de pixelgarantie. Stel dat je de 215TW bij Computerfarm besteld (zonder pixelgarantie), en bij ontvangst ontdek je een dode pixel, kun je hem dan niet onmiddellijk omruilen??Thennis schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:18:
Nou de knoop is doorgehakt. Ik heb vandaag bij Euromaxi de Samsung 215TW besteld met pixelgarantie. Had gebeld met Computerfarm, want daar was hij goedkoper, maar daar hebben ze geen pixelgarantie. De telefoniste ging namelijk voor me op de Samsung website kijken.
Ik lees dit forum nu al een hoop weken en vond het tijd maar eens iets neer te zetten.
Hier nergens te zien bij de MM in Heerlenn00bs schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:58:
Mijn neef had net de 215TW gehaald bij de Mediamarkt... ze wilde er maar 10 Euro vanaf halen
Zal morgen eens vragen.
* UltraSub zucht.Conclusie tot nu toe van de 215TW:
Verdomme. Dit soort berichten maakt het er niet makkelijker op.

Ja het maakt het er allemaal niet makkelijker op, ik ben dus zelf al 2 jaar op zoek naar de Ultieme TFT en nog steeds niet gevonden.
Iemand nog uitgebreide ervaringen met de Samsung 204B?
Tis een PN paneel voor maar 425 euro, dus 2 naast elkaar voor 850 euro
Als de kleuren net zo goed zijn als een 903BF dan wil ik em denk ik wel, maar ik kan nergens vergelijkingen tussen die 2 vinden
Als de kleuren net zo goed zijn als een 903BF dan wil ik em denk ik wel, maar ik kan nergens vergelijkingen tussen die 2 vinden
waaruit maak je die conclusie op ?, want de berichten die ik over de 215TW heb gezien waren redelijk positief (weinig negatief).n00bs schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:58:
Zit nog te twijfelen de 215TW of de 2423ws van acer
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Verwijderd
Laat ik nou net toevallig mijn 204B bij Euromaxi opgehaald hebben. Ik kom van de 930BF, dus ik kan de 2 goed vergelijken.Sluuut schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:44:
Om dan maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik vindt er weinig verschil tussen zitten, afgezien van de grootte dan
Dus qua kleuren zie ik zelf weinig verschil, al oogt deze 204B nét wat scherper en frisser dan de 930BF, maar dat kan natuurlijk ook tussen de oren zitten.
De LG L1970H(R) is wel een leuke 19" monitor. Is mij goed bevallen!n00bs schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:03:
Ja het maakt het er allemaal niet makkelijker op, ik ben dus zelf al 2 jaar op zoek naar de Ultieme TFT en nog steeds niet gevonden.
Wat ik zoek:BvK P4 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:18:
[...]
De LG L1970H(R) is wel een leuke 19" monitor. Is mij goed bevallen!
- perfecte kleuren dus een delta E <1
- snelheid zoals de Nec 20WGX2 of sneller
- zwarting zoals??? geen idee welke TFT echt zwart op dit moment levert, ik denk dat de Samsung PVA panelen er het dichtste tegenaan zitten
- geen input lag
- HDCP en HDMI
- breedbeeld
- resolutie minimaal 720p en liever 1080p
- ingebouwde TV tuner
- hoog contrast (~ 1000:1)
Geloof mij, met die eisen wordt het echt moeilijk
Volgens mij kan ik nog wel 2 jaar wachten... en misschien dat dit gewoon onmogelijk is met TFT's
Dit is trouwens echt vet
http://thatvideosite.com/view/2452.html
[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 14-06-2006 22:03 ]
Zie Minority Report & The Matrix IIIn00bs schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:55:
Dit is trouwens echt vet![]()
Verwijderd
Vandaag er 2 besteld, ze komen morgen binnen dus ff ophalen en dan laat ik het wel weten.Sluuut schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:44:
Vraagje,
Ik heb een Review gezien bij behardware over de ACER 2416ws die was goed, want ik wil de 2423ws kopen.
Nou is alleen mijn vraag hoe kan ik controleren of mijn videokaart 6600GT die resolutie aan kan, en of ik dan nog wel spelletjes kan spelen (speel nu altijd op 1024x768).
Dit stond op de site van leadtek 6600GT:
1920x1080 8/16/32 100/100/85
1920x1200 8/16/32 100/100/85
1920x1440 8/16 85/85/75
2048x1536 32 75/75/60
Ik heb een Review gezien bij behardware over de ACER 2416ws die was goed, want ik wil de 2423ws kopen.
Nou is alleen mijn vraag hoe kan ik controleren of mijn videokaart 6600GT die resolutie aan kan, en of ik dan nog wel spelletjes kan spelen (speel nu altijd op 1024x768).
Dit stond op de site van leadtek 6600GT:
1920x1080 8/16/32 100/100/85
1920x1200 8/16/32 100/100/85
1920x1440 8/16 85/85/75
2048x1536 32 75/75/60
[ Voor 22% gewijzigd door Cyrus The Virus op 15-06-2006 00:22 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ik wil er toch nog eens op terug komen.n00bs schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:58:
Vind het raar dat niemand er tot nu toe mee is gekomen dat het zo erg is. Betekent dat dat jij (of je neef) een échte zeikert is, of is het echt zo erg, en is de rest blind?
Ik heb al eerder gepost dat ik hem bij de MM gekocht heb voor 529 euro (MM in Arnhem)n00bs schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:58:
Hoe dat kan? Wellicht omdat ik 6 keer bij ze langs moest gaan voordat ze het scherm eindelijk bestelde en ik daarom een officiele klacht heb ingedient, wie zal het zeggen.
Ben het absoluut niet eens met jou conclusieConclusie tot nu toe van de 215TW:
Ik speel geen FPS games dus daar kan ik niet over oordelen maar met gewoon windows gebruik en andere games zoals WoW en Oblivion heb ik totaal geen input lag.
Voor mensen die nog lopen te twijfelen zou ik dit scherm zeker aanraden gezien de prijs kwaliteit verhouding.
ThanxVerwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:09:
[...]
Laat ik nou net toevallig mijn 204B bij Euromaxi opgehaald hebben. Ik kom van de 930BF, dus ik kan de 2 goed vergelijken.
Om dan maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik vindt er weinig verschil tussen zitten, afgezien van de grootte dan, en de native 1600/1200 resolutie die ik prettiger vind werken.
Dus qua kleuren zie ik zelf weinig verschil, al oogt deze 204B nét wat scherper en frisser dan de 930BF, maar dat kan natuurlijk ook tussen de oren zitten.
Verdeelt de backlight het licht goed over het scherm? Ik heb gehoord dat een gebruiker last had van minder licht rechtsboven op deze monitor. Maar eigelijk ben ik voornamelijk op zoek naar slecht nieuws, slechte ervaringen, omdat alle goeie al wel bekend zijn...
Ben benieuwdVerwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 00:01:
[...]
Vandaag er 2 besteld, ze komen morgen binnen dus ff ophalen en dan laat ik het wel weten.
Edit: Blijf het toch eng vinden, van een IPS & MVA paneel overstappen naar 2 TN's..
[ Voor 5% gewijzigd door Sluuut op 15-06-2006 09:04 ]
Verwijderd
Aangezien mijn 204b wel enigzins last heeft van backlight bleeding, en dan voornamelijk langs de randen bovenin, is de lichtopbrengst over het gehele scherm genomen gewoon goed te noemen. Overal even veel lichtopbrengst dus
Dit scherm heeft iets meer last van backligt bleeding dan mijn 930BF, maar dat schijnt er een betje bij te horen, en ik stoor me er ok echt niet aan.
Dit scherm heeft iets meer last van backligt bleeding dan mijn 930BF, maar dat schijnt er een betje bij te horen, en ik stoor me er ok echt niet aan.
Luister als je veel geld gaat uitgeven dan moet je critsch blijven maar waar ik me begintte irriteren en dat ligt vast aan mij is dat mijn samsung 244t het mikpunt is van inputlag en met een intense FPS het verschikkelijk irritant is en ik heb heel de week HL2 deathmatch gespeelt en ik ben best oneveren maar was toch vaak eerste of 2de en ghost recon op de 360 online ook niets te vinden.
Veel vrienden hebben ook gespeelt en blijkbaar zijn we allemaal achterlijk.
Het enige wat ik hoor is van WOW!
Ik weet nu al dat er post komen van het is wel zo best kan zo zijn maar ik weet wel dat het wel veel mierengeneuk tussen zit, bv wat 1 ms trager wat een ruk scherm kut met die....
Een scherm in actie zien en een reactie op een type scherm op internet lezen is toch wel anders.
Ik weet nu al dat er post komen van het is wel zo best kan zo zijn maar ik weet wel dat het wel veel mierengeneuk tussen zit, bv wat 1 ms trager wat een ruk scherm kut met die....
Een scherm in actie zien en een reactie op een type scherm op internet lezen is toch wel anders.
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Verwijderd
Jij hebt je eigen mening en daar klaagt niemand over, maar owé owé als iemand iets verkeerds zegt over mijn schermpje. Er is niemand die zegt dat je achterlijk bent, maar met zo'n post is dat ook niet nodig want je krijgt het zelf al voor elkaar.darkphoenix schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:01:
Luister als je veel geld gaat uitgeven dan moet je critsch blijven maar waar ik me begintte irriteren en dat ligt vast aan mij is dat mijn samsung 244t het mikpunt is van inputlag en met een intense FPS het verschikkelijk irritant is en ik heb heel de week HL2 deathmatch gespeelt en ik ben best oneveren maar was toch vaak eerste of 2de en ghost recon op de 360 online ook niets te vinden.
tja het is een beetje een sneeuwbal effect het bouwt op en ineens ben je het zat!
[ Voor 4% gewijzigd door darkphoenix op 15-06-2006 11:34 ]
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Ik heb de 20WGX2 bij Azerty gekocht, inclusief pixelgarantie. Bij het afhalen getest op dode pixels: Geen. Thuis aangesloten: Nu wel een dode sub-pixelBaggio1666 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 14:04:En voor de mensen die al de NEC hebben, hebben jullie dode pixels (gehad)? Dit dus om te zien hoe realistisch de garantie die Azerty aanbied is...
RMA aangevraagd bij Azerty, volgende dag monitor terug gebracht. Beetje jammer dat Azerty pas na 3 werkdagen een nieuwe besteld heeft (te volgen op Azerty website).
Na precies een week kon ik de 2e NEC ophalen. Deze is perfect
Bij het afhalen van het 1e scherm vertelde de Azerty medewerker dat de pixelgarantie geldt totdat je een foutloze monitor hebt, dus ook als dat betekent dat het scherm meer dan 1x geruild moet worden. In de voorwaarden staat inderdaad iets heel anders.
Over de NEC LCD20WGX2: Fantastisch, mits de reflectie je niet stoort. Ik heb er bewust voor gekozen. Tjek deze review ook ff.
Verwijderd
Wat me vooral opvalt aan dit scherm is de uitzonderlijk grote kijkhoek, het beeld veranderd nauwelijks van kleur, waar je ook gaat staan. Nog niet eerder gezien op deze wijze.Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:15:
Ik heb mijn NEC LCD20WGX2 20.1 alweer een paar dagen in huis nu en ben er nogsteeds ontzettend blij mee. Het beeld is geweldig, de kleuren zijn top en het scherm doet gewoon van A-Z goed aan. Ik kan er niks op aanmerken en kan alleen maar tegen iedereen die opzoek is naar 20" breedbeeld monitoren aanraden om eens goed naar de reviews te kijken van deze monitor want ik heb zo het gevoel dat deze een beetje aan het ondersneeuwen is onder alle Samsung aankopen. (Waar overigens ook niks mis mee is!)
Groetjes!
Ook de videoweergave is geweldig, de Sony HD demo spat werkelijk van het scherm af.
Als ik een Flat-TV (LCD) wist te staan die een soortgelijk plaatje met dito kijkhoek had dan kocht ik hem direct, maar deze ben ik tot nu toe helaas nog niet tegengekomen.
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=V4LA03&#tecData
De Acer F-20, iemand info, hoe is dat ding nou? Hoe is tv erop
De Acer F-20, iemand info, hoe is dat ding nou? Hoe is tv erop
Straight from Vertigo
Verwijderd
Kun je zeggen waar die subpixel zit op het scherm? Was de unifomiteit van je oude scherm ook goed?Francois schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:35:
[...]
Ik heb de 20WGX2 bij Azerty gekocht, inclusief pixelgarantie. Bij het afhalen getest op dode pixels: Geen. Thuis aangesloten: Nu wel een dode sub-pixel
RMA aangevraagd bij Azerty, volgende dag monitor terug gebracht. Beetje jammer dat Azerty pas na 3 werkdagen een nieuwe besteld heeft (te volgen op Azerty website).
Na precies een week kon ik de 2e NEC ophalen. Deze is perfectMijn 1e staat nu te koop op Azerty site btw
Bij het afhalen van het 1e scherm vertelde de Azerty medewerker dat de pixelgarantie geldt totdat je een foutloze monitor hebt, dus ook als dat betekent dat het scherm meer dan 1x geruild moet worden. In de voorwaarden staat inderdaad iets heel anders.
Over de NEC LCD20WGX2: Fantastisch, mits de reflectie je niet stoort. Ik heb er bewust voor gekozen. Tjek deze review ook ff.
Ik vind 60 euro korting wel wat weinig eigenlijk.
Ik ga zelf nog vandaag even kijken en laat mijn bevindingen weten...UltraSub schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 08:41:
[...]
Ik wil er toch nog eens op terug komen.
Vind het raar dat niemand er tot nu toe mee is gekomen dat het zo erg is. Betekent dat dat jij (of je neef) een échte zeikert is, of is het echt zo erg, en is de rest blind?
Mijn neef is wel een diehard gamer maar hij heeft wel vaker op andere TFT's gespeeld.
Ik denk ook dat de meeste mensen niet hun zuurverdiende scherm zo door het slijk kunnen halen.
Tja, ik weet ook niet, maar die verkoper beweerde dat die hem anders onder de inkoopsprijs zou verkopenreggie2000 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 08:48:
[...]
Ik heb al eerder gepost dat ik hem bij de MM gekocht heb voor 529 euro (MM in Arnhem)
Hoe dat kan? Wellicht omdat ik 6 keer bij ze langs moest gaan voordat ze het scherm eindelijk bestelde en ik daarom een officiele klacht heb ingedient, wie zal het zeggen.
[...]
Ben het absoluut niet eens met jou conclusie![]()
Ik speel geen FPS games dus daar kan ik niet over oordelen maar met gewoon windows gebruik en andere games zoals WoW en Oblivion heb ik totaal geen input lag.
Voor mensen die nog lopen te twijfelen zou ik dit scherm zeker aanraden gezien de prijs kwaliteit verhouding.

Verder ga ik dus vanmiddag zelf even naar het scherm kijken om zelf een oordeel te geven. Misschien is er wel iets serieus mis met het scherm waardoor het al in Windows merkbaar is.
Dit ziet er trouwens veelbelovend uit voor mij: nieuws: 'Nieuwe lcd-technologie geeft crt het nakijken'
[ Voor 62% gewijzigd door n00bs op 15-06-2006 12:08 ]
De defecte pixel zit een centimeter of 2 rechts van het midden, en verticaal gezien bijna in het midden. Als de pixel blauw moet zijn is 'ie zwart, als 'ie rood moet zijn is 'ie zwart, als 'ie wit moet zijn is 'ie groen en als 'ie zwart moet zijn is 'ie zwart. Lijkt dus 2 defecte colors te hebben.Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:45:
[...]
Kun je zeggen waar die subpixel zit op het scherm? Was de unifomiteit van je oude scherm ook goed?
Ik vind 60 euro korting wel wat weinig eigenlijk.
Bij games zie je het natuurlijk niet, in windows bij een wit venster zie je een lichtgroen puntje, niet opvallend.
Buiten die pixel mankeert er niks aan het scherm. Uniformiteit is uitstekend.
60 euro korting vind ik ook wel wat weinig. Misschien valt er te onderhandelen?
Verwijderd
Hey bedankt, ik zal ze eens mailen. Het scherm zal toch voor 95 % van de tijd voor games gebruikt worden, dus ik heb er niet zo veel problemen mee.
Mijn 205BW is binnen, en hij is mooi!

Meer info komt
Ik heb hem bij NoRRoD weg, maar dit was de laatste alweer. In tegenstelling tot wat er op Samsung.de staat heeft het model geen Pivot functie, maar is wel in hoogte verstelbaar.
Vanavond ga ik hem uitgebreider uitproberen.
@ olger1024 wallpaper komt bij inlandyc.com vandaan, geen idee hoe ik er kwam

Meer info komt
Ik heb hem bij NoRRoD weg, maar dit was de laatste alweer. In tegenstelling tot wat er op Samsung.de staat heeft het model geen Pivot functie, maar is wel in hoogte verstelbaar.
[ Voor 96% gewijzigd door bapemania op 15-06-2006 15:56 ]
schweet! ben benieuw naar de ervaringen, een nette productsurvey zou zalig zijn:
http://tweakers.net/productsurvey
Ben erg benieuwd naar je specs, wat je hiervoor had, en of de specs die niet super zijn reuze mee vallen
http://tweakers.net/productsurvey
Ben erg benieuwd naar je specs, wat je hiervoor had, en of de specs die niet super zijn reuze mee vallen
[ Voor 33% gewijzigd door Vandread op 15-06-2006 14:49 ]
ey cool, ik dacht dat ie nog niet leverbaar was.bapemania schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:28:
[afbeelding]
Meer info komt
Hij staat overal nog op pre-order, waar heb je um besteld?
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Verwijderd
even een quick off-topic vraagje, waar heb je dat wallpaper vandaan, vind het er namelijk wel mooi uitzien.bapemania schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:28:
[afbeelding]
Meer info komt
Oeh, ziet er lekker uit!bapemania schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:28:
[afbeelding]
Meer info komt
Kan niet wachten tot ik bericht krijg van PC Megastore.
Vraagje,
wat kan ik niet met vista premium als ik geen HDCP heb ?
wil namelijk de acer 2423ws bestellen alleen zit er geen HDCP op voor zo ver bekent, dat is de enigste factor waar ik over twijfel.
Als het alleen HD is maakt het mij niks uit
wat kan ik niet met vista premium als ik geen HDCP heb ?
wil namelijk de acer 2423ws bestellen alleen zit er geen HDCP op voor zo ver bekent, dat is de enigste factor waar ik over twijfel.
Als het alleen HD is maakt het mij niks uit
Verwijderd
hallo iedereen
ik ben van plan om een LG L203WT-BF te gaan kopen.
hij heeft wel redelijke specs en is goed verkrijgbaar in nl en ook redelijk goedkoop
400€ met verzedkosten(OBCS) maar ik kan er zelf heel weinig over vinden qua reviews
en wat ik ook raar vind is dat hij niet eens op de NL LG site staat maar wel op de
Duitse
en ik hoopte dat er iemand hier zou zijn die miss iets meer van dit scherm
af weet.
BVD
groeten
Tarrels
ik ben van plan om een LG L203WT-BF te gaan kopen.
hij heeft wel redelijke specs en is goed verkrijgbaar in nl en ook redelijk goedkoop
400€ met verzedkosten(OBCS) maar ik kan er zelf heel weinig over vinden qua reviews
en wat ik ook raar vind is dat hij niet eens op de NL LG site staat maar wel op de
Duitse
af weet.
BVD
groeten
Tarrels
Ik was toch wel erg benieuwd naar die nieuwe 24"Acer (AL2423Ws), en om ff te kijken of er niet dezelfde onduidelijk was als bij samsung (Niet bij de spec's zetten dat schermen HDCP ready zijn, maar dat ze dat ewl zijn) heb ik ff een mailtje gestuured. Helaas:
Geachte Acer Medewerker/ster,
Ik wilde graag weten of de nieuwe 24 inch Acer (AL2423Ws) HDCP support heeft. Hierover wordt niets gezegd bij product informatie.
Mvg,
Geachte heer *****,
Dit staat er niet bij vermeldt, omdat dit model dat niet ondersteund.
In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groet,
Europalaan 89
5232 BC s-'Hertogenbosch
Phone: +31(0)73-645 96 45
Telefax: +31(0)73-645 96 93
E-Mail: Benelux@acer-euro.com
http://www.acer.nl/www.acer.be
Helaas pindakaas dus, was ook te mooi geweest voor 800 euri
Ik wilde graag weten of de nieuwe 24 inch Acer (AL2423Ws) HDCP support heeft. Hierover wordt niets gezegd bij product informatie.
Mvg,
Geachte heer *****,
Met vriendelijke groet,
Europalaan 89
5232 BC s-'Hertogenbosch
[ Voor 8% gewijzigd door Webbah op 15-06-2006 17:43 ]
maar waar heb je dan percies HDCP voor nodig ?Webbah schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 17:38:
Ik was toch wel erg benieuwd naar die nieuwe 24"Acer (AL2423Ws), en om ff te kijken of er niet dezelfde onduidelijk was als bij samsung (Niet bij de spec's zetten dat schermen HDCP ready zijn, maar dat ze dat ewl zijn) heb ik ff een mailtje gestuured. Helaas:
Mvg,
Geachte heer *****,
Met vriendelijke groet,
Europalaan 89
5232 BC s-'Hertogenbosch
Lijkt alsof et beeld helemaal rechts veel donkerder is.bapemania schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:28:
[afbeelding]
Meer info komt
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
dat komt omdat het de windows vista toolbar is! die zwart transparant isYellowNeck schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:29:
[...]
Lijkt alsof et beeld helemaal rechts veel donkerder is.
[ Voor 3% gewijzigd door darkphoenix op 15-06-2006 18:35 ]
Je stelt te hoge eisenn00bs schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:55:
[...]
Wat ik zoek:
- perfecte kleuren dus een delta E <1
- snelheid zoals de Nec 20WGX2 of sneller
- zwarting zoals??? geen idee welke TFT echt zwart op dit moment levert, ik denk dat de Samsung PVA panelen er het dichtste tegenaan zitten
- geen input lag
- HDCP en HDMI
- breedbeeld
- resolutie minimaal 720p en liever 1080p
- ingebouwde TV tuner
- hoog contrast (~ 1000:1)
Geloof mij, met die eisen wordt het echt moeilijk![]()
Volgens mij kan ik nog wel 2 jaar wachten... en misschien dat dit gewoon onmogelijk is met TFT's
Dit is trouwens echt vet![]()
Och..guttegut... ik met mijn slaapkop..hehe.darkphoenix schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:34:
[...]
dat komt omdat het de windows vista toolbar is! die zwart transparant is
Kzie net pas dat et Vista is
Op dit moment twijfel ik zelf tussen de:
Belinea 10 20 30 (11 2007, VGA only) 354 euro
Samsung 205BW 361 euro
Viewsonic VX2025 399 euro
Die laatste is een beetje een uitschietertje qua prijs..
Eisen:
• Breedbeeld
• Videoshoppen (Adobe Premiere Elements)
• Gamen
• Films kijken
• Internet en office
• Budget ~ 350 euro
[ Voor 36% gewijzigd door Yellowneck op 15-06-2006 19:02 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Verwijderd
miss is de LG L203WT-BF wat voor 8 ms GtG 1400:1 300cd/m2 20'' wide 400€ incl verzend bij obcsYellowNeck schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:44:
[...]
Och..guttegut... ik met mijn slaapkop..hehe.
Kzie net pas dat et Vista is. Wist geeneens dat dat een toolbar was..dacht dat op de wallpaper zat..hehe
Op dit moment twijfel ik zelf tussen de:
Belinea 10 20 30 (11 2007, VGA only) 354 euro
Samsung 205BW 361 euro
Viewsonic VX2025 450 euro
Die laatste is een beetje een uitschietertje qua prijs..
Eisen:
• Breedbeeld
• Videoshoppen (Adobe Premiere Elements)
• Gamen
• Films kijken
• Internet en office
• Budget ~ 350 euro
Probeer jij me die nou aan te smeren, zodat ik een testpersoon kan zijn voor jou?Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:55:
[...]
miss is de LG L203WT-BF wat voor 8 ms GtG 1400:1 300cd/m2 20'' wide 400€ incl verzend bij obcs
Gevonden. 380 euro, geen plaatje
[ Voor 25% gewijzigd door Yellowneck op 15-06-2006 19:03 ]
Die LG L203WT-BF is best een mooi scherm voor de prijs!
Een TN paneel, 8 ms, 170/170 en 1400:1 (!!)
verdere specs (in het duits helaas)
EAN
8801031048120
Display-Typ
TFT-LCD Aktiv Matrix
Bildschirmdiagonale
20,1“ (510,54mm)
Bildschirmformat
16:10
Aktive Bildfläche
433 mm x 270 mm
Pixel Pitch
0,258 mm x 0,258 mm
Pixelkonfiguration
RGB Streifen
Weitwinkeltechnologie
TN (Twisted Nematic)
Oberflächenvergütung
Hard Coating (3H) Anti-glare
Farbdarstellung
16,7 Mio.
Maximale Auflösung
1680 x 1050 @ 60 Hz
Helligkeit
300 cd/m² (typisch)
Kontrastverhältnis (Dunkelraum)
1400:1
Responszeit
8 ms (ISO Messung)
Blickwinkel
170° horizontal, 170° vertikal
Horizontaler Frequenzbereich
30 – 93kHz
Vertikaler Frequenzbereich
56 – 75 Hz
Pixelfrequenz
135 MHz
Multiscan Support
640 x 350 (70 Hz)
720 x 400 (70 Hz)
640 x 480 (60/75 Hz)
800 x 600 (60/75 Hz)
832 x 624 (75 Hz)
1024x768(60/75Hz)
1152 x 870 (75 Hz)
1152x900 (65 Hz)
1280x1024(60/75Hz)
1680x1050(60 Hz)
Speichermodi
13 werkseitig voreingestellte, 10 benutzerdefinierbare
Monitoreinstellung
OSD mit Sensortasten
Einstellmöglichkeiten:
-digital über On-Screen-Display
Helligkeit, Kontrast, horizontale und vertikale Position, OSD-Position, Clock, Phase, Farbsteuerung, Gamma, Sprache (englisch, französisch, deutsch, italienisch, spanisch, portu-giesisch, schwedisch, finnisch, polnisch, russisch, griechisch), Info
-manuell
Power, Auto, OSD, OSD Sperre, f-Engine, Quick Bright
Eingangssignal
RGB analog (0,7 V) digital
Synchronisation
Separat, Composite, SOG
Eingangsbuchse
15 pol. D-SUB, DVI-D
VESA Plug & Play
DDC2B
Spannungsbereich
90 – 264 Vac, 47 – 63 Hz
Leistungsaufnahme
Betrieb: <58 W, Stand-by: <1 W, Aus <1 W
Maße (Breite x Höhe x Tiefe)
495,8 mm x 407 mm x 242 mm (mit Fuß)
Gewicht
7,5 kg
Neigungswinkel
25° nach oben, 5° nach unten
Zubehör
Netzkabel, alle Signalkabel, Handbuch - und Treiber – CD
Besonderheiten
Integriertes Netzteil, Kensington Lock, OSD Sperre, f-Engine, Quick Bright
Gehäusefarbe
Front: Schwarz / Silber, Rückseite: Schwarz, Fuß: Schwarz / Chrom
VESA
Kompatibel für Schwenkarme und Wandhalterung (100 mm)
Ergonomische Standards
TCO99, DIN-ISO 13406-2
Prüfzeichen
TÜV-GS, CE, EPA Energy Star, UL, CSA, SEMKO, FCC-B
Oftewel, dat voor 380/390 euro is een verdomd goede vervanger voor de 205BW.
plaatje nog ff:

Overigens zie ik ook dat hij component en composiet ingangen heeft
hopelijk is dit geen grap, want voor die prijs is hij echt min of meer alles. Alleen HDCP niet, maar dat neem ik dan maar voor lief. Ik denk nu deze of de phillips 200w6.. juli wordt de keuze iig compleet bekend. Als het aan mijn ouders ligt wordt het de L203WT-BF. Haast te mooi om waar te zijn, maar ik wacht af.
Een TN paneel, 8 ms, 170/170 en 1400:1 (!!)
verdere specs (in het duits helaas)
EAN
8801031048120
Display-Typ
TFT-LCD Aktiv Matrix
Bildschirmdiagonale
20,1“ (510,54mm)
Bildschirmformat
16:10
Aktive Bildfläche
433 mm x 270 mm
Pixel Pitch
0,258 mm x 0,258 mm
Pixelkonfiguration
RGB Streifen
Weitwinkeltechnologie
TN (Twisted Nematic)
Oberflächenvergütung
Hard Coating (3H) Anti-glare
Farbdarstellung
16,7 Mio.
Maximale Auflösung
1680 x 1050 @ 60 Hz
Helligkeit
300 cd/m² (typisch)
Kontrastverhältnis (Dunkelraum)
1400:1
Responszeit
8 ms (ISO Messung)
Blickwinkel
170° horizontal, 170° vertikal
Horizontaler Frequenzbereich
30 – 93kHz
Vertikaler Frequenzbereich
56 – 75 Hz
Pixelfrequenz
135 MHz
Multiscan Support
640 x 350 (70 Hz)
720 x 400 (70 Hz)
640 x 480 (60/75 Hz)
800 x 600 (60/75 Hz)
832 x 624 (75 Hz)
1024x768(60/75Hz)
1152 x 870 (75 Hz)
1152x900 (65 Hz)
1280x1024(60/75Hz)
1680x1050(60 Hz)
Speichermodi
13 werkseitig voreingestellte, 10 benutzerdefinierbare
Monitoreinstellung
OSD mit Sensortasten
Einstellmöglichkeiten:
-digital über On-Screen-Display
Helligkeit, Kontrast, horizontale und vertikale Position, OSD-Position, Clock, Phase, Farbsteuerung, Gamma, Sprache (englisch, französisch, deutsch, italienisch, spanisch, portu-giesisch, schwedisch, finnisch, polnisch, russisch, griechisch), Info
-manuell
Power, Auto, OSD, OSD Sperre, f-Engine, Quick Bright
Eingangssignal
RGB analog (0,7 V) digital
Synchronisation
Separat, Composite, SOG
Eingangsbuchse
15 pol. D-SUB, DVI-D
VESA Plug & Play
DDC2B
Spannungsbereich
90 – 264 Vac, 47 – 63 Hz
Leistungsaufnahme
Betrieb: <58 W, Stand-by: <1 W, Aus <1 W
Maße (Breite x Höhe x Tiefe)
495,8 mm x 407 mm x 242 mm (mit Fuß)
Gewicht
7,5 kg
Neigungswinkel
25° nach oben, 5° nach unten
Zubehör
Netzkabel, alle Signalkabel, Handbuch - und Treiber – CD
Besonderheiten
Integriertes Netzteil, Kensington Lock, OSD Sperre, f-Engine, Quick Bright
Gehäusefarbe
Front: Schwarz / Silber, Rückseite: Schwarz, Fuß: Schwarz / Chrom
VESA
Kompatibel für Schwenkarme und Wandhalterung (100 mm)
Ergonomische Standards
TCO99, DIN-ISO 13406-2
Prüfzeichen
TÜV-GS, CE, EPA Energy Star, UL, CSA, SEMKO, FCC-B
Oftewel, dat voor 380/390 euro is een verdomd goede vervanger voor de 205BW.
plaatje nog ff:

Overigens zie ik ook dat hij component en composiet ingangen heeft
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Downtime,/downtime/ schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 22:31:
[...]
De CE210W is een duur scherm voor professionele Photoshoppers die echt het uiterste willen. Tenzij je je boterham verdient met foto-bewerking zou ik deze laten staan.
De S2100 is het mainstream 21" scherm van Eizo. Voor vrijwel alle gebruikers zal dit ruim voldoende zijn. Ik heb er zelf sinds een maandje ook eentje en ben er dik tevreden over. Let alleen niet op de prijs-kwaliteit verhouding. Het is een perfekt scherm maar een Samsung zal niet veel slechter zijn en is wel stukken goedkoper.
De S2110W is een breedbeeld scherm. De resolutie is iets lager dan de S2100 en in mijn ogen is dit scherm alleen interessant voor mensen die veel films bekijken op hun PC en daarvoor breedbeeld willen. Breedbeeld vind ik zelf pas bij 23"/24" (1920x1200 resolutie) interessant worden waardoor ik de S2110W nooit serieus overwogen heb.
[...]
Ik zou dan voor de S2100 kiezen (sterker nog, dan heb ik ook gedaan) maar da's vooral een persoonlijke voorkeur.
Waarom precies vind je breedbeeld pas interessant bij 23/24"? Tevens biedt de S2110W meer features (op het mijn zicht) tov de S2100 zoals Direct Backlighting en 14-bit processing power.
Ook zie ik dat de S2110W een brightness heeft van 450cd ipv 300cd voor de S2100.
Eén van de twee wordt het alvast want ik kan ze beide hebben voor dezelfde prijs.
Of ik zou al moeten naar een Samsung 244T gaan die ik voor 100 euro meer heb.
Merci!
Verwijderd
hahaYellowNeck schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:58:
[...]
Probeer jij me die nou aan te smeren, zodat ik een testpersoon kan zijn voor jou?
Maargoed, kzal em even bekijken
Gevonden. 380 euro, geen plaatje
hier heb een paar links
http://de.lge.com/prodmod...lay=L203WT&model=NOTHING#
http://www.hardwareschott...8/preis_LG+Flatron+L203WT
en er staat een link in de startpost
Yup, en hier een review van de LG L203WT:Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:06:
[...]
haha
hier heb een paar links
http://de.lge.com/prodmod...lay=L203WT&model=NOTHING#
http://www.hardwareschott...8/preis_LG+Flatron+L203WT
en er staat een link in de startpost

Amerikaanse LG Informatiesite over de L203WT-BFLG - L203WT features - Verdict
The LG L203WT is an attractive, widescreen, 20.1-inch display that has the same physical screen area as a regular 19-inch CRT monitor, yet manages to cram in 35 percent more pixels and still presents a sharp, clear, bright and pleasant picture. It does all this for a great price and we admire it hugely.
Bron: Klik
[ Voor 11% gewijzigd door Yellowneck op 15-06-2006 19:23 ]
Nee, hij heeft slechts een normale VGA (D-SUB) en DVI-D ingang.noksiejus schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:04:
Eingangsbuchse
15 pol. D-SUB, DVI-D
...
Overigens zie ik ook dat hij component en composiet ingangen heefthopelijk is dit geen grap, want voor die prijs is hij echt min of meer alles. Alleen HDCP niet, maar dat neem ik dan maar voor lief. Ik denk nu deze of de phillips 200w6.. juli wordt de keuze iig compleet bekend. Als het aan mijn ouders ligt wordt het de L203WT-BF. Haast te mooi om waar te zijn, maar ik wacht af.
Voor "Die Zukunft" zoals "ze Germans" t zouden zeggen (straks films kijken in vista etcetc) En zo'n uitgave moet natuurlijk een poosje meegaan.Ik koop toch minder vaak een beeldscherm (eerste keerdat ik er een koop, tussentijdse vervangingen kwamen vanuit m'n pa's kantoorCyrus The Virus schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 17:49:
[...]
maar waar heb je dan percies HDCP voor nodig ?
[ Voor 16% gewijzigd door Webbah op 15-06-2006 19:30 ]
Verwijderd
Misschien kan in de starpost de LG van hierboven en de nieuwe acer 24" met dvi bij de beschikbare breedbeeldmonitoren geplaatst worden. (kleine update dus)
De LG is heel interessant overigens. Wel 'maar' TN, maar uit ervaringen met de 204B weten we dat TN ook netjes kan meevallen (in kijkhoek bvb, de 204B heeft heel erg acceptabele laterale kijkhoeken, minstens van hetzelde niveau als een MVA paneel, idem voor boven. Enige slechte kijkhoek is langs onder... tja ...
)
En ik durf wedden dat de meesten (behalve op de kijkhoek) het verschil niet gaan waarnemen tussen dithering en echte 24 bit kleuren. Zeker niet op de desktop.
De LG is heel interessant overigens. Wel 'maar' TN, maar uit ervaringen met de 204B weten we dat TN ook netjes kan meevallen (in kijkhoek bvb, de 204B heeft heel erg acceptabele laterale kijkhoeken, minstens van hetzelde niveau als een MVA paneel, idem voor boven. Enige slechte kijkhoek is langs onder... tja ...

En ik durf wedden dat de meesten (behalve op de kijkhoek) het verschil niet gaan waarnemen tussen dithering en echte 24 bit kleuren. Zeker niet op de desktop.
Maar films kijken doe ik op de dvd-spelerWebbah schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:26:
[...]
Voor "Die Zukunft" zoals "ze Germans" t zouden zeggen (straks films kijken in vista etcetc) En zo'n uitgave moet natuurlijk een poosje meegaan.Ik koop toch minder vaak een beeldscherm (eerste keerdat ik er een koop, tussentijdse vervangingen kwamen vanuit m'n pa's kantoormaarja daar doen ze schijnbaar niet aan 24"
) dan een PC (eens in de 2,5 jaar)
Review Samsung 215TW
Ok, ik kom nog even terug dus op de uitspraken die ik hoorde van mijn neef mbt de Samsung 215TW
Eerste indruk van het scherm, was een hele verademing met zoveel ruimte op je desktop, teksten zijn haarscherp en kleuren mooi. Rustig en fijn beeld om naar te kijken. Even een pixel test gedaan en geen dode pixels of subpixels te vinden.
Brightness stond standaard veel te hoog, waardoor zwart grijs-paars was. Ik heb niet het hele systeem gecalibreert omdat hij toch zo als zeker terug naar de winkel zou gaan.
Na de brightness was terug te zetten, was zwart een stuk zwarter en niet opvallend lichter wanneer er ook andere kleuren in het beeld aanwezig waren. Maar zodra je een compleet zwart scherm had viel toch op dat toch het terugzetten van de Brightness naar 40% zwart geen zwart was en er duidelijk lichtere hoeken in het scherm aanwezig waren en dit vooral links.
Met een wit scherm leek het beeld redelijk uniform, maar toch vooral rechtsboven zag je dat het wit niet overal echt wit was.
Kijkhoek:
De kijkhoek viel mij wat tegen voor een PVA scherm en ik heb beter gezien, soms had ik het idee dat ik meer met een TN of MVA paneel te maken had mbt de horizontale kijkhoek dan met een PVA zoals ik vaker van Samsung heb gezien. Natuurlijk kan je wel bij dit scherm onder een bijna platte kijkhoek kijken maar wat vooral duidelijk minder werd was het contrast en de kleurkwaliteit.
Op zich als je film zou kijken achter het scherm met meerdere mensen, dan mag het beeld wel vanuit verschillende posities totaal anders zijn, maar niet storend als je op je plek stil zit.
Dit laatste was ook erg irritant bij films, wanneer je van dichtbij film keek (zeg vanaf je computer bureau in je stoel erachter) en je al een klein beetje bewoog dan zag je continue de kleuren en het contrast wat veranderen en dit gaf voor mij een heel onwerkelijk en irritant gevoel bij het kijken van films.
Contrast:
In het algemeen goed genoeg voor alle denkbare doeleinden, maar zoals het punt hierboven nam het contrast al heel snel af en was dit al duidelijk merkbaar bij een hoek van 5-10 graden!!! dat was voor mij echt nieuw met een PVA paneel. Contrast nam zo sterk af dat donkere kleuren van rechtvoor op een hoek van 5-10 graden al flets werden en zwart geen zwart meer was. Wanneer de kijkhoek nog verder werd vergroot nam daarentegen het contrast niet veel minder af dan bij een kleine kijkhoek.
Kleuren:
Na het aanpassen van de brightness en contrast zagen kleuren er erg goed uit, mooie natuurgetrouwe kleuren voor fotobewerking, mits je toch wel recht voor je scherm blijft zitten. Ik kon ook geen rare bandings oid ontdekken het lijkt werkelijk een 24bits scherm.
Zwarting:
Zwart is niet helemaal zwart en ik heb beter gezien, maar zoals gezegd het scherm was niet volledig gecalibreert
Ghosting:
Ghosting proberen te ontdekken met snelle shooters, films e.d. maar voor mij niet zichtbaar, alleen met UT'99 was het wel enigszins aanwezig maar niet echt storend.
Input Lag:
Nu had ik vorige keer al mijn kritiek hierover geuit, maar nu mocht ik het zelf ondervinden en ja dit is dus irritant. Op het moment dat ik al in de desktop bezig was, merkte ik dat de muis net even achter mijn beweging aansleept, nu zullen velen dit misschien niet merken (maar ik zit vaak lang achter pc's en zit er achter zoveel, maar dit heb ik nooit meegemaakt). Het lijkt een beetje alsof je achter een oude bak zit waarbij je cpu/ pci videokaartje wat moeite heeft om het muisaanwijzertje op het beeld te positioneren. Maar ik weet zeker dat velen dit echt niet zullen merken en na een tijd werken zal dit gewoon gewennen (mits je niet ook nog achter een normale TFT of CRT zit).
Na wat standaard werk was het tijd om games te testen:
UT '99 (mijn favouriet nog steeds), UT 2004 en Doom 3.
UT '99 is werkelijk onspeelbaar, als je ergens heen beweegt duurt het duidelijk een tijd voordat je werkelijk ook op die positie bent en dan ben je alweer te ver bewogen en moet je weer een stapje terug! nauwkeurig schieten met een sniper en nog online flink kunnen fraggen kan je 100% zeker vergeten!
UT2004 (torlan): eerste indruk was schitterend op native resolutie maar zelfs op lagere resoluties zag het beeld er heel acceptabel uit!!
MAAR wanneer je rondloopt merkte ik alweer dat ik achter mijn bewegingen aanloop net als met UT '99, zij het wel minder sterk aanwezig dan met UT '99, maar genoeg voor mij om niet meer lekker te kunnen spelen. Het meeste was het ook merkbaar bij muisbewegingen en minder bij toets bewegingen.
In de tank merkte je er zo goed als niets van en in de manta ook niet. In de scorpion merkte ik het wel weer een beetje maar minder dan wanneer je vrij rondloopt. De input lag lijkt vooral sterk aanwezig in het menu... waarbij ik telkens de verkeerde knop indrukte. Op lage resolutie als op native is het merkbaar al leek het voor mijn gevoel minder sterk aanwezig op native resoluties!
Doom3: ook hier merkte ik de vertraging weer en ik vond het zoals gewoonlijk erg storend en irritant worden.
NFS Most Wanted: totaal onspeelbaar net als UT'99
Ik moet wel hierbij zeggen dat gamen op een breedbeeld en natuurlijk film kijken ook een heel stuk natuurlijker overkomt dan een standaard formaat, dat is gewoon een grote plus voor alle breedbeeld schermen.
Interpolatie:
Zeker belangrijk bij zulke schermresoluties, aangezien de meeste mensen niet een super dure videokaart zullen hebben. Maar de interpolatie zag er erg goed uit en zeker 1 van de betere dan ik ooit heb gezien. Je kon makkelijk met games 2 stappen terugzetten in resolutie. Maar op native is het wel een stuk scherper.
Ook had ik nog wat teksten over het scherm bewogen, als je een scherm met tekst verticaal heen en weer beweegt, ziet dit er ongeveer hetzelfde (irritant
) uit als op een CRT, maar bij horizontale bewegingen, zag dit er behoorlijk vreemd uit, blokkerig. Niet dat het echt boeiend zal zijn, aangezien je teksten toch meestal zo goed als stil leest.
Als ik dit al zou vertalen in een cijfer op een schaal van 1 t/m 10 voor verschillende toepassingen, dan krijgt dit scherm van mij de volgende rating:
Gaming: 5
Fotobewerking: 8
Films: 7
Office, internet e.d: 10
Zou ik het scherm zelf kopen? nee niet echt, vond hem behoorlijk tegenvallen en kan hem gamers echt niet aanraden. Zoals ik van mijn neef begrijp gaat hij ook terug naar de winkel en kan hij weer op zoek naar een beter scherm. Waar hij zelf vooral negatief over was, is de input lag.
Ik vond dit zelf ook het grootste negatieve punt op korte lengte gevolgd door het sterk afnemende contrast bij een iets groter wordende kijkhoek.
Als deze review compleet genoeg is, mag die van mij in de startposting erbij
Ok, ik kom nog even terug dus op de uitspraken die ik hoorde van mijn neef mbt de Samsung 215TW
Eerste indruk van het scherm, was een hele verademing met zoveel ruimte op je desktop, teksten zijn haarscherp en kleuren mooi. Rustig en fijn beeld om naar te kijken. Even een pixel test gedaan en geen dode pixels of subpixels te vinden.
Brightness stond standaard veel te hoog, waardoor zwart grijs-paars was. Ik heb niet het hele systeem gecalibreert omdat hij toch zo als zeker terug naar de winkel zou gaan.
Na de brightness was terug te zetten, was zwart een stuk zwarter en niet opvallend lichter wanneer er ook andere kleuren in het beeld aanwezig waren. Maar zodra je een compleet zwart scherm had viel toch op dat toch het terugzetten van de Brightness naar 40% zwart geen zwart was en er duidelijk lichtere hoeken in het scherm aanwezig waren en dit vooral links.
Met een wit scherm leek het beeld redelijk uniform, maar toch vooral rechtsboven zag je dat het wit niet overal echt wit was.
Kijkhoek:
De kijkhoek viel mij wat tegen voor een PVA scherm en ik heb beter gezien, soms had ik het idee dat ik meer met een TN of MVA paneel te maken had mbt de horizontale kijkhoek dan met een PVA zoals ik vaker van Samsung heb gezien. Natuurlijk kan je wel bij dit scherm onder een bijna platte kijkhoek kijken maar wat vooral duidelijk minder werd was het contrast en de kleurkwaliteit.
Op zich als je film zou kijken achter het scherm met meerdere mensen, dan mag het beeld wel vanuit verschillende posities totaal anders zijn, maar niet storend als je op je plek stil zit.
Dit laatste was ook erg irritant bij films, wanneer je van dichtbij film keek (zeg vanaf je computer bureau in je stoel erachter) en je al een klein beetje bewoog dan zag je continue de kleuren en het contrast wat veranderen en dit gaf voor mij een heel onwerkelijk en irritant gevoel bij het kijken van films.
Contrast:
In het algemeen goed genoeg voor alle denkbare doeleinden, maar zoals het punt hierboven nam het contrast al heel snel af en was dit al duidelijk merkbaar bij een hoek van 5-10 graden!!! dat was voor mij echt nieuw met een PVA paneel. Contrast nam zo sterk af dat donkere kleuren van rechtvoor op een hoek van 5-10 graden al flets werden en zwart geen zwart meer was. Wanneer de kijkhoek nog verder werd vergroot nam daarentegen het contrast niet veel minder af dan bij een kleine kijkhoek.
Kleuren:
Na het aanpassen van de brightness en contrast zagen kleuren er erg goed uit, mooie natuurgetrouwe kleuren voor fotobewerking, mits je toch wel recht voor je scherm blijft zitten. Ik kon ook geen rare bandings oid ontdekken het lijkt werkelijk een 24bits scherm.
Zwarting:
Zwart is niet helemaal zwart en ik heb beter gezien, maar zoals gezegd het scherm was niet volledig gecalibreert
Ghosting:
Ghosting proberen te ontdekken met snelle shooters, films e.d. maar voor mij niet zichtbaar, alleen met UT'99 was het wel enigszins aanwezig maar niet echt storend.
Input Lag:
Nu had ik vorige keer al mijn kritiek hierover geuit, maar nu mocht ik het zelf ondervinden en ja dit is dus irritant. Op het moment dat ik al in de desktop bezig was, merkte ik dat de muis net even achter mijn beweging aansleept, nu zullen velen dit misschien niet merken (maar ik zit vaak lang achter pc's en zit er achter zoveel, maar dit heb ik nooit meegemaakt). Het lijkt een beetje alsof je achter een oude bak zit waarbij je cpu/ pci videokaartje wat moeite heeft om het muisaanwijzertje op het beeld te positioneren. Maar ik weet zeker dat velen dit echt niet zullen merken en na een tijd werken zal dit gewoon gewennen (mits je niet ook nog achter een normale TFT of CRT zit).
Na wat standaard werk was het tijd om games te testen:
UT '99 (mijn favouriet nog steeds), UT 2004 en Doom 3.
UT '99 is werkelijk onspeelbaar, als je ergens heen beweegt duurt het duidelijk een tijd voordat je werkelijk ook op die positie bent en dan ben je alweer te ver bewogen en moet je weer een stapje terug! nauwkeurig schieten met een sniper en nog online flink kunnen fraggen kan je 100% zeker vergeten!
UT2004 (torlan): eerste indruk was schitterend op native resolutie maar zelfs op lagere resoluties zag het beeld er heel acceptabel uit!!
MAAR wanneer je rondloopt merkte ik alweer dat ik achter mijn bewegingen aanloop net als met UT '99, zij het wel minder sterk aanwezig dan met UT '99, maar genoeg voor mij om niet meer lekker te kunnen spelen. Het meeste was het ook merkbaar bij muisbewegingen en minder bij toets bewegingen.
In de tank merkte je er zo goed als niets van en in de manta ook niet. In de scorpion merkte ik het wel weer een beetje maar minder dan wanneer je vrij rondloopt. De input lag lijkt vooral sterk aanwezig in het menu... waarbij ik telkens de verkeerde knop indrukte. Op lage resolutie als op native is het merkbaar al leek het voor mijn gevoel minder sterk aanwezig op native resoluties!
Doom3: ook hier merkte ik de vertraging weer en ik vond het zoals gewoonlijk erg storend en irritant worden.
NFS Most Wanted: totaal onspeelbaar net als UT'99
Ik moet wel hierbij zeggen dat gamen op een breedbeeld en natuurlijk film kijken ook een heel stuk natuurlijker overkomt dan een standaard formaat, dat is gewoon een grote plus voor alle breedbeeld schermen.
Interpolatie:
Zeker belangrijk bij zulke schermresoluties, aangezien de meeste mensen niet een super dure videokaart zullen hebben. Maar de interpolatie zag er erg goed uit en zeker 1 van de betere dan ik ooit heb gezien. Je kon makkelijk met games 2 stappen terugzetten in resolutie. Maar op native is het wel een stuk scherper.
Ook had ik nog wat teksten over het scherm bewogen, als je een scherm met tekst verticaal heen en weer beweegt, ziet dit er ongeveer hetzelfde (irritant
Als ik dit al zou vertalen in een cijfer op een schaal van 1 t/m 10 voor verschillende toepassingen, dan krijgt dit scherm van mij de volgende rating:
Gaming: 5
Fotobewerking: 8
Films: 7
Office, internet e.d: 10
Zou ik het scherm zelf kopen? nee niet echt, vond hem behoorlijk tegenvallen en kan hem gamers echt niet aanraden. Zoals ik van mijn neef begrijp gaat hij ook terug naar de winkel en kan hij weer op zoek naar een beter scherm. Waar hij zelf vooral negatief over was, is de input lag.
Ik vond dit zelf ook het grootste negatieve punt op korte lengte gevolgd door het sterk afnemende contrast bij een iets groter wordende kijkhoek.
Als deze review compleet genoeg is, mag die van mij in de startposting erbij
[ Voor 14% gewijzigd door n00bs op 16-06-2006 11:54 ]
Simpel. Twee redenen:laonightwolf schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:06:
Waarom precies vind je breedbeeld pas interessant bij 23/24"? Tevens biedt de S2110W meer features (op het mijn zicht) tov de S2100 zoals Direct Backlighting en 14-bit processing power.
Ook zie ik dat de S2110W een brightness heeft van 450cd ipv 300cd voor de S2100.
1. Breedbeeld is vooral interessant voor (HD) films en de resolutie van een 23/24" (1920x1200) komt overeen met de 1080i resolutie voor HDTV. De 20" breedbeeld schermen hebben een rare niet-standaard resolutie, die net tussen 720i en 1080i invalt, en zullen HD content dus altijd moeten rescalen. En rescalen (interpolatie) is een van de dingen waar TFT's minder goed in zijn.
2. Voor gewoon kantoorgebruik bieden 4:3 schermen iets meer beeldoppervlak (1600x1200=1.92 megapixel), voor ongeveer dezelfde prijs, dan de 20" breedbeeldschermen (1680x1050=1.76 megapixel). Daarbij vind ik 150 extra vertikale pixels ook nuttiger dan 80 pixels extra breedte maar da's persoonlijke voorkeur.
Ik ben ook ff bij MM Hengelo langsgeweest en daar hebben ze hem staan voor € 649 (!!) (net als bij MM Amsterdam dus bijvoorbeeld). Dat is dus 100 euro duurder dan de goedkoopste uit de pricewatchn00bs schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:58:

Dus dat doe ik denk ik maar niet
[ Voor 3% gewijzigd door Bravebart op 15-06-2006 20:28 ]
Dus om het kort te houden, de Samsung T244 zou je me wel kunnen aanraden, daar dit wel 1080i is? Vind het wel een voordeel dat ik aan die T244 eventueel wel mijn toekomstige PS3 kan aansluiten, of heb ik het verkeerd voor?/downtime/ schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 20:05:
[...]
Simpel. Twee redenen:
1. Breedbeeld is vooral interessant voor (HD) films en de resolutie van een 23/24" (1920x1200) komt overeen met de 1080i resolutie voor HDTV. De 20" breedbeeld schermen hebben een rare niet-standaard resolutie, die net tussen 720i en 1080i invalt, en zullen HD content dus altijd moeten rescalen. En rescalen (interpolatie) is een van de dingen waar TFT's minder goed in zijn.
2. Voor gewoon kantoorgebruik bieden 4:3 schermen iets meer beeldoppervlak (1600x1200=1.92 megapixel), voor ongeveer dezelfde prijs, dan de 20" breedbeeldschermen (1680x1050=1.76 megapixel). Daarbij vind ik 150 extra vertikale pixels ook nuttiger dan 80 pixels extra breedte maar da's persoonlijke voorkeur.
Hey gasten ik heb nu zo'n 1100 euro's voor een nieuw scherm. ik speel veel spellen met namen counterstrike Source en BF2 en AmericasArmy. Kijk veel films op pc ook aardig wat HDTV films. En ik weet niet of et nog uit maakt maar ik heb een X850XT, dus iniedergeval iets dat schön presteert en niet via VGA kabel gaat, tenzij het beter zou moeten zijn.
Hulp zeer gewaardeerd, ik kan moeilijk kiezen!
Hulp zeer gewaardeerd, ik kan moeilijk kiezen!
[ Voor 6% gewijzigd door Deido op 15-06-2006 20:45 ]
Straight from Vertigo
Dat zelfs de kleinere Samsungs er al last van hebben is wel een behoorlijke tegenvaller... Heeft je neef hem al teruggestuurd? If no, denk je dat je hem zo ver zou kunnen krijgen om een tijdsmeting te doen als hij ook nog een CRT ergens heeft liggen?n00bs schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:52:
Ok, ik kom nog even terug dus op de uitspraken die ik hoorde van mijn neef mbt de Samsung 215TW<KNIP>
Input Lag:<KNIP>
[ Voor 3% gewijzigd door DaCoTa op 15-06-2006 21:02 ]
Oppervlakkig bekeken zou je dat wel zeggen. Probleem is alleen dat sommige 24" schermen, waarvan je zou verwachten dat ze 1080i (en misschien zelfs 1080p) aankunnen, daar in de praktijk nog problemen mee hebben. Ik weet niet hoe dat zit met een T244 maar het feit dat de meeste reviewers niet testen met 1080i content betekent misschien dat je een risico loopt als je het scherm specifiek daarvoor koopt.laonightwolf schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 20:43:
Dus om het kort te houden, de Samsung T244 zou je me wel kunnen aanraden, daar dit wel 1080i is? Vind het wel een voordeel dat ik aan die T244 eventueel wel mijn toekomstige PS3 kan aansluiten, of heb ik het verkeerd voor?
Ik heb mede daarom afgezien van een 24" en ben voor een 20" gegaan. Natuurlijk speelde ook het prijsverschil wel een rol. Het prijsverschil tussen S2100 en een S2410W is ongeveer € 500. Samsung is natuurlijk goedkoper maar ook daar zit je volgens mij aan ongeveer 4- a 500 euro prijsverschil tussen een 20" en de T244. Dat is een boel geld.
Als je een 24" scherm specifiek voor een PS3 wilt kopen, zou ik liever even afwachten tot die PS3 echt uit is, en iemand dat scherm met een PS3 getest heeft.
DaCoTa >
Tijdmeting is wel mogelijk, MM geeft je 2 weken om te ruilen. Als jij een goede clock weet. Alleen is er wel 1 probleem het is mij niet gelukt om zijn Ati kaart de CRT en de TFT tegelijk in clone modus te draaien... alleen extended desktop of om en om... met NVidia kaarten ging dit wel altijd makkelijk
Dus als jij hier een work around voor weet, wil ik best wat foto's schieten. vergeet echter niet dat wanneer jij alleen een clock weergeeft de iput lag toch wel lager zal liggen dan tijdens games waarbij de pixels constant van waarde veranderen.
Tijdmeting is wel mogelijk, MM geeft je 2 weken om te ruilen. Als jij een goede clock weet. Alleen is er wel 1 probleem het is mij niet gelukt om zijn Ati kaart de CRT en de TFT tegelijk in clone modus te draaien... alleen extended desktop of om en om... met NVidia kaarten ging dit wel altijd makkelijk
Dus als jij hier een work around voor weet, wil ik best wat foto's schieten. vergeet echter niet dat wanneer jij alleen een clock weergeeft de iput lag toch wel lager zal liggen dan tijdens games waarbij de pixels constant van waarde veranderen.
Maar hebben alle breedbeelders rare resoluties? Ik hoorde bij 23 en 24 niet
[ Voor 96% gewijzigd door Deido op 15-06-2006 22:04 ]
Straight from Vertigo
Haha, eCinema-schermen zouden een contrastverhouding van 30.000:1 weten te bieden.
Ik twijfel tussen Eizo FlexScan S2100K zwart 21", SyncMaster 244T, Acer AL2416W(D) en de natuurlijk de Dell 2407WFP. Qua prijs ligt de dell wel meteen hoger, is het nou echt waard? Ik moet wel vet alle spellen kunnen spelen, en ik wil sowieso niet dat het uitgerekt is, hoe kan dat worden "verkomen" bij de widescreeners? Of is het voor spellen afgeraden een brede te nemen, ik kijk ik graag HDTV films dus ook die moeten zeer bien zijn:)
Ik twijfel tussen Eizo FlexScan S2100K zwart 21", SyncMaster 244T, Acer AL2416W(D) en de natuurlijk de Dell 2407WFP. Qua prijs ligt de dell wel meteen hoger, is het nou echt waard? Ik moet wel vet alle spellen kunnen spelen, en ik wil sowieso niet dat het uitgerekt is, hoe kan dat worden "verkomen" bij de widescreeners? Of is het voor spellen afgeraden een brede te nemen, ik kijk ik graag HDTV films dus ook die moeten zeer bien zijn:)
[ Voor 3% gewijzigd door Deido op 15-06-2006 23:30 ]
Straight from Vertigo
Zit te twijfelen tussen 2 monitoren.
Wil max 850 euro uitgeven:
De Samsung 215TW 21" met HDCP
of Acer 2423ws 23" zonder HDCP
Als die acer nou HDCP had, had ik hem zeker besteld, of kom er nog iets soortgelijks uit zoals de 2423ws maar dan wel met HDCP en zelfde prijs ?
Als die acer nou HDCP had, had ik hem zeker besteld, of kom er nog iets soortgelijks uit zoals de 2423ws maar dan wel met HDCP en zelfde prijs ?
Heb je mijn review gezien van de 215TW?Cyrus The Virus schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 00:03:
[rml]n00bs in "[ 20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Dee..."[/rml]
Die review neem ik maar voor lief, games speel ik maar weinig doe vooral veel foto bewerking en dergelijke, liefst kies ik de acer alleen heeft die geen HDCP.n00bs schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 00:12:
[...]
Heb je mijn review gezien van de 215TW?
[rml]n00bs in "[ 20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Dee..."[/rml]
Als ik nou geen HD films af kan spelen en als dat het enigste is boeit het mij weinig, ga toch niet achter de computers films kijken
Uhhh, geen films maar waarom heb je dan HDCP nodig 
Als je veel aan fotobewerking doet zou ik eerder voor de Nec gaan
En als je een scherm wilt om aan den blue ray speler oid te hangen, kan je beter voor een LCD TV gaan
Als je veel aan fotobewerking doet zou ik eerder voor de Nec gaan
En als je een scherm wilt om aan den blue ray speler oid te hangen, kan je beter voor een LCD TV gaan
[ Voor 31% gewijzigd door n00bs op 16-06-2006 11:54 ]
Kon het toch niet laten het even op te zoeken.YellowNeck schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:11:
Yup, en hier een review van de LG L203WT:
LG Informatiesite over de L203WT-BF[/url]
LG L203WT 8ms 20"WS LG.Philips TN Film
LG L203WTX 8ms 20"WS LG.Philips TN Film
http://www.tftcentral.co....ry=LG+L203WT&select=model
Zoek zelf: http://www.tftcentral.co.uk/
[ Voor 20% gewijzigd door Youri Carma op 16-06-2006 01:16 ]
Has Balls
n00bs, bedankt voor je review.... 
* UltraSub kan weer opnieuw beginnen
Wellicht de NEC.
* UltraSub kan weer opnieuw beginnen
Wellicht de NEC.
Heb geen vertraging nog opgemerkt bij de Samsung 215TW, heb hem nu iets van 2-3 weken.
Zal er eens op letten...hhmm of juist niet...als ik het dan zie ga ik me er aan ergeren
Zal er eens op letten...hhmm of juist niet...als ik het dan zie ga ik me er aan ergeren
Na 2 of 3 weken zal jij die lag in standaard applicaties echt niet meer opmerken en ik geloof niet dat zijn 215TW een defecte is. Maar speel eens NFS en UT '99 en zet er eens een CRT of andere TFT naastDrDoo schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:03:
Heb geen vertraging nog opgemerkt bij de Samsung 215TW, heb hem nu iets van 2-3 weken.
Verwijderd
Het wordt tijd dat ik mijn 17" CRT ook eens vervang. Een 5:4 monitor lijkt me niet erg handig, een 1600 x 1200 is behoorlijk duur (> 600) daarom zoek ik een 20" breedbeeld op 1680 x 1050. Behalve wat internet wil ik er ook graag mee gamen. Bijvoorbeeld Rome Total War en Oblivion.
Ik zit sterk te denken aan de BenQ FP202W. Als alternatieven zie ik de Viewsonic VW2025WM (iets duurder), Acer AL2051W (ook iets duurder), de Philips 200W6C en de Samsung 205BW. Het voordeel van de BenQ is voor mij dat hij bij mijn vaste hardwareshop op voorraad is en ik mag controleren dat hij geen storende fouten heeft.
Wat me in deze thread is opgevallen is dat de BenQ onlangs uit het lijstje 'Welke monitoren zijn hot?' is weggevallen. Wat was daar eigenlijk de reden voor? Waarschijnlijk ben ik weer eens een slechte lezer maar ik kan geen reden terugvinden.
Ik zit sterk te denken aan de BenQ FP202W. Als alternatieven zie ik de Viewsonic VW2025WM (iets duurder), Acer AL2051W (ook iets duurder), de Philips 200W6C en de Samsung 205BW. Het voordeel van de BenQ is voor mij dat hij bij mijn vaste hardwareshop op voorraad is en ik mag controleren dat hij geen storende fouten heeft.
Wat me in deze thread is opgevallen is dat de BenQ onlangs uit het lijstje 'Welke monitoren zijn hot?' is weggevallen. Wat was daar eigenlijk de reden voor? Waarschijnlijk ben ik weer eens een slechte lezer maar ik kan geen reden terugvinden.
Verwijderd
De Acer 2423ws heeft HDCP, ik heb het ergens op hun site zien staan maar kan het niet meer terugvinden. Maar ik ben ervan overtuigt dat ie het heeftCyrus The Virus schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 00:03:
Bel ze anders even op (of mail ze), ik weet zeker dat hun ook zeggen dat ie HDCP heeft
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 12:24 ]
Hm, volgens mij stond die er niet in? Maar ik ga vanavond even kijken en de hele TS bijwerken voor het nieuwe deel. Dat lijkt me wel een slim planVerwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:57:
Wat is zeg maar het beste 20 tot 24 inch om spellen te spelen, ik snap niet veel van HDCP of dergelijke, ik wil iets waarmee ik HDTV goed kan zien op me pc, een DVI aansluiting heeft en waarmee ik super goed spellen mee kan spelen.
En eventueel ook een TV kabel op aan kan sluiten. En die nieuwe dell 24" ? 16ms is zeker heel langzaam voor spellen e.d.? Max ligt rond de 1000
En eventueel ook een TV kabel op aan kan sluiten. En die nieuwe dell 24" ? 16ms is zeker heel langzaam voor spellen e.d.? Max ligt rond de 1000
[ Voor 16% gewijzigd door Deido op 16-06-2006 14:00 ]
Straight from Vertigo
Verwijderd
Ik wilde er een IIYAMA scherm bij kopen.. Echter gezien IIYAMA failliet is weet ik niet of dit nog slim is gezien de garantie ?
Is iiYama falliet?

Zijn mijn posts doorzichtig? Ik heb graag wat advies!
Ik heb het topic goed gelezen, maar kan daarbij niet beslissen. Help zeer gewaardeerd
Straight from Vertigo
Iiyama is niet failliet. Ze zijn alleen overgenomen door een ander bedrijf. Trouwens, je koopt zo'n scherm gewoon bij een dealer en die moet 't oplossen als de fabrikant failliet gaat, daar hoef jij niet mee te zitten. Desnoods biedt ie jou dan maar een vergelijkbaar scherm van een ander merk aan.Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:05:
Ik wilde er een IIYAMA scherm bij kopen.. Echter gezien IIYAMA failliet is weet ik niet of dit nog slim is gezien de garantie ?
Nou ben ik weer aan het kijken voor de NEC, maar ik heb werkelijk geen idee waarom ik die ook weer heb laten afvallen tov de 215TW. Overigens, weet iemand of azerty voor deze 20.1" de t/m 20" garantie in rekening brengt? Want scheelt wel ff 25 euro. (65 of 90).
Verwijderd
Een responsetijd van 8ms g>g of minder is wel wenselijk voor games. Let ook op de performance. Voor Oblivion op 1920 x 1200 heb je 2 behoorlijke snelle grafische kaarten nodig in SLI. Een native resolution van 1680 x 1050 is vast beter voor spellen. Heb je al bij het widescreengamingforum gegeken?Deido schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:58:
Wat is zeg maar het beste 20 tot 24 inch om spellen te spellen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 14:00 ]
neej nooit van gehoord, maar zwart wit zwart is toch beter om naar te kijken voor response tijden?
Maar een X850XT PE moet het toch wel aankunnen?
Hij staat namenlijk niet op de lijst: http://www.widescreengami...le=Master_Video_Card_List Bij sommige spellen staat native, kan het dan juist wel of niet
Hij staat namenlijk niet op de lijst: http://www.widescreengami...le=Master_Video_Card_List Bij sommige spellen staat native, kan het dan juist wel of niet
[ Voor 58% gewijzigd door Deido op 16-06-2006 14:07 ]
Straight from Vertigo
Verwijderd
Over de standaards voor responsetijden heb ik vanmorgen nog ergens iets gelezen. Die zijn baggerDeido schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:01:
neej nooit van gehoord, maar zwart wit zwart is toch beter om naar te kijken voor response tijden?
Hij staat namenlijk niet op de lijst: http://www.widescreengami...le=Master_Video_Card_List
Oblivion is erg zwaar. De XT850XT PE kan het zeker niet op maximale kwaliteit draaien. Waarschijnlijk niet eens op 1680 x 1050. Ik draai Oblivion nu op 1152 x 864 CRT met een 7900GT en ik moet al een aantal instellingen omlaag zetten.
Als daar 'native' staat is het game in staat zonder hacken de breedbeeld resolutie te gebruiken. Dat wil je dus juist. Je hebt trouwens geen garantie dat ze zich niet vergissen. Ik moet mijn breedbeeld nog kiezen. Daarna weet ik het zeker of alles lukt.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 14:14 ]
Kan je mijn review van de 215TW er dan bijzetten.J0YR1D3R schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:58:
[...]
Hm, volgens mij stond die er niet in? Maar ik ga vanavond even kijken en de hele TS bijwerken voor het nieuwe deel. Dat lijkt me wel een slim planAfgelopen tijd niet echt actief geweest in dit topic op GoT, wel in andere topics maar vanwege tijdgebrek kon niet alles
Vanavond nieuw deel met alle nieuwe monitoren dus, morgenavond ws. het vervolg qua aanpassingen omdat je er zo een avond mee bezig bent. Als iemand het over wil nemen mag dat ook, maar laat het me dan wel even weten...
Ik zelf zit ook nog ff te kijken naar de Nec, maar voor mij is het grote nadeel van dit scherm dat hij 1 inch kleiner is met dezelfde resolutie als bij de 215TW. Dat maakt het beeld wel scherper! maar ik denk dat het voor mijn oog allemaal net iets te klein gaat worden. Maar windows is natuurlijk wel te customizen.UltraSub schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:49:
Nou ben ik weer aan het kijken voor de NEC, maar ik heb werkelijk geen idee waarom ik die ook weer heb laten afvallen tov de 215TW. Overigens, weet iemand of azerty voor deze 20.1" de t/m 20" garantie in rekening brengt? Want scheelt wel ff 25 euro. (65 of 90).
De Nec heeft absoluut betere kleuren, grotere kijkhoek, hoger contrast bij een groter wordende kijkhoek, met het dynamisch contrast een hoger contrast en diepere zwarting en nuances dan de 215TW.
De Nec is veel sneller en zelfs de beste scherm te koop om mee te gamen, input lag heb ik niets van gehoord mbt dit scherm, hij schijnt zeer direct te reageren.
Maar de Nec is niet in hoogte verstelbaar, de Europese versie is niet HD ready, en met film kijken schijnt die redelijk veel last te hebben van die twinkelende pixels... alleen op een afstand zie je dat niet.
De coating is voor de 1 zeer positief en voor de ander extreem nadelig.
http://www.widescreengami...orum/viewtopic.php?t=4649 Dit is best een mooi schermpie.
Ik heb nu een lijstje zeg me als je er 1tje extreem afraadt:
Acer AL2416WD A-PVA 1920x1200 1000:1 500cd/m2 16ms
Samsung 244T PVA 1920x1200 1000:1 500cd/m2 12ms HDCP
Eizo S2100W S-PVA 1680x1050 1000:1 450cd/m2 16ms
Dell 2007FPW S-IPS 1680x1050 800:1 300cd/m2 16ms HDCP
Acer F-20 S-IPS 1680x1050 800:1 300cd/m2 16ms
Dell 2407WFP S-IPS? 1920x1200 1.000:1 450cd/m2 16ms HDCP
Maar bij die laatste krijg een beetje dat rib uit m'n lijf gevoel.
Kheb nog 2 vraagjes, wat maakt het soort panel uit?(IPS PVA gedoe) en wat houdt hdcp in?
Kheb nog 2 vraagjes, wat maakt het soort panel uit?(IPS PVA gedoe) en wat houdt hdcp in?
[ Voor 13% gewijzigd door Deido op 16-06-2006 14:48 ]
Straight from Vertigo
bescheiden schopje van 5 pagina's terugCR35 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:29:
ik wou een breedbeeld 20 inch kopen. Zelf zat ik te denken aan de philips 200wc6 ofzoiets. Iemand ervaringen mee? Vond hem wel redelijk strak eruitzien. Of ik wou voor de dell gaan. Om te gamen gebruik ik waarschijnlijk nog wel mijn iiyama vision master 452. Deze wordt meer voor beetje films en gewoon werk. Ik neigde naar philips of dell o.a. vanwege het zakelijke uiterlijk.
thanks... Genoeg wat ik wou weten
hij is volgens mij goed genoeg voor mij.
Sja... HD.. Wat moet ik er mee op een TFT scherm. Ik persoonlijk heb er volgens mij niet veel aan. Als ik een film wil kijken doe ik dat toch beneden in de woonkamern00bs schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:23:
[...]
Ik zelf zit ook nog ff te kijken naar de Nec, maar voor mij is het grote nadeel van dit scherm dat hij 1 inch kleiner is met dezelfde resolutie als bij de 215TW. Dat maakt het beeld wel scherper! maar ik denk dat het voor mijn oog allemaal net iets te klein gaat worden. Maar windows is natuurlijk wel te customizen.
De Nec heeft absoluut betere kleuren, grotere kijkhoek, hoger contrast bij een groter wordende kijkhoek, met het dynamisch contrast een hoger contrast en diepere zwarting en nuances dan de 215TW.
De Nec is veel sneller en zelfs de beste scherm te koop om mee te gamen, input lag heb ik niets van gehoord mbt dit scherm, hij schijnt zeer direct te reageren.
Maar de Nec is niet in hoogte verstelbaar, de Europese versie is niet HD ready, en met film kijken schijnt die redelijk veel last te hebben van die twinkelende pixels... alleen op een afstand zie je dat niet.
De coating is voor de 1 zeer positief en voor de ander extreem nadelig.
Hoogte verstelbaar... sja.. Is wel een beetje nadelig idd.
Coating, ik heb ooit een lap gehad die dit had. Was idd wel gaaf. Echt veel meer last had je niet van spiegeling, althans, ik was er in notime aan gewend. Wat ik jammer vind, is dat die NEC er zo dik uit lijkt te zien, qua design. Of vergis ik me daarin, en vertekenen al de foto's die ik op het net zie...
Die Nec is wel iets dikker, maar ik vind de 215TW ook niet eentje die een schoonheidsprijs verdiend...
Ik heb de Acer 2423ws besteld zal volgende week review plaatsen
Is dat die nieuwe Acer met 6ms response (grey to grey)?Cyrus The Virus schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 17:52:
Ik heb de Acer 2423ws besteld zal volgende week review plaatsen
NoRRoD Heeft vandaag alweer 2x (misschien meer) 205BW binnen gekregen op hun filiaal in Groningen, er stonden 2 in de etalage toen ik er even voor sluitingstijd langsliep, dus voor mensen die um willen even bellen morgen ochtend
[ Voor 19% gewijzigd door bapemania op 16-06-2006 18:44 ]
De ViewSonic Vx2025wm is ook een van de betere om te gamen (en niet alleen dat), wordt in verschillende reviews zeer positief beoordeeld en heeft geen hoge input lag zoals de 215TW, zie: http://rsilvente.free.fr/vx2025/affiche_test.htmln00bs schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:23:
EDIT: En ViewSonic heeft een zero dead pixel warranty, dus daar nog eens voor bijbetalen hoeft helemaal niet
Mijn besluit staat al een tijdje vast; het wordt de vx2025wm, maar eerst wachten op de conroe
[ Voor 9% gewijzigd door ambi op 16-06-2006 19:33 ]
Steam/uPlay: EvulKlowne
Als ik nu moet kiezen dan ga ik absoluut voor die Nec 
Er is op dit moment nog steeds geen beter scherm voor gaming, fotobewerking e.d. Alleen voor films is die iets minder als je recht op het scherm zit.
Heeft iemand zo een nauwkeurig clock programma dan zal ik het nog snel testen op de 215TW voordat die teruggaat en weet iemand hoe je in clone modus kan draaien met een Ati kaart
Er is op dit moment nog steeds geen beter scherm voor gaming, fotobewerking e.d. Alleen voor films is die iets minder als je recht op het scherm zit.
Heeft iemand zo een nauwkeurig clock programma dan zal ik het nog snel testen op de 215TW voordat die teruggaat en weet iemand hoe je in clone modus kan draaien met een Ati kaart
[ Voor 32% gewijzigd door n00bs op 16-06-2006 19:08 ]
ja 6ms GtoGn00bs schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 18:14:
[...]
Is dat die nieuwe Acer met 6ms response (grey to grey)?
Dus een gamers tft welke?Deido schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:39:
Straight from Vertigo
[rml][ 20" en groter] Snelle TFT schermen Deel 7[/rml]
Hier verder aub
TS werk ik vanavond of morgenavond "even" bij..
Hier verder aub
Ik ga d'rheen!
Moet hier geen slotje op?
Moet hier geen slotje op?
Straight from Vertigo
Dit topic is gesloten.