Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Op de pause/break (rechts van de scroll-lock) rammen. Wordt die knop toch nog een keer gebruikt...
The devil is in the details.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Dat is slim bedacht. Nu is het een kwestie van trial and error, en een hoop mannetjes verliezen in vijandelijk territorium. Of inderdaad met een sniper in cloack.FallenAngel666 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:49:
[...]
Blitzkrieg (een andere WO2 RTS) heeft dat goed opgelost door op de radar een gebied te markeren met uitwijdende cirkels op basis van het geluid dat de artillery eenheid maakt.
Zo weet je niet de exacte locatie, maar je kan wel gokken en proberen te couteren met je eigen artillery, of zo snel mogelijk een scout dat gebied laten verkennen.
Flickr PSN ID= cheironnl
Singelplayer campaign is gewoon heel goed en mooi gedaan, alleen zijn de latere missies niet altijd even leuk omdat je dan alleen tanks moet vernietigen.
Online is tot nu toe geweldig mooi, alleen zijn er lui met veelste trage computers of connecties waardoor het erg gaat laggen.
Eigenlijk vind ik niet dat er iets in het spel imbalanced is, maar bijvoorbeeld de stealth van een sniper is wat overdreven net als zijn kracht.
Trouwens, weet iemand wat de exacte verbeteringen zijn van veterancy?
Ik weet dat rank 2 iets te maken heeft met de snelheid van het voertuig of persoon.
Skirmish vind ik wel cool, en simpel, zelfs op expert heb ik tegenwoordig geen problemen meer met de tegenstander.
[ Voor 21% gewijzigd door Lipton16 op 08-01-2007 11:07 ]
Dit is wat ik tot op heden heb kunnen vinden:Lipton16 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:33:
Company of Heroes is na mijn mening een van de beste spellen die ik ooit gespeeld heb.
Singelplayer campaign is gewoon heel goed en mooi gedaan, alleen zijn de latere missies niet altijd even leuk omdat je dan alleen tanks moet vernietigen.
Online is tot nu toe geweldig mooi, alleen zijn er lui met veelste trage computers of connecties waardoor het erg gaat laggen.
Eigenlijk vind ik niet dat er iets in het spel imbalanced is, maar bijvoorbeeld de stealth van een sniper is wat overdreven net als zijn kracht.
Trouwens, weet iemand wat de exacte verbeteringen zijn van veterancy?
Ik weet dat rank 2 iets te maken heeft met de snelheid van het voertuig of persoon.
Skirmish vind ik wel cool, en simpel, zelfs op expert heb ik tegenwoordig geen problemen meer met de tegenstander.
Standard Allied Infantry Squad Veterancy Bonuses
-----------------------------
Affects: Engineers, Rifleman, Airborne Infantry, Rangers, Heavy Machine Gun Squad, Mortar Squad
Level 1 Veterancy
- Slight accuracy bonus
- Slight cover bonus
Level 2 Veterancy
- Slightly faster rate of fire for small arms
- Suppression resistance, harder to suppress
- Received damage slightly lowered
Level 3 Veterancy
- Slight accuracy bonus (Stacks with Level 1 Veterancy for a significant accuracy bonus)
- Damage output increase
Standard Axis Infantry Squad Veterancy Bonuses
Affects: Pioneers, Volksgrenadiers, Grenadiers, Stormtroopers, Heavy Machine Gun Squad, Mortar Squad
Level 1 Veterancy
- Permanent but minor health regeneration rate
Level 2 Veterancy
- Infantry armor is upgraded to elite status, higher resistance to small arms fire (Pistols, Rifles, Machine Guns)
Level 3 Veterancy
-Overall durability/toughness bonus
Sniper Veterancy Bonuses
Affects: Allied Snipers
Level 1 Veterancy
- Sight Radius bonus
- Slight cover bonus
Level 2 Veterancy
- Can move at full speed while camouflaged
- Suppression resistance, harder to suppress
- Received damage slightly lowered
Level 3 Veterancy
- Weapon range increased
Affects: Axis Snipers
Level 1 Veterancy
- Permanent but minor health regeneration rate
Level 2 Veterancy
- Infantry armor is upgraded to elite status, higher resistance to small arms fire (Pistols, Rifles, Machine Guns)
Level 3 Veterancy
- These elite snipers can now fully utilize their semi-automatic rifles, they now track and fire at 2 targets before having an extended aim/reload time.
Standard Axis Vehicle Veterancy Bonuses
Affects: Axis Panzer IV, Stug IV, Panther
Level 1 Veterancy
- Slight damage reduction from received penetrated hits
Level 2 Veterancy
- Machine Gun crew is added to the tank, top machine gun is now manned
Level 3 Veterancy
- Armor Skirts added, vehicle armor is harder to penetrate
Ik speel nu altijd als de Axis, maar je allies maken ook geen tank traps tenmiste de pc.Kurios schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:17:
[...]
tuurlijk is het flauw, maar het werkt wel. Ga je dit online doen, wordt je zo afgemaakt. Daarom is online ook vele malen leuker dan skirmish tegen PC.
De AI van het spel is gewoon op vele punten behoorlijk dom. Zowel AI van PC tegenstanders als van je eigen troepen als je deze hebt neergezet.
Meestal schiet de computer perongeluk wel een paar vallen kapot en dan stormen ze binnen, nu heb ik meestal dat ze gewoon met 8 of meer anti tank guns op je basis afkomen, ze mollen alles.
Maja grenadiers zijn lekker sterk, bunkertje + flak 88 erbij is ook leuk. En nebelwerfers + die haftrack met die mortieren zijn zeer prettig. Meestal is de halve map kapot
Gelukkig is skirmish net zo leuk
Bij hamachi had ik vaak problemen, maar dat kwam omdat niet iedereen in delzelfde groep zit. Bij het beginscherm moet je ook alle namen kunnen zien nl. Is dit niet het geval dan zit niet iedereen in dezelfde groep (of in meerdere groepen tegelijk)Vos schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 22:39:
Iemand al eens met 3 of 4 spelers via Hamachi gespeeld? Ik wil met 2 lui via Hamachi tegen 3 pc's spelen maar het connecten wil steeds niet...er droppen steeds 1 of 2 spelers. Maakt niet uit wie er host.
Das is helaas niet het probleem..Kurios schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:08:
[...]
Bij hamachi had ik vaak problemen, maar dat kwam omdat niet iedereen in delzelfde groep zit. Bij het beginscherm moet je ook alle namen kunnen zien nl. Is dit niet het geval dan zit niet iedereen in dezelfde groep (of in meerdere groepen tegelijk)
Ik behoor namelijk ook tot deze groep, en we zien elkaar allemaal wel..
Het kon zelfs zo zijn dat je Grafische instellingen in het spel hiervoor kon zorgen.
Dat iemand met HIGH detail het probleem kon zijn..
Dit hebben we ook allemaal een keer gelijk getrokken, zonder resultaat.
Een willekeurige 3e persoon geeft altijd problemen, erg vreemd
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
toen gewoon spel gekocht voor 20E en nu lekker online(als ik tijd heb)
ik had m gekocht bij www.gamevision.nl Gezien op een ad op ebayVos schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:38:
Waar haal je coh voor 20 euro dan?
hmm op ebay staat ie nu voor 30E
[ Voor 31% gewijzigd door Kurios op 12-01-2007 20:27 ]
Echt belachelijk dat dat uberhaupt kan, hij heeft inmiddels contact gezocht met THQ
Verwijderd
Of de verkopende instantie is gewoon

Ik dacht dat die kans echt marginaal was. Maarja, hij staat volledig in zijn recht dus een nieuwe serial moet geen probleem zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:05:
Niks belachelijk, met een serial generator kan zoiets gebeuren ja...
Of de verkopende instantie is gewoon
sar·cas·me (het ~)
1. bittere, bijtende spot
Je hebt soms meer problemen als je iets legaal doet dan illegaal.

[ Voor 3% gewijzigd door -Skyhawk- op 14-01-2007 21:14 ]
Gaf me een gemiddelde 44% FPS boost! Woopie!
Verwijderd
tja kan zoveel zijn. Drivers gecheckt? Je hebt wel je kaart overclocked, dus dat kan het ook zijnVerwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:45:
Hallo jongens, ik heb een probleempje met coh. Telkens als ik speel blijft hij na gedurende tijd hangen, eerst het scherm gewoon en dan gaat hij terug naar windows. Ikzelf denk dat dit komt doordat ik alle details op high heb met een amd64 3200, x800xtpe en 1024mb. Zou ik alles lager moeten zetten om dit probleem te verhelpen of ligt het heel ergens anders aan?
Verwijderd
Tss... ooit van plannen en strategie gehoord? Dit is geen dom bouw-zo-snel-als-je-kan-klikken spel.
Hierbij moet je zowel NAdenken!
[/sarcasme modus]
Ik beschouw jouw vraag dus maar retorisch.
je manpower punten die je krijgt zijn variabel, afhankelijk van een aantal dingen, waaronder je verliezen, je agressie, kills, punten die je inneemt etc(er zal ergens wel een lijstje staan).Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 12:45:
Ik heb de demo nou al een tijdje, en ik vind het spel best geniaal. Er zit alleen 1 groot zo'n minpunt aan deze game en dat is de manpower supply die je veel te weinig heb. Je hebt het voor 9 van de 10 dingen nodig en je krijgt te weinig. Het duurt in het begin veel te lang voordat je wat hebt. Is dit online veranderbaar of word het anders gespeeld etc..? Ik deze game best toevoegen aan de collectie
Maar je moet goed opletten dat je je troepen spaart. Retreaten op het moment dat je doorhebt dat ze het neit gaan redden, dan hou je nl hun veterancy en het is een stuk goedkoper om ze aan te vullen, dan ze opnieuw te trainen!
Mijn PC had ik meegenomen. Met deze PC heb ik al tegen 2 andere mensen kunnen spelen (2 verschillende PC's). 1 van die pc's is van die vriend waarmee ik gister 5 uur heb lopen kloten. Maar gister zaten we bij zijn vader's pc, die grotendeels dezelfde software hebben geïnstalleerd (denk aan vingerprint hardware, virusscanner, firewall, windows versie, ....)
we waren gister via een directe LAN verbinding verbonden.
even uit m'n hoofd wat we geprobeerd hebben:
• nieuwe video drivers 7300 GT
• oude COH versie
• nieuwe 1.4 COH versie
• met netwerk instellingen gespeeld (denk aan gateway's naar elkaar laten wijzen etc.)
• alle overbodige netwerken uitgeschakeld
• LAN via hub
• LAN via Wireless
• spelen met Netbios optie's
Hij is nu een nieuwe versie winXP pro aan het installeren op een nieuwe hardeschijf. Dat gaan we dan straks via hamachi proberen... we zijn benieuwd
1. De juiste poorten staan niet open in je firewall/router of zijn niet goed doorgerout.
2. De ICMP calls (voor pingen) worden niet doorgestuurd.
De poorten die open moeten staan zijn 30260 en 6112, zorg dat ze dus open staan en goed zijn gerout in je modem/router.
De ICMP calls kan je zelf checken d.m.v. je IP in te vullen op www.just-ping.com
Als je jezelf niet kan pingen dan kan je met zo'n 90% van de mensen niet connecten en is het spel zo goed als onspeelbaar (door gebrek aan spelers).
Anders als aan je softwarematige firewall kan het niet aan je PC liggen (onder voorbehoud, moet alles verder wel schoon zijn).
en alle firewalls hebben we ook uitgezet.
een verse installatie heeft geholpen!
hiermee wordt het dus wel duidelijk dat het ook een software matig probleem is!! We speelden nu via hamachi namelijk..
maar waar het nou precies aan ligt.......het is ons een raadsel!
hamachi en een netwerk zijn in principe hetzelfde. Je mag ze ook hetzelfde behandelen omdat het om een soort VPN gaat.Tijgert schreef op zondag 21 januari 2007 @ 23:33:
Hoe het op een netwerk zou werken is mij even niet duidelijk omdat ik het zelf nog niet geprobeerd heb, maar via Hamachi werkt het, dus dan zou het 'normaal' ook moeten kunnen.
naja, maakt voor mij niks uit.. negeer deze post maar
Verwijderd
Tijgert schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:08:
De problemen met connecten komen door 2 dingen en 2 dingen alleen:
1. De juiste poorten staan niet open in je firewall/router of zijn niet goed doorgerout.
2. De ICMP calls (voor pingen) worden niet doorgestuurd.
De poorten die open moeten staan zijn 30260 en 6112, zorg dat ze dus open staan en goed zijn gerout in je modem/router.
De ICMP calls kan je zelf checken d.m.v. je IP in te vullen op www.just-ping.com
Als je jezelf niet kan pingen dan kan je met zo'n 90% van de mensen niet connecten en is het spel zo goed als onspeelbaar (door gebrek aan spelers).
Anders als aan je softwarematige firewall kan het niet aan je PC liggen (onder voorbehoud, moet alles verder wel schoon zijn).
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2007 11:41 ]
[ Voor 84% gewijzigd door Tijgert op 26-01-2007 00:09 ]
En trouwens hoe kun je zien wanneer een game gaat laggen? Want toen 'we' nog niet eens begonnen waren zei iemand al dat het ging laggen.
Trouwens nadat ik gemailed had met de pics van mijn cd en key enzo kreeg ik een nieuwe key.
Dat Perf wil ik ook wel weten, net als die 1, 2 en 3 als je een ranked game start.
Soms is de 2 net vol en dan nog stopt de eh.. start.
Verwijderd
Tijgert schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:59:
[sarcasme modus]
Tss... ooit van plannen en strategie gehoord? Dit is geen dom bouw-zo-snel-als-je-kan-klikken spel.
Hierbij moet je zowel NAdenken!
[/sarcasme modus]
Ik beschouw jouw vraag dus maar retorisch.
retorisch is toch als ik het antwoord er al op weet

Naja, ik ben dus absoluut neit vies van een spelletje waar flink wat micro aan te pas komt. Speel zat strategie spellen online, maar deze is net iets te extreem. Het kwam er op neer dat je gewoon constant zit te wachten... op alles. Reken maar na... In de demo heb je ong 280 manpower per minuut. Aangezien iets gemiddels ook zoveel kost komt het er op neer dat je dus elke minuut een infantery of een tank of een building kan maken. Dat is dan ook wel weer erg overdreven weinig, hoe erg je ook aant micro'en ben...
Dat is het hele doel van het spel, nadenken.maar deze is net iets te extreem
In het begin heb je gewoon dermate weinig resources dat je goed moet overwegen of je nou een MG wilt maken of een troepje infanterie. Je moet die unit wel goed gebruiken en niet zomaar ergens parkeren ter bewaking want je hebt gewoon te weinig units om maar te laten liggen.
Naarmate je meer punten verovert krijg je meer manpower en kom je vanzelf bij het punt aan dat je het je kan veroorloven dat ene pad door een MG te laten overzien.
Uiteindelijk ben je verwikkeld in een stevige oorlog en als je maar goed speelt en je units tijdig healt/vervangt hou je vanzelf manpower over om opeens tanks te gaan kopen.
Daarom moet je nadenken, je spaart met je handelingen in feite voor beter units later.
Het is een ECHT strategie spel en geen dom C&C "wat zal ik eens bouwen en de vijand daar mee gaan spammen spel", dit is nieuw en moet je aan wennen.
Verwijderd
Hier ben ik het ook wel mee eens. Ik ben alleen van mening dat het opstarten iets te lang duurt. Voordat je eenmaal je eerste 2 units heb om mee te gaan micro'en ben je 10 minuten verder. Ik bedoel dus dat je ook keuzes moet kunnen maken. Op de manier van: Binnen 5 min de 1e units hebben om te gaan micro'en of eco opbouwen. Al is dat dus nog een punt wat ik bedoel; je hebt 3 kwart van de map en dan heb ik echt niet het idee dat ik ook meer heb dan de tegenstander.. als ik zelf 1/4 heb merk ik niet dat ik slechter speel als je snapt wat ik bedoel.Tijgert schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:07:
[...]
Dat is het hele doel van het spel, nadenken.
In het begin heb je gewoon dermate weinig resources dat je goed moet overwegen of je nou een MG wilt maken of een troepje infanterie. Je moet die unit wel goed gebruiken en niet zomaar ergens parkeren ter bewaking want je hebt gewoon te weinig units om maar te laten liggen.
Naarmate je meer punten verovert krijg je meer manpower en kom je vanzelf bij het punt aan dat je het je kan veroorloven dat ene pad door een MG te laten overzien.
Uiteindelijk ben je verwikkeld in een stevige oorlog en als je maar goed speelt en je units tijdig healt/vervangt hou je vanzelf manpower over om opeens tanks te gaan kopen.
Daarom moet je nadenken, je spaart met je handelingen in feite voor beter units later.
Het is een ECHT strategie spel en geen dom C&C "wat zal ik eens bouwen en de vijand daar mee gaan spammen spel", dit is nieuw en moet je aan wennen.
Maar ik vind het ook gewoon nog een geniaal spel
In de 2e wereld oorlog ging het net zo. De legers bouwden over tijd op en waren erg afhankelijk van de veroverde resources. Extra troepen kreeg je door meer land te veroveren want er waren altijd wel sympathisanten. Extra grondstoffen op dezelfde manier en die raakte je makkelijker kwijt als je niks aan verdediging deed.
Toen heel Europa bezet was zat er heus niet op elke vierkante meter een Duitser. Ze zaten daar waar de vijand kon zitten of kon worden verwacht. En het open land? niet interessant.
In dit spel begin je met een enkele unit, maar het duurt echt geen 10 minuten voordat je twee units hebt, dat is sterk overdreven en dat weet je zelf ook wel. In enkele seconden heb je je tweede engineer/pioneer al waarmee je kan gaan cappen terwijl de eerste al bijna een barracks o.i.d. af heeft. Binnen die 10 minuten heb ik tenminste een stuk zes zeven units die allen naar het front sjezen om de punten daar vast te houden of af te sluiten. Jij niet? Dan doe je echt iets fout.Ik ben alleen van mening dat het opstarten iets te lang duurt. Voordat je eenmaal je eerste 2 units heb om mee te gaan micro'en ben je 10 minuten verder. Op de manier van: Binnen 5 min de 1e units hebben om te gaan micro'en of eco opbouwen.
(tip: alle gebouwen bouwen doe je later, first things first!)
Je hebt blijkbaar geen begrip of waardering voor de manier waarop men hier resources krijgt. Als ik een aardige chunk van de map heb (3/4 zeg maar) dan krijg ik beduidend meer resources dan jij. Ik graaf me lekker in en hou die punten goed vast terwijl ik lekker spaar voor Panthers en V1's etc. Dan heb ik opeens zo veel goed spul terwijl ik de aanvallen van jouw leger (hopelijk) steeds afsla, dat als IK aanval, je geen kans meer hebt. DAT is micromanagement.Al is dat dus nog een punt wat ik bedoel; je hebt 3 kwart van de map en dan heb ik echt niet het idee dat ik ook meer heb dan de tegenstander.. als ik zelf 1/4 heb merk ik niet dat ik slechter speel als je snapt wat ik bedoel.
Strategie... it's a wonderful thing.
Je hebt in het begin de kracht niet om aan te vallen en doe je het toch dan verlies je die paar kostbare units waarmee je moest cappen en ben je gewoon dood. Daar kom je niet meer van terug als je tegenstander weet wat hij doet.
Het begin is kritisch om voor jezelf te bepalen welke kant je uit gaat, welke doctrine je kiest voor de map. Hou je van verdediging dan ga je dingen eerst afzetten met barbed wire (iets wat op sommige mappen toch al erg slim is) en zet je er een MG bij. Ben je aanvallend, dan zal je weer andere units moeten kiezen. Je moet altijd goed opletten wat de tegenstander doet, want die informatie is uiterst belangrijk. Denk maar eens als je met je infanterie gaat racen terwijl er MG's staan... werkt niet.Ik bedoel dus dat je ook keuzes moet kunnen maken.
keuze zat dus.
Het lijkt me dat je meer van C&C houdt waar nadenken over bijvoorbeel de Lay of the Land totaal er niet toe doet en waar units kiezen om te bouwen enkel als doel heeft de vijand direct te slopen door aanvallen aanvallen en nog eens aanvallen. Dat werkt hier niet.
C&C en bijna geen enkel ander spel heeft echte micromanagement zo uitgewerkt als hier en gecombineerd met strategie waar unitkeuze en zelfs positie zo allesbetekenend is.
Either way, over smaak valt niet te twisten.
p.s. afhankelijk van het detail niveau waar je op speelt, kijk een naar een Panzer MG als hij schiet, het detail is verbluffend, je ziet hem zelfs boos kijken!
hoe zit het nou met de AI?
Ik heb hier een e6600 in m'n PC zitten met alles erop en eraan.. goed dus
die vriend heeft een wat mindere PC en speelt hem ook met alles op minimum.
Als ik host, berekend mijn PC dan alle computer stappen? Of wordt het verdeeld? Of wat? Misschien kan hij beter hosten??
Tevens, is het zo dat mijn PC zich aanpast op zijn snelheid? Want heb wel een gelezen dat de intelligentie van de AI zich aanpast aan de snelheid van je PC. Is het dan ook zo dat door die trage PC het gehele multiplayer game minder intelligentie AI computers bevat?
tevens nog 1 anoying bug:
• tanks die IN de vijand rijden zonder op afstand beginnen te schieten
Alleen de posities en mutaties worden heen en weer gestuurd, dus welke unit waar is, waar heen gaat en wat doet.
Ja, mega irritant als je lekker met je Panther dat ene karretje wilt slopen, rijdt er gewoon tegen aan en steekt de loop er aan de andere kant overheen! Zou beter zijn als je er overheen kon walsen... kan in het echt ook...• tanks die IN de vijand rijden zonder op afstand beginnen te schieten
ik ken het, maarr dan klik je waarschijnlijk mis. Doe ik ook altijd en is vreselijk frustrerend.Mir schreef op zondag 28 januari 2007 @ 16:36:
tevens nog 1 anoying bug:
• tanks die IN de vijand rijden zonder op afstand beginnen te schieten
"Mekker, blaat"
Sorry maar wie gaat er dan ook uberhaupt gamen met een 9200?djidee schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:30:
Argh, spelletje bij een kameraad gechecked, oe, ziet er leuk uit, sprak me erg aan, spel gehaald (), geinstalleerd, settings naar beneden halen, en testfilmpje draaien, zie ik geen poppetjes, na, zal wel dacht ik, ging ik na de tutorial, ik zie alles, behalve dus poppetjes en voertuigen... Beetje googlen leerde dat mijn 9200 niet gaat werken
1e spel waarbij ik echt de mist in ga, baalmoment

Beroeps brabander
Op een oude X1800XT werkt het anders uitstekend en zo duur zijn die niet meer.
[ Voor 0% gewijzigd door Tijgert op 29-01-2007 12:16 . Reden: scheel ]
Mwah, BF2 enzo draait nog steeds goedVuurvoske schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:56:
[...]
Sorry maar wie gaat er dan ook uberhaupt gamen met een 9200?
"Mekker, blaat"
tja.. bij de systeem specs staat ook wel duidelijk wat deminimum req zijn.djidee schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:26:
[...]
Mwah, BF2 enzo draait nog steeds goed(medium/low @ 1024/768 en dan haalt ie een 35fps (ken net) En OpenTTD
Maar koop een 9800pro of een x950 pro oid, kost je niet zoveel en draait het spel perfect.
Draai ik mooi 1920x1200 met alles op volle detail! Als een tiet! 70+ fps max en 40+ gemiddeld.
Effe investeren in een nieuwe videokaart (een boel mensen willen van hun oude AGP kaartje af hoor...) en dan kan je er weer vol tegenaan!!!djidee schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:30:
Argh, spelletje bij een kameraad gechecked, oe, ziet er leuk uit, sprak me erg aan, spel gehaald (), geinstalleerd, settings naar beneden halen, en testfilmpje draaien, zie ik geen poppetjes, na, zal wel dacht ik, ging ik na de tutorial, ik zie alles, behalve dus poppetjes en voertuigen... Beetje googlen leerde dat mijn 9200 niet gaat werken
1e spel waarbij ik echt de mist in ga, baalmoment
Mee bezigAJ1815 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:21:
[...]
Effe investeren in een nieuwe videokaart (een boel mensen willen van hun oude AGP kaartje af hoor...) en dan kan je er weer vol tegenaan!!!
"Mekker, blaat"
Moet je wel PCI-e hebben...en die advertentie is al maand afgelopenTijgert schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:07:
In de V&A, X1800XT voor 145 e'tjes.
Draai ik mooi 1920x1200 met alles op volle detail! Als een tiet! 70+ fps max en 40+ gemiddeld.
ik doelde op welke PC de computer tegenstanders voor rekening neemtTijgert schreef op zondag 28 januari 2007 @ 20:55:
Elke PC neemt zijn eigen berekeningen voor zich, er wordt niks geshared.
Alleen de posities en mutaties worden heen en weer gestuurd, dus welke unit waar is, waar heen gaat en wat doet.
Want mijn CPU draait continue op 60% tijdens het spel! Ik heb dus giga veel rekenkracht over!!
als ik aan het spelen ben (multi) en dan komt er iemand met skype die mij belt, of outlook komt met een popup.. dan schiet 'ie terug naar windows .. geen probleem zover, maar als ik terug ga dan schokt COH vanaf dat moment! HEEL irritant!!
herkend iemand dit en hoe is het op te lossen??
ff skype en msn/outlook popups uitzetten?Mir schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:38:
nog een vraag:
als ik aan het spelen ben (multi) en dan komt er iemand met skype die mij belt, of outlook komt met een popup.. dan schiet 'ie terug naar windows .. geen probleem zover, maar als ik terug ga dan schokt COH vanaf dat moment! HEEL irritant!!
herkend iemand dit en hoe is het op te lossen??
1 Ik heb gemerkt (dmv mijn firewal settings hij geeft aan toets indrukken wordt gelezen) dat de computer cq tegenstander precies weet wat je gaat doen zodra je een object als doel kiest.bv bij luchtafweer op een tank, hij gaat dan zodra je er op klikt achter uit! Dit betekent dan ook dat de pc jouw strategie snel door heeft.Klopt dit?
2 Wat doe ik fout bij het volgende :als ik mijn sniper op een van de mannetjes van het anti tank wapen zet loopt hij er soms alleen maar naar toe en schiet niet van een afstand?
3 Wat is dat gekke mini tankje of hoe noem je het ook, van de pc/tegenstander, dat komt zomaar je camp in en blaast zichzelf op?
4 Als ik twee antitank afweer geschut heb neer gezet met de rug op de rand van de map en uitgericht heb op een bepaalde richting, dan kom ik plotseling tot ontdekking dat er een tank toch achter dit geschut is kunnen komen zonder dat er ook maar een schot is gelost?
5 Als je een tank ergens op afstuurd en je klikt op een punt van de kaart, dan kiest hij niet altijd de kortste weg of blijft zomaar staan ?
enige spel dat ik speel tegenwoordig, man kan er geen genoeg van krijgen.
1: klopt idd net zoals hij snel aan de kant gaat als je een airstrike doet (behalve degenen zonder rooie rook zoals howitsers en nebelwerffers
2: Hij kan dan niet goed raken en loopt er dan op af. Verder weet ik het niet, vind snipers wel handig als verkenning, maar als je ff niet oplet zijn ze zo dood dus gebruik ze verder niet zoveel. Tegen kannonen gebruik ik liever mortieren.
3: Dat is een op afstand bestuurbare bomauto. Jaja ook dit is op waarheid gebaseerd.
Was nogal een flop wat ik ervan weet. Het was een bestuurbare kar met draad die zo'n 30m lang was dus de mensen die hem bestuurden waren ook gemakkelijk te traceren, daarbij was hij ook niet al te robuust. Ze zijn ook niet veel gemaakt/gebruikt. Geven wel een lekkere explosie he
4: je kan zien wat de kannonen kunnen raken (zie geel driehoekje), maar als er bomen of huizen etc staan ziet het kanon de tegenstander niet. Verder schieten ze op alles wat in range komt, dus dan komt een tank er echt niet schadevrij langs.
5: als de weg heel lang is en/of er veel obstakels zijn kan hij niet altijd een weg vinden (gebeurt haast nooit). Soms wordt nadat de order is gegeven de weg geblokkeerd zodat hij zijn weg niet kan vervolgen en blijft dan stilstaan. Zelfde is als je een groepje een gebouw instuurt, ze ook blijven stilstaan als de tegenstander er eerder ingaat (daarom vaak bij grote afstand groepke met vlaggetje naast het gebouw zetten en dan hem er zelf indoen als hij er is).
was ik ff paar min te sloom in ander topic had nog de crtl/c gedaan, omdat ik niet graag voor nop type. Moest zelf ook nog ff iets opzoeken, en zag toen dit ook staan, herinnner me alweer hoe het ging (sneltoets).
Nukezone FTW
wat ik bedoeld met dat de tank er een keer was is, dat de pc/tegenstander de tank er in een keer neer zet want je ziet hem ook niet aankomen (rood driehoekje op de kaart)
Speel jij met de nieuwste patch ,ik heb nl het idee dat het op de stand normaal , dan al niet meer te winnen is . de patch maakt het spel wat moeilijker?
Dat afstands bestuurbare tankje heet Goliath trouwens, en is vrij inefficient voor de 150 munitie die het kost.
Daarnaast hebben de laatste patches vooral bugs opgelost en een paar kleine balans issues opgelost. Dus ik zou gewoon patchen, zeker als je ooit online wilt spelen
Voor (veel) meer tips ed. kijk op http://www.gamereplays.org/coh/portal.htm.
[ Voor 28% gewijzigd door Cheizberd op 02-02-2007 16:31 ]
Dit is absoluut onmogelijk, mogelijk let je niet op of rijdt hij snel langs je AT gun of komt hij er langs met wel enige schade.wat ik bedoeld met dat de tank er een keer was is, dat de pc/tegenstander de tank er in een keer neer zet want je ziet hem ook niet aankomen (rood driehoekje op de kaart)
Er zijn wel wat balans issues opgelost waardoor de Axis wel wat sterker werden. Maar die waren eerst ook erg gehandicapt. Niet over prikkeldraad kunnen rijden en zo, maf gewoon.ik heb nl het idee dat het op de stand normaal , dan al niet meer te winnen is . de patch maakt het spel wat moeilijker?
Winnen is zeker niet onmogelijk, ik win met Allies regelmatig, mits je maar niet te veel wacht. De Axis worden met de tijd alleen maar sterker omdat zij veterancy kunnen bouwen en niet hoeven te verdienen.
Meer oefenen
[ Voor 0% gewijzigd door Tijgert op 03-02-2007 19:27 . Reden: Ikke traaaaaaaaaaaaaaaaaaaag ]
Nou dat vind ik niet, Flakpanzer is nu prutsding bv en het was een massa moordenaar
De vlammerwerperSherman is nu wel echt vet goed tegen mannetjes en ze hadden ook al die .50 x4 vrachtwagen
Wel gaaf om de replays te bekijken trouwes, net een film.
Als je update dan ook t/m patch 1.4 anders werken de anti-tank opstakels niet meer
Ik heb ook nog een vraag: Ik kan dus totaal niet meer online spelen omdat mijn ping veel te hoog is met 99% v/d spelers. Ik heb het probleem sinds ik bij een andere isp zit (tja meer snelheid voor minder geld). Ik heb met meerdere routers geprobeerd en ben erachter gekomen dat het met speedtouch routers een bekend probleem is, maar ik heb het dus ook met mijn oude router (zyxel 650) gdaan en het wordt er haast niet beter van (forwarding helpt niets, kan ook snel inloggen, hosten etc).
Bekend probleem??? Ik heb het Speedlinq 12000 comfort abbo icm met het KPN netwerk (daar ging mijn vorige ook over). Als ik een pingtest doe dan heb ik in NL ong een ping van 29ms omliggende 50ms en USA 120ms. Is dit ook normaal? (tracert euhm quazal.net vanaf 13 kan ik niet meer pingen)
In het spel heb ik met de meesten een ping van 400ms of hoger. Ik heb mijn oude router niet geforwarded omdat hij eerst ook prima ging dus lijkt me niet nodig (wou het wel doen, maar ben me ww vergeten
Ik heb ook mails naar Relic en Speedlinq gedaan en wil graag cker weten aan wie/wat het ligt (Speedlinq lijkt me), dan kan ik er wat aan doen (in gebreke stellen).
Ik wordt zat van Hamachi en Skirmish ik wil, ik wil online spelen
Nukezone FTW
Verwijderd
Whaha, klopt eigenlijk wel. Naja tot op heden meer C&C ja maar ik ondanks mijn eigen argumenten mag ik dit spel wel en vind ik het eigenlijk beter.Tijgert schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:25:
Heeeeeeeeeeeeeeeeel verhaal*
Het lijkt me dat je meer van C&C houdt waar nadenken over bijvoorbeel de Lay of the Land totaal er niet toe doet en waar units kiezen om te bouwen enkel als doel heeft de vijand direct te slopen door aanvallen aanvallen en nog eens aanvallen. Dat werkt hier niet.
C&C en bijna geen enkel ander spel heeft echte micromanagement zo uitgewerkt als hier en gecombineerd met strategie waar unitkeuze en zelfs positie zo allesbetekenend is.
Zie specs, en ik heb de zoomfunctie inderdaad ontdekt. Heb al vele mannetjes de dood in gestuurd gewoon om te kijken wat er allemaal gebeurd van dichtbijp.s. afhankelijk van het detail niveau waar je op speelt, kijk een naar een Panzer MG als hij schiet, het detail is verbluffend, je ziet hem zelfs boos kijken!
Maarja, ik zal wel geinfecteerd zijn met een C&C virus ofzow... Gaat vast wel weer over alleen dan stop ik er dus nu maar over; je heb me aardig weten te overtuigen.
Met smart wacht ik alsnog op de nieuwe C&C, als je de filmpjes daar van ziet kwijl je ook, maar dan ga ik mijn verstand eerst even op nul zetten.
(effe doormauwen over detail: zoals je Pak38 bemanning echt stuk voor stuk de shells laadt en de breach opent... wow... die kon een FPS zijn!)
Draai dan wel alles op max en 1920x1200, dus dan heb je wat om naar te kijken. (alleen AA trek ik niet, maar een R600 zal dat wel fixen).
Echt wat een gaaf spel zeg! Heb de meeste instellingen op medium maar het ziet er nog erg goed uit, het loopt ook nog helemaal goed! Ik ga zo weer even verder spelen
Vraagje trouwens: die replay in cinematic mode, kan je die alleen kijken na een gespeelde online game, want ik heb het nog niet kunnen vinden? Of kan het ook na skirmish?
[ Voor 14% gewijzigd door Infinchible op 06-02-2007 22:59 ]
Ik heb nu 2 computers rechtstreeks op elkaar aangesloten, firewalls virusscanners, netlimiters allemaal uit. En nog steeds "could not connect to all players"

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik heb vaak genoeg multiplayer via lan gedaan, werkt hartstikke prima. (5 verschillende PC's onderling)steveman schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:32:
Volgens mij is COH multiplayer op een lan een mythe!
Ik heb nu 2 computers rechtstreeks op elkaar aangesloten, firewalls virusscanners, netlimiters allemaal uit. En nog steeds "could not connect to all players"
Zorg dat je niet die sneaky windows firewall vergeet, zorg dat iedereen zijn game op dezelfde versie heeft, dat niemand met mods draait (of allemaal dezelfde, zoals de geniale CoH Advanced AI Mod), of met verschillende shortcut command opties (bijvoorbeeld in de eigenschappen van de snelkoppeling -dev aan hebben staan).
Ik weet niet zeker of je allemaal in dezelfde ip-range enzo moet zitten, maar als dat zo is, dan zou je kunnen uitproberen of het via Hamachi werkt (www.hamachi.cc, en dan beide/allemaal een zelfde network joinen).
[ Voor 14% gewijzigd door jjwa op 07-02-2007 12:51 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Zou idd je windows firewall in alle gevallen dubbelchecken
Hier in huis wilt het ook nog wel eens fout gaan, maar dat is dan inderdaad een gevalletje van "hey, je had dat kloterig ZoneAlarm/Windows Firewall toch uitgezet?" "Oeps!".FokkeH schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:46:
Hier in studentenhuis wordt het ook regelmatig genetwerkt en werkt prima![]()
Zou idd je windows firewall in alle gevallen dubbelchecken
Of woont FokkeH misschien in hetzelfde studentenhuis hier
Toevallig welles gedaan met die setup
Idd met lannetjes moeten de firewalls uit.
Je kan die cinematic mode pas kiezen vanaf update 1.3 (nu 1.4) als je online gaat vraagt hij wel auto of je wilt updaten.
[ Voor 15% gewijzigd door Powrskin op 07-02-2007 19:13 ]
Nukezone FTW
Euh, ik had alles op low, maar units zie je eg nie.... (amd2000+, radeon 9200vivo en 1gig corsair xmspro...) Welke drivers dan? Want ik draai nog vrij oude... (nieuwe zijn meestal brak op de 9200) Opzich wel grappig, je ziet bandensporen verschijnen, en je ziet voetstappen verschijnen, maaruh geen units.... Misschien alles toch nog eens bij langs lopen,kun je anders ff een screen maken van je settings en die ff posten of meelen ( "gebruikersnaam"@xs4all.nl )Powrskin schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:11:
Mwoa met een 9200 is het spel ook wel te spelen hoor. Zelfs met 512mb ram erbij + sempron 2200+
Toevallig welles gedaan met die setup. Dan zijn de graphics etc natuurlijk wel op ultra laag, maar het blijft nog steeds leuk. Eigenlijk heb ik liever dat je 512mb ram erbij koopt dan een betere videokaart, anders moet ik online zolang op je wachten
. Niet dat ik alweer normaal online kan spelen ofzo, maar dat komt wel weer. (als ik mijn isp heb weggekickt tot en andere).
Idd met lannetjes moeten de firewalls uit.
Je kan die cinematic mode pas kiezen vanaf update 1.3 (nu 1.4) als je online gaat vraagt hij wel auto of je wilt updaten.
[ Voor 6% gewijzigd door djidee op 07-02-2007 19:52 ]
"Mekker, blaat"
Ohja ook hamachi geprobeerd (überhandig progje btw)
[ Voor 16% gewijzigd door steveman op 07-02-2007 20:45 ]
"Waar het aan lag is ons een raadsel!"Mir schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:56:
lees mijn posts eens van +- 2 weken geleden..
Ja schiet ik wat mee op
Maargoed een complete windows lijkt me dan wel weer erg rigoreus... wss is er met de herinstallatie van windows één klein dingetje verandert, dat moet ook wel anders te realiseren zijn hoop ik.
ik daag je uitsteveman schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:14:
[...]
"Waar het aan lag is ons een raadsel!"
Ja schiet ik wat mee op
Maargoed een complete windows lijkt me dan wel weer erg rigoreus... wss is er met de herinstallatie van windows één klein dingetje verandert, dat moet ook wel anders te realiseren zijn hoop ik.
maar heb je ook al een oplossing gegeven
CoH Skirmish AI.
Echt een GROOT verschil in de AI. Ipv dat de expert puur units spammed en ze practisch gezien weggooit op jou troepen, zit er veel meer daadwerkelijke AI in.
De standaard AI op Expert is denk ik vergelijkbaar in hoe moeilijk het is met de nieuwe Normal a Hard... Hier in't studentenhuis waar we potjes nog wel eens aanvullen met AI spelers vonden we het verschil zeker de moeite waard. Let er wel op dat wanneer je het via lan gebruikt iedereen de mod moet draaien.
Veel plezier.
JJWA wil je die mod ook wel ff op imageshack ofzo zetten?
Ik heb me geregistreerd, maar krijg geen accountcheck mailtje, dus kan de file niet proberen.
Een lastige mod is ook de KMOD
http://files.moddb.com/5787/download-kmod-v135-full/
Nukezone FTW
Ik zeg toch: ja die is er.Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:24:
Ik bedoel of je ook zelf maps kunt maken en/of aanpassen
WorldBuilder.exe in je coh map...

Linkje naar de mod.Powrskin schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:04:
Mapeditor is er ook moet je wel ff updaten tot 1.4
JJWA wil je die mod ook wel ff op imageshack ofzo zetten?
Ik heb me geregistreerd, maar krijg geen accountcheck mailtje, dus kan de file niet proberen.
Een lastige mod is ook de KMOD
http://files.moddb.com/5787/download-kmod-v135-full/
[ Voor 13% gewijzigd door jjwa op 08-02-2007 18:28 ]
Verwijderd
heb net mijn harde schijf geformateerd, maar daarbij dus ook mijn 'my games' map. Heeft iemand voor mij een save game. Ik ben bij level 5 of 6. Het eerste gedeelte is om een coastal battery uit te schakelen voor je schepen. Heeft aardig wat uurtjes al ingezeten!
Bedankt!
Hmm, wilde hem op zich wel online zetten, maar helaas is ie 18,6 mb !Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:48:
Dag,
heb net mijn harde schijf geformateerd, maar daarbij dus ook mijn 'my games' map. Heeft iemand voor mij een save game. Ik ben bij level 5 of 6. Het eerste gedeelte is om een coastal battery uit te schakelen voor je schepen. Heeft aardig wat uurtjes al ingezeten!
Bedankt!
alternatief: unlock parameter
Je bent overigens idd bij missie 6, als m'n topographische kennis van Frankrijk klopt en Cherbourg inderdaad aan de kust ligt, en kloppen doet het.
[ Voor 10% gewijzigd door steveman op 08-02-2007 23:59 ]
Verwijderd
Hoi, balen dat je geen ruimte meer overhebt! Heb je link bekeken, maar kom daar niet zo snel savegames tegensteveman schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:58:
[...]
Hmm, wilde hem op zich wel online zetten, maar helaas is ie 18,6 mb !zoveel ruimte heb ik niet meer op m'n account vrij.
alternatief: unlock parameter
Je bent overigens idd bij missie 6, als m'n topographische kennis van Frankrijk klopt en Cherbourg inderdaad aan de kust ligt, en kloppen doet het.
"campaignstate.lua"
opent met notepad dan kun je een regel aanpassen. Namelijk deze regel
"maxmission = 15".
Ik heb alle missies gedaan dus bij mij staat het getal op 15. Als je van 15 bijvoorbeeld 6 maakt, dan ben je bij missie 6 (of het houd in dat je 6 missies voltooid hebt en je bent bij 7, maar dat weet ik zo snel ff niet meer). Je vind de file in:
My Documents\My Games\Company of Heroes\Savegames\RelicCOH\Campaigns\coh
Succes en veel plezier!
PS: Je moet dan in het spel vanuit het hoofdmenu naar "campaign" gaan en vervolgens naar "my campaign" daar kun je dan de missie kiezen die je wilt spelen.
[ Voor 19% gewijzigd door Ghost81 op 09-02-2007 09:51 ]
Verwijderd
ik heb missie 1 opgestart en gelijk gesaved zodat ik een savemapje heb en daar staat inderdaad dat bestand in. Echter, als ik deze open staat er alleen maar:
campaignid = "coh"
medals_awarded =
{
}
mostrecentsave = "m01_d-day - save0"
scenario = 0
statename = "Invasion of Normandy"
en verder niks? Zou ik eerst level 1 helemaal moeten uitspelen?
Edit ---
Laat maar, het is gelukt volgens mij. Na uitspelen van level 1 krijg ik wel de regel met maxmissions te zien.
Bedankt!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 11:23 ]
Dit topic is gesloten.