Company of Heroes Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.538 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Pred87 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:07:
is er al iemand die gewonnen heeft van expert army ? echt niet te doen imo :/
1 hand op m'n rug. Niet altijd even goede micro van mij maar toch.

http://www.xs4all.nl/~roe...s.2006-09-22.23-32-06.rec

Ligt ook aan de map die je speelt overigens.

[ Voor 12% gewijzigd door Roet op 23-09-2006 00:01 ]

• Equalized
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-03-2021
Kan je die .rec afspelen, en hoe?

sar·cas·me (het ~)
1. bittere, bijtende spot

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:37

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Is er iemand die het spel heeft gekocht? (is ie al uit in NL?) En de multiplay speelt via Relic Online? Dus niet via hamachi ofzo.

Ik heb 'm dus en multiplay werkt nog steeds helemaal bagger. Ik heb alleen maar disconnects en, als ik al in een spel kom, heel veel lag (15sec). :(
Ik zou graag willen weten of dat aan m'n PC en/of verbinding ligt en of het jullie wel lukt om een mp game te spelen.
Kortom, bij wie werkt Relic Online wel goed?

www.oldskoolnl.nl

• Roet
Roppedop schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 01:23:
Is er iemand die het spel heeft gekocht? (is ie al uit in NL?) En de multiplay speelt via Relic Online? Dus niet via hamachi ofzo.

Ik heb 'm dus en multiplay werkt nog steeds helemaal bagger. Ik heb alleen maar disconnects en, als ik al in een spel kom, heel veel lag (15sec). :(
Ik zou graag willen weten of dat aan m'n PC en/of verbinding ligt en of het jullie wel lukt om een mp game te spelen.
Kortom, bij wie werkt Relic Online wel goed?
Hm die 15 is wel toevallig. Vaak als je geen goede connectie kan maken met mensen duurt het 15 seconde voordat je bijvoorbeeld hun naam ziet in de lobby. Heb je wel alle poorten geforward? Laat je firewall wel alles door? Het zijn wel voor de hang liggende vragen maar ik denk niet dat het aan de relic-servers ligt. Ik heb de laatste paar weken van de beta namelijk heel lang zonder problemen gespeeld en daarnaast zie ik dat niet iedereen er last van heeft, slechts een select groepje mensen.

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-06 11:54
ik vroeg me nou net hetzelfde af 8)

[ Voor 128% gewijzigd door Pred87 op 23-09-2006 09:16 ]

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:28
Yeah vanmiddag uit me werk, dan ga ik het spel ook maar halen:) de demo was te geweldig:)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-06 20:28
Zoals bij elk ander spel:

In je Documents & Settings\username\mijn documenten\my games\Company of Heroes\playback...

Daar de .rec neerdumpen :)

Beetje zoeken kan geen kwaad.. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Hoyden op 23-09-2006 09:47 ]

Anoniem: 135195

Ik heb de demo gespeeld: ziet er prachtig uit maar... wat een chaotisch gedoe! ;) Op en bepaald moment weet ik totaal niet meer wie nou waar bezig is en geef ik allemaal aan de verkeerde groepen en holt iedereen door elkaar heen. ;) Je scrollt je werkelijk en ongeluk! Ik was bezig met een skirmish en op een bepaald moment komt de tegenstander met tanks aan: maar ik kan zelf nergens tanks maken, lijkt wel.

Hoe houden jullie een beetje overzicht? Je kan via het schildje rechts een van je groepen selecteren maar je heb dan geen idee of je wel de goede selecteert... Of is daar een truuk voor? Ik dubbelklik er dan maar op en meestal zoom ik dan naar de verkeerde groep. :+ Ik kan ook nauwelijks zien waar nou opeens een vijand vandaan komt. En in alle dukte moet je dan ook nog bouwen en resources in de gaten houden: dat vergeet ik ook steeds. Ja, ik ben duidelijk een newbie op RTS gebied! :o }:O ;) En ik speel nog op easy ook! :D

Misschien heeft iemand wat beginnerstips die wat orde in mijn chaos scheppen...? ;) Ik vind trouwens skirmishes denk ik het leukst: die zijn toch elke keer anders? (Of niet?) Als ik het goed begrijp is de campaign meer scripted (dat je na een paar keer weet wat de vijand gaat doen).

Wat ik me wel afvroeg: is het niet zo dat je met een spel als dit op een bepaald moment een bepaalde strategie hebt die zowat altijd werkt...? Dus: bouw dit dan kan je dat bouwen dan kan je dit maken dan kan je dat doen en dan kan je dat bouwen... Dus een bepaalde volgorde die je dan duizend keer exact kan herhalen en dan win je altijd... ;) Of werkt het niet zo? Lijkt me anders aardig saai worden...

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 19:18

Eijkb

Zo.

Als eerste even mijn resultaten van de grafische test.

Systeem: C2D E6600 stock speeds, 2GB 6400 RAM, XT1900XTX.
Instellingen: Alles zo hoog mogelijk, AA 4x en AF 8x

Average 18,7 FPS; Maximum 62,1 FPS; Minimum 8,4 FPS

(EDIT)
Net even alles op application decide gezet met de volgende resultaten:
Average 24,2 FPS; Maximum 138,0 FPS; Minimum 8,2 FPS
(/EDIT)

Tijdens het spelen zelf gaat alles vloeiend en ziet het er perfect uit. Ik moet wel zeggen dat ik de zoomopties niet gebruikt (geen tijd voor :+)

@J van E: Speel de tutorial een keer. Dat is goed voor de standaard situaties. Voor de rest stel ik mezelf altijd primaire doelen (bv. sommige resources) en voor de rest probeer ik een soort front in stand te houden (dus een lijn over de gehele map). Zo kan ik de meeste klappen zien aankomen en tijdig op inspelen door reserves (verzameld op bv. 2 punten op de map) te sturen. Moet zeggen dat mijn spel behoorlijk chaotisch zal overkomen hoor :+ Je bent constant bezig die vervelende muggen van de map te vegen die ongezien je achterste resourcepunten aan het veroveren zijn. Ik focus me dus altijd op 2 dingen: het uitroeien van die eenzame units en natuurlijk het front. Wil best eens gebeuren dat er dan een tank van de tegenstander ongemerkt mijn basis staat te bashen, maar goed...

Die reserves gebruik ik ook om verdwaalde units van de tegenstanders die resources proberen te stelen af te straffen, bij voorkeur met bv. 3 jeeps. Die zijn snel ter plaatsen en zorgen er iig voor dat ze effe stoppen met het overnemen van je resourcepunt. Als je dan ook nog een tank hebt in je reserve kan je die bij evt. sterke units er ook op afsturen.

Last but not least heb je later in het spel bv. artillerie wat handig kan zijn als het wat te warm onder je voeten wordt.

Bovenstaande strategie werkt over het algemeen wel tegen een normal skirmisch tegenstander maar ieder spel blijft anders voor zover ik nu weet. Iedere map heeft andere zwaartepunten waar je gebruik van kan maken. De beste tip is en blijft: Offensief spelen! Ik gebruik over het algemeen 95% van mijn manschappen om aan te vallen of nieuwe punten te veroveren. Mocht de vijand een linie doorbreken en echt gevaarlijk worden gebruik ik de "retreat button" om vanaf de basis alle kanten schoon te vegen.

Nog maar een Edit: Net even op een map voor 6 personen tegen 2 normal Axis gespeeld. Nog geen 20 minuten in het spel stonden er 5 tanks in mijn basis :X Laten we het zo brengen: Net niet gehaald :D

[ Voor 7% gewijzigd door Eijkb op 23-09-2006 12:00 ]

.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

iemand die al door die level heen waar je die heuvel moet behouden en onderaan de heuvel die posities verstevigen? ik heb met vrijwel geen enkele level moeite gehad maar hier blazen ze me totaal van die heuvel af. iemand wat tips please?

na veel pijn en moeite er doorheen. die volgende level :r beetje jammer die pointticker.

[ Voor 17% gewijzigd door iH8 op 23-09-2006 16:43 ]

Aunt bunny is coming to get me!

Anoniem: 169917

Ik ben verslaafd aan de demo alleen al :?
De A.I vind iedere keer weer de zwakste plek in mn strategie, de eerste paar keer werd ik onder de voet gelopen binnen het half uur _/-\o_
Nu, een week later, heb ik met met veel pijn en moeite alles op hard gehaald, met beide partijen.
Ik heb de game in pre-order staan, nu maar hopen dat de release-date niet vooruit geschoven wordt ;)

Anoniem: 128933

Even voor de mensen die het chaotisch vinden, WO II was chaotisch. Ik bedoel je hebt een dorp, je hebt tanks en de huizen kunnen kapot. Crisis voor de verdediger want overal kan de vijand vandaan komen. Dat maakt het ook wel weer leuk vind ik want hoe goed je ook je verdediging maakt, ze kunnen altijd achterom komen ofzo en dan komt het aan op de airbornes met bazookas etc.

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
loona35 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:38:
lol net ook zitten spelen voor het eerst.. geweldig spel zeg haha!

al die exploxies.. soldaatjes die allen kanten opvliegen

draai het trouwens op een amd 2600 met een 9600 pro lol :D
Can do better (or worse) than that :) amd 2000 met een 6200 :+

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:09
Wie kan me vertellen wat een goeie tactiek is bij dat level waarin je de hill in moet nemen binnen 50 minuten. Heb het tot dusver op 2 manieren geprobeerd (via links en rechts zoveel mogelijk capturen), maar de Duitsers blijken altijd nog te sterk te zijn. Wil wel graag weten wat ik moet bouwen en hoe ik moet aanvallen :P

Anoniem: 107573

Ik ben ook bij dat level nu. Die 50 minuten is toch voor voor een medal ofzo? Of moet het echt daadwerkelijk binnen 50 minuten?

• Eijkb

Eijkb

Zo.

^^ Het hoeft niet binnen 50 minuten.... Voor die medaille moet het binnen 50 minuten. Ik heb er ongeveer 1,5 uur over gedaan gezien de snelle variant niet lukte :+

Op forum.relicnews.com zijn overigens walkthroughs te vinden. Wel wat summier maar het geeft je een idee hoe of wat. Wel eerst zelf proberen! Die heuvel, daar is het overigens zo dat als je dat victorypoint hebt, het level meteen klaar is. Dus je hoeft het niet te behouden ofzo. Genoeg kereltjes erheen sturen met wat mortar backup of medics moet je genoeg tijd geven?!

[ Voor 53% gewijzigd door Eijkb op 23-09-2006 18:51 ]

.

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35

RedFox

Heb je een OV ofzo?

objectief2 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:46:
Wie kan me vertellen wat een goeie tactiek is bij dat level waarin je de hill in moet nemen binnen 50 minuten. Heb het tot dusver op 2 manieren geprobeerd (via links en rechts zoveel mogelijk capturen), maar de Duitsers blijken altijd nog te sterk te zijn. Wil wel graag weten wat ik moet bouwen en hoe ik moet aanvallen :P
Mijn strategie: stuk of 5 tanks bouwen (croc sherman en sherman) , 2 groepen engineers erbij en via de rechterkant naar het eindpunt toewerken.
Gebruik al je commander points die je krijgt om naar de Off-Map Combat Group toe te werken (dus alleen dingen uit de linkerkolom kiezen).
Met je tanks en je engineers moet je redelijk dichtbij het eindpunt kunnen komen zonder afgeslacht te worden. Dan val je daar aan en als je daar tanks verliest zet je gelijk je Combat Group in (eventueel meerdere keren).
Ik vond het level goed te doen op deze manier, heb em gehaald in zo'n 46 minuten (op normal).

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• objectief2
Thnx iedereen _/-\o_ , ik heb het al op 2 manieren geprobeerd, maar ik wist niet dat ik er langer over mocht doen ;) Via de rechterkant ben ik iig tot op de heuvel gekomen (waar ik werd ingemaakt met vier tanks, een paar engineers en twee groepen riflemen :'( ) dus dan probeer ik het op de manier die Redfox beschreef nog eens! Links liggen wel veel fuel en ammopunten, maar het probleem komt daarna want rond het midden staan 4 a 5 panzers.

[ Voor 14% gewijzigd door objectief2 op 23-09-2006 21:25 ]

• Ruzz321
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01-2021
Is het spel in nederland al te koop dan , want ik hoor iedereen praten over de game , en het lijt alsof iedereen de ''full-version'' heeft.

Dus als hij in NL te koop is , waar dan?

Alvast bedankt,

Nick

De full version is nog niet te koop. En je kan maar beter niet vragen hoe ze er dan wel aan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:25

Rival24

I'll Be Back

Anoniem: 135195 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 23:01:
De full version is nog niet te koop. En je kan maar beter niet vragen hoe ze er dan wel aan komen.
Ik heb hier anders de legale versie voor mijn neus liggen :z. En ik heb mijn exemplaar gekocht via www.cd-wow.nl, de verzending duurt echter wel ongeveer 5 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Anoniem: 135195 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 23:01:
Ik weet wel hoe ze eraan komen hoor :Y ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de demo van CoH een paar keer gespeeld en ook al twee keer geuninstalled omdat ik het allemaal zo chaotisch bleef vinden. Ik heb alleen al geen idee waar ik kan zien hoe goed of slecht ik het doe. Ik hoor (tijdens een skirmish) een stem zeggen dat ik nog maar zoveel punten heb, maar hoe ik aan die punten kan komen of waarom ze weggaan... geen idee!

Maar... ik heb de demo toch weer geinstalleerd omdat ik het toch nog ff wil proberen... en da's een goed teken. ;) Op een of andere manier trekt het spel mij dus wel. ;) Via google heb ik geprobeerd een algemene basiscursus/strategy guide te vinden, maar er was niets wat mij de basics nou eens goed uitlegde. Wel allemaal unit guides en zo maar dat gaat haast al weer te ver. Ik wil gewoon weten waarom ik steeds verlies! ;) Hoe kan je nu zien hoe goed of slecht je het doet?

Ik ga (als de installatie klaar is) de tutorial maar nog eens doen, maar die legt alleen uit hoe een en ander werkt (interface) maar niet echt goed iets over goede of foute strategies. Dus als iemand een link heeft naar een CoH Guide For Newbies, laat het me even weten! ;) Het spel is natuurlijk nog maar net nieuw dus dat zal ook de reden zijn dat er nog niet veel guides zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equalized
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-03-2021
Ik vind die tuturiols best veel duidelijk maken. Heb er zelf veel aan gehad. Ik vond het wel jammer dat er niet meer units geintroduceerd enzo werden. Denk bijvoorbeeld aan die mortierventjes enzo.

Verder denk ik gewoon stapje voor stapje die missies/skirmishes doen, en rustig kijken hoe je het nou het beste aanpakt. De ene keer een legertje met allemaal airborns, dan een legertje met allemaal tanks +engineers. Dan jezelf een keer ingraven en ze laten komen. Dan een keer ala rush met een groot leger over de map trekken.

Het is denk ik een beetje oefenen met verschillende strategieen om voor jezelf een goede strategie te vinden. Die chaos waar jij het over hebt, heb ik ook last van. Ik vind het ook jammer dat je niet verder kan uitzoomen. Het is echt hard werken, aangezien je soms op 3 punten tegelijk wordt aangevallen. En onder tussen maar defences en units aanmaken.

Maar wat jij zei had ik ook, het greep me wel. Bijvoorbeeld dat filmpje tijdens de performance test vond ik al geweldig. Die sfeer proef je wel en dat is lang geleden voor mij bij een RTS.

sar·cas·me (het ~)
1. bittere, bijtende spot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de tutorial nog een keer gedaan en heb alweer wat meer onthouden. Wat ik ook zag was dat je heel veel kan doen met toetsen i.p.v. klikken en zo. Ook wel handig. Jammer dat de tutorial daar niet veel over verteld (volgens mij alleen dat je op spacebar kunt klikken als je een 'rode melding' krijgt, en da's erg handig!). Ik las al ergens op internet dat je ook groepen kunt selecteren via Ctr-nummer of zo en dat lijkt me ook handig: waarom ze dat niet in de tutorial zeggen... Net als dat je naar je HQ kan gaan met F1 etc. Ja, ik neem maar aan dat dat allemaal in de manual staat maar ik heb dus nog gewoon de demo hier.

Ik ga nu maar weer eens een skirmish proberen. Hoe kan je nou zien hoe de stand is...? En hoe werkt dat precies? Gaan er punten af voor elke verloren soldaat of zo? Da's me nu nog steeds niet helemaal duidelijk.

EDIT:
Een skirmish gedaan en dik verloren. ;) Maar ik begin het al een beetje meer te begrijpen. Zo zie ik boven in beeld de stand die begint bij 500 - 500. Maar eh.... hoe komt het nou dat mijn punten naar beneden gaan en ik verlies zodra dat 0 is, en dat die 500 van de tegenstander de hele tijd 500 blijft...?!?!? Ik verover en vernietig toch echt van alles en nog wat! Maar wat ik ook doe: de tegenstander blijft maar op 500 punten... Zo win ik natuurlijk never nooit niet. Wat moet je nou precies doen om punten van de tegenstander af te snoepen...?

Ik heb nu ook gebruik gemaakt (pas op het eind: had het eerst niet door) van die upgrades zoals rangers en airstrikes. Dat scheelt ook een hoop! ;)

Voor de rest blijft het chaotisch en weet ik nauwelijks waar al m'n troepen blijven. Ik merk dat ik vaak ergens klik terwijl er nog een groep is geselecteerd en dan houdt die natuurlijk op met waar die mee bezig was. ;) Maar ik bouw nu ook steeds observation points en zo en versterkingen. Kan het trouwens kloppen dat de demo nogal beperkt is wat betreft units? Want ik kan alleen maar een jeep bouwen en geen tanks of zo...

Al met al krijg ik er toch wel lol in. Alleen voor skirmishes al is dit spel erg leuk, denk ik. Tenminste... als ik eenmaal weet hoe ik nou punten kan afpakken van de tegenstander, en als ik weet waarom ik nu eigenlijk steeds punten verlies... Dat wordt toch echt nergens verteld! Jammer dat ze niet ff een manual bij de demo hebben gedaan...

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 24-09-2006 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rival24 schreef op zondag 24 september 2006 @ 00:25:
[...]

Ik heb hier anders de legale versie voor mijn neus liggen :z. En ik heb mijn exemplaar gekocht via www.cd-wow.nl, de verzending duurt echter wel ongeveer 5 dagen.
Hm, op die site staat dat het spel de 29e pas uitkomt...? :? Er staan trouwens twee versies, een van 36,99 en een van 58,91. Iemand enig idee wat het verschil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De duurste versie is de collectors edition. Deze heb ik zelf ook thuis liggen en er zit 1 extra dvd in met wat dingetjes erop over CoH, trivia kaarten over de voertuigen, een poster met een gedeelte van D-day en op de andere kant van CoH zelf en een boekje over camouflage met voertuigen. Het spel zelf blijft natuurlijk hetzelfde, maar het is ook verpakt in een semi-metalen doosje. Zelfde grootte als een normale dvd box maar dan van metaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
en daar betaal je 22 euro meer voor ? nou dan maar de normale versie ;)
mooie prijzen trouwens op die site :o

[ Voor 21% gewijzigd door Pred87 op 24-09-2006 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had trouwens ook iets anders verwacht met de D-day kaart, want dit is echt een klote kaart om grof te zijn. Het is een klein stukje strand waar dan weer een pistool op ligt etc. Dat had ik niet verwacht, ik had een full-sized kaart verwacht van normandie, niet dat lullige dinkie. Maargoed de andere kant is wel mooi. Gewoon de boxart vergroot. Die kant gaan we ff ophangen denk ik.
Het scheelt trouwens normaal gesproken geen 20 euro maar 10, en daarom dacht ik laat ik de collectors edition maar nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wat een prachtig spel!

Echt een aanrader, als je Brothers in arms(& Road to hill 30) mooi vindt dan vind je deze nog mooier!!!!

Edit: Heb even de Tutorial gedaan, begin volgend weekend met de eerste levels...

[ Voor 24% gewijzigd door EWK op 24-09-2006 20:39 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

J van E: Je speelt skirmish op victory points. Je kan ook voor de andere optie kiezen: dan is het gewoon wie de ander compleet vernietigd. Dat is iets leuker denk ik om te leren. Als je toch voor die victorypoints wilt spelen: Naast de resource points zijn er 5 of 6 victorypoints. Als je die in handen hebt gaan er punten bij de tegenstander af.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:22

Hu9o

Schokkend

Kan je in dit spel eigenlijk ook units deleten??

Ik zit nu aan m'n unit cap en heb ergens nog een howitzer staan die het front niet meer kan bereiken. Deze wil ik dus discarden/weg doen.

Is dit mogenlijk?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap 'm! Maar is die optie (complete vernietiging) ook aanwezig in de demo...?

Ondertussen krijg ik het spel aardig door (o.a. dankzij het officiele forum). Ik begrijp het nu van die punten, zoals je zegt. Ik begin ook al door te krijgen wat je moet bouwen om weer andere dingen te kunnen bouwen. De shortcuts zijn ook erg handig: ik ging bijvoorbeeld altijd naar de barrack, selecteerde die en liet dan bijv. Riflemen 'bouwen'. Maar dat kan dus ook zonder de plek te verlaten waar je dan bent door simpelweg F2-R in te drukken: dat soort geintjes die een heleboel gescroll voorkomen. ;) En dan gebruik nog geeneens de 1-9 toetsen (met Ctrl) om groepen te selecteren: moet ik ook maar eens aan gaan wennen (ja, ik ben een complete RTS-newbie!!!)

Ik heb vanavond voor het eerst een skirmnish gewonnen (van 500 victory points). Ik ben nu al zover dat het spel echt leuk is om te spelen! ;) Ik ben blij dat ik de demo weer geinstalleerd heb: mijn gevoel van 'het is een cool spel maar je moet ff doorzetten' was dus een goed gevoel. Ik denk dat ik 'm maar ff ga bestellen op cdwow! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:33

Vos

AFCA

is ook aanwezig in de demo ja

je kan kiezen voor victory points of complete vernietiging...daar waar je ook de tegenstanders kiest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop

Roppedop

Anoniem: 128933 schreef op zondag 24 september 2006 @ 17:33:
De duurste versie is de collectors edition. Deze heb ik zelf ook thuis liggen en er zit 1 extra dvd in met wat dingetjes erop over CoH, trivia kaarten over de voertuigen, een poster met een gedeelte van D-day en op de andere kant van CoH zelf en een boekje over camouflage met voertuigen. Het spel zelf blijft natuurlijk hetzelfde, maar het is ook verpakt in een semi-metalen doosje. Zelfde grootte als een normale dvd box maar dan van metaal.
De CD versie is 6 CD's, maar wel veel goedkoper dus. Er hoeft geen CD in je speler om je spel te starten.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roppedop schreef op maandag 25 september 2006 @ 00:18:
[...]

De CD versie is 6 CD's, maar wel veel goedkoper dus. Er hoeft geen CD in je speler om je spel te starten.
Eh dat is raar want bij de dvd versie moet ie er wel in :? Waarom zou het bij de cd versie dan niet moeten?

Edit: Whoops uit macht der gewoonte doe ik altijd de cd/dvd erin bij het spelen maar het hoeft dus inderdaad niet heb ik net ontdekt. :+

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 128933 op 25-09-2006 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 16:48
lol skirmisch is zo leuk :D

stuk of 10 van die rocketlaunchers bouwen en dan iedere minuut flink vlammen op de basis .. schitterend om te horen en te zien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-06 13:01
Heb het topic gelezen, en eigenwijs met skirmish begonnen.. Oei, laatste 2x gewoon ingemaakt op normal (2vs2). Toen op easy gaan spelen en dan win je ineens "gemakkelijk".

Het is verdomd moeilijk een waterdichte verdediging te maken en ik denk dat een langame met menselijke medespeler het spel wel een stuk makkelijker maak.. heb geen idee hoe "goed" de computer is, maar enig overleg mist toch(A). Waar eerst nog een groepje allied tanks staan, zijn ze evne later ineens aan het aanvallen of al gesloopt.

Maarja, dan moet ik maar eens vrienden zoeken die dit ook willen spelen!
Al met al toch een heeele leuke game, waar goed oefenen wel verschil maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106484

Ik heb de game ook al alleen zal ik een cheat moeten vinden, omdat ik vast zit door een bug dat ik geen C4 op de launchpad van die raket kan plaatsen...... Echt flauw zo'n bug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174443

Anoniem: 106484 schreef op maandag 25 september 2006 @ 23:14:
Ik heb de game ook al alleen zal ik een cheat moeten vinden, omdat ik vast zit door een bug dat ik geen C4 op de launchpad van die raket kan plaatsen...... Echt flauw zo'n bug....
Hmm dit heb ik niet gehad :?
Heb je al eens met een engineer geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Is geen bug hoor...gaat gewoon goed hier. Je moet gewoon wachten tot hij alle C4's geplant heeft. Of doe het desnoods nog een x? Meteen zeggen dat iets een bug iets als het niet lukt is wel erg makkelijk he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanavond nog iemand op hamachi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Coop of tegen elkaar?
ik speel liever coop

[ Voor 62% gewijzigd door Vos op 26-09-2006 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ik heb m'n spel voor de komende tijd gevonden: CoH is al onderweg! :) Ik koop het spel alleen al voor de skirmishes: super! De rest (schijnt ook niet onaardig te zijn... :+ 8) ) is en gratis bonus! ;)

Wat ook leuk is als je je ff wilt afreageren: op een 8 player map een skirmish spelen met al jouw CPU-medespeler op Perfect (of wat het hoogste ook is) en de tegenstander in z'n eentje op Easy. ;) Maar ook al is dat leuk (en ontspannend): het voldoet niet echt... het is toch spannender tegen een goede tegenstander! Maar het idee dat het wel mogelijk is om te winnen, mocht ik steeds verliezen, is een lekker idee. ;) Ik hou wel van zo'n 'escape-mogelijkheid'. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
yep ik ben er nu

maar waar ben jij :p

[ Voor 6% gewijzigd door Pred87 op 26-09-2006 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Heb sinds vandaag ook CoH.. phoe, overdonderd zeg! Wat een vet spelleke!

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik speel op hard en ben bij de "rescue dog company" missie.. pff wat een vervelende missie zeg. Snap echt niet hoe ik die moet halen. Overal komen tanks vandaan en dan ben je net even lekker bezig en dan komen die Panzer tanks alweer ;( Die tanks blijven maar komen.. echt frustrerend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pred87 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:44:
[...]

yep ik ben er nu

maar waar ben jij :p
:P sorry , mijn internet verbinding wilde niet ;(

wrom kan ik nu niet joinen bij hamachi ?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 174443 op 26-09-2006 23:03 ]

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Het hamachi netwerk zat vol, ik heb wat mensen die toch niet meer spelen eruit gegooid.

thanks , nu kan ik er weer in.

• objectief2
TP84NL schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 22:57:
Ik speel op hard en ben bij de "rescue dog company" missie.. pff wat een vervelende missie zeg. Snap echt niet hoe ik die moet halen. Overal komen tanks vandaan en dan ben je net even lekker bezig en dan komen die Panzer tanks alweer ;( Die tanks blijven maar komen.. echt frustrerend!
Ik heb het als volgt gedaan: na de melding van dog company ben ik zsm met een groepje van 12 riflemen en alles wat vooraan de hill stond ernaar toegegaan. Op dat moment zijn er nog geen tanks, maar je moet idd wel snel zijn :P Daarna heb ik 1 groepje riflemen in een huis gezet bij dat dorpje wat je moet beschermen. De rest zit in de trenches op de hill. Mbv heel veel nieuwe riflemen, sticky bombs en mortieren en ervoor zorgen dat ze in de trenches blijven zorg je voor vertraging. Als de teller op 40 seconden staat en ze hebben de hill nog niet veroverd dan trekt het hele tankarsenaal en de troepen zich terug :) Het gaat ze dus om dat middelste strategic point dus zorg altijd dat je mannen overhoudt om die te kunnen bewaken.

Ik heb een savegame van mijn desktop op mijn laptop gezet, blijkbaar werkt dit niet :| ,moet ik nu weer de halve campaign doorspitten?

Iemand op Hamachi vanavond online?

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:31

Mir

Toch raar,

ik heb veel ervaring met dit soort spellen. Maar het lukt me gewoon niet om een beetje normaal overwicht te krijgen.

Ze komen vrij snel met 3 tanks aanrijden, jatten constant al je resources in. Daardoor kan ik niet goed bouwen en blijf ik maar wachten op resources. Ik speel dit dan in skirmish. Vond de campains vervelend

Wat kan ik verkeerd doen?

Als eerste pak ik altijd fuel en armor als resource. Dan ga ik wat mannetjes bouwen. En dan vallen ze gelijk al aan.

Mir schreef op woensdag 27 september 2006 @ 16:43:
Toch raar,

ik heb veel ervaring met dit soort spellen. Maar het lukt me gewoon niet om een beetje normaal overwicht te krijgen.

Ze komen vrij snel met 3 tanks aanrijden, jatten constant al je resources in. Daardoor kan ik niet goed bouwen en blijf ik maar wachten op resources. Ik speel dit dan in skirmish. Vond de campains vervelend

Wat kan ik verkeerd doen?

Als eerste pak ik altijd fuel en armor als resource. Dan ga ik wat mannetjes bouwen. En dan vallen ze gelijk al aan.
Tja dat had ik ook in het begin.Wat bij mij hielp was om een 2v2 te spelen met een cpu aan jou kant erbij.Die op hard of expert zetten, dan kan je ongeveer zien wat je moet doen.

Of kijk deze http://www.xs4all.nl/~roe...s.2006-09-22.23-32-06.rec
Ook een zeer sterke strategie.

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 23:46

SilentSimon

Have you been hopped?

Wát een spel mensen! :) imho de beste RTS sofar :)

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik moet zeggen dat dit spel voor het eerst sinds lange tijd echt heerlijke MP aanbied. Vooral als je 1 vs 1 of 2vs2 in een urban map speelt. Het hele stadje naar de klote schieten en bikkelharde gevechten en overwachte tactieken om maar die punten in te nemen. Heerlijk!

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Mir

Mir

Waar ik vooral moeite mee heb: manschappen te krijgen.

Fuel en Armor heb ik zat. Maar die manschappen krijg ik niet hoger dan +276...

Hoe kan ik dit verbeteren? Want ik kan gewoon niet genoeg kracht op het veld meebrengen.

• Mir

Mir

Anoniem: 174443 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 16:47:
[...]

Tja dat had ik ook in het begin.Wat bij mij hielp was om een 2v2 te spelen met een cpu aan jou kant erbij.Die op hard of expert zetten, dan kan je ongeveer zien wat je moet doen.

Ook een zeer sterke strategie.
Ik heb nog niet gekeken..wil eerst zelf proberen te winnen... own strength! :D

Anoniem: 33599

Mir schreef op donderdag 28 september 2006 @ 11:01:
Waar ik vooral moeite mee heb: manschappen te krijgen.

Fuel en Armor heb ik zat. Maar die manschappen krijg ik niet hoger dan +276...

Hoe kan ik dit verbeteren? Want ik kan gewoon niet genoeg kracht op het veld meebrengen.
heb je al een supply gebouwt en 2 keer de upgrade gedaan?

• Mir

Mir

Nee, 1 keer maar.. was ik toen vergeten..

heeft dat een groot belang?.. (ookal is deze oplossing obvious.. dan weet ik weer dat ik me daarop goed moet richten!)

is dat het enige?

Want ik heb de turturial gedaan, maar weet nou niet meer of die strategische punten ook van waarde zijn of er alleen zijn om je toeganswegen open te houden.

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:33

7th

En is die al ergens in een Nederlandse winkel gespot?

Official release date is morgen.... maar er zal toch wel ergens een winkel zijn die hem nu al op de plank heeft liggen?

Ben net bij mijn lokale FRS en Dixons en bartsmit geweest...helaas nog op de plank.

Thy will see the light...

• Ruzz321
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb hem gister besteld bij bol.com , ik hoop dat hij morgen op de deurmat ligt.

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
[/quote]
Ook een zeer sterke strategie.[/quote]

hoe openen je dit bestandje? (met welk programma)

Het is een lastige game. Het is nu nog allemaal onduidelijk hoe je punten scoort en hoe te werk moet gaan. Het grafische gedeelte is fantastisch, maar daar komt ook een goed systeem bij kijken. Ik heb een 7900gt @ 570/1700 en een x2 4600+ @2700, maar op de hoogste details spelen lukt echt niet, (4 fps gemiddeld) dus het is allemaal een stapje lager ( :| )

• Vos

Vos

AFCA

euh...coh.exe doe ik het mee ;)

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

aeroxtaxi schreef op donderdag 28 september 2006 @ 16:30:

Het is een lastige game. Het is nu nog allemaal onduidelijk hoe je punten scoort en hoe te werk moet gaan. Het grafische gedeelte is fantastisch, maar daar komt ook een goed systeem bij kijken. Ik heb een 7900gt @ 570/1700 en een x2 4600+ @2700, maar op de hoogste details spelen lukt echt niet, (4 fps gemiddeld) dus het is allemaal een stapje lager ( :| )
Het bestandje dump je hier: \Mijn documenten\My Games\Company of Heroes\playback en vervolgens kun je ingame de replay openen, ik geloof in het skirmish menu.

En als je lage FPS haalt moet je de patch eventjes draaien. Als je online gaat download de game hem automatisch.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
aeroxtaxi schreef op donderdag 28 september 2006 @ 16:30:
[/quote]
Ook een zeer sterke strategie.[/quote]

Je ging zeker over het hele slagveld kijken in-game. Dan dropt mijn fps ook naar 5 met een 7900gt. Ik vind het echt brak geoptimaliseerd. :X

• Mir

Mir

:|

ik snap er niets van. Ik dacht nu eindelijk goed te gaan. Had ze aan 1 kant vast gezet. Meer dan de helft van de map in bezit. Op 1 punt nog hard aan het vechten.

Maar ik blijf maar +300 manschappen krijgen. Dat schiet echt niet op! Want ze bleven maar komen met hun mannetjes. En ineens reden er 6 tanks in het rond! Nu had ik al special troops via dat 'extra' menu.. dat was het enige ook wat ik rond had lopen; sterk voor tanks en mannetjes. Maar ze werden overrompeld.

Tijd om een beetje normale defense op te bouwen heb ik niet, ik heb al m'n manschappen gewoon hard nodig!

Fuel zat op 3000 ofzo.. maar tanks bouwen is zonde van de moeite..kost veel manschap en zijn vaak vrij rap weg.

Wat doe ik nou fout? Is die +300 (per minuut) manschappen normaal?
Ik had beide upgrades!

Of moet ik outposts op mijn strategische plekken neerzetten om te zorgen dat het hoger wordt?
Ik weet namelijk niet waar die manschappen per minuut vandaan komen..dus kan er ook weinig aan doen om het beter te krijgen!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Je moet gewoon taktisch aanvallen, niet je tanks op anti tank in laten rijden of op mannetjes met een Panzerfaust. Het is gewoon een kwestie van de juiste unit op het juiste moment gebruiken. Heb je veel last van infantry, dan zet je een paar Heavy Machingunners neer. En heb jij juist last van heavy machinegunners dan pak je een sniper. Valt een sniper jou lastig dan bouw je een motor of een jeep. Op deze manier is het cirkeltje rond, want er is voor elke unit wel een makkelijke manier om hem uit te schakelen.

• Mir

Mir

jawel, maar ik heb geen tijd om te anticiperen.

Als ik een huisje bouw heb ik 2 á 3 minuten geen resources meer voor manschappen, en dat wordt me dan fataal.

Is die +300 normaal? Of laag?

En mijn idee van het outposten van die strategische punten, werkt dat?

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
SilentSimon schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:35:
Wát een spel mensen! :) imho de beste RTS sofar :)
Heb je Soldiers: Heroes of WWII gespeeld ?
Beetje hetzelfde idee maar dan uitgebreider.
CoH is wat snellere play, beide spellen zijn briljant, beide beschouw ik als een paar van mijn beste kopen, en dat zijn er niet veel.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:05
Mir schreef op donderdag 28 september 2006 @ 19:43:
jawel, maar ik heb geen tijd om te anticiperen.

Als ik een huisje bouw heb ik 2 á 3 minuten geen resources meer voor manschappen, en dat wordt me dan fataal.

Is die +300 normaal? Of laag?

En mijn idee van het outposten van die strategische punten, werkt dat?
Ja dat werkt, bouw je er een outpost op dan moet die eerst vernietigd worden, daardoor heb je iets meer tijd om ze te behouden. Daarnaast verhoogt een outpost de productie van fuel of ammo op zo'n punt.

• Mir

Mir

Ja,

maar fuel en ammo heb ik zat!
Maar die 3e, manschappen, .. daar heb ik te weinig van!

• Vos

Vos

AFCA

Tanks ben je zo kwijt? Dan doe je iets verkeerd...het is wel handig als je er infanterie bij hebt lopen...

jopie schreef op donderdag 28 september 2006 @ 20:18:
[...]

Ja dat werkt, bouw je er een outpost op dan moet die eerst vernietigd worden, daardoor heb je iets meer tijd om ze te behouden. Daarnaast verhoogt een outpost de productie van fuel of ammo op zo'n punt.
outpost = observation post ;)

@Mir: En die zijn inderdaad heel belangrijk. Let wel ff op hoeveel punten een resourcspoint waard is (iets om echt in de gaten te houden! Als er twee dezelfde points in de burt van elkaar liggen, pak dan die ene met de meeste punten!). Het loont natuurlijk meer moeite om een point met veel waarde te versterken: hoe meer punten het point standaard heeft, des te meer zullen dat er worden als je een post erop hebt gebouwd!

Als de tegenstander zoveel en zo makkelijk tanks heeften krijgt moet je misschien richten op de fuelpoints die hij heeft. Net zoals jij weinig kan met weinig resources geldt dat ook voor hem!

Vergeet daarbij ook niet dat de gebieden vast moeten zitten aan elkaar, anders leveren ze geen supplies op: stel je de volgende (simpele) 'map' voor (alsof alles op een rijtje ligt):

HQ Axis \ ammo Axis \ fuel Axis \ niemandsland \ ammo Allies \ HQ Allies

Het HQ van de tegenstander grenst aan een ammo-gebied en die grenst weer aan een fuel gebied. Nu is je eerste ingeving misschien om die fuel van de Axis af te pakken. Maar wat je ook kan doen is je te richten op de ammo van de Axis. Als je die verovert is de fuel nog wel van de Axis maar levert die hem niets meer op omdat je de verbinding verbroken hebt. Twee vliegen in 1 klap dus. En je kan dan daarna alsnog die fuel pakken.

Tot slot: op werlk niveau speel je? Misschien moet je het eerst op een lager niveau proberen?

Edit:
En vergeet ook niet je commander punten te gebruiken: als je kiest voor infantry dan levert de eerste opties links je rapid response op, wat et bouwen van je mannen versnelt!

En volgens mij leveren de strategic points je meer mannetjespunten op: en als je daar een obs post op bouwt zal het nog sneller gaan (kan iemand dat ff bevestigen want dit spel is ook nog nieuw voor mij ;)).

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 28-09-2006 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop

Roppedop

Relic online werkt eindelijk goed! d:)b Nod32 zit CoH erg in de weg. Uitschakelen van Nod32 helpt iig niet.
Dit wel: http://forums.relicnews.com/showthread.php?t=102061

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6441

Mir schreef op donderdag 28 september 2006 @ 20:32:
Ja,

maar fuel en ammo heb ik zat!
Maar die 3e, manschappen, .. daar heb ik te weinig van!
+300 is trouwens ongeveer het max wat je kan krijgen aan manschappen er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkiepleur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-08-2021

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

Met de eerste patch mogen ze er voor zorgen dat je units kan doodrijden met je voertuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
bakkiepleur schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 08:35:
Met de eerste patch mogen ze er voor zorgen dat je units kan doodrijden met je voertuigen.
Ik heb anders al aardig wat ventejs doodgereden hoor. Gister nog, een sniper en wat enigneers. Je tank moet alleen wel snel genoeg zijn. Een Sherman zul je niet snel mensen mee doodrijden, maar een Wolverine kan het goed mee hoor, die is lekker rap. Vooral op verharde stukken gaat dat best goed. Het zou infantry ook wel héél slecht maken, en zoals het nu is, zijn ze al zwak genoeg vind ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Roet op 29-09-2006 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 15:29
Heren, ik ben inmiddels ook begonnen met het spel, helemaal geweldig.
Ik erger me alleen enorm aan het feit dat je bepaalde "voorwerpen" niet kunt droppen.
Zo had ik in de 2de missie een groepje para's een PAK23 (?) anti tank laten bemannen, maar ik kreeg ze met geen mogelijkheid er meer af.
Sja... dan heb je constant een groepje dudes met een anti tank gun achter je aan huppelen, hetzelfde heb ik ook met 88's en bijvoorbeeld AA's.
Bij sommige dingen, zoals een mortier of MG stelling kun je ze wel "droppen" maar daar veranderd het icoontje ook van in een motier granaat (mortier) of kogelband (MG).

Is hier nog een truckje voor?
Beetje lullig als ik één groep para's een '88 laat bemannen en later die '88 met man en al moet opblazen omdat dat een objective is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:22

Hu9o

Schokkend

M@NIC schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 09:04:
Heren, ik ben inmiddels ook begonnen met het spel, helemaal geweldig.
Ik erger me alleen enorm aan het feit dat je bepaalde "voorwerpen" niet kunt droppen.
Zo had ik in de 2de missie een groepje para's een PAK23 (?) anti tank laten bemannen, maar ik kreeg ze met geen mogelijkheid er meer af.
Sja... dan heb je constant een groepje dudes met een anti tank gun achter je aan huppelen, hetzelfde heb ik ook met 88's en bijvoorbeeld AA's.
Bij sommige dingen, zoals een mortier of MG stelling kun je ze wel "droppen" maar daar veranderd het icoontje ook van in een motier granaat (mortier) of kogelband (MG).

Is hier nog een truckje voor?
Beetje lullig als ik één groep para's een '88 laat bemannen en later die '88 met man en al moet opblazen omdat dat een objective is. :(
Het is mij ook niet gelukt op een mortier of een MG te droppen, kan je dan vertellen hoe je dat gedaan hebt?

Wat ook erg is, is dat je je eigen howitzer moet opblazen als deze 'out of range' is met het front.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Je kunt je wapens niet droppen. Dat vind ik ook wel goed, anders zou je echt enorm sterke untis krijgen en zou een counter veel minder nut hebben. Heb je een sniper en probeer je een MG-squad te snipen en ze stappen opeens van een MG en veranderen weer in een rangersquad met fire up, dan schieten ze zo je sniper af. Het systeem is goed zoals het is. Je moet gewoon tactisch omgaan met je units.

En je howitzer kun je gewoon verrijden hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roet schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 09:59:
Je kunt je wapens niet droppen. Dat vind ik ook wel goed, anders zou je echt enorm sterke untis krijgen en zou een counter veel minder nut hebben. Heb je een sniper en probeer je een MG-squad te snipen en ze stappen opeens van een MG en veranderen weer in een rangersquad met fire up, dan schieten ze zo je sniper af. Het systeem is goed zoals het is. Je moet gewoon tactisch omgaan met je units.

Eh hoe verrijd je je howitzer dan? Want als ik dat probeer draaien ze alleen naar de kant waar ik heen klik maar doen ze verder niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Klik ergens op de kaart en sleep ze dan een richting op waarop ze moeten richten op die locatie. Moet werken lijkt mij? Heb hier op mijn werk geen beschikking tot CoH dus dat wordt lastig om het even te bekijken. Maar je kan ze volgens mij verplaatsen net als een Nebelwerfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Roet schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 09:59:

Volgens mij kan je je mannetje gewoon orders geven die MG te verlaten waarna ze als een gewone soldate tellen en je dus gewoon fireup kan doen (weet niet of alle soldaten dit kunnen). Ik vindt dit toch ook wel in het rijtje "tacktish omgaan met je units" horen.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
evilpin0 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:46:
[...]

Volgens mij kan je je mannetje gewoon orders geven die MG te verlaten waarna ze als een gewone soldate tellen en je dus gewoon fireup kan doen (weet niet of alle soldaten dit kunnen). Ik vindt dit toch ook wel in het rijtje "tacktish omgaan met je units" horen.
Nee dat kan niet en het is alle behalve tactisch mijn inziens. Want nu moet je je eigen MG squad verdedigen als hij geflanked wordt, en als je met je MG squad van de MG af kan stappen dan is dat niet meer nodig en is het idee van het flanken weg. En flanken had geloof ik wel iets met tactiek te maken 8)7.

Howitzer kun je trouwens inderdaad niet verplaatsen, enkel de richting kun je veranderen inderdaad sorry :$

[ Voor 7% gewijzigd door Roet op 29-09-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Roet schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:57:
Klik ergens op de kaart en sleep ze dan een richting op waarop ze moeten richten op die locatie. Moet werken lijkt mij? Heb hier op mijn werk geen beschikking tot CoH dus dat wordt lastig om het even te bekijken. Maar je kan ze volgens mij verplaatsen net als een Nebelwerfer.
Howitzers zijn niet verrijdbaar, ik denk dat je in de war bent met anti-tank geschut.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Roet schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 12:25:
[...]

Nee dat kan niet en het is alle behalve tactisch mijn inziens. Want nu moet je je eigen MG squad verdedigen als hij geflanked wordt, en als je met je MG squad van de MG af kan stappen dan is dat niet meer nodig en is het idee van het flanken weg. En flanken had geloof ik wel iets met tactiek te maken 8)7.
ik snap er geen hol van wat je bedoelt 8)7
het ging om sniper killen niet om flanken, als er een lading tanken aankomt kun je je mg mannetjes toch beter weg laten sprinten of anti tank wapens laten oppakken. maar dat zal wel geen tackiek zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
evilpin0 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:00:
[...]

het ging om sniper killen niet om flanken, als er een lading tanken aankomt kun je je mg mannetjes toch beter weg laten sprinten of anti tank wapens laten oppakken. maar dat zal wel geen tackiek zijn
Ja maar als MG-ventjes anti-tank wapens op kunnen pakken is die unti eigenlijk twee units in één. Ze zijn dan goed tegen tanks én tegen ventjes. Dat vind ik persoonlijk een beetje krom. RTS draait om het counteren van andere units zoals Rival al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87070

evilpin0 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:00:
[...]

Je kunt alleen van de volgende losse mannetjes een mg/mortar squad maken, dit is dan wel permanent en je kunt dit niet terugdraaien!

Axis: volksgrenadiers, grenadiers, stormtroopers, pioneers
Allied: riflemen, rangers, paratroopers, engineers

Daarnaast kunnen ze upgrades van wapens oprapen die ze zelf eventueel ook kunnen verkrijgen door middel van upgrades. Dus bijv stormtroopers kunnen losse geweren en anti tank wapens oprapen en een losse riflemen squad kan geen anti-tank wapen oprapen want je kunt riflemen ook niet upgraden met een anti-tank wapen.

Zo wel duidelijk 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 87070 op 29-09-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Anoniem: 87070 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:17:
[...]

Je kunt alleen van de volgende losse mannetjes een mg/mortar squad maken, dit is dan wel permanent en je kunt dit niet terugdraaien!

Daarnaast kunnen ze upgrades van wapens oprapen die ze zelf eventueel ook kunnen verkrijgen door middel van upgrades. Dus bijv stormtroopers kunnen losse geweren en anti tank wapens oprapen en een losse riflemen squad kan geen anti-tank wapen oprapen want je kunt riflemen ook niet upgraden met een anti-tank wapen.

Zo wel duidelijk 8)7
Hij heeft het precies over het omgedraaide geloof ik. Van een MG squad naar een riflemen squad gaan. Maar dat kan niet, en dan vindt hij ontactisch / onrealistisch. Het zou natuurlijk wel slimmer / realistischer / tactischer zijn gewoon je mg te verlaten en een bazooka te pakken maar dan wordt het hele counter-systeem onderuit gehaal, wat ook tactiek is (en in mijn ogen leuker dan één unit die meerdere dingen kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roet schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:28:
[...]

Hij heeft het precies over het omgedraaide geloof ik. Van een MG squad naar een riflemen squad gaan. Maar dat kan niet, en dan vindt hij ontactisch / onrealistisch. Het zou natuurlijk wel slimmer / realistischer / tactischer zijn gewoon je mg te verlaten en een bazooka te pakken maar dan wordt het hele counter-systeem onderuit gehaal, wat ook tactiek is (en in mijn ogen leuker dan één unit die meerdere dingen kan).
je units kunnen nu sowieso al meerdere dingen, tenzij je ze een specialisatie geeft zoals mortar / mg. Ik vind het systeem zo ook prima, sowieso dat je alleen van je engineers/ pioneers flame units kunt maken. Anders zouden dergelijke teams veel teveel hp hebben en zwaar overpowered worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Anoniem: 87070 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:17:
[...]

Zo wel duidelijk 8)7
volgens mij was ik in de war met de fixed (88mm) wapens, dacht toch echt ff wat je mg en at guns kon verlaten. Lekker belangrijk verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-06 13:01
Ik hoor alles over units, maar met wie spelen jullie nou het liefst? Allies of Axis?
Ik heb zelf eigelijk alleen met Allies gespeeld, maar de ene keer dat ik met axis speelde voelde ook wel lekker aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Bartvw schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 14:57:
Ik hoor alles over units, maar met wie spelen jullie nou het liefst? Allies of Axis?
Ik heb zelf eigelijk alleen met Allies gespeeld, maar de ene keer dat ik met axis speelde voelde ook wel lekker aan!
Ik speel liever met Axis om eerlijk te zijn. Ze hebben betere gebouwen, je kan per gebouw goede units maken. Je hoeft niet met enigneers naar de basis om te upgraden. De flakpanzer is érg vet, net als de Tiger uiteraard. Motoren zijn ook rap. Het duurt lang voordat je met de allies tanks hebt, en die zijn nieteens zó goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Roet op 29-09-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Allies zijn een veel moeilijkere Faction dan Axis omdat ze het vooral moeten hebben van de snelheid van hun tanks om te flanken en zo. Vooral M10 Tank Destroyers (aka Wolverines) gaan heel snel dood. Tijdens WO2 waren M10's eigenlijk ook een mislukking dus misschien is het wel realistisch :)

Ook het 1e gebouw van de Axis vind ik persoonlijk beter omdat je als het ware Riflemen (Volksgrenadiers) en Snipers/MG/Bikes in 1 gebouw hebt. Het enige wat je niet hebt zijn Mortars maar die zijn knap waardeloos in de meeste situaties.

Wat Mortars halfbakken kunnen, kan een sniper vaak veel beter (bijv. het slopen van AT guns of garrisoned infantry afschieten).

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar de allied engineers zijn nog altijd beter dan de pioneers. Het maakt mij eerlijk gezegd weinig uit met welke zijde ik speel. Axis is denk ik wel de sterkste zijde maar als je goed speelt met Allied kun je daar ook zeker mee winnen.

Sowieso moet je gewoon kijken naar de map en goed kiezen welke van de 6 generals je kiest. Als je de benefits van die generals goed gebruikt ben je ook al een stuk sterker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Count schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:25:
Allies zijn een veel moeilijkere Faction dan Axis omdat ze het vooral moeten hebben van de snelheid van hun tanks om te flanken en zo. Vooral M10 Tank Destroyers (aka Wolverines) gaan heel snel dood. Tijdens WO2 waren M10's eigenlijk ook een mislukking dus misschien is het wel realistisch :)

Ook het 1e gebouw van de Axis vind ik persoonlijk beter omdat je als het ware Riflemen (Volksgrenadiers) en Snipers/MG/Bikes in 1 gebouw hebt. Het enige wat je niet hebt zijn Mortars maar die zijn knap waardeloos in de meeste situaties.

Wat Mortars halfbakken kunnen, kan een sniper vaak veel beter (bijv. het slopen van AT guns of garrisoned infantry afschieten).
Qua tanks zijn de allied vrij brak maar als je de snelheid goed gebruikt kun je er wel flink mee heerschen. Als je bijvoorbeeld met je m10 rondjes rijdt om een stug kan deze jou amper raken en jij hem wel. Als je dit goed doet kun je dat zo winnen... Daarnaast kun je je riflemen upgraden met stickybombs, dat kost maar 25 olie maar zorgt altijd voor een damaged engine.

Die stickybombs zijn vrij lastig te counteren als axis want je hebt niet altijd een mg42 bij en je moet nogal wat olie overhebben om level 2 veterancy te fixen (80 olie ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Anoniem: 87070 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:38:
[...]

Qua tanks zijn de allied vrij brak maar als je de snelheid goed gebruikt kun je er wel flink mee heerschen. Als je bijvoorbeeld met je m10 rondjes rijdt om een stug kan deze jou amper raken en jij hem wel. Als je dit goed doet kun je dat zo winnen... Daarnaast kun je je riflemen upgraden met stickybombs, dat kost maar 25 olie maar zorgt altijd voor een damaged engine.

Die stickybombs zijn vrij lastig te counteren als axis want je hebt niet altijd een mg42 bij en je moet nogal wat olie overhebben om level 2 veterancy te fixen (80 olie ofzo)
Dat is waar, ik bedoelde alleen dat Allies moeilijker is om te spelen, er is meer micromanagement nodig zeg maar. En je kan met een STuG dat rondcirkelen ook wel counteren. Dan moet je schuin achteruit in het pad van de Sherman rijden zodat hij tegen de STuG aan botst zeg maar. Er is een filmpje hiervan op YouTube maar ik kan hem niet vinden...

En met 2 STuGs die elkaar dekken werkt het cirkelen al helemaal niet.

Wat wel hip is, is dat Shermans ook snel kunnen terugtrekken om te repareren en dat ze een stuk nauwkeuriger lijken te zijn vs infantry dan de meeste tanks.

Ik ga zelf zelden voor stickies omdat de fuel die dat kost betekent dat je een minuut later pas tanks kan hebben. En ook omdat een goed microende speler stickies wel kan counteren door gewoon achteruit te rijden met de STuG, je moet immers erg dichtbij staan om te kunnen gooien en de STuG heeft een vrij aardig bereik.

edit: de Calliope verdiend ook genoemd te worden. De snelheid en relatieve lage ammo cost van zijn strike maakt een hoop goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Count op 29-09-2006 15:54 ]

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

met shermans werkt dat geintje van het rondreiden voor geen meter omdat die te traag is. Als je een m10 goed stuurt kun je die met een stug nauwelijks counteren als hij blijft bewegen. Het bereik van die sticky bombs valt me alles mee, bovendien als ze aan de worp beginnen maken ze hem ook af ook al rijdt jouw stug 8eruit. Daarnaast kost een riflemen squad kost bijna nix om te reinforcen als de stug er wat raakt!

De 1e stickybomb zorgt voor een damaged engine met de 2e sticky heb je al een destroyed engine.

Maar je hebt helemaal gelijk dat je nogal wat moet micro-en tegen duitse tanks... Sowieso zijn de duitsers in het begin helemaal goed met die motoren, kosten maar 180 maar zijn zwaar effectief en je kunt snel verplaatsen. Ze gaan wel wat sneller kapot dan een jeep maar zijn ook net zo snel weer te fixen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58898

iemand zit in een potje 2vs2 of 1 vs 1? room: cohgot ww: got
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.