Zo, na mijn geblunder van die verwijderde savegames (hierboven ergens gemeld) ben ik weer terug.
Ik heb drie clubs door Frank laten uitkiezen:
- FC Vaduz, uit het machtige voetballand Liechtenstein, maar uitkomend in de Zwitserse Challenge League (2e divisie)
- SC Louhans-Cuiseaux in de Franse Championnat National (derde divisie)
- VfL Osnabrück, in de Duitse Regionalliga Nord
--
Om te beginnen met Osnabrück. De missie was hier een respectable league position te halen.
Om dit te kunnen halen heb ik wel wat spelers moeten halen, want met name het rechtermiddenveld was vrij dun bezet. Ik heb hiervoor een AMR, een DM/AMC en een DC/DM gehaald.
Financieel zat het niet lekker, zo'n 2M in het rood, maar wel ruim binnen wagebudget. Gelukkig nam halverwege het seizoen een nieuwe board plaats, en die losten meteen alle schulden af, zodat ik daar geen druk meer heb.
In de Cup mocht ik kennelijk niet meedoen, dus da's lekker kort
In de competitie ging het heel behoorlijk. Op een gegeven moment zelfs een unbeaten run van 12 games
Aangezien de teams boven me allemaal tweede teams zijn, waar van sommigen het eerste al in de Tweede Bundesliga spelen, ben ik toch gepromoverd
Helaas gaat er wel een AML (Joppe) en een DMC (Enochs) weg, maar voor beiden heb ik inmiddels een (hopelijk) goede vervanger gevonden.
Competitie:
Selectie:
Beste speler qua stats:
Topscorer:
----
Dan Louhans-Cuiseaux. De missie hier was een safe midtable positie.
Op zich een realistische doelstelling, de selectie heeft zeker de kwaliteiten om dat te behalen. Helaas wel wat veel mensen op huurbasis, maar ik ga proberen een aantal van hen aan te trekken op vast contract.
De enige aankoop is een extra keeper (Revel). Dit omdat mijn eigen keeper qua stats wel goed is, maar op de een of andere manier komt het er niet echt uit.
Financieel zit alles erg goed in elkaar hier, ongeveer 900K in de plus, en zeer ruim onder wagebudget
In de Coupe De France ging het niet best, ik moest beginnen in de 7e ronde, en werd meteen uitgeschakeld, met 2-1.
In de competitie daarentegen ging het werkelijk super. De eerste paar wedstrijden gingen erg moeizaam, maar daarna ben ik nooit echt in de problemen gekomen, en heb op het eind zelfs nog eventjes meegedaan om de derde promotieplaats, maar dat was net eventjes te hoog gegrepen. Volgend jaar is promotie toch wel mijn doelstelling.
Competitie:
Selectie:
Beste speler qua stats:
Topscorer:
----
Als laatste FC Vaduz. Hier was de doelstelling om een respectable league postitie te handhaven.
Een redelijke doelstelling, de selectie heeft er zeker wel de kwaliteiten voor. Ik heb niemand hoeven aan te kopen, wel wat spelers verhuurd en wat jeugd-spelers gepromoveerd naar het eerste.
Minpuntje is wel dat, ondanks dat het een Liechtensteins team is, er toch maar 6 Liechtensteiners meespelen hier. Maar ja, met zo'n klein land is de keus beperkt natuurlijk...
Alle 6/7 Liechtensteinse clubs komen uit in de Zwitserse competitie, maar alleen Vaduz is playabe in FM, de rest speelt in lagere divisies die niet te spelen zijn.
Aangezien FC Vaduz vorig jaar de Liechtenstein Cup won, mocht ik zelfs meedoen in de UEFA Cup, in de First Qualifying round om precies te zijn. Die kwam ik relatief eenvoudig door, door een 1-0 en 4-0 overwinning op het Finse FC Alianssi. In de tweede kwalificatieronde moest ik tegen het Zweedse Halmstad. Thuis wist ik ze nog op 2-2 te houden, maar uit ging ik met 2-1 ten onder... exit UEFA Cup dus, maar ach, ik was toch al geen groot kanshebber om de UEFA Cup te winnen
In de competitie ging het echt super. Ik stond al vrij snel op de 1e plaats, en die ik heb ik slecht één maal verlaten, en dat kwam omdat ik twee wedstrijden minder gespeeld had dan de nummer 2. Daarnaast slechts 12 goals tegen in de hele competitie, niet slecht
Hopen dat ik me volgend jaar in de hoogste divisie kan handhaven dan maar
Competitie:
Selectie:
Beste speler qua stats:
Topscorer: