Moet je bij de Europese awards kijken
Verwijderd
Ja ok, maar er is dus geen actuele tussenstand?
Ik word nu een beetje moe dat wanneer je bijv 4-0 voorstaat de tegenstander nog even de laatste 20min all out attack gaat spelen. Ja natuurlijk, je wordt al weggetikt, dan ga je vol op de aanval spelen om nog meer goals tegen te krijgen. En vervolgens scoren ze ook nog 1 of 2 keer.
Spoort niet.
Nog 2 wedstrijden van de titel verwijderd.... Spannend!! Chelsea nu op 3 punten. Gelukkig geen al te moeilijke wedstrijden meer op het programma. Een stuk of 5 speler zijn 'determined to help te team win the title' waardoor ik net Norwich met 2-5 aan de kant schoof.
Ik heb een contractverlenging geweigerd en het is dus bekend dat dit mijn laatste seizoen. Nu ben ik dus een beetje aan het flirten met andere clubs en nu worden de supporters kwaad.
Ik word nu een beetje moe dat wanneer je bijv 4-0 voorstaat de tegenstander nog even de laatste 20min all out attack gaat spelen. Ja natuurlijk, je wordt al weggetikt, dan ga je vol op de aanval spelen om nog meer goals tegen te krijgen. En vervolgens scoren ze ook nog 1 of 2 keer.
Nog 2 wedstrijden van de titel verwijderd.... Spannend!! Chelsea nu op 3 punten. Gelukkig geen al te moeilijke wedstrijden meer op het programma. Een stuk of 5 speler zijn 'determined to help te team win the title' waardoor ik net Norwich met 2-5 aan de kant schoof.
Ik heb een contractverlenging geweigerd en het is dus bekend dat dit mijn laatste seizoen. Nu ben ik dus een beetje aan het flirten met andere clubs en nu worden de supporters kwaad.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 18:29 ]
Ah dankje, is altijd wel leuk om te weten.wildhagen schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 06:16:
Bij mij zijn ze in 2007 gedegradeerd, ze eindigden als 16e in de 2e Bundesliga, zoals hier te zien is: http://img282.imageshack.us/my.php?image=ab38sr.jpg
Oh en Sherlock ook bedankt voor het kijken natuurlijk.
Ik moet zeggen dat ik momenteel wel een beetje vast zit.
De nieuwe spelers die ik heb hebben prima stats en zo ook de spelers die zijn overgebleven.
Alle oude en slechte spelers zijn inmiddels buiten de deur als in einde contract.
Mijn selectie lijkt me prima gebalanceerd en toch wordt ik bij vlagen overlopen.
Hebben spelers in dit spel ook echt tijd nodig om aan en in te passen?
Het vervelenste vind ik nog dat wanneer een nieuwe speler MOM geworden is en je gevraagt wordt om een mening het altijd verkeerd uitpakt.
Ben je positief dan denkt de speler dat je teveel van hem verwacht en andersom denken ze dan weer dat je geen vertrouwen hebt.
Allemaal hebben ze een normale persoonlijkheid.
Verder is het wel jammer dat je geen gesprek kunt voeren met een speler.
Netzoiets als b.v. in een wedstrijd waarin je aan kunt geven of je tevreden bent, ze harder moeten werken etc.
Alles moet via de pers wdbt en onderhandelen, praten met spelers via de pers is raar.
Only fools are enslaved by time and space.
Verwijderd
Seizoens update 2010/11
The end of an era
Het zit er eindelijk op. Ik heb lang over dit seizoen gedaan ivm andere bezigheden. Laat ik bij het begin beginnen:
Doelstelling:
Kampioen worden, maar tevreden met wederom een CL plaats.De board verwachtte een safe midtable position, de supporters het kampioenschap en de pers/bookmakers eveneens een plaats in de middenmoot. Ik wilde verder overwinteren in de CL en zo ver mogelijk komen in de beide cups.
Premiership
De competitie liep meteen lekker maar doordat Newcastle echt onverslaanbaar was bleef ik heel lang 2e. Liverpool had een dramatisch seizoen en is pas op het laatst echt uit degradatiezorgen geraakt. Chelsea en Arsenal begonnen ook matig maar verloren hun laatste 26 wedstrijden niet. Ook omdat Chelsea iets van 3 of 4 wedstrijden achterliep leken ze ver achter te staan. Met een wedstrijd of 10 te gaan donderde Newcastle dan eindelijk in elkaar. Ik dacht toen lekker richting kampioenschap te kunnen gaan, maar m'n eerste doelman viel uit voor de rest van het seizoen en Chelsea had ondertussen ingehaald en bleken opeens op 1 punt te kunnen komen. En zo geschiede, ik won wel maar Chelsea ook en het verschil werd 1 punt. Maar op de een na laatste speeldag speelt Chelsea gelijk en win ik van het reeds gedegradeerde Sunderland en is het verschil 3 punten. Een mooie uitgangspositie om thuis tegen het laaggeklasseerde Aston Villa thuis de titel binnen te halen. Villa stribbelde niet echt tegen, Cavenaghi tekende voor z'n 28e competitie-treffer waarmee hij topscoorder is en uiteindelijk wonnen we met 2-0. Darlington na 3 seizoenen in de Premiership kampioen!!

Cups
Eerst de FA Cup, dat kan ik kort houden:
3e ronde: Fulham uit 2-1 (wraak voor de Carling Cup ws)
Carling Cup:
3e ronde: Sheff Utd thuis 2-1
4e ronde: Liverpool thuis 2-1
Kwartfinale: Fulham thuis 1-0
Halve finale: West Ham Utd uit 2-0 en thuis 3-2
Finale: Everton 3-1
Champions League
De kwalificatie-ronde tegen CSKA Sofia simpel doorgekomen met een 7-3aggr.
De groepsfase
De eerste knockout ronde tegen FC Porto uit 1-2 gewonnen en thuis 3-3 gespeeld.
De tweede ronde tegen AS Roma uit 0-1 gewonnen en thuis kansloos 1-4 verloren in een bizarre wedstrijd en totaal tegen de vorm van mijn team in. Toch ben ik niet ontevreden met hoe ver we gekomen zijn.
Selectie
De selectie met de spelers waar ik het meest gebruik van heb gemaakt. In de winterstop zijn nog 3 spelers voor € 40M vertrokken en heb ik Hutton aangekocht.

Topscoorder

Man van de assist

Een bekende voor de meesten die in de Britse competities spelen, denk ik. Is uitgegroeid tot een vaste bepalende speler.
Beste verdediger

Speelde onlangs irl de finale van het EK-U21. Mijn steunpijler in de verdediging. Was even de kluts kwijt nadat hij terugkwam van een blessure wat hem 2 rode kaarten kostte (vandaar die ene 5) maar is weer terug nu.
Talent

Begin dit seizoen aangekocht voor € 10M van Sao Paulo. Hij heeft zeer goede stats maar omdat ik ook weer iets te veel spelers heb kwam hij niet altijd aan spelen toe. Raakte aan het eind van het seizoen steeds beter op dreef.
Nu ik op zoek ben naar een nieuwe club is het nog even leuk om terug te kijken op wat ik achterlaat:
Financiën

Gezond, mag ik wel zeggen.
Prijzenkast

Met slechts 4 'memorabele' momenten in de geschiedenis kwam ik bij deze club, zie nu de prijzenkast. Alleen de FA-cup ontbreekt helaas.
Volgend seizoen?
Alles is nog open, misschien verleng ik toch mijn contract om ondertussen op zoek te gaan naar een andere club. Ik verwacht echter in de zomerstop een nieuwe club te vinden. Ik heb mijn licht al eens opgestoken bij Brondby en Stade Reims. Verder ambieer ik ook de Braziliaanse en Servische competitie. U hoort nog van mij.
edit: Hmm, ik zeg dat ik wel naar Juventus zou willen en vervolgens wordt ik ontslagen met nog 30 dagen in m'n contract. Stank voor dank.
Met een weekje een nieuwe club gevonden met de prachtige naam Santa Cruz. Ze staan 16e in Campeonato Brasileiro Série B met 6 wedstrijden gespeeld. Er is 7M voor aankopen en ruimte in het salarisbudget. Ik ga nu de puinhopen eens inspecteren.
The end of an era
Het zit er eindelijk op. Ik heb lang over dit seizoen gedaan ivm andere bezigheden. Laat ik bij het begin beginnen:
Doelstelling:
Kampioen worden, maar tevreden met wederom een CL plaats.De board verwachtte een safe midtable position, de supporters het kampioenschap en de pers/bookmakers eveneens een plaats in de middenmoot. Ik wilde verder overwinteren in de CL en zo ver mogelijk komen in de beide cups.
Premiership
De competitie liep meteen lekker maar doordat Newcastle echt onverslaanbaar was bleef ik heel lang 2e. Liverpool had een dramatisch seizoen en is pas op het laatst echt uit degradatiezorgen geraakt. Chelsea en Arsenal begonnen ook matig maar verloren hun laatste 26 wedstrijden niet. Ook omdat Chelsea iets van 3 of 4 wedstrijden achterliep leken ze ver achter te staan. Met een wedstrijd of 10 te gaan donderde Newcastle dan eindelijk in elkaar. Ik dacht toen lekker richting kampioenschap te kunnen gaan, maar m'n eerste doelman viel uit voor de rest van het seizoen en Chelsea had ondertussen ingehaald en bleken opeens op 1 punt te kunnen komen. En zo geschiede, ik won wel maar Chelsea ook en het verschil werd 1 punt. Maar op de een na laatste speeldag speelt Chelsea gelijk en win ik van het reeds gedegradeerde Sunderland en is het verschil 3 punten. Een mooie uitgangspositie om thuis tegen het laaggeklasseerde Aston Villa thuis de titel binnen te halen. Villa stribbelde niet echt tegen, Cavenaghi tekende voor z'n 28e competitie-treffer waarmee hij topscoorder is en uiteindelijk wonnen we met 2-0. Darlington na 3 seizoenen in de Premiership kampioen!!

Cups
Eerst de FA Cup, dat kan ik kort houden:
3e ronde: Fulham uit 2-1 (wraak voor de Carling Cup ws)
Carling Cup:
3e ronde: Sheff Utd thuis 2-1
4e ronde: Liverpool thuis 2-1
Kwartfinale: Fulham thuis 1-0
Halve finale: West Ham Utd uit 2-0 en thuis 3-2
Finale: Everton 3-1
Champions League
De kwalificatie-ronde tegen CSKA Sofia simpel doorgekomen met een 7-3aggr.
De groepsfase
De eerste knockout ronde tegen FC Porto uit 1-2 gewonnen en thuis 3-3 gespeeld.
De tweede ronde tegen AS Roma uit 0-1 gewonnen en thuis kansloos 1-4 verloren in een bizarre wedstrijd en totaal tegen de vorm van mijn team in. Toch ben ik niet ontevreden met hoe ver we gekomen zijn.
Selectie
De selectie met de spelers waar ik het meest gebruik van heb gemaakt. In de winterstop zijn nog 3 spelers voor € 40M vertrokken en heb ik Hutton aangekocht.

Topscoorder

Man van de assist

Een bekende voor de meesten die in de Britse competities spelen, denk ik. Is uitgegroeid tot een vaste bepalende speler.
Beste verdediger

Speelde onlangs irl de finale van het EK-U21. Mijn steunpijler in de verdediging. Was even de kluts kwijt nadat hij terugkwam van een blessure wat hem 2 rode kaarten kostte (vandaar die ene 5) maar is weer terug nu.
Talent

Begin dit seizoen aangekocht voor € 10M van Sao Paulo. Hij heeft zeer goede stats maar omdat ik ook weer iets te veel spelers heb kwam hij niet altijd aan spelen toe. Raakte aan het eind van het seizoen steeds beter op dreef.
Nu ik op zoek ben naar een nieuwe club is het nog even leuk om terug te kijken op wat ik achterlaat:
Financiën

Gezond, mag ik wel zeggen.
Prijzenkast

Met slechts 4 'memorabele' momenten in de geschiedenis kwam ik bij deze club, zie nu de prijzenkast. Alleen de FA-cup ontbreekt helaas.
Volgend seizoen?
Alles is nog open, misschien verleng ik toch mijn contract om ondertussen op zoek te gaan naar een andere club. Ik verwacht echter in de zomerstop een nieuwe club te vinden. Ik heb mijn licht al eens opgestoken bij Brondby en Stade Reims. Verder ambieer ik ook de Braziliaanse en Servische competitie. U hoort nog van mij.
edit: Hmm, ik zeg dat ik wel naar Juventus zou willen en vervolgens wordt ik ontslagen met nog 30 dagen in m'n contract. Stank voor dank.
Met een weekje een nieuwe club gevonden met de prachtige naam Santa Cruz. Ze staan 16e in Campeonato Brasileiro Série B met 6 wedstrijden gespeeld. Er is 7M voor aankopen en ruimte in het salarisbudget. Ik ga nu de puinhopen eens inspecteren.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 01:22 ]
Verwijderd
Dat eerste heb ik meestal wel. Vooral natuurlijk met exotische spelers. Die komen bij mij pas tweede seizoen los (of niet natuurlijk). Je merkt gauw genoeg of hij de potentie heeft ofniet hoor. Dat soort spelers vallen het eerste seizoen niet op, maar halen wel een aardig gemiddelde aan het eind van het seizoen. Het seizoen erna gaan ze echter ook in 2D positief opvallen. Spelers die het niet redden vallen op door blunders, kaarten etc. Als dat te vaak gebeurt direct lozen.LoneRanger schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:38:
[...]
Hebben spelers in dit spel ook echt tijd nodig om aan en in te passen?
Het vervelenste vind ik nog dat wanneer een nieuwe speler MOM geworden is en je gevraagt wordt om een mening het altijd verkeerd uitpakt.
Ben je positief dan denkt de speler dat je teveel van hem verwacht en andersom denken ze dan weer dat je geen vertrouwen hebt.
(geef een spelers meestal 2 seizoenen de kans, loopt hij dan niet lozen dus)
Wat betreft het tweede, daar moet je je niet teveel zorgen over maken. Daar heb je niet zoveel last van hoor. Ik heb het in al die games nog nooit gemerkt. Dat is na de volgende wedstrijd alweer verdwenen.
Verwijderd
Bij mij wordt het wel positief opgevat als een nieuwe speler een goede wedstrijd speelt, en hij krijgt goed commentaar van mij...:)).. Maar inderdaad denk ik wel eens ik wil wat tegen een speler zeggen, maar dat kan dan niet echt, alleen positief of negatief in de pers...:/..of ik zie een knopje over het hoofd...:)
Gisteren toch maar nog 2 wedstrjidjes gespeeld...en ik ga me grote zorgen maken om mijn dure aankoop Ivanov...Echt..wat een eikel...speel je een berepot tegen Arsenal, denk je een 2-2 eruit te kunnen slepen, krijgt die eikel een rooie kaart in de 86 minuut, en in de 88 minuut scoort Reyes de 3e...een hattrick....f&*k...:(...1e groepswedstrijd dus 3-2 verloren...volgende op het programma..Benfica uit...
In de competitie goede zaken gedaan door met 2-0 van de nummer 3 te winnen CSKA Moscow.
Gisteren toch maar nog 2 wedstrjidjes gespeeld...en ik ga me grote zorgen maken om mijn dure aankoop Ivanov...Echt..wat een eikel...speel je een berepot tegen Arsenal, denk je een 2-2 eruit te kunnen slepen, krijgt die eikel een rooie kaart in de 86 minuut, en in de 88 minuut scoort Reyes de 3e...een hattrick....f&*k...:(...1e groepswedstrijd dus 3-2 verloren...volgende op het programma..Benfica uit...
In de competitie goede zaken gedaan door met 2-0 van de nummer 3 te winnen CSKA Moscow.
Ik merk hetzelfde. Ik had een nieuwe spits gehaald van Atl. Madrid (Colombiaan) en vooralsnog blinkt hij uit in het missen van opgelegde kansen. Ik kijk alles 2D en dan valt dat snel op. Kansen die YakubuVerwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 02:31:
Dat eerste heb ik meestal wel. Vooral natuurlijk met exotische spelers. Die komen bij mij pas tweede seizoen los (of niet natuurlijk). Je merkt gauw genoeg of hij de potentie heeft ofniet hoor. Dat soort spelers vallen het eerste seizoen niet op, maar halen wel een aardig gemiddelde aan het eind van het seizoen. Het seizoen erna gaan ze echter ook in 2D positief opvallen. Spelers die het niet redden vallen op door blunders, kaarten etc. Als dat te vaak gebeurt direct lozen.
(geef een spelers meestal 2 seizoenen de kans, loopt hij dan niet lozen dus)
Ach ja, dat doen de grote jongens ook weleens in mijn game. Mascherano die zijn tweede geel pakt in de 88e minuut bij een 3-0 voorsprong. En recentelijk: Gary Neville pakt op zijn 37ste een onnodige gele kaart diep in de 2e helft van de tweede halve finalewedstrijd van de CL waardoor hij de finale mist.Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 07:58:
Ik merk ook dat mijn andere defensieve aankopen vaak rood in hun eerste wedstrijden pakken. Het kan te maken hebben met het wennen aan een nieuw systeem waardoor ze te laat reageren op situatie's en dus een zware overtreding moeten maken. Het is me gebeurd met allebei mijn aankopen voor het centrum van de defensie bij United. En het waren allebei redelijk volwassen spelers (met caps).
Bij Drogheda heb ik al 2x rood gehad en allebei voor een nieuwe aankoop.
Verwijderd
Tja, een rode kaart kan gebeuren, maar deze was cruciaal. in de 4 wedstrijden voor deze veroorzaakte hij ook al 2 penalties...Misschien heeft het iets te maken dat hij zelf niet wist of hij zjin prijs waard was...Misschine is hij gewoon onzeker, en moet hij nog even wennen, dat kan ook...:)
Was wel grappig in de wedstrijd tegen arsenal, in de 6e minuut kwam ik op voorsprong, commentaar:
"What a nightmare start for Arsenal!!"..hehe...naja, helaas heeft reyes de boel weer rechtgezet...:(
Was wel grappig in de wedstrijd tegen arsenal, in de 6e minuut kwam ik op voorsprong, commentaar:
"What a nightmare start for Arsenal!!"..hehe...naja, helaas heeft reyes de boel weer rechtgezet...:(
Verwijderd
Zetten jullie nieuwe spelers meteen in de basis of laat je ze eerst één of twee wedstrijden met de reserves meespelen? Als de competitie al loopt en ik haal nog een basisspeler laat ik ze meestal toch eerst even wennen door ze een wedstrijd bij de reserves en ze daarna te laten invallen als de wedstrijd al gespeeld is. Vervolgens zijn ze fit genoeg om het echte werk te kunnen doen. Elke keer dat Chivu-effect is ook zo irritant.
Verwijderd
Ik haal meestal spelers omdat ik ze echt nodig heb, dus ik laat ze meteen spelen. Soms haal ik een jeugdspeler, uiteraard gaat die de jeugd in. Als ik meerdere spelers voor een positie gehaald heb, laat ik ze allemaal even proberen, en dan maak ik een keuze wie in het eerste speelt, en wie naar de bank / reserves gaat.
Ik laat ze meestal meteen spelen. Al naar gelang de fitheid hele, halve of kwart wedstrijden. Gaat eigenlijk altijd wel goed, ze blijven heel (neem voor het gemak even aan dat dat bedoeld wordt met het Chivu effect).
Bij Northwich had ik in het begin de luxe niet en dan gaan ze meteen de basis in. Ik doe hetzelfde bij Drogheda, vooral door het gebrek aan geld.Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:52:
Zetten jullie nieuwe spelers meteen in de basis of laat je ze eerst één of twee wedstrijden met de reserves meespelen? Als de competitie al loopt en ik haal nog een basisspeler laat ik ze meestal toch eerst even wennen door ze een wedstrijd bij de reserves en ze daarna te laten invallen als de wedstrijd al gespeeld is. Vervolgens zijn ze fit genoeg om het echte werk te kunnen doen. Elke keer dat Chivu-effect is ook zo irritant.
Bij Man. Utd. gebruik ik ze eerst als wisselspeler (als ze match fit zijn), anders spelen ze eerst met de reserve's mee tot ze fit zijn. Daarna roteer ik ze en laat ik ze beginnen in de makkelijke wedstrijden. Maar bij United heb ik dan ook elke positie dubbel bezet.
Jeugdspelers gaan meestal naar de U18s en soms leen ik ze een paar maanden uit (met een recall optie als ze niet spelen).
Verwijderd
Ja, die recall zet ik er tegenwoordig ook altijd in. Zwaar irritant als een veelbelovende jeugdspeler op de bank zit in de League One....
Chivu effect is neem ik aan het-krijgen-van-rode-kaarten effecthilgo schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:10:
Ik laat ze meestal meteen spelen. Al naar gelang de fitheid hele, halve of kwart wedstrijden. Gaat eigenlijk altijd wel goed, ze blijven heel (neem voor het gemak even aan dat dat bedoeld wordt met het Chivu effect).
Ik zet de meeste aankopen meteen in de basis, ik koop immers alleen spelers die beter zijn dan mijn huidige basis
Ik heb momenteel veel last van blessures die voortkomen uit trainingen.
De training laat ik over aan mijn assisten-coaches.
Mijn eerste ingeving was dat ze te hard trainen maar als ik de schuif iets lager zet krijgen ze juist oranje en rode pijltjes.
Ligt ook vast niet aan mijn facilities maar dat kun je nergens checken, of ik lees er overheen.
Verder speelt mijn tweede elftal niet in een competitie dus ik heb de luxe niet om reserves wedstrijdfit te houden.
Opzich best wel raar, 16 vaste [grijze] krachten die niets doen.
De training laat ik over aan mijn assisten-coaches.
Mijn eerste ingeving was dat ze te hard trainen maar als ik de schuif iets lager zet krijgen ze juist oranje en rode pijltjes.
Ligt ook vast niet aan mijn facilities maar dat kun je nergens checken, of ik lees er overheen.
Verder speelt mijn tweede elftal niet in een competitie dus ik heb de luxe niet om reserves wedstrijdfit te houden.
Opzich best wel raar, 16 vaste [grijze] krachten die niets doen.
Verwijderd
Ehm, cheat-training? Ik dacht dat je in het train-menu bedoelde, ipv de stats.
Daarnet mijn debuutwedstrijd met Santa Cruz van Brasiliense gewonnen. Ik kwam 2-0 achter door 2 afstandschoten, maakte gelijk met 2 afstandschoten waarna mijn beste spits Waldison er nog even 2 inprikte.
De namen in Brazilië blijven leuk, bij Brasiliense speelden Choco, Igor II en Macula (latijn voor moedervlek geloof ik).
Daarnet mijn debuutwedstrijd met Santa Cruz van Brasiliense gewonnen. Ik kwam 2-0 achter door 2 afstandschoten, maakte gelijk met 2 afstandschoten waarna mijn beste spits Waldison er nog even 2 inprikte.
De namen in Brazilië blijven leuk, bij Brasiliense speelden Choco, Igor II en Macula (latijn voor moedervlek geloof ik).
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 17:14 ]
Het is toch logisch dat als ze minder hard trainen ze achteruit gaan? Wat verwacht je dan?LoneRanger schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:26:
Tuurlijk snap ik dat
.
Het feit dat ik er inmiddels weer een gebroken been bij heb wat op de training is gebeurd is de andere kant v/d medaille.
Mijn eerste ingeving is dan dat de intensiteit te hoog is op training.
Blijkbaar niet want als ik die ook maar iets omlaag gooi heeft dat een negatief effect op attributes.
Ik heb deze maand[en] gewoon ontzettend veel zware blessure gevallen en allemaal op training.
Gewoon pech dan kennelijk?
Het feit dat ik er inmiddels weer een gebroken been bij heb wat op de training is gebeurd is de andere kant v/d medaille.
Blijkbaar niet want als ik die ook maar iets omlaag gooi heeft dat een negatief effect op attributes.
Ik heb deze maand[en] gewoon ontzettend veel zware blessure gevallen en allemaal op training.
Gewoon pech dan kennelijk?
Het is allemaal relatief. Als je teveel blessures hebt dan moet je of betere physios halen, of je moet ze minder hard laten trainen. Het nadeel van minder hard trainen is dat ze er iets op achteruitgaan.LoneRanger schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:38:
Er is niet één bepaalde intensiteit die goed is. Als jij goede physios en coaches hebt en je hebt spelers met een hoge natural fitness, dan kun je ze harder pushen in training zonder al te veel blessures te hebben.
Het maakt niet uit met welke intensiteit je spelers trainen, ze zullen er altijd wel iets op achteruit gaan wanneer je ze iets minder hard laat trainen.
Zoals ik net zei, is "te hoog" een relatief iets. Als jij tevreden bent met het feit dat slechts de helft van je team geblesseerd raakt in training, dan is de intensiteit dus niet te hoog. Als je dat, logischerwijs, wel te hoog vindt, moet je ze dus gewoon iets minder hard laten trainen.
Verwijderd
aaaahh...DAT is het chivu effect...dat heb ik dus met Ivanov....lol...Hij wordt trouwens wel in Team of the Month gezet, maar in totaal 4 wedstrijden spelen, 1 rode kaart, en 2 penalties...lol..en volgens mij is hij nu ook weer suspended vanwege zijn 2e gele kaart, maar dat weet ik niet zeker...:)
naja...Even een potje Benfica gedaan, en verloren...:((...met de rust 1-0 voor, daarna alsnog 2-1 verloren...Championsleague is duidelijk te hoog gegrepen voor mijn huidige team...Volgende CL wedstrijd...de Koninklijke uit...:))
naja...Even een potje Benfica gedaan, en verloren...:((...met de rust 1-0 voor, daarna alsnog 2-1 verloren...Championsleague is duidelijk te hoog gegrepen voor mijn huidige team...Volgende CL wedstrijd...de Koninklijke uit...:))
FM 2007 nieuws, features en screenshots!
Vandaag heeft Sports Interactive voor het eerst nieuwe features voor Football Manager 2007 bekend gemaakt. Zo zal het met FM 2007 mogelijk zijn om satteliet clubs te hebben en is het scoutingsapparaat enorm verbeterd. Naast nieuwe features waren er ook de eerste screenshots, 25 in totaal!
Features
Satteliet Clubs
Éen van de nieuwe features in FM 2007 gaan sattelietclubs worden. Een sateliet club werkt net zoals in het echt; je kan er makkelijk spelers stallen, je hebt altijd de eerste optie op spelers opgeleid door de satteliet club en vriendschappelijke wedstrijden worden ieder seizoen automatisch geregeld.
De Jeugd
Door een grote verandering bij de jeugdteams in FM 2007 is het mogelijk een veel beter rendement uit je jeugd te halen. Vooral managers die graag lange games spelen zullen hier hun voordeel mee hebben.
Het Scoutingsapparaat
Ook een grote verandering wat betreft het scouten van spelers. Hoe vaker je scouts erop uit zijn hoe groter hun kennis wordt en dus hoe beter ze je kunnen adviseren. Tegelijkertijd is de informatie die ze je kunnen geven over een gescoute speler veel waardevoller dan voorheen.
Speler Interactie
Met de komst van FM 2007 kunnen we verwachten dat je als manager met iedere speler op de wereld - weliswaar via de media - kan communiceren. Dus ook met je eigen spelers en daar valt voor een goed manager groot voordeel mee te halen.
Team Talks
Nieuw in FM 2006, verbeterd met FM 2007. Meer uitgebreid dan voorheen kan je je spelers nu tijdens de rust en na de wedstrijd vertellen wat je van ze vond. Nieuw is dat je ook voor de wedstrijd instructies kan geven wat je precies van ze verlangt.
Screenshots
Dus, graag gedaan hè
.
Vandaag heeft Sports Interactive voor het eerst nieuwe features voor Football Manager 2007 bekend gemaakt. Zo zal het met FM 2007 mogelijk zijn om satteliet clubs te hebben en is het scoutingsapparaat enorm verbeterd. Naast nieuwe features waren er ook de eerste screenshots, 25 in totaal!
Features
Satteliet Clubs
Éen van de nieuwe features in FM 2007 gaan sattelietclubs worden. Een sateliet club werkt net zoals in het echt; je kan er makkelijk spelers stallen, je hebt altijd de eerste optie op spelers opgeleid door de satteliet club en vriendschappelijke wedstrijden worden ieder seizoen automatisch geregeld.
De Jeugd
Door een grote verandering bij de jeugdteams in FM 2007 is het mogelijk een veel beter rendement uit je jeugd te halen. Vooral managers die graag lange games spelen zullen hier hun voordeel mee hebben.
Het Scoutingsapparaat
Ook een grote verandering wat betreft het scouten van spelers. Hoe vaker je scouts erop uit zijn hoe groter hun kennis wordt en dus hoe beter ze je kunnen adviseren. Tegelijkertijd is de informatie die ze je kunnen geven over een gescoute speler veel waardevoller dan voorheen.
Speler Interactie
Met de komst van FM 2007 kunnen we verwachten dat je als manager met iedere speler op de wereld - weliswaar via de media - kan communiceren. Dus ook met je eigen spelers en daar valt voor een goed manager groot voordeel mee te halen.
Team Talks
Nieuw in FM 2006, verbeterd met FM 2007. Meer uitgebreid dan voorheen kan je je spelers nu tijdens de rust en na de wedstrijd vertellen wat je van ze vond. Nieuw is dat je ook voor de wedstrijd instructies kan geven wat je precies van ze verlangt.
Screenshots
Dus, graag gedaan hè
[ Voor 55% gewijzigd door JanW op 08-06-2006 19:56 ]
Voor zover ik zie allemaal positieve veranderingen.
Sattelietclubs lijkt me echt handig.
Het grotere rendement uit de jeugd zal meer spelers motiveren tot langere games.
Het scouten mocht ook wel een keer beter worden
.
Speler interactie, ook heel leuk, alleen zou het liever gezien hebben zonder de media, vindt het een beetje wazig dat als je iets tegen je speler zou willen zeggen dat je dat via de pers moet doen.
Teaminstructies, tjah, was al een leuke feature in 2006 en nu nog uitgebreider.
Vind die skin van de screens er trouwens ook niet verkeerd uit zien...
Ik kijk al uit naar de demo
.
Sattelietclubs lijkt me echt handig.
Het grotere rendement uit de jeugd zal meer spelers motiveren tot langere games.
Het scouten mocht ook wel een keer beter worden
Speler interactie, ook heel leuk, alleen zou het liever gezien hebben zonder de media, vindt het een beetje wazig dat als je iets tegen je speler zou willen zeggen dat je dat via de pers moet doen.
Teaminstructies, tjah, was al een leuke feature in 2006 en nu nog uitgebreider.
Vind die skin van de screens er trouwens ook niet verkeerd uit zien...
Ik kijk al uit naar de demo
[ Voor 8% gewijzigd door JanW op 08-06-2006 19:54 ]
Verwijderd
Yeah ! 
Die sattelietclubs, is dat dan zo een samenwerkingsverband ?
(Zoals Germinal Beerschot samen met Ajax had ?)
Die sattelietclubs, is dat dan zo een samenwerkingsverband ?
(Zoals Germinal Beerschot samen met Ajax had ?)
Nice, ik kijk ook al uit naar de demo. Vind de nieuwe skin ook heel mooi.
Ep0ss, kom even op het IRC kanaal
Ep0ss, kom even op het IRC kanaal
Voor al het FM2007 geneuzel moeten we HIER(!!!) zijn.
Verwijderd
Spam is niet toegestaan op GoT
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 20:52 ]
Verwijderd
Jij wel! Ik had de eerste keer afgewezen, afgelopen seizoen wilde wel naar Ajax maar werd van Gaal aangesteld.
Maar m'n game met Santa Cruz loopt wel lekker. Wat spelen die brazilianen trouwens vaak in een vaag 4-4-2 systeem:
code:
1
2
3
4
5
| SC SC <---MC MC---> DMC DMC DL DC DC DR |
Verwijderd
GAME BEGONNEN:
Ceske (tsjechie)
seizoen 1: 1ste 2e divisie + runner up beker
seizoen 2: 12e 1ste divisie
Central (argentinie)
seizoen 1: opening stage (4e), closing stage (1ste)
seizoen 2: opening stage (1ste), closing stage (6e) + winner Copa Toyota Libertadores
>> toen opgestapt, en naar Magdalena (colombia) vertrokken
VERSLAGEN: SEIZOEN 1 + SEIZOEN 2
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
CESKE:
SEIZOEN 3
Seizoen 2 dus een kut seizoen gehad waarin ik echt heb moeten strijden voor degradatie. Het plan was, jonge internationals uit het Oostblok halen, die bij mij laten opbloeien zodat ze weer opgeroepen worden en zich zo in de kijker kunnen spelen voor West-Europa. In theorie best geinig, maar in de praktijk natuurlijk niet handig. Je haalt veel nieuwe spelers, veel verschillende nationaliteiten, en dat gaat nooit het eerste seizoen goed. Dat soort spelers moeten eerst een jaartje acclimatiseren alvorens ze gaan flammen. Leuk: dit resulteerde dan ook in een 11e plek, in ieder geval verbetering ten opzichte van de 12e plek in het seizoen ervoor
De potentie kon je in bepaalde wedstrijden zeker wel zien, maar het was gewoon echt té wisselvallig. Het waren dan ook echt allemaal gasten van begin 20 die al caps achter hun naam hadden.
In de beker bleef ik echter maar winnen, en toen we eenmaal in de kwartfinale zaten begon ik is na te denken. Stel dat ik nou alles op de beker gooi, dan maak ik zelfs nog kans op UEFA CUP. Zo gezegd, zo gedaan: UEFA CUP voetbal
Dit resulteerde dan wel in een retespannende laatste twee potjes in de competitie. Doordat ik mijn a-team steeds spaarde zakte ik zover af, dat ik me pas op de enalaatste pot heb veilig gesteld van lijfsbehoud
seizoen 3: 11e 1ste divisie + winner cup
SEIZOEN 4 (tot winterstop)
Nou, dit moet het seizoen worden. Vroeg in het seizoen al de tegenvaller dat ik toch nog een kwalificatieronde voor de UEFA moet spelen, ondanks dat ik bekerwinnaar was. Maar ok, we hebben hier over Tsjechie dus ik kan er begrip voor opbrengen. Legia Warschau is de tegenstander. Onberekenbare oostblokploeg, maar die is te hebben. Thuis de eerste pot na 11min rood
, toch nog 2-2 weten te spelen. Uit is het verdomd spannend, kom in de 30ste op 0-1 en dat blijft zo tot ver in de tweede helft. Wordt het 1-1 lig ik eruit... Diep in de tweede helft knalt mijn Venezuelaanse middenvelder de 0-2 binnen (veilig), en uiteindelijk counter ik nog naar 0-3. UEFA binnen
Loting voor eerste ronde: Dortmund Borussia
Uit verlies ik met 3-1 (1miljoen recette
) en thuis houd ik de moffen op 1-1 (iig niet verloren). Erg kort, maar lucratief avontuurtje in Europa voor Ceske 
In de zomerstop heb ik trouwens flink in de selectie gesneden (vooral de b-spelers). Ondertussen hebben enkele van mijn aankopen (begin 20ers met caps achter hun naam) goed uitgepakt, en heb ik enkele potentiele geldbronnen binnen de selectie. Die Venezuelaanse middenvelder bijvoorbeeld, heb ik begin seizoen 3 gehaald, maar wist (in 2d) nooit uit te blinken. Ratings waren prima, en Everton had al eens interesse getoond. Na het UEFA-cup avontuur was hij binnen no-time weg: 4.5 miljoen naar Besiktas (laat hem trouwens pas vertrekken op 1jan). Met het geld uit het UEFA-cup avontuurtje + deze transfer zit ik de komende tijd wel gebakken
Overigens, zijn vervanger had ik al in huis. Rekening houdend met zijn vertrek heb ik in de zomer na lang getouwtrek een Tsjechisch supertalent aangetrokken: Pavel Kubat, afgekomstig uit de jeugd van Leganes (spanje) en daar al basisspeler. De nieuwe Nedved i hope
Mijn eigen jeugdopleiding mag er trouwens ook wezen met spelers als: Luis Silva en Carlos
(oer tsjechische namen
)
Ik hoef op dit moment (1jan 09) niets te verkopen, maar heb zat spelers binnen de selectie die fungeren als potentiele geldbron. Mijn spits Ivo Taborsky, die vorige jaar met 9 doelpunten in de beker in zijn eentje verantwoordelijk was voor de bekerwinst, staat in de belangstelling van enkele Engelse clubs en max is 4 miljoen geboden. Voorlopig blijft hij dus hier. Ik heb twee jonge gasten (tsjech + albanier) naast hem die ik een beetje laat routeren op basis van vorm en tegenstander. Mocht Taborsky dus vertrekken, dan vang ik dik én heb ik zijn opvolger(s) al in huis.
Achterin is Georgi Nikolov bezig aan zijn tweede seizoen en ik ben nog zoekende naar een goede collega naast hem in de centrumverdediging. Voor volgend seizoen heb ik al een 21e jarige servie en montenegro centrale verdediger aangetrokken van het uit de Serie B gedegradeerde Pro Patria (ita).
Mijn keeper, backs en vleugels ben ik nog zoekende naar de beste (tsjech, talent) invulling.
Al met al begint het bij Ceske nu echt te beginnen
Geld, talenten, resultaten
Ik ben klaar voor de strijd tegen Sparta Praag die eenzaam aan de top staat in Tsjechie...
Stand winterstop: ok, misschien niet direct voor de titel, maar iig p2 (CL-voetbal)
MAGDALENA
SEIZOEN 2
Weg uit Argentinië en op zoek naar een nieuwe uitdaging, Dat werd dus Magdalena in Colombia, een club met geen enkele historie. De selectie viel mij voor zo'n club alles mee. Redelijke keeper, jonge backs, jonge centrum verdedigers, jongen vleugels, oude middenvelders en oude spitsen. Met wat training zit daar toekomst in. Aangezien je ontzettend veel wedstrijden moet spelen hier wou ik absoluut alles dubbel bezet hebben en de centrum plekken zelfs 1 extra.
Ik kwam daar dus aan het eind van het tweede seizoen, en had weinig mogelijkheden natuurlijk.
In de 2e phase toch nog een leuke eindsprint gemaakt, zodat ik mij plaatste voor de play offs.
Daarin had ik overigens niets in te brengen
Eindstand competitie overall.
SEIZOEN 3
Nou de selectie had ik rond, enkele aankopen gedaan, enkele transfervrij aangetrokken.
>> 1ste phase:
Al vanaf het begin liep het lekker. Drie spelers onderscheidde zich al vanaf het begin, en dat was eigenlijk het hele seizoen zo (later meer). Een goed voorbeeld van de vorm waarin ik verkeerde is een wedstrijd waarin ik een 1-4 achterstand goedmaakte en uiteindelijk met 6-4 won
Ik plaatste mij dan ook vrij gemakkelijk voor de play offs, 1ste phase. De poule kwam ik met 'gemak' door, al ziet het er spannend uit. In de finale moest ik tegen de winnaar van de andere poule. Nog geen jaar bij de club, en de eerste prijs al binnen
>> 2e phase
Naar de top komen is makkelijk, maar er blijven is altijd lastiger. Mijn selectie kon toch de druk niet aan, en ondanks dat ik itt de 1e phase mijn verdediging beter op orde had (16 goals ten opzichte van 32 tegen in de 1ste phase), was ik toch niet in staat om de titel vast te houden. Play offs werd met gemak gehaald, maar daarin kwam ik niet door naar de finale.
De eindstand overall ben ik niet ontevreden mee, en zal plaatsing voor de Zuid-Amerikaanse CL opleveren. Ik blijf hier alléén nog volgend seizoen en ga dan naar een ander land in Zuid-Amerika. Het doel is dan ook, de goede lijn van de achterhoede doorzetten die in de 2e phase is doorgezet en voorin de vorm terugvinden die we hadden in de 1ste phase. Dan kan het nog leuk worden
Mijn drie toppers:
- L.R. Buelvas (SC): gekocht voor 1.1 miljoen. Hoop hem onder mij in de nationale selectie te krijgen.
- D.F. Vega (SC): aangekocht voor 1.9 miljoen. Perfecte collega voor Buelvas. Heerlijk duo.
- J.A. Cardona (AML): 5k was de prijs
Echte vleugelaar, (onder mij) reserve in Colombiaanse selectie.
seizoen 3: 1st phase winner, 2e phase (4e): overall (3e)
MAGDALENA-CARRIÈRE: BONDSCOACH MALI
Bondscoach van Mali, maar tot nog niets hoeven doen. Nog voor mijn aanstelling heeft het in de 1ste ronde van de kwalificatie voor het WK 2010 verloren van Algerije. Kortom, Africa Cup 2010 is het eerste waar ik wat voor moet doen. Als het daar leuk gaat en er wat leuke regens komen wil ik best aanblijven tot WK 2014 (tussendoor nog Africa Cup 2012), maar dat is nog zo lang.
Vind het overigens wel lekker dat ik niet direct aan de bak hoef, heb het druk zat met de clubs.
Ceske (tsjechie)
seizoen 1: 1ste 2e divisie + runner up beker
seizoen 2: 12e 1ste divisie
Central (argentinie)
seizoen 1: opening stage (4e), closing stage (1ste)
seizoen 2: opening stage (1ste), closing stage (6e) + winner Copa Toyota Libertadores
>> toen opgestapt, en naar Magdalena (colombia) vertrokken
VERSLAGEN: SEIZOEN 1 + SEIZOEN 2
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
CESKE:
SEIZOEN 3
Seizoen 2 dus een kut seizoen gehad waarin ik echt heb moeten strijden voor degradatie. Het plan was, jonge internationals uit het Oostblok halen, die bij mij laten opbloeien zodat ze weer opgeroepen worden en zich zo in de kijker kunnen spelen voor West-Europa. In theorie best geinig, maar in de praktijk natuurlijk niet handig. Je haalt veel nieuwe spelers, veel verschillende nationaliteiten, en dat gaat nooit het eerste seizoen goed. Dat soort spelers moeten eerst een jaartje acclimatiseren alvorens ze gaan flammen. Leuk: dit resulteerde dan ook in een 11e plek, in ieder geval verbetering ten opzichte van de 12e plek in het seizoen ervoor
In de beker bleef ik echter maar winnen, en toen we eenmaal in de kwartfinale zaten begon ik is na te denken. Stel dat ik nou alles op de beker gooi, dan maak ik zelfs nog kans op UEFA CUP. Zo gezegd, zo gedaan: UEFA CUP voetbal
seizoen 3: 11e 1ste divisie + winner cup
SEIZOEN 4 (tot winterstop)
Nou, dit moet het seizoen worden. Vroeg in het seizoen al de tegenvaller dat ik toch nog een kwalificatieronde voor de UEFA moet spelen, ondanks dat ik bekerwinnaar was. Maar ok, we hebben hier over Tsjechie dus ik kan er begrip voor opbrengen. Legia Warschau is de tegenstander. Onberekenbare oostblokploeg, maar die is te hebben. Thuis de eerste pot na 11min rood

In de zomerstop heb ik trouwens flink in de selectie gesneden (vooral de b-spelers). Ondertussen hebben enkele van mijn aankopen (begin 20ers met caps achter hun naam) goed uitgepakt, en heb ik enkele potentiele geldbronnen binnen de selectie. Die Venezuelaanse middenvelder bijvoorbeeld, heb ik begin seizoen 3 gehaald, maar wist (in 2d) nooit uit te blinken. Ratings waren prima, en Everton had al eens interesse getoond. Na het UEFA-cup avontuur was hij binnen no-time weg: 4.5 miljoen naar Besiktas (laat hem trouwens pas vertrekken op 1jan). Met het geld uit het UEFA-cup avontuurtje + deze transfer zit ik de komende tijd wel gebakken
Overigens, zijn vervanger had ik al in huis. Rekening houdend met zijn vertrek heb ik in de zomer na lang getouwtrek een Tsjechisch supertalent aangetrokken: Pavel Kubat, afgekomstig uit de jeugd van Leganes (spanje) en daar al basisspeler. De nieuwe Nedved i hope
Mijn eigen jeugdopleiding mag er trouwens ook wezen met spelers als: Luis Silva en Carlos
(oer tsjechische namen

Ik hoef op dit moment (1jan 09) niets te verkopen, maar heb zat spelers binnen de selectie die fungeren als potentiele geldbron. Mijn spits Ivo Taborsky, die vorige jaar met 9 doelpunten in de beker in zijn eentje verantwoordelijk was voor de bekerwinst, staat in de belangstelling van enkele Engelse clubs en max is 4 miljoen geboden. Voorlopig blijft hij dus hier. Ik heb twee jonge gasten (tsjech + albanier) naast hem die ik een beetje laat routeren op basis van vorm en tegenstander. Mocht Taborsky dus vertrekken, dan vang ik dik én heb ik zijn opvolger(s) al in huis.
Achterin is Georgi Nikolov bezig aan zijn tweede seizoen en ik ben nog zoekende naar een goede collega naast hem in de centrumverdediging. Voor volgend seizoen heb ik al een 21e jarige servie en montenegro centrale verdediger aangetrokken van het uit de Serie B gedegradeerde Pro Patria (ita).
Mijn keeper, backs en vleugels ben ik nog zoekende naar de beste (tsjech, talent) invulling.
Al met al begint het bij Ceske nu echt te beginnen
Ik ben klaar voor de strijd tegen Sparta Praag die eenzaam aan de top staat in Tsjechie...
Stand winterstop: ok, misschien niet direct voor de titel, maar iig p2 (CL-voetbal)
MAGDALENA
SEIZOEN 2
Weg uit Argentinië en op zoek naar een nieuwe uitdaging, Dat werd dus Magdalena in Colombia, een club met geen enkele historie. De selectie viel mij voor zo'n club alles mee. Redelijke keeper, jonge backs, jonge centrum verdedigers, jongen vleugels, oude middenvelders en oude spitsen. Met wat training zit daar toekomst in. Aangezien je ontzettend veel wedstrijden moet spelen hier wou ik absoluut alles dubbel bezet hebben en de centrum plekken zelfs 1 extra.
Ik kwam daar dus aan het eind van het tweede seizoen, en had weinig mogelijkheden natuurlijk.
In de 2e phase toch nog een leuke eindsprint gemaakt, zodat ik mij plaatste voor de play offs.
Daarin had ik overigens niets in te brengen
Eindstand competitie overall.
SEIZOEN 3
Nou de selectie had ik rond, enkele aankopen gedaan, enkele transfervrij aangetrokken.
>> 1ste phase:
Al vanaf het begin liep het lekker. Drie spelers onderscheidde zich al vanaf het begin, en dat was eigenlijk het hele seizoen zo (later meer). Een goed voorbeeld van de vorm waarin ik verkeerde is een wedstrijd waarin ik een 1-4 achterstand goedmaakte en uiteindelijk met 6-4 won
Ik plaatste mij dan ook vrij gemakkelijk voor de play offs, 1ste phase. De poule kwam ik met 'gemak' door, al ziet het er spannend uit. In de finale moest ik tegen de winnaar van de andere poule. Nog geen jaar bij de club, en de eerste prijs al binnen
>> 2e phase
Naar de top komen is makkelijk, maar er blijven is altijd lastiger. Mijn selectie kon toch de druk niet aan, en ondanks dat ik itt de 1e phase mijn verdediging beter op orde had (16 goals ten opzichte van 32 tegen in de 1ste phase), was ik toch niet in staat om de titel vast te houden. Play offs werd met gemak gehaald, maar daarin kwam ik niet door naar de finale.
De eindstand overall ben ik niet ontevreden mee, en zal plaatsing voor de Zuid-Amerikaanse CL opleveren. Ik blijf hier alléén nog volgend seizoen en ga dan naar een ander land in Zuid-Amerika. Het doel is dan ook, de goede lijn van de achterhoede doorzetten die in de 2e phase is doorgezet en voorin de vorm terugvinden die we hadden in de 1ste phase. Dan kan het nog leuk worden
Mijn drie toppers:
- L.R. Buelvas (SC): gekocht voor 1.1 miljoen. Hoop hem onder mij in de nationale selectie te krijgen.
- D.F. Vega (SC): aangekocht voor 1.9 miljoen. Perfecte collega voor Buelvas. Heerlijk duo.
- J.A. Cardona (AML): 5k was de prijs
seizoen 3: 1st phase winner, 2e phase (4e): overall (3e)
MAGDALENA-CARRIÈRE: BONDSCOACH MALI
Bondscoach van Mali, maar tot nog niets hoeven doen. Nog voor mijn aanstelling heeft het in de 1ste ronde van de kwalificatie voor het WK 2010 verloren van Algerije. Kortom, Africa Cup 2010 is het eerste waar ik wat voor moet doen. Als het daar leuk gaat en er wat leuke regens komen wil ik best aanblijven tot WK 2014 (tussendoor nog Africa Cup 2012), maar dat is nog zo lang.
Vind het overigens wel lekker dat ik niet direct aan de bak hoef, heb het druk zat met de clubs.
Verwijderd
Heb ik een redelijk goede WB/AM/F LC die 2.2M waard is en een release clause heeft voor 1.1M. Hij wil geen nieuw contract tekenen omdat ie niet aan spelen toekomt (gaat ook lastig als je bent verhuurd aan Bochum, waar ie wel speelt). Komt FC Kopenhagen met een bod van 375k + 2.2M oevr 24mnd +40%..... Dag Éverton dus.
Manchester United Seizoen 2012/2013
De verwachtingen waren hoog na mijn sterke start bij Manchester van vorig seizoen. Het bestuur en supporters verwachtte dit seizoen een titel. De zomer heb ik dan ook vooral gebruikt om het team te verjongen. Het gros van mijn transfers heb ik betaald dankzij de verkoop van Hatem Ben Arfa (54 mln. naar Chelsea). Van dat geld heb ik een DL, DC, 2 spitsen (1 supertalent) en een AMLC gehaald. Ik wilde alle positie's dubbel bezet hebben en dat is me aardig gelukt.
Seizoen 2012/2013
De competitie was behoorlijk spannend. Het ging lang gelijk op met Chelsea, totdat zij een dip kregen en daarna kon ik afstand nemen. Eind april kon het feest beginnen. Mijn eerste Premiership-titel is binnen.

Over de Cups kan ik kort zijn. Alles wat er te winnen viel heb ik ook gewonnen dit seizoen. Ik heb in totaal 8 keer tegen Arsenal gespeeld en geen enkele keer verloren. Hoogtepunt was de 6-1 overwinning in de FA Cup finale tegen Arsenal.
Totaalplaatje van de manager en de prijzenkast.

Selectie 2012/2013

Een rotatie-systeem kost veel tijd maar het werkt wel
.
Beste speler (av. rating / topscorer / HELD
):

Was vooral europees en in de cups op dreef met als beloning een uitverkiezing tot:
-UCL Golden Boot en UCL Best Player.
Totaal 54 goals dit seizoen.
Voor de rest zijn het allemaal redelijk bekende spelers met allemaal erg goede stats.
Volgend seizoen
Eerst nog even de Confederations Cup winnen met Brazilie en dan ga ik proberen of ik alle prijzen kan prolongeren en het hoogtepunt. Hopelijk mijn eerste WK met Brazilie (2014 in Spanje)
Daarnaast nog een vraag over regens. Ik heb deze 3 spelers in mijn selectie en heb een luxe probleem. Wie van de drie heeft volgens jullie de meeste potentie want ik kom er niet uit. Ik moet voor volgend seizoen kiezen en dan heb ik nog 4 andere spitsen in mijn selectie (heb nog een Bosman gehaald om met winst te verkopen
).
Michael Hodge

Sinds het EK 2012 een wonderkid, dus dat zit op zich wel goed, gebruik hem vooral als invaller voor Yakubu en Rooney.
Jason Kinsey

Zijn doelpuntenproductie in de U18s en reserves is behoorlijk 78 goals in 49 wedstrijden en daarom heb ik hem 2x een basisplaats gegeven in een Premiershipwedstrijd. Hij scoorde 2x in zijn debuutwedstrijd
. Staat altijd op de goede plek
Mark Henderson

Aan het begin van het seizoen voor 4.5mln. gekocht van Exeter City (League One). Tottenham en Chelsea wilden hem ook, maar heb de strijd gewonnen. Heb hem een paar maanden uitgeleend aan Fulham (Championship) en daar deed hij het goed. Pakte wat doelpunten mee en dat is altijd knap als je speelt bij een degradatiekandidaat.
De verwachtingen waren hoog na mijn sterke start bij Manchester van vorig seizoen. Het bestuur en supporters verwachtte dit seizoen een titel. De zomer heb ik dan ook vooral gebruikt om het team te verjongen. Het gros van mijn transfers heb ik betaald dankzij de verkoop van Hatem Ben Arfa (54 mln. naar Chelsea). Van dat geld heb ik een DL, DC, 2 spitsen (1 supertalent) en een AMLC gehaald. Ik wilde alle positie's dubbel bezet hebben en dat is me aardig gelukt.
Seizoen 2012/2013
De competitie was behoorlijk spannend. Het ging lang gelijk op met Chelsea, totdat zij een dip kregen en daarna kon ik afstand nemen. Eind april kon het feest beginnen. Mijn eerste Premiership-titel is binnen.

Over de Cups kan ik kort zijn. Alles wat er te winnen viel heb ik ook gewonnen dit seizoen. Ik heb in totaal 8 keer tegen Arsenal gespeeld en geen enkele keer verloren. Hoogtepunt was de 6-1 overwinning in de FA Cup finale tegen Arsenal.
Totaalplaatje van de manager en de prijzenkast.

Selectie 2012/2013

Een rotatie-systeem kost veel tijd maar het werkt wel
Beste speler (av. rating / topscorer / HELD

Was vooral europees en in de cups op dreef met als beloning een uitverkiezing tot:
-UCL Golden Boot en UCL Best Player.
Totaal 54 goals dit seizoen.
Voor de rest zijn het allemaal redelijk bekende spelers met allemaal erg goede stats.
Volgend seizoen
Eerst nog even de Confederations Cup winnen met Brazilie en dan ga ik proberen of ik alle prijzen kan prolongeren en het hoogtepunt. Hopelijk mijn eerste WK met Brazilie (2014 in Spanje)
Daarnaast nog een vraag over regens. Ik heb deze 3 spelers in mijn selectie en heb een luxe probleem. Wie van de drie heeft volgens jullie de meeste potentie want ik kom er niet uit. Ik moet voor volgend seizoen kiezen en dan heb ik nog 4 andere spitsen in mijn selectie (heb nog een Bosman gehaald om met winst te verkopen
Michael Hodge

Sinds het EK 2012 een wonderkid, dus dat zit op zich wel goed, gebruik hem vooral als invaller voor Yakubu en Rooney.
Jason Kinsey

Zijn doelpuntenproductie in de U18s en reserves is behoorlijk 78 goals in 49 wedstrijden en daarom heb ik hem 2x een basisplaats gegeven in een Premiershipwedstrijd. Hij scoorde 2x in zijn debuutwedstrijd
Mark Henderson

Aan het begin van het seizoen voor 4.5mln. gekocht van Exeter City (League One). Tottenham en Chelsea wilden hem ook, maar heb de strijd gewonnen. Heb hem een paar maanden uitgeleend aan Fulham (Championship) en daar deed hij het goed. Pakte wat doelpunten mee en dat is altijd knap als je speelt bij een degradatiekandidaat.
Verwijderd
Ik zou de wonderkid houden en die andere 2 voor een heel seizoen verhuren. Je hebt nooit garantie dat je de 'in potentie' beste speler houdt, maar als ie scoort is het goed toch?
Verwijderd
Zucht, sta je 3-0 voor in de eerste helft en tik je de (matige) tegenstander helemaal gek, ze mogen blij zijn dat het slechts 3-0 is, en dan opeens..... Opeens is Nautico helemaal terug. Ja, opeens raken mijn spelers geen bal meer goed. Opeens gaat het tik-tik-tik het hele veld over bij Nautico. Opeens kan iedereen zo doorlopen. Opeens is alles wat mijn spelers doen gedoemd te mislukken. En zo eindigt de wedstrijd in 3-3. Afijn, kijk zelf maar:

Verwijderd
In Zuid-Amerika is dat sowieso heel erg. Daar moet je echt hele goede spitsen hebben hoor, met andere woorden, je moet zorgen dat je altijd meer scoort dan de tegenstander. Nergens anders heb ik dat zo erg gehad.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 16:31:
Zucht, sta je 3-0 voor in de eerste helft en tik je de (matige) tegenstander helemaal gek, ze mogen blij zijn dat het slechts 3-0 is, en dan opeens..... Opeens is Nautico helemaal terug. Ja, opeens raken mijn spelers geen bal meer goed. Opeens gaat het tik-tik-tik het hele veld over bij Nautico. Opeens kan iedereen zo doorlopen. Opeens is alles wat mijn spelers doen gedoemd te mislukken. En zo eindigt de wedstrijd in 3-3. Afijn, kijk zelf maar:
[afbeelding]
Verwijderd
Valt me op dat ze daar nogal makkelijk van afstand scoren. Ik heb nog nooit zoveel goals uit een schot uit de 2e lijn gemaakt en tegengekregen.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 16:31:
[afbeelding]

[ Voor 8% gewijzigd door King Nothing op 10-06-2006 21:06 ]
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Yup, volgens mij direct na de wedstrijd omdat een paar knuppels die ik via irc spreek me niet wilden geloven. Ik hield de score bij, zei dat ik 0-3 voorstond, en toen 1-3, 2-3, 3-3, 4-3, 5-3 en toen geloofde niemand me meer
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Verwijderd
Zo, maak ik even een turbulente tijd door zeg...haha...:)))...En uiteindelijk is er niks veranderd, want ik zit nog steeds bij Ural...Ik lees overal dat iedereen zo makkelijk bij de grote clubs komt, maar bij mij lukt het gewoon niet. Ik probeer in spanje aan de bak te komen, maar Atletico Madrid, Betis, Valencia en Real madrid lachen me allemaal uit...lol...en dan is je bestuur ook niet blij, en zijn ze dissapointed in mij, en is het beter als ik weg ga. Mijn supporters kotste me ook uit nadat ik Zaitsev en Gomez voor samen 14 Miljoen verkocht had, dus dat gaat lekker!...dus...Hoe komen jullie nou bij die grote clubs terecht???
Intussen wel weer kampioen geworden en de supercup gepakt, waarschijnlijk is dat de reden dat ik nog niet ontslagen ben, maar dat duurt niet lang meer ben ik bang...Dus waarschijnlijk moet ik dan ergens onderaan in spanje beginnen, of zelf 2e divisie...:/
Ik heb nu eindelijk een goede linksback gekocht. Santos. Echt vreemd, soms vind je gewoon een speler, betaal je maar 100k ofzo voor een speler met supergoeie stats...echt raar dat ze hem dan voor maar 100k verkopen...Bij deze was dat ook zo...Zelfe geld voor Prokudin, gekocht voor 200k, en is na nog geen vol seizoen al 1,7 mln waard...:))..Andersom gebeurd het ook hoor, Ik heb Shumilin gekocht, die heeft 4 caps, en daarin 4 goals gescoord. Kostte me 6 miljoen, en hij wordt door mijn assisten gezien als "Average member of the squad" ? en is valued op 575K...:(((...Hij speelt gewoon, en speelt goed, maar soms kan ik de waardes van de spelers niet plaatsen...Je betaalt een vermogen, en ze zijn zodra ze in je bezit zijn echt niet meer zoveel waard..:(
Wat ik nu ook 2 keer had, Speelt een debutant heel goed, ben ik lovend over hem in de pers, gaat ie zeuren dat ik het team niet genoeg credits geef....naja, tis ook nooit goed...lol
CL was trouwens een drama...alles verloren, op 1 wedstrijd na...wat denk je van een 4-0 overwinning op real Madrid...uiteindelijk nog 4e in de poule, maar goed..wel de koninklijke van de mat gespeeld...:D..Misschine lachtten ze me daaom uit na mijn sollicitatie...:p
Binnenkort het EK2012 met Rusland...Ben echt benieuwd...2 oefenpotjes gespeeld, en 2-0 verloren van Italie, terwijl ik wel echt goed speelde, alleen de kansen niet benutte. En een 8-0 overwinning op San Marino.
Intussen wel weer kampioen geworden en de supercup gepakt, waarschijnlijk is dat de reden dat ik nog niet ontslagen ben, maar dat duurt niet lang meer ben ik bang...Dus waarschijnlijk moet ik dan ergens onderaan in spanje beginnen, of zelf 2e divisie...:/
Ik heb nu eindelijk een goede linksback gekocht. Santos. Echt vreemd, soms vind je gewoon een speler, betaal je maar 100k ofzo voor een speler met supergoeie stats...echt raar dat ze hem dan voor maar 100k verkopen...Bij deze was dat ook zo...Zelfe geld voor Prokudin, gekocht voor 200k, en is na nog geen vol seizoen al 1,7 mln waard...:))..Andersom gebeurd het ook hoor, Ik heb Shumilin gekocht, die heeft 4 caps, en daarin 4 goals gescoord. Kostte me 6 miljoen, en hij wordt door mijn assisten gezien als "Average member of the squad" ? en is valued op 575K...:(((...Hij speelt gewoon, en speelt goed, maar soms kan ik de waardes van de spelers niet plaatsen...Je betaalt een vermogen, en ze zijn zodra ze in je bezit zijn echt niet meer zoveel waard..:(
Wat ik nu ook 2 keer had, Speelt een debutant heel goed, ben ik lovend over hem in de pers, gaat ie zeuren dat ik het team niet genoeg credits geef....naja, tis ook nooit goed...lol
CL was trouwens een drama...alles verloren, op 1 wedstrijd na...wat denk je van een 4-0 overwinning op real Madrid...uiteindelijk nog 4e in de poule, maar goed..wel de koninklijke van de mat gespeeld...:D..Misschine lachtten ze me daaom uit na mijn sollicitatie...:p
Binnenkort het EK2012 met Rusland...Ben echt benieuwd...2 oefenpotjes gespeeld, en 2-0 verloren van Italie, terwijl ik wel echt goed speelde, alleen de kansen niet benutte. En een 8-0 overwinning op San Marino.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 09:51 ]
Bij een grote club kunnen komen is erg afhankelijk van je reputatie, de reputatie van je club, en die van de competitie waarin je speelt. En let's face it, de Russische competitie heeft niet zo'n superhoge reputatie (onterecht imho, maar dat doet er niets aan af).
Gewoon stug blijven proberen, eventueel bij een subtop-club. Enneh, wees voorzichtig met je 'declare your interest' knop. Dat vind je bestuur niet leuk, maar ik lees dat je dat zelf inmiddels ook al gemerkt hebt
Gewoon stug blijven proberen, eventueel bij een subtop-club. Enneh, wees voorzichtig met je 'declare your interest' knop. Dat vind je bestuur niet leuk, maar ik lees dat je dat zelf inmiddels ook al gemerkt hebt
Virussen? Scan ze hier!
Van Ural naar een topclub kan je echt vergeten hoor
Verwijderd
jeeeuuj...zelf niet na de CL winst???...damn...Ik weet het ook wel, en moet het accepteren...maar ik wil het niet accepteren..Ik wil Coach van madrid worden!!!....:p...Ik heb maar 4 competities geladen, dus kan alleen naar NL, Duitsland, Spanje of Rusland, en Spanje lijkt me wel wat...:)...Klein clubje zoeken dus, en kampioen worden...:pVerwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 09:58:
[...]
Van Ural naar een topclub kan je echt vergeten hoor.Je kan je beter richten op kleine clubs in de grotere competities, subtoppers in kleine competities of goede clubs in de 2e divisies. Ik hoopte met Spartak Moskou ook op een topclub. Ik had de beker, super cup, kampioenschap en CL gewonnen maar topclub ho maar
. Brescia werd het uiteindelijk, zeker geen hoogvlieger in Italië
.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 10:02 ]
Wanneer je eenmaal in een grote competitie speelt word je trouwens wel snel gevraagd door topclubs. Bij Brescia stond ik 3e en halverwege het seizoen vroeg Real Madrid mij opeens. Eikels, als ze dat nou na Rusland deden..Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 10:02:
[...]
jeeeuuj...zelf niet na de CL winst???...damn...Ik weet het ook wel, en moet het accepteren...maar ik wil het niet accepteren..Ik wil Coach van madrid worden!!!....:p...Ik heb maar 4 competities geladen, dus kan alleen naar NL, Duitsland, Spanje of Rusland, en Spanje lijkt me wel wat...:)...Klein clubje zoeken dus, en kampioen worden...:p
Verwijderd
Mjah, real Madrid is mijn favoriete club, dus in dit spel is dat wel mijn doel, coach bij Madrid worden...:)
maarja, dat moet dus wel via een kleinere club, niet russisch...:)
maarja, dat moet dus wel via een kleinere club, niet russisch...:)
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 10:07 ]
Ik heb best een probleem. Mijn assistent regelt aan het begin van elk seizoen de oefenwedstrijden. Nu is het echter tot nog toe steeds zo geweest dat al mijn spelers nog op vakantie zijn op de betreffende data. Afgelopen seizoen werden alle oefenpotjes zelfs gecancelled direct nadat ze geaccepteerd waren. En nu zit ik met een selectie die allesbehalve wedstrijdfit is. De verliespotjes vliegen me dan ook om de oren.
Kun je ergens instelleren wanneer en hoe lang je spelers met vakantie gaan? Ik heb het in ieder geval nog niet kunnen vinden.
Kun je ergens instelleren wanneer en hoe lang je spelers met vakantie gaan? Ik heb het in ieder geval nog niet kunnen vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door Dabien op 12-06-2006 10:37 ]
Ik had hetzelfde probleem maar kon geen instelling hiervoor vinden. Nu plan ik mijn eigen oefen wedstrijden maar
Ja, dat heb ik ook wel overwogen, maar ik heb dus nog geen manier gevonden om erachter te komen hoe lang mijn spelers op vakantie zijn. Dus ik heb geen idee wanneer ik oefenwedstrijden zou kunnen inplannen...
Aan het eind van het seizoen krijg je toch een melding dat ze allemaal op vakantie gaan. Daar staat toch ook bij wanneer ze terugkomen?Dabien schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:06:
Ja, dat heb ik ook wel overwogen, maar ik heb dus nog geen manier gevonden om erachter te komen hoe lang mijn spelers op vakantie zijn.
Virussen? Scan ze hier!
hmmm, daar heb ik dan altijd blind overheengeklikt. Ik zal aan het eind van het lopende seizoen eens opletten. Nu maar hopen dat ik van dit seizoen nog wat kan maken. Ik sta na 7 wedstrijden 13e, terwijl ik vorig seizoen nog kampioen werd. Nou ja, ik heb net wel van AC Milan gewonnen in de CL, dus dat verzacht de wonden wel wat.
Verwijderd
Ik heb ook nooit gezien tot wanneer ze op vakantie zijn. Misschine krijg je wel een melding "players are going on a holliday and will geturn on....."? Nooit op gelet eigenlijk. Bij de spelersprofielen zou je het toch moeten zien? Wel dom van zo'n assistent dat ie planned op dagen dat de spelers nog op vakantie zijn...
Hmmmm....Ik gisteren, laatste drie wedstrijden van de competitie met Arsenal. Ik sta 2de met 35 wedstrijden en 81 punten, 1ste staat Man Utd met 37 wedstrijden en 86 punten. Dus ik denk, ff alle laatste wedstrijden winnen en dan ben ik toch kampioen. Maar nee hoor, in de wedstrijden scoor ik in de 88-90ste minuut en ze worden allebei afgekeurd waardoor ik 2 keer gelijk speel en het kampioenschap door mijn neus geboord wordt door de scheids
En in de halve finale van de champions league uitgeschakeld omdat seedorf in de wedstrijd een penalty miste, bedankt seedorf!!!!!!!!!
Anders was ik door geweest naar de finale
Maarja daar staat die om bekend he.
Dus kort samengevat was het een kl*te seizoen
En in de halve finale van de champions league uitgeschakeld omdat seedorf in de wedstrijd een penalty miste, bedankt seedorf!!!!!!!!!
[ Voor 5% gewijzigd door dennis112 op 12-06-2006 13:46 ]
Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire
*mompelt iets over een ezel en een steen*dennis112 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 13:45:En in de halve finale van de champions league uitgeschakeld omdat seedorf in de wedstrijd een penalty miste, bedankt seedorf!!!!!!!!!Anders was ik door geweest naar de finale
En dan toch Seedorf op de penalty-lijst zetten?

Hahaha.... Ik had 2 mensen ingesteld om een penalty te nemen in de wedstrijd zelf namelijk henry en kaka. En die stonden er allebei niet in omdat ze geblesseerd waren en dan kiest die ze automatisch en de computer koos natuurlijk Seedorf. Het gaat hier dus wel over in de wedstrijd zelf en niet over penalty shoot-outs.
Maarja verder had ik trouwens wel de Fa cup, Carling cup en de FA community shield gewonnen.
Maarja verder had ik trouwens wel de Fa cup, Carling cup en de FA community shield gewonnen.
[ Voor 14% gewijzigd door dennis112 op 12-06-2006 14:26 ]
Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire
Over een gebrek aan realisme kan je in ieder geval niet klagendennis112 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 13:45:
En in de halve finale van de champions league uitgeschakeld omdat seedorf in de wedstrijd een penalty miste, bedankt seedorf!!!!!!!!!Anders was ik door geweest naar de finale
Woei, een prachtgoal gescoord, zojuist, door een van mijn verdedigers. Loeihard ingeschoten vanaf de rand vanaf het strafschopgebied, de keeper was machteloos. Enige minpuntje was dat het mijn eigen doel was waar hij hem inknalde... aargh!
Raak trouwens nu ook al mijn spelers kwijt. Ben vrij succesvol in de league, maar krijg bijna geen enkel contract verlengd. Een super-AML ben ik nu al kwijt, een super-DMC dreig ik nu ook kwijt te raken
Raak trouwens nu ook al mijn spelers kwijt. Ben vrij succesvol in de league, maar krijg bijna geen enkel contract verlengd. Een super-AML ben ik nu al kwijt, een super-DMC dreig ik nu ook kwijt te raken
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
heeft iemand mischien een link naar een site met goede uitleg voor een beginner? heb het spel eventjes uitgeprobeerd maar verlies zelfs met manchester united van onbekende buitenlandse ploegen in de eerste friendlies.
Verwijderd
haha wildhagen, dat heb ik ook wel eens gehad, zo bout is dat...1 keer zelfs een terugspeel bal vanaf de middelijn, vraag me niet hoe hij het deed, maar hetw as een practig e.d.-tje...:/
Gister tussen het voetbal door nog even wat potjes gespeelt. het valt nog niet eme om mijn hervormde team te laten voetballen...de ene wedstrijd gaat het goed, de andere weer slecht...:
1) Tom 3-1 winst
2) Amkar 4-1 winst
3) Zenith 4-1 verlies
4) FC Moscow 0-0
5) Shinnik 5-2 winst
Ik sta nu 3e na 5 wedstrijden...:)
Volgende wedstrijd is de kwartfinale van de beker tegen CSKA moscow. Deze moet ik wel winnen, want ik ben bang dat ik bij het eerstvolgende foutje de laan uit vlieg door mijn geflirt met andere clubs...:)
Ik heb op de laatste dag van het transferwindow nog wat spelers kunnen kopen, helaas reageerden 2 telaat, anders had ik nog 2 talenten erbij...:(..Wel een aanvallende middenvelder uit georgie gehaald, en een verdediger uit Brazilie...Mijn spits Shumilin wil maar niet...:((...Ik heb nog steeds vertrouwen in hem, maar mijn dure aankoop is wel gekocht om doelpunten te maken, en dat doet ie niet echt....wat moet je daar nou mee...zijn waarde is gedaald to 375k....nog even en hij is helemaal niks meer waard...booohooo!!!
Gister tussen het voetbal door nog even wat potjes gespeelt. het valt nog niet eme om mijn hervormde team te laten voetballen...de ene wedstrijd gaat het goed, de andere weer slecht...:
1) Tom 3-1 winst
2) Amkar 4-1 winst
3) Zenith 4-1 verlies
4) FC Moscow 0-0
5) Shinnik 5-2 winst
Ik sta nu 3e na 5 wedstrijden...:)
Volgende wedstrijd is de kwartfinale van de beker tegen CSKA moscow. Deze moet ik wel winnen, want ik ben bang dat ik bij het eerstvolgende foutje de laan uit vlieg door mijn geflirt met andere clubs...:)
Ik heb op de laatste dag van het transferwindow nog wat spelers kunnen kopen, helaas reageerden 2 telaat, anders had ik nog 2 talenten erbij...:(..Wel een aanvallende middenvelder uit georgie gehaald, en een verdediger uit Brazilie...Mijn spits Shumilin wil maar niet...:((...Ik heb nog steeds vertrouwen in hem, maar mijn dure aankoop is wel gekocht om doelpunten te maken, en dat doet ie niet echt....wat moet je daar nou mee...zijn waarde is gedaald to 375k....nog even en hij is helemaal niks meer waard...booohooo!!!
Verwijderd
http://www.thedugout.tvVerwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:42:
heeft iemand mischien een link naar een site met goede uitleg voor een beginner? heb het spel eventjes uitgeprobeerd maar verlies zelfs met manchester united van onbekende buitenlandse ploegen in de eerste friendlies.
http://sortitoutsi.net/
http://fminside.net/
Verwijderd
Ik heb eigenlijk nooit last van spelers die hun contract niet willen verlengen of dat ik ze makkelijk kwijtraak aan topclubs, integendeel, het kost me eerder moeite om ze te verkopen en een beetje geld te verdienen. Ik sluit dan wel vaak langlopende contracten af. En ik zorg dat er aan het eind van het komende seizoen nooit aflopende contracten zijn (iig niet van toppers), als ze dan niet willen bijtekenen gaan ze weg zodat ik er iig nog aan verdien.
Verwijderd
Hoe wissel je tijdens een wedstrijd?
Ik kan dat maar niet vinden, alleen tijdens de rust kan ik wisselen.
Ik kan dat maar niet vinden, alleen tijdens de rust kan ik wisselen.

Naar je detailed tactics gaan (links/rechts onder tijdens de wedstrijd)
Virussen? Scan ze hier!
Of je hele windows raakt verneukt omdat je met een partitieprogramma de grootte van je partitie hebt aangepast en je bent je saves kwijt

offtopic:
Om over het feit dat ik al mijn muziek cd's weer opnieuw op mijn pc moet zetten nog maar te zwijgen
Om over het feit dat ik al mijn muziek cd's weer opnieuw op mijn pc moet zetten nog maar te zwijgen
[ Voor 31% gewijzigd door JanW op 13-06-2006 20:31 ]
Oef, Wildhagen en jij met het probleem. Normaal ben ik de pechvogel. Ik leef met je mee.
[ Voor 2% gewijzigd door .Tom op 14-06-2006 07:50 . Reden: Rot spelling ]
Verwijderd
Vanochtend viel m'n laptop uit door de hitte. Daarnet de ene wedstrijd opnieuw gespeeld. Een 3-0 nederlaag word nu een 0-5 overwinning.
Ik sta nu 7 punten los van de nr2 dus het gaat lekker terwijl we niet eens zo denderend in vorm zijn. Blijkbaar verspeelt de rest ook regelmatig punten.
Ondertussen is er een plekje vrij bij FC Kopenhagen.... Santa Cruz wordt misschien maar een kort avontuur.
*kuch* pechvogel *kuch*
Ondertussen is er een plekje vrij bij FC Kopenhagen.... Santa Cruz wordt misschien maar een kort avontuur.
*kuch* pechvogel *kuch*
Verwijderd
Nou, de kogel is door de kerk,...Ik heb Ural verlaten! De eerste pot die ik speelde was een 1-1...in de 95e minuut stond ik nog 1-0 voor...jaja...95ste minuut!!...Daarna de beker tegen CSKA, uit 2-1 verlies, thuis...4-0 verlies...ik was echt "not amused" en dat werd breed in de pers uitgemeten...daarna heb ik geresigned, ik wilde echt niet meer...:)
Zonder te kijken wat voor team het was ben ik aan de slag gegaan bij Lleida...en pooeoeeheee...daaaar zit een uitdaging!...De competitie is bijna afgelopen, en ze stonden 18e in de 2e divisie van Spanje...ooops....we hadden dus wat puntjes nodig, en dat is eerrrg lastig met een ongemotiveerd team!...1e wedstrijdje ging nog verloren, maar de beslissende laatse pot..damn...dis was spannend, na de eerste wedstrijd wat positiewisselingen gedaan, en dat pakte goed uit tegen Sociedad B. 1-0, 1-1, 2-1, 2-2. in de 83e minuut scoor ik de 3-2...hell yes!..niet gedegradeerd, en 17e geworden!!!.
Gelukkig is er een dik budget aanwezig...1mln...
voor versterkingen. Uiteraard meteen even bij Ural geshopped voor 2 talenten...:D
Ik moet de selectie nog even goed doorlichten...er zijn genoeg spelers, maar eigenlijk allemaal, oud, of gewoon niet goed, dus ik zal zeker 10 spelers verkopen, en wat goede spelers moeten trekken
Zonder te kijken wat voor team het was ben ik aan de slag gegaan bij Lleida...en pooeoeeheee...daaaar zit een uitdaging!...De competitie is bijna afgelopen, en ze stonden 18e in de 2e divisie van Spanje...ooops....we hadden dus wat puntjes nodig, en dat is eerrrg lastig met een ongemotiveerd team!...1e wedstrijdje ging nog verloren, maar de beslissende laatse pot..damn...dis was spannend, na de eerste wedstrijd wat positiewisselingen gedaan, en dat pakte goed uit tegen Sociedad B. 1-0, 1-1, 2-1, 2-2. in de 83e minuut scoor ik de 3-2...hell yes!..niet gedegradeerd, en 17e geworden!!!.
Gelukkig is er een dik budget aanwezig...1mln...
Ik moet de selectie nog even goed doorlichten...er zijn genoeg spelers, maar eigenlijk allemaal, oud, of gewoon niet goed, dus ik zal zeker 10 spelers verkopen, en wat goede spelers moeten trekken
Verwijderd
Volgens mij moet je je trainingsschema's opslaan (exporteren). Als je naar een andere club gaat ben je ze inderdaad kwijt en moet je ze dus opnieuw invullen.
Verwijderd
IddVerwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:40:
Volgens mij moet je je trainingsschema's opslaan (exporteren). Als je naar een andere club gaat ben je ze inderdaad kwijt en moet je ze dus opnieuw invullen.
Ik doe nooit iets aan de trainingsschema's laat het gewoon altijd standaard staan, zoveel verschil maakt dat toch niet of wel?
Verwijderd
Mjah, maakt wel verschil denk ik..het heeft namelijk niet zoveel zin om je spits allerlei goalkeeping dingen te trainen enzo...Dus ik pas het wel aan voor de diverse linies.
Alleen moet ik nu nog even vinden hoe ik iets kan exporten nu ik de schedules niet meer zie...:(((...Volgens mij ben ik ze nu gewoon kwijt...waarschijnlijk had ik ze moeten exporteren voor ik de knop resign indrukte...:/
Ik heb in ieder geval weer heel veel zin in mijn nieuwe cluppie...

http://www.ellleida.com/
Mooie website trouwens...:D
Ik heb wel een hoogtepunt tropuwens bereikt in mijn 2e wedstrijd als coach daar....200 toeschouwers...nee, ik ben geen nullen vergeten....
Alleen moet ik nu nog even vinden hoe ik iets kan exporten nu ik de schedules niet meer zie...:(((...Volgens mij ben ik ze nu gewoon kwijt...waarschijnlijk had ik ze moeten exporteren voor ik de knop resign indrukte...:/
Ik heb in ieder geval weer heel veel zin in mijn nieuwe cluppie...

http://www.ellleida.com/
Mooie website trouwens...:D
Ik heb wel een hoogtepunt tropuwens bereikt in mijn 2e wedstrijd als coach daar....200 toeschouwers...nee, ik ben geen nullen vergeten....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 14:19 ]
Weet iemand misschien een goede site die goede trainingsschema's heeft of iemand die mij kan uitleggen hoe ik die trainingsschema's precies in moet stellen, want ik zit altijd te twijfelen waar ik ze op moet laten trainen en hoeveel en welke trainers ik er op moet zetten.
Nou dat kan zeker wel verschil maken hoor! Ik heb nu een aantal vaste schema's en daarmee gaan de stats een stuk sneller omhoog dan met de normale schema's.
Ik heb trouwens gezien dat er ook cheat trainingen in omloop zijn, maar ik geloof dat die met de nieuwe patch niet werken.
Ik heb trouwens gezien dat er ook cheat trainingen in omloop zijn, maar ik geloof dat die met de nieuwe patch niet werken.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Verwijderd
heb ik ook gezien ja,. op http://www.sortitoutsi.net zijn een aantal trainingsschemas te downloaden die je zo kan gebruiken. Vraag me niet welke goed zijn, want dat weet ik ook nite precies.
Wat ik begrepen is van die cheat is dat de training op "heavy" staat, maar dat het voor de spelers als "light" ervaren wordt oid...in de laatste patch levert deze techniek alleen maar zwaar geblesseerde spelerts op..en terecht...Waarom speel je als je moet gaan cheaten...:)
Wat ik begrepen is van die cheat is dat de training op "heavy" staat, maar dat het voor de spelers als "light" ervaren wordt oid...in de laatste patch levert deze techniek alleen maar zwaar geblesseerde spelerts op..en terecht...Waarom speel je als je moet gaan cheaten...:)
Mijn laptop is al een week kaduuk en nu heb ik te horen gekregen dat het moederbord moet worden vervangen........ dat wordt nog weeeeken zonder FM net nu het wk bezig is en het af en toe zo kriebelt.....
Verwijderd
Ik heb net promotie naar de Braziliaanse Serie A behaald en vervolgens kwam de niet te vermijden vraag uit de pers: Gaan jullie het redden? Ik zeg: Het wordt zwaar maar ik denk dat we het redden.
Nu zijn er een man of 5 vervelend omdat ze denken dat we het niet redden. M'n assistent meldt dit ook, met de nadruk op 1 speler. Maar wat kan je hier verder nou aan doen? Er is geen 'kopop' knop oid.
Nu zijn er een man of 5 vervelend omdat ze denken dat we het niet redden. M'n assistent meldt dit ook, met de nadruk op 1 speler. Maar wat kan je hier verder nou aan doen? Er is geen 'kopop' knop oid.
Gewoon een waarschuwing geven voor onprofessioneel gedrag, maar niet gelijk een boete want dan worden ze kwaad.
FC Groningen is heel leuk (ben er 2x kampioen mee geworden in het 1e en 2e jaarEp0ss schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:06:
Ik ben iig zover dat ik het weer geinstalleerd heb. Nu nog alleen een leuke club vinden...
Wat sommige mensen in elkaar flansen...

link
Dan vind ik deze persoonlijk mooier.
.

link
Als je er 2 keer mee was gedegradeerd (bij wijze van spreken aangezien je in nederland maar 1 keer kan degraderen) vond je het een kutclubTomGiethoorn schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:14:
[...]
FC Groningen is heel leuk (ben er 2x kampioen mee geworden in het 1e en 2e jaar)
[ Voor 74% gewijzigd door JanW op 14-06-2006 21:22 ]
Die 2e skin vind ik persoonlijk ook erg mooi. Eens instellenEp0ss schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:18:
Wat sommige mensen in elkaar flansen...![]()
[afbeelding]
link
[...]
Als je er 2 keer mee was gedegradeerd (bij wijze van spreken aangezien je in nederland maar 1 keer kan degraderen) vond je het een kutclub.
Ep0ss: Ik zit in het IRC kanaal, reageer nou eens
Verwijderd
Ben met maat een potje aan het spelen en zit nu op gametime van 7 days. We hebben paar seizoenen achter de rug. Hij heeft in die seizoenen het Belgische Rupel-Boom van 3de naar 2de geleid. Ik was iets minder trouw en begon bij Harelbeke om dan over te schakelen naar het Nederlandse VVV en nu in 2 seizoenen Seraing Seraign naar 2de klasse te leiden (heel mooie titel imo)
Heb nu een heel jonge ploeg en probeer ze zoveel mogelijk een lang contract aan te bieden zodat ik niet voor verassingen kom te staan en ze gratis vertrekken.
Wat ik zoizo belangrijk vind bij een club als deze is een goede scout en trainers aan te trekken. Scouts om goede talenten te vinden, trainers om die ook echt op te leiden. Zit met een gemiddelde leeftijd van 22 in men A-kern. Dat heeft zo zijn voordelen: veel inkomsten door verkoop van die jongens, geen aftakelende jongens, de trouwere types hebben er geen probleem mee om jaren bij je te blijven spelen...
Magoed taktisch moet ik nog wel verbeteren. Ben nu meer en meer bezig met te kijken naar de kwaliteiten van mijn team en daarop mijn taktiek af te stellen. Verder ook lichte aanpassingen te maken als tegenstander bijvoorbeeld sterke flanken heeft. Durft al eens mis te gaan maar we leren met vallen en opstaan.
De downloadbare skins vallen me trouwens erg tegen. Het aanbod is erg klein en bij elke skin zie ik toch wel iets dat ik lelijk of niet passend vindt. Daarnaast zijn 90% van de skins veel te druk of maken alles minder leesbaar. E2 Classic blijf ik gewoon de beste skin vinden.
Dit vind ik trouwens een irritant bugje voor posities als verdedigende middevelders:
Heb nu een heel jonge ploeg en probeer ze zoveel mogelijk een lang contract aan te bieden zodat ik niet voor verassingen kom te staan en ze gratis vertrekken.
Wat ik zoizo belangrijk vind bij een club als deze is een goede scout en trainers aan te trekken. Scouts om goede talenten te vinden, trainers om die ook echt op te leiden. Zit met een gemiddelde leeftijd van 22 in men A-kern. Dat heeft zo zijn voordelen: veel inkomsten door verkoop van die jongens, geen aftakelende jongens, de trouwere types hebben er geen probleem mee om jaren bij je te blijven spelen...
Magoed taktisch moet ik nog wel verbeteren. Ben nu meer en meer bezig met te kijken naar de kwaliteiten van mijn team en daarop mijn taktiek af te stellen. Verder ook lichte aanpassingen te maken als tegenstander bijvoorbeeld sterke flanken heeft. Durft al eens mis te gaan maar we leren met vallen en opstaan.
De downloadbare skins vallen me trouwens erg tegen. Het aanbod is erg klein en bij elke skin zie ik toch wel iets dat ik lelijk of niet passend vindt. Daarnaast zijn 90% van de skins veel te druk of maken alles minder leesbaar. E2 Classic blijf ik gewoon de beste skin vinden.
Dit vind ik trouwens een irritant bugje voor posities als verdedigende middevelders:
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 01:53 ]
Verwijderd
Ik heb even een paar minuutjes de tijd gehad om even Lleida te bekijken, en het valt eigenlijk reuze mee. Er wordt wel 35k/w boven budget aan salarissen uit gegeven, en er is een verlies van 8 milj, dus dat moet ik even wegpoetsen. Ik heb 5 of 6 dertigers die teveel verdienen, en ik zie geen toekomst bij de club voor ze. Alleen wil niemand ze hebben!...zelfs niet voor een prikkie...:((...stoppen jullie dan gewoon alsnog het contract met een afkoopsom, of blijven jullie proberen?..misschine gratis weggeven?...:))
ik dacht met de 3-2 winst dat dat het laatste potje zou zijn, maar ik moest er nog 1, tegen barcelona B..De pers zei dat ik top favoriet ben, maar ik sta 17e en barca B 7e...Erg vreemd...ik won trouwens wel dik met 5-1, dus er zit zeker wel potentie in de ploeg,...waarom ze 17e staan is mij een raadsel....
Ook zoiets, ik ben er net, heb 2 van de 3 wedstrijden gewonnen, is het bestuur unhappy met mij door de tegenvallende resultaten...naja zeg...is dat typisch spaans ofzo??
ik dacht met de 3-2 winst dat dat het laatste potje zou zijn, maar ik moest er nog 1, tegen barcelona B..De pers zei dat ik top favoriet ben, maar ik sta 17e en barca B 7e...Erg vreemd...ik won trouwens wel dik met 5-1, dus er zit zeker wel potentie in de ploeg,...waarom ze 17e staan is mij een raadsel....
Ook zoiets, ik ben er net, heb 2 van de 3 wedstrijden gewonnen, is het bestuur unhappy met mij door de tegenvallende resultaten...naja zeg...is dat typisch spaans ofzo??
Die spelers zou ik gewoon gratis aanbieden bij clubs als ik jou was. Als je ze toch niet opsteld en al 8 miljoen in de schuld staat dan zou ik ze maar snel weg doen, anders is het alleen maar geldverspilling.
Gewoon in de reserves gooien en transferwaarde op 0 zetten en squad status not needed. Dan weten ze wel hoe laat het is. Werkt meestal bij mij, maar niet altijd.Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 07:59:
Ik heb even een paar minuutjes de tijd gehad om even Lleida te bekijken, en het valt eigenlijk reuze mee. Er wordt wel 35k/w boven budget aan salarissen uit gegeven, en er is een verlies van 8 milj, dus dat moet ik even wegpoetsen. Ik heb 5 of 6 dertigers die teveel verdienen, en ik zie geen toekomst bij de club voor ze. Alleen wil niemand ze hebben!...zelfs niet voor een prikkie...:((...stoppen jullie dan gewoon alsnog het contract met een afkoopsom, of blijven jullie proberen?..misschine gratis weggeven?...:))
Tijdens de zomerstop met Manchester ben ik lekker bezig geweest met Drogheda United. Gaat erg lekker en de Ierse competitie stelt echt niks voor. Ik sta nu ruim bovenaan en heb in de halve finale van de league cup een 2e divisieclub met 10-0 van de mat gespeeld.
Ik heb me ook door de 1e kwalificatieronde voor het Uefa Cup toernooi gewerkt en mag nu in de 2e ronde aantreden tegen Kopenhagen. Ik geef mezelf 30% kans om door te gaan en dan hoop ik dat ik tegen een grote club mag spelen zodat ik veel inkomsten heb (recette). Financieel sta ik nog steeds ruim een miljoen Pond in het rood en het bestuur springt helpt al 3 maanden met een financiele bijdrage om de running costs te kunnen betalen.
Mijn beste spits vertrekt voor nop naar Nottingham Forest (aflopend contract
), maar heb al een leuke vervanger gehaald die gelijk 5 goals scoorde bij zijn debuut (in de 10-0 wedstrijd). Het is trouwens wel lastig om spelers te halen. Echt niemand wil in Ierland spelen. Heb tot nu toe alleen succes met spelers uit (Noord-)Ierland, Wales, IJsland en Servië. En spelers van United willen niet naar Drogheda on loan
.
Ik speel met mijn eigen 4-4-2 Diamond. hij werkt goed met matige/slechte teams (Drogheda) en met Brazilie werkt hij ook wel goed. Ik ga hem nu ook bij Manchester gebruiken om te kijken of ik eindelijk een super-tactic heb die voor alle soorten teams werkt.
Ik heb me ook door de 1e kwalificatieronde voor het Uefa Cup toernooi gewerkt en mag nu in de 2e ronde aantreden tegen Kopenhagen. Ik geef mezelf 30% kans om door te gaan en dan hoop ik dat ik tegen een grote club mag spelen zodat ik veel inkomsten heb (recette). Financieel sta ik nog steeds ruim een miljoen Pond in het rood en het bestuur springt helpt al 3 maanden met een financiele bijdrage om de running costs te kunnen betalen.
Mijn beste spits vertrekt voor nop naar Nottingham Forest (aflopend contract

Ik speel met mijn eigen 4-4-2 Diamond. hij werkt goed met matige/slechte teams (Drogheda) en met Brazilie werkt hij ook wel goed. Ik ga hem nu ook bij Manchester gebruiken om te kijken of ik eindelijk een super-tactic heb die voor alle soorten teams werkt.
Verwijderd
nog bedankt voor de links gaat al een stuk beter!
als ik een patch installeer kan ik dan gewoon verder spelen met mijn savegames?
Ja, dat kan gewoon.Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:34:
nog bedankt voor de links gaat al een stuk beter!
Ga denk ik trouwens op zoek naar een engels Championship of league 1 of 2 teampje. Zien wel hoe dat wordt, zal het vanavond even posten.
[ Voor 22% gewijzigd door JanW op 15-06-2006 11:39 ]
Hull City.Ep0ss schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:35:
[...]
Ja, dat kan gewoon.
Ga denk ik trouwens op zoek naar een engels Championship of league 1 of 2 teampje. Zien wel hoe dat wordt, zal het vanavond even posten.
Verwijderd
hehe..mjah...Ik kan het mis hebben, maar Lleida heeft geen reserves in mijn game...wel U18...denk dat ik ze gewoon een schop onder hun kont moet geven, maar ja...sommigen hebben een contract tot 2014, dus dat kan wel eens duur worden...Ik zal eens kijken of iemand ze gratis wil hebben...PirE schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:34:
[...]
Gewoon in de reserves gooien en transferwaarde op 0 zetten en squad status not needed. Dan weten ze wel hoe laat het is. Werkt meestal bij mij, maar niet altijd.
Verwijderd
Update Seizoen 2011
Een 'halve' seizoens update omdat ik van Engeland naar Brazilië ben verkast
Mijn eerste seizoen in Brazilië zit er op. Nadat ik een maand voor het einde van mijn contract eruit geschopt was bij Darlington ben ik begin juni '11 bij Santa Cruz in de Braziliaanse Serie B aan de slag gegaan. Een clubje met een flink stadion (60.000 man) en voor zover ik kon zien slechts 1 seizoen in de Serie A.
De financiën waren in orde, het team best goed, de moraal erg laag evenals de positie op de ranglijst 17e van de 20 ploegen. De competitie was net 5 wedstrijden onderweg. Na wat inventariseren een zooi nieuwe coaches gehaald zodat het niveau van training steeg van 2à3 sterren naar 4à5. Verder Dennis Wise aangesteld als assistent, hem kende ik nog uit mijn Darlington-tijd waar hij zijn loopbaan beëindigde en coach werd. Al vrij snel een paar Braziliaanse beloftevolle spelers gehaald om de aanval te versterken. Daarnaast mijn topspits verkocht voor 7M aan een Mexicaanse club waardoor de financiën echt veilig stonden en ik de board om verbetering van het trainingscomplex kon vragen, die ik ook kreeg.
In de 4-4-2diamond begon het team aan een opmars in de Serie B. Omdat de achterstand nog niet erg groot was en alle ploegen regelmatig punten laten liggen kwamen we vrij snel aan kop. Ondanks dat we ook af en toe punten verspeelden leek de concurrentie steeds verder achter te komen tot we op een gegeven moment 7 punten los stonden. De koppositie hebben we niet meer uit handen gegeven. Ik ben wel op een gegeven moment weer naar een 3-5-2 geswitched toen het begon te rammelen en dat pakte goed uit. De een na laatste speeldag speelden we de kampioenswedstrijd uit tegen de nummer 2 Fortaleza die we wonnen met 0-5! Nu moeten we dus gaan versterken voor volgend seizoen, want na 20 jaar is Santa Cruz weer terug op het hoogste niveau.
Eindstand

Financiën

Talenten & Topscoorders
[
Moreira werd jeugd international en won de titels speler én jeudspeler van het jaar. Osvaldo won in beide categorieën de 2e prijs.
Een 'halve' seizoens update omdat ik van Engeland naar Brazilië ben verkast
Mijn eerste seizoen in Brazilië zit er op. Nadat ik een maand voor het einde van mijn contract eruit geschopt was bij Darlington ben ik begin juni '11 bij Santa Cruz in de Braziliaanse Serie B aan de slag gegaan. Een clubje met een flink stadion (60.000 man) en voor zover ik kon zien slechts 1 seizoen in de Serie A.
De financiën waren in orde, het team best goed, de moraal erg laag evenals de positie op de ranglijst 17e van de 20 ploegen. De competitie was net 5 wedstrijden onderweg. Na wat inventariseren een zooi nieuwe coaches gehaald zodat het niveau van training steeg van 2à3 sterren naar 4à5. Verder Dennis Wise aangesteld als assistent, hem kende ik nog uit mijn Darlington-tijd waar hij zijn loopbaan beëindigde en coach werd. Al vrij snel een paar Braziliaanse beloftevolle spelers gehaald om de aanval te versterken. Daarnaast mijn topspits verkocht voor 7M aan een Mexicaanse club waardoor de financiën echt veilig stonden en ik de board om verbetering van het trainingscomplex kon vragen, die ik ook kreeg.
In de 4-4-2diamond begon het team aan een opmars in de Serie B. Omdat de achterstand nog niet erg groot was en alle ploegen regelmatig punten laten liggen kwamen we vrij snel aan kop. Ondanks dat we ook af en toe punten verspeelden leek de concurrentie steeds verder achter te komen tot we op een gegeven moment 7 punten los stonden. De koppositie hebben we niet meer uit handen gegeven. Ik ben wel op een gegeven moment weer naar een 3-5-2 geswitched toen het begon te rammelen en dat pakte goed uit. De een na laatste speeldag speelden we de kampioenswedstrijd uit tegen de nummer 2 Fortaleza die we wonnen met 0-5! Nu moeten we dus gaan versterken voor volgend seizoen, want na 20 jaar is Santa Cruz weer terug op het hoogste niveau.
Eindstand

Financiën

Talenten & Topscoorders

Moreira werd jeugd international en won de titels speler én jeudspeler van het jaar. Osvaldo won in beide categorieën de 2e prijs.
LOL:

Doe mij vaker zo'n board
Heeft iemand dit wel eens gezien? Ik heb dit nog nooit gezien gedurende de hele tijd dat ik CM/FM gespeeld heb...
Niet dat ik die 7 miljoen nu echt nodig heb, maar fijn is het wel

Doe mij vaker zo'n board
Heeft iemand dit wel eens gezien? Ik heb dit nog nooit gezien gedurende de hele tijd dat ik CM/FM gespeeld heb...
Niet dat ik die 7 miljoen nu echt nodig heb, maar fijn is het wel
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ik heb het wel eens eerder gezien. Helaas was het niet mijn club die toen zo goed als failliet was. Wel relaxt zo, even 7M erbij.