[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 19

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.484 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:40
TrIsTaN_tDb15 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 13:24:
[...]

Maar de breedbeeld Acer is net zo duur als een normale 19'' TFT, dus waarom niet 2 x breedbeeld >:) dat heb je lekker veel ruimte in de breedte voor als je vensters :9~ Of krijg je dan weer zo'n last van je nek :X

@ Mud.Starrr, zou je eens een foto's kunnenn maken met veel vesters open zonder dat de linker monitor 90graden gedraaid is?, zou kan ik een beetje het idee krijgen hoe dat eruit zal zien :) mijn dank zal groot zijn ;)
Nouja, zoals ik al zei; je hebt het niet nodig... maar als je het wil moet je het lekker kopen... en dan moet je voor je zelf eens kijken hoe effectief je die monitoren zult gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 13:49
Anoniem: 16697 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 13:02:
Ik snap het nut niet echt van 2 WIDEscreen monitoren.

Heb zelf een 19" Breedbeeld en kan heel simpel naast mijn Internet explorer nog mijn winamp en MSN kwijt, want er zijn toch geen sites die als breedte 1440 weergeven.
Sitting duck, is er een manier dat mijn schermen automatisch op de goede breedte openen, dus dat msn en winamp automatisch ernaast worden gezet. Vindt het steeds handmatig aanpassen van de schermen niet handig namelijk. Ik heb overigens de mirai.

Ik moet wel heeeeel erg wennen aan breedbeeld maar zal kwestie van tijd zijn. Ik heb nog 7 dagen om eraan te wennen >:) . Voor iedereen die nog een keus moet maken op diskidee staat een test van monitoren review. De mirai is hier de beste koop. Enige negatieve was het gebruiksgemak (volledig mee eens). Ik vind het een nadeel dat je het geluid van de speakers alleen maar via osd kan bedienen. Verder de beeldscherpte _/-\o_

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21237

Mud.Starrr schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 13:51:
[...]

Ik heb ff snel een fototje geknipt, dus de kwaliteit is niet super.

[afbeelding]
Wat is jouw de maximale resolutie met de pivot functie? Ik krijg de resolutie niet hoger dan 1024x768. Ik heb btw een samsung 940B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Stampre schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:29:
[...]

Sitting duck, is er een manier dat mijn schermen automatisch op de goede breedte openen, dus dat msn en winamp automatisch ernaast worden gezet. Vindt het steeds handmatig aanpassen van de schermen niet handig namelijk. Ik heb overigens de mirai.
Je kunt gewoon op je windows werkbalk beide programma's selecteren met CTRL inhouden.
dan rechtermuis => onder elkaar / naast elkaar.
Helpt dat?
Anders moet je eens wat proberen met Ultramon.
Anoniem: 21237 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:36:
[...]
Wat is jouw de maximale resolutie met de pivot functie? Ik krijg de resolutie niet hoger dan 1024x768. Ik heb btw een samsung 940B.
Ik gebruik 1024x1280, maar kan ook nog veel hoger met mijn ATI Radeon X800XT PE.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21237

Mud.Starrr schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:44:
[...]

[...]

Ik gebruik 1024x1280, maar kan ook nog veel hoger met mijn ATI Radeon X800XT PE.
Ok thx. Dan word het een nieuwe pc. Mijn Geforce 2MX trekt het dus niet meer. Dan heb ik meteen een goed excuus, ik vond het al zo vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Is er iemand met een mirai wide die hem net als ik aan de muur wil maken? Heb net al in het acer topic antwoord gehad dat er waarschijnlijk vesa 75 gaten inzitten. Ik krijg echter met geen mogelijkheid die bevestiging voor de voet eraf. Ik zou erg geholpen zijn met pics van de schroefgaten of een helpende hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109977

Ik zoek een 19'' tft voor max. 240 euro. Geen breedbeeld. Voor welke kan ik dan het best gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18605

Anoniem: 109977 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 00:38:
Ik zoek een 19'' tft voor max. 240 euro. Geen breedbeeld. Voor welke kan ik dan het best gaan?
Welke mogelijkheden heb je zelf al onderzocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Anoniem: 109977 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 00:38:
Je zult toch ook aan moeten geven wat je met het scherm wil gaan doen. Met dat budget heb je overigens niet echt veel keus.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109977

PromoX schreef op zondag 04 juni 2006 @ 12:28:
[...]

Je zult toch ook aan moeten geven wat je met het scherm wil gaan doen. Met dat budget heb je overigens niet echt veel keus.
Ik wil gamen. Waarom heb ik dan niet veel keus? Ik zie zat schermen met 8ms 700:1 in die prijscategorie. Bijv deze .Of is dat niet voldoende?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 109977 op 04-06-2006 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

Stampre schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:29:
[...]

Ik moet wel heeeeel erg wennen aan breedbeeld maar zal kwestie van tijd zijn. Ik heb nog 7 dagen om eraan te wennen >:) . Voor iedereen die nog een keus moet maken op diskidee staat een test van monitoren review. De mirai is hier de beste koop. Enige negatieve was het gebruiksgemak (volledig mee eens). Ik vind het een nadeel dat je het geluid van de speakers alleen maar via osd kan bedienen. Verder de beeldscherpte _/-\o_
? Ik heb dat 1 keer moeten instellen (gewoon handmatig grootte en breedte instellen) en daarna opent het altijd zo als ik het wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 13:19
weet iemand iets over deze monitor:
Hyundai D91B
link: http://www.hyundaiq.com/pro_b91d.asp#

ze hebben hem nu bij de duitse media amrkt voor 269 euro maar in het media markt bladje staat dat hij een response tijd heeft van 4ms maar op de site van hyundai staat 8ms maar ook 4ms.
weet iemand welke klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-06 16:43
8ms zwart->wit->zwart, 4ms GTG
Zo te zien heeft ie een Samsung overdrive TN paneel, dezelfde als in de 930BF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:24
Ik heb nog even een klein vraagje...

Is het verstandig om bij een Viewsonic een Zero-dead-pixel garantie erbij te kopen, voor 25 euro?
Of leverd viewsonic altijd schermen zonder dode pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij doet geen enkel merk dat. Of je die garantie erbij wilt kopen is je eigen keus. Ik denk dat ik het zelf wel gedaan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
Dan denk ik maar dat ik die garantie erbij pak. Liever een iets duurder scherm zonder dode pixels en misschien voor niks die 25euro betaald. Dan een scherm met dode pixels en geen garantie erbij gekocht ;) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
OsiriS.nl schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:44:
Ik heb nog even een klein vraagje...

Is het verstandig om bij een Viewsonic een Zero-dead-pixel garantie erbij te kopen, voor 25 euro?
Of leverd viewsonic altijd schermen zonder dode pixels?
Viewsonic levert een garantie op hele dode pixels, maar niet op dode subpixels(pas bij 6 dode subpixels).
Volgens mij levert alleen Philips 100% pixelgarantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:33

aex351

I am the one

je kan het scherm toch zowiezo retouren dus zonde van je geld die garanties

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:29
OsiriS.nl schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:54:
Dan denk ik maar dat ik die garantie erbij pak. Liever een iets duurder scherm zonder dode pixels en misschien voor niks die 25euro betaald. Dan een scherm met dode pixels en geen garantie erbij gekocht ;) :9
Het klopt idd dat alleen Philips garantie geeft voor dooie/sub pixel schermen.
Maar geloof me, Dat zit allemaal al in de prijs verwerkt ;)

De pixelgarantie bij Euromaxi is gewoon goed. Voor 25,- krijg je gewoon een perfect scherm wat hun al voor je gecontroleerd hebben, zodat eventueel terug verzend kosten er niet nog eens bij komen :>

En op zulke bedragen kan die extra 25,- er tog wel vanaf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

TrIsTaN_tDb15 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 16:21:
[...]

Het klopt idd dat alleen Philips garantie geeft voor dooie/sub pixel schermen.
Maar geloof me, Dat zit allemaal al in de prijs verwerkt ;)

De pixelgarantie bij Euromaxi is gewoon goed. Voor 25,- krijg je gewoon een perfect scherm wat hun al voor je gecontroleerd hebben, zodat eventueel terug verzend kosten er niet nog eens bij komen :>

En op zulke bedragen kan die extra 25,- er tog wel vanaf ?
Iemand hierboven vertelde dat ze zelfs vinger afdrukken op het scherm zagen door deze winkel. Fijn ! iedereen weet dat je niet met je vingers het scherm mag aanraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:29
aex351 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 00:51:
[...]

Iemand hierboven vertelde dat ze zelfs vinger afdrukken op het scherm zagen door deze winkel. Fijn ! iedereen weet dat je niet met je vingers het scherm mag aanraken.
FF weg poetsen en niemand ziet er meer wat van :)

En na een negatieve Shopsurvey gaan bedrijven 'ineens' heel goed opleten dat ze hun zaakjes niet herhalen :o Vreem he :+ ?

[ Voor 9% gewijzigd door Dubbel Fristie op 06-06-2006 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 15:18

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik ben van plan een Acer AL1916WS aan te schaffen maar ondanks alle lovende reacties vroeg ik me toch af hoe goed je infeite ziet dat hij maar 264K heeft maar dat deze via een of ander truucje naar 16,2 Miljoen worden opgeschroefd.

Ik kijk redelijk veel films, Webdesign en Webprogrammeer regelmatig. Zoals ik al zei ik hoor weinig negatiefs maar was toch benieuwd wat het minpunt van dit TN scherm tov een voor grafische doeleinden beter genoemd MVA scherm.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

dan kan je toch beter een normaal scherm kopen ipv breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Breedbeeld lijkt mij juist ideaal voor proggen (regels die niet worden afgebroken of 2 vensters naastelkaar) en films kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:06

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

n-i-x schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:15:
Viewsonic levert een garantie op hele dode pixels, maar niet op dode subpixels(pas bij 6 dode subpixels).
Volgens mij levert alleen Philips 100% pixelgarantie...
M'n Eizo heeft het via de leverancier (Disc Planet), en zit gewoon bij de prijs in.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan50
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-04-2024
Hillie schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:09:
[...]

M'n Eizo heeft het via de leverancier (Disc Planet), en zit gewoon bij de prijs in.
Hallo Hillie ik heb mijn Eizo scherm binnen, S1910 helemaal te gek echt geweldig beeld. Geen dooie pixel dus super. Ik heb de helderheid naar 50% gezet verder nog niets veranderd.
Gr. Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Anoniem: 26235 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:59:
Breedbeeld lijkt mij juist ideaal voor proggen (regels die niet worden afgebroken of 2 vensters naastelkaar) en films kijken :)
Het breedbeeld hebk idd totaal geen problemen mee (heb ook een 15,4" screen in Laptop). Maar dat van die kleuren huiverd me wel een beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:06

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

jan50 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:57:
Hallo Hillie ik heb mijn Eizo scherm binnen, S1910 helemaal te gek echt geweldig beeld. Geen dooie pixel dus super. Ik heb de helderheid naar 50% gezet verder nog niets veranderd.
Gr. Jan
Ik ben ook erg goed over het scherm te spreken. Heb je een spydertje ofzo? Dat is het eerste wat ik zou aanschaffen als je het nog niet hebt. Je hebt tenslotte een scherm wat erg goed te calibreren is (en ik mag aannemen ook mede voor de goede kleurweergave gekocht), dus dan moet je daar wel gebruik van maken. ;) Veel plezier ermee!

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:33
Hey,

Ik wil dus binnenkort een Mirai breedbeeld kopen, en wou daar graag mijn oude crt naast willen hebben.
Mijn oude crt is een Samsung SyncMaster 750s met een maximale resolutie van 1280x1024(@60hz) dus draai ook meestel op 1024x768(85hz). Nou mijn vragen:

1. Kan ik ook bv op de breedbeeld een resolutie van 1440x900 draaien en dan op de crt 1024x768?
2. Kan ik op de breedbeeld bijvoorbeeld gamen, en dan de crt gebruiken voor MSN/IRC?(tegelijk)
3. Zo ja, hoe kom ik dan in het andere scherm?(met muis) gewoon doorgaan naar rechts/links of toetsencombi oid?
4. En zou ik als ik alleen zit te internetten(/tv zit te kijken mbv tv kaart) ook de crt kunnen uitschakelen?(dat ik daar niet meer kan komen?)

Ik heb een 6800gt.

Bedankt

[ Voor 14% gewijzigd door Perzikvrucht op 08-06-2006 16:54 . Reden: specs en vraag bijzetten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Hej mannen, even een paar lousy vragen: Heb ik de laatste maanden kwa allround schermen? Nog meer nieuws over aankomende technieken/verbeteringen? Hoe staat het met de nieuwe IPS panels? Ik krijg binnenkort een bak geld terug van de huurverrekening, en het wordt nu onderhand tijd voor een geschikte allrounder. Momenteel is m'n keuze nog steeds een 970/770P.

[ Voor 10% gewijzigd door Yokozuna op 08-06-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72138

BENQ FP91G+

Bijzonderheden

Ik heb het scherm voor 242 euro gekocht bij EMPC, hij was gelijk leverbaar. Ik had geen pixel garantie genomen.
Was ook niet nodig geen dode pixel's maar wel een roze streep op de linker kant van het scherm net een paar milimeter uit de kant.
Irritant dus en dus DOA.
Kon hem wel gebruiken en na 4 dagen kwam BENQ service het "kapotte" scherm inruilen voor een goed exemplaar top service dus.
Niets opsturen maar gewoon thuis omwisselen.

DVI

DVI werkt goed en geeft heel mooi beeld. Of ik 60hz of 75hz instel maakt weinig uit, ik zie weinig verandering

Kleurweergave

Uit de doos vond ik hem iets te flets en met de BenQ drivers iets te veel brightness.
Dus aangepast software matig Nforce kleurenprofiel aangemaakt.
Nu naar mijn zin mooie heldere kleuren en niet te donker niet te licht.
Maar blijft natuurlijk persoonlijk.

Ghosting

Hier merk ik niks van. Het lijkt soepeler te lopen dan mijn vorige monitor 17inch BenQ T701
Maar om eerlijk te zijn merkte ik daar ook weing ghosting (wel iets)
Op de 4 jaar oude TFT van mijn schoonvader zie ik het wel duidelijk maar dat is dan ook een 25 ms noname.

Contrast

Kun je behoorlijk hoogopvoeren. Met volledig zwart scherm is er iets backlight leakage links boven.
Stoort me niet, overdag is het ook niet zichtbaar alleen als het helemaal donker is in de kamer.
Met kleur op je scherm zie je daar dus echt niks meer van.

Kijkhoek

Van onder gezien word het scherm lichter, van boven gezien word het donkerder. Als je er gewoon voor zit heb je er geen last van. Er zullen schermen zijn die dit minder hebben.
Maar daar heb ik geen ervaring mee.

Uniformiteit

Afhankelijk van de positie die je inneemt t.o.v.het scherm verandert de kleur wat.
Bijvoorbeeld als ik met mijn hoofd op het bureau ga liggen verandert de kleur wat.
Maar goed de laatste keer dat ik dat dee heb ik maar besloten naar bed te gaan. ;)

Bouwkwaliteit

Het ontwerp is stevig en naar mijn mening mooi vormgegeven.
Dunne rand zilvergrijs en zwarte voet en achterkant
De monitor is makkelijk op zijn voetje te plaatsen je moet niet proberen hem hier weer uit te halen dat is erg moeilijk.
Hij is niet in hoogte verstelbaar, ik kan niet beoordelen of dit voordeel voor mij op zou leveren.
Ik heb nu een goede inkijk hoek, bevalt me prima.

Pixels

Naast de problemen in het begin géén dode pixel

Gamen

Ik kan prima gamen met dit scherm, zie niks bijzonders. Als je een spel speelt in een andere resolutie dan de native resolutie, word het beeld verder mooi uitgerekt, en ziet er verders zeker niet wazig uit oid.
Neemt niet weg dat ik alle games op native resolutie draai wat naar mijn mening dan toch wat mooier en scherper aandoet.
Ik speel veel online America's Army en door de grotere afmeting is het allemaal gevoelsmatig wat makkelijker geworden om enemy's te spotten.

Conclussie

Dit is mijn tweede BenQ scherm en na het meemaken van hun service afdeling waarschijnlijk ook niet de laatste.

Pro's
- Prijs.
- Vormgeving
- Geen waarneembare Ghosting

Con's
- Geen hoogte verstelbare voet.
- Niet 4ms maar 8ms (for what it is worth)
- Voor goede keur weergave zelf kleurprofiel aanmaken.

Voor een aantrekkelijke prijs €242 heb ik een monitor met mischien niet de beste spec's.
Maar die naar mijn mening wel mooi is vorm gegeven en die zijn werk gewoon goed doet.
Ik ben hier erg tevreden mee.

p.s. lay-out letterlijk overgenomen.

Pricewatch http://tweakers.net/pricewatch/119206
BenQ http://www.benq.nl/products/LCD/index.cfm?product=542

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 72138 op 09-06-2006 17:30 . Reden: enkele typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Ik ben gedurende een tijdje aan het uitkijken voor een 19" TFT scherm, dit omdat ik CRT beu ben vanwege de onrustigheid en vemoeidheid voor de ogen.
Heb ondertussen al veel info opgezocht en al een mening gevormd (met grote dank aan de topic start dewelke een zeer goede basis is).
Ik ben opzoek naar een all-rounder dewelke toch geen ghosting heeft (want ik speel toch regelmatig een game), en in alle aspecten toch goed is: kleurechtheid, contrast etc (en rustig voor de ogen!!!) Verder vind ik ook een goede bouwkwaliteit van belang, dus bijvoorbeeld geen backlight die doorschijnt aan de randen, of andere kwalijke bijwerkingen.

Ik heb al zitten kijken naar de Samsung 930BF. Lijkt een goed scherm te zijn zeker voor zijn prijs, maar lijkt nogal wat last te hebben van de backlight die doorkomt aan de randen en een zoemend geluid bij een contrast lager als 60 (of bij sommigen 80) -> heb ik uit productsurveys. Verder heeft dit scherm een TN panel en zou de kleurechtheid toch niet dát zijn. Ik heb ook gehoord dat TN panels sneller last hebben van dode (sub)pixels.

Hierdoor ben ik dus meer beginnen neigen naar de (toch iets duurdere) Viewsonic VP930(B). Is er een verschil tussen de VP930 en VP930B, en zo ja wat dan? de indruk bij het lezen van gebruikerservaringen is dat dit scherm in alles goed en nergens in uitblinkt, doch geen ghosting heeft. Ideaal lijkt me dus. Het heeft ook geen TN panel maar een MVA panel (zou minder snel last hebben van dode (sub)pixels). Deze zijn veel trager en zouden eerder last hebben van ghosting, maar dit wordt dan weer verholpen door overdrive.

Zou dit een goede keuze zijn? Zijn er betere alternatieven gezien mijn wensen voor een goed scherm, of zijn er goedkopere alternatieven. Heeft de Viewsonic ook nog ongewenste bijwerkingen (zoals bij de Samsung 930BF) van dewelke ik best op de hoogte ben? En wat zijn dan de verschillen tussen de VP930 en VP930BF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

matsume schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:51:
Hey,

Ik wil dus binnenkort een Mirai breedbeeld kopen, en wou daar graag mijn oude crt naast willen hebben.
Mijn oude crt is een Samsung SyncMaster 750s met een maximale resolutie van 1280x1024(@60hz) dus draai ook meestel op 1024x768(85hz). Nou mijn vragen:

1. Kan ik ook bv op de breedbeeld een resolutie van 1440x900 draaien en dan op de crt 1024x768?
2. Kan ik op de breedbeeld bijvoorbeeld gamen, en dan de crt gebruiken voor MSN/IRC?(tegelijk)
3. Zo ja, hoe kom ik dan in het andere scherm?(met muis) gewoon doorgaan naar rechts/links of toetsencombi oid?
4. En zou ik als ik alleen zit te internetten(/tv zit te kijken mbv tv kaart) ook de crt kunnen uitschakelen?(dat ik daar niet meer kan komen?)

Ik heb een 6800gt.

Bedankt
1. Ja dit kan, je videokaart moet dan wel 2 aansluitingen hebben en in het geval van Ati zul je het programma UltraMon aan moeten schaffen.
2. Ook dit is mogelijk, bij mij thuis kan ik in Game niet zomaar overschakelen naar MSN, maar het is wel gewoon zichtbaar.
3. Je hebt infeite een grotere scherm resolutie maar dan verdeeld over 2 (of meer schermen), dus je moet met de muis naar boven onder links of rechts gaan (licht aan je instellingen)
4. Zover ik weet dien je dit dan in de Settings in te stellen (Single Monitor instellen)

Check ook is: Het grote Dual-/ Multiscreen Setup topic is het Topic over meerdere Monitoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Ik heb mijn mirai breedbeeld weer teruggebracht naaqr mycom. Reden:

- kreeg tranende ogen en hoofdpijn terwijl ik toch gewend ben om naar tft te kijken
- Vond het jammer dat de voet niet verstelbaar is en ik daar iets onder moest leggen. Deed erg af aan de uitstraling
- Krijg de kleuren bij mirai niet zoals ik ze wil, veeeel te fel
- Bedieningspaneel achter de monitor, wild guess, niet prettig dus
- breedbeeld is not my cup of tea.

Ga dus nu maar verder kijken naar een ander 19" schermpje, wellicht heel even wachten gezien het bericht over de prijsdaling op de frontpage van deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102261

OK, dat is goed om te horen. Had m vandaag willen bestellen, maar ga nog even heroverwegen dan of ik niet toch maar de ACER 19 widescreen zal nemen, ook al mist deze helaas wel dvi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Stampre schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:46:

- kreeg tranende ogen en hoofdpijn terwijl ik toch gewend ben om naar tft te kijken
- Vond het jammer dat de voet niet verstelbaar is en ik daar iets onder moest leggen. Deed erg af aan de uitstraling

Ga dus nu maar verder kijken naar een ander 19" schermpje, wellicht heel even wachten gezien het bericht over de prijsdaling op de frontpage van deze week.
Ik wil hem oko kopen.
maar wat kan je niet verstellen? Kan je hem kantelen(niet pivot maar naar achter en naar voren)? en draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
Vandaag me Viewsonic VX 922 binnen gekregen.
Met pixel garantie en 0 dode (sub)pixels.

Het eerst wat me opviel ten opzichte van me NEC Multisync E950 was het gewicht... :P Lekker licht :)

En damn wat is ie groot, dacht niet dat ie zo groot was.
Standaard kleuren voor mijn gevoel een beetje te rood, geprobeert aan te passen maar nog niet perfect naar mijn mening. Wel een stuk beter! Brightness beetje down gebracht en ziet er goed uit :)

Totaal geen ghosting. Beetje wennen, t scherm voelt toch iets anders aan dan een CRT, vooral bij het gamen. En de resolutie. Normaal altijd op 1024*786 gespeeld behalve MMO's, en toch even wennen. Maar door de grootte van het scherm blijft alles even groot :)

Conclusie, naar mijn mening een lekker TFT schermpje. Wel wat aan de dure kant maar dat is Viewsonic hè..

Wil je meer weten of een pic'je, zeg t maar. :)

[ Voor 3% gewijzigd door OsiriS.nl op 09-06-2006 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik zit zelf te twijfelen tussen 3 monitoren(budget is max 240e):

- Mirai DML-519W100 (breedbeeld)
- BenQ FP91G+ (normaal)
- Acer AL1917As (normaal)

Ze hebben allemaal een reactie tijd van 8ms, en de contrast bij de mirai is 500:1, bij de benq 550:1,en bij de acer 700:1.
Helderheid is bij de acer en mirai allebei 300cd/m2, maar bij de benq 250cd/m2
Verder heeft de acer geen DVI, de andere 2 wel.

Ik game, msn en internet veel. Ik kijk ook af en toe een filmpje. Ik wil wel een tvkaart kopen en die dus op 1 van deze beeldschermen aansluiten.
Welke raden jullie mij aan(breedbeeld/normaal)? Zo normaal, welke van de 2?

bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-06 14:18
Mijn oma (die eigenlijk ook een soort nerd is ;) ) heeft een nieuwe monitor nodig. Dat gaat dus een TFT worden. Ik mag haar gaan adviseren en twijfel nu tussen een 17" en een 19". Mijn voorkeur gaat uit naar een 19" met 1280x1024 omdat dat voor haar beter leesbaar is dan een 17" met dezelfde resolutie.

Voordat ik nu enorm in de materie ga duiken (ik heb dat twee weken geleden voor mezelf wel al gedaan, en ben nu de trotse bezitter van een 21" Samsung 214T) wil ik jullie vragen of jullie ervaring hebben met oudere mensen (met slechter zicht) en TFT schermen en of jullie wellicht advies hebben. Kleurechtheid en responstijd zijn hier absoluut van ondergeschikt belang: mijn oma gebruikt geen photoshop en ze speelt geen FPS games. Wel zijn de kosten belangrijk, mijn oma heeft geen kapitaal op haar bankrekening staan.

Iemand tips?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Mja niet veel eisen, ik denk dat je dan wel een goedkoop 19" scherm kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Je kan de mirai wel kantelen, maar ik weet niet of je hem ook kunt draaien, wellicht alleen als je hem ophangt middels vesa en dan je beeld door de software laat kantelen. Met niet verstellen bedoel ik in hoogte verstelbaar. Zoals de standaardvoet eronder zit en de instellingen van mijn bureau en stoel staat het scherm te laag. Daarom moet je er ietsonder leggen, dat vindt ik nogal afbreuk doen aan de monitor (ja, ja ik weet het ben een beetje een zeikerd met dat soort dingen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Anoniem: 144949 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 13:23:
Mja niet veel eisen, ik denk dat je dan wel een goedkoop 19" scherm kan vinden.
Nee, op zich niet veel eisen. Ik vroeg me alleen af of iemand ervaring had met een soortgelijke situatie en er misschien nog dingen zijn waar ik aan moet denken.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:26

Tank80

Cyanide&&Happiness

posttoast schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:38:
[...]

Nee, op zich niet veel eisen. Ik vroeg me alleen af of iemand ervaring had met een soortgelijke situatie en er misschien nog dingen zijn waar ik aan moet denken.
Heb er geen ervarigen mee, maar je weet dat je windows ook kan instellen voor 'slechtziende' mensen, dus met grotere iconen en letters ?. Als je dat doet heb je aan 17" genoeg, scheelt weer geld ;) (en 17" zal ook groot zat voor haar zijn denk ik zo :))

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Tank80 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 22:04:
[...]

Heb er geen ervarigen mee, maar je weet dat je windows ook kan instellen voor 'slechtziende' mensen, dus met grotere iconen en letters ?. Als je dat doet heb je aan 17" genoeg, scheelt weer geld ;) (en 17" zal ook groot zat voor haar zijn denk ik zo :))
Ja, dat weet ik. Maar ik weet ook dat dat vaak niet zo fantastisch werkt, omdat teksten dan opeens niet meer goed in titelbalken passen enzo. Maar goed, ik zal nog eens kijken wat de mogelijkheden zijn op de 17" van mijn vriendin.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121125

Er zijn inmiddels al enkele Eizo FlexScan S1910 door gebruikers gekocht, maar is het ook mogelijk enkele foto's van de zij- en achterkant te maken, om zo een beter beeld te krijgen van het scherm met voet in zijn geheel.
Er zijn inderdaad foto's zat als je gaat googlen, maar ik kon niet één vinden vanuit die posities. B.v.d.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 121125 op 11-06-2006 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:58

J-P

Syntax erro....

Potentioneel interessant:

Midden volgende week komt de LIDL met een TFT aanbieding, voor €269,- !!! ben je eigenaar van een 19" TFT scherm, 8ms, contrast 600:1, met DVI, groote kijkhoek

Hij is van TARGA

Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.nl/C1256C790050C7BC/images/IT.06_5026/$file/06_5026_b.jpg

Plaatje is clickable

Wie weet of dit iets is, want anders moet ik een slaapzak regelen om voor de LIDL te slapen want het is daar meestal wel in no-time uitverkocht. :O ;)

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:58

J-P

Syntax erro....

Update (een snelle)

Hier al wat meer info.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178916

Ik ben me aan het orienteren om een nieuwe monitor om mijn oude 17" AOC monitor te vervangen aangezien deze aan zijn einde begint te komen. Ik wil het liefst een 19" Breedbeeld Monitor. Na zoeken en reviews lezen kwam ik uit op de volgende twee monitoren die binnen mijn budget liggen.

De Samsung SyncMaster 940BW, €285,-
Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/internationalevents/cebit_hannover_2006/Samsung/940bw.jpg

Even wat korte specificaties:
Formaat 19 inch
Pixel pitch 0,285 mm
Helderheid 300 cd/m²
Contrast ratio 500 : 1
Reactiesnelheid 4 ms
Resolutie (max.) 1440 x 900
Aansluiting D-sub, DVI-D

en

De Acer AL1916Ws, €210,-
Afbeeldingslocatie: http://img.neoseeker.com/neo_image.php?imageid=145435&type=article

Even wat korte specificaties:
Formaat 19 inch
Pixel pitch 0,294 mm
Helderheid 300 cd/m²
Contrast ratio 500 : 1
Reactiesnelheid 8 ms
Resolutie (max.) 1440 x 900
Aansluiting D-sub

Dit zijn de specificaties van beide monitoren. Ik wil de monitor gebruiken voor gaming, multimediabewerking en eventueel als scherm voor een gameconsole. Welke is het best, ik heb gelezen dat de kleuren van de Acer wat minder zijn omdat die backlight leak heeft. Heeft iemand ervaring met de monitoren?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Laatst online: 22:26

Tank80

Cyanide&&Happiness

Ik heb die samsung nog nooit gezien, waar heb je die vandaan?
Ben zelf ook aan t kijken voor een 19" breedbeeld maar ben er ook nog niet uit :) Zo op het eerste gezicht zou ik dan voor de samsung gaan vanwege de dvi aansluiting.
Waar je zeker ook even naar moet kijken is de Mirai DML-519W100 , zijn ook best goede reviews over en hij kost weinig ;)

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178916

De samsung kwam ik tegen op kieskeurig en na verder onderzoek kwam ik erachter dat die net een klasse hoger ligt dan de Acer en de Mirai hij is ook iets duurder maar zou iemand kunnen vertellen of die ook echt beter is zoals vermoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 12:13

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

Na veel getwijfel of ik de overstap zou maken van crt naar tft heb ik het toch gedaan.
Ik heb eerst een aantal user reviews van schermen hier gelezen, en heb toen bij coolprices de Samsung 930BF besteld (297euro zonder verzendkosten en rembours).
Ik heb em nu ongeveer 2 weken en ben er zeer tevreden over.

Aan de andere kant mis ik m'n 21" CRT toch wel een beetje, maar de ruimte die ik nu over heb maakt alles weer goed. 8)

Plaatje van m'n setup onder specs in m'n sig

[ Voor 7% gewijzigd door SV3NNER op 11-06-2006 20:33 ]

| Youtube |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

SV3NNER schreef op zondag 11 juni 2006 @ 20:32:
Na veel getwijfel of ik de overstap zou maken van crt naar tft heb ik het toch gedaan.
Ik heb eerst een aantal user reviews van schermen hier gelezen, en heb toen bij coolprices de Samsung 930BF besteld (297euro zonder verzendkosten en rembours).

Aan de andere kant mis ik m'n 21" CRT toch wel een beetje, maar de ruimte die ik nu over heb maakt alles weer goed. 8)

Zonder verzendkosten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokey!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-06 10:38
SV3NNER schreef op zondag 11 juni 2006 @ 20:32:

Nette prijs. Ik heb de mazzel dat ik dicht bij de digitique woon die 1 van de goedkoopste is. ik haal hem daar voor 292,50. Ik moet helaas eerst nog op mijn raport wachten van mijn ouders :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER
  • Registratie: December 2003

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

aex351 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 20:36:
[...]

Zonder verzendkosten ?
verzendkosten niet meegerekend en rembours. :)

| Youtube |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

SV3NNER schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:58:
[...]

verzendkosten niet meegerekend en rembours. :)
Ah ik dacht dat je bedoeld dat je dat niet hoefde te betalen. In het buitenland kost het trouwens iets van de 250 euro's.

[ Voor 12% gewijzigd door aex351 op 12-06-2006 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Waarom gaan er veel meer mensen voor normaal dan voor breedbeeld?
Breedbeeld is sowieso iedeaal voor films, maar ook voor games is leuker(lees ik). En voor de photoshop mensen is het ook handig, je kan het mooi allemaal naast elkaar zetten. Ik zit ook hiertussen te twijfelen maar denk dat ik voor de breedbeeld ga. Maar ik wil wel graag jullie redenen weten waarom jullie toch voor normaal gaan.

@Bogey Dope: Dat ziet er wel goed uit, maar je hebt goedkopere 19" tft's. bijvoorbeeld de BenQ FP91G+ en de Acer AL1917As. Die zijn rond de 230/240.

@Cvos: je vind genoeg productsurvey op de frontpage van de Acer. Van de samsung heb ik nooit gehoord, en lijkt me wel een (te) dure breedbeeld. De mirai is ong hetzelfde als de acer maar die heeft wel DVI.(is ietsjes duurder, zo'n 20 euro)

[ Voor 37% gewijzigd door Perzikvrucht op 12-06-2006 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
matsume schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:42:
Breedbeeld is sowieso iedeaal voor films, maar ook voor games is leuker(lees ik). En voor de photoshop mensen is het ook handig, je kan het mooi allemaal naast elkaar zetten. Ik zit ook hiertussen te twijfelen maar denk dat ik voor de breedbeeld ga. Maar ik wil wel graag jullie redenen weten waarom jullie toch voor normaal gaan.

@Bogey Dope: Dat ziet er wel goed uit, maar je hebt goedkopere 19" tft's. bijvoorbeeld de BenQ FP91G+ en de Acer AL1917As. Die zijn rond de 230/240.
Ik heb dan wel geen 19" gekocht (ben voor 21" gegaan), maar kan er wel dit over zeggen: ik heb om twee redenen niet voor breedbeeld gekozen:

1. Mijn Wacom tablet heeft een 4:3 verhouding en ik vind het niet relaxed als dat niet klopt met mijn scherm

2. Een 21" normaalbeeld heeft effectief meer oppervlak dan een 21" breedbeeld. Dat geldt ook voor 19" neem ik aan :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
posttoast schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:47:
[...]

Ik heb dan wel geen 19" gekocht (ben voor 21" gegaan), maar kan er wel dit over zeggen: ik heb om twee redenen niet voor breedbeeld gekozen:

1. Mijn Wacom tablet heeft een 4:3 verhouding en ik vind het niet relaxed als dat niet klopt met mijn scherm

2. Een 21" normaalbeeld heeft effectief meer oppervlak dan een 21" breedbeeld. Dat geldt ook voor 19" neem ik aan :)
Klopt, daarom twijfel ik daar ook nog tussen. Maar veel mensen vinden 1280x1024 te groot voor een 19" (normaal).

Ik twijfel nu tussen de Mirai 19" breedbeeld, de Acer 1917as en de BenQ FP91G+

[ Voor 10% gewijzigd door Perzikvrucht op 12-06-2006 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Stampre schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:46:

Ik heb zelf ook die Mirai en zie eigenlijk weinig van jouw punten terug...

Ik heb er zelf geen last van, maar mischien dat dat verholpen kan worden door de instellingen zo te zetten zoals een paar punten hierbeneden.

Je bedoelt in hoogte? Hang er dan een vesa beugel aan.

Daar had ik in het begin ook last van, maar met het contrast op +/- 35 en gamma (videokaart drivers) op +/- 90 zijn de kleuren perfect.

Op zich heb je daar wel gelijk in, maar als alles eenmaal is ingesteld zoals je wilt heb je daar ook geen last meer van, tenzij je nogal vaak met de instellingen kloot...

Dat verschilt natuurlijk bij iedereen, maar ik vind het werkelijk ge_wel_dig, Die ruimte in de hoogte heb ik meestal toch niet nodig, ruimte in de breedte echter wel (photoshop, gamen, etc).

Ik ben zelf dus behoorlijk tevreden met dit scherm :) enige minpuntje is de ietwat lage resolutie (zoals bij elke 19") maar een hogere resolutie kost ook een smak geld extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
BlackJack schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:34:
[...]

Ik heb zelf ook die Mirai en zie eigenlijk weinig van jouw punten terug...

Ik heb er zelf geen last van, maar mischien dat dat verholpen kan worden door de instellingen zo te zetten zoals een paar punten hierbeneden.

Je bedoelt in hoogte? Hang er dan een vesa beugel aan.

Daar had ik in het begin ook last van, maar met het contrast op +/- 35 en gamma (videokaart drivers) op +/- 90 zijn de kleuren perfect.

Op zich heb je daar wel gelijk in, maar als alles eenmaal is ingesteld zoals je wilt heb je daar ook geen last meer van, tenzij je nogal vaak met de instellingen kloot...

Dat verschilt natuurlijk bij iedereen, maar ik vind het werkelijk ge_wel_dig, Die ruimte in de hoogte heb ik meestal toch niet nodig, ruimte in de breedte echter wel (photoshop, gamen, etc).

Ik ben zelf dus behoorlijk tevreden met dit scherm :) enige minpuntje is de ietwat lage resolutie (zoals bij elke 19") maar een hogere resolutie kost ook een smak geld extra.
Zou je opnieuw voor deze monitor kiezen als jet het geld weer had? of toch voor een 19" normaal?
Ik twijfel namelijk nog(zie post hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72138

matsume schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:42:

@Cvos: je vind genoeg productsurvey op de frontpage van de Acer. Van de samsung heb ik nooit gehoord, en lijkt me wel een (te) dure breedbeeld. De mirai is ong hetzelfde als de acer maar die heeft wel DVI.(is ietsjes duurder, zo'n 20 euro)
Ik had net de moeite genomen om een review te schrijven voor de BenQ
zie http://gathering.tweakers...message/25915827#25915827
Je moet eigenlijk gewoon naar een winkel gaan en naast elkaar die schermen bekijken.
Om die reden (en de prijs) ben ik voor de BenQ gegaan (geweldige service overigens)

Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
matsume schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:39:
[...]
Zou je opnieuw voor deze monitor kiezen als jet het geld weer had? of toch voor een 19" normaal?
Ik twijfel namelijk nog(zie post hierboven)
Ja, als ik nu zonder scherm maar met 240 euro zou zitten zou ik hem zo weer kopen.
Het enige verschil is dat ik hem toen voor 320 euro gekocht heb, en voor dat geld is nu wel wat beters te vinden, zoals de Samsung 940BW. Maar spijt heb ik er zeker niet van.

Edit:
@Stampre: Om nog even terug te komen over die kleuren, ze zijn standaard echt fout, maar na het instellen zijn de kleuren juist heel goed, kijk hier maar ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Jazzle op 12-06-2006 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13
Zijn er al mensen die gewerkt hebben met de Philips 190S7FS of 190S7FG ?

Is een nieuw model (staat nog niet in pricewatch), maar de specs zijn goed en de prijs is nog beter! (kleine 250 euro) Is al te krijgen bij de distributeur.

Verschil met de duurdere Philips schermen is dat er geen Perfect Panel™ op zit. Dus die zero dead pixel garantie.

Techneco Elga 4kW L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 3MXM52N+1xFTXA42AW+2xFTXM20N || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
PSspike schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:11:
Zijn er al mensen die gewerkt hebben met de Philips 190S7FS of 190S7FG ?

Is een nieuw model (staat nog niet in pricewatch), maar de specs zijn goed en de prijs is nog beter! (kleine 250 euro) Is al te krijgen bij de distributeur.

Verschil met de duurdere Philips schermen is dat er geen Perfect Panel™ op zit. Dus die zero dead pixel garantie.
Hmm.. waar heb je die prijs dan vandaag(als ze niet in pw staan).
dat lijkt me wel intressant, denk dat deze invalt voor de acer/benq in mijn keuze. Alleen nu nog de keuzen tussen breedbeeld en normaal. :+ Tips? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115775

Jammer dat Samsung niet zo'n soort garantie heeft als de perfect pannel van Philips. Mag best een paar tientjes kosten (niet meer, overdrijven is niet nodig). Ik kan ook een winkel zoeken die me een panel zonder fouten laat zien voordat ik hem meeneem maar dan betaal ik daar weer 20 -25% meer dan wanneer ik online bestel. Dat is ook weer buiten verhouding.

Het liefste zou ik een breedbeeld nemen (1440 x 900) omdat ik dat er het beste uit vind zien bij gamen. Helaas zijn er tegenstrijdige meningen over gamen met een breedbeeld. Ik hoor dat sommige games (Oblivion) er niet echt voor geschikt zijn.

Als ik er hoofdzakelijk mee wil gamen kan ik dan niet beter voor zeker gaan en een klassieke 1280 x 1024 19 inch nemen? De afgelopen dagen heb ik al wat proberen te lezen hierover maar ik ben eerlijk gezegd niet veel wijzer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
matsume schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 16:32:
[...]

Hmm.. waar heb je die prijs dan vandaag(als ze niet in pw staan).
dat lijkt me wel intressant, denk dat deze invalt voor de acer/benq in mijn keuze. Alleen nu nog de keuzen tussen breedbeeld en normaal. :+ Tips? :+
Ik heb op m'n werk toegang tot de webshop van verschillende distributeurs...vandaar. Goedkope Acer kan ik je echt afraden, kwaliteit is echt veels te slecht (als ik hem vergelijk met een goedkope belinea.

Met de keuze breedbeeld / normaal kan ik je geen tips geven :'(

Techneco Elga 4kW L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 3MXM52N+1xFTXA42AW+2xFTXM20N || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
@matsume
Het is natuurlijk heel persoonlijk wat een ieder van de mirai vindt. Wellicht dat ik ook gewoon het scherm had moeten laten staan en wennen, maar daar heb ik niet voor gekozen. Voor wat betreft de vesabeugel, hij staat voor het raam dus dat pas niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Laatst online: 08-06 18:09
Ik zoek een 19" monitor, eentje die zowel geschikt is voor gamen als fotobewerking. Kleur is dus belangrijk, minimale Ghosting ook. Ik had de Samsung SyncMaster 930BF op het oog maar die schijnt ( in de productsurvey ) niet echt goed met kleur om te kunnen gaan. Mijn budget is ~300€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik denk dat ik eruit ben, het word een breedbeeld.
Nu zat ik even in pricewatch te kijken en zag ik dat de Acer AL1916Ws in prijs verlaagd was naar 195 euro. Ik zit nu te twijfeln tussen de Mirai en de Acer. Ze zijn echt identiek behalve dat de mirai DVI heeft. Maar nu las ik net ook de topic start even goed door, en las ik dat als een beeldscherm alleen een analoog aansluiting heeft, het eigelijk helemaal geen verlies oplevert. Het einige nadeel kan ik dan alleen verzinnen is het auto-calibiratie. Klopt dit? of zijn er (zeker) wel meer nadelen? zo ja, welke? _/-\o_ En is het de prijs verschil van ong 40 euro waard?

[ Voor 5% gewijzigd door Perzikvrucht op 14-06-2006 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-06 14:13
Heaget schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:30:
Ik zoek een 19" monitor, eentje die zowel geschikt is voor gamen als fotobewerking. Kleur is dus belangrijk, minimale Ghosting ook. Ik had de Samsung SyncMaster 930BF op het oog maar die schijnt ( in de productsurvey ) niet echt goed met kleur om te kunnen gaan. Mijn budget is ~300€.
Met zo'n budget is het kiezen, óf kleurechtheid en hoge responsetijd (PVA of IPS scherm), óf mindere kleurechtheid maar lage responsetijd (TN scherm)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

NoepZor schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:49:
[...]

Met zo'n budget is het kiezen, óf kleurechtheid en hoge responsetijd (PVA of IPS scherm), óf mindere kleurechtheid maar lage responsetijd (TN scherm)
En wil je toch beide (lage responstijd en kleurechtheid) zou je misschien wat meer geld uit kunnen geven en voor de Belinea 101920 (ref. 111919) kunnen gaan. Er zijn in dit topic in ieder geval veel positieve reviews over geschreven (zie de startpost).
matsume schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:47:
Ik denk dat ik eruit ben, het word een breedbeeld.
Nu zat ik even in pricewatch te kijken en zag ik dat de Acer AL1916Ws in prijs verlaagd was naar 195 euro. Ik zit nu te twijfeln tussen de Mirai en de Acer. Ze zijn echt identiek behalve dat de mirai DVI heeft. Maar nu las ik net ook de topic start even goed door, en las ik dat als een beeldscherm alleen een analoog aansluiting heeft, het eigelijk helemaal geen verlies oplevert. Het einige nadeel kan ik dan alleen verzinnen is het auto-calibiratie. Klopt dit? of zijn er (zeker) wel meer nadelen? zo ja, welke? _/-\o_ En is het de prijs verschil van ong 40 euro waard?
Een ander nadeel zouden kunnen zijn is dat je niet 2 pc's tegelijk kunt aansluiten op één scherm (één via vga en één via dvi) en dat je dan gemakkelijk kunt switchen tussen beide pc's.

[ Voor 23% gewijzigd door PromoX op 15-06-2006 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
PromoX schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 00:11:
Een ander nadeel zouden kunnen zijn is dat je niet 2 pc's tegelijk kunt aansluiten op één scherm (één via vga en één via dvi) en dat je dan gemakkelijk kunt switchen tussen beide pc's.
ah, maar dat komt nooit bij mij voor, en ALS het voorkomt wil ik het wel even veranderen.
Maar verder zijn er geen nadelen?(scherpte etc.), bij ALLEEN een analoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matsume schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:47: Maar nu las ik net ook de topic start even goed door, en las ik dat als een beeldscherm alleen een analoog aansluiting heeft, het eigelijk helemaal geen verlies oplevert.
Eeeh, dat is net andersom toch? Als je grafische kaart alleen analoog heeft dan heb je niks aan DVI. Ik heb me laten vertellen dat bij native resolutie het verschil niet zo groot is tussen analoog en digitaal (dat DVI dus niet 20% van de prijs waard is). Bij gebruik van andere resoluties wordt het kwaliteitsverlies dan weer snel groter. Praktijk ervaring ontbreekt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
matsume schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:20:
[...]

ah, maar dat komt nooit bij mij voor, en ALS het voorkomt wil ik het wel even veranderen.
Maar verder zijn er geen nadelen?(scherpte etc.), bij ALLEEN een analoog?
Ja, als de auto-calibratie goed werkt enzo, is dat het enige verschil.
Nadeel van vga is wel dat als je bijvoorbeeld een spel in een andere resolutie speelt, het weer opnieuw gecalibreerd moet worden (volgens mij)... en ik vind het gewoon logischer dat het bij dvi
code:
1
 digitaal --> digitaal --> digitaal
gaat in plaats van
code:
1
digitaal --> analoog --> digitaal
Al gaat het hier meer om het idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik ben weer terug van mijn weekje vakantie :)
Ik heb het topic wat doorgebladerd, maar volgens mij is er niet echt iets schokkends gebeurd toen ik weg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:57:
Hej mannen, even een paar lousy vragen: Heb ik de laatste maanden kwa allround schermen? Nog meer nieuws over aankomende technieken/verbeteringen? Hoe staat het met de nieuwe IPS panels? Ik krijg binnenkort een bak geld terug van de huurverrekening, en het wordt nu onderhand tijd voor een geschikte allrounder. Momenteel is m'n keuze nog steeds een 970/770P.
770P/970P is nog steeds de beste qua beeldkwaliteit, en is goed qua snelheid, maar als je ook films wilt bekijken dan is een monitor zoals de VP930BF beter doordat die geen overshoot heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Laat haar een tijdje werken aan een even grote monitor(als dat mogelijk is), zodat ze zelf kan testen of het groot genoeg is.
Soms merk je het pas na een tijdje namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Heaget schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:30:
Voor €300,- koop je geen monitor die(beter dan bijvoorbeeld de 930BF) geschikt is voor beeldbewerking, daar moet je minimaal €350,-(Belinea 101920) voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solvanora
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-06-2021
Wat denken jullie van deze? Volgens redelijk nieuw modelletje.

Iiyama 19" ProLite E1900S-B1 (in zwart of zilver)

- Panel TN
- Beelddiagonaal 19'' (48 cm)
- Reactietijd 5 msec
- Contrast (verhouding) 700 : 1 typical
- Helderheid (nominaal) 300 cd/m typical
- Inkijkhoek horizontal/vertical: 150/135;
- right/left: 75/75;
- up/down: 70/65
- Inkijkhoek (CR > 5) horizontal/vertical: 160/155;
- right/left: 80/80;
- up/down: 80/75

Het contrast is behoorlijk hoog voor een TN paneel en hij is op papier retesnel.

Het prijskaartje is ca 270 euro atm.

pricewatch: iiyama ProLite E1900S-B (19", 5ms, D-Sub/DVI-D, Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ziet er wel goed uit.
Hij heeft zo te zien een overdrive TN paneel(van Samsung waarschijnlijk, vanwege het contrast), maar deze E1900 is goedkoper dan de 930BF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:01
Solvanora schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:33:

- Panel TN
- Reactietijd 5 msec

Het contrast is behoorlijk hoog voor een TN paneel en hij is op papier retesnel.

Kan je wat pics posten?

Thx

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Largamelion schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:00:
[...]
Kan je wat pics posten?

Thx
Die kun je zelf natuurlijk ook opzoeken :).

Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/media/cache/11518.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/media/cache/11506.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
Klinkt wel heel aantrekkelijk! Zal is kijken of er al een review te vinden is daarvan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Laatst online: 08-06 18:09
n-i-x schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:29:
[...]

Voor €300,- koop je geen monitor die(beter dan bijvoorbeeld de 930BF) geschikt is voor beeldbewerking, daar moet je minimaal €350,-(Belinea 101920) voor betalen.
Nouja dan ga ik maar voor de 930BF en laat ik m'n andere monitor hier wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
Solvanora schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:33:

- Panel TN
- Reactietijd 5 msec
Urrghhmmm, wel reactietijd 5 msec (zwart-wit-zwart) _/-\o_
Info hier

[ Voor 12% gewijzigd door BlackiE1982 op 16-06-2006 12:44 ]

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-06 20:43
Ik ben bezig met een driver installere voor me 930BF,

Nou moet ik kiezen tussen Analog en Digital, ik gebruikt ATM een DVI kabel, wat moet ik kiezen?

En weet iemand nog een goeie niet al te dure TFT? Hij word voornamelijk gebruikt voor internetten, MSN etc. Filmpjes worden ook vaak bekeken (filmpjes op internet, 2/3 mins durende WMV's etc.), en soms worden er nog wel classic games gespeeld zoals Kaarten, Zuma etc.

[ Voor 48% gewijzigd door Aubergine op 16-06-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
DVI -> Digitaal?

De E1900 lijkt toch geen overdrive te hebben:
http://www.lesnumeriques....ma2=36&mo2=43&p2=554&ph=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aubergine schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 17:05:
Ik ben bezig met een driver installere voor me 930BF,

Nou moet ik kiezen tussen Analog en Digital, ik gebruikt ATM een DVI kabel, wat moet ik kiezen?

En weet iemand nog een goeie niet al te dure TFT? Hij word voornamelijk gebruikt voor internetten, MSN etc. Filmpjes worden ook vaak bekeken (filmpjes op internet, 2/3 mins durende WMV's etc.), en soms worden er nog wel classic games gespeeld zoals Kaarten, Zuma etc.
Als je een DVI aansluiting hebt kan je die beter gebruiken dan een analoge. Het scheelt ietsje in scherpte. Grappig dat je ook een goedkope TFT wil. Dan kies je eerder voor een scherm zonder DVI want dat kost weer 30 euro meer (of zoiets). Jij zoekt dus een 17 inch zonder DVI mogelijkheid. Daar is vast wel een topic voor bij tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-06 07:10
Ik heb gister de Acer AL1916W gekocht...

hij was het elke cent waard :D

Afbeeldingslocatie: http://www.qscom.nl/x/datas/users/10-p10009090.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-06 20:43
Anoniem: 115775 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 09:21:
[...]

Als je een DVI aansluiting hebt kan je die beter gebruiken dan een analoge. Het scheelt ietsje in scherpte. Grappig dat je ook een goedkope TFT wil. Dan kies je eerder voor een scherm zonder DVI want dat kost weer 30 euro meer (of zoiets). Jij zoekt dus een 17 inch zonder DVI mogelijkheid. Daar is vast wel een topic voor bij tweakers :)
Nee ik zoek een 19 inch, is 12 ms snel genoeg voor games zoals zuma? En films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Laatst online: 01-02 09:56
Is de Samsung 920N een goede monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aubergine schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 11:53:
Nee ik zoek een 19 inch, is 12 ms snel genoeg voor games zoals zuma? En films?
r00t schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 12:44:
Is de Samsung 920N een goede monitor?
In zijn review van de Samsung 930BF betreurde sWitche het dat hij geen 920N had gekozen :). Misschien iets voor jullie? http://tweakers.net/productsurvey/survey/2494

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Don3k schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 11:25:
Ik heb gister de Acer AL1916W gekocht...

hij was het elke cent waard :D

[afbeelding]
Is het beeldscherp etc. Ik twijfel namelijk tussen deze en de mirai, en het verschil is de prijs( 195 tov 235) en dat de mirai dvi heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Waarvoor staat "BF" (930BF, 940BF,...)? :?

[ Voor 42% gewijzigd door Conroe op 17-06-2006 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 19:46

nlboy

Alles kitz?

Mijn review over de Philips 190X6FB: http://tweakers.net/productsurvey/survey/2744#reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hmmm de 970P kost nog maar 385, wtf. Ik vraag me af waarom je nog een Belinea 101920 zou kopen als je voor een tientje of twee meer een Samsung 970P kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Yokozuna, welke monitor raad je aan i.c.m. 7900GT?
770P of 970P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
matsume schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 13:28:
[...]

Is het beeldscherp etc. Ik twijfel namelijk tussen deze en de mirai, en het verschil is de prijs( 195 tov 235) en dat de mirai dvi heeft.
Iemand zei dat als je vga hebt, geen zwarte balken kan doen (bijv bij resolutie van 1024x768 op breedbeeld), maar bij dvi wel. Klopt dit? of kan het bij vga en bij dvi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
r00t schreef op zondag 18 juni 2006 @ 09:22:
Yokozuna, welke monitor raad je aan i.c.m. 7900GT?
770P of 970P?
Maakt niet veel uit welke videokaart, de native resolutie van de 19" en 17" versie is gewoon 1280x1024. Ik zou voor de 19" gaan gezien hij maar een paar tientjes meer kost, en in praktijk is het contrast van de twee schermen volgens mij redelijk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Yokozuna schreef op zondag 18 juni 2006 @ 16:05:
[...]

Maakt niet veel uit welke videokaart, de native resolutie van de 19" en 17" versie is gewoon 1280x1024. Ik zou voor de 19" gaan gezien hij maar een paar tientjes meer kost, en in praktijk is het contrast van de twee schermen volgens mij redelijk gelijk.
Is de beeldkwaliteitvan de 770P niet beter?
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.