Hallo mede tweakers,
Na jaren gebruik te hebben gemaakt van 2 17" CRT's. Heb ik eindelijk de overstap gemaakt. Ik heb gisteren een TFT scherm gescoord en wel de MIRAI 19" breedbeeld TFT.

. Ik heb lang gezocht en getwijfeld welke tft ik zou nemen. Ik ben nog student dus hij mocht niet te duur zijn.
Nadat ik dit topic uitvoerig had doorgelezen, viel mijn oog uiteindelijk op de MIRAI. Echter, ik ben er op de een of andere manier niet zo happig op om een TFT via internet te bestellen. Ben op de een of andere manier te bang voor dooie pixels en het daarbij behorende gedoe. Toen kreeg ik een foldertje van DTC computers (te Delfzijl) binnen waar hij ook in de "aanbieding" was. (ok 20 euro duurder dan online, maar dan kan ik hem tenminste even zien). Ik daar naar binnen gehuppeld, bekeken (mooi ding zeg) en meteen de hamvraag gesteld. Wat als er dooie pixels in zitten?
Kreeg meteen het antwoord: "Geen probleem, als je iets merkt kom gewoon ff terug en we regelen het meteen" Kijk daar kan ik wat mee

.
Thuis me 2 CRT bakbeesten van tafel geveegd en de MIRAI neergezet. en ik kan maar 1 ding zeggen; OH... MIJN.... GOD!! wat een bruut ding!!
De ruimte op mijn buro is ver-6-voudigd
Verder zijn mijn eerste impressies:
- Zoals in sommige reviews al vermeld. De brightness was behoorlijk hoog. Heb ik ff versteld van 100% naar 85 % en opgelost was dat probleem.
- DVI en VGA aansluiting... ideaal natuurlijk.
- Heerlijk rustig beeld voor mij (tov de CRT's). Alles kijkt veel fijner.. tis moeilijk uit te leggen maar alles doet veel rustiger aan.
Ik ben tevens een vervend Counter strike: Source speler (kun je wel raden wat ik gister-avond heb zitten doen). En ik kan melden dat er geen sporen van ghosting te merken is. Ik wou erop letten maar werd zo meegezogen in de breedbeeld graphics dat ik het compleet vergat. Aangezien CSS ook breeedbeeld ondersteunt, ZIE je ook gewoon MEER dan op een 4:3 beeld. WOW zeg heb wel behoorlijk zitten

bij maps als de_losttemple en ook bij de_dust2 e.d.
Ik wil wel een volledige review maken met fotoos e.d. maar ben nu op me afstudeerstage en dat kan dus nu ff niet.

.
Mijn eerste conclusie na 1 avondje knoeien en spelen. Ben een tevreden man, en ik vind het scherm een echte aanrader voor mensen die eraan denken een mooie tft aan te schaffen.
...more to come...
Stephan