[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 19

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.479 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Specs zijn identiek, behalve dat de 770P een GEADVERTEERDE contrastratio van 1500:1 heeft, de 970P 1000:1. Voor de rest is alleen de grootte verschillend.

[ Voor 19% gewijzigd door Yokozuna op 18-06-2006 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-06 07:10
matsume schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 13:28:
[...]

Is het beeldscherp etc. Ik twijfel namelijk tussen deze en de mirai, en het verschil is de prijs( 195 tov 235) en dat de mirai dvi heeft.
ik weet niet beter, maar het beeld is haarscherp hier! kleuren ook goed etc. ik heb ze voor 220 ps. gekocht. 1tje met pixelgarantie en 1tje zonder. geen dode pixels op geen beide schermen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-06 16:43
De contrastratio van de 770P is niet alleen in specs hoger...
Bij 19" PVA monitoren halen in reviews vaak zo'n 900:1 tot 1000:1, en bij de 770P was het niet echt goed te meten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
r00t schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 13:29:
Waarvoor staat "BF" (930BF, 940BF,...)? :?
Dat is gewoon een deel van het typenummer, net als de '30' of '40'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 22:20:
Hmmm de 970P kost nog maar 385, wtf. Ik vraag me af waarom je nog een Belinea 101920 zou kopen als je voor een tientje of twee meer een Samsung 970P kunt kopen.
De 101920 is nog steeds €50,- goedkoper, en heeft minder last van ruis(wel weer last van backlight bleeding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Iemand ervaring met de of een idee van de kwaliteit van Hanss.G HC194D? Persoonlijk zelf nog nooit gehoord. Heb een promotiemail gekregen van de lokale shop met in de advertentie:
Hanns.G ! Zij leveren hoogstaande kwaliteit aan nooit geziene prijzen. Alle monitoren komen ook met 3 jaar on site garantie, je bent dus verzekerd van een optimale kwaliteit en service.
... en nog heel wat meer blablabla van dit scherm is goed...
Lijkt precies wel een wonderkindje zoals ze het voorstellen maar ik heb er mijn twijfels bij, gewoon al omdat ik er nog niet van gehoord heb.Prijs is wel goedkoop: 199 EUR voor de 17" en 249 EUR voor de 19" versie.

EDIT> ok ben blijkbaar niet de enige die er nog nooit van gehoord heeft: google levert welgeteld 7 hits, waarvan geen enkele review 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 19-06-2006 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06 14:18

vleesjus

echte vleesjus!

Ik ben al enkele dagen aan het zoeken geweest naar een vervanging voor mn grote lompe 19"CRT. na heel wat schermen te hebben bekeken, kwamen de samsung er vrij goed uit(930BF 940BF). Tot ik deze toevallig bij gistron zag staan (940MW). Het scherm is volgens mij nog verder niet verkrijgbaar in NL.

de Samsung 940MW :

informatie fabrikant:
http://www.samsung.com/nl...tors/multimedia/940mw.asp

Ik ben er dik tevreden mee en hier is mijn review!

1. Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
vorige scherm was een LG e900b uit begin 2002 deze nam zoveel ruimte in beslag dat ik de overstap heb gemaakt op tft. het scheelt in ieder geval al erg veel nu :D

2. Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
Tot nu toe geen dooie/slapende pixels. speciale features daarintegen wel!
- D-sub
- DVI-D (hdcp)
- Scart
- hdtv
- componenten aansluiting
- s-video
- tv tuner
- afstandsbediening om alles makkelijk te regelen :)

3. Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
De kleurweergave is ook erg goed, misschien wel beter als mn CRT. In games is het helemaal een feest met de hoge helderheid zie ik ineens veel meer details.

4. Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
Ghosting valt erg mee, heel soms zie ik wel wat maar ik geef er niet veel om. Het scherm is in iedergeval snel genoeg voor games/films.

5. Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
Wit is erg wit en zwart valt ook niet tegen. Niet zo zwart als mn CRT maar toch zeker beter dan de gemiddelde TFT

6. Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
Wit is overal even wit, zwart niet helemaal. lichte leakage aan boven- en onderzijde. als het scherm niet helemaal zwart is valt het al niet meer op. Tijdens films stoort het ook niet.

7. Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
Kijkhoek is ook beter dan verwacht. De kleur/contrast veranderd wel iets als je heel iets beweegt maar het valt niet erg op. Wel is het scherm uit elke hoek goed te lezen.

8. Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
Ook wel aardig maar niet om over op te scheppen. De knopjes klinken plastic-achtig, deze hadden wel iets zwaarder mogen klinken. De knopjes zijn ook wat lastig in te drukken.

9. Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)
De vormgeving is beter dan op de foto's ik had verwacht dat je blik continue richting de speakerrand werd getrokken maar dit valt erg mee. het aan-ledje valt bijna niet op het zit rechtsonder en is groen van kleur
het scherm:
Afbeeldingslocatie: http://img324.imageshack.us/img324/4808/afbeelding616crop2le.th.jpg

extreme kijkhoek:
Afbeeldingslocatie: http://img439.imageshack.us/img439/1047/afbeelding6154qn.th.jpg

"entertainment mode"
Afbeeldingslocatie: http://img457.imageshack.us/img457/8739/afbeelding6170uh.th.jpg

afstandsbediening:
Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/1362/afbeelding618small1bm.th.jpg

10. Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.

voordelen:
- veel aansluitmogelijkheden oa component, televisie, hdtv.
- haarscherp
- goed beeld op de "niet standaard" resolutie
- erg goede kijkhoek voor een TN paneel
- weinig ghosting
- "out-of-box" instellingen zijn al erg goed

nadelen:
- navigeren door het menu traag met de toetsen. met afstands bediening wel snel
- speakerbalk valt niet bij iedereen in de smaak

[ Voor 6% gewijzigd door vleesjus op 20-06-2006 10:20 ]

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-06 21:53
Ik ben van plan om de Acer AL1951Cs te gaan kopen...

Heeft iemand hier mischien ervaring mee en weet iemand of het scherm ghosting heeft want ga hem namelijk vooral gebruiken om te gamen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wibs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:04
Ik heb die 940MW als tijdelijke swap van Samsung voor mijn 970P gekregen. Morgen gaat ie weer weg.

De kijkhoek tov de 970P is echt veel slechter, je moet echt recht voor de 940MW gaan zitten. Verder is de 940MW nogal traag in het vinden van zijn videoverbinding. Zoeken naar DSUB duurt gewoon erg lang, net als het switchen tussen TV en DSUB.

De 940MW heeft verder wel goede kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Yokozuna schreef op zondag 18 juni 2006 @ 18:47:
Specs zijn identiek, behalve dat de 770P een GEADVERTEERDE contrastratio van 1500:1 heeft, de 970P 1000:1. Voor de rest is alleen de grootte verschillend.
970P heeft 6bit per pixel met dithering. [url=http://geocities.com/icecow88/970p-dithering-en.html[/url] artikeltje hierover
De 770P zeer waarschijnlijk 8bit. (262K tegen 16,7 Miljoen kleuren)
Qua buitenkant lijken de 770p en de 970p erg op elkaar maar qua panel/electronica zijn ze verschillend. Het prijsverschil lijkt zo klein, maar ik heb bewust voor de 17" gekozen. (Dan wel voor de F-S P17-2 die ik volgende week hoop binnen te krijgen. Maar die heeft hetzelfde panel. Alleen vanwege uiterlijk en aansluitingen in de monitor ipv een los kastje heb ik voor deze gekozen)

[ Voor 46% gewijzigd door Shiver23 op 20-06-2006 19:55 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik had een vraag over de Mirai (naam weet ik niet) breedbeeld en de Acer AL1916Ws breedbeeld.
Ze zijn identiek aan elkaar? behalve dat de mirai dvi heeft?(wat ik hier lees maakt dat niet veel uit aangezien de acer alleen d-sub heeft, heeft dat bijna geen nadeel, alleen de auto, of meer?)

En kan de mirai kantelen(niet-pivot) maar naar achteren/voren, zoiets: / of \ ? en de acer? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:49

HerrJP

!!!!!

Heeft iemand ervaring met de sony SDM-X95K ?

De specs zien er namelijk veelbelovend uit....

Op Google heb ik al naar reviews gezocht maar ik kon er weinig duidelijk uit worden.

-o-o-0-o-o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ziet er netjes uit. Is een MVA scherm. Dus reken maar op een trage reactietijd. Kan namelijk niets vinden over overdrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJP
  • Laatst online: 15:49

HerrJP

!!!!!

de reactie tijd is 8ms...

Ik vroeg me alleen af of die 1500:1 niet een beetje overdreven is?!

-o-o-0-o-o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
1500:1 is wel mogelijk, maar sony heeft ook wel eens een 1000:1 monitor gehad die in de praktijk bij 400:1 bleef stegen, dus ik zou de reviews even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Shiver23 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:34:
[...]

970P heeft 6bit per pixel met dithering. [url=http://geocities.com/icecow88/970p-dithering-en.html[/url] artikeltje hierover
De 770P zeer waarschijnlijk 8bit. (262K tegen 16,7 Miljoen kleuren)
Qua buitenkant lijken de 770p en de 970p erg op elkaar maar qua panel/electronica zijn ze verschillend. Het prijsverschil lijkt zo klein, maar ik heb bewust voor de 17" gekozen. (Dan wel voor de F-S P17-2 die ik volgende week hoop binnen te krijgen. Maar die heeft hetzelfde panel. Alleen vanwege uiterlijk en aansluitingen in de monitor ipv een los kastje heb ik voor deze gekozen)
zou de 770P echt 8 bit kleuren hebben?
Van de 970P werd eerst ook gezegd dat ie 8 bit was, dus op specs moeten we niet afgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Laatst online: 19-12-2024

TetsuoShima

low energy output

Toevallig dat ik dit net aan het lezen was. :)

Samsung zelf, zegt niets over het aantal bits, alleen over het aantal kleuren. Ik weet niet of dat ze het verkeerd zeggen of dat ze idd een techniek hebben die ervoor zort dat 6 bit panels echt 16.7M kleuren kunnen weergeven ipv 16.2M.

Samsung heeft ook een 19" TN met 16.7M kleuren...Dus beide opties zijn mogelijk, ofwel geven ze consequent verkeerde info, ofwel gebruiken ze hun techniek bij PVA en TN schermen...

Ook bij de 17" schermen staat geen verdere info. Ik vind dit wel een beetje verontrustend. Vroeger kon je zeker zijn, dat als je een VA scherm had, je 8 bits had, nu???

Heeft iemand hier met een 970P dit al kunnen bevestigen/ontkennen?

Ik heb het op mijn VP191s getest, en ik zie niks van dithering, dus AUO schijnt nog veilig te zijn (scherm is wel niet meer zo recent, maar ik schat dat de VP930 redelijk identieke resultaten zou opleveren).

Enkele links naar panelen van Samsung:

19"TN
19"PVA
17"PVA

Ook bij AUO vermeldt men geen bits, alleen kleuren. Bij Viewsonic stelt men echter dat de VP930 8 bits is, maar bij Samsung zegt men niets over het aaltal bits van de 970P...

Ik heb ook wat rondgelezen op andere fora, en daar stelt men dat Samsung ronduit liegt over het aantal kleuren en dat het eigenlijk maar 16.2M is... Dat is echter alleen een stelling, bewijs heb ik nog nergens gezien...

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
TetsuoShima schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 07:03:
Toevallig dat ik dit net aan het lezen was. :)

Samsung zelf, zegt niets over het aantal bits, alleen over het aantal kleuren. Ik weet niet of dat ze het verkeerd zeggen of dat ze idd een techniek hebben die ervoor zort dat 6 bit panels echt 16.7M kleuren kunnen weergeven ipv 16.2M.

Samsung heeft ook een 19" TN met 16.7M kleuren...Dus beide opties zijn mogelijk, ofwel geven ze consequent verkeerde info, ofwel gebruiken ze hun techniek bij PVA en TN schermen...

Ook bij de 17" schermen staat geen verdere info. Ik vind dit wel een beetje verontrustend. Vroeger kon je zeker zijn, dat als je een VA scherm had, je 8 bits had, nu???

Heeft iemand hier met een 970P dit al kunnen bevestigen/ontkennen?

Ik heb het op mijn VP191s getest, en ik zie niks van dithering, dus AUO schijnt nog veilig te zijn (scherm is wel niet meer zo recent, maar ik schat dat de VP930 redelijk identieke resultaten zou opleveren).

Enkele links naar panelen van Samsung:

19"TN
19"PVA
17"PVA

Ook bij AUO vermeldt men geen bits, alleen kleuren. Bij Viewsonic stelt men echter dat de VP930 8 bits is, maar bij Samsung zegt men niets over het aaltal bits van de 970P...

Ik heb ook wat rondgelezen op andere fora, en daar stelt men dat Samsung ronduit liegt over het aantal kleuren en dat het eigenlijk maar 16.2M is... Dat is echter alleen een stelling, bewijs heb ik nog nergens gezien...
Ik heb hier een 970P staan en dat is een 6bit met dithering (+/- 1,5 mnd oud). Kwa kleuren zit hij denk ik op de 16.2M want als ik een color gradient bekijk is het kleurverloop een beetje "hakkerig"

[ Voor 5% gewijzigd door RAF1 op 21-06-2006 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

het vreemde met de 970p is dat het mogelijk is dat het panel wel 8bits is. Maar de electronica is in ieder geval 6bits. bij de 17inch van FS staat in de specs 8bit. omdat de 770p hetzelfde panel heeft kun je er wel vanuit gaan dat die ook 8bit is. tenzij samsung hele rare dingen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179872

TetsuoShima schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 07:03:Ik weet niet of dat ze het verkeerd zeggen of dat ze idd een techniek hebben die ervoor zort dat 6 bit panels echt 16.7M kleuren kunnen weergeven ipv 16.2M.
Als ze een compressiemethode gebruiken om naar 6 bits te komen is het niet spannend of de decompressie 16.2 of 16.7M kleuren geeft. Het resultaat is hetzelfde. Misschien hebben ze de decompressie aangepast zodat ze in de specificatie 16.7 kunnen zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 179872 op 21-06-2006 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
TetsuoShima schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 07:03:
(knip)
Jammer genoeg heeft viewsonic toegegeven dat de VP930 6 bit + dithering is(weet even niet meer waar, maar ik weet wel zeker dat het om de VP930 ging).
Dankzij een of ander regeltje kunnen ze blijkbaar bij 6 bit + 2 bit dithering in de specs zetten dat het 8 bit is, dus op de specs hoeven we niet meer te letten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

Nou, zo leer ik ook nog eens wat bij.. :)

Ben ik toch wel effe blij dat ik dan nog net een vp191 heb gekocht voordat de vp930 uitkwam. :)

Dus idd, de specs kunnen we nu ook wel vergeten. Hopen maar dat reviews van de volgende schermen testen hoeveel bits een scherm nou echt is... Of je moet geld genoeg hebben om een dure Eizo te kopen, dan zit je altijd wel goed. :p

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178916

Klopt het dat je de Samsung 940MW ook als TV kan gebruiken, lijkt er wel op als ik je review zo lees en de componenten bekijk? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 19:53
tsja, vraag me af wat het nu voor een afbreuk doet aan de vp930. In de meeste reviews komt hij nog steeds als best naar boven. 6 bit of 8bit, beste = beste. Voordat dit bekend was zag niemand het verschil kennelijk (of nauwelijks), nu het wel bekend is lijkt me het verschil nog steeds nauwelijks zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik denk dat 6 bit vs 8 bit door veel mensen inderdaad een beetje overdreven wordt, terwijl er juist weer minder wordt gekeken naar de kleurweergave zelf en de kijkhoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonlamp
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-06-2023
n-i-x schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:38:
Jammer genoeg heeft viewsonic toegegeven dat de VP930 6 bit + dithering is(weet even niet meer waar, maar ik weet wel zeker dat het om de VP930 ging).
Dankzij een of ander regeltje kunnen ze blijkbaar bij 6 bit + 2 bit dithering in de specs zetten dat het 8 bit is, dus op de specs hoeven we niet meer te letten...
Staat in deel 18

edit: dit artikel van TFT Central is ook interessant.

[ Voor 11% gewijzigd door neonlamp op 22-06-2006 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Die is zeker intressant, morgen ga ik em maar eens in de TS zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Laatst online: 19:10
Ik zou voor m'n ouders een schermpje moeten kopen, vooral voor internet gebruik en het bekijken van foto 's... iets anders doen ze niet echt op die pc.

k Dacht aan een mooie 19" voor niet meer dan 300euro, maar de meesten zijn TN panelen terwijl ze volgens mij beter af zijn met een MVA paneel.

Voorlopig had ik volgende 3 schermen in gedachten:

- Samsung Syncmaster 920n voor 295euro.
- Acer 1916as voor 260euro.
- Acer 1917as voor 285euro.

Acer vind ik persoonlijk wel het mooiste van design, dus waarsch wordt het eentje van die 2.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Nu online
Ik heb een vraag aan de mensen met een 19" tft(normaal) (en die misschien ook een 19" breedbeeld hebben gehad):

Mijn vraag is: Is het niet wat te groot op een resolutie van 1280x1024?
Dat hoor ik namelijk van een aantal mensen. En wat zijn de redenen dat jullie toch voor een normale 19'' zokm gegaan en niet voor een breedbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Te groot?
Voor windows-werk had de resolutie inderdaad iets hoger gemogen(1400x1050 ofzo), maar voor games en films maakt de resolutie niet zoveel uit voor de grootte, aangezien het toch allemaal beeldvullend wordt gemaakt.

Waarom 5:4?
Meerdere redenen:
1. Toen ik mijn monitor kocht was er geen 19" breedbeeld.
2. Omdat het beeldoppervlakte groter is dan bij een 19" breedbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

hé, goeie review/samenvatting/artikel/... :)

Vat ook meteen samen waarom ik het niet zo heb op 6 bit schermen...

We hebben thuis maar 1 TV en die wordt nog wel eens ingepikt, dus dan stap ik maar achter m'n pc en kijk daarop naar m'n dvd'tje of zo, met die 6 bit schermen zie je meer 'ruis' op donkere achtergronden. Nu, een beetje ruis vind ik wel authentiek, geeft je een beetje cinema gevoel, maar we hebben thuis ook een TN en daarop is het beeld echt een pak minder, nu dat is geen goede vgl. TN 6 bit tegen VA 6 bit, maar het maakt me toch achterdochtig, zeker als je leest wat ze in reviews schrijven.

Het was ook wel enigzins te verwachten dat ze naar 6 bit zouden evolueren, nu 19" mainstream aan het worden is en de prijzen gedrukt moeten worden, maar dan verbaast het mij toch wel weer dat ze wel TN's maken met 8 bit...

Ik hoop maar dat mijn schermpie nog een jaartje of 3 meegaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Als ik het artikel goed begrijp, dan zijn de 16,7 miljoen kleuren TN's niet echt 8 bit, maar 6 bit + 3 bit dithering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 21:58

V3g3ta

Fueled by Games!

Net mijn nieuwe Samsung Syncmaster 940BW binnen. Zal er later vandaag of morgen een review over schrijven, maar mijn eerste reactie is zeer positief!

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102261

Ok, ik ben er erg benieuwd naar, want ik aarzel nog of ik de Mirai zal kopen of die Samsung 940BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

n-i-x schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:25:
Als ik het artikel goed begrijp, dan zijn de 16,7 miljoen kleuren TN's niet echt 8 bit, maar 6 bit + 3 bit dithering.
Nou ze weten het zelf niet zo goed over Samsung, er staat alleen een stukje over waar ze in discussies tegenkomen op het net:
quote: TFT Central
While it is hard to get any confirmed information from the manufacturers, it would seem that perhaps some modern TN Film panels now offer a full 8 bit colour depth, and perhaps negate the need for dithering technology. This is a good sign, and thanks to overdrive, response times still remain very low on TN models. Discussions across the internet seem to suggest that TN Film panels are either 6-Bit with FRC, or 6-Bit extended to 9-Bit, offering 16.7 million colours on paper. Either way, it looks as if there have been changes in TN Film recently, and dithering has become far less common.
Een stukje verder bij PVA panels staan er nog een paar quotes van een forum-user, die bevestigt wat in de quote hierboven staat over 6+3, maar er staat niets over wat Samsung zelf zegt... Buiten dat ze er niets over zeggen :p

Over Benq staat er echter, wat zij schrijven, een feit te zijn:
quote: TFT Central
BenQ's tech support have confirmed that "The FP202W uses a TN panel with 8-bit drive giving full 16.77 million colours. Dithering only achieves 16.2 million colours."
Mijn punt: als je nu een TFT koopt en je kijkt naar de specs, dan weet je eigenlijk nog niet wat je krijgt want de producenten geven 'slechte' info over hun eigen produkten... Als je het geen probleem vindt en je 'snel' tevreden bent, kan je voor 350 euro een mooi schermpje hebben, maar voor die mensen die 500+ euro aan een scherm uitgeven, weet ik dat ze echt wel zekerheid willen dat ze 'niet belazerd' worden...

Dus uiteindelijk, wat ik concludeer is, als je een 'top-scherm' wil dan moet je een Eizo kopen, daar schrijven ze er tenminste bij hoeveel bits hij is (vermits ook ViewSonic 6 bits is bij Overdrive, dat waren mijn twee vorige kandidaten: Samsung en ViewSonic, vooral dan ivm de garantie die ze bieden want de panelen zelf zijn in de meeste gevallen toch voornamelijk gelijk tov andere merken), en niet enkel de reproduceerbare kleuren, 6+3 is nog altijd met dithering en goed, de kwaliteit van dithering is erop vooruit gegaan, maar het is nog altijd niet zo goed als gewoon 8 bit... Nu als je je scherm alleen gebruikt voor spelletjes of als windows desktop, dan zal dat allemaal niet zoveel uitmaken, maar als je begint met fotos/films/bewerking/... en je wil daarbovenop ook nog spelletjes, dan maakt het wel uit...

Tja, je kan natuurlijk ook nog altijd 2 schermen met verschillende specs kopen... Ik vind het alleen jammer dat marketing altijd voorang krijgt boven techniek... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
TetsuoShima schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 01:35:
Mijn punt: als je nu een TFT koopt en je kijkt naar de specs, dan weet je eigenlijk nog niet wat je krijgt
Mee eens, daarom heeft GoT ook 3 topics over LCD monitoren waarin zoveel mogelijk reviews en userreviews worden verzameld.
Het is trouwens niet nieuw dat de specs niet alles zeggen...
Het gebeurt vrij vaak dat het contrast lager is dan volgens de specs, De ikijkhoeken zijn een vage boel(vooral omdat er verschillende normen zijn voor het meten), en de snelheid is eigenlijk gewoon niet samen te vatten in één getal.
Verder kan je in de specs niks vinden over de kleurechtheid(deltaE enzo), terwijl dat best belangrijk is als je een goede beeldkwaliteit wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152030

Ik weet niet of deze vraag hier hoort, of in het topic over de desbetreffende software, maar ik gok op het eerste. Ik doe regelmatig aan video/fotobewerking, maar dit is meer een leuke hobby en af en toe klein (lees: slecht) betaald door mensen die vragen naar mijn diensten. Ik heb twee vragen.

1. Is een tweede beeldscherm voor videobewerken handig?
2. Mijn budget is 600 a 800 euro. Naast videobewerking, wil ik er ook op gamen, tekstverwerken etc. Eigenlijk een all rounder.

Graag jullie advies. 1x goed scherm of 2x minder goed maar functioneler? Momenteel gebruik ik een redelijk oude CRT met Adobe Premiere Pro 2.0. Waanzinnig hoge eisen aan een beeldscherm lijk ik dus niet te stellen, maar ik wil wel het idee hebben dat ik met redelijk goede kwaliteit te maken heb. Budget hoeft niet volledig benut te worden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

Nou, met 800 euro kan je bijna doen wat je wil... Je kan 2 schermen kopen voor dat geld, bijvoorbeeld 1 overdrive TN TFT scherm voor gaming én een PVA scherm (à la 193p, maar alleszins géén overdrive en zeker hoge beeldkwaliteit) of je kan 1 heel duur scherm kopen, bijvoorbeeld een 21' Eizo S-PVA scherm (kan misschien wel ietsje duurder zijn 900 euro of zo) maar dan heb je ook wel een prachtig high end beeldscherm wat alles kan wat je je maar kan voorstellen (buiten rondhuppelen :p ).

Als je liever minder uit geeft is 2 schermen misschien een goed idee, verder is 2 beeldschermen ook heel handig om mee te werken. Een 21' scherm (1600x1200) heeft daarentegen ook zijn voordelen, moeilijk om te zeggen wat het handigste is voor jou... Ik zou enerzijds geneigd zijn om voor 1 Eizo te gaan gewoon omdat het scherm wat ik in gedachten heb zo fantastisch is, maar anderzijds lijkt het me én goedkoper én in het algemeen handig om 2 schermen te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152030

Zoals ik al zei ben ik op dit moment een vrij oude CRT gewend, dus heb geen zin om een paar honderd euro extra uit te geven voor minimale verschillen. :P

Ik ben sowieso nog van plan een laptop te gaan kopen, dus áls ik dan nog een tweede beeldscherm nodig zou hebben, zou het dan mogelijk zijn mijn toekomstige laptop voor die (incidentele) gevallen te gebruiken?

Nogmaals, ik ben een Nederlander en wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. :P Persoonlijk zat ik te denken aan een hoge Syncmaster. Persoonlijk zie ik bijvoorbeeld het nut van een 21" niet wanneer je er de hele dag dicht op zit.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 152030 op 24-06-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

hehe, ivm met 21" TFT, zou ik zeggen dat het nut zit in de resolutie. TFT's hebben een vaste resolutie voor 19" is dat meestal 1280x1024, voor 21" 1600x1200. Verder heeft het idd gn nut (tja als er 1600x1200 19" TFt's zouden zijn, zouden de lettertjes misschien standaard te klein zijn of zo).

ivm met die 2 schermen, ik dacht dat je bedoelde óf 2 mindere schermen óf 1 high end scherm, maar de prijs is meer van belang?

In dat geval kom je met 300 á 400 euro ook wel toe voor een VA scherm (ivm goede kleuren en kijkhoek lijkt me een VA scherm interessant voor fotobewerking, alhoewel dat een hoge resolutie ook best wel belangrijk is voor gedetailleerde fotobewerking)... Al naargelang hoeveel belang je hecht aan bepaalde zaken, kan je idd voor Samsung gaan al dan niet met overdrive (ivm gaming). :)

Welke specifieke monitor?

Ik zou denken in de categorie:

Samsung 970P
ViewSonic VP930
Eizo S1910
Eizo S1931
Eizo L768
Eizo L788

De Eizo's zijn de duurdere keuze, ca 100 euro meer (tov 400 voor Samsung en ViewSonic) voor de L serie en 150 voor de S serie. De S serie is met overdrive, dus goed voor alles, de L serie is zonder roverdrive, dus extra goed in stilstaande beelden, maar niet geschikt voor bv gaming. Voor zover ik weet gebruikt Eizo Samsung panelen, maar hebben ze superieure electronica in het scherm (op gebied van kleuren en zo, op gebied van snelheid zijn ze trager, gerelateerd misschien?).

[ Voor 3% gewijzigd door TetsuoShima op 24-06-2006 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Nu online
Anoniem: 102261 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 23:23:
Ok, ik ben er erg benieuwd naar, want ik aarzel nog of ik de Mirai zal kopen of die Samsung 940BW
Even een vraagje, waarom zou iemand voor de 940BW gaan als je ook kan kiezen voor de goedkoper(~40 euro goedkoper) en alleen maar verschil heeft in 4 ms tov 8 ms.. maar wat ik van mensen hoor heb je ook geen (merkbare) ghosting bij 8ms.. en om daar nou 40 euro meer voor te betalen 8)7 .. ik twijfelde zelf tussen de mirai en de acer, maar ik denk dat ik de acer ga halen. Dit komt vooral omdat deze alleen een analoog aansluiting heeft, dus "eigelijk" geen kwaliteit verlies(omdat die erg goed zijn). Als enige nadeel dat je geeen auto caliberen hebt, maar dat stel je ook maar 1x in. (er is nog 1 nadeel als je 2 pc's wilt aansluiten, maar dat heb ik niet, dus voor mij geen nadeel). Mijn vraag aan de 940BW bezitter(s) en aan jou waarom je twijfelt?(misschien is er wél wat wat ik over het hoofd heb gezien ;)) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil graag meer weten over de 940BW omdat die er mooier uitziet en volgens mij in hoogte verstelbaar is en ik Mirai een wat duister merk vindt (ook al is dat net echt gefundeerd). Verder is niet iedereen heel positief over de Mirai. Maar zoals je zegt, het is wel 40 euro meer en ik heb dus ook mn twijfels of die Samsung dat waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Hier dan mijn review over de Samsung Syncmaster 940BW!

Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)

Mijn vorige scherm was een Samsung Syncmaster 710T, een 17"inch tft.
Dat scherm heb ik ruim een jaar gehad. Het verschil met mijn nieuw scherm is uiteraard de groote, van 17 naar 19 inch, en natuurlijk heb ik nu een breedbeeld-scherm.

Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?):

Het beeldscherm heb ik gekocht bij www.komplett.nl, daar was het scherm ruim op voorraad.
Wat me een beetje tegenvalt van Komplett is dat ze niet van te voren willen controleren op dode pixels. Ze geven je de pixelgarantie van de fabrikant, in dit geval die van Samsung, en dat betekent dat je iets van 5 dode subpixels en 2 dode pixels mag hebben. Ik heb me daar verder niet in verdiept en op goed geluk het scherm besteld voor 306 euro inclusief verzendkosten.
Eenmaal aangesloten gecontroleerd op dode pixels, en gelukkig was er geen één, een perfect schermpje dus.
Speciale features? Het scherm is in hoogte verstelbaar en licht kantelbaar.
Wat misschien speciaal is voor sommige mensen is "Natural color", "Magic-Bright2" en "Magic Tune". Hiermee zijn onder andere de kleuren te calibreren.
Verder standaard D-sub en DVI ingang (met HDCP)

Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?):

De kleurweergave is bijzonder natuurgetrouw in mijn ogen. De kleuren zijn helder en zuiver!

Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen):

Ghosting had ik met mijn vorige scherm niet, dat was een 12ms scherm. Dus ik ging er vanuit dat het met dit 4ms scherm ook niet het geval was, en daar had ik gelijk in. Ik gebruik het scherm om te gamen, en om film's te bekijken. Bij beide gaat dat uitstekend, zonder enige vorm van ghosting!
Misschien krijg ik er last van als ik een geestige film ga bekijken.. :P

Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?):

Contrast en helderheid zijn standaard eigenlijk al goed. Voor diegene die het nog wat anders willen instellen zijn er nog genoeg mogelijkheden om het een en ander te veranderen. Helderheid staat standaard op 75%, wat al behoorlijk helder kan zijn, zelf heb ik dit veranderd naar 60% wat voor mij
persoonlijk het beste uitzag.

Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?):

Wit is zeker overal wit, wat ook geld voor alle andere kleuren! Backlight leakage is een klein beetje aanwezig aan de boven en onderkant, dit zie je alleen als het scherm volledig zwart is en ik ervaar het zeker niet als storend.

Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant):

De kijkhoek is eigenlijk gewoon goed, ik kan zo 4 á 5 stappen ervan af stappen en het blijft goed.
De kijkhoek is beter dan mijn vorige scherm.

Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking ):

Uitstekend! Het scherm voelt sterk en stevig aan en staat stevig op zijn voet!
De knopjes zitten stevig en hebben totaal geen speling. De afwerking is meer dan uitstekend, het ziet er uitermate goed uit!

Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?):

De vormgeving is in mijn ogen echt design, met zijn smalle rand, goede afwerking en kleurkeuze.
Zo is het aan/uit ledje blauw, wat ik mooier vind dan het groene dat ik eerst had, en ook goed aansluit op de rest van mijn apparatuur.
Het is niet fel en niet storend.

Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen:

Voordelen:
- De prijs, je hebt goedkopere schermen, maar deze is zijn geld dubbel en dwars waard!
- Strak design
- Dunne rand
- Mooie, natuurgetrouwe kleuren
- Absoluut Game en Movie scherm
- In hoogte verstelbaar en kantelbaar

Nadelen:
- Voor zover zou ik er niet een kunnen opnoemen.

Enkele foto's:

Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/8061/voorkant0my.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/9228/zijkant6cs.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/926/achterkant1ax.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/8817/knopjeslicht2hx.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/3561/knopjesdonker0jp.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/8229/game8po.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/4513/movie18nl.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/2442/movie27gv.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/5560/overall0wx.th.jpg

Dit is mijn eerste review, op of aanmerkingen zijn welkom.
De foto's zijn gemaakt met een Canon Powershot S40 (deze heb ik hiervoor geleend, dus ze zullen niet perfect zijn aangezien het de eerste keer werken was met die camera) en met een Sony Ericsson W810i.

Over de vraag of je nou voor de Acer, Mirai of Samsung moet gaan...
Acer maakt zover ik weet goede kwaliteit schermen en mocht je aan een D-Sub en een iets minder mooi scherm genoeg hebben, dan zou dat de monitor voor jou kunnen zijn. Het prijsverschil met de Samsung is ook ongeveer 100 euro, laat dat ook meetellen.

Mirai? Ik weet er niks van en het klinkt idd een beetje duister, wacht liever wat reviews af voordat je ervoor kiest.

Verder raad ik eigenlijk iedereen aan die een goede snelle en mooie 19" breedbeeld wil hebben voor de samsung te gaan. Daar krijg je absoluut geen spijt van ;)

[ Voor 13% gewijzigd door V3g3ta op 25-06-2006 06:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Nu online
Mooie review! Ook lekker met veel foto's :D
Maar over de mirai kun je (best) veel reviews vinden op de frontpage, bij productsurvey's hoor. Ook kan je daar een aantal van Acer vinden.

Edit: ik zat net even de productsurveys van de mirai te lezen, en las opeens dat er nog een scherm is die ook geen dvi heeft(net als de acer) maar die er precies zo uit ziet als de mirai, voor 199 euro. Dus als je de Acer lelijk vind, kan je die kopen(als dvi je niks boeit, in mijn geval dus), naam van het scherm:

Captiva E1902 wide

Misschien iemand ervaring mee?

[ Voor 55% gewijzigd door Perzikvrucht op 25-06-2006 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Laatst stond er op tweakers geloof ik een stukje over prijsverlagingen van 19" monitoren. Helaas kan ik het niet meer terugvinden. Weet iemand misschien wanneer ongeveer die prijsverlagingen komen? Als je bijvoorbeeld de Samsung 940BF hebt...die kost nu 320,-. Hoeveel zou die ongeveer na de prijsverlaging kosten? Dan weet ik of het wachten de moeite waard is:-)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

BvK P4 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:09:
Laatst stond er op tweakers geloof ik een stukje over prijsverlagingen van 19" monitoren. Helaas kan ik het niet meer terugvinden. Weet iemand misschien wanneer ongeveer die prijsverlagingen komen? Als je bijvoorbeeld de Samsung 940BF hebt...die kost nu 320,-. Hoeveel zou die ongeveer na de prijsverlaging kosten? Dan weet ik of het wachten de moeite waard is:-)
Hier het betreffende bericht.
Volgens een onderzoek van DisplaySearch zullen lcd-leveranciers als BenQ, Acer en Dell zich nog deze maand aan stevige prijsdalingen wagen. Met name van 17"-monitoren zouden grote voorraadoverschotten bestaan, en volgens Acer Benelux-topman Marc Pauly zou de prijs van dergelijke platte computerschermen wel eens onder de tweehonderd euro kunnen stabiliseren. De 19"-varianten zullen naar verwachting een vergelijkbare duikeling maken: de kostprijs van zulke schermen ligt niet veel hoger dan die van de 2" kleinere broertjes, en prijzen die structureel onder de 300 euro liggen zijn dan ook zeker mogelijk.
Of dit daadwerkelijk op de korte termijn gaat gebeuren is natuurlijk nog maar de vraag. Misschien is het voor mij dan wel eindelijk 's een goed moment om ook 's een tft te kopen...

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 06:22
Een tijdje terug (1,5 maand) heb ik een review gemaakt over de Acer AL1923.

Daarin gaf ik aan dode subpixels te hebben. Ik heb hem toen terug gebracht naar de winkel en deze heeft hem weer aangeboden bij Acer. Na 1,5 maand mijn monitor kwijt te zijn geweest, heb ik hem gisteren opgehaald en vandaag geinstalleerd.

Op de reparatiewerkbon staat:

Clean,

Interruption eliminates, equipment cleaned, test of ok

Dus je zou denken dat alles weer OK is. Maar wat schetst mijn verbazing. Hij is nog steeds precies hetzelfde als 1,5 maand geleden. :(
Morgen ga ik zelf maar even bellen met Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
PromoX schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:15:
[...]

Hier het betreffende bericht.

[...]

Of dit daadwerkelijk op de korte termijn gaat gebeuren is natuurlijk nog maar de vraag. Misschien is het voor mij dan wel eindelijk 's een goed moment om ook 's een tft te kopen...
Bedankt! Er staat nog deze maand..dus dat zou mooi zijn. Dan haal ik weer een LG L1970H _/-\o_

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de knoop maar doorgehakt, vanmiddag de Mirai widescreen gehaald bij Mycom, eerste indruk is erg positief in ieder geval! Helaas wel een beetje backlight leakage onder en bovenaan, maar tot nu toe geen defecte pixels kunnen bespeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Anoniem: 102261 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:05:
Ik heb de knoop maar doorgehakt, vanmiddag de Mirai widescreen gehaald bij Mycom, eerste indruk is erg positief in ieder geval! Helaas wel een beetje backlight leakage onder en bovenaan, maar tot nu toe geen defecte pixels kunnen bespeuren.
Ga je een review schrijven? ... zou mooi zijn aangezien ik ook op het punt sta een 19" ws te kopen voor m'n ouders :) .

*Edit: na het lezen van meedere 940BW reviews lijkt deze me eigenlijk een stuk interessanter, hij kost natuurlijk wel een kleine 100 euro meer, maar dat heb ik wel over voor alle extra 's.

[ Voor 20% gewijzigd door Largamelion op 27-06-2006 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

Mickman schreef op zondag 25 juni 2006 @ 17:46:
Een tijdje terug (1,5 maand) heb ik een review gemaakt over de Acer AL1923.

Daarin gaf ik aan dode subpixels te hebben. Ik heb hem toen terug gebracht naar de winkel en deze heeft hem weer aangeboden bij Acer. Na 1,5 maand mijn monitor kwijt te zijn geweest, heb ik hem gisteren opgehaald en vandaag geinstalleerd.

Op de reparatiewerkbon staat:

Clean,

Interruption eliminates, equipment cleaned, test of ok

Dus je zou denken dat alles weer OK is. Maar wat schetst mijn verbazing. Hij is nog steeds precies hetzelfde als 1,5 maand geleden. :(
Morgen ga ik zelf maar even bellen met Acer.
Defecte (sub)pixels kunnen niet 'gemaakt' worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Nu online
Largamelion schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 08:29:
[...]
Ga je een review schrijven? ... zou mooi zijn aangezien ik ook op het punt sta een 19" ws te kopen voor m'n ouders :) .

*Edit: na het lezen van meedere 940BW reviews lijkt deze me eigenlijk een stuk interessanter, hij kost natuurlijk wel een kleine 100 euro meer, maar dat heb ik wel over voor alle extra 's.
Wat voor extra's dan? Ik kan alleen merken(aan de specs dan) die 4ms tov de 8 ms van mirai/acer _/-\o_ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
matsume schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:25:
[...]

Wat voor extra's dan? Ik kan alleen merken(aan de specs dan) die 4ms tov de 8 ms van mirai/acer _/-\o_ ?
Verstelbaar in hoogte, minder backlight leakage, DVI ingang, HDCP support... en volgens de reviews die ik op internet vind een zeer goed scherm met weinig negatieve punten. Over de Acer lees ik net iets meer negatieve zaken en wat me het meest stoort is dat je hem niet in hoogte kunt regelen... niet veel zin om er iets onder te zetten :r .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Nu online
Largamelion schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:14:
[...]
Verstelbaar in hoogte, minder backlight leakage, DVI ingang, HDCP support... en volgens de reviews die ik op internet vind een zeer goed scherm met weinig negatieve punten. Over de Acer lees ik net iets meer negatieve zaken en wat me het meest stoort is dat je hem niet in hoogte kunt regelen... niet veel zin om er iets onder te zetten :r .
Wat houd HDCP support precies in? Uhm verstel baar in hoogte is wel een nadeel, maar ik snap niet precies waarom je dat zou willen, ik bedoel de scherm is vast niet te laag..?
DVi ingang vind _ik_ geen nadeel omdat je over kunt lezen, en iemand uit mijn msn lijst vind het ook (heeft de mirai), dat er geen verschil in zit, het enige wat hij opmerkte was dat je neit via de drivers(van hem nvidia) zwarte balken kon instellen op een 4:3 resolutie. Scherpte merkte hij niet van. Dat backlight leakage is dan wel een nadeel, maar om daar nou 100 euro voor te betalen(en voor die andere, waarvan ik de hoogte verstelbaarheid ook een echte nadeel vind), vind ik een beetje (erg) veel.

De mirai heeft ook DVI, dus miss zou je daarvoor kunnen gaan, die is dacht ik zo 235.
Ik denk zelf dat ik de acer neem, aangezien de nadelen die jij noemt niet echte nadelen voor mij zijn, en ben ook geen rijke lui jongetje(van 14 :9 ) die daarvoor 100 euro extra geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokey!
  • Laatst online: 06-06 10:38
Ik ga binnekort een nieuwe TFT kopen want ik zit nu met een brakke 15 inch.
Ik zit te twijfelen tussen de samsung 930BF en de samsung 940BF.
Is de 940BF nou echt die extra 40 euro waard of is er eigenlijk maar weinig verschil en kan ik dus net zo goed de 930BF kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Voor mijn HTPC wil ik graag een 19" WideScreen monitor kopen.
Mijn oog is gevallen op een Mirai (vooral vanwege de 8MS, en de prijs).

Dan heb ik 2 opties:
1 of
2

Het probleem is dat ik NIKS kan vinden over de 2e, de TFT 19" Mirai DML-319W100 Wide, heeft iemand hier meer informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Nu online
Anoniem: 94768 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:59:

Dan heb ik 2 opties:
1 of
2

Het probleem is dat ik NIKS kan vinden over de 2e, de TFT 19" Mirai DML-319W100 Wide, heeft iemand hier meer informatie over?
Bedoel je niet de TFT 19" Mirai DML-519W100 Wide?
Daar kun je veel over vinden op de frontpage(productsurvey's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van de Mirai 500 heb ik reviews gelezen, maar er is NIKS te vinden over de 300. Die is waarschijnlijk nieuw ofzo, maar ik heb al contact opgenomen met Mirai dus dan maar ff kijken wat er uit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Nu online
Anoniem: 94768 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 17:20:
Van de Mirai 500 heb ik reviews gelezen, maar er is NIKS te vinden over de 300. Die is waarschijnlijk nieuw ofzo, maar ik heb al contact opgenomen met Mirai dus dan maar ff kijken wat er uit komt :)
Hij staat zelfs niet op de site. Volgens mij is dit een fout van Perfectsystems..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:07

aex351

I am the one

Waarom is er geen informatie van de 940bw op de samsung site te vinden. Echt rare boel allemaal hoor.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:13
matsume schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:28:
[...]

Wat houd HDCP support precies in? Uhm verstel baar in hoogte is wel een nadeel, maar ik snap niet precies waarom je dat zou willen, ik bedoel de scherm is vast niet te laag..?
DVi ingang vind _ik_ geen nadeel omdat je over kunt lezen, en iemand uit mijn msn lijst vind het ook (heeft de mirai), dat er geen verschil in zit, het enige wat hij opmerkte was dat je neit via de drivers(van hem nvidia) zwarte balken kon instellen op een 4:3 resolutie. Scherpte merkte hij niet van. Dat backlight leakage is dan wel een nadeel, maar om daar nou 100 euro voor te betalen(en voor die andere, waarvan ik de hoogte verstelbaarheid ook een echte nadeel vind), vind ik een beetje (erg) veel.

De mirai heeft ook DVI, dus miss zou je daarvoor kunnen gaan, die is dacht ik zo 235.
Ik denk zelf dat ik de acer neem, aangezien de nadelen die jij noemt niet echte nadelen voor mij zijn, en ben ook geen rijke lui jongetje(van 14 :9 ) die daarvoor 100 euro extra geeft.
Hij had het over voordelen, niet nadelen. :9
In hoogte verstelbaar is een voordeel, netals DVI, HDCP.
Info over HDCP

[ Voor 5% gewijzigd door BlackiE1982 op 27-06-2006 18:49 ]

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

aex351 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 18:09:
Waarom is er geen informatie van de 940bw op de samsung site te vinden. Echt rare boel allemaal hoor.
Hij staat er wel op hoor ;)

http://www.samsung.com/me...r/tftlcddigital/940bw.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-06 21:53
Een review over de Acer AL 1951C 4 ms

Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)

Mijn vorige scherm was een Philips 17" CRT monitor die ik 3 jaar had maar hij was al 5 jaar oud :)
Het scherm wat ik nou heb ik duidelijker en groter natuurlijk :P

Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?):

Dit scherm heb ik gekocht bij www.alternate.nl.
Opzich is dit een goeie winkel waar ik al regelmatig dingen heb gekocht en ze waren een van de goedkoopste winkels die dit scherm verkoopt.
Alleen toen ik op site rond ging kijken voor pixel garantie zag ik dat het voor een 19" scherm 65 euro kosten waar ik tog behoorlijk van schrok.
Maar heb hem maar op goed geluk gekocht bij alternate :)
Verder is het scherm niet in hoogte verstelbaar wat wel jammer is maar ik heb er niet echt last van...

Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT

Na wat te zitten klote met de instellingen ziet het er veel beter uit dan bij mijn oude CRT monitor

Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen):

Helemaal geen last van ghosting maar dat had ik ook wel verwacht [omdat dit een 4 ms scherm is]

Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?):

Alle kleuren zijn zoals ze horen te zijn : perfect :P
Verder zie ik geen tot nauwelijks backlight lekkage [of ik moet het niet kunnen zien :P ]

bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )

Het scherm ziet er heel goed uit !
Toen ik voor het eerst het scherm zag d8 ik al : Ooit staat dit scherm op mijn bureau :P
Het scherm zit voorderest stevig in elkaar.

Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)

Het uiterlijk ziet er fantasties uit :)
De aan en uit knop zit onder op de voet en is blauw verlicht dus je hebt er helemaal geen last van.

Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen:

Voordelen :

Uiterlijk
Kleurenweergave
Weinig blacklite lekkage
Een echt game scherm
Boks in scherm is van goeie kwaliteit

Nadelen

Niet in hoogte verstelbaar

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De fotos zijn gemaakt met een sony ericson w810i [dus niet van uber kwaliteit]

[ Voor 3% gewijzigd door Nano2009 op 27-06-2006 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 20-05 15:08
Hm na dit topic doorgespit te hebben, ik heb nu een samsung 191T en die bevalt me goed maar ik wil weer eens upgraden naar een nieuwer model.

Ik twijfel nu nog tussen de Samsung 930 en samsung 940, voormamelijk internetten af en toe een shooter.

Nu lijkt de 930 beter te zijn voor gamen, maar de 940 weer voor de rest. Dus ik zou zeggen neem de 940. Iemand die ze naast elkaar heeft gezien. is de 940 veel slechter voor 3d shooters dan de 930?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De 940BF en 930 BF zijn allebei prima geschikt voor gamen. De 940BF is zelfs 2ms(volgens Samsung), dus die zal nooit slechter zijn dan de 930BF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wat zou een geschikte upgrade zijn voor mijn EIZO L565 scherm? Dat ding begint nu kuren te vertonen zoals zwarte vlekken in de hoek en een OSD die het niet meer doet. Erg onhandig.

Mijn toepassingen zijn voornamelijk 2D desktop werk en fotobewerking. Ben de laatste tijd veel bezig met het zelf afdrukken van foto's, heb ook een Spyder2 en dus is kleurechtheid wel belangrijk (maar niet tegen elke prijs natuurlijk). Films kijken en snelle 3D games spelen doe ik amper op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Nu online
hmm ik zat steeds te twijfelen tussen de Acer en Mirai breedbeeld.
Ik zat net ff in pricewatch te kijken, en zag dat de mirai opeens 217 euro is ipv 235. Dat word denk ik toch de mirai 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171148

moeilijk kiezen man, tft's... damn!

wie helpt me verder ;)

Ik heb nog nergens kunnen vinden wat voor panel/scherm er in de samsung 940Fn zit.
tenminste, volgens samsung's website is het een pva, maar ik zou graag weten waar bv. deze schermen nog meer inzitten, of er een review is, etc.

ik zit nog op 3 a 4 keuze's te hinken, nl,
-1x viewsonic vp2030 20,1" mva 1600x1200 (4x usb 2.0 hub) 560 euro
-1x samsung 215tw 21,3" s-pva 1680x1050 (rgb-component, audio l/r, s-video & comp) 580 euro
-2x samsung 940Fn 19" pva 1280x1024 (dure 19", dus misschien eerst 1 kopen) 370 euro
-2x iiyama h481s-b 19" tn 1280x1024 (nu goedkoop, dus gelijk 2?) 2x 290=580 euro

+ al deze monitoren hebben PIVOT, en zijn verder volop bewegelijk,.. een must.
+ verder ik ga meer voor grafische beeldkwaliteit dan snelheid
+ video/dvd weergave vind ik ook belangrijk...
+ eigenlijk geef ik niet om breedbeeld en zou ik liever een 4:3 scherm hebben,..
is ook de reden dat er geen viewsonic vx2025 bijstaat, al lees ik verel goeds hierover!
+de 215tw is breedbeeld, maar wel een 21,3" vandaar die wel ertussen, plus dat ie veel bronaansluitingen heeft.. audio-in vind ik alleen een beetje raar/overbodig, want 2x boxjes van 2 watt is niks.. / jammer, geen usb 2.0)
+ een dual monitor setup mag ook, maar dan van de zelfde merken en het liefst alletwee ZWART
(een samsung combinatie van de 215tw en een 940fn bv,.. echter, 940fn is alleen in (mat)zilver met zwarte voet en die 215tw is er ook in zwart/zwart, maar moeilijk te krijgen; meeste shop's en reviews hebben (mat)zilveren..bla..)

dussss...ennnn... van de 940Fn weet ik tot nu toe het minst

Samsung 940Fn
productcode:
LS19HAPASQ/EDC

het scherm zou 2x dvi hebben, maar ik heb bv. nog nergens foto's gezien.

http://monitor.samsung.de...5-BC2B7696B0F1&show=specs

:) ben ik nog te volgen 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 171148 op 28-06-2006 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Servor schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:00:
Wat zou een geschikte upgrade zijn voor mijn EIZO L565 scherm? Dat ding begint nu kuren te vertonen zoals zwarte vlekken in de hoek en een OSD die het niet meer doet. Erg onhandig.

Mijn toepassingen zijn voornamelijk 2D desktop werk en fotobewerking. Ben de laatste tijd veel bezig met het zelf afdrukken van foto's, heb ook een Spyder2 en dus is kleurechtheid wel belangrijk (maar niet tegen elke prijs natuurlijk). Films kijken en snelle 3D games spelen doe ik amper op de PC.
Een Eizo L768(of L568 als je weer 17" wilt) ziet er wel goed uit, en als je voor een 17" gaat kan je ook wachten tot de S1721 te koop is.
Alle nieuwere en duurdere monitoren dan de paar die ik hier noem hebben als enige voordeel dat ze sneller zijn, en dat maakt je juist niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 171148 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:32:
(verhaal)
ik zit nog op 3 a 4 keuze's te hinken, nl,
-1x viewsonic vp2030 20,1" mva 1600x1200 (4x usb 2.0 hub) 560 euro
-1x samsung 215tw 21,3" s-pva 1680x1050 (rgb-component, audio l/r, s-video & comp) 580 euro
-2x samsung 940Fn 19" pva 1280x1024 (dure 19", dus misschien eerst 1 kopen) 370 euro
-2x iiyama h481s-b 19" tn 1280x1024 (nu goedkoop, dus gelijk 2?) 2x 290=580 euro

+ al deze monitoren hebben PIVOT, en zijn verder volop bewegelijk,.. een must.
+ verder ik ga meer voor grafische beeldkwaliteit dan snelheid
+ video/dvd weergave vind ik ook belangrijk...
(verhaal)
De Iiyama zou ik laten afvallen, want die heeft een TN paneel, wat slechtere beeldkwaliteit en meer ruis bij films betekent.
Qua beeldkwaliteit doet de 215TW het in ieder geval goed, en waarschijnlijk zal de 940FN het ook wel beter doen dan de VP2030.
Maar de overdrive PVA panelen van de 215TW en de 940FN schijnen iets meer ruis weer te geven tijdens films dan het overdrive MVA paneel van de VP2030.
Je moet dus eigenlijk kiezen tussen beeldkwaliteit en filmweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 20-05 15:08
Nu ik ook wat kleine nadeeltejs over de 940bf heb gelezen zit ik nu toch te denken om anders voor de 970P te gaan, geld is het probleem niet.

Nu lees ik wel weer de dat de 970P last heeft van negatieve ghosting. Maar hoe erg is dat? Is hij nu steeds geschikt voor snelle 3D shooters of gaat die negatieve ghositng snel irriteren?

Maw is de 970p het extra geld waard boven de 940bf. Gamen doe ik dan niet veel, maar het moet ook niet slecht spleebaar zijn.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Volgens de reviews en userreviews heb je er tijdens het gamen niet echt last van, maar tijdens het films kijken wordt de ruis wat versterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-06 21:40
zijn er ook 19" tft schermen met een native resolutie van 1024x768?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
n-i-x schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 20:55:
[...]

Een Eizo L768(of L568 als je weer 17" wilt) ziet er wel goed uit, en als je voor een 17" gaat kan je ook wachten tot de S1721 te koop is.
Alle nieuwere en duurdere monitoren dan de paar die ik hier noem hebben als enige voordeel dat ze sneller zijn, en dat maakt je juist niks uit.
Nee, ik wil gelijk wel de overstap naar 19 inch maken eigenlijk.
Is de S1721 net uit dan? Is er bekend wanneer -ie zou moeten verschijnen? Op zich heb ik niet echt haast, wat ik zeg, die donkere vlek linksboven is vervelend maar niet onoverkomelijk en zonder OSD hou ik het ook nog wel ff uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Pffft, ik moet zeggen dat de 19-inch Eizo schermen wel érg traag zijn... 25ms is toch niet meer van deze tijd? Dat is wel enorm alles of niks hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De S1721 is inderdaad net uit(staat net op de eizo site).
En ja, de L768 is traag, maar je zei dat dat je niet uitmaakte.
Als je toch een iets snellere monitor wilt, dan kan je kijken naar een van de monitoren in dit rijtje.
(ik zie trouwens dat de S1961 daar ook bij staat, die heeft een contrast van 1500:1...

Het valt mischien op dat het allemaal Eizo-monitoren zijn, maar dat is omdat Eizo als enige betaalbare PVA panelen combineert met goede electronica(anderen bezuinigen op electronica waardoor je dithering krijgt en een slechtere kleurweergave, of ze gebruiken een duur IPS paneel dat niet echt beter is dan een PVA paneel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik heb zelf een S1910, werkt goed, en is niet al te traag. Iets van 8 of 12 ms meen ik, maar dat maakt mij niks uit. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Nu online
Anoniem: 94768 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:59:

Dan heb ik 2 opties:
1 of
2

Ik heb mirai hierover gemailed.
Het zijn precies dezelfde monitoren alleen de 519 heeft DVI en de 319 niet.
Maar ik denk dat je beter kan gaan voor de Acer Al1916Ws kan gaan als je geen DVI hoeft(goedkoper en ook precies zelfde).
Geachte meneer,

Allereerst willen wij u bedanken voor de intresse in onze Mirai produkten!

Er is geen fout in de winkel we hebben inderdaad DML-319W100 deze is zonder DVI en de DML-519W100 heeft wel DVI inprincipe is de uitvoering precies het zelfde alleen heeft de een wel en de ander geen DVI. Ik hoop u voldoende te hebben geinformeerd. Voor eventuele vragen en onduidelijkheden kunt u telefonisch contact met ons opnemen.

[ Voor 24% gewijzigd door Perzikvrucht op 29-06-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157137

Een vraagje:

Ik begin na de zomer met de opleiding Industrieel Ontwerpen. Ik wil na de zomer ook een laptop kopen, maar het scherm is te klein voor ontwerpen. Daarom wil ik dus een extra Monitor aanschaffen.

Mijn vraag:

Moet ik een 19 inch breedbeeldmonitor meenemen of juist een normale 19 inch monitor? Bij de ene heb je in de breedte meer ruimte, maar de ander heeft weer meer ruimte in de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Laatst online: 07-02 06:22
Anoniem: 16697 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 10:02:
[...]

Defecte (sub)pixels kunnen niet 'gemaakt' worden!
Dan moet hij toch vervangen worden? Ik vind dit erg storend. Ze zitten in het midden van m'n scherm. Ook 3 stuks op een rij aan de rechterkant. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Hoe veel heb je er in totaal?
Volgens http://www.behardware.com...-screens-dead-pixels.html ruilt Acer pas om bij meer dan 4 dode pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

19" breedbeeld schermen zijn echt zoveel kleiner dan de normale 19" schermen. Kan niet begrjipen dat mensen voor die 1cm extra breedte zoveel beeld opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Helemaal mee eens, hier kan je erover stemmen en een verhaaltje erover typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Nu online
aex351 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 01:50:
19" breedbeeld schermen zijn echt zoveel kleiner dan de normale 19" schermen. Kan niet begrjipen dat mensen voor die 1cm extra breedte zoveel beeld opgeven.
Ik vond het wel meevallen toen ik een 19" breedbeeld en een 19" normaal naast elkaar zag staan.
Ik twijfel er zelf wel tussen :D . Jij denkt dat ik beter voor 19" normaal kan gaan? Ik dacht dit eerst ook, maar sommige mensen(uit msn lijst bv) zeggen dat de resolutie 1280x1024 te groot is voor 19"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
aex351 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 01:50:
Idd, k ben gisteren gaan kijken in de Media Markt, ik wou de Samsung 940BW eens checken maar ze hadden 'm niet staan. Er stond wel een 20" Acer breedbeeld en ik vond deze al klein dus laat staan een 19" WS...

t Zal dus toch gewoon een 19" worden :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Nu online
Largamelion schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 09:21:
[...]
Idd, k ben gisteren gaan kijken in de Media Markt, ik wou de Samsung 940BW eens checken maar ze hadden 'm niet staan. Er stond wel een 20" Acer breedbeeld en ik vond deze al klein dus laat staan een 19" WS...

t Zal dus toch gewoon een 19" worden :*) .
maar heb je wel eens een normale 19" daar zien staan?
Het lijkt daar allemaal kleiner omdat je daar 50 monitoren opelkaar ziet.. Vergelijk ze maar eens(en dan de rand van het beeld oppervlakte zo hoog(als het niet verstelbaar is gewoon denken) als een normale 19") dan zul je zien dat het niet heel veel scheelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar heeft iemand ervaring met ontwerpen en weet iemand dan wat het prettigste is?

Ik heb ze idd ook bij de mediamarkt gezien. 19 inch is zelfs minder hoog dan een normale 17 inch, maar is wel een stuk breder. Al moet ik zeggen dat de gebruikte resolutie bij breedbeeldschermen een stuk relaxter is. Normale 19 inch heeft veel ruimte, maar de 1280x1024 resolutie zorgt ervoor dat die ruimte niet gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matsume schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:06:
[...]

Ik heb mirai hierover gemailed.
Het zijn precies dezelfde monitoren alleen de 519 heeft DVI en de 319 niet.
Maar ik denk dat je beter kan gaan voor de Acer Al1916Ws kan gaan als je geen DVI hoeft(goedkoper en ook precies zelfde).

[...]
Ok thx, maar ik denk dat ik voor die paar euro meer wel DVI neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik heb die 940BW van Samsung ook zien staan in een foldertje. Leek me wel wat. Heeft iemand er verder nog ervaringen mee of dingen die hij/zij er over kwijt wil :?

Zal gebruikt worden voor webdesign, beetje games, photoshop etc..

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
GGS_106 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 10:39:
Ik heb die 940BW van Samsung ook zien staan in een foldertje. Leek me wel wat. Heeft iemand er verder nog ervaringen mee of dingen die hij/zij er over kwijt wil :?

Zal gebruikt worden voor webdesign, beetje games, photoshop etc..
Buiten deze mooie review van V3g3ta niet veel anders te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Largamelion op 30-06-2006 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Anoniem: 157137 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 09:33:
Maar heeft iemand ervaring met ontwerpen en weet iemand dan wat het prettigste is?

Ik heb ze idd ook bij de mediamarkt gezien. 19 inch is zelfs minder hoog dan een normale 17 inch, maar is wel een stuk breder. Al moet ik zeggen dat de gebruikte resolutie bij breedbeeldschermen een stuk relaxter is. Normale 19 inch heeft veel ruimte, maar de 1280x1024 resolutie zorgt ervoor dat die ruimte niet gebruikt kan worden.
Ik heb de Mirai DML-519W100 en ik moet zeggen dat ik het in visual studio wel erg lekker vind werken, op 4:3 en 5:4 monitoren heb je vaak dat het windowtje wat je vaak aan de zijkant van applicaties hebt gewoon teveel ruimte inneemt om nog goed het werkstuk te kunnen zien waar je mee bezig bent.
Zie hier een screenshot van visual studio.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bobo1on1 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 17:54:
[...]

Ik heb de Mirai DML-519W100 en ik moet zeggen dat ik het in visual studio wel erg lekker vind werken, op 4:3 en 5:4 monitoren heb je vaak dat het windowtje wat je vaak aan de zijkant van applicaties hebt gewoon teveel ruimte inneemt om nog goed het werkstuk te kunnen zien waar je mee bezig bent.
Zie hier een screenshot van visual studio.
Voor solidworks/3dsmax kan die extra ruimte aan de zijkant van pas komen. Die zitten ook vol met zijbalken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

edit: te laat B)

Gemaakt op echte formaat. Ik gebruik dit soort afbeeldingen vaak door ze uit te printen en zo doende tot een conclusie te komen.

Op een normale 19" heeft een breedbeeld film minder beeld als op een echte 19" breedbeeld scherm. Nadeel hiervan is dat een 19" breedbeeld scherm minder beeld heeft als een echte 19" breedbeeld.

[ Voor 98% gewijzigd door aex351 op 02-07-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Nu online
aex351 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:19:
[afbeelding]
Gemaakt op echte formaat. Ik gebruik dit soort afbeeldingen vaak door ze uit te printen en zo doende tot een conclusie te komen.

Op een normale 19" heeft een breedbeeld film minder beeld als op een echte 19" breedbeeld scherm. Nadeel hiervan is dat een 19" breedbeeld scherm minder beeld heeft als een echte 19" breedbeeld.
Je linkt werkt niet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

uh? welke link? Ik zie alleen maar een gif plaatje dat blijkbaar te groot is voor wat verwacht wordt op dit forum. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Nu online
TetsuoShima schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 19:04:
uh? welke link? Ik zie alleen maar een gif plaatje dat blijkbaar te groot is voor wat verwacht wordt op dit forum. :p
Dat plaatje ja, dat werkt niet bij mij iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Ja en en toe werkt de server, maar merendeel van de tijd is de afbeelding gewoon zichtbaar. Het laat ten iedere geval g oed het verschil tussen breedbeeld en normaal zien.

[ Voor 31% gewijzigd door aex351 op 01-07-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151672

Ik ben sinds kort de gelukkige bezitter van de samsung 940BF. Prachtig schermpje, maar ik zit met één probleempje waar ik niet uit kom.

Ik heb de monitor via aangesloten op mijn laptop (gewoon analoog aansluiting) en als ik een DVD wil kijken, wordt dit alleen op mijn laptop weergegeven. Op mijn Samsung monitor zie ik niets. Weet iemand waar dit aan ligt? Met alle andere toepassingen werkt het scherm wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Zit er op je laptop niet een toets waarmee je van scherm kunt wisselen?

Mijn dell heeft die namelijk wel...

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.