le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.
http://specs.tweak.to/5253
Anoniem: 18605
Ik hoop dat je er net zoveel plezier aan zult beleven als ik. Het is een hele goeie allrounder.MADG0BLIN schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 09:35:
Bedankt n-i-x en julianus voor het advies. Ik denk toch dat ik voor de belinea ga. Mede door jullie advies. Ik zat nu te twijfelen tussen de viewsonic en belinea, maar voornamelijk door de prijs ga ik voor de belinea. (Zit momenteel ook midden in een verhuizing, dus toch beetje om mijn geld denken.)
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Ik hoop het ook. Heb hem net besteld. Als hij binnen is zal ik even een shopsurvey achter laten wat ik ervan vind.Anoniem: 18605 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:15:
[...]
Ik hoop dat je er net zoveel plezier aan zult beleven als ik. Het is een hele goeie allrounder.
Neuh, niet heel erg, maar ik gooi er geregeld m'n calibratiepuck voor, dus dan moet je een en ander wel eens een tikje bijstellen. Ik neem aan dat je ook zoiets hebt, anders is het zonde zo'n duur scherm aan te schaffen (ik zie het nut anders niet, je wilt denk ik toch kleurcorrect werken). Voor iets van 100 euro heb je bij (ik meen) kamera express een instappertje in de calibratiewereld van Spyder. Geen top, maar voor hobbymatig thuisgebruik gewoon een goed ding om te hebben.jan50 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 09:54:
Hallo, ik heb hem bij JMW Computers in Nijnsel gekocht, en verheug me erop om hem binnen te krijgen.
Hillie, heb je veel moeten veranderen in kleur instellingen?
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Nieuwe LG monitoren 2000:1
Had de samsung 215TW gezien, tot dat ik dat nieuws bericht las
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Anoniem: 13284
pricewatch: Samsung SyncMaster 940BW (19", 4ms g>g, D-sub/DVI-D)
Anoniem: 155035

hopelijk komt die te koop voor rond de 350 euro
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 155035 op 30-05-2006 15:43 ]
Das interresant, waar komt die bron vandaan. Daarnaast is de 940BF mooier dan de 930BF qua vormgevingn-i-x schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:35:
[...]
De reden dat de 940BF niet in de startpost zit is dat ie duurder is dan de 930BF, terwijl 2ms schermen volgens reviews niet echt sneller zijn dan 4ms schermen.
Jammer genoeg is de 940BF nog niet echt tegenover de 930BF gezet, dan weten we tenminste of ie zijn extra geld waard is. Nu weten we alleen dat ze allebei snel zijn...
ik weet het, een kwestie van smaak.
Wow, ik weet niet of dat mogelijk is, eigenlijk ook nooit geprobeerd. Ik weet alleen dat het bij mijn oude Iiyama (crt) dat het een functie (had ook twee D-subs op de achterkant zitten) was dat ik tussen twee monitoren kon schakelen.Blue_man schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:06:
Ik overweeg om de SyncMaster 930 BF te kopen, nu vraag ik me af: wat als ik mijn hoofdpc op DVI aansluit en een laptop die af en toe gebruik (met kapot scherm) op D-SUB, kan ik dan via het OSD switchen tussen beide of leg ik best eerst mijn ene pc af voordat ik de andere inschakel?
Even een praktische vraag
Mijn vraag is of je met dit beeldscherm een beetje kan gamen? het heeft ene reactie tijd van 8ms, maar staat niet in het OP.
Hij is wel erg goedkoop, namelijk ong. 230 euro.
Dus heeft iemand ervaring met dit beeldscherm?
Ik kon verder niet zo snel een review vinden.
Ik zti nu te twijfelen tussen de Acer AL1916W en de Mirai DML-519W100. Ik heb de search gebruikt en ben veel resultaten tegen gekomen. Veel zijn voor de Mirai gegaan,. een beetje logisch want die heeft DVI. Maar ik zelf ken Mirai niet, acer daar integen wel.
Heeft mirai ook goede service ALS er wat is?
En er staan in de Productsurveys dat er geen drivers bij zitten, heeft die nadelen?(wat zou je met drivers kunnen doen)?
En ik heb een 6800gt, kan dit op volle resolutie spellen aan op z'n scherm?
[ Voor 40% gewijzigd door Perzikvrucht op 30-05-2006 17:36 ]
Anoniem: 50944
Ik ben er inderdaad ook erg beniewd naar, maar gezien het feit dat hij nog niet leverbaar is zullen er niet veel gebruikerservaringen zijn.Anoniem: 13284 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:28:
Is er nog wat informatie over de samsung 940BW?
pricewatch: Samsung SyncMaster 940BW (19", 4ms g>g, D-sub/DVI-D)
Maar het is echt een interessant ding:

Specs:
Viewable area 19' Wide
Pixel Pitch(mm) 0.285 x 0.285
Brightness(cd/㎡)(typ.) 300 cd/㎡
Contrast Ratio(typ.) 500:1
Viewing Angle(H/V) 160˚/160˚ (CR>5)
Response Time(ms)(typ.) 4(GTG)
Maximum Resolution 1440x900
Color Supported 16.2Mil.
Input Video Signal Analog RGB, DVI Digital Link:TMDS
Concurrent van de widescreen Mirai en Acer dus. TN panel, DVI & D-sub
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 13284 op 30-05-2006 18:12 ]
Waarschijnlijk is het dynamische contrast 2000:1, en is het normale contrast gewoon nog 700:1.Cyrus The Virus schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:19:
http://www.hardware.info/...rie_design_monitoren/6042
Nieuwe LG monitoren 2000:1, iemand meer info. Wil binnenkort nieuwe monitor kopen die goed is voor editting en gamen.
Kijk in de startpost als je wilt weten wat het dynamische contrast inhoud.
Als je aan beeldbewerking wilt doen moet je trouwens wel bedenken dat het nog steeds een TN is met de bijbehordende kijkhoeken.
Anoniem: 72138
Ik heb er vandaag een gehaald. (Benq FP91G+)matsume schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:13:
heeft iemand ervaring met de BenQ FP91G+. Ik zag hem vandaag op het frontpage bij best buy guide mei, bij multimedia systeem.
Mijn vraag is of je met dit beeldscherm een beetje kan gamen? het heeft ene reactie tijd van 8ms, maar staat niet in het OP.
Hij is wel erg goedkoop, namelijk ong. 230 euro.
Dus heeft iemand ervaring met dit beeldscherm?
Ik kon verder niet zo snel een review vinden.
Ik zti nu te twijfelen tussen de Acer AL1916W en de Mirai DML-519W100. Ik heb de search gebruikt en ben veel resultaten tegen gekomen. Veel zijn voor de Mirai gegaan,. een beetje logisch want die heeft DVI. Maar ik zelf ken Mirai niet, acer daar integen wel.
Heeft mirai ook goede service ALS er wat is?
En er staan in de Productsurveys dat er geen drivers bij zitten, heeft die nadelen?(wat zou je met drivers kunnen doen)?
Ik zal nog een review schrijven als ik hem uitgetest heb.
Ik heb er al wel een probleem mee.
Aan de linkerkant van het scherm verschijnt wanneer het scherm warm is geworden een roze streep over het beeld.
net een milimeter uit de kant dus net zichtbaar.
Maar genoeg inzicht om hem in te ruilen.
Een nieuwe monitor moet immers perfect zijn.
De DOA service bij Benq is in iedergeval tot dusver prima.
Gebeld probleem uitgelegd.
Aan de telefoon enkele andere evt. oorzaken uitgetest (had het zelf al gedaan)
Daarna rapport opgemaakt en aangezien ik hem nu nog prima kan gebruiken komen ze hem in de loop van de week bij mij thuis omwisselen met een exemplaar zonder kuren.
Met mijn vorige Benq monitor heb ik drie jaar lang geen enkel probleem gehad dus ik heb nu niet het idee dat het tekenend is voor deze fabrikant of monitor.
Maar goed het is natuurlijk wel rottig.
Zodra ik deze monitor een beetje getest heb zal ik een fatsoenlijke review schrijven.
Lage reactietijd, 19inch en voor zo ver ik weet een goed merk..
Ik heb wil alleen nog even weten of er nog dingen zijn waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een tft'je..
Of is er misschien iemand die een heel slechte ervaring met dit beeldje heeft?
Ik hoor het allemaal graag!
Behardwarecardinal808 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:50:
[...]
Das interresant, waar komt die bron vandaan. Daarnaast is de 940BF mooier dan de 930BF qua vormgeving
offtopic:
ik weet het, een kwestie van smaak.
Met 8ms kan je wel aardig gamen, het is alleen net iets minder snel dan het snelste.matsume schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:13:
heeft iemand ervaring met de BenQ FP91G+. Ik zag hem vandaag op het frontpage bij best buy guide mei, bij multimedia systeem.
drivers/software is meestal voor verandering/verbetering van de kleuren, maar dat kan je ook met de drivers van je videokaart doen.matsume schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:13:
Nu waarschijnlijk wel, maar er zal natuurlijk een tijd komen waarop je kaart te langzaam wordt(dat gebeurt met iedere resolutie).matsume schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:13:
1440x900 is niet zwaarder dan 1280x1024, dus als ie dat red dan red ie 1440x900 ook.
Overdrive TN paneel zelfs, dat rechtvaardigt de hogere prijs weer...Anoniem: 50944 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:44:
[...]
Ik ben er inderdaad ook erg beniewd naar, maar gezien het feit dat hij nog niet leverbaar is zullen er niet veel gebruikerservaringen zijn.
Maar het is echt een interessant ding:
[afbeelding]
Specs:
Viewable area 19' Wide
Color Supported 16.2Mil.
Ik zal em even in de gaten houden, maar hij maakt wel kans op een plaatsje in de startpost.
Mag ik zeggen 0,285 * 1440 voor de breedte en 0,285 * 900 voor de hoogte? Dan weet ik tenminste de afmetingen.Anoniem: 50944 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:44:
[...]
Specs:
Viewable area 19' Wide
Color Supported 16.2Mil.
Welke is nou het beste van de twee. Op de reviewsites lees ik verschillende dingen, de een is pro vp930 de ander pro 970P. De kleuren zouden van de VP930 direct uit de doos ontzettend tegenvallen, na calibratie is het beter, is dat goed te doen zonder de juiste (dure) apparatuur? Ik had verwacht dat de kleuren beter zouden zijn van de VP930 door 8bit paneel.
Software schijnt van alle twee de monitoren brak te wezen, maar ik kan vast wel veel regelen in ATi's CCC.
En wat wordt precies bedoelt met overshoot, wat de 970P meer zou hebben als de VP930?
Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat een 4ms monitor even snel is als een 2ms, maar een stuk minder kost.(en anders kost de 940BF die ook 2ms is nog steeds een stuk minder).OsiriS.nl schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:08:
Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor en ik ben uitgekomen bij de Viewsonic VX922.
Lage reactietijd, 19inch en voor zo ver ik weet een goed merk..
Ik heb wil alleen nog even weten of er nog dingen zijn waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een tft'je..
Of is er misschien iemand die een heel slechte ervaring met dit beeldje heeft?
Ik hoor het allemaal graag!
Volgens Tomshardware heeft de VX922 vrij weinig last van overshoot(terwijl de 930BF er wel iets last van heeft), maar de Belinea 101927 is ongeveer even snel en kent ook geen overshootproblemen...
Het enige probleem dat de VP930 met de kleuren heeft is dat de kleuren iets te licht zijn, maar dat kan je redelijk bijstellen door een gamma-correctie van een klein beetje onder de 1 in te stellen.Xanandu schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:16:
VP930 vs 970P
Welke is nou het beste van de twee. Op de reviewsites lees ik verschillende dingen, de een is pro vp930 de ander pro 970P. De kleuren zouden van de VP930 direct uit de doos ontzettend tegenvallen, na calibratie is het beter, is dat goed te doen zonder de juiste (dure) apparatuur?
Dat klopt niet, beide blijken een 6 bit paneel te hebben.Xanandu schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:16:
Ik had verwacht dat de kleuren beter zouden zijn van de VP930 door 8bit paneel.
Wat overshoot is, waardoor het komt, en wat je ervan merkt kan je in de startpost zien bij het kopje 'overdrive'Xanandu schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:16:
En wat wordt precies bedoelt met overshoot, wat de 970P meer zou hebben als de VP930?
Het beeld zelf is 409mm x 256mmAnoniem: 13284 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 18:12:
Kan iemand vertellen wat voor afmetingen zo'n 19" breedbeeld TFT nu heeft? Ik zit nu met een 21" crt en wil graag weten of die tft net zo hoog is en of breed. De res. van 1440x900 maakt mij niet uit, want ik speel nu ook nog wel eens met 1024-768
Ok, ik zal de Belinea ook eens bekijken. Zo ver ik op Tomshardware lees, zie ik alleen positievegeluiden. En ook vooral omdat de monitor voor games gebruikt gaat worden.n-i-x schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:24:
[...]
Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat een 4ms monitor even snel is als een 2ms, maar een stuk minder kost.(en anders kost de 940BF die ook 2ms is nog steeds een stuk minder).
Volgens Tomshardware heeft de VX922 vrij weinig last van overshoot(terwijl de 930BF er wel iets last van heeft), maar de Belinea 101927 is ongeveer even snel en kent ook geen overshootproblemen...
Hier hebben ze het over de slechte kleuren die de VX922 zou hebben. Maar die is wel van dec. 2005 dus kan ik aannemen dat daar iets aan gedaan is. Dus betere standaard kleuren?
Onderandere ook de electriciteitsconsumptie in uit/stand-by/aan (lijkt mij ook interessant).
Er staat misschien in het artikel zelf ook nog informatie voor aanvulling in de OP.
le·vens·moe (bn.)
Anoniem: 172160
Heeft iemand dit nou al getest?? Van het weekend een Lanparty en wil 2 pc`s aansluiten op de 930BF om te switchen tussen server/ gamepc.... Anders moet ik weer aan de kwm switch en wil de voordelen van de DVI stekker niet verliesen voor me gamepc`tje (Aangezien er nog geen kvm switch met DVI te vinden is......................)Blue_man schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:06:
Ik overweeg om de SyncMaster 930 BF te kopen, nu vraag ik me af: wat als ik mijn hoofdpc op DVI aansluit en een laptop die af en toe gebruik (met kapot scherm) op D-SUB, kan ik dan via het OSD switchen tussen beide of leg ik best eerst mijn ene pc af voordat ik de andere inschakel?
Even een praktische vraag
Ze staan er wel tussen, maar ze kosten wat meer...Anoniem: 172160 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 09:34:
(Aangezien er nog geen kvm switch met DVI te vinden is......................)
Mijn monitor kan het, maar ik heb geen 930BF...Anoniem: 172160 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 09:34:
Heeft iemand dit nou al getest?? Van het weekend een Lanparty en wil 2 pc`s aansluiten op de 930BF om te switchen tussen server/ gamepc....
Ik dacht dat ik aan het wishfull thinken was, hoe noemt die functie? Dan kan ik eens zoeken of dat ergens vermeldt staat.n-i-x schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:08:
[...]
Mijn monitor kan het, maar ik heb geen 930BF...
En is dat dan regelbaar via het OSD?
le·vens·moe (bn.)
Waarom staat de VX922 van Viewsonic niet in de TS? Volgens Tomshardware is dit de snelste en beste game TFT van het moment... en voor een prijs van 390 euro is hij niet speciaal duurder dan andere in zijn soort.
Just wondering...
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Wie o wie kan mijn goede brightness - contrast - gamma(mode 1,2 of 3) waardes geven?
PS. wat doet contrast precies?
Mijn letters zijn niet korrelig, maar als ik Cleartype installeer, word mijn monitor dan slomer qua prestatie ofzo?
[ Voor 48% gewijzigd door Aubergine op 31-05-2006 17:08 ]
Ik druk op het knopje 'input', en dan kan ik met de + en - kiezen uit 'input1' en 'input2'Blue_man schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:23:
[...]
Ik dacht dat ik aan het wishfull thinken was, hoe noemt die functie? Dan kan ik eens zoeken of dat ergens vermeldt staat.
En is dat dan regelbaar via het OSD?
Als het bij de 930BF zo simpel was geweest dan was je er vast al achter gekomen...
De andere snelle TN monitoren zijn voor rond de €290,- te koop, dus dan is de VX922 wel een stukje duurder...Largamelion schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:42:
Even ter info, ben gestopt met dit topic te volgen sinds deel 16.
Waarom staat de VX922 van Viewsonic niet in de TS? Volgens Tomshardware is dit de snelste en beste game TFT van het moment... en voor een prijs van 390 euro is hij niet speciaal duurder dan andere in zijn soort.
Just wondering...
Ik denk er wel over om de Belinea 101927 erbij te zetten.
Die is ook €290,- , en volgens de duitse Tomshardware(in Amerika hebben ze blijkbaar geen Belinea, dus in de engels staat ie er niet bij) is die even snel als de VX922.
Probeer de aanwijzingen die in de startpost staan, waarschijnlijk kom je er daarmee wel uit.Aubergine schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:38:
Wie o wie kan mij helpen? De kleuren van mijn 930BF doen raar, sommige kleuren kan ik alleen vanuit een bepaalde hoek zien. Ik heb Magic Color uitgedaan omdat alles te licht werd dan, en ik het contrast + kleuren dan niet kon instellen.
Wie o wie kan mijn goede brightness - contrast - gamma(mode 1,2 of 3) waardes geven?
Nee, maar als je je letters niet korrelig hebt dan heb je toch geen cleartype nodig?Mijn letters zijn niet korrelig, maar als ik Cleartype installeer, word mijn monitor dan slomer qua prestatie ofzo?
Anoniem: 162780
Brightness = 100Aubergine schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:38:
Wie o wie kan mij helpen? De kleuren van mijn 930BF doen raar, sommige kleuren kan ik alleen vanuit een bepaalde hoek zien. Ik heb Magic Color uitgedaan omdat alles te licht werd dan, en ik het contrast + kleuren dan niet kon instellen.
Mijn letters zijn niet korrelig, maar als ik Cleartype installeer, word mijn monitor dan slomer qua prestatie ofzo?
Contrast = 75
Gamme = 1e mode.
Het zou misschien kunnen dat ik aan de brightness heb zitten klote omdat ik zelf nogal van een hoge brightness hou maar ik weet bijna zeker dat hij al zo stond.
EDIT: Als je het menu'tje opent en je gaat naar setup, kan je ook gewoon Image en Color reset doen
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 162780 op 31-05-2006 18:42 ]
Reset heeft geen invloed..
[ Voor 7% gewijzigd door Aubergine op 31-05-2006 18:45 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/39253
In het vorige topic poste ik dat ik hem ging kopen, maar zoals je kan lezen in mn verkoop bericht (en sig) heb ik een ander scherm kunnen kopen... dus verkoop ik die van mij...
Je heb dus overbelichte kleuren? En als je naar de fabrieksinstellingen reset blijft het zo?Aubergine schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:44:
Thx! Maar als ik een nieuwe email met hotmail ofzo krijg kreeg ik altijd een gele balk, nu kan ik dat alleen zien als ik naast de monitor ga staan. En niet ervoor, zijn mijn kleur instellingen fout?
Reset heeft geen invloed..
270 Euro is naar mijn mening niet aantrekkelijk genoeg om een 2 weken oude scherm te kopen. Ik kan daarentegen wel begrijpen waarom je het op 270 hebt gezet maar realistisch is het niet naar mijn mening. 1/3 eraf van oude nieuw waarde is realistischer.ixl85 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:05:
ik ga niet alle topics langs hoor.. maar ik wil tweakers alleen de eerste kans geven:
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/39253
In het vorige topic poste ik dat ik hem ging kopen, maar zoals je kan lezen in mn verkoop bericht (en sig) heb ik een ander scherm kunnen kopen... dus verkoop ik die van mij...
Je foto's zijn wel erg mooi moet ik zeggen. Heb je nog wat?
[ Voor 5% gewijzigd door aex351 op 31-05-2006 20:20 ]
Opeens? dus eerst had je onitor het niet?Aubergine schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:01:
Help, heb opeens zeer ersntige ghosting. Zelfs als ik mijn muis zachtjes over het beeld beweeg zie ik extreme ghosting!
Is het alleen bij je muis, of ook bij andere dingen?
Je hebt niet per ongeluk een aanwijzerspoor ingestelt?
ik zou niet weten waar dat aan ligt
Wat bedoel je? de achtergrond?aex351 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:20:
[...]
270 Euro is naar mijn mening niet aantrekkelijk genoeg om een 2 weken oude scherm te kopen. Ik kan daarentegen wel begrijpen waarom je het op 270 hebt gezet maar realistisch is het niet naar mijn mening. 1/3 eraf van oude nieuw waarde is realistischer.
Je foto's zijn wel erg mooi moet ik zeggen. Heb je nog wat?
de prijs is niks mis mee... dit scherm is precies het zelfde als je hem in de winkel koopt, hij is namelijk bijna niet gebruikt
nee ik bedoelde foto's van de monitor zelf.ixl85 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:39:
[...]
Wat bedoel je? de achtergrond?
de prijs is niks mis mee... dit scherm is precies het zelfde als je hem in de winkel koopt, hij is namelijk bijna niet gebruikten je hoeft er geen dode pixel garantie bij op te tellen (a65 euro bij azerty die er 1 van de goedkoopste mee is)
je small print :
Het is een tweedehands scherm, nieuw waarde ben je dus al kwijt. Wanneer je een tweedehands scherm wil verkopen dan ga je niet 2a3 tientjes onder huidig nieuw waarde zitten. Voor zo'n prijs zijn mensen eerder geneigd gewoon een nieuw scherm te kopen. 1/3 eraf is daarom vaak ook realistischer. Ik zeg niet dat je het niet zou kunnen verkopen hoor
[ Voor 5% gewijzigd door aex351 op 31-05-2006 20:59 ]
Anoniem: 175913
Was of is dat nog steeds een zero-dead-pixel-policy?
Maar dat is begin 2005 voor het laatst ge-update...
Ja idd. hoe komt dit?Anoniem: 162780 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:34:
Ja dat heb ik ook, hier bij tweakers zie je het heel goed als je over het grijze vlak hiernaast gaat. Zo je witte muis. Maar volgens mij komt dat niet door een fout in het beeldscherm. En over je kleurenfout...
ik zou niet weten waar dat aan ligt
Uuhm ja ik kan wel meer fotos maken hooraex351 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:58:
[...]
nee ik bedoelde foto's van de monitor zelf.
je small print :
Het is een tweedehands scherm, nieuw waarde ben je dus al kwijt. Wanneer je een tweedehands scherm wil verkopen dan ga je niet 2a3 tientjes onder huidig nieuw waarde zitten. Voor zo'n prijs zijn mensen eerder geneigd gewoon een nieuw scherm te kopen. 1/3 eraf is daarom vaak ook realistischer. Ik zeg niet dat je het niet zou kunnen verkopen hoor
Ik zal er binnenkort even een paar maken (ben nu heel erg druk bezig met andere dingen)
Ja ik vind het ook vaag, maar heb werkelijk geen idee waar het van komt. Misschien even wat games uitproberen op ghosting, heb een paar potjes Pro Evo gespeeld maar daar kon ik het niet ontdekken
belachelijk he dat je het niet zo 1 2 3 kan aflezen op de website van de fabrikant. Ik heb er zelf ook al eens uren naar gezocht en uiteindelijk kom je dan terecht op 3rd party websites.n-i-x schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:29:
Volgens Behardware hebben ze een 0 dode pixel-garantie voor complete pixels, maar niet voor subpixels...
Maar dat is begin 2005 voor het laatst ge-update...
Super !ixl85 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:51:
[...]
Uuhm ja ik kan wel meer fotos maken hooralleen de 19" is binnenkort *denk ik, wel weg hoor
Ik zal er binnenkort even een paar maken (ben nu heel erg druk bezig met andere dingen)
[ Voor 34% gewijzigd door aex351 op 31-05-2006 23:46 ]
Ik zal er snel genoeg achter komen, tenzij iemand het me kan vertellen
Want dit scherm is in de "aanbieding"bij de PAradigit voor 289€ vanaf vandaag, maar k heb zo snel via Google niets kunnen vinden. Ook is er op T.net geen survey van, dus k dacht misschien weeet iemand hier wel meer.
Ik vind dit echt een schitterende monitor, maar kan er maar weinig over terug vinden.
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit scherm?
Zo moeilijk is het toch niet te vinden... 1 keer klikken op de website van ViewSonic geeft:aex351 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:45:
belachelijk he dat je het niet zo 1 2 3 kan aflezen op de website van de fabrikant. Ik heb er zelf ook al eens uren naar gezocht en uiteindelijk kom je dan terecht op 3rd party websites.
Note on Pixel Defect Policy:
For any sub pixel defect (red or green or blue) ViewSonic LCD display products are warranted in accordance with the ISO standard 13406-2 class II. On pixels ViewSonic exceeds ISO 13406-2 class II requirements not allowing for any defective (permanently dark or bright) complete pixel consisting of red, green, and blue sub pixels (“Zero Pixel Defect Policy”).
Ok, thx voor de uitleg. Klote dat Belinea hier niet zo goed in de markt ligt, ik vind bijna geen winkels in België die het merk verkopen... VDHsoft heeft m staan voor 350 euro.n-i-x schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:10:
[...]
De andere snelle TN monitoren zijn voor rond de €290,- te koop, dus dan is de VX922 wel een stukje duurder...
Ik denk er wel over om de Belinea 101927 erbij te zetten.
Die is ook €290,- , en volgens de duitse Tomshardware(in Amerika hebben ze blijkbaar geen Belinea, dus in de engels staat ie er niet bij) is die even snel als de VX922.
Zijn er al reviews en foto 's van te vinden, buiten die ene afbeelding die je overal ziet? Ik vind het design wel ok, alleen spijtig dat ze er toch weer boxen in moeten steken

[ Voor 6% gewijzigd door Largamelion op 01-06-2006 13:41 ]
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Ja ok, dat had ik ook gevonden. Ik ben niet zo slecht in de Engelse taal maar hoe ik dat stukje moet interpreteren weet ik niet..neonlamp schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:17:
[...]
Zo moeilijk is het toch niet te vinden... 1 keer klikken op de website van ViewSonic geeft:
[...]
Lesnumeriques Face à Face(gelukkig alleen plaatjes kijken, Frans ben ik niet zo goed in).Largamelion schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:39:
[...]
Ok, thx voor de uitleg. Klote dat Belinea hier niet zo goed in de markt ligt, ik vind bijna geen winkels in België die het merk verkopen... VDHsoft heeft m staan voor 350 euro.
Zijn er al reviews en foto 's van te vinden, buiten die ene afbeelding die je overal ziet? Ik vind het design wel ok, alleen spijtig dat ze er toch weer boxen in moeten steken.
Lesnumeriques(voor als je frans wel begrijpt)
Tomshardware.de
Mijn probleem is het volgende.
Als ik op mijn 19"scherm (1280*1024) de resolutie op 1024*768 zet, word het beeld dan uitgerekt?
of krijg ik zwarte balken?
Bij games wil een resolutieverlaging nml. wel eens extra performance opleveren.
Anoniem: 72138
Gehele beeld wordt opgevuld net als bij een 17inch.DjMark schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 15:53:
Ik zit ook te kijken voor een 19"scherm.
Als ik op mijn 19"scherm (1280*1024) de resolutie op 1024*768 zet, word het beeld dan uitgerekt?
Het ziet er allemaal net iets minder mooi uit net als bij een 17inch.
Hé het is het zelfde als een 17inch alleen groter en mooier (en duurder)
Ik heb 2x een 930BF, en ik kan met EEN druk op de knop wisselen tussen analog & digitaln-i-x schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:07:
[...]
Ik druk op het knopje 'input', en dan kan ik met de + en - kiezen uit 'input1' en 'input2'![]()
Als het bij de 930BF zo simpel was geweest dan was je er vast al achter gekomen...
de specs zijn hier te vinden http://www.videoseven.de/...blatt/V7%20L19WA%20en.pdf
Het lijkt me een concurrent voor de Mirai en de Acer, maar weet natuurlijk niet hoe goed het merk "VideoSeven" is.
Hij heeft (volgens mij) geen DVI, maar dat heeft de Acer ook niet.
Mijn vraag is, heeft iemand hiermee ervaring?(is wel handig, want de Acer is bij onze MM erg duur, en de mirai is niet te koop)
Of ervaring met het merk?
Of heb ik wat over het hoofd gezien en is hij (lang) niet zo goed als de Acer/Mirai?
Bedankt
ps. De site van de monitor is:
http://www.videoseven.de/...s/19_zoll/l19wa/index.php
[ Voor 10% gewijzigd door Perzikvrucht op 01-06-2006 17:33 ]
SyS_ErroR schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:26:
[...]
Ik heb 2x een 930BF, en ik kan met EEN druk op de knop wisselen tussen analog & digital
Wat zei ik?
Juist ja
le·vens·moe (bn.)
Ff een noob hier, wat is analog en digitalBlue_man schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:24:
[...]
![]()
Wat zei ik?
![]()
Juist jaBestellen die handel!
Analoog = (ouderwetse) vga aansluitingAubergine schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:31:
[...]
Ff een noob hier, wat is analog en digital? Geld dat voor DVI?
Digitaal = DVI aansluiting
And I'm the only one and I walk alone.
1. Acer AL1951Cs 19" 8ms
2. Acer AL1951Ws 19" 4ms CrystalBrite
Ze zien er beide hetzelfde uit. Maar is dat CrystalBrite de moeite waard? Is dat niet dat het beeld niet ontspiegeld is, dwz. dat je van alles en nog wat ziet reflecteren?
Ook vraag ik me af of ik voor gamen niet beter af ben met een 17". De resolutie van een 17" en een 19" is gelijk, dus dat maakt niet zo uit. Ook ben ik geen brildrager
Edit:
Philips heeft een 100% garantie op dead pixels. Ook erg interessant. Zo'n 190X6FB ziet er ook best mooi uit. Damn, hoe meer ik zie, des te moeilijker de keuze wordt
[ Voor 18% gewijzigd door RetepV op 01-06-2006 20:30 ]
Macbook Pro
Anoniem: 21237
1. Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
Mijn LG Flatron ging kapot en daarom heb ik als budget oplossing een Philips 107T gekocht. Ik heb nooit kunnen wennen aan het "bolle" beeld en de lage frequentie van het beeldscherm. Ik heb nu eindelijk weer een beeldscherm zonder dat ik hoofdpijn krijg.
2. Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
Ik heb gelukkig geen dode pixels. Ik kon hem direct meenemen wat ik tegenwoordig wel bijzonder vind.
3. Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
De kleuren zijn beter dan de Philips. De samsung kan alleen nog niet tippen aan de LG. Maar voor de rest foto's worden zeer mooi weergegeven. En ik heb ook het idee dat de kleuren natuurgetrouw zijn.
4. Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
Ik heb nog geen ghosting kunnen ontdekken. Spellen heb ik nog niet gespeeld. Door de nogal gedateerde pc. Een duron 600@900
5. Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
Het contrast van vind ik zeer goed. Zwart is ook goed zwart. De verschillende kleuren instellingen werken zeer goed. (Magic Bright)
6. Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
Wit is overal goed. Ik zie geen kleur verschillen tussen verschillende gedeelte van het scherm. Middenboven heb ik wel veel backlicht leakage. Verder zie ik geen leakage.
7. Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
Met een foto kreeg ik het vreemde effect dat de foto aan rand heel donker werd. Met een schuine kijkhoek had ik hier geen last van. Het scherm stond wel in de Pivot stand. Verder heb ik geen last van dit effect.
8. Bouwkwaliteit 9. Vormgeving (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
Bouwkwaliteit heb ik niks op aan te merken. Het verticaal horizontaal draaien gaat heel soepel.
10. Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.
Voordelen
Mooi groot scherm
Verstelbaar in alle richtingen.
Kleuren.
Nadeel
Als het scherm gekanteld is de res max 1024x766.
Soms de kijkhoek
Als iemand weet hoe ik met de maximale resolutie (1280x1024) kan werken met de Pivot stand dan hoor ik dit graag. Ik weet namelijk niet of dit aan mijn brakke pc ligt of aan het scherm.
Maar over het algemeen ben ik zeer tevreden over het beeldscherm.
wil je een groot scherm -> 19" anders kies je de 17" simpel toch.RetepV schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:24:
Effe snel een vraagje. Ik wil een 19" TFT kopen, maar ik game nogal veel. Nu zie ik van Acer twee mooie monitoren:
1. Acer AL1951Cs 19" 8ms
2. Acer AL1951Ws 19" 4ms CrystalBrite
Ze zien er beide hetzelfde uit. Maar is dat CrystalBrite de moeite waard? Is dat niet dat het beeld niet ontspiegeld is, dwz. dat je van alles en nog wat ziet reflecteren?
Ook vraag ik me af of ik voor gamen niet beter af ben met een 17". De resolutie van een 17" en een 19" is gelijk, dus dat maakt niet zo uit. Ook ben ik geen brildrager.
Edit:
Philips heeft een 100% garantie op dead pixels. Ook erg interessant. Zo'n 190X6FB ziet er ook best mooi uit. Damn, hoe meer ik zie, des te moeilijker de keuze wordt.
Ja ik zou ook wel een willen weten als het mogelijk is om die zwarte balken "wel" te krijgen. ?DjMark schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 15:53:
Ik zit ook te kijken voor een 19"scherm.
Ik heb hier nu een 20"bb staan met de zelfde technologie (heet alleen anders, opticlear) en het is echt geweldig... mijn oude 930BF staat er nu nog langs (is btw hoogstwaarschijnlijk verkocht) maar dit beeld is zoveel scherper en helderder.... de reflectie heb je geen last van, zolang er geen ultra scherpe lichtbronnen achter je zijn...
echt geweldig (vind ik)
/edit
mijn scherm is btw net verkocht voor 270 euro... heb binnen een paar dagen al 3mensen gehad die hem wilde hebben...
[ Voor 15% gewijzigd door ixl85 op 01-06-2006 22:55 ]
Met een groter beeld heb je theoretisch minder overzicht in een game (Battlefield 2 in dit geval). Maar hoe dat in de praktijk uitvalt zou ik niet weten. Ik heb nu een 17" CRT en een 15" TFT. Nooit een grotere monitor gehad.aex351 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:53:
wil je een groot scherm -> 19" anders kies je de 17" simpel toch.
[ Voor 10% gewijzigd door RetepV op 01-06-2006 22:42 ]
Macbook Pro
Na wat onderzoek en recearch bleef voor mij de VideoSeven (V7) L19WA. en de Acer AL1916Ws. over
Het prijs verschil tussen de 2 monitoren is 25,- en als je er 2 koopt scheelt het tog wel aanzienlijk met het voordeel aan de V7. De monitoren zijn kwa specs nagenoeg gelijk.
Ook hoor ik van veel mensen dat een Dual-monitor setup echt heerlijk werkt, en geen van hun meer terug wil naar 1monitor. En het staat ook best wel vet 2 x 19'' breedbeeld op je bureau
Ik heb vaak meerdere browers open samen met msn, dus dit zou voor mij een goeie uitkomst bieden.
Welke van de 2 panelen zouden jullie mij aanraden en waarom ?
Misschien zijn er hier ook mensen die hun ervaringen met een 19'' dual-monitor TFT setup kunnen delen om mij een beetje lekker te maken
[ Voor 3% gewijzigd door Dubbel Fristie op 01-06-2006 23:42 ]
Veel fijner met gamen en eigenlijk ook met grafischer bewerking (werk _veel_ in photoshop, after effects premiere en illu)
Daarom heb ik net mn 930BF verkocht... die was gewoon niet meer nodig!!
Mijn resolutie is nu 1680/10**, waar ik alles op kwijt kan.
Met gamen is het ook enorm fijn omdat je dan meer ruimte hebt aan de zijkanten en geen irritante streep van de monitoren.
Ik heb in het verleden vaker met dual-setups gewerkt... maar vind dat since deze monitor niet meer nodig...
Nog een nadeel van dual: de schermen zijn al breed, dus je moet veel heen en weer kijken, dat zit niet lekker omdat je dan altijd een beetje gedraait zit met je hoofd...
En ik vind het persoonlijk zonde om maar 1 mini gedeelte van een 2e scherm te gebruiken als je ook een scherm kan minimaliseren... je kan fysiek toch maar met 1 ding tegelijk bezig zijn, de rest kan je gewoon minimaliseren... scheelt niks in tijdwinst.
/edti
ik zie net dat je bent geslaagd..
wat ga jij dan uberhaupt met een dual setup doen? Ik neem aan dat je van een middelbare school af komt en geen editmachine ofzo nodig hebt
/edit2 2 monitoren is ook 2x het stroomverbruik (jaa.. de bewuste student denkt mee
[ Voor 15% gewijzigd door ixl85 op 02-06-2006 00:06 ]
Ik sta voor dezelfde keuze, maar ik denk dat ik voor de Acer ga. Acer is wat meer een echt merk (niet dat dat altijd veel zegt), en ziet er mooier uit. De Acer heeft bovendien 3 of 4 heel positieve productsurveys, en ik heb verschillende reacties gelezen waar men widescreen aanprijst, en als ik wil fotobewerken etc is het wel fijn als je genoeg plek op je display hebtTrIsTaN_tDb15 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:39:Na wat onderzoek en recearch bleef voor mij de VideoSeven (V7) L19WA. en de Acer AL1916Ws. over.
Alleen nog een vraagje, wat maakt het uit of je je tft op 60 Hz zet? Dan gaat het toch niet schokkeren? Ik verwacht dat hij dan alleen minder frames/second kan weergeven (max 60 IPV 85).
Die hz heeft dus echt geen kont met je fps te maken (allen met vsync dus, maar dan nog zie je het niet)
[ Voor 5% gewijzigd door ixl85 op 02-06-2006 00:07 ]
Een 20'' scherm kan natuurlijk ook, maar dan zit ik met een resolutie van 1200x1600 (breedbeeld iets anders maar het komt netto op hetzelfde neer) en met mij X850XT weet ik niet of ik tussen nu en 1jaar alles nog ik op deze resolutie kan spelen @ low/mediumixl85 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:46:
ik raad je aan 1 20" breedbeeld scherm te kopen!
Veel fijner met gamen en eigenlijk ook met grafischer bewerking (werk _veel_ in photoshop, after effects premiere en illu)
Daarom heb ik net mn 930BF verkocht... die was gewoon niet meer nodig!!
Mijn resolutie is nu 1680/10**, waar ik alles op kwijt kan.
Met gamen is het ook enorm fijn omdat je dan meer ruimte hebt aan de zijkanten en geen irritante streep van de monitoren.
Ik heb in het verleden vaker met dual-setups gewerkt... maar vind dat since deze monitor niet meer nodig...
Nog een nadeel van dual: de schermen zijn al breed, dus je moet veel heen en weer kijken, dat zit niet lekker omdat je dan altijd een beetje gedraait zit met je hoofd...
En ik vind het persoonlijk zonde om maar 1 mini gedeelte van een 2e scherm te gebruiken als je ook een scherm kan minimaliseren... je kan fysiek toch maar met 1 ding tegelijk bezig zijn, de rest kan je gewoon minimaliseren... scheelt niks in tijdwinst.
/edti
ik zie net dat je bent geslaagd..
wat ga jij dan uberhaupt met een dual setup doen? Ik neem aan dat je van een middelbare school af komt en geen editmachine ofzo nodig hebt
/edit2 2 monitoren is ook 2x het stroomverbruik (jaa.. de bewuste student denkt mee)
Als ik 2 schermen heb die 1280x1024 kunnen draaien kan ik tijdens het gamen er gewoon 1 uitschakelen en weet ik zeker dat ik nog wel een jaar alles kan draaien
De voornaamste reden dat ik een dual setup wil, is veel bureaublad ruimte om veel browers en msn windows open te hebben
En kwa stroomverbruiken maak ik me geen zorgen, ben pas 16 en woon gellukig nog thuis

En deze monitor kan gewoon terugschalen hoor, het ziet er dan nog gewoon goed uit.
Je kan bij sommige spellen ook voor een boxedmode kiezen, dan maakt en een 4:3 reso (volgensmij doet cod dat)
En 1680 is nog goed te trekken hoor... ik denk dat je over een jaar op die resolutie ook niet meer alles op superhigh kan spelen hoor... die effecten waar we over praten kosten meestal toch teveel rekenkracht (en met de komst van directx 10 kan je ze dan toch niet meer aan
Als ik jou was zou ik 1 scherm komen en de rest van de centen bij een nieuwe GPU leggen over een jaartje
Is je geld veel beter besteed in mijn ogen!!!
ahhaahRetepV schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:41:
[...]
Met een groter beeld heb je theoretisch minder overzicht in een game (Battlefield 2 in dit geval). Maar hoe dat in de praktijk uitvalt zou ik niet weten. Ik heb nu een 17" CRT en een 15" TFT. Nooit een grotere monitor gehad.
Hoe meer je kan zien, hoe meer overzicht je hebt... doordat ik nu bb heb zie ik veel meer aan de zikanten van mn scherm... ik zie dus ook eerder vijanden binnen komen enz
[ Voor 38% gewijzigd door ixl85 op 02-06-2006 01:52 ]
Tuurlijk niet, hoe groter het beeld hoe meer je kan zien. Op een 15" is iets klein terwijl het op een 19" overduidelijk zichtbaar is.RetepV schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:41:
[...]
Met een groter beeld heb je theoretisch minder overzicht in een game (Battlefield 2 in dit geval). Maar hoe dat in de praktijk uitvalt zou ik niet weten. Ik heb nu een 17" CRT en een 15" TFT. Nooit een grotere monitor gehad.
Maar ook hier bv; http://www.insidegamer.nl/ op die blauwe dingen aan de zijkant. Ook als ik in CSS een nade gooi ofzo zie ik extreem veel ghosting. Mis ik een paar drivers ofzo?
MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe
*bump*Aubergine schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 14:48:
Ik heb steeds vaker meer ghosting. Niet alleen hier bij dat grijze --->
Maar ook hier bv; http://www.insidegamer.nl/ op die blauwe dingen aan de zijkant. Ook als ik in CSS een nade gooi ofzo zie ik extreem veel ghosting. Mis ik een paar drivers ofzo?
Heb het ook op me desktop soms, hangt van de wallpaper af. Is mijn 930bf stuk ofzo?
Anoniem: 138440
Het is de Samsung 930BF geworden en moe zeggen dat ik tot nu toe errug tevreden ben.
als ik wa tijd heb ( en het scherm iets langger in gebruik heb ) zal ik een review schrijven als jullie da willen ( er zij er al zoveel ).
maar hij is echt geniaal zo mooi en zo lkkr helder.
Geen dode (sub)pixels zonder garantie, ik heb mazzel gehad
Ik neig zelf ook meer richting de Acer, ook omdat de V7 een vrij dikke rand aan de rechterkant heeft zittenKuL schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:50:
[...]
Ik sta voor dezelfde keuze, maar ik denk dat ik voor de Acer ga. Acer is wat meer een echt merk (niet dat dat altijd veel zegt), en ziet er mooier uit. De Acer heeft bovendien 3 of 4 heel positieve productsurveys, en ik heb verschillende reacties gelezen waar men widescreen aanprijst, en als ik wil fotobewerken etc is het wel fijn als je genoeg plek op je display hebt

Ik zit dus tussen die 2 te twijfelen en de Mirai, maar ik denk dat ik voor de Mirai ga. Die heeft toch DVI.TrIsTaN_tDb15 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:14:
[...]
Ik neig zelf ook meer richting de Acer, ook omdat de V7 een vrij dikke rand aan de rechterkant heeft zitten
Kwa specs is er toch geen verschil eigelijk?(tussen de V7/Acer/Mirai(behalve dan DVI))
En nog een vraag:
Ik zit eigelijk te twijfelen tussen een 17" TFT of een 19" widescreen tft(die van hierboven). Ik speel vooral games, en surf een beetje op het net. Ook MSN ik veel.
Wat raden jullie mij aan?( de schermen zijn ong even duur dus prijs ligt het niet aan)
[ Voor 25% gewijzigd door Perzikvrucht op 02-06-2006 22:23 ]
Dan maar de zilveren bestellen, dinsdag krijg ik 'm.n-i-x schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 16:02:
Niet zover ik weet.
MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe
Ik zou nooit meer terug willen naar 1 monitor.TrIsTaN_tDb15 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:39:
Over 2 weken komt er wat geld vrij (ben dan hopenlijk geslaagd) en ik zat een beetje te kijken naar een 19'' TFT misschien zelfs 2
.
Na wat onderzoek en recearch bleef voor mij de VideoSeven (V7) L19WA. en de Acer AL1916Ws. over.
Het prijs verschil tussen de 2 monitoren is 25,- en als je er 2 koopt scheelt het tog wel aanzienlijk met het voordeel aan de V7. De monitoren zijn kwa specs nagenoeg gelijk.
Ook hoor ik van veel mensen dat een Dual-monitor setup echt heerlijk werkt, en geen van hun meer terug wil naar 1monitor. En het staat ook best wel vet 2 x 19'' breedbeeld op je bureau
Ik heb vaak meerdere browers open samen met msn, dus dit zou voor mij een goeie uitkomst bieden.
Welke van de 2 panelen zouden jullie mij aanraden en waarom ?
Misschien zijn er hier ook mensen die hun ervaringen met een 19'' dual-monitor TFT setup kunnen delen om mij een beetje lekker te maken
Ik heb ook een PC met een 32" monitor eraan, maar 2 losse werkt voor een hoop dingen toch makkelijker (met behulp van Ultramon).
Hoewel voor 1 groot scherm ook een hoop te zeggen is.
Overgens is het erg handig met een Pivot functie (of wallmount zoals ikzelf heb).
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Anoniem: 16697
Koop dan 2 'gewone' 19" monitoren!
Heb zelf een 19" Breedbeeld en kan heel simpel naast mijn Internet explorer nog mijn winamp en MSN kwijt, want er zijn toch geen sites die als breedte 1440 weergeven.
Heb namelijk gisteren mijn scherm binnen gehad, maar geen DVIkabel bijgeleverd. Voordat ik het geld uitgeef aan een DVIkabel en er later achterkom dat de kabel eigenlijk hetzelfde beeld geeft
Maar de breedbeeld Acer is net zo duur als een normale 19'' TFT, dus waarom niet 2 x breedbeeldAnoniem: 16697 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 13:02:
Ik snap het nut niet echt van 2 WIDEscreen monitoren.
Koop dan 2 'gewone' 19" monitoren!
Heb zelf een 19" Breedbeeld en kan heel simpel naast mijn Internet explorer nog mijn winamp en MSN kwijt, want er zijn toch geen sites die als breedte 1440 weergeven.

@ Mud.Starrr, zou je eens een foto's kunnenn maken met veel vesters open zonder dat de linker monitor 90graden gedraaid is?, zou kan ik een beetje het idee krijgen hoe dat eruit zal zien
[ Voor 26% gewijzigd door Dubbel Fristie op 03-06-2006 13:27 ]
Ik heb ff snel een fototje geknipt, dus de kwaliteit is niet super.TrIsTaN_tDb15 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 13:24:
[...]
@ Mud.Starrr, zou je eens een foto's kunnenn maken met veel vesters open zonder dat de linker monitor 90graden gedraaid is?, zou kan ik een beetje het idee krijgen hoe dat eruit zal zienmijn dank zal groot zijn
![]()
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Dit topic is gesloten.