http://www.telfort.nl/pro...et/breedband/instructies/Kurios schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:10:
Ik heb een Qtek 9100 en een telfort abbonement, nu wil ik dus de MMS instellingen in het toestel zetten, maar telfort doet daar erg moeilijk over. Ik kan het niet via een smsje opvragen en ook niet via de site.
Ik heb wel een bestandje die je kan installeren op de telefoon met alle instellingen van de NL providers.
Helaas installeert hij dan ook meteen GPRS en wil de telefoon de hele tijd verbinding maken met GPRS+het stoort met WLAN instellingen.
Wie weet de instellingen voor telfort MMS voor dit toestel?
Mensen ervaring met Skype op deze telefoon? En tevreden?
Een tijdje geleden heb ik Skype op mijn telefoon geïnstalleerd. Bij mij deed de audio het alleen op de luidspreker.
Heb ik dan de verkeerde versie geïnstalleerd? En welke versie hebben jullie?
Een tijdje geleden heb ik Skype op mijn telefoon geïnstalleerd. Bij mij deed de audio het alleen op de luidspreker.

Martino's | Google is your friend...
Ik was even benieuwd naar die duo-sim van T-Mobile. Ik wil nu met MDA VArio online gaan bestellen maar met dat duo-sim gebeuren erbij. Dit is natuurlijk voor een zakelijk abbonement maar moet je dan geen btw nummer ofzo invoeren? Of kan ik het gewoon als comment erbij zetten en dan weet vast de verkopende partij er meer van?
ehhhh..HOI
Sinds kort draai ik de nl versie 2.? van Qtek. Ik vind hem traag en mijn batterij is binnen 8 uur leeg (zonder bleutooth aan, wel mail push mail van exchange in gebruik).
Om wat te versnellen en battery verbruik misschien te verbeteren had ik al de reg tweaks uitgevoerd. Gisteren nog eens gekeken of er nog iets was wat ik kon aan passen. Dit was niet geval, heb alleen een aantal startup items verwijderd.
Toch heb ik iets niet goed gedaan, ik kan niet meer bellen.....Sms-en werkt, internetten werkt, maar bellen ho maar. Bij aanzetten komt na het invoeren van de pin "De bewerking is mislukt". Daarna continue een foutmelding als ik wil bellen. Als ik gebeld word gaat mijn telefoon niet over, de beller krijgt de normale overgangs tonen te horen.
Wat heb ik gedaan?
Ik heb weinig zin in een harde reset.. iemand een idee?
Om wat te versnellen en battery verbruik misschien te verbeteren had ik al de reg tweaks uitgevoerd. Gisteren nog eens gekeken of er nog iets was wat ik kon aan passen. Dit was niet geval, heb alleen een aantal startup items verwijderd.
Toch heb ik iets niet goed gedaan, ik kan niet meer bellen.....Sms-en werkt, internetten werkt, maar bellen ho maar. Bij aanzetten komt na het invoeren van de pin "De bewerking is mislukt". Daarna continue een foutmelding als ik wil bellen. Als ik gebeld word gaat mijn telefoon niet over, de beller krijgt de normale overgangs tonen te horen.
Wat heb ik gedaan?
Verwijderd
Ik heb net een MDA Vario gekocht en ik heb twee vraagjes.
1. Wanneer ik het scherm uit doe, gaat ie stiekem verbinding maken met GPRS. Dit wil ik echter niet. Is het automatisch verbinding maken uit te schakelen?
2. Wanneer ik de reg-tweak voor het disablen van de T-Mobile dialer uitvoer en ik doe een soft-reset dan veranderd die de reg-key weer terug naar enabled=1 en dus krijg ik alsnog die dialer. Ik dit op te lossen?
Verder
voor het uitgebreide topic! Heeeeel nuttig
1. Wanneer ik het scherm uit doe, gaat ie stiekem verbinding maken met GPRS. Dit wil ik echter niet. Is het automatisch verbinding maken uit te schakelen?
2. Wanneer ik de reg-tweak voor het disablen van de T-Mobile dialer uitvoer en ik doe een soft-reset dan veranderd die de reg-key weer terug naar enabled=1 en dus krijg ik alsnog die dialer. Ik dit op te lossen?
Verder
Verwijderd
De soft-reset moet je uitvoeren door het aan/uit knopje bovenop even een paar tellen ingedrukt te houden, hij vraagt dan of je het toestel uit wil zetten. Als je door middel van het "pennetje in het gaatje" reset, schrijft hij soms de registeer instellingen niet goed weg naar het geheugen.Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:59:
Verwijderd
Thnx, dat was er al 1!Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:05:
[...]
De soft-reset moet je uitvoeren door het aan/uit knopje bovenop even een paar tellen ingedrukt te houden, hij vraagt dan of je het toestel uit wil zetten. Als je door middel van het "pennetje in het gaatje" reset, schrijft hij soms de registeer instellingen niet goed weg naar het geheugen.
Ik heb mijn GPRS verbinding automatisch altijd aanstaan, maar ik wil in het buitenland niet voor de hoge kosten opdraaien. Is er dus een mogelijkheid om de GPRS verbinding uit te schakelen? en als ik weer in Nederland ben hoe weer in te schakelen?
ik heb het er ook nog niet zo lang opstaan. Het werkt op zich prima, alleen krijg ik het niet aan de praat met een bluetooth headset. (die wel goed werkt met gewoon bellen)Martino-s schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:32:
Mensen ervaring met Skype op deze telefoon? En tevreden?
Een tijdje geleden heb ik Skype op mijn telefoon geïnstalleerd. Bij mij deed de audio het alleen op de luidspreker.Heb ik dan de verkeerde versie geïnstalleerd? En welke versie hebben jullie?
iemand een idee?
Welke versie heb jij gebruikt?Kurios schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:23:
[...]
ik heb het er ook nog niet zo lang opstaan. Het werkt op zich prima.....
je kan gewoon naar t-mobile bellen en het even navragen.. je hebt in ieder geval geen zakkelijk abbonement nodig voor een duo sim. je krijgt als je het naderhand aanvraagt 2(!) nieuwe sim kaarten voor 17.95.kRiZzZiZ schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:36:
Ik was even benieuwd naar die duo-sim van T-Mobile. Ik wil nu met MDA VArio online gaan bestellen maar met dat duo-sim gebeuren erbij. Dit is natuurlijk voor een zakelijk abbonement maar moet je dan geen btw nummer ofzo invoeren? Of kan ik het gewoon als comment erbij zetten en dan weet vast de verkopende partij er meer van?
hij werkt al, probleem zat hem in de firewallVerwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:38:
[...]
heb je een t-mobile? op de applicatie cd waarop ook de driver staat staat een worddoc met exacte uitleg en screenshots

nog even een vraagje over mijn contactpersonen backupen met outlook. hoe doe ik dit precies ? heb microsoft outlook 2003
Alvast bedankt !
[edit]
Zie dat dit met die Jeyo Mobile Companion ook gaat werkt dit niet gewoon even goed ?
Alvast bedankt !
[edit]
Zie dat dit met die Jeyo Mobile Companion ook gaat werkt dit niet gewoon even goed ?
[ Voor 26% gewijzigd door clonedonkey op 27-06-2006 16:01 ]
Yo, welke audio codec gebruikt de vario om de met de camera opgenomen video's van audio te voorzien?
Als ik ze kopieer naar mijn pc en afspeel, dan zegt ie dat ik de benodigde audio-codec niet heb...
Als ik ze kopieer naar mijn pc en afspeel, dan zegt ie dat ik de benodigde audio-codec niet heb...
heb je aan een wifi dongle genoeg om de wifi functionaliteiten van je wizard te gebruiken, of moet je per se een accesspoint hebben?
Heb net een update uitgevoerd maar de vario start gewoon op na het updaten. Zonder dat ik nog tijd heb gehad een harde reset te doen moet ik dit nog doen of is dit gewoon niet nodig ?
Wifi is intern in de Wizard.Byte_Me schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:29:
heb je aan een wifi dongle genoeg om de wifi functionaliteiten van je wizard te gebruiken, of moet je per se een accesspoint hebben?
Is het ook mogelijk om mp3s af te spelen via je carkit ?
ja maar je moet verbinding kunnen maken. ik heb thuis een wireless router staan, dat werkt uiteraard goed samen met mijn wizard. ik vraag me af of ik op mijn werk genoeg heb aan een dongle, of dat ik daar ook een accesspoint nodig heb.descon schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:44:
[...]
Wifi is intern in de Wizard.
Is het ook mogelijk om mp3s af te spelen via je carkit ?
nog een vraagje, ik probeer SJphone in te stellen, hoort dat ook te kunnen werken via de usb kabel?
Verwijderd
Ik heb dit ook net gedaan en het leek erop dat hij zelf de reset al uitvoerd. Als je het zeker wil weten kun je het natuurlijk altijd nog even doenclonedonkey schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:30:
Heb net een update uitgevoerd maar de vario start gewoon op na het updaten. Zonder dat ik nog tijd heb gehad een harde reset te doen moet ik dit nog doen of is dit gewoon niet nodig ?
Ach laat het maar zo werkt echt een stuk beter nu dus niet echt reden voor een reset nog in mijn ogen. Heb net me backups al terug gezetVerwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:59:
[...]
Ik heb dit ook net gedaan en het leek erop dat hij zelf de reset al uitvoerd. Als je het zeker wil weten kun je het natuurlijk altijd nog even doen
nee hij begint steeds opnieuw. En helaas dus met ActiveSync 4.2 beta ook!!!Elp schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:50:
[...]
LIJKT het alsof ie elke keer opnieuw begint of is het ook echt zo? Als ik een groot bestand op mn vario wil zetten, dan begint de progressbar (hoe noem je zoiets in nl? progressiebar klinkt echt totaal niet) ook elke keer opnieuw, maar uiteindelijk staat het bestand er wel helemaal op. Je kan checken of het bestand ook echt aankomt, gewoon ff op je vario bij instellingen, systeem, geheugen, opslagkaart, als die langzaam volloopt weet je iig zeker dat er wat opgezet wordt.
Deze (low cpu versie) gebruik ik ook! (versie 2.0)Kurios schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:30:
[...]
Ik gebruik de Skype LOW CPU versie.. al moet ik m wel op 220Mhz zetten, anders is kwaliteit echt minimaal
Bij mij gaat het geluid (het normale bellen) echter over mijn speakers aan de zijkant van de phone. Iedereen kan dus meegenieten met het gesprek...
Doe ik iets verkeerd? Of moet ik ergens iets instellen?
Als iemand me kan helpen, heel graag, want ik ben al een paar weken aan het tobben...
hey, liep jij ook eerst niet rond in het 6600 topicMartino-s schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 20:02:
[...]
Deze (low cpu versie) gebruik ik ook! (versie 2.0)
Bij mij gaat het geluid (het normale bellen) echter over mijn speakers aan de zijkant van de phone. Iedereen kan dus meegenieten met het gesprek...![]()
Doe ik iets verkeerd? Of moet ik ergens iets instellen?![]()
Als iemand me kan helpen, heel graag, want ik ben al een paar weken aan het tobben...
ik heb geen direkte oplossing voor je probleem, maar je zou kunnen overwegen om over te stappen op voip. ik vind sjphone icm. voipbuster erg relaxed werken.
Ha, te gek!Byte_Me schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 20:36:
[...]
hey, liep jij ook eerst niet rond in het 6600 topic
Ik herinner me jouw naam ook nog wel jah..... in die tijd ook één van de meest actieve posters op dat topic.
Even noob vraag:ik heb geen direkte oplossing voor je probleem, maar je zou kunnen overwegen om over te stappen op voip. ik vind sjphone icm. voipbuster erg relaxed werken.

1) Is sjphone gratis?
2) Is bellen m.b.v. viopbuster (naar vaste telefoons) nog gratis?
3) Wat zijn de verschillen met Skype?
Even een vraagje waar ik het antwoord nog niet op kon vinden.
Is het mogelijk om de Vario aan te sluiten op een line-in ingang op een autoradio?
IVM met de mp3's? 2 GB aan MP3 in mijn auto zou heel erg fijn zijn namelijk
Is het mogelijk om de Vario aan te sluiten op een line-in ingang op een autoradio?
[ Voor 3% gewijzigd door ManiacScum op 27-06-2006 23:09 ]
Een harde reset heeft het probleem opgelostRoland73 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:43:
Sinds kort draai ik de nl versie 2.? van Qtek. Ik vind hem traag en mijn batterij is binnen 8 uur leeg (zonder bleutooth aan, wel mail push mail van exchange in gebruik).
Wat heb ik gedaan?
Neehoor, je zet dan een "ad hoc" verbinding op tussen je wizard en de pc op je werk, dwz een computer naar computer verbinding. zo doe ik het hier thuis ook. ff googelen naar ad hoc en je bent er..Byte_Me schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:56:
[...]
ja maar je moet verbinding kunnen maken. ik heb thuis een wireless router staan, dat werkt uiteraard goed samen met mijn wizard. ik vraag me af of ik op mijn werk genoeg heb aan een dongle, of dat ik daar ook een accesspoint nodig heb.
Mocht je het na de tip van Conan alsnog niet aan de praat krijgen, mail me of voeg me toe op msn, ik werk toevallig bij Telfort en heb die telefoon ook.Kurios schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:10:
Ik heb een Qtek 9100 en een telfort abbonement, nu wil ik dus de MMS instellingen in het toestel zetten, maar telfort doet daar erg moeilijk over. Ik kan het niet via een smsje opvragen en ook niet via de site.
Ik heb wel een bestandje die je kan installeren op de telefoon met alle instellingen van de NL providers.
Helaas installeert hij dan ook meteen GPRS en wil de telefoon de hele tijd verbinding maken met GPRS+het stoort met WLAN instellingen.
Wie weet de instellingen voor telfort MMS voor dit toestel?
Msn:
[ Voor 8% gewijzigd door Capa op 28-06-2006 01:30 ]
yepMartino-s schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 21:16:
1) Is sjphone gratis?
niet helemaal. je hoeft geen belkosten te betalen voor nederlandse vaste nummers, maar je moet 2 keer per jaar je account opwaarderen met 10 euro. Die kun je uiteraard besteden aan buitenlandse gesprekken en smsje (op de website), dus je krijgt er ook wat voor terug.2) Is bellen m.b.v. viopbuster (naar vaste telefoons) nog gratis?
geen idee, ik skype niet3) Wat zijn de verschillen met Skype?
ik heb gehoord dat sjphone een stuk lichter is voor je smartphone/
Iemand hier weleens warcraft 2 gespeeld op zn wizard? ik kom niet helemaal uit de user interface. hoe moet ik rechtsklikken?
[ Voor 15% gewijzigd door Byte_Me op 28-06-2006 02:21 ]
Verwijderd
[OFF-TOPIC]
In aanvulling op hierboven:
2) Bellen naar buitenlandse vaste nummers is ook in veel gevallen gratis (België, Frankrijk, Spanje etc). Je beltegoed kun je eventueel gebruiken voor gesprekken naar mobiele nummers.
3) Skype gebruikt een eigen gesloten protocol. SJPhone is een SIP client die geschikt is voor alle SIP aanbieders en wordt onafhankelijk ontwikkeld. Het programma kun je dus zoals gezegd voor Voipbuster gebruiken maar ook voor bijv Budgetphone en iedere andere VoIP-aanbieder die het SIP-protocol ondersteunt. Kwestie van de juiste server- en abonnementsgegevens instellen en je kunt bellen en gebeld worden. SJPhone is een softwarematige oplossing. Er zijn ook hardwarematige SIP-telefoons, en zelfs routers met een ingebouwde SIP-functie waar je een klassieke analoge telefoon op kunt aansluiten.
In aanvulling op hierboven:
2) Bellen naar buitenlandse vaste nummers is ook in veel gevallen gratis (België, Frankrijk, Spanje etc). Je beltegoed kun je eventueel gebruiken voor gesprekken naar mobiele nummers.
3) Skype gebruikt een eigen gesloten protocol. SJPhone is een SIP client die geschikt is voor alle SIP aanbieders en wordt onafhankelijk ontwikkeld. Het programma kun je dus zoals gezegd voor Voipbuster gebruiken maar ook voor bijv Budgetphone en iedere andere VoIP-aanbieder die het SIP-protocol ondersteunt. Kwestie van de juiste server- en abonnementsgegevens instellen en je kunt bellen en gebeld worden. SJPhone is een softwarematige oplossing. Er zijn ook hardwarematige SIP-telefoons, en zelfs routers met een ingebouwde SIP-functie waar je een klassieke analoge telefoon op kunt aansluiten.
Ja hoor kan prima.....je hebt alleen dan een 2,5 mm (male) naar 3,5 mm (female) plugje nodig.Rekkie schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:09:
Even een vraagje waar ik het antwoord nog niet op kon vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door DeOS op 28-06-2006 07:23 ]
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Verwijderd
Hoi,
Nadat ik uren bezig ben geweest mijn MDA Vario te "tunen", wil ik een backup maken. Hiervoor dacht ik Sunnysoft Backup Manager te gebruiken. Deze heb ik gedownload van hun officiele site en geinstalleerd op mijn MDA, krijg ik tijdens de installatie de melding. "Change language, please restart". Dit gedaan, ben ik al mijn programma's kwijt. Mijn contact zijn er wel nog. Echter kom ik niet meer in 't programma menu!!! Iemand een oplossing? .... Please help!
Thnx
Nadat ik uren bezig ben geweest mijn MDA Vario te "tunen", wil ik een backup maken. Hiervoor dacht ik Sunnysoft Backup Manager te gebruiken. Deze heb ik gedownload van hun officiele site en geinstalleerd op mijn MDA, krijg ik tijdens de installatie de melding. "Change language, please restart". Dit gedaan, ben ik al mijn programma's kwijt. Mijn contact zijn er wel nog. Echter kom ik niet meer in 't programma menu!!! Iemand een oplossing? .... Please help!
Thnx
Verwijderd
Ik heb op GOT gezien dat er veel problemen zijn met bluetooth pairing, tomtom 5 en de Vario. Zelf gebruik ik de adapt ad-300.
Ik heb een vreemd probleem, ik krijg een goed everbinding wanneer ik de outgoing port aanmaak op zeg com6, en gps instel op com6, en daarna deze kies in Tomtom. Werkt dan als een tierelier. Echter wanneer ik het apparaat herstart of volgens mij een dag wacht, vind het met geen mogelijkheid de adapt meer.
Enige manier is dan alles verwijderen van gps instellingen en opnieuw instellen. En dan doet hij het weer een keer...
Iemand een idee hoe dit aan te pakken?
ROM vesie 2.24.10.1 WWE
ROM date 4/17/06
Raduioversion 02.25.11
Protocol vesion 4.1.13.12
ExtROM version 2.24.10.101
Ik heb een vreemd probleem, ik krijg een goed everbinding wanneer ik de outgoing port aanmaak op zeg com6, en gps instel op com6, en daarna deze kies in Tomtom. Werkt dan als een tierelier. Echter wanneer ik het apparaat herstart of volgens mij een dag wacht, vind het met geen mogelijkheid de adapt meer.
Enige manier is dan alles verwijderen van gps instellingen en opnieuw instellen. En dan doet hij het weer een keer...
ROM vesie 2.24.10.1 WWE
ROM date 4/17/06
Raduioversion 02.25.11
Via bluetooth naar de carkit dan ? Dat leek mij wel stoerDeOS schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 07:23:
[...]
Ja hoor kan prima.....je hebt alleen dan een 2,5 mm (male) naar 3,5 mm (female) plugje nodig.
Het lijkt me dat je dan niet het beste geluid krijgt....descon schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:32:
[...]
Via bluetooth naar de carkit dan ? Dat leek mij wel stoer
Verwijderd
Of het geluid goed is of niet, het is en blijft stoer... maar, als ik m verbind met een Nokia NC-7W (ofzo, iig een 7) dan stuurt hij t geluid pas als ik ga bellen, is er geen manier om al het geluid naar de carkit te sturen? dat is denk ik ook wat degene hierboven wil weten...
Bedankt voor de duidelijke uitleg!Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 04:16:
En Byte_me ook bedankt.
Hmm het lukt me nog niet om HTML email te openen op de vario.
Iets anders wat ik me afvroeg, hij probeert nu altijd te verbinden via GPRS, maar ik heb liever dat hij wanneer er een wifi verbinding voorhanden is dat hij die gebruikt. Hoe stel ik de voorkeur in?
Iets anders wat ik me afvroeg, hij probeert nu altijd te verbinden via GPRS, maar ik heb liever dat hij wanneer er een wifi verbinding voorhanden is dat hij die gebruikt. Hoe stel ik de voorkeur in?
Verwijderd
Met behulp van het programmaatje VJ Volubilis kun je de audio gateway naar je bluetooth device openzetten. Alle geluiden op je MDA Vario / Qtek 9100 / Imate K-Jam, worden dan doorgestuurd naar je bluetooth headset of carkit. Na installatie van bovenstaand programmaatje (download hier) heb je een bestand "vjvolubilis.exe" op de locatie "\programmabestanden\vijay555\vjvolubilis\vjvolubil is.exe". Bovendien staan er een aantal snelkoppelingen op de locatie:Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:56:
Of het geluid goed is of niet, het is en blijft stoer... maar, als ik m verbind met een Nokia NC-7W (ofzo, iig een 7) dan stuurt hij t geluid pas als ik ga bellen, is er geen manier om al het geluid naar de carkit te sturen? dat is denk ik ook wat degene hierboven wil weten...
"\windows\startmenu\programma's\vijay555\VJVolubilis\VJVolubilis AGOff.lnk" en "VJVolubilis AGON.lnk".
Als je een Nederlandse ROM hebt, verwijzen deze snelkoppelingen naar de verkeerde locatie. Bewerk deze snelkoppeling en verander de locatie "Program Files" in "Programmabestanden". Als je nu een verbinding hebt met je Carkit en je start dit programma via start > programma's > Vijay555 > VJVolubilis > VJVolubilis AGon, loopt alle geluid op je pocket PC via de autospeakers. TIP: Start vervolgens TomTom en je krijgt ook de instructies via de speakers. Start > programma's > Vijay555 > VJVolubilis > VJVolubilis AGoff om de audio gateway uit te schakelen. Hoe de geluidskwaliteit is weet ik niet, want ik heb geen carkit
Zoals gezegd is de geluidskwaliteit denk ik te slecht voor muziek, maar voor navigatie-instructies is het misschien wel interessant. Je kunt trouwens ook de audiogateway openzetten automatisch met het opstarten van je navigatie programma (en eventueel nog BT aanzetten / flitsers ophalen / files bekijken / auto-profiel laden). Bij het afsluiten van het navigatieprogramma wordt dan automatisch de audiogateway en de BT-verbinding verbroken. Om dit te bereiken heb je het programmaatje Mortscript nodig.
Gisteren heb ik de software update van t-mobile op mijn vario gezet. Echter nadat ik dit heb gedaan kan ik niet meer op msn komen met de foutmelding "service niet beschikbaar". Voor deze update lukte het wel. Heeft iemand dit probleem ook en zo ja ook de oplossing hiervoor? Ik heb de standaard zut van t-mobile allemaal laten installeren en internet doet het ook gewoon, maar als ik bij instellingen kijk kan ik niets vinden wat misschien fout is.
Soft resetje. (aan de zijkant van je Vario zit een gaatje, ff indrukken en hij start weer op zonder iets te wissen)Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 09:39:
Hoi,
Thnx
Zou kunnen dat msn er even uitligt. Heb ik ook weleens gehad. Opzich werkt het wel hoor met de nieuwe rom. Probeer het vandaag nog een paar keer.arnax schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:57:
Gisteren heb ik de software update van t-mobile op mijn vario gezet. Echter nadat ik dit heb gedaan kan ik niet meer op msn komen met de foutmelding "service niet beschikbaar". Voor deze update lukte het wel. Heeft iemand dit probleem ook en zo ja ook de oplossing hiervoor? Ik heb de standaard zut van t-mobile allemaal laten installeren en internet doet het ook gewoon, maar als ik bij instellingen kijk kan ik niets vinden wat misschien fout is.
Dat heb ik dus al gedaan. Via de pc geen problemen, maar sinds de update gistermiddag lukt het niet meer (30 minuten voor de update nog wel).Nielsracing schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:04:
[...]
Zou kunnen dat msn er even uitligt. Heb ik ook weleens gehad. Opzich werkt het wel hoor met de nieuwe rom. Probeer het vandaag nog een paar keer.
Verwijderd
Thnx, maar da's het eerste wat ik heb geprobeerd. Echter zonder resultaat. Onder de startknop staat nu in 't engels: Today, Contactpersonen (wel in nederlands) coulinit en calupd.Nielsracing schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:04:
[...]
Zou kunnen dat msn er even uitligt. Heb ik ook weleens gehad. Opzich werkt het wel hoor met de nieuwe rom. Probeer het vandaag nog een paar keer.
Iemand een oplossing om mijn programma's terug te krijgen?
Ik heb sinds een paar dagen precies dezelfde combi. De Adapt 300 en de Vario met nieuwe T-Mobile ROM. Heb je deze stappen precies opgevolgd?Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 09:58:
Ik heb op GOT gezien dat er veel problemen zijn met bluetooth pairing, tomtom 5 en de Vario. Zelf gebruik ik de adapt ad-300.
ROM vesie 2.24.10.1 WWE
ROM date 4/17/06
Raduioversion 02.25.11
Kan bijna niet mis gaan.....bij mij werkt het als een trein.1) Zet de GPS receiver aan.
2) Ga naar "Comm Manager > Settings > Bluetooth Settings... > Devices (tabblad)" en voer de volgende stappen uit:
-Kies de optie "New Partnership".
-Laat je Wizard zoeken naar andere Bluetooth Devices, selecteer je GPS receiver.
-Zet een vinkje voor "Serial Port" en druk op Finish.
3) Ga naar "Comm Manager > Settings > Bluetooth Settings... > COM Ports (tabblad)"
-Kies de optie "New Outgoing Port"; voer hier "COM6" in. Deze COM poort zal nu automatisch gekoppeld worden aan je GPS device. Zet géén vinkje voor de optie "Secure Connection".
-Stel nu de "Incoming Port" in op "COM7"
4) Schakel de HTC Wizard uit (dit doe je door de uitschakel toets 5 seconden ingedrukt te houden) en vervolgens weer in.
5) Start TomTom Navigator op zonder hieraan vooraf Bluetooth aan te zetten. Dit doet TomTom namelijk automatisch. Voer tot slot de volgende stappen uit:
-Wijzig Voorkeuren, Toon GPS-status > Stel in > Andere Draadloze GPS
-Klik de melding betreffende het verbinding maken met je GPS device weg, dit heeft immers al reeds plaatsgevonden.
-Selecteer COM6.
Verwijderd
Sorry verkeerde quote gebruikt. Gaat natuurlijk om deze:
Thnx, maar da's het eerste wat ik heb geprobeerd. Echter zonder resultaat. Onder de startknop staat nu in 't engels: Today, Contactpersonen (wel in nederlands) coulinit en calupd.Nielsracing schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:03:
[...]
Soft resetje. (aan de zijkant van je Vario zit een gaatje, ff indrukken en hij start weer op zonder iets te wissen)
Wacht eens even...hmm. De rest van je pocket pc draait dus wel nog gewoon? Met andere woorden, al je programma's zijn wel behouden, maar je ziet ze niet onder je start balk?Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:09:
Sorry verkeerde quote gebruikt. Gaat natuurlijk om deze:
[...]
Thnx, maar da's het eerste wat ik heb geprobeerd. Echter zonder resultaat. Onder de startknop staat nu in 't engels: Today, Contactpersonen (wel in nederlands) coulinit en calupd.
Verwijderd
Ja dat klopt. De taal is (gedeeltelijk) veranderd van NL naar ENG. Onder de startknop zijn alleen nog de drie volgende opties te zien: Today - Coldinit - Calupd. Ik kom dus niet meer in 't menu van mijn programma's en mijn Resco Today plugin is ook niet meer te zien. TomTOm kan ik wel nog op mn startscherm zien. Ik vermoed dus dat de programma's er nog zijn.... kan ze alleen niet meer bereiken..Nielsracing schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:17:
[...]
Wacht eens even...hmm. De rest van je pocket pc draait dus wel nog gewoon? Met andere woorden, al je programma's zijn wel behouden, maar je ziet ze niet onder je start balk?
nee je doet niets fout, skype ondersteund het gewoon nog niet!Martino-s schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 20:02:
[...]
Deze (low cpu versie) gebruik ik ook! (versie 2.0)
Bij mij gaat het geluid (het normale bellen) echter over mijn speakers aan de zijkant van de phone. Iedereen kan dus meegenieten met het gesprek...![]()
Doe ik iets verkeerd? Of moet ik ergens iets instellen?![]()
Ik heb vanalles geprobeerd nl.
Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat het wel via een bluetooth stereo headset kan, maar dan alleen het geluid en niet de spraak. Anders natuurlijk via een koptelefoon.
Op het forum van skype werd het beaamd dat het nog niet kon en in een nieuwere versie zou dit wel komen, dus tot die tijd moeten we even wachten!
bedankt voor het aanbod, de link gaf niet echt goede informatie voor mijn telefoon. Ik heb nu ergens een pdfje gevonden waar het staat beschreven, hoe je apart GPRS en apart MMS insteld. Zo begint de wizard niet meteen met gprs verbinding te maken als er geen WIFI in de buurt is!Capa schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 01:29:
[...]
Mocht je het na de tip van Conan alsnog niet aan de praat krijgen, mail me of voeg me toe op msn, ik werk toevallig bij Telfort en heb die telefoon ook.![]()
Msn: [afbeelding]
kan iemand mij vertellen hoe de bediening van warcraft 2 op deze telefoon werkt? Het programma draait, werkt allemaal, maar ik kan niet rechts klikken. volgens de zeer summiere handleiding werkt dit door hardware button 1 t/m 4 vast te houden tijdens het klikken op het touchscreen, maar dat werkt bij mij niet (heb alle HWknoppen geprobeerd).
Jongens help,
ik heb nu al een tijd dat ik geen email meer binnen krijg op mijn vario. ben tot nog toe gewoon te druk geweest om het op te lossen.
Ik heb de constructie dat ik heb email1@gmail.com waar alles heen wordt gestuurt. email1 stuurt alles door naar email2@gmail.com. email2 wordt binnengehaald met mijn vario. op deze manier krijg ik alles in mijn normale outlook en op mijn vario. Het versturen van email op de vario gebeurt echter weer via email1@gmail.com (apparte instellingen voor uitgaande mail)
nu wil het ontvangen van email me niet meer lukken ik ben alle instellingen 10x langs gegaan. ik weet echt niet meer waar het aan ligt. versturen met de vario gaat trouwens keurig. iemand een idee?
ik heb nu al een tijd dat ik geen email meer binnen krijg op mijn vario. ben tot nog toe gewoon te druk geweest om het op te lossen.
Ik heb de constructie dat ik heb email1@gmail.com waar alles heen wordt gestuurt. email1 stuurt alles door naar email2@gmail.com. email2 wordt binnengehaald met mijn vario. op deze manier krijg ik alles in mijn normale outlook en op mijn vario. Het versturen van email op de vario gebeurt echter weer via email1@gmail.com (apparte instellingen voor uitgaande mail)
nu wil het ontvangen van email me niet meer lukken ik ben alle instellingen 10x langs gegaan. ik weet echt niet meer waar het aan ligt. versturen met de vario gaat trouwens keurig. iemand een idee?
Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana
Start --> Instellingen --> Vandaag en dan het tabje Items voor je bureaublad achtergrond. Gewoon aanvinken wat je wilt zien.Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:29:
[...]
Ja dat klopt. De taal is (gedeeltelijk) veranderd van NL naar ENG. Onder de startknop zijn alleen nog de drie volgende opties te zien: Today - Coldinit - Calupd. Ik kom dus niet meer in 't menu van mijn programma's en mijn Resco Today plugin is ook niet meer te zien. TomTOm kan ik wel nog op mn startscherm zien. Ik vermoed dus dat de programma's er nog zijn.... kan ze alleen niet meer bereiken..
Start --> Instellingen --> Menu's voor wat je onder je startmenu afgebeeld wilt zien.
Hopen dat dit voor je werkt...
Verwijderd
Helaas kan ik via Start niet naar Instellingen...Onder Start zit nu alleen nog "Today, Contactpersonen en coldinit (wat dat ook mag betekenen, volgens mij is dat de software die dit allemaal veroorzaakt heeft. Maar er gebeurd helemaal niets als ik erop klik). Verder kom ik nergens in. Ook het TOMTOM icoontje op het bureaublad reageert niet als ik erop druk. Het lijkt wel of Sunnysoft Backup Manager mijn telefoon gereset heeft of nog iets erger....Nielsracing schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:34:
[...]
Start --> Instellingen --> Vandaag en dan het tabje Items voor je bureaublad achtergrond. Gewoon aanvinken wat je wilt zien.
Start --> Instellingen --> Menu's voor wat je onder je startmenu afgebeeld wilt zien.
Hopen dat dit voor je werkt...
Nog andere suggesties....wordt al zenuwachtig als ik aan hard reset denk na al dat werk!!!
Alvast bedankt.
Hoi,
Ik had een klein vraagje, heb sinds kort een mda vario, had hiervoor een mda compact. Heb in de compact ergens ingesteld dat in het startmenu de afbeelding van het todayscherm niet zichtbaar is, daar kwam dan de gewone donkerblauwe kleur van standaard windows.
Kan dit alleen op de vario niet vinden, wie weet of en waar het zit?
Bedankt, Benny
Ik had een klein vraagje, heb sinds kort een mda vario, had hiervoor een mda compact. Heb in de compact ergens ingesteld dat in het startmenu de afbeelding van het todayscherm niet zichtbaar is, daar kwam dan de gewone donkerblauwe kleur van standaard windows.
Bedankt, Benny
Jeetje, dan blijven inderdaad weinig opties over....Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:55:
[...]
Helaas kan ik via Start niet naar Instellingen...Onder Start zit nu alleen nog "Today, Contactpersonen en coldinit (wat dat ook mag betekenen, volgens mij is dat de software die dit allemaal veroorzaakt heeft. Maar er gebeurd helemaal niets als ik erop klik). Verder kom ik nergens in. Ook het TOMTOM icoontje op het bureaublad reageert niet als ik erop druk. Het lijkt wel of Sunnysoft Backup Manager mijn telefoon gereset heeft of nog iets erger....
Nog andere suggesties....wordt al zenuwachtig als ik aan hard reset denk na al dat werk!!!
Alvast bedankt.
Wacht nog even tot vanavond in de hoop dat iemand anders de oplossing heeft...zo niet, dan ben ik bang voor een hard reset.
In ieder geval nooit meer die Sunnysoft gebruiken
Is dat niet afhankelijk van de theme die je op dat moment hebt draaien...bennyd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:00:
Hoi,
Bedankt, Benny
Verwijderd
Ja inderdaad. Begin al de hoop te verliezen, maar alles behalve 'n hard reset.. dus ik wacht wel tot vanavond. Valt me trouwens ook op dat de icoontjes, rechtsonderin waar ook 't batterij icoontje zit, verdwenen zijn...Nielsracing schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:10:
[...]
Jeetje, dan blijven inderdaad weinig opties over....
Wacht nog even tot vanavond in de hoop dat iemand anders de oplossing heeft...zo niet, dan ben ik bang voor een hard reset.
In ieder geval nooit meer die Sunnysoft gebruiken...
Ik wacht 't af...
Kan je eigenlijk nog wel connecten met ActiveSync?Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:30:
[...]
Ja inderdaad. Begin al de hoop te verliezen, maar alles behalve 'n hard reset.. dus ik wacht wel tot vanavond. Valt me trouwens ook op dat de icoontjes, rechtsonderin waar ook 't batterij icoontje zit, verdwenen zijn...
Ik wacht 't af...
Verwijderd
nope! Activesync is nergens te bekennen. Als ik 'm connect met USB gebeurd er niets behalve opladen van de accu...Nielsracing schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:49:
[...]
Kan je eigenlijk nog wel connecten met ActiveSync?
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:58:
[...]
nope! Activesync is nergens te bekennen. Als ik 'm connect met USB gebeurd er niets behalve opladen van de accu...

alle mail komt wel aan op email2@gmail.com?SonOfSam schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:00:
Jongens help,
Wat lukt er precies niet: verbindingsfout, geen verbindingsfout, maar email komt niet in inbox....etc
overigens kan je bij gmail instellen dat de mail op de server moet blijven staan.
Dit kan trouwens in outlook ook, dus je hebt eigenlijk niet 2 email adressen nodig...
Misschien een beetje rare vraag, maar is dit toestel een beetje prettig in je broekzak?? Want ik ga echt niet zown tasje om mn riem doen
(nerd)

jahoor grootte vind ik eigenlijk wel meevallen!Conan schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:50:
Misschien een beetje rare vraag, maar is dit toestel een beetje prettig in je broekzak?? Want ik ga echt niet zown tasje om mn riem doen(nerd)
Je doet geen tasje om je riem/broekrand omdat je nerd bent?Conan schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:50:
Misschien een beetje rare vraag, maar is dit toestel een beetje prettig in je broekzak?? Want ik ga echt niet zown tasje om mn riem doen(nerd)

Nah, dan ben ik hierbij dus bewezen geen nerd
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Verwijderd
Aha, nogmaals geprobeerd en active sync doet 't wel. Kan ook alle mappen van de programma's via verkenner zien. Op de MDA echter nog steeds helemaal niets. Is er een mogelijkheid dat ik dit probleem via activesync oplos?
Euhh..nee, net andersom bedoeld dusCoach4All schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:02:
[...]
Je doet geen tasje om je riem/broekrand omdat je nerd bent?![]()
Nah, dan ben ik hierbij dus bewezen geen nerd, ik heb 'm namelijk wel om de riem
@Kurios, thnx voor je antwoord
Volgens mij niet. Wat je wel kan doen is belangrijke info backuppen...maar dan is je probleem alsnog niet opgelost.Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:03:
[...]
Aha, nogmaals geprobeerd en active sync doet 't wel. Kan ook alle mappen van de programma's via verkenner zien. Op de MDA echter nog steeds helemaal niets. Is er een mogelijkheid dat ik dit probleem via activesync oplos?
Verwijderd
Ja, dat ben ik nu aan 't doen joh! Heb ik weer dit...... enige kans dat je vanavond nog met n oplossing komt?Nielsracing schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:15:
[...]
Volgens mij niet. Wat je wel kan doen is belangrijke info backuppen...maar dan is je probleem alsnog niet opgelost.
NeeVerwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:17:
[...]
Ja, dat ben ik nu aan 't doen joh! Heb ik weer dit...... enige kans dat je vanavond nog met n oplossing komt?
Enige wat ik nog een keer zou proberen is soft resetten, al is het 10x achter elkaar...Dan proberen de accu er een minuutje uit te halen. Als dat niet lukt, zoveel mogelijk backuppen en succes met alles her-installeren

Verwijderd
ik ben vrij onbekend met mortscript en hoe ermee gescript dient te worden, enig idee hoe ik met mortscript die vjvolubilis aan kan zetten en flitsnav (van flitsservice.nl als het goed is start deze dan weer tomtom door op).Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:12:
[...]
Met behulp van het programmaatje VJ Volubilis kun je de audio gateway naar je bluetooth device openzetten. Alle geluiden op je MDA Vario / Qtek 9100 / Imate K-Jam, worden dan doorgestuurd naar je bluetooth headset of carkit. Na installatie van bovenstaand programmaatje (download hier) heb je een bestand "vjvolubilis.exe" op de locatie "\programmabestanden\vijay555\vjvolubilis\vjvolubil is.exe". Bovendien staan er een aantal snelkoppelingen op de locatie:
"\windows\startmenu\programma's\vijay555\VJVolubilis\VJVolubilis AGOff.lnk" en "VJVolubilis AGON.lnk".
Als je een Nederlandse ROM hebt, verwijzen deze snelkoppelingen naar de verkeerde locatie. Bewerk deze snelkoppeling en verander de locatie "Program Files" in "Programmabestanden". Als je nu een verbinding hebt met je Carkit en je start dit programma via start > programma's > Vijay555 > VJVolubilis > VJVolubilis AGon, loopt alle geluid op je pocket PC via de autospeakers. TIP: Start vervolgens TomTom en je krijgt ook de instructies via de speakers. Start > programma's > Vijay555 > VJVolubilis > VJVolubilis AGoff om de audio gateway uit te schakelen. Hoe de geluidskwaliteit is weet ik niet, want ik heb geen carkit![]()
Zoals gezegd is de geluidskwaliteit denk ik te slecht voor muziek, maar voor navigatie-instructies is het misschien wel interessant. Je kunt trouwens ook de audiogateway openzetten automatisch met het opstarten van je navigatie programma (en eventueel nog BT aanzetten / flitsers ophalen / files bekijken / auto-profiel laden). Bij het afsluiten van het navigatieprogramma wordt dan automatisch de audiogateway en de BT-verbinding verbroken. Om dit te bereiken heb je het programmaatje Mortscript nodig.
en hoe pas je die links van die snelkoppeling aan? via properties lijkt het niet mogelijk, ben nu al een kwartier aan het proberen...
update: de links aanpassen is inmiddels gelukt met total commander
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 19:28 ]
Bedankt voor het duidelijke antwoord. Hier zullen vast meer mensen blij mee zijn!Kurios schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:30:
[...]
nee je doet niets fout, skype ondersteund gewoon geen audio voor oor-speaker, alleen voor de luidspreker!
Ik heb vanalles geprobeerd nl.
[...]
Op het forum van skype werd het beaamd dat het nog niet kon en in een nieuwere versie zou dit wel komen, dus tot die tijd moeten we even wachten!
Verwijderd
Ok is cool.. zowieso thnx voor je tips! Dan maar hard reset, kan ik ook meteen de rom-updaten. Toch al iets wat ik allang wou doen. Positief blijven denken he!Nielsracing schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:29:
[...]
Nee![]()
Enige wat ik nog een keer zou proberen is soft resetten, al is het 10x achter elkaar...Dan proberen de accu er een minuutje uit te halen. Als dat niet lukt, zoveel mogelijk backuppen en succes met alles her-installeren
Verwijderd
1) Open op je Desktop PC een nieuw tekstbestand (start > programma's > Bureau accesoires > kladblok);Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 19:00:
[...]
ik ben vrij onbekend met mortscript en hoe ermee gescript dient te worden, enig idee hoe ik met mortscript die vjvolubilis aan kan zetten en flitsnav (van flitsservice.nl als het goed is start deze dan weer tomtom door op).
en hoe pas je die links van die snelkoppeling aan? via properties lijkt het niet mogelijk, ben nu al een kwartier aan het proberen...
update: de links aanpassen is inmiddels gelukt met total commander
2) typ in dat tekstbestand:
Run windows\startmenu\programma's\vijay555\vjvolubilis\vjvolubilis agon.lnk
RunWait programmabestanden\flitsnav\flitsnav.exe
Run windows\startmenu\programma's\vijay555\vjvolubilis\vjvolubilis agoff.lnk
3) sla het bestand op als tomtom.mscr (kies bij opslaan als type: alle bestanden) er moet dus geen .txt meer achter!
4) kopieer het bestand naar je Pocket PC, bijvoorbeeld naar de map programmabestanden\navigator
5) als je nu in Total Commander dubbelklikt op het bestand wordt het script uitgevoerd.
ALS je een snelkoppeling met het TT icoontje wil moet je de volgende stappen nog volgen:
6) selecteer het bestand in Total Commander
7) kies "Best.", ">>>>>>", "Maak snelkoppeling"
8 ) typ in het invoervak: \windows\startmenu\programma's\
9) ga in Total Commande naar \windows\startmenu\programma's\
daar staat nu het bestand: "navigator.mscr.lnk"
10) Klik op het bestand en houdt even vast zodat je het menuutje krijgt, kies voor "hernoemen" en type de naam die je wilt geven. .mscr kan weg, maar het bestand moet eindigen op .lnk!
11) Selecteer het bestand nogmaals en kies voor "Best." > "Bewerken"
12) De snelkoppeling is nu:
46#"\programmabestanden\navigator\navigator.mscr"
verander dat in:
46#\programmabestanden\navigator\navigator.mscr?\programmabestanden\navigator\tomtom navigator.exe,-101
klik op ok
13) als je nu naar start > programma´s gaat staat er de snelkoppeling naar het script met het icoontje van TomTom.
De rom-update moest toch vroeg of laat gebeuren...in jouw geval dus vroegVerwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 20:11:
[...]
Ok is cool.. zowieso thnx voor je tips! Dan maar hard reset, kan ik ook meteen de rom-updaten. Toch al iets wat ik allang wou doen. Positief blijven denken he!
En inderdaad, positief blijven denken....al is een hard-reset nooit leuk.
Verwijderd
hoe voer je ook alweer 'n hard-reset uit?Nielsracing schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 20:47:
[...]
De rom-update moest toch vroeg of laat gebeuren...in jouw geval dus vroeg![]()
En inderdaad, positief blijven denken....al is een hard-reset nooit leuk.
Check de SP.Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:15:
[...]
hoe voer je ook alweer 'n hard-reset uit?
Vroeg? Lijkt me vrij laat... De nieuwe rom is er al weer een tijdje... (als het over de T-Mobile rom gaat)Nielsracing schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 20:47:
[...]
De rom-update moest toch vroeg of laat gebeuren...in jouw geval dus vroeg![]()
[...]
Dit is weer muggenziften. "vroeg of laat" is een uitdrukking. Of vroeg nu een paar weken betreft of een paar maanden is relatief.Martino-s schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:27:
[...]
Vroeg? Lijkt me vrij laat... De nieuwe rom is er al weer een tijdje... (als het over de T-Mobile rom gaat)
Verwijderd
Tijdje geleden ook al gevraagd, maar heb er nog geen reactie op gevonden/gelezen..
Is er een programmaatje waarmee je het flits-lampje van de camera aan/uit kan zetten?
Lijkt me makkelijk als dit aan een hardware-toets te koppelen is, als zaklamp idee.
Is er een programmaatje waarmee je het flits-lampje van de camera aan/uit kan zetten?
Lijkt me makkelijk als dit aan een hardware-toets te koppelen is, als zaklamp idee.
Niet mogelijkVerwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:51:
Tijdje geleden ook al gevraagd, maar heb er nog geen reactie op gevonden/gelezen..
EDIT: Koksie: "Oh Jawel! Op xda dev kun je een app vinden die dit kan, VJCandela"
[ Voor 10% gewijzigd door Nielsracing op 29-06-2006 06:54 ]
weer een paar vraagjes.
- bestaat er een programma dat profielen koppelt aan lokaties (via cell informatie), zodat in de buurt van mijn huis en mijn werk automatisch wifi wordt ingeschakeld?
- wat is een handige manier om via wifi te smsen? ik heb wat standaard online services geprobeert, maar dat lukt niet echt en is erg omslachtig.
- bestaat er een programma dat profielen koppelt aan lokaties (via cell informatie), zodat in de buurt van mijn huis en mijn werk automatisch wifi wordt ingeschakeld?
- wat is een handige manier om via wifi te smsen? ik heb wat standaard online services geprobeert, maar dat lukt niet echt en is erg omslachtig.
greenfield schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:51:
Niet mogelijk
Oh Jawel! Op xda dev kun je een app vinden die dit kan, VJCandela. Wees er echter voorzichtig mee, er zijn al mensen die er hun flash me verpest hebben. Het ledje is nl niet bedoeld om lang (lees: langer dan 30 sec.) vol vermogen te geven en brand dus na herhaaldelijk lang gebruik door.
Niet mogelijk
Oh Jawel! Op xda dev kun je een app vinden die dit kan, VJCandela. Wees er echter voorzichtig mee, er zijn al mensen die er hun flash me verpest hebben. Het ledje is nl niet bedoeld om lang (lees: langer dan 30 sec.) vol vermogen te geven en brand dus na herhaaldelijk lang gebruik door.
[ Voor 39% gewijzigd door koksie op 29-06-2006 01:09 ]
!! Excuses! Ik dacht dat deze vraag meerdere keren is gesteld...met het zelfde antwoord als resultaat.koksie schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 01:07:
greenfield schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:51:
Niet mogelijk
Hmm.. dat had ik laatst ook -> op de PC activesync geopend en connecties weer aangevinkt.. Geen flauw idee hoe die uit waren gegaan trouwensVerwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:58:
[...]
nope! Activesync is nergens te bekennen. Als ik 'm connect met USB gebeurd er niets behalve opladen van de accu...
a) je bent heel erg droog of b) een beetje domMartino-s schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:27:
[...]
Vroeg? Lijkt me vrij laat... De nieuwe rom is er al weer een tijdje... (als het over de T-Mobile rom gaat)
Hoi, ik had nog een vraagje. Heb een klein stereo speakersetje gekocht voor op vakantie (Creative Vivid 60) en deze moet aangesloten worden met een 3,5mm jack plug. Ik heb ook een verloopstekkertje van 2,5mm (vario) naar 3,5mm stereo, maar krijg maar uit 1 speakertje geluid.
Wie weet wat er fout zit, of werkt zo'n verloopstekkertje gewoon niet? Wie heeft hier ervaringen mee?
Alvast bedankt, Benny
Wie weet wat er fout zit, of werkt zo'n verloopstekkertje gewoon niet? Wie heeft hier ervaringen mee?
Alvast bedankt, Benny
Niet mogelijk met de HTC Wizard. Daar werkt dit programma niet op.Nielsracing schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 00:52:
[...]
Niet mogelijk
EDIT: Koksie: "Oh Jawel! Op xda dev kun je een app vinden die dit kan, VJCandela"
Check ook nog even of je niet toevallig een andere usb kabel gebruikt. Tussen usb kabels onderling zitten namelijk nog grote verschillen. Ik heb hier ook een usb kabel liggen van een cardreader en daarmee kan ik ook alleen opladen.Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:58:
[...]
[ Voor 31% gewijzigd door DeOS op 29-06-2006 11:05 . Reden: Verkeerde quote ]
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Ben er al uit, de huls van het verloopstekkertje kwam tegen de onderkant aan, waardoor deze niet geheel in de vario ging. Rondom vd plug wat plastic afgesneden en nu werkt het perfect!bennyd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 10:04:
Hoi, ik had nog een vraagje. Heb een klein stereo speakersetje gekocht voor op vakantie (Creative Vivid 60) en deze moet aangesloten worden met een 3,5mm jack plug. Ik heb ook een verloopstekkertje van 2,5mm (vario) naar 3,5mm stereo, maar krijg maar uit 1 speakertje geluid.
Alvast bedankt, Benny
Groeten, Benny
Verwijderd
Heeft iemand ervaring of weet je waar je losse cases kan halen voor de Qtek 9100/mda vario/ etc.?
Ik zoek namelijk een zwarte case cover (voor en achterkant), vind het zilvere zo ugly. Op ebay kan ik niets vinden, iemand een idee?
Ik zoek namelijk een zwarte case cover (voor en achterkant), vind het zilvere zo ugly. Op ebay kan ik niets vinden, iemand een idee?
Ik ben eigenlijk benieuwd wat de ervaringen hier zijn met deze foon icm met draadloze stereo bluetooth headsets??
ik zit te denken of aan een JABRA BT-620 of een soortgelijke Logitech!!
ik weet dat het nog niet officieel ondersteund wordt, maar door een bep cab te installeren kan je de functie aanzetten
ik zit te denken of aan een JABRA BT-620 of een soortgelijke Logitech!!
ik weet dat het nog niet officieel ondersteund wordt, maar door een bep cab te installeren kan je de functie aanzetten
Verwijderd
Gewoon een grijze nemen en dan overspuiten. Dan kun je elke kleur kiezen die je maar mooi vind.Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:32:
Heeft iemand ervaring of weet je waar je losse cases kan halen voor de Qtek 9100/mda vario/ etc.?
was dit al bekend:
http://msmobiles.com/news.php/4850.html
gaat over een bug in de wifi-driver van de HTC wizard, waardoor je niet fatsoenlijk naar wifi-spots kunt zoeken.
gaat over een bug in de wifi-driver van de HTC wizard, waardoor je niet fatsoenlijk naar wifi-spots kunt zoeken.
Doorgelinkt -> geld voor: tmobile rom 1.6.2.4 and qtek ROM 1.6.7.1.Byte_Me schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:22:
was dit al bekend:
De vraag rijst dan dus -> is het voor de versie 2 roms opgelost?
Ik denk het wel want als ik bij wifi instellingen naar menu -> netwerkkaarten ga dan zie ik dus netjes dat netwerken die ik wel in m'n lijst heb maar die niet beschikbaar zijn ook als "niet beschikb." weer gegeven.
Verwijderd
Ik kan het linkje wel even toevoegenNielsracing schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 00:52:
[...]
Niet mogelijk
http://www.vijay555.com/index.php?Releases:VJCandela
Succes
voor i-mate v2 roms is het opgelost. Qtek version 2.8.7.102 still suffers the same buggolem schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:33:
[...]
Doorgelinkt -> geld voor: tmobile rom 1.6.2.4 and qtek ROM 1.6.7.1.
De vraag rijst dan dus -> is het voor de versie 2 roms opgelost?
Ik denk het wel want als ik bij wifi instellingen naar menu -> netwerkkaarten ga dan zie ik dus netjes dat netwerken die ik wel in m'n lijst heb maar die niet beschikbaar zijn ook als "niet beschikb." weer gegeven.
Verwijderd
Ja zat ik over na te denken. Weet je maybe of je gewoon met die bouwpakketten brush verf kan spuiten of zijn er special verfen voor? En een 6-koppig schroevendraaier om de MDA los te krijgen? Kan het maar niet vinden.Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:45:
[...]
Gewoon een grijze nemen en dan overspuiten. Dan kun je elke kleur kiezen die je maar mooi vind.
Dat heet Torx, en zitten al bij el-cheapo schroevendraaier setjes die in koffers zitten. Check de Gamma, Hornbach, Praxis, Karwei, whatever..Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:08:
[...]
Ja zat ik over na te denken. Weet je maybe of je gewoon met die bouwpakketten brush verf kan spuiten of zijn er special verfen voor? En een 6-koppig schroevendraaier om de MDA los te krijgen? Kan het maar niet vinden.
Ey!! Macarena \o/
Dit topic is gesloten.