HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 11

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 18.162 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:43
net mn 2GB kaartje onvangen 8)

is er nog een optimaal bestandssysteem voor GSM's? Standaard stond ie op FAT16, maar ik heb hem toch maar op FAT32 gezet. verder kun je ook nog clustersize en zo instellen. Die heb ik maar op de standaard waarde laten staan. Valt hier nog iets aan te tweaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 20:50:
[...]

Ik denk dat je op zoek bent naar Vijay's VJ Volubilis, WMA CicleBT of PocketZenPhone in combinatie met Mortscript.
Ja naar zoiets was ik opzoek. Moet ik dan zeg maar eerst vijay's installeren om bluetooth op te starten en dan in mortscript igo laten opstarten samen met bluetooth en dan ook weer laten afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hoe formatteer ik een geheugenkaartje zonder pc?

Ik heb net een 2 gig kaartje gekocht en heb geen cardreader ofzo in me pc. de Qtek ziet de kaart niet, ook niet na opnieuw opstarten of softreset.
Kan je niet de kaart formatteren in WM2005?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 22:37
Roberto schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 11:45:
[...]
Weet iemand trouwens hoe ik bestanden via bluetooth naar iemand anders stuur?
Het is me al wel gelukt om m'n gps te pairen :) maar ik zie nergens een send file optie :(
Selecteer het bestand dat je wil versturen. Menu --> Beam File.... dan even een paar seconden wachten. Dan verschijnen als het goed is je Infrared en Bluetooth apparaten. Het apparaat kiezen waar je het bestand heen wil sturen en klaar!

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Kurios schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 13:08:

Ik heb net een 2 gig kaartje gekocht en heb geen cardreader ofzo in me pc. de Qtek ziet de kaart niet, ook niet na opnieuw opstarten of softreset.
Kan je niet de kaart formatteren in WM2005?
Ik heb wat software gevonden via deze thread:
Flash Format en Storage Card Tools.
Hopelijk kun je er wat mee. ;)

De topicstarter zelf heeft een Card Reader gekocht om het probleem op te lossen, btw :P.

[ Voor 7% gewijzigd door Jaap-Jan op 06-07-2006 13:28 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sony
  • Laatst online: 27-06 17:03
Nu toch wel een vaag probleem... sinds gisteren clonen alle vermeldingen in mijn adresboek zichzelf :?

Ik kan het niet direct herleiden tot een bepaald iets. Het gebeurt ook onregelmatig; inmiddels staan alle contacts er vier keer in :|

Een harde reset helpt niet; dat heb ik gisteren al geprobeerd.

Het betreft overigens de Vario versie met de laatste T-mobile ROM (met uiteraard enige kleine aanpassing om die 'onmisbare' T-mobile progs toch maar te missen ;) )
Deze Rom staat er sinds de tweede a derde dag na vrijgave erop, dus ook daar zit het probleem niet.

Verder aanwezig (grofweg): SPB Pocket Plus, SPB backup. diverse nav.systemen + uiteraard de meest voorkomende, nuttige reg tweaks. Sinds gister niets veranderd of toegevoegd etc.
Enige andere opvallende is dat 'Check notifications' ook blijft hangen tijdens het cleanen, maar na het 'afbreken' is er wel gecleand.

Iemand enig idee? Want om nu om de paar uur maar weer een backup terug te zetten werkt ook niet bevordelijk voor mijn humeur... :(

[ Voor 3% gewijzigd door sony op 06-07-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 12:43:
[...]

Ja naar zoiets was ik opzoek. Moet ik dan zeg maar eerst vijay's installeren om bluetooth op te starten en dan in mortscript igo laten opstarten samen met bluetooth en dan ook weer laten afsluiten?
Makkelijkste programmaatje in gebruik is CicleBT. Met VJ Volubilis kun je ook een heleboel andere zaken aan- en uitzetten zoals, gprs, wifi, audio gateway, radio. AVoor wat jij wilt lijkt me CicleBT beter.
Je installeert dus de programma's CicleBT en Mortscript op je Pocket PC. Vervolgens maak je een nieuw tekstbestand (op je PC) waarin je de commando's geeft wat na elkaar moet worden uitgeoverd.
dat wordt dan zoiets:

Run programmabestanden\ciclebt\ciclebt.exe
RunWait programmabestanden\igo 2006\igo.exe

Ik weet niet of de bestandslocaties en -namen zo kloppen, dat zul je even moeten controleren/.
Het runwait commando zorgt ervoor dat het script pas verder wordt uitgevoerd nadat igo wordt afgesloten.

Sla het bestand op als navigatie.mscr. dus zonder .txt er achter! Als je dat bestandje nu kopieert naar je pocket pc en daar uitvoert, start eerst bluetooth op en dan igo. Als je igo afsluit wordt de bt-verbinding verbroken.

PS Als je bijvoorbeeld een profiel-programmaatje hebt, kun je i.p.v. cicle bt, ook een "auto"-profiel aanmaken waarin je BT aanzet. je kunt dan als igo opstart, switchen naar het auto profiel en als je igo afsluit terug naar je normale profiel.
PS2 ook kun je samen met igo andere handigeprogramma's opstarten, zoals bijvoorbeeld een internetpagina met de laatste file-info van BNR Radio of een programmaatje dat de laatste flitsers ophaalt bij flitsservice.nl, die flitsers worden dan in een apart venster getoond en je kunt ook bepaalde wegen of provincie e.d. laten selecteren. erg handig!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf007
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-06 17:55
Conan schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:50:
Misschien een beetje rare vraag, maar is dit toestel een beetje prettig in je broekzak?? Want ik ga echt niet zown tasje om mn riem doen 8)7 (nerd)
Ligt er maar net aan wat je prettig vindt ..... Maar het is een flinke bobbel }:O
:X => je gezicht als je er op zit ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-08 10:09

mbooij

De Mosselman

neevedr schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 20:17:
[...]

http://mmm.abnamro.nl/ is speciaal gemaakt voor gebruik van een pocket/mobile device. Gewoon saldo checken en geld overmaken in de trein. (Met e.dentifier natuurlijk)
Bij mij geeft hij toch echt de melding dat het toestel niet door ABN-AMRO.nl ondersteund wordt.

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
mbooij schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:55:
[...]

Bij mij geeft hij toch echt de melding dat het toestel niet door ABN-AMRO.nl ondersteund wordt.
welke browser? Bij netfront kun je instellen als wat voor apparaat hij je moet identificeren bij de server. misschien dat daarmee iets is te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-08 10:09

mbooij

De Mosselman

Byte_Me schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:59:
[...]

welke browser? Bij netfront kun je instellen als wat voor apparaat hij je moet identificeren bij de server. misschien dat daarmee iets is te regelen.
Ik gebruik natuurlijk de standaart ingebouwde IE... ik zal die netfront eens proberen.

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:42

jerry_a

doei

Kurios schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 13:08:
Ik neem aan dat je Resco Explorer hebt. Daar kan je gewoon je storage kaart mee formateren.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 13:54:
[...]

Makkelijkste programmaatje in gebruik is CicleBT. Met VJ Volubilis kun je ook een heleboel andere zaken aan- en uitzetten zoals, gprs, wifi, audio gateway, radio. AVoor wat jij wilt lijkt me CicleBT beter.
Je installeert dus de programma's CicleBT en Mortscript op je Pocket PC. Vervolgens maak je een nieuw tekstbestand (op je PC) waarin je de commando's geeft wat na elkaar moet worden uitgeoverd.
dat wordt dan zoiets:

RunWait programmabestanden\igo 2006\igo.exe

Ik weet niet of de bestandslocaties en -namen zo kloppen, dat zul je even moeten controleren/.
Het runwait commando zorgt ervoor dat het script pas verder wordt uitgevoerd nadat igo wordt afgesloten.

Sla het bestand op als navigatie.mscr. dus zonder .txt er achter! Als je dat bestandje nu kopieert naar je pocket pc en daar uitvoert, start eerst bluetooth op en dan igo. Als je igo afsluit wordt de bt-verbinding verbroken.

PS Als je bijvoorbeeld een profiel-programmaatje hebt, kun je i.p.v. cicle bt, ook een "auto"-profiel aanmaken waarin je BT aanzet. je kunt dan als igo opstart, switchen naar het auto profiel en als je igo afsluit terug naar je normale profiel.
PS2 ook kun je samen met igo andere handigeprogramma's opstarten, zoals bijvoorbeeld een internetpagina met de laatste file-info van BNR Radio of een programmaatje dat de laatste flitsers ophaalt bij flitsservice.nl, die flitsers worden dan in een apart venster getoond en je kunt ook bepaalde wegen of provincie e.d. laten selecteren. erg handig!)
Perfect het werkt!! Bedankt. _/-\o_
Het enige is nu elke keer krijg ik een melding van dat bluetooth is geactifeerd en krijg ik er een notificatie bij. Kan die melding ook uit worden gezet? Want ik neem aan dat hij dan geen notificatie erbij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 20:23:
[...]

Perfect het werkt!! Bedankt. _/-\o_
Het enige is nu elke keer krijg ik een melding van dat bluetooth is geactifeerd en krijg ik er een notificatie bij. Kan die melding ook uit worden gezet? Want ik neem aan dat hij dan geen notificatie erbij krijgt.
dat is shit. ik was even vergeten van die melding.
Dan kun je toch het beste VJ volubilis gebruiken.

Na installatie van VJ Volubilis heb je een bestand "vjvolubilis.exe" op de locatie "\programmabestanden\vijay555\vjvolubilis\vjvolubilis.exe". Bovendien staan er een aantal snelkoppelingen in je programma's map waaronder
"\windows\startmenu\programma's\vijay555\VJVolubilis\VJVolubilis blue toggle.lnk".

Als je een Nederlandse ROM hebt, verwijzen deze snelkoppelingen naar de verkeerde locatie, en standaard wordt er ook zoals bij ciclebt een status schermpje getoond. Bewerk deze snelkoppeling in bijv. Total Commander en verander de locatie "Program Files" in "Programmabestanden". Bovendien haal je de toevoeging -status weg.

In het script bestand dat je gemaakt hebt (navigatie.mscr) moet je de locatie can het programma natuurlijk ook aanpassen.

Dat wordt dan:

Run windows\startmenu\programma's\vijay555\vjvolubilis\vjvolubilis blue toggle.lnk
Runwait programmabestanden\igo 2006\igo.exe
Run windows\startmenu\programma's\vijay555\vjvolubilis\vjvolubilis blue toggle.lnk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik heb een beetje raar probleem en vraag me af of meer mensen hier last van hebben... Ik werk als co-assistent in het VU ziekenhuis in Amsterdam en daar is het niet de bedoeling dat mijn telefoon aan staat op sommige afdelingen. Echter, ik wil wel de PDA-functies gebruiken aangezien ik er medische programma's op heb staan die ik veel gebruik, dus dan zet ik via de comm manager de telefoonfunctie uit (flight mode). Zo ook gisteren, comm manager gestart, op telefoon-icoon gedrukt en comm manager afgesloten. Alles leek goed, kruisje bij bereik en kruisje bij GPRS logo dus, dacht ik dan, flight mode... Krijg ik opeens een SMSje van mijn vriendin binnen! Telefoon stond al een paar uur op flight mode! gelukkig stond ook het geluid enzo uit want anders was het best slordig geweest... heeft een van jullie dit ook al eens gehad?
Het gaat om een T-Mobile Vario met Qtek ROM 2.18.7.6 (AKU 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 22:47

sphere

Debian abuser

"Dokter, mijn pacemaker loopt zo onregelmatig." :+

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Dokter: "Ik zal de pacemaker even in flight mode zetten" :o

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Laatst online: 07-07 09:41
QuasaR schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 11:39:
[...]

Die tijd zou lang genoeg moeten zijn.
Het lampje zou na een paar minuten weer moeten gaan branden.
Maakt de batterij wel goed contact ?
Na 14 uur in de oplader, nog geen spoor van leven :{
Volgens mij maakt de batterij goed contact.... hoe kan ik dat het best testen?

Kan het eventueel ook de oplader zijn :? Ik heb niet een officiele maar eentje waar je een RJ45 stekker in kan doen.... dus loskoppelen om eventueel ook in de auto te gebruiken?

[ Voor 19% gewijzigd door neggix op 07-07-2006 02:20 ]

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

neggix schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 01:49:

Kan het eventueel ook de oplader zijn :? Ik heb niet een officiele maar eentje waar je een RJ45 stekker in kan doen.... dus loskoppelen om eventueel ook in de auto te gebruiken?
hmm, je zou even naar een phone winkel kunnen gaan en vragen of hun die accu even willen testen? of even gebruik maken van de officiele lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:50

neevedr

Dat was ik niet!

mbooij schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:55:
[...]

Probeer https://mmm.abnamro.nl eens. Daarmee krijg ik wel het inlogscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:17

QuasaR

One ring to rule them all

neggix schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 01:49:
[...]

Je moet echt de officiele oplader gebruiken.
Ik heb zelf ook onofficiele laders (220v stekkerblokje waar ik usb kabel in kan prikken) maar die werken niet.

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Niet online
er staat op de website van orange een rom update.
is het aan te raden om die te installeren ? of is dat alleen nodig als je bepaalde problemen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

ik heb even een vraagje over het aansluiten van de MDA Vario in de auto, en wel op mijn autoradio. Ik heb een goed werkende carkit in de auto voor een Nokia 6310 waarbij, als er gebeld word, de radio gemute word en het geluid via de de boxen gaat. Is het misschien mogelijk dat ik op één of andere manier de kabels loskoppel en op de Vario aansluit?

Iemand ervaring mee of weet iemand misschien een site waar ik meer info kan vinden?

Gr
cAZtricum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 21:10:
[...]

dat is shit. ik was even vergeten van die melding.
Dan kun je toch het beste VJ volubilis gebruiken.

Na installatie van VJ Volubilis heb je een bestand "vjvolubilis.exe" op de locatie "\programmabestanden\vijay555\vjvolubilis\vjvolubilis.exe". Bovendien staan er een aantal snelkoppelingen in je programma's map waaronder
"\windows\startmenu\programma's\vijay555\VJVolubilis\VJVolubilis blue toggle.lnk".

Als je een Nederlandse ROM hebt, verwijzen deze snelkoppelingen naar de verkeerde locatie, en standaard wordt er ook zoals bij ciclebt een status schermpje getoond. Bewerk deze snelkoppeling in bijv. Total Commander en verander de locatie "Program Files" in "Programmabestanden". Bovendien haal je de toevoeging -status weg.

In het script bestand dat je gemaakt hebt (navigatie.mscr) moet je de locatie can het programma natuurlijk ook aanpassen.

Dat wordt dan:

Runwait programmabestanden\igo 2006\igo.exe
Nu werkt het perfect nogmaals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
DeOS schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 13:26:
[...]

Selecteer het bestand dat je wil versturen. Menu --> Beam File.... dan even een paar seconden wachten. Dan verschijnen als het goed is je Infrared en Bluetooth apparaten. Het apparaat kiezen waar je het bestand heen wil sturen en klaar!
Duurder iets langer dan paar sec :)

Maar ach... na 30 sec is het dan wel gelukt :)
(in zovere... de andere gsm had niet genoeg vrije ruimte... maar ik weet nu tenminste hoe het moet)

Nu nog het trage surfen maar snelle downloaden probleem oplossen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Roberto op 07-07-2006 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlawit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-08-2021
sphere schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:04:
[...]
Mijn vrienden bellen voornamelijk handsfree met dit toestel, misschien dat dat beter is?
Hij doet niet onder voor mijn nokia 6220. vind hem alleen wat lomp aan je oor (Wel scherm weer uitdrukken als ik opneem, anders druk ik zomaar op knopjes met mijn oorschelp)
, vooral met warm weer vind ik het irritant, maar bijgeleverde headset en BT headset werken prima.
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:14:
[...]
hum, ook geformatteerd is er al direct 960MB in gebruik..... ik heb de shop maar even gemaild.
Dat had ik ook... precies zo, stond er 1 MP3 op en was ie voor bijna 50% vol (gaf spb aan)
tot ik Tomtom installeerde en nu geeft ie aan dat 37% vol zit
enigmafan schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:22:
Nou wilde ik alleen graag weten of de browser die erbij zit HTTPS ondersteunt (ik neem aan van wel) en of er mensen zijn die ervaring hebben met de Vario en het gebruik van de website van de ABN-Amro, www.abnamro.nl.
Postbank internetbankieren gaat ook goed!
bokkie11 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:42:
Ik gebruik yejo mobile explorer.
Werkt opzich fijn

[...]
De trial versie uit de OP werkte voor mij prima
al mijn smsjes na de rom update weer gewoon als smsjes in mijn telefoon staan!!!

Iphone 5, ASUS Transformer Prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlawit
Ralpy schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:27:
[...]

Iemand een nuttig antwoord op dit? Want ik heb het nu ook nuchter al een paar keer gehad.
Kan het te maken hebben met dat ik voor het laatst gebeld ben door het vaste nummer, dat hij dan meteen als uitgaande oproep ook dat nummer pakt?
Als je op een contact staat in je lijst en je drukt naar rechts of links met de softbutton, dan wisselt ie van nummer... is erg klein en ik kan me begrijpen dat je dat 's nachts niet goed ziet.
Zal dat het zijn?
oplossing: nummers onder andere namen opslaan van thuis en mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlawit
Roberto schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:04:
[...]

Dat het ontvangst bagger is van de MDA wist ik al (een verdieping lager = singaal weg)

En als je naar m'n site kijkt zie je dat ik ook wel weet hoe wireless werkt ;)
Buiten het feit om dat zelfs 1Mbit nog sneller is dan 2Kb per sec ;) Das eerder like 24Kbit :o

Ik doel dus op de snelheid waarop de mda z'n gegevens binnenhaalt via ie.
(en ja, ik zit dan op 1!!! Meter afstand van het AP :))
Mijn ontvangst is prima
verdieping lager en zelfs buiten

IE verwerkt de sites sloom... denk dat daar de kritieke factor in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlawit
Ralpy schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:24:
Weet iemand hoe je de meldig voor verjaardagen uit zet?
Want ik krijg nu elke keer om 23:45 een meldig dat de volgende dag iemand jarig is.

Kan dat nergens vinden waar ik dat uit kan zetten. (ik gebruik SPB, misschien dat het daarmee te maken heeft)
kalender > menu > opties > afspraken > Herinneringen instellen voor nieuwe items

uitvinken of wijzigen naar een paar uur zodat je de dag(en)/week van te voren een melding krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb problemen bij de installatie van TomTom5. Ik zie bij het selecteren van de (draadloze) GPS de com poort 6 niet. Ik heb alleen com 0,2,3,9, infrarood en Seriele poort.

De BlueTooth wordt wel door TT5 gestart. IK heb com6/7 aangemaakt zoals beschreven in het voorbeeld voor de Adapt 300 GPS.

Enige ideeen?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:20

mulder

ik spuug op het trottoir

jeanj schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 15:18:
Ik heb problemen bij de installatie van TomTom5. Ik zie bij het selecteren van de (draadloze) GPS de com poort 6 niet. Ik heb alleen com 0,2,3,9, infrarood en Seriele poort.

De BlueTooth wordt wel door TT5 gestart. IK heb com6/7 aangemaakt zoals beschreven in het voorbeeld voor de Adapt 300 GPS.

Enige ideeen?
Versie TomTom 5.21?

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:14:
[...]

hum, ook geformatteerd is er al direct 960MB in gebruik..... ik heb de shop maar even gemaild.
Het was mijn kaartlezer. Helemaal vergeten dat dat ding alweer bijna 3 jaar oud is. Die lezen nog geen 2GB kaartjes en formatteren het ding dus gewoon op 1GB. Nieuwe kaartlezer, probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeanj schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 15:18:

Enige ideeen?
Bij mij geldt voor TomTom (5.2.1 update gedraaid) dat ik voor de GPS de volgende stappen moet doorlopen (iedere keer weer):
start tomtom - ga in tomtom naar GPS-status - klik op stel in - selecteer GPS - terwijl het scherm met de grote 'doorgaanknop' in beeld is GPS aanzetten, dan doorgaan en daarna wijst het voor zich.

O ja, die com 6/7 heb ik inderdaad ook aangemaakt, controleer wel of je die ook echt ziet bij je bluetoothinstellingen (COM-poorten). De eerste keer pakte het bij mij niet. Instellen, daarna soft-reset doet wonderen.

Misschien heb je hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Cure schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:26:
Iemand hier die werkt met een Vario icm Mac OSX?? En dan niet Office mac maar met de applicaties van macosx, Ical enz. Iemand ervaringen?? Ben benieuwd!
Ik heb een Mac, en heb geprobeerd de telefoon met OS X te laten samenwerken. De Mising Sync biedt experimentele ondersteuning voor Windows Mobile 5, via bluetooth. De eerste keer syncen ging bij mij prima (met iCal en Mail.app). Op een andere PC heb ik het met Entourage geprobeerd, en ook dit ging prima. Echter een tweede keer syncen wil met beide Mac's niet meer lukken. Het probleem is bij de fabrikant bekend, er is nog geen oplossing. Later dit jaar moet de definitieve versie van Missing Sync uitkomen.

Ook de concurrent, PocketMac, belooft op zijn site "Windows Mobile 5 support is coming soon". Ik moet dus nog even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
dlawit schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:30:
[...]

Mijn ontvangst is prima
verdieping lager en zelfs buiten

IE verwerkt de sites sloom... denk dat daar de kritieke factor in zit.
Dan zal het wel aan m'n ap liggen.
En ik zal eens een andere browser zoeken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 22:32

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 16:12:
[...]

Het was mijn kaartlezer. Helemaal vergeten dat dat ding alweer bijna 3 jaar oud is. Die lezen nog geen 2GB kaartjes en formatteren het ding dus gewoon op 1GB. Nieuwe kaartlezer, probleem opgelost.
lol.. had ik je kunnen vertellen :P heb t zelf ook mee mogen maken namelijk ;)

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP !

heb net me vario geflashed met de nieuwste t-mob. rom
ging goed, daarna heb me backup teruggeplaatst. moest ff resetten... maar nu doet ie nix meer :(
enigste wat ik nog zie is het aanmeldschermpje met de windows mobile log.. hard reset lukt niet !

wat nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 08:46
Bestaan er mogelijkheden om je PC te bedienen met deze telefoon (grafisch, niet met commandlines)? Dmv extern bureaublad bijvoorbeeld, of is hij te gebruiken als muis/toetsenbord? Heb gelezen dat putty etc wel bestaat via het ssh protocol als ik het me goed herinner, weet daar niet echt veel van. Die manieren zijn tevens geen van allen grafisch volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Nevie schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 21:21:
Bestaan er mogelijkheden om je PC te bedienen met deze telefoon (grafisch, niet met commandlines)? Dmv extern bureaublad bijvoorbeeld, of is hij te gebruiken als muis/toetsenbord? Heb gelezen dat putty etc wel bestaat via het ssh protocol als ik het me goed herinner, weet daar niet echt veel van. Die manieren zijn tevens geen van allen grafisch volgens mij.
Ja hoor, en zelfs vanuit elke internet verbinding :9

http://www.logmein.com

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de stekker van de headset erin gedaan en vervolgens een paar keer op de tafel getikt. stekker een aantal malen in en eruit getrokken en toen werkt het weer. ik zou zeggen proberen en wel een stuk of 10 a 15 keer. als je voor een nieuw toestel ga ben je hem vast een tijdje kwijt.
suc6 ;)
trekker22 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 08:19:
[...]

Ik zie dat friemel007 het voor elkaar heeft. Is het moeilijk om te doen? Hoevaak moet je het proberen

Mijn probleem: ik dacht tijd voor een Rom upgrade. Rom upgrade naar laatste Qtek rom gedaan.

Upgrade ging prima, maar eerste wat ik merkte daarna is dat ik geen geluid meer hoor door de telefoon bij het bellen. Mediaplayer en geluid van het touchscreen (die via de andere speaker gaan) doen het wel. Als ik tijdens het bellen kies voor "speaker on" dan hoor ik ook geluid maar dat belt niet zo fijn. Headset hoor ik ook geluid.

Omdat dit probleem zich voordeed na een Rom-upgrade (en de koptelefoon daarvoor nog nooit hebben te gebruikt), vraag ik me af of ik met het zelfde probleem heb van doen.

Ik heb het geprobeerd: Telfort Voicemail gebeld en dan maar (wisselend) hardhandig / zachthandig / heel langzaam de koptelefoon er in en uitgeplugged. Denk wel minimaal 100x ondertussen.

Zou het dan eigenlijk al opgelost moeten zijn? Grote kans dat ik een ander probleem heb?

Ik zit te overwegen het via garantie / verzekering een ander toestel te krijgen, zit er al 2 weken mee te klooien.
De vraag: zou dit moeten gaan via de fabrieksgarantie van Qtek / leverancier (2call.nl) of via mijn gsm verzekering bij Actua?

Als laatste nog: ik wilde graag een andere Rom proberen omdat het misschien daar aan ligt. Maar klopt het dat ik geen downgrade van de Rom kan doen? (Hij begint te miepen voor "newer Nib files" oid). Of welke andere Rom kan ik proberen? Imate pakt die niet vanwege Vendor ID. Qtek NL rom pakt die ook niet. Oudere Qtek English pakt die niet.
Momenteel heb ik Qtek WWE 2.17.

Sorry voor de lange post, maar Help! Wil hem graag voor mijn vakantie 31 juli weer op orde hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahah ik blijf mezelf ook steeds verbazen over die gekke MDA Vario, de problemen die ik al gehad heb zijn:

Navigatietoets met kuren (als je iets aantikte scrolde die als een gek naar beneden en kon je niks meer)
Speakers met freakgeluid ('s avonds wezen stappen e.d. beetje vochtig, volgende dag muziek aanzetten giga de giga k*tgeluid, toen alle programma's afgesloten ding paar x op tafel gegooid en 't werkte weer, overigens was dat ook de oplossing met die navigatietoets).

En als laatste en toch wel de klapper, 't groene ledje bij de opneemknop deed 't gewoon een tijd niet, toen iets schokkerig en nu weer helemaal normaal :S, hoe 't kan geen idee maar 't blijft een gekke telefoon !:P

Edit: Ohja ! Belangrijke tip, soms niet de geweldigste methode, maar voor niet werkende knoppen o.i.d. gewoon een keer met beleid laten stuiteren :) rustig wegleggen en dan eens weer kijken :) Heeft bij mij al vaak geholpen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2006 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag een handige tip voor de M3000 gebruikers in de uitleg zodat je onbeperkt internet kon gebruiken.

Maar waar stel ik dit in. kan niet vinden waar dit moet

delftsblauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 00:42:
Hahahah ik blijf mezelf ook steeds verbazen over die gekke MDA Vario, de problemen die ik al gehad heb zijn:

Navigatietoets met kuren (als je iets aantikte scrolde die als een gek naar beneden en kon je niks meer)
Speakers met freakgeluid ('s avonds wezen stappen e.d. beetje vochtig, volgende dag muziek aanzetten giga de giga k*tgeluid, toen alle programma's afgesloten ding paar x op tafel gegooid en 't werkte weer, overigens was dat ook de oplossing met die navigatietoets).

En als laatste en toch wel de klapper, 't groene ledje bij de opneemknop deed 't gewoon een tijd niet, toen iets schokkerig en nu weer helemaal normaal :S, hoe 't kan geen idee maar 't blijft een gekke telefoon !:P

Edit: Ohja ! Belangrijke tip, soms niet de geweldigste methode, maar voor niet werkende knoppen o.i.d. gewoon een keer met beleid laten stuiteren :) rustig wegleggen en dan eens weer kijken :) Heeft bij mij al vaak geholpen ;)
Klinkt gewoon als een defecte Vario. Elk apparaat kan stuk dus ook deze, ik heb zoiets ook ooit gehad met een Nokia 6210 en dat was al een paar kwartier terug. Niks byzonders..... gewoon terug naar T-Mobile met die Vario van je. Gammele contactjes. Ik snap niet dat je daar mee blijf lopen en dit als 'hidden features' van specifiek een Vario opnoemt.
Of je kan er gewoon niet mee omgaan, als je het over het stappen hebt en je telefoon is een beetje vochtig..... zo'n geavanceerd toestel kan nu eenmaal minder hebben dan een Nokia 1600 of een ander instap toestelletje. Maar weet ook niet hoe dat ding werkt met vocht.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
QuasaR schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 09:56:
[...]

Je moet echt de officiele oplader gebruiken.
Ik heb zelf ook onofficiele laders (220v stekkerblokje waar ik usb kabel in kan prikken) maar die werken niet.
Dan zou ik eerder de officiele USB kabel gaan gebruiken. Een heleboel van die kabels werken niet als lader terwijl de orginele kabel wel laad in de 220v -> USB stekker die ik bij mijn gps kreeg. Ook van die autopluggen laden allemaal met die orginele kabel. Overigens lijkt het erop dat dat voor al die WM toestellen geldt. Probleem had ik ook met de Motorolla MP200 en de T-Mobile SDA en de kabels die bij die telefoons zaten doen het ook bij mijn Vario. Niet officiele kabels laden ook niet op bij die andere telefoons.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik krijg de MDA niet als USB modem herkent, ook niet als ik ActiveSync installeer op mijn laptop. Daar zit eenXP lite installatie op, misschien dat het daar aan ligt?

Installatie van de MDA als HTC modem gaat dus iig niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 20:06:
HELP !

heb net me vario geflashed met de nieuwste t-mob. rom
ging goed, daarna heb me backup teruggeplaatst. moest ff resetten... maar nu doet ie nix meer :(
enigste wat ik nog zie is het aanmeldschermpje met de windows mobile log.. hard reset lukt niet !

wat nu ?
Ik dacht dat het niet mogelijk was om een backup terug te zetten op een nieuwe rom :(
Maar wat je nu zou moeten doen weet ik ook niet, als zelfs een harde reset niet meer lukt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Als ik de headset aansluit.
Dan hoor ik als ik bel (niet tijdens muziek of andere acties)

Een beetje gehis / gepruttel af en toe.
Niet constant, maar soms wel een soort piepje / ander soort geluidje.

Heeft zeker met de straling te maken?
Hoewel ik het met m'n oude Siemens nooit had over de headset...

Nja :( Blijkbaar normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het mij mij nu wel gelukt de MDA als HTC Modem te installeren :)

Dit bericht komt via GPRS modem verbinding als USB verbinding tussen laptop en de HTC Wizard. Kennelijk had mijn laptop eerder problemen om de HTC te herkennen. Deze ochtend ging het wel goed.

Lachen, ik wist eerst niet eens dat je dat ding als modem kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 02:13:
ik zag een handige tip voor de M3000 gebruikers in de uitleg zodat je onbeperkt internet kon gebruiken.

Maar waar stel ik dit in. kan niet vinden waar dit moet

delftsblauw
Wellicht dat je met deze link beter uit de voeten kunt:

http://www.smarter-phones...r-extra-kosten-vt197.html

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 16:24
Beste Tweakers,

Helaas ben ik gister met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Niet echt ernstig, klaplongetje :)
Kortom, ik vrolijk mijn Vario lader + laptop hierheen genomen. Internetten (ik heb PIT) kan dus, en nu heb ik met behulp van Koksie's aanwijzingen m'n Vario ingesteld als modem:

Om van je Vario een modem te maken heb je USB drivers nodig, die je op xda dev kunt vinden als USB modem.zip. De procedure om van je Vario een USB modem te maken is als volgt:

This is for GPRS connection
You must have from your network provider: the internet access point name, your user name and password.
Download and unzip the file USB Modem.zip in a folder on your desktop

1- Disconnect the device from your desktop
2- On the ActiveSync icon on your desktop, open "Connection Settings". Uncheck "Allow USB Connection".
3- On your device: Go to "Beam" (in Settings/Connections), and uncheck "Receive all Incoming beams".
4- Then in Programs, click on "Wireless Modem". With the Connection type on USB, click on "Start".
5- Now, connect your device to the desktop. The "Found New Hardware Wizard" starts on your desktop. Click "Install from a specific location", then "Don’t search. I will choose…", then click on "Modems", and "Have Disk…" and go to the folder where you unzipped the attached file.
The HTC USB Modem will be shown in the compatible hardware: click to install. Continue if you receive the alert of the software not passing the Windows XP compatibility test (Continue anyway). Finish.
6- Now, in Control Panel of your desktop, open "Phone and Modem Options". Select the "HTC USB Modem" and click on "Properties". In the "Advanced" tab type for "Extra initialization commands":
AT+CGDCONT=1,”IP”,”internet”,””,0,0
internet is hier de APN voor T-mobile, net als bij de GPRS instellingen
Click Ok to finish.

7- Finally, on your desktop, go to "Network Connections" and click "Create a new connection". Choose "Connect to the internet", then "Set up my connection manually". Click "Connect using a dial-up modem", then give a name to your ISP. In phone number type *99#. Get username and password from your network provider. Voor T-Mobile zijn geen password en username nodig.

Better keep a shortcut of this connection on your desktop for quick access.

Each time you want to use your device as a modem:
Disconnect your device
Disable ActiveSync from your desktop by unchecking the “Allow USB connection”
Open Wireless Modem on your device and push on Start (with the Connection Type on USB)
Connect your device, then dial from your desktop using the shortcut you created

PS: Remember to enable ActiveSync once you’ve finished if you want to sync.

Kortom, het werkt. Alleen het werkt zo goed (ik typ dit namelijk onder deze verbinding) dat ik verbaasd ben over de snelheid (in positieve zin).
Ik zou graag voor de zekerheid willen weten of dit puur onder GPRS valt (PIT, 9,50 p/m). Anders zit ik hier een paar dagen te internetten en krijg ik een loei van een rekening voor m'n kiezen.... :P
Alvast bedankt vanuit het EG in Haarlem ;) !

p.s. Bij gebruikersnaam en ww heb ik "tmobile" ingevoerd....maar dat moet opzich niet uitmaken lijkt mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Nielsracing op 08-07-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
Ik kan me niet voorstellen dat het via iets anders dan GPRS gaat. Je gebruikt nl dezelfde GPRS verbinding als die je op de Vario zelf aangemaakt hebt.

Het enige alternatief zou een inbel verbinding zijn, maar die is veel langzamer en bovendien is het nr dat ie belt een algemeen (ik geloof zelfs internationaal) nummer voor GPRS modem verbindingen.
Anders opties zijn er niet op de Wizard, dus ik ga ervanuit dat het goed zit zo.

Ik bedenk me net dat ik, toen ik hem zelf uitprobeerd had na het proberen het zo voor elkaar te krijgen, even over GPRS gesurfd heb met mijn desktop en idd die maand 3 MB op de rekening had voor GPRS gebruik (ik heb geen PIT). Dat klopt dus.

Beterschap!

[ Voor 6% gewijzigd door koksie op 08-07-2006 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 16:24
koksie schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 17:27:
Ik kan me niet voorstellen dat het via iets anders dan GPRS gaat. Je gebruikt nl dezelfde GPRS verbinding als die je op de Vario zelf aangemaakt hebt.

Het enige alternatief zou een inbel verbinding zijn, maar die is veel langzamer en bovendien is het nr dat ie belt een algemeen (ik geloof zelfs internationaal) nummer voor GPRS modem verbindingen.
Anders opties zijn er niet op de Wizard, dus ik ga ervanuit dat het goed zit zo.

Ik bedenk me net dat ik, toen ik hem zelf uitprobeerd had na het proberen het zo voor elkaar te krijgen, even over GPRS gesurfd heb met mijn desktop en idd die maand 3 MB op de rekening had voor GPRS gebruik (ik heb geen PIT). Dat klopt dus.

Beterschap!
Dank je.
Dan zit het wel goed denk ik. Kan ik met een gerust hart (of long :P ) internetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
Ik heb juist mijn MIO A701 verkocht en mij een MDA VARIO van T mobile aangeschaft. Ik heb mijn MDA 2dehans (maar toch nieuw) gekocht. Het toestel is simlock vrij en dus ging ik er vanuit (heb al wat rondgesnuffeld op het forum) dat ik er een nieuwe rom op kon zetten (er staat nu een 1.6....). De rom van de IMATE wordt het meeste aangeraden dus hab ik deze gedownload, hij doet alles tot hij gaat uitvoeren. Dan verschijnen er 4 balken in verschilende kleur op het scherm en even later zegt hij dat het niet gaat. Ik had de paniek van mijn leven maar toen ik hem terug aanzetten starte hij gewoon op.
Kan mij iemand helpen hoe ik mijn nieuwe rom moet instaleren of heeft iemand tips (kan het zijn dat mijn baterij te leeg was) hij laad wel tijdens het syncroniseren.

Nog één vraagje: als ik een harde reset doe, is het toestel dan nog steeds simlockvrij?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
chundo schreef op zondag 09 juli 2006 @ 00:09:
Ik heb juist mijn MIO A701 verkocht en mij een MDA VARIO van T mobile aangeschaft. Ik heb mijn MDA 2dehans (maar toch nieuw) gekocht. Het toestel is simlock vrij en dus ging ik er vanuit (heb al wat rondgesnuffeld op het forum) dat ik er een nieuwe rom op kon zetten (er staat nu een 1.6....). De rom van de IMATE wordt het meeste aangeraden dus hab ik deze gedownload, hij doet alles tot hij gaat uitvoeren. Dan verschijnen er 4 balken in verschilende kleur op het scherm en even later zegt hij dat het niet gaat. Ik had de paniek van mijn leven maar toen ik hem terug aanzetten starte hij gewoon op.
Kan mij iemand helpen hoe ik mijn nieuwe rom moet instaleren of heeft iemand tips (kan het zijn dat mijn baterij te leeg was) hij laad wel tijdens het syncroniseren.

Nog één vraagje: als ik een harde reset doe, is het toestel dan nog steeds simlockvrij?
Alvast bedankt
je moet hem (waarschijnlijk) CID unlocken. Dat mag helaas hier op het forum niet besproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Instellingen gedaan. hoop dat het werkt

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Ik wil mij een draadloze GPS-ontvanger kopen. Ik heb al wat rondgeken en mijn oog viel op deze http://www.pdashop.nl/product/25192 . Vooral omdat deze een TMC-ontvanger aan boord heeft wat toch wel fijn is naar de toekomst toe en misschien wel als belangrijkste zijn prijs.
Nu mijn vraag, zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Of raden jullie het mij af?
Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 23:24
Ik heb zelf een m500 + gps en tomtom, nu kreeg een vriend van me op zijn vario een mooie gps niet aan de praat, dus ik zou er even naar kijken. Royaltek gps is het en die werkt op mijn m500 perfect (dat ding doet het zelfs in huis 100%), maar nu heb ik alles gezocht en gedaan wat er maar te vinden is ik krijg zijn gps en die van mij ook niet aan de praat op de vario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Roberto schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 09:53:

Moet trouwens nog toevoegen dat ten alle tijden de andere kant goed verstaanbaar blijft.
Maar je hoort dus wel de extra geluiden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik heb nu vpn kunnen opzetten en zo kunnen syncen met exchange server over wifi.

Nu moet ik steeds als ik wifi heb naar verbindingen gaan en dan vpn server en dan daar op klikken en inhouden en verbinden pakken.

Nu zou ik het zo willen dat als hij wifi heeft en ik sync doe bij activesync dat hij automatisch die vpn opzet ofwel meteen als ik wifi connectie heb.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit best doe? Heb al op internet gezocht en nog geen oplossingen gevonden.
Heb wel gevonden dat ik het ip van mijn exchangeserver bij de uitzonderingen moest zetten want daarvoor disconnecte hij als hij ging syncen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
chundo schreef op zondag 09 juli 2006 @ 13:16:
Ik wil mij een draadloze GPS-ontvanger kopen. Ik heb al wat rondgeken en mijn oog viel op deze http://www.pdashop.nl/product/25192 . Vooral omdat deze een TMC-ontvanger aan boord heeft wat toch wel fijn is naar de toekomst toe en misschien wel als belangrijkste zijn prijs.
Nu mijn vraag, zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Of raden jullie het mij af?
Alvast bedankt voor de reacties
Ik vind 4 uur kort hoor voor navigeren zeker als je ziet dat er sirf-III antennes zijn die 17 uur mee kunnen. sirf-III heeft trouwens ook enorm goeie ontvangst, ik hoef mijn gps antenne niet eens op het dashboard te leggen -> ik kan hem bij de pook in een bekerhouder leggen en dan werkt hij nog perfect. (daar kwam ik trouwens achter toen hij van het dashboard gegleden was en bij de passagiersstoel op de grond lag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
golem schreef op zondag 09 juli 2006 @ 13:55:
[...]

Ik vind 4 uur kort hoor voor navigeren zeker als je ziet dat er sirf-III antennes zijn die 17 uur mee kunnen. sirf-III heeft trouwens ook enorm goeie ontvangst, ik hoef mijn gps antenne niet eens op het dashboard te leggen -> ik kan hem bij de pook in een bekerhouder leggen en dan werkt hij nog perfect. (daar kwam ik trouwens achter toen hij van het dashboard gegleden was en bij de passagiersstoel op de grond lag).
Dat is waar, maar er is een autolader bij wat alweer scheeld. Mij gaat het er vooral om als de ontvangst maar goed is op het dachboard. Maakt het sirf-III veel uit, deze is sirf-II. Ik wil hem echt vooral voor zijn prijs en TMC-ontvanger, maar als het bagger is ben ik er natuurlijk ook niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vader heeft ook een MDA Vario aangeschaft en heeft mij gevraagt TomTom erop te installeren. Ik snap alleen 1 gedeelte uit de tut op de openingpost niet. Er staat "Momenteel is er nog geen volledige Windows Mobile 5 versie van TomTom Navigator voor Pocket PC (Phone)s beschikbaar, enkel een update. De oude versie (5.1..." Hieruit maak ik op dat ik versie 5.1 moet gebruiken, toch wordt in de tut van PDAshop verwezen naar TomTom Navigator 5 en verder niet naar 5.1. Moet ik daar gewoon niet op letten en gewoon maar op zoek gaan naar 5.1? En als ik extra kaarten erop wil zetten is het plaatsen van zo'n file met kaart in de map van Tomtom genoeg om het verder perfect te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
mistercash schreef op zondag 09 juli 2006 @ 13:38:
Ik heb nu vpn kunnen opzetten en zo kunnen syncen met exchange server over wifi.

Nu moet ik steeds als ik wifi heb naar verbindingen gaan en dan vpn server en dan daar op klikken en inhouden en verbinden pakken.

Nu zou ik het zo willen dat als hij wifi heeft en ik sync doe bij activesync dat hij automatisch die vpn opzet ofwel meteen als ik wifi connectie heb.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit best doe? Heb al op internet gezocht en nog geen oplossingen gevonden.
Heb wel gevonden dat ik het ip van mijn exchangeserver bij de uitzonderingen moest zetten want daarvoor disconnecte hij als hij ging syncen.

Alvast bedankt.
Probleem opgelost je moet je vpn in de werk-netwetwerk verbinding zetten hierdoor als hij synct zet hij een vpn op.

Nu moet ik alleen nog MMS voor mobistar aan de praat krijgen iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een php editor voor mijn qtek9100, of iig eentje met php syntax highlighting. En ook nog freeware is :) Heb alleen CEdit gevonden maar die is dus niet gratis.

Andere musthave tips zijn ook welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren wilde ik een paar MP3s op mijn mini SD kaart zetten, en heb dat ding dus in de card reader van de pc gemikt. Alles goed en wel, wat oude zooi verwijderd, wat nieuwe zooi erop. Maar toen ik die kleine kaart weer in de Vario wilde proppen moest ik hem ineens formateren om hem leesbaar te maken. Zo ook als ik dat ding via de PC wilde lezen. Dikke vette bummer, want alle programma's (pocket music, tcpmp, realplayer, flash, enz enz enz) stonden daarop geinstalleerd, evenals een shitload aan MP3s. En aangezien al mijn progjes op een andere locatie bewaard staan dan waar ik mij momenteel begeef maakt het de situatie nog zuurder. Heeft iemand een idee wat dit probleem veroorzaakt, opdat het in de toekomst voorkomen kan worden? En nog iets: waarom pakt de Vario die kaart nooit in 1 keer als ik hem er weer terug in stop? Ik moet hem er altijd een stuk of 3 keer in en uit halen voordat er iets gebeurt.. Anywayz, thanks voor de replies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 22:32

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 18:31:
Gisteren wilde ik een paar MP3s op mijn mini SD kaart zetten, en heb dat ding dus in de card reader van de pc gemikt. Alles goed en wel, wat oude zooi verwijderd, wat nieuwe zooi erop. Maar toen ik die kleine kaart weer in de Vario wilde proppen moest ik hem ineens formateren om hem leesbaar te maken. Zo ook als ik dat ding via de PC wilde lezen. Dikke vette bummer, want alle programma's (pocket music, tcpmp, realplayer, flash, enz enz enz) stonden daarop geinstalleerd, evenals een shitload aan MP3s. En aangezien al mijn progjes op een andere locatie bewaard staan dan waar ik mij momenteel begeef maakt het de situatie nog zuurder. Heeft iemand een idee wat dit probleem veroorzaakt, opdat het in de toekomst voorkomen kan worden? En nog iets: waarom pakt de Vario die kaart nooit in 1 keer als ik hem er weer terug in stop? Ik moet hem er altijd een stuk of 3 keer in en uit halen voordat er iets gebeurt.. Anywayz, thanks voor de replies.
zorg ervoor dat je eerst kijkt of de cardreader er écht niets meer mee doet... als ie namelijk nog iets aan het wegschrijven is terwijl je m eruit haalt, heb je een grote kans dat de data corrupt raakt...

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 08-09 12:58
Goed sinds vandaag is mijn oproepenlijst helemaal leeg. Die laat zich ook niet meer vullen, als ik een oproep gemist heb komt die er niet in als ik een nummer gebeld hebt komt die er ook niet in. Hij blijft helemaal leeg. Iemand enig idee?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:50:
Mijn vader heeft ook een MDA Vario aangeschaft en heeft mij gevraagt TomTom erop te installeren. Ik snap alleen 1 gedeelte uit de tut op de openingpost niet. Er staat "Momenteel is er nog geen volledige Windows Mobile 5 versie van TomTom Navigator voor Pocket PC (Phone)s beschikbaar, enkel een update. De oude versie (5.1..." Hieruit maak ik op dat ik versie 5.1 moet gebruiken, toch wordt in de tut van PDAshop verwezen naar TomTom Navigator 5 en verder niet naar 5.1. Moet ik daar gewoon niet op letten en gewoon maar op zoek gaan naar 5.1? En als ik extra kaarten erop wil zetten is het plaatsen van zo'n file met kaart in de map van Tomtom genoeg om het verder perfect te laten werken?
ondertussen is er een tomtom 5.21 deze is wel geschikt voor windows mobile 5 en kan je probleemloos instaleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Byte_Me schreef op zondag 09 juli 2006 @ 01:16:
[...]

je moet hem (waarschijnlijk) CID unlocken. Dat mag helaas hier op het forum niet besproken worden.
even google en het is mij dan toch gelukt (dankzij een aardige man uit Amsterdam). In ieder geval bedankt voor de tip. Nu heb ik er dan de I-MATE rom op staan en deze val super mee moet ik zeggen.
Tijd om mij eens in skype te verdiepen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Moet SPB backup kan je een backup maken van je vario, maar is het ook mogelijk om je sms berichten te backuppen? Kan de optie in het SPB proggie niet vinden.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sony
  • Laatst online: 27-06 17:03
sony schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 13:46:
Nu toch wel een vaag probleem... sinds gisteren clonen alle vermeldingen in mijn adresboek zichzelf :?

Ik kan het niet direct herleiden tot een bepaald iets. Het gebeurt ook onregelmatig; inmiddels staan alle contacts er vier keer in :|

Een harde reset helpt niet; dat heb ik gisteren al geprobeerd.

Het betreft overigens de Vario versie met de laatste T-mobile ROM (met uiteraard enige kleine aanpassing om die 'onmisbare' T-mobile progs toch maar te missen ;) )
Deze Rom staat er sinds de tweede a derde dag na vrijgave erop, dus ook daar zit het probleem niet.

Verder aanwezig (grofweg): SPB Pocket Plus, SPB backup. diverse nav.systemen + uiteraard de meest voorkomende, nuttige reg tweaks. Sinds gister niets veranderd of toegevoegd etc.
Enige andere opvallende is dat 'Check notifications' ook blijft hangen tijdens het cleanen, maar na het 'afbreken' is er wel gecleand.

Iemand enig idee? Want om nu om de paar uur maar weer een backup terug te zetten werkt ook niet bevordelijk voor mijn humeur... :(
Is er niemand dit dit 'clonen' herkend en een oplossing heeft?
Ik wordt er nu inmiddels wel wat moe van; ik zit inmiddels op 8x alle contacts in mijn contactlist 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Wil je automatisch SMS delivery notifications ontvangen? Voer dan de volgende stappen uit:

quote:
1) Ga naar de volgende registry entry:

"HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Settings"

2) Indien je hier een key met de naam "SMSDeliveryNotify" aantreft hoef je hier alleen op te klikken en de Dword waarde op "1" in te stellen. Sla in dit geval stap 3 over.

3) Indien je deze hier niet aantreft moet je hem zelf aanmaken. Maak een nieuwe "DWORD Value" aan met de volgende waarden:

-Name: SMSDeliveryNotify
-DWORD Data: 1
-Base: Dec

4) Voer tot slot een soft reset uit.

Dit lukt mij niet, ik vind "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Settings" niet. Aangezien deze (HKEY_CURRENT_USER) lokatie nogal veel voor komt in het forum kan ik ni veel prullen.
Kan mij iemand de uitleg geven vanaf de map "My Device"
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Mmm, vanwege mijn probleempies heb ik besloten om toch maar die nieuwste Imate ROM erop te zetten (feb 06). Maar nu krijg ik bij het opstarten een gaar I-mate logo, kan dat nog weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb opera er nu opgezet en dat werkt als een gek. Tochr maar gewoon aangeschaft, het kost maar 19 euro dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:55
Ik heb even een vraagje. Ik wil graag voor in de auto een nieuwe radio en deze dan gelijk met bluetouth zodat ik handsfree kan bellen in de auto. Nu wilde ik de pioneer P55BT. Maar nu staat de qtek 9100 niet in hun lijst. Dus er staat niet dat hij wel wordt ondersteund maar ook niet dat hij niet wordt ondersteund. Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met deze radio i.s.m. de HTC ? Alvast bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi weten jullie of er al een Cisco VPN client is voor de MDA. Ik wil namelijk inloggen met mijn MDA op mijn werk via VPN. Maar alleen de Cisco VPN client werkt. De standaard Windows VPN werkt niet. Natuurlijk is het wel mogelijk via mijn laptop. Maar ik wil direct met mijn MDA kunnen inloggen. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
chundo schreef op zondag 09 juli 2006 @ 14:51:
[...]

Dat is waar, maar er is een autolader bij wat alweer scheeld. Mij gaat het er vooral om als de ontvangst maar goed is op het dachboard. Maakt het sirf-III veel uit, deze is sirf-II. Ik wil hem echt vooral voor zijn prijs en TMC-ontvanger, maar als het bagger is ben ik er natuurlijk ook niks mee.
TMC is wel leuk, maar het werk hier niet of nauwelijks in Nederland.
Daarbij maakt alleen Navigon en Alturion nog van TMC gebruik en TomTom niet.
TomTom heeft iets vergelijkbaars, waar file-informatie via GPRS wordt binnen gehaald en verwerkt.

Stuur die mensen van PDAShop anders even een email of deze wel gaat werken met een MDA Vario. Mijn ervaring is dat ze redelijk snel een antwoord geven.

Ikzelf heb een Holux GR-230 bluetooth GPS samen met iGo en dat werkt goed.
Natuurlijk geen TMC, maar zo'n gemis vind ik dat (nog) niet.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chundo schreef op zondag 09 juli 2006 @ 21:17:
Wil je automatisch SMS delivery notifications ontvangen? Voer dan de volgende stappen uit:

quote:
1) Ga naar de volgende registry entry:

"HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Settings"

2) Indien je hier een key met de naam "SMSDeliveryNotify" aantreft hoef je hier alleen op te klikken en de Dword waarde op "1" in te stellen. Sla in dit geval stap 3 over.

3) Indien je deze hier niet aantreft moet je hem zelf aanmaken. Maak een nieuwe "DWORD Value" aan met de volgende waarden:

4) Voer tot slot een soft reset uit.

Dit lukt mij niet, ik vind "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Settings" niet. Aangezien deze (HKEY_CURRENT_USER) lokatie nogal veel voor komt in het forum kan ik ni veel prullen.
Kan mij iemand de uitleg geven vanaf de map "My Device"
Alvast bedankt
Om in het register te komen heb je een andere "verkenner" nodig dan de verkenner die standaard op je Pocket PC staat: Resco Explorer of Total Commander. Aangezien ik zelf TC gebruik zal ik die hieronder beschrijven.
1. Download en installeer Total Commander.
Hier vind je de windows installer (incl NL taal)
Hier vind je het cabje voor het programma, en hier een cabje voor de NL taal.

2. Open TC. Start > Programma's > Total Commander

3. Klik rechtsboven op de " \ ", Dubbelklik bovenaan in de lijst op " \\ ", Dubbelklik op " registry ".

of typ in de adresbalk " \\\registry\ " (zonder " ")

4. Je bevindt je nu in het register.
HKCR = HKEY_CLASSES_ROOT
HKCU = HKEY_CURRENT_USER
HKLM = HKEY_LOCAL_MACHINE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chundo schreef op zondag 09 juli 2006 @ 21:03:
[...]

ondertussen is er een tomtom 5.21 deze is wel geschikt voor windows mobile 5 en kan je probleemloos instaleren
Ah kijk eens aan, tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Mijn versie was 5.00. Geupgrade naar 5.21 en ik zie nu wel com 6 en com 7 en krijg verbinding met de GPS

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Goed heb er dus voor gekozen op de vario helemaal leeg te maken en de Imate Rom te installeren. Echter nu als ik hem aan doe krijg ik een error.

Cannot open Elatepushservice.exe. Heb braaf alles uit de extended rom geinstalleerd, maar dit zegt me niks iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-08 20:06
Dit is een van die dingen die gestart worden als je de telefoon aan zet. Ik heb hem gewoon uit de opstartlijst gehaald, en mis helemaal niks. Je kunt hem gewoon verwijderen uit de opstartlijst in
\windows\opstarten of \windows\startup. Ik hoop dat je hiermee geholpen bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
cryonic90 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:17:
Dit is een van die dingen die gestart worden als je de telefoon aan zet. Ik heb hem gewoon uit de opstartlijst gehaald, en mis helemaal niks. Je kunt hem gewoon verwijderen uit de opstartlijst in
\windows\opstarten of \windows\startup. Ik hoop dat je hiermee geholpen bent
Goed dat heb ik dan ook maar gedaan! Dan meteen nog een vraagje via Omapclock is het mogelijk om de vario te overklokken. Een vriend van me heeft dit toen aan het notitie knopje gehangen (lang indrukken was snel en kort indrukken was weer terug naar 180 mhz). Kan hem alleen al een tijd niet bereiken iemand enige idee hoe je dat ook al weer deed?

Edit --- Mmmmm, me vario komt nu niet ver dan het Windows Mobile logo. Hij loopt niet verder beetje vervelend. Iemand enige idee?

[ Voor 9% gewijzigd door Operations op 10-07-2006 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
mistercash schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:58:
[...]

Probleem opgelost je moet je vpn in de werk-netwetwerk verbinding zetten hierdoor als hij synct zet hij een vpn op.

Nu moet ik alleen nog MMS voor mobistar aan de praat krijgen iemand die mij kan helpen?
Klein schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Goed ik had dus een backupje gemaakt via SPB helaas werkt het terugzetten niet. Proggie blijft op 3/4 hangen. Maar de map cemail.vol zit vol met SMS berichten kan ik die niet gewoon terugplaatsen op de 1 of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik wil mijn Vario op kunnen nemen en dat dan direct de luidsprekers aangaan(hands free) zonder dat ik dat na het opnemen nog een keer moet selecteren.
Iemand een idee hoe ik dat kan doen?

Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pa wilt West-Europa op een mini SD kaartje dumpen, daar zijn neem ik aan zeker wel 2 GB voor nodig? Ik zag een desbetreffend kaartje van TakeMS, is dit een betrouwbaar merk en werkt het goed met de Wizard?

Ik ben ook wel geïnterreseerd in het antwoord op de vraag van Sander hier boven me overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 15:46:
Ik ben ook wel geïnterreseerd in het antwoord op de vraag van Sander hier boven me overigens.
Sander? :? Ben ik scheel of ben jij het?

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 15:46:
Mijn pa wilt West-Europa op een mini SD kaartje dumpen, daar zijn neem ik aan zeker wel 2 GB voor nodig? Ik zag een desbetreffend kaartje van TakeMS, is dit een betrouwbaar merk en werkt het goed met de Wizard?

Er bestaat een kaart van west europe (is niet legaal geloof ik) en die werkt prima op een 2 Gb kaartje in een vario. Kan je zelfs grensover navigeren. Heb het zelf al een aantal keer gedaan, laden en route berekening duurt wel langer dus als je alleen in benelux blijft en af en toe in europa zou ik die kaart + benelux allebei op je 2Gb kaartje zetten. En TakeMS is geen echte topper maar mankeert weinig aan hoor verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martino-s schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:04:
[...]

Sander? :? Ben ik scheel of ben jij het?
Ik, ik keek tijdens het typen naar andere pagina's, en daar stond die naam vermeld, daardoor schreef ik dat nietsvermoedend op en drukte op de reply knop te merken dat ik een verkeerde naam had ingevoerd, achja. Ik dacht het zal wel los lopen... Bovendien zag ik in eerste instantie geen editknop omdat ik alleen inlogde om een bericht te plaatsen, en nam aan dat die er dus niet was. Nu ik normaal ben ingelogd zie ik dat het anders is.
TheGeneral schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:47:
[...]

Er bestaat een kaart van west europe (is niet legaal geloof ik) en die werkt prima op een 2 Gb kaartje in een vario. Kan je zelfs grensover navigeren. Heb het zelf al een aantal keer gedaan, laden en route berekening duurt wel langer dus als je alleen in benelux blijft en af en toe in europa zou ik die kaart + benelux allebei op je 2Gb kaartje zetten. En TakeMS is geen echte topper maar mankeert weinig aan hoor verder.
Heb je de exacte naam van die kaart? En is die dus wel huis aan huis? Het wordt dan waarschijnlijk toch die TakeMS als de kwaliteitsverschillen niet "echt" merkbaar zijn.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
speedme schreef op maandag 10 juli 2006 @ 07:09:
[...]

TMC is wel leuk, maar het werk hier niet of nauwelijks in Nederland.
Daarbij maakt alleen Navigon en Alturion nog van TMC gebruik en TomTom niet.
TomTom heeft iets vergelijkbaars, waar file-informatie via GPRS wordt binnen gehaald en verwerkt.

Stuur die mensen van PDAShop anders even een email of deze wel gaat werken met een MDA Vario. Mijn ervaring is dat ze redelijk snel een antwoord geven.

Ikzelf heb een Holux GR-230 bluetooth GPS samen met iGo en dat werkt goed.
Natuurlijk geen TMC, maar zo'n gemis vind ik dat (nog) niet.
Ik heb nog eens gekeken op de PDA-schop en bij de vragen staat dat hij niet werkt met tomtom en dat het een heel gedoe is om hem aan de praat te krijgen, ik zal dan maar voor een gewone gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
clonedonkey schreef op maandag 10 juli 2006 @ 01:03:
Ik heb even een vraagje. Ik wil graag voor in de auto een nieuwe radio en deze dan gelijk met bluetouth zodat ik handsfree kan bellen in de auto. Nu wilde ik de pioneer P55BT. Maar nu staat de qtek 9100 niet in hun lijst. Dus er staat niet dat hij wel wordt ondersteund maar ook niet dat hij niet wordt ondersteund. Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met deze radio i.s.m. de HTC ? Alvast bedankt !!
Ik heb een P70BT, de radio vind de PDA niet, maar je kan de PDA wel toevoegen. bij mij werkt het zonder problemen. Je kan wel het telegoonboek niet syncroniseren, je kan wel namen uit je telefoon naar de radio verzenden. Ik ben daar eens aan begonnen maar het was zo een gedoe dat ik gestopt ben.
Over het algemeen ben ik tevreden, maar een carcit van parrot is naar het schijnt ook goed (als je al een goede autoradio hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan er niet echt iets over terugvinden in de afgelopen 10 delen, en in deze ook niet....

ik wil graag van mijn engelstalige qtek 9100 rom (2.17.7.2 wwe) naar een nedrlandstailge rom.
is er een manier omdat te doen...?
als ik dat op de gewone manier probeer dan geeft hij, na dat op de qtek de rood/groen/blauw balk is verschenen,een foutmelding aan dan het updaten mislukt is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 10:18:
[...]

Om in het register te komen heb je een andere "verkenner" nodig dan de verkenner die standaard op je Pocket PC staat: Resco Explorer of Total Commander. Aangezien ik zelf TC gebruik zal ik die hieronder beschrijven.
1. Download en installeer Total Commander.
Hier vind je de windows installer (incl NL taal)
Hier vind je het cabje voor het programma, en hier een cabje voor de NL taal.

2. Open TC. Start > Programma's > Total Commander

3. Klik rechtsboven op de " \ ", Dubbelklik bovenaan in de lijst op " \\ ", Dubbelklik op " registry ".

of typ in de adresbalk " \\\registry\ " (zonder " ")

4. Je bevindt je nu in het register.
HKCR = HKEY_CLASSES_ROOT
HKCU = HKEY_CURRENT_USER
HKLM = HKEY_LOCAL_MACHINE
bedankt ik heb het gedownload en dat gaat goed, nu ben ik alweer een stap verder, ik heb alleen de pech dat er dat bestand niet in staat. Hoe maak ik die nieuwe "DWORD Value" aan? Ik durf ni goed experimenteren wan volgens mij kan ik als leek de boel hier omzeep helpen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 18:54:
Ik kan er niet echt iets over terugvinden in de afgelopen 10 delen, en in deze ook niet....

ik wil graag van mijn engelstalige qtek 9100 rom (2.17.7.2 wwe) naar een nedrlandstailge rom.
is er een manier omdat te doen...?
als ik dat op de gewone manier probeer dan geeft hij, na dat op de qtek de rood/groen/blauw balk is verschenen,een foutmelding aan dan het updaten mislukt is..
Ik heb dat ook gehad, dat komt omdat het toestel wwarschijnlijk CID-locket is. CID locken is niet legaal en mag dus niet besproken worden...
Ik zou zeggen even google... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:49:
[...]

Ik, ik keek tijdens het typen naar andere pagina's, en daar stond die naam vermeld, daardoor schreef ik dat nietsvermoedend op en drukte op de reply knop te merken dat ik een verkeerde naam had ingevoerd, achja. Ik dacht het zal wel los lopen... Bovendien zag ik in eerste instantie geen editknop omdat ik alleen inlogde om een bericht te plaatsen, en nam aan dat die er dus niet was. Nu ik normaal ben ingelogd zie ik dat het anders is.

[...]

Heb je de exacte naam van die kaart? En is die dus wel huis aan huis? Het wordt dan waarschijnlijk toch die TakeMS als de kwaliteitsverschillen niet "echt" merkbaar zijn.
Ja wel huis aan huis, en nee die kwaliteitsverschillen zijn niet echt merkbaar.

Western_Europe-Map v606.rar ongeveer 1,3 Gb. Dat is v606 misschien is er inmiddels al een v632.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chundo schreef op maandag 10 juli 2006 @ 18:56:
[...]

Ik heb dat ook gehad, dat komt omdat het toestel wwarschijnlijk CID-locket is. CID locken is niet legaal en mag dus niet besproken worden...
Ik zou zeggen even google... :*)
En hoe is het te controleren dat er een cid lock op zit ?
Het lukt mij namelijk wel om met een kpn sim te bellen terwijl ik het abbo van de qtek bij vodaphone heb lopen...

*edit*

dat is natuurlijk logisch..
sim lock is iets anders dan cid lock !!
ik krijg het cid unlocken iid geval niet voor elkaar
(foutmelding vendor id fout o.i.d.)
zal ik jullie hier niet mee lastig vallen, dat ga ik op een ander forum wel even doen... :P

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Roberto schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 09:53:

Voor de 2e keer dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chundo schreef op maandag 10 juli 2006 @ 18:54:
[...]

bedankt ik heb het gedownload en dat gaat goed, nu ben ik alweer een stap verder, ik heb alleen de pech dat er dat bestand niet in staat. Hoe maak ik die nieuwe "DWORD Value" aan? Ik durf ni goed experimenteren wan volgens mij kan ik als leek de boel hier omzeep helpen... 8)7

\\ > registry > HKCU > Software > Microsoft > Inbox > Settings

Helemaal bovenaan in beeld, of helemaal onderaan in beeld staat dan:

+Waarde toev.+

Dubbelklik hierop.

Bij Naam: vul je in: SMSDeliveryNotify
Bij Type: zet je het bolletje voor DWORD
Klik op OK

Bij waarde: type je een 1
Klik op OK

Sluit TC af.

Start je device opnieuw op door het knopje bovenop 5 sec ingedrukt te houden, en op JA te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.