HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 11

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.170 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij ook garantie,

Echter merk ik eigenlijk qua snelheid en prestatie niet zo veel verschil met de vorige tmobile rom... Ligt dat aan mij, is dus mijn nieuwe rom niet goed genoeg of was mijn oude al zo snel dat ik geen verschil merk..

Iets waar ik wel last van heb is dat het scherm lastiger uit stanby gaat; hij moet zeg maar langer opbouwen eerst was dit alleen als het apparaat ook geblokkeerd stond dan duurde het 1-2 seconden om het scherm goed te hebben aangezet vanuit standby, maar nu doet hij dit ook als alleen het scherm uit is (zonder blokkering dus) vind ik vrij vervelend... Verder weinig problemen met opzetten en gebruiken van nieuwe rom... Ohja gmail haalt nog geen berichten op.. vreemd maarja zo maar even accoount weggooigen en opnieuw installeren misschien iets vout gedaan..

hopelijk weet iemand iets voor het scherm alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:36
Voor zover ik weet nog niet langs zien komen... is er een goede gratis syncml client voor WM5? Synthesis client doet het goed, maar is een 12 dagen trial. Er moeten toch gratis alternatieven zijn?

Ik heb de client van funambol geprobeerd, maar die wil embeddedVB hebben en die vind ik een beetje minder, omdat andere applicatiet .NetCF gebruiken. Geheid dat dat gaat bijten. Iemand die opties weet?

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-08 20:06
Ik heb af en toe wel een heel raar probleem en dat is dat bij het wifi icoontje ik niet meer kan klikken zeg maar. Er komt geen popup ballonetje met de opties, heel raar. Het rare is dan dat wifi ook maar even werkt en daarna helemaal geen data meer ontvangt. Een reset is dan het enige dat werkt, maar dan ook maar weer voor even, iemand die weet wat hier een oplossing voor is?

Nog iets wat mij is opgevallen is dat je wifi ook niet meer via dat ballonetje kan uitzetten, het moet via de comm manager, net zoals de flight modus, die ik trouwens ook niet meer uit krijg als ik dat probleem heb met wifi :S Heel raar allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:04
nog een vraagje; Hoe zorg ik ervoor dat mijn MDA altijd de wifi verbinding gebruikt indien beschikbaar? ik bedoel dan dus dat, indien er verbinding is met een wifi netwerk, Alle applicaties deze verbinding gebruiken ipv gprs. Als er dan geen verbinding is met wifi moet er uiteraard overgeschakelt worden naar gprs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sony
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 17:03
MAX3400 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 09:56:
Voor de mensen die MMS-settings van T-Mobile nodig hebben: even hier klikken

Met dank aan koksie!
Schijnt toch niet helemaal te werken... althans bij mij. Krijg nog steeds de melding van TM dat ik de MMS kan 'ophalen', Blijft zelfs alsmaar komen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Nanax schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 08:19:

[...]

Push mail is mooi werk
Wat is dan het verschil met mijn planet email adres en/of hotmail? Mijn planet mail controleerd ie ook iedere 5 minuten (kan ook op 1 neem ik aan). Bij hotmail heb ik het nog niet gevonden, maar als ik ingelogd ben op msn mobile, ziet ie hotmail ook meteen binnen komen. Dus snap het voordeel nog niet echt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 16:24
Nanax schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 08:19:

[...]

Push mail is mooi werk
Je hebt een exchange account nodig met push functionaliteit, gratis te krijgen via mail2web.com bijv.
maak een account aan en volg deze uitleg.
Je username is je mail2web mail adres
je password spreekt voor zich
en domein is ad2.
Als je PIT hebt is dit mooi spul, als je het hebt ingesteld en vervolgens een test email stuurt, gelijk op je vario :Y) ook mooi is dat je altijd overal via internet je contacten, mails etc bij je hebt! hij kan namenlijk ook je contacten en agenda syncen met de exchange server waar je dan op iedere willekeurige pc op kan inloggen.. :)
Ik vat 'm :)
Maja, heb er 3 providers erin staan, waarvan ik er twee om de 15 min. post laat ophalen. Is voor mij voldoende. Alleen Hotmail doet dat inderdaad niet om de "x" aantal minuten, maar da's geen ramp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:53:
[...]
Wat is dan het verschil met mijn planet email adres en/of hotmail? Mijn planet mail controleerd ie ook iedere 5 minuten (kan ook op 1 neem ik aan). Bij hotmail heb ik het nog niet gevonden, maar als ik ingelogd ben op msn mobile, ziet ie hotmail ook meteen binnen komen. Dus snap het voordeel nog niet echt.
Ik forward mn gmail naar het mail2web-adres. Voordeel is dat als iemand mij nu mailt op m'n gmail, dit direct (binnen 5sec) binnenkomt op m'n MDA. Goed(koop) alternatief voor sms dus. :)

Het verschil is dus dat je geen mail hoeft op te halen, maar dat het naar je device wordt 'gepusht'. Verder worden bij mij nu ook m'n agenda en contacts realtime up-to-date gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 21:39

Nanax

Ik ben sjaak niet

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:53:
[...]
Wat ik zeg: je hebt dus altijd je agenda, mails en contactpersonen. Als je inlogt in het buitenland heb je nog je contactpersonen etc etc. en dus niet elke 5 minuten maar live je mail, afspraken etc binnen krijgen. of je dat boeiend vindt is natuurlijk je eigen keuze :)

andere voordelen zijn het vooral voor zakenlui, als je secetaresse en afspraak voor je inplant staat die binnen 30 seconden ook in de agenda van je mobiel :9

[ Voor 11% gewijzigd door Nanax op 30-05-2006 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09-2021
Kan niet vinden hoe ik mijn sms berichten opsla? Kan iemand mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Nanax schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:13:
[...]

Wat ik zeg: je hebt dus altijd je agenda, mails en contactpersonen. Als je inlogt in het buitenland heb je nog je contactpersonen etc etc. en dus niet elke 5 minuten maar live je mail, afspraken etc binnen krijgen. of je dat boeiend vindt is natuurlijk je eigen keuze :)

andere voordelen zijn het vooral voor zakenlui, als je secetaresse en afspraak voor je inplant staat die binnen 30 seconden ook in de agenda van je mobiel :9
Die hebben (mag ik hopen) meestal toch wel exchange op hun werk draaien en kan je die ook wel via oma benaderen.
Ik krijg op het moment alleen niet mail2web als exchange server geinstalleerd in mijn outlook (zal ook wel uitstaan aan hun kant).

Ik neem aan dat ik daarvoor een betaalde account moet nemen. Misschien iets voor de toekomst. Heb liever dat we onze exchangeserver op mijn werk eens upgraden.

[ Voor 10% gewijzigd door MeNTaL_TO op 30-05-2006 16:58 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

klopt, staat uit aan hun kant

en ja als je van je baas een mooie exchange server hebt is dat mooi.. maar voor eigen gebruik is mail2web een mooie optie :)

[ Voor 70% gewijzigd door Nanax op 30-05-2006 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Nanax schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:02:
klopt, staat uit aan hun kant

en ja als je van je baas een mooie exchange server hebt is dat mooi.. maar voor eigen gebruik is mail2web een mooie optie :)
Die hebben we wel, maar staat vanuit buiten uit (en de owa is al een tijdje defect en aangezien iedereen behalve mijn afdeling (1st line) toch zijn mail kan lezen via VPN, doen ze er niet veel aan.

Maar goed, kan wel syncen op mijn werk, alleen de wijzigingen die ze maken als ik er niet ben zie ik dan niet.

Nu nog ff kijken hoe ik mijn rooster kan syncen met de MDA van mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Het wil nog al eens gebeuren dat de verbinding "weg valt", hij geeft dan nog netjes aan dat hij verbonden is, maar ik krijg geen data meer door. Met als resultaat dat mijn email niet meer gecheckt wordt.

Wat ik dan doe is het rode knopje ff indrukken, waarna hij na enige tijd uiteraard zelf weer een verbinding maakt.

Ik vroeg me af of ik de enige was die deze problemen met GPRS heeft ?

Thanks
Entro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:41:
Hallo,

Het wil nog al eens gebeuren dat de verbinding "weg valt", hij geeft dan nog netjes aan dat hij verbonden is, maar ik krijg geen data meer door. Met als resultaat dat mijn email niet meer gecheckt wordt.

Wat ik dan doe is het rode knopje ff indrukken, waarna hij na enige tijd uiteraard zelf weer een verbinding maakt.

Ik vroeg me af of ik de enige was die deze problemen met GPRS heeft ?

Thanks
Entro
Nope, ik heb er (hopelijk nu had) ook last van, meestal hielp de verbinding verbreken, maar soms moest ik hem uit en aanzetten om weer data binnen te krijgen.
In de nieuwe software zit een optie verbindingen verbreken en ik hoop dat dat ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks MeNTal,

Ik kan de verbinding over het algemeen wel verbreken, Ik heb ook gezocht naar een task scheduler welke bijv. elke 15min de verbinding dicht gooit, maar ik kom ze alleen tegen die 1 tijd kunnen schedulen, en niet een repeat.

Er bestaat wel een GPRSoff.exe, progy maar dan moet ik die wel kunnen schedulen (niet getest trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk om als ik een back-up heb gemaakt met spb back-up deze op de nieuwe t-mobile rom te zetten? of krijg je dan problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

gok zo dat je problemen krijgt.. al meerdere keren over gelezen en ik zou de gok zo niet nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:31
Iemand die het lukt om met de nieuwe t-mobile rom een sms ontvangstbevestiging te krijgen?
Ik heb de hack uitgevoerd uit de OP, maar deze werkt niet. De value is na een reset gewoon weer weg uit het register.

*edit*
Bij tekstberichten handmatig ingesteld, blijkbaar werkt dat ook, had die optie nog nooit gezien :) Maar goed werkt dus nu 8)

[ Voor 25% gewijzigd door Razer op 30-05-2006 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

Alles werkt prima hier na de update (so far). Geen problemen met WiFi ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

zeg kunnen jullie eens kijken of jullie ook hebben dat als je een achtergrondje maakt en hem dan overzet op je vario hij een stuk donkerder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:04
wibblemoo schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:17:
nog een vraagje; Hoe zorg ik ervoor dat mijn MDA altijd de wifi verbinding gebruikt indien beschikbaar? ik bedoel dan dus dat, indien er verbinding is met een wifi netwerk, Alle applicaties deze verbinding gebruiken ipv gprs. Als er dan geen verbinding is met wifi moet er uiteraard overgeschakelt worden naar gprs.
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf

BoomSmurf

Am-Ende!

Meen ergens gelezen te hebben dat dat 'by default' zo is... Heb het net zitten proberen met PIE, http://www.whatismyip.com en de stekker uit het accesspoint trekken... lijkt te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Laatst online: 11-09 10:00
Even een vraagje... ik heb vandaag een 1Gb mini SD card gehaald en wil nu de data van mijn 512Mb card overschrijven naar de 1Gb card. Ik heb een cardreader op mn laptop en ik heb al geprobeerd om de data van mijn 512Mb te kopieren en daarna te pasten op de 1Gb card maar krijg dat gelijk een foutmelding... kan niet van bronbestand lezen of zoiets..

Wat doe ik fout? Hoe kan ik het makkelijkst de data van mijn 512Mb op mn 1Gb mini SD card krijgen??

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

dkawa schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:26:
Even een vraagje... ik heb vandaag een 1Gb mini SD card gehaald en wil nu de data van mijn 512Mb card overschrijven naar de 1Gb card. Ik heb een cardreader op mn laptop en ik heb al geprobeerd om de data van mijn 512Mb te kopieren en daarna te pasten op de 1Gb card maar krijg dat gelijk een foutmelding... kan niet van bronbestand lezen of zoiets..

Wat doe ik fout? Hoe kan ik het makkelijkst de data van mijn 512Mb op mn 1Gb mini SD card krijgen??

alvast bedankt,
Via de laptop HDD.
1. Van de 512MB naar de laptop hardeschijf.
2. Van de laptop hardeschijf naar de 1Gb
8)

(formatteer het nieuwe kaartje wel eerst even m.b.v. de laptop)

[ Voor 5% gewijzigd door Martino-s op 30-05-2006 21:30 ]

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Nanax schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:06:
zeg kunnen jullie eens kijken of jullie ook hebben dat als je een achtergrondje maakt en hem dan overzet op je vario hij een stuk donkerder is?
Heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met de calibratie van je computerscherm. Veelal staan deze totaal verkeerd ingesteld waardoor kleuren en grijswaarden niet getrouw worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Korte maar toch (voor mij) redelijk belangrijke vraag:

* Roberto gaat morgen een Orange M3000 halen
(maar een T-mobile Vario zit er even goed in :P
Igg... dat is de planning.

Nu ben ik niet zo dol op provider roms.
En wil ik er dus een I-mate of QTEK rom op installeren.

Nu weet ik dat ik eerst een unlocktool moet draaien (CID unlock hoorde ik ergens)
En dat zal me vast en zeker ook wel lukken.

Ik zit meer met de rom upgrade.
De handleiding is erg duidelijk.
Echter is de M3000 hierin niet vernoemd.
Mijn vraag: Is iedere M3000 (nieuw gekocht bij de orange shop) Nederlands?
En kan ik daar dus via de handleiding zonder problemen (mits ik dus die “CID” locktool heb gedraaid voor ik wil updaten) een "Nederlandse" qtek rom op mijn "nieuwe" M3000 zetten?
( rom gevonden via het forum van eggy)

Bios flashen heb ik al zovaak gedaan :P maar daar kun je nog simpel de chip vervangen als het fout gaat, als ik het met deze telefoon verziek ben ik helaas iets meer kwijt dan 20 euro voor een chipje :o

Vandaar even deze snelle vraag voor ik hem morgen haal.
(Tenzij iemand weet van een betere aanbieding dan op dit moment bij orange, want ik doe het niet voor de belminuten ;) maar voor de mobiel )

Bij voorbaat dank,

edit:

Zit nog even helemaal terug te lezen in de oude topics.
Iemand stelt daar dat een M3000 helemaal geen gerelabelde Qtek 9100 I-mate K-JAM is :? :?

En dat bij een romupdate sms / mms niet meer werkte? Maar daar was geloof een fix voor.

Nu alleen nog even uitvinden hoe ik de orginele orange rom back-up mocht het me toch niet lukken (liever iets wat werkt en wat trager is, dan half werkend en snel zegmaar ;) )

[ Voor 35% gewijzigd door Roberto op 30-05-2006 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet ik als ik de nieuwe rom update installeer zonder tmobile spul daarna ook nog weer de DJVW_HTC_Wizard_Optimizer_2_1_.0.cab installeren voor wifi g enz.
En sluiten programma's nu echt af of moet ik hiervoor nog steeds pocked plus installeren of wisbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
Even een korte vraag; heb net mijn MDA voorzien van de T-Mobile update en heb voor de volledigheid de Extended Rom ook maar laten installen. Dit kwam vooral omdat ik eigenlijk niet precies wist wat wel en wat niet te installeren.

Mijn vraag is dan ook: zijn er mensen die mij kunnen vertellen welke CABS essentieel zijn? En hoe ik de anderen achteraf weer kan verwijderen?

Daarnaast krijg ik de Phone Dailer Skin niet meer van de ranzige T-Mobile af. Hij veranderd constant de registry weer terug, terwijl die voorheen de instelling onthield? Hebben meerderen dat?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook programma's voor op de MDA Vario waarmee je met een gps ontvanger je locatie via gprs live kunt doorgeven aan een computer die met internet is verbonden zodat je op de computer een kaart hebt en kunt zien waar de mda vario zich op dat moment bevindt? Een soort tracking systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Laatst online: 11-09 10:00
Martino-s schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:29:
[...]

Via de laptop HDD.
1. Van de 512MB naar de laptop hardeschijf.
2. Van de laptop hardeschijf naar de 1Gb
8)

(formatteer het nieuwe kaartje wel eerst even m.b.v. de laptop)
Het lukt me nog steeds niet... Ik wil de data van mn 512Mb naar mn harde schijf kopieren maar krijg dan de volgende foutmelding:
kan bestand niet kopieren. kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen

wat gaat er hier mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sony
Ehm, het kan aan mij liggen, maar volgens mij ging de verlichting van het toetsenbord toch aan zodra je hem open schoof? :?
Dit doet ie na de update bij mij dus niet meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
sony schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 00:34:
Ehm, het kan aan mij liggen, maar volgens mij ging de verlichting van het toetsenbord toch aan zodra je hem open schoof? :?
Dit doet ie na de update bij mij dus niet meer :?
Klopt....is er ook nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sony
Nielsracing schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 00:59:
[...]

Klopt....is er ook nooit geweest.
Ok thanx iig, dan ligt het dus gewoon aan mij 8)7
Ik hou het er maar op dat het al laat is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
dkawa schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 23:49:
[...]

Het lukt me nog steeds niet... Ik wil de data van mn 512Mb naar mn harde schijf kopieren maar krijg dan de volgende foutmelding:
kan bestand niet kopieren. kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen

wat gaat er hier mis?
Probeer eens een backup te maken van dat kaartje met Windows. Vervolgens zet je de backup terug op je 1GB kaartje....succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
Roberto schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:23:
Korte maar toch (voor mij) redelijk belangrijke vraag:

* Roberto gaat morgen een Orange M3000 halen
(maar een T-mobile Vario zit er even goed in :P
Igg... dat is de planning.

Nu ben ik niet zo dol op provider roms.
En wil ik er dus een I-mate of QTEK rom op installeren.

Nu weet ik dat ik eerst een unlocktool moet draaien (CID unlock hoorde ik ergens)
En dat zal me vast en zeker ook wel lukken.

Ik zit meer met de rom upgrade.
De handleiding is erg duidelijk.
Echter is de M3000 hierin niet vernoemd.
Mijn vraag: Is iedere M3000 (nieuw gekocht bij de orange shop) Nederlands?
En kan ik daar dus via de handleiding zonder problemen (mits ik dus die “CID” locktool heb gedraaid voor ik wil updaten) een "Nederlandse" qtek rom op mijn "nieuwe" M3000 zetten?
( rom gevonden via het forum van eggy)

Bios flashen heb ik al zovaak gedaan :P maar daar kun je nog simpel de chip vervangen als het fout gaat, als ik het met deze telefoon verziek ben ik helaas iets meer kwijt dan 20 euro voor een chipje :o

Vandaar even deze snelle vraag voor ik hem morgen haal.
(Tenzij iemand weet van een betere aanbieding dan op dit moment bij orange, want ik doe het niet voor de belminuten ;) maar voor de mobiel )

Bij voorbaat dank,

edit:

Zit nog even helemaal terug te lezen in de oude topics.
Iemand stelt daar dat een M3000 helemaal geen gerelabelde Qtek 9100 I-mate K-JAM is :? :?

En dat bij een romupdate sms / mms niet meer werkte? Maar daar was geloof een fix voor.

Nu alleen nog even uitvinden hoe ik de orginele orange rom back-up mocht het me toch niet lukken (liever iets wat werkt en wat trager is, dan half werkend en snel zegmaar ;) )

Je kan ook prima de Orange M3000 AKU2 rom erop zetten, dan heb je niets te maken met cid locks en eventuele garantieproblemen ed.
Als je de standaardsoftware van Orange niet wil, hard-reset je het toestel gewoon, en softreset je 'm op het moment dat ie de Orangespecifieke software gaat installeren.

mbt belminuten Orange: Er zijn nieuwe tarieven ingegaan, waarbij het bellen binnen de bundel maar 12 cent is geworden! :)

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Nanax schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:06:
Zet je hem dan wel neer in my documents? Als ie ergens anders staat komt er zo'n waas overheen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

GroteBozewolf schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 23:38:
.........bla bla........
Daarnaast krijg ik de Phone Dailer Skin niet meer van de ranzige T-Mobile af. Hij veranderd constant de registry weer terug, terwijl die voorheen de instelling onthield? Hebben meerderen dat?
Dit had ik ook met de vorige T-Mobile ROM.
De registry werd heel de tijd weer terug gezet...
Wie weet de oplossing? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik heb sinds 'n paar dagen de Qtek S200, naja allemaal leuk en aardig, maar ik krijg
zowel mms als internet niet goed ingesteld. Aangezien de Qtek S200 ook op WM2005
draait net als de Qtek 9100/ Vario/ M3000 probeer ik 't maar via deze weg.

Zijn er mensen die toevallig een losse Qtek 9100 met Orange gebruiken of M3000 gebruikers,
die al hun instellingen van mms en internet hier kunnen posten!?
Graag ook van de orange-flat-fee proxy methode!

Ik heb 't cabje uit de TS al geprobeert, maar dit werkt niet. (het orange cabje)
Ook heb ik handmatig de instellingen er geprobeert in te zetten aan de hand van 't pdf'je uit de TS van dit topic! Ook dat mocht niet baten. Ik word er een beetje moedeloos van en probeer 't daarom via deze weg!
birdibird schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 03:04:
[...]
mbt belminuten Orange: Er zijn nieuwe tarieven ingegaan, waarbij het bellen binnen de bundel maar 12 cent is geworden! :)
Moet je wel voor zijn overgestapt en maak je geen automatisch gebruik van :)

[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 31-05-2006 08:13 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 23:40:
Zijn er ook programma's voor op de MDA Vario waarmee je met een gps ontvanger je locatie via gprs live kunt doorgeven aan een computer die met internet is verbonden zodat je op de computer een kaart hebt en kunt zien waar de mda vario zich op dat moment bevindt? Een soort tracking systeem.
In Deel 10 is dat een paar keer aan de orde geweest.
Even zoeken en je hebt wat je wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Gisteren heb ik die nieuwe T-Mobile Rom geïnstalleerd.
Nu zie ik dat ik in de Comm Manager de ActiveSync niet kan starten.
Het lijkt wel of deze knop 'dood' is. Hebben jullie dit ook?

En waar is dat icoontje met die PDA met twee pijltjes voor in de Comm Manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

ToMaSZ schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 07:39:
[...]

Zet je hem dan wel neer in my documents? Als ie ergens anders staat komt er zo'n waas overheen geloof ik.
maakt niet uit, maar ja inmiddels gefixt... setje mooie theme's gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
birdibird schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 03:04:
[...]

Je kan ook prima de Orange M3000 AKU2 rom erop zetten, dan heb je niets te maken met cid locks en eventuele garantieproblemen ed.
Als je de standaardsoftware van Orange niet wil, hard-reset je het toestel gewoon, en softreset je 'm op het moment dat ie de Orangespecifieke software gaat installeren.

Ja maar wat als ik er nou een andere sim erin wil gebruiken? Omdat mijn orange minuten op zijn? ;)
Dan zit ik geloof met een probleem.

Dus helaas is mijn vraag nog niet beantwoord (ja, wel door jou natuurlijk, maar ik moet hem toch CID unlocken :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roberto schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 09:13:
[...]

Ja maar wat als ik er nou een andere sim erin wil gebruiken? Omdat mijn orange minuten op zijn? ;)
Dan zit ik geloof met een probleem.

Dus helaas is mijn vraag nog niet beantwoord (ja, wel door jou natuurlijk, maar ik moet hem toch CID unlocken :( )
CID-lock/unlock heeft niets te maken met SIM-lock/unlock

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

eh simlocken en cid unlocken zijn twee verschillende dingen... kan allenbij apart.. sim lock er af is een eitje (zoeken op xda-developer) en dan hoef je niet het cid lock er af te halen... over het verwijderen van een simlock doen ze gok ik veel minder moeilijk dan hem flashen met andere software waarbij je het CID lock weg haalt... de sim-unlock valt ook iets minder op ;)

lol @ hierboven :Y) exact op :17

[ Voor 5% gewijzigd door Nanax op 31-05-2006 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nanax schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 09:17:
eh simlocken en cid unlocken zijn twee verschillende dingen... kan allenbij apart.. sim lock er af is een eitje (zoeken op xda-developer) en dan hoef je niet het cid lock er af te halen... over het verwijderen van een simlock doen ze gok ik veel minder moeilijk dan hem flashen met andere software waarbij je het CID lock weg haalt... de sim-unlock valt ook iets minder op ;)
Dat lijkt mij onzin! Een provider zal juist veel meer bezwaar hebben tegen het SIM unlocken! Hij hoopt immers winst te maken op de verkoop van belminuten (prepaid) of op het overschrijden van je bundel (abonnement).

Als jij SIM-unlockt, zal dat betekenen dat je met een andere provider gaat bellen. De provider die jou het toestel (met flinke korting) heeft verkocht wordt dus genaaid. Als jij andere software op je toestel zet heeft de provider daar geen enkel nadeel van. De hardware blijft het zelfde, en je blijft bellen met de oorspronkelijke provider.

Daarnaast is SIM-unlocken illegaal, terwijl over CID-unlocken nog geen duidelijkheid bestaat (maar het mag niet uitgebreid in dit topic besproken worden.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 09:24 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

sim unlocken is niet illegaal naar mijn weten, daarnaast had ik het over garantie e.d. een andere sofware versie valt veel meer op.

en ja jammer voor de provider.. kom zeg :z
Unlocken, is dat legaal?

Antwoord: Ja, het is legaal om uw mobiele telefoon van simlock te ontdoen. Het toestel is namelijk uw eigendom, en u kunt er mee doen wat u wilt.
Bij het unlocken worden er geen aanpassingen gedaan in software welke auteursrechtelijk beschermd is, door deze methode (met behulp van unlock codes) is het simlock vrij maken niet illegaal.

Een citaat uit rechtspraak LJN-nummer: AE0125 Zaaknr: 03/008018-99 en 03/008111-98:
" ... Een simlock en een serviceproviderlock kunnen niet worden aangemerkt als auteursrechtelijk beschermd werk ..."
dan kan je nog een discussie gaan voeren of en hoe het bij windows mobile is aangezien dit weer iets anders in elkaar steekt dan een gewoon mobieltje.. in ieder geval heeft hij antwoord op zijn vraag

[ Voor 88% gewijzigd door Nanax op 31-05-2006 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm nou moet ik bekennen dat ik nie alle 11 delen van dit topic gelezen heb...

maar hebben er meer mensen last van dat hij regelmatig uit zichzelf opnieuw opstart?

en op het moment komt hij helemaal niet meer door het opstarten heen ook

wat ik me afvroeg.. welke data ben je precies kwijt na een soft reset?
heb al een tijdje niet gesynct.. en nu hij niet meer opstart ben ik toch bang dat er iets gereset zal moeten worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

na een softreset ben ik in ieder geval nog nooit wat kwijt geweest, een harde reset = alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:17:...bla bla...
maar hebben er meer mensen last van dat hij regelmatig uit zichzelf opnieuw opstart?
Heb ik nog nooit gehad.
Heb jij OmapClock draaien? Dan heb je misschien een te hoge processorsnelheid ingesteld.
Wel heb ik, na de installatie van SPB PocketPlus, dat mijn telefoon +/- 2x per dag 'vast'staat, zodat ik hem moet softresetten.

Al de maanden voor ik SPB PocketPlus had geïnstalleerd, had ik dit nooit gehad.
Dit was trouwens met de oude T-M Rom. Misschien dat het met de nieuwe ROM over is...

[ Voor 2% gewijzigd door Martino-s op 31-05-2006 10:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martino-s schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:29:
[...]

Heb ik nog nooit gehad.
Heb jij OmapClock draaien? Dan heb je misschien een te hoge processorsnelheid ingesteld.
Wel heb ik, na de installatie van SPB PocketPlus, dat mijn telefoon +/- 2x per dag 'vast'staat, zodat ik hem moet softresetten.

Al de maanden voor ik SPB PocketPlus had geïnstalleerd, had ik dit nooit gehad.
Dit was trouwens met de oude T-M Rom. Misschien dat het met de nieuwe ROM over is...
hmm wel versienummer heb je dan?
kan wel even kijken wat ik heb

overigens.. hij loopt bij mij op zich niet vast
alleen dat rebooten is mateloos irritant :)

bedacht me net dat het overigens best zou kunnen dat hij nu niet meer aan wil omdat de batterijen leeg kunnen zijn
hoog DUH gehalte.. ik weet het
maar heb hem eergister opgeladen dus ging er niet vanuit dat ie leeg zou zijn
daarentegen.. als ie continu staat te rebooten vreet dat ook stroom natuurlijk
dus toch maar even proberen :(

welke clocksnelheid zou de juiste zijn volgens jou dan?
ik ben er eigenlijk gewoon niet aangeweest namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
Martino-s schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 08:35:
Gisteren heb ik die nieuwe T-Mobile Rom geïnstalleerd.
Nu zie ik dat ik in de Comm Manager de ActiveSync niet kan starten.
Het lijkt wel of deze knop 'dood' is. Hebben jullie dit ook?

En waar is dat icoontje met die PDA met twee pijltjes voor in de Comm Manager?
Ik heb dat ook en dat klopt ook, de Active Sync knop is pas actief als ie aan de USB kabel hangt. Als je dan op die knop drukt opent ie Active Sync en kun je opnieuw handmatig synchroniseren met je pc. Wellicht is ie ook actief als je een GPRS verbinding hebt zodat ie dan met een Exchange Server kan syncen, maar ik heb geen Exchange Account dus kan dat niet testen. Daarover staat ook niets in de nieuwe handleiding.
(link:http://www.t-mobile.nl/zakelijk/media/pdf/Prodigy_MDA_Vario_Dutch.pdf)

Die andere knop verbreekt je GPRS of Edge verbinding als je een GPRS verbinding hebt. Open IE maar eens, die bouwt automatisch een GPRS verbinding op en die kun je via die knop dus verbreken, heeft hetzelfde effect als het 3 sec ingedrukt houden van de rode knop.

@Roy1985: Bij mij werkt de reg hack om een SMS afleverbericht te ontvangen prima. Let erop dat je na het editen van het register nooit met de stylus reset, maar door het toestel met de power knop uit te schakelen (5 sec in gedrukt houden, daarna weer 5 sec om op te starten). Dit geeft het toestel de gelegenheid om het register weg te schrijven naar het ROM, zodat de instellingen bewaard blijven. Inderdaad kun je ook iedere keer per bericht die optie inschakelen, maar de reg hack zorgt ervoor dat ie standaard aan staat, hoef je niet bij ieder bericht dit handmatig in te stellen.

@ GroteBozeWolf: Dit heeft wellicht ook te maken met de soft reset die je geeft na het instellen van de register? Bij mij blijft de dialer namelijk op Windows standaard dialer staan. Ik heb wel de twee cabs geinstalleerd voor het behoud van SmartDial, maar ook voordat ik die installeerde werkte de Windows dialer prima in plaats van de T-Mobile kleurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe is de batterij duur icm de nieuwe T-Mobile rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Kan iemand mij hier ook blij mee maken? Ik wordt er gek van dat wanneer je WiFi hebt hij toch de GPRS pakt, moet hem steeds annuleren en maar hopen dat het me niets kost :|

Ik heb dit trouwens sinds de nieuwe firmware die ik na alle tevredenheid draai! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

koksie schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:19:
[...]
Ik heb dat ook en dat klopt ook, de Active Sync knop is pas actief als ie aan de USB kabel hangt. Als je dan op die knop drukt opent ie Active Sync en kun je opnieuw handmatig synchroniseren met je pc. Wellicht is ie ook actief als je een GPRS verbinding hebt zodat ie dan met een Exchange Server kan syncen, maar ik heb geen Exchange Account dus kan dat niet testen. Daarover staat ook niets in de nieuwe handleiding.
(link:http://www.t-mobile.nl/zakelijk/media/pdf/Prodigy_MDA_Vario_Dutch.pdf)
..............bla bla......
Thuis heb ik een Exchange Server. Als ik echter via WiFi verbinding maak, wordt de knop ActiveSync (in de Comm Manager) niet actief. Ook als ik ActiveSync via 'Programma's' heb opgestart, kan ik hem niet via de Comm Manger activeren.

(de knop werkt blijkbaar alleen als er een USB-verbinding is ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Uit de TS gehaalt:

Een tweede optie is het gebruik maken van Total Commander. Bij gebruik van deze applicatie dien je in de adresbalk "\\\" in te voeren en vervolgens de zich hierin bevindende registry map te openen.

Maar ik krijg 't niet voor elkaar om in m'n registry te komen..?

Wat moet ik nou precies invoeren?
(wil zorgen dat TCPMP streaming af gaat spelen!)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:17:
...maar hebben er meer mensen last van dat hij regelmatig uit zichzelf opnieuw opstart?
:/
Met mijn M3000 heb ik dit ook gehad. Spontaan een restart, waarna geen pincode gevraagd wordt voor de SIM-kaart. Dus is dit gedrag niet vergelijkbaar met uit/inschakelen of een soft-reset.
Na de officiële ROM-update van Orange heb ik het probleem (nog) niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
Ik geloof dat ik ergens totaal fout zit, maar sinds de ROM upgrade kan ik mijn account gegevens voor Pocket Outlook niet instellen. Daardoor kan ik er geen berichten meer mee verzenden en ontvangen, die optie is grijs in het menu. Zodra ik echter een AS verbinding heb via USB werkt het wel, dan kan ik via mijn PC verzenden en ontvangen. Over GPRS dus niet. Hij synct ook vrolijk de mappen tussen mijn Pocket Outlook en de PC versie, maar via GPRS wil hij niets binnenhalen. Ik kan nergens vinden hoe ik de accountgegevens van mijn normale Outlook in de POutlook op mijn Vario kan krijgen. Of zit ik nu helemaal fout en kan dat helemaal niet? Kan ik alleen email syncen met Outlook op de desktop maar de emails niet over GPRS binnenhalen op mijn Vario met Outlook account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:02:
Uit de TS gehaalt:

Een tweede optie is het gebruik maken van Total Commander. Bij gebruik van deze applicatie dien je in de adresbalk "\\\" in te voeren en vervolgens de zich hierin bevindende registry map te openen.

Maar ik krijg 't niet voor elkaar om in m'n registry te komen..?

Wat moet ik nou precies invoeren?
(wil zorgen dat TCPMP streaming af gaat spelen!)
Als je Total Commander opstart, klik je rechtsboven op de backslash ( \ ). Vervolgens dubbelklik je in de mappenlijst op de bovenste map ( [b]\[/b] ), vervolgens dubbelklik op ( registry ), dan zit je in het register. Of je typt gewoon \\\registry\ in de adresbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koksie schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:32:
Of zit ik nu helemaal fout en kan dat helemaal niet? Kan ik alleen email syncen met Outlook op de desktop maar de emails niet over GPRS binnenhalen op mijn Vario met Outlook account?
De Outlook map op je pocket PC is alleen ter synchronisatie met je desktop PC (of met een exchange server???). In ieder geval kun je er niet rechtsstreeks je mail mee ophalen. Daar moet je dan apart je e-mail accounts voor aanmaken in Pocket Outlook via "menu" > "extra" > "Nieuwe account". Daar voer je dan per e-mail account je instellingen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, is dit eik wel mogelijk? Een soort van roaming, waarbij die automatische overschakeld?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlawit
  • Laatst online: 09-08-2021
Zie hieronder

(hoe verwijder ik mijn eigen post???)

[ Voor 96% gewijzigd door dlawit op 31-05-2006 14:18 . Reden: Internet doet vaag vanuit Turkije ]

Iphone 5, ASUS Transformer Prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlawit
  • Laatst online: 09-08-2021
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:04:
[...]

Met mijn M3000 heb ik dit ook gehad. Spontaan een restart, waarna geen pincode gevraagd wordt voor de SIM-kaart. Dus is dit gedrag niet vergelijkbaar met uit/inschakelen of een soft-reset.
Na de officiële ROM-update van Orange heb ik het probleem (nog) niet gehad.
Is eerder besproken en heb het ook wel gehad met de vario...
Dan lig je 's nachts half te maffen en dan komt het witte opstartscherm in je gezicht schijnen...
Verder merk ik het aan magic Button, die is dan afgesloten zodra ik hem uit mijn broekzak haal.

na uitvallen pakte ie niet meer een Tmobile connectie, dat was toen wel ff kut, flightmode in/uit lostte het wel weer op.
De laatste maanden viel ie ook nog wel eens (sporadisch hoor) in een reboot, maar de buitenlandse provider vond ie wel weer (zonder simcode) en dan merk ik het dus alleen aan magic Button.

Lijkt me geen hardware fout (nachtkastje is redelijk stabiel thuis, dus hij ligt helemaal stil) en het gebeurt ook wel in het hoesje, dus het is ook niet dat ik op wat knoppen ram in mijn broekzak.

Hoop dat het na de update weg zal zijn!

[ Voor 2% gewijzigd door dlawit op 31-05-2006 14:20 . Reden: En ook nog eens Typo :Z ]

Iphone 5, ASUS Transformer Prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ha ha, nog een korte vraag :D

T-mobile MDA...

werkt hij ook zonder simkaart? Want ik krijg de (t-mobile) simkaart er niet bij, en ik wil hem wel sim / cid lock vrij maken opdat ik vervolgens de qtek rom erop kan gooien :D

(ik vraag dit omdat ik op nu geen t-mobile simkaart hier heb liggen, wel een orange, vodaphone en debitel :o )

[ Voor 23% gewijzigd door Roberto op 31-05-2006 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 09:22
Ja hoor dan werkt ie gewoon, alleen kun je zoals te verwachten niet bellen! Gewon via AS simlock vrij maken. Heb ik ook zo gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Thx :)

Heel fijn zon snelle reactie :)

[ Voor 60% gewijzigd door Roberto op 31-05-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:34:
[...]

Als je Total Commander opstart, klik je rechtsboven op de backslash ( \ ). Vervolgens dubbelklik je in de mappenlijst op de bovenste map ( [b]\[/b] ), vervolgens dubbelklik op ( registry ), dan zit je in het register. Of je typt gewoon \\\registry\ in de adresbalk.
Ik start TC op en druk op dat backslash-tekentje!

Afbeeldingslocatie: http://img167.imageshack.us/img167/7540/tc5am.png
Dan krijg ik dit schermpje te zien

Als ik dan dubbelklik op de bovenste map (is dan toch 'application data' ?)

Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/2753/tcii1et.png
Dan zie ik dit schermpje...

Maar dan zie ik dus geen registry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

tik in die balk boven in gewoon eens \\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:51:
[...]

Ik start TC op en druk op dat backslash-tekentje!

[afbeelding]
Dan krijg ik dit schermpje te zien

Als ik dan dubbelklik op de bovenste map (is dan toch 'application data' ?)

[afbeelding]
Dan zie ik dit schermpje...

Maar dan zie ik dus geen registry?
Da's raar :? Ik heb boven de map Application Data nog een map \\ :?

Bij mij:

Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/7795/tc7rv.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

hmm weirde onzin :r

Ik heb 'n Qtek S200 ik weet niet of dat scheelt!

Lijkt me niet, maarja! Waar kan 't dan nog
aan liggen: TC-versie? (ik heb die uit deze TS!)
of misschien ROM-versie ofzo...

Wel jammer want ik wil geen resco installen omdat TC best is
maarja als 't echt niet anders kan om in m'n registry te komen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutser_IA
  • Laatst online: 03-06-2021

Prutser_IA

<*{{{><

Voor dat ik binnenkort een QTEK 9100 aanschaf heb ik graag 1 ding helder (en dit heb ik niet kunnen terug vinden in 11 topics...)

Op de ene specificatie staat er: Bluetooth 1.2 Class 2 op de andere vind ik weer Bluetooth 2 terug. Mijn vraag is, welke zit er nu echt op.

en is het mogelijk om dus bijvoorbeeld te navigeren via bluetooth GPS ontvanger en tegelijk te bellen met je bluetooth headset??

42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prutser_IA schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:38:
en is het mogelijk om dus bijvoorbeeld te navigeren via bluetooth GPS ontvanger en tegelijk te bellen met je bluetooth headset??
Ja. Is mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

@ Prutser: BT 2.0

@ 1-2tje! Werkt Resco ook via zo'n adresbalkje of niet?
Als ik daar dan \\ intyp kom ik ook niet in m'n registry!? Of werkt 't anders?

Dan ga ik maar is Resco installen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

koksie schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:32:
Ik geloof dat ik ergens totaal fout zit, maar sinds de ROM upgrade kan ik mijn account gegevens voor Pocket Outlook niet instellen. Daardoor kan ik er geen berichten meer mee verzenden en ontvangen, die optie is grijs in het menu. Zodra ik echter een AS verbinding heb via USB werkt het wel, dan kan ik via mijn PC verzenden en ontvangen. Over GPRS dus niet. Hij synct ook vrolijk de mappen tussen mijn Pocket Outlook en de PC versie, maar via GPRS wil hij niets binnenhalen. Ik kan nergens vinden hoe ik de accountgegevens van mijn normale Outlook in de POutlook op mijn Vario kan krijgen. Of zit ik nu helemaal fout en kan dat helemaal niet? Kan ik alleen email syncen met Outlook op de desktop maar de emails niet over GPRS binnenhalen op mijn Vario met Outlook account?
Na de T-Mobile ROM-update had ik een vergelijkbaar iets.
Toen ik bij 'Start > Instellingen > Verbindingen > Netwerkkaarten' instelde dat hij verbinding maakt met "Werk" deed hij het wel. (hij stond op "Internet")

Dit probleem had ik trouwens met WiFi, maar misschien is het voor GPRS wel dezelfde oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door Martino-s op 31-05-2006 15:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1234821
  • Laatst online: 10-09 10:46
Met de originele T-Mobile firmware draaide Magic Button bij mij prima, maar sinds ik de nieuwe T-Mobile firmware heb geinstalleerd loopt Magic Button regelmatig vast. Ik heb alle opties van MB aan staan, ook battery status. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-08 23:58

Elp

ruud1234 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:09:
Met de originele T-Mobile firmware draaide Magic Button bij mij prima, maar sinds ik de nieuwe T-Mobile firmware heb geinstalleerd loopt Magic Button regelmatig vast. Ik heb alle opties van MB aan staan, ook battery status. Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb denk ik 1 keer gehad dat magic button helemaal weg was, maar verder weinig problemen mee, maar ik heb de opties ook niet allemaal aan staan. Ik heb wel soms problemen als ik de Comm manager gebruik, en meteen daarna de batterij status wil bekijken, dan wordt ie ontzettend traag, misschien dat het iets met die battery status setting in MB te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Laatst online: 26-08 20:06
CLB schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:54:
@ Prutser: BT 2.0

@ 1-2tje! Werkt Resco ook via zo'n adresbalkje of niet?
Als ik daar dan \\ intyp kom ik ook niet in m'n registry!? Of werkt 't anders?

Dan ga ik maar is Resco installen :/
Je moet de nieuwste versie van Total Commander hebben, ik had hetzelfde als dat jij had. Op de site van Total commander kun je versie 2.0 downloaden. www.ghisler.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

cryonic90 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:34:
[...]

Je moet de nieuwste versie van Total Commander hebben, ik had hetzelfde als dat jij had. Op de site van Total commander kun je versie 2.0 downloaden. www.ghisler.com
Hmm zou mooi zijn! Ga 't proberen!

Whaa top cryonic90! Nu staat de //-map er wel! Whiej registry! Dank

[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 31-05-2006 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06-2012

RMY

Ik ben net in het bezit van een Qtek 9100. Ik vroeg me af er aanpassingen mogelijk zijn voor linkshandige gebruikers? Zoals de scrolbalk naar links verplaatsen. Via de zoekfunctie werd ik niet veel wijzer. Kan me wel herinneren dan er ergens een registry tweak stond waarbij je de waarde 90 moest veranderen in 0, is dat hem? Ik heb total commander erop staan inmiddels.

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Humor dit.

Ik heb dus m'n mda vario ...
Zit er geen mini-usb kabel bij :D

Kan dus niet syncen 8)7

Nja... iemand tips waar ik die morgen in Rotterdam kan halen?
En.. welke screen protectors gebruiken jullie de brado?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf

BoomSmurf

Am-Ende!

Negatief: SurfSnelADSL (InterNLnet) heeft mijn lijn "kapotgemaakt" bij de upgrade van ADSL naar ADSL2+...
Positief: Ben er zojuist achtergekomen hoe ik de Vario als GPRS modem via USB kan gebruiken... Nog een reden om blij te zijn dat ik em twee weken terug toch maar gehaald heb, anders had ik nu geen internet :Y)

@Roberto: MediaMarkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

ik zit de afgelopen week en komende week ook zonder adsl, maar met de vario als usb modem kan ik prima internetten. toch wel erg handig dat onbeperkt gprs van t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

@ Roberto: anders heb ik er nog wel een! Over van m'n M500!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben mijn processor aan het opvoeren naar 240 mhz en volg hiervoor de uitleg op deze site:
http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=43705

alles werkt, maar bij het opstarten kom ik weer terug op 180 mhz.
als ik de shortcut start, staat alles weer op 240.

dit moet via memmaid automatisch kunnen, maar ik krijg ik het niet zodanig dat de 240 weer automatisch ingesteld wordt bij een start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
  • Laatst online: 07:42
Is er een mogelijkheid om de contacten van je telefoon naar je simkaart te kopiëren? Heb SIM Manager al geprobeerd, maar kon daar niets vinden, evenals bij de contactpersonen? Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
CLB schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:43:
@ Roberto: anders heb ik er nog wel een! Over van m'n M500!
Msn me maar :)

of mail me notebookadvies.nl
(got (-@-) notebookadvies.nl ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga zo nieuwe t-mobile rom update er op gooien. Lees nog niet heel ervaringen hier erover, maar ga er vanuit dat op hij op z'n minst 'net zo goed' als die update van i-mate paar maanden terug.

Bij de originele t-mobile rom was wifi beperkt tot 11 mbps, met de i-mate rom 54. Met deze nieuwe rom is hij weer 11 mpbs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Waarschijnlijk wel!

Wel kun je b tot g unlocken dus :)

[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 01-06-2006 16:53 . Reden: Whiej feest ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:54:
ik ga zo nieuwe t-mobile rom update er op gooien. Lees nog niet heel ervaringen hier erover, maar ga er vanuit dat op hij op z'n minst 'net zo goed' als die update van i-mate paar maanden terug.

Bij de originele t-mobile rom was wifi beperkt tot 11 mbps, met de i-mate rom 54. Met deze nieuwe rom is hij weer 11 mpbs?
54 haal je geloof ik nooit, IMate rom is in ieder geval wel compatible met 54g Access points, maar de max haalbare snelheid blijft 11Mbps...

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:56
Sinds vandaag heb ik ineens op mijn vario dat ik als ik de wifi aanzet, en dan naar het netwerk gedeelte ga normaal zie je daar dan de beschikbare verbinden die er zijn. maar nu is dit er niet meer en kan ik ook nergens mee connecten terwijl ik in een café zat waar je gratis via wifi kon internetten en mensen naast me konden het wel. thuisgekomen bleek hij hier ook geen connectie te kunnen krijgen. hoe kan dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf

BoomSmurf

Am-Ende!

@Philip

zover ik weet is de Vario alleen maar compatible met g maar blijft de snelheid beperkt tot b. Ergens gelezen ;) Heb zelf alleen maar een b accesspoint dus niet daadwerkelijk getest. Over het unlocken, bij mij was het bij de nieuwe rom update standaard geunlocked (ook de 'schermtweak' voor iconen etc stond standaard al op 16384).

Draai 'em nu 2 dagen, nog geen enkel probleem gehad met de nieuwe rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Mijn eerste "probleem" sinds de upgrade gevonden. Voorheen kon mijn tomtom go 700 automatisch verkeersinfo ophalen (dat gebeurde op de instelling zonder tijds beperkingen zodat de TTG iedere paar minuten automatisch update) sinds de upgrade werkt dit nog maar 2 keer en dan stopt de tomtom ermee, ik kan hem nog wel handmatig doen, dus de gprs werkt nog prima, ik kan hem uiteraard wel beperkte tijd van 2 minuten zetten, maar wil dat de vorige instelling het ook weer doet.
Ook gaat het instellen op de tomtom van de draadloze verbinding een stuk lastiger nu de telefoon ook gebruikt kan worden om te bellen, echter geen idee of die dingen met elkaar te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
-edit- foute quote, had die van alberts128 moeten zijn. Antwoord staat hieronder ook.

Dit is al tig keer aan de orde geweest en staat ook beschreven in de link naar de oc-tutorial in de startpost van Eggy: http://www.smarter-phones.com/phpBB2/viewtopic.php?t=63

[ Voor 44% gewijzigd door ToMaSZ op 01-06-2006 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:45:
ik ben mijn processor aan het opvoeren naar 240 mhz en volg hiervoor de uitleg op deze site:
http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=43705

alles werkt, maar bij het opstarten kom ik weer terug op 180 mhz.
als ik de shortcut start, staat alles weer op 240.

dit moet via memmaid automatisch kunnen, maar ik krijg ik het niet zodanig dat de 240 weer automatisch ingesteld wordt bij een start.
Gebruik SmartSKey
Dit werkt perfect, en is heel simpel in te stellen.
Het overclocken zal altijd geactiveerd worden. (na aan en uit zetten en na in en uit standby) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd-xP
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-10-2024
Heb net even Skype geinstalleerd op mijn Mda Vario!
Echt shitterend! Werkt super via gprs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

J-J-Jordy schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:28:
Heb net even Skype geinstalleerd op mijn Mda Vario!
Echt shitterend! Werkt super via gprs!
Ik krijg Skype niet van de luidspreker.
Iedereen praat dus keihard door de kamer.
Heb jij hier geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd-xP
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-10-2024
Martino-s schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:34:
[...]

Ik krijg Skype niet van de luidspreker.
Iedereen praat dus keihard door de kamer.
Heb jij hier geen last van?
Daar heb ik geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Doet skype het inmiddels dan een beetje? Want ik had begrepen dat de Vario te traag was voor skype (verkeerde optimalisatie) en dat t-mobile skype geblokkeerd had via grps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Zijn er ook beter Smart Dialers te vinden?
Die van T-Mobile is wel praktisch, maar er zit zo een lelijk rose balkje in! :'(

Ik zoek zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://i32.photobucket.com/albums/d43/vx6700owner/phone007-400.jpg

Iemand een idee?

edit:

Ik heb het geloof ik al gevonden:
KLIK KLIK

Nu nog testen of ik hem geïnstalleerd krijg...

[ Voor 29% gewijzigd door Martino-s op 01-06-2006 14:36 . Reden: hyperlink gevonden... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik heb nog wel veel meer en mooiere dialers... :)

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 01-06-2006 15:09 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.