hemiparo schreef op maandag 29 mei 2006 @ 08:10:
[...]
Heb geen oplossing voor je maar wel hetzelfde: heb de instellingen alleen met behulp van de klantenservice in het toestel gezet en toen het werkt te horen gekregen dat je zo alleen kunt verzenden maar dat de Vario geen MMS ontvangen ondersteund...

en dat voor zo'n geavanceerd toestel!
Dat is dus echt dikke onzin, ik heb al tientallen MMS berichten op mijn Vario ontvangen en nog nooit problemen gehad. De Vario is er, met de juiste instellingen, dus wel degelijk toe in staat. Ik heb een cabje met instellingen gedownload, ik dacht van xda-dev, en dat werkt bij mij prima.
Over de vragen om je Vario als USB modem te gebruiken voor bijv laptop, dat is heel goed mogelijk. Ik heb het op mijn eigen PC geprobeerd en werkt bij mij prima via GPRS. Of het met inbellen ook werkt weet ik niet, maar ik neem aan van wel, is een kwestie van in de dialer op de pc een ander nummer en wachtwoord opgeven. Als je gewoon belminuten wilt gebruiken raad ik je aan bij Zonnet in te bellen dat geen 06-nog-wat nummer maar een gewoon 035 nr heeft. Die 06-nog-wat nummers worden door de providers nl vaak als service nummer en niet als normaal nummer gezien, waardoor het niet van je bundel afgaat maar apart berekend wordt. Bij lang gebruik een dure grap dus. Ik heb nu mijn Vario niet bij de hand, maar de juiste instellingen wbt het nummer en wachtwoord voor Zonnet staan ergens in de afgelopen delen (wellicht in de startpost? ) en ook op xda dev.
Om van je Vario een modem te maken heb je USB drivers nodig, die je op xda dev kunt vinden als USB modem.zip. De procedure om van je Vario een USB modem te maken is als volgt:
This is for GPRS connection
You must have from your network provider: the internet access point name, your user name and password.
Download and unzip the file USB Modem.zip in a folder on your desktop
1- Disconnect the device from your desktop
2- On the ActiveSync icon on your desktop, open "Connection Settings". Uncheck "Allow USB Connection".
3- On your device: Go to "Beam" (in Settings/Connections), and uncheck "Receive all Incoming beams".
4- Then in Programs, click on "Wireless Modem". With the Connection type on USB, click on "Start".
5- Now, connect your device to the desktop. The "Found New Hardware Wizard" starts on your desktop. Click "Install from a specific location", then "Don’t search. I will choose…", then click on "Modems", and "Have Disk…" and go to the folder where you unzipped the attached file.
The HTC USB Modem will be shown in the compatible hardware: click to install. Continue if you receive the alert of the software not passing the Windows XP compatibility test (Continue anyway). Finish.
6- Now, in Control Panel of your desktop, open "Phone and Modem Options". Select the "HTC USB Modem" and click on "Properties". In the "Advanced" tab type for "Extra initialization commands":
AT+CGDCONT=1,”IP”,”internet”,””,0,0
internet is hier de APN voor T-mobile, net als bij de GPRS instellingen
Click Ok to finish.
7- Finally, on your desktop, go to "Network Connections" and click "Create a new connection". Choose "Connect to the internet", then "Set up my connection manually". Click "Connect using a dial-up modem", then give a name to your ISP. In phone number type *99#. Get username and password from your network provider. Voor T-Mobile zijn geen password en username nodig.
Better keep a shortcut of this connection on your desktop for quick access.
Each time you want to use your device as a modem:
Disconnect your device
Disable ActiveSync from your desktop by unchecking the “Allow USB connection”
Open Wireless Modem on your device and push on Start (with the Connection Type on USB)
Connect your device, then dial from your desktop using the shortcut you created
PS: Remember to enable ActiveSync once you’ve finished if you want to sync.