HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 11

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.111 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-07 12:29
dlawit schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 10:28:
[...]

Internetten via je gprs... 9,50 per maand...
http://gathering.tweakers...dem&data%5Bboolean%5D=AND <-- berichten onderaan
Staat dit in de startpost???

P.S. Bij de mac-do je inlogcode van je vario met PIT gebruiken om daar het hotspot te betreden met je laptop (incl wifi)
en dan dus zonder Vario ertussen... (wie kan dit bevestigen???)
De modem_dialer is op xda niet meer te vinden?? Hier wel: http://www.qtek.fi/updates/USBModem_Dialer.zip

das dan de driver op je laptop, vandaaruit gewoon connecten en hoppa: 115,2 kbps internetverbinding. (ff je modem link icoontje aantikken in je programs.)

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 16:51
Ik heb sinds vandaag de Vario. Maar meteen maar geupdate naar de laatse Qtek.

Ik irriteer me alleen eraan dat bij elk venster waar je maar wat kan intypen. Meteen het onscreen tobo omhoog schiet. Is er een manier om dit uit te schakelen?

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaman144
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 12:36

megaman144

waarom ik weet het niet

Kan de mda vario 2 bleutooth verbindingen aan? Zo als een gps adapter en een carkit? tergelijketijd
thanks

[ Voor 9% gewijzigd door megaman144 op 26-05-2006 17:39 ]

amd64 3000+ 939 9800@pro 19"tft G7muisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Als ik een smsje ontvang hoor ik geen geluid
Start -> Instellignen -> (Persoonlijk) Geluiden en meldingen
Hier is alles aangevinkt

Als ik een geluid kies en druk op play, doet geen enkele het ook mijn eigen wav filetjes doen het niet
Als ik op trillen klik, trilt hij ook niet

Terwijl de geluidjes niet verwijderd zijn, ook is mijn register ongewijzigd.
Ik heb ook geen andere "wav/mp3" player geinstalleerd en gekoppeld aan *.wav en *.mp3 files

Heb echt dringend hulp nodig jongens, heb totaal geen zin om mijn telefoon te resetten ofzo

Heb btw een Qtek Rom erop gezet en na 4 dagen gebeurde dit dus.
Zonder dat ik extra programma heb geinstalleerd of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Speedener schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 15:50:
Ik heb sinds vandaag de Vario. Maar meteen maar geupdate naar de laatse Qtek.

Ik irriteer me alleen eraan dat bij elk venster waar je maar wat kan intypen. Meteen het onscreen tobo omhoog schiet. Is er een manier om dit uit te schakelen?
Linkje uit HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M5000/i-mate JASJAR) *2:
NullKB.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105138

Hallo

Ik heb dit topic tot deel 6 gevolgd en vanaf deel 6 niet meer gekeken tot nu. ik heb af en toe problemen met msn. problemen zoals berichten worden vaak niet bezorgd(krijg melding "volgende bericht kan niet worden bezorgd.....") meestal doet ie het de 2e x wel en de volgende zin moet ik weer 2e keer typen. dit heb ik best wel vaak. af en toe kan ik mij ook niet aanmelden terwijl ik me wel op de pc op msn kan aanmelden. nu vraag ik me af of er nieuwe pocket msn versies zijn of mensen met zelfde probleem. heb zelf een t-mobile mda vario. mijn broertje heeft hetzelfde toetsel alleen dan van orange (spv m3000 geloof ik), maar hij heeft deze probleem niet.

heb ook al gezocht met de zoekfuncit in dit topic maar niet gevonden wat ik zocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Heb de opera browser al een hele tijd lopen met volle tevredenheid, maar ik zie dat de beta versie tot 1juni geldig is. Is het dan dus logisch om te redeneren dat er een nieuwe beta voor de eerste uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98898

Kan iemand me zeggen wat het verschil is tussen de Eng en NL versie, zijn er beperkingen?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 29-06 22:21
Is het mogelijk om een telefoonnummer te blokken? Zodat hij berichtjes en telefoontjes vanaf een bepaald nummer gewoon trashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-06 12:16
Anoniem: 98898 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 21:48:
Kan iemand me zeggen wat het verschil is tussen de Eng en NL versie, zijn er beperkingen?

Thanks.
De taal van de venster, de spellcheck is in het Engels of Nederlands respectievelijk, en de keyboard layout kan afwijken. Al deze dingen zijn echter op te lossen. Het is dus mogelijk NL spell check en NL keyboard layout op een Eng ROM te krijgen en andersom. Zie hiervoor www.xda-developers.com en de de search aldaar. Ik draai hier 2.17 WWE van QTEK, met NL keyboard layout en NL spellcheck. Werkt als een trein en geen "beperkingen". Persoonlijk ervoer ik vooral het Nederlandstalig OS dat T-Mobile standaard op mn Vario had gezet als een beperking ;)

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-07 09:36
Ik heb zojuist een brando screenprotector gehaald voor mijn vario. Maar nu blijkt dat de verkoper me eentje mee heeft gegeven waar opstaat dat hij voor de xda II mini,Qtek s100,MDA Compact is. Is dit gewoon een goede of moet ik hem toch maar even ruilen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-07 22:40
Beste Tweakers,

Ik heb sinds eergister m´n MDA. Alles goed en wel, had al ervaring met een iPaq.
Vanavond gooide ik er PocketPlus op (Spb Weather en GPRS draaide al) en toen zag ik een raar fenomeen. Namelijk grijze balkjes aan de bovenkant van mijn start balk. Heel soms verspringt 'ie heel even, maar het heeft niks te maken met ontvangst of dergelijke.

FOTO:
Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/1540/img33881ka.jpg

Iemand enig idee waar dit vandaan komt!?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 00:21

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

clonedonkey schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 23:16:
Ik heb zojuist een brando screenprotector gehaald voor mijn vario. Maar nu blijkt dat de verkoper me eentje mee heeft gegeven waar opstaat dat hij voor de xda II mini,Qtek s100,MDA Compact is. Is dit gewoon een goede of moet ik hem toch maar even ruilen ?
Dit is de goede ja.
Dit stond er bij mij ook op.
Het formaat van het display van de Qtek s100 is blijkbaar hetzelfde als van de Qtek 9100.

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:47
@ Nielsracing

dit is volgens mij de batterij meter van spb

[ Voor 17% gewijzigd door Maite op 26-05-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 00:21

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Nielsracing schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 23:22:
Beste Tweakers,

Ik heb sinds eergister m´n MDA. Alles goed en wel, had al ervaring met een iPaq.
Vanavond gooide ik er PocketPlus op (Spb Weather en GPRS draaide al) en toen zag ik een raar fenomeen. Namelijk grijze balkjes aan de bovenkant van mijn start balk. Heel soms verspringt 'ie heel even, maar het heeft niks te maken met ontvangst of dergelijke.

FOTO:
[afbeelding]

Iemand enig idee waar dit vandaan komt!?!?!
Dit is de indicatie van je batterijvolume.
Hoe minder streepjes, hoe leger je batterij! >:)
edit:
Oeps... Maite was me een paar seconden voor...

[ Voor 6% gewijzigd door Martino-s op 26-05-2006 23:26 ]

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Thanks voor de snelle reply! Ik schrok al....nu ff zoeken waar het precies staat :)
EDIT:
Gevonden _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Nielsracing op 26-05-2006 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Heb net zitten proberen die screen protector op de pda te doen. Alleen snap ik er even niks van want op de achterkant staat dat je dat labeltje eraf moet trekken en dan lijkt het alsof ze hem open trekken zegmaar. Maar ik heb toch echt alles één plaatje. En hoe doe ik dit dan precies op want het blijft niet echt goed vastzitten...

edit:

Het is al gelukt !

[ Voor 6% gewijzigd door clonedonkey op 27-05-2006 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
dlawit schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 10:28:
[...]
Internetten via je gprs... 9,50 per maand...
http://gathering.tweakers...dem&data%5Bboolean%5D=AND <-- berichten onderaan
Staat dit in de startpost???

P.S. Bij de mac-do je inlogcode van je vario met PIT gebruiken om daar het hotspot te betreden met je laptop (incl wifi)
en dan dus zonder Vario ertussen... (wie kan dit bevestigen???)
Weet ik :) alleen moet je daar minimaal een Flex 20 abonnement voor hebben. Aangezien ik vooral veel SMS en met prepaid makkelijk rond kan komen (zeker met de 'Dubbelpraat' actie) zou ik voor af en toe gebruik te kunnen maken van internet 30 euro per maand kwijt zijn.
Ik weet dat GPRS met prepaid mogelijk is maar denk dat het goedkoper is om in te bellen met mijn Vario naar Wanadoo en dat aan mijn laptop te koppelen. Alleen nog steeds niet of dit idee haalbaar is... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-04 08:40
Ben al een tijdje in het bezit van de vario en eigenlijk nooit problemen gehad. Totdat ik gisteren merkte dat als iemand me belde de beltoon erg zacht klinkt, terwijl het volume bijna op max staat. Als ik de ringtone (mp3) in WM afspeel is er niets aan de hand. Speel ik dezelfde ringtone af in de settings van de telefoon, dan speelt hij ook zachtjes af. Iemand een idee hoe ik het kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 14:08
hemiparo schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 09:36:
[...]

Weet ik :) alleen moet je daar minimaal een Flex 20 abonnement voor hebben. Aangezien ik vooral veel SMS en met prepaid makkelijk rond kan komen (zeker met de 'Dubbelpraat' actie) zou ik voor af en toe gebruik te kunnen maken van internet 30 euro per maand kwijt zijn.
Ik weet dat GPRS met prepaid mogelijk is maar denk dat het goedkoper is om in te bellen met mijn Vario naar Wanadoo en dat aan mijn laptop te koppelen. Alleen nog steeds niet of dit idee haalbaar is... :(
in principe is dit gewoon haalbaar. je kan gewoon inbellen. er is een modem ingebouwd in je gsm
art-core schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 10:26:
Ben al een tijdje in het bezit van de vario en eigenlijk nooit problemen gehad. Totdat ik gisteren merkte dat als iemand me belde de beltoon erg zacht klinkt, terwijl het volume bijna op max staat. Als ik de ringtone (mp3) in WM afspeel is er niets aan de hand. Speel ik dezelfde ringtone af in de settings van de telefoon, dan speelt hij ook zachtjes af. Iemand een idee hoe ik het kan oplossen?
je hebt 2 volume sliders. eentje voor telefoon functies eentje voor de rest van de geluiden. misschien is dat het?

[ Voor 85% gewijzigd door SonOfSam op 27-05-2006 10:47 ]

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-04 08:40
SonOfSam schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 10:45:
je hebt 2 volume sliders. eentje voor telefoon functies eentje voor de rest van de geluiden. misschien is dat het?
De linker bepaald toch hoe hard de beltoon klinkt? Die staat namelijk op max. De rechter staat zacht, maar heb ik ook op max gezet, zonder resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156940

Je kunt ook gebruik maken van de ingebouwde handschrift herkenning. Wanneer je op het beeldscherm een letter 'tekent' met je stylus herkent hij deze.
Dat vraag ik me ook af, het zou namelijk geweldig zijn om even wat te noteren en misschien een API of iets open source achtigs zou helemaal cool zijn om nog een leuke app erbij te bouwen.

Ook vraag ik me af of er goede bluetooth securtity apps zijn. Niet van die apps waarmee je bestanden kunt stelen of wissen bij andere mensen maar gewoon apps om de veiligheid van je toestel te testen (en dan in het speciaal om andere toestellen te testen via de HTC Wizard). http://trifinite.org/ ken ik al maar ik krijg niets aan de praat op mijn Wizard. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:52
Iemand misschien enig idee waarom Outlook 2007 niet synchroniseerd met me MDA? Hij zet wel alles van de MDA naar Outlook, maar niet andersom. Ik heb al alle settings in ActiveSync geprobeerd, maar niks schijnt te werken :( Iemand zelfde probleem tegen gekomen? Of iemand die al een oplossing heeft? Ik gebruik ActiveSync 4.2, met 4.1 werkte het helaas ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 23:01
Anoniem: 156940 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 11:19:

Dat vraag ik me ook af, het zou namelijk geweldig zijn om even wat te noteren
Zoek even in de startpost op "recognizer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Heeft iemand ervaring met de Veripart Cradle Qtek 9100/Vario/ K-jam die pdashop.nl verkoopt ? Werkt hij een beetje goed ? Want hij ziet er precies het zelfde uit als de in de startpost geopperde adapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
SonOfSam schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 10:45:
[...]
in principe is dit gewoon haalbaar. je kan gewoon inbellen. er is een modem ingebouwd in je gsm
[...]
Zou mooi zijn :) en dan gewoon de telefoon aan de laptop koppelen en inbellen (via het modem?). Ben een beetje nieuw in deze materie en moet dinsdag naar het ziekenhuis. GSM mag en ik wil ook graag internetten daar :)

Ik zie alleen modemkoppeling in de Vario staan en dat kan ik in of uitschakelen. Wat moet ik nog meer aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141421

clonedonkey schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:20:
Heeft iemand ervaring met de Veripart Cradle Qtek 9100/Vario/ K-jam die pdashop.nl verkoopt ? Werkt hij een beetje goed ? Want hij ziet er precies het zelfde uit als de in de startpost geopperde adapt...
toevallig deze week de cradle binnen gekregen.
het is volgens mij inderdaad precies dezelfde als de adapt.
ikzelf vind het erg fijn, maar hij heeft 2 minpuntjes:
1) vario staat te rechtop, dus je moet hem vrij ver weg zetten om het scherm te kunnen lezen vanachter je computer
2) er zit een ledje op die echt VEEL en VEEL te fel is, moet bijna een zonnebril op. Maarja, dat is zo opgelost door er gewoon n stukje zwarte tape ofzo overheen te plakken. (hoewel je zelfs dan nog een klein blauw gloedje ziet)

ps. ik heb op verschillende sites gelezen over de adapter die erbij zit om hem ook op te laden als de computer niet aan staat, deze schijnt nogal vaak door te branden en voor andere problemen te zorgen. ik heb deze dus ook niet aangesloten

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 141421 op 27-05-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166754

justjermaine schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 20:06:
Als ik een smsje ontvang hoor ik geen geluid
Start -> Instellignen -> (Persoonlijk) Geluiden en meldingen
Hier is alles aangevinkt
(...)
Heb btw een Qtek Rom erop gezet en na 4 dagen gebeurde dit dus.
Zonder dat ik extra programma heb geinstalleerd of iets dergelijks.
Ik heb al tijden het zelfde probleem. Harde resets hebben bij mij geen zin. Na een softe reset doen de systeemgeluidjes het weer, maar ze valleen altijd weer weg.

Als iemand hier een oplossing voor heeft: graag! De oplossing om met een plugje te porren in het koptelefooncontactje is bij mij niet van toepassing. Heb het geprobeerd, maar ik gebruik nooit een headset, dus de kans dat het zin zou hebben was erg klein. Het is een software matige fout denk ik, omdat een softreset werkt. Heb de nieuwste nederlandse qtek, en voordat ik ook maar iets heb geinstalleerd gebeurt het soms al.

Hulp wordt zeer gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shebang
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-07 11:15
Wow! 11 delen alweer over dit toestel! Dit maakt het zoeken wel wat lastig. Ik weet dus niet of iemand deze vraag al eens eerder heeft gesteld.

Ik heb de Orange SPV M3000 nu twee weken en vraag me af hoe ik het default programma verander voor het openen van een bepaald bestandstype. Ik wil bijvoorbeeld dat PDF bestanden altijd met Adobe acrobat worden geopend ipv. de standaard pdf viewer. Ik heb dit nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Geschokt ben ik.
Vanochtend neem ik mijn mda variootje in mijn hand...
na nachtje aan de stroom te hebben gelegen / doet helemaal niets meer...
Niet aan / Niet uit..
Nu zit ik zelf de accu te verdenken..
Straks ff de accu omzetten en even die van me schoonvader erin gooien.
Zou het nog iets anders kunnen zijn ?

Anders, moet ik morgen weer contact opnemen met de afdeling aftersales zucht...( 5e keer) en wie weet wat voor moois ik dit keer ga terugkrijgen..
Iemand nog tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157696

Ik heb laatst G-mail ingesteld op mijn MDA, wanneer ik een email wil verzenden krijg ik dit:

berichten kunnen niet worden gedownload naar uw mobiele apparaat. Controleer uw verbinding en de instelling van uw e-mailaccount. Probeer vervolgens opnieuw berichten te downloaden.

Kan iemand hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Security schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:45:
Geschokt ben ik.
Vanochtend neem ik mijn mda variootje in mijn hand...
na nachtje aan de stroom te hebben gelegen / doet helemaal niets meer...
Niet aan / Niet uit..
Nu zit ik zelf de accu te verdenken..
Straks ff de accu omzetten en even die van me schoonvader erin gooien.
Zou het nog iets anders kunnen zijn ?

Anders, moet ik morgen weer contact opnemen met de afdeling aftersales zucht...( 5e keer) en wie weet wat voor moois ik dit keer ga terugkrijgen..
Iemand nog tips ?
Dat is niet zo best! Zeker niet als je voor de 5e keer problemen hebt.....
Tips...tja, een hard/reset... hopelijk heb je een goede backup gemaakt.
Anoniem: 157696 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:45:
Ik heb laatst G-mail ingesteld op mijn MDA, wanneer ik een email wil verzenden krijg ik dit:

berichten kunnen niet worden gedownload naar uw mobiele apparaat. Controleer uw verbinding en de instelling van uw e-mailaccount. Probeer vervolgens opnieuw berichten te downloaden.

Kan je wel email ontvangen?
Heb je dezelfde instellingen als op hun site staat aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

vanmorgen toen ik achter de pc kroop gaf ie aan onbekende usb device...
niet op gereageerd maar toen nam ik hem dus net ter hand en deed dus niks.
Ik heb ook even een andere cradle aangesloten en de officieel meegeleverde adapter niks / noppes nada...

Ff wachten tot me schoonvader thuis is.. voor accu test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167888

Anoniem: 167888 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 02:30:
mijn geheugen kaart was plots slecht leesbaar waarbij ik enkel een paar oude bestanden kon openen/verwijderen maar niet de laatst opgezette (werden wel getoond) kon verwijderen of openen.

Na alles zo goed mogelijk proberen te backuppen bleek ook hier dat meerdere files niet meer te kopieeren waren, toen een format op het kaartje proberen te geven wat met een foutmelding afliep omdat hij de kaart dus niet kon formateren omdat hij sommige bestanden niet kan lezen.

Na dit alles leest hij de kaart niet onder windows via mijn cardreader en in mijn pda wordt hij niet meer herkend.. Heb ook andere cardreader geprobeerd.

Heeft er iemand tips/programma/tools om hem misschien weer te laten maken, het gaat om 1gb mini sd van kingston namelijk :X
Had dat programma uit Topic start al geprobeerd toen hij in mn pda en card reader sommige bestanden al niet kon lezen om mijn bestanden te backuppen. Nu heb ik alles dus hier op mn pc staan maar krijg ik op geen enkele wijze die kaart nog aan de praat (=lezen van kaart)

Iemand tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Update 3: Okay het is dus mijn accu...
Zit hier ook garantie enz op ?
Of kan ik het beste een nieuwe accu elders bestellen ?

Ik lees het later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
Security schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:49:
Update 3: Okay het is dus mijn accu...
Zit hier ook garantie enz op ?
Of kan ik het beste een nieuwe accu elders bestellen ?

Ik lees het later wel.
Zodra je je Vario aan de prik hangt, gaat er dan wel het rode ledje branden? Misschien is je batterij wel per ongeluk te ver ontladen. In dat geval wil hij met geen mogelijkheid meer opladen, alleen mbv een truukje. Zie ergens in deeltje 10 waar ik beschrijf hoe je een dode accu weer kan reanimeren.
[Edit]
Og, niets te doen, dus maar eventjes voor je gezocht ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Bebob_NL op 28-05-2006 16:21 ]

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Appie_NL schreef op zondag 28 mei 2006 @ 16:18:
[...]

Zodra je je Vario aan de prik hangt, gaat er dan wel het rode ledje branden? Misschien is je batterij wel per ongeluk te ver ontladen. In dat geval wil hij met geen mogelijkheid meer opladen, alleen mbv een truukje. Zie ergens in deeltje 10 waar ik beschrijf hoe je een dode accu weer kan reanimeren.
[Edit]
Og, niets te doen, dus maar eventjes voor je gezocht ;)
Okay ik ga dus nog testen via de originele adapter...maar als ik hem zelf aan de pc hang gaan er geen ledjes branden.

Meer volgt later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lekker is dat...

Enige tijd geleden heb ik de iMate-ROM geinstalleerd omdat ik "snelheid" in mijn telefoon moest hebben vanwege het intensieve gebruik. Dat is allemaal goed gegaan, met dank aan de suggesties in de startpost en de site van Eggy. Verder heb ik daarbij toen een PDF gedownload waar alle instellingen voor T-Mobile in staan, onder andere voor MMS.

Nou heb ik dat al 2x ingesteld maar elke keer als ik met mijn Vario een MMS krijg, krijg ik een SMS met een "gegenereerd bericht" van T-Mobile waar in staat dat ik moet aanloggen op hun site, een code in moet vullen en daar de MMS kan bekijken.

Heb ik iets fout gedaan in de configuratie die in de PDF stond of moet ik nog iets anders ergens nazoeken voordat mijn MDA Vario snapt dat een MMS ontvangen kan worden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-07 13:45

Dentheman

Zie signature

art-core schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 11:03:
[...]

De linker bepaald toch hoe hard de beltoon klinkt? Die staat namelijk op max. De rechter staat zacht, maar heb ik ook op max gezet, zonder resultaat...
Nee, dat is de rechter, de linker is voor muziek, sms'jes en overige geluiden

hmm, lezen is ook een vak

Misschien gaat je beltoon van zacht naar steeds luider?

[ Voor 14% gewijzigd door Dentheman op 28-05-2006 23:48 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 157696 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:45:

Ja, dit komt me bekend voor... Euh; volgens mij moet je uitzetten dat je attachments van Gmail wil bewaren op je telefoon/memorycard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
MAX3400 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:40:
Nou heb ik dat al 2x ingesteld maar elke keer als ik met mijn Vario een MMS krijg, krijg ik een SMS met een "gegenereerd bericht" van T-Mobile waar in staat dat ik moet aanloggen op hun site, een code in moet vullen en daar de MMS kan bekijken.
Heb geen oplossing voor je maar wel hetzelfde: heb de instellingen alleen met behulp van de klantenservice in het toestel gezet en toen het werkt te horen gekregen dat je zo alleen kunt verzenden maar dat de Vario geen MMS ontvangen ondersteund... :( en dat voor zo'n geavanceerd toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:09
hemiparo schreef op maandag 29 mei 2006 @ 08:10:
[...]

Heb geen oplossing voor je maar wel hetzelfde: heb de instellingen alleen met behulp van de klantenservice in het toestel gezet en toen het werkt te horen gekregen dat je zo alleen kunt verzenden maar dat de Vario geen MMS ontvangen ondersteund... :( en dat voor zo'n geavanceerd toestel!
Dat is dus echt dikke onzin, ik heb al tientallen MMS berichten op mijn Vario ontvangen en nog nooit problemen gehad. De Vario is er, met de juiste instellingen, dus wel degelijk toe in staat. Ik heb een cabje met instellingen gedownload, ik dacht van xda-dev, en dat werkt bij mij prima.

Over de vragen om je Vario als USB modem te gebruiken voor bijv laptop, dat is heel goed mogelijk. Ik heb het op mijn eigen PC geprobeerd en werkt bij mij prima via GPRS. Of het met inbellen ook werkt weet ik niet, maar ik neem aan van wel, is een kwestie van in de dialer op de pc een ander nummer en wachtwoord opgeven. Als je gewoon belminuten wilt gebruiken raad ik je aan bij Zonnet in te bellen dat geen 06-nog-wat nummer maar een gewoon 035 nr heeft. Die 06-nog-wat nummers worden door de providers nl vaak als service nummer en niet als normaal nummer gezien, waardoor het niet van je bundel afgaat maar apart berekend wordt. Bij lang gebruik een dure grap dus. Ik heb nu mijn Vario niet bij de hand, maar de juiste instellingen wbt het nummer en wachtwoord voor Zonnet staan ergens in de afgelopen delen (wellicht in de startpost? ) en ook op xda dev.

Om van je Vario een modem te maken heb je USB drivers nodig, die je op xda dev kunt vinden als USB modem.zip. De procedure om van je Vario een USB modem te maken is als volgt:

This is for GPRS connection
You must have from your network provider: the internet access point name, your user name and password.
Download and unzip the file USB Modem.zip in a folder on your desktop

1- Disconnect the device from your desktop
2- On the ActiveSync icon on your desktop, open "Connection Settings". Uncheck "Allow USB Connection".
3- On your device: Go to "Beam" (in Settings/Connections), and uncheck "Receive all Incoming beams".
4- Then in Programs, click on "Wireless Modem". With the Connection type on USB, click on "Start".
5- Now, connect your device to the desktop. The "Found New Hardware Wizard" starts on your desktop. Click "Install from a specific location", then "Don’t search. I will choose…", then click on "Modems", and "Have Disk…" and go to the folder where you unzipped the attached file.
The HTC USB Modem will be shown in the compatible hardware: click to install. Continue if you receive the alert of the software not passing the Windows XP compatibility test (Continue anyway). Finish.
6- Now, in Control Panel of your desktop, open "Phone and Modem Options". Select the "HTC USB Modem" and click on "Properties". In the "Advanced" tab type for "Extra initialization commands":
AT+CGDCONT=1,”IP”,”internet”,””,0,0
internet is hier de APN voor T-mobile, net als bij de GPRS instellingen
Click Ok to finish.

7- Finally, on your desktop, go to "Network Connections" and click "Create a new connection". Choose "Connect to the internet", then "Set up my connection manually". Click "Connect using a dial-up modem", then give a name to your ISP. In phone number type *99#. Get username and password from your network provider. Voor T-Mobile zijn geen password en username nodig.

Better keep a shortcut of this connection on your desktop for quick access.

Each time you want to use your device as a modem:
Disconnect your device
Disable ActiveSync from your desktop by unchecking the “Allow USB connection”
Open Wireless Modem on your device and push on Start (with the Connection Type on USB)
Connect your device, then dial from your desktop using the shortcut you created

PS: Remember to enable ActiveSync once you’ve finished if you want to sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

koksie schreef op maandag 29 mei 2006 @ 09:00:
[...]

Dat is dus echt dikke onzin, ik heb al tientallen MMS berichten op mijn Vario ontvangen en nog nooit problemen gehad. De Vario is er, met de juiste instellingen, dus wel degelijk toe in staat. Ik heb een cabje met instellingen gedownload, ik dacht van xda-dev, en dat werkt bij mij prima.
Zou je dan zo vriendelijk willen zijn om dat CABje te sharen of de instellingen van jouw telefoon hier te posten?

*edit*
Ow, over dat modem instellen; mensen met een iMate-ROM (en misschien ook anderen), hebben ModemLink in hun programma's staan zonder verdere instellingen hoeven te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 29-05-2006 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-06 15:45
Vraagje:

Ik kan voor 250 euro van iemand (legaal isie hoor... zit bon bij) zijn MDA vario zonder de 512MB kopen.

Hij heeft er een qtek rom opgezet, en zegt dat hij nu simlock vrij is.
Dat geloof ik ook allemaal wel.

Maar... hoe zit het dan met garantie, hij zegt dat hij de orginele rom heeft, en dat die altijd teruggeflast kan worden.

Maar ik ben een beetje huiverig.
Dus de vraag: Vind t-mobile het erg als je er een andere rom op hebt staan? Ik heb wel de bon, en ik geloof dat het wettelijk wel mag. (een andere rom)

Maargoed, ik vraag het maar aan de kenners voor ik me zelf in de problemen breng :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

nee vinden ze niet erg!

je hebt garantie op de hardware wat jij er voor software (dus ROMS) opzet doesn't matter :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-06 15:45
ik dacht al zoiets :) maar ik wou het ff zekerweten :)

Igg is dat dan wel makkelijk :P unlocken en toch nog garantie behouden :D

enige nadeeltje is dan de hardware T-mobile toets.
Toch? Of overzie ik nog wat?
(zoals softwarelocks ? ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Laatst online: 12:09
MAX3400 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 09:31:
[...]

Zou je dan zo vriendelijk willen zijn om dat CABje te sharen of de instellingen van jouw telefoon hier te posten?
tuurlijk!

voor T-Mobile MMS heb ik deze als "programma's die automatisch verbinding maken met een particulier netwerk moeten gebruikm. van"verbinding ingesteld met de volgende gegevens:
naam: T-Mobile MMS
modem: Mobiele verbinding (GPRS)
Naam toegangspunt: mms
Gebruikersnaam: tmobilemms
wachtwoord: werd automatisch ingevuld, kan ik dus niet lezen ( ***************), maar ik dacht password voor de eerste keer verbinden
domein: leeg laten
geavanceerd: server-toegewezen IP adres gebr.

met deze instellingen werkt het bij mij prima. Het cabje kan ik hier niet attachen, maar heet T-Mobile_Nederland.tgz en is vanaf de XDA dev ftp te downloaden. Als iemand het daar niet kan vinden en ergens kan hosten dan kan ik het naar diegene mailen, je kunt me erom vragen op jdfkok at hotmail.

Nog even over de modemkoppeling: op de T-Mobile Roms staat onder Programma's ook een item modemkoppeling, maar dat werkt alleen na installatie van de drivers op de PC! Ik heb daarom de drivers gewoon op mijn SD kaart gezet, die kan ik mbv WM5torage dus altijd op een PC gooien en daar installeren, zo kan ik dus elke PC als modem gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Die instellingen voor MMS heb ik ook... Password wordt ook ingevuld als tmobilemms maar desondanks blijf ik bericht krijgen van T-Mobile dat ik het niet kan ontvangen...

Ik ga ze zometeen wel ff bellen; jullie horen nog van me!

*edit*
Ik kan 'm eventueel wel hosten voor je... Mail maar naar mijn GoT-naam @ gmail.com

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 29-05-2006 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143144

Sorry dit was een onzinnige reply

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 143144 op 29-05-2006 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-07 23:04
Weet iemand toevallig hoe je "basic" certificaten kan "kopieren"
Ik heb een Mio A701 tot mijn beschikking en ik wil de Mitac Root certificaat die daarin staat kopieren voor op mijn vario. Ik neem aan dat ze in de extended rom staan maar ik kan bij die mio A701 niet in de extended rom komen ( ook niet via total commander)

ik heb namenlijk het vermoeden dat dat bestand nodig is voor mio Map software die ik legaal thuis heb liggen van de oude A201 (die kapot is maar dezelfde software blijkt te zijn als op de A701 )

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco_akker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-07 19:50
YES, nederlandse VARIO Update is Online

http://www.t-mobile.nl/za...tes/mda_vario_update.aspx

Ga nu updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlawit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-08-2021
Verbeteringen update
De nieuwe software biedt u onder andere de volgende verbeteringen:
Integratie van MSFP ("Microsoft Security & Feature Package") om Microsoft Push Email mogelijk te maken
Verbetering van de browser prestatie door gebruik van de Cache-functie ("Fast-Back")
Implementatie van MSN Messenger voor Instant Messaging
Mogelijkheid om de iconen te personaliseren op het “Vandaag” scherm (opstartscherm)
Nieuwe Comm Manager voor het instellen van WLAN, Bluetooth, telefoon, ActiveSync, EMailPush, Stil Profiel
Task Manager is opgenomen in het startmenu voor het beheer van actieve programma's
Verbeterde netwerk selectie functionaliteit
ben benieuwd (over 2 weekjes)
Zal eens backup software zoeken...

[ Voor 5% gewijzigd door dlawit op 29-05-2006 16:33 ]

Iphone 5, ASUS Transformer Prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171449

Ik ben benieuwd. zou het de moeite waard zijn want ik heb eigenlijk nooit echt problemen? Zou de mda er ook sneller van worden en zal de bat. duur ook langer worden? En kun je nog steeds het truukje van eerst hardreset en dat sofreset doen? Of heb je dan niets aan de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 171449 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:35:
Ik ben benieuwd. zou het de moeite waard zijn want ik heb eigenlijk nooit echt problemen? Zou de mda er ook sneller van worden en zal de bat. duur ook langer worden? En kun je nog steeds het truukje van eerst hardreset en dat sofreset doen? Of heb je dan niets aan de update?
Laat ik het anders zeggen; ik heb een 2.x installatie van iMate en die is echt stukkkken rapper dan de 1.6x van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 13:44

Nanax

Ik ben sjaak niet

yesssss :p gelijk proberen

:X wel een hoop gezeik om straks alles weer terug te zetten :'(

[ Voor 59% gewijzigd door Nanax op 29-05-2006 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170289

ROM versie: 2.21.2.5 NLD
ROM Datum: 3/9/06
Radioversie: 02.19.11
Protocolversie: 4.1.13.09
ExtROM versie: 2.21.2.108

Windows Mobile 5.1.195 (Build 14847.2.0.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

zo gelukt.. niet flippen als hij even blijft hangen gaat vanzelf wel weer verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146761

Ik had vandaag nog gebeld wanneer hij zou uitkomen, en toen konden ze me nog geen datum geven hiervoor...wel gek dat hij er nu ineens is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 08:59

MeNTaL_TO

The future is not set

Heeft er iemand een goede mirror, want mijn download vanaf de t-mobile site blijft aangeven bij het openen dat ie corrupt is.

[edit] Al gevonden, het is dat gekke probleem wat ik heb met winrar's met te lange bestandnamen (heb hetzelfde met Nero) ff hernoemen naar update.exe en in de root zetten loste het probleem op.
Updat is gelukt, is nu bezig met de T-mobile spullen, een harde reset heb ik tot nu toe niet uit hoeven te voeren.

[ Voor 56% gewijzigd door MeNTaL_TO op 29-05-2006 18:57 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Arghh ik ben nog een beetje huiverig. Ik wacht even op de anderen qua reacties etc. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Alles goed gegaan hier... nu nog eens kijken naar de verschillen ;)

(hoop wel dat de batterij nu wat langer meegaat...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

ik ook, meer verschillen staan in de pdf van t-mobile: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MIRROR:
ftp://xda:xda@ftp.xda-dev...21911_TMO_NL_DUT_Ship.exe
(wel ingelogd zijn op forum van XDA-developers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het batterij-icoontje in de taakbalk verandert nu ook nog van kleur :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 170289 op 29-05-2006 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
hmmm... weet niet HOE maar mijn Outlook *.pst file is beschadigd. Sommige mappen kan ik niet meer openen en Outlook loopt vast :( Weet niet of het met de update te maken heeft maar daarvoor was er niks aan de hand en het enige wat ik gedaan heb is de update...

1) is er een (freeware?) programma om de file te controleren op fouten en eventueel te herstellen?
2) iemand anders dergelijke problemen (en een oplossing)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Laatst online: 07-06 08:07

Elp

"7. Voer een harde reset uit, zoals wordt beschreven in de handleiding van de MDA Vario"

Ik denk dat ie bij mij vanzelf een hard reset deed, want ik moest het scherm weer uitlijnen en hij ging weer van alles customizen. Of moet ik alsnog hard reset doen, lijkt mij een beetje dubbelop of nie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
hemiparo schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:35:
hmmm... weet niet HOE maar mijn Outlook *.pst file is beschadigd. Sommige mappen kan ik niet meer openen en Outlook loopt vast :( Weet niet of het met de update te maken heeft maar daarvoor was er niks aan de hand en het enige wat ik gedaan heb is de update...

1) is er een (freeware?) programma om de file te controleren op fouten en eventueel te herstellen?
2) iemand anders dergelijke problemen (en een oplossing)?
Als jij nu eens vrolijk gaat googlen ;) ?
Elp schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:15:
"7. Voer een harde reset uit, zoals wordt beschreven in de handleiding van de MDA Vario"

Ik denk dat ie bij mij vanzelf een hard reset deed, want ik moest het scherm weer uitlijnen en hij ging weer van alles customizen. Of moet ik alsnog hard reset doen, lijkt mij een beetje dubbelop of nie?
Dat is niet nodig.

[ Voor 25% gewijzigd door Bebob_NL op 29-05-2006 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

doet ie inderdaad vanzelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-07 15:56
Heb ook maar even de nieuwe rom geinstalleerd, draait toch wel lekkerder dan de originel T-mobile Rom. Maar niet veel verschil met de laatste Qtek rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Appie_NL schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:16:
[...]
[...]
Thanks... maar was eigenlijk meer de paniek die zich van me meester maakte :)
Vroeg me eigenlijk meer af of anderen hier ook last van hadden en of dit door de update kwam? Kan het me haast niet voorstellen maar aan de andere kant... ik deed verder niks bijzonders op de machine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Ben 'm nu aan het updaten....I'll let you guys know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp

Elp

Appie_NL schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:16:
[...]

[...]

Dat is niet nodig.
Ik krijg um iig niet meer aan de praat, hij komt tot voor het inlogscherm zeg maar en daarna gebeurt er niks meer, toch maar ff hard reset doen :P

OK, dit is kut, hard reset werkt niet. EDIT: nvm werkt al zo te zien, ik zat gewoon te kloten :P
Ik probeerde een backup terug te zetten, toen die bijna klaar was kwam er een pop up over iets van verandere beveiligings instellingen ofzo en ik moest een nieuw alfanumeriek wachtwoord opgeven, maar ik vermoed dat op de achtergrond de backup klaar was en hij uit zichzelf resette voordat ik een wachtwoord kon opgeven, zal ie wel door in de war geraakt zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Elp op 29-05-2006 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 15:28
Hier ook maar een update gedaan :)

hmm, long time no see, dat T-mobile scherm. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door birdibird op 29-05-2006 20:44 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp

Elp

pff, verbinden met lokale wifi gaat wel ff een stuk lastiger met deze rom. Hij probeert naar elke wifispot te connecten, BEHALVE de gene die het ook echt doet en binnen bereik is. Als ie dan per ongeluk eens goed connect, dan is het ook binnen 10 seconden weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177057

Als ik naar Oostenrijk ga deze zomer hoe zit dat dan met internetten. Valt dit buiten de bundel. En zoja moet ik dan alles uitschakelen zoals Outlook etc.. Is er een mogelijkheid om alsnig in het buitenland te inetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Anoniem: 177057 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:33:
Als ik naar Oostenrijk ga deze zomer hoe zit dat dan met internetten. Valt dit buiten de bundel. En zoja moet ik dan alles uitschakelen zoals Outlook etc.. Is er een mogelijkheid om alsnig in het buitenland te inetten?
Lijkt me wel dat dit buiten de bundel valt ja. Ik denk dat er een GPRS tarief in rekening wordt gebracht. Misschien kan je meer vinden op de T-Mobile site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 14:08
Anoniem: 177057 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:33:
valt idd buiten je bundel. kan je gewoon vinden op t-mobile.nl. dus ff zoeken voordat je zoiets post. zijn hier geen helpdesk (waar ze het trouwens ook weten).

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Elp schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:28:
pff, verbinden met lokale wifi gaat wel ff een stuk lastiger met deze rom. Hij probeert naar elke wifispot te connecten, BEHALVE de gene die het ook echt doet en binnen bereik is. Als ie dan per ongeluk eens goed connect, dan is het ook binnen 10 seconden weer over.
Hij staat erop, de nieuwe ROM. Snelheid is er duidelijk op vooruit gegaan (heb nu nog niet eens de tweaks gedaan) maar één minpunt...Wifi werkt niet. Nu is het geen punt omdat ik PIT heb, maar aangezien ik toch ook vaak thuiszit is surfen via Wifi lekker snel.
Bij mij vindt 'ie m'n netwerk wel maar hij hij krijgt geen fix. Das mooi kl#te. Hij blijkt, zoals Elp zei, gewoon doorzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolihc
  • Laatst online: 10-07 14:09
Ik ben gek op browsen met opera, maar met deze tmobile rom upgrade heb ik "wingdings" in mijn browserbalk. Nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
nolihc schreef op maandag 29 mei 2006 @ 22:20:
Ik ben gek op browsen met opera, maar met deze tmobile rom upgrade heb ik "wingdings" in mijn browserbalk. Nog meer mensen hier last van?
Yep :/
Lijkt wel alsof 'ie op een verkeerd land staat ingesteld. Bij de normale browser heb ik 't niet terwijl ik nu ineens fluitend over WiFi internet.....

[ Voor 25% gewijzigd door Nielsracing op 29-05-2006 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De problemen met wingdings in Opera zijn al meerdere keren hier aan de orde gekomen.

Uit de startpost:
Mochten er problemen optreden met betrekking tot de font-weergave, installeer dan even het 'verdana.ttf' of 'arial.ttf' lettertype op je Wizard door deze vanaf je PC (\Windows\Fonts) naar Wizard (\Windows) te kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Anoniem: 170289 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 22:40:
De problemen met wingdings in Opera zijn al meerdere keren hier aan de orde gekomen.

Uit de startpost:

[...]
TenkU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Overigens werken sommige tweaks niet meer...met name de GPRS altijd aan tweak (die niet meer opgaat) mis ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171449

moet je persse het t-mobile spul erop zetten. Of kan het ook weer zonder (dus na het uitlijnen een softreset doen). I.v.m. snelheid en ik hoef geen t-mobile logo enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 10:02

netblade

Sunrise

T-Mobile stelt voor alle klanten met een T-Mobile MDA Vario kosteloos software versie 2.21.2.108 ter beschikking.

Let op: als gevolg van deze update gaan alle additionele onderdelen op de MDA Vario verloren. T-Mobile kan dit helaas niet voorkomen.Als u de software versie ge-update hebt, kunt u niet meer terug naar de eerder geïnstalleerde versie.
Wat heeft u nodig?

* De T-Mobile MDA Vario
* Windows 2000 of XP op uw pc
* ActiveSync 4.1 of hoger
* Een USB-poort, gebruik geen USB-Hub

Installeren software update
De update voor de MDA Vario duurt ongeveer 10 minuten.

1. Verbind uw MDA Vario met de pc via ActiveSync
2. Kopieer additionele onderdelen zoals gegevens uit uw inbox en adresboek naar uw pc
3. Sluit alle lopende programma's af
4. Installeer de software update MDA Vario Versie 2.21.2.108 en volg de aanwijzingen op het scherm
5. Zorg dat uw pc tijdens de update niet de screensaver inschakelt
6. Ontkoppel de MDA
7. Voer een harde reset uit, zoals wordt beschreven in de handleiding van de MDA Vario

Voor een uitleg over de nieuwe functionaliteiten van de software, kunt u de Handleiding MDA Vario downloaden.
Verbeteringen update
De nieuwe software biedt u onder andere de volgende verbeteringen:

* Integratie van MSFP ("Microsoft Security & Feature Package") om Microsoft Push Email mogelijk te maken
* Verbetering van de browser prestatie door gebruik van de Cache-functie ("Fast-Back")
* Implementatie van MSN Messenger voor Instant Messaging
* Mogelijkheid om de iconen te personaliseren op het “Vandaag” scherm (opstartscherm)
* Nieuwe Comm Manager voor het instellen van WLAN, Bluetooth, telefoon, ActiveSync, EMailPush, Stil Profiel
* Task Manager is opgenomen in het startmenu voor het beheer van actieve programma's
* Verbeterde netwerk selectie functionaliteit

Pocketinfo
T-Mobile

Ik ben hem nu aan het installeren, kijken hoe deze werkt.
Maak wel even een backup van je smsjes enzo.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp

Elp

Nielsracing schreef op maandag 29 mei 2006 @ 22:08:
[...]

Hij staat erop, de nieuwe ROM. Snelheid is er duidelijk op vooruit gegaan (heb nu nog niet eens de tweaks gedaan) maar één minpunt...Wifi werkt niet. Nu is het geen punt omdat ik PIT heb, maar aangezien ik toch ook vaak thuiszit is surfen via Wifi lekker snel.
Bij mij vindt 'ie m'n netwerk wel maar hij hij krijgt geen fix. Das mooi kl#te. Hij blijkt, zoals Elp zei, gewoon doorzoeken.
Ik heb het twee keer werkend gekregen, maar niet omdat ik iets speciaals deed. Soms kon ik me mail ophalen met wifi, soms kon ik HEEL ff internetten, maar het duurt niet lang iig. Ik heb het gevoel dat t mobile ergens een setting heeft neergezet die constant zoekt naar t mobile hotspots, ik heb gezocht hoe je een "preferred wifi network" instelt (zodat ie altijd eerst lokaal pakt), maar dat kan ik echt nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Ik heb het nu ook werkend....misschien moet 'ie even uitrazen in het begin. Werkt voorlopig goed...
Ik snap alleen niets van Push-mail. Ik kan er niet eens op drukken in de Comm manager omdat 'ie grijs is. Hij staat dus wel op Push functie. (maar kan 't niet uit zetten)
En het afsluiten van Comm manager gaat een stuk trager als voorheen...

EDIT:
Na ruim een paar uur in gebruik:
- Wifi werkt toch wel goed. Ik weet niet waarom maar ik heb bij Wifi instellingen --> Netwerkkaarten --> Netwerkadapters op "Internet" gezet ipv. werk. Vooralsnog werkt het perfect.
- De Comm manager sloot bij mij langzaam af. Dat komt door WisBar. Oplossing is simpel. Draai de Comm manager, ga dan naar Instellingen bij Wisbar, Taakbeheer, en druk dan op "Negeren" Comm manager (of zoiets in ieder geval). Dan sluit 'ie wel snel af.
- GPRS altijd on tweak gaat iets anders dan in de startpost vermeld. Hij staat ongeveer op dezelfde registry plaats, alleen heet het nu Providers, 7C4B******, Connections, T-Mobile, Always on, en die dus veranderen naar "1"
- Misschien iets te enthousiast maar de PIEPlug in heb ik meteen al verwijderd. Doe je dit, dan werkt de Tmobile knop rechtsboven niet meer. Althans, hij vraagt dan alsnog of je online wil, druk je JA gebeurd er niets. Maja, als je nee drukt zit je meteen in je Favorieten dus ik vind het wel best zo.
- Hij is absoluut sneller. Scheelt een stuk, vooral bij het draaien van het scherm etc. merk je het goed.
- Accuverbruik kan ik nog niets over zeggen.

Kortom, vooralsnog is het een vooruitgang (had ook niet anders verwacht)

[ Voor 82% gewijzigd door Nielsracing op 30-05-2006 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp

Elp

Als ik eenmaal verbinding heb dan werkt wifi ook best, het verbinding krijgen is alleen een probleem. Het is ongeveer 50/50, de ene keer doet ie het, de andere keer niet.

Hij probeert te connecten naar het lokale netwerk, dat lukt niet, dan gaat ie gewoon de hele lijst af met netwerken die zoiezo niet gaan werken, het slaat gewoon nergens op. Een oplossing zou zijn om dan al die andere voorgebakken wifi netwerken eruit te halen, maarja.. kwil ook wel is een hotspot gebruiken.
Er moet gewoon ergens een registry entry zijn waarmee je het een en ander kan uithalen, maar tot nu toe nog geen key gevonden die er op lijkt.
Nielsracing schreef op maandag 29 mei 2006 @ 23:54:

- Misschien iets te enthousiast maar de PIEPlug in heb ik meteen al verwijderd. Doe je dit, dan werkt de Tmobile knop rechtsboven niet meer. Althans, hij vraagt dan alsnog of je online wil, druk je JA gebeurd er niets. Maja, als je nee drukt zit je meteen in je Favorieten dus ik vind het wel best zo.
Je kan toch ook gewoon via instellingen --> knoppen, knop 2 gewoon op Internet Explorer zetten. Geen t mobile gedoe en hij vraagt ook niet meer of ie online mag, werkt perfect.

[ Voor 46% gewijzigd door Elp op 30-05-2006 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Elp schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 01:45:
Als ik eenmaal verbinding heb dan werkt wifi ook best, het verbinding krijgen is alleen een probleem. Het is ongeveer 50/50, de ene keer doet ie het, de andere keer niet.

Hij probeert te connecten naar het lokale netwerk, dat lukt niet, dan gaat ie gewoon de hele lijst af met netwerken die zoiezo niet gaan werken, het slaat gewoon nergens op. Een oplossing zou zijn om dan al die andere voorgebakken wifi netwerken eruit te halen, maarja.. kwil ook wel is een hotspot gebruiken.
Er moet gewoon ergens een registry entry zijn waarmee je het een en ander kan uithalen, maar tot nu toe nog geen key gevonden die er op lijkt.

[...]

Je kan toch ook gewoon via instellingen --> knoppen, knop 2 gewoon op Internet Explorer zetten. Geen t mobile gedoe en hij vraagt ook niet meer of ie online mag, werkt perfect.
Klopt, heb ik ook gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22623

Nou deze update ook er maar opgezet. Nu alleen mijn mapje zoeken met alle tweaks die ik had draaien. Welke tweaks hebben trouwens wezenlijk effect op deze rom (al ervaringen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Anoniem: 22623 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 02:49:
Nou deze update ook er maar opgezet. Nu alleen mijn mapje zoeken met alle tweaks die ik had draaien. Welke tweaks hebben trouwens wezenlijk effect op deze rom (al ervaringen?).
Ik zou bijna zeggen, zie startpost :)
Enne, nu rol ik m´n nest in hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 15:28
:9 hij draait hier ook prima!
Opvallend detail: De batterij-icon is groen, én het is een normaal batterij-icoontje ipv zo'n rare als bij de andere AKU2 roms.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160335

Mensen, ik begrijp hieruit dat er nu alweer een 2e nieuwe rom is voor T-mobile klanten ?
Aangezien ik nu nog steeds vrolijk rondhupple met de allerleerste versie vraag ik mij af, wat bied dit voor voordelen voor mij als ik die rom installeer ? Ik heb her en der wat gelezen. Maar waar t mij omgaat, heb ik straks dan al die T-mobile rommel weer vrolijk in mijn scherm staan te dansen enzo ?Mijn vraag dan ook, kan iemand echt ff alle voor/nadelen op 1 rijtje zetten naast die enkele die ik nu al gezien heb ?

Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

netblade schreef op maandag 29 mei 2006 @ 23:14:
T-Mobile stelt voor alle klanten met een T-Mobile MDA Vario kosteloos software versie 2.21.2.108 ter beschikking.
blaat..

Pocketinfo
T-Mobile

Ik ben hem nu aan het installeren, kijken hoe deze werkt.
Maak wel even een backup van je smsjes enzo.
jij moet duidelijk leren lezen :O
Nielsracing schreef op maandag 29 mei 2006 @ 23:54:
Ik heb het nu ook werkend....misschien moet 'ie even uitrazen in het begin. Werkt voorlopig goed...
Ik snap alleen niets van Push-mail. Ik kan er niet eens op drukken in de Comm manager omdat 'ie grijs is. Hij staat dus wel op Push functie. (maar kan 't niet uit zetten)
En het afsluiten van Comm manager gaat een stuk trager als voorheen...
Push mail is mooi werk
Je hebt een exchange account nodig met push functionaliteit, gratis te krijgen via mail2web.com bijv.
maak een account aan en volg deze uitleg.
Je username is je mail2web mail adres
je password spreekt voor zich
en domein is ad2.
Als je PIT hebt is dit mooi spul, als je het hebt ingesteld en vervolgens een test email stuurt, gelijk op je vario :Y) ook mooi is dat je altijd overal via internet je contacten, mails etc bij je hebt! hij kan namenlijk ook je contacten en agenda syncen met de exchange server waar je dan op iedere willekeurige pc op kan inloggen.. :)

[ Voor 114% gewijzigd door Nanax op 30-05-2006 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177704

en toen ging het ding dus niet meer aan....
ik zie het 'windows mobile' tot ik er gek van wordt. Uitzetten kan alleen nog door de accu eruit te halen. (bij een reset gaat het ding natuurlijk weer opnieuw proberen op te starten).
Harde reset helpt niet, accu er een nacht lang uit helpt niet. Ik ben hem nu volledig aan het opladen, misschien helpt dat wel.

Wat ik heb gedaan? Update gedraaid vanaf de t-mobile site. Ging goed.
F-secure geinstalleerd (nota bene ooit gedownload via de favorites-pagina van t-mobile) en bam, niks meer.

Je moet voorbij het 'windows mobile' blauwe scherm komen, om het ding door de USB te laten herkennen, dus opnieuw de rom installeren werkt ook niet. Iemand enig idee wat ik hier zelf nog aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177704

laat maar... volgens mij is de harde reset niet goed uitgevoerd. Ik laad het ding eerst helemaal op en daarna opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlawit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-08-2021
Nanax schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 08:19:
Push mail is mooi werk
Je hebt een exchange account nodig met push functionaliteit, gratis te krijgen via mail2web.com bijv.
maak een account aan en volg deze uitleg.
Je username is je mail2web mail adres
je password spreekt voor zich
en domein is ad2.
Als je PIT hebt is dit mooi spul, als je het hebt ingesteld en vervolgens een test email stuurt, gelijk op je vario :Y) ook mooi is dat je altijd overal via internet je contacten, mails etc bij je hebt! hij kan namenlijk ook je contacten en agenda syncen met de exchange server waar je dan op iedere willekeurige pc op kan inloggen.. :)
iets voor in de OP???

Iphone 5, ASUS Transformer Prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Voor de mensen die MMS-settings van T-Mobile nodig hebben: even hier klikken

Met dank aan koksie!

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 30-05-2006 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141421

zo he, wat een drukte rondom de update van tmobile...
werd ook wel tijd zeg!
maar wat zijn nu eigenlijk de voordelen van de tmobile rom tov. de laatste qtek nl rom?
of zijn die er niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

behoud van garantie is mijn belangerijkste ;)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.