Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 16:31
Iemand ervaring met de throughput van de fritz!box 7270? Even de situatie: ik heb thuis Fiber 50 van reggefiber. Als wan aansluiting op de fritzbox gebruik ik lan1 poort. Echter... met geen mogelijkheid krijg ik hier meer dan 40 Mb door. Iemand alhier soortgelijke ervaringen. Ik zit op de laatste firmware en verder is de fritzbox als default als maar kan. OP de poort van reggefiber haal ik met gemak snelheden vana 50 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 14:44
swiebert schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:12:
Iemand ervaring met de throughput van de fritz!box 7270? Even de situatie: ik heb thuis Fiber 50 van reggefiber. Als wan aansluiting op de fritzbox gebruik ik lan1 poort. Echter... met geen mogelijkheid krijg ik hier meer dan 40 Mb door. Iemand alhier soortgelijke ervaringen. Ik zit op de laatste firmware en verder is de fritzbox als default als maar kan. OP de poort van reggefiber haal ik met gemak snelheden vana 50 Mb.
Dat is dan ook de reden dat ik een FB7390 gehaald heb, die doet dit prima. Toen ik toentertijd rondkeek voor een vervanging van mijn FB7270 kwam ik ook uit op mensen die 30-40 mbit konden routeren afhankelijk van hoeveel uitgezet was(QOS bijv).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:37:
[...]

Heb je de telefoons wel aangemeld met indrukken van DECT-knop/pincode? Laten ze de basis wel zien?
ja, ze geven alles aan, basis, en op fritz.box geeft hij de telefoons ook aan. het enige wat niet werkt is het bellen zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
swiebert schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:12:
Yep, die 7270 haalt -net aan- 30 mbit/s down. Bij 30 mbit/s up zit ie net aan de max van wat hij aan upload bandbreedte kan managen, maar dan wordt ie al erg beperkt in z'n responsiviteit en kwaliteit van VOIP en DECT verbindingen.

De 7390 doet 50/50 met 3 vingers in z'n neus .

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
eymey schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:22:
[...]

Yep, die 7270 haalt -net aan- 30 mbit/s down. Bij 30 mbit/s up zit ie net aan de max van wat hij aan upload bandbreedte kan managen, maar dan wordt ie al erg beperkt in z'n responsiviteit en kwaliteit van VOIP en DECT verbindingen.

De 7390 doet 50/50 met 3 vingers in z'n neus .
Dan ist das dus sjeize en tijd voor een nieuwe router....... Voldoet de goedkope 7330 aan mijn behoefte of moet ik nu echt naar die sehr teure 7390 toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

swiebert schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 18:41:
[...]

Dan ist das dus sjeize en tijd voor een nieuwe router....... Voldoet de goedkope 7330 aan mijn behoefte of moet ik nu echt naar die sehr teure 7390 toe.
De 7390 doet zelfs 90/80 met vingers in z'n (zalm-)neus.
Kijk wel uit icm XMS.
De nummerweergave is nog steeds niet goed bij mij.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
Geurt-kun schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 18:51:
[...]

De 7390 doet zelfs 90/80 met vingers in z'n (zalm-)neus.
Kijk wel uit icm XMS.
De nummerweergave is nog steeds niet goed bij mij.
Mooi, ik heb net het ding in duitsland gekocht bij Amazon. Scheelt me weer € 40 en volgens mij maakt bij reggefiber annex a of b geen bal verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nope, je gaat toch LAN 1 gebruiken :). Ik vraag me echter wel af of de Duitse versie (als je die krijgt) bv. ook uitsluitend Duitstalig zal gaan werken....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
eymey schreef op maandag 26 maart 2012 @ 00:32:
Nope, je gaat toch LAN 1 gebruiken :). Ik vraag me echter wel af of de Duitse versie (als je die krijgt) bv. ook uitsluitend Duitstalig zal gaan werken....
nou mein deutsj iest zehr goet so das wiert kein problem wezen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Ik heb de 7270 omdat het een mooie alles-in-1 was en ik destijds nog ADSL had. Nu niet meer. Wel gebruik ik de DECT feature icm SIP nog. Er hangt een HDD aan, maar de NAS-performance is helemaal om te janken. Ik heb een 35Mibit/s glaslijn, download lukt net, upload net niet.

Omdat ik wellicht binnenkort toch een wat sneller abo wil nemen zal ik ook een nieuwe router moeten hebben. Is de 7390 het geld wel waard? Is het niet verstandiger om een router te nemen die gegarandeerd 200Mibit/s aankan, betere NAS-performance heeft en er een losse WIFI/DECT met SIP telefoon bij te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ik durf je geen advies te geven, ik waardeer met name dat je er veel mee aan kan vangen qua telefonie gecombineerd met DND-instellingen, forwards per email van voicemail etc.
Ook child-protection begin ik te waarderen door huisgenootje met veel leechende vriendjes die op bezoek komen. Maar als het je alleen te doen is om snelle routing icm SIP-telefonie, kun je het idd splitsen in snelle router met iets als een Siemens N300A IP. Of een draytek router nemen.
Je kunt natuurlijk ook een router nemen en de 7270 als SIP-client en WDS station op te stellen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Precies.

Het blijft me ook compleet verbazen waarom AVM (en andere routerfabrikanten) steeds zo krampachtig NAS functionaliteit blijven promoten. De USB-poort over IP delen of functioneren als printserver kan ik me nog voorstellen, maar ik heb tot nu toe nog geen enkele router gezien die qua performance ook maar in de buurt komt van 100 mbit. Zelfs de meest entry-level modellen van QNAP en Synology + een aparte router performen nog beter dan al die zogenaamde NAS routers.

Dus ik sluit me bij Loekie aan: Ga voor een 7390 of opvolger... of koop een andere goede router icm. een Siemens N300A IP.

En vergeet de eenheid "NAS" en "router".....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
7390 uit duitsland binnen (scheelt bijna 20%) Voordeel is wel dat ie er voor zorgt dat je beter in Duits wordt. Ding heeft geen mogelijkheid (i.t.t. de internationale apparaten) om de taal te wijzigen. Niet erg. Spreche inmiddels seer goet deutsj, de Benutzeroberflache ist zu verstehen (schweer aber es geht :-) )

[ Voor 12% gewijzigd door swiebert op 30-03-2012 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 16:15
swiebert schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:37:
7390 uit duisland binnen (scheelt bijna 20%) Voordeel is wel dat ie er voor zorgt dat je beter in Duits wordt. Ding heeft geen mogelijkheid (i.t.t. de internationale apparaten) om de taal te wijzigen. Niet erg. Spreche inmiddels seer goet deutsj
Nu je spelling nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Wij hebben sinds gisteren glasvezel van XS4ALL met de Fritzbox 7390. Nou hebben we onze internetsnelheid middels een kabel en de router getest en die komt netjes in de buurt van onze 100/100 verbinding. Maar via Wifi (de 5GHz variant) halen we max de helft daarvan. De router staat slechts 5 meter van de verschillende macs vandaan en we weten maar niet hoe dat kan :?

Je moet toch ook via Wifi n makkelijk 100mb/s halen? Iemand enig idee hoe we dit kunnen troubleshooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
DaannO schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:04:
Wij hebben sinds gisteren glasvezel van XS4ALL met de Fritzbox 7390. Nou hebben we onze internetsnelheid middels een kabel en de router getest en die komt netjes in de buurt van onze 100/100 verbinding. Maar via Wifi (de 5GHz variant) halen we max de helft daarvan. De router staat slechts 5 meter van de verschillende macs vandaan en we weten maar niet hoe dat kan :?

Je moet toch ook via Wifi n makkelijk 100mb/s halen? Iemand enig idee hoe we dit kunnen troubleshooten?
Vooropgesteld dat je MAC's ook daadwerkelijk 300N ondersteunen is het de vraag of ze het ook in de 5 GHz band doen, daarnaast is een doorvoersnelheid van 50% al veel te positief en zal je ws ook niet halen.
Hier wisselt de snelheid tussen 54-300Mbit, maar WIFI is min of meer alleen maar schikt voor een beetje surfen, wil je stevig downloaden gaat er weinig boven een kabeltje ben ik bang.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
Wat bij wifi altijd wel helpt is de snelheid vd netwerkkaart op 1 specifieke snelheid zetten. Daardoor win je op de snelheid door minder overhead van de andere snelheden. Optimaal is wifi echter nooit t.o.v. het koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
swiebert schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 09:22:
Wat bij wifi altijd wel helpt is de snelheid vd netwerkkaart op 1 specifieke snelheid zetten. Daardoor win je op de snelheid door minder overhead van de andere snelheden. Optimaal is wifi echter nooit t.o.v. het koper.
Wat bedoel je precies? In de instellingen van je wNIC invullen dat je altijd connect op bijvoorbeeld 54Mb? En als ik dan iets te ver van mijn Fritz wegloop waardoor er maar maximal 48Mb mogelijk is? Blijf ik dan toch verbinding houden?

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 14:23
Sinds een jaar krijg ik geen CLI informatie meer via de Fritzbox

Situatie:
Ziggo Modem met Telefonie van Ziggo
Cisco E4200 router
Fritzbox 7270

CLI heeft altijd goed gewerkt tot een jaar terug. Op de Fritzbox wordt geen een nummer herkend.

Ik heb de Fritzbox 7270 vervangen door een 7360 (xs4all) leen box en deze geeft de CLI door.

zelf een 7390 gekocht en de instellingen van de 7360 overgenomen. verschil is dat de 7390 ook ISDN support heeft wat de 7360 niet heeft.

Op de 7390 krijg ik heel soms de CLI te zien. Als ik de land instellingen even verander en weer naar Nederlands ga.
Firmware is de laatste beschikbare. 84.05.06

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gisteren een FritzBox 7360 ontvangen. Een nieuw model. Ik kreeg geen verbinding. Veel geprobeerd, niets hielp. Uiteindelijk helpdesk XS4All gebeld. Het schijnt in zeldzame gevallen voor te komen dat dit nieuwe model problemen ondervindt met het verbinden met de centrale. Helpdeskmedewerker had verstand van zaken. Gaf een link met beta firmware. Nadat ik deze geïnstalleerd had, kreeg ik meteen verbinding.

Het gaat om firmware version 111.05.09-21489 Laboratory version.
Ik hoop dat er binnenkort een release verschijnt waarin het probleem is opgelost. Deze beta versie lijkt echter wel prima te functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtokkel
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 17:57
Chak schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:34:
Sinds een jaar krijg ik geen CLI informatie meer via de Fritzbox

Situatie:

bla bla

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

alvast bedankt.
Zie meuk: AVM Fritz!box Fon Wlan 7390 84.05.06 ... Dat werkt inderdaad al heel lang niet meer. heb er zelf ook problemen mee. De laatste international lab firmware gaf ook geen oplossing. Balen gewoonweg...

AVM zegt:
===================================================
We are currently investigating this issue regarding CLIP issues with
firmware versions xx.05.04 and above. If we should find the cause on side
of the FRITZ!Box, we will provide a solution with a forthcoming firmware
update. At this stage, we cannot name any release date. Until then we can
only suggest to use the previous firmware version xx.04.88 that you can
install with the attached recovery tool.
The recovery tool can be applied as follows:

http://service.avm.de/sup...ng-the-FRITZ-Box-firmware

Best regards,

Neil O'Hara (AVM Support)
===================================================

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11-2023
Zojuist de nieuwe FW voor de 7390 geïnstalleerd, is nu FRITZ!OS 05.21.

De installatie verliep zonder problemen. Het user interface is op een aantal punten gewijzigd en mij viel op dat de power consumption (in beperkte mate) is toegenomen, van 47% naar 53%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtokkel
apexrider schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 19:30:

De installatie verliep zonder problemen. Het user interface is op een aantal punten gewijzigd en mij viel op dat de power consumption (in beperkte mate) is toegenomen, van 47% naar 53%.
Ik heb vanavond 05.20 geprobeerd. Moest mijn telfort opnieuw instellen via een dropdown list, toen had ik ongeveer 3 minuten internet waarna de verbinding weg was. Fritz' gaf aan dat er wel verbinding was met telfort, Maar er kwam geen data binnen... Ook nog met de hand geprobeerd in te stellen met Vpi en vci op 0 en 34, dhcp via de provider ingesteld en het gedrag was hetzelfde.
Analoge clip werk nog steeds niet...

Dus ben ik maar weer terug naar 84.05.06. Zucht....

Ben ik de enige die hier mee zit te worstelen ? Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
DaannO schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:04:

Nog even hierop terugkomend. We hebben maar even onze 'oude' Netgear WNDR3700 achter onze 7390 en via de 5GHz lijn halen we netjes 90mb/s, zowel up als down. Dan is er toch iets mis met de 7390 imho.. Daarnaast probeerde we ook een film te streamen via het netwerk naar onze Boxee Box en die bleef om de haverklap bufferen. Met de Netgear geen last van.

En dat voor een router die drie keer zo duur is als de Netgear :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Net de 7390 ook maar even een update gegeven naar 84.05.21
Naam beller: unknown.
Jammer, gemiste kans Fritzy :(

Voor de rest een geweldig modem achter XMS glasvezel...

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritzy2001
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-04-2023
gjtokkel schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:56:
[...]

Ik heb vanavond 05.20 geprobeerd. Moest mijn telfort opnieuw instellen via een dropdown list, toen had ik ongeveer 3 minuten internet waarna de verbinding weg was. Fritz' gaf aan dat er wel verbinding was met telfort, Maar er kwam geen data binnen... Ook nog met de hand geprobeerd in te stellen met Vpi en vci op 0 en 34, dhcp via de provider ingesteld en het gedrag was hetzelfde.
Analoge clip werk nog steeds niet...

Dus ben ik maar weer terug naar 84.05.06. Zucht....

Ben ik de enige die hier mee zit te worstelen ? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb vandaag 5.21 geïnstalleerd. Installeren ging goed en de fritzbox nam ook de oude configuratie goed over. Echter ik krijg met geen mogelijk contact met internet. Er is wel een ADSL verbinding met gateway en IP adres etc. en ook mijn SIP telefoon verbinding doet het goed, VOIP telefonie in en uit gaat goed. Alleen het internet werkt niet. Echt van alles geprobeerd met netwerkinstellingen in twee Windows 7 machines en met een XP machine. Het vreemde is dat alle computer wel netjes een IP nummer, gateway en DNS krijgen maar geen internet verbinding.

Daarna heb ik de oude firmware 84.05.06 maar weer teruggezet en alles werkt weer en ik heb ook weer internet. Volgens mij zit er nog ergens een mega bug in.

Ik heb internet van Online en telefonie van Budgetphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ah Nice!

Alle features in de laatste labor versie zitten nu dus in een officiele final versie _O_. Hopelijk komt er dan ook snel weer een revisie van Freetz! die kan builden op basis van deze firmware zonder dat ik zelf hoef te gaan prutsen.

Het lijkt erop alsof de NAT loopback (of iig de omslachtige implementatie die AVM eraan lijkt te hebben gegeven) ook iets vlotter werkt.

Power usage is hier over 40%.

Maar dat is zonder Wireless (wordt door apart apparaat gedaan) en met de DSL modem uitgeschakeld (glasvezel op LAN 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

En werkt bij jou nummerherkenning wel goed?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Met telefonie via VOIP en een Fon MT!F, een Siemens S68H en fritz!app op Android in ieder geval wel :).

Via vaste lijn heb ik het (nog) niet uitgeprobeerd. Ik heb wel een vast nummer maar die gebruik ik in principe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag poging gedaan om de laatste nieuwe firmware 84.05.20 (02-04-2012) op de 7390 International te installeren. Dat ging goed. Echter geen internet. Vreemde is dat Fritz! wel DSL lijn aan geeft. Mail kan ik ook ontvangen en telefoneren lukt ook. Maar met geen mogelijkheid krijg ik een internetpagina op mijn scherm.
Ook geeft Windows op de werkbalk van het netwerkcentrum aan dat er "Internettoegang" is.

Vreemd? Nu maar wachten op een nieuwere final versie. Is er iemand met dezelfde klacht(en)?
Ik gebruik de 7390 als modem op een ADSL van Online.
Ik heb nu de oude 7270 weer aangesloten. Dat werkt prima!

Groetjuzzz van Rakker71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Groetjes doen we niet ;)
Er is een nieuwere*.21, probeer die eens? Zou een bug in *.20 zitten v.w.b. factory defaults...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
@Rakker71

Deze jongen heeft precies hetzelfde euvel (wel bellen, geen internet), maar dan met versie 84.05.21 voor de 7390 (03-04-2012) en ik kan mijn modem niet meer van buitenaf benaderen (krijg een authenticatie error, terwijl alles 100% klopt), krijg ook gewoon netjes mijn status mailtjes en krijg wel een overzicht tevoorschijn via Myfritz.net.

In dit geval is Telfort mijn isp en staat er ook een profiel van Telfort vooraf geïnstalleerd na de update...

[ Voor 1% gewijzigd door DeliciousBrown® op 04-04-2012 10:00 . Reden: juiste datum bij de firmware versie gezet... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtokkel
DeliciousBrown® schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:54:
@Rakker71

Deze jongen heeft precies hetzelfde euvel bla bla bla
In dit geval is Telfort mijn isp en staat er ook een profiel van Telfort vooraf geïnstalleerd na de update...
Ik heb een boos bericht naar service gestuurd. willen jullie dat ook doen? dan weten ze dat het serieus is... dat kan via http://www.avm.de/en/service/support/FRITZBox.php

Ik begin langzaam mijn geloof in Fritz te verliezen, en dat wil wat zeggen want ik heb al Fritzboxen vanaf mijn eerste 10Mb draadloze netwerkje... :(
Toch van den zotte dat CLIP al zeker een jaar niet werkt in Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
Omdat ikzelf met de FB 7390 geen problemen ondervind met CLIP via VOIP en een kennis ook niet met UPC (FSK) op de vaste aansluiting (Y-kabel), neem ik aan dat de CLIP problematiek enkel speelt bij vaste aansluitingen via KPN (DTMF). Alhoewel de FB dit natuurlijk moet ondersteunen zou je ook nog kunnen overwegen een DTMF naar FSK omzetter tussen de splitter en de FB te plaatsen. Kost iets van 2 tientjes dacht ik en kan een hoop ergernis voorkomen, echter geen garanties dat het ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtokkel
apexrider schreef op woensdag 04 april 2012 @ 14:00:
Omdat ikzelf met de FB 7390 geen problemen ondervind met CLIP via VOIP en een kennis ook niet met UPC (FSK) op de vaste aansluiting (Y-kabel), neem ik aan dat de CLIP problematiek enkel speelt bij vaste aansluitingen via KPN (DTMF). Alhoewel de FB dit natuurlijk moet ondersteunen zou je ook nog kunnen overwegen een DTMF naar FSK omzetter tussen de splitter en de FB te plaatsen. Kost iets van 2 tientjes dacht ik en kan een hoop ergernis voorkomen, echter geen garanties dat het ook werkt.
Daar heb ik wat aan. Ga ik proberen. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
gjtokkel schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:05:
[...]

Ik heb een boos bericht naar service gestuurd. willen jullie dat ook doen? dan weten ze dat het serieus is... dat kan via http://www.avm.de/en/service/support/FRITZBox.php

Ik begin langzaam mijn geloof in Fritz te verliezen, en dat wil wat zeggen want ik heb al Fritzboxen vanaf mijn eerste 10Mb draadloze netwerkje... :(
@gjtokkel

Done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gjtokkel,
Ik heb zojuist ook een mail gestuurd met mijn bevindingen en irritatie. Ik moet eerlijk bekennen dat ik met een 7050 ben begonnen, daarna 7140, 7170, 7270 en tot slot een 7390 (allemaal Internationale uitvoeringen). Echter is de 7390 het slechtst uit de hele serie. Deze heeft nooit lekker gewerkt op mijn ADSL verbinding van Online (Wanadoo / Orange / T-mobile en hoe het ook allemaal geheten heeft in het verleden).

Het is belachelijk dat zo'n duur apparaat niet normaal kan functioneren. Een BETA versie is al helemaal een ramp.

Inmiddels firmware 84.05.21 erin gezet maar precies hetzelfde probleem.

Ik geef het op! (totdat er weer nieuwere firmware klaar staat).

Groetjuzzz van Rakker71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 00:32
Hier ook het "wel dsl + internet maar toch geen internet" probleem.
pc's krijgen netjes alle netwerk settings. netwerk centrum geeft ook aan dat er internet is.
pingen naar google lukt wel via IPv6, IPv4 lukt soms wel maar meestal timeouts. websites openen lukt helemaal niet. ook niet als ik het IPv6 adres van google copy paste in mijn browser. nu en dan willen teamviewer en xfire online springen maar dat is voor korte duur.
Telefoon niet getest.

[ Voor 15% gewijzigd door summetje op 05-04-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Vandaag officiële aankondiging FRITZ!OS 5.21 met beschrijving van nieuwe features.

Gasttoegang via LAN ben ik nog niet eerder tegengekomen. Kan wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:10

ericplan

5180 Wp PV

apexrider schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 19:30:

Naar aanleiding van de positieve berichten vandaag ook 5.21 geïnstalleerd. Ben inmiddels weer terug op de vorige versie 84.05.06.
Om de één of andere reden had ik wel internet, deze site kwam goed binnen, maar een heleboel sites werkten niet of heeeeeel langzaam.
Geen idee of dat iets te maken heeft met m'n provider TweakDSL of met de fritzbox of beide.
Wel iets om aardig gek van te worden, vooral omdat ik een probleemloze upgrade had verwacht, omdat ik bijna geen negatieve berichten had gezien. Na de downgrade werkt alles weer zoals voorheen.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
ericplan schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:31:
[...]

Naar aanleiding van de positieve berichten vandaag ook 5.21 geïnstalleerd. Ben inmiddels weer terug op de vorige versie 84.05.06.
Om de één of andere reden had ik wel internet, deze site kwam goed binnen, maar een heleboel sites werkten niet of heeeeeel langzaam.
Geen idee of dat iets te maken heeft met m'n provider TweakDSL of met de fritzbox of beide.
Wel iets om aardig gek van te worden, vooral omdat ik een probleemloze upgrade had verwacht, omdat ik bijna geen negatieve berichten had gezien. Na de downgrade werkt alles weer zoals voorheen.
Heb je hierboven al gelezen? ;)
Het lijkt alleen bij DSL voor te komen, ik heb via fiber geen centje pijn maar mis nog steeds een werkende NAT-loopback...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Loekie: Hier werkt NAT-loopback wel, maar het initieel opzetten van de verbinding kan met gemak 20 seconden duren :(. Daarna is de verbinding overigens gewoon vloeiend (bv. bij SSH).

Het lijkt wel alsof de FB eerst moet ontdekken dat er een connectie naar buiten gelegd wordt die eigenlijk bestemd is voor z'n eigen externe adres en daar dan heel moeilijk on the fly routeringen voor moet gaan maken. Of dat hij on the fly een proxy ofzo gaat starten :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Overigens, nog even wat nummerherkenning op de "vaste lijn" betreft: Ik heb zojuist even de telefoon-ingang van mijn 7390 middels de Y-kabel verbonden met de rj11 connector op mijn Genexis fiber NT (met vaste telefonie van Lijbrandt).

Hier werkt nummerherkenning, zowel bij inkomende als uitgaande oproepen, prima :Y. Ik ga er gemakshalve even vanuit dat Lijbrandt/Reggefiber net als UPC, Ziggo, etc. FSK gebruikt en dat de nummerherkenningsproblemen van AVM dus met name betrekking hebben op de DTMF methode van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:10

ericplan

5180 Wp PV

Loekie schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 22:31:
[...]

Heb je hierboven al gelezen? ;)
Het lijkt alleen bij DSL voor te komen, ik heb via fiber geen centje pijn maar mis nog steeds een werkende NAT-loopback...
Had ik gelezen, eigenlijk een beetje in verwarring. Het was altijd zo dat de internationale firmware op de Fritz!boxen enige versies achter liep op de Duitse versie. En meestal zijn alle problemen er dan wel uit. Dat is nu niet zo. De Duitse versie heeft nog 84.05.20 internationaal zit op 84.05.21

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Laatst online: 00:32
ericplan schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:31:
[...]

Volgens mij werkt die met het zelfde soort profiel als Telfort, via RFC 1483 LLC (ofzoiets even uit mn hoofd) zonder username/password

Heb zelf ook al een mail gestuurd naar AVM, alleen geen reactie op gehad nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
bestaat er ook een windows app waarmee je de fritzbox zou kunnen monitoren (bij voorkeur met growl). Voor de mac bestaat hiervoor zat (frizzix bijvoorbeeld), voor windows nog niet iets bruikbaar tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 22:55:
@Loekie: Hier werkt NAT-loopback wel, maar het initieel opzetten van de verbinding kan met gemak 20 seconden duren :(. Daarna is de verbinding overigens gewoon vloeiend (bv. bij SSH).

Het lijkt wel alsof de FB eerst moet ontdekken dat er een connectie naar buiten gelegd wordt die eigenlijk bestemd is voor z'n eigen externe adres en daar dan heel moeilijk on the fly routeringen voor moet gaan maken. Of dat hij on the fly een proxy ofzo gaat starten :s
PC's doorgaans wel na enige tijd, dus adres intikken>> enter >> in adresbalk klikken en weer enteren levert laden op. Mobiel(tablet en phone met ICS) hebben zowel via browser als via apps geen nat-refelection en komen steeds uit op die vervelende redirect-pagina naar web-if van Fritz!Box.
Ga maar weer eens een support-ticket aan laten maken, het gebruik van software om IP-cams in de gaten te houden wordt zo nodeloos ingewikkeld.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm... hier vanavond even geprobeerd met m'n een Android Gingerbread telefoon, en hier krijgen alle apps gelukkig wel nat reflection (heel sporadisch gaat het een keer fout).

Maar het blijft verre van ideaal.

Het is dat ik nog steeds zeer gecharmeerd ben van de telefonie functies en de gebruiksvriendelijkheid, maar op het gebied van stabiliteit en betrouwbaarheid en "gewoon logisch doen wat het moet doen" vind ik de 7390 (en Fritz!box in het algemeen) zo onderhand zeer irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe firmware werkt goed op mijn Fritzbox 7390 (Telfort profiel), ook telefonie geen probleem.
Een punt wat ik nog had was wake on internet van mijn windows home server en ik zag dus ook met veel plezier de optie "start this computer when accessed from internet". Dit leek ook goed te werken maar mijn WHS gaat niet meer in slaapstand.... Telkens als ik hem in slaapstand zet gaat hij na een minuutje weer aan door dus een magic packet over internet....Heeft iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 10:42
Kijk eens bij apparaat beheer/netwerkadapters/lanadapter > energiebeheer. Daar aanvinken dat alleen een magic packet de computer uit slaapstand mag halen. Bij mij werkte dat ooit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtRi schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:24:
Kijk eens bij apparaat beheer/netwerkadapters/lanadapter > energiebeheer. Daar aanvinken dat alleen een magic packet de computer uit slaapstand mag halen. Bij mij werkte dat ooit. :)
Bedankt voor het meedenken, maar dat stond goed. Het probleem zit hem ook in de FRITZ box denk ik want als ik het vinkje "start computer when access from internet" uitzet dan gaat mijn WHS gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:16
gjtokkel schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:05:
Mededeling van Timo in news:xs4all.adsl:
Nee, dat is niet opgelost, en dat wordt het ook niet, het is helaas een hardware issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Jan-E schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:14:
[...]
Mededeling van Timo in news:xs4all.adsl:

[...]
Dat is natuurlijk ook de reden dat het een jaar geleden voor veel mensen is gestopt met werken :/
Geldt dat voor elk type FB? Of alleen xs4all-specifieke boxen?
Helaas is nr-herkenning iets waar het op veel punten fout kan gaan en het trucje dat er een apparaat tussen FB en PSTN moet komen hoor ik ook te vaak(niet de meest sierlijke oplossing imho).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, het is idd wel wat vreemd als het in het verleden wel heeft gewerkt.

Aan de andere kant, ik kan me van het verleden herinneren dat het voor de Speedtouch modems met ingebouwde VOIP ATA ook al zo moeilijk was om nummerherkenning op de 'ouderwetse' KPN lijn te doen. Had ermee te maken dat, als ik het me goed herinner, bij de DTMF methode van KPN, de nummerinformatie al binnen komt -voor- de belsignalering, waar deze bij FSK in de belsignalering mee komt.

De meeste ATA's hebben de vaste lijn 'off the hook'.

Correct me if I'm wrong :).

Iig... op 'FSK lijnen' gaat het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtokkel
Loekie schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:58:
[...]

Dat is natuurlijk ook de reden dat het een jaar geleden voor veel mensen is gestopt met werken :/
Helaas is nr-herkenning iets waar het op veel punten fout kan gaan en het trucje dat er een apparaat tussen FB en PSTN moet komen hoor ik ook te vaak(niet de meest sierlijke oplossing imho).
hardware ussue.. Uh-huh... Vanaf firmware 84.05.** werkt het ineens niet meer, daarvoor wel. De FW heeft dan zeker iets aan de hardware van de FB aangepast...

Undertussen heb ik op ebay een kastje gekocht, hopen dat dat het probleem opzou moeten lossen "DTMF ETSI to Bellcore FSK (Telcordia Technologies) Caller ID Converter Adapter"

Het blijft raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fritzy2001 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:24:
[...]

Ik heb vandaag 5.21 geïnstalleerd. Installeren ging goed en de fritzbox nam ook de oude configuratie goed over. Echter ik krijg met geen mogelijk contact met internet. Er is wel een ADSL verbinding met gateway en IP adres etc. en ook mijn SIP telefoon verbinding doet het goed, VOIP telefonie in en uit gaat goed. Alleen het internet werkt niet. Echt van alles geprobeerd met netwerkinstellingen in twee Windows 7 machines en met een XP machine. Het vreemde is dat alle computer wel netjes een IP nummer, gateway en DNS krijgen maar geen internet verbinding.

Daarna heb ik de oude firmware 84.05.06 maar weer teruggezet en alles werkt weer en ik heb ook weer internet. Volgens mij zit er nog ergens een mega bug in.

Ik heb internet van Online en telefonie van Budgetphone
Kun je precies aangeven (stap-voor-stap) hoe je bent teruggevallen naar 84.05.06 ?

Na upgrade naar versie 84.05.21 had ik exact hetzelfde: wel adsl en toegang tot internet maar de pagina's worden niet geladen. Van AVM support het volgende advies gekregen: 1) reset factory instellingen, 2) firmware downgrade en dan lukt het niet eens om bij de provider te komen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
gjtokkel schreef op woensdag 11 april 2012 @ 08:52:
[...]

hardware ussue.. Uh-huh... Vanaf firmware 84.05.** werkt het ineens niet meer, daarvoor wel. De FW heeft dan zeker iets aan de hardware van de FB aangepast...

Undertussen heb ik op ebay een kastje gekocht, hopen dat dat het probleem opzou moeten lossen "DTMF ETSI to Bellcore FSK (Telcordia Technologies) Caller ID Converter Adapter"

Het blijft raar...
Tsja, of AVM wilde in nieuwe firmwares gewoon per se een bepaalde feature hebben die conflicteert met het continu verbinding houden met de vaste lijn, oid.....

Blijft iig staan dat ik blij ben niet meer met DTMF te maken te hebben.... iig niet voor nummermelding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
gjtokkel schreef op woensdag 11 april 2012 @ 08:52:
[...]

Het blijft raar...
Ik spreek jou niet tegen ;) Quote dan liever Jan-E....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:16
Loekie schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:58:
Het stond in een discussie over nieuwe release candidates voor de FB 7340 en FB 7360. Volgens mij zijn die XS4ALL boxen qua hardware identiek. Je hebt wel gelijk dat het een gekke opmerking is, aangezien het vroeger wel gewerkt heeft. Don't shoot the messenger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtokkel
Loekie schreef op woensdag 11 april 2012 @ 13:30:
Ik spreek jou niet tegen ;) Quote dan liever Jan-E....
Ja sorry.

Ondertussen een mail gehad van AVM of ik 'even' een log wil opsturen middels:
1. In your browser, enter http://fritz.box/html/support.html
2. Click "Generate Support Data" and save file "SUPPORT.TXT".

Ik heb geen zin om opnieuw van firmwares te gaan wisselen. 8)7 .. Iemand die nog op de laatste FW zit, verbindingsproblemen heeft en dit wil gaan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gjtokkel schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:31:
[...]

... Iemand die nog op de laatste FW zit, verbindingsproblemen heeft en dit wil gaan proberen?
na diverse pogingen eindelijk gelukt om te downgraden naar 84.05.06, dus ik kijk wel uit om "ff" te upgraden.
voor het downgraden had ik telf. contact met een prima Telfort-helpdesk medewerker. De lijn en connectie waren prima en vanuit Telfort bekeken waren er geen errors. Na uitleg van de situatie, hebben we nog een aantal instellingen aangepast zoals uitzetten van RFC1483, instellen encapsulation PPP0A/LLC, instellen DNS, etc. maar zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 21:23:
[...]

na diverse pogingen eindelijk gelukt om te downgraden naar 84.05.06, dus ik kijk wel uit om "ff" te upgraden.
voor het downgraden had ik telf. contact met een prima Telfort-helpdesk medewerker. De lijn en connectie waren prima en vanuit Telfort bekeken waren er geen errors. Na uitleg van de situatie, hebben we nog een aantal instellingen aangepast zoals uitzetten van RFC1483, instellen encapsulation PPP0A/LLC, instellen DNS, etc. maar zonder resultaat.
Check ff facebook van AVM_NL ze hebben het onderkend.
Aangaande firmware:
altijd backup van settings maken voor upgrade(met wachtwoord)
recoverfirmware binnenhalen(voor het geval dat en anders heeft iemand die hier nog wel ;)).
firmware updaten en testen.
backup van settings maken(wederom met wachtwoord)
Op deze manier kan je altijd terug en ik moet zeggen ik heb tot op heden slechts eenmaal moeten uitvoeren omdat ik zelf aan het prutsen was. Als iemand het probleem nog heeft: even die support-data genereren zodat AVM kan helpen.
Zelf geen centje pijn via mijn Tweak Fiber gelukkig * Loekie knocks on wood :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ah nice :). Een facebook accout voor AVM_NL. Leuk punt om af en toe eens punten aan te dragen voor feature requests andere problemen :).

Kijken of ze ook een antwoord hebben op mijn 'klacht' dat 6in4 (ingesteld via 6RD) de FB helemaal onderuit trekt rond de 30/30 mbit terwijl dit op en Linksys E4200 vloeiend gaat.

En feature request om dns suffix van LAN te veranderen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d'r is een work-around voor 84.05.21 zodat toch de pagina's geladen worden.
in het telefoon-gedeelte, de region op belgie zetten en bij line-settings 0031 (NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtokkel
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:36:
in het telefoon-gedeelte, de region op belgie zetten en bij line-settings 0031 (NL).
kan iemand bevstigen dat dat inderdaad werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 22:55:

Naar aanleiding van NAT-loopback probleem toch maar een ticket ingediend, probleem lijkt als volgt gedefinieerd:
Met name mobiele apparaten kunnen niet vanuit homenetwerk verbinden via externe dyndns, je komt dan op een vangpagina van de FB die je terugleid naar de web-if. Compleet van buiten werkt het evenals via externe ip(dus xx.xx.xx.xx).
Ze proberen er de vinger achter te krijgen...
EDIT: Ik zie dat ze hier een nieuwe beta voor de 7390 International hebben.
disclaimer: eerst recover van laatst werkende release binnenhalen voordat je met deze test.
* Loekie wacht even op behandeling ticket.

[ Voor 12% gewijzigd door Loekie op 14-04-2012 14:25 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritzy2001
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-04-2023
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:36:
Ik heb de workaround uitgeprobeerd. Nu werkt de nieuwste firmware inderdaad met Online. Wel een beetje omslachting. Toch ergens een bugje. @Art00 waar heb jij deze info vandaan?
gjtokkel schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:31:
[...]

Ja sorry.

Ondertussen een mail gehad van AVM of ik 'even' een log wil opsturen middels:
1. In your browser, enter http://fritz.box/html/support.html
2. Click "Generate Support Data" and save file "SUPPORT.TXT".

Ik heb geen zin om opnieuw van firmwares te gaan wisselen. 8)7 .. Iemand die nog op de laatste FW zit, verbindingsproblemen heeft en dit wil gaan proberen?
Ik heb 4 april een ticket aangemaakt. Ik moest van AVM ook de firmware 84.05.21 weer terug zetten en dan diagnosis info opsturen. Ik heb dit vandaag dan maar gedaan. En de ticket geupdate. Ik hoop dat ze er snel wat aan gaan doen. Ik heb ze er ook maar even fijntjes op gewezen dat er meer mensen zijn met dit probleem en dan vooral de "Online" klanten.

[ Voor 20% gewijzigd door Fritzy2001 op 16-04-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik zag vrijdag een berichtje op de hierboven genoemde Facebook account, dat men de klanten met goed nieuws het weekend in wilde laten gaan. En dat dit goede nieuws inhield dat er ergens deze week een fix release uit moet komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdm
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-05 17:13
Die 'fix release' is al beschikbaar hoor.

ftp://service.avm.de/Beta/FRITZ!Box%207390%20int/

FRITZ.Box_Fon_WLAN_7390_BETA.en-de-es-it-fr.84.05.22-22182.image

Bij mij met Telfort ADSL lost deze beta het Internet probleem inderdaad op. Voor de rest geen wijzigingen volgens mij.

[ Voor 11% gewijzigd door rvdm op 16-04-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, die is dus nog beta ;). Ik mag aannemen dat deze uiteindelijk wel ergens deze week als officiele release zal verschijnen, maar ik denk niet dat men mensen nu al massaal gaat aanraden deze te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fritzy2001 schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:44:
[...]
Ik heb de workaround uitgeprobeerd. Nu werkt de nieuwste firmware inderdaad met Online. Wel een beetje omslachting. Toch ergens een bugje. @Art00 waar heb jij deze info vandaan?
[...]
van het Telfort -forum. een Telfort-klant ontving het advies van AVM via de mail.
Ook daar is inmiddels bevestigd dat de work-around, funktioneert.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:31
na lang zoeken eindelijk duidelijkheid over welk nieuw modem dat ik wil gaan kopen ,

dan nu toch weer meer vragen :

de enige die op dit moment nog speelt is dat er blijkbaar 2 versies van hetzelfde
AVM fritz 7390 modem blijken te zijn
een internationale
en een duitse ,

waar ik nu naar op zoek ben is of allebei de modems technisch in nederland zullen werken op ADSL2 ,

op dit moment heb ik een tweak verbinding ,
alleen mijn huidige modem heeft zo af en toe kuren met dns resolven intern en extern .

wie heeft er dus ervaring met de duitse / internationale versie in nederland met adsl 2

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Misterpc schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:21:
na lang zoeken eindelijk duidelijkheid over welk nieuw modem dat ik wil gaan kopen ,

dan nu toch weer meer vragen :

de enige die op dit moment nog speelt is dat er blijkbaar 2 versies van hetzelfde
AVM fritz 7390 modem blijken te zijn
een internationale
en een duitse ,

waar ik nu naar op zoek ben is of allebei de modems technisch in nederland zullen werken op ADSL2 ,

op dit moment heb ik een tweak verbinding ,
alleen mijn huidige modem heeft zo af en toe kuren met dns resolven intern en extern .

wie heeft er dus ervaring met de duitse / internationale versie in nederland met adsl 2
Geen ervaring met beide modellen, maar: de Duitse doet alleen ADSL1,2,+ over Annex B ofwel ISDN, als je dat niet hebt, zul je sowieso de internationale moeten gebruiken*.
Als je wel ISDN hebt is het maar de vraag of je de Duitse wilt, want je lijn kan dan niet omgezet worden naar Annex A of analoog.
* Er was bij vorige modellen een mogelijkheid de box middels firmware toch Annex A te laten doen, echter of dit bij de 7390 nog het geval is betwijfel ik.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De duitse 7390 kan geen nummerweergave doen als als ie hier in NL wordt gebruikt.
De duitse versie ondersteunt FSK terwijl hier in NL, DTMF wordt ondersteunt.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Laatst online: 00:32
De beta firmware werkt hier prima icm Telfort ADSL WBA-E.

Hopelijk is nu de sporadic DECT loss ook voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:21:
De duitse 7390 kan geen nummerweergave doen als als ie hier in NL wordt gebruikt.
De duitse versie ondersteunt FSK terwijl hier in NL, DTMF wordt ondersteunt.
Dit geldt ook voor de internationale 7390, voor zover ik weet (terwijl het voorheen wel gewerkt schijnt te hebben).

In ieder geval ondersteunt de internationale zeker ook FSK (aangezien ik de Fritz!box achter UPC en een Genexis fiber NT gewoon FSK nummerherkenning zie doen).

Alleen KPN op de POTS (en wrs. ook nog op Experiabox) doet nog aan DTMF....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:29:
[...]
Dit geldt ook voor de internationale 7390, voor zover ik weet (terwijl het voorheen wel gewerkt schijnt te hebben).

In ieder geval ondersteunt de internationale zeker ook FSK (aangezien ik de Fritz!box achter UPC en een Genexis fiber NT gewoon FSK nummerherkenning zie doen).

Alleen KPN op de POTS (en wrs. ook nog op Experiabox) doet nog aan DTMF....
Sinds 18 maanden heb ik een 7390-int en altijd nummerweergave gehad. Er is geen mogelijkheid om voor FSK te kiezen (met firmware 84.05.06).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Waar zie jij dan uberhaupt de mogelijkheid om voor een bepaalde nummerweergave te kiezen? Hier doet ie dat gewoon zonder dat ik erom heb hoeven vragen (FSK dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij een 7390 duitse versie hebt dan is dus de conclusie dat nummerherkenning inmiddels voor zowel de 7390-int als de 7390-D werkt. Als volgens jou alleen KPN nog DTMF heeft, dan zit ik goed met 7390-int bij Telfort ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reactie van AVM n.a.v. mijn klacht:

We are investigating the problem you are reporting and hope to be able to
offer a correction with a future firmware update coming soon.

Until this update has been released, we recommend to use either the
following workaround:

1) Please select the country setting "Belgium" in the FRITZ!Box GUI at
"Telephony / Regional Options"

2) The FRITZ!Box will reboot automatically and after the reboot, internet
access will be possible as usual.

3) Now change the contry prefix in the telephony settings manually to the
Netherlands' prefix ("00 31") at
"Own telephone numbers / Line settings / Country Code".

4) When installing any other firmware than 05.21, please do not forget to
re-configure the FRITZ!Box settings to "Netherlands" after the update.

Or you may want to install a beta firmware, downloadable from:

ftp://service.avm.de/Beta/FRITZ!Box%207390%20int/

It can be installed as a regular update ("System > Firmware Update").
Before updating, we recommend to save the current FRITZ!Box settings so
that you may restore these ("System > Save Settings > tab 'Restore'") if
you'd later like to revert to the firmware that is currently installed.

Please note that you can always revert to the latest official firmware
after having tested the beta firmware. We recommend the following
procedure:

I) Saving the FRITZ!Box settings:
- Open the user user interface of the FRITZ!Box (http://fritz.box).
- Go to "System > Save Settings" and save the settings.

II) Intalling the beta firmware
- Save the file containing the beta firmware (image file) to the computer
that is connected to the FRITZ!Box.
- Open the user user interface of the FRITZ!Box (http://fritz.box).
- Enable the expert mode: "System > Expert Mode > check option 'Show expert
settings' or "Advanced View' > Apply".
- Go to "System > Firmware Update".
- Select tab "Firmware File".
- Click "Save Settings" (not always present).
- Click "Browse..." and browse to the beta firmware file that you have
copied to your hard disk.
- Click "Open" and "Update" button.

The beta firmware will now be transferred to the FRITZ!Box. The update
procedure is completed as soon as the "Info" LED stops flashing.
ATTENTION:
During this procedure, do not stop or interrupt the connection between the
computer and the FRITZ!Box and do not pull the power cord during this
period, as such may damage the FRITZ!Box! However, should the "Info" LED
still be flashing after 10 minutes, briefly disconnect the FRITZ!Box from
the power mains for roughly 10 seconds.

III) If required, install the official firmware:
- Manually install the latest official firmware for your FRITZ!Box as
described in section 2 in the following guide:
http://service.avm.de/sup...ng-the-FRITZ-Box-firmware
- Restore the FRITZ!Box settings with the file that you saved prior to the
installation of the beta firmware (on the user interface of the FRITZ!Box
via "System > Save Settings > Restore Settings").

Please take notice that we do not offer support on beta firmware versions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
FW 84.05.22 is nu ook officieel beschikbaar, niet alleen voor de FB7390 maar ook voor de FB7340 (99.05.22).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
apexrider schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:02:
FW 84.05.22 is nu ook officieel beschikbaar, niet alleen voor de FB7390 maar ook voor de FB7340 (99.05.22).
Ergens bekend wat verbeteringen zijn t.o,v. BETA? Overigens als online-update(via webif zoeken) niet lukt:
AVM FTP

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
Het zou me niets verbazen als het gewoon dezelfde image is als die van de beta, ten opzichte van .21 is dit de enige wijziging:

New with version 84.05.22:
Internet: fixed a problem with RFC1483 with countrysetting Netherlands

Ondanks dat ik gebruik maak van een glasvezelverbinding heb ik de upgrade uitgevoerd, heb daarbij geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hij is er ook voor de 7360. De online update via webinterface vindt hem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apexrider schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:50:
Het zou me niets verbazen als het gewoon dezelfde image is als die van de beta, ten opzichte van .21 is dit de enige wijziging:

New with version 84.05.22:
Internet: fixed a problem with RFC1483 with countrysetting Netherlands

Ondanks dat ik gebruik maak van een glasvezelverbinding heb ik de upgrade uitgevoerd, heb daarbij geen problemen ondervonden.
Met name Telfort of T-Mobile users hadden problemen.
Dus als je een andere provider hebt, had 84.05.21 ook prima gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Geurt-kun schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:40:
[...]

Nummerweergave geeft bij mij problemen met de juiste weergave. Dan 10 cijfers, dan niks (onbekend nummer), dan het ene cijfer er tussen uit en dan het andere cijfer. Kortom, geen touw aan vast te knopen.
Zo juist de nieuwe firmware (84.05.06) er op gezet, maar ook dat mocht niet baten.
Zo juist de laatste firmware FRITZ!OS 05.22 geïnstalleerd op de FB 7390.
Even kreeg ik hoop. Bij de eerste beltest ontbrak alleen het laatste cijfer.
Bij de tweede beltest was alle hoop al weer vervlogen, "unknown".
Weer een call gemaakt voor AVM. Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.

Zou het kunnen dat een willekeurig Dect toestel de call list van het modem al kan beïnvloeden en daardoor verkeerd weergeeft?
Hoewel, met dezelfde toestellen werkte nummerweergave wel goed op de glasvezellijn van XMS.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtokkel
Geurt-kun schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:42:
[...]

...
Weer een call gemaakt voor AVM. Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.
...
Ik deed het zelfde en kreeg de volgende reactie:
================start=================
Your reported problem deals with an issue that may occur at certain
analogue telephone extensions. Such issues can be caused by specific
telephone extensions, low signal quality or by a connected device. Ensure
that only the FRITZ!Box is connected to the DSL splitter and that the DSL
splitter is the only device connected to the main telephone extension.
Parallel connections are not supported in this scenario. Disconnect all
other LAN cables, all USB devices and remove all telephone cables. Also
connect the power adapter to a different electricity wall socket. If you
are using a corded phone only connect that phone and also test with
different phones, one at a time. Also test the behaviour at a different
telephone extension, e.g. neighbour's, friend's.

Please note, the issue is not caused by the FRITZ!Box but by a not
determined component (e.g. telephone, cable, power supply, DSL splitter)
that cannot be influenced by the FRITZ!Box. We are sorry that we cannot
provide a solution in this case.
==============end==================
I believe there no ball from... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik momenteel de nieuwe firmware FRITZ!OS 05.22 in mijn FRITZ!Box Fon WLAN 7390 als modem op een Online/T-Mobile ADSL verbinding. Ik heb nu wel weer internet alleen gaat het af en toe (via WiFi ontzettend traag). Soms helemaal geen internet (getest met 4 verschillende laptops).
Met de vorige firmware versies 20 en 21 kreeg ik totaal geen internet, die fout is inmiddels opgelost in versie 22. Maar wat is er te doen aan de snelheid van het internet (via WiFi)?
Zelfs met een FRITZ! USB N-Stick heb ik problemen.
Ik begin langzaam grijze haren te krijgen van de 7390. Met de 7270 heb ik deze problemen allemaal niet gehad.
En toch weer groetjuzz (hahaha Loekie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe was wifi met versie 84.05.06 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 14:29

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Nou nou! Roep niet te hard de 7270v2 heeft mij anders óók grijze haren gegeven, en sinds vandaag eindelijk na een half jaar is het probleem opgelost!!! afkloppen

Sinds 26 April 2012 na de onderhoudswerkzaamheden bij online (t-mobile) werkte mijn internet niet meer. De Fritz 7270 wifi stoorde als een gek en internet als ie 't al deed was traag en lag merendeel van de dag uit.
Het gekke is, dat met de originele Speedtouch 546 bekabeld, deed internet het prima.
Vandaag maar eens opnieuw met de firmware van dec 2011 FRITZ.Box Fon WLAN 7270 v2 54.05.06i aan het stoeien gegaan, en ja hoor eindelijk werkt het, nadat ik handmatig de boel heb ingesteld (de wizard doet het wel, maar stelt de boel hier niet goed in). Na een halfjaar geouwehoer met die firmwares 54.05.0xi die géén van alle werkte teruggegaan naar 54.04.90i die als enige goed werkte tot 26 april 2012 (onderhoud online bla, bla bla)

Maar goed, eindelijk werkt Online/T-Mobile fatsoenlijk met de laatste firmware van Dec 2011 v54.05.06i, met weliswaar andere instellingen als daarvoor....

Schijnbaar heeft online sinds de onderhoudwerkzaamheden iets veranderd waardoor ik niet meer kan/hoef in te loggen met gebruikernaam en wachtwoord. Het was wel handig geweest, als ze dat even netjes hadden gemeld bij de klant.

[ Voor 9% gewijzigd door Mauridia op 09-05-2012 15:24 ]

Beam this message up, Scottie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 19:11
ik krijg tegenwoordig ook 0000000000 in de call list te zien..

vroeger krijg ik OF het nummer OF unknown..

dit draadje eens even in de gaten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Art00: Ik merk met mijn 7390 geen verschil in Wifi stabiliteit of -sterkte tussen .06, .21 en .22 :). In alle gevallen is het stabiel, maar wel met een erg matig tot slecht bereik.

1 verdieping hoger is al bijna te veel met de 7390, waar een TP-link WR1043ND makkelijk tot de zolder gaat en nog tot ver buiten het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 19:11
zijn er meer mensen die ghostcalls krijgen met nummer 0000000000

ik heb hier sinds de 5.22 upgrade last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:18:
@Art00: Ik merk met mijn 7390 geen verschil in Wifi stabiliteit of -sterkte tussen .06, .21 en .22 :). In alle gevallen is het stabiel, maar wel met een erg matig tot slecht bereik.

1 verdieping hoger is al bijna te veel met de 7390, waar een TP-link WR1043ND makkelijk tot de zolder gaat en nog tot ver buiten het huis.
met wifi issues kun je eindeloos stoeien; ik heb de 7390 bovenin de meterkast opgehangen en op zolder (door 2 betonnen verdiepingsvloeren) goed bereik. het radio-signaal mag de 7390 zelf automatisch bepalen; heb je het kanaal, handmatig ingesteld en toevallig de optie "Automatically reduce transmitter power to the level actually needed" aangezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ja, het suffe is dat ik op zolder dus nog wel even veel (of weinig) bereik heb als op de 1e verdieping met de 7390 in de meterkast.

En ik heb werkelijk al alle settings geprobeerd, van alles automatisch tot div. handmatige instellingen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Erm, heb je niet "gewoon" een kapotte 7390? Met m'n 7340 kan ik gewoon in de tuin zitten, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
Ik heb precies hetzelfde met m'n 7390 en daarvoor ook met de 7340. Om die reden staat de 7390 nu op de eerste verdieping en dat bevalt prima. Ik heb ook nog geexperimenteerd met een fritz repeater, maar daar had ik geen stabiele verbinding mee. Heb zowat elke wandcontactdoos in huis wel uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Lijkt me niet dat hij kapot is. Overigens werkt het in de tuin ook nog prima (ong. 2 wanden betegelde WC-ruimte en ong. 15 meter afstand). Maar vooral naar boven toe wordt het snel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Met mijn 7340 heb ik ook niet tot weinig bereik op zolder. De verbinding is in ieder geval niet sterk genoeg om er gebruik van te maken. De 7340 hangt ook in de meterkast.

Die TP-link WR1043ND heeft ook externe antennes wat mi meestal een verder bereik heeft. Volgens mij komt het gewoon door die 2 (gewapend) betonnen vloeren waar het signaal doorheen moet.

Mijn DECT telefoon, die op zolder staat en is gekoppeld aan het DECT van de fritz, zie ik ook af en toe naar het basis station zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
DECT doet het hier (zelfs met ECO aan) dan juist weer prima :)

Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste