Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

zork_nl schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:58:
Ik ben het zat, hou de 7360 maar als reserve, heb gewoon de 7340 met twee FON poorten weer in gebruik, deze werkt prima m.u.v. de nummerweergave :-(
Levert XS4ALL tegenwoordig de 7360... dat is weer een nieuwe variant.

Heel vroeger werd de 7170 geleverd, daarna de 7340 wegens VDSL.
En nu de 7360 (en de 7390 voor glas klanten).

Wat is er overigens verder anders aan de 7360, t.o.v. de 7340 (behoudens de enkele FON poort)

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 14:44
zork_nl schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:58:
FB 73xx Nummerweergave en telefonie config verlies probleem
KNIP
Enige actie buiten standaard config is het omgooien van de regional options voor telefonie naar Duits, dan doet mijn nummerweergave het tenminste ?!?! Ook dit expliciet aan XS4All en AVM meegegeven.
KNIP
Kortom, twee stellingen:
Niet werkende nummerweergave bij mij op te lossen door regional options telephony op Duits
Bij de 73xx serie resulteert dit (misschien alleen bij een iets complexere telefonie config (2 * FON en 3 * VoIP)) in het door elkaar gooien van mijn config.
Als je werkende nr-herkenning hebt met instellingen op Duits, zou ik concluderen dat je provider met FSK werkt en niet met DTMF. De box zou beide moeten kunnen overigens.
Ik heb geen enkel probleem hieromtrent gehad, niet met een 7270 via KPN-lijn, niet met FB7390 via eerder Ziggo en nu Tweak Fiber. De laatste 2 doen FSK, de KPN doet DTMF. Ik heb hier 3-4 VOIP + lifeline, geen apparaten via FON aangesloten, alleen DECT.
Is het probleem gelijk op DECT-toestellen en op analoge poorten? Kan me voorstellen dat Fon1/2 'hardwired' worden via software setting.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FB 7360 heeft 4 netwerkaansluitingen, de 7340 2.
FB 7360 heeft 1 Telefoon aansluiting, de 7340 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Loekie schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:55:
[...]

...
Is het probleem gelijk op DECT-toestellen en op analoge poorten? Kan me voorstellen dat Fon1/2 'hardwired' worden via software setting.
Ik had het probleem op zowel Fon 1 en 2 alswel op de Dect toestellen. Fon 1 en 2 gebruik ik momenteel niet, wel 3 Dect's. Daar is het nog steeds een probleem.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Geurt-kun schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 00:03:
[...]

Ik had het probleem op zowel Fon 1 en 2 alswel op de Dect toestellen. Fon 1 en 2 gebruik ik momenteel niet, wel 3 Dect's. Daar is het nog steeds een probleem.
Gaat om puur VOIP? of komt het binnen via de lifeline?
Indien VOIP:
DTMF-setting: Inband. RTP or inband, INFO RTP or inband? Ik hoor dat alleen Inband goed zou moeten werken, hoewel hier auto prima werkt.
Indien fixed:
Landinstelling zal wellicht leidend zijn, hoewel ik via fiber(wat FSK zou moeten zijn) geen enkel probleem met NL heb.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Loekie schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 02:20:
[...]

Gaat om puur VOIP? of komt het binnen via de lifeline?
Indien VOIP:
DTMF-setting: Inband. RTP or inband, INFO RTP or inband? Ik hoor dat alleen Inband goed zou moeten werken, hoewel hier auto prima werkt.
Indien fixed:
Landinstelling zal wellicht leidend zijn, hoewel ik via fiber(wat FSK zou moeten zijn) geen enkel probleem met NL heb.
Gesprekken komen hier alleen binnen op de fixed line. En de landinstelling staat op NL.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Geurt-kun schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 07:12:
[...]

Gesprekken komen hier alleen binnen op de fixed line. En de landinstelling staat op NL.
Welke aanbieder gebruik je voor de vaste lijn? KPN?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 14:29

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Géén nummerweergave komt bij mij alléén voor met de analoge KPN lijn. KPN is ook de enige in Europa die met DTMF werkt.

Voip's providers werken dacht ik uitsluitend met FSK, en dat werkt bij de Fritzbox wél goed!

Het wordt tijd dat AVM de DTMF ondersteuning eens goed regelt, want met de 7170 werkte dat altijd correct.

En KPN zou eens moeten overstappen naar FSK, gezien dat het wereldwijd DE standaard schijnt te zijn.
FSK zend nummer + datum en tijd mee, dus véél geavanceerder dan DTMF.

Zonder goede DTMF herkenning heb je aan die prachtige ingebouwde telefooncentrale helemaal niets!!!
Call Diversion, blocking, etc.... werkt namelijk niet als fritz niet ziet, welk nummer er inbelt.
Je hebt dan aan je dure Fritzbox helemaal niets, kan je net zo goed een modem van een paar tientjes gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door Mauridia op 16-12-2011 13:10 ]

Beam this message up, Scottie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
Precies. Blijkbaar is AVM zich ook te weinig bewust van deze (weliswaar door KPN veroorzaakte) rare situatie in Nederland.

Er is nog een hele rij dingen waar ik over kan klagen aan de fritz!box, maar nummerweergave is daar niet 1 van. Die werkt zowel achter provider-routers met ingerichte VOIP als met op de FB zelf geconfigureerde VOIP accounts gewoon goed .

Ik heb nu wel iets anders dat best lastig is (en waarvan ik bang ben dat er wellicht te weinig ervaring is om dit snel op te lossen, maar goed...)

Bij mijn glasvezel provider (Lijbrandt) loopt een IPV6 pilot. De netwerkleverancier (ispfabriek) werkt hiervoor met een 6RD implementatie (waarbij de config gegevens worden verkregen in de DHCP offver van het gewone ipv4 adres).

De fritz!box ondersteunt dit prima en configureert netjes de 6rd.

Echter, waar mijn 7390 fluitend 50/50 mbit ipv4 kan routeren (zelfs als er uitgaand meerdere tcp-connecties lopen die allemaal ge-prioritiseerd moeten worden), kost het routeren van ipv6 hem grote moeite. Upstream kom ik dan niet verder dan 30 mbit en dan staat de cpu echt helemaal strak (in "top" op een terminal staan de "sirq" belasting en kernelproces [kdsld] helemaal strak).

Dit terwijl de voor de pilot in bruikleen gegeven Linksys e4200 geen enkel probleem heeft.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Loekie schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:28:
[...]

Welke aanbieder gebruik je voor de vaste lijn? KPN?
XMS

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen ik heb onlangs een FRITZ!Box 7390 aan geschaft
en heb tele2 als provider.

Me houdige modem comtrend heeft gewoon veel last van vast lopers en andere kuren. (het ding wordt gewoon te heet)

iedergeval weet iemand de instellingen voor tele 2? die oude modem hebben ze potdicht genageld en kun je totaal niets zien van instellingen

Bellen werkt prima, ook zie dat de modem verbinding heeft met de centrale
maar internet nee werkt niet Hij accepteert mijn account gegevens niet.
heeft iemand een fritz box en tele2 en kan mij door de instellingen loodsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Je hebt geen inloggegevens voor het Tele2 netwerk. Dus je kan de Fritz niet als modem gebruiken.
Het enige alternatief is om alle netwerkverkeer over de Fritz te laten lopen.

Overigens is de Comtrend in bruikleen.
Als je daar problemen mee hebt, moet Tele2 je een nieuw exemplaar leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Whack, die zou net als Tweak waar ik bij zit FSK gebruiken. Ik moest het wel eerst in de settings bij Tweak vrijschakelen, nu werkt het als een zonnetje.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Loekie schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 02:06:
[...]

Whack, die zou net als Tweak waar ik bij zit FSK gebruiken. Ik moest het wel eerst in de settings bij Tweak vrijschakelen, nu werkt het als een zonnetje.
Helaas zijn de instellingen van XMS in het glasmodem helemaal dicht getimmerd. Misschien kan ik wel aan XMS vragen of ze het kunnen oplossen.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Geurt-kun schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:04:
[...]

Helaas zijn de instellingen van XMS in het glasmodem helemaal dicht getimmerd. Misschien kan ik wel aan XMS vragen of ze het kunnen oplossen.
Ik heb een genexis, daar kan ik helemaal niets mee, maar op platform van tweak kan ik wel nrherkenning in en uitschakelen.
XMS doet volgens mij ook FSK, ik heb ook NL instelling op modem v.w.b. telefonie en hier werkt het prima.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tele2 in duitsland kan het wel met VDSL heb daar een heel instel ducument van een 72xx hoe je hem moet in stellen dus het lijkt me sterk dan tele2 nederland het anders doet. instellingen van daar natuurlijk al geprobeerd maar werken niet. Overigens staat er wel dat ze ontzettend moeilijk doen bij de helpdesk over die codes en instellingen vrij geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:34:
Tele2 in Duitsland kan het wel met VDSL. Heb daar een heel instel document van een 72xx hoe je hem moet instellen, dus het lijkt me sterk dan Tele2 Nederland het anders doet.
Ik heb geen flauw idee hoe het in Duitsland in zijn werk gaat.
Ik ken alleen de Nederlandse tak van Tele2.
En daar gaat je het niet (meer) lukken.

P.S.
Nu vraag je zeker af waarom het woord 'meer' tussen haakjes staat.
De enige methode om admin toegang te krijgen op een Comtrend is om hem via deeplinks
'te hacken'. Maar dat werkt alleen op de originele eerste firmware.
Het is dan ook mogelijk om je netwerk login te ontcijferen. En dat heb je nodig voor je Fritz.
Als de Comtrend voor het eerst online gaat, wordt die direct geflashed met een nieuwe firmware.
En dan werken de deeplinks niet meer.

Je bent dus te laat.

[ Voor 4% gewijzigd door cornfed99111 op 19-12-2011 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Konfigurationsanleitung Tele2 Complete und Fritz!Box 7270

Da ich schon öfters Fragen bzgl. Tele2 Complete und Fritz!Box 7270 gelesen habe, hab ich anbei mal eine kleine Anleitung zu diesem Thema zusammengeschrieben.

Die Fritz!Box 7270 funktioniert mit Tele2 Complete ausgezeichnet, auch VoIP lässt sich super nutzen - insofern kann die Fritz!Box 7270 die Tele2-EasyBox vollständig ersetzen.

Offiziell ist die Fritz!Box derzeit zwar nur in einer Annex-B Variante erhältlich, lässt sich aber ganz einfach auch in Österreich (Annex-A) nutzen. Da es für AVM vermutlich ein Verlustgeschäft wäre hier Parallelentwicklungen zu betreiben, können Hard- und Firmware von Haus aus mit beiden Annexen umgehen.

A - TELNET AKTIVIEREN
================
Um die Kiste auf Annex-A umzustellen muss man zunächst den Telnet-Daemon aktivieren:

(1) Ein Telefon an Port 1 der Fritz!Box anschließen
(2) #96*7* wählen
(3) Man hört nun einen kurzen Bestätigungston

Fertig.

Achtung: O.a. setzt voraus, dass im Bereich "Einstellungen"/"Erweiterte Einstellungen"/"Telefonie"/"Internettelefonie" zumindest eine VoIP-Telefonnummer definiert wurde. Funktionieren muss sie (mangels Internet-Connectivity) natürlich nicht - nur eingerichtet muss sie sein. Ich hab meine Yesss! WebFon Nummer dafür verwendet.

B - ANNEX ÄNDERN
=============
Als nächstes ein Telnet auf den Router machen (ist die gleiche IP wie das Webinterface - default 192.168.178.1, Port 23) und folgende Befehle ausführen:

echo "kernel_args annex=A" > /proc/sys/urlader/environment
echo "annex A" > /proc/sys/urlader/environment
export ANNEX='A'
export CONFIG_ANNEX='A'
/etc/init.d/rc.dsl.sh stop
/etc/init.d/rc.dsl.sh start

Dann die Box neu starten. Obige Infos sind von flo1980 aus dem ip-phone-forum.de übernommen - bei mir hat das super funktioniert, natürlich auch nach Reboots der Box.

Der ADSL-Anschluss hat Annex-B bedingt mehr Pins als der normale Annex-A Anschluss - der Stecker passt aber trotzdem, da die vier mittleren Pins richtig belegt sind - die beiden äußeren rechts und links bleiben ohne Verwendung.

C - TELNET DEAKTIVIEREN
==================
Es ist m.E. eine gute Idee den Telnet-Daemon nach erfolgter Annex-Umstellung wieder zu deaktivieren, da das ein potentielles Sicherheitsrisiko darstellt.

(1) Ein Telefon an Port 1 der Fritz!Box anschließen
(2) #96*8* wählen
(3) Man hört nun wieder einen kurzen Bestätigungston

D - TELE2 DSL KONFIGURIEREN
======================
Um die DSL-Verbindung zu konfigurieren, sollte man zunächst einmal die Expertenansicht aktivieren, da sich sonst (wichtige) Dinge, wie z.B. DSL-ATM nicht konfigurieren lassen. Aktivieren kann man diese im Bereich "Einstellungen"/"Erweiterte Einstellungen"/"System"/"Ansicht".

Nun den Punkt "Einstellungen"/"Erweiterte Einstellungen" öffnen:
(1) "Internet über DSL" auswählen
(2) "Eine Internetverbindung für alle Computer verwenden (Router)" auswählen
(3) "Zugangsdaten werden benötigt (PPPoE/PPPoA-Zugang)" auswählen
(4) Benutzername lautet: "euXXXXXXXX@tele2.at"
(5) Passwort steht im Willkommens-Brief von Tele2 oder kann bei der Hotline erfragt werden
(6) "Internetverbindung dauerhaft halten" aktivieren
(7) "Traffic-Shaping" hab ich aktiviert - weiss aber nicht ob das was bringt
(8) "Geschwindigkeit des DSL-Anschlusses automatisch einstellen" aktivieren
(9) DSL-ATM Einstellungen manuell definieren - VPI: 8, VCI: 35, Kapselung: PPPoE

Fertig. Nun sollte die Box automatisch eine DSL-Verbindung aufbauen - das geht übrigens wesentlich flotter als mit der Tele2-EasyBox.

E - TELE2 VOIP KONFIGURIEREN
======================
Die von Tele2 zugewiesene Nummer einzurichten ist ein bisschen komplizierter als der DSL-Anschluss.

Zunächst muss man wissen dass es bei Tele2 insgesamt sieben SIP-Proxies (Stand März 2008) gibt. Auf welchem dieser Proxies die eigene Nummer liegt, lässt sich nur im Try-and-Error-Verfahren oder durch Auslesen der Tele2-EasyBox (darauf gehe ich hier aber nicht ein) herausfinden.

Die Proxies lauten sip1., sip2., sip3., sip4., sip5., sip6. und - richtig ;) - sip7.tele2.at. Je kürzer man dabei ist, umso höher ist die Zahl im Hostnamen.

Im Bereich "Einstellungen"/"Erweiterte Einstellungen"/"Telefonie"/"Internettelefonie" ist nun auf der Karteikarte "Internetrufnummern" folgendes einzutragen:

(1) Anbieter: Anderer Anbieter
(2) Internetrufnummer: Tele2-Nr. inklusive Vorwahl, also z.B. 019998877
(3) Passwort: (identisch mit dem DSL-Passwort, s.o.)
(4) Registrar: sipX.tele2.at
(5) Proxy: LEER lassen
(6) "Internetrufnummer für die Anmeldung verwenden" aktivieren
(7) "Ausgehende Notrufe ohne Vorwahlen übermitteln" aktivieren
(8) "Sonderrufnummern ohne Vorwahlen übermitteln" aktivieren
(9) "DTMF-Übertragung": Automatisch
(10) Rufnummernformat anpassen: Ortsvorwahl aktivieren (also z.B. 0 und 1)
(11) "VoIP-Anbieter mit amerikanischem Rufnummernplan" NICHT aktivieren.

Konfiguration speichern, fertig.

Im Bereich "Einstellungen"/"Erweiterte Einstellungen"/"Telefonie"/"Internettelefonie" ist auf der Karteikarte "Erweiterte Einstellungen" folgendes einzutragen:

(1) "Internetanrufe ohne Rufnummer abweisen" NICHT aktivieren
(2) Standort, Landes- und Ortsvorwahl richtig einstellen
(3) "Automatische Wahl der Sprachkodierung" aktivieren.
(4) SIP- und RTP-Paketkennzeichnung unverändert lassen (k.a. wofür das gut ist)
(5) Weitere Verbindung für die Internettelefonie über DSL nutzen - dazu folgendes:

Tele2 unterstützt prinzipiell eine zweite DSL-ATM Verbindung, über welche die VoIP-Telefonie abgewickelt wird. Diese kann, muss jedoch nicht verwendet werden - dürfte aber geringfügig die Qualität der Internettelefonie verbessern.

Mit Ausnahme des Passworts lassen sich alle Daten, die für die zweite DSL-ATM Verbindung erforderlich sind im Webinterface der Tele2-EasyBox auslesen:

Benutzername: voip@voip.tele2.at
Password: ?
VPI: 8, VCI: 40, Kapselung: PPPoE

Das für diese Verbindung benötigte Passwort lässt sich ergooglen oder seriell aus der Tele2-EasyBox auslesen - es ist mir aber kein "offizieller" Weg bekannt um an das dranzukommen. Den Tele2-Support braucht man jedenfalls nicht danach fragen ;)

Ich habs mit meiner Tele2-Nummer und zwei Yesss! WebFon Nummern parallel getestet und alle 3 haben über den o.a. DSL-ATM super funktioniert - es geht aber wie gesagt auch ohne.

ACHTUNG: Ich übernehme keine Garantie, dass o.a. Einstellungen wirklich überall funktionieren.

tja als het echt niet meer werkt dan maar over stappen naar een andere provider die comtrent heb ik nu wel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Red_inc, bedankt voor je enorme inzet.
Het gaat hier echter om XMS. Heb je daar ook een oplossing voor?

2k op west bij Pv Output

• cornfed99111
@ Red_inc

Voor elke Tele2 ADSL/VDSL verbinding is een usernaam en wachtwoord nodig.
Heb je die niet, dan is er geen verbinding mogelijk.

Ik kan je niet daarmee helpen. Niemand kan dat, behalve Tele2.

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 22:33
theMob schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:30:
Ik heb een 7340 en krijg de laatste tijd steeds spooktelefoontjes. Zodra ik opneem wordt er opgehangen, mogelijk computergestuurd. [knip] Wat namelijk merkwaardig is is dat de 'Outgoing caller ID' staat op 'fixed line', terwijl ik die helemaal niet heb maar al het bellen over VOIP gaat via de provider.

Kan iemand hier chocola van maken?
Dit had ik ook. Soms wel 5x achter elkaar - ook midden in de nacht. Om gek van te worden.

Wat bleek: ik had de telefoonaansluiting direct in de Fritzbox gestoken. Na het plaatsen van de meegeleverde splitter (die ik niet nodig dacht te hebben om dat ik VOIP gebruik) is het probleem weg.

Mijn vermoeden is dat er op de lijn toch iets van pulsen/signalen zitten die de Fritzbox als een telefoontje interpreteert, terwijl het in werkelijkheid ruis oid is. De splitter verhielp dat bij mij. Misschien helpt het bij jou ook.

• Loekie
Voor de 7390 is er een nieuwe LABOR uitgekomen, ff checken of WLAN iets stabieler is nu.
Improved DSL data throughput and interoperability for VDSL
Prioritization for voice data when using FRITZ!App Fon
FRITZ!Box name can be defined for display in the home network, media server, browser call and WLAN SSID
"fritz.box" user interface optimized for access from mobile devices
Guest access can be configured on LAN port 4
Option for entering feedback integrated into each WLAN client

[ Voor 61% gewijzigd door Loekie op 22-12-2011 14:45 ]

specs

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Tech schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:07:
[...]

Dit had ik ook. Soms wel 5x achter elkaar - ook midden in de nacht. Om gek van te worden.

Wat bleek: ik had de telefoonaansluiting direct in de Fritzbox gestoken. Na het plaatsen van de meegeleverde splitter (die ik niet nodig dacht te hebben om dat ik VOIP gebruik) is het probleem weg.

Mijn vermoeden is dat er op de lijn toch iets van pulsen/signalen zitten die de Fritzbox als een telefoontje interpreteert, terwijl het in werkelijkheid ruis oid is. De splitter verhielp dat bij mij. Misschien helpt het bij jou ook.
De splitter zit ertussen en iemand anders meldde dat hij juist de splitter eruit gehaald heeft om het probleem weg te krijgen. :)

Anyway het probleem is bij mij verholpen door de FB op 'alleen reageren op VOIP' te zetten. Er staan nog een groot aantal tips eerder in dit topic mocht het bij jou terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:32
Wat een irritant ding is die fritzbox. Heb er 1 van xs4all en ben al een uur bezig met het instellen van wat poorten die ik geforward wil hebben. Steeds keer vraagt de router mij om opnieuw in te loggen waarna ik weer terug gezet word naar het beginmenu. En weer opnieuw kan beginnen.

Wanneer ik bij 1 van mijn apparaten aangeef dat deze steeds hetzelfde ip toegewezen moet krijgen blijft dit niet aangevinkt staan na het opslaan.

Tussen elke optie die ik aanklik moet ik keer op keer mijn password invoeren.
Dus ik klik in het hoofdmenu op Port Forwarding > paswoord invoeren, dan gaat ie door naar het port forwarding menu alwaar ik klik op nieuwe port forward > WEER PASSWORD INVOEREN en dan 9/10 keer kom ik weer terug op het hoofdscherm!!!

Nou heb ik het paswoord er gewoon even afgehaald maar steeds als ik een geforwarde poort save wordt deze niet opgeslagen.

[ Voor 33% gewijzigd door Unbreukable op 27-12-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia

Mauridia

Welke Fritz is dat dan? versie Firmware? etc....

Al gereset na fabrieksinstellingen? En dan schoon beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
En doe het sowieso bekabeld als je dat nog niet deed...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Mauridia schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:41:
Welke Fritz is dat dan? versie Firmware? etc....

Al gereset na fabrieksinstellingen? En dan schoon beginnen?
7390, heb de laatste firmware er al op staan en heb het zowel bekabeld als via wifi geprobeerd maar dat maakt geen verschil... en ook al een reset gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Unbreukable op 27-12-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Unbreukable schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:04:
Wat een irritant ding is die fritzbox...
Heb je hier wat aan?

[ Voor 64% gewijzigd door Geurt-kun op 27-12-2011 23:32 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Wat een irritant ding is die fritzbox. Heb er 1 van xs4all en ben al een uur bezig met het instellen van wat poorten die ik geforward wil hebben. Steeds keer vraagt de router mij om opnieuw in te loggen waarna ik weer terug gezet word naar het beginmenu. En weer opnieuw kan beginnen.

Wanneer ik bij 1 van mijn apparaten aangeef dat deze steeds hetzelfde ip toegewezen moet krijgen blijft dit niet aangevinkt staan na het opslaan.

Dus ik klik in het hoofdmenu op Port Forwarding > paswoord invoeren, dan gaat ie door naar het port forwarding menu alwaar ik klik op nieuwe port forward > WEER PASSWORD INVOEREN en dan 9/10 keer kom ik weer terug op het hoofdscherm!!!

Nou heb ik het paswoord er gewoon even afgehaald maar steeds als ik een geforwarde poort save wordt deze niet opgeslagen.
Met welke webbrowser doe je dit? Misschien even een andere proberen?

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

justifire

Shut up and squat !!

Vreemd, vind de Fritzbox juist de meest gebruiksvriendelijke modem/router die ik ooit gebruikt heb.
Lijkt me een fout in de software ? Hoef enkel password in te voeren tijdens inloggen en na reboot.
Probeer eens laatste firmware er op te zetten, kijken of dat helpt.
Stel eigenlijk alles in via mijn laptop, over draadloos netwerk, geen probleem.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Yanze schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:18:
[...]

Met welke webbrowser doe je dit? Misschien even een andere proberen?
Het probleem zit 'm in de combi met Safari... Ben er al uit.

• Klankima
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
Heeft iemand de Fritzbox 7360 (firmware 111.05.06) met internet van Telfort aan de gang gekregen.
Ik heb deze instellingen gebruikt http://imageshack.us/phot.../831/fritzboxtelfort.png/
maar hij pakt hem niet.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Die instellingen kloppen, zo staat mijn 7170 ook ingesteld.
Met daarbij uiteraard:
Use one Internet connection for all computers (router)

All connected network devices share one connection to the Internet
Misschien eens kijken in de verschillende status/logs schermen ?

[ Voor 39% gewijzigd door Henk007 op 29-12-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klankima
Henk007 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:47:
Die instellingen kloppen, zo staat mijn 7170 ook ingesteld.
Met daarbij uiteraard:

[...]

Misschien eens kijken in de verschillende status/logs schermen ?
Die staat ook aangevinkt, in de status en logs schermen staat niets.
hij doet helemaal niets lijkt het wel.
Wat kan ik beter doen aansluiten op de dsl lijn en een tijdje wachten, dan naar het menu of direct naar het menu en de gegevens invullen en dan wachten tot hij verbinding heeft. Dit laatste heb ik al verschillen de keren geprobeerd. (het is een nieuwe Fritzbox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 10:42
Op welke manier is het modem aangesloten op de adsl? Met de y-kabel van de FB? Heb je analoog signaal of ISDN? In de aansluiting van de FB worden verschillende pinnen gebruikt voor analoog en ISDN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11-2023
Staat je modem wel op het juiste lijntype ingesteld? Annex-B voor ISDN en Annex-A voor PSTN. Ik weet niet uit m'n hoofd waar je dit precies in kunt stellen, maar als je een reset naar factory default uitvoert en vervolgens de wizard doorloopt, dan wordt je er om gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klankima
AtRi schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:36:
Op welke manier is het modem aangesloten op de adsl? Met de y-kabel van de FB? Heb je analoog signaal of ISDN? In de aansluiting van de FB worden verschillende pinnen gebruikt voor analoog en ISDN.
Hij is aangesloten met de Y kabel.
Ik had een ISDN lijn ben toen naar KPN internet+bellen over gegaan,ik kreeg toen een ISDN modem met voip.
Toen ik overgestapte naar Telfort kreeg een Zyxel P-2602HW-D1A (dit is toch een annex A modem).
Dit klopte toen volgen Telfort, je kreeg alleen bij de eerste overstap een ISDN modem later met nog een overstap werd het vanzelf Annex A werd me toen verteld.
Ik weet dat je kan kiezen tussen annex A en B in het menu .Ik heb alleen een ADSL lijn dus zonder telefoon

[ Voor 3% gewijzigd door Klankima op 30-12-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Dus met de zwarte adapter(rj45/rj11) aangesloten op de telefoonlijn?
Heb je de internet-connection-wizard al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klankima
AtRi schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:50:
Dus met de zwarte adapter(rj45/rj11) aangesloten op de telefoonlijn?
Heb je de internet-connection-wizard al eens geprobeerd?
Aan de Y kabel zit een grijze rj11 stekker met DSL er op, en een zwarte rj11 met TEL er op
De grijze rj11 met DSL er op gebruik ik voor het isra.
Ik zal de internet connection wizard ook nog eens doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft je telfort verbinding i.c.m een ander modem al gewerkt.
Anders is het mogelijk dat de telfort verbinding op een ander aderpaar is opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Weet je zeker dat je de kleuren vd rj11-stekkers goed hebt, volgens mijn 7270-handleiding is zwart voor dsl en grijs voor telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klankima
AtRi schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 01:29:
Weet je zeker dat je de kleuren vd rj11-stekkers goed hebt, volgens mijn 7270-handleiding is zwart voor dsl en grijs voor telefoon.
Dat weet ik zeker dat het hier andersom is, staat op de stekker en in de handleiding.

En het Telfort modem (Zyxel P-2602HW-D1A) doet het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia

Mauridia

AtRi schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 01:29:
doe maar andersom
Grijs = DSL
Zwart = Telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klankima
Mauridia schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 10:05:
[...]

doe maar andersom
Grijs = DSL
Zwart = Telefoon
Zo zit het bij mij ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Vreemd, in de handleiding van de 7270 staat inderdaad grijs=telefoon en zwart=dsl.
Ik kan die kabel niet meer vinden, de mijne was nog aangesloten met de kabel van mijn vorige 7170 en die is wel "gewoon": grijs=dsl en zwart=tel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia

Mauridia

@Klankima
Waarschijnlijk heb je hetzelfde probleem als ik
Met de nieuwe firmware versie 54.05.06i werkt de wizard van de Fritzbox 7270v2 niet goed!
Op zich werkt de wizard, maar hij stelt adsl niet correct in met mijn Online ADSL abbo.
Handmatig ADSL account instellen lukt ook niet (met ieder ander modem gewoon wel, dus het ligt niet aan mijn onkunde ;) )
Alles werkte naar behoren met de oudere firmware 54.04.90i, na versie 54.05.04 en hoger, kreeg ik adsl met géén mogelijkheid meer aan de gang.

We zijn inmiddels 3 firmware versies verder, en het is nog steeds niet opgelost! Heb 't ook al meerder keren gemeld bij AVM Fritz, via de Feedback functie...

Mijn oplossing: oude firmware 54.04.90i er in geflanst, en gaan met die banaan....
Mijn motto: bewaar altijd de oude firmwares :Y)

Voor jouw (Klankima), zal het waarschijnlijk iets moeilijker zijn, om oudere firmwares te vinden voor je 7360, gezien het een recenter model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klankima
Mauridia schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 12:21:

Voor jouw (Klankima), zal het waarschijnlijk iets moeilijker zijn, om oudere firmwares te vinden voor je 7360, gezien het een recenter model is.
Soms zit het mee en soms tegen.
Hoe maak ik een backup van de firmware?
Duitse firmware heb nog wel een versie gevonden, met een lager getal.
Of doe je dat met de firmware omdat dat een .exe bestand is.

Kom er nu achter dat ik File Recover heb gedownload en dat er nog geen firmware op de website van AVM staat.
Maar kan ik met dit programma en backup van de firmware maken?

[ Voor 18% gewijzigd door Klankima op 31-12-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Help... ik kan niet meer inloggen op mijn Fritz 7170.. zelfs een reset via de telefoon lost niets op!

De volgende IPs heb ik al geprobeerd;
http://fritz.box/
http://169.254.1.1/
http://192.168.178.254/

In zowel Chrome, Firefox en IE...

Wat kan ik nog meer proberen? :? Kan ik nog telnetten ofzo?

M'n internet werkt dus schijnbaar wel.. de reset (via de telefoon) is doorgekomen want op mn telefoon staat de SSID weer als default.

Ik heb een paar dagen geleden per ongeluk een foute instelling aangeklikt bij Account Settings. dat is de oorzaak van dit gezeik. Volgens mij heb ik No Account Information Required aangeklikt, maar dat weet ik niet meer zeker.

Na een reset moet je toch altijd weer kunnen inloggen via de oude vertrouwde Fritz.box ?

Bij Ipconfig staat de gateway van Ziggo.. maar volgens mij moet daar toch het interne ip-adres staan van Fritz?

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Waarschijnijk heb je onder expert-modus NAT uitgeschakeld via:
Home network >> network >> networksettings >> IPv4 settings.

Ik zou het op volgende manier proberen: ontkoppel fritzbox van ziggomodem, verrvolgens stel je vast IP in in de range van de std fritzbox, dus 192.168.178.x start dan de fritzbox weer en ga naar webadres. Lukt dit niet, probeer dan recovery(hoewel reset dit zou moeten doen).

reset op deze manier gedaan?

[ Voor 16% gewijzigd door Loekie op 25-01-2012 22:57 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Bedankt voor je reply
reset op deze manier gedaan?
Yep.. met de telefoon op FON1.. vorige keren ging het prima.
De reset werkt.. ik zie de lampjes weer uit gaan en weer aan zoals bij een reboot.
Maar een echt harde reset is dit dus niet....

Als ik de telefoon oppak, hoor ik drie korte tonen. Is dit normaal?
Trouwens, de power-knop knippert 2 keer snel achter elkaar
Loekie schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:55:
Waarschijnijk heb je onder expert-modus NAT uitgeschakeld via:
Home network >> network >> networksettings >> IPv4 settings.

Ik zou het op volgende manier proberen: ontkoppel fritzbox van ziggomodem, verrvolgens stel je vast IP in in de range van de std fritzbox, dus 192.168.178.x start dan de fritzbox weer en ga naar webadres. Lukt dit niet, probeer dan recovery(hoewel reset dit zou moeten doen).
Ik ga dit nu proberen... tenks !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Eh, ik sta op het punt om op te geven... je truc met de vaste ip werkte perfect.. ik kan weer inloggen maar vanaf daar krijg ik met geen mogelijkheid internet aan de gang

Dit is toch de juiste instelling voor mijn situatie? (Dat is Fritz 7170 als router -> aan Ubee modem van Ziggo)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UQEWAv6hJuexe91kwGrxC6Eh/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
YoG schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 01:40:
Eh, ik sta op het punt om op te geven... je truc met de vaste ip werkte perfect.. ik kan weer inloggen maar vanaf daar krijg ik met geen mogelijkheid internet aan de gang

Dit is toch de juiste instelling voor mijn situatie? (Dat is Fritz 7170 als router -> aan Ubee modem van Ziggo)
[afbeelding]
Yup, denk er wel om dat je met dit vaste IP ws niet online kunt vanwege die andere instelling(moest je alles weer opnieuw instellen?)

[ Voor 12% gewijzigd door Loekie op 28-01-2012 21:43 . Reden: Wegens verwijderen foto. ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Loekie schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:21:
[...]

Yup, denk er wel om dat je met dit vaste IP ws niet online kunt vanwege die andere instelling(moest je alles weer opnieuw instellen?)
Ja dat weet ik.. heb alles weer alles op Auto gezet.. volgens mij ligt het aan de Ubee modem van Ziggo. Het wil namelijk ook niet echt vlotten met een Linksys router. Heb echt van alles geprobeerd... ben er een beetje klaar mee..

Eh, bestaan er ook kabelmodems met ingebouwde router en wifi? Dat lijkt mij het handigst.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
YoG schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:02:
[...]

Ja dat weet ik.. heb alles weer alles op Auto gezet.. volgens mij ligt het aan de Ubee modem van Ziggo. Het wil namelijk ook niet echt vlotten met een Linksys router. Heb echt van alles geprobeerd... ben er een beetje klaar mee..

Eh, bestaan er ook kabelmodems met ingebouwde router en wifi? Dat lijkt mij het handigst.. :|
Anders bel je ziggo, test samen ff met alleen een pc en dan zouden ze een nieuw modem op moeten sturen als het defect is.
Moest je na reset van fritzbox deze ook weer helemaal opnieuw instellen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:55

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik wil mijn FritzBox 7270 graag gebruiken met een Online-abo, maar loop tegen het probleem op dat er geen verbinding tot stand wordt gebracht (en ik ben niet de enige, heb ik al gezien). Nou wordt in het topic aangegeven dat het met firmwareversie 54.04.90i wél lukt.

Echter; ik kan die firmwareversie via de officiële bronnen (AVM-website/FTP) niet vinden. Zou iemand zo vrij willen zijn me die toe te sturen of online te willen plaatsen? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Probleem is inmiddels opgelost. Het zat 'm in de mac-adres.. die was in Fritz exact hetzelfde ingesteld als bij mn buurman. Ik had een backup van mijn Fritz naar hem opgestuurd en bij hem ge-restored.
Hij klaagde ook al over hetzelfde probleem :X

Bedankt voor je hulp i.i.g. !
Loekie schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 21:42:
[...]

Anders bel je ziggo, test samen ff met alleen een pc en dan zouden ze een nieuw modem op moeten sturen als het defect is.
Moest je na reset van fritzbox deze ook weer helemaal opnieuw instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
YoG schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:32:
Probleem is inmiddels opgelost. Het zat 'm in de mac-adres.. die was in Fritz exact hetzelfde ingesteld als bij mn buurman. Ik had een backup van mijn Fritz naar hem opgestuurd en bij hem ge-restored.
Hij klaagde ook al over hetzelfde probleem :X

Bedankt voor je hulp i.i.g. !

[...]
Ok, die gaat in het lijstje...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:55

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Bastiaan schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:20:
Ik wil mijn FritzBox 7270 graag gebruiken met een Online-abo, maar loop tegen het probleem op dat er geen verbinding tot stand wordt gebracht (en ik ben niet de enige, heb ik al gezien). Nou wordt in het topic aangegeven dat het met firmwareversie 54.04.90i wél lukt.

Echter; ik kan die firmwareversie via de officiële bronnen (AVM-website/FTP) niet vinden. Zou iemand zo vrij willen zijn me die toe te sturen of online te willen plaatsen? :$
Na een onsuccesvolle downgrade (incompatibiliteit van de firmware, maar toch bedankt voor je hulp, Loekie!) zag ik dat er toch nog een nieuwere versie op de site stond. Mij niet eerder opgevallen omdat ik me teveel richtte op de oudere firmware...

Deze firmware is in ieder geval geïnstalleerd, en ik ben bijna blij met de oplossing. Los van de telefonie functioneert het geheel naar behoren. Beetje jammer dat Online/T-Mobile wat moeilijk doet als het aankomt op het aanpassen van MAC-adres t.b.v. telefonie... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb weer wat anders mafs:

Van de week heb ik mijn 7390 ge-upgrade naar 84.05.06 (icm. "freetz", dit keer ook met een Freetz kernel). Hiervoor zat ik nog op .05.

Een aantal dingen is beter geworden (zo had ik last van een bug waar de interne klok van de 7390 steeds "voor" ging lopen, binnen een week tijd liep hij een uur en een kwartier voor, zelfs met gebruik va nNTP). Nu loopt de klok weer goed (wel zo fijn als je telefoons hun klok daar ook op instellen).

Maar nu werkt NAT reflection/loopback weer niet :(. Als ik van binnenuit naar m'n externe IP wil connecten kom ik op een captive pagina van de Fritz!box uit 8)7, ook als ik niet-standaard poortnummers wil benaderen.

Kan natuurlijk door de mods in Freetz! komen. Aan de andere kant, waarom zou bv een andere kernel ineens resulteren in een "zelfbewuste capture poging" :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ik heb dat ook met de Labor-versie, ik weet het aan de optimalisatie voor mobiele browsers, maar dat zit niet in .06. Ik heb in ieder geval een feedback aangemaakt.
Het vervelende is, soms heb ik het wel en soms ook niet, maar ik kan het verband niet ontdekken. Het lijkt geen samenhang met net starten te hebben, ook niet met net herstelde verbinding.
Het lijkt bij met name op poort 80 voor te komen, poorten waarop m'n IP-cams zitten werken zonder enig probleem zou lijkt het.
Ik vermoed dat het nog wel eens in ipv6 zou kunnen zetten, dit in de browser uitschakelen levert verbinding op.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmhvanbenthum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-07 06:35
Even een vraagje over de fritzbox, of eigenlijk een paar vraagjes.

Ik overweeg een fritzbox 7390 aan te schaffen. Deze moet bij mij op de zaak gaan fungeren als voip router. Ik wil mijn gesprekken ontvangen over mijn bestaande isdn lijn en bellen via voip. Dit kan met z´n box.

Nu is de situatie als volgt. Ik heb 2 analoge lijnen, en 1 ISDN lijn. Op 1 analoge lijn zit de fax met een eigen nummer. De andere analoge lijn wordt gebruikt voor adsl, zonder te worden gebruikt voor andere doeleinden. Op ISDN zitten de gesprekslijnen.

Kan ik de fritzbox aansluiten op de analoge lijn voor het adsl gedeelte, en het andere takje van de y-kabel op mijn NT1 aansluiten? (dsl en lifeline zijn bij de nieuwere modellen gecombineerd op 1 poort volgens de manual)

In de meeste gevallen zit je telefoon en adsl op dezelfde lijn, maar ik wil 2 verschillende lijnen aansluiten op de fritzbox.

De 7390 is zowel voor annex A als B geschikt, en kan als lifeline zowel analoog als isdn aan volgens de documentie van AVN.

Dan de volgende vraag; deze box kan 2 ssids uitzenden, 1 voor de gasten, en een voor het normale netwerk. Kan de repeater van fritz bijde ssid's repeaten of is er ook een mogelijkheid om een dual ssid accesspoint met kabel aan de fritz te verbinden en daar de ssids hetzelfde instellen als op de fritz zodat roaming mogelijk is?

En heeft iemand ervaring met ip telefoons die via het wifi netwerk werken? Er zit wel een dect basis station in de fritz, maar daar kan ik niet alles mee dekken. Wlan moet ik al uitbereiden dus wifi telefoons zouden makkelijker zijn dan dect toestellen.

Graag hoor ik wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 18:14
bmhvanbenthum schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:58:
Even een vraagje over de fritzbox, of eigenlijk een paar vraagjes.

Ik overweeg een fritzbox 7390 aan te schaffen. Deze moet bij mij op de zaak gaan fungeren als voip router. Ik wil mijn gesprekken ontvangen over mijn bestaande isdn lijn en bellen via voip. Dit kan met z´n box.

Nu is de situatie als volgt. Ik heb 2 analoge lijnen, en 1 ISDN lijn. Op 1 analoge lijn zit de fax met een eigen nummer. De andere analoge lijn wordt gebruikt voor adsl, zonder te worden gebruikt voor andere doeleinden. Op ISDN zitten de gesprekslijnen.

Kan ik de fritzbox aansluiten op de analoge lijn voor het adsl gedeelte, en het andere takje van de y-kabel op mijn NT1 aansluiten? (dsl en lifeline zijn bij de nieuwere modellen gecombineerd op 1 poort volgens de manual)
Geen probleem, het loopt door één kabel maar zijn twee verschillende aansluitingen.
In de meeste gevallen zit je telefoon en adsl op dezelfde lijn, maar ik wil 2 verschillende lijnen aansluiten op de fritzbox.

De 7390 is zowel voor annex A als B geschikt, en kan als lifeline zowel analoog als isdn aan volgens de documentie van AVN.

Dan de volgende vraag; deze box kan 2 ssids uitzenden, 1 voor de gasten, en een voor het normale netwerk. Kan de repeater van fritz bijde ssid's repeaten of is er ook een mogelijkheid om een dual ssid accesspoint met kabel aan de fritz te verbinden en daar de ssids hetzelfde instellen als op de fritz zodat roaming mogelijk is?
Fritz repeater weet ik niet. Roaming met een extern acces point kan maar dan mis je de beperkingen van het gast-account (geen onderlinge verbindingen.) In de laatste (labor?) firmware kun je ook poort 4 voor gasttoegang gebruiken en kun je daar evt. een access point aan hangen.
En heeft iemand ervaring met ip telefoons die via het wifi netwerk werken? Er zit wel een dect basis station in de fritz, maar daar kan ik niet alles mee dekken. Wlan moet ik al uitbereiden dus wifi telefoons zouden makkelijker zijn dan dect toestellen.

Graag hoor ik wat de mogelijkheden zijn.
Ik heb wisselende ervaring met de interne sip-server. Verbinden lukt (mij) niet altijd maar dat kan ook aan mij liggen.

Met de interne DECT-functie heb ik heel vaak storing op de lijn waardoor een gesprek voeren niet meer mogelijk is. Hebben anderen daar ook last van? (Eigenlijk meer bedoeld als vraag van mij :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Loekie: Donders, dit is idd maf 8)7. Ik heb net nog even gekeken en nu kom ik van binnenuit inderdaad wel op de betreffende server in plaats van een afvangpagina :).

Toen ik daar nog wel op uit kwam was dat trouwens zowel met Chrome en Firefox onder MAC als met m'n mobiele browser (voor zover ik dat kon herinneren).

@bmhvanbenthum: Voor zover ik hier kan zien is er geen connector om zowel ISDN als analoog (voor ADSL) aangesloten te hebben. Daar zal je dus wat anders voor moeten regelen. Wat wel een heel goede optie is (wat ik hier ook lang heb gedraaid toen ik nog ADSL gebruikte) is een simpele bedrade Thomson speedtouch kopen voor de ADSL verbinding. Als je die op "bridge" instelt kan je op de 7390 LAN 1 als internet poort instellen en die aan de ADSL modem hangen. De inloggegevens voor de ADSL provider (als die nodig zijn) stel je dan op de Fritz!box in. Dan kan je de vaste aansluiting van de Fritz!box (denk ik) voor de ISDN-lijn instelln.

Ik zeg "denk ik" omdat ik niet helemaal zeker weet of, bij gebruik van LAN 1 voor internet, de telefoon poort nog voor vaste telefonie gebruikt kan worden bij ISDN. Bij een analoge vaste lijn kan het wel.....

Op je andere vragen heb ik helaas geen duidelijk antwoord/visie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Hier vindt je de pinout van de y-kabel:
http://www.wehavemorefun.de/fritzbox/index.php/Y-Kabel
Met behulp hiervan zou je er uit moeten kunnen komen.
Dsl komt altijd binnen op paar 4-5. De binnenkomende telefoon op andere paren. Volgens mij maakt het niet uit als je analoog dsl hebt en isdn-inkomende telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmhvanbenthum
@AtRi: Als ik die pinlayout bekijk samen met de handleiding van de 7390 denk ik dat het gewoon moet kunnen. Een deel van de kabel in de NT1 en de andere in de dsl aansluiting van de dsl/phone splitter van de analoge lijn.

Over die repeater heb ik nog het volgende kunnen vinden:

http://service.avm.de/sup...ing-wireless-guest-access

De repeater versterkt zowel de hoofd SSID als de Guest SSID. Jamer is wel dat je niet meerdere repeaters in serie kan plaatsen en dat de repeater het dect signaal niet uitbreid.

Mijn NT1 zit in de meterkast, die is gemetseld. Daarboven is deze met hout afgetimmert tot het plafond. Voor optimale rijkwijdte is het dus zaak de Fritz!Box op de meterkast te zetten (op het plafond van de meterkast en onder het plafond van het gebouw). Ohjah, de meterkast zit helemaal vooraan in het pand. Pand is 25 meter diep, daarachter een loods aanvast van 12 meter diep en pand is z'n 40 meter breedt. Meterkast zit dan 10 meter uit de linkerhoek.

Ik heb nu een linksys WAG320N adsl router en midden in het pand een linksys WAP610N, welke met een Gbit ethernet lijn aan de WAG zit. Ze roamen op dezelfde SSID. Zonder wap heb ik achter in het pand geen dekking. En op de linksys kan geen voip, en weer een extra kastje aan die linksys knopen samen met een voip centrale zie ik niet zitten. In Fritz is alles mooi bij elkaar gestopt in 1 kastje, en lijkt mij toch wel professioneel spul. Die WAG320N kan dan mooi mijn FoekieMoekie Thomson ST706 van Online gaan vervangen in me woonhuis, en de WRT54G2v1 (die achter de thomson zit) kan dan de prullebak in. Stomme WRT is bij elke firmware update poging bricked....

Maar ik denk dat ik als ik de fritzbox heb ik met mijn nokia e72 het WLAN signaal ga peilen, en dan ga kijken wat het verste punt is waar ik een repeater neer kan zetten. Of eventueel 2 repeaters, maar ze moeten allebei direct verbinding met de fritz zelf hebben.

Andere mogelijkheden zijn om dat guest netwerk te laten varen en met losse bekabelde access points te werken, of aan poort 4 die je aan gasten kan toewijzen een switch hangen, en daar weer een twee- of drietal AP's aan bekabelen. Is alleen wel extra kosten voor meer hardware. Of je moet hele bielige AP's nemen.

Die repeaters kosten z'n €85,- , daar kan je misschien ook wel 2 AP's voor halen, maar die hebben dan een 100 Mbit ethernet aansluiting en waarschijnlijk geen wireless N :S

Wanneer doe je het goed........ De mogelijkheden lijken wel eindeloos.

Verder vroeg ik me af wanneer ik een IP telefoon aansluit (bedraad of draadloos) op de fritz ik met dit toestel ook via de vaste isdn lijn kan bellen of alleen via voip ?? De IP telefoons maken toch ook gebruik van de dailingrules die je kan aanmaking in de telefoon centrale die in de Fritz is gebouwd?
En gaan IP telefoons ook over wanneer er een inkomend gesprek via ISDN binnen komt? En geld dit ook voor eventueel aangesloten DECT telefoons?

Er wordt gemiddeld minimaal een uur per dag naar buiten gebeld naar voornamelijk vaste nummers. Ik denk wel 40 uur per maand uitgaande gesprekken. Dus valt veel te besparen met voip.

Heb zelf als een 12voip account in gebruik op mijn E72 van nokia. Werkt fantastisch, kost geen drol. €12,50 per 3 maanden storten, dan 90 dagen onbeperkt naar vaste nummers bellen, en naar mobiel kost ook bijna niks. Leuk vanuit het buitenland, kan je via de wifi van je hotel of appartement goedkoop/gratis bellen naar huis e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
bmhvanbenthum schreef op maandag 20 februari 2012 @ 00:37:
Wanneer doe je het goed........ De mogelijkheden lijken wel eindeloos.
Als het werkt zoals je wilt (en niet teveel heeft gekost :) )
Verder vroeg ik me af wanneer ik een IP telefoon aansluit (bedraad of draadloos) op de fritz ik met dit toestel ook via de vaste isdn lijn kan bellen of alleen via voip ?? De IP telefoons maken toch ook gebruik van de dailingrules die je kan aanmaking in de telefoon centrale die in de Fritz is gebouwd?
En gaan IP telefoons ook over wanneer er een inkomend gesprek via ISDN binnen komt? En geld dit ook voor eventueel aangesloten DECT telefoons?
Dat zit wel mooi in elkaar. Alle combinaties zijn mogelijk. Dus vaste ISDN/analoog op een intern SIP/ISDN/DECT/analoog toestel kan en extern SIP op een intern SIP/ISDN/DECT/analoog toestel kan ook.

edit: Standaard staat het uit maar je zou met je e72 vanuit een hotel verbinding kunnen maken met een intern SIP-account zodat je bereikbaar bent met het vaste nummer en intern kunt bellen.

[ Voor 9% gewijzigd door xtra op 20-02-2012 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmhvanbenthum
@Xtra: Bedoel je dat je via een sip account je isdn lijn kan opnemen in het buitenland? Of fungeert de fritz als sip server en maak je verbinding met je eigen sip server? Ik snap wel wat je bedoeld, maar niet goed hoe dit tot stand komt...

Ik zag wel dat ze ook een android app hebben; dan kan je je smartphone ook kan gebruiken als intern toestel wanneer je in de buurt van de fritz bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmhvanbenthum
Ik heb nog even een vraag. Heeft wel niet direct met de fritzbox zelf te maken maar wel met voip.

Ik heb 2 analoge lijnen en 1 isdn lijn. 1 analoog is voor adsl, 1 analoog is voor fax, en de isdn is voor de gesprekken. Op zich een beetje overbodig allemaal als je je ook met voip gaat bezig houden.

In de toekomst wil ik mijn adsl inruilen voor kabel, maar lig nog in de clinch met essent dat er geen aansluiting mogelijk zou zijn omdat in de straat waar mijn pand aan grenst geen CAI kabel zou zijn. Mijn achterbuurman heeft het adres aan een zijstraat die een woonwijk ingaat en volgens mij wel een CAI aansluiting. Via zijn perceel zou een kabel naar mij kunnen als ik dat klaar krijg.

Dan kan de analoge lijn voor het adsl weg. Voor de fax kan ik een fax2mail account met nummerbehoud maken en dan kan de analoge lijn van de fax ook weg.

Op mijn ISDN lijn zitten meerdere nummers, 1 ervan is het hoofdnummer waarmee we in de telefoongidsen vermeld staan, en welke ook op het briefpapier staat. Dit nummer moet behouden blijven. Is het nu zo als ik ISDN naar analoog laat omzetten met behoud van mijn primaire MSN nummer, ik op die analoge lijn ook meerdere inkomende gesprekken kan ontvangen?

Nu kunnen meerdere mensen tegelijk via het hoofd ISDN nummer naar mijn bedrijf bellen zonder in gesprek te zijn.

Ik weet dat dit met voip geen probleem is, als je het nummer door de juiste provider laat porteren, maar dan is alles voip, en zonder internet geen bellen, en zonder stroom geen bellen. Vandaar dat ik mijn hoofdnummer als lifelijn aan de fritzbox wil hebben. Maar tevens komen dan daar wel alle inkomende oproepen op binnen, omdat de lifeline mijn hoofd nummer is. Dus heb ik wel graag dat meerdere mensen tegelijk kunnen inbellen op dat nummer.

Samengevat: Kunnen over een analoge PSTN lijn met 1 nummer meerdere inkomende gesprekken gelijktijdig gevoerd worden? (Dus net als bij een gsm toestel, daar kun je met wisselgesprek ook tig oproepen tegelijk opnemen en zelfs een conference call van maken)

Alternatief is alles naar voip, een 3G adapter in de fritz en een UPS er aan. Mocht kabel uitvallen en ook de stroom dan kan de fritz draaien via de UPS, en met 3G verbinding maken.

Kan de fritzbox zo ingesteld worden dat bij het uitvallen van het internet via de dsl poort of wan(lan1) poort (in geval van kabel internet) automatisch overgaat naar 3G (zolang die zendmasten van KPN wel werken)?

Ik hoop dat iemand antwoorden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
bmhvanbenthum schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 09:50:
Samengevat: Kunnen over een analoge PSTN lijn met 1 nummer meerdere inkomende gesprekken gelijktijdig gevoerd worden? (Dus net als bij een gsm toestel, daar kun je met wisselgesprek ook tig oproepen tegelijk opnemen en zelfs een conference call van maken)
Nee
Alternatief is alles naar voip, een 3G adapter in de fritz en een UPS er aan. Mocht kabel uitvallen en ook de stroom dan kan de fritz draaien via de UPS, en met 3G verbinding maken.

Kan de fritzbox zo ingesteld worden dat bij het uitvallen van het internet via de dsl poort of wan(lan1) poort (in geval van kabel internet) automatisch overgaat naar 3G (zolang die zendmasten van KPN wel werken)?

Ik hoop dat iemand antwoorden heeft.
Nog niet automatisch vziw, zit nu wel in een Duitse testfirmware, maar zal nog wel even duren voor die ook internationaal gaat.
Alternatief is XS4all die het als dienst aanbiedt icm hun fritzbox

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmhvanbenthum
En zou een andere mogelijkheid kunnen zijn het faxnummer als tweede MSN nummer op de ISDN lijn te zetten naast het huidige hoofdnummer?

Kunnen dan wel meerdere mensen tegelijk inbellen via het hoofd MSN nummer van de ISDN lijn?

Dan kunnen 2 analoge lijnen weg, en is er 1 ISDN lijn over.

XS4all is geen optie, dat is ook adsl. Wij hebben geen snel adsl op het adres waar we gevestigd zitten. Bussines adsl is helemaal traag 8Mbit down, 1Mbit up. En bij de particuliere varient heb je minder uptime, en minder gegarandeerde snelheid omdat de overboeking groter is.

Beste is om een zakelijk lijn van ziggo te hebben, via de kabel, die is supersnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
bmhvanbenthum schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:08:
@Xtra: Bedoel je dat je via een sip account je isdn lijn kan opnemen in het buitenland? ook kan gebruiken als intern toestel wanneer je in de buurt van de fritz bent.
Ja. Er moet wel iets in een configuratiebestand worden gewijzigd want standaard staat het uitgeschakeld (en kun je alleen vanaf het interne netwerk verbinden.)
bmhvanbenthum schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:18:
En zou een andere mogelijkheid kunnen zijn het faxnummer als tweede MSN nummer op de ISDN lijn te zetten naast het huidige hoofdnummer?

Kunnen dan wel meerdere mensen tegelijk inbellen via het hoofd MSN nummer van de ISDN lijn?

Geen probleem
XS4all is geen optie, dat is ook adsl. Wij hebben geen snel adsl op het adres waar we gevestigd zitten. Bussines adsl is helemaal traag 8Mbit down, 1Mbit up. En bij de particuliere varient heb je minder uptime, en minder gegarandeerde snelheid omdat de overboeking groter is.

Beste is om een zakelijk lijn van ziggo te hebben, via de kabel, die is supersnel.
Mijn xs4all particulier was een stuk stabieler (meer uptime) dan Ziggo Office Basis. Ik weet niet hoe het met Ziggo Internet Plus is maar die maakt volgens mij gebruik van dezelfde kabel. De snelheid van Ziggo is natuurlijk een stuk hoger dus ik ben alsnog blij met mijn overstap.

Volgens mij zijn er naast xs4all nog wel routers te vinden met 3G fallback. Misschien dat dat een oplossing is.

[ Voor 57% gewijzigd door xtra op 21-02-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
bmhvanbenthum schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:18:
Technisch wel, of KPN daar ook iets voor heeft ingericht....
In principe kan ISDN perfect voor je zijn als je de optie reroutewhenbusy(1) gebruikt.

Bij ISDN2 in principe wel, hangt wel van je centrale af.
XS4all biedt het als dienst, Fritzboxen(anders dan die van XS4all) doen het nu niet standaard en er zijn meen ik Drayteks die het doen(of ze het ook voor VOIP doen weet ik niet).

Als ik een opmerking mag maken, je zoekt nu een oplossing voor een bedrijf waarbij je zakelijk afhankelijk bent van je bereikbaarheid, zowel telefonisch als internet. Ga dan niet lopen hobbyen maar laat dit uitvoeren door een goede IT-partner. Wat jij wil kan op verschillende manieren ingevuld worden. Of apparatuur die in basis op consumenten gericht is daar geschikt voor is, is even de vraag.
Vaak zie je dat gekozen wordt voor dual-wan oplossing op basis van verschillende toegangstechnieken(ADSL naast kabel, kabel naast fiber, etc).

(1) Functie van centrale die inkomende call voor MSN door routeert naar vrije toestellen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nog een optie (niet om per se reclame te willen maken, maar ik weet dat ze het, zelfs aan kleine klanten of consumenten, voordelig aanbieden) is om naar www.callvoip.nl te gaan.

Daar heb je voor ong. 5-6 euro per maand (incl. BTW) een regionaal telefoonnummer.... en eventueel extra SIP accounts voor enkele euro's per stuk. Je telefoonnummers en sip accounts kan je uitgebreid configureren in een 'online telefooncentrale'... waar je zo ongeveer alles mee kan doen (belgroepen, 'hunten', bij geen gehoor doorverbinden met mobiel, antwoordapparaat, telefonisch menu, etc.).

In een Fritz!box op je zaak (of andere VOIP centrale, of losse voip toestellen) configureer je de SIP accounts. Zo ben je voor je bereikbaarheid dus niet meer afhankelijk van het wel of niet bereikbaar zijn van je eigen infra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
eymey schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:55:
Nog een optie (niet om per se reclame te willen maken, maar ik weet dat ze het, zelfs aan kleine klanten of consumenten, voordelig aanbieden) is om naar www.callvoip.nl te gaan.
Gebruik ik ook sinds ruim een half jaar zodat ik makkelijk thuis en op kantoor mijn telefoon heb. De website straalt niet zoveel uit maar het werkt altijd. De lage belkosten zijn mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:16
Hier nog zo'n gebruiker van callvoip. Bij callvoip heb je altijd een failover als je internetverbinding wegvalt. Dan kun je via hun hosted PABX je inkomende telefoontjes doorschakelen naar 1 of meer mobieltjes. Daarnaast gebruik ik voor bellen vaak een betamax kloon (rynga).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmhvanbenthum
Ik las het volgende op een forum:

Hi.

For a long time that I was away from this forum, but I always comeback.

I have to confess that I've tried the IPPF forum before because I though in the VoIP area it was better, but generally that forum doesn't have a chance comparing with this one.

Here is my situation:

I'm testing one AVM Fritzbox 5140, but I think this applies to every fritzbox with VoIP functionality.

Giving this example (not real).

I have 3 VoIP providers:
Provider A – number: 244123456
Provider B – number: 302012345
Provider C – number: 304512345

Provider A gives me cheap calls to cell phone numbers started by 9
Provider B gives me free call to fixed numbers started by 2
Provider C also gives me free calls to fixed numbers started 2
Provider C also gives me cheap calls to cell phone numbers started by 9

Rules:
Numbers started by 2 shell go through Provider B or C (if B is busy)
Numbers started by 9 shell go through Provider A or C (if A is busy)
Other numbers shell go through Provider B, or C (if B is busy), or A (if B and C are busy)

I've not found a solution for this yet.

Basically what I need is to set more then one account to the same rule or to be able to create repeated rules with different accounts in a way that if the first rule is not possible because the account is busy, the account configured in the next rule that applies is used.

I believe that Fritzbox are cool boxes, but this limitation is rendering them useless for me...

Best Regards.

Met hier op het volgende antwoord:

I don't know if the Fritzbox has a similar function, but on an OBi110, you can set up a "trunk group", which is basically a list of lines to try (in order) until one is found that is free to use.

So, in your case, you would set trunk groups tg1, tg2, and tg3 such that

tg1 = B,C
tg2 = A,C
tg3 = B,C,A

Then, for your dialing rules, you specify

numbers 2x. -> tg1
numbers 9x. -> tg2
numbers [3-8]x. ->tg3
etc.

Weet iemand of er inderdaad trunk groups kunnen worden gemaakt in de meest recente firmware van de Fritz!Box??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 22:11

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Met mijn FRITZ!Box Fon WLAN 7270 loop ik wat achter met de firmware. Versie 54.04.81 tegen 54.05.06 nu.
De WiFi en IPv6 aanpassing lijken mij zinvol om te upgraden. De 7270 zit als router achter een kabelmodem.
Zo af en toe komt ze niet goed terug bij het wegvallen van de i-net verbinding. Een reset is dan wel voldoende.
Hoewel niet zo belangrijk wordt dit misschien dan ook opgelost.

Mijn vraag is nu of er zaken zijn die het upgraden afraden.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Bij mij werkt de 7270 perfekt achter een cisco 3208 van upc. Met de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Mooi dit te lezen AtRi. Dan gok ik het ook maar. Wel op een rustig moment zonder gehaast.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm.... inmiddels weer een nieuwe internationale labor versie beschikbaar voor de 7390 :)

84.05.09-21821 (ik zit nu nog op 84.05.06 ).

De verbeteringen: http://www.avm.de/en/serv...or_feedback_versionen.php

Vooral de verbeteringen aan de "online monitor" wanneer je LAN 1 als WAN poort gebruikt (bv. achter een kabelmodem of glasvezel NT ) zien er mooi uit.

Nu nog ff wachten tot Freetz! deze ook ondersteunt (dit keer geen zin om zelf te gaan klooien met het handmatig patchen van de source om de nieuwste labor te gebruiken :P ).

Ook kreeg ik overigens een update voor de MT-F handset binnen. Er is nu o.a. permanent een kader in het hoofdscherm zichtbaar met daarin de gemiste telefoontjes en berichten (indien je de ingebouwde telefoonbeantwoorder gebruikt). Ben benieuwd of nu ook een vervelende 'storing' eruit is waar ik vaak last van heb als ik met een Betamax VOIP gebruiker bel: Het gebeurt op de MT-F dan namelijk regelmatig dat ik ineens een heel harde stoortoon hoor en dat de handset vervolgens reboot.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
De duitse versie is eergisteren al gereleased, dat is waarschijnlijk ook de reden dat er een FW upgrade voor de MT-F beschikbaar is gesteld. De nieuwe FW heet nu officeel FRITZ!OS 5.20.

De uitgebreide release notes van de duitse versie is hier te vinden. De internationale versie zal niet veel afwijken vermoed ik.

Ik ben benieuwd of er binnenkort ook nog een FW upgrade voor de 7340 aan zit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ok :). Ik dacht altijd dat de firmware van de MT-F gekoppeld was aan de firmware van de Fritz!box :)

Overigens, de huidige internationale labor zit nu dus nog op 05.09. Ben dus erg benieuwd wanneer er voor de internationale zo'n sprong naar .20 komt.

Het meeste wat ik in de lijst voor .20 aantref zit ook in de internationale .09, maar volgens mij zie ik ook nog wel wat verschillen.

Bv. meer controle over namen (ook van interne netwerkapparaten), etc.

Overigens is mijn grote wens voor de Fritz!box sowieso nog steeds dat er eens echt 100% controle over het eigen netwerk komt, vooral op het gebied van DHCP.

Dus niet alleen, zoals nu, een door de Fritz!box uitgekozen IP-adres op 'vast' zetten maar zelf gewoon echt vrijelijk IP-adressen koppelen aan MAC adressen, die vervolgens uitgedeeld worden door de interne DHCP-server. Zelfde geldt voor DNS: Ik wil het lokale LAN domain (Dat ook via DHCP wordt gecommuniceerd) kunnen veranderen en ieder apparaat in m'n netwerk een naam geven dat ook bv. weer in de reverse dns terug komt.

Iets wat dnsmasq dus bijvoorbeeld kan (en ook zo ong. nog de enige reden dat ik nog Freetz! bouw voor m'n Fritz!box).

[ Voor 84% gewijzigd door eymey op 07-03-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:48:
ok :). Ik dacht altijd dat de firmware van de MT-F gekoppeld was aan de firmware van de Fritz!box :)

Overigens, de huidige internationale labor zit nu dus nog op 05.09. Ben dus erg benieuwd wanneer er voor de internationale zo'n sprong naar .20 komt.

Het meeste wat ik in de lijst voor .20 aantref zit ook in de internationale .09, maar volgens mij zie ik ook nog wel wat verschillen.

Bv. meer controle over namen (ook van interne netwerkapparaten), etc.
Ik hoop wat bugfixes met name, ik loop tegen problemen met NAT-reflection/loopback aan die voor met name mobiele apparaten problemen geeft(redirect naar webif van box via dyndns-naam bijv) en met een windows 7-Pc die bij elke connect een nieuw IPv6-adres krijgt en daarmee direct tegen een block aanloopt dat is ingesteld om gasten niet zonder toestemming hun laptopje in te pluggen(vage dingen doen op aansluiting op mijn naam).
Overigens is mijn grote wens voor de Fritz!box sowieso nog steeds dat er eens echt 100% controle over het eigen netwerk komt, vooral op het gebied van DHCP.

Dus niet alleen, zoals nu, een door de Fritz!box uitgekozen IP-adres op 'vast' zetten maar zelf gewoon echt vrijelijk IP-adressen koppelen aan MAC adressen, die vervolgens uitgedeeld worden door de interne DHCP-server. Zelfde geldt voor DNS: Ik wil het lokale LAN domain (Dat ook via DHCP wordt gecommuniceerd) kunnen veranderen en ieder apparaat in m'n netwerk een naam geven dat ook bv. weer in de reverse dns terug komt.

Iets wat dnsmasq dus bijvoorbeeld kan (en ook zo ong. nog de enige reden dat ik nog Freetz! bouw voor m'n Fritz!box).
Wellicht mis ik het maar onder 05.09-21821 en eerdere labor:
Home network >> (knop)add device >> name + MAC + IP(alleen IPv4 helaas) en daarnaast:
Internet >> Account Information >> (tab) DNS Server >> DNS4 + DNS6
doen niet wat je wilt? Ik krijg hier nl netjes namen van hosts terug bij intern verkeer via ssh die IP weer netjes vertaald naar naam.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
eymey schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:48:
Ik ging er ook vanuit dat die afhankelijkheid er is. Die paar keer dat ik een FW upgrade voor de MT-F kreeg gebeurde dat telkens pas nadat ik de FW van m'n FB had ge-upgrade. Nu kreeg ik 'm al op versie 84.05.06 die ik al enkele maanden in gebruik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Loekie: Die problemen met NAT reflection/loopback herken ik idd (zoals ook al eerder hier aangegeven). Het jammere is dat AVM hier altijd zeer sceptisch/ongeinteresseerd op reageert als je het bij ze meldt.

Wat betreft de lokale netwerksettings: Even getest (en ook meteen ge-upgrade naar 05.09). Dit werkt nu inderdaad ietsje prettiger! :). Hij honoreert nu iig gewoon structureel als ik handmatig apparaten toevoeg de IP adressen. Ook lookup van de name in m'n netwerk werkt nu.

Helaas lukt het me dus nog steeds niet / is er geen optie om de suffix aan te passen (blijft verplicht .fritz.box :( ).

Verder zitten er wel weer leuke verbeteringen in deze labor, vooral vwb IPV6 en het opgeven van custom dns servers.

Alleen de configuratiepagina voor internet is compleet F***** up. Zowel in de Engelse als Duitse interface. De apply knop werkt niet en de geavanceerde instellingen veranderen niet al naar gelang je kiest voor dsl, kabelmodem of externe router. Bij die laatste twee verwacht ik bv. dat DSL settings verdwijnen en dat je bv. ook een spoofed MAC adres kan opgeven, zoals bij de vorige firmwares.

Gelukkig had ik al een tijd terug een keer de moeite genomen om m'n Lijbrandt verbinding gewoon het standaard MAC aan te leren......

Anyway, voorlopig dus maar even zonder Freetz draaien. Heb voor beter wireless bereik en om te spelen inmiddels ook een OpenWRT doosje naast de Fritz!box draaien. Desnoods ga ik daar DnsMasq op inrichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Eindelijk wat rustig momentjes gehad op mijn 7270 in de IPv6 eeuw te brengen.
Firmware update ging probleemloos. De Hurricane Electric tunnel toch nog werkend gekregen.

Zit nu alleen nog met het Dynamic DNS gebeuren.
Daar heb ik op het Hurricane Electric's Tunnelbroker.net forum al een vraag voor uitstaan.
Gezien de tijdsverschillen en ook wel taal problemen gooi ik het hier ook even in de groep.

Is er al iemand die Dynamic DNS werkend heeft gekregen voor een HE tunnel op de 7270.

Oplossing?
Vanuit het HE forum de oplossing gekregen.

Dynamic DNS provider User-defined

Update URL ipv4.tunnelbroker.net/nic/update?username=<username>&password=<pass>&hostname=YOUR_DECIMAL_TUNNEL_ID&myip=<ipaddr>
Je TUNNEL_ID staat bij HE op de tunnel pagina.

Domain name Een domein met een A-record. Voorbeeld: www.<mijndomein>.<xyx>

User Name Die bij HE in normale tekst

Password Die bij HE in normale tekst

Password confirmation Die bij HE in normale tekst

Helaas gaat het toch niet goed. De 'Status: registered' wordt na een paar minuten 'Status: error'.
Moeten we daar toch verder na kijken.

[ Voor 48% gewijzigd door KroontjesPen op 11-03-2012 22:13 . Reden: Oplossing ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fritzbox blijft rampzalig ding, outgoing PPTP VPN is niet mogelijk. Klant heeft net nieuwe 7390-serie in huis in verband met glasvezel, werkt de VPN niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:45:
Fritzbox blijft rampzalig ding, outgoing PPTP VPN is niet mogelijk. Klant heeft net nieuwe 7390-serie in huis in verband met glasvezel, werkt de VPN niet.
[sarcasm]Goed onderbouwd[/sarcasm]
Ik gebruik het regelmatig voor contact met uni, zeker weten dat de fout bij de fritzbox ligt?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd. diverse PPTP en IPSEC verbindingen doen het hier prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:31
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:45:
ook hier geldt.. wil hem zo overnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:26

Anthirian

In Trance We Trust

Even tussendoor. Is het mogelijk om van buiten mijn LAN een Magic Packet te sturen naar een computer op het LAN, om de Wake on LAN functie te gebruiken?
Ik kan prima WoL gebruiken binnenshuis, maar zodra ik niet thuis ben en ik met iNet (iPhone app) mijn pc aan wil zetten werkt het niet. Ik heb UDP poort 9 openstaan en geforward naar mijn pc en mijn pc heeft een statisch IP adres (192.168.1.1). Ik lees op (voornamelijk Duitse) websites dat ik UDP 9 niet naar mijn pc moet forwarden, maar naar het broadcastadres 192.168.1.255. Het enige probleem is dat de Fritz!Box 7270 het mij niet toestaat om naar dit adres te forwarden. Wie heeft voor mij een oplossing?

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ik lees hier en daar dat je dan evt het adres 192.168.1.127 kunt proberen. Ik heb er persoonlijk nooit naar gekeken, maar zou dit een mooie functie voor hun apps vinden. Daarnaast schijn je het ook via VPN te kunnen proberen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anthirian schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:09:
Even tussendoor. Is het mogelijk om van buiten mijn LAN een Magic Packet te sturen naar een computer op het LAN, om de Wake on LAN functie te gebruiken?
Ik kan prima WoL gebruiken binnenshuis, maar zodra ik niet thuis ben en ik met iNet (iPhone app) mijn pc aan wil zetten werkt het niet. Ik heb UDP poort 9 openstaan en geforward naar mijn pc en mijn pc heeft een statisch IP adres (192.168.1.1). Ik lees op (voornamelijk Duitse) websites dat ik UDP 9 niet naar mijn pc moet forwarden, maar naar het broadcastadres 192.168.1.255. Het enige probleem is dat de Fritz!Box 7270 het mij niet toestaat om naar dit adres te forwarden. Wie heeft voor mij een oplossing?
Ik heb hetzelfde probleem. De AVM helpdesk vertelde me dat het simpelweg niet mogelijk is naar een broadcast te sturen ivm veiligheid. Wat je kan doen is remote access aanzetten op de fritzbox zodat je via een internetbrowser in je fritzbox kan inloggen. Dan naar home network en dan op de properties van computer je computer starten. Wel weer wat meer klikjes. Ook werkt dit niet bijvoorbeeld op mijn windows phone 7; de browser kan de fritzbox GUI niet weergeven op de een of andere manier.
Loekie schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:32:
Ik lees hier en daar dat je dan evt het adres 192.168.1.127 kunt proberen. Ik heb er persoonlijk nooit naar gekeken, maar zou dit een mooie functie voor hun apps vinden. Daarnaast schijn je het ook via VPN te kunnen proberen.
Geprobeerd, werkte bij mij helaas niet...VPN heb ik me niet in verdiept, is voor mij denk ik te moeilijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 10:36:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. De AVM helpdesk vertelde me dat het simpelweg niet mogelijk is naar een broadcast te sturen ivm veiligheid. Wat je kan doen is remote access aanzetten op de fritzbox zodat je via een internetbrowser in je fritzbox kan inloggen. Dan naar home network en dan op de properties van computer je computer starten. Wel weer wat meer klikjes. Ook werkt dit niet bijvoorbeeld op mijn windows phone 7; de browser kan de fritzbox GUI niet weergeven op de een of andere manier.

[...]

Geprobeerd, werkte bij mij helaas niet...VPN heb ik me niet in verdiept, is voor mij denk ik te moeilijk..
VPN-portal en specifiek voor iphone.
Workflow:
VPN instellen met FernZugang(aanpassen aan eigen fritzbox)
Config-file in box laden
Instellen a.d.h.v. link voor iphone.

Als iemand dit ook voor elkaar krijgt met Android ICS hoor ik het graag...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:31
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 10:36:
[...]

VPN op de iphone i.c.m. de fritz box is echt niet moeilijk. Handleiding van AVM is gewoon goed en binnen 20 minuten gepiept. Sindsiden kan ik anywhere in de wereld het "heim netwerk bereichen". Just try.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:26

Anthirian

In Trance We Trust

Ik heb inderdaad ook de VPN naar huis al geactiveerd, maar zelfs dan lukt het niet om succesvol een WOL pakket te sturen naar de pc. Ik las ergens dat ik UDP 9 én 7 moet forwarden, klopt dat?

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:35:
[...]

[sarcasm]Goed onderbouwd[/sarcasm]
Ik gebruik het regelmatig voor contact met uni, zeker weten dat de fout bij de fritzbox ligt?
Ja, sorry...onderbouwing kan inderdaad beter. Zeker weten dat het bij de Fritzbox ligt. Ik wil vanaf een Windows 7 client een PPTP VPN verbinding opzetten naar kantoor, een uitgaande VPN-verbinding dus. Telnetten op poort 1723 wordt toegestaan, maar er gaat waarschijnlijk iets mis met het GRE-protocol. Op veel websites (klik) zijn andere Fritzbox 7390 gebruikers die dezelfde problemen ondervinden. ISP (Luxemburg) zegt niets te blokkeren en niets te kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:12:
[...]

Ja, sorry...onderbouwing kan inderdaad beter. Zeker weten dat het bij de Fritzbox ligt. Ik wil vanaf een Windows 7 client een PPTP VPN verbinding opzetten naar kantoor, een uitgaande VPN-verbinding dus. Telnetten op poort 1723 wordt toegestaan, maar er gaat waarschijnlijk iets mis met het GRE-protocol. Op veel websites (klik) zijn andere Fritzbox 7390 gebruikers die dezelfde problemen ondervinden. ISP (Luxemburg) zegt niets te blokkeren en niets te kunnen betekenen.
Hoe zet je het op dan? Wordt er encryptie gebruikt of juist niet? Waarmee moet je het instellen?
Je hebt blijkbaar al getest vanaf een andere verbinding of het daar wel werkt?
Daarnaast is GRE in de FB te forwarden..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de FB 7360 van xs4all binnen. alles werkt kwa internet, het enige probleem is als ik de telefoons via DECT aansluit, krijg ik een ruistoon en kan ik niks met de telefoon, het werkt wel gewoon als ik de telefoons aansluit op een oudere DECT-basis van siemens. heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn, alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 18:31:
Ik heb net de FB 7360 van xs4all binnen. alles werkt kwa internet, het enige probleem is als ik de telefoons via DECT aansluit, krijg ik een ruistoon en kan ik niks met de telefoon, het werkt wel gewoon als ik de telefoons aansluit op een oudere DECT-basis van siemens. heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn, alvast bedankt
Heb je de telefoons wel aangemeld met indrukken van DECT-knop/pincode? Laten ze de basis wel zien?

specs

Pagina: 1 ... 20 ... 23 Laatste