Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 15:37
Is het alleen sloom over het draadloze netwerk, of ook als je de laptop verbindt met een UTP kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 21:49
Mottebelke schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:31:
Is het alleen sloom over het draadloze netwerk, of ook als je de laptop verbindt met een UTP kabel?
De snelheid naar het modem toe is gewoon goed, volgens XS4all, het probleem zit em in de draadloze verbinding tussen fritz en laptop. Via UTP kabel goeie snelheid, iets minder dan dat ik gewend was.

Heb nu weer een ander kanaal gekozen, snelheid op het eerste gezicht beter, niet te vroeg juichen..

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 21:49
nicow101 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:20:
[...]

De snelheid naar het modem toe is gewoon goed, volgens XS4all, het probleem zit em in de draadloze verbinding tussen fritz en laptop. Via UTP kabel goeie snelheid, iets minder dan dat ik gewend was.

Heb nu weer een ander kanaal gekozen, snelheid op het eerste gezicht beter, niet te vroeg juichen..
Ik blijf juichen, snelheid is weer als vanouds en stabiel 8)

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer DND te activeren op de 1e analoge lijn van mijn 7170, kies volgens de handleiding #811*0*

Dat schijnt DND niet te activeren, weet iemand het juiste Extension number voor de 1e analoge lijn?

Via AVM Support;
FON 1 heeft als interne nummer **1
FON 2 heeft als interne nummer **2

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.gelder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-11-2022
Sindsdien ik een Fritzbox 7340 heb zie ik veel fouten in het modem.
Ik neem aan dat de Fritzbox hiermee interne fouten bedoeld en geen fouten tussen de DSLAM en het modem? , omdat ik geen last van een wegvallende verbinding.
Bekabeling ISRA > Modem is erg kort (20cm) en ook al eens vervangen, om te kijken of het toch hieraan lag.

Version of the firmware currently installed: 99.04.89
Lijn is van Tele2, een VDSL2 verbinding.

Wellicht iets om geen zorgen om te maken, maar ben erg benieuwt wat het probleem is.

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
b.gelder schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 23:15:
Sindsdien ik een Fritzbox 7340 heb zie ik veel fouten in het modem.
Ik neem aan dat de Fritzbox hiermee interne fouten bedoeld en geen fouten tussen de DSLAM en het modem? , omdat ik geen last van een wegvallende verbinding.
Bekabeling ISRA > Modem is erg kort (20cm) en ook al eens vervangen, om te kijken of het toch hieraan lag.

Version of the firmware currently installed: 99.04.89
Lijn is van Tele2, een VDSL2 verbinding.

Wellicht iets om geen zorgen om te maken, maar ben erg benieuwt wat het probleem is.

[Afbeelding]
Fritz!Box bedoelt hiermee fouten tussen DSLAM en modem, Non-remediable moeten zo laag mogelijk zijn, daar zijn gegevens verloren en moeten opnieuw verstuurd worden. Remediable zijn op te lossen door het modem, ook die zijn idealiter zo laag mogelijk, maar bij voorkeur constant.
Overigens is er nieuwere firmware voor je modem uit, kijk wel even of je de oude firmware en recovery hebt zodat je evt terugkunt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 23:25

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Ik heb hier een Fritzbox 7340 hangen die als cliënt is aangemeld op een Asterisk PBX. Nu zou ik graag willen dat als ik een feature code van de Asterisk PBX bel, deze ook doorgezet wordt naar de PBX en niet wordt afgehandeld door de FB. Als ik een IP telefoon direct aanmeld op de Asterisk PBX werkt dit vlekkeloos, maar om ook DECT.telefoons gebruik te laten maken van Asterisk moet de FB er tussen, welke dus probeert om de featurecode zelf af te handelen wat dus niet lukt. Enig idee hoe ik die featurecodes, die vanaf de DECT telefoons die op de FB zijn aangesloten worden gebeld, door kan sturen naar de Asterisk PBX?

Oplossing gevonden! Het blijkt dat als je *#[featurecode] belt, dat de FB het dan niet afhandelt, maar het doorstuurt naar de Asterisk PBX :)

[ Voor 10% gewijzigd door GiantLeap op 16-04-2011 22:37 ]

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

Ik heb om ook de DECT telefoons te koppelen met de Asterisk PBX de Fritzbox (7340) aangemeld bij mijn PBX als SIP Cliënt, voor externe gesprekken werkt dit perfect (in en uitgaand) maar als ik via een van de DECT telefoons naar een intern Asterisk nummer bel, duurt het 1 tot 2 seconden voordat bijvoorbeeld de voicemail opneemt (gedurende die 1/2 sec is het gewoon stil). Dit probleem heb ik niet als ik gebruik maak van een softphone (direct op de Asterisk bak aangesloten), dan gaat alles zonder delays. Enig idee wat hier aan de hand is (ik vermoed dat het iets met een instelling van de FB te maken heeft, omdat een direct gekoppelde softphone (3CX) geen problemen geeft), de FritzBox en Asterisk server zijn gewoon met gigabit lan verbonden. Ik maak gebruik van de laatste firmware (99.04.90).

[ Voor 3% gewijzigd door GiantLeap op 20-04-2011 14:59 ]

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Voor de 7270 International eigenaren:
Er is een nieuwe firmware beschikbaar, ws alleen nog via online update.
Bestand is te downloaden hier, check wel of je versie 2 of 3 hebt, te herkennen aan ofwel 54.xx.xx voor v2 of 74.xx.xx voor V3.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
Ziet er goed uit!. Zo'n beetje alle nieuwe functionaliteit en nieuwe interface van de 7390 (en 7340?) ook in de 7270 :D

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Weet iemand hoe je fatsoelink QoS kan instellen in de 7340.. ik heb bij Prioritization mijn pc en surfing bij real-time applications gezet. Maar als ik iets via nieuwsgroepen aan het binnentrekken ben verdomd hij het om het surfgedrag voor te laten gaan :( mijn draytek deed dat uitstekend maar ik krijg het bij de 7340 niet voor elkaar..

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Loekie schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:24:
Voor de 7270 International eigenaren:
Er is een nieuwe firmware beschikbaar, ws alleen nog via online update.
Bestand is te downloaden hier, check wel of je versie 2 of 3 hebt, te herkennen aan ofwel 54.xx.xx voor v2 of 74.xx.xx voor V3.
Mocht tijd worden... Maar hij is nu ook via de ingebouwde updater te installeren. Niet dat dat nou zo'n succes was... NAS en Online Storage deden het erna niet meer. Ik moest een reset to factory defaults doen om het weer aan de praat te krijgen. Niet iets waar ik op zat te wachten :(

Goed nieuws is er ook: NAS lijkt wat sneller, maar met ~3MiB/s op een NTFS-schijf nog steeds te traag om leuk te zijn. UPnP werkt beter: m'n Samsung TV kan nu media van de Fritz afspelen. Met MKV's krijg ik echter nog een "not supported" naar m'n kop, terwijl de TV die prima ondersteunt en met andere UPnP-servers wel prima werkt.

Enfin, de update is prima, maar voor mij wordt het toch tijd om naar wat anders te kijken. De 7270 is te traag voor m'n glaslijn en dat is blijkbaar echt een hardwaregrens want met deze update is het niet/nauwelijks verbeterd. Een xDSL-modem heb ik dus niet meer nodig, en voor telefonie heb ik sowieso een nieuwe telefoon nodig, wat dan een stand-alone VoIP-(DECT|WLAN)-model gaat worden. M'n volgende wap/router/nas zal dan waarschijnlijk geen Fritz meer zijn, ze blijven aan de prijzige kant.

[edit] Verdikke, Online Storage weigert nog steeds. "Error: Initialisierung des Online-Speichers fehlgeschlagen." zegt-ie. Enig idee iemand?

[ Voor 4% gewijzigd door Fuzzillogic op 21-04-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De 7270 is inderdaad absoluut niet snel genoeg voor glasvezel. Downstream ging bij mij op 30 mbit nog prima, maar upstream haalde hij net-aan. Zeker met traffic prioritize aan zat de CPU dan wel aan z'n Max.

Ik heb nu de 7390 (ookal zijn ze duur, de Fritz!en bieden icm. freetz wel precies wat ik wil in 1 apparaat) en die doet de 50/50 die ik inmiddels heb met losse handjes :). 100/100 en ik denk zelfs 200/200 zou hij prima aan moeten kunnen.

Het is en blijft voor zo'n duur apparaat echter wel jammer dat dingen zoals NAT reflection en basis netwerkinstellingen zoals LAN domainname, static mac<->ip<->hostname instellingen nog steeds niet goed voor elkaar zijn.

VWB online opslag kan ik je helaas niet helpen. Zelfs de 7390 NAS functionaliteit is me nog steeds veel te beperkt en traag dus dáárvoor heb ik wel een echt los apparaat ;)

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 21-04-2011 23:12 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:10:
De 7270 is inderdaad absoluut niet snel genoeg voor glasvezel. Downstream ging bij mij op 30 mbit nog prima, maar upstream haalde hij net-aan. Zeker met traffic prioritize aan zat de CPU dan wel aan z'n Max.

Ik heb nu de 7390 (ookal zijn ze duur, de Fritz!en bieden icm. freetz wel precies wat ik wil in 1 apparaat) en die doet de 50/50 die ik inmiddels heb met losse handjes :). 100/100 en ik denk zelfs 200/200 zou hij prima aan moeten kunnen.
Of de FB7390 het doortrekt tot aan de 200/200 durf ik niet te zeggen, 100/100 zou hij net moeten halen.
De combo van functies bevallen mij ook goed.
Het is en blijft voor zo'n duur apparaat echter wel jammer dat dingen zoals NAT reflection en basis netwerkinstellingen zoals LAN domainname, static mac<->ip<->hostname instellingen nog steeds niet goed voor elkaar zijn.
Die loopback of reflection blijft idd irri. LAN domaionname heb ik idd niet kunnen vinden.
v.w.b. static IP-MAC combo's: check rechts onderin bij home network>> network >> Devices and Users? Daar kun je nieuwe apparaten een IP toe laten wijzen en MAC toevoegen.
Kom er ook achter dat je de FB tegenwoordig wel in bridge kunt zetten onder home network >> network >> Network Settings >> IP Adresses >> disable NAT.
VWB online opslag kan ik je helaas niet helpen. Zelfs de 7390 NAS functionaliteit is me nog steeds veel te beperkt en traag dus dáárvoor heb ik wel een echt los apparaat ;)
@Fuzzillogic: Ik heb hetzelfde probleem met in dit geval GMX storage, ook met handmatige hostname krijg ik dezelfde fout.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Er is idd wel basic ondersteuning om aan nieuwe apparaten een IP en MAC toe te wijzen, maar in mijn ervaring is die functionaliteit "hit or miss" gebleken. Soms overschrijft hij een entry gewoon weer eigenwijs met een zelf gekozen IP adres.

Maar goed, met freetz! en DNSMASQ heb ik hier heel mooi omheen kunnen werken. De reden dat ik vermoed dat 200/200 misschien ook nog wel zou kunnen is dat ik met een paar flinke transfers (50 mbit up en down tegelijk) de CPU nog nieteens in de buurt van de 30% ofzo zie komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 00:28:
Er is idd wel basic ondersteuning om aan nieuwe apparaten een IP en MAC toe te wijzen, maar in mijn ervaring is die functionaliteit "hit or miss" gebleken. Soms overschrijft hij een entry gewoon weer eigenwijs met een zelf gekozen IP adres.
Ik heb de functie nooit gebruikt, maar hij zit er wel. Ik heb het in het verleden opgelost door het handmatig met 1 PC aangesloten in te kloppen in ar7.cfg(of debug.cfg?) deze op te slaan en te rebooten.
Maar goed, met freetz! en DNSMASQ heb ik hier heel mooi omheen kunnen werken. De reden dat ik vermoed dat 200/200 misschien ook nog wel zou kunnen is dat ik met een paar flinke transfers (50 mbit up en down tegelijk) de CPU nog nieteens in de buurt van de 30% ofzo zie komen :).
Welke opties heb je toegevoegd? Ik heb er al een tijd niet meer naar gekeken, maar wil binnenkort eigenlijk openvpn weer eens instellen icm externe registratie voor goedkoop bellen met Spanje via VOIP-phones.
Dit kan natuurlijk zonder freetz, maar als freetz makkelijker gaat icm extra opties hou ik die optie open.
Hier zit de 7390 constant tussen 35-40 % met of zonder news leechen, torrenten, bellen. Ik hecht wat minder waarde aan dat getal.

[ Voor 5% gewijzigd door Loekie op 22-04-2011 00:56 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb 'm met name gebouwd met DNSMASQ, dropbear sshd, vnstat en OpenVPN. Verder wat typische netwerk tools.

Inmiddels draait er 1 OpenVPN instance die een tunnel met de OpenWRT router bij m'n ouders thuis open houdt. Die klappert alleen nogal (er gaat nog niets niet helemaal goed met een connectie of IDLE timeout ergens, nog geen zin gehad er veel verder naar te kijken).

Ook wil ik eerdaags nog een client setup voor mezelf maken zodat ik met netbook (of mss. zelfs Android smartphone?) kan inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

Inmiddels ben ik er, door Asterisk in debug mode te draaien, achter gekomen dat de fritzbox de vertragende factor is, zodra ik bel, en de twee seconde vertraging heb met een intern nummer, zie ik namelijk pas na die twee seconden het verkeer bij Asterisk binnen komen. Iemand enig idee hoe dit komt?

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

MHz schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 00:21:
Inmiddels ben ik er, door Asterisk in debug mode te draaien, achter gekomen dat de fritzbox de vertragende factor is, zodra ik bel, en de twee seconde vertraging heb met een intern nummer, zie ik namelijk pas na die twee seconden het verkeer bij Asterisk binnen komen. Iemand enig idee hoe dit komt?
Misschien dat de Fritz standaard wacht op +/- 10 cijfers in een nummer?
Wellicht kun je met een code na het nummer (hekje oid) dit versnellen... zou de handleiding van de Fritz eens opzoeken als ik jou was.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 14:23
Ik heb een fritzbox 7270 achter een Ziggo modem.
Dit heeft altijd perfect gewerkt.
Sinds een tijd krijg ik geen nummer melding meer te zien.

Nummer melding van Ziggo staat aan en werkt gewoon als ik mijn dect direct aansluit.

Firmware upgrade van de fritzbox heeft geen effect.
Andere functies vand e Fritzbox werken perfect..
Het lijkt er op dat de nummerweergave niet werk...mogelijk een probleem DTMF /FSK
Kan geen optie vinden om dit te veranderen.

iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Voor de 7390 en 7340 bezitters is er een nieuwe Labo of Beta beschikbaar:
AVM-Labor
Ik heb deze icm Freetz een aantal dagen in gebruik en het loopt goed stabiel, ook NAT-refelection of loopback werkt hier weer mee.

@Chak: Al eens geprobeerd de landinstelling te wijzigen van NL naar bijv DU en weer terug?
Ook wordt er op het Duitse forum vaak gerept over het apparaat minimaal 10 minuten kabel en stroomloos te maken en evt met recovery firmware weer helemaal handmatig opnieuw in te stellen.

[ Voor 34% gewijzigd door Loekie op 21-06-2011 12:35 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, thanks voor de tip :D.

Is die labor trouwens DE-only? Qua taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:04:
Hmm, thanks voor de tip :D.

Is die labor trouwens DE-only? Qua taal.
Nope is de normale en-de-it-fr versie, 10-06 was de A-CH versie al ui, maar die werkte niet voor mij. :S
Verder niet schokkend veel beter, wat verbeteringen ipv6 en de loopback doet het weer.
Onlinemonitor pakt het nog steeds niet in router-modus.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
hmm... jammer dat onlinemonitor het nog steeds niet doet. vnstat werkt ook wel grappig, maar is natuurlijk niet zo geintegreerd.

Maar goed, wel een upgrade waard dus. Vooral dat NAT loopback het weer doet zou een groot voordeel zijn.

Ik zit er trouwens ook sterk over te denken eens zo'n Fritz!fon C3 aan te schaffen (hoewel de MT-F me net wat handzamer/minder priegelig lijkt). Heb nu op de werkkamer nog een Gigaset sl1 staan en die werkt niet zo lekker als de fritz!box in ECO DECT staat (wat ik eigenlijk wel wil).

[ Voor 37% gewijzigd door eymey op 21-06-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:35:
hmm... jammer dat onlinemonitor het nog steeds niet doet. vnstat werkt ook wel grappig, maar is natuurlijk niet zo geintegreerd.

Maar goed, wel een upgrade waard dus. Vooral dat NAT loopback het weer doet zou een groot voordeel zijn.

Ik zit er trouwens ook sterk over te denken eens zo'n Fritz!fon C3 aan te schaffen (hoewel de MT-F me net wat handzamer/minder priegelig lijkt). Heb nu op de werkkamer nog een Gigaset sl1 staan en die werkt niet zo lekker als de fritz!box in ECO DECT staat (wat ik eigenlijk wel wil).
Daarom ben ik ook aan de slag gegaan met freetz, openvpn en vnstat en wat kleine tweaks. Je zult trouwens wel de Duitse firmware moeten aangeven en vervolgens de handmatig gedownloade firmware moeten opgeven bij advanced >> override firmware >> en dan naam van bestand aanpassen naar je lokale firmware.
Je image geeft dan wel DE aan, maar EN bleef netjes actief zoals voor upgrade.

C3 mist voor zo ver ik kan zien de audio-jack. Ik heb de MT-D en hoewel handig voelt deze niet kwalitatief goed. Maar ik vergelijk dan met S67H en SL78H van Siemens...
ECO-dect gebruik ik niet, maar lijkt met oudere hardware hit and miss te zijn.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Hebben ze de WOL functie gefixed in die firmware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Loekie:
OK, thanx voor de tip. Of ff wachten tot ze bij Freetz! die source hebben toegevoegd natuurlijk :).

Tsja, het liefst zou ik zien dat AVM ooit nog een fatsoenlijk DHCP- en DNS beheer inbouwt. Dan zou ik in principe geen noodzaak meer hebben om Freetz te draaien. Maar OpenVPN erbij is nu ook wel handig :).

ECO dect werkt met de S68h handset hier goed :). Bij oudere hardware die het niet expliciet ondersteunt is het idd hit or miss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:45:
@Loekie:
OK, thanx voor de tip. Of ff wachten tot ze bij Freetz! die source hebben toegevoegd natuurlijk :).
Ik heb via hun forum contact gehad met de devs over dit probleem en support voor internationale labor inbouwen blijkt lastig, de override zoals hier gebruikt werkt iig.
@Silex: Nooit getest, is ook vaak een van de dingen die ik op een niet always-on PC uitzet.

[ Voor 10% gewijzigd door Loekie op 21-06-2011 17:12 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Ok, ik ga het gewoon testen.

Persoonlijk voor mij een handige optie - remote op de modem, mits nodig server(s) aanzetten etc... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

Bij ons op kantoor hebben we een Fritzbox 7170 (firmware 29.04.82) zit daar een mogelijkheid in om automatisch de dns te flushen of iets dergelijks. Of kan ik ergens instellen om de Fritzbox automatisch te laten rebooten of iets.
Alvast dank

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:58
Ik heb weer problemen met mijn 7270... Ik gebruik op dit moment een UPC modem i.c.m. de 7270, maar sinds de laatste update reset de Fritzbox zichzelf om de haverklap! Ik kan niet goed bijhouden hoe vaak die dat doet, na een reset is de log leeg, maar ik heb gisteren gemerkt dat het elke 1 a 2 uur gebeurt. Heeft iemand hier ook last van? En wat kan ik doen om dit te verhelpen?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Ik heb er geen last van met mijn 7270; heb overigens wel een factory reset uitgevoerd na de update en alles opnieuw ingesteld (half uurtje werk). Misschien dat een optie?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Krypt schreef op maandag 04 juli 2011 @ 08:13:
Ik heb er geen last van met mijn 7270; heb overigens wel een factory reset uitgevoerd na de update en alles opnieuw ingesteld (half uurtje werk). Misschien dat een optie?
Dat heb ik ook gedaan, maar helaas werkte dat niet. Denk dat ik eens ga kijken of ik met Freetz! uit de voeten kan, nog nooit gedaan maar het feit dat je je eigen DNS instellingen toe kan passen spreekt mij sowieso wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Soepstengel schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:34:
[...]

Dat heb ik ook gedaan, maar helaas werkte dat niet. Denk dat ik eens ga kijken of ik met Freetz! uit de voeten kan, nog nooit gedaan maar het feit dat je je eigen DNS instellingen toe kan passen spreekt mij sowieso wel aan.
Zoek bij Freetz niet naar meer stabiliteit, als het niet in de basisfirmware zit, zal ook de daarvan afgeleide firmware niet stabiel zijn.
Meer opties krijg je natuurlijk wel.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Loekie schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:21:
[...]

Zoek bij Freetz niet naar meer stabiliteit, als het niet in de basisfirmware zit, zal ook de daarvan afgeleide firmware niet stabiel zijn.
Meer opties krijg je natuurlijk wel.
Ik heb me inderdaad erg verkeken op Freetz! Ik dacht dus dat Freetz de gehele firmware zou vervangen, maar Freetz is gewoon een aanvulling op de basis firmware.

Inmiddels weer terug bij 04.81, problemen zijn wel verminderd maar nog steeds aanwezig. Ben een beetje klaar met die FritzBox; in het verleden met Telfort ADSL veel gezeik gehad, en nu begin ik weer van voor af aan terwijl er gewoon een kabel modem staat. Heb dit modem toendertijd gekocht omdat ik dacht dat die stabiel zou zijn, en leuke technische snufjes had zoals Wifi-n en DECT ondersteuning. Wifi-n werkt prima, maar DECT heb ik nooit goed aan de praat gekregen.

Er is inmiddels zoveel tijd in gaan zitten dat die hele FritzBox eruit gaat en waarschijnlijk een Cisco Linksys E4200 ga aanschaffen. Aangezien ik nu toch een kabel modem heb staan, heb ik dus geen modem functionaliteit meer nodig, dus die moet prima voldoen, daarnaast verwacht ik ook wel wat meer kwaliteit van Cisco dan van de FritzBox.

Toch allen bedankt voor de hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik moet zeggen dat ik helemaal geen problemen met mijn 7270 heb; gebruik SIP, DECT, Wifi-n, Mediaserver.. en allemaal zonder problemen. Ik heb gisteren nog een extra setje DECT telefoon aangemeld (simpele Motorola baggerdingen) en die werken ook gewoon perfect.

Klote dat je zo veel problemen er mee hebt; misschien is het gewoon een hardware defect of een instabiele voeding (hiermee heb ik veel problemen gehad met Speedtouch modems en Asus APs)

[ Voor 26% gewijzigd door Krypt op 05-07-2011 08:02 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Loekie schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:57:
[...]

Daarom ben ik ook aan de slag gegaan met freetz, openvpn en vnstat en wat kleine tweaks. Je zult trouwens wel de Duitse firmware moeten aangeven en vervolgens de handmatig gedownloade firmware moeten opgeven bij advanced >> override firmware >> en dan naam van bestand aanpassen naar je lokale firmware.
Je image geeft dan wel DE aan, maar EN bleef netjes actief zoals voor upgrade.
@Loekie: Om nog even terug te komen op jouw manier om een Freetz! te bakken met de nieuwe internationale labor: Ik krijg het nog niet voor elkaar :S.

Ik heb in "make menuconfig" de volgende zaken aangepast:
code:
1
2
FREETZ_DL_SOURCE="/home/eymert/src/FRITZ.Box_Fon_WLAN_7390.en-de-es-it-fr.84.05.04-19947.image"
FREETZ_DL_SOURCE_MD5="096290a3f7e298e00d98c6acc1e79360"

Weet niet of dit de juiste opties zijn en of die MD5 wel nodig is maar iig: Ik blijf bij het builden op errors stuiten. Dit was al voor ik op vakantie ging (voor 27 juni) het geval maar nu, na een "svn up" dus nog steeds:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
/home/eymert/src/freetz-trunk/toolchain/build/mips_gcc-4.5.3_uClibc-0.9.31.1/mips-linux-uclibc/bin/../lib/gcc/mips-linux-uclibc/4.5.3/../../../../mips-linux-uclibc/bin/ld: .libs/libgcrypt_la-visibility.o: relocation R_MIPS_26 against `_gcry_strerror' can not be used when making a shared object; recompile with -fPIC
.libs/libgcrypt_la-visibility.o: could not read symbols: Bad value
collect2: ld returned 1 exit status
make[3]: *** [libgcrypt.la] Error 1
make[3]: Leaving directory `/home/eymert/src/freetz-trunk/source/target-mips_uClibc-0.9.31.1/libgcrypt-1.4.6/src'
make[2]: *** [all-recursive] Error 1
make[2]: Leaving directory `/home/eymert/src/freetz-trunk/source/target-mips_uClibc-0.9.31.1/libgcrypt-1.4.6'
make[1]: *** [all] Error 2
make[1]: Leaving directory `/home/eymert/src/freetz-trunk/source/target-mips_uClibc-0.9.31.1/libgcrypt-1.4.6'

ERROR: Build failed.
make: *** [source/target-mips_uClibc-0.9.31.1/libgcrypt-1.4.6/src/.libs/libgcrypt.so.11.6.0] Error 1

Ik heb het gevoel dat dit eigenlijk helemaal niets te maken hoort te hebben met mijn gewijzigde verwijzing. Maar in het verleden was het indien het om een stukke SVN ging meestal binnen enkele dagen gefixt en kon ik alsnog builden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:13:
[...]

@Loekie: Om nog even terug te komen op jouw manier om een Freetz! te bakken met de nieuwe internationale labor: Ik krijg het nog niet voor elkaar :S.

Ik heb in "make menuconfig" de volgende zaken aangepast:
code:
1
2
FREETZ_DL_SOURCE="/home/eymert/src/FRITZ.Box_Fon_WLAN_7390.en-de-es-it-fr.84.05.04-19947.image"
FREETZ_DL_SOURCE_MD5="096290a3f7e298e00d98c6acc1e79360"

Weet niet of dit de juiste opties zijn en of die MD5 wel nodig is maar iig: Ik blijf bij het builden op errors stuiten. Dit was al voor ik op vakantie ging (voor 27 juni) het geval maar nu, na een "svn up" dus nog steeds:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
/home/eymert/src/freetz-trunk/toolchain/build/mips_gcc-4.5.3_uClibc-0.9.31.1/mips-linux-uclibc/bin/../lib/gcc/mips-linux-uclibc/4.5.3/../../../../mips-linux-uclibc/bin/ld: .libs/libgcrypt_la-visibility.o: relocation R_MIPS_26 against `_gcry_strerror' can not be used when making a shared object; recompile with -fPIC
.libs/libgcrypt_la-visibility.o: could not read symbols: Bad value
collect2: ld returned 1 exit status
make[3]: *** [libgcrypt.la] Error 1
make[3]: Leaving directory `/home/eymert/src/freetz-trunk/source/target-mips_uClibc-0.9.31.1/libgcrypt-1.4.6/src'
make[2]: *** [all-recursive] Error 1
make[2]: Leaving directory `/home/eymert/src/freetz-trunk/source/target-mips_uClibc-0.9.31.1/libgcrypt-1.4.6'
make[1]: *** [all] Error 2
make[1]: Leaving directory `/home/eymert/src/freetz-trunk/source/target-mips_uClibc-0.9.31.1/libgcrypt-1.4.6'

ERROR: Build failed.
make: *** [source/target-mips_uClibc-0.9.31.1/libgcrypt-1.4.6/src/.libs/libgcrypt.so.11.6.0] Error 1

Ik heb het gevoel dat dit eigenlijk helemaal niets te maken hoort te hebben met mijn gewijzigde verwijzing. Maar in het verleden was het indien het om een stukke SVN ging meestal binnen enkele dagen gefixt en kon ik alsnog builden.
Ik gebruik freetz-trunk(net als jij) maar dan wel in een VM en gebruik dus de optie om de 7390 te kiezen, firmwarelanguage is DE.
Vervolgens heb ik in de freetz-trunk map het volgende:
dl/fw/<labor-image>
Ik heb geen MD5 aangepast
Daarna kun je de firmware als het goed is bouwen. Die libgcrypt had ik ook door een spelfoutje in bestandsnaam.

*EDIT* Ik heb net even de laatste versie via SVN binnengehaald en gebouwd, werkt ook zonder enig probleem.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb net maar even een clean, distclean en dirclean gedaan en ben gewoon met een 'nieuwe' default config begonnen. Pad naar de internationale labor image wat eenvoudiger gemaakt en dit keer niets met die md5sum gedaan.

En nu werkte het wel prima :D. Thanks dus ;)

En ook ik ben verheugd te melden dat NAT loopback het nu weer prima doet! Scheelt weer een hoop gedoe met interne en externe DNS of URL's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Voor de bezitters van de internationale 7270, er is een nieuwe versie van de firmware beschikbaar via online update via de webif.
New with version 74.05.04:
Internet: New - Child protection with filters for Internetpages and utilities
Internet: New - Support for DS-Lite to connect to IPv4-adresses using native IPv6 access
Internet: automatic setup by the internet provider via TR-069 with added IPv6 support
Internet: IPv6 - new tunneling protocol RFC 5969: IPv6 Rapid Deployment on IPv4 Infrastructures (6rd)
Internet: IPv6 - Workaround: Windows 7 did not accept the same Prefix once it was invalidated without a reboot
Internet: Import of VPN-settings improved
Internet: Added support of VPN-connections to Microsoft TMG-Servers
Internet: improved DynamicDNS-registration
Internet: improved DNSSEC-support

DECT: New ? FRITZ!Fon MT-F now supports English, French, German, Italian and Spanish (depending on the language configured in the FRITZ!Box Webinterface)

DECT: New - DECT repeater function, display RSS-Feeds with included pictures on FRITZ!Fon MT-F
DECT: New - use your own MP3-Ringtone on MT-F
DECT: acceleration of menues and lists, improved handling of the phonebook, caller-lists and answering-machine on MT-F

Telephony: open received faxes and messages from the calls-list
Telephony: added third alarm
Telephony: signaling of missed calls on IP-telehones (MWI)
Telephony: improved fax interop (T.38)

Storage (NAS) : New - Mediaserver and home-network-sharing (smb) can be renamed
Storage (NAS) : New - Mediaserver can be restriced to certain partitions (UPnP-AC)
Storage (NAS) : New - seperate passwords for home-network-sharing and internet
Storage (NAS) : New - remaining free storage space now shown on home-network-clients (smb share announcement)
Storage (NAS) : revamped UPnP-AV Mediaserver 4.0

System: New - import settings from older FRITZ!Box modules (selective)
System: New - display active phone calls or network activity on the FRITZ!Box home-screen.
System: TR-064 - Automated telephony-device setup for FRITZ!App Fon

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Loekie schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:12:
Voor de bezitters van de internationale 7270, er is een nieuwe versie van de firmware beschikbaar via online update via de webif.

[...]
Ik krijg dan:

The firmware update failed:
An unspecified error occurred during the update.

Vervelend is de firmware alleen via online update beschikbaar, althans ik kan geen downloadlink vinden. Heeft iemand anders meer geluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:39

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ow dat lag wel heel voor de hand :$

[update] Mooi, dat werkt. Online storage werkt nu ook weer. Van de bijgewerkte UPnP-server merk ik niet heel veel: mkv'tjes met h264 video werken nog steeds niet op m'n tv, die dat wel ondersteunt. Ook met de N95 nog weinig verbetering.

[ Voor 36% gewijzigd door Fuzzillogic op 22-07-2011 13:05 ]

Verwijderd

Pfff... 74 pagina's gescand en met de zoekfunctie doorzocht, maar niet echt mijn antwoord gevonden. Mijn situatie:

Ik had tot voor kort een Telfort T6 ADSL abo met vast bellen. Daarvoor gebruikte ik een Fritz 7140, wat prima werkte. Omdat ik ook nog een KPN abo heb met bijbehorend nummer heb, was de Fritz ideaal omdat ik hierop ook de telefoonlijn vanuit de splitter kon aansluiten. Ik kreeg dus zowel de telefoontjes vanaf de KPN lijn als de telefoontjes via internet bellen op hetzelfde toestel.

Nu ben ik overgegaan naar een Telfort Internet Plus abo (tot 20 Mbs) met bellen. Ik kreeg een Zyxel modem/router opgestuurd. Op de dag dat het abo gewijzigd werd, werkte internet en bellen niet meer via de Fritz. De Zyxel aangesloten en toen werkte alles. De Zyxel heeft echter één groot nadeel (voor mij) en dat is dat de vaste telefoonlijn er niet op kan worden aangesloten (zoals bij de 7140), dus nu heb ik daarvoor weer een apart toestel nodig.

Ik wil graag de 7140 weer gebruiken, maar krijg het internet/bellen niet aan de praat. De 7140 is wel geschikt voor ADSL2+, maar misschien is het Internet Plus abo VDSL?

Vraag: is het mogelijk de 7140 te gebruiken met Internet Plus?

De Telfort helpdesk biedt geen ondersteuning voor andere modems dan de Zyxel. Ze hebben wel wat instellingen doorgegeven, maar dit kan ik niet 1 op 1 in de 7140 terugvinden. Dit zijn:
Modem: RFC 1483 routing
VPI: 0
VCI: 34
Protocol: enet encap/LLC
Multiplexing: LLC
Encapsulation: AAL5 snap
IP address: DHCP-client/Dynamisch IP

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:53

Arjan A

Cenosillicafoob

Als je je Connection Settings aanpast, kan je toch handmatig al die dingen invullen (settings | Advanced Settings | Internet | Account information)?
Zolang je niet ineens een VDSL-verbinding hebt (wat me sterk lijkt) moet je ook de Fritz-box kunnen gebruiken. 't Is alleen een kwestie om de goede instellingen te achterhalen.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• M66B
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Voor Telfort zijn dit de instellingen:

http://imageshack.us/photo/my-images/831/fritzboxtelfort.png/

Verwijderd

Volgens Telfort is het idd ADSL.
Die instellingen had ik al zo staan voor het T6 abo. Daarmee werkte het niet meer op Internet Plus. Maar ik ga het nog eens proberen. Thx

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Ik heb Freetz onestep geinstalleerd op mn 7270 V2. Helaas na het herstarten blijft de DSL lampje knipperen.
Volgens mij is er nu een recovery nodig?

Wie heeft Freetz onestep geinstalleerd en zo ja hoe hebben jullie het gedaan?

Thx :)

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een FRITZ!Box met DECT toestel de FRITZ!Fon MT-D. Alles lijkt in orde en ik heb opnieuw met het base-station verbonden en registered en dan zegt het apparaat oké.

Echter in het menu van de Telefony monitor zegt staat 'not connected'. Ingaande gesprekken kom normaal door maar ik kan niet uit bellen.
tut tut tut -stop
tut tut tut -stop
een paart keer
één toon en afbreken

Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/4568/fritzfonnotconnected.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Dat heb ik ook met mijn Siemens SL1 Pro toestellen; waarschijnlijk energy saving mode van de dect toestellen. Een oude dect (motorola) staat wel continue "connected" maar is ook aanzienlijk sneller leeg. Maar alle telefoons (4 stuks) doen het perfect; zowel inkomend als uitgaand.

Denk eerder dat het ligt aan "outgoing call" instelling voor dat betreffende toestel.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dect eco is niet aangevinkt dus niet enabled. Outgoing calls staat allemaal goed aangegeven. Ik kan met de pc wel uitgaand bellen en dit gaat toch ook via de FRITZ!Box outgoing calls.

edit:
Het is werkelijk niet te geloven! Ik ben tot vannacht 03:00 bezig geweest en ben nu alweer de hele dag bezig om het in orde te krijgen. Alle instellingen van de FRITZ!Box en DECT-toestel waren goed. Goed, ik keek nog een keer naar VoipBuster, want dit is de outgoiing call. De instellingen daar zijn ook goed en in het account wordt het nummer vermeld. Nu ging ik naar personal information links onder en zag dat je daar een nummer kon invoeren office/home. Ik denk laat ik maar proberen. Ik dacht dat dat het nummer (mijn nummer) zou zijn dat getoond werd als iemand mij belt.

Goed, ik krijg een pincode en voer dat in en gelukkig werd dit goed verwerkt en ik heb nu twee keer met de belastingtelefoon gebeld en het werkt, alleen zijn ze niet beschikbaar. Ik heb er verder geen woorden meer voor dat software zo krakkemikkig in elkaar kan zitten, immers alle gegevens waren en zijn bekend en ingevoerd. En voor al die apparatuur moet je dik en dik betalen.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Die melding not connected in de web-if kun je vergeten, die staat alleen als connected als je een bit-error test op een MT-D/F uitvoert of een gesprek voert.
Wat je te horen krijgt zijn de tonen die weergegeven worden als er een SIP-account niet geladen is en je telefoon geen fallback naar bijvoorbeeld een fixed line heeft. Je krijgt dan deze tonen te horen en daarna gaat je toestel weer naar de begintoestand.

Ik geef zonder meer toe dat de weergave op de webinterface met de laatste firmware-versies krakkemikkig is v.w.b. weergave geregistreerd zijn VOIP.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Loekie, wilde ik ook niet posten idd.

Ook hier doen verschillende DECT toestellen het perfect, terwijl ze ook alleen maar "connected" staan als ze daadwerkelijk een verbinding open hebben (voor een gesprek of het telefoonboek).

VOIP weergave is idd krakkemikkig. Vaak zegt ie dat hij geregistreerd staat, bv. net na het opnieuw opzetten van internetverbinding of een reboot, maar dan blijkt toch dat de eerste verbindingspoging uitgaand niet lukt. De tweede lukt vervolgens.

Overigens, van de week 84.05.05 samen met Freetz geinstalleerd.

Helaas heb ik nog steeds hetzelfde probleem dat ik ook met de labor versie had: Ik heb een SIXXS tunneltje en subnet en die worden op het eerste gezicht prima opgezet. IPV6 werkt. Maar na een paar tot 12 uur stopt ineens al het ipv6 verkeer met door de tunnel heen gaan. In de status van de FB is verder niets vreemds te zien maar alles wat naar IPV6 wil timed gewoon out :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:19:
Overigens, van de week 84.05.05 samen met Freetz geinstalleerd.

Helaas heb ik nog steeds hetzelfde probleem dat ik ook met de labor versie had: Ik heb een SIXXS tunneltje en subnet en die worden op het eerste gezicht prima opgezet. IPV6 werkt. Maar na een paar tot 12 uur stopt ineens al het ipv6 verkeer met door de tunnel heen gaan. In de status van de FB is verder niets vreemds te zien maar alles wat naar IPV6 wil timed gewoon out :{
Raar, ik heb er nu vanilla 84.05.05 op staan en heb dit ook, maar alleen met WIN7. Onze huisserver die op linux draait heeft prima IPv6 http als ook andere verbindingen. De win7 bakken kunnen ook prima pingen en krijgen ook netjes een ip van m'n subnet bij tunnelvroker, maar firefox pakt dan weer geen ipv6. Als ik naar http://test-ipv6.com/ ga krijg ik te zien dat er geen DNS AAAA opgevraagd wordt terwijl mijn browser dat wel aan heeft. Zelfde test op server geeft geen enkel probleem.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb er zowel met Linux als Android als Mac last van (hoewel die laatste sowieso erg quirky lijkt qua wanneer het wel goed gaat, zelfs als ipv6 het op m'n andere apparaten prima doet).

Voor de .05 werkte het altijd prima.

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 02-10-2011 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 22:22
Over de 7390 icm Vdsl van Telfort Vraag is kort en krachtig. Werkt de nieuwe firmware (84.05.05) zonder verdere aanpassingen in combinatie met vdsl. In het verleden (84.04.88) was er een aanpassing dmv script nodig om de zaak aan de praat te gaan te krijgen.AVM kan mij geen antwoord geven;Wie heeft ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Heb je een vraag? Werkt het wel of werkt het niet?
Heb je het zelf al geprobeerd?
Bij AVM zou ik bij een nieuwe release altijd backup maken, altijd nieuwe release met bijbehorende recover downloaden, dan kun je altijd terug naar een bekende werkende situtatie.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 22:22
Loekie schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:01:
Heb je een vraag? Werkt het wel of werkt het niet?
Heb je het zelf al geprobeerd?
Bij AVM zou ik bij een nieuwe release altijd backup maken, altijd nieuwe release met bijbehorende recover downloaden, dan kun je altijd terug naar een bekende werkende situtatie.
Fijn dat je reageert. Niet geprobeerd omdat ik bang ben dat het niet werkt, want...., de "oude" firmware is niet meer te downloaden, ook niet bij AVM. De recover zou moeten werken met de bijbehorende firmware. Dus dat biedt ook geen oplossing. AVM stelt dat de nieuwe firmware nieuwe profielen bevat voor Nederland maar kan niet aangeven wat dit inhoudt. Vandaar mijn vraag over ervaringen.... Natuurlijk is er dat script bestand gemaakt door Telfort maar het is dus helemaal de vraag of dat zomaar geïmporteerd kan worden in de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
DanielAlm schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:40:
[...]

Fijn dat je reageert. Niet geprobeerd omdat ik bang ben dat het niet werkt, want...., de "oude" firmware is niet meer te downloaden, ook niet bij AVM. De recover zou moeten werken met de bijbehorende firmware. Dus dat biedt ook geen oplossing. AVM stelt dat de nieuwe firmware nieuwe profielen bevat voor Nederland maar kan niet aangeven wat dit inhoudt. Vandaar mijn vraag over ervaringen.... Natuurlijk is er dat script bestand gemaakt door Telfort maar het is dus helemaal de vraag of dat zomaar geïmporteerd kan worden in de nieuwe firmware.
Er is altijd wel aan recovery-software te komen, die kun je over elke versie van de overeenkomende box strijken. Ik heb recovery-versies terug tot 54.04.87 en nog een image van .86. Helaas ben ik de recovery van .04 kwijt.
Het script-bestand voor Telfort ken ik niet, maar heb ik ook niet nodig...
Ervaringen zou je evt in het telfort-topic kunnen vragen

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-08-2024
Kan iemand aangeven hoe momenteel de wireless performance is op 2,4 Ghz. band van de fritz 7390?

Ik heb nu een 7270, maar die valt mij erg tegen. Wil deze wel aanschaffen, maar heb er momenteel alleen wat aan als de 2,4 wel goed werkt. Mijn N-adapters draaien alleen op 2,4 helaas.

Ik weet dat het in het begin tegenviel, maar wellicht na een paar firmware upgrades dat het is verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 14:29

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Tja, ik kan je niets vertellen over de 7390, want die heb ik niet! Bij mij werkt de 7270 uitstekend.
Je hebt er waarschijnlijk ook niets aan, als iemand met een 7390 zegt "werkt fantastisch hier", aangezien het helemaal afhankelijk is, van hoe druk het bij JOU in de buurt is op de 2,4 GHz band!
Zowel de 7270 als de 7390 ondersteunen de 5 GHz band (maar jouw N adaptors niet), dus verwacht ik niet, dat je met een 7390 een betere performance zult krijgen. :)

Beam this message up, Scottie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Zie ^^^ Ik heb wel een 7390 en als je nu de 7270 hebt met 2.4 GHz N adapters ga je met de 7390 alleen winnen als je de extra power ook echt nodig hebt(bijv voor fiber, of VDSL2). Ik ben er redelijk tevreden mee, hoewel WLAN de laatste firmwares bij tijd en wijle minder stabiel blijkt en alle aangesloten apparaten op het netwerk even disconnect. Hier heb ik nog geen lijn in kunnen vinden.
Met andere woorden, de 7390 gaat je niet helpen, een overstap op 300N dualband kaartjes daarentegen wel, die werken ook met de 7270 als je die zo instelt.
Mijn ervaring is dat op 5GHz, de 7270 het net zo goed doet als de 7390, alleen heb je single band. M'n vorige router was nl de 7270...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm.... Ik heb zojuist ontdekt waarmee ik de 7390 aan het zweten kan krijgen icm. een 50/50 mbit fiberverbinding :).

Sinds een weekje draai ik mee met een IPV6 pilot van "ISPfabriek" (XMS en Lijbrandt). Echter, aangezien nog niet het hele KPN Wholesale en/of Reggefiber Wholesale netwerk IPV6-ready is werken ze met 6to4 / 6RD.

Het vertalen wat hierbij komt kijken kost blijkbaar nog aardig wat CPU-power! Ik heb sinds een paar dagen bij "XLSHosting" een VPS waar ik ook ipv6 connectiviteit op heb en heb eens een paar FTP-testjes gedaan.

Over IPV4 trek ik de complete 50 mbit upload strak en kost dit de 7390, zelfs met traffic prioritization aan absoluut geen moeite. Probeer ik echter via IPV6 hetzelfde te doen, dan kom ik op upload niet verder dan 30 mbit en dan staat de CPU van de 7390 0 98% sirq (waarvan het grootste deel voor rekening van kdsld ).

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Hopelijk is native IPv6 dan beter

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik gok van wel, er van uit gaande dat het niet alleen maar aan de overstap naar 128 bit adressering ligt ofzo :D

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 22-11-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvvelzen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 19:20
Wat een treurig nieuws... 3 jaar en 3 dagen geleden kwam m'n 7270 binnen... Vandaag kom ik thuis en de stop ligt eruit... Me 7270 is overleden... R.I.P. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11-2023
Voor zover ik weet biedt AVM standaard 5jr garantie, dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvvelzen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 19:20
apexrider schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:09:
Voor zover ik weet biedt AVM standaard 5jr garantie, dus....
ow goed om te weten heb al een 7390 besteld, maar zal er achteraangaan wel handig om een reserve te hebben aangezien we nu zonder telefoon (DECT) zitten :) had nog wel een oude speedtouch liggen om er even ff aan te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Sinds kort ben ik de trotse bezitter van de FritzBox 7390.
Nu heb ik, buiten het nummerweergave probleem wat volgens AVM in de volgende firmware opgelost wordt, nog één uitdaging.
Dect toestellen aansluiten is geen probleem.
Een Dect toestel, draadloos, laten uit-bellen over voip (VoipBuster) is lastiger. Tot nog toe krijg ik het alleen voor elkaar op een vaste lijn (Fon 1/2).
Kan iemand bevestigen of dit kan, dan wel, niet kan?
Met andere woorden, kan een Dect toestel op de FB 7390 uitbellen via Voip?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Natuurlijk kan een Dect toestel uitbellen via Voip :D. Dat is de hele zin van dit apparaat :P.

Heb je wel bij ieder Dect toestel dat je hebt aangemeld aangegeven via welk nummer het standaard uit moet bellen? Je kan je dect toestellen terug vinden bij "telephony"->"telephony devices" of bij "dect"->"cordless telephones"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

eymey schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 12:35:
Natuurlijk kan een Dect toestel uitbellen via Voip :D. Dat is de hele zin van dit apparaat :P.

Heb je wel bij ieder Dect toestel dat je hebt aangemeld aangegeven via welk nummer het standaard uit moet bellen? Je kan je dect toestellen terug vinden bij "telephony"->"telephony devices" of bij "dect"->"cordless telephones"
Ik krijg niet eens de kans om het "Internet Telephone Number" aan te vinken. De enige optie die ik heb is mijn vaste lijn nummer.
Het zelfde Dect toestel dmv een basisstation, bedraad aangesloten op de FB lukte wel.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Kan je niet eens screenshots posten van de instellingen van je Internet Telephone Number, het overzicht van je account(s) daarvoor en die van je dect toestel?

Hier werkt het gewoon. Zodra een internet telephony account enabled en geregistreerd staat kan ik 'm met DECT gewoon kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
@Geert-kun, heb je ook de expert settings aan staan? Uitbellen met de FB7390 via VoipBuster gaat perfect. Ik bel zelf in meeste gevallen (op basis van dialing rules) uit via VoipBuster. Je kunt via de website van VoipBuster zelfs aangeven dat je XS4ALL nummer meegestuurd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Ik heb wat shots gemaakt.
Ben benieuwd wat jullie er over kunnen zeggen.
Zoals je ziet staat er bij Telephone Devices > Outgoing Calls, maar één nummer.
Terwijl er toch twee geregistreerd staan.

http://imgur.com/a/hJM1T#PL8sA

[ Voor 8% gewijzigd door Geurt-kun op 04-12-2011 00:24 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
Ik zie zo snel ook geen reden waarom het andere nummer niet getoond wordt. Als er verder geen tips van anderen komen zou ik de FB resetten naar factory default en alles opnieuw invoeren. Heb je wellicht een import gedaan van een vorig model FB?

Enige verschil wat ik zie met mijn configuratie is dat jij je nummers internationaal hebt staan en een proxy hebt geconfigureerd. Dit lijkt me echter geen verklaring voor het ontbreken van het nummer.
Afbeeldingslocatie: http://img822.imageshack.us/img822/4043/28475672.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad, of aan slechte beschikbaarheid van de VOIP verbinding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Goed idee, misschien ben ik dan ook gelijk van het nummerweergave probleem af.
Nee, ik heb nooit een FB gehad, dus ook niets overgenomen.
Ik laat het weten.

Edit:
Schiet mij maar lek. Ik haal die proxyserver weg, voeg Voipbuster (naam) toe en het werkt gewoon.
Zet ik die proxyserver weer terug, haal Voipbuster (naam) weg en alles blijft werken.
Alleen nummerweergave is nog steeds een issue, maar volgens AVM komt daar in de volgende firmware update een oplossing voor.
Bedankt voor de hulp heren. _/-\o_

[ Voor 53% gewijzigd door Geurt-kun op 04-12-2011 13:21 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia

Mauridia

Nieuwe Firmware versie x4.05.06i voor de 7270, 7340 & 7390...

Hopelijk doet adsl het eindelijk wel goed want met 54.05.05 kreeg ik hem niet werkend met online abbo.
Van armoe toen de 54.04.90i erop gezet die wel goed werkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat zijn er eigenlijk voor issues met nummerweergave? (niet veel van mee gekregen). Hier op de Fritz!box werkt dat, althans met Callvoip (breez) en twee dect toestellen gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb een 7340 en krijg de laatste tijd steeds spooktelefoontjes. Zodra ik opneem wordt er opgehangen, mogelijk computergestuurd. Ik heb al bij de provider aan de bel getrokken maar vraag het hier ook nog even. Wat namelijk merkwaardig is is dat de 'Outgoing caller ID' staat op 'fixed line', terwijl ik die helemaal niet heb maar al het bellen over VOIP gaat via de provider. Dit is wat ik te zien krijg (zichtbare telefoonnummers vervangen door '--'):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Type    Date        Name        Number  Extension                   Outgoing Caller ID  Duration

1   05.12.11 14:27          --          Telephone   Internet:   --                          0:10
2   03.12.11 13:00                      Fixed Line                                      0:00
2   03.12.11 04:00                      Fixed Line                                      0:00
2   03.12.11 03:06                      Fixed Line                                      0:00
3   02.12.11 19:58          --         Telephone    Internet:   --                          0:08
3   02.12.11 18:10          --         Telephone    Internet:   --                          0:01

Type 1 is 'incoming', Type 3 is 'outgoing' en Type 2 is 'missed'. Dus ook als ik opneem wordt het gesprek als 'missed' geregistreerd.

Kan iemand hier chocola van maken? Voorlopig mensen zonder caller-ID geweerd dus ik hoor de telefoontjes niet maar ze lijken door te gaan en verder is dat natuurlijk niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
Hier heb ik ook last van gehad, heb je toevallig een UTP kabel gebruikt om de ADSL/TEL poort van de FB te verbinden met het ISRA punt? Nadat ik de UTP kabel had vervangen door een 2-aderige telefoonkabel was het probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Bedankt voor je snelle reaktie. ISRA punt moest ik even opzoeken, ik neem aan dat je daarmee het plastic verdeelkastje aan de dikke grijze telefoonkabel vanaf de straat bedoelt waar ik vroeger de telefoon op had zitten en nu de splitter waar de kabel naar de Fritzbox uitkomt?

Dat is aangesloten met een gewone tweeaderige kabel. Die zit daar ook al jaren. Eerst had ik een FB 7170 en sinds ongeveer een half jaar de 7340. Nooit ergens last van gehad.

Dus: De dikke (KPN) kabel komt binnen vanaf de straat en voert naar een plastic verdeelpunt. Daarop zit een twee-aderige kabel en die gaat naar mijn xs4all splitter. Vanaf de splitter gaat er een Y-vormige netwerkkabel naar de DSL/TEL ingang van de FB.

Het is goed om te weten dat het waarschijnlijk een intern probleem is, dan is er wat aan te doen. Computergestuurde spookbellers is veel lastiger.

Verdere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia

Mauridia

Ook met de nieuwe firmware versie 54.05.06i voor de 7270v2, werkt Online adsl internet niet, hij geeft aan geen internet en fritzbox weet ook niet wat de oorzaak daarvan is.

Dan maar weer 54.04.90i erop, want die werkt wel goed!

Snap werkelijk niet wat ze bij Fritz gedaan hebben, dat adsl niet meer werkt met de nieuwere firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
theMob schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:07:
Bedankt voor je snelle reaktie. ISRA punt moest ik even opzoeken, ik neem aan dat je daarmee het plastic verdeelkastje aan de dikke grijze telefoonkabel vanaf de straat bedoelt waar ik vroeger de telefoon op had zitten en nu de splitter waar de kabel naar de Fritzbox uitkomt?

Dat is aangesloten met een gewone tweeaderige kabel. Die zit daar ook al jaren. Eerst had ik een FB 7170 en sinds ongeveer een half jaar de 7340. Nooit ergens last van gehad.

Dus: De dikke (KPN) kabel komt binnen vanaf de straat en voert naar een plastic verdeelpunt. Daarop zit een twee-aderige kabel en die gaat naar mijn xs4all splitter. Vanaf de splitter gaat er een Y-vormige netwerkkabel naar de DSL/TEL ingang van de FB.

Het is goed om te weten dat het waarschijnlijk een intern probleem is, dan is er wat aan te doen. Computergestuurde spookbellers is veel lastiger.

Verdere suggesties?
Als je geen vaste lijn meer hebt, dan kun je nog eens proberen de 2-aderige kabel rechtstreeks op de DSL/TEL poort aan te sluiten (dus zonder de splitter). Hier heb je dacht ik wel de RJ11 naar RJ45 adapter voor nodig welke met de 7340 wordt meegeleverd, gebruik dan wel de witte variant. Als je deze adapter niet meer hebt, dan kun je ook de RJ11 connector in de DSL/TEL poort steken maar zorg er dan wel voor dat deze in het midden zit.

[ Voor 10% gewijzigd door apexrider op 06-12-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Dat klinkt niet onlogisch. Ik heb ook een tang voor RJ45 pluggen, maar welke 2 van de 8 mogelijke polen moet ik hebben? Er komt een 'telefoonplug' uit de splitter die met een verloopkabeltje wordt omgezet naar een RJ45 female plug. Eea is echter gesealed dus als ik het openmaak gaat het kapot en het is eigendom van de provider. Daarbij zie ik dat er 4 polen zijn aangesloten op de telefoonplug, dus dat schiet dan nog niet op.

Zal nog wel even Googelen/provideren maar als iemand het antwoord paraat heeft houd ik me aanbevolen.

Nogmaals bedankt. Heel vervelend probleem :(

Edit: Ik was te snel, je had het bericht gewijzigd :-)

Die witte heb ik inderdaad, maar de 2 aderige kabel is een 'gewone' kabel die met schroefjes aan de splitter zit. Enig idee welke polen ik van de telefoonplug moet hebben? Heb ik ook een tang voor (geloof ik). Anyway, we zijn al van 8 naar 4, scheelt behoorlijk :)

[ Voor 21% gewijzigd door theMob op 06-12-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
Bij mijn FritzBox zat een telefoonkabel met 2 RJ45 connectoren waarvan alleen de middelste twee aders bedraad zijn. De ene kant van de kabel kun je rechtstreeks in de DSL/TEL poort van FB stoppen, de andere kun je dan, eventueel met de RJ45 naar RJ11 adapter, op het ISRA punt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

theMob schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:56:
Dat klinkt niet onlogisch. Ik heb ook een tang voor RJ45 pluggen, maar welke 2 van de 8 mogelijke polen moet ik hebben? Er komt een 'telefoonplug' uit de splitter die met een verloopkabeltje wordt omgezet naar een RJ45 female plug. Eea is echter gesealed dus als ik het openmaak gaat het kapot en het is eigendom van de provider. Daarbij zie ik dat er 4 polen zijn aangesloten op de telefoonplug, dus dat schiet dan nog niet op.

Zal nog wel even Googelen/provideren maar als iemand het antwoord paraat heeft houd ik me aanbevolen.

Nogmaals bedankt. Heel vervelend probleem :(

Edit: Ik was te snel, je had het bericht gewijzigd :-)

Die witte heb ik inderdaad, maar de 2 aderige kabel is een 'gewone' kabel die met schroefjes aan de splitter zit. Enig idee welke polen ik van de telefoonplug moet hebben? Heb ik ook een tang voor (geloof ik). Anyway, we zijn al van 8 naar 4, scheelt behoorlijk :)
Schema voor 2-aderig kabeltje RJ45 naar RJ11

NB, het telefoon signaal zit bij een 4 polige plug (RJ11) altijd op de twee middelste pennen, ook wel A en B genoemd.

[ Voor 5% gewijzigd door Geurt-kun op 06-12-2011 21:37 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

eymey schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:09:
Wat zijn er eigenlijk voor issues met nummerweergave? (niet veel van mee gekregen). Hier op de Fritz!box werkt dat, althans met Callvoip (breez) en twee dect toestellen gewoon prima.
Nummerweergave geeft bij mij problemen met de juiste weergave. Dan 10 cijfers, dan niks (onbekend nummer), dan het ene cijfer er tussen uit en dan het andere cijfer. Kortom, geen touw aan vast te knopen.
Zo juist de nieuwe firmware (84.05.06) er op gezet, maar ook dat mocht niet baten.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
apexrider en Geurt-kun bedankt, moet er zo uitkomen. Ik zal nog even laten horen hoe het afloopt.

Gaaf zo'n forum _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
theMob schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:53:
apexrider en Geurt-kun bedankt, moet er zo uitkomen. Ik zal nog even laten horen hoe het afloopt.

Gaaf zo'n forum _/-\o_
Ik heb wel eens spooktelefoontjes bij herstart van m'n FTU van glasvezel die via de Ykabel aan m'n FB zit...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Je zou het 2-aderige kabeltje kunnen proberen.
Ik heb er nog geen last van gehad, maar heb de FB pas 2 weken.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:26

Anthirian

In Trance We Trust

Ik heb ook regelmatig last van spooktelefoontjes. Ik heb de 7270 sinds een maand of twee, tweedehands van een maat overgenomen, en ik merk dat het tegenwoordig erg vaak voorkomt. In het begin had ik er zo'n 6 per dag, over het algemeen 's nachts, maar als ik vandaag in mijn call log kijk heb ik er vijf per minuut (!). Na het installeren van de nieuwe firmware (84.05.06) vanavond leek het eventjes over, maar na een minuut of tien begon het weer. Ik heb er op het moment geen last van, omdat ik de voicemail heb geactiveerd en daar alle onbekende nummers direct naartoe stuur, maar daar vallen ook bedrijven onder die liever geen nummer willen prijsgeven. Omdat de router op de eerste verdieping staat is het ook niet handig om steeds te gaan kijken of de Info-LED knippert. Eigenlijk wil ik dus van de voicemail/call blocking af, maar dat kan alleen als de spooktelefoontjes ophouden.

Ik heb een Telfort InternetPlusBellen abonnement waarbij ik een ZyXEL router kreeg, maar die snapte niets van UPnP en/of Port Forwarding, dus de Fritz!Box gekocht. Omdat ik de FB tweedehands heb gekocht, heb ik helaas geen Y-kabel (meer) en ook mis ik een van de verloopstekkertjes (die ene die van een telefoonlijnplug een ethernetplug maakt). Daarom heb ik de telefoonlijn direct in de ethernetpoort gestopt, in het midden uiteraard. Alle vier de LAN poorten zijn in gebruik, evenals de WLAN functie en de DECT functionaliteit. Ik ben begonnen het gezamenlijke basisstation van de telefoons in de Fon1 poort te zetten. Toen de spooktelefoontjes binnenkwamen heb ik dit veranderd door de vijf telefoons direct aan te sluiten op de FB dmv zijn DECT functie en het andere basisstation uit te schakelen. Dit hielp helaas niet, dus ben ik door de opties gaan spitten. Hieronder de relevante opties die ik aan heb staan:

Telephony Devices > Fixed Line
  • Enable Fixed Line Network (uit) (Ik heb geen vaste KPN lijn meer)
Internet Telephony > Advanced settings
  • Automatic selection of voice coding
  • Country code: 00 31
  • Area code 0 481
  • Use Voice Activation Detection (VAD) (uit)
  • Designate SIP Packets: 0
  • Designate RTP Packets: 0
  • Use additional connection for Internet telephony via DSL (PVC) (uit)
  • Use VLAN for Internet telephony (uit)
  • Fax transmission using T.38 (uit)
DECT > Base Station
  • DECT Enabled
  • DECT Base Station Enabled
  • Reduce DECT Field Strength (uit)
  • DECT Eco (Always Enabled)
  • Permit only secure connections
  • Enable troubleshooting for cordless telephones not compatible with GAP (uit)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Date            Name / Number   Telephony Device    Outgoing Caller ID  Duration (hh:mm)         
07.12.11 00:42  unknown                                                 0:00        
07.12.11 00:42  unknown                                                 0:00        
07.12.11 00:41  unknown                                                 0:00        
07.12.11 00:39  unknown                                                 0:00        
07.12.11 00:38  unknown                                                 0:00

Ik heb al menig uurtje besteed aan het zoeken op Google, maar verder dan de zoektermen Phantom Calls en Ghost Calls kom ik niet. Jammer genoeg levert dat slechts weinig mogelijkheden op. Vandaar dat ik het hier vraag: heeft iemand een idee wat ik fout doe?

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Hmm... Ik dacht dat ik de enige was met dit probleem. Omdat wij niet via VoIP gebeld worden gebruik ik de Fritz!Box niet meer als telefooncentrale / DECT basisstation om deze reden. We staan als eerste op de lijst voor eventuele problemen bij m'n schoonmoeder, dus als de telefoon 's nachts om 2u gaat (dat gebeurde dus regelmatig) schiet je toch wel even onaangenaam wakker. Het is dus ook geen optie om de telefoonfunctie gewoon uit te schakelen tussen zeg 23u en 7u. Helaas heb ik er nooit een oplossing voor gevonden... Misschien toch maar eens een ticket richting de fabrikant maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia

Mauridia

Geurt-kun schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:40:
[...]

Nummerweergave geeft bij mij problemen met de juiste weergave. Dan 10 cijfers, dan niks (onbekend nummer), dan het ene cijfer er tussen uit en dan het andere cijfer. Kortom, geen touw aan vast te knopen.
Zo juist de nieuwe firmware (84.05.06) er op gezet, maar ook dat mocht niet baten.
Het is te gek voor woorden, maar een oplossing is: om meteen na de splitter een nummermelder aan te sluiten en daarachter de telefoonplug van de Y kabel naar de Fritz. Dat werkt prima zowel nummerweergave op de dect's, de nummermelder zelf en in de logboeken van de Fritz.
Als ik de nummermelder er tussen uithaal, dan krijg ik met géén mogelijkheid een correcte nummerweergave.
Ik gebruik uiteraard een nummermelder die autodetectie aan boord heeft voor dtmf en fsk.

De fritzjes 7170 werken wel goed met nummerweergave zonder aparte toeters en bellen ervoor te hoeven schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Omdat het probleem bij meer mensen lijkt voor te komen hier de reactie van de helpdesk:

Geachte heer/mevrouw xxx,
Hartelijk dank voor uw bericht.
Allereerst is het van belang om te controleren of deze gesprekken echt zijn, dan wel zogenaamde spookoproepen zijn.

Indien deze gesprekken echt zijn, vind u ze terug als u inlogt op https://xxx
De gesprekken zullen dan staan bij onbeantwoorde gesprekken onder recente gesprekken.

U kunt aldaar ook de afzender blokkeren. Indien het een anoniem gesprek is, kunt u na het gesprek de beller blokkeren via een telefoon belcode: **351\**\# . De laatste beller zal dan geblokkeerd worden, ook indien de afzender belt met anoniem nummer. Let op, het gesprek moet wel eerst tot stand zijn gekomen, anders blokkeert u per abuis de vorige beller!

Als deze gesprekken daar niet staan, heeft u te maken met spook oproepen. Bij deze oproepen 'denkt' het modem dat er inkomende berichten zijn en zal vervolgens de telefoon doen over gaan.
Deze spookberichten kunnen ontstaan door de volgende oorzaken:

- Een aangesloten apparaat wat PoE (Power over Ethernet) ondersteunt. Bijv een Apple Airport
- Een defect modem
- Een defecte voeding van het modem (zorg dat bij een modem wissel altijd ook de voeding omgewisseld wordt)
- Overbelasting van de stroomgroep / stopcontact
- Een defect telefoontoestel
- Foutieve / verouderde firmware
- Een defecte / verkeerd aangesloten splitter
- Te lange bekabeling (zowel tussen IS/RA en het modem, als van het modem naar het telefoontoestel)
- Verkeerde bekabeling: Probeer af te wisselen met juist wel of niet de Y-kabel. Controleer ook of de kabel tussen IS/RA en MODEM de (meegeleverde) 2-aderige kabel is. 4-aderige kabels kunnen soms problemen geven. In sommige gevallen kan het helpen om de rode en blauwe draad op het ISRA om te wisselen.
- DECT basisstation wat te dicht bij het modem zit.

Indien u reeds van ons een nieuw modem heeft ontvangen is het belangrijk dat u ook de adapter vervangt; zelfs als deze hetzelfde is.

U kunt in de modem aangegeven dat u enkel oproepen wilt ontvangen van het geregistreerde VOIP nummer. Via de onderstaande stappen:

U kunt dit instellen met de volgende handelingen:

- Log in op http://192.168.178.1 of http://fritz.box
- Kies in het menu links voor 'Telephony'
- Kies in het menu links voor 'Telephony Devices'

Is er nog geen Telephony Device aangemaakt dan dient u de volgende stappen eerst uit te voeren:

- Kies rechtsonder 'Configure New Device'
- Kies 'Telephone (with or without answering machine)' en kies Next
- Kies de aansluiting waarop uw telefoontoestel zit aangesloten (bv. FON 1) en kies Next
- Indien de telefoon nu overgaat kiest u YES, indien dit niet het geval is controleer of u de juiste aansluiting heeft gekozen.
- Kies het nummer waarmee u wilt uitbellen en kies Next
- Kies het nummer waarop het toestel moet reageren, kies "Accept calls from the following numbers only:" vink onderaan uw VOIP nummer(s) aan.
- Kies Apply

Indien er (al) een Telephony Device is aangemaakt dan kunt u onderstaande stappen volgen:

- Druk op het icoon van een kladblok rechts van uw telefoon
- Kies voor het tab-blad 'Telephony Device Features'
- Kies 'Telephone' en selecteer bij Incoming Calls "reactie only to the following numbers" vink onderaan uw VOIP nummer(s) aan.

Als u nog vragen heeft, dan hoor ik dat graag van u.
Met vriendelijke groet,
xxx

;w

Het gaat bij mij inderdaad om spookberichten omdat ik ze op de site van de provider niet kan terugvinden.

Soms verlang ik terug naar die tijd dat je op het hoofdkantoor van de PTT een telefoonaansluiting moest aanvragen. Er zat dan zo'n oudere dame die je vorsend opnam en, met kennelijke tegenzin, al je gegevens opnam. Eenmaal buiten was je dolblij dat je door de 'ballotagecommissie' was goedgekeurd. Na drie maanden werkte de aansluiting. En hij blééf werken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een FRITZ!Box Fon ata 1020 met daarnaast een gigaset c450ip.
Hierbij gingen de fritzbox extensies 1 keer over op het moment, dat er met de gigaset een uitgaand gesprek werd opgezet. De fritzbox geeft als nummer van deze oproep 'unknown'. Hiervoor heb ik nooit een oplossing in de fritzbox voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Mauridia schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:24:
[...]

Het is te gek voor woorden, maar een oplossing is: om meteen na de splitter een nummermelder aan te sluiten en daarachter de telefoonplug van de Y kabel naar de Fritz. Dat werkt prima zowel nummerweergave op de dect's, de nummermelder zelf en in de logboeken van de Fritz.
Als ik de nummermelder er tussen uithaal, dan krijg ik met géén mogelijkheid een correcte nummerweergave.
Ik gebruik uiteraard een nummermelder die autodetectie aan boord heeft voor dtmf en fsk.

De fritzjes 7170 werken wel goed met nummerweergave zonder aparte toeters en bellen ervoor te hoeven schakelen.
Wat je zegt, te gek voor woorden. We betalen bijna 500 ouderwetse Hollandse florijnen voor die FB 7390 en dan moeten we een aparte nummermelder kopen om hun probleem op te lossen...
En als ik dan vraag wanneer de oplossende firmware voor deze uitdaging uitkomt, kunnen ze geen antwoord geven. Beetje teleurstellend dit :(
Desondanks, bedankt voor je reactie Mauridia.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork_nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-08-2024
FB 73xx Nummerweergave en telefonie config verlies probleem

Tja, zo heb je al maanden een FB7340 van XS4All in huis, telkens geprobeerd hem in te zetten en telkens gooit hij al mijn VoIP nummers door elkaar en verdwijnen mijn geconfigureerde apparaten. (Meer detail: configured devices verdwijnen, wil ik die aanmaken dan zegt hij dat ik eerst nummers moet configureren maar die staan er nog -> Deadlock !, weer een factory reset :( ) En alle nummers komen gewoon binnen op alle poorten, terwijl ik dat niet wil.

Enige actie buiten standaard config is het omgooien van de regional options voor telefonie naar Duits, dan doet mijn nummerweergave het tenminste ?!?! Ook dit expliciet aan XS4All en AVM meegegeven.

Gesprekken gehad met XS4All helpdesk (wel goed overigens!) en met AVM, uiteindelijk zelfs teruggebeld door AVM en de stellige mening: hardware failure, als configured devices verdwijnen is dat pertinent een hardware failure.

Kortom, met XS4All in conclaaf, RMA van kapotte 7340 werd uiteindelijk een contractverlenging en bij uitpakken blijkt het een nieuwe 7360 te zijn, met maar één analoge poort, zucht !

Nou ja, toch gaaan configureren, alles gaat goed. Verrek, nummerweergave doet het niet. Even regional options weer naar Duits en wat denk je? Hele telefonie config weer verkloot !!!!!!!

Kortom, twee stellingen:
Niet werkende nummerweergave bij mij op te lossen door regional options telephony op Duits
Bij de 73xx serie resulteert dit (misschien alleen bij een iets complexere telefonie config (2 * FON en 3 * VoIP)) in het door elkaar gooien van mijn config.

Ik ben het zat, hou de 7360 maar als reserve, heb gewoon de 7340 met twee FON poorten weer in gebruik, deze werkt prima m.u.v. de nummerweergave :-(

Meer mensen met dit probleem? En mogelijk heb ik iemand op weg geholpen en/of pakt AVM dit alsnog op !

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Zoals ik al zei, ze hebben het probleem van nummerweergave onderkent, echter kunnen ze niet zeggen wanneer de oplossende firmware uitkomt.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Geurt-kun schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:35:
We betalen bijna 500 ouderwetse Hollandse florijnen voor die FB 7390 ...
Wow, dat is bijna 450.000 lire! >:)

Maar even serieus, het spookbellen lijkt nu opgelost, gewoon door het reageren op de 'fixed line' uit te zetten.
Pagina: 1 ... 19 ... 23 Laatste