Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ftp://ftp.avm.de/fritz.bo...r.04.87.recover-image.exe

oops foutje, deze is voor de .87.

http://breukelen.rharmsen.nl/dsl/firmware/

Hier staat dfe .83 firmware, deze link is gekopieerd uit het 7340 topic.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:38:
ftp://ftp.avm.de/fritz.bo...r.04.87.recover-image.exe

oops foutje, deze is voor de .87.

http://breukelen.rharmsen.nl/dsl/firmware/

Hier staat dfe .83 firmware, deze link is gekopieerd uit het 7340 topic.
Bij XS4all staan ook nog een aantal firmware versies:
http://www.xs4all.nl/~helpdesk/firmwares/

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 23 december 2010 @ 01:06:
* Bij mij is NAT loopback nog wél een probleem ontdekte ik vanavond (was met .86 nog niet volgens mij)
Inderdaad, te vroeg gejuigd :( NAT Loopback werk (nog) niet. Ik ga mijn ticked heropenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
eymey schreef op donderdag 23 december 2010 @ 23:46:
@LeGato23: Het is misschien handig om te vertellen wat voor telefonieproblemen je hebt. En wat voor ervaringen met Freetz verwacht je? Belangrijkste om te weten is wellicht dat Freetz! GEEN vervanging biedt voor de standaard functionaliteit van je Fritz!box.

Tenzij je de optie om ook de kernel te vervangen aanvinkt in Freetz! krijg je gewoon precies dezelfde basis-firmware als degene die je al hebt. Er worden alleen packages (en wat gewijzigde settings via patches) aan toegevoegd.
De problemen waren vooral het bellen en niets horen, terwijl de 'andere kant' mij wel kan horen, het soms spontaan verbreken van de verbinding en een soort van vertraging van circa 2 seconden bij het opnemen van de telefoon.

Omdat ik voorheen ook het adsl gedeelte gebruikte, en hiermee de beste en meest stabiele verbinding had met firmware 39.04.34 ben ik hier na wat experimenten met nieuwere firmwares op blijven draaien.

Echter, omdat ik nu het adsl gedeelte niet meer gebruik is een nieuwere firmware wellicht een oplossing voor mijn issues, dus zojuist firmware 39.04.67 geinstalleerd. De gui ziet er ook weer net iets mooier uit!
Ben benieuwd. En nu maar even afwachten of het de komende tijd beter gaat.

Als de Freetz! firmware op dezelfde kernel draait heeft dit nu nog even geen prioriteit voor mij.
Wellicht in de toekomst, voor alle extraatjes en handige opties.

[ Voor 1% gewijzigd door LeGato23 op 27-12-2010 10:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 09:17:
Inderdaad, te vroeg gejuigd :( NAT Loopback werk (nog) niet. Ik ga mijn ticked heropenen.
Nieuwsgierig: hoezo dacht je eerst dat het met de nieuwe firmware wel werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:59
@LeGaTo23: Hmm, de problemen die jij omschrijft had ik alleen als ik de Fritz!box (voorheen een 7270) achter een andere router gebruikte, dus de FB alleen als client.

Voor mij waren overigens de extra opties (en met name "dnsmasq") dus de moeite van het compileren van Freetz waard :). Ik blijf het wel belachelijk vinden dat zulke basale basisfuncties in een router van 200+ euro niet aanwezig zijn, maar goed.

@Almerianus: Misschien moet ik dan ook maar eens een ticket openen bij AVM. Want hun hele port forwarding / NAT verhaal rammelt gewoon aan alle kanten. In div. mailinglists heb ik via wat googlen opgevangen dat AVM die niet als supported 'feature' ziet en er dus ook niets aan gaat doen maar die uitleg accepteer ik niet, aangezien NAT loopback in hun vorige apparaten gewoon prima werkte. Dat in combinatie met het feit dat m'n FTP-server op m'n NAS niet via PASV te benaderen is, vind ik echt kwalijk.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:36:
[...] Nieuwsgierig: hoezo dacht je eerst dat het met de nieuwe firmware wel werkte?
Omdat ik toen ineens wél kon inloggen (was voor de firmupdate niet mogelijk) vanaf mijn LAN op de server in hetzelfde LAN. Echter de meeste functies werken toch niet. Dus ik hoop en verwacht dat AVM hier toch mee aan de slag gaat.

@eymey - Ik heb AVM gemaild dat het onaanvaardbaar is dat ik de servers in mijn eigen netwerk niet kan bereiken. Lijkt mij inderdaad een goed idee als jij (en anderen) hetzelfde probleem aankaarten.. :?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdRandom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 14:25
Loekie schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 23:45:
[...]
Port-forwarding of NAT-Reflection(ook wel loop-back genoemd..)?
Sorry voor de verwarring ;-)

NAT reflection doet het niet meer met de nieuwe firmware. Met de 'fabrieks' firmware (.83?) werkte dat gewoon. Mijn websites etc. zijn dus wel vanaf Internet te benaderen, maar niet vanuit het LAN.

Werkt dat gewoon wel bij jou? Ik heb alle Portfreigaben al weggesmeten en opnieuw aangemaakt, maar dat helpt ook niet. Heeft het zin om een factory reset te doen en ALLE configuratie opnieuw te doen? Mijn upgrade heb ik via de gewone webinterface gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

EdRandom schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:16:
[...]

NAT reflection doet het niet meer met de nieuwe firmware. Met de 'fabrieks' firmware (.83?) werkte dat gewoon. Mijn websites etc. zijn dus wel vanaf Internet te benaderen, maar niet vanuit het LAN.

Werkt dat gewoon wel bij jou? Ik heb alle Portfreigaben al weggesmeten en opnieuw aangemaakt, maar dat helpt ook niet. Heeft het zin om een factory reset te doen en ALLE configuratie opnieuw te doen? Mijn upgrade heb ik via de gewone webinterface gedaan.
Wel vreemd bij mij werkt het met de .86 wel.
Alleen gebeurt het soms dat een applicatie (bijv skype) via UPnP een poort op 80 (HTTP) of 443 (HTTPS) aanvraagt en dat het niet meer werkt. Helaas wordt dit niet in de Fritz weergegeven.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
EdRandom schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:16:
[...]

Zoals gezegd ben ik op dit moment niet op locatie(lang leve familie in Spanje;)), maar ik hoor hier dat het een bug zou zijn. De Duitse .86 is de D evenknie van deze soms aangevuld met bugfixes, het kan best zijn dat een van deze bugfixes een nieuwe ge-opend heeft. Ik heb op dit moment een paar tickets open bij AVM( 1 voor IPv6 en 1 voor WLAN icm android) waarin gevraagd wordt de laatste beta te testen of deze release. Als ik in de loop van volgende week thuis ben zal ik dan even testen.
Ik kan overigens niet zo 1,2,3 iets van NAT vinden in ar7.cfg, zal dat eens onderzoeken...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik ben recent overgestapt naar xs4all only en heb net de fritzbox 7340 geinstalleerd.
Als ik nu ga bellen via xs4all en gebruik wil maken van het ingebouwde dect basisstation heb ik dan een ip dect toestel nodig?

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
justmental schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:26:
Ik ben recent overgestapt naar xs4all only en heb net de fritzbox 7340 geinstalleerd.
Als ik nu ga bellen via xs4all en gebruik wil maken van het ingebouwde dect basisstation heb ik dan een ip dect toestel nodig?
Ik gebruik een 6 jaar oud Panasonic handset icm de 7270. Helaas werkt de weergave van gemiste oproepen niet, maar verder werkt het normaal. De nieuwer IQ-toestellen hebben meer features en zijn ws ook beter ondersteund, maar in principe zou elk niet-antieke DECT handset moeten werken. Gewoon proberen. Worst case moet je de boel ouderwets analoog aansluiten op de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Laatst online: 13-09 12:39

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Hoihoihoi! Ik heb mijn 7390 gister binnengekregen. Wel alles handmatig instellen en wat puzzelen om de Fritz in combinatie met 3CX aan de praat te krijgen (Heb ook al een SPA-3102, maar die doet nu alleen SIP vertaling van mijn oude telefoontoestel), maar binnen een half uur alweer online en na een paar uurtjes pielen de meeste instellingen zoals het zou moeten.
Ik vergeet ook altijd netjes de oude instellingen in het oude modem te noteren... grmbl :P

Wat een machtig apparaat zeg. de .87 fw nu geïnstalleerd en ik vind het goed werken. Toegegeven, het is geen apparaat voor iemand die geen verstand heeft van routeren en internetverbindingen, maar wat kan er veel mee zeg. Binnenkort toch maar eens kijken naar een aantal dect toestelletjes om deze te gaan gebruiken.

Internetsnelheid loopt lekker, zeker met de gigabit verbinding naar het modem toe. Het enige is dat mijn internet snelheid, standaard 16Mbit, al een paar maanden teruggevallen is naar 8Mbit.
Net even gebeld (Heb KPN Internet Extra, eigen modem) en ze geven aan, omdat u een eigen modem heeft, kunnen wij uw lijn niet testen. We kunnen een eigen modem sturen en dan kunnen we meer zien. Kosten: 10,-€ :( Daar koop ik toch niet een eigen modem voor (of dat abbo)?? Ik krijg een beetje de kriebels van providers die willen bepalen wat ik in mijn eigen huis wel en niet doe...

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Fritz!box niet voor mensen die geen verstand hebben van routeren en internetverbindingen?.... Juist wel! Juist voor gevorderde gebruikers biedt hij eigenlijk nog steeds net wat te weinig opties.

Hier wel nog steeds problemen met NAT loopback en het forwarden van portranges (MSN en verbindingen van FTP clients van buitenaf naar m'n server werken matig). Ben al wel bezig met AVM support maar die mailen steeds terug met de meest onzinnige standaard-berichten. Eerdaags maar eens ff Freetz eraf... weer naar stock firmware toe en dan die support reports verzamelen .

Overigens gebruik ik de 7390 inmiddels een dag als router op een 50/50 verbinding van Lijbrandt. WAUW! Eindelijk een router die gewoon geen krimp geeft als je de upload flink aan het benutten bent en ondertussen ook nog wil telefoneren. Het CPU verbruik blijft ook dan nog steeds erg netjes binnen de perken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik de FB7390 als 'base station' wilde instellen lukte dit niet met MS IE. Maar gelukkig met FireFox wel. De FB7170 die XS4All (nog?) niet heeft teruggevorderd is nu repeater en levert draadloos de DLNA via de LAN aansluiting op mijn Samsung LE40A856 TV. Dit maakt de weg vrij naar alle multimedia-apparaten in huis toegankelijk op mijn TV. AVM FRITZ!Mediaserver popte op als default, das mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:34:
Ben al wel bezig met AVM support maar die mailen steeds terug met de meest onzinnige standaard-berichten. Eerdaags maar eens ff Freetz eraf... weer naar stock firmware toe en dan die support reports verzamelen.
Daar heb ik niet zoveel zin in, dus heb ik maar straf berichtje teruggestuurd:

Dag *snip* (AVM Support),

Nee ik ga dit niet voor jullie beschrijven, ik zou niet weten hoe je zoiets
beschrijft? Is mijn werk ook niet.

Natuurlijk weten ze bij AVM wél wat NAT loopback is. Als ze dat niet weten,
weten ze ook niet wat een router is en waar die voor dient.

Ik stel voor dat je jouw leidinggevenden wijst op de link hieronder die ik
je stuurde:
Verwijderd in "Fritz!Box Fon"

Er zijn te veel mensen die problemen met NAT Loopback hebben dat jullie dit
in de verkoopcijfers uiteindelijk wel zullen merken.

In het kort komt het erop neer dat wanneer je serverdiensten op andere pc's
draait, jijzelf - wanneer je ook in dat LAN zit - die diensten niet kunt
opvragen. Welnu dit is onaanvaardbaar en maakt de FB 7390 met name voor
Tweaker onbruikbaar.

Met vriendelijk groet,

Peter Aggenbach - Almere
PS ik verwacht dat e.e.a. bij de volgende firmware update is hesteld, anders
stuur ik mijn FB 7390 als onbruikbaar terug.

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 28-12-2023 17:50 . Reden: Namen verwijderd op verzoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach als ik zin heb maak ik dat rapportje nog wel een keer. Waarschijnlijk gaan ze er toch niet veel aan hebben maar goed.... zij hebben zo ook hun proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ik heb ze ook maar weer aan het werk gezet, ik heb ook ge-update naar .87 en NAT-reflection werkt zeer wispelturig, soms wel(met name na net starten PC) soms ook niet.
Aangezien het een functie is die je ongemerkt best veel gebruikt, heb ik ze er toch maar even op gewezen, evenals de online-monitor trouwens, die werkte perfect tot deze update.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja de online monitor werkte bij mij vóór de update naar .87 niet (werd er ook bij vermeld: Als je WAN gebruikt via poort1, dus zonder dsl, dan werkt het niet). Na .87 werkte de online monitor wel maar de traffic counters nog steeds niet. En de warning is wel weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Vaag, ik gebruik het vziw in zelfde opstelling als jij en had werkende online-monitor(het grafiekje bedoel je toch?) en werkende counter, nu werkt de monitor an sich wel, maar geeft verkeerde snelheden weer en de counter doet het niet. Nu zou dit prima een trade-off kunnen zijn v.w.b. performance - counter,

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdRandom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 14:25
Mijn 7390 International had ook met de nieuwe 84.04.87 International firmware dezelfde ernstige problemen - NAT Reflection / NAT Loopback werkt nog steeds niet! Dit werkte wel in 84.04.83.

AVM Support stuurt tegenwoordig alleen maar standaard-antwoorden - wat een aanfluiting.

Van pure wanhoop vandaag mijn 7390 maar omgeflasht (via ruKernelTool) naar een Duits model, versie 84.04.89. Maar helaas: ook in deze nieuwste Duitse firmware werkt NAT Reflection / NAT Loopback nog steeds niet.

Het is om moedeloos van te worden: een dure router die niet eens een fatsoenlijk werkende NAT basis-functionaliteit biedt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 14:42
Er is inmiddels een nieuwe firmware uit voor de 7340, IPV6 werkt goed bij mij en het schijnt dat het loopback probleem ook is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
dutchguy schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:03:
Er is inmiddels een nieuwe firmware uit voor de 7340, IPV6 werkt goed bij mij en het schijnt dat het loopback probleem ook is verholpen.
Bij de 7390 is NAT-loopback nog steeds een probleem :/

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:54
Ik weet niet precies hoeveel er opensource is van die FB's, maar zou je 't er niet zelf in kunnen hacken?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Same here. Ook nog steeds NAT-loopback failness op de 7390. Evenals forwarden van ranges van poorten, bv. voor passive FTP.

Met de AVM support heb ik het maar opgegeven. Je kan ze rapporten en support files mailen wat je wil. Maar de bottom line is altijd dat het wel aan een probleem bij jou als 'n00b gebruiker' zal liggen en niet bij hun firmware.

@Freeaqingme: Op zich is van alles de source beschikbaar (of zou moeten zijn) aangezien ze GPL code gebruiken. Echter, hun standaard daemons die de web interface functionaliteit koppelen met Linux zijn redelijk beperkt en lastig te doorgronden. Probleem blijft: Je kan het er zelf wel in hacken (zeker met Freetz). Ik heb bv. best redelijk ervaring met IPTABLES firewall/nat constructies.

Maar het is en blijft gewoon belachelijk dat een dergelijk duur apparaat dit soort dingen niet kan en dat de support doet alsof je 1 of ander cheap chinees merk hebt gekocht waar je eigenlijk niet veel van moet verwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 03-02-2011 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Freeaqingme schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 23:25:
Ik weet niet precies hoeveel er opensource is van die FB's, maar zou je 't er niet zelf in kunnen hacken?
DSL en firewall zijn helaas geen open source.
Veel andere delen wel en daar maakt Freetz dan gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Found a new firmware version for your FRITZ!Box.

Version currently available:
84.04.88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm... promising!

'ns kijken of er ergens een changelog los te peuteren is :). Zomaar upgraden gaat hier niet vanwege Freetz :).

@M66B: Idd :). Freetz biedt overigens wel de mogelijkheid om de bestaand firewall functionaliteit te vervangen door een soort bewerkbare firewall met IPTABLES maar daar heb ik tot nu toe nog niet zo nauwkeurig naar gekeken. In theorie moet je daarmee, met de juiste rules, ook NAT loopback kunnen bewerkstelligen.

Binnenkort zal ik daar denk ik wel nader naar gaan kijken, als ik ook een OpenVPN oplossinkje ga inrichten.

edit: Hmmm, niet veel nieuws:
http://www.avm.de/en/Down...ox+Fon+WLAN+7390+Firmware

Alleen een vernieuwing die ik bij de 7340 ook al gezien had.voor DSL stabiliteit. Weinig kans dat men daarin ook stiekem wat andere bugs heeft gefixt omdat ze dat normaal meestal wel duidelijk noemen.

[ Voor 26% gewijzigd door eymey op 03-02-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, het stelt niets voor. Die conclusie mag je wel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:59:
Hmmm... promising!

'ns kijken of er ergens een changelog los te peuteren is :). Zomaar upgraden gaat hier niet vanwege Freetz :).

@M66B: Idd :). Freetz biedt overigens wel de mogelijkheid om de bestaand firewall functionaliteit te vervangen door een soort bewerkbare firewall met IPTABLES maar daar heb ik tot nu toe nog niet zo nauwkeurig naar gekeken. In theorie moet je daarmee, met de juiste rules, ook NAT loopback kunnen bewerkstelligen.

Binnenkort zal ik daar denk ik wel nader naar gaan kijken, als ik ook een OpenVPN oplossinkje ga inrichten.

edit: Hmmm, niet veel nieuws:
http://www.avm.de/en/Down...ox+Fon+WLAN+7390+Firmware

Alleen een vernieuwing die ik bij de 7340 ook al gezien had.voor DSL stabiliteit. Weinig kans dat men daarin ook stiekem wat andere bugs heeft gefixt omdat ze dat normaal meestal wel duidelijk noemen.
Ik zou het niet doen, zie geen directe verbetering, en voor loopback hoef je het ook niet te doen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
De AVM firewall is onderdeel van de DSL daemon en dus niet zo makkelijk uit te schakelen (als je echt wilt, kan het waarschijnlijk wel, als je de DSL verbinding met open source gaat opbouwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de nieuwe firmware heb ik vaker dat mijn wifi verbinding weg valt. Dus ik raad het voorlopig af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
Met recentere versies van de Firmware voor mijn FB 7270 (internationale versie) had ik steeds last van een instabiele lijn (3-10 resyncs per dag; provider Telfort, ex-Tiscali), wat niet fijn is als je net zit te bellen.

De laatste (Duitse) labor versie verbeterde dit probleem out-of-the box niet. Met Freetz is het echter mogelijk een extra menu aan de labor versie toe te voegen (Freetz menu Patches | Patch 2nd VCC). In de laatste Duitse labor versie zit een extra menu voor het instellen van ADSL parameters. Als ik mijn ADSL upload snelheid met dit extra AVM menu (Internet | DSL-Informationen | Störsicherheit) wat omlaag zet, is het probleem vrijwel opgelost, zonder dat dit ten koste gaat van mijn download snelheid.

Een Duitse (labor) firmware kan op een internationale FB worden gezet als je in het Freetz menu Patches bij Enforce firmware_version variable de waarde AVM invult. Als je dit nalaat, dan zal de FB voortdurend rebooten. Misschien minder geschikt voor mensen die wat minder Duits kennen, maar het voordeel is dat je op deze wijze nieuwere (labor) firmwares kunt draaien.

Als je geen ISDN lijn hebt, kun je ook veilig de Annex B firmware file weghalen (wederom menu Patches). De vrijgekomen ruimte kan je dan voor andere leuke dingen gebruiken ... (alleen voor echte Tweakers natuurlijk 8) )

[ Voor 3% gewijzigd door M66B op 04-02-2011 08:37 . Reden: Patch 2nd VCC niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
M66B schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:56:
[...]

De AVM firewall is onderdeel van de DSL daemon en dus niet zo makkelijk uit te schakelen (als je echt wilt, kan het waarschijnlijk wel, als je de DSL verbinding met open source gaat opbouwen).
Mja, toch biedt Freetz hier wel opties voor. Overigens, in dit geval is DSL ook niet zo'n issue aangezien ik hem via de "WAN via LAN1" optie aan een FttH verbinding heb hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15
Ik overweeg de 7390 te kopen, omdat de door KPN geleverde Thomson tg789vn problemen heeft met poorten open zetten en dus op de xbox360 en PS3 NAT problemen heb. Ik heb VDSL (alleen internet, geen telefonie). Is de 7390 dan een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
maikel7 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:46:
Ik overweeg de 7390 te kopen, omdat de door KPN geleverde Thomson tg789vn problemen heeft met poorten open zetten en dus op de xbox360 en PS3 NAT problemen heb. Ik heb VDSL (alleen internet, geen telefonie). Is de 7390 dan een goed alternatief?
Ik game niet, maar kan een goed alternatief zijn als je bijv ook voip gebruikt(geen IPB van KPN).
Overigens zijn er ook veel goedkopere apparaten die je online laten gamen. Bij familie met een TG789 hebben ze geen probleem sinds de laatste update meer. Firmware eindigt met U geloof ik, hierna UPNP opnieuw inschakelen levert netjes type 2 NAT op.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Gebruikt iemand de USB-poort op z'n 7340 wel eens? Waar de 7170 nog USB-hubs ondersteunde geeft de 7340 helemaal geen reactie op het insteken van een (unpowered) USB-hub. Ook ingeplugde USB-sticks werken dan logischerwijs niet. Dat wordt dus helaas geen printer en 2 1/2" USB-harddisk tegelijk aansluiten. Beetje jammer, want ik had gehoopt dat de 7340 meer zou kunnen dan de 7170 op dat vlak...

[ Voor 0% gewijzigd door Parody op 14-02-2011 21:35 . Reden: Ik kan niet tikken... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 15:00
Had op de 7170 bij mijn ouders problemen met het bellen (via internet bij XS4ALL). Bij het draaien van een nummer hoorde je het toestel het nummer draaien en vervolgens kreeg je gewoon de kiestoon te horen. Vervolgens contact opgenomen met de helpdesk en deze gaven aan dat ik de beta firmware moest installeren. Deze hebben ze vervolgens naar mij opgestuurd en heb ik vervolgens ingeladen. Het telefoonprobleem is nu opgelost echter is de webinterface zeer instabiel. Vaak laad de openingspagina na het inloggen maar half en lijkt de webserver te crashen. Vervolgens doet na 1 a 2 minuten de hele FritzBox een reset waardoor het internet en ook de telefonie eruit klapt. Zijn er meer mensen met deze ervaring in combinatie met de beta firmware? Ik wordt zo langzamerhand een beetje moe van deze ellende. Internetbellen heeft vanaf het begin nooit goed gefunctioneerd en nu zit ik dus met een webinterface die praktisch onbruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Simpel het stroom onderbreken of even een keer gebeld worden is voldoende om het kiestoonprobleem op te lossen.
Ik heb het ook een keertje ervaren, maar nadat ik het stroom even van mijn Fritzbox 7170 af heb gehaald heb ik nu al maandenlang geen last meer van gehad. Ik draai overigens nog steeds firmware 58.04.82 welke stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 15:00
Voor mij was dat enkel voldoende om het op korte termijn op te lossen. Daarna keerde het probleem vaak al na een week weer terug. Hopelijk gaat AVM op korte termijn met een oplossing voor deze ellende komen. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om gewoon een werkend product te leveren waarmee je kan bellen en internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:41
captain007 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 20:21:
Had op de 7170 bij mijn ouders problemen met het bellen (via internet bij XS4ALL). Bij het draaien van een nummer hoorde je het toestel het nummer draaien en vervolgens kreeg je gewoon de kiestoon te horen. Vervolgens contact opgenomen met de helpdesk en deze gaven aan dat ik de beta firmware moest installeren. Deze hebben ze vervolgens naar mij opgestuurd en heb ik vervolgens ingeladen. Het telefoonprobleem is nu opgelost echter is de webinterface zeer instabiel. Vaak laad de openingspagina na het inloggen maar half en lijkt de webserver te crashen. Vervolgens doet na 1 a 2 minuten de hele FritzBox een reset waardoor het internet en ook de telefonie eruit klapt. Zijn er meer mensen met deze ervaring in combinatie met de beta firmware? Ik wordt zo langzamerhand een beetje moe van deze ellende. Internetbellen heeft vanaf het begin nooit goed gefunctioneerd en nu zit ik dus met een webinterface die praktisch onbruikbaar is.
Ik had dit probleem ook, na wat heen en weer gebel en gemail kon ik (ondanks een start abbo) toch een 7340 krijgen. Die draait nu, tot op heden geen problemen ondervonden. Fijne extra functies (gigabit, DECT basis station etc) maar bovenal, deze firmware is gewoon in orde, al kom ik soms nog wat duitse teksten tegen.
Ik was blij dat ze me toch dit modem wilden leveren.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:31
Ik zit hier met een 7270, een iphone en twee iphone apps waarlangs je via wifi/fritz zou moeten kunnen bellen. Randvoorwaarde is wel dat de iphone hiervoor kan verbinden als wifi foon met de Fritz. Browsen etc over wifi met de iphone via de fritz wifi gaat prima. Echter; het wifi bellen met de fritz!apps wil niet lukken. Lijkt dat de huidige firmware (54.04.81) dit niet ondersteunt. Nu is er nieuwere firmware (54.04.88) die dit wel lijkt te ondersteunen. Echter, de fritz draait verder zonder problemen dus is even de vraag of de '.88' firmware ook degelijk is.
Iemand suggesties?

BTW. Het betreft hier een V2 fritzbox 7270 internationaal, iphone 3gs ios 4.2.1 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:42
Vreemd: op de FTP-site van AVM vind ik geen firmware voor een internationale 7270 V2??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
AtRi schreef op zondag 13 februari 2011 @ 00:02:
Vreemd: op de FTP-site van AVM vind ik geen firmware voor een internationale 7270 V2??
Ik denk dat het echt Duits is ... maar wel de laatste versie Afbeeldingslocatie: http://content.screencast.com/users/djb902/folders/Jing/media/d54dddd3-cce8-403f-839b-5aa2336db600/00000266.png of via deze url

[ Voor 5% gewijzigd door swiebert op 13-02-2011 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Volgens mij is die dus niet voor de internationale versie. De Duitse ondersteunt ws alleen ISDN (van horen zeggen).

Edit: maar je hebt wel echt een V2? Via marktplaats gekocht ofzo? Als je op die ftp-server kijkt zie je voor de V2 alleen Duitse firmware versies. :?

[ Voor 40% gewijzigd door AtRi op 13-02-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
AtRi schreef op zondag 13 februari 2011 @ 10:24:
Volgens mij is die dus niet voor de internationale versie. De Duitse ondersteunt ws alleen ISDN (van horen zeggen).

Edit: maar je hebt wel echt een V2? Via marktplaats gekocht ofzo? Als je op die ftp-server kijkt zie je voor de V2 alleen Duitse firmware versies. :?
Weet ik niet en wordt niet verder uitgelegd op de website van AVM. Ik zie voor de v2 versie van de Fritzbox nog maar 1 versie Firmware op de FTP server staan. Verder nada niks. Ik ga AVM maar eens vragen.
BTW heb ik versie 2? Volgens mij wel want het serienummer van mijn Fritzie luidt x464.307.
Zie onderstaande plaat voor versie en leeftijdsinformatie (of deze link natuurlijk)

Afbeeldingslocatie: http://content.screencast.com/users/djb902/folders/Jing/media/73f3f6f8-a2b9-4917-9523-0f25ab1e3486/00000267.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
swiebert schreef op zondag 13 februari 2011 @ 10:44:
Weet ik niet en wordt niet verder uitgelegd op de website van AVM. Ik zie voor de v2 versie van de Fritzbox nog maar 1 versie Firmware op de FTP server staan. Verder nada niks. Ik ga AVM maar eens vragen.
BTW heb ik versie 2? Volgens mij wel want het serienummer van mijn Fritzie luidt x464.307.
Zie onderstaande plaat voor versie en leeftijdsinformatie (of deze link natuurlijk)

[afbeelding]
De international versie = technisch gelijk aan de V2 Duitse versie. Alleen verschillende parameters in de firmware ingebakken voor gebruik in bijv Nederland.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:10

ericplan

5180 Wp PV

swiebert schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 23:36:
Ik zit hier met een 7270, een iphone en twee iphone apps waarlangs je via wifi/fritz zou moeten kunnen bellen. Randvoorwaarde is wel dat de iphone hiervoor kan verbinden als wifi foon met de Fritz. Browsen etc over wifi met de iphone via de fritz wifi gaat prima. Echter; het wifi bellen met de fritz!apps wil niet lukken. Lijkt dat de huidige firmware (54.04.81) dit niet ondersteunt. Nu is er nieuwere firmware (54.04.88) die dit wel lijkt te ondersteunen. Echter, de fritz draait verder zonder problemen dus is even de vraag of de '.88' firmware ook degelijk is.
Iemand suggesties?

BTW. Het betreft hier een V2 fritzbox 7270 internationaal, iphone 3gs ios 4.2.1 .
Ik heb de Fritz app (Labor) precies één dag op m'n Iphone 4 gehad en toen er weer af gehaald, omdat na een nacht m'n batterij spontaan helemaal leeg was. Het werkte overigens wel op m'n duitse Annex B 7270 (voormalig ISDN) met meest recente firmware.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Parody schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:32:
Gebruikt iemand de USB-poort op z'n 7340 wel eens? Waar de 7170 nog USB-hubs ondersteunde geeft de 7340 helemaal geen reactie op het insteken van een (unpowered) USB-hub. Ook ingeplugde USB-sticks werken dan logischerwijs niet. Dat wordt dus helaas geen printer en 2 1/2" USB-harddisk tegelijk aansluiten. Beetje jammer, want ik had gehoopt dat de 7340 meer zou kunnen dan de 7170 op dat vlak...
Als ik het goed heb, staat bij m'n ouders een 7340 (van XS4ALL) en daar heb ik een 10-poorts powered USB-hub op aan de praat gekregen. Ik had op een gegeven moment de beschikking over de printer, scanner, externe USB-harddisk (een Western Digital Passport) en USB-stick. Ik denk dat ik zelfs met wat moeite een (USB) keyboard en muis aan de praat zou hebben gekregen met de Fritz-app. Maar echt handig vond ik het niet werken (je moest elk apparaat met de hand activeren, alleen de harddisk ging automatisch).
Waarschijnlijk ligt het bij jou dus aan je unpowered hub.

Sowieso zou ik aan raden een hub met voeding te gebruiken als je er een 2 1/2" harddisk aanhangt (ongeacht of het een pc of router is). Die reserveren meestal de volle 500mA die een USB-poort kan leveren.

Overigens deed ik dit in een poging om voor m'n vader z'n laptop vrijwel helemaal draadloos te krijgen, zodat hij op z'n werkplek alleen nog maar een monitor en voeding aan hoefde te sluiten en de rest via wifi liep. Leuk concept, en misschien met een iets verdere uitwerking (lees: geavanceerdere cliënt applicatie) wel bruikbaar.

swiebert schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 23:36:
Iemand suggesties?

Ik heb dit geprobeerd met mijn Android telefoon, en na wat gehannes met aanmelden (zowel in de Android app zelf als op de project pagina van de app is geen handleiding hierover te vinden...) werkte het. Als ik nu bij m'n ouders kom, heb ik via mijn gsm de beschikking over hun vaste lijn, kan ik via de interne telefoonnummers gebeld worden en eventueel gesprekken opnemen (dat laatste heb ik uitstaan). Je moet dan uiteraard wel in bereik van de router zijn.

Ik zit zelf nog met een klein probleempje bij m'n ouders met deze router. Hij werkt geloof ik verder helemaal goed (ik hoor m'n vader tenminste niet klagen over het wegvallen van internet of de telefoon), maar de USB-stick in de router wordt maar moeizaam gevonden door de pc's in het lokale netwerk.

De oorzaak is voor mij bekend en weinig nieuws, namelijk het ontbreken van een werkgroep waarin deze share zich bevind. Windows7 vindt het al niet leuk om een share te koppelen buiten z'n eigen werkgroep, maar als de werkgroep helemaal ontbreekt, wordt het een kleine uitdaging.

De enige manier waarop deze share benaderd kan worden is door via de verkenner rechtstreek op IP-adres de share aan te spreken. Dit gaat meestal goed, maar soms "vergeet" Windows7 spontaan de share en heb ik weer een klagende vader dat hij hem niet meer kan vinden in de verkenner of TotalCommander. Nu is hij absoluut geen nitwit op het gebied van ICT en lukt het hem uiteindelijk ook wel weer de share te benaderen, maar handig is het niet.

Nu heb ik al de hele config van de router door gespit opzoek naar een veld waar ik de werkgroep in kan stellen, maar deze lijkt in de webGui niet beschikbaar te zijn. Is dit op een andere manier wel mogelijk? Als ik naar de opensource firmware kijkt, lijkt dit gewoon Linux te zijn, dus de share wordt via Samba gedeeld, en Samba ondersteund gewoon werkgroepen. Ik vind het persoonlijk nogal vreemd als dit niet zou kunnen, zelfs de simpelste NAS heeft nog werkgroep instellingen, dus waarom een geavanceerde router als deze niet?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-03 22:36
Via mijn 7270 (org. Duitse versie voorzien van Intern. firmware en verder prima werkend op analoge lijn), is het probleemloos bellen/gebeld worden via voipbuster met de aangemelde dect telefoons. (heb een 08578 nummer)

Nu heb ik sinds gisteren via een van de lanpoorten een stel Grandstream GXP 2020 telefoons aangesloten. (Volgende week moet de nummerportering een feit zijn vanaf mijn ISDN lijn) De 2020 toestellen zijn reeds ingesteld op Voipbuster en ik kan er mee bellen. :)

Echter wanneer ik naar mijn voipbusternummer bel (via de nog aanwezige isdn lijn) gaan alleen de aangesloten dect telefoons over: de 2020 toestellen reageren niet.
Zet ik in de 7270 nu voipbuster op disable (voor de dect toestellen) en ik bel naar mijn voipbusternummer, dan krijg ik in gesprek. :(

Wat zie ik over het hoofd ? (Wat instellingen betreft) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Je kan maar op 1 plaats te gelijk ingelogd zijn via SIP, bij Voipbuster. Dus niet in de 7270 en in de Grandstream tegelijkertijd.
Heb je wel aangegeven dat het ip-telefoons zijn toen je ze instelde in de 7270?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
Heb het nu zo ver dat de GS2020 wel overgaat.(en de dects dus niet vanwege de genoemde dubbele aanmelding) Echter er gaat maar 1 over en dat schijnt willekeurig te zijn.
Ik heb er 2 in serie staan en elk toestel heeft dus zijn eigen aanmelding (dat zal het probleem ook wel zijn) DAT heeft niets meer met de Fritz te maken. Als iemand daar ook nog een oplossing voor weet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Als je 2 IP-telefoons aansluit zal Voipbuster nog steeds vinden dat je op 2 plaatsen bent ingelogd. Dus zal er maar 1 over gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties Brants
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:07
Je kan de GS2020 ook als voip telefoons aanmelden op de Fritz!box en dan dus alleen de Fritz!box laten verbinden met voipbuster. Dan zou het allemaal moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
AtRi, eigenlijk hoort het vervolg niet meer bij Fritz thuis, maar ik waag een shot: Volgens Budgetphone kan ik op meerdere plaatsen gelijktijdig ingelogd zijn en gaan alle aangemelde telefoons over. Als dat zo is, hoef ik geen moeilijke toeren uit te halen: bel alleen uit met voipbuster !

Ties Brants, ik zal eens uitzoeken hoe dit zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties Brants
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:07
Bij het toevoegen van een nieuw "device" kiezen voor "Lan/WLan (IP telephony)" bij interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
Ik heb de bedoelde optie gevonden. Er is nu echter een ander probleem: De Grandstream detecteert het voipbusteraccount in de Fritzbox en neemt de inlognaam en wachtwoord automatisch over. Wil ik nu echter in de 2020 de gebruikersnaam en wachtwoord wijzigen dan accepteert ie wel de nieuwe gebruikersnaam (620), maar weigert het nieuwe wachtwoord vast te houden, zelf als dit identiek is aan het wachtwoord van voipbuster.
Er blijft een leeg veld, wat ik ook probeer.

Hoe los ik dat op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Heb je op je Fritz!box wel een wachtwoord ingesteld voor je IP-telefoon? Dit klinkt namelijk als hetzelfde probleem wat ik eerst met de Fritz!FON app op m'n android toestel had. Die kreeg ik ook maar niet aangemeld en nergens werd ik erop gewezen dat ik per telefoon een pincode moest instellen op de Fritz!box...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
De Fritzbox ziet de 2020 niet. Ik maak een nieuw telefonieapp. aan op de Fritz, de naam is "620" ik voer b.v. als ww 12345 in en ga dan niet verder. Ik stel de 2020 in met als sip: fritz.box en ww 12345 en bevestig. Daarna bij de Fritz op verder en dan gaat de Fritz zoeken. Echter wil ie de 2020 niet vinden. (Zelfs niet na een factory reset van de 2020) Of moet ik misschien eerst de 7270 ook naar fabrieksinstellingen restten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was de ingebouwde packet trace (Wireshark compatible) pagina al bekend?

http://fritz.box/html/capture.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 09:27
Ik heb een probleem met mijn 7170, die ik alleen als modem gebruik voor een Xs4all DSL verbinding. Ik heb geen line sync meer, maar ik kan nog wel in de interface op fritz.box komen. Verder blijven alle ledjes voortdurend knipperen.
Ik heb hem al een paar keer gerestart, maar dit veranderd niets. Ook heb ik gezocht wat dat knipperen kan betekenen, het enige wat ik kan vinden is dat hij dat doet als de firmware geupdate wordt, maar dat heb ik niet recent gedaan.

Vanavond ga ik hem proberen te updaten naar 58.04.82 (nu staat er 58.04.76 op) en met een ander modem testen of het aan mijn lijn ligt. Iemand nog suggesties wat ik nog kan proberen voor ik contact opneem met Xs4all om hem terug te sturen?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Heb ik ook wel eens meegemaakt. Ik had toen een enkelbreuk en bediende mijn Fritzbox op afstand toen het gebeurde: linesync viel weg en bij controle op locatie bleken alle lampjes gelijktijdig te knipperen. Even stroomloos maken was toen voldoende. Daarna het probleem nooit weer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

En voor de 7340 is er weer een firmware update beschikbaar via de webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 09:27
Joen schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:58:
Heb ik ook wel eens meegemaakt. Ik had toen een enkelbreuk en bediende mijn Fritzbox op afstand toen het gebeurde: linesync viel weg en bij controle op locatie bleken alle lampjes gelijktijdig te knipperen. Even stroomloos maken was toen voldoende. Daarna het probleem nooit weer gezien.
Ik heb naar aanleiding van jouw post het toch nog geprobeerd met de stekker eruit te trekken en tot mijn verbazing deed alles het weer als vanouds. Had niet verwacht dat dat verschil maakt met resetten vanuit de webinterface. Dus het geleende modem kan ongebruikt terug en de update heb ik ook nog niet nodig gehad.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:53

Arjan A

Cenosillicafoob

Tuut-Tuut schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:52:
En voor de 7340 is er weer een firmware update beschikbaar via de webinterface.
New Features :
- manual tweaking of DSL settings now possible with Annex A
- System: Wizard changes; Support for XS4ALL's announced IPTV Services
- USB: added option to activate 3G-fallback for XS4ALL configuration
Een kleine update dus, waarvan het meest op verzoek van XS4All.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Laatst online: 12-09 15:37
Ik zit met een vraag en wil even weten of hier mensen zijn die iets soortgelijks gedaan hebben.

De situatie is als volgt: ik heb een 7170 modem hier thuis en m'n ouders hebben ook een 7170 (we hebben beiden een static IP). Nu wil ik dus m.b.v. VOIP gaan bellen tussen onze twee modems, zonder tussenkomst van een SIP provider. Ik weet dat externe VOIP clients zich kunnen aanmelden op de Fritz door de optie reg_from_outside aan te zetten.

Nu heb ik dus m'n ouders' modem als client aangemeld op mijn modem en deze een intern nummer (621) gegeven. Ik kan nu met mijn huistelefoon **621 bellen en dan gaat de telefoon bij m'n ouders ook over. Zij nemen op en ik hoor dat er opgenomen wordt, maar dan is er stilte. Er wordt dus geen spraak heen en weer gestuurd.
Als zij mij proberen te bellen (*121# **620) gaat er niets over en horen zij ook geen kiestoon.

Mis ik nu misschien nog een instelling, of zou dit moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Mottebelke schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 20:37:
Ik zit met een vraag en wil even weten of hier mensen zijn die iets soortgelijks gedaan hebben.

De situatie is als volgt: ik heb een 7170 modem hier thuis en m'n ouders hebben ook een 7170 (we hebben beiden een static IP). Nu wil ik dus m.b.v. VOIP gaan bellen tussen onze twee modems, zonder tussenkomst van een SIP provider. Ik weet dat externe VOIP clients zich kunnen aanmelden op de Fritz door de optie reg_from_outside aan te zetten.

Nu heb ik dus m'n ouders' modem als client aangemeld op mijn modem en deze een intern nummer (621) gegeven. Ik kan nu met mijn huistelefoon **621 bellen en dan gaat de telefoon bij m'n ouders ook over. Zij nemen op en ik hoor dat er opgenomen wordt, maar dan is er stilte. Er wordt dus geen spraak heen en weer gestuurd.
Als zij mij proberen te bellen (*121# **620) gaat er niets over en horen zij ook geen kiestoon.

Mis ik nu misschien nog een instelling, of zou dit moeten werken?
Mijn halve familie zit belt ook met Voip, maar dat is allemaal XS4ALL zowieso, en alle xs4all voip gebruikers bellen elkaar gratis.
Dat is een stuk makkelijker lijkt me, waarom wil je dit op deze manier configureren?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 27-08 13:55
Volgens mij is dat altijd een probleem geweest met reg_from_outside; het audio probleem.

Wat je beter zou kunnen doen is SIP bellen via IP direct. Als het goed is moet de Fritz dit wel aankunnen.
Als je in beide modems dyndns oid insteld dan kan je via je telefoonboek een entry aanmaken dat ie naar sip:<username>@ouders.dyndns.org / <username>@mijzelf.dyndns.org belt.

(Ik moet wel schuldig blijven wat je bij <username> moet invullen; zover ik gelezen heb de username van een SIP account wat instelt staat in de Fritz.)

Vervolgens maak je een quickdial aan in de phonebook naar sip:username@ouders.dyndns.org. Men drukken het quickdial nummer in het hij zou moeten bellen.

Met de Fritz heb ik het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar zo had ik het wel draaien met tussen 2 speedtouch WL780 modems. Daar kon ik gewoon naar WL780@dyndns bellen en gingen de telefoons over. Zal vanavond eens kijken of ik het ook met de fritz kan doen.

[edit]
Heb het even getest met mijn telefoon over 3G. Username is inderdaad de ingevulde username van een van je geregistreerde SIP accounts. Ik heb net via Direct IP naar mijn fax gebeld. Merk wel dat niet alle usernames werken; ik had een dummy account aangemaakt, maar die werkt niet. Een ander account (waar een dash in zit) werkt ook niet. Mijn hoofdaccount werkt wel weer.

[ Voor 16% gewijzigd door Krypt op 03-03-2011 08:32 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Mistraller schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 01:13:
Mijn halve familie zit belt ook met Voip, maar dat is allemaal XS4ALL zowieso, en alle xs4all voip gebruikers bellen elkaar gratis.
Dat is een stuk makkelijker lijkt me, waarom wil je dit op deze manier configureren?
Wij bellen nu inderdaad ook via XS4All, maar ik las gisteren dat ze vanaf april €2,50 per 085 nummer per maand gaan rekenen. Dus geen gratis nummers meer.
En omdat we dit eigenlijk alleen gebruiken om met elkaar te bellen wil ik eigenlijk niet 2x€2,50 gaan betalen. Vandaar dat ik opzoek ben naar een andere oplossing.
Krypt schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 07:42:
Wat je beter zou kunnen doen is SIP bellen via IP direct. Als het goed is moet de Fritz dit wel aankunnen.
Als je in beide modems dyndns oid insteld dan kan je via je telefoonboek een entry aanmaken dat ie naar sip:<username>@ouders.dyndns.org / <username>@mijzelf.dyndns.org belt.

(Ik moet wel schuldig blijven wat je bij <username> moet invullen; zover ik gelezen heb de username van een SIP account wat instelt staat in de Fritz.)
Wanneer je zegt de username van een SIP account, wat bedoel je precies? Is dat nog steeds de username van een externe SIP provider? Of kan ik gewoon een lokaal SIP account aanmaken?

[ Voor 35% gewijzigd door Mottebelke op 03-03-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik weet dus niet of een dummy account werkt; ik heb het net bij mij getest maar die deed het niet, maar een andere non-dummy account werkte ook niet (maar daar zat weer een dash in en ik weet niet of dat uitmaakt).

Desnoods meldt je je aan op sipgate.com (dat is een gratis provider) of voxalot basic. Dan heb je tenminste een geldige geregistreerd SIP account. Dan kun ze bellen naar je sip uri: <username eigen voxalot/sipgate>@jezelf.dyndns.org.

Ik heb een voipbuster account geregistreerd op mijn Fritz (2x zelfs; 1 outbound & 1 inbound). En als ik naar <voipbusteruser>@mijnip belde via SIP (Android 2.3.2 G1) kreeg ik mijn fax aan de lijn, zoals het hoorde.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Ok, ik zal eens wat gaan proberen vanavond. Bedankt voor de suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ben ik toch benieuwd (moet me echt nog eens verdiepen in de geavanceerdere functies van SIP): Als je een voipbuster account registreert op de Fritz!box en vervolgens naar <voipbusteruser>@mijnip belt, hoe / via welke weg vindt de lookup hiervan dan plaats?

Of moet hiervoor dus ook de reg_from_outside aan staan en luistert er vervolgens een SIP daemon op het externe IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Reg_from_outside is bij de Fritz alleen zodat je met een SIP client, van buitenaf, aan kan melden op de Fritz. Je Fritz is dan PBX om het zo maar te zeggen. Dat heeft weinig met bellen te maken, enkel met aanmelden.

Lookup gaat gewoon via DNS en eigenlijk hetzelfde principe als HTTP.
HTTP:
tweakers.net -> DNS geeft IP terug van de server die geregistreerd staat op tweakers.net -> machine stuurt een verzoek om pagina op te vagen waarbij de host-header "tweakers.net" is -> server kent de "tweakers.net" virtual host en stuurt de juiste pagina terug.

SIP:
testuser@sip.voipbuster.com -> DNS geeft IP terug van SIP server -> machine/telefoon/ATA stuurt een verzoek om te bellen waarbij de "host-header" (diegene die ik wil bellen) de username is -> server kent de username en stuurt je door naar juiste persoon.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Goed, dat snap ik allemaal :). Maar dat is naar mijn mening niet wat jij omschreef :).

Jij omschreeft dat je met je Fritzbox als client gewoon registreert op de SIP server van voipbuster en dat je dan met <voipbuster-userid>@<jouw-eigen-ip-thuis> ook geadresseerd kan worden. Nu zeg je gewoon (en dat lijkt me logisch) <voipbuster-userid>@sip.voipbuster.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Was een voorbeeldje met sip.voipbuster.com hoe de lookup werkt.

Je SIP device reageert eigenlijk hetzelfde als een PBX server. Je doet gewoon een request naar een ipadres (evt. via hostname) met als inhoud een invite naar een username (zie hier onder het kopje sip)
Alleen moet je Fritzbox wel dat username kunnen matchen aan een telefoon (via SIP account), vandaar dat je een SIP account moet aanmaken. Dit is bij elk device blijkbaar anders want bij een Speedtouch 780WL is de username altijd "780WL".

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Mottebelke schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 10:13:
[...]

Wij bellen nu inderdaad ook via XS4All, maar ik las gisteren dat ze vanaf april €2,50 per 085 nummer per maand gaan rekenen. Dus geen gratis nummers meer.
En omdat we dit eigenlijk alleen gebruiken om met elkaar te bellen wil ik eigenlijk niet 2x€2,50 gaan betalen. Vandaar dat ik opzoek ben naar een andere oplossing.
Ah, duidelijk. Bij ons heeft iedereen zijn lokale netnummer meegenomen naar xs4all voip. En daar bel je dus onderling ook gratis mee.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm... ik heb nieuwe bevindingen rond het probleem dat "NAT loopback" (of NAT reflection) niet werkt op de Fritz!box 7390!

Alsmede ook een ander probleem dat ik heb (portranges die ik forward, zoals voor passive ftp of MSN, worden niet doorgestuurd :S. Single port forwards wel).

Omdat ik het toch niet kan uitstaan dat dit apparaat deze twee dingen niet gewoon kan doen en omdat AVM support niet veel meer doet dan eerst vragen om de support dumps (op zich wel terecht) heb ik vanavond maar eens Freetz! van de box af gedonderd en terug naar factory defaults gegaan met een officiele AVM firmware.

Eerst alles weer ingericht en ingesteld en vervolgens maar weer opnieuw testen. Helaas: Nog steeds geen NAT loopback (portranges lijken het nu wel beter te doen, iig voor MSN. Had niemand online om ook ff een FTP sessie naar mij op te zetten.

Maar goed, vervolgens heb ik op http://<ipadresvanbox>/html/support.html een diagnostic dump gemaakt en wilde ik ook wat packet traces maken.

En nu komt het: Terwijl de packet trace van de "internet" interface loopt, werkt NAT loopback ook ineens :S 8)7 . Stopt de packet trace, dan stopt ook de NAT loopback weer.

Dit klinkt haast als een probleem in de switch configuratie of evt. wat firewall rules. In ieder geval lijkt het tijdelijk opgelost als de fysieke netwerk interface in "promiscuous mode" gaat om de packet trace te doen......

Dit alles overigens met LAN poort 1 als de WAN poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Recentelijk heb ik een FRITZ!Box Fon WLAN 7050 op de kop getikt, deze heb ik geconfigureerd met een Telfort ADSL verbinding. Zowel internet als telefonie werken.
Echter af en toe valt de internetverbinding weg, als ik de FRITZ!Box dan reset is de verbinding weer hersteld.

Iemand hier ervaring mee of een idee waar dit aan ligt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Wat staat er in de logs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-08 18:30
Weet iemand hoe ik een FritzBox 7170 in bridgemode kan zetten? Er komt 1 apparaat achter te hangen dat direct het externe IP binnen moet krijgen.

Om verbinding te maken moet de Fritz zich authenticeren naar de ADSL centrale toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Weet niet of je hier iets uit kunt opmaken ?

23.03.11 15:33:59 Internet connection established successfully. IP address: xx.xxx.xxx.xx, DNS servers: 195.241.77.55 and 195.241.77.58, Gateway: 82.170.113.254

23.03.11 15:33:53 DSL is available (DSL synchronization exists with 18018/949 kbit/s).

23.03.11 15:33:38 DSL synchronization starting (training).

23.03.11 15:33:19 Internet connection cleared.

23.03.11 15:33:19 DSL not responding (no DSL synchronization).

23.03.11 13:28:51 Internet connection established successfully. IP address: xx.xxx.xxx.xx, DNS servers: 195.241.77.55 and 195.241.77.58, Gateway: 82.170.113.254

23.03.11 13:28:47 DSL is available (DSL synchronization exists with 18011/964 kbit/s).

23.03.11 13:28:32 DSL synchronization starting (training).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ MVC

Zo te zien heb je last van een klapperende lijn. Controleer je bekabeling tussen IS/RA en modem.
Plaats je modem zo dicht mogelijk bij het is/ra.

Als het modem nu nog blijft klapperen, dan staat je profiel (zeer waarschijnlijk) te hoog ingesteld bij je ISP.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
OK13 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:01:
Weet iemand hoe ik een FritzBox 7170 in bridgemode kan zetten? Er komt 1 apparaat achter te hangen dat direct het externe IP binnen moet krijgen.

Om verbinding te maken moet de Fritz zich authenticeren naar de ADSL centrale toe.
Ik heb even zitten zoeken, maar volgens mij kan dat helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
OK13 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:01:

Henk007 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:27:
[...]

Ik heb even zitten zoeken, maar volgens mij kan dat helaas niet.
Volgens mij kan het wel degelijk.
Ik heb er zelf geen ervaring mee (omdat ik het zelf niet nodig heb), maar volgens mij moet je dan je instellingen zo hebben als in het 2e screenshot hier onder.

Fritzbox 7170

Fritzbox 7170

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Ik zie anders nergens de optie om het WAN IP adres aan een LAN station te geven of om NAT uit te schakelen. Ook geen DMZ optie, zoals je dat ook wel een tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
Hmm, daar was ik al bang voor ja. Ik heb van alles geprobeerd maar kom helaas tot dezelfde conclusie. Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 18:14
Onder Advanced settings -> Internet ->Permit access kun je een nieuwe forward aanmaken.
Bij "Port forwarding enabled for" kies je voor "Exposed host". (En bij computer de juiste computer ;-) )

Disclaimertje: Ik weet niet of die computer het externe IP-adres krijgt. Misschien worden alleen alle poorten geforward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
Dat ga ik proberen. Ik zal laten weten of het gelukt is.
Daarna natuurlijk ook NAT nog even uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:07
Zit met het volgende probleem:
Mijn ouders hebben een UPC alles in 1 pakket waarbij ik de telefonie op de analoge ingang van de Fritzbox 7050 heb geprikt. Deze heeft op de S0 bus een Siemens ISDN Gigaset centrale aangesloten. Na wat priegelwerk, draait dit nu goed, alleen de nummerweergave (CLIP) krijg ik niet aan de praat. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Veel VoIP-apparatuur die ook een analoge aanvoersignaal aan kunnen laten het nummerweergavesignaal verloren gaan door dat op basis van de eerste keer overgaan geschakeld wordt tussen VoIP en PSTN, echter het nummerweergave signaal bij de techniek in Nederland (DTMF) wordt al meegestuurd voor de eerste keer overgaan en daarna niet meer. Ik geloof dat dat bij de oosterburen FSK wordt gebruikt op het landelijke PSTN telefonienetwerk en dat daar het nummerweergavesignaal in ene later stadium mee wordt gezonden.

Ik denk dat hier vast wel mensen zijn die me kunnen aanvullen of verbeteren, want ik ken niet 100% het volledige verhaal. :P Mijn punt is dat je het probleem niet zomaar kunt fixen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb van de week ook te maken gehad met UPC Nummerweergave kwestie. M'n ouders hadden voor in hun nieuwe huis een Siemens E495 gigaset gekocht (los basisstation voor in de meterkast bij het UPC modem).

Nou lijkt deze set netjes een set voor de NL markt te zijn, maar UPC gebruikt dus FSK nummerweergave (voor zover ik begrijp net als bijna heel Europa, behalve KPN op hun analoge netwerk, daar wordt DTMF gebruikt).

In ieder geval: M'n ouders hebben dus ook geen nummerweergave. Maar toen ik de UPC site erop nasloeg (waar ik er dus ook achter kwam dat zij FSK gebruiken), meende ik ook op te vangen dat het bij UPC standaard uit staat en het ergens in de €1,xx per maand kost om nummerweergave aan te zetten.... 8)7. Ik weet dus ook niet zeker voor welke methode hun Gigaset set nu geschikt is want ik weet dus ook niet zeker of het bij UPC normaliter zou moeten werken.

Wellicht wat off-topic tov. een Fritz!box maar goed, ik weet dus zelf ook niet goed wat door de Fritz!box op de analoge poort wordt ondersteund.

Ik meen wel gezien te hebben dat, toen ik een tijdje een Experiabox had waar VOIP van Tweak!Fiber op was ingeregeld, dat ik nummerweergave tussen die box en de analoge poort op de Fritz!box heb zien werken. Maar helemaal zeker weten doe ik dat dus niet. En ik weet ook niet welk systeem die boxen doorgeven (je zou zeggen dat ze DTMF doen omdat het allemaal van KPN is en KPN denk ik niet hun trouwe PSTN-gebruikers met geschikte apparatuur middels InternetPlusBellen opscheept met een situatie zonder nummerweergave).

@Tyson69: Als het goed is kan je 'telefonie devices' in de Fritz!box ook onderling laten bellen. Je zou met een VOIP client eens een extra 'softwarematig' telephony devices in de Fritz!box kunnen opzetten en dan van daaruit eens naar een toestel achter de S0 bus bellen. Kijken of je dan iig wel 'intern' een nummer te zien krijgt :). Weet je iig of het 'binnen' de fritz!box wel werkt, los van UPC.

[ Voor 26% gewijzigd door eymey op 28-03-2011 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op maandag 28 maart 2011 @ 00:22:
Nou lijkt deze set netjes een set voor de NL markt te zijn, maar UPC gebruikt dus FSK nummerweergave (voor zover ik begrijp net als bijna heel Europa, behalve KPN op hun analoge netwerk, daar wordt DTMF gebruikt).
Bijna elke kabel/fiberboer doet aan FSK, als er een apparaat van KPN in het spel is, zal dit DTMF zijn.
In ieder geval: M'n ouders hebben dus ook geen nummerweergave. Maar toen ik de UPC site erop nasloeg (waar ik er dus ook achter kwam dat zij FSK gebruiken), meende ik ook op te vangen dat het bij UPC standaard uit staat en het ergens in de €1,xx per maand kost om nummerweergave aan te zetten.... 8)7. Ik weet dus ook niet zeker voor welke methode hun Gigaset set nu geschikt is want ik weet dus ook niet zeker of het bij UPC normaliter zou moeten werken.
De basissen van de gigaset zijvoor beide geschikt, dit is iig voor de IP-range het geval(S450, C475, C470, S675). Het zou voor Siemens ook te duur/ingewikkeld worden om hun productlijn op te delen in NL en rest of world.
Wellicht wat off-topic tov. een Fritz!box maar goed, ik weet dus zelf ook niet goed wat door de Fritz!box op de analoge poort wordt ondersteund.
Voor zover ik heb kunnen vaststellen: beide
Ik meen wel gezien te hebben dat, toen ik een tijdje een Experiabox had waar VOIP van Tweak!Fiber op was ingeregeld, dat ik nummerweergave tussen die box en de analoge poort op de Fritz!box heb zien werken. Maar helemaal zeker weten doe ik dat dus niet. En ik weet ook niet welk systeem die boxen doorgeven (je zou zeggen dat ze DTMF doen omdat het allemaal van KPN is en KPN denk ik niet hun trouwe PSTN-gebruikers met geschikte apparatuur middels InternetPlusBellen opscheept met een situatie zonder nummerweergave).

@Tyson69: Als het goed is kan je 'telefonie devices' in de Fritz!box ook onderling laten bellen. Je zou met een VOIP client eens een extra 'softwarematig' telephony devices in de Fritz!box kunnen opzetten en dan van daaruit eens naar een toestel achter de S0 bus bellen. Kijken of je dan iig wel 'intern' een nummer te zien krijgt :). Weet je iig of het 'binnen' de fritz!box wel werkt, los van UPC.
ISDN-apparatuur op de S0-bus heb ik echter nooit geprobeerd, mag echter aannemen dat het daar ook werkt. De verschillen tussen PSTN en ISDN zijn ook weer niet zo groot.
Tyson69 kan als het goed is vanaf de FB ook een ringtest doen, die geeft ook info door.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Loekie schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:43:

[...]

De basissen van de gigaset zijvoor beide geschikt, dit is iig voor de IP-range het geval(S450, C475, C470, S675). Het zou voor Siemens ook te duur/ingewikkeld worden om hun productlijn op te delen in NL en rest of world.
Helaas.... voor veel Siemens modellen doet Siemens dit dus wel :(. Zoek maar eens bij verschillende webshops naar bv. de E495 of een IP serie (bij de A580ip bv.).

Heel vaak wordt over de "internationale" of de "Nederlandse" versie gesproken..... waarbij de NL versie vaak ook een stuk duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:48:
[...]

Helaas.... voor veel Siemens modellen doet Siemens dit dus wel :(. Zoek maar eens bij verschillende webshops naar bv. de E495 of een IP serie (bij de A580ip bv.).

Heel vaak wordt over de "internationale" of de "Nederlandse" versie gesproken..... waarbij de NL versie vaak ook een stuk duurder is.
Ik heb er 2 op een PSTN en een ISDN(via een qutrovox) getest ook internationale versies en die functioneerden met DTMF. In dit geval de S450 en C475 IP versies.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
http://www.voipshop.nl/pr...p-dect-internationaal.htm

http://www.voipshop.nl/pr...ct-nederlandse-versie.htm

Hier heb je dus bv. zo'n gigaset waarin onderscheid wordt gemaakt.

En tegenwoordig is dat dus blijkbaar heel erg van belang en afhankelijk van de vraag of je het gaat gebruiken met KPN aansluitingen/apparatuur of met VOIP aanbieders waarbij je van te voren niet weet wat voor ATA ze erbij leveren, of bv. Ziggo of UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ik ken de verschillen, met name in prijs. Maar bij testen nr-herkenning bij ouders via PSTN en ISDN van KPN was er geen enkel probleem, als in, het werkte gewoon.
Als je geen risico wil nemen voor KPN neem je dan dus een NL-model, het wordt dus ook verkocht als compatibel met KPN. Bij een kabelboer is het FSK en dus kun je uitwijken naar internationaal model.

EDIT: Zie trouwens net dat nr-herkenning bij Tweak Fiber uit staat, hoop niet dat het een extra dienst is.

[ Voor 13% gewijzigd door Loekie op 28-03-2011 15:38 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja de vraag is dus: Ondersteunt een NL-model zowel FSK als DTMF, of in dat geval alleen DTMF?

Ik kan me uit m'n Tweak periode herinneren dat je het aan kon zetten middels een dial code (ook permanent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:49:
Mja de vraag is dus: Ondersteunt een NL-model zowel FSK als DTMF, of in dat geval alleen DTMF?

Ik kan me uit m'n Tweak periode herinneren dat je het aan kon zetten middels een dial code (ook permanent).
Zou dat bij de leverancier danwel fabrikant navragen, mijn ervaringen met internationale modellen uit de IP-reeks zeggen van wel, maar of dat te extrapoleren is naar andere modellen...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:42

mvh

State Governor

Edit: net heb ik BoB weer aangezet en nu lijkt het wel te werken... nu heb ik een ander probleem maar dan is eerst wat research nodig.
Edit 2: ik kan er niets over vinden op het internet dus ik stel toch maar hier mijn vraag:
We hebben een DECT basisstation (Gigaset) met twee handsets, en nog een oudere (analoge) telefoon, die gewoon doorverbonden is. Deze werkte altijd nog prima met de router van Solcon. Nu ik de Fritz heb aangesloten werkt deze telefoon niet meer. Hij gaat wel over, maar er wordt geen geluid overgedragen.

Oorspronkelijke post:
Sinds kort heb ik mijn 7270 werkend onder Solcon. Nu loop ik echter tegen twee problemen aan:
- een van onze DECT handsets maakt soms geen geluid bij gebeld worden, maar dat kan aan de handset liggen
- busy-on-busy werkt niet naar behoren

Het tweede is met name problematisch. We hebben één telefoonnummer, dat oorspronkelijk zowel bij Fon 1 als 2 stond ingesteld. Busy-on-busy had ik ook aan staan, omdat je anders hoort dat er ingebeld wordt terwijl je aan de telefoon bent. Met name mijn moeder kan daar erg slecht tegen :), die wil het lopend gesprek dan meteen afbreken.

Wat is nu het geval:
- Als de lijn bezet is en er wordt gebeld, dan krijg ik ruis op de telefoon. Dit is zo luid dat er niets anders meer te horen is.
- De andere partij hoort ons nog wel.
- De inkomende beller krijgt gewoon te horen dat het nummer bezet is.

Ook nadat deze inkomende oproep neerlegt, dat heb ik zelf getest door met twee telefoons naar huis te bellen, blijft de ruis aanwezig. Bovendien zegt de inkomende beller stemmen te horen, maar dit kan de bezet-boodschap zijn geweest

Zet ik busy-on-busy uit, dan is het probleem niet aanwezig. De inkomende beller hoort ook niet dat de lijn bezet is. Voor hem lijkt het dan alsof er niet wordt opgenomen. Ook horen 'wij' dan weer een piepje ten teken dat er ingebeld wordt, en dat wilde ik nu juist kwijt.

offtopic:
Ik weet welke datum het is, maar het probleem is al van gisteren :). Ik ben dus serieus.

[ Voor 15% gewijzigd door mvh op 01-04-2011 19:41 ]

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 21:49
Sinds ik televisie van XS4all heb (medio maart) is m'n draadloze verbinding waardeloos. Voorheen altijd 16 a 17 Mbps, vanaf het moment dat iptv geinstalleerd is, is de draadloze verbinding tussen de 7340 en m'n Macbook afwisselend helemaal dood, zeer traag, en af en toe ook normale snelheid.

Iemand dezelfde ervaring? Of nog beter, iemand een idee waar het aan ligt? XS4all zelf komt er nog niet uit, kennelijk hebben ze het nog niet helemaal in de vingers.

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

Pagina: 1 ... 18 ... 23 Laatste