Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:48:
Heb het nu op 54 mbit gezet en kijken voor hoe lang dat goed gaat. Heb weer even in het log gekeken:

26.10.10 18:26:32 No WLAN device registered any more: Reducing power consumption (5 GHz).
26.10.10 18:26:30 WLAN device registered (2,4 GHz). Name: Lenovo-PC, IP address: 192.168.1.21, MAC address: 00:00:00:00:00:00, throughput: 54 MBit/s.
26.10.10 18:26:30 WLAN device registered (2,4 GHz). Name: B-PC, IP address: 192.168.1.23, MAC address: 11:11:11:11:11:11, throughput: 54 MBit/s.
26.10.10 18:26:25 WLAN device registered: Reactivating WLAN at full power (2,4 GHz).
26.10.10 18:26:25 No WLAN device registered any more: Reducing power consumption (2,4 GHz).
26.10.10 18:26:12 WLAN device deregistered (2,4 GHz). Name: Lenovo-PC, MAC address: 00:00:00:00:00:00.
26.10.10 18:26:12 WLAN device deregistered (2,4 GHz). Name: B-PC, MAC address: 11:11:11:11:11:11.
26.10.10 18:23:50 WLAN device registered (2,4 GHz). Name: Lenovo-PC, IP address: 192.168.1.21, MAC address: 00:00:00:00:00:00, throughput: 130 MBit/s.
26.10.10 18:21:00 WLAN device registered (2,4 GHz). Name: B-PC, IP address: 192.168.1.23, MAC address: 11:11:11:11:11:11, throughput: 130 MBit/s.
26.10.10 18:20:55 WLAN device registered: Reactivating WLAN at full power (2,4 GHz).
26.10.10 18:18:08 No WLAN device registered any more: Reducing power consumption (2,4 GHz).

Eerst lijkt hij dus alle devices te deregistreren (eraf kicken), vervolgens reducing power consumption en dan even later alles weer te activeren en wlan devices te registreren (op zelfde snelheid, maar hierboven heb ik hem even op 54mbit gezet).
Lijkt me een firmware probleem, want nightservice of besparingsmodus staat bij mij uit. Heb het een paar keer per dag, maar in de avond valt het ook andere gebruikers op (lees irritant vinden :P)
vziw ben je niet de enige, op IP-phoneforum klagen ze hier en daar ook over met name chipsets van 5100 en 5300 van Intel. De laatste firmware zou voor sommige mensen een verbetering brengen, ik zit om andere redenen dan jij ook te wachten op die firmware. Maar heel snel zal die nog niet komen vanwege andere bugjes m.b.t faxen e.d....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ties Brants schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 01:06:
[...]

Hoewel de 2e lijnshelpdesk van AVM mij niet wil geloven ben ik er van overtuigd dat dit een probleem is in de nieuwste firmware. Bij mij is het ook zo dat het vinkje na een reset ook weer verdwijnt. De optie zelf werkt wel, maar het is alleen onmogelijk er iets aan te veranderen met de nieuwste frimwareversie. Wat ik uiteindelijk heb gedaan is terug gaan naar de vorige firmwareversie. Daar zo veel mogelijk instellen en dus ook die keep alive optie. En dan vervolgens naar de nieuwste versie gaan. Dan blijft het bij mij wel werken. Alleen heb ik het idee dat je vooral niks op het tabblad waar deze optie ook staat moet veranderen. Want dan krijg je inderdaad de problemen die jij ook beschijft.
Helaas loop ik vandaag (26-okt-2010) ook tegen dit probleem aan, sterker nog, ik vink het 'keep alive.......' aan en log uit. Na zelfs al 5 minuten bel ik naar het voip nummer... niet bereikbaar.
Ik log in op de fritz!box, ga naar 'telephony' en dan 'advanced' en wat schets mijn verbazing?!?!
Het vinkje voor 'keep port forwarding alive.....' is verdwenen !!!!!
Ook verdwijnt dit na een soft/hard reboot van de Fritzbox.

Dus het ding gereset, alles met de hand ingesteld (niet vanuit een export bestand) en probleem is er nog steeds, al leek het vinkje er langer te staan (maar dat zit vast tussen mijn oren...)

Ook iemand anders had een bericht geplaatst dat het een combinatie is van de Fritzbox en/met bepaalde routers.Dit kan ik bevestigen, achter mijn Netgear WNDR3700 werkte de Fritzbox gewoon (geen idee of die forwarding toen aan stond of niet), maar achter mijn huidige TP-LINK wnr1043nd werkt de Fritzbox niet goed.
Nu even tijdelijk opgelost met een Asterisk wmware installatie en de fritzbox als sip-client daarop aangemeld, maar niet echt handig. :(

Hopelijk komt AVM met een oplossing/firmware update hiervoor..... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Welke firmware versie draaien jullie eigenlijk allemaal?

Heb zelf de 99.04.85-18221 (beta) van de AVM website nog draaien, maar er is op onderstaande link nog een nieuwere firmware te vinden en wel 99.04.86-18404: http://www.xs4all.nl/~helpdesk/firmwares/Fritzbox%207340/
Het is helaas (ook bij XS4all) niet bekend wat de changelog is, schijnt dat AVM daar nogal slecht in is.

Het lijkt er echter sterk op dat AVM vrij weinig tijd steekt in de firmware van de 7340.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 7390 lijkt voorlopig stabiel op alleen 54mbit wifi te draaien. Dan koop ik hem nou juist om N te gebruiken, werkt hij niet stabiel:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:02:
Mijn 7390 lijkt voorlopig stabiel op alleen 54mbit wifi te draaien. Dan koop ik hem nou juist om N te gebruiken, werkt hij niet stabiel:S
Da's dus work-around, je kunt met deze gegevens een ticket bij AVM aanmaken. Maak alvast een support bestand aan via volgende link:
http://fritz.box/html/support.html en mail via deze pagina
support
Als je een beetje uitgebreid bent kunnen ze het een en ander reproduceren en hopelijk fixen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 10:55
Heb je VDSL via xs4all?
Ik heb hier nl Ziggo en daarmee heb ik geen groen bolletje bij DSL, wel bij internet.
Eerder met de 7270 via telfort, was DSL en internet groen...
Heb dus omgekeerd en zelfde als topic starter: groen bolletje bij DSL en grijs bij internet. Dit op een ADSL-lijn.
Bij de vorige formware waren beide bolletjes netjes groen. Zal dus wel een aanpassing in de firmware zijn geweest. In elk geval werkt 't prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:36:
[...]

Da's dus work-around, je kunt met deze gegevens een ticket bij AVM aanmaken. Maak alvast een support bestand aan via volgende link:
http://fritz.box/html/support.html en mail via deze pagina
support
Als je een beetje uitgebreid bent kunnen ze het een en ander reproduceren en hopelijk fixen.
Ik neem mijn woorden terug. Ik word nog steeds af en toe van het wifi netwerk afgegooid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties Brants
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:07
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:01:
[...]
Hopelijk komt AVM met een oplossing/firmware update hiervoor..... _/-\o_
Zoals ik al eerder aangaf gelooft de 2e lijnshelpdesk dus niet dat het probleem bestaat. Dus als je wilt dat ze het gaan verhelpen moet je het probleem ook even aankaarten bij AVM. Wellicht dat als er meer mensen over klagen dat ze dan in ieder geval geloven dat het probleem bestaat.
Je zou er mij een plezier mee doen om het probleem ook aan te kaarten, al was het maar om AVM te laten zien dat het probleem echt bestaat.

Punt is inderdaad dat het vinkje verdwijnt, in ieder geval na een herstart.
Ook bij mij bleef het vinkje soms wel en soms niet staan. Maar de optie wordt naar mijn idee gewoonweg nooit geactiveerd. In het begin werkt het wel, omdat dan de registratie bij de voip provider er voor zorgt dat de juiste poorten worden opengezet/doorgestuurd. Afhankelijk van hoelang de achterliggende router deze poorten ophoudt werkt het enige tijd.
De echte workaround is dus om terug te gaan naar de vorige firmware versie (in het geval van 7270) en daar de boel in te stellen en dan met behoud van instelling naar de huidige firmware te gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Ties Brants op 01-11-2010 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 00:01:
[...]

Ik neem mijn woorden terug. Ik word nog steeds af en toe van het wifi netwerk afgegooid..
Hoorde m'n huisgenoot ook opmerken dat hij er af en toe vanaf wordt gegooid. Zal vanmiddag eens z'n chip navragen, laatste drivers heeft ie iig onder win 7.
Ik heb met 4965 AGN onder Vista 32 bit geen last iig, Netbookje van vriendin met Broadcom chip heeft overigens geen last.
Wellicht een google-docs dovumentje openen.....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op maandag 01 november 2010 @ 10:43:
[...]

Hoorde m'n huisgenoot ook opmerken dat hij er af en toe vanaf wordt gegooid. Zal vanmiddag eens z'n chip navragen, laatste drivers heeft ie iig onder win 7.
Ik heb met 4965 AGN onder Vista 32 bit geen last iig, Netbookje van vriendin met Broadcom chip heeft overigens geen last.
Wellicht een google-docs dovumentje openen.....
Alle pc's bij mij in huis hebben windows 7 met de nieuwste drivers, maar heb zelf een dualboot met xp ernaast en daar word ik dus ook af en toe van het netwerk afgegooid.. Misschien dat het aan Telfort ligt, maar lijkt me niet aangezien meerdere mensen telfort in combinatie met een Fritzbox gebruiken. Hoop dat avm snel met een update komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:11

glashio

C64 > AMIGA > PC

marigo schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:15:
Hier idem dito v.w.b. het telefonie gedeelte. (nummer bellen en een kiestoon horen)
In de call log staat er dan meestal een half nummer wat dan natuurlijk niet gevonden kan worden.

Dan maar een downgrade naar 58.04.76
Continue kiestoon (niet uitbellen) problemen op 7170 annex A (xs4all VoiP) is verholpen met beta firmware.
Zie http://groups.google.com/...d/thread/d3c766b69b062328 voor .rar bestand.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf een 7170 van XS4all op een Online.nl ADSL lijn aangesloten, op papier een geweldig apparaat! In de praktijk niet in staat de DSL verbinding stabiel te houden.

SNR zit op de 10dB, dus op zich niet zo gek dat de verbinding wegvalt, alleen is de door Online.nl geleverde Speedtouch 706 wel in staat de lijn stabiel te houden.

De verbinding valt veel vaker weg sinds ik de Fritz!Box intenser gebruik, sinds ik de opties VPN server en DynDNS client gebruik, is het meerdere keren per dag raak. Om gek van te worden.

Heb sinds gisterenavond de SpeedTouch maar weer aangesloten en de Fritz!Box aan LAN1 gehangen als IP Client, zonet de beta firmware (FRITZ.Box_Fon_WLAN_7170.AnnexA.en.58.04.86-18385.image) geflashed, dus even kijken of dat verbetering brengt.

o.a. omdat ik een USB HDD aan de 7170 heb hangen (USB 1.1 host controller) overweeg ik een 7270 V2 uit Duitsland te halen. Die heeft een USB 2 controller.
Heeft iemand ervaringen m.b.t. stabiliteit v/d 7270? Ik ken geen andere router fabrikanten die een SIP client met antwoordapparaat en SMB/NFS USB router aanbieden...

Verder heeft de 7270 ook 16MB geheugen, dat 2x zoveel is dan de 7170. Dan wordt het best interessant om met Freetz te gaan spelen.

EDIT:
@ hieronder; Met Freetz kan je een NFS server en Ext2, Ext3 en ReiserFS support toevoegen aan je Fritz!Box. Misschien dat ik het van de week eens probeer met m'n 7170, kreeg na het compilen v/d image al een waarschuwing dat er geen ruimte meer was voor het antwoordapparaat, maar mss kan m'n USB HDD uitkomst bieden.
DSL lijn is met nieuwe firmware al anderhalf uur stabiel. /me vingers kruist.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Ik heb ook problemen met de DSL-stabiliteit op de 7270. Ik heb ook maar weer de originele modem in gebruik moeten nemen :(

Snelheid van NAS-feature is ook maar zeer matig. Met FAT32 zit het rond de 3MiB/s, maar voor grotere HD's moet je NTFS gebruiken, waar de snelheid krap aan 1,5MiB/s is, met bedraad netwerk... Ik vermoed dat ext3 sneller zou zijn, maar die optie is er niet.

Enfin, veel vooruitgang zul je niet merken vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:11:
Heb zelf een 7170 van XS4all op een Online.nl ADSL lijn aangesloten, op papier een geweldig apparaat! In de praktijk niet in staat de DSL verbinding stabiel te houden.

SNR zit op de 10dB, dus op zich niet zo gek dat de verbinding wegvalt, alleen is de door Online.nl geleverde Speedtouch 706 wel in staat de lijn stabiel te houden.

De verbinding valt veel vaker weg sinds ik de Fritz!Box intenser gebruik, sinds ik de opties VPN server en DynDNS client gebruik, is het meerdere keren per dag raak. Om gek van te worden.

Heb sinds gisterenavond de SpeedTouch maar weer aangesloten en de Fritz!Box aan LAN1 gehangen als IP Client, zonet de beta firmware (FRITZ.Box_Fon_WLAN_7170.AnnexA.en.58.04.86-18385.image) geflashed, dus even kijken of dat verbetering brengt.

o.a. omdat ik een USB HDD aan de 7170 heb hangen (USB 1.1 host controller) overweeg ik een 7270 V2 uit Duitsland te halen. Die heeft een USB 2 controller.
Heeft iemand ervaringen m.b.t. stabiliteit v/d 7270? Ik ken geen andere router fabrikanten die een SIP client met antwoordapparaat en SMB/NFS USB router aanbieden...

Verder heeft de 7270 ook 16MB geheugen, dat 2x zoveel is dan de 7170. Dan wordt het best interessant om met Freetz te gaan spelen.

EDIT:
@ hieronder; Met Freetz kan je een NFS server en Ext2, Ext3 en ReiserFS support toevoegen aan je Fritz!Box. Misschien dat ik het van de week eens probeer met m'n 7170, kreeg na het compilen v/d image al een waarschuwing dat er geen ruimte meer was voor het antwoordapparaat, maar mss kan m'n USB HDD uitkomst bieden.
Op zich is een SNR van 10(down) best in orde anders, pas als deze onder de 8 a 6 duikt wordt het spannend.
Just to be curious, wat voor type lijn heb je en wat zijn de rest van de lijnwaardes?
De 7270 international heb ik ruime tijd in gebruik gehad en is behoorlijk stabiel, heb nu de 7390 vanwege de hogere routingsnelheid. Als je voor beide (bijna) hetzelfde betaald, zou ik de 7390 kiezen, let wel, ik gebruik geen DSL.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:11:

EDIT:
Misschien kan je dan net zo goed overwegen een 7390 op de kop te tikken!?
Die kan ook nog VDSL, heeft een 2e USB poort en Gigabit LAN poorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinski schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:51:
[...]

Misschien kan je dan net zo goed overwegen een 7390 op de kop te tikken!?
Die kan ook nog VDSL, heeft een 2e USB poort en Gigabit LAN poorten
Zou ik voorlopig niet doen. Want 7390 is niet zo heel stabiel zoals ook vele anderen klagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:59
Ik overweeg wel nog steeds om een 7390 op de kop te tikken, maar ben ook wat huiverig. Zeker omdat AVM nog niet echt de indruk wekt dat ze de problemen kennen en je er dus ook niet 100% van uit kan gaan dat ze die problemen gaan fixen....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Na de wat mindere ervaringen met de 7390 en de stabiliteit hiervan heb ik ook nog last van iets anders. Mogelijk dat meer mensen dit herkennen:
Ik werk zelf met 2 Apple computers, zowel bedraad als draadloos (net waar ik zit). Daarbij hebben we nog een aantal windows pc's en laptops in huis. Ik draai een eigen dns in huis en deze staat in gesteld in de Fritz. Op de draadloze laptop gaat alles goed en snel tot ik mijn Macbook aanzet. Hierna wordt alles heel traag op de windows laptop. Websites openen duurt soms minuten net zoals het vinden ervan (DNS traag??). Ik probeer met de Macbook op de 5ghz verbinding te gaan zitten zodat dit niet stoort maar dit maakt geen verschil. Misschien dat meer mensen dit probleem kennen of een oplossing hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de 5ghz wifi verbinding heb ik een vraagje. Ik kom er alleen op als mijn verbinding sterk genoeg is en anders kan hij geen connectie maken (ondanks dat hij zichtbaar is), is dit bij anderen ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:59:
[...]

Op zich is een SNR van 10(down) best in orde anders, pas als deze onder de 8 a 6 duikt wordt het spannend.
Just to be curious, wat voor type lijn heb je en wat zijn de rest van de lijnwaardes?
De 7270 international heb ik ruime tijd in gebruik gehad en is behoorlijk stabiel, heb nu de 7390 vanwege de hogere routingsnelheid. Als je voor beide (bijna) hetzelfde betaald, zou ik de 7390 kiezen, let wel, ik gebruik geen DSL.
Ik baseerde mijn dB uitspraak op de info van http://whrl.pl/RJnkr
Lijntype is POTS (vandaar de Annex A firmware)

Voor de overige waardes heb ik maar een schermfoto gemaakt, dat laat gelijk de nieuwe interface zien. Duurt trouwens een halve minuut voordat de pagina laad, firmware 58.04.82 toonde de pagina in 1-2 seconden.

Afbeeldingslocatie: http://img833.imageshack.us/img833/3733/dslinfo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img819.imageshack.us/img819/3826/spectrum.jpg

De USB implementatie in firmware 58.04.86-18385 is trouwens brak, tijdens onderstaande screenshots crashte en rebootte het modem diverse keren. De DSL verbinding lijkt wel stabieler, met deze firmware ga ik de USB poort niet meer gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/593/nieuwegui.jpg
Hoofdmenu met USB stick ingeplugd, pagina hangt bij het USB gedeelte.

Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/23/eventlog.jpg
USB stick wordt wel gezien...

Afbeeldingslocatie: http://img607.imageshack.us/img607/6791/geenusb.jpg
Maar hier niet.

Afbeeldingslocatie: http://img831.imageshack.us/img831/9140/zonderusb.jpg
Hoofdmenu zonder USB stick ingeplugd.

Gezien bovenstaande ervaringen met de 7270, denk ik ook beter een 7390 aan te schaffen icm een los DSL modem die in bridge modus is te krijgen. Waarschijnlijk wordt dat een Draytek Vigor 120.

NFS support erop met Freetz en klaar.

@Loekie, Fritz! hangt met zelfgemaakte RJ11-RJ45 UTP kabel aan de WCD in huiskamer, ISRA in meterkast. wss brakke kabel van zo'n 10 meter. Helaas (nog) geen stopcontact in de meterkast, anders had ik de meuk al verplaatst.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Die info is al in 2005 neergepend, er is inmiddels wel het een en ander veranderd en op KPN-netwerk wordt SNR tussen 6-8 aangehouden waar mogelijk.

Het enige dat me opvalt is dat attenuation up en down gelijk zijn, bij PSTN hoort daar een ca 1:2 verhouding tussen te zitten. Dit kan een bugje in de firmware zijn, heb ik bij de 7270 wel eens eerder gezien.
Daarnaast geven de grafiekje v.w.b. spectrum aan dat je een bitloading probleem hebt, m.a.w. niet alle tonen kunnen even veel gegevens dragen.
Doorgaans horen de grafiekjes die je toont geleidelijk af te lopen.
Bekabeling in order? Korte afstand tussen ISRA, evt splitter en Fritz!Box? Heb je een WCD of ander type ISRA?
Daar zou ik eerst even naar kijken v.w.b. je instabilliteit...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Loekie schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:31:
Die info is al in 2005 neergepend, er is inmiddels wel het een en ander veranderd en op KPN-netwerk wordt SNR tussen 6-8 aangehouden waar mogelijk.

Het enige dat me opvalt is dat attenuation up en down gelijk zijn, bij PSTN hoort daar een ca 1:2 verhouding tussen te zitten. Dit kan een bugje in de firmware zijn, heb ik bij de 7270 wel eens eerder gezien.
Daarnaast geven de grafiekje v.w.b. spectrum aan dat je een bitloading probleem hebt, m.a.w. niet alle tonen kunnen even veel gegevens dragen.
Doorgaans horen de grafiekjes die je toont geleidelijk af te lopen.
Bekabeling in order? Korte afstand tussen ISRA, evt splitter en Fritz!Box? Heb je een WCD of ander type ISRA?
Daar zou ik eerst even naar kijken v.w.b. je instabilliteit...
Inderdaad erg slechte grafiek van de lijn. Daar zal vast een en ander aan te verbeteren zijn,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
Loekie schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:31[/message]:
Er zijn naar mijn beleving wel verschillen tussen ADSL2+ en ADSL. Mijn centrale heeft een downgrade gekregen (ADSL2+ kaart door ADSL kaart vervangen). SNR-up/down ging van 26/9 naar iets van 11/8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Geomaris schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:33:
[...]

Er zijn naar mijn beleving wel verschillen tussen ADSL2+ en ADSL. Mijn centrale heeft een downgrade gekregen (ADSL2+ kaart door ADSL kaart vervangen). SNR-up/down ging van 26/9 naar iets van 11/8.
Mag hopen van ADSL naar ADSL2+, KPN stopt echt geen oudere apparatuur in de centrale.
Wellicht is je profiel geschakeld.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonet modem in de meterkast gehangen, wat een verschil zeg. Plaatje zegt meer dan woorden;
Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/5278/dsldirect.jpg
/me heel content is :9~ :*)

Bedankt voor het commentaar Loekie & Robinski

d'r zit trouwens geen bug in de firmware, nieuwe waardes als volgt;
Signal-to-noise ratio - down 10dB - up 12dB
Line attenuation - down 20dB- up 7dB

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Er vallen nog steeds een paar tonen tussenuit, maar dat kan buitenshuis liggen, wat is je downsnelheid nu en hij is nu wel stabiel?

* Loekie blijft de simpele aanpassingen het mooist vinden,die sorteren vaak al heel veel effect met relatief weinig moeite :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties Brants
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:07
Er is een nieuwe firmware versie voor de Fritz!fon MT-F: 01.02.28
De meeste nieuwe functies werken nog niet op mijn 7270, zal wel moeten wachten op de update daarvan.
Maar alles is nu wel in het Engels. (behalve sommige opties onder internet services, gek genoeg)

Op de website van AVM kan ik deze hele versie niet vinden. Maar de MT-F gaf zelf aan dat er nieuwe versie was nadat ik hem opnieuw aanzette na een lege batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 00:00:
Er vallen nog steeds een paar tonen tussenuit, maar dat kan buitenshuis liggen, wat is je downsnelheid nu en hij is nu wel stabiel?

* Loekie blijft de simpele aanpassingen het mooist vinden,die sorteren vaak al heel veel effect met relatief weinig moeite :)
Al bijna 24 uur een stabiele lijn! ongeloofelijk

Snelheden zijn ook flink omhoog gegaan;
Attainable throughput - down 16680 kBit/s - up 960 kBit/s
Current throughput - down 16009 kBit/s - up 947 kBit/s
/me dansje doet. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ties Brants schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 15:44:
Er is een nieuwe firmware versie voor de Fritz!fon MT-F: 01.02.28
De meeste nieuwe functies werken nog niet op mijn 7270, zal wel moeten wachten op de update daarvan.
Maar alles is nu wel in het Engels. (behalve sommige opties onder internet services, gek genoeg)

Op de website van AVM kan ik deze hele versie niet vinden. Maar de MT-F gaf zelf aan dat er nieuwe versie was nadat ik hem opnieuw aanzette na een lege batterij.
En ook voor de MT-D is deze beschikbaar, changes kun je hier(in het Duits) vinden.
Correctie, ook daar blijft het gissen :S

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Zijn er mensen hier met 'positieve ervaringen' met de NAS/file server functionaliteit van de Fritz!Boxen? Ik heb nu een externe 3,5" (NTFS formatted) disk middels USB aan een 7270 gehangen, maar de performance valt me vies tegen! Met name wanneer het gaat om het 'lezen' van de folder structuur en al helemaal als je flink wat files/folders/subfolders hebt. Je kunt hem mi. niet met goed fatsoen als "file server" inzetten.
Werkt dit wellicht met FAT32 beter? Of hebben jullie andere tips? Of wordt het nooit wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
FAT32 is aanzienlijk sneller, maar dat werkt weer niet met grotere HD's. Ik vind de NAS-performance met NTFS ook bedroevend. Ik zie dat de .86-firmware support heeft voor Ext2 wat mogelijk een stuk sneller is, maar die is nog niet beschikbaar voor de internationale versie?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik weet niet of er verschil zit tussen de oudere en de nieuwere modellen van de Fritz Box, maar mijn 7170 haalt ook geen NAS-performance waar je over naar huis kan schrijven. Volgens mij heeft dat niets met fat32 of ntfs te maken. Ik denk dat je dat van dit soort apparaten ook niet moet verwachten. Dan moet je een dedicated nas aanschaffen. Ik heb er zelf een 8GB stickje inhangen voor als ik mobiel toevallig geen storage bij me heb, zodat ik het via FTP naar huis kan sturen, verder doe ik er niet veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Die slechte performance heeft gewoon puur met de USB-poort (volgens mij slechts usb1.1) en de CPU te maken.

Je moet inderdaad geen wonderen van zo'n apparaat verwachten. Bij de 7390 zal dat misschien anders liggen, maar anyway.... wil je top notch NAS performance, ga dan gewoon naar een 'echte' NAS kijken.

Dit is gewoon meer als extra'tje erbij, om makkelijk remote toegang tot een zooi bestanden te geven. Ookal adverteert AVM eerlijk gezegd wel een beetje alsof het gelijk zou zijn aan een echte nas....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Met FAT32 op een stick haalde ik >2x de performance dan met een NTFS-geformateerde HD. De USB-connector van de 7270 is USB2. Het kan CPU zijn, maar dit is wel erg sneu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Bij NTFS speelt nog een ding een rol, wat veel mensen vergeten:

Voor Linux (waar ook de Fritz!box op draait) is er geen kernel-based NTFS support met ondersteuning voor schrijven e.d. De huidige "algemeen bekende en stabiele" NTFS implementatie is geheel in userspace gedaan. Op de hedendaagse NAS hardware en al helemaal op pc's en laptops merk je hier niet veel van, maar het geeft NTFS ondersteuning op het gebied van performance een groot nadeel tov. de reguliere filesystems ondersteuning in Linux.

M.i. kan je dus veel beter, als je dan toch per se je Fritz!box als fileserver wil gebruiken, gewoon kiezen voor een linux-bestandssysteem (ik zou het raar vinden als de Fritz!box dit standaard niet ondersteunt en bv. fat32 wel). Je 'fileserver' benader je toch via open netwerkprotocollen dus je merkt er echt niets van als die harddisk geen windows filesystem heeft.

Het is dan alleen jammer als je soms ook die harddisk aan een windows pc wil hangen maar ja, dat zijn keuzes.

NTFS op relatief niet zo krachtige hardware blijft gewoon een slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Er is gewoon een open source Ext2-driver voor Windows. Last time I checked werkte dat prima. Hopelijk dat Fritz snel die firmware uitbrengt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik heb laatst op een Duits forum gelezen dat de FritzBox met de normale firmware niet automatisch ext filesystems mount. Je schijnt het wel handmatig te kunnen als je via de console inlogt, maar daar heb ik totaal geen ervaring mee. Of de freetz firmware dat wel doet weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1870henk
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Heb de FB 7270 nu een week in huis en ik heb er nog steeds problemen mee. Het aanmelden van een Philips DECT5151 lukt alleen als ik de FB instel als "repeater" dus geen veilige telefoon verbinding.
In de beveiligde mode krijg ik de DECT5151 wel aangemeld maar geen kiestoon. Nu wil ik best een andere DECT handset kopen maar welke werkt er nu wel? Ik heb al veel rond gegoogeld en ook een meeltje gestuurd naar AVM maar ik heb nog geen antwoord. Misschien kunnen gebruikers eens posten welke toestel werkt?

Het volgende probleem dat ik met de FB heb lijkt nu misschien opgelost.
Ik had n.l regelmatig uitval van de internetverbinding naar mijn PC (via de UTP kabel op LAN1). Blijkbaar ben ik niet de enige die daar last van heeft; ik ben deze melding regelmatig tegengekomen.
Wat ik heb ontdekt is het volgende: mijn Firewall (ESET) blokkeerde de verbinding vanwege een DNS flood attack van de FB. Dit is natuurlijk goed van de firewall maar wel vreemd dat de FB dit doet. Aan de andere kant bleek de ESET firewall ook niet helemaal onschuldig: nadat ik ESET had vervangen door Comodo was het probleem opgelost! Comodo ziet ook geen enkele DNS flood attack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
1870henk schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:05:
Heb de FB 7270 nu een week in huis en ik heb er nog steeds problemen mee. Het aanmelden van een Philips DECT5151 lukt alleen als ik de FB instel als "repeater" dus geen veilige telefoon verbinding.
In de beveiligde mode krijg ik de DECT5151 wel aangemeld maar geen kiestoon. Nu wil ik best een andere DECT handset kopen maar welke werkt er nu wel? Ik heb al veel rond gegoogeld en ook een meeltje gestuurd naar AVM maar ik heb nog geen antwoord. Misschien kunnen gebruikers eens posten welke toestel werkt?
Ik heb hier in gebruik(gehad):
Siemens:
S45H
C47H
S67H
SL78
AVM:
MT-D(leuk als budget streaming client, ik zou nu echter de MT-F aanschaffen)
Ik weet dat iemand hier de S68H van Siemens gebruikt.
Hier vind je een heel complete lijst(in het Duits)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik gebruik de S68H van Siemens. Werkt prima! :). Incl. eco-dect en het 'online' telefoonboek benaderen.

[ Voor 37% gewijzigd door eymey op 16-11-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:54
Ik heb vandaag met succes de Siemens gigaset c2 en een normale Gigaset (zonder typenummer?) met succes verbonden.

Iemand die weet of ik 't adresboek ook kan syncen met andere software, zoals Evolution/Thunderbird etc?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1870henk
  • Niet online
@ Loekie

Dat lijstje bij AVM had ik nog niet ontdekt, bedankt.
Helaas zijn de handsets die jij noemt of duur of niet in nl verkrijgbaar.
De enige die in aanmerking komt is de A58H, maar daarvan staat op het lijstje bij AVM dat er een probleem is met het telefoonboek.
Wat mij ook verbaast is dat alleen Siemens het meeste wordt gebruikt en ook de meeste ondersteuning biedt.
Die DECT-GAP standaard is misschien alleen voor bellen en gebeld worden, andere funties werken bij elke fabrikant anders?

Helaas maakt voor mij de FB zijn reputatie van een uitstekende DECT centrale niet waar. Tenzij je natuurlijk nog eens een paar 100 eurie voor nieuwe handsets wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
1870henk schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:52:
...
Wat mij ook verbaast is dat alleen Siemens het meeste wordt gebruikt en ook de meeste ondersteuning biedt.
...
Niet zo vreemd aangezien AVM en Siemens beide duitse concerns zijn.
Wikipedia: Siemens AG
http://www.avm.de/en/company/adresses.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@1870Henk: En toch vind ik dat je dat niet heel erg (of iig niet als enige) aan de FB kan toeschrijven. Veel goedkopere handsets ondersteunen zelf volgens mij ook gewoon die uitbreiding op GAP niet. Dan wordt het voor AVM ook wel moeilijk om het te gaan supporten.

Voor bellen en gebeld worden blijft het desalniettemin dan nog steeds gewoon een mooi apparaat, zeker als je toch nog een router zoekt en VOIP wil met meerdere providers en een stukje flexibiliteit.

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 17-11-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:34:
@1870Henk: En toch vind ik dat je dat niet heel erg (of iig niet als enige) aan de FB kan toeschrijven. Veel goedkopere handsets ondersteunen zelf volgens mij ook gewoon die uitbreiding op GAP niet. Dan wordt het voor AVM ook wel moeilijk om het te gaan supporten.

Voor bellen en gebeld worden blijft het desalniettemin dan nog steeds gewoon een mooi apparaat, zeker als je toch nog een router zoekt en VOIP wil met meerdere providers en een stukje flexibiliteit.
Je kunt er ook nog een "software-recorder" in zetten om gesprekken op te nemen. De gesprekken worden in wav formaat op de usb stick gezet. De computer hoeft hiervoor niet aan te staan.
Het werkt goed. Zie: sipmitschnitt.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm, dat is een ge-modde fritzbox firmware door hun gemaakt met die software-recorder erbij in? :S. Wat vindt AVM daarvan? :D. Wel jammer dat je dan wrs niet meer Freetz! kan draaien (als dat ooit nog wat wordt op de 7390 int.)

• eymey
Zo..... uiteindelijk toch maar besloten om ook de 7390 te bestellen :D. Wel weer een smak geld maar goed.... laatste tijd wat dingen kwijt geraakt via Marktplaats en ik verwacht dat m'n 7270 ook nog wel wat kan opbrengen, als ik naar z'n nieuwprijs kijk en wat er gemiddeld nog voor de 7170 wordt neergelegd :).

Binnenkort hier vandaan dus nog maar Fritz!box versus glasvezel bevindingen, nu nog een KPN/Tweak 30/30 verbinding en straks (als overstappen ooit nog gaat lopen :O ) Lijbrandt 50/ 50

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 25-11-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippe_d
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 00:31
Modbreak:hoort in vraag en aanbod thuis

[ Voor 89% gewijzigd door bjck op 28-11-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
...

[ Voor 84% gewijzigd door kaajee op 28-11-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Kun je in de/een Frtitz!Box (7270) eigenlijk instellen dat er een maximaal aantal (inkomende) lijnen zijn?
Net als bij ISDN bijv. daar heb je in principe maximaal 2 communicatie lijnen tot je beschikking., Dus 2 personen kunnen vanaf extern bellen. Belt een derde krijgt ie een in gesprek toon.

Of is dit iets wat je alleen maar bij bijv. provider in zou moeten kunnen stellen? Het gaat om een VoIP lijn en die lijkt gewoon onbeperkt binnenkomende lijnen toe te staan/aan te kunnen.
Ik heb bij provider nog niet kunnen ontdekken waar en hoe ik dit in kan stellen. Zou wel handig zijn als dit ook binnen de FB zelf kan.
Beperking tot 1 lijn kan natuurlijk wel; dan moet je bij elk toestel in stellen 'call reject on busy', maar dan heb je meteen maar 1 lijntje......ik wil er 2 (of wellicht 3) hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook hoe je in een FB7170 de config kan modden, om bandwith control toe te passen?

Mijn Fritz gaat wellicht in de zeer nabije toekomst de edele rol vervullen van VoIP-box-only, maar daarnaast zou een bandwith-control-modus zou ook erg welkom zijn... :)

Op het internet heb ik nog niks concreets kunnen vinden, maar als iemand helemaal los is op de config in telnet en toevallig weet welke rules je toe moet voegen/scripten, dan is dat masterlijk natuurlijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Bevestiging Wlan problemen 7390
http://www.heise.de/newst...it-vermissen-1144697.html

Ook hadig, Belgisch forum discussie 7390 International
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=27372

Een recente Beta firmware (op eigen risico !!! ) Voor de Internationale versie, niet de Duitse
ftp://service.avm.de/Beta...t-fr.84.04.86-18550.image
Controleer voor je update !!

[ Voor 8% gewijzigd door abusimbal op 30-11-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat ze echt snel met een update komen, want ik neig nu mijn oude modem te voorschijn te toveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Abusimbal: Thanks voor de links! (op die link van userbase.be was ik overigens al eens gestuit).

Heb zojuist de stoute schoenen aangetrokken en de nieuwe firmware uitgeprobeerd. WOW! Shock! :o. De interface is een best beetje veranderd.

Het oogt op sommige punten nog wat lomp maar ik vind 'm nu wel logischer. Jammer genoeg mis ik nog steeds netwerk instellingen (domain van het lokale lan aanpassen, alternatieve dns servers opgeven, static DHCP reservation beter zelf kunnen configureren) maar het is dan wel weer een positieve verrassing dat IPV6 er nu in zit!

Kan ik me daar ook eens in verdiepen (moet er nog veel over lezen... vooral de verschillen in routeringsmechanismen tov. ipv4).

Even er van uitgaande dat de IPV6 support van vergelijkbare kwaliteit is tov. bv. de reeds vrijgegeven ipv6 labors voor de 7270: Heeft iemand al ervaring met de support? Is de IPV6 firewall bv. deugdelijk ingericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1870henk
  • Niet online
Ik heb geprobeerd om een nieuwe firmware te laden in de 7270, v3 (Labor_FRITZ.Box_Fon_WLAN_7270_v3.74.04.86-18563.image, duitse versie)
Helaas lukt dit niet.
Weet er iemand raad?
Ik lees veel goede berichten over de nieuwe firmware op duitse sites maar helaas heeft AVM nog steeds geen internationale versie. Ik zit nog steeds met versie 74.04.81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een fritzbox die loopt naar ISDN modem en die weer naar mn telefoon. Nu hebben die fackers een voicemail ingeschakeld maar hoe krijg ik dit uit. die codes die ik heb gevonden werken niet, ik weet dat er een *# voor elke code moet maar ook dan werkt het niet.
Ik las ook nog ergens iets over analoge lijn en buitenlijnen (ik hoef dus geen 0 te draaien als ik iemand bel) die code was *111# weet iemand toevallig waarom mijn codes niet werken.
kan dus bijvoorbeeld ook geen 1233 bellen vanaf mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:42
Stel je vraag eens normaal, met de goede gegevens. het is nu een volstrekt onduidelijk verhaal.
Wie zijn de fackers? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
1870henk schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:37:
Ik heb geprobeerd om een nieuwe firmware te laden in de 7270, v3 (Labor_FRITZ.Box_Fon_WLAN_7270_v3.74.04.86-18563.image, duitse versie)
Helaas lukt dit niet.
Weet er iemand raad?
Ik lees veel goede berichten over de nieuwe firmware op duitse sites maar helaas heeft AVM nog steeds geen internationale versie. Ik zit nog steeds met versie 74.04.81
Op het ip-phoneforum.de staat het een en ander uitgelegd over het aanpassen van wat parameters in de firmware om de Duitse versie te slikken. Let er dan wel op dat ADSL over annex A(PSTN) dan nog wel eens niet mogelijk kan zijn. Als dat geen probleem is, wegens routerfunctie bijvoorbeeld, kun je er lekker mee aan de slag :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtRi schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:38:
Stel je vraag eens normaal, met de goede gegevens. het is nu een volstrekt onduidelijk verhaal.
Wie zijn de fackers? 8)7
Sorry, volgens mij heb ik de goede gegevens wel gegeven hoor maar ik bedoel met fackers de monteur. Het is door een monteur aangesloten en ik denk dat hij een voicemail erop heeft gezet, of die zit er standaard op.
De gegevens nog eens;
Al mijn huis telefoons zijn aangesloten op een ISDN modem en die loopt weer met 1 kabel naar de fritzbox. nu probeer ik de voicemail uit te schakelen via een normale handset telefoon, ik probeer dmv *##24# de voicemail te deactieveren wat niet werkt, ook gewoon #24# werkt niet.
Nu hoorde ik op een ander forum dat je eerst ** moet drukken voor de buitenkiestoon ook dat werkt niet. Op een nog ander forum hoorde ik dat je eerst *111# moet draaien als je normaal nooit een 0 voor een telefoonnummer zet als je belt (wat bij mij dus niet hoeft) ook dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Ik heb momenteel een Fritzbox 7170 (Annex B geflasht met international Annex A firmware en gebruik 'm als router achter een bridged DSL modem) en heb via V&A een 7270 over kunnen nemen van een medetweaker.

Ik vroeg me nu af of het mogelijk is om de configuratie van een 7170 over te zetten naar een 7270 of moet ik alles opnieuw instellen? Is het trouwens met de 7270 nu wel mogelijk om een SIP client via het internet op de 7270 te laten registreren?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
Sorry, volgens mij heb ik de goede gegevens wel gegeven hoor maar ik bedoel met fackers de monteur. Het is door een monteur aangesloten en ik denk dat hij een voicemail erop heeft gezet, of die zit er standaard op.
De gegevens nog eens;
Al mijn huis telefoons zijn aangesloten op een ISDN modem en die loopt weer met 1 kabel naar de fritzbox. nu probeer ik de voicemail uit te schakelen via een normale handset telefoon, [...]
Nog steeds niet echt duidelijk, maak svp eens een plaatje. Voor mijn beeld:
- waarom zit je Fritz!Box op een (ISDN-)modem aangesloten, de Fritz kan dan namelijk ook...
- zijn je telefoons nu rechtstreeks op een modem aangesloten of op de Fritz?
- heb je al ingelogd op de Fritz!Box om te kijken hoe de instellingen zijn (zo ja, haalt dat niets uit?)?
(- waarom de monteur niet bellen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Krypt schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:53:
Ik heb momenteel een Fritzbox 7170 (Annex B geflasht met international Annex A firmware en gebruik 'm als router achter een bridged DSL modem) en heb via V&A een 7270 over kunnen nemen van een medetweaker.

Ik vroeg me nu af of het mogelijk is om de configuratie van een 7170 over te zetten naar een 7270 of moet ik alles opnieuw instellen? Is het trouwens met de 7270 nu wel mogelijk om een SIP client via het internet op de 7270 te laten registreren?
*meldt :)

Nee, sip client van buitenaf registreren is nog steeds out of the box niet mogelijk (op de 7390 ook niet).

Configuratie weet ik eigenlijk niet zo zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Niet out-of-the-box mogelijk geeft een beetje hoop dat het met wat pielen wel mogelijk is.

Was toch iets met reg_from_outside=trueyes in de voip.cfg file? werkt dat totaal niet (dezelfde issues die reeds in dit topic staan)

[ Voor 14% gewijzigd door Krypt op 03-12-2010 13:20 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
In mijn ervaring werkt het wel, maar moet je nog steeds rekening houden met evt. NAT traversal problemen aan de 'andere kant' (zoals vanaf een 3g netwerk). Dat heb ik nog nooit goed voor elkaar gekregen (ook nog niet heel hard geprobeerd met STUN servers en dergelijke).

Heb er op dit moment eigenlijk ook niet heel direct 'use' voor. Via 3g kan je gezeik mee krijgen, plus dat het op een smartphone ook gewoon te veel extra battery time kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
Iemand enig idee of het mogelijk is om een FritzBox 7170 Annex B te 'upgraden' is naar een Annex A? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Softwarematig heb ik gedaan. Ik heb een gelockte duitse Fritzbox 7170 Annex B gekocht via eBay. Hierop heb ik een internationale 7170 Annex A firmware op geladen. Ik heb nu dus een softwarematige 7170 Annex A maar als ik die aansluit op mijn Annex A DSL lijn dan heb ik een lage intrain waarde (vanwege de ISDN DSL filters ipv. POTS DSL filters). Voornamelijk de upload waardes waren erg gezakt (van 1020 naar 820 ofzo); aangezien ik dat wel een erge drop vond heb ik er maar een modem in bridgemode ervoor gezet.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Krypt schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:31:
Softwarematig heb ik gedaan. Ik heb een gelockte duitse Fritzbox 7170 Annex B gekocht via eBay. Hierop heb ik een internationale 7170 Annex A firmware op geladen. Ik heb nu dus een softwarematige 7170 Annex A maar als ik die aansluit op mijn Annex A DSL lijn dan heb ik een lage intrain waarde (vanwege de ISDN DSL filters ipv. POTS DSL filters). Voornamelijk de upload waardes waren erg gezakt (van 1020 naar 820 ofzo); aangezien ik dat wel een erge drop vond heb ik er maar een modem in bridgemode ervoor gezet.
Ok, het gaat mij niet om de performance, het is voor een test.....

Moet je daar nog wat speciaals voor doen? Of is het gewoon de nieuwste Anex A firmware downloaden van de AVM site en deze op de Fritxbox zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Zo simpel is het niet. Je moet dat ding booten in recovery dan tijdens booten connecten met FTP naar de TFTP service en daar een aantal properties omgooien. Daarna kan je met de recovery flasher de Annex A firmware erin flashen.

Heb laatst alles nog weg gedonderd omdat ik het niet meer nodig had; prompt had ik er iemand blij mee kunnen maken :)

Waarvoor wil je het testen? Zodra ik de 7270 van eymey heb ontvangen kan je die van mij wel lenen of eventueel ruilen tegen jou Annex B. Kan ik iemand blij maken die nog een ISDN lijn heeft.

Weet iemand toevallig of er ook software voor de 7170 bestaat waarbij je op MAC adres de bandbreedte kunt beperken? (Mijn oude huisbaas verhuurt kamers en 1 persoon trekt de hele verbinding dicht. Dat moet dus beperkt worden)

[ Voor 7% gewijzigd door Krypt op 03-12-2010 13:41 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Krypt schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:41:
Zo simpel is het niet. Je moet dat ding booten in recovery dan tijdens booten connecten met FTP naar de TFTP service en daar een aantal properties omgooien. Daarna kan je met de recovery flasher de Annex A firmware erin flashen.

Heb laatst alles nog weg gedonderd omdat ik het niet meer nodig had; prompt had ik er iemand blij mee kunnen maken :)

Waarvoor wil je het testen? Zodra ik de 7270 van eymey heb ontvangen kan je die van mij wel lenen of eventueel ruilen tegen jou Annex B. Kan ik iemand blij maken die nog een ISDN lijn heeft.

Weet iemand toevallig of er ook software voor de 7170 bestaat waarbij je op MAC adres de bandbreedte kunt beperken? (Mijn oude huisbaas verhuurt kamers en 1 persoon trekt de hele verbinding dicht. Dat moet dus beperkt worden)
Bedankt voor je aanbod, het is helaas niet meer nodig....

Ik wilde thuis wat testen met IPv6 en was er van uit gegaan dat de 7170 wel IPv6 zou ondersteunen. Dit is helaas niet het geval.... Mijn Zyxel 2602HW ondersteunt het ook al niet :/

Over dat booten en vervolgens connecten via FTP heb ik inderdaad een Italiaanse handleiding gevonden, gezien mijn Italiaans niet zo best is leek het mij verstandig om eerst hier maar eens rond te vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ook de 7270 en 7390 ondersteunen standaard nog geen IPV6 :). Bij beiden moet je daar voor nog steeds op labor- of beta firmwares terugvallen (of freetz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geomaris schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:55:
[...]

Nog steeds niet echt duidelijk, maak svp eens een plaatje. Voor mijn beeld:
- waarom zit je Fritz!Box op een (ISDN-)modem aangesloten, de Fritz kan dan namelijk ook...
- zijn je telefoons nu rechtstreeks op een modem aangesloten of op de Fritz?
- heb je al ingelogd op de Fritz!Box om te kijken hoe de instellingen zijn (zo ja, haalt dat niets uit?)?
(- waarom de monteur niet bellen?)
Bedankt voor help iig, maar die fritzbox kan dat idd, maar die heeft maar 4 aansluitingen. Fritzbox heb ik idd in gekeken maar daar kan je niks veranderen.
Ik heb net ff xs4all gebeld en het schijnt dat zei een eigen pagina hebben waar je die instellingen kan veranderen. Alleen nog ff mn pincode opzoeken en dan moet het opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Is er al nieuws omtrent de "WLAN device deregistered" problemen van de 7340? Ik wordt er niet goed van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:54
zAo schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:46:
Is er al nieuws omtrent de "WLAN device deregistered" problemen van de 7340? Ik wordt er niet goed van :(
Gelukkig doet 't gast netwerk het nog gewoon |:(

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Freeaqingme schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:49:
[...]

Gelukkig doet 't gast netwerk het nog gewoon |:(
Echt? Lol; nouja; toch niet.

Hoe gaan jullie hiermee om? Zelf een nieuw modem gekocht? Zo ja; tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas zit ik ook met het 'NAT Loopback' probleem op FB 7390 :( Als iemand al een oplossing heeft hoor ik het graag. Het is nu echt tijd dat AVM deze functie aanzet! Net zoals op alle andere types van de FB.

Het probleem kan ik wel gedeeltelijk oplossen door mijn HOST-file aan te passen waardoor mijn eenvoudige websites toch met naam op te vragen zijn. (Ze draaien dan wel op een lokaal ip-adres)
Maar het probleem zit voor mij bij het draaien van OpenSImulator (OSSGrid). Zie: http://opensimulator.org/wiki/NAT_Loopback_Routers

Hoe kan ik druk op AVM uitoefenen dat zij snel ‘NAT Loopback’ aanzwengelen? En wanneer wordt er een goede imagefile verwacht?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:36
Wat voor NAT loopback probleem heb je precies?

Edit: ah, stiekem je post editten he! Tja, second life en zo...

Want mijn ervaring destijds: in principe werkt NAT loopback wel direct, enkel als de ADSL verbinding even wegvalt stopt het met werken (ofwel: de verbinding komt weer goed op, maar NAT loopback werkt dan niet meer).

Overigens was ik toen ook even aan het experimenteren met een second life server/client, en daarbij werkte NAT loopback sowieso niet - lijkt mij een ander probleem dat wel sterk er op lijkt.

Tja, mijn advies, en wat ik gedaan heb: 7390 er uit (via Marktplaats, V&A of desnoods het raam) en een fatsoenlijk apparaat er voor in de plaats zetten. Als een modem/router in 2010 niet in staat is om stabiel een ADSL verbinding (techniek uit de vorige eeuw) te maken, dan hoort 'ie niet bij mij in huis.
Anders zou je kunnen afwachten tot AVM de eerste firmware update verspreid, kijken of dat wat oplost.
Oh, en je kan natuurlijk een support ticket aanmaken.

[ Voor 3% gewijzigd door vanaalten op 14-12-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier heb ik ook niet echt NAT loopback problemen met de 7390 (het is me nog niet opgevallen of ik dat probleem wel krijg als bv. de PPPoE verbinding naar de glasvezel provider even weg geweest is).

Het enige probleem wat ik tot nu toe eigenlijk heb is dat Passive FTP van buitenaf naar binnen toe niet meer lukt. 5x dubbel gecheckt of ik de goede poorten heb geforward en of die hetzelfde zijn als de poorten die de interne server verwachte. But no dice :S

En ook jammer dat de 7390 met z'n beta firmware geen data counters en trafficshaping graphs meer laat zien als ie in "router" (via LAN1) modus staat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 18:46:
Sinds vandaag een 7390 in huis. Werkt tot nu toe best goed, nog wel zoeken naar instellingen en zo, maar dat is een kwestie van wennen. Wel het gevoel dat er minder instelmogelijkheden zijn vergeleken met m'n vorige routers, maar nog niets tegengekomen dat ik echt mis.

Behalve...
Behalve...
Behalve NAT loopback! Het lijkt er sterk op dat dat gewoon niet enabled is bij de 7390, en ik heb nog niet gevonden hoe dat aan te zetten is.
Ik heb dus een webserver in m'n LAN met host-name based virtual hosting. Voorheen kon ik die met de URL naam gewoon bereiken... nu dus niet. Van buitenaf werkt het wel (http://downforeveryoneorjustme.com ziet de sites wel).

Is hier al een hack voor, of moet ik hier mee leren leven?
Beste van Aalten, je bent bekend met het probleem. De oplossing volgens jou is de FB 7390 dan maar het huis uit. Ik wacht hier nog even mee omdat alle eerdere typen Fritz!Boxen Nat Loopback wel ondersteunen. Het zal wel goedkomen als er een echte image-update komt ;)

Mbt tot OSGrid is het zo, dat mijn client gridbrowser het hele grid kan afstruinen behalve de virtuele eilanden die ikzelf hiervandaan host 8)7 Dat is op zijn zachts gezegd lastig. :-(

De http/ftp server is geen probleem omdat ik mijn HOST file een beetje aangepast heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Wat ik dus merkte was dat NAT loopback in principe wel werkte: een lokale webserver kon ik met een lokale desktop via het publieke (internet) IP-adres gewoon bereiken. Enkel als de ADSL verbinding even wegviel stopte dat (tot een powercycle).

Wat ik met OpenSim merkte was dat ik een lokaal geservde wereld via het publieke IP-adres nooit kon bereiken - ook niet als de verbinding nog niet weggevallen was. (en ja, een andere modem/router met dezelfde portforwarding en het werkte wel). Vandaar dat ik het idee heb dat het hier om een net wat ander vergelijkbaar probleem gaat.

Ik heb er wel vertrouwen in dat de ADSL verbindingsstabiliteit flink beter wordt met de eerste firmwareupdate - en daarmee het 'normale' NAT loopback probleem niet meer zo'n probleem zal zijn. Maar ik verwacht niet dat het met OpenSim dan ook beter gaat.

Ik had destijds contact met een duitser die dat probleem als eerste op internet gemeldt had. Hij heeft (uiteraard) een duitse Fritzbox met een firmware die al een flink stuk voorloopt op de internationale, en daarin was dat probleem niet opgelost. Hij had er ook een ticket over aangemaakt bij AVM, maar kreeg uiteindelijk als statement terug dat het niet opgelost zou worden.

Dus vandaar mijn advies: kieper 'm weg. Of maak een ticket aan bij AVM, mogelijk dat meer klachten over hetzelfde probleem motiveren om het op te lossen. Maar ik verwacht niet dat het 'vanzelf' in een volgende firmware opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Voor de 7390 bezitters (en daar hoor ik niet bij...): ik zag toevallig dat er een nieuwe firmware op de AVM downloadsite staat - zie hier.

Changelog:
Product : FRITZ!Box Fon WLAN 7390

Version : 84.04.87

Language : English, French, Italian, Spanish

Annex : A and B

New Features : - Setting up a WLAN guest access

- full, unrestriced IPv6 support

- New Welcome/Home page.

- Support for FRITZ!App Fon for Android and iPhone

- WLAN: Setting up a WLAN guest access

- WLAN: Night service can now be set per day of the week

- WLAN: Improved auto channel function. Advanced identification and indication of potential sources of interference in the WLAN Monitor (spectrum analysis)

- WLAN: Improved interoperability with certain INTEL-Chipsets

- Internet: full, unrestriced IPv6 support

- Internet: DNS proxy of the FRITZ!Box is compatible with DNSSEC

- Internet: Improved termination of surfing time in the parental control

- Internet: Simplified configuration of Internet access data

- System: New Welcome/Home page.

- System: Display of the FRITZ!Box in Windows 7 in: "Devices and Printers" via PnP-X

- System: Improved Network Overview with online status and links to network shares in MSIE

- System: DHCP server extends the support of subnets smaller / 24

- System: assigning MAC addresses to fixed IP addresses

- System: LAN green mode

- System: manually configure time-server

- System: Extended TR-064 interface for the support of FRITZ!App

- Telephony: HD voice transmission among ISDN fixed-line parties

- Telephony: simplified configuration of phone numbers and telephony devices

- Telephony: Extended Provider List

- Telephony: Set call routing for up to 20 Internet phone numbers

- Telephony: Information on the quality of faxes via VoIP (Enhanced T.38 details in X-RTP)

- Telephony: Advanced Interoperability Fax (T.38)

- Telephony: Support for FRITZ!App Fon for Android and iPhone

- NAS / Storage FRITZ! NAS: all storage at a glance - whether internal storage, online storage or USB memory - http://fritz.nas

- NAS / Storage: https: fritz.nas access to and from the Internet (remote maintenance)

- NAS / Storage: Internet share of a dedicated public area

- USB: Updated USB pages

- USB: support for secure FTP (SSL)

- USB: GZIP compression in WebDAV compatible with remote resources for a more rational use of bandwidth

- USB: FRITZ!Box audio and USB remote connection: print on demand

- Media Server: files larger than 2 GB are supported

- Media Server: improved interoperability with various media clients / formats

- DECT: MT-D/MT-F: display of images on the MT-F

- DECT: MT-D/MT-F: read and write Mails via the handset

- DECT: MT-D/MT-F: optimizations and improvements in the operation

- DECT: DECT: DECT Eco Mode (no emission) (FRITZ! Fon MT-D/MT-F, some new CAT-iq-enabled phones)

- DSL: improved compatibility with different DSL lines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks voor de tip!!! Hij vond 'm ook via de zoekfunctie in de Fritz!box zelf :).

Ben vooral benieuwd naar WLAN stabiliteit, nu. En de bug in de 'onofficiele' versies hiervoor, dat de "change IP address" interface helemaal garbled was, is nu ook weg.

Jammer dat je nog steeds geen compleet vrij te kiezen IP adressen aan mac adressen en hostnames kan hangen, dan zou het apparaat toch net een stukje completer zijn. Maar goed, nu er eindelijk een officiele firmware update is hoop ik dat Freetz ook snel met support voor de internationale firmware komt :D

edit: Dat vrij aan zelf te kiezen IP adres koppelen kan nu dus wél! :). Kwestie van apparaat verwijderen uit de lijst en "new device" kiezen. Nu ontbreekt dan alleen nog de mogelijkheid om de dns-resolving ook direct 'goed' te doen! (o.a. je eigen LAN suffix kiezen).

En ook jammer dat nog steeds de online counters (data hoeveelheden) niet werken met LAN poort 1 als WAN....

[ Voor 25% gewijzigd door eymey op 18-12-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een siemens isdn centrale waaraan ik 2 telefoonlijnen heb hangen en vervolgens met DECT Siemens toestellen overal in huis "kruislings" beide lijnen kan opnemen en gebruiken. Dus als de telefoon gaat vanuit een van de lijnen kan ik vanuit ieder dect toestel opnemen

Nu wil ik overstappen op ziggo 3 in 1, maar loop tegen het probleem op dat ziggo en hun toelevernaciers niet een dergelijke dect centrale faciliteit in hun modem heeft zittten en ook aan hun modems je geen andere centrale kunt koppelen waardoor ik dezelfde faciliteit terug krijg
Ik werk in huis zowel met kabels als wifi om internet en netwerk (NAS, printers, bestanden) te kunnen gebruiken

Kan ik deze Fritz aan mijn Ziggo lijn hangen en kan ik dan mijn dect toestellen opdezelfde wijze aan de \Fritz hangen zodat ik ook dezelfde dubbele kruislingse opneem facilitiet op mijn telefoon toestellen heb?
Of weten iemand een ander modem die dat wel kan
Ter info: Ziggo levert wel 2 telefoonlijnen als je dat wil

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Snap nog steeds niet helemaal wat je met "kruislings" bedoelt als je maar 1 lijn naar buiten hebt, maar goed ;).

Je kan een Fritz!box of iedere normale telefooncentrale die ook analoog als 'netlijn' kan gebruiken prima aan de telefoonconverter van je provider hangen. Ik neem aan dat dat Ziggo apparaat gewoon een analoge RJ11 uitgang biedt en dat werkt prima als "vaste lijn" voor een fritz!box. Fritz!box ondersteunt echter niet "2 analoge vaste lijnen".

M'n ouders hebben thuis trouwens nog een ouderwetse analoge telefooncentrale van Siemens met 2 netlijnen. Sinds een paar maanden hebben ze die aan een kabelmodem van UPC hangen voor telefonie. Werkt prima :).

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 19-12-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Als je flexibiliteit qua telefonie wil, zou ik geen telefonie van Ziggo afnemen.
Ten eerste zijn zij dus absoluut niet flexibel; het kan in principe alleen maar met hun modem. Inloggegevens etc. geven ze niet vrij. En ten tweede; er zijn goedkopere alternatieven en die zijn wél flexibel en in te stellen op allen gangbare VoIP apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zelf zeer tevreden over "Callvoip"! Ze ondersteunen HD telefonie. fax via t.38 en alles werkt prima samen met de fritz!box.

Het voordeel is dat ze, ook voor consumenten, complete PABX functionaliteit bieden... dus met de hele rataplan qua IVR/Auto-attendant, hunt-groups, doorschakelplannen, etc. Dat laatste ga ik de komende tijd (voor het eerst overigens) dankbaar gebruiken omdat ik een paar weken zonder internet zal komen te zitten (glas-glas overstap).

Iig.... in combinatie met meerdere voip accountjes daar (je kan ook telefoonnummer-loze accounts aanmaken die je weer aan SIP registraties kan koppelen) en de Fritz!box is het best krachtig.

Ik zou inderdaad ook niet meer zo snel telefonie bij m'n provider nemen...... Het is ook gewoon ideaal dat je telefonie compleet onafhankelijk is geworden van waar je de rest van je diensten afneemt. Een werkende internetverbinding is voldoende om weer bereikbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- even afkloppen -

Eindelijk werkt mijn fritzbox 7390 stabiel en natuurlijk dankzij de laatste update! Ik had voornamelijk last van een instabiele wifi (deregistred probleem), maar dat lijkt nu opgelost. Draai nu ruim 24 uur de laatste update.

- even afkloppen -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Bij mij staat de update er ook op. Hopelijk is Wlan beter, persoonlijk had ik het probleem dat de automatisch functie voor Wlan kanaal niet goed werkte, maar nu lijkt het wel. (is ook een verbeterpunt in deze nieuwe versie) Zal nog eens testen want Wlan werkte altijd slecht.

Maar belangrijker (althans voor mij persoonlijk dan), ik heb een Duitse mail gestuurd met de vraag werk te maken voor CNIP ondersteuning. Naamweergave wanneer iemand belt. Dit werkt niet. Denk dat deze standaard (ITU-I.251.9) ook in Nederland gebruikt word.

Tevens vraag ik ook aan iedereen met AVM producten indien jullie verbeteringen of bijkomende misschien Benelux specifieke dingen wensen (bv. NL interface). Dan kan dit bij AVM aangekaart worden. Ze willen de Benelux markt veroveren dan zullen ze ook inspanningen moeten doen vind ik.

Misschien hen dan ook mailen met jullie aanvragen, schieten ze misschien in actie :)

EDIT
@Hashanova: welke provider heb je dan ? Vaste lijn of VOIP ? Ik heb Belgacom en als ik telefoon rechtstreeks aansluit werkt het via de Fritzbox niet. Ik gebruik nu de telefoonboek, dan heb ik wel namen natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door abusimbal op 20-12-2010 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt nummerweergave wel hoor. Ligt het niet aan je provider of je toestel icm met fritzbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier werkt nummerweergave ook gewoon, iig via VOIP.

En achter de analoge uitgang van een Experiabox en een Zyxel heb ik het ook werkend gezien (maar dat was dan wel weer op een 7270).

Persoonlijk zie ik trouwens niet zo veel in een NL interface. Definities voor meer NL providers zouden trouwens wel welkom zijn. Ook bv. voor het KPN Glasvezel netwerk of voor KPN ADSL + ITV. De Fritz!box ondersteunt 'onder water' zowel meerdere PVC's als VLAN's. Het zou leuk zjn als mensen met dit soort diensten hier gewoon makkelijk een instelling voor zouden kunnen krijgen.

Exclusief VOIP natuurlijk want KPN weigert SIP gegevens vrij te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien is het NAT Loopback ook opgelost. Na de update is 'mijn' probleem weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 09:40:
Zo te zien is het NAT Loopback ook opgelost. Na de update is 'mijn' probleem weg :)
Dus met OpenSim werkt het nu ook? Wow, dat verbaasd mij, had ik niet verwacht! Mooi voor je dat dat is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippe_d
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 11:47:
ik heb nu een siemens isdn centrale waaraan ik 2 telefoonlijnen heb hangen en vervolgens met DECT Siemens toestellen overal in huis "kruislings" beide lijnen kan opnemen en gebruiken. Dus als de telefoon gaat vanuit een van de lijnen kan ik vanuit ieder dect toestel opnemen

Kan ik deze Fritz aan mijn Ziggo lijn hangen en kan ik dan mijn dect toestellen opdezelfde wijze aan de \Fritz hangen zodat ik ook dezelfde dubbele kruislingse opneem facilitiet op mijn telefoon toestellen heb?
Je kan perfect de FritzBox aan je Ziggo lijn hangen, en je bestaande ISDN centrale aan de FritzBox.
Je hebt natuurlijk maar één analoge buitenlijn, maar als je naast Ziggo (voor incoming calls), nog een aantal VOIP providers instelt voor outgoing calls), dan heb je ook meerdere lijnen, en kan je, net als nu, met je Siemens DECT toestellen alle lijnen opnemen en gebruiken.

De FritzBox is een ideaal toestel om een analoge lijn naar ISDN te "converteren": op die manier kan je overgaan naar analoog (of VOIP), en je duurdere ISDN lijn opzeggen, zonder je ISDN infrastructuur te moeten wijzigen.

Maar ... gezien de FritzBox een eigen DECT basis aan boord heeft, kan je natuurlijk je ISDN centrale verwijderen, en al je Siemens DECT toestellen (max 6) direct op de FritzBox laten registreren.

Philippe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippe_d
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 02:05:
Bij mij werkt nummerweergave wel hoor. Ligt het niet aan je provider of je toestel icm met fritzbox?
Abusimbal heeft het niet over de nummerweergave, maar de naamweergave (CNIP).
Het is zo dat op het Belgisch telefoonnet, naast het nummer ook de naam van de oproeper meegestuurd wordt. Deze informatie wordt jammer genoeg door de FritzBox niet doorgestuurd naar de eindtoestellen.
Ook bij inkomende VOIP oproepen wordt de naam van de oproeper (display name) meegestuurd met de "SIP invite". Ook deze info wordt door de FritzBox niet gevalideerd.

Het enig wat de Fritzbox wel kan, is de naam van de oproeper weergeven op de aangesloten toestellen, indein het nummer gevonden wordt in het Telefoonboek.

Philippe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ah op die manier :).

Daar inderdaad geen ervaring mee aangezien dat systeem vziw in NL nergens gebruikt wordt. Naam van het Fritz!telefoonboek richting aangesloten handsets gaat idd prima. Ben dan ook niet anders gewend dan het interne telefoonboek van de Fritz te gebruiken :).

• eymey
YAY! En toen had de 7390 ook eindelijk weer een fatsoenlijk instelbare dns- en dhcp-server aan boord :).

Sinds ergens deze week/afgelopen weken wordt ook de 7390 international ondersteund door Freetz! Je kan 'm nu dus selecteren in de "make menuconfig" stap van het buildproces. Gewoon ff de huidige SVN trunk uitchecken en gaan :).

Nou ja, iig voor wat betreft die van vandaag. trunk wil nog wel eens stuk gaan... :)

Overigens heb ik toch nog wat probleempjes (die ik met de originele .87 FW trouwens ook had).

* Bij mij is NAT loopback nog wél een probleem ontdekte ik vanavond (was met .86 nog niet volgens mij)

* FTP passive (of portranges in het algemeen?) forwarden werkt niet goed. Van buitenaf lukt het niemand om via PASV een data channel op te zetten op m'n FTP server.

[ Voor 31% gewijzigd door eymey op 23-12-2010 01:08 ]

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Waar staat de instelling van de DNS server in de 7390 dan? Of heb je het over opties via Freetz!?

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik blijf toch wat eigenaardige problemen houden met het telefoniegedeelte van mijn Fritz!box 7140 international, aangesloten via LAN (dus adsl poort is niet in gebruik).

Aangezien de support vanuit AVM beperkt is en nieuwe firmwares al geruime tijd niet meer zijn uitgebracht voor dit model, ben ik op zoek naar mogelijkheden.

Wie heeft er ervaring met de alternatieve Freetz software op een 7140 international?

• eymey
@Maartenvs: Ik heb het inderdaad over opties via Freetz :)

Blijf het jammer vinden dat Freetz! nodig is voor zoiets banaals als een fatsoenlijk dns- en dhcp-beheer. Maar het werkt perfect :).

@LeGato23: Het is misschien handig om te vertellen wat voor telefonieproblemen je hebt. En wat voor ervaringen met Freetz verwacht je? Belangrijkste om te weten is wellicht dat Freetz! GEEN vervanging biedt voor de standaard functionaliteit van je Fritz!box.

Tenzij je de optie om ook de kernel te vervangen aanvinkt in Freetz! krijg je gewoon precies dezelfde basis-firmware als degene die je al hebt. Er worden alleen packages (en wat gewijzigde settings via patches) aan toegevoegd.

[ Voor 55% gewijzigd door eymey op 23-12-2010 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdRandom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 14:25
Pfff, sinds de nieuwste firmware werkt Port Forwarding (NAT Reflection) niet meer. Vroeger had ik enorm goeie ervaringen met AVM Fritz!Box, maar de 7390 is in dat opzicht een enorme tegenvaller...

Wat een ellende. Eens zien of ik nog een downgrade kan doen, anders toch maar een beter merk router kopen (Sweex of zo ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
EdRandom schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 21:50:
Pfff, sinds de nieuwste firmware werkt Port Forwarding (NAT Reflection) niet meer. Vroeger had ik enorm goeie ervaringen met AVM Fritz!Box, maar de 7390 is in dat opzicht een enorme tegenvaller...

Wat een ellende. Eens zien of ik nog een downgrade kan doen, anders toch maar een beter merk router kopen (Sweex of zo ;-))
Port-forwarding of NAT-Reflection(ook wel loop-back genoemd..)?
Die NAT-loopback heb ik met de 7390 als router geen probleem mee, zit nu echter remote en kan een beetje moeilijk testen met de laatste firmware. Voor downgrade zul je moeten aankloppen bij de helpdesk, vziw is er geen publieke recover voor .84.

specs

Pagina: 1 ... 17 ... 23 Laatste