Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenman2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Voor degene met fix problemen in Tomtom:

Ik las het volgende truukje op een ander forum.
Druk nadat tomtom opgestart is op de today button (vergrootglas) Tomtom gaat nu naar de achtergrond en heeft een veel betere gps ontvangst en dus een snellere fix. Tik vervolgens na een minuut of wat op de twee rode handjes zodat tomtom met fix weer op de voorgrond komt. De ontvangst zie je weer inzakken, maar de fix blijft. :)

Misschien wisten jullie dit al, maar ik dacht zal het toch even melden. Ik heb het zelf een aantal keren geprobeerd met een koude start en het helpt. Ik heb nu geen winfast meer nodig.

Nu maar hopen dat tomtom hier iets voor bedenkt want het is natuurlijk niet normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-04 10:46
Greenman2 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 09:17:
Voor degene met fix problemen in Tomtom:

Ik las het volgende truukje op een ander forum.
Druk nadat tomtom opgestart is op de today button (vergrootglas) Tomtom gaat nu naar de achtergrond en heeft een veel betere gps ontvangst en dus een snellere fix. Tik vervolgens na een minuut of wat op de twee rode handjes zodat tomtom met fix weer op de voorgrond komt. De ontvangst zie je weer inzakken, maar de fix blijft. :)

Misschien wisten jullie dit al, maar ik dacht zal het toch even melden. Ik heb het zelf een aantal keren geprobeerd met een koude start en het helpt. Ik heb nu geen winfast meer nodig.

Nu maar hopen dat tomtom hier iets voor bedenkt want het is natuurlijk niet normaal...
Misschien mankeer ik wel wat aan mijn ogen ;)
Maar ik kan het "knopje" niet vinden. tomtom 5.21
Waar moet ik zoeken.

Gr,
Maurice

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
madmaus schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:47:
[...]

Misschien mankeer ik wel wat aan mijn ogen ;)
Maar ik kan het "knopje" niet vinden. tomtom 5.21
Waar moet ik zoeken.

Gr,
Maurice
Never mind.
Ik zat verkeerd te zoeken.
Ik zoch in tomtom maar het gaat om een hardware knopje op het apparaat zelf!
Ik ga eens experimenteren!

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
en hoe lang wacht je dan ongeveer met je TomTom geminimaliseerd? Want ik heb de indruk dat het met winfast toch veel sneller gaat...

Maar idd je hebt gelijk , met tomtom geminimaliseerd heb je dus veel betere ontvangst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenman2
NoFate schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 19:35:
en hoe lang wacht je dan ongeveer met je TomTom geminimaliseerd? Want ik heb de indruk dat het met winfast toch veel sneller gaat...

Maar idd je hebt gelijk , met tomtom geminimaliseerd heb je dus veel betere ontvangst
1 a 2 minuten, nadeel is dat je niet kan zien of je al een fix hebt. Winfast gaat ook snel, ik gebruik er een mortrun scriptje voor die automatisch winfast sluit na een fix en dan tomtom start. En dat duurt dan ook zo'n 1 a 2 minuten totaal en soms nog sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182453

Ik heb een vraag.

Mijn moeder heeft vandaag haar MIO p350 ontvangen, nou dacht ik de bijgeleverde Mio Maps Europe cd er wel ff in te zetten....maar dit is dus niet zo makkelijk als ik dacht.
Ik heb het (haleluja) wel voor mekaar gekregen om Active Sync werkende te krijgen, maar hoe krijg ik nou die maps erop? Bovendien kan ik ook niets met die MMC kaart van de Benelux.....

Ben ik nou dom of...? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110847

Anoniem: 182453 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 22:40:
Ik heb een vraag.

Mijn moeder heeft vandaag haar MIO p350 ontvangen, nou dacht ik de bijgeleverde Mio Maps Europe cd er wel ff in te zetten....maar dit is dus niet zo makkelijk als ik dacht.
Ik heb het (haleluja) wel voor mekaar gekregen om Active Sync werkende te krijgen, maar hoe krijg ik nou die maps erop? Bovendien kan ik ook niets met die MMC kaart van de Benelux.....

Ben ik nou dom of...? :?
Heb je wel de nieuwste versie van ActiveSync geinstalleerd ?
Op de Mio cd staat versie 4.0, deze is niet helemaal perfect.
Die versie wil nog weleens de connectie verliezen.

ActiveSync kun je gratis downloaden van de Microsoft site.

Herkent je PDA het geheugenkaartje wel ?
Ik heb in die van mij ook eens een MMC kaart gehad, en deze werd niet herkent.
Nu heb ik er een SD-kaart voor gekocht dus heb ik niet verder gekeken.

Ik zat net op de site te neuzen en er moeten wel MMC-kaartjes in kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
heeft iemand hier ervaring met trage gps? Dat de gps achterloopt tov de werkelijke positie? Dit heb ik in tomtom igo en destinator. En het loopt toch soms een flink stuk achter. Dan ben ik een bocht allang uit en op de gps moet ie er nog ingaan.
Programma's zijn op "het apparaat" geinstalleerd en er lopen geen andere programma's.
Ik gebruik een 2gig sdkaart kinston elite 80x. Dit alles draait op de P550

Waar kan het aan liggen? Misschien toch sd kaart? zou ik die moeten formateren?

gr,
Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I don't know.
Wat ik wel weet is dat de GPS positie ongeveer 10 meter kan afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
10 meter had ik niet erg gevonden.
dit gaat over 100 meter.
Zeker met destinator, maar tomtom wil ook nog wel moeilijk doen soms. Daar zou het denk ik kunnen komen door de flitspaal poi's.
Destinator loopt in de stad al gem 1 kruispunt achter. Snelweg nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Laatst online: 02-05 22:39
Ik heb net m'n p350 met een 1gb PQI 150x kaartje binnen, ik heb tomtom op het geheugen kaartje gezet (wat overingens erg lang duurde, minimaal 15 min. voor 250mb, of is dit normaal?) ,

daarna heb ik 'm uitgezet en weer aan en toen werd mijn sd kaartje niet meer herkend, dus als ik bij
instellingen -> systeem -> geheugen -> Opslagkaart kijk staat er: Totaal geheugen opslagkaart: Niet

Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
tabakje schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 12:46:
Ik heb net m'n p350 met een 1gb PQI 150x kaartje binnen, ik heb tomtom op het geheugen kaartje gezet (wat overingens erg lang duurde, minimaal 15 min. voor 250mb, of is dit normaal?) ,

daarna heb ik 'm uitgezet en weer aan en toen werd mijn sd kaartje niet meer herkend, dus als ik bij
instellingen -> systeem -> geheugen -> Opslagkaart kijk staat er: Totaal geheugen opslagkaart: Niet

Even opnieuw denk ik?
Kaartje misschien formateren op FAT en kijken wat die dan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net m'n p350 met een 1gb PQI 150x kaartje binnen, ik heb tomtom op het geheugen kaartje gezet (wat overingens erg lang duurde, minimaal 15 min. voor 250mb, of is dit normaal?)
Gebruik je een cardreader of kopieer je de bstanden via ActiveSync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
Anoniem: 110847 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 13:00:
[...]

Gebruik je een cardreader of kopieer je de bstanden via ActiveSync
via active sync (4.2).
Ik zal eens ff op zoek gaan naar iemand met een cardreader om 'm te formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je de bestanden kopieerd met een cardreader, dan duurt het misschien 2 min
Met ActiveSync kan dat zeker wel een minuut of 20 duren.
Dit omdat ActiveSync vindt dat de data geconverteerd moet worden naar de PDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
madmaus schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 12:57:
[...]

Even opnieuw denk ik?
Kaartje misschien formateren op FAT en kijken wat die dan doen..
Nou dat gaat lekker, ik stop het sd kaartje in een laptop met geheugenkaart lezer, hij herkent het kaartje direct en staat ook gewoon in de lijst bij de andere stations.
Wanneer ik er op druk zegt ie na +/- 30 sec. dat ie niet geformatteerd is en of je dat dan meteen wilt doen, dus dat doe ik en dan zegt ie dat ie 'm niet kan formatteren, lekker is dat, dus die kaart is gewoon bagger ofzow?

/edit. hij zegt zegt nou ook dat het kaartje beveiligd is tegen schrijven, terwijl dit niet zo is.

[ Voor 9% gewijzigd door tabakje op 20-07-2006 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182617

heeft iemand ook probleem dat miomap wel satellieten ziet maar tomtom niet. Ze zijn er wel. Kan in ieder geval normaal navigeren maar info geeft aan 0 satellieten.

Tjeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182617 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 15:19:
heeft iemand ook probleem dat miomap wel satellieten ziet maar tomtom niet. Ze zijn er wel. Kan in ieder geval normaal navigeren maar info geeft aan 0 satellieten.

Tjeerd
Lees dit topic anders ff door, staat genoeg info in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tabakje schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:33:
[...]

Nou dat gaat lekker, ik stop het sd kaartje in een laptop met geheugenkaart lezer, hij herkent het kaartje direct en staat ook gewoon in de lijst bij de andere stations.
Wanneer ik er op druk zegt ie na +/- 30 sec. dat ie niet geformatteerd is en of je dat dan meteen wilt doen, dus dat doe ik en dan zegt ie dat ie 'm niet kan formatteren, lekker is dat, dus die kaart is gewoon bagger ofzow?

/edit. hij zegt zegt nou ook dat het kaartje beveiligd is tegen schrijven, terwijl dit niet zo is.
Misschien heb je je kaart wel beveiligd ?
Er zit meestal een schuifje of knopje aan de zijkant van het kaartje.

Als dat het probleem niet oplost, dan lijkt het wel alsof je een brak kaartje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
Anoniem: 110847 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 15:25:
[...]

Misschien heb je je kaart wel beveiligd ?
Er zit meestal een schuifje of knopje aan de zijkant van het kaartje.

Als dat het probleem niet oplost, dan lijkt het wel alsof je een brak kaartje hebt.
Nee was niet beveiligd, maar die laptop is gewoon een gaar denk ik. Anyway, ik heb 'm nou in een andere computer gedaan en nou kan ie 'm wel formatteren, alleen ziet ie het kaartje als een 8 mb kaartje ipv 1 gb ..... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110847 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 15:24:
[...]

Lees dit topic anders ff door, staat genoeg info in.
Ik kon hier niets vinden wat mijn probleem oploste.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Anoniem: 182617 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 15:59:
[...]

Ik kon hier niets vinden wat mijn probleem oploste.....
Zoek op je apparaat het bestandje spgps.ini op. ergens in je map miomap.
Deze moet je bewerken dus even naar je desktop kopieren.
open het .ini bestandje.
je ziet een hele boel tekst
zoek naar deze regels:
Init1=PSRF103,02,00,01,01
Init2=PSRF103,03,00,01,01

je zal zien dat bij jou de eenerlaatste getallen 00 zijn verander dit in hierboven dus 01 sla het op en kopieer het weer terug. Als het goed is kun je nu weer satteliet info zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
tabakje schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 15:31:
[...]

Nee was niet beveiligd, maar die laptop is gewoon een gaar denk ik. Anyway, ik heb 'm nou in een andere computer gedaan en nou kan ie 'm wel formatteren, alleen ziet ie het kaartje als een 8 mb kaartje ipv 1 gb ..... :'(
Hoe heb je hem geformatteerd?
Fat 32 of FAT?

je moet FAT hebben
Als je dat hebt gedaan probeer het eens in nog een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
madmaus schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 17:13:
[...]

Hoe heb je hem geformatteerd?
Fat 32 of FAT?

je moet FAT hebben
Als je dat hebt gedaan probeer het eens in nog een andere pc.
met FAT ja.

Net ff snel een cardreadertje gehaald, maar die kaart wil echt niet, windows zegt nadat je op het station geklikt hebt dat ie nog niet geformatteerd is en daarna zegt ie dat ie geen schijf kan vinden, en wanneer ik het format programmatje gebruik dat bij de cardreader zit zegt ie dat ie de MBR niet kan schrijven naar de kaart of dat ie de grootte niet kan bepalen :(

Dat wordt een RMA zullen we maar zeggen.

[ Voor 45% gewijzigd door tabakje op 20-07-2006 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
madmaus schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:50:
heeft iemand hier ervaring met trage gps? Dat de gps achterloopt tov de werkelijke positie? Dit heb ik in tomtom igo en destinator. En het loopt toch soms een flink stuk achter. Dan ben ik een bocht allang uit en op de gps moet ie er nog ingaan.
Programma's zijn op "het apparaat" geinstalleerd en er lopen geen andere programma's.
Ik gebruik een 2gig sdkaart kinston elite 80x. Dit alles draait op de P550

Waar kan het aan liggen? Misschien toch sd kaart? zou ik die moeten formateren?

gr,
Maurice
Dit komt vaak door een slechte fix of teveel POI's Heb je toevallig alle flitspalen ed erin lopen zetten?
Greenman2 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:33:
[...]

1 a 2 minuten, nadeel is dat je niet kan zien of je al een fix hebt. Winfast gaat ook snel, ik gebruik er een mortrun scriptje voor die automatisch winfast sluit na een fix en dan tomtom start. En dat duurt dan ook zo'n 1 a 2 minuten totaal en soms nog sneller.
Hoe werkt zo'n scriptje en kun je het misschien hier kort uitleggen / sharen?

HIer totaal geen problemen met 1GB PQI, misschien een brak kaartje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

madmaus schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 17:12:
[...]

Zoek op je apparaat het bestandje spgps.ini op. ergens in je map miomap.
Deze moet je bewerken dus even naar je desktop kopieren.
open het .ini bestandje.
je ziet een hele boel tekst
zoek naar deze regels:
Init1=PSRF103,02,00,01,01
Init2=PSRF103,03,00,01,01

je zal zien dat bij jou de eenerlaatste getallen 00 zijn verander dit in hierboven dus 01 sla het op en kopieer het weer terug. Als het goed is kun je nu weer satteliet info zien
Dank voor je suggestie echter het werkt helaas niet. Ook niet na een reset :'(

Tjeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Anoniem: 182617 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 20:12:
[...]

Dank voor je suggestie echter het werkt helaas niet. Ook niet na een reset :'(

Tjeerd
Vreemd zou moeten werken.
Ik had het ook met miomap die schijnt iets aan te passen waardoor je dat probleem kan krijgen. Na deze aanpassing is het gelukt.
Wachten op een fix dan afsluiten en dan zou die als het goed is wel info moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

madmaus schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 08:57:
[...]

Vreemd zou moeten werken.
Ik had het ook met miomap die schijnt iets aan te passen waardoor je dat probleem kan krijgen. Na deze aanpassing is het gelukt.
Wachten op een fix dan afsluiten en dan zou die als het goed is wel info moeten geven.
Blijkbaar duurt het even want vandaag (gisteren ini bestand aangepast) werkt het wel!

Nogmaals bedankt voor de tip
Tjeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
waarschijnlijk omdat je het programma eerst moet afsluiten nadat die de fix heeft gevonden. Als je hem dan opnieuw opstart doet ie het!

Ben blij dat ie het doet!

Gr,
Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenman2
ikbensander schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 19:53:

Hoe werkt zo'n scriptje en kun je het misschien hier kort uitleggen / sharen?
Op het pocketinfo forum is er ook een groot topic "mio p550" hierin staat het hele verhaal uitgelegd. De credits gaan dan ook naar die mensen. _/-\o_ Zoek daarbinnen even op mortrun en je zou het moeten vinden.

Het komt er op neer dat je mortrun op je pda installeert. Hiermee kun je dingen automatisch uitvoeren op je PDA middels een script dat gestart kan worden met een snelkoppeling. Daarna moet je het script op je PDA zetten en daarna een snelkoppeling die het script aanroept. Ik heb nu een snelkoppeling Tom tom loader genoemd. Als ik deze start dan wordt winfast gestart, het commando cold start gegeven, en na een fix (binnen 420 sec.) sluit winfast en opent tomtom. Door het script iets aan te passen kun je hem ook voor I-go gebruiken alhoewel de fix problemen daar veel minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143990

Ik moest even mijn P350 uitschakelen en weer in inschakelen met het ''on/off'' knopje.. als ie opstart krijg ik bij het ''Vandaag scherm'' een foutmelding:

WIFIICON.exe
Het bestand 'WIFIICON'
kan niet worden geopend.
Het is of niet ondertekend vertrouwd certificaat,
of een van de componenten kan niet gevonden worden.
U moet dit bestand wellicht opnieuw installeren of herstellen.

Hoe kan ik dit fixen?? tis alleen maar deze foutmelding

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 143990 op 23-07-2006 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je je PDA eens reset dan, een harde reset geven.
Dan gaat hij terug naar de fabrieksinstellingen, dus ben je wel al je bestanden kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110847 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:39:
[...]

Als je je PDA eens reset dan, een harde reset geven.
Dan gaat hij terug naar de fabrieksinstellingen, dus ben je wel al je bestanden kwijt.
hmm die optie zie ik niet echt zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:03
Ik heb hier de P550 liggen en nu vroeg ik me af is het bij jullie ook zo dat als je hem 2 dagen weglegt en niet geruikt dat hij dan leeg is? Ik vindt dit namelijk wel heel erg snel.

oh ja er staat geen wifi en BT aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
daar is al een heleboel over geschreven. Het is idd een probleem, maar het is een probleem dat op te lossen is:

STAP 1
"I was having a similar problem with the hx2495.
When it was off for a few hours or more, it would not turn on, and the battery would be very low and had to soft reset. I found another thread that attributed the problem to ActiveSync w/ WM 5.0. You need to set Activesync on the Ipaq to manual schedule. You can do this by adding a fake exchange server connection:
ActiveSync -- Menu --
Add Server Source --
Enter an Ip address like "1.1.1.1" --
enter anything in the next 3 windows. After the fake exchange server is set,
Menu/Schedule is available.
Set both windows to Manual.
Then, go back to connections and delete the fake exchange server."
STAP 2
"If your unit is having problems turning on, you may want to go to Start-> Settings -> Today and click on the tab that says Items. You will see an option at the bottom that says "Today Timeout". If you take the checkmark out of this box, it should stop the issue from happening. You should not lose any of your information from the soft reset, or from this work around."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Iemand al een programma gevonden om de P550 als handsfree aan te sluiten op een BT gsm ?

Ik weet dat er een programma bestaat als running voice gsm , maar ik vind de versie 3.5 nergens

Zelf heb ik de 3.2 , maar deze onderstent wm2005 niet

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:51
NoFate schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 09:07:
Iemand al een programma gevonden om de P550 als handsfree aan te sluiten op een BT gsm ?

Ik weet dat er een programma bestaat als running voice gsm , maar ik vind de versie 3.5 nergens

Zelf heb ik de 3.2 , maar deze onderstent wm2005 niet

bedankt
mPhone werkt wel, maar is niet zo gelikt als running voice v3.5 duikt vroeger of later wel op, gewoon blijven zoeken net als ik... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
intraxi schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:55:
[...]

mPhone werkt wel, maar is niet zo gelikt als running voice v3.5 duikt vroeger of later wel op, gewoon blijven zoeken net als ik... 8)
http://www.pocketgear.com/software_detail.asp?id=2546

Deze werkt idd

Maar nu zou ik mijn voice recorder moeten instellen , maar vind deze dus niet op de mio p550

zie deze thread : http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=71905

[ Voor 28% gewijzigd door NoFate op 28-07-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
btw , iemand die weet hoe je het icoonje van de mortrun scrips kunt veranderen op de ppc ?

Nu heb ik die tomtom loader met zo'n stom mortrun icoontje :)

Via pc veranderen lukt me ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183450

Voor iedereen met fix problemen en die Winfast als workaround gebruikt: Ik heb zelf een andere workaround.

Ik kwam erachter dat TOMTOM het enige pakket is wat een slechte fix krijgt. Ik heb ook OziExplorerCE geinstalleerd, en laat zowel Ozi als TOMTOM tegelijk draaien tegen com5: (moet je wel configureren dat windows je GPS settings beheert)

Ik heb het niet geprobeerd met een ander pakket, maar ik gok dat je met deze workaround Ozi kunt vervangen door elke willekeurig pakketje werkt wat iets met GPS doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vermoed dat het deels aan de firmware ligt.
Ik heb namelijk een korte tijd terug nog een P350 mogen ontvangen.
Deze heeft binnen 20 sec al een fix op 4 satelieten.

De andere P350 doet er enkele minuten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
NoFate schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 09:09:
[...]

http://www.pocketgear.com/software_detail.asp?id=2546

Deze werkt idd

Maar nu zou ik mijn voice recorder moeten instellen , maar vind deze dus niet op de mio p550

zie deze thread : http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=71905
Hoe heb jij het voorelkaar gekregen?

Als ik bel via mijn p550 dan gaat ie wel bellen. Maar ik heb geen geluid. het geluid gaat gewoon via me telefoon.

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
same problem hier :)

Hoe heb jij het voor elkaar gekregen om je phonebook op je pda te zien?

Hij sycnhroniseert hier wel alle items , maar het blijft een lege lijst

ps dit is van een andere thread
Om uberhaupt te kunnen bellen heb je minimaal een speaker en een microfoon nodig. De speaker zal geen probleem zijn, maar de microfoon wellicht wel. De P550 is wel voorzien van een voice-reader (en daarmee dus ook een microfoontje). Ik vraag me af of dat programmaatje zodanig is ingesteld (als die instelling er uberhaupt is) dat de voice-recorder van je P550 tevens als microfoon moet fungeren voor de mobiele functie. Misschien dat het hier fout gaat.

Verder is het maar de vraag of het programmaatje de telefooninstellingen van je mobieltje automatisch overneemt of dat je deze ook allemaal handmatig moet instellen.
Maar ik vind de voice recorder dus niet op mijn mio p550 ... dus zit ik momenteel vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
NoFate schreef op maandag 31 juli 2006 @ 14:52:
same problem hier :)

Hoe heb jij het voor elkaar gekregen om je phonebook op je pda te zien?

Hij sycnhroniseert hier wel alle items , maar het blijft een lege lijst

ps dit is van een andere thread

[...]

Maar ik vind de voice recorder dus niet op mijn mio p550 ... dus zit ik momenteel vast...
voice recorder??
Skype werkt wel gewoon, dus zou handsfree toch ook moeten werken?

telefoon boek werkt niet, maar je kan je contacten uit je outlook ook gebruiken, als je daar een nummer bij zet kan je die bellen.
Als je in de dailer zit, staat er onder het beeldschermpje een blauw gezichtje geloof ik. Klik daarop en je kan je outlook contacten selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
mja , ik wil mijn outlook contacten niet synchroniseren , maar mijn items uit de gsm

Waar zit de voice recorden dan op de pda? Hoe kan ik bv geluiden opnemen met dat ding?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perboemski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Is er iemand die ook problemen heeft met de klok in de P550? Het dingetje werkt prima als navigator, maar als ik even niets doe met mijn apparaatje dan staat de klok stil. Alleen via iGO kan ik de klok syncen met de GPS, maar als dat allemaal niet actief is en ik heb mijn PDA tje op mijn bureau liggen (of op tafel, whatever) dan heeft de klok er meteen geen zin meer in. Ik krijg dus ook geen waarschuwing bij afspraken of verjaardagen, want als ik het apparaat een dag of wat niet gebruik en ook niet aan de computer heb hangen staat de klok nog op dezelfde tijd als toen ik voor het laatst gesynced heb.

Als navigator werkt hij prima, maar als PIM heb ik er zo geen moer aan...
Mailtje naar de servicedesk van Mio gestuurd maar nog geen reactie gehad. Me helemaal ongans gezocht op verschillende fora, maar niemand gevonden met hetzelfde probleem. Hebben meer mensen hier last van of heb ik een maandagmorgenmodelletje?

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik ben van plan om een 350 te gaan kopen.
Nu zie ik hem bij een webshop te koop staan met of zonder Miomap software. Scheelt zo'n 65 Euro.
Is het aan te raden om die software er bij te nemen, of kan ik beter kijken naar een TomTom pakketje oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Anoniem: 110847 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:28:
Ik vermoed dat het deels aan de firmware ligt.
Ik heb namelijk een korte tijd terug nog een P350 mogen ontvangen.
Deze heeft binnen 20 sec al een fix op 4 satelieten.

De andere P350 doet er enkele minuten over.
Als je op de reset button drukt krijg je een cold-boot. Als je dat doet krijg je het mio-opstartscherm en zie je dan de firmware. Ziet hier verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 18:27
Ik twijfel nu toch een beetje of ik de 550 wel wil kopen. Ook op Kieskeurig lees ik een hoop over GPS-fix problemen. Ik heb het hele topic bijgehouden, maar dit is me toch nog niet volkomen duidelijk:

- Zijn de GPS-problemen alleen bij TomTom, of is de P550 zelf ook niet 100% in orde? M.a.w: heb ik ook kans op fix-problemen of matige ontvangst met Miomap, IGO, Route66 en ga zo maar door?

Verder schreef iemand dingen over problemen met de accuduur, dat breng me bij mijn tweede vraag:

- Is de accuduur nog steeds bedroevend als je netjes alle actieve programma's afsluit voordat je de P550 uit zet? (oftewel, is de accu ook heel snel leeg door de PDA echt te gebruiken, dus is hij ook heel snel leeg door internetten/mailen/werken op de PDA?)

[ Voor 4% gewijzigd door DeadMetal op 04-08-2006 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
DeadMetal schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 10:47:
Ik twijfel nu toch een beetje of ik de 550 wel wil kopen. Ook op Kieskeurig lees ik een hoop over GPS-fix problemen. Ik heb het hele topic bijgehouden, maar dit is me toch nog niet volkomen duidelijk:

- Zijn de GPS-problemen alleen bij TomTom, of is de P550 zelf ook niet 100% in orde? M.a.w: heb ik ook kans op fix-problemen of matige ontvangst met Miomap, IGO, Route66 en ga zo maar door?

Verder schreef iemand dingen over problemen met de accuduur, dat breng me bij mijn tweede vraag:

- Is de accuduur nog steeds bedroevend als je netjes alle actieve programma's afsluit voordat je de P550 uit zet? (oftewel, is de accu ook heel snel leeg door de PDA echt te gebruiken, dus is hij ook heel snel leeg door internetten/mailen/werken op de PDA?)
GPS problemen zijn intern. Dus ligt niet aan navigatie programa.
TomTom heeft echter de meeste moeite. Maar als je winfast installeert en je zorgt dat die eerst een fix krijgt heeft tomtom dat ook vrij snel.
Verder lijkt het erop dat de een meer problemen heeft als de ander.

Accu is vooral met wifi vrij snel leeg. Bij gewoon gebruik valt het wel mee. En standby is ook gewoon goed. De programma's die lopen kan je sluiten door magic button te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:27

Sherlock

No Shit

Heb de P550 meegenomen op vakantie de afgelopen twee weken. Ben er niet echt over te spreken:
- ontbreken van een hardwarematige toetsenvergrendeling (softwarematig kost (te) veel energie)
- zeer geringe accuduur (zonder wifi en meestal ook zonder bluetooth)
- niet opladen in de auto wanneer TT aan staat icm externe bluetooth GPS ontvanger
- slechte fix (vandaar noodzaak voor externe ontvanger)
- bij reset soms bluetooth niet "aanwezig" soms wifi niet
- reset regelmatig nodig

Al met al ben ik er gewoon niet tevreden over, had meer verwacht van dit apparaat. Mijn broer heeft de 168 en dat is echt een keurig apparaat, als het niet voor WM5 was geweest had ik hem misschien wel omgeruild.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghoul
  • Laatst online: 25-02 18:31
Message to all P550 users
Mio Technology has confirmed the presence of a technical flaw within the GPS function of a limited number of Mio P550 personal digital assistants (PDAs) on sale in Europe.

Users of the affected products may experience weaker that normal GPS reception leading to difficulties in securing a fix on the satellite signal. In technical terms, this will lead to a prolonged ‘Time to First Fix’.

This condition affects approximately 9% of Mio P550 units available in Europe that were manufactured and sold before August 2006.

Users are invited to return affected units to their point of sale where they will be sent on to the respective Mio Repair Centre and repaired free of charge. If returning the device to the original point of sale is not possible, please contact your local hotline number.

The two year warranty available on all Mio P550s manufactured before August 2006 and subject to this recall will be extended by three months.

As an added precaution, the remaining inventory of Mio P550s at dealers or distributors in Europe is being recalled for verification and repair if necessary.

We sincerely apologize for any inconvenience this may cause.

Message to all P550 users
Mio Technology has confirmed the presence of a technical flaw within the GPS function of a limited number of Mio P550 personal digital assistants (PDAs) on sale in Europe.

Users of the affected products may experience weaker that normal GPS reception leading to difficulties in securing a fix on the satellite signal. In technical terms, this will lead to a prolonged ‘Time to First Fix’.

This condition affects approximately 9% of Mio P550 units available in Europe that were manufactured and sold before August 2006.

Users are invited to return affected units to their point of sale where they will be sent on to the respective Mio Repair Centre and repaired free of charge. If returning the device to the original point of sale is not possible, please contact your local hotline number.

The two year warranty available on all Mio P550s manufactured before August 2006 and subject to this recall will be extended by three months.

As an added precaution, the remaining inventory of Mio P550s at dealers or distributors in Europe is being recalled for verification and repair if necessary.

http://www.mio-tech.be/support/faqs/index.php

Net voor de 5e x gebeld met mio support...... moest mn mio terugbrengen naar mn leverancier en kon hem daar omruilen voor een nieuwe.........
dus omruilen mensen............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ha bedankt! Ik ga hem ook maar terugsturen, hopelijk heb ik er over een tijdje geen last meer van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-03 18:59

agaam

dit is mijn huisdier

nou ik heb dus al even contact gehad met mio, en ken bij mijn winkel waar ik hem heb gekocht. pda-store een nieuwe aanvragen, nummer van mio gekregen waar het beschreven staat. dus moest wel bij pda-store RMA aanvragen maar hou jullie op de hoogte .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
omruiling ? volgens mij wordt hij gerepareerd....

Maar kunnen ze niet duideijk zeggen welke toestellen hier mee in aanmerking komen adhv serie nr ofzo

Mijn mio werkt goed met andere gps systemen dan tomtom...
Tomtom gebruik ik met winfast , dan vindt hij ook snel een fix...

Val ik hier nu onder of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

NoFate schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:15:
omruiling ? volgens mij wordt hij gerepareerd....

Maar kunnen ze niet duideijk zeggen welke toestellen hier mee in aanmerking komen adhv serie nr ofzo

Mijn mio werkt goed met andere gps systemen dan tomtom...
Tomtom gebruik ik met winfast , dan vindt hij ook snel een fix...

Val ik hier nu onder of niet?
nou er is mij verteld door mio dat ze hem gewoon terug nemen. ging sneller als dat hij gerepareerd wordt. maar is natuurlijk niet de bedoeling om winfast te gebruiken. hun leveren een slecht product voor augustus 2006. ze hebben het allemaal terug gehaald wat voor augustus was gelevert aldus mio

[ Voor 15% gewijzigd door agaam op 08-08-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Heb dus gebeld op MIO

De apparaten worden gerepareerd , dus geen omruiling
Er scheelt iets aan de antenne , dus het kan niet opgelost worden met een rom update...

Binnen 5-10 werkdagen moet hij hersteld zijn

[ Voor 71% gewijzigd door NoFate op 09-08-2006 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Wat is handiger?

Om rechtstreeks contact op te nemen met mio of om hem naar de winkel te brengen waar ik hem besteld heb. was via internet dus daar gaat ook een en ander tijd inzitten.

gr,
Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghoul
  • Laatst online: 25-02 18:31
Ik heb dus ook gebeld met mio, en mijn verzekerden ze dat ik een nieuwe kreeg. 8)7
Ook met mijn leverancier gebeld, inleveren en kon meteen een nieuwe krijgen. Maar hij adviseerde me om hem af te geven, dan 2 weken wachten en dan krijg ik er 1 van de "nieuwe" voorraad. Ik heb mn mio nog 1 weekje nodig voordat ik 2 weken zonder kan. Breng hem volgende week meteen weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
madmaus schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:44:
Wat is handiger?

Om rechtstreeks contact op te nemen met mio of om hem naar de winkel te brengen waar ik hem besteld heb. was via internet dus daar gaat ook een en ander tijd inzitten.

gr,
Maurice
via mio zelf , dat gaat sneller

de leverancier moeten ze zelf toch opsturen naar mio zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
HMZZZ

ze hebben de melding weggedaan op de mio site??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
NoFate schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:58:
HMZZZ

ik zie het idd ook niet meer..
Vaag....

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Nou.. de MIO P350 heeft mijn kennis terug. Deze had problemen met touchscreen, is nieuwe moederbord in gegaan volgens de reparatiebon.

Ik ging even kijken naar de firmwares... Andere firmware dan m'n eigen (eerste oplage) p350. Rechts de nieuwe dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.computer-tuning.nl/images/p350firmwares.JPG

Deze doet veel langer op zijn batterij, zonder de aanpassingen met die server toevoegen en op handmatig zetten etc (waarschijnlijk net zo lang als oude FW met aanpassingen). Enige stomme wat miotech gedaan heeft is ... de Engelse versie erop gedaan.
Om NL versie erop te krijgen zou hij wéér terug moeten naar Miotech... Is hier geen andere oplossing voor?

[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 10-08-2006 18:17 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
NoFate schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:58:
HMZZZ

Nee hoor onder support staat het nog steeds. Hep die van mij nu 3 dagen , werkt redelijk onder Igo maar TomTom is idd staat de fix kwijt, mijne gaat zeker terug naar Mio.

http://www.mio-tech.be/support/
Latest Support News
August 10th, 2006
Message to Mio users who have bought P550 before August 2006

Mio Technology announces that some users of the Mio P550 PDA may experience weaker than normal GPS reception leading to difficulties in securing a fix on the satellite signal. This condition affects approximately 9% of Mio P550 units that were sold before August 2006. This is a result of a component failure which frequently leads to prolonged time (more than 3 minutes) to fix on the satellite signal.

As an added precaution, the remaining inventory of Mio P550 at dealers or distributor in Europe is being returned for verification and replacement, if necessary.

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Schiksie schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 21:44:
[...]

Nee hoor onder support staat het nog steeds. Hep die van mij nu 3 dagen , werkt redelijk onder Igo maar TomTom is idd staat de fix kwijt, mijne gaat zeker terug naar Mio.
Het berichtje was eerst anders , toen was het 2 dagen van de site verdwenen en toen is er een ander berichtje gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit nog steeds met smart te wachten op een firmware-update voor de P350.
Heeft iemand zich hier al mee bezig kunnen houden ?

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Zo, ik heb mijn omgeruilde P550 terug, heb een nieuwe gekregen van Pdashop. Tot nu toe heb ik niet het idee dat de GPS ontvangst echt beter is dan bij mijn vorige toestel, alhoewel ik nu hier op kantoor ook af en toe een fix heb. Dat lukte me vroeger nooit, dus wellicht is er nog hoop. In de auto (Renault met warmtewerende voorruit) heb ik sporadisch fix gehad, die na enkele tellen ook weer weg was. (Zowel met iGo als met TT overigens)
Ik zal het nog eens proberen als we een eindje gaan wandelen of fietsen, maar als het dan niet heeeel erg goed is ga ik toch kijken naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb met veel moeite tomtom 5 geinstalleerd op mijn p350, maar als ik tomtom start zegt ie dit:

Benelux
Dit product moet worden geactiveerd
Hoe wilt u activeren?

dan heb ik een keuze uit: Handmatig/Automatisch ik kies dan handmatig.. dan staat er dat ik naar www.ttcode.com moet gaan, maar daar zie ik nergens die code.. weet iemand misschien waar ik die activatiecode kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74137

Topicstarter
Anoniem: 143990 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 01:19:
Ik heb met veel moeite tomtom 5 geinstalleerd op mijn p350, maar als ik tomtom start zegt ie dit:

Benelux
Dit product moet worden geactiveerd
Hoe wilt u activeren?

dan heb ik een keuze uit: Handmatig/Automatisch ik kies dan handmatig.. dan staat er dat ik naar www.ttcode.com moet gaan, maar daar zie ik nergens die code.. weet iemand misschien waar ik die activatiecode kan halen?
Dat ligt niet aan de mio, maar aan het feit dat je een misschien minder legale map gebruikt.

Tip, zie dat je de guam-map ziet te krijgen ;) Of een andere benelux-map, helaas mogen we hier niet verder op in gaan op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74137 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 01:51:
[...]

Dat ligt niet aan de mio, maar aan het feit dat je een misschien minder legale map gebruikt.

Tip, zie dat je de guam-map ziet te krijgen ;) Of een andere benelux-map, helaas mogen we hier niet verder op in gaan op dit forum.
guam -map? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Laatst online: 10-03 19:07
kleine tip......Canarische eilanden map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[...]

Modbreak:Geen linkjes naar illegale content svp! :)

[ Voor 128% gewijzigd door Canaria op 21-08-2006 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146748

Als ik mij P550 uitschakel met de schakelaar onderop, of als de batterij leeg is, moet daarna de tijd en datum opniew ingesteld worden, is dit normaal? of hoort er nog een backup batterij in te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Soms als ik mijn navigatie wil starten.. (Mio P350) dan typ ik het gewenste adres in enz. enz. dan krijg ik soms wel eens deze melding:

De route kon niet worden berekend,
aangezien de volgende bestemming
geïsoleerd ligt:

voorbeeld
Hilversum
Laapersveld

terwijl ik wel gewoon een fix heb. Hier heb ik niet altijd last van hoor, maar soms krijg ik dat wel eens.. wat zou dat kunnen zijn en hebben meerdere mensen hier last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Laatst online: 10-03 19:07
Ik heb dat gehad met IGO
Ging via Koblenz naar Fulda
Toen kreeg ik ook die melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens mij is er dan iets mis met de kaart of tomtom zelf, ik bedoel, hilversum, geisoleerd? 8)7

PS. Je hebt de benelux nu wel werkend gekregen?

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 74137 op 20-08-2006 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74137 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 23:40:
Volgens mij is er dan iets mis met de kaart of tomtom zelf, ik bedoel, hilversum, geisoleerd? 8)7

PS. Je hebt de benelux nu wel werkend gekregen?
was ook maar een voorbeeld dat van hilversum :) nee tomtom werkt nog steeds niet :( maareh met miomap krijg ik wel eens die melding

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 143990 op 21-08-2006 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Lijkt me een software probleem, niet gerelateerd aan de P550.

• Sander
  • Niet online
Is er al meer bekend over software updates voor ed P350?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Laatst online: 06-02-2016
Zijn hier mensen die hun P550 gekocht hebben bij Good Deal in Amersfoort?

Ik vraag dit omdat volgens Gooddeal de versies die zij verkopen allemaal uit een en dezelfde grote doos komen. Geen enkele eigenaar van de tot nu toe verkochte exemplaren is terug gekomen met een "defecte" P550. Het zou dus betekenen dat zij de nieuwere versie verkopen, die dus een gefixte gps receiver hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Laatst online: 04-05 18:27
Geen enkele eigenaar van de tot nu toe verkochte exemplaren is terug gekomen met een "defecte" P550
Dat is was de meeste winkels standaard roepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:18
Wat is eigenlijk de grootste geheugenkaart die in deze PDA kan? Is 4GB mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSirhc
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Werkt tom-tom gewoon meteen met de ingebouwde GPS in de P350 en P550?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 19:47
Ik twijfel nog tussen de P550 en de Qtek G100.
Iemand ervaring met beide??

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Laatst online: 11:39
SSirhc schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 09:00:
Werkt tom-tom gewoon meteen met de ingebouwde GPS in de P350 en P550?
Op mijn P350 werkte TT vrijwel direct zonder problemen. Velen installeren Winfast Navigator en starten deze voordat TT wordt gestart. Je krijgt dan sneller een fix.
In dit topic is al een aantal keren voorbijgekomen hoe je TT moet configureren v.w.b. GPS >:)

Edit: typo's

[ Voor 3% gewijzigd door Cranberry op 26-08-2006 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186993

Heb deze week een Mio P350 gekocht en TomTom Navigator 5 + Benelux (alles officieel).

Geen problemen met installatie, noch met het vinden van een fix.

Daarna upgrade naar TomTom Navigator 5.21 met als gevolg dat ik opnieuw een activatiecode moest ingeven voor de Benelux-kaart.
Op www.ttcode.com stond deze kaart al geregistreerd (van mijn installatie van 5.0), maar mijn Mio P350 gaf me een apparaat-code die verschillend was van de apparaat-code van enkele uren daarvoor!
Resultaat: onmogelijk de Benelux-kaart te activeren!!

Dan maar naar TomTom gebeld, waar men mij doodleuk vertelde dat de Mio P350 NIET COMPATIBEL IS MET TOMTOM NAVIGATOR !! Ik kreeg ook nog te horen dat ik niet meer hoefde te bellen naar hun support-afdeling omdat ze mij toch niet gingen verder helpen!

Na lang aandringen kreeg ik dan toch, telefonisch, een activatiecode.
Maar wat gebeurt er indien ik ooit TomTom nogmaals moet installeren op mijn Mio P350?
En wat indien ik een andere kaart wil installeren?

Heeft er iemand een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
  • Laatst online: 07-05 19:03
Ik gebruik mijn Mio P550 ook voor mijn werk, en heb dan ook een auto van de zaak, maar zijn er mensen die een goed kilometer registratie pakket voor deze mio weten. Ik gebruikte voor heen AND Declaratie maar die wil niet meer werken op de P550 (waarschijnlijk door WM5). en ze willen ook nog geen update uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:18
Ik zit te twijfelen tussen de Mio 550, de Qtek G100 of de Asus 636N, iemand die mij van 1 van de drie kan overtuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

LordLynx schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 23:04:
Ik zit te twijfelen tussen de Mio 550, de Qtek G100 of de Asus 636N, iemand die mij van 1 van de drie kan overtuigen?
mag ik je een tip geven neem geen mio p550. heb hem nu 2 maanden, en 1 en al ellende met gps. heb hem al ter reperatie gehad, lost niks op duurt zeker 10 min voor gps fix, en dan nog valt hij weg. dus is te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 19:47
Ik heb net de MIOP350 (soort voorloper op de P550) en de Imate PDA-N mogen aanschouwen. (imate = qtek G100).

Alhoewel de imate kleiner is, ook qua scherm heeft hij een scherper beeld dan de Mitac. Verders voelt hij lichter aan en is hij makkelijker in de binnenzak te dragen. (zeker handig voor mensen met kostuums :) ).

Mijn keuze zal denk ik toch de Imate PDA-N oftewel de QTek G100 worden. Met name het formaat zie ik in dit geval als een plus punt evenals het scherpe beeld.

Daarnaast de goede recensies over het GPS signaal spelen parten.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-03 07:57
Ik heb ook een P550 gehad, ik heb hem namelijk verkocht nadat Mio support geen reactie terug gaf. Ik heb inmiddels een gewone Tomtom One aangeschaft en die werkt heeeeel erg goed. Of ik nu binnen ben of buiten, ik heb altijd 9 satellieten en constant binnen 10 sec een fix. Echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

jzn21 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:51:
Ik heb ook een P550 gehad, ik heb hem namelijk verkocht nadat Mio support geen reactie terug gaf. Ik heb inmiddels een gewone Tomtom One aangeschaft en die werkt heeeeel erg goed. Of ik nu binnen ben of buiten, ik heb altijd 9 satellieten en constant binnen 10 sec een fix. Echt een aanrader.
ja groot gelijk. maar ik zit nu te denken om deze te kopen Asus 636N, die heeft volgens mij geen probleem, en werkt ook goed. uit testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Laatst online: 06-02-2016
jzn21 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:51:
Niet echt twee vergelijkbare producten. Mocht je alleen maar navigatie gebruiken dan snap ik niet waarom je in eerste instantie een P550 had gekocht. Ik denk dat de mensen die een P350/P550 hebben/willen hem ook kopen vawege alle andere functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:04
Mijn vader wilde in eerste instantie ook alleen navigatie, maar ook een compact apparaat. Al die standalone navigatie systemen zijn vraak vrij groot (vooral dik) een pda gaat zo mee in de borstzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-01-2023

LocalJoost

plaatje hieronder

ghoul schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:16:
[heel verhaal over gps fix probleem en retour sturen]

Net voor de 5e x gebeld met mio support...... moest mn mio terugbrengen naar mn leverancier en kon hem daar omruilen voor een nieuwe.........
dus omruilen mensen............
Net contact met Mio gehad, ze sturen me een doosje, ding inpakken, terugsturen en binnen 2 weken retour als het goed is :)

Ik ben benieuwd of het dan eindelijk goed gaat werken :/

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onderstaand bericht gelezen in een ander topic.
TomTom introduceert nieuwe range TomTom One

Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - TomTom introduceert vandaag een nieuwe range van de TomTom One. Dat heeft de producent van draagbare navigatiesystemen woensdag bekendgemaakt. Tele Atlas levert de kaarten. De nieuwe modellen, de nieuwe regionale Europese editie van de TomTom One, zijn beschikbaar vanaf EUR 299.

Ook maakte TomTom bekend dat de Navigator Navigator 6 beschikbaar zal zijn vanaf september. In het systeem zijn de Navigator 5 en TomTom mobile 5 geintegreerd in een multi-platformoplossing.

De Navigator 6, met navigatiesoftware en kaarten van een land/regio en belangrijke wegen van West Europa, zal EUR 99 gaan kosten.
Misschien goed nieuws voor de P350 en P550 gebruikers mbt de fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

Anoniem: 186993 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:49:
Daarna upgrade naar TomTom Navigator 5.21 met als gevolg dat ik opnieuw een activatiecode moest ingeven voor de Benelux-kaart.
Op www.ttcode.com stond deze kaart al geregistreerd (van mijn installatie van 5.0), maar mijn Mio P350 gaf me een apparaat-code die verschillend was van de apparaat-code van enkele uren daarvoor!
Resultaat: onmogelijk de Benelux-kaart te activeren!!

Dan maar naar TomTom gebeld, waar men mij doodleuk vertelde dat de Mio P350 NIET COMPATIBEL IS MET TOMTOM NAVIGATOR !! Ik kreeg ook nog te horen dat ik niet meer hoefde te bellen naar hun support-afdeling omdat ze mij toch niet gingen verder helpen!

Na lang aandringen kreeg ik dan toch, telefonisch, een activatiecode.
Maar wat gebeurt er indien ik ooit TomTom nogmaals moet installeren op mijn Mio P350?
En wat indien ik een andere kaart wil installeren?
Dat is nou juist de reden waarom het niet compatible is. Alleen sommige Mio's geven zomaar een nieuwe apparaatcode na een update of nieuwe installatie. Omdat je niet iedere keer een activatiecode kan krijgen is het gewoon niet compatible. Dat zal met Navigator 6 waarschijnlijk niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Zo, ik heb mijn tweede P550 teruggestuurd naar PDAshop, ik krijg nu een Asus A636N. Ik hoop dat deze beter omgaat met de GPS ontvangst dan de P550, die gaf wat mij betreft toch behoorlijk wat problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik heb Navigator 6 vandaag binnen gekregen en even gedraaid, nog niet echt mee op pad geweest, maar kwa fixsnelheid van de P350 betekend dit niet veel goeds :( Oftewel, de problemen blijven bestaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Sander op 05-09-2006 12:39 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste