Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mitac Mio P350 (en P550)

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 29.155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:02
Ik heb mijn nederlandstalige P350 met succes kunnen flashen naar het engels.
Voor de P350 vind je interdaad geen roms, maar voor de P550 wel (stond op ftp.mio-tech.be). Deze werken gewoon op de P350.

Verwijderd

Avenger 2.0 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 21:48:
Ik heb mijn nederlandstalige P350 met succes kunnen flashen naar het engels.
Voor de P350 vind je interdaad geen roms, maar voor de P550 wel (stond op ftp.mio-tech.be). Deze werken gewoon op de P350.
Heb je nog een mirror?

• Avenger 2.0
Op pocketinfo heeft iemand ze op rapidshare gespiegeld.
http://forum.pocketinfo.n...php?p=514025&postcount=20

Image is voor P550 (en werkt ook op P350) en in de engelse taal.
Door joystick omlaag te houden en reset in te drukken komt men in het bootmenu.
Pocket PC met sync kabel aan PC hangen en DNW.exe starten.
Pocket PC in image receive mode zetten en in de PC util transfer starten.
!!! Natuurlijk enkel aan beginnen als je weet wat je doet. Met het flashen van een rom kan je gemakkelijk het toestel permanent om zeep helpen. Opgepast dus !!!

[ Voor 45% gewijzigd door Avenger 2.0 op 13-01-2007 00:15 ]

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10 21:58
Ja dat was ikke/mio.. ;) , omdat ik bang was, dat ze die weer van de site zouden halen even geupload naar rapidshare.

Heb de rom zelf nog niet geprobeerd :) en heb nu een paar vraagjes aan jou..

Welke versie is het en welke bluetooth profielen worden ondersteund ?

• Avenger 2.0
intraxi schreef op zondag 14 januari 2007 @ 00:08:
[...]
Welke versie is het en welke bluetooth profielen worden ondersteund ?
ROM : R05.3.0101.0331

Waar zijn die ondersteunde bluetooth profielen te vinden?

[ Voor 5% gewijzigd door Avenger 2.0 op 14-01-2007 14:31 ]

• intraxi
Avenger 2.0 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:40:
[...]

ROM : R05.3.0101.0331

Waar zijn die ondersteunde bluetooth profielen te vinden?
Bedankt !

Profielen in bt-manager....

Verwijderd

ik begrijp dat dmw.exe een bootloader programma is. Maar hoe kom ik eraan. Moet toch ergens standaard software zijn om rom te flashen.

• Avenger 2.0
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:36:
ik begrijp dat dmw.exe een bootloader programma is. Maar hoe kom ik eraan. Moet toch ergens standaard software zijn om rom te flashen.
Zit in de 2de zip file (samen met usb kabel drivers).
Je kan trouwens ook vanaf de SD kaart flashen geloof ik.

Verwijderd

het lukt niet. Nadat ik van de nb0 file een nbi had gemaakt en proberen het over te sturen kreeg ik de melding dat de groote van het image niet klopt... iemand hetzelfde probleem. Het eigenlijke image is rond de 32 mb groot.

Verwijderd

Ik heb mijn pda vandaag terug gestuud naar MIO. Het beeld bleef zwart en de pda ging niet meer aan. Ik kreeg keurig een stuk karton dat ik na een beetje moeite tot een doosje heb kunnen vouwen en een envelop om het geheel op te sturen. Geen kosten voor mij. Nu maar hopen dat het niet al te lang duurt en dat ik een goed werkende p550 terug krijg. mss met snelle fix? O-) O+

• intraxi
intraxi schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 03:13:
Nu maar hopen, dat die rom update voor de 350/550 eens snel komt van die f(&*^cking taiwan chinezen, want de bt ondersteuning is natuurlijk naadje ! ik wil ook A2DP, hands-free, en dial-up networking profiles, want met die KALE M$ WM5 stack heb je ook niet zoveel aan je dure bluetooth apparaat. Kom op Mio, hoe zit het met die software ondersteuning ? :?
Ik heb hierover de afgelopen weken een uitgebreide email correspondentie gevoerd met de 'service'-manager van Mio in Belgie, nadat ik in eerste instantie een email met klachten naar Taiwan had gestuurd.

De uitkomst hiervan is, dat Mio beweert, dat de p350/550 wat betreft bt profiles ondersteuning (alleen OPP,DUN en SPP worden ondersteund = is de standaard M$ WM5 bt stack) aan de specs voldoet en dat Mio niet van plan is die ondersteuning uit te breiden en ook dat er voorlopig GEEN rom update zal komen naar AKU 3.0 waarin een betere bt ondersteuning geregeld zou moeten zijn. Mio stelt zich op het standpunt, dat het toestel voldoet aan de specs en dat zij verder niks extra behoeft te doen.

Naar mijn mening zeer teleurstellend en een voorbeeld van het niet serieus nemen van je gebruikers en van het niet verder ondersteunen van bestaande produkten, omdat die alleen als 'cashcows' worden gezien. Update en ondersteuning kosten geld en Mio investeert alleen in weer nieuwe produkten. Wil je betere funktionaliteit, dan koop je maar weer het volgende produkt is de redenering... 8)7

Als je meer wilt weten: binnenkort zal ik de inhoud van de email uitwisseling met Mio op het pocketpc forum publiceren in de Mio sectie en zal dan hier wel even een linkje planten... 8)

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:10

Gorefest

serial killer.

intraxi schreef op maandag 08 januari 2007 @ 02:04:
[...]

engelse rom versie installeren.... dus effe die taiwan chinezen bellen... www.mio-tech.be...in la belgique.... ;), want er staan NULL rom versies online..
Mio geeft helaas geen ondersteuning met het veranderen van de Taal.....
Kennis van mij heeft het geprobeerd met een tooltje van http://pocket-pc.penreader.com/index.html
Dit had tot gevolg dat de Mio alleen maar een wit scherm gaf en toen niets meer deed. Moest door Mio gerepareerd worden... :( (koste niets :) gewoon RMA aangevraagd )

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn P550 terug gekregen. Ik had hem 2 weken geleden opgestuurd omdat hij niet meer bootte. Ik kreeg mooi een doosje opgestuurd voor reparatie en datzelfde doosje kwam de postbode vanmiddag weer teruggeven. Hij werkt weer goed. Op de bijgeleverde brief stond dat het moederbord vervangen was en dat de garantie voor de batterij verlopen is. Hoe ze hier bij komen snap ik niet. Ik kreeg er ook gratis een oranje doekje bij. Heel erg fijn doekje!
Mijn ROM-versie zoals ik hem terug gekregen is: R01.1.0108.0502. Ik heb iemand horen zeggen dat de blauwe lampjes van de knoppen standaard aan kunnen blijven. Hoe doe ik dit?

Verwijderd

Heeft er iemand al ervaring met het vervangen van de hoofdbatterij?
Op het internet kan je deze (vervang) batterijen namelijk aankopen..

Verwijderd

Voor degenen die wensen over te stappen naar Windows Vista.... deze wordt momenteel NIET ondersteunt door het nieuwe besturingssysteem.
Bij Mio-tech kunnen ze er eveneens geen datum op plakken wanneer dit wel het geval gaat zijn. :? 8)7

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
MYROM: hoe bedoel je? Ik heb Windows Vista geinstalleerd en hij synchroniseert toch?

Ik heb een P350 trouwens.

Bedankt aan Avenger 2.0 voor het linken van die ROM update. Ik heb hem doorgevoerd en hopelijk is m'n GPS ontvangst nu wat beter. Die was altijd zeer wisselend, de ene keer gewoon goed en de andere keer gaat hij totaal de mist in.

Vanavond testen want moet TomTom nog opnieuw installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Robbeke op 06-02-2007 13:26 ]

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

[b][message=27451869,noline]
Bedankt aan Avenger 2.0 voor het linken van die ROM update. Ik heb hem doorgevoerd en hopelijk is m'n GPS ontvangst nu wat beter.
Is je ROM update gelukt ja?
Heb je nu een Engels OS?

• Robbeke
Gorefest schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:55:
[...]

Is je ROM update gelukt ja?
Heb je nu een Engels OS?
yes! Dat was iets wat me echt stoorde die NL windows mobile. Werkt perfect so far.

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Nou mio gaat het nu voor mij doen!
Als het goed is gratiz _/-\o_ omdat ze de vorige keer een fout hadden gemaakt.

Verwijderd

Robbeke schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:08:
[...]

yes! Dat was iets wat me echt stoorde die NL windows mobile. Werkt perfect so far.
Wat download adres heb je gebruikt in dnw5.0e exe (Configuraion->Options menu)? "By default" staat op 0xc000000 maar ik heb ergens gelezen dat hij moet op 0x30000000 staan.

• Robbeke
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:43:
[...]

Wat download adres heb je gebruikt in dnw5.0e exe (Configuraion->Options menu)? "By default" staat op 0xc000000 maar ik heb ergens gelezen dat hij moet op 0x30000000 staan.
Eh... ik heb alles standaard laten staan.

Verwijderd

Heeft de P550 nu wel verbeterde bluetooth profielen met de nieuwe rom update? Kan ik eindelijk eens handsfree bellen met dat ding :'(

• intraxi
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:40:
Heeft de P550 nu wel verbeterde bluetooth profielen met de nieuwe rom update? Kan ik eindelijk eens handsfree bellen met dat ding :'(
Nee hoor daar is een AKU-3.0 update voor nodig en daartoe maken ze bij Mio helemaal geen aanstalten voor... koop maar een nieuw apparaat bijv. p555.. is de houding van die fu(&65ck chinez-- ehh taiwanezen...

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 22:29
intraxi schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:53:
[...]

is de houding van die fu(&65ck chinez-- ehh taiwanezen...
Tsja, wat verwacht je nou.... je koopt de goedkoopste pda. Waar je eigenlijk niets aan audioprofielen hebt omdat er geen telefoonfunctie in zit of andere zinnige audio dingen en wil dat zij audio profielen erin gaan zetten? Daar hebben ze de duurdere pda's voor.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Verwijderd

Hi,

Ik heb sinds kort draadloos Internet, nu kan ik toch ook via WiFi met mijn P550 Internetten? Nu geeft ie de hele tijd aan "kan geen verbinding maken met de huidge verbindingsinstellingen. Weet iemand waar ik deze info kan vinden?? Heb verder niks aan de instellingen veranderd.

vrg Mark

Verwijderd

(Hopelijk) heb je encryptie aanstaan op je router, dus zul je die sleutel moeten invullen in de eigenschappen van de draadloze verbinding op je Mio. Die (shared) key opzoeken in het menu van je router. Bij mij staat ie bijvoorbeeld bij het tabblad Wireless security.

Op je Mio bij verbindingen de beschikbare netwerken laten weergeven en jouw verbinding aantikken. Je kunt daar je sleutel intikken.

• Biker652
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 20:29
Ik heb kort geleden de P350 aangeschaft :P . Ik gebruik nu tijdelijk een 2 GB kaartje van mijn digitale camera. Nu wil ik eigenijk 4 GB aanschaffen. Heeft iemand ervaring met de P350 i.c.m. TakeMS 4GB Secure Digital Card (SD) 133x ?

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-11 20:00
Robbeke schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:26:
MYROM: hoe bedoel je? Ik heb Windows Vista geinstalleerd en hij synchroniseert toch?

Ik heb een P350 trouwens.

Bedankt aan Avenger 2.0 voor het linken van die ROM update. Ik heb hem doorgevoerd en hopelijk is m'n GPS ontvangst nu wat beter. Die was altijd zeer wisselend, de ene keer gewoon goed en de andere keer gaat hij totaal de mist in.

Vanavond testen want moet TomTom nog opnieuw installeren.
Ik zie dat bovenstaand bericht al van een poosje geleden is, maar ik heb een p550 en heb net dat nieuwe windows vista mobile device center geinstalleerd maar hij doet geen kl..

Iemand enige tips hoe het wel werkend te krijgen is? (heb al wel gezocht uiteraard maar niet echt een antwoord gevonden...)
Biker652 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:27:
Ik heb kort geleden de P350 aangeschaft :P . Ik gebruik nu tijdelijk een 2 GB kaartje van mijn digitale camera. Nu wil ik eigenijk 4 GB aanschaffen. Heeft iemand ervaring met de P350 i.c.m. TakeMS 4GB Secure Digital Card (SD) 133x ?
Ik heb dus een 550 een 4gb transcend kaartje en dat werkt als een zonnetje... over takems kan ik weinig zeggen, maar de 550 kan dus iig 4gb aan, dan zal de 350 dat ook zeker wel kunnen lijkt me.

[ Voor 28% gewijzigd door ElayZ op 31-03-2007 15:58 ]

• Vonkenboer
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-11 21:29

Vonkenboer

Geen woorden, maar draden

Ik ben van plan om een Mio P550 aan te schaffen voor navigatie doeleinden en de basis pda functies ;)

1. Is het een groot nadeel voor auto navigatie dat de speaker op de P550 op de achterzijde van het apparaat zit ? ivm het volume en het kunnen verstaan van het apparaat ?

2. Ik hoor en lees vrij veel slechte verhalen over de P550, is het nu echt een slecht bruikbaar apparaat of is dat sinds dat hij op de markt is aanzienlijk verbeterd ? :)

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Ik rij in een behoorlijk lawaaige auto (alfa 2 liter) en heb nog nooit een situatie meegemaakt dat ik de aanwijzingen niet kan horen. Tja, als jij je radio/cd loeihard hebt staan, lijkt het me logisch dat je niks hoort.
Mijn P550 is bijna een jaar oud. Nooit ergens problemen mee gehad. GPS ontvangst is in de auto prima. Wifi houdt er ook nooit mee op. Prima ding voor niet al te veel geld.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-11 23:22

Sherlock

No Shit

Ik denk dat het erg belangrijk is dat je een model heb met een latere firmware. Ik heb twee keer een P550 gehad en bij beiden was de GPS ontvangst bedroevend slecht. Gelukkig lees je nu ook andere verhalen, dus ik hoop dat het nu opgelost is.
Ik heb nu een Asus A636 en dat vind ik zelf een fijner apparaat, alleen de looks zijn minder t.o.v. de P550.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Vonkenboer

Vonkenboer

Sherlock schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:55:
Ik denk dat het erg belangrijk is dat je een model heb met een latere firmware. Ik heb twee keer een P550 gehad en bij beiden was de GPS ontvangst bedroevend slecht. Gelukkig lees je nu ook andere verhalen, dus ik hoop dat het nu opgelost is.
Ik heb nu een Asus A636 en dat vind ik zelf een fijner apparaat, alleen de looks zijn minder t.o.v. de P550.
En dat zijn nu juist de twee apparaten waar ik tussen twijfel; wat zijn de voor en nadelen van het een en het andere apparaat in jou ogen ? O-)

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Vonkenboer schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:50:
En dat zijn nu juist de twee apparaten waar ik tussen twijfel; wat zijn de voor en nadelen van het een en het andere apparaat in jou ogen ? O-)
Tja, ik denk dat mijn ervaringen niet representatief zijn omdat ik twee keer een defecte P550 heb gehad.. Maar ik wil je best proberen te helpen, als je maar niet denkt dat mijn mening zaligmakend is :)

Pluspunten van de A636 tov de P550:
• Hold functie zodat het apparaat niet per ongeluk aan gaat
• Heb nog geen vastloper gehad, bij beide P550's wel 2 tot 3 keer in de week
• Swivel GPS antenna welke voor een goede GPS ontvangst zorgt
• Battery life van de A636 is veel beter

Pluspunten van de P550 tov de A636:
• Wat mij betreft toch echt de looks: de P550 ziet er veel strakker uit dan de ietwat lomp ogende A636

Verder doen ze allebei wat ze zeggen, wifi, bluetooth e.d. heb ik geen enkel probleem mee gehad. Het enige puntje hierbij is dat de accu van de P550 sneller leeg gaat bij wifi gebruik.

Voor de prijs hoef je het niet te laten, bij pdashop zit er net een tientje tussen, succes!

Er is trouwens ook een opvolger van de A636, de A639 die er al wat strakker uitziet!

• Vonkenboer

Vonkenboer

Zo, ik heb dan uiteindelijk toch een Mio P550 besteld O+

Maar ik heb een probleem met de standaard meegeleverde steun. volgens de aanwijzingen die er bij gestuurd zijn moet de steun verstelbaar zijn; echter kan ik trekken, duwen en wringen wat ik wil maar verstelbaar is de hals van de autohouder niet.

Kan iemand hier uitsluitsel over geven ? 8)7

• Sander
  • Niet online
Vonkenboer schreef op maandag 16 april 2007 @ 12:17:
Zo, ik heb dan uiteindelijk toch een Mio P550 besteld O+

Maar ik heb een probleem met de standaard meegeleverde steun. volgens de aanwijzingen die er bij gestuurd zijn moet de steun verstelbaar zijn; echter kan ik trekken, duwen en wringen wat ik wil maar verstelbaar is de hals van de autohouder niet.

Kan iemand hier uitsluitsel over geven ? 8)7
Ervan uit gaande dat het dezelfde steun is als de p350: Ja het kan. Grof geweld does the job :) Je wil namelijk geen zwanenhals die bij elke hobbel op half 7 hangt...

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-11 17:26
hoe is dat nu eigenlijk met dat apparaatje? zijn er nog mensen die hem nieuw kopen? hebben die die gps-problemen?

en hoe dient hij als mediaspeler, speelt hij video's vlot af?
ik denk van deze zomer misschien eentje aan te schaffen, 300 euro voor de p550 is geen geld :)

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11 21:15
Sherlock schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:29:
Pluspunten van de A636 tov de P550:
• Hold functie zodat het apparaat niet per ongeluk aan gaat
Heeft de Mio Px50 ook
• Heb nog geen vastloper gehad, bij beide P550's wel 2 tot 3 keer in de week
Geen last van.
• Swivel GPS antenna welke voor een goede GPS ontvangst zorgt
3 sats zijn genoeg... heb nooit problemen gehad met m'n GPS ontvangst (behalve in een tunnel)
• Battery life van de A636 is veel beter
dat geloof ik graag, de accu's van de Mio's zijn niet echt best

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Toch niet hardwarematig? :? Ik heb hem althans nooit kunnen vinden :X Het enige wat ik heb gevonden in de ingebouwde functie van WM5.

En wat ik er bij schreef; ik denk dat ik twee keer een slecht model heb gehad, ik hoop echt voor jullie allemaal dat dat gewoon pech is geweest.

• jakob
is er eigenlijk al een opvolger voorzien voor de p-tjes?

• Sander
  • Niet online
Vorige week mijn P350 op een wat onhandige manier opgeborgen. Nu een grote barst in het scherm (echt een sterretje) en dus doet het touch screen het niet meer. Iemand een idee waar ik een vervangend touch screen kan bestellen?

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Laten repareren bij Mio, kost je ongeveer 170 Euro!

Maar kennis van mij heeft het via zijn huisraad verzekering vergoed gekregen :P

• jakob
170 euro, dat is toch niet echt de moeite?

• Sander
  • Niet online
Kan hem elders ook voor 110 laten repareren. Het is gebeurd tijdens een weekend waarin ik bij mijn ouders ging logeren. Kan ik dit bij de reisverzekering claimen?

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

jakob schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:02:
170 euro, dat is toch niet echt de moeite?
Tja hij was net nieuw en een helemaal nieuwe is toch nog duurder....
Hij is nu wel voorzichtiger ;)

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-10 17:41
Heeft iemand TMC module? Zinvolle investering?

http://www.mio-tech.be/sh...?cPath=24&products_id=313

Ik kom geen goedkoop alternatief tegen, dus ook die tips zijn welkom.

Verwijderd

ik heb sinds kort een P350. En ik probeer hem nu op mijn computer aan te sluiten met de USB kabel. Maar dan vraagt XP om een driver, welke ik niet heb omdat ik geen installatie cd heb. Ik kan online ook al geen driver vinden :? Wie kan mij helpen?

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11 21:15
Vectrex Dude schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:46:
Heeft iemand TMC module? Zinvolle investering?

http://www.mio-tech.be/sh...?cPath=24&products_id=313

Ik kom geen goedkoop alternatief tegen, dus ook die tips zijn welkom.
Tjsa, ik gebruikte miomap 3.2 op m'n P350 en had speciaal daarvoor een TMC kabeltje gekocht. Nu heb ik echter een Tomtom One gewonnen (altijd leuk) en sindsdien de P350 niet meer gebruikt. TMC mis ik niet echt, werkt in NL toch niet goed.

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-10 17:41
catchingfire schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 22:02:
[...]

Tjsa, ik gebruikte miomap 3.2 op m'n P350 en had speciaal daarvoor een TMC kabeltje gekocht. Nu heb ik echter een Tomtom One gewonnen (altijd leuk) en sindsdien de P350 niet meer gebruikt. TMC mis ik niet echt, werkt in NL toch niet goed.
Meestal is er ook geen goed alternatief, ik had laatst een Fiat croma als leenauto, met ingebouwde navigatie (zag er niet uit btw). Bij de A12 stuurde hij me van Utrecht naar Den Haag de parallelbaan op, ik dacht ding is gek, maar stukje verderop was er inderdaad file op de hoofdrijbaan. Is me geen 75e waard. Wil je van je tmckabel af? vectrex(at)zonnet.nl

• Sander
  • Niet online
Persoonlijk is mijn ervaring met TMC en dat soort systemen: Handig, maar ga jezelf er niet aan ophangen want een beetje tactische filerijder rijdt het tijdsverschil er echt wel uit.

Daarnaast kost hetzelfde via GPRS je misschien een paar euro per maand en dan heb je hetzelfde...

• Labien
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik wil mijn P350 updaten met de powerpatch, maar als ik dit doe krijg ik een melding ' ongeldige update, bestanden worden verwijderd'
weet iemand hoe dit komt en vooral, hoe voorkom ik dit

bedankt
Lando

• intraxi
Labien schreef op maandag 28 mei 2007 @ 11:28:
Ik wil mijn P350 updaten met de powerpatch, maar als ik dit doe krijg ik een melding ' ongeldige update, bestanden worden verwijderd'
weet iemand hoe dit komt en vooral, hoe voorkom ik dit

bedankt
Lando
Heb ik ook op mijn p550. Je hebt dan de update niet nodig c.q. juiste bestanden zijn al geinstalleerd... :)

• intraxi
Rudi Vader schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:52:
[...]

Tsja, wat verwacht je nou.... je koopt de goedkoopste pda. Waar je eigenlijk niets aan audioprofielen hebt omdat er geen telefoonfunctie in zit of andere zinnige audio dingen en wil dat zij audio profielen erin gaan zetten? Daar hebben ze de duurdere pda's voor.
Ik verwacht een behoorlijke bt ondersteuning dus inclusief DUN en hands-free profielen dat lijkt me vrij normaal.. heb ik nog niks over audioprofielen gezegd. Met een pda kun je ook mp3 files afspelen dus zinnige audio dingen genoeg zou ik zeggen. Het blijven dus gewoon f*I&%^%uck-taiwanezen... :(

• Rudi Vader
intraxi schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:10:
[...]

Ik verwacht een behoorlijke bt ondersteuning dus inclusief DUN en hands-free profielen dat lijkt me vrij normaal.. heb ik nog niks over audioprofielen gezegd. Met een pda kun je ook mp3 files afspelen dus zinnige audio dingen genoeg zou ik zeggen. Het blijven dus gewoon f*I&%^%uck-taiwanezen... :(
Ze leveren precies het apparaat waarvoor je betaald, alle features (of in dit geval: het ontbreken daarvan) kon je voor de aanschaf weten. Hij doet nog steeds alles wat je bij de aanschaf ook kon verwachten. Dat ze geen extra functies in een goedkope instap pda leveren, moet je dan voor lief nemen. Die extra functies zijn dan niet normaal als je die bij de aanschaf ook niet had. Ze doen dat alleen als ze er zelf voordeel bij hebben.... en dat is niet alleen bij zo'n pda maar elk merk doet dat met elk product. Geen f*I&%^%uck-taiwanezen, gewoon verder de knip open trekken voor een merk waarbij dit soort ondersteuning meer in de lijn der verwachtingen ligt. Met alle respect: Mio heeft dat nooit in het verleden gedaan en dit kon je verwachten. Dell en HP stellen op bepaalde producten wel updates beschikbaar.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• Poepertje
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-06-2024
Ik heb een P550 en ben er zeer tevreden ermee!
Behalve 1 minpuntje en dat is dat de batterij snel leeg is.8)7
Heeft iemand hiervoor een leuke programmatje om dit te verhelpen?

En ik ben ook opzoek naar een nieuwe navigatie.
Heb nu mio3.2 en werkt perfect, nooit problemen gehad alleen ik ga over 3 maanden naar Servie op Vakantie met mijn vriendin en Servie staat niet op mijn navigatie! das klote :)
Heeft iemand een navigatie die werkt op P550 met de heel europa en de weg naar Servie?:9

• donschibus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-03-2021
Ik heb nu een paar maanden mijn P350 met TT6. Werkt niet verkeerd, maar heb nu problemen met het krijgen van een fix. Apparaat krijgt geen bruikbaar GPS Signaal, nogal balen.

Verder kan ik niet meer synchroniseren met Outlook, ik krijg continu foutmelding 85010014, ook bij versie 4.5 vsn Active Synch. Heeft iemand tips?

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11 11:24
Ik ben sinds de vorige HCC-dagen een Mio-eigenaar en nu moet ik toch even klagen:
1. Traag
Ik weet niet waar het aan ligt: er zou een 400MHz Samsung in moeten zitten (ik heb een P550). En 128MB RAM. Maar toch, ALLES (echt alles!) gaat zo onvoorstelbaar traag. De responstijd is uit te drukken in hele kalenders, zelfs na een verse reboot. En dat is punt twee. Voor een duidelijkere beschrijving van de traagheid, lees deze quote maar eens.
2. Aan / uit / niet meer aan
Als ik de Mio niet meer gebruik, zet ik hem uit met de "power knop" (rood, rechtsonder). Dat is eigenlijk net hetzelfde als meedoen aan de lotto. De kans dat de Mio de dag erna terug aan gaat als ik op diezelfde knop druk is even groot als het winnen van het groot lot! Ik heb al geprobeerd om alle programma's af te sluiten voor ik op de "power knop" druk, maakt niets uit.
3. Labiel
Windows Mobile 5 is op zijn zachtst uitgedrukt "geen stabiel OS". Het voordeel is wel dat het op zijn stabielst is na een boot en tja, cf punt 2.
4. Nutteloos
Ik lees graag boeken. En op zo'n PDA passen veel boeken. Ik heb dus de Adobe Reader geïnstalleerd. Ik dacht eerst dat het veel te bloated zou zijn, maar achteraf bleek de Adobe Reader nog de beste PDF-reader te zijn. Alleen, nu komt de grap: als je een .pdf naar de PDA kopieert dan moet de file geconverteerd worden (geen idee waarom). Dat doet Adobe Reader for PocketPC voor je. Daarna wordt de geconverteerde .pdf overgezet. En wat nu? Nu crasht Adobe Reader op de PDA als je de .pdf wilt openen. Op mijn PDA staan 15 .pdf's waarvan ik er 5 kan openen en 3 effectief kan lezen. De overige 2 zijn in een onleesbaar klein lettertype.

De GPS-ontvanger neemt daarnaast ook zijn tijd voor hij zin heeft om te werken. Vorige week had ik na 40 minuten nog geen bruikbaar signaal. Toegegeven, ik reed rond en het was bewolkt, maar 40 minuten!
5. Synchroniseren
De kans dat ik probleemloos kan synchroniseren met Outlook is groter dan de kans dat de PDA aan gaat na een dag in stand by. Niet veel, maar toch.
Conclusie
Ik weet niet waar het aan ligt: de hardware, de software of mijzelf maar dit ding is een van de slechtste aankopen geweest die ik ooit heb gedaan. Dankzij de rotte combinatie van voorgenoemde 3 gebruik ik het ding alleen om mij de weg te laten wijzen. En zelfs dat lukt niet zonder te schuimbekken.

• F.U.B.A.R
  • Laatst online: 15-11 11:24
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 21:23:
ik heb sinds kort een P350. En ik probeer hem nu op mijn computer aan te sluiten met de USB kabel. Maar dan vraagt XP om een driver, welke ik niet heb omdat ik geen installatie cd heb. Ik kan online ook al geen driver vinden :? Wie kan mij helpen?
ActiveSync installeren, daarin zit de driver.

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

F.U.B.A.R schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:45:
2. Aan / uit / niet meer aan
Als ik de Mio niet meer gebruik, zet ik hem uit met de "power knop" (rood, rechtsonder). Dat is eigenlijk net hetzelfde als meedoen aan de lotto. De kans dat de Mio de dag erna terug aan gaat als ik op diezelfde knop druk is even groot als het winnen van het groot lot! Ik heb al geprobeerd om alle programma's af te sluiten voor ik op de "power knop" druk, maakt niets uit.
Daar is een patch voor die ik ook al moest installeren...
http://www.mio-tech.be/nl/support/P550-downloads.php

Mijn toestel heeft enkel na een reset GPS-ontvangst. Ook geweldig...

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Poepertje schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:47:
Ik heb een P550 en ben er zeer tevreden ermee!
1 minpuntje en dat is dat de batterij snel leeg is.8)7
Heeft iemand hiervoor een leuke programmatje om dit te verhelpen?
programmatje voor een langere accu-duur ? bij mij weten zijn die er niet echt.
(wel dingen die je contrast verlagen enz) maar niet echt je accu-duur verlengen ofzo ;)
Poepertje schreef:

En ik ben ook opzoek naar een nieuwe navigatie.
TomTom 6 met West en Central europe ? :*)
(1,8 gb gloof ik) heb namelijk die 2 kaarten bij m'n pa erop gezet.

A world without gadgets is no world ;)

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Coltrui schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:10:
[...]

Daar is een patch voor die ik ook al moest installeren...
http://www.mio-tech.be/nl/support/P550-downloads.php

Mijn toestel heeft enkel na een reset GPS-ontvangst. Ook geweldig...
Toevallig heb ik die patch vorige week geinstalleerd. En die zorgt niet dattie weer aangaat. Hier is het ook soms gokken of hij aangaat. Heb wel het idee dat het scherm aanstaat maar geen 'licht' geeft.
Moet dan het reset-knopje indrukken. En hij werkt weer... :/

• Soccerfan666
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-08-2023
Sinds vorige week vrijdag heb ik me ook een P550 aangeschaft (bij 4Launch) en tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad.
  • Power patch: alhoewel ik zelf nog geen opstartproblemen heb gehad, wilde ik om het zekere voor het onzekere te nemen, alvast die patch installeren. Gelukt zonder problemen.
  • GPS: ik ben best tevreden over de MioMap software, duidelijk en gebruiksvriendelijk; problemen met signaalontvangst heb ik niet gehad, meestal binnen de 30 seconden na starten van de SW dat hij wel iets beet heeft.
  • Stabiliteit: in tegenstelling met sommige andere gebruikers heb ik nog geen probleem gehad met WM5, dus geen crashes of extreme traagheid. Ik ga binnenkort wel nog testen met PDF's om te kijken of dan ook alles goed blijft gaan.
  • Wireless: zowel bluetooth als wifi werken goed en stabiel, getest op verschillende Samsung GSM's en routers (Philips en Linksys)
Ik ga een van de dagen nog wat testen met de ActiveSync en de Speedcam synchro. Hopelijk gaat dat even goed als de rest. Moest het niet zo zijn, zal ik dat zeker wel laten weten!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Soccerfan666 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:16:
Sinds vorige week vrijdag heb ik me ook een P550 aangeschaft (bij 4Launch) en tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad.
  • Power patch: alhoewel ik zelf nog geen opstartproblemen heb gehad, wilde ik om het zekere voor het onzekere te nemen, alvast die patch installeren. Gelukt zonder problemen.
  • GPS: ik ben best tevreden over de MioMap software, duidelijk en gebruiksvriendelijk; problemen met signaalontvangst heb ik niet gehad, meestal binnen de 30 seconden na starten van de SW dat hij wel iets beet heeft.
  • Stabiliteit: in tegenstelling met sommige andere gebruikers heb ik nog geen probleem gehad met WM5, dus geen crashes of extreme traagheid. Ik ga binnenkort wel nog testen met PDF's om te kijken of dan ook alles goed blijft gaan.
  • Wireless: zowel bluetooth als wifi werken goed en stabiel, getest op verschillende Samsung GSM's en routers (Philips en Linksys)
Ik ga een van de dagen nog wat testen met de ActiveSync en de Speedcam synchro. Hopelijk gaat dat even goed als de rest. Moest het niet zo zijn, zal ik dat zeker wel laten weten!
Ik heb hem naar de basis-instellingen gerest en dan werkte alles weer goed. Er staat op de Mio website ook nog een aantal tips mbt accu-duur. Het schijnt dat ActiveSync continu probeert te connecten ook als je geen verbinden hebt. Dit kun je uitschakelen.

Als je toch gaat testen zou je eens kunnen opletten of de P550 met MioMap na pakweg 10-15 minuten uitgaat en dat je dan de pincode weer moet invoeren? Dat probleem loop ik nu ineens tegenaan... :/

• Soccerfan666
maniacshouse schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 13:25:
[...]

Als je toch gaat testen zou je eens kunnen opletten of de P550 met MioMap na pakweg 10-15 minuten uitgaat en dat je dan de pincode weer moet invoeren? Dat probleem loop ik nu ineens tegenaan... :/
Toen ik MioMap dit weekend in de wagen heb getest, ben ik dat probleem niet tegengekomen (op een rit van 30 minuten). Het is wel zo dat ik het apparaat niet beveiligd heb met een pincode, dus dan zal ik die functie nog wel even moeten activeren.

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Ook ik heb in de anderhalf jaar dat ik mijn P550 gebruik, nog nooit gehad dat MioMap er na xx minuten mee stopt.

• MED-iC-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:55
Nou las ik in deze thread over iemand die liever de engelse dan de nederlandse ROM wilde hebben op zijn P550 en dat succesvol voor mekaar had gekregen.

Nu is het zo dat ik een P550 voor me neus heb liggen met de engelse ROM erop, maar daar zou ik toch liever de nederlandse versie op willen hebben.

Mio gebeld, geen support, FTP gecheckt, geen bestanden...

Heeft iemand mss de mogelijkheid om zijn/haar (NL)ROM ergens te dumpen of te mailen naar me ?

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

MED-iC- schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:04:
Nou las ik in deze thread over iemand die liever de engelse dan de nederlandse ROM wilde hebben op zijn P550 en dat succesvol voor mekaar had gekregen.

Nu is het zo dat ik een P550 voor me neus heb liggen met de engelse ROM erop, maar daar zou ik toch liever de nederlandse versie op willen hebben.

Mio gebeld, geen support, FTP gecheckt, geen bestanden...

Heeft iemand mss de mogelijkheid om zijn/haar (NL)ROM ergens te dumpen of te mailen naar me ?
Kan ik je helaas niet aan helpen. Heb met allerlei tools geprobeerd een dump te maken van de ROM, maar das nog niet zo eenvoudig. Als je weet hoe dan hoor ik het graag van je (zolang er niet hier gezeurt gaat worden over dat dit niet mag :X ) en wil ik best een dump voor je maken.
BadVibes schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:33:
Ook ik heb in de anderhalf jaar dat ik mijn P550 gebruik, nog nooit gehad dat MioMap er na xx minuten mee stopt.
MioMap zelf stopt er niet mee. De P550 zelf gaat dan 'uit' (backlight uit) en dan moet ik de beveiligings-code weer invoeren, en das erg irritant als je aan het rijden bent. Had ik eerste geen last van.

Verder ben ik best tevreden met het ding. Draai nu een aantal extra's van SPB. Deze bijvoorbeeld http://www.spbsoftwarehou...shell/screenshots.html?en

[ Voor 6% gewijzigd door ManiacsHouse op 08-08-2007 13:08 . Reden: typo ]

• MED-iC-
Ik heb even online gezocht en het volgende gevonden voor het maken van een backup, ik zal het zelf ook even proberen of dat idd werkt. Alvast bedankt.

dit is de link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=277374

Ik heb inmiddels een image gemaakt en ga nu proberen die weer terug te plaatsen.

gaat toch niet helemaal lekker vrees ik... na 41% stopt transfer.... wierd... :?

volgens mij is de image van het gehele systeem en niet enkel de ROM, hij is nl. ook drie tot vier keer zo groot als de engelse die ik al had gevonden....

[ Voor 43% gewijzigd door MED-iC- op 08-08-2007 20:24 ]

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 09:28
Is het iemand anders ook opgevallen dat na het installeren van die patch de verlichting van de knopjes nu ook daadwerkelijk werkt? Bij mij lichten nu alle knoppen blauw op als ik er 1 indruk. Normaal gingen ze alleen een halve seconde branden bij het opstarten.

• MED-iC-
Toch maar even een mailtje richting mio gestuurd, hoe ik het beste weer een nederlandse rom erop kan krijgen. nu maar afwachten. :/

• Jofels
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-01-2024
Lancering nieuwe modellen en MioMap 2008 software met 3D-kaartweergave
Mio Technology Europe, de derde grootste verkoper van draagbare navigatietoestellen in Europa, zal in september een nieuwe reeks producten voorstellen op de IFA. De nieuwe toestellen (de C620, C620t, P360, P560 en C230) zullen samen met de reeds geïntroduceerde C320 en C520t op ’s werelds grootste elektronica beurs geshowd worden. De IFA vindt plaats tussen 31 augustus en 5 september in Berlijn, Duitsland. Mio Technology is aanwezig in hal 4.2, stand 113.

P360 en P560
Als respectieve opvolgers van de P550 en P350 GPS-PDA’s, beloven de P560 en P360 nog betere PDA-functionaliteit. Windows Mobile 6 zorgt voor beter agenda- en kalenderbeheer en snellere toegang tot de contactpersonen. Het geheugen op de PDA’s kan worden uitgebreid tot meer dan 4 GB met SDHC-ondersteuning (Secure Digital High Capacity, waardoor de capaciteit van SD-kaarten uitgebreid kan worden). De P360 en P560 zullen beschikbaar zijn met MioMap v3. De P560 is ook uitgerust met Wi-Fi en Bluetooth.

Afbeeldingslocatie: http://www.navigadget.com/wp-content/postimages/2007/07/mio-p360-00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.navigadget.com/wp-content/postimages/2007/07/mio-p360-01.jpg

Jofels

• Soccerfan666
maniacshouse schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:07:

MioMap zelf stopt er niet mee. De P550 zelf gaat dan 'uit' (backlight uit) en dan moet ik de beveiligings-code weer invoeren, en das erg irritant als je aan het rijden bent. Had ik eerste geen last van.
Dat klopt ja. Als je bij "Instellingen" >> "Vergrendeling" het wachtwoord activeert, dan zal hij inderdaad om het tijdsinterval dat je zelf instelt, afkomen met dat code scherm. Dus bij langere ritten kan je best het tijdsinterval verhogen of gewoon uitschakelen (zóveel werk is dat nu ook niet 8) ).

PS: die nieuwe Mio ziet er wel smooth uit :9~

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Ben benieuwd of de WM6 van die nieuwe modellen op de P350/550 te rammen is.

• MED-iC-
maniacshouse schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:26:
Ben benieuwd of de WM6 van die nieuwe modellen op de P350/550 te rammen is.
Dat zou mijn 'probleem' ook meteen solven... ;)

• Soccerfan666
Ik ben dit weekend nog een vervelend probleempje tegengekomen met de MioMap software die was voorgeïnstalleerd op een 1GB SD-kaart.

In de handleiding staat beschreven dat het best is om een kopie te maken van al de gegevens op de SD-kaart. Dat is gelukt, en het kopiëren naar een andere 1GB SD kaart lukte ook (duurde wel langer dan een uur). Maar mijn verbazing was groot toen ik merkte dat MioMap niet meer wilde werken zonder de originele SD-kaart (foutmelding "HardwareidChanged" waarna MioMap zichzelf terug afsloot). Na het uitvoeren van een schone opstart en het opnieuw installeren van MioMap vanop de gekopieerde SD-kaart, dacht ik dat het wel zou lukken, maar neen hoor, dezelfde foutmelding kwam weer terug |:( Ik heb nog niet heel uitvoerig gegoogled ivm dat probleem, maar kwam toch al op een ander forum terecht waar er nog iemand was met dat probleem. Blijkbaar hebben alle SD-kaarten een unieke hardware ID, en wordt er ergens in de PDA die instelling bewaard zodat je enkel de SD-kaart met die specifieke hardware ID kan gebruiken om MioMap te draaien. De officiële reactie van Miotec ("Dit is om piraterij tegen te gaan, u kan geen kopieën gebruiken") vind ik totaal niet aanvaardbaar. Stel, je zit in Spanje in the middle of nowhere en je SD-kaart begeeft het, dan kan je niet eens je backup gebruiken...totaal onaanvaardbaar in de 21e eeuw zoiets. Kent er misschien iemand een workaround of een hint om dat toch werkend te krijgen? Je mag ook een PM sturen als dat hier niet mag gepubliceerd worden.

Ik steun ook de verspreiding en het gebruik van legale software, maar ik gebruik na installatie meestal kopieën of no-cd executables om de originele schijven niet te beschadigen. Dat wil ik dus ook bereiken met die SD-kaart.

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Kan je geen PM sturen. Of doe ik nou wat verkeerd?

• Soccerfan666
Sorry, Direct Messages was niet geactiveerd in mijn profiel. Heb het ondertussen aangepast.

• qntal
  • Laatst online: 24-09 11:11

qntal

Omlet du fromage!

Weet iemand hoe ik het Mac adress kan achterhalen van mn Wireless card? Ik heb een p550.

Verwijderd

Weet iemand soms of de Mio P550 stereo bleutooth headsets ondersteunt met het A2DP profiel?

Bedankt!
Pieter

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 13:55:
Weet iemand soms of de Mio P550 stereo bleutooth headsets ondersteunt met het A2DP profiel?

Bedankt!
Pieter
Kwestie van proberen? Of moet je er nog 1 aanschaffen?
Ik weet wel dat de ondersteuning van bt voor bijvoorbeeld handsfree bellen zwaar naadje is.

Verwijderd

moet nog eentje aanschaffen

• Rygar
  • Laatst online: 09-11 20:02
Ik heb ook net die power-patch geïnstalleerd. Ik was er eerst een beetje huiverig voor, kon nergens vinden of ik alles daarna weer opnieuw moest installeren of dat alles erop zou blijven staan. Aangezien mijn MIO aardig traag begon te worden heb ik het er toch maar op gewaagd en ben erg blij met het resultaat!

De patch gewoon op mijn (volle) SD kaart gezet en de upgrade gedaan. Alle geïnstalleerde programmatuur blijft gewoon werken en alles gaat weer een stuk vlotter. Daarnaast reageren de knopjes nu altijd direct (moest ze soms 2x indrukken voordat er iets gebeurde) en er gaat een mooi blauw lampje branden.

Echt doen dus, die power-patch _/-\o_

Verwijderd

Ik heb me juist een P550 aangeschaft echter met een franstalige OS op.
kan er mij iemand een gedetailleerde checklist bezorgen om deze om te zetten naar een engels- of nederlandstalige versie?
Heb reeds de engelstalige ROM kunnen downloaden

Thx

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 08:46:
Ik heb me juist een P550 aangeschaft echter met een franstalige OS op.
kan er mij iemand een gedetailleerde checklist bezorgen om deze om te zetten naar een engels- of nederlandstalige versie?
Heb reeds de engelstalige ROM kunnen downloaden

Thx
Hoe kom je in godsnaam aan een Mio met franstalig OS? Lekker handig... Een NL-versie erop zetten is niet zo makkelijk. Dan moet je een goede rom hebben en ik weet niet of dat wel 'mag' hier... 8) (van mij wel maar ja). Google is your friend.

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:54

rick77

... get to the point!

De P360 en P560 worden langzaamaan verkrijgbaar. Iemand al ervaringen (of reviews gelezen)?

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb het idee dat ik een goede tweak gevonden heb om de batterijtijd een flink stuk te verlengen.

Ik heb in het registry zitten zoeken naar welk programma mij de hele tijd (elk half uur ofzo) zit te melden dat er geen IP gemaakt of gevonden kan worden als alle netwerk connecties (bluetooth,wifi en activesync) uitstaan.

Met taskmanager ( http://buzzdev.net/read.php?27,15027,page=1 ) vond ik dat door activesync tmail.exe werd opgestart om natuurlijk je email te syncen maar vervolgens niet meer werd afgesloten na de sync.

In het registry staat bij de opstartregel voor tmail.exe "tmail.exe -runinbkg" , die runinbkg zorgt ervoor dat je tmail.exe niet ziet in je normale taaklijst in bv tman ( http://pda.jasnapaka.com/tman/ )
Als je de -runinbkg weghaalt kan je tmail.exe gewoon op een normale manier afsluiten.

How do you save a random generator ?

• intraxi
Rudi Vader schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:52:
[...]

hallo moron... wel eens van mp3 gehoord ? Is dat misschien een zinnig audio-ding of ben je dat zelf ?
:(

• intraxi
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 13:55:

Bedankt!
Pieter
Het antwoord is NEE... het juiste bt profiel ontbreekt hiervoor en Mio wil er NIKS aan doen... :(

• intraxi
enchion schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:54:
Ik heb het idee dat ik een goede tweak gevonden heb om de batterijtijd een flink stuk te verlengen.

Ik heb in het registry zitten zoeken naar welk programma mij de hele tijd (elk half uur ofzo) zit te melden dat er geen IP gemaakt of gevonden kan worden als alle netwerk connecties (bluetooth,wifi en activesync) uitstaan.

Met taskmanager ( http://buzzdev.net/read.php?27,15027,page=1 ) vond ik dat door activesync tmail.exe werd opgestart om natuurlijk je email te syncen maar vervolgens niet meer werd afgesloten na de sync.

In het registry staat bij de opstartregel voor tmail.exe "tmail.exe -runinbkg" , die runinbkg zorgt ervoor dat je tmail.exe niet ziet in je normale taaklijst in bv tman ( http://pda.jasnapaka.com/tman/ )
Als je de -runinbkg weghaalt kan je tmail.exe gewoon op een normale manier afsluiten.
Dat was al meer dan een jaar bekend hoor en te vinden op het pocketpc forum... ;)

• intraxi
Rudi Vader schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:10:
[...]

Ze leveren precies het apparaat waarvoor je betaald, alle features (of in dit geval: het ontbreken daarvan) kon je voor de aanschaf weten. Hij doet nog steeds alles wat je bij de aanschaf ook kon verwachten. Dat ze geen extra functies in een goedkope instap pda leveren, moet je dan voor lief nemen. Die extra functies zijn dan niet normaal als je die bij de aanschaf ook niet had. Ze doen dat alleen als ze er zelf voordeel bij hebben.... en dat is niet alleen bij zo'n pda maar elk merk doet dat met elk product. Geen f*I&%^%uck-taiwanezen, gewoon verder de knip open trekken voor een merk waarbij dit soort ondersteuning meer in de lijn der verwachtingen ligt. Met alle respect: Mio heeft dat nooit in het verleden gedaan en dit kon je verwachten. Dell en HP stellen op bepaalde producten wel updates beschikbaar.
De P550 wordt verkocht als een apparaat met bluetooth funktionaliteit, maar die blijkt in de praktijk non-existent omdat het grootste deel van de daarvoor benodigde software profielen ontbreekt. Dat werd niet vermeld in de specificaties van het product en kon ik zodoende niet weten bij aankoop. Dat daar vervolgens door Mio NIETS aan wordt gedaan, alhoewel velen daarover hebben geklaagd, geeft mij het recht Mio tot f(*6%ucktaiwanezen te verklaren. Het blijkt nml. dat Mio als produktstrategie heeft om geen software ontwikkeling meer te doen op bestaande produkten, maar gewoon een nieuw (shit) produkt te ontwikkelen en de huidige gebruikers het bos in te sturen. Dat vind ik een verkeerde produktstrategie en roep iedereen op om dat af te keuren en Mio te boycotten... :(

@Rudi Vader:
je werkt zeker bij Mio hebt aandelen of bent zelf z'on k(**&^uttaiwanees...

• Jofels
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-01-2024
De nieuwe pda p360 en p560 zijn op z'n vroegst 4 januari 2008 "HIER" beschikbaar .Hier vast een voorproefje via youtube.(hopelijk is je Pools wel en beetje goed) ;)

Jofels

• Rudi Vader
intraxi schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:35:
[...]

De P550 wordt verkocht als een apparaat met bluetooth funktionaliteit, maar die blijkt in de praktijk non-existent omdat het grootste deel van de daarvoor benodigde software profielen ontbreekt. Dat werd niet vermeld in de specificaties van het product en kon ik zodoende niet weten bij aankoop. Dat daar vervolgens door Mio NIETS aan wordt gedaan, alhoewel velen daarover hebben geklaagd, geeft mij het recht Mio tot f(*6%ucktaiwanezen te verklaren. Het blijkt nml. dat Mio als produktstrategie heeft om geen software ontwikkeling meer te doen op bestaande produkten, maar gewoon een nieuw (shit) produkt te ontwikkelen en de huidige gebruikers het bos in te sturen. Dat vind ik een verkeerde produktstrategie en roep iedereen op om dat af te keuren en Mio te boycotten... :(

@Rudi Vader:
je werkt zeker bij Mio hebt aandelen of bent zelf z'on k(**&^uttaiwanees...
Gossie.... meneer is wakker. Over mij persoonlijk: beide onjuist. Ik ben zelf kritische maar reële consument. CQ gebruiker van een P350.
Een beetje reviews lezen, handleidinkje downloaden en je had het geweten. Kom uit je grot en gooi er eens een googletje tegenaan. Als Mio het niet bij hun eerste modellen gedaan heeft, had je het ook niet hoeven verwachten van dit model.
Nogmaals: jij wil een uitbreiding op een product. Niets wees erop dat Mio dat ooit van plan was en dan zul je dat voor lief moeten nemen op het moment dat het nog uitkomt ook. Je koopt de goedkoopste pda en verwacht dat ze dan nog later zooi erbij gaan 'geven'?? Dan blijft het bij bughunten en patchen en meer niet. MP3 tjes luisteren kan je ook met met een koptelefoon, daar is bluetooth niet bij noodzakelijk. Dit werkt, volgens mij, bij elk product en als het anders is heb gewoon mazzel.
En inderdaad lijkt het me beter dat jij de spullen van Mio laat liggen, ze voldoen niet aan jou verwachtingen. Slacht je spaarvarkentje een paar kwartier later tot je een ander (lees: duurder) merk kan kopen.
Kortom: intraxi, welkom in de grote boze buitenwereld!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Rudi Vader schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 21:35:
[...]

Gossie.... meneer is wakker. Over mij persoonlijk: beide onjuist. Ik ben zelf kritische maar reële consument. CQ gebruiker van een P350.
Een beetje reviews lezen, handleidinkje downloaden en je had het geweten. Kom uit je grot en gooi er eens een googletje tegenaan. Als Mio het niet bij hun eerste modellen gedaan heeft, had je het ook niet hoeven verwachten van dit model.
Nogmaals: jij wil een uitbreiding op een product. Niets wees erop dat Mio dat ooit van plan was en dan zul je dat voor lief moeten nemen op het moment dat het nog uitkomt ook. Je koopt de goedkoopste pda en verwacht dat ze dan nog later zooi erbij gaan 'geven'?? Dan blijft het bij bughunten en patchen en meer niet. MP3 tjes luisteren kan je ook met met een koptelefoon, daar is bluetooth niet bij noodzakelijk. Dit werkt, volgens mij, bij elk product en als het anders is heb gewoon mazzel.
En inderdaad lijkt het me beter dat jij de spullen van Mio laat liggen, ze voldoen niet aan jou verwachtingen. Slacht je spaarvarkentje een paar kwartier later tot je een ander (lees: duurder) merk kan kopen.
Op zich heb je gelijk. Alleen vraag ik me af wat die bluetooth op doet P550 doet. Syncen doe ik met heb usb-kabeltje en okay dat kun je ook met bluetooth. Maar er had wel wat meer functionaliteit mbt bluetooth op mogen zitten.

• Rudi Vader
maniacshouse schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:17:
[...]

Op zich heb je gelijk. Alleen vraag ik me af wat die bluetooth op doet P550 doet. Syncen doe ik met heb usb-kabeltje en okay dat kun je ook met bluetooth. Maar er had wel wat meer functionaliteit mbt bluetooth op mogen zitten.
Dat was voor mij de reden om voor de P350 te gaan. Ik heb/gebruikte een HP 2210 en gebruikte daar bluetooth voor mijn GPS muis. Die bluetooth funtionaliteit in de P550 was voor mij te beperkt. Je kan met wat knutselen wat makkelijker bestandjes over en weer sturen maar echt nuttig vond ik het niet en heb het tot op de dag van vandaag ook niet gemist ook. Bestandjes sturen kan, als het moet, ook met de IR poort.
Voor Nokia smartphones heb je dit maar daar dat vind ik ook zonde van deze pda. Daar hoef ik geen bluetooth voor te hebben.
Ik vind de zwarte kleur persoonlijk mooier....

• intraxi
Rudi Vader schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 21:35:
[...]

Ach ach wat een denigrerend stukje. Ik was in ieder geval erg wakker, alleen een tijdje niet op dit board geweest, want ik heb gelukkig ook nog andere dingen te doen, maar het lijkt erop, dat je niet in staat bent mijn antwoord echt GOED te lezen.
Had je zelf zo'n Mio apparataat gehad dan zou je het wel begrepen hebben, want de bluetooth funktionaliteit waarmee Mio adverteerd voor deze apparaten is echt non-existent, zoals ik al eerder schreef. Jouw argumentatie blijft steken in merkje-tegen-merkje en dat is met name nogal kortzichtig, omdat het je waarschijnlijk wel bekend is, dat alles voortdurend veranderd en waarom zou je er dan voetstoots vanuit gaan dat het volgende apparaat van dezelfde leverancier wel weer aan dezelfde verwachtingen zal voldoen ? Een volkomen kul argument. Het is duidelijk je heb in dit geval geen echte kennis van zaken en als wat meer had 'gegoogled', waar je zo prat op gaat, dan had je kunnen lezen, dat er zeer veel klachten over deze apparaten op het internet te lezen zijn en dat ik dit niet als enige aan de orde stel. Kortom makkelijk praten zonder echte kennis van zaken, zoals helaas zovelen tegenwoordig... jammer

• Rudi Vader
intraxi schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:03:
[...]

Ach ach wat een denigrerend stukje. Ik was in ieder geval erg wakker, alleen een tijdje niet op dit board geweest, want ik heb gelukkig ook nog andere dingen te doen, maar het lijkt erop, dat je niet in staat bent mijn antwoord echt GOED te lezen.
Denigrerend? Omdat jij ontevreden bent met een apparaat die toen en nu nog steeds voldoet aan de opgegeven systeemeisen beledig je tot 2 maal toe de bevolking van een land...
Had je zelf zo'n Mio apparataat gehad dan zou je het wel begrepen hebben, want de bluetooth funktionaliteit waarmee Mio adverteerd voor deze apparaten is echt non-existent, zoals ik al eerder schreef. Jouw argumentatie blijft steken in merkje-tegen-merkje en dat is met name nogal kortzichtig, omdat het je waarschijnlijk wel bekend is, dat alles voortdurend veranderd en waarom zou je er dan voetstoots vanuit gaan dat het volgende apparaat van dezelfde leverancier wel weer aan dezelfde verwachtingen zal voldoen ? Een volkomen kul argument.
Kul argument? Je ziet het... ik had de keus tussen de P350 en de P550. Mio heeft in het verleden bewezen met diverse apparaten dat ze na de release geen functionaliteiten toevoegen. HP en Dell vragen veel meer voor soortgelijke apparaten en dan mag je je verwachtingen navernant daarop aanpassen (zoals een WM6 update bijvoorbeeld). Jij onderbouwt op geen enkele wijze dat Mio hiermee heeft geadverteerd en nu zijn beloftes niet nakomt. De bluetooth functies waren ten tijde van het uitkomen van het apparaat markt conform. Nu niet meer, nee. Maar dat hou je met alles. Waarom zou je er voetstoots er vanuit moeten gaan dat het later allemaal wel goed komt.....
Het is duidelijk je heb in dit geval geen echte kennis van zaken en als wat meer had 'gegoogled', waar je zo prat op gaat, dan had je kunnen lezen, dat er zeer veel klachten over deze apparaten op het internet te lezen zijn en dat ik dit niet als enige aan de orde stel. Kortom makkelijk praten zonder echte kennis van zaken, zoals helaas zovelen tegenwoordig... jammer
Mijn kennis van zaken.... tsja, nu doe je ook nu weer, net als de uitbreiding van de functionaliteiten, een aanname die nergens op kan staven. Misschien, volgens jou dan, geen kennis van zaken maar wel een voorspellende gave....
Natuurlijk was het sjieker geweest als Mio meer had gedaan maar het is geen klacht waard. Het apparaat doet waar het voor gemaakt is. Meer is leuker maar verwacht het niet van een apparaat dat aanmerkelijk goedkoper is dan de rest, van een merk die zich op dit punt nooit van zijn beste kant heeft laten zien.

Verwijderd

Ik heb sinds 2 maanden een Mio P550.
Deze voldoet prima met TomTom 6.02.

Vanmiddag wilde ik hem aanzet en kwam niet verder dan het bootlogo

Ik heb hem een paar keer aan en uit gezet.

Uiteindelijk een paar keer een reset gedaan.

Niets helpt. Hij blijft in het welkomscherm staan en start niet verder door.

Heeft iemand een idee.

De accu is voldoende opgeladen.
Met citaat antwoorden

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 23:04:
Ik heb sinds 2 maanden een Mio P550.
Deze voldoet prima met TomTom 6.02.

Vanmiddag wilde ik hem aanzet en kwam niet verder dan het bootlogo

Ik heb hem een paar keer aan en uit gezet.

Uiteindelijk een paar keer een reset gedaan.

Niets helpt. Hij blijft in het welkomscherm staan en start niet verder door.

Heeft iemand een idee.

De accu is voldoende opgeladen.
Met citaat antwoorden
Puur een reset gedaan met dat knopje aan de onderkant? Je kunt hem ook reseten naar 'fabriekinstellingen'. Dan heb je wel weer een kale WM5..... En mag je alles weer opnieuw er op zetten. Krijg je wel een sync als je em aansluit op je pc?

• intraxi
@Rudi Vader
Jammer dat je niet goed kunt lezen. Je bent typisch iemand, die alleen overtuigd is van zijn/haar eigen gelijk en dat koste wat kost wil volhouden.
Je antwoorden worden steeds langer, maar inhoudelijk verschijnt er niks nieuws daarom stop ik maar met deze discussie.

• Nagtoralik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-03-2023
Na wat lees werk, in dit topic kwam ik de nieuwe broertjes tegen op internet.

Te Weten de P360 en P560.

iemand al ervaring?

@lex

• Ewoud86
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 21:56
Omdat mio zelf geen updates van firmware doet, vroeg ik me af wat eigenlijk de laatste versie (ROM versie) is? Ik heb op internet zitten zoeken maar kom er niet echt uit, heb nu zelf R05_P09 (Mio P550) erop staan.

Er is jammer genoeg nog geen WM6 versie gemaakt voor de P550 door mio-tech zelf. Ze zijn dit niet van plan, heb ik begrepen door een email. Er zijn diverse websites waar er over gesproken wordt maar er is nog niemand die het is gelukt. Als iemand er meer over weet hoor ik het graag :*)

[ Voor 20% gewijzigd door Ewoud86 op 15-03-2008 21:19 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste