De P350 heeft toch wél bluetooth??
/edit: Gelukkig, de P350 heeft volgens mio-tech idd bluetooth.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 18:57 ]
Verwijderd
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 18:57 ]
Heeftie nietVerwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 18:56:
De P350 heeft toch wél bluetooth??
Verwijderd
Verwijderd
Ik zie nu dat hij bluetooth management heeft, wat dat dan ook mag betekenen, wat een belachelijke marketing.
Verwijderd
[ Voor 39% gewijzigd door Sander op 22-06-2006 22:56 ]
Verwijderd
De mio P350 is heel nieuw, PDA is pas 1 maand goed te verkrijgen. Vandaar het gebrek aan reviews. Het is gewoon wachten tot er een koper gaat schrijven...Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:04:
Weet iemand waarom ik van de P350 amper (echte) reviews kan vinden?? Is hij soms niet zo bekend?
Verwijderd

Verwijderd
Yep desart, snap ik, en gezien de kinder ziektes bij de 350 zou ik ook voor het veilige concept gaan, maar de vernieuwong heeft wel erg hard toegeslagen en die problemen met de 350 zijn van tijdelijke aard. Inderdaad een firmware update van ons verwijderd.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:19:
Dat wist ik niet, bedankt
Ik zit overigens nog te twijvelen tussen de Mio 168 en de Mio P350. Gekke keuze, maar als ik ze zo vergelijk:
[afbeelding]
[afbeelding]
Gekke keuze, maar ik vind de Mio 168 een stuk mooier. De hele voorkant is 1 groot scherm, en hij is ook nog eens een stuk kleiner. Het enige wat ik er mee wil doen is navigeren
Verwijderd
ikbensander schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:55:
Het lijkt toch een softwarematig iets van tomtom, ik heb namelijk tomtom geinstalled gehad en compleet running, supersnelle fix, max 15sec (cold).
Na wat problemen met brakke geheugenkaart een complete restart + reinstall gedaan. Daarna is ie nu dus traag. Settings zijn allemaal exact hetzelfde. Ook met Winfast Navigator (ofzo), toch nog 10 mins nodig voor de fix.
Misschien toch maar hopen op een snelle firmware update.
Zijn er trouwens meer mensen met het probleem dat het SD kaartje af en toe niet "gepakt" wordt, dus dat ie dan even niet herkend wordt, en pas na een aan/uit zetten en uithalen van kaartje weer werkt?
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Op de site www.flitspaal.nl staat een complete handleiding voor TomTom 5 om alle Snelheidscontroles, trajectcontroles en roodlichtcontroles in de benelux op je TomTom te krijgen.NoFate schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:12:
Maar waar kan je die POI updates dan downloaden , deze vind ik niet terug.
Dit is wel vrij belangrijk want hier in belgie schieten de flitspalen gelijk wortelen.
De Mio 168 draait TomTom 5 opzich prima, maar niet echt van harte, zeker niet als je er flink wat POI's in gaat laden. Dan gaat ie heel erg schokken.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:19:
Dat wist ik niet, bedankt
Ik zit overigens nog te twijvelen tussen de Mio 168 en de Mio P350. Gekke keuze, maar als ik ze zo vergelijk:
[afbeelding]
[afbeelding]
Gekke keuze, maar ik vind de Mio 168 een stuk mooier. De hele voorkant is 1 groot scherm, en hij is ook nog eens een stuk kleiner. Het enige wat ik er mee wil doen is navigeren
Ik heb het helaas ook niet voor elkaar gekregen om het SIRF III protocol aan de praat te krijgen, volgens mij is de driversupport nog niet voldoende. Hopen dat ze daar in volgende update wat mee gaan doen, of iig in de documentatie iets over gaan zettenVerwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 02:22:
[...]
![]()
Raar hoor, Winfast die binnen een paar seconden een fix heeft, op 4800 baud via de hardware poort.
En viamichelin 2004 werkt er ook prima op. (had ik nog van de oude PDA, die is verkocht dus heb ik viamichelin nu illigaal, maar werkt wel en mijn dure pakketje tommy dus niet). Je zou gewoon illigaal aan de gang gaan want met dat heen en weer geschuif heb je niet het gevoel dat je SERVICE hebt.
Weet iemand hoe je SIRF III protocol kan testen, winfast 1.3 kan het dus niet of mijn SIRF doet het gewoon niet
De vraag is natuurlijk wel of die firmware update er ook komt.ikbensander schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:54:
....,dus ik zou het genoegen nemen van even wachten op de 1e firmware update. Hier werkt alles wel naar behoren, maar er zitten gewoon nog wat rough edges aan.
Toch blijft het vreemd, vaak zijn er erg snel na launch van een produkt op wat sites wel wat reviews te vinden, nu eigenlijk niets.ikbensander schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:16:
[...]
De mio P350 is heel nieuw, PDA is pas 1 maand goed te verkrijgen. Vandaar het gebrek aan reviews. Het is gewoon wachten tot er een koper gaat schrijven...
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
[ Voor 11% gewijzigd door Tutti-frutti op 23-06-2006 15:35 ]
Jammer dat we niet ergens kunnen inschrijven op een mailinglijst oid... En wat voor bugfixes er allemaal in die nieuwe firmware zullen zitten...Tutti-frutti schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:34:
Net even gebeld;
Het probleem is bekend bij mio over het niet willen opstarten.
Het wachten is op een nieuwe firmware, en hij zegt zelf ook dat het geen nut heeft om de huidige terug te sturen en een nieuwe opgestuurd te krijgen. Wanneer de nieuwe firmware komt kon hij helaas niet melden. Afwachten dus.
Dat is erg nice. Ik heb het nu op mijn pda gedaan, en die kennis van me ook. Ben benieuwd of het werktGerko1981 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:57:
Tegen het niet meer aangaan van men mio p550 hielp dit:
STAP 1
"I was having a similar problem with the hx2495.
When it was off for a few hours or more, it would not turn on, and the battery would be very low and had to soft reset. I found another thread that attributed the problem to ActiveSync w/ WM 5.0. You need to set Activesync on the Ipaq to manual schedule. You can do this by adding a fake exchange server connection:
ActiveSync -- Menu --
Add Server Source --
Enter an Ip address like "1.1.1.1" --
enter anything in the next 3 windows. After the fake exchange server is set,
Menu/Schedule is available.
Set both windows to Manual.
Then, go back to connections and delete the fake exchange server."
STAP 2
"If your unit is having problems turning on, you may want to go to Start-> Settings -> Today and click on the tab that says Items. You will see an option at the bottom that says "Today Timeout". If you take the checkmark out of this box, it should stop the issue from happening. You should not lose any of your information from the soft reset, or from this work around."
Dit stuk kwam ik tegen op het pocketinfo forum:
http://forum.pocketinfo.n...272&page=3&highlight=2490
De accu blijft nu ook gewoon helemaal vol, en de p550 wordt minder warm

Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door ahendriks op 26-06-2006 11:21 ]
Er komt een firmware update. Waneer is onbekend. Dit zijn de woorden van een mio medewerker.ahendriks schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:37:
Ik lees regelmatig reacties dat er "binnenkort" een nieuwe firmware zou komen welke problemen met de GPS en met het leegraken van de batterij op zouden kunnen lossen. Heeft iemand deze informatie van MIO zelf gekregen of is dit pure speculatie en laat MIO ons gewoon in de kou staan met een niet goed werkend apparaat.
'k heb vorige week donderdag m'n P550 gekregen, vanochtend heb ik hem voor het eerst gebruikt. Met TomTom kreeg ik helemaal geen fix, met iGo nog wel, maar dat was ook erg mondjesmaat. De fix viel constant weg en iGo kwam dan in zijn geheel niet aan navigatie toe. Gelukkig wist ik psies waar ik moest zijn ('t was een test van m'n nieuwe gadget) maar zo kan het natuurlijk niet in de praktijk gaan. Kan het probleem veroorzaakt worden doordat ik in een peugeot 307 rij welke volgens mij een voorruit heeft die warmtewerend/geisoleerd is?
Verwijderd
Dat kan kloppen ja, al zou de SIRF III chip die erin zit daar eigenlijk geen moeite mee behoren te hebben, je kunt het testen door hem bijv een tijdje bij het zijraampje oid te houden.ahendriks schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:37:
Ik lees regelmatig reacties dat er "binnenkort" een nieuwe firmware zou komen welke problemen met de GPS en met het leegraken van de batterij op zouden kunnen lossen. Heeft iemand deze informatie van MIO zelf gekregen of is dit pure speculatie en laat MIO ons gewoon in de kou staan met een niet goed werkend apparaat.
'k heb vorige week donderdag m'n P550 gekregen, vanochtend heb ik hem voor het eerst gebruikt. Met TomTom kreeg ik helemaal geen fix, met iGo nog wel, maar dat was ook erg mondjesmaat. De fix viel constant weg en iGo kwam dan in zijn geheel niet aan navigatie toe. Gelukkig wist ik psies waar ik moest zijn ('t was een test van m'n nieuwe gadget) maar zo kan het natuurlijk niet in de praktijk gaan. Kan het probleem veroorzaakt worden doordat ik in een peugeot 307 rij welke volgens mij een voorruit heeft die warmtewerend/geisoleerd is?
Helaas zijn Franse auto's hier berucht om. Bij je achteruitkijkspiegel is een stukje voorruit waar signaal door kan, maar daar heb je niks aan met dit apparaat.ahendriks schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:37:
Kan het probleem veroorzaakt worden doordat ik in een peugeot 307 rij welke volgens mij een voorruit heeft die warmtewerend/geisoleerd is?
Verwijderd
SPAM! 42 euri (incl. porto) voor een hoesje???? In nog geen 42 jaar.Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:15:
Voor mensen die op zoek zijn naar een hoesje voor deze 2 apparaten kan ik <piep> aanraden. Hij past perfect en ziet er erg mooi uit. Kan hem dus aanraden.
Ik denk dat met geen een hoesje de pda in de zwanenhals past.catchingfire schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 07:37:
[...]
SPAM! 42 euri (incl. porto) voor een hoesje???? In nog geen 42 jaar.
Vraag me af of ie nog wel in de auto-steun past met dit ding.
iPod sockjes doen de de job hier. En ik ga idd ook in geen 42 jaar zoveel betalen voor een simpel hoesje...catchingfire schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 07:37:
[...]
Ik heb hem nu werkende, maar inderdaad met de Winfast truc. Ik kreeg ook nog een mailtje van PDAshop dat TomTom nog niet werkt op de P550, en dat TT met een update bezig is.Sherlock schreef op maandag 26 juni 2006 @ 12:36:
Zijn er al mensen die TomTom goed werkend hebben op de P550? Ik wil het eigenlijk even proberen, maar TT heeft geen "demo" om te testen...
Ik gebruik de P350 in een Alfa Romeo en een Renault. In de AR is er zo een fix, ook rijdend en blijft dit de hele weg goed. In de Renault is de fix inderdaad wat langzamer, en verlies je hem ook sneller, maar niet zo erg dat het storend is.sphere schreef op maandag 26 juni 2006 @ 15:50:
[...]
Helaas zijn Franse auto's hier berucht om. Bij je achteruitkijkspiegel is een stukje voorruit waar signaal door kan, maar daar heb je niks aan met dit apparaat.
Verwijderd
Hoezo spam, er wordt geen hoesje meegeleverd en mensen zijn op zoek naar hoesjes. Maar indien als spam opgevat, kan het bericht gewijzigd worden door de MODS. Wou alleen mensen helpen.catchingfire schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 07:37:
[...]
En dit "helpen" doe je op meerdere forums... 'k kwam deze spam (dat is het toch echt!) ook al tegen op pocketinfo.nl... Jij werkt zeker bij dat bedrijf dat ze verkoopt, of je hebt aandelen, of.... nah, je werkt er gewoon...Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:54:
[...]
Hoezo spam, er wordt geen hoesje meegeleverd en mensen zijn op zoek naar hoesjes. Maar indien als spam opgevat, kan het bericht gewijzigd worden door de MODS. Wou alleen mensen helpen.
"In the long run we are all dead" J.M. Keynes
Er is natuurlijk een verschil tussen mindere en slechte fix. De fix op de P350 is op dit moment ook matig, maar dat komt dus nog door de niet optimale software van zowel de Mio als bijv TT. Daarnaast denk ik dat je het nu wel heel erg overdrijft. Als het product gewoon werkt, dan dan gaan ze echt niet alles vervangen.mesa57 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 18:34:
Op gpspassion las ik dat de ontvangst van de p550 beduidend minder is dan die van de p350 omdat er wifi / bt hardware is tussengepropt die de ontvangst van de gps beduidend zou beinvloeden. Dat zou verklaren waarom het verkrijgen van een fix op de p550 zo moeizaam gaat. Als dit echt waar is heeft mio een ernstige produktiefout gemaakt en zouden eigenlijk alle p550 vervangen / hersteld moeten worden. Ik vrees het ergste, maar heb er nog geen bevestiging van.
Zo slecht is de fix op de P350 toch niet? Hij doet het bij mij iig vrij snel met de laatste TT, meestal wacht ik niet eens af op een fix bij het opstarten. Gewoon beginnen met rijden en hij vindt satellieten, vaak wel 5 tot 7.ikbensander schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:07:
[...]
De fix op de P350 is op dit moment ook matig, maar dat komt dus nog door de niet optimale software van zowel de Mio als bijv TT.
Heb een lerentasje gekocht bij tchibo voor 8,95 euro. Niet via internet maar in de winkel, ze zitten in Eindhoven, Ede, Apeldoorn en Tilburg. Tasje ziet er zo uit:Cannondale schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 18:23:
Op ebay worden soortgelijke hoesjes aangeboden voor bijna geen geld:
http://cgi.ebay.com/Delux...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Zit er aan te denken om via te kopen, maar wil liever een harde case...
De TOMTOM 5.21 werkt toch perfect op de P550? Wat is het probleem?Sherlock schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 10:19:
[...]
Ik heb hem nu werkende, maar inderdaad met de Winfast truc. Ik kreeg ook nog een mailtje van PDAshop dat TomTom nog niet werkt op de P550, en dat TT met een update bezig is.
Verwijderd
Ik snap al het gedoe ook niet.NoFate schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 21:12:
De TOMTOM 5.21 werkt toch perfect op de P550? Wat is het probleem?
Het probleem is dat TT5.21 de GPS-ontvanger niet herkent. Door middel van een ander programma (Winfast) kun je deze eerst verbinden en vervolgens TT opstarten, waarna het GPS-apparaat wel herkend wordt.NoFate schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 21:12:
De TOMTOM 5.21 werkt toch perfect op de P550? Wat is het probleem?
Tja, dan heb je gewoon mazzel denk ik. iGO werkte bij mij ook meteen, maar TT gaf dus problemen.catchingfire schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 08:11:Ik snap al het gedoe ook niet.
Zowel iGO2006 als Tomtom 5.21 werkten alsof het plug & play is hier op m'n P350. Totaal geen problemen tot zover.
Huh? Hij herkent deze toch perfect als je kiest voor : NMEA GPS ??Sherlock schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 09:02:
[...]
Het probleem is dat TT5.21 de GPS-ontvanger niet herkent. Door middel van een ander programma (Winfast) kun je deze eerst verbinden en vervolgens TT opstarten, waarna het GPS-apparaat wel herkend wordt.
[ Voor 13% gewijzigd door NoFate op 28-06-2006 10:21 ]
Ik ga het eens proberen, misschien moet ik wel wat meer geduld hebben. (IGO pikte binnen een minuut de satellieten op)NoFate schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:20:Huh? Hij herkent deze toch perfect als je kiest voor : NMEA GPS ??
Bij mij duurde het de eerste maal vrij lang (15 min) voor hij satelieten had , daarna gaat het vlotjes
Ook ik ben sinds 2 dagen de trotse eigenaar van zo'n mooie p550.NoFate schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:20:
[...]
Huh? Hij herkent deze toch perfect als je kiest voor : NMEA GPS ??
Bij mij duurde het de eerste maal vrij lang (15 min) voor hij satelieten had , daarna gaat het vlotjes
☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)
Houdt er sowieso rekening mee dat de meeste navigatiesystemen jou niet bijhouden als je een keer flink accelereert op je motorVerwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 22:32:
wil ook de mio 550 halen voor gebruik op de motor.
maar lees best wel veel dat mensen problemen hebben, vooral met navigatie.
Is het verstandig om te wachten of er nog een update ofzo uitkomt.
over een maand heb ik hem zeker nodig voor vakantie.
of kan ik beter een ander pda kopen voor navigatie.
rinus
Vanmiddag even met iGo gereden, kwa looks een stuk mooier dan TomTom, maar.... de stemmen zijn echt nog als die van de 1e navigatiesystemen. Klinken super robotachtig en daarnaast kent ie voor mijn gevoel een stuk minder plaatsen ed. iGo is gewoon nog heel hard in ontwikkeling....j00stj3 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:39:
[...]
Ook ik ben sinds 2 dagen de trotse eigenaar van zo'n mooie p550.
Dus TT 5.21 er op geknald.. maar het zelfde hoor.. het ging niet echt lekker.. Eerste keer duurde het een minuut of 15.. vervolgens telkens zeker 3 a 4 minuten voor er echt wat herkend werd.
Gebeld met TT. Ze zijn de apparaatjes nu aan het testen en "hopen" binnen een paar weken een compatible versie te hebbenhet ligt aan de SirfStar III chipset geloof ik.
Ff afwachten dus.. Is er ander pakket wat wel soepel werkt?? IGO / route 66 of zoiets?
Hoe meet je dit?mesa57 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:05:
Ik wou dat ik nog binnen de 8 dagen zichttermijn zat, dan had ik hem teruggestuurd.
De p550 heeft met de interne antenne ontvangstproblemen. Gemiddeld zit hij op 29 db (tegenover 40 db bij andere pda's met sirfIII zoals de p350). Er is 28 db nodig voor een fix, dus bij de minst geringste weerstand wordt een fix erg moeilijk. Dat geldt dan voor een warme start waarbij de empheris data verlopen is (na 4 uur). Een hotstart doet het nog met 15 db.
[ Voor 59% gewijzigd door Sander op 28-06-2006 21:17 ]
Verwijderd
Met 200 duurt het ff voor je het door hebtVerwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:52:
Ik ga de gok wagen en binnerkort de P350 ipv. de 168 kopen
De problemen zijn als ik het zo doorlees niet zo heel erg, daarnaast heb je daar garantie voor
Okay, als hij midden in Duitsland ophoud met navigeren word ik boos
Wellicht helpt dit ook mbt accuduurmioman schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:11:
Hierbij wou ik met jullie mijn gebruikerservaringen ff delen .Ik heb nu een tijdje de mio p350 met miomap v2 erop en een 2 gb sd kaartje (kingston elite pro) erbij gekocht.Kaartje kun je gelijk gebruiken zonder te formatteren .
Ik ben hartstikke tevree met miomap v2 (navigon software 2005).Is een uitgebreidt navigatiepakket met goede aanwijzingen en is meer dan gelijkwaardig aan tomtom .De mio 268+ met miomap v2 was in februarie volgens mij ook beste koop .Komt trouwens binnenkort een nieuwe versie van Navigon uit (Navigon Mobile Navigator 6). Omdat ik een beetje ervaring heb met igo 2006 vind ik het jammer dat mio niet verder met navigon software is gegaan.Bij de eerste test met igo liet mijn mioootje me gelijk een stuk omrijden in ons dorpje met irritante zeurstem erop en overdreven veel aanwijzingen.had ik em ook nog op economische route (instelling) gezet.Zal met andere instellingen mischien wel beter worden , maar heb er gelijk geen vertrouwen meer erin als ik hiermee op vakantie moet.Dus voor mij gewoon de miomap software.
Ik heb altijd wel snel een fix begint gelijk met stuk of 3 satelieten binnen een minuut en tijdens het rijden kom ik tot nu toe al op 11 satelieten.Thuis bij het raam heb ik ook altijd wel snel een fix enzoniet loop ik ff naar buiten pik wat satelietjes op en loop weer naar binnen om verder wat te knoeien met het apparaatje.
Ik lees in dit topic dat men veel ellende heeft met tomtom ,dus denk ik als men nog een miootje moet aanschaffen met software kijk dan ook eens naar die bundelpakketjes P350/P550 met miomap v2 software ,is niks mis mee.
De accuduur van de mio is wel wat bedroevend maar hoop dat dit nog opgelost word.
Ook het kopen van een ultra snel sd kaartje is onzin .heb 1 geprobeerd met wat kaarten erop geinstalleerd en kon het verschil niet waarnemen.
Verwijderd
De P350 is inderdaad de opvolger van de 168, het enige verschil is dat de 168 een bewezen product is en daar (naar mijn weten) nog geen serieuse klachten over zijn.ikbensander schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:56:
[...]
Met 200 duurt het ff voor je het door hebt
Daarnaast is de P350 bedoeld als opvolger van de 168 en als je ze naast elkaar houdt draait TT5 toch wel een stuk soepeler op de 350...
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 22:57 ]
Als ik zo op je schermpje kijk zie ik dat je gewoon simpele trip-info wilt? Snelheid etc? dat kan met GPS Tuner.Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:55:
[...]
De P350 is inderdaad de opvolger van de 168, het enige verschil is dat de 168 een bewezen product is en daar (naar mijn weten) nog geen serieuse klachten over zijn.
O en ik ga met de fiets, dus ik moet al blij zijn als ik de 50 red
Nog een vraagje trouwens: Is er voor WM5 al software beschikbaar om hem dezelfde functies als de Garmin Edge 205 fietscomputer te geven?
[afbeelding]
niet teveel van voorstellen, als je voor geluidskwaliteit gaat, neem dan gewoon een iPod. Dit ding is prima voor af en toe een liedje en voor navigatie (als je em via de radio doorlust bijv), maar veel meer moet je er niet mee willen doen.E.Greidanus schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:39:
Enig idee wat de geluidskwaliteit (met koptelefoon) van de P350/P550 is t.o.v. van bijvoorbeeld een MP3 speler?
Twijfel tussen de P550 of een iPOD, maar kan nergens iets vinden over de geluidskwaliteit.
[ Voor 7% gewijzigd door Sander op 29-06-2006 12:53 ]
En zoals bekend, koop je een iPod voor het design, voor kwaliteit haal je een echte speler is geluidskwaliteit heel persoonlijk en moet je gewoon zelf gaan luisteren.ikbensander schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:48:
Heb het eventjes getest, maar mijn iPod Mini klinkt toch wel stukken beter
Verwijderd
Met Winfast kun je de signaalniveau's van de satelieten zien.
Heb je tips opgevolgd en toegepast op m'n P350. Dat is ongeveer een week geleden, sindsdien geen opstartproblemen meer gehad!Gerko1981 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:57:
Tegen het niet meer aangaan van men mio p550 hielp dit:
Jep.. ik en kennis beide geen probs meerCannondale schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:55:
[...]
Heb je tips opgevolgd en toegepast op m'n P350. Dat is ongeveer een week geleden, sindsdien geen opstartproblemen meer gehad!Andere mensen zelfde ervaring?
Heb winFast gebruikt, maar zag nergens de DB's staan... Kun je me misschien wat aanwijzingen/screenies geven van hoe en wat?mesa57 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 18:01:
[...]
Nog een experiment gedaan, een externe antenne aangesloten op precies dezelfde plek
waar de mio lag geplaatst. Het signaalniveau steeg al gauw zo'n 8-10 db en er kwamen vier
sats voor de fix erbij.
Hier ook goede ervaringen, maar wist zelf al dat dit het prob was, MagicButton is gewoon een goede slag om de arm om makkelijk te kunnen afsluiten, maar deed het al via "Geheugen" in controlepaneel.Cannondale schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:55:
[...]
Heb je tips opgevolgd en toegepast op m'n P350. Dat is ongeveer een week geleden, sindsdien geen opstartproblemen meer gehad!Andere mensen zelfde ervaring?
Verwijderd
Ja deze is gewoon te bestellen in nederland. Ik heb mijn P550 met UK Mobile besteld bij http://www.mnm-computers....info.php?products_id=3913 .programist schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:43:
Heb een dringende vraag aan mensen met een P350 (of 550). De windows mobile 5 die erop zit is zeker nederlands, is het mogelijk om (in nederland) een engels talige versie te bestellen, of kan je zelf instellen welke taal die moet weergeven.
thx for reply
Bedoel je dat je de antenne gewoon naast de mio hebt gelegd? Welke antenne gebruik je eigenlijk?mesa57 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 18:01:
Nog een experiment gedaan, een externe antenne aangesloten op precies dezelfde plek
waar de mio lag geplaatst. Het signaalniveau steeg al gauw zo'n 8-10 db en er kwamen vier
sats voor de fix erbij.
[ Voor 3% gewijzigd door pierce op 30-06-2006 16:10 ]
5564
Roteren van het beeld binnen TT gaat ook prima, zodra je het beeld van de gehele PDA dus ook Windows Mobile gaat roteren wil ie wel eens wat probleempjes geven.pierce schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:09:
Gisteren een P350 gekocht, moest helaas eerst opladen....
Vanmorgen TT 5.21 geinstalleerd, eerst verkeerde gps ingesteld(RTFM!), daarna de juiste en alles werken als een trein.
Lekker snel, en ik kan ook het beeld roteren zonder vastlopers!
Ik ben zeer te spreken over de P350, ondanks dat ik nog lang niet alle functies ken.
Ja inderdaad, naast de p550. Het is de externe antenne die ik bij de mio 269 kreeg die ik verloren ben. Die past dus.sphere schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:28:
[...]
Bedoel je dat je de antenne gewoon naast de mio hebt gelegd? Welke antenne gebruik je eigenlijk?
Deed het dat dan nog niet? Ik kan met tomtom al duidelijk verschil merken tussen een SIRFII en een SIRFIII, dus het kan nog beter?ikbensander schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 19:49:
[...]
Roteren van het beeld binnen TT gaat ook prima, zodra je het beeld van de gehele PDA dus ook Windows Mobile gaat roteren wil ie wel eens wat probleempjes geven.
Verder is het wachten op een TT versie die SIRFIII gaat gebruiken
Verwijderd
Ik hoop dat het allemaal beter kan, ik heb in tomtom wel ontvangst maar geen fix... Via michelin en navigon, lopen prima. maar mijn gekochte tommy, ga ik denk ik maar terug sturen, want oplossingen zijn er niet, tommy verwijst naar mio, en mio-tech.be reageert niet op de "support"mails.Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 14:22:
[...]
Deed het dat dan nog niet? Ik kan met tomtom al duidelijk verschil merken tussen een SIRFII en een SIRFIII, dus het kan nog beter?
Mwah het heeft niet echt met beter te maken, meer met de manier waarop de GPS wordt aangesproken, nu gebeurd dat via oudere en tragere NMEA protocol, maar kan dus ook via SIRFIIIVerwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 14:22:
[...]
Deed het dat dan nog niet? Ik kan met tomtom al duidelijk verschil merken tussen een SIRFII en een SIRFIII, dus het kan nog beter?
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 21:01 ]
Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar, gezien activesync icm met mijn P350 ook nog wel eens wil vastlopen...Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 20:55:
Tot nu toe dus eigenlijk zeer tevreden over m'n aankoop. Alleen heb ik wat probleempjes op het moment, m'n ActiveSync valt er soms uit wat erg irritant is met bestanden van 200mb.
Is er een alternatief voor ActiveSync?
Alvast bedankt.
5564
5564
Ik heb 't Tchibo tasje in de bestelling wat iemand hierboven noemde (en ook een foto van plaatste). Hopelijk gaat dat goed bevallen, naja, het is altijd beter dan nikspierce schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 23:43:
Heeft er trouwens al iemand een mooie case voor de P350 gevonden, en dan niet een van € 40,-zoals eerder genoemd in dit topic.
Dus... iemand tips?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 18:14 ]
Verwijderd
Verwijderd
Kijk eens bij bluetooth instellingen, waarschijnlijk staat ergens stream audio to headset aangevinkt. Ik weet niet meer precies waar het te vinden is ( heb ook geen p550 bij de hand nu ).Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:07:
Mijn eerste post op dit forum, ik hoop dat het goed gaat.
Ik heb mij Mio P550 nu twee dagen en heb toch wat problemen.
Sinds deze morgend heb ik geen geluid.
Het geluid staat ook uit, ik zet het terug aan maar na een 6 tal seconden gaat het geluid terug automatisch in de uit stand.
Wat kan dit zijn, ik heb reeds alles in de menu systemen nagekeken en denk dat er niets foutief staat.
Johan
Verwijderd
Over steam audio gesproken,Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:37:
[...]
Kijk eens bij bluetooth instellingen, waarschijnlijk staat ergens stream audio to headset aangevinkt. Ik weet niet meer precies waar het te vinden is ( heb ook geen p550 bij de hand nu ).
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 00:25 ]
Aha. Maar eens zoeken naar een externe antenne die niet te veel euro's kost danmesa57 schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 12:05:
Ja inderdaad, naast de p550. Het is de externe antenne die ik bij de mio 269 kreeg die ik verloren ben. Die past dus.
[ Voor 23% gewijzigd door sphere op 05-07-2006 10:30 ]
Geeft niks hoor. Voor TomTom zou je bijv. naar een winkel kunnen gaan, of online bestellen. Werkt als een treinVerwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 00:23:
...en hoe komen jullie allemal aan TomTom??
excuses als die vragen al voorbij zijn gekomen
[ Voor 55% gewijzigd door sphere op 05-07-2006 10:01 ]
Verwijderd
Thnxsphere schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:00:
[...]
Geeft niks hoor. Voor TomTom zou je bijv. naar een winkel kunnen gaan, of online bestellen. Werkt als een trein![]()
[sorry, moet in bericht hierboven]
Ik ben ook wel benieuwd naar hoe dat nu precies werkt met een externe ontvanger. Ik heb net een neiuwe auto en daar zit volgens mij ook warmtewerend glas in. De ontvangst is in elk geval minder dan in mijn oude/vorige auto. Nu wil ik een bluetooth ontvanger bij de achterruit plaatsen (tenzij de ontvangst met een bedrade antenne onder de voorruit zo veel beter is dat het niet nodig is om hem bij de achterruit te plaatsen) maar ik vraag me af hoe dat nu precies werkt.sphere schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:55:
Aha. Maar eens zoeken naar een externe antenne die niet te veel euro's kost dan
Moet je die externe antenne trouwens op dezelfde plek aansluiten als een TMC ontvanger? Of is een TMC ontvanger ook meteen vervanging voor een externe GPS antenne?
http://www.tomtom.nlVerwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:17:
[...]
Thnxis TomTom duur? ik gebruik nu gewoon mio map versie 2.0 die er standaard erop zit, ook nog geen probs. meegehad, maar TT is zeker beter
hoe zet jij bestanden naar jou p350??
[ Voor 4% gewijzigd door madmaus op 05-07-2006 12:50 ]
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Verwijderd
Dank jemadmaus schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:48:
[...]
http://www.tomtom.nl
En je kan bestanden natuurlijk ook via je cardreader op je sd kaar zetten en dan heb je ze ook op je pda
of je kan het via active sync doen, als je verbinding hebt moet je op verkenner klikken. dan kan je zo bestanden knippen en plakken in de map die je wilt.
genoeg mogelijkheden dus.
Ik heb een 2 gb kingston gekocht voor € 49,-Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:37:
[...]
Dank jeik was vergeten dat mijn printer ook een cardreader heeft
alleen 512 is best weinig.. hoeduur zijn die 1 of 2gig kaartjes?
5564
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Verwijderd
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq