Ik hoop mijn p550 vandaag nog binnen te krijgen, ik zal dan eens kijken naar die blauwe verlichting
Weet iemand al hoe die TMC adapters werken? Ik begrijp dat je ook die van de A201/A701 kunt gebruiken. Worden die als tussenstukjes tussen de usb/voedings-kabel aangesloten?? Alle foto's ervan zijn nogal onduidelijk en een handleiding/brochure kan ik niet vinden.
Voor wat ik kan op onderstaande foto heb je een radio antenne en een mini-USB plug. Lijkt me dus dat die mini USB ergens in de Mio gaat en de antenne ergens op de ruit moet.catchingfire schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:16:
Weet iemand al hoe die TMC adapters werken? Ik begrijp dat je ook die van de A201/A701 kunt gebruiken. Worden die als tussenstukjes tussen de usb/voedings-kabel aangesloten?? Alle foto's ervan zijn nogal onduidelijk en een handleiding/brochure kan ik niet vinden.
Anoniem: 58133
Ook mis ik software voor handsfree bellen, dit zou op de A201 wel zitten. Weet iemand welke software hiervoor gebruikt wordt?
ook ik ben zeer benieuwd zit nog steeds te twijfelen tussen de a636 en de Mio p 550
denk toch dat ik neig naar de p550
ben benieuwd naar al jullie revieuws en min en plus punten
en welke navigatie paketten jullie draaien
mvg
ook ik ben zeer benieuwd zit nog steeds te twijfelen tussen de a636 en de Mio p 550
denk toch dat ik neig naar de p550
ben benieuwd naar al jullie revieuws en min en plus punten
en welke navigatie paketten jullie draaien
mvg
Anoniem: 110847
Ik heb zojuist ook 2x de P350 besteld voor kenissen.
Even kijken of deze goed gaan bevallen.
De reden dat ik de P350 heb gekozen is dat deze alleen voor navigatie doeleinden dus Wifi ed is voor hun overbodig.
Even kijken of deze goed gaan bevallen.
De reden dat ik de P350 heb gekozen is dat deze alleen voor navigatie doeleinden dus Wifi ed is voor hun overbodig.
Ik heb de P550 besteld na de eerste positieve ervaringen. Ik verwacht hem morgen te hebben. Nu lees ik steeds vaker dat mensen veel problemen hebben met de ontvangst van satelieten en het vinden van een fix. Terwijl anderen helemaal geen probleem hebben. Ik hoop maar dat dit toch door een verschil in instellingen komt, of zouden er een aantal maandagochtend versies in omloop zijn?
Anoniem: 146086
Waar heb je dit gelezen? Ik krijg het vandaag binnen maar weet nog steeds niet of ik nu een 2gb of een 4gb kan kopenAnoniem: 15967 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:43:
[...]
Ik had ergens gelezen dat hij tot 4 gig kan lezen, maar tot 2 gig kan schrijven?

Ik heb sinds vorige week een Mio P550 en ik krijg maar geen GPS fix op de satelieten in iGO.. ik zie wel dat ie een stuk of 12 satelieten vind (stipjes op het scherm) maar hij krijgt maar geen fix (zelfs niet na een half uur rijden) iemand een gouden tip?
Je moet vooral niet gaan rijden zonder fix, zet hem in je auto op een goede plek, zet igo aan, desnoods even bij optie satelieten even de zoek functie gebruiken en wacht een minuutje. Je ziet dan rechts de balkjes gaan werken dat is elk een sateliet, als je even stil staat heb je toch wel zo een fix. De eerste keer duurt vaak het langst.furrymurray schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 08:36:
Ik heb sinds vorige week een Mio P550 en ik krijg maar geen GPS fix op de satelieten in iGO.. ik zie wel dat ie een stuk of 12 satelieten vind (stipjes op het scherm) maar hij krijgt maar geen fix (zelfs niet na een half uur rijden) iemand een gouden tip?
Ik zal straks ook nog even de instellingen doorgeven bij gps (dus niet in i-go). Misschien kan iedereen die delen om te kijken of daar nog verschillen zijn.
Ik krijg bv in huis nooit een fix, en maar beperkte 1/2 sateliet signalen. Op zich niet erg, maar ik heb het idee dat dat bij anderen wel anders is.
Waarschijnlijk komen morgen de beide PDA's richting Almelo 
Mijn ervaringen zal ik wel posten.
Mijn ervaringen zal ik wel posten.
Anoniem: 122995
Ik heb mijn P550 nu een dag. Ik gebruik overigens TomTom.
Gisteren kreeg ik zeer laat pas een fix, en dat waren maar 3 sattelieten. Vandaag heb ik m langer op 1 plek laten staan toen kreeg ik er wel 7!
Binnen krijg ik er overigens geen fix, maar ik zit dan ook in een flat met aan 1 zijde raam met boven me raam nog een balkon.
Gisteren kreeg ik zeer laat pas een fix, en dat waren maar 3 sattelieten. Vandaag heb ik m langer op 1 plek laten staan toen kreeg ik er wel 7!
Binnen krijg ik er overigens geen fix, maar ik zit dan ook in een flat met aan 1 zijde raam met boven me raam nog een balkon.
Ik heb de Mio P550 ook net een dag, maar het is elende met Tomtom 5. Ik hoop maar dat die ROM update snel uitkomt.
Gebruik je wel Tomtom 5.21?
Ik heb met m'n P350 totaal geen problemen wat betreft navigeren, iGO2006 en Tomtom 5.21 draaien als 'n zonnetje.
Ik heb met m'n P350 totaal geen problemen wat betreft navigeren, iGO2006 en Tomtom 5.21 draaien als 'n zonnetje.
Die gebruik ik ja, het duurt heel lang voordat ik een fix krijg. Wat zijn jouw instellingen dan?
Het lijkt wel of iedereen andere instellingen gebruikt....
Het lijkt wel of iedereen andere instellingen gebruikt....
Heeft er nog iemand problemen met de wifi van de P550? Mijn mio wil niet werken via DHCP. Enkel indien ik zelf een ip kies, kan ik mij aanmelden op het netwerk. Connectie tot internet, msn... werkt dan nog steeds niet. Met mijn andere PC's en de nintendo DS van mijn dochter heb ik geen probleem om online te geraken. Iemand een idee?
Alvast bedankt!
Voor de rest ben ik zeer tevreden over de P550: geen problemen gehad met GPS. Zonder problemen miomap erop kunnen zetten.
Alvast bedankt!
Voor de rest ben ik zeer tevreden over de P550: geen problemen gehad met GPS. Zonder problemen miomap erop kunnen zetten.
KUT
Ik haal net een P350 en zet hem aan
Geen problemen, ik zet hem weer uit, stop er een sdcard in , zet hem weer aan en niks meer
Hij gaat niet meer aan
Ook niet als ik hem onder spanning zet
Er gaat wel een oranje lampje branden dan
Meer mensen dit probleem?
Of doe ik iets fout?
-----------edit-----------------
Ik heb de aan/uit knop over gehaald en de resetbutton ingedrukt en nu doet hij het weer
Maar vind het geen goed teken
Geen problemen, ik zet hem weer uit, stop er een sdcard in , zet hem weer aan en niks meer
Hij gaat niet meer aan
Of doe ik iets fout?
Ik heb de aan/uit knop over gehaald en de resetbutton ingedrukt en nu doet hij het weer
[ Voor 22% gewijzigd door mirelia op 09-06-2006 21:00 ]
Ik had ongeveer hetzelfde, alleen niet met een sd-kaart, maar gewoon als je hem een tijdje niet gebruikte, alleen met een harde reset wilde hij weer aan. Heb hem geruild, hoop dat het nieuwe exemplaar beter ismirelia schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 20:42:
KUT
Hij gaat niet meer aan
Of doe ik iets fout?
Anoniem: 1357
Ik had precies hetzelfde probleem (met een P550). Er werden wel genoeg satelieten gevonden (ik heb zelfs 11 gezien) maar geen fix!furrymurray schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 08:36:
In de volgende thread heeft iemand hetzelfde probleem maar dan met een ander merk PDA (wel met dezelfde GPS chipset). Hier wordt ook de oplossing gegeven namelijk:
Download WinFast Navigator (freeware). Start dit programma, connect met GPS, ga naar tool->command... en voer een Cold start uit. Disconnect daarna en start je favoriete navigatie programma. Nu zou je weer een snelle fix moeten krijgen. Ik krijg nu een fix in circa 30 sec. met iGo.
Anoniem: 62139
Ik heb gisteren die P350 gehaald,
Ik ben al bijna 2 dagen bezig om tomtom (5) te installeren, maar hij geeft telkens foutmeldingen. Zodra ik op het knopje druk van volgende bij het lijst van software hij gaat installeren, geeft hij een foutmelding in een temp bestand
Heeft iemand anders soort gelijke problemen? Ik ben nu bezig met andere programma's mbv emule
Ik ben al bijna 2 dagen bezig om tomtom (5) te installeren, maar hij geeft telkens foutmeldingen. Zodra ik op het knopje druk van volgende bij het lijst van software hij gaat installeren, geeft hij een foutmelding in een temp bestand
Heeft iemand anders soort gelijke problemen? Ik ben nu bezig met andere programma's mbv emule
Ik heb nu beide P350 binnen.
Ik probeer al 2 dagen een navigatiepakket te installeren en geen van alle vind op beide een GPS antenne.
Ik heb het pakket iGO 2006, TomTom 5.21 en MioMap v2 op beide geinstalleerd en geen van alle lukt.
Zijn er misschien speciale instellingen die je moet verrichten na het resetten van het apparaat ?
*edit
Geen van de programma's lopen vast of geven tijdens install of gebruik foutmeldingen.
Het vind de GPS module in het apparaat niet
Iemand tips ?
Ik probeer al 2 dagen een navigatiepakket te installeren en geen van alle vind op beide een GPS antenne.
Ik heb het pakket iGO 2006, TomTom 5.21 en MioMap v2 op beide geinstalleerd en geen van alle lukt.
Zijn er misschien speciale instellingen die je moet verrichten na het resetten van het apparaat ?
*edit
Geen van de programma's lopen vast of geven tijdens install of gebruik foutmeldingen.
Het vind de GPS module in het apparaat niet
Iemand tips ?
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 110847 op 10-06-2006 11:27 . Reden: Extra toevoegingen. ]
Lijkt om verstandig om ook dit artikel te lezen, waarin de werking van Winfast wordt beschreven.Anoniem: 1357 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 00:28:
[...]
Ik had precies hetzelfde probleem (met een P550). Er werden wel genoeg satelieten gevonden (ik heb zelfs 11 gezien) maar geen fix!
In de volgende thread heeft iemand hetzelfde probleem maar dan met een ander merk PDA (wel met dezelfde GPS chipset). Hier wordt ook de oplossing gegeven namelijk:
Download WinFast Navigator (freeware). Start dit programma, connect met GPS, ga naar tool->command... en voer een Cold start uit. Disconnect daarna en start je favoriete navigatie programma. Nu zou je weer een snelle fix moeten krijgen. Ik krijg nu een fix in circa 30 sec. met iGo.
http://www.pocketgpsworld.com/winfastnavigatorppc.php
N.B Ik zag dat WinFast-Nav.EXE als datum heeft 16-1-2003.
Op mijn P350 werken die programma's wel. Je zou nog eens een "schone opstart" kunnen proberen in plaats van een reset en daarna een van die pakketten installeren met de juiste instellingen voor de GPS. Ik zou beginnen met IGO of MioMap v2.Anoniem: 110847 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 11:26:
Ik heb nu beide P350 binnen.
Iemand tips ?
(schone opstart vind je via instellingen, systeem, sysinfo. Je bent dan wel alle gegevens kwijt, maar dat is in dit geval ook de bedoeling).
[ Voor 4% gewijzigd door fs_46 op 10-06-2006 12:05 ]
Dank voor de tip, maar is dit niet hetzelfde als tijdens het resetten omhoog te duwen ?peter_46 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 11:59:
[...]
Op mijn P350 werken die programma's wel. Je zou nog eens een "schone opstart" kunnen proberen in plaats van een reset en daarna een van die pakketten installeren met de juiste instellingen voor de GPS.
(schone opstart vind je via instellingen, systeem, sysinfo. Je bent dan wel alle gegevens kwijt, maar dat is in dit geval ook de bedoeling).
Bij 1 van de 2 werkt iGO.
In dit programma kun je zoeken naar de juiste instellingen en deze heeft hij gevonden gelukkig.
Nu probeer ik bij de 2e hetzelfde te doen en hij vind mijn gps module niet.
Ik ga even helemaal opnieuw beginnen en software installeren.
Anoniem: 58133
hoi ik ben eigenlijk nog steeds benieuwd wat de revaringen zijn met de p550 er zijn nog geen revieuws van
is hij ook als handsfree kit te gebruiken bv in de auto via BT
mvg
is hij ook als handsfree kit te gebruiken bv in de auto via BT
mvg
Nee, bij een reset blijft alle informatie en alle geinstalleerde software aanwezig. Bij een schone opstart ben je alles kwijt. Een schone opstart is als het ware vergelijkbaar met een nieuwe Windows installatie op je pc.Anoniem: 110847 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:13:
[...]
Dank voor de tip, maar is dit niet hetzelfde als tijdens het resetten omhoog te duwen ?
Thanks, maar ik zei het verkeerd volgens mij.
Wat ik bedoel is tijdens het booten je "navigatie" joystickje omhoog duwen.
Want als ik dat doe moet ik ook weer uitlijnen ed.
Volgens mij wel 20x gedaan op beide.
Maar 1 werkt er nu goed met iGO en nu TomTom eens proberen
Ik vermoed dat de GPS module in 1 van de pda's defect is, of misschien de drivers niet goed op Windows Mobile ???
Zou ik Windows Mobile opnieuw kunnen installeren door de "Getting starded cd" ??
Ik vermoed dat de GPS module in 1 van de pda's defect is, of misschien de drivers niet goed op Windows Mobile ???
Zou ik Windows Mobile opnieuw kunnen installeren door de "Getting starded cd" ??
Ik dacht dat je een reset had gedaan via de reset naast de usb aansluiting.Anoniem: 110847 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:49:
Thanks, maar ik zei het verkeerd volgens mij.
Windows mobile kun je niet zo maar installeren, staat in ROM, dus moet je flashen.
Dat dacht ik al, naja ik denk dat de PDA terug moet omdat de GPS module defect is/nergens wordt herkent.peter_46 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 13:07:
[...]
Ik dacht dat je een reset had gedaan via de reset naast de usb aansluiting.
Windows mobile kun je niet zo maar installeren, staat in ROM, dus moet je flashen.
Die andere gaat nu helemaal goed, alle standaard instellingen kan hij mee overweg.
Ik denk dat de versie TomTom brak is, heb nu een andere zonder Plus maps geinstalleerd en deze vind in mn flat (bovenste vedieping) ontvangst.
Dus 1 is nu helemaal klaar
Dank voor je support Peter.
Die defecte wordt opgestuurd
Anoniem: 178931
Vandaag een P550 gekocht.
Ziet er goed verzorgd uit.
Na ca. 2 uur gebruikt te hebben bleef hij hangen.
Volgens de handleiding resetten en dan verder.....
Alleen hij gaat niet verder, het enige wat verschijnt is het MIO opstartscherm, verder niets.
Iemand een suggestie behalve terugbrengen?
Na ca. 2 uur gebruikt te hebben bleef hij hangen.
Alleen hij gaat niet verder, het enige wat verschijnt is het MIO opstartscherm, verder niets.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 178931 op 10-06-2006 19:17 ]
Ik heb vandaag mijn P550 binnen gekregen en gebruik hem probleemloos met een 4gb sd kaartjeAnoniem: 146086 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 06:34:
[...]
Waar heb je dit gelezen? Ik krijg het vandaag binnen maar weet nog steeds niet of ik nu een 2gb of een 4gb kan kopen
Dit is mijn eerste PDA en dus ook mijn eerste ervaring met windows mobile. Ik heb de hele dag lopen zoeken naar taal instellingen maar heb niks kunnen vinden. Dus mijn vraag is, is het uberhaupt mogelijk om Engels als hoofdtaal in te stellen?
Zijn er meer mensen met softwarematige problemen met de P550? En komen hier bijvoorbeeld patches etc voor? Of is Mio daar niet zo fanatiek mee?
Misschien mensen met ervaringen?
Misschien mensen met ervaringen?
Kun je ook merk en type van je 4gb kaartje posten.chicalvin schreef op zondag 11 juni 2006 @ 02:26:
[...]
Ik heb vandaag mijn P550 binnen gekregen en gebruik hem probleemloos met een 4gb sd kaartje
Dit is mijn eerste PDA en dus ook mijn eerste ervaring met windows mobile. Ik heb de hele dag lopen zoeken naar taal instellingen maar heb niks kunnen vinden. Dus mijn vraag is, is het uberhaupt mogelijk om Engels als hoofdtaal in te stellen?
Anoniem: 146086
Ik had het een aantal keer gevraagd hier op het forum maar besloot niet te wachten en meteen proefkonijn te spelen. Ik heb de SD Transcend 150x 4gb. Werkt tot nu toe perfect. PDA herkent het ook als 4gb.Wortelsoft schreef op zondag 11 juni 2006 @ 09:56:
[...]
Kun je ook merk en type van je 4gb kaartje posten.
Nu even over de grote GPS fix problemen. Ik heb alle tips hier op het forum gevolgd zonder succes.
Ook heb ik de winfastnavigator truukje uitgevoerd. Op de volgende manier:
-start winfastnav op
-klik op view -> development
-klik op tools -> port setting
Hier krijg ik dus meteen een error: Couldn’t find value! (hier druk ik een paar keer op OK om doorheen te komen)
-Bij het volgende schermpje kies ik NMEA GPS Protocol. Port: GPS_HWCOM en Baudrate op 4800. Hierna druk ik vervolgens op OK. Ik zie allemaal technobabbel op mijn schermpje (is dus ergens mee verbonden?) Nu disconnect ik. Sluit ik winfast af. Start ik tomtom 5.21 op. Ik stel even snel GPS-Apparaat in: NMEA ->baudsnelheid;4800-> en is verbonden met GPS_COM.
Ik heb het een half uurtje aangelaten, zonder geluk. Ik zag heel soms 1 balkje half omhoog gaan en daarna wasie weer weg.
Doe ik iets verkeerd? Zo ja, wat? Het is een mooi apparaat maar dit is zwaaaaaar irritant aan het worden.
Na installatie van Winfast heb ik Tools -> Port Setting... gedaanAnoniem: 146086 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:41:
[...]
Ik had het een aantal keer gevraagd hier op het forum maar besloot niet te wachten en meteen proefkonijn te spelen. Ik heb de SD Transcend 150x 4gb. Werkt tot nu toe perfect. PDA herkent het ook als 4gb.
Nu even over de grote GPS fix problemen. Ik heb alle tips hier op het forum gevolgd zonder succes.
-start winfastnav op
Hier krijg ik dus meteen een error: Couldn’t find value! (hier druk ik een paar keer op OK om doorheen te komen)
-Bij het volgende schermpje kies ik NMEA GPS Protocol. Port: GPS_HWCOM en Baudrate op 4800. Hierna druk ik vervolgens op OK. Ik zie allemaal technobabbel op mijn schermpje (is dus ergens mee verbonden?) Nu disconnect ik. Sluit ik winfast af. Start ik tomtom 5.21 op. Ik stel even snel GPS-Apparaat in: NMEA ->baudsnelheid;4800-> en is verbonden met GPS_COM.
Ik heb het een half uurtje aangelaten, zonder geluk. Ik zag heel soms 1 balkje half omhoog gaan en daarna wasie weer weg.
Doe ik iets verkeerd? Zo ja, wat? Het is een mooi apparaat maar dit is zwaaaaaar irritant aan het worden.
Dan krijg ik ook die "Couldn’t find value" maar dan verschijnt het scherm waarmee ik de settings kan veranderen. Daarna vind hij heel snel de gps locatie.
In Tomtom duurt het vervolgens ook niet lang meer.
Gisteren ben ik met mijn Mio 168 & P550 op pad gegaan. De mio had al rijdend de fix binnen 2 minuten en de P550 heb ik na een uur rijden maar uit gezet, geen fix. De P550 krijgt alleen een fix als ik tien minuten stil sta op één plek. Wie gek gaat er nu bji vertrek tien minuten wachten???
Ik ben ermee terug gegaan naar de PDAshop, maar daar stuurde ze mij weer weg met de mededeling dat de Mio 168 een beter ontvangst heeft door de uitschuifantenne. We hebben de Mio 168 en de P550 toen getest onder hun binnenhuis GPS repeater en toen werkte hij prima. Helaas is dat in de auto anders. Ik ga nog één keer met Mio bellen met de vraag of de ontvangst inderdaad slechter is ivm ontbreken uitschuifantenne. Ik denk dat ik het voor gezien hou en dat ding terug stuur. Wel jammer want de WLAN, Blue Tooth en transreflective screen zijn te mooi voor woorden
De P350/550 heeft een betere GPS chip dan de 168, daardoor konden ze juist de antenne integregen in de behuizing. Wat ze daar in die winkel zeggen lijkt me dus onzin
Ik heb mijn p350 ook naast een 168 gehouden en ik heb duidelijk sneller een fix, koud ongeveer 35-40 sec, warm 8-9 sec (tomtom 5.21, standaard instellingen, GPS_COM, baudrate 4800)
Ik heb mijn p350 ook naast een 168 gehouden en ik heb duidelijk sneller een fix, koud ongeveer 35-40 sec, warm 8-9 sec (tomtom 5.21, standaard instellingen, GPS_COM, baudrate 4800)
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 74137 op 11-06-2006 12:54 ]
Woei, sinds gisteren een P350 in bezit, bevalt goed! Ik heb er meteen TomTom Navigator 5 bij gekocht (Benelux SD card). Geen problemen met GPS ofzo, auto op een grote open parkeerplaats gezet en rustig naar de eerste satellieten laten zoeken. Binnen een paar minuten waren er zeven stuks gevonden en het rijden kon beginnen.
Ik kreeg wel een probleem met de landscapemodus in TomTom, het scherm werd hierdoor helemaal verklooit en ik kon niks meer lezen. Ik zag een aantal pagina's eerder in dit topic dat er ook andere mensen waren die dit probleem hadden. Zijn er al oplossingen voor? Ik heb de landscapemodus gekozen via de pda zelf, niet via TomTom (wilde ik nog ff niet proberen).
Ik kreeg wel een probleem met de landscapemodus in TomTom, het scherm werd hierdoor helemaal verklooit en ik kon niks meer lezen. Ik zag een aantal pagina's eerder in dit topic dat er ook andere mensen waren die dit probleem hadden. Zijn er al oplossingen voor? Ik heb de landscapemodus gekozen via de pda zelf, niet via TomTom (wilde ik nog ff niet proberen).
"In the long run we are all dead" J.M. Keynes
Ik heb dit ook als ik de landscape mode inschakel nog voordat tomtom opstart, tijdens tomtom werkt de functie helemaal niet, maar als je dan via tomtom de landscape mode inschakelt doet ie het goedCannondale schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:01:
Woei, sinds gisteren een P350 in bezit, bevalt goed! Ik heb er meteen TomTom Navigator 5 bij gekocht (Benelux SD card). Geen problemen met GPS ofzo, auto op een grote open parkeerplaats gezet en rustig naar de eerste satellieten laten zoeken. Binnen een paar minuten waren er zeven stuks gevonden en het rijden kon beginnen.
Verhip, je hebt gelijk! Hij doet het hier nu ook op die manier. Kijkt toch wel een stuk fijner. Thanks!Anoniem: 74137 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:37:
[...]
Ik heb dit ook als ik de landscape mode inschakel nog voordat tomtom opstart, tijdens tomtom werkt de functie helemaal niet, maar als je dan via tomtom de landscape mode inschakelt doet ie het goed
Anoniem: 62139
Ik heb mijn probleem gevonden. Eigenlijk een domme fout van mijzelf...
Als je een niet westerse windows hebt, dan installeert hij niet! (zeker als je met niet unicode programma's op bijv chinees hebt staan).
Erg stom van Tomtom ....
edit:
probleem blijft
.
Heeft iemand ook problemen met installeren van TomTom op zn P350?
AppName: setup.exe AppVer: 4.3.7.0 ModName: setup.exe
ModVer: 4.3.7.0 Offset: 0004232b
T_T
Als je een niet westerse windows hebt, dan installeert hij niet! (zeker als je met niet unicode programma's op bijv chinees hebt staan).
Erg stom van Tomtom ....
edit:
probleem blijft
Heeft iemand ook problemen met installeren van TomTom op zn P350?
AppName: setup.exe AppVer: 4.3.7.0 ModName: setup.exe
ModVer: 4.3.7.0 Offset: 0004232b
T_T
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 62139 op 11-06-2006 18:00 ]
Do'h ik heb door waarom TomTom flipt als je de landscape-mode van de Mio zelf aanklikt: de landscape-mode van Mio staat de andere kant opgedraaid dan de landscape-mode van TomTom! Wel jammer, want ik vind de setting van de Mio mooier dan die van TomTom (handiger ook met de voedingskabel in de auto, die nu voor de autoradio bungelt, moeten we ook weer iets op verzinnen).
Misschien nog een domme vraag: ik heb TT Navigator op SD-card gekocht, maar ik wil graag met 1 grote SD-card werken en niet met de 128MB TT card en mijn eigen 2 GB card. Is het mogelijk (is het legaal) om de bestanden van de TT SD-card te kopiëren naar mijn eigen SD-card?
Verder heb ik nog geen protective cases / sleeves kunnen vinden
Iemand anders al wat info hierover?
Misschien nog een domme vraag: ik heb TT Navigator op SD-card gekocht, maar ik wil graag met 1 grote SD-card werken en niet met de 128MB TT card en mijn eigen 2 GB card. Is het mogelijk (is het legaal) om de bestanden van de TT SD-card te kopiëren naar mijn eigen SD-card?
Verder heb ik nog geen protective cases / sleeves kunnen vinden
Heb ik ook gehad, het hele scherm is dan scrambled, maar de keymapping is nog wel hetzelfde. Als je het scherm herkent moet je gewoon op de plek drukken waar je normaal drukt om de knop te bedienen. Zo kreeg ik m nog gewoon afgesloten.Cannondale schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:01:
Dat heeft volgens mij niet met elkaar te maken, de landscape mode-knop van de Mio zelf hoort overal te werken, dat Tomtom ook al zo'n functie heeft ingebouwd heeft daar niet mee te maken. Gelukkig biedt deze functie wel uitkomst als de mio zelf niet meewerkt.Cannondale schreef op zondag 11 juni 2006 @ 18:01:
Do'h ik heb door waarom TomTom flipt als je de landscape-mode van de Mio zelf aanklikt: de landscape-mode van Mio staat de andere kant opgedraaid dan de landscape-mode van TomTom! Wel jammer, want ik vind de setting van de Mio mooier dan die van TomTom (handiger ook met de voedingskabel in de auto, die nu voor de autoradio bungelt, moeten we ook weer iets op verzinnen).
Maar je schrijft dat je de landscape-mode van Tomtom niet handig vindt, als je meerdere malen op de knop 'scherm draaien' drukt zie je dat het beeld steeds een kwartslag draait, op die manier kan je 2x de land-scape mode krijgen, 1 met de stekker naar links, en 1 naar rechts
Die zou ik ook graag willen hebbenCannondale schreef op zondag 11 juni 2006 @ 18:01:
Verder heb ik nog geen protective cases / sleeves kunnen vindenIemand anders al wat info hierover?
Ik ga effe zoeken
Dude! Dat klopt inderdaad, bedankt voor de goede tipAnoniem: 74137 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 18:35:
[...]
Maar je schrijft dat je de landscape-mode van Tomtom niet handig vindt, als je meerdere malen op de knop 'scherm draaien' drukt zie je dat het beeld steeds een kwartslag draait, op die manier kan je 2x de land-scape mode krijgen, 1 met de stekker naar links, en 1 naar rechts
Anoniem: 178931
Zercom computers Eindhoven heeft ze.mirelia schreef op zondag 11 juni 2006 @ 18:38:
[...]
Die zou ik ook graag willen hebben
Ik ga effe zoeken
http://www.zercom.nl
Ik heb zelf ook het winfast truukje geprobeerd, en het helpt wel. Ik voer na dat je connected bent via Tools/Command een Cold start uit en Winfast heeft snel een fix. Dan disconnecten en Tomtom starten. Et voila! binnen 30 sec een fix. Zelfs al rijdend op de snelweg.Anoniem: 146086 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:41:
[...]
Ik had het een aantal keer gevraagd hier op het forum maar besloot niet te wachten en meteen proefkonijn te spelen. Ik heb de SD Transcend 150x 4gb. Werkt tot nu toe perfect. PDA herkent het ook als 4gb.
-start winfastnav op
Hmm ja hier heb ik ook mee geklooit en uiteindelijk maar weer alles op portrait gezet omdat Tomtom gewoon niet lekker landscape wilde werken. IGO werkte perfect landscape.Cannondale schreef op zondag 11 juni 2006 @ 18:01:
Wat is nu de truuk om het wel goed landscape aan de praat te krijgen? Px50 op portrait instellen in Tomtom/IGO het scherm draaien naar landscape?
Maar dan nog slaat het echt nergens op dat het via zulke ingewikkelde wegen moet en alsnog 30secs gaat kosten... Ik heb nu een paar keer met een P350 zitten spelen en daar had ik gewoon met paar secs een fix. Waarom kan de P550 dat dan niet? Misschien interferentie met de Wlan of BT modules?Greenman2 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 09:58:
[...]
Ik heb zelf ook het winfast truukje geprobeerd, en het helpt wel. Ik voer na dat je connected bent via Tools/Command een Cold start uit en Winfast heeft snel een fix. Dan disconnecten en Tomtom starten. Et voila! binnen 30 sec een fix. Zelfs al rijdend op de snelweg.
Ben ik met je eens ik zie het ook als tijdelijke oplossing voor Tomtom. Overigens zijn de problemen met I-go een stuk minder, daar is de fix een stuk sneller, ook zonder truuks. Mio schuift het probleem af op de software van Tomtom.ikbensander schreef op maandag 12 juni 2006 @ 10:34:
[...]
Maar dan nog slaat het echt nergens op dat het via zulke ingewikkelde wegen moet en alsnog 30secs gaat kosten... Ik heb nu een paar keer met een P350 zitten spelen en daar had ik gewoon met paar secs een fix. Waarom kan de P550 dat dan niet? Misschien interferentie met de Wlan of BT modules?
Ik heb het probleem ook alleen bij de koude start, als je al een fix hebt gehad en je zet tomtom uit en weer aan dan kan tomtom het fixen wel in enkele seconden. Kortom het is wachten op een update...
De truuk, met dank aan Thunderbolt, is de Mio gewoon in portrait laten staan en dan bij de settings van TomTom het scherm te draaien, je kunt net zo vaak blijven draaien als je wilt, tot hij goed staat. Ik heb hem iets van drie keer gedraaid, tot hij hetzelfde stond als de mode van de Mio zelf. Werkt super, Mio draait dus altijd in portrait en als ik TT opstart begint hij automagisch in landscape.catchingfire schreef op maandag 12 juni 2006 @ 10:24:
[...]
Hmm ja hier heb ik ook mee geklooit en uiteindelijk maar weer alles op portrait gezet omdat Tomtom gewoon niet lekker landscape wilde werken. IGO werkte perfect landscape.
Wat is nu de truuk om het wel goed landscape aan de praat te krijgen? Px50 op portrait instellen in Tomtom/IGO het scherm draaien naar landscape?
Ehm, wat hebben die precies? Ik kan alleen dit vinden:Anoniem: 178931 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 07:01:
[...]
Zercom computers Eindhoven heeft ze.
http://www.zercom.nl
http://www.zercom.nl/index.php?p=35&f=1&a=3531
Maar dit is volgens mij geen sleeve of case?
Damn, vandaag wilde m'n P350 niet meer aan gaan
"Misschien nog een domme vraag: ik heb TT Navigator op SD-card gekocht, maar ik wil graag met 1 grote SD-card werken en niet met de 128MB TT card en mijn eigen 2 GB card. Is het mogelijk (is het legaal) om de bestanden van de TT SD-card te kopiëren naar mijn eigen SD-card?"
Iemand al een oplossing mbt die blauwe verlichting? Mij is het ook al opgevallen dat ie heel ff aangaat als ik de pda "hard" uit/aan zet.Gerko1981 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 08:48:
Wat me nog wel opviel aan de P550 is dat er blauwe verlichting onder de knoppen zit. Deze gaat alleen even aan als het reset knopje ingedrukt wordt.
Weet iemand hoe dit aan te zetten is? bij in de registry?
Kheb het ook al 3 keer gehad... dan istie gewon helemaal leeg in mijn geval.Cannondale schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:54:
Damn, vandaag wilde m'n P350 niet meer aan gaanPas na een keertje het reset-gaatje te hebben ingedrukt deed hij het weer. Wel spijtig. En het progsel Checkpoint heb ik ook nog niet goed werkend gekregen met TT... Iemand nog tips over de vraag die ik een paar posts terug stelde?
Vind ik vreemd.. want hij was sochtends vol.. en savonds leeg, terwijl ik hem echt uit heb gedruk... Misschien is hij toch aan gegaan oid... maar als dit nog vaker voor gaat komen, denk ik dat ik hem weer terugstuur.
Dat is wel jammer ja, volgens mij was hij bij mij niet leeg. Alleen het probleem leek erop te duiden dat hij wel leeg was (geen reactie op power-button). Heb je het vaak achter elkaar gehad?Tutti-frutti schreef op maandag 12 juni 2006 @ 19:37:
[...]
Kheb het ook al 3 keer gehad... dan istie gewon helemaal leeg in mijn geval.
Vind ik vreemd.. want hij was sochtends vol.. en savonds leeg, terwijl ik hem echt uit heb gedruk... Misschien is hij toch aan gegaan oid... maar als dit nog vaker voor gaat komen, denk ik dat ik hem weer terugstuur.
3 keer in 3 weken.Cannondale schreef op maandag 12 juni 2006 @ 20:37:
[...]
Dat is wel jammer ja, volgens mij was hij bij mij niet leeg. Alleen het probleem leek erop te duiden dat hij wel leeg was (geen reactie op power-button). Heb je het vaak achter elkaar gehad?
Ging gewoon niet aan, pas na paar seconde met adapter erin. Dus leek echt leeg te zijn.
Wel vreemd als hij heel de tijd op een kastje ligt en ik heb juist gecheckt of ik hem uit heb gedaan.
Ik heb precies hetzelfde gehad, na een paar dagen niet gebruiken, deed ie het alleen door te resetten, en soms was dan ook de batterij leeg terwijl ik hem vol had weggelegd. Ik heb de p350 geruild voor een ander exemplaar, en deze heeft deze kuren niet.Tutti-frutti schreef op maandag 12 juni 2006 @ 20:50:
[...]
3 keer in 3 weken.
Ging gewoon niet aan, pas na paar seconde met adapter erin. Dus leek echt leeg te zijn.
Wel vreemd als hij heel de tijd op een kastje ligt en ik heb juist gecheckt of ik hem uit heb gedaan.
Ik heb bij Dell deze hoes behorende bij de X51 besteld. Omdat mijn collega deze PDA heeft eerst even geprobeerd en past prima.Cannondale schreef op zondag 11 juni 2006 @ 18:01:
Verder heb ik nog geen protective cases / sleeves kunnen vindenIemand anders al wat info hierover?
2 nadelen:
- Omdat het standby knopje van de P350/550 wat makkelijker in te drukken is dat die van de X51, wil hij in deze hoes nog wel eens aan springen zonder dat je dat wilt. Komt niet vaak voor.
- De transportkosten van Dell zijn ongeveer net zo hoog als de hoes zelf.
Okee dit is fijn, nu heeft mijn 2de mio p350 kuren. Hetzelfde als de vorige. 1 of meer dagen niet gebruiken = reset en de accu leeg 
Zou dit een bug zijn van een bepaalde serie? Er zijn duidelijk meer mensen met deze klacht.

Zou dit een bug zijn van een bepaalde serie? Er zijn duidelijk meer mensen met deze klacht.
Damn... welke S/N heb jij? Mijn S/N begint met LH1D630****Anoniem: 74137 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:55:
Okee dit is fijn, nu heeft mijn 2de mio p350 kuren. Hetzelfde als de vorige. 1 of meer dagen niet gebruiken = reset en de accu leeg
Ik ben op dit moment in het bezit van een P550 met dezelfde kuren.Anoniem: 74137 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:43:
[...]
Ik heb precies hetzelfde gehad, na een paar dagen niet gebruiken, deed ie het alleen door te resetten, en soms was dan ook de batterij leeg terwijl ik hem vol had weggelegd. Ik heb de p350 geruild voor een ander exemplaar, en deze heeft deze kuren niet.
Morgen breng ik de huidige terug ..en hoop dat ik z.s.m. een werkend nieuw exemplaar ontvang.
Een kinderziekte van de P350/P550 ?
Ik LH1D650xxxxx, maar heb jij ook deze klachten dan?catchingfire schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 08:16:
[...]
Damn... welke S/N heb jij? Mijn S/N begint met LH1D630****
Maar ja, dat serialnummer hoeft niks te zeggen natuurlijk
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 74137 op 15-06-2006 16:49 ]
ja same here, ook ik wilde net mijn pda aanzetten maar helaas geen responce.
Zelfs met stroom adapter eraan nog niet. Moest reset geven om hem aan te krijgen.
Daarna was ook mijn wifi weg, dus weer reset en hij is weer terug.
Bij stroom indicatie gekeken en er zat nog een kwart van het groene balkje in.
Zelfs met stroom adapter eraan nog niet. Moest reset geven om hem aan te krijgen.
Daarna was ook mijn wifi weg, dus weer reset en hij is weer terug.
Bij stroom indicatie gekeken en er zat nog een kwart van het groene balkje in.
Greetz sven
Anoniem: 179356
hier is al veel over geschreven, en het is ongeloflijk dat er nog veel mensen zijn die niet gemerkt hebben dat wanneer ze een programma afsluiten, hij dan op de achtergrond mee blijft draaien. Deze kan je via instellingen, systeem, geheugen afsluiten, of een programma gebruiken die alles automatisch afsluit ipv op de achtergrond te drukken.
Dit is iets leuks van WM5.
Deze programmas blijven ook stroom trekken wanneer je de pda uitzet. dat is dus de oplossing: programmas afsluiten voordat je de PDA uitzet.
Deze programmas blijven ook stroom trekken wanneer je de pda uitzet. dat is dus de oplossing: programmas afsluiten voordat je de PDA uitzet.
Sorry maar dit lijkt me sterk. Als ik een PDA uit doe, dan hoort hij ook echt uit te gaan, er is dan hoogstens wat batterij-gebruik voor de klok en naar het geheugen. Maar als jij gelijk hebt, hoe verklaar je dan dat:Anoniem: 179356 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:49:
hier is al veel over geschreven, en het is ongeloflijk dat er nog veel mensen zijn die niet gemerkt hebben dat wanneer ze een programma afsluiten, hij dan op de achtergrond mee blijft draaien. Deze kan je via instellingen, systeem, geheugen afsluiten, of een programma gebruiken die alles automatisch afsluit ipv op de achtergrond te drukken.
1. Ik de p350 alleen met een reset (meerdere soms) aan krijg?
2. De batterij in een dag leeg zuipt, en soms ook niet?
Nee, het is echt een probleem wat aan de mio ligt ben ik bang.
Ga dit eens proberen, want mijn batterij is snel leeg. Bedankt!Anoniem: 179356 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:51:
Magicbutton is trouwens een freeware programma die alles afsluit
Anoniem: 51945
Sinds gisteren ook een Mio P550.
Vanochtend ging deze echter alleen aan d.m.v reset.
Het is me ook nog niet gelukt om GPS met TomTom werkend te krijgen, bij het opstarten van TomTom krijg ik de melding dat er geen GPS apparaat is.
Iemand hier al ervaring mee / een normale oplossing voor?
Vanochtend ging deze echter alleen aan d.m.v reset.
Het is me ook nog niet gelukt om GPS met TomTom werkend te krijgen, bij het opstarten van TomTom krijg ik de melding dat er geen GPS apparaat is.
Gewoon ander NMEA apparaat, 4800, GPS_COM, kiezen.Anoniem: 51945 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:17:
Heeft iemand al de TomTom 3.07 gps update geprobeerd? Schijn je sneller een fix te krijgen.
http://www.tomtom.com/updates/ttnupd307.zip
ik denk dat ik de taferelen wel kan verklaren.Anoniem: 74137 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 20:24:
[...]
Sorry maar dit lijkt me sterk. Als ik een PDA uit doe, dan hoort hij ook echt uit te gaan, er is dan hoogstens wat batterij-gebruik voor de klok en naar het geheugen. Maar als jij gelijk hebt, hoe verklaar je dan dat:
1. Ik de p350 alleen met een reset (meerdere soms) aan krijg?
2. De batterij in een dag leeg zuipt, en soms ook niet?
Nee, het is echt een probleem wat aan de mio ligt ben ik bang.
1. wanneer er processen draien op de achtergrond die een beetje stroom trekken om zich te onderhouden, dan raakt de stroom op. en wat geberut er met processen die geen stroom meer krijgen? juist. die slaan vast. Inclusief windows mobile dus. Met een reset verwijder je de vastgeslagen processen uit het geheugen waardoor er ook minder stroom nodig is, en misschien juist genoeg om windows mobile eventjes te laten functioneren.
2. heel simpel: ligt eraan hoeveel verschillende programmas je geopend hebt sinds je laastste reset.
Je zou wel denken dat de PDA helemaal uit hoort te gaan ja, maar windows mobile die houd dat tegen. Ooit wel eens over het volgende nagedacht:
Wanneer je een clean restart doet (soft reset) dan duurt het lang voordat apps en windows opgestart zijn. Druk je op de rode uitknop, en daarna weer aan, dan zijn de processen binnen een seconde geladen (neemt alleen tijd om het scherm aan te zetten). Dat kan enkel omdat ze tijdens het "uitstaan"van je mio in stand worden gehouden.
Neem gewoon eens een keer de proef op de som als je me nog niet gelooft. Voordat je je mio afsluit ga je naar instellingen --> systeem --> geheugen --> actieve programmas.
nu mag je even schrikken wat er allemaal nog draait waarvan je dacht dat je het een tijd geleden afgesloten had...
stop nu al die processen, en zet daarna je mio uit.
ik heb met mijn P550 ongeveer 1 % verlies van de batterij over 12 uur, dit komt vermoedelijk door WM zelf.
Vandaag weer 
Geen boot meer bij aan knop .. moet weer resetten. Dit keer zat de batterij nog 50% vol.
Kut bug/productie fout .. hoop dat er snel wat aan gaat gebeuren.
s/n: LH1D6300***
Ik heb Miotech even gemaild, gevraagd of het probleem bekend is etc.
Geen boot meer bij aan knop .. moet weer resetten. Dit keer zat de batterij nog 50% vol.
[ Voor 17% gewijzigd door Tutti-frutti op 16-06-2006 11:16 ]
geen boot bij aanknop komt waarschijnlijk door vastgelopen achtergrondprogrammas. zie mijn vorige posts.Tutti-frutti schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:08:
Vandaag weer
Ik blijf problemen houden in combinatie met TomTom 5.21.
Gelijk bij het opstarten van TomTom komt al de melding onderin: Geen GPS - apparaat!
De instellingen in TomTom:
Andere NMEA GPS, 4800, COM3: GPS_COM
De instellingen bij Windows zelf van de GPS:
GPS-Programmapoort: COM3
GPS-hardwarepoort: COM2 baud-rate: 4800
GPS automatisch beheren (uitgeschakeld)
Kan iemand toevallig zeggen of er iets fout staat?
Gelijk bij het opstarten van TomTom komt al de melding onderin: Geen GPS - apparaat!
Mijn tomtom zegt bij opstarten ook altijd even geen gps apparaat maar daarna springt hij snel bij.
GPS programmapoort moet op com4, GPS automatisch beheren aanzetten.Anoniem: 51945 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 17:18:
Ik blijf problemen houden in combinatie met TomTom 5.21.
ik dacht dat in tomtom com2 4800 selecteren.
kijk anders hier: http://www.dezewebsite.nl/mio-tech/index.php voor andere instellingen mocht dit niet werken.
Blijft die melding staan?Anoniem: 122995 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 17:42:
Mijn tomtom zegt bij opstarten ook altijd even geen gps apparaat maar daarna springt hij snel bij.
Of veranderd deze in "Geen bruikbaar GPS signaal"
TomTom doet er ff 1 min over om contact te leggen met de GPS module.
Als je de melding krijgt "Geen bruikbaar GPS signaal" dan heeft hij hem wel gevonden.
Ik heb hetzelfde gehad en ben toen 10 min buiten in de open lucht stil gaan staan, en toen kwam er verbinding met GPS
Verder heb ik alle instellingen standaard staan en dit werkt meteen.
Mocht je twijfels krijgen over de werking van de GPS module, kijk of je iGO kan gebruiken.
Hierin zit een "scan" naar beschikbare GPS modules.
Hierdoor ben ik erachter gekomen dat 1 van mijn 2 bestelde MioP350 een defecte GPS module had.
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 110847 op 18-06-2006 14:55 . Reden: Extra toevoegingen. ]
is het ook zo bij deze toestellen dat als de batterij helemaal plat gaat , dat je dan ook alles kwijt bent?
Gelijk vroeger de ppc2003 enzo.
Of is dit opgelost in windows mobile 5? Of blijft dit nog altijd hardware afhankelijk van toestel tot toestel?
Bedankt
Of is dit opgelost in windows mobile 5? Of blijft dit nog altijd hardware afhankelijk van toestel tot toestel?
Bedankt
Je bent niets kwijt, alleen datum tijd instelling, welke bv met navigatie weer automatisch gesynchroniseerd kan worden. Ik ben nog niets kwijtgeraakt.NoFate schreef op maandag 19 juni 2006 @ 10:09:
is het ook zo bij deze toestellen dat als de batterij helemaal plat gaat , dat je dan ook alles kwijt bent?
Anoniem: 140590
ik wil ook graag een P550 aanschaffen, lijkt me mooi compleet ding voor leuke prijs
, maar.....waarom hebben zoveel mensen gezeik met tom tom aan de praat te krijgen ? de ene werkt het meteen, de ander is dagen bezig en dan nog krijg je een fix na 30min ? is dit puur software of is dit combi van de mio en tom tom ? en de ene roept ook weer dat het perfect werkt ook binnen en in auto, maar de andere roept weer van niet....het is en blijft toch de sirf III chip die werkt of niet werkt ? ik twijfel enorm of ik deze wel moet doen of een ander merk. maar daar zie je ook dezelfde problemen.
misschien is het een idee om iedereen die een P350/P550 heeft zijn exacte software versie en settings te posten, alsmede eerste fix tijd en daarna, alsmede het serie nr ?
misschien is het een idee om iedereen die een P350/P550 heeft zijn exacte software versie en settings te posten, alsmede eerste fix tijd en daarna, alsmede het serie nr ?
Met iGo 2006 vond ie wel een GPS apparaat, na heel lang wachten opeens ook met TomTom.
Probleem opgelost, blijven er nog twee over eigenlijk.
Soms gaat PDA niet meer aan (reset noodzakelijk) en als de PDA uitstaat is deze nog steeds zo leeg.
Dit zijn voor mij alleen minder ernstige probleem dan het niet werken van GPS.
Probleem opgelost, blijven er nog twee over eigenlijk.
Soms gaat PDA niet meer aan (reset noodzakelijk) en als de PDA uitstaat is deze nog steeds zo leeg.
Dit zijn voor mij alleen minder ernstige probleem dan het niet werken van GPS.
Die P550 lijkt me toch wel een heel mooi apparaat hoor, zit er alleen nog over te twijfelen of de WLAN en bluetooth het extra geld t.o.v. de P350 de moeite waard zijn.
Waar gebruiken de eigenaars van de P550 bluetooth en WLAN voor?
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Zou ik ook graag wat over willen horenSherlock schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:13:
Het lijkt er op dat mijn 3e p350 eindelijk is vrijgesteld van het niet-opstarten en lege-batterij problemen.
Overigens was dit hetzelde serienummer als de vorige, dus dat heeft er niks mee te maken.
Overigens was dit hetzelde serienummer als de vorige, dus dat heeft er niks mee te maken.
Ik heb even met beide mogen spelen en zelf toch gekozen voor de P350. Reden: Het enige nut dat ik zag voor bluetooth en wifi was om thuis en onderweg mail te kunnen checken, maar dan nog gaat dat voor geen meter op zo'n klein scherm. Zeker inet het typen van reacties.Sherlock schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:13:
Die P550 lijkt me toch wel een heel mooi apparaat hoor, zit er alleen nog over te twijfelen of de WLAN en bluetooth het extra geld t.o.v. de P350 de moeite waard zijn.
Daarnaast is 70e duurder voor BT + Wifi wel erg veel in mijn ogen...
Helaas werd bij mijn P350 door Norrod wel een rotte geheugenkaart gleeverd, dus daar kan ik zo weer mee terug.
[ Voor 9% gewijzigd door Sander op 20-06-2006 15:52 ]
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt.Anoniem: 179356 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:19:
[...]
geen boot bij aanknop komt waarschijnlijk door vastgelopen achtergrondprogrammas. zie mijn vorige posts.
Ik heb alle progs gestopt in memory. En inderdaad nu al 4 dagen lang zonder gebruik gaat hij gewoon normaal aan.
Is er trouwens geen snellere manier om via instellingen, geheugen, draaiende programma's programma's te stoppen ?
Ja, dat schijnt te kunnen met het progje 'Magic button'. Ik heb het geprobeerd en alles liep in de poep op m'n P350. Nu doe ik dus gewoon via instellingen, systeem, geheugen, 'alles stoppen'. Werkt eigenlijk veel beter. Geen last gehad van vastgelopen dingen sindsdien (week in bezit, 2 keer niet-opstart probleem gehad, beide keren met volle accu een reset kunnen doen).Tutti-frutti schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:55:
[...]
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt.
Ik heb alle progs gestopt in memory. En inderdaad nu al 4 dagen lang zonder gebruik gaat hij gewoon normaal aan.
Is er trouwens geen snellere manier om via instellingen, geheugen, draaiende programma's programma's te stoppen ?
Oke.. dan blijf ik het inderdaad doen via de "omslachtige manier" want magic button vond ik op mobile 2003 ook al bagger
Zo, mijn P550 is besteld. Ik kon niet wachten totdat iemand me overtuigde van het nut van WLAN en Bluetooth, ga het nu zelf uitvinden...
Geweldig weer dit... het is nu een dag later en jawel... hij gaat niet meer aanTutti-frutti schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:55:
[...]
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt.
batterij nog 40%, heb weer moeten resetten. Ik ga mio bellen.
[ Voor 9% gewijzigd door Tutti-frutti op 21-06-2006 12:12 ]
Anoniem: 179899
hey allen,
ik ben op zoek naar een screenprotector voor mijn mio p550. Weet er iemand of die hetzelfde van groote zijn als de mio 168, a201, etc...
Verder, zouden jullie de anti-reflectie of de ultra clear screenprot nemen?
bedankt!
ps : ik heb gemerkt dat mijn mio blokkeerde als er hij af staat en de batterij op die moment een melding van lage batterij-stand geeft.
ik ben op zoek naar een screenprotector voor mijn mio p550. Weet er iemand of die hetzelfde van groote zijn als de mio 168, a201, etc...
bedankt!
ps : ik heb gemerkt dat mijn mio blokkeerde als er hij af staat en de batterij op die moment een melding van lage batterij-stand geeft.
Scherm van de mio 168 is rondom paar cm kleiner, dus zou het niet wagen.Anoniem: 179899 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:51:
hey allen,
bedankt!
Verder heb ik als "hoesje" een iSock van de iPod gepakt. Had ik toch nog liggen
Anoniem: 179899
Ok bedankt,ikbensander schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:02:
[...]
Scherm van de mio 168 is rondom paar cm kleiner, dus zou het niet wagen.
Verder heb ik als "hoesje" een iSock van de iPod gepakt. Had ik toch nog liggen
weet er iemand of een andere mio (zoals 268 ofzo hetzelfde scherm heeft?)
Weet er iemand of je de P550 als handsfree in je auto kan gebruiken? Lijkt me ook wel een mooie functie, ik weet alleen niet of dat mogelijk is.
of het kan hangt af van de functies die de bluetoothstack meebrengt, maar als de speaker dezelfde is als in de P350 dan kan ik het je niet echt aanraden, gaat zeker niet hard genoeg om evt tegenpartij goed te verstaan.Sherlock schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:59:
Weet er iemand of je de P550 als handsfree in je auto kan gebruiken? Lijkt me ook wel een mooie functie, ik weet alleen niet of dat mogelijk is.
[ Voor 5% gewijzigd door Sander op 21-06-2006 16:06 ]
Laat het svp even weten als je reactie hebt, ik heb hetzelfde probleem.Tutti-frutti schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:11:
[...]
Geweldig weer dit... het is nu een dag later en jawel... hij gaat niet meer aan
batterij nog 40%, heb weer moeten resetten. Ik ga mio bellen.
Absoluut niet leeg maar gaat echt niet aan, alleen met reset.
Heb sinds mijn laatste bericht gisteren ook weer twee keer hetzefde probleem gehad. Vind het wel jammer, nog niet echt heel vervelend want ik reset gewoon even en hij doet het weer. Maar het kan toch niet de bedoeling zijn lijkt me.Anoniem: 51945 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:08:
[...]
Laat het svp even weten als je reactie hebt, ik heb hetzelfde probleem.
Absoluut niet leeg maar gaat echt niet aan, alleen met reset.
Hier is hij ook weer vastgelopen toen hij uitstond!Cannondale schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:42:
[...]
Heb sinds mijn laatste bericht gisteren ook weer twee keer hetzefde probleem gehad. Vind het wel jammer, nog niet echt heel vervelend want ik reset gewoon even en hij doet het weer. Maar het kan toch niet de bedoeling zijn lijkt me.
Aan die batterijmeter kan ik ook niet goed uit: de ene keer geeft hij goed geladen aan en even later is hij weer bijna leeg. In hoeverre is dit ding betrouwbaar?
Hmm, met de batterijmeter heb ik geen problemen, die doet het erg goed. Verder doet hij het ook goed op andere onderdelen zoals GPS ontvangst enzo. Het is alleen dat probleem met niet meer willen opstartenbelinned schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 19:04:
[...]
Hier is hij ook weer vastgelopen toen hij uitstond!
Aan die batterijmeter kan ik ook niet goed uit: de ene keer geeft hij goed geladen aan en even later is hij weer bijna leeg. In hoeverre is dit ding betrouwbaar?
Ik heb vorige week ook mijn P550 als RMA aangeboden.
Ook deze P550 had problemen met het niet "aan" willen gaan (zelfs wanneer de PDA was aangesloten op de netspanning-adapter).
Ik heb de (internet)-shop wel heel erg moeten overtuigen voordat ook zij uberhaupt geneigd waren om de P550 terug te sturen naar Mio. De RMA afdeling kon met korte intervallen gewoon de PDA uit en aan zetten ("Er is niks aan de hand, meneer") . Lullig...als 't probleem @random zich voordoet
Maar goed...de PDA is onderweg naar Mio ...
Ik ben benieuwd wat ze er aan gaan/kunnen doen
Ook deze P550 had problemen met het niet "aan" willen gaan (zelfs wanneer de PDA was aangesloten op de netspanning-adapter).
Ik heb de (internet)-shop wel heel erg moeten overtuigen voordat ook zij uberhaupt geneigd waren om de P550 terug te sturen naar Mio. De RMA afdeling kon met korte intervallen gewoon de PDA uit en aan zetten ("Er is niks aan de hand, meneer") . Lullig...als 't probleem @random zich voordoet
Maar goed...de PDA is onderweg naar Mio ...
Ik ben benieuwd wat ze er aan gaan/kunnen doen
Bij mij het zelfde probleem.Anoniem: 178931 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:15:
Vandaag een P550 gekocht.
Na ca. 2 uur gebruikt te hebben bleef hij hangen.![]()
Ik heb contact opgenomen met Mio-Tech en die vertelde me dat ik hem terug kon sturen naar de winkel.
Nou ik dat dus doen.
Paar dagen later een nieuwe mogen ontvangen en ik weer aan de slag.
Netjes opgestart en aan de stroom gehangen.
Na 2 uur ben ik eens gaan kijken en wat bleek ja hoor hij was weer vast geslagen.
Dat was Mio P550 nr. 2 dus.
Ook deze retour gezonden ben nu aan het afwachten tot ik weer een nieuwe ontavng en maar hopen dat die zonder problemen zal zijn.
Mochten daar nu weer problemen mee zijn dan is het voor mij simpelen dat is dus geen Mio P550 meer.
Gadget Freak