[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 4

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 15.956 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Kroonsteentje .... daar ga je al :x
Arfman schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:46:
@bjck, enig idee of ik kan checken of de aanvraag voor m'n schoonouders (zie 3 posts hierboven) goed is gegaan ivm. die sessieerror?
Helpdesk mailen ?

[ Voor 79% gewijzigd door bjck op 18-08-2006 17:04 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er liep enige tijd terug een draadje over Tiscali in combinatie met Eweka: Tiscali vraagt geld voor EWEKA diensten

Nou vraag ik me af, gezien de datum van dat topic; is dat probleem al helemaal de wereld uit of is Tiscali nog steeds erg op de bandbreedte? Dit in verband met een dubbele T6-aanvraag.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Volgens mij is dat verleden tijd. Ik gebruik Eweka sinds Tiscali gestopt is met Omega (ze moeten dus sowieso niet zeuren over bandbreedte, zelf schuld!). Nou ben ik geen downloader van 200GB+ per maand, maar zelfs daar schijnt Tiscali niet meer moeilijk over te doen, gezien een enkel verhaal hier. Of dat ook nog het geval is als mensen dagelijks een HDV-film van 25GB downloaden durf ik niet te zeggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de zyxel 2602HW modem op mijn kamer staan.
En gister een draadloze telefoon gekocht.

De batterij is opgeladen dus ik zal eens kijken of als ik em in de 1ste telefoon aansluiting gooi van de modem of ik kan bellen kpn.

En daarna ga ik echt moeilijk doen. Dan ga ik kijken of ik VoipBuster zonder dat mijn pc aan staat en enkel via een draadje verbonden met mijn modem kan bellen. via voipbuster (gratis in NL)

Maar hoe de modem het verschil ziet tussen een kpn gesprek of ik een voipbuster gesprek dat ik wil voeren. Dat weet ik nog niet.

Eerst maar eens kijken of de kpn het doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 21:36:
Ik heb al een tijdje last van een aantal zaken:

- de VPN verbinding met m'n werk vliegt er een paar keer per dag uit;
- de muziek van mijn internet radio stopt soms;
- het laden van sommige pagina's (m.n. showcases op GoT) gaat niet soepel (een tiental seconden geen respons en dan komen plotseling alle foto's binnen).

Is dit een probleem met Tiscali waar meer mensen last van hebben? Ik had hier in een ver KPN verleden i.i.g. nooit last van...
Even voor alle duidelijkheid en om Tiscali niet in een kwaad dachlicht te stellen.

De kleine probleempjes die ik had zijn volgens mij geheel opgelost door het installeren van een nieuwe versie van de Marvell x64 ethernet driver.

De vorige was van halverwege 20905, misschien dat dat nog een vroege versie was voor x64. Nu werkt alles i.i.g. naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even wat Tiscali beginnerservaringen:

Nu een week op m'n nieuwe adres, T12 mooi al een week voor de daadwerkelijke verhuizing actief, in iets minder dan 4 weken na de originele aanvraag. De KPN lijncheck zorgde voor wat problemen doordat een wandcontactdoos vervangen moest worden wat betreffende monteur niet kon (ik werd al bezorgd dat ik een paar dagen zonder conx zou komen te zitten) maar met een beetje tussenkomst van Tiscali (1 belletje gepleegd) werd alles binnen een dag alsnog gefixt. Wat ik helemaal mooi vond is dat ik vervolgens nog twee telefoontjes kreeg van Tiscali - eentje op de dag dat de monteur langsgeweest was (of alles naar wens gebeurd was) en bovendien nog een op het moment dat ik de ZyXEL voor het eerst aansloot, waarmee men simpelweg even doorgaf dat ze konden zien dat ik connected was en dat alles nu in orde zou moeten zijn. Na vele jaren UPC-ellende een verademing, deze onverwachte service. Het lijkt erop alsof tickets bij Tiscali echt in leven en gevolgd blijven, en hoe! Vooralsnog een zeer goede start dus.

Iets minder leuk was de WiFi verbinding - inmiddels begrijp ik uit alle eerdere posts dat van WiFi nu eenmaal niet de snelheden verwacht kunnen worden als van een vaste LAN verbinding, maar dat was me door de Tiscali techneuten (voordat ik het abo bestelde) wel verzekerd (ouch). Ik had echter nog een lastiger probleem dan lage snelheden: m'n main pc liep om de haverklap compleet vast (ECHT vast) bij gebruik van de ZyXEL G-220 wireless adapter, zowel in Win2K als in (uiterst cleane, want slechts voor testing purposes) XP... geen OS/software probleem dus zou ik denken, wellicht een conflict met de ingebouwde Marvell Yukon 88E8053 PCI-E Gigabit Ethernet Controller, maar helemaal zeker ben ik daar nog niet van. In ieder geval is dat probleem opgelost door de kabels weer uit de kast (verhuisdoos) te halen...

En toch knaagt het, het leek zo mooi om geen kabels te hoeven leggen door de hele flat en volgens alle specs zou het toch echt moeten kunnen. Afgezien van de freezes kreeg ik slechts 50% van de wired snelheid, zelfs nadat ik de HW vlak naast m'n pc had geplaatst met 100% connectie. Heeft iemand daar nog een betere verklaring voor dan 'wireless is nou eenmaal [blijkbaar] aardig om met een laptop te surfen maar niet voor het serieuze downloadwerk' (oid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wireless iig opgegeven. Zal er niet zo snel meer van alles van verwachten. en heb de zyxel 2602hw maar naast de pc gezet en verbonden met een draadje. dat zyair ding zit in een reserve pc (zonder beeldscherm en keyboard e.d die bestuurt word via remote desktop (die trouwens wel torrents draait, maar snel... niet echt en volgens mij ook om de haverklap de connectie verlies(maar dat zal ik eens testen binnenkort over een tijdsbestek van x uur hoeveel x mb hij binnen heeft)))

Nieuwe firmware zal er wel op zitten niet :) (schijnt te helpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:20:
Misschien perongeluk van de verkeerde klant gekopieerd?
zou kunnen. wel vreemd dat m'n upload op een gegeven moment daadwerkelijk ongeveer zo hoog ingetraind was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:19
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 03:18:

Iets minder leuk was de WiFi verbinding - inmiddels begrijp ik uit alle eerdere posts dat van WiFi nu eenmaal niet de snelheden verwacht kunnen worden als van een vaste LAN verbinding, maar dat was me door de Tiscali techneuten (voordat ik het abo bestelde) wel verzekerd (ouch). Ik had echter nog een lastiger probleem dan lage snelheden: m'n main pc liep om de haverklap compleet vast (ECHT vast) bij gebruik van de ZyXEL G-220 wireless adapter, zowel in Win2K als in (uiterst cleane, want slechts voor testing purposes) XP... geen OS/software probleem dus zou ik denken, wellicht een conflict met de ingebouwde Marvell Yukon 88E8053 PCI-E Gigabit Ethernet Controller, maar helemaal zeker ben ik daar nog niet van. In ieder geval is dat probleem opgelost door de kabels weer uit de kast (verhuisdoos) te halen...

En toch knaagt het, het leek zo mooi om geen kabels te hoeven leggen door de hele flat en volgens alle specs zou het toch echt moeten kunnen. Afgezien van de freezes kreeg ik slechts 50% van de wired snelheid, zelfs nadat ik de HW vlak naast m'n pc had geplaatst met 100% connectie. Heeft iemand daar nog een betere verklaring voor dan 'wireless is nou eenmaal [blijkbaar] aardig om met een laptop te surfen maar niet voor het serieuze downloadwerk' (oid)?
Wat draadloos betreft heb ik zelf de "gewone" versie genomen vwb modem/router, de Zyxel 2602H-C61 en in één van de 4 poorten een AccesPoint geprikt van Belkin, die met die 2 antennetjes erop. Dit alles in de meterkast gemonteerd met uiteraard een AX 521 voor telefonie.
Ik moet zeggen dat m'n laptop met Broadcom netwerkadapter ingebouwd zonder problemen 54 Mbps als snelheid doorkrijgt met een signaalsterkte die volgens popup uitstekend of zeer goed is.
Ook in de tuin of als ik twee etages hoger zit met de laptop (2 betonnen vloeren ertussen) blijft er nog steeds 24 tot 36 Mbps over. Ik denk nu dus dat 'm de kneep zit in de behoorlijke sterkte van het Belkin AP. Misschien een overweging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i78.photobucket.com/albums/j92/outcast_within/voip.jpg

De telefoon is verbonden met telefoon gat 1. (kpn krijg ik hiermee iig niet mee). Maar voipbuster moet toch lukken denk ik. maar toch ook niet...
Afbeeldingslocatie: http://i78.photobucket.com/albums/j92/outcast_within/14082006262th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 08:49:
Yup, modem werd netjes geleverd met V3.40(MS.7)b3-2, die volgens bjck hetzelfde is als de b4
scofield schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 11:00:
[...]Ik denk nu dus dat 'm de kneep zit in de behoorlijke sterkte van het Belkin AP. Misschien een overweging?
De signaalsterkte was volgens de ZyXEL Utility 100%, dus daar lag het niet aan... de daardwerkelijk behaalde snelheid echter 50% van wat ik wired krijg.

Gezien die 100% signaalsterkte denk ik dan ook niet dat het iets te maken heeft met antenne power oid, wellicht heeft het toch iets te maken met de configuratie van die HW of van de G-220's. Maar hoe ik die zou kunnen veranderen... als het de ervaren Tiscali tweakers alhier al niet lukt...

Ben toch erg benieuwd, is er iemand die met het standaard Tiscali ZyXEL wireless pakket WEL de geadverteerde snelheden haalt? Of moeten we tot onze spijt concluderen dat het geadverteerde irreëel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:10:
[afbeelding]

De telefoon is verbonden met telefoon gat 1. (kpn krijg ik hiermee iig niet mee). Maar voipbuster moet toch lukken denk ik. maar toch ook niet...
[afbeelding]
Dat kabeltje van je DSL ziet er ook niet helemaal joffol uit zo. Het RJ11 plugje is er bijna vanaf gerukt, houdt dat in de gaten en kijk daar als eerste naar bij een instabiele lijn of helemaal geen lijn meer....
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:44:
[...]

Yup, modem werd netjes geleverd met V3.40(MS.7)b3-2, die volgens bjck hetzelfde is als de b4.
Klopt.
[...]

De signaalsterkte was volgens de ZyXEL Utility 100%, dus daar lag het niet aan... de daardwerkelijk behaalde snelheid echter 50% van wat ik wired krijg.

Gezien die 100% signaalsterkte denk ik dan ook niet dat het iets te maken heeft met antenne power oid, wellicht heeft het toch iets te maken met de configuratie van die HW of van de G-220's. Maar hoe ik die zou kunnen veranderen... als het de ervaren Tiscali tweakers alhier al niet lukt...

Ben toch erg benieuwd, is er iemand die met het standaard Tiscali ZyXEL wireless pakket WEL de geadverteerde snelheden haalt? Of moeten we tot onze spijt concluderen dat het geadverteerde irreëel is?
Je weet dat '54Mbit' wireless ongeveer maximaal een doorvoer snelheid heeft van 13000kbps (1.3 MByte per seconde of 1300kByte per secode)? En vaak kost dat al aardig wat 'tweakwerk' en blijf je meestal op 6000kbps (0.6MB/s of 600kByte/s). En dat is met echt een perfect signaal en weinig verstoringen door andere apparatuur.

Wireless is een netwerk toevoeging voor een laptop is mijn mening, niet als netwerk gebruiken. Tenzij je in een perfecte omgeving bent zonder betonnen muren en plafonds, zonder andere apparatuur dat mogelijk op dezelfde frequenties iets doet zoals WiFi van de buren etc ;)

Het is dus niet zo-zeer een beperking van 'ZyXEL WiFi' maar van WiFi in het algemeen. Sommige AccessPoints weten iets meer dan 13Mbps te halen, maar vele ook zeker niet.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 20-08-2006 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:57:
[...]

Dat kabeltje van je DSL ziet er ook niet helemaal joffol uit zo. Het RJ11 plugje is er bijna vanaf gerukt, houdt dat in de gaten en kijk daar als eerste naar bij een instabiele lijn of helemaal geen lijn meer....
Kabeltje is niet zo jofel, maar ik download er nog steeds op los hoor :)

alleen geen idee wat ik nog meer moet doen om voipbuster in de router te rammen zodat ik met een telefoon kan voipbuster bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
bjck schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:03:
Kroonsteentje .... daar ga je al :x
Zoals ik al zei, niet ideaal nee. Ik zal eens proberen die grondkabel direct op die ronde kabel aan te sluiten en kijken of dat helpt.

Overigens is firmware MS7b4 weer verdwenen van Tiscali's helpdeskpagina? Ik was zojuist bij een kennis die al een aardige tijd Tiscali heeft, maar de firmware in zijn Zyxel 2602 was iets van een jaar oud en hij had nogal zwakke WiFi-ontvangst, dus ik heb maar MS7b3 erin geflashed en dat scheelde al een stuk (van zwak tot zeer zwak naar redelijk tot goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Huh? Ik zie hem gewoon staan anders...

http://operations2.tiscal...er/telefonie/340MS7b4.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:57:
[...]
Je weet dat '54Mbit' wireless ongeveer maximaal een doorvoer snelheid heeft van 13000kbps (1.3 MByte per seconde of 1300kByte per secode)? En vaak kost dat al aardig wat 'tweakwerk' en blijf je meestal op 6000kbps (0.6MB/s of 600kByte/s). En dat is met echt een perfect signaal en weinig verstoringen door andere apparatuur.
[..]
in een perfecte omgeving bent zonder betonnen muren en plafonds, zonder andere apparatuur dat mogelijk op dezelfde frequenties iets doet zoals WiFi van de buren etc ;)
Ik wist dat niet nee, althans niet voordat ik alle berichten in deze 4 (zeer informatieve) threads las (toen ik de bestelling reeds geplaats had - niet slim natuurlijk).
Maar pal naast de Wireless USB adapter (rekening houdend met de zendhoek van de antenne) lijkt me toch een redelijk 'perfecte' omgeving...
Het is dus niet zo-zeer een beperking van 'ZyXEL WiFi' maar van WiFi in het algemeen. Sommige AccessPoints weten iets meer dan 13Mbps te halen, maar vele ook zeker niet.
Ik zou al blij zijn met die 13Mbps, dat zou m'n T12 wireless maximizen... die fijne gitarist hierboven haalt 't met z'n Belkin wel, misschien dus toch een beperking van de ZyXEL, of zou ik nog wat configuraties kunnen aanpassen? (nu voorlopig eigenlijk nog niets ingesteld behalve de minimale MAC limiting - dus als iemand in de buurt is: enjoy ;) )

Afijn, ik heb 't maar eens voorgelegd aan de helpdesk, zonder illusies op verbetering. Blijft over dat het prettig zou zijn als Tiscali zich zelf ook realiseert dat hun wireless pakket nooit de wired specs kan matchen, zodat ze toekomstige klanten daar ook correct over kunnen adviseren voordat ze hun abbo afsluiten. Aangezien ik de weg naar GoT weet te vinden is er wellicht geen excuus voor het feit dat ik niet op de hoogte was van de wireless limitaties, maar voor de rest dan zeg maar.

Maar nogmaals: als iemand nog te verbeteren settings weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Het is de techniek WiFi en hoe de huidige standaard die gebruikt is wat de beperkingen heeft, niet zo-zeer het apparaat. Er zijn wel andere AccessPoints die soms betere resultaten halen qua bereik en doorvoer snelheid, maar je zal echt de helft van 54Mbps misschien maar heel zelden zien.

Vergelijken is soms ook lastig omdat je dan met exact dezelfde omstandigheden zou moeten testen in dezelfde ruimte op het zelfde moment. Dus apparatuur om en om proberen en testen met exact dezelfde installatie, stuurprogramma versies en geen veranderingen in de omgeving.

WiFi is tot nu toe (ver) ondergeschikt aan een bekabeld netwerk en heeft voor de mens (zonder hulpmiddelen) onzichtbare verstoringen. Bekabelde netwerken zijn veel meer trefzeker en voorspelbaar qua omgeving.

Daarom adviseer ik in m'n omgeving ook altijd om WiFi niet als 'netwerk' te zien, maar als netwerk toevoeging voor een laptop of een PDA bijvoorbeeld. Een zaterdag middag knutselen en de investering van een netwerk kabel is de moeite echt waard.

Je geeft aan dat je 50% van de wired snelheid haalt, dus zo'n 500 a 600kByte/s? Wel een USB2.0 poort gebruikt?

Er zijn her en der ook topics te vinden waar mensen wat stappen hebben genomen om WiFi te optimaliseren op een PC zodat de doorvoer snelheid beter wordt. Vaak zie je dat met een bekabeld netwerk je met 1 download (of snelheidstest) je snelheid volledig kan halen en met WiFi je ook wel snelheid hebt, maar dat je dan 2 of 3 downloads tegelijk moet laten lopen.

Hier zijn wat mensen met oplossingen gekomen (dacht ik te hebben gelezen in de Versatel topic(s)) om dit te optimaliseren door wat met pakketgroote te schuiven voor de WiFi-adapter.

[ Voor 37% gewijzigd door bjck op 20-08-2006 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 08:49:
Ik heb wireless iig opgegeven. Zal er niet zo snel meer van alles van verwachten. en heb de zyxel 2602hw maar naast de pc gezet en verbonden met een draadje. dat zyair ding zit in een reserve pc (zonder beeldscherm en keyboard e.d die bestuurt word via remote desktop (die trouwens wel torrents draait, maar snel... niet echt en volgens mij ook om de haverklap de connectie verlies(maar dat zal ik eens testen binnenkort over een tijdsbestek van x uur hoeveel x mb hij binnen heeft)))

Probeer eens e.e.a. uit met de channels waarop je wireless device connectie maakt met de router.
Bij mij heeft dit een aanzienlijke verbetering betekent van zowel stabiliteit als snelheid van de wireless verbinding.

Heb het idee dat een 3 tal dect devices (2 telefoons en een babyfoon) nogal interfereerde met het wifi channel.

Vind de verbinding nu acceptabel, maar zoals er meer zeggen, verwacht geen wonderen (lees: hoge overdrachtssnelheden)

Modem staat hier beneden. Als ik met laptop beneden zit heb ik wel volledige wifi bandbreedte.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
DECT zit op rond de 1,9GHz. Da's toch een stukje uit de buurt van 2,4GHz van .11g. Die techniek is allemaal zo smalbandig dat er van interferentie toch niet echt sprake van kan zijn. En DECT heeft toch ook niet echt zo'n indrukwekkend vermogen dat de receiver van de AP dicht kan drukken, lijkt me. Ik heb een tijdje een DECT basistation bovenop de ZyXEL gehad. Geen problemen gemerkt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Nexxennium schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 22:37:
DECT zit op rond de 1,9GHz. Da's toch een stukje uit de buurt van 2,4GHz van .11g. Die techniek is allemaal zo smalbandig dat er van interferentie toch niet echt sprake van kan zijn. En DECT heeft toch ook niet echt zo'n indrukwekkend vermogen dat de receiver van de AP dicht kan drukken, lijkt me. Ik heb een tijdje een DECT basistation bovenop de ZyXEL gehad. Geen problemen gemerkt eigenlijk.
Heb er niet dermate veel verstand van dat ik kan zeggen of het echt een oorzaak geweest is. Heb op diverse plekken gelezen / gehoord dat het zou kunnen interfereren.

Dat is ook een beetje het probleem bij WIFI (al eerder door iemand aangegeven) iedere situatie is net weer even anderen met andere invloeden van buitenaf. Dit maakt het troubleshooten lastig.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je hebt wel babyfoons in de 2.4Ghz band en die kunnen (vooral natuurlijk weer de goedkope setjes) soms alle kanalen wegdrukken/verstoren omdat ze zo 'heerlijk afgesteld' zijn.

Wat ook in de 2.4Ghz zit zijn die setjes die mensen gebruiken om beeld+geluid van een bron (zoals PC) naar de TV te zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Sja, de 2,4GHz is vrij. Dus die TV-transeiverdingtjes van de Aldi enzo hebben net zoveel recht op 2,4GHz als WiFi en de magnetron.

Maar inderdaad, ik heb niet echt de indruk dat WiFi gemaakt is met robuustheid en gemak in gedachten. Met bluetooth heb ik heel wat minder ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

bjck schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 22:48:
Je hebt wel babyfoons in de 2.4Ghz band en die kunnen (vooral natuurlijk weer de goedkope setjes) soms alle kanalen wegdrukken/verstoren omdat ze zo 'heerlijk afgesteld' zijn.

Wat ook in de 2.4Ghz zit zijn die setjes die mensen gebruiken om beeld+geluid van een bron (zoals PC) naar de TV te zenden.
Hmm dan zou het de babyfoon ook niet kunnen / mogen zijn... is zo'n geavanceerd ding van Philips.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien die van de buren dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
robbydw schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 09:21:
[...]

Hmm dan zou het de babyfoon ook niet kunnen / mogen zijn... is zo'n geavanceerd ding van Philips.
Ik heb zo'n TV signaal ding van Philips. Zo zuiver zijn die ook niet in het frequentie gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

bjck schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 10:44:
[...]

Ik heb zo'n TV signaal ding van Philips. Zo zuiver zijn die ook niet in het frequentie gebruik ;)
Nog even gekeken op website Philips...

Tuner/ontvangst/transmissie
Frequentieband : DECT
Automatic channel selection : Ja
Aantal kanalen : 120

http://www.consumer.phili...VTBR3XJ0RMRCSHQFHKFSESI5P

Heeft dus een flinke range vwb signalen. Weet niet op welke frequentie die dingen starten / eindigen?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:58
Vroeger kon ik op de site altijd vinden, voor hoeveel geld ik deze maand gebeld heb.

Maar ik kan het op eens niet meer vinden....

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 22:10
De laatste dagen /weken valt het mij heel erg op dat de download in de avonduren heel erg terug zakt. Ik heb nu bijna een jaar Tiscali T6. Eerder ging het altijd perfect als ik s'avonds ging downloaden. Als ik nu iets wil gaan downloaden mag ik blij zijn als ik 100 KB's haal. Dat terwijl dat eerder tegen de 500 a 600 KB's was.

Dit doet me heel erg sterk denken aande goede oude UPC/Chello tijd.

Meer mensen hier last van?, kunnen we er iets mee?

Ik woon in Apeldoorn, in de regio 7328. Mijn ouder die ook in Apeldoorn wonen (7327) hebben er precies dezelfde problemen.

[ Voor 12% gewijzigd door GAEvakYD op 22-08-2006 08:10 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
GAEvakYD schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:05:
De laatste dagen /weken valt het mij heel erg op dat de download in de avonduren heel erg terug zakt. Ik heb nu bijna een jaar Tiscali T6. Eerder ging het altijd perfect als ik s'avonds ging downloaden. Als ik nu iets wil gaan downloaden mag ik blij zijn als ik 100 KB's haal. Dat terwijl dat eerder tegen de 500 a 600 KB's was.

Dit doet me heel erg sterk denken aande goede oude UPC/Chello tijd.

Meer mensen hier last van?, kunnen we er iets mee?
Welke stad of dorp woon je? Misschien dat het een regio iets is en niet bij iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbydw schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 11:25:
[...]

Nog even gekeken op website Philips...

Tuner/ontvangst/transmissie
Frequentieband : DECT
Automatic channel selection : Ja
Aantal kanalen : 120

http://www.consumer.phili...VTBR3XJ0RMRCSHQFHKFSESI5P

Heeft dus een flinke range vwb signalen. Weet niet op welke frequentie die dingen starten / eindigen?
volgens mij zoekt die babyfoon zelf uit die 120 kanalen een vrij (van andere babyfoons inde buurt) kanaal uit, kan je dus niet zelf beinvloeden. tenminste ik heb zo'n functie nog niet gevonden en heb dezelfde. nooit aan gedacht dat dat ding stoorzender zou kunnen zijn. Verklaart misschien mijn wireless problemen ook wel. Ik ga niet verder uitweiden, want wordt toch een beetje offtopic misschien.

• GAEvakYD
Niemand heeft dus dezelfde problemen als ik? zie 3 berichten geleden.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Ik iig niet (Almelo, 7607).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• bjck
GAEvakYD schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 08:01:
Niemand heeft dus dezelfde problemen als ik? zie 3 berichten geleden.
Een download waar vandaan? Heb je geen upload lopen op dat moment? Misschien iets van peer-2-peer vanaf een andere PC of je WiFi netwerk open staan dat andere daar gebruik van maken?

• robbydw

robbydw

live your life

Er vroeg hier laatst iemand hoe hij zijn gesprekskosten kon zien voor zijn Tiscali VOIP verbinding.
Weet niet of hierop al is geantwoord, maar hier is de link waar je dit moet kunnen opvragen:

http://www.tiscali.nl/helpdesk/service.asp?id=4695

Net als het opvragen van mijn dataverbruik werkt dit echter niet met mijn account gegevens. Ga Tiscali hier nu over mailen.

Met de account gegevens van mijn ouders lukt het wel vreemd genoeg 8)7

Edit: ben er nu achter waarom ik niet in kan loggen en waarschijnlijk velen anderen met mij.
Ik heb vlak nadat het abo is ingegaan mijn abo password gewijzigd omdat dit een echt niet te onthouden pwd is.

Voor het bekijken van je data en telefoon verbruik moet je echter inloggen met je initiële pwd. Niet echt handig naar mijn idee. Het werkt nu echter wel.

[ Voor 28% gewijzigd door robbydw op 24-08-2006 15:51 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
bjck schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:13:
[...]

Een download waar vandaan? Heb je geen upload lopen op dat moment? Misschien iets van peer-2-peer vanaf een andere PC of je WiFi netwerk open staan dat andere daar gebruik van maken?
Nopes, helemaal niets. Ik heb zelfs een keer voor de zekerheid alle andere pc's zoals een server en laptop uitgezet om zeker te weten dat niets anders de bandbreedte opslurpt.

Ik heb geprobeerd te downloaden vanaf Usenet met mijn payserver (Astraweb) die ik al een aantal jaar gebruik. Toen dat niet snel ging, heb ik geprobeerd om een ISO Image te downloaden (Http en Ftp) van de mirrors van de Uni in Twente.

De resultaten waren allemaal hetzelfde. Een zeer belabberde snelheid die soms door een piek net net boven de 100KB/s kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Mijn huidige F/W (b3-2) is toch nog niet helemaal goed. Ik heb nog steeds last van connection drops tijdens het bellen en ook mijn WLAN valt toch vrij vaak weg.

Ik ben nu aan het kijken naar de Linksys PAP2, hiermee kun VoIP poorten toevoegen aan een router. Iemand ervaring hiermee icm Tiscali telefonie? Ik wil deze nl. eerst kopen en gebruiken icm met de Zyxel en als dat werkt de Zyxel vervangen door een Linksys modem/router...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:33
Ik dacht net: ik zal eens even checken hoe lang mijn modem nou al up is. De modem draait nu al 1192 uur. Echter toen zag ik dat de internetverbinding 126 uur geleden opnieuw tot stand is gekomen. Wat schetst mijn verbazing, ondanks mijn T6 abo, traint hij in op 6848/864 ipv 6016/768 die ik al die tijd had...
Niet dat ik klaag hoor, maar ik vind het toch wel een beetje raar. Is er iets veranderd op het Tiscali netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tiscali is bezig om (ook) alle T6 abonnees voor het einde van het jaar ook 10% hogere snelheid te geven. Het vroegere T2 had dit al en ook T4, T12 en T20 hebben dit. Al moet je lijn natuurlijk het wel kunnen halen, als je net aan door lijnlengte de snelheid haalt haal je die 10% extra natuurlijk niet.

Voorbeeld van download snelheid:
T4 is niet 4096kbps, maar 4480kbps.
T12 is niet 12800kbps, maar 13500kbps.

Standaard zit er bij DSL techniek een verschil in van ongeveer 10% tussen de lijnsnelheid en werkelijke maximale download snelheid. Dit komt door de techniek die DSL gebruikt om datapakketjes te transporteren over de lijn. Tiscali is de enige DSL aanbieder (en wat kabelaars doen het) die dus meer leveren dan besteld op de lijn zodat je dus effectief eigenlijk haalt wat je besteld zegmaar.

[ Voor 58% gewijzigd door bjck op 27-08-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:33
Tjee wat netjes zeg! Ik ben zo blij dat ik destijds voor Tiscali gekozen heb, en niet voor een andere provider... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:40
bjck schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 14:30:
Tiscali is bezig om (ook) alle T6 abonnees voor het einde van het jaar ook 10% hogere snelheid te geven. Het vroegere T2 had dit al en ook T4, T12 en T20 hebben dit. Al moet je lijn natuurlijk het wel kunnen halen, als je net aan door lijnlengte de snelheid haalt haal je die 10% extra natuurlijk niet.

Voorbeeld van download snelheid:
T4 is niet 4096kbps, maar 4480kbps.
T12 is niet 12800kbps, maar 13500kbps.

Standaard zit er bij DSL techniek een verschil in van ongeveer 10% tussen de lijnsnelheid en werkelijke maximale download snelheid. Dit komt door de techniek die DSL gebruikt om datapakketjes te transporteren over de lijn. Tiscali is de enige DSL aanbieder (en wat kabelaars doen het) die dus meer leveren dan besteld op de lijn zodat je dus effectief eigenlijk haalt wat je besteld zegmaar.
Oftewel, Tiscali levert de abbo's op datarate zoals je die in je browser/dl-app ziet en niet op linerate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al vanaf het begin (eind juni) 4480/704.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 17:10:
Ik heb al vanaf het begin (eind juni) 4480/704.
Klopt, voor de T4 abbo's gold dit al een tijdje langer. Het is pas recentelijk voor T6 ingevoerd (en wordt nog steeds ingevoerd, dwz, slechts een deel van de T6 abbo's is reeds gedaan.)

De reden waarom T6 en T8 (wordt niet meer als nieuw abbo geleverd sinds er T12 en T20 is) niet ook die 10% extra kregen is omdat met de ADSL1 standaard het erg lastig is om van 6 Mbit naar 7 Mbit te gaan zonder meteen ook te weinig marge over te houden voor een stabiele verbinding. Voor T8 was het zelfs onmogelijk omdat het maximum van ADSL1 8064 kbit is.

Onlangs is begonnen om T6 klanten over te zetten van 6 Mbit op ADSL1 naar 6 Mbit op ADSL2+ (de geleverde modems waren hier toch al geschikt voor). Omdat die 10% extra op ADSL2+ wel makkelijk leverbaar is is men toen begonnen dit door te voeren.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Je zou eens een mailje naar helpdesk@tiscali.nl kunnen sturen of indien mogelijk/wenselijk eens terwijl het gaande is kunnen bellen naar de helpdesk. Als je een mailtje stuurt, probeer dan zoveel mogelijk voorbeelden mee te sturen en informatie over wat je al geprobeerd / uitgesloten hebt. Als het namelijk klopt wat je beschrijft (dat er meerdere personen in dezelfde regio op dezelfde wijze last van hebben), dan kan het een probleem met het netwerk zijn. Als eenmaal duidelijk is dat er inderdaad wat aan de hand is, is het de taak van Tiscali om dat voor je op te lossen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalizec schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 19:21:
Onlangs is begonnen om T6 klanten over te zetten van 6 Mbit op ADSL1 naar 6 Mbit op ADSL2+ (de geleverde modems waren hier toch al geschikt voor). Omdat die 10% extra op ADSL2+ wel makkelijk leverbaar is is men toen begonnen dit door te voeren.
Blijven de T4 klanten op ADSL1 zitten of gaan die ook een keer over naar ADSL2+?

En wat zijn hierbij de voordelen/nadelen voor Tiscali/de klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:52:
[...]

Blijven de T4 klanten op ADSL1 zitten of gaan die ook een keer over naar ADSL2+?
Als Tiscali dat zou doen spreek je niet echt van 'over naar ADSL2+'. Je zou dan op zowel ADSL1 (G.DMT) als ADSL2 als ADSL2+ kunnen verbinden bedoel je. Het is meer 'toelaten van' dan 'over naar' :+
ADSL2+ techniek is verfijnder dan ADSL1. Dat zal waarschijnlijk meer stabiliteit geven en mensen die net de snelheid van hun abonnement (net) niet halen door de lijnlengte naar de centrale toe kunnen met die nieuwe technologie vaker net wel die snelheid halen.

Eigenlijk haal je dan geen winst uit ADSL2+ techniek, maar uit ADSL2. ADSL2+ is een uitbreiding op ADSL2 door het gebruik van extra frequenties om hogere snelheden dan 12Mbps te halen. Alleen heb je weinig tot niets aan die extra frequenties op een lange afstand/lijn.

ADSL2 (dus ook ADSL2+) weet in dezelfde frequenties 12Mbps downstream te halen en 1280Kbps upstream (maximaal) waar ADSL1 (G.DMT) 'maar' tot 8064/1024 (vaker 832 eigenlijk) wist te komen. Dit even om aan te geven hoeveel verfijnder de technologie is ;)

Nadelen kan ik me bijna niet bedenken, geen significante eigenlijk. Je kan immers tegen een ADSL2+ geschikt modem ook zeggen (instellen) dat hij op ADSL1 (G.DMT) moet verbinden.

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 27-08-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:52:
[...]

Of T4 klanten ook overgezet zullen worden naar de ADSL2+ standaard is nog niet duidelijk. Misschien komt het er niet, misschien komt het er wel. Het kan ook nog dat het er alleen komt als troubleshoot-optie. Dat er dus een ADSL2+ 'bad line' profiel komt zodat in het geval de klant een T4 lijn heeft die net instabiel is vanwege afstand (maar er verder helemaal prima uit ziet) dat die op ADSL2+ net wel stabiel kan zijn.

Qua voordelen/nadelen. Het zou voor een lijn die momenteel instabiel is vanwege een 'iets' te lange lijn een oplossing kunnen zijn, maar we praten dan over enkele tientallen tot hoogstens een paar honderd meter.

Voor een normaal functionerende T4 aansluiting zouden er geen voordelen of nadelen aan mogen zitten. Als het doorgevoerd wordt en de klant heeft een modem dat ADSL2 ondersteunt traint het modem vanzelf in op ADSL2, maar wel nog steeds op dezelfde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

T6 klanten (zoals ik inmiddels) gaan dus over naar ADSL2+, betekent dit dan ook dat in die regio T12 en T20 beschikbaar komt?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Deddiekoel schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 08:07:
T6 klanten (zoals ik inmiddels) gaan dus over naar ADSL2+, betekent dit dan ook dat in die regio T12 en T20 beschikbaar komt?
Dat is een vraag die een stukje terug werd gesteld, maar geen antwoord heeft. Tiscali is T6 de snelheid iets aan het opschroeven momenteel.

Tiscali is wel bezig om nog dit jaar de overige centrales ook nog om te bouwen waar nu geen ADSL2+ leverbaar is (dus geen T12 en T20).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje:

Vandaag is mijn nummer geporteerd naar Tiscali. Nu hoor ik een kiestoon bij het opnemen om een nummer te bellen, maar daarna blijft het stil. De telefoon van degene die ik bel gaat wel over. Bij het opnemen hoort de ontvanger wel wat, maar ik hoor niks.

Ik heb ook het 2e nummer geprobeerd, maar daar heb ik opeens hetzelfde mee.

Storing of is het een bekend probleem?
Mijn lokatie: Dordrecht/Zwijndrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:29:
Ik heb een probleempje:

Vandaag is mijn nummer geporteerd naar Tiscali. Nu hoor ik een kiestoon bij het opnemen om een nummer te bellen, maar daarna blijft het stil. De telefoon van degene die ik bel gaat wel over. Bij het opnemen hoort de ontvanger wel wat, maar ik hoor niks.

Ik heb ook het 2e nummer geprobeerd, maar daar heb ik opeens hetzelfde mee.

Storing of is het een bekend probleem?
Mijn lokatie: Dordrecht/Zwijndrecht
Wat voor toestel gebruik je?
Gebruik je een modem met oude firmware (de nieuwste firmwares zijn ms7b4 (pstn) en mu5b3 (isdn)?
Ik begrijp dat het 2e nummer eerst wel goed werkte, heb je toevallig nog iets anders aangepast aan de instellingen van het modem?
Eventueel kun je nog even in de webinterface van het modem de volume instellingen aan te passen. Te vinden onder het kopje voice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je snelle reply...

Wat voor toestel gebruik je?
Philips Kala en Profoon Type ? geprobeerd. Beide Dect. De Philips werkte in eerste instantie wel op de extra lijn.

Gebruik je een modem met oude firmware (de nieuwste firmwares zijn ms7b4 (pstn) en mu5b3 (isdn)?
MS7B4

Ik begrijp dat het 2e nummer eerst wel goed werkte, heb je toevallig nog iets anders aangepast aan de instellingen van het modem?
Heb alleen beide nummers ingesteld. Ook nog eens apart met 1 actieve telefoon.

Brutale vraag...waarom is het logisch dat het 2de nummer wel werkte?

Eventueel kun je nog even in de webinterface van het modem de volume instellingen aan te passen. Te vinden onder het kopje voice.
Heb nu met volume zitten spelen...nog steeds geen geluid. Uitgaand geluid van mij naar degene die ik bel en het inkomend geluid naar mij van degene die belt komt niet door...

Overigens modem uit/ aan gezet...helaas helpt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Probeer eens of het aanpassen van de Caller ID (nummer weergave) van DTMF naar FSK effect heeft of zelfs geheel uit. Er zijn DECT sets bekend die zich in DTMF verslikken (ook als je zelf uit belt). Dit kun je per SIP poort instellen, weer in het Voice gedeelte.

Heb je toevallig een ouderwets bedraad toestel liggen? Zo ja, probeer het daar eens mee. Dan weten we of we het in de combinatie van de toestellen en het modem modem zoeken of dat er iets met het modem zelf is wellicht.
Brutale vraag...waarom is het logisch dat het 2de nummer wel werkte?
Dat is het niet, maar dat begreep ik in eerste instantie toen ik je post door las.

[ Voor 15% gewijzigd door kalizec op 28-08-2006 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas ook dat helpt niet. Ik heb zojuist de modem een factory default reset gegeven. Ook dat helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Had je toevallig een bedraad toestel liggen (non-DECT)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalizec schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:42:
Had je toevallig een bedraad toestel liggen (non-DECT)?
uh nee helaas niet

hmm, zie opeens dit: http://www.tiscali.nl/helpdesk/mededelingen.asp

28-08-2006
Problemen met Tiscali Telefonie

ik wacht dat wel even af ;), bedankt voor je hulp in ieder geval

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb inderdaad ook problemen. Na 2x de overgangstoon is het stil, en hoort alleen de ander jou. Vervelend, en heb net iemand overtuigd van Tiscali Telefonie en besteld voor diegene. Nouja... het zal wel weer overgaan, maar blij ben ik er niet mee. Het gebeurt me de laatste tijd wat te vaak dat er storingen zijn bij Tiscali. Laatst al werkzaamheden die uitliepen op een storing, al 2 dagen onbereikbaar door dit soort grappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:38

Bij mij is het over ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yes, ook hier opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Afgelopen vrijdag nieuwe PC gekocht en na alles te hebben geinstalleerd mijn zyxell wifi USB stickie aangesloten op de PC. Wat schetst mijn verbazing:

De verbinding is vele malen beter dan op mijn oude PC. Heb nu continu verbinding op 54 mbit en de signaalsterkte is constant ZEER GOED.

Snap er niks van en kan me niet voorstellen dat een PC zelf hierop van invloed is, maar goed, ik zal niet klagen. En voor de mensen die nog problemen hebben met het wireless gedeelte, koop eens een nieuwe PC ;)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Het kan goed zijn dat je nieuwe PC een betere USB controller heeft of in ieder geval minder USB Driver problemen. Tot slot is het mogelijk dat deze controller gewoon beter samen wil werken met het USB stickie.

Enig idee wat voor USB controllers er in je nieuwe en oude systeem zittet/zaten?
(Kun je checken via Control Panel -> System -> Hardware -> Device Manager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

draayertje schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 14:28:
Ik dacht net: ik zal eens even checken hoe lang mijn modem nou al up is. De modem draait nu al 1192 uur. Echter toen zag ik dat de internetverbinding 126 uur geleden opnieuw tot stand is gekomen. Wat schetst mijn verbazing, ondanks mijn T6 abo, traint hij in op 6848/864 ipv 6016/768 die ik al die tijd had...
Niet dat ik klaag hoor, maar ik vind het toch wel een beetje raar. Is er iets veranderd op het Tiscali netwerk?
Heb net ook eens even gecheckt en zie het volgende voor mijn 12mbit verbinding:

System up Time: 964:20:25
CPU Load: 3.54%

WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1072 kbps
Downstream Speed: 9028 kbps
Node-Link Status TxPkts RxPkts Errors Tx B/s Rx B/s Up Time
1-ENET Up 19857955 31378831 0 1076 1067 21:54:36

Iemand een idee waarom mijn downstream maar 9028 kbps zou kunnen zijn terwijl ik 12 mbit abo heb afgesloten?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verschil in voeding en het verschil in voeding dat je moederbord door de USB poort kan leveren kan het ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Kalizec schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 08:28:
Het kan goed zijn dat je nieuwe PC een betere USB controller heeft of in ieder geval minder USB Driver problemen. Tot slot is het mogelijk dat deze controller gewoon beter samen wil werken met het USB stickie.

Enig idee wat voor USB controllers er in je nieuwe en oude systeem zittet/zaten?
(Kun je checken via Control Panel -> System -> Hardware -> Device Manager).
Durf ik niet te zeggen. weet alleen dat de USB controllers zaten op een ASUS A7V333 moederbord.
Systeem is ontdaan van HD's dus niet meer te booten ;)

Heb stickie op oude PC ook in een sitecom USB 2.0 hub gehad maar ook dat was niet echt een succes. (wordt sowieso afgeraden)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Asus A7V333's hebben VIA USB controllers.

VIA 83C572 USB controller om precies te zijn.

Wat voor moederbord heb je nu?

[ Voor 52% gewijzigd door kalizec op 29-08-2006 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
robbydw schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 08:34:
[...]

[snip]

Iemand een idee waarom mijn downstream maar 9028 kbps zou kunnen zijn terwijl ik 12 mbit abo heb afgesloten?
Misschien woon je te ver van de centrale af om 12 Mbit te halen.
Misschien is de lijnkwaliteit niet goed genoeg.
Misschien heb je eea verkeerd aangesloten.

Probeer het eens rechtstreeks op het IS/RA punt.
Heb je een of meer telefoons ed in huis? Staan ze allemaal achter de splitter?

[ Voor 14% gewijzigd door kalizec op 29-08-2006 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Kalizec schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 08:48:
[...]

Misschien woon je te ver van de centrale af om 12 Mbit te halen.
Misschien is de lijnkwaliteit niet goed genoeg.
Misschien heb je eea verkeerd aangesloten.

Probeer het eens rechtstreeks op het IS/RA punt.
Heb je een of meer telefoons ed in huis? Staan ze allemaal achter de splitter?
Woon 2320 meter van de centrale af.
Weet bijna zeker dat het beter is geweest de downloadsnelheid.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Blijft de vraag wat er gebeurt als je de andere dingen op die checklist even af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Kalizec schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:27:
Blijft de vraag wat er gebeurt als je de andere dingen op die checklist even af gaat.
Is ADSl 2+ hier gevoeliger voor dan ADSL (1) Heb aan opstelling niks gewijzigd t.o.v. vorige provider. XS4all met 3 mbit verbinding. Had ik echt de max. bandbreedte. Enige wat ik heb gedaan is draadje nu in zyxel modem geprikt.

Situatie: Vanaf ISRA punt kabel van +/- 4 / 5 meter naar wanddoos in woonkamer. Hiervoor geen andere apparatuur aangesloten.

Telefoon op modem aangesloten en KPN telefoon aangesloten op de splitter.

Is 2320 m trouwens te ver om 12 mbit te halen?

[ Voor 8% gewijzigd door robbydw op 29-08-2006 20:18 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:19
voor wat betreft de 10% verhoging in T6. m.a.w. destijds, vorige maand dus overgestapt met deze aanbiedings gegevens: 6016 / 736
geeft modem nu aan: upstream: 768 kbps en
downstream: 6144 kbps.

klopt dit nou een beetje met het gemiddelde??? ik heb geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
robbydw schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:16:
[...]

Is ADSl 2+ hier gevoeliger voor dan ADSL (1) Heb aan opstelling niks gewijzigd t.o.v. vorige provider. XS4all met 3 mbit verbinding. Had ik echt de max. bandbreedte. Enige wat ik heb gedaan is draadje nu in zyxel modem geprikt.
In principe niet, eerder omgekeerd (ADSL2+ gaat beter om met marges). Maar bij iedere toename van bandbreedte wordt een lijn gevoeliger. Dus als een lijn stabiel en max bandbreedte op 3 Mbit is, wil dat niet zeggen dat dit op 12 Mbit ook zo is.
Situatie: Vanaf ISRA punt kabel van +/- 4 / 5 meter naar wanddoos in woonkamer. Hiervoor geen andere apparatuur aangesloten.

Telefoon op modem aangesloten en KPN telefoon aangesloten op de splitter.
Klinkt ok, is dat de enige wanddoos in huis? Toch zou ik even proberen rechtstreeks op IS/RA of de boel daar dan hoger intraint, dan heb je namelijk in ieder geval de splitter en je bekabeling uitgesloten.
Is 2320 m trouwens te ver om 12 mbit te halen?
2320 meter is wat veel voor 12 Mbit, maar niet onmogelijk. Dwz, ik heb verder gezien (maar ook minder ver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
scofield schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:52:
voor wat betreft de 10% verhoging in T6. m.a.w. destijds, vorige maand dus overgestapt met deze aanbiedings gegevens: 6016 / 736

Je hebt al een stukje meer gekregen, blijkbaar gaat het in twee stappen. Je zal naar ongeveer 6800/800 gaan nog ergens later dit jaar vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het nu een paar weken en het bevalt me zeer goed alleen hoorde ik gister dat mensen mij niet konden bereiken maar dat klopt met wat op de site stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daddo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 17:12
bjck schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:33:
[...]

Je hebt al een stukje meer gekregen, blijkbaar gaat het in twee stappen. Je zal naar ongeveer 6800/800 gaan nog ergens later dit jaar vanzelf.
Bij mij geeft het modem het volgende aan (T6 abo):
Upstream Speed: 864 kbps
Downstream Speed: 6848 kbps
De 10% extra is hier dus al doorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook aan de overstap te denken naar een T4 met telefonie abbo.

Maar, ben nogal gehecht aan mijn nummermelder, werkt die ook met tiscali telefonie?

Ik heb het topic al doorzocht, soms wordt er volmondig gezegt dat het werkt, soms is het twijfelachtig. Wie heeft de ervaring? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je weet het nooit 100% tot je het geprobeerd hebt, maar als hij op KPN werkt is de kans heel groot. Tiscali werkt gewoon met DTMF nummer weergave standaard net als KPN. Veel internetbellen/VoIP aanbieders werken met FSK omdat deze standaard internationaal meer bebruikt wordt en dus in de apparatuur zit vaak.

In je Tiscali modem kan je gewoon kiezen of je DTMF of FSK nummer weergave wilt en standaard is DTMF net als bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Klinkt ok, is dat de enige wanddoos in huis? Toch zou ik even proberen rechtstreeks op IS/RA of de boel daar dan hoger intraint, dan heb je namelijk in ieder geval de splitter en je bekabeling uitgesloten.
Dat is inderdaad de enige wanddoos in huis.Zal eerdaags eens kijken of het verschil maakt als ik hem op het ISRA punt aansluit.

Dank voor de adviezen!

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Ik ben sinds vandaag over van Tweak naar een T12. Alles is prima verlopen. De snelheid is nog niet helemaal optimaal, maar nog wel ok. (modem traint wel in op 12mb).
maar..... sinds ik die zyxel aan de lijn heb gehangen en alles ingesteld heb, merk ik wel dat mijn wireless verbinding naar mn laptop niet lekker is. speedtest op mn vaste pc levert best aardige resultaten, maar op mijn laptop komt het niet boven de 3 mb uit. Iemand een idee? Ik heb op mijn laptop niets verandert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is apart. Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn latop. Ik kom met een 100mb test niet boven de 300 KB/s uit. Met usenet kom ik wel eens tot 500 KB/s. Dat terwijl ik gewoon de Zyxell USB adapter gebruikt. Als ik deze op mijn gewone pc gebruik haal ik snelheden rond de 990 KB/s gemiddeld via usenet en een 100mb test. Het maakt mij in principe niks uit, maar ben nu eigelijk wel benieuwd waar dat aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Als hetzelfde ding op je PC 900 KB haalt en op je laptop 300KB, waar ligt het dan aan?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn laptop. Daar kom ik ook niet boven de 3 mb uit. Maak niet uit wat voor een wireless ontvanger ik gebruik. En als ik dezelfde in mijn pc gebruik kom ik tot snelheden tot 1,1 mb. Wel redelijk constant al heb ik pas een paar dagen een T12 abbo.
Vraag me ook af hoe dat komt met de laptop en of dat te verbeteren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 14:27:
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn laptop. Daar kom ik ook niet boven de 3 mb uit. Maak niet uit wat voor een wireless ontvanger ik gebruik. En als ik dezelfde in mijn pc gebruik kom ik tot snelheden tot 1,1 mb. Wel redelijk constant al heb ik pas een paar dagen een T12 abbo.
54Mbps wireless = theoretisch 54 / 8 ~ 6MB/s maar in de praktijk mag je blij zijn als je daar 50% van haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Het grappige is, dat ik hiervoor een linksys router had staan en die had dat probleem absoluut niet. Ik denk dat het echt iets in het zyxel geval moet zijn. Firmware heb ik inmiddels naar de laatste versie gebracht..... ik heb ook al een ander kanaal geprobeert, maar dat maakt ook niets uit.
Er zijn naar mijn idee 2 verschillen met voorheen: een andere router en wep encryptie. Maar dat laatste moet niet zo onwijs veel aan de verbinding doen, niet zo drastisch. Maar goed, als iemand de winnende tip heeft, hou ik me warm aanbevolen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 14:27:
Heb je al het programma tcpoptimizer gebruikt?
Dankzij dit hebben vele gebruikers in het Versatel topic een goede wireless snelheid, lees het maar eventjes door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Kijk ook even op http://www.tomsnetworking...o_wlan_collide/index.html want daar staan nog best wat handige puntjes in (voor de beginners en intermediate users).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Voor zover ik nu kan zien, heeft TCP optimizer het een en ander goed verbeterd! Ik test nog wel ff verder, maar het ziet er een stuk beter uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
jvdb1975 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:05:
Voor zover ik nu kan zien, heeft TCP optimizer het een en ander goed verbeterd! Ik test nog wel ff verder, maar het ziet er een stuk beter uit!
Mooi zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

zit nu op ongeveer 8 mb bij speedtest. eens kijken of ik het nog verder kan optimaliseren. Tot zover bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
jvdb1975 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 17:25:
zit nu op ongeveer 8 mb bij speedtest. eens kijken of ik het nog verder kan optimaliseren. Tot zover bedankt :D
Log je wel in en het juiste abonnement kiezen? Anders krijg je te-kleine testbestanden voor de snelheid en klopt er nooit wat van als het al klopt. Een slecht lopende PC of een PC die het druk heeft met andere dingen, een virusscanner die je browser controleert etc kan dit al vertragen.

Download liever gewoon een test bestand of twee tegelijk om de maximale snelheid te zien van een (snelle)server in Nederland.

http://ftp.tiscali.nl/pub/test/
http://test.leaseweb.nl/

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Ja, dat heb ik later ook gedaan. Maar sinds ik de TCP optimizer heb gedraait, loopt alles een stuk soepeler. En ik ben er inmiddels ook achter dat de wireless optie in de router een stuk zwakker is dan in mijn oude linksys router.

• robbydw

robbydw

live your life

dolby schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 14:46:
[...]

Heb je al het programma tcpoptimizer gebruikt?
Dankzij dit hebben vele gebruikers in het Versatel topic een goede wireless snelheid, lees het maar eventjes door.
Heb vannacht ook TCP optimizer gedraaid en dat lijkt ook bij mij nog wat verbetring teweeg te hebben gebracht. Heb gekozen voor de optimized settings zowel op bedrade PC als op Wifi PC.

Heb nu speedtest gedraaid op de bedrade PC en haal een download van 7049 kbps met een modem dat ingetraind is op 9028 kbps.

Is dit nog verder te verbeteren of niet. Voor mij is het op zich wel acceptabel. Met usenet haal ik nu bijna 900 kbps.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
scofield schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:52:

Je staat nu op T6 op ADSL1.
Wat voor modem gebruik je?
Als het een Zyxel 2602 is, update dan de firmware eens.

Als het goed is traint die dan wel in middels ADSL2+ (mits de centrale het ondersteund en Tiscali het voor deze centrale al ingeschakeld heeft voor het T6 abo.) Zo ja, wordt het nog wat (10%) meer.

[ Voor 6% gewijzigd door kalizec op 02-09-2006 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had net de helpdesk aan de lijn. "ja uw probleem ligt wat dieper. je zou verwachten dat we daar hier wat meer informatie over hebben, maar de communicatie met die afdeling verloopt nogal slecht."
en dan op zo'n toon van dat ik toch maar moest begrijpen dat afdelingen niet met elkaar kunnen communiceren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Wat is je probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wegvallende internetverbinding...
veel disconnects (bij vlagen elke minuut), verbinding vaak traag, etc. de gebruikelijke ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Hebben ze een service-request bij een andere afdeling lopen voor het probleem?

Heb je het probleem ook op IS/RA?
Traint je modem (als het intraint) wel in op dezelfde snelheid als het profiel of lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalizec schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 15:00:
Hebben ze een service-request bij een andere afdeling lopen voor het probleem?

Heb je het probleem ook op IS/RA?
Traint je modem (als het intraint) wel in op dezelfde snelheid als het profiel of lager?
aardig dat je me zo probeert te helpen :)

maar ik heb tiscali inmiddels al zover dat ze erkennen dat het aan hun ligt. het hele stappenplan heb ik al een paar keer doorlopen.

ik kwam eigenlijk gewoon even m'n frustratie van me afschrijven net. tis toch ook ongehoord dat ik als klant begrip moet hebben voor een slechte communicatiestructuur in een bedrijf?

//edit:
ja er loopt een service request bij een andere afdeling (althans dat begreep ik eruit). daar zou nu ook het probleem zitten.
modem traint wel ongeveer in op het profiel. vaak exact, vaak iets erboven of eronder.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Als het modem 'net' iets onder het profiel intraint is de verbinding al snel instabiel. Dit is inherent aan de ADSL1 standaard (komt door de manier waarop de ADSL1 standaard met marges omgaat). Het probleem zit hem dus in de oorzaak van het lager intrainen. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Meestal is de reden dat de klant zijn splitter-installatie niet op orde heeft. Andere oorzaken zijn afstand tussen colo en klant of problemen met de lijnkwaliteit. Tot slot is het nog mogelijk dat er iets in de colo mis is, dit laatste komt echter in nog geen 10% van de gevallen voor.

Overigens is dit inherente probleem met de ADSL2 standaard opgelost, dit is een van de redenen waarom Tiscali ook bezig is om T4 en T6 klanten om te zetten naar ADSL2(+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan mijn splitter-installatie ligt het niet, ik zeg net, hele stappenplan heb ik al doorlopen.
het probleem is er net zo hard als ik m'n modem met 20 cm kabel zonder splitter direct aan de isra hang. ander modem ook al geprobeerd :)

soms traint het modem in op adsl2, meestal niet.

maargoed, het heeft 2 jaar lang gewoon prima gewerkt, dus er zal wel iets defect zijn in de centrale of aan de lijn ofzo. weet ik verder ook niet. ticali "is er mee bezig"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Neem aan dat het onderstaande al met je geprobeerd is, maar welke firmware gebruik je?
Eerdere versies voor MU5 en MS6 kunnen problemen hebben met ADSL2(+).

Is het een dedicated line? Of is er sharing? Ze kunnen in geval van een shared line een lijnmeting uit laten voeren die wellicht vast kan stellen waar het probleem zit. (Afstand, colo, etc). Hebben ze dat gedaan? Zo nee, dan zal dat wel aan de hand van dat service-request gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ze allemaal gedaan hebben wist die helpdesker niet. "de communicatie is nou eenmaal slecht hier". hij hing wel een verhaaltje op over "standaardtestjes" maar volgens mij snapte hij er zelf ook de ballen van.

tis gewoon linesharing. tiscali wholesale op een kpn belbudgetlijn. firmware weet ik zo even niet (dat modem niet bij de hand), maar het modem is gloedjenieuw en volgens de helpdesker had ik de juiste firmware.
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.