[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 4

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 15.958 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:18:
[...]

Soms helpt antenne(s) mikken redelijk goed. Antenne straalt niet uit het puntje in de lente richting, maar juist rondom het puntje een soort cirkel vorm. Dus precies 90gr op de PC boven mikken ;)
Dat mikken met die antenne werkte bij mij niet. Ik zit in maisonette woning met 2 woonlagen. zyxel 2602HW staat in de kamer beneden aan de voorkant en de woonkamer en terras zijn op de eerste verdieping aan de achterkant en daar wil ik nou juist met mn laptop aan de gang.. De wifi - ontvangst in de slaapkamer recht boven het modem werd wel goed door mikken, maar in de huiskamer was het nog steeds niks tot zeer zwak. Waarschijnlijk omdat het signaal diagonaal door een gewapend betonnen muur en de - vloer moet? Verplaatsen van het modem was geen optie. Ik heb een 15 db omni-antenne en een pigtail om hem op de zyxel aan te kunnen sluiten gekocht op ebay, maar ook die combinatie werkte nog niet. Signaal werd wel ietsjes beter, maar nog steeds te zwak voor mijn toepassingen. Uiteindelijk besloten de omni antenne in een vaste kast in de huiskamer op te hangen en de kabel te verlengen naar de zyxel. Ondanks het signaalverlies van 10 meter coaxkabel heb ik nu overal zeer goed tot uitmuntend bereik, behalve beneden bij de zyxel. Dat heb ik opgelost door de standaard antenne aan te sluiten op de 2e aansluiting binnenin de zyxel. Die bungelt nu los uit het modem, maar daar verzin ik wel wat op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
WiFi is ook niet alles, die conclusie kunnen we wel trekken denk ik ;)

Wat je ook had kunnen doen is een 10 meter UTP kabel trekken en een tweede AccessPoint op de 2de etage plaatsen.

[ Voor 45% gewijzigd door bjck op 05-08-2006 12:48 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:48:

Wat je ook had kunnen doen is een 10 meter UTP kabel trekken en een tweede AccessPoint op de 2de etage plaatsen.
Of de pc in de woonkamer zetten. Dan ziet je familie je ook nog eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:16:
[...]

Of de pc in de woonkamer zetten. Dan ziet je familie je ook nog eens ;)
daar had ik nou net die laptop voor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:48:

had ook gekund, maar was beetje zonde van die antenne geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:35:
[...]

Dat mikken met die antenne werkte bij mij niet. Ik zit in maisonette woning met 2 woonlagen. zyxel 2602HW staat in de kamer beneden aan de voorkant en de woonkamer en terras zijn op de eerste verdieping aan de achterkant en daar wil ik nou juist met mn laptop aan de gang.. De wifi - ontvangst in de slaapkamer recht boven het modem werd wel goed door mikken, maar in de huiskamer was het nog steeds niks tot zeer zwak. Waarschijnlijk omdat het signaal diagonaal door een gewapend betonnen muur en de - vloer moet? Verplaatsen van het modem was geen optie. Ik heb een 15 db omni-antenne en een pigtail om hem op de zyxel aan te kunnen sluiten gekocht op ebay, maar ook die combinatie werkte nog niet. Signaal werd wel ietsjes beter, maar nog steeds te zwak voor mijn toepassingen. Uiteindelijk besloten de omni antenne in een vaste kast in de huiskamer op te hangen en de kabel te verlengen naar de zyxel. Ondanks het signaalverlies van 10 meter coaxkabel heb ik nu overal zeer goed tot uitmuntend bereik, behalve beneden bij de zyxel. Dat heb ik opgelost door de standaard antenne aan te sluiten op de 2e aansluiting binnenin de zyxel. Die bungelt nu los uit het modem, maar daar verzin ik wel wat op
Ik had ook vrij veel problemen met mijn ontvangst. 2602 HW beneden in woonkamer. Had channel ID 11 toegewezen. Heb hem sinds enkele dagen op channel 3 staan en signal strength is nu GOOD en speed is 54 mbit. Daarnaast valt verbinding ook niet meer weg, wat tot enkele dagen geleden wel het geval was.

Kennelijk maakt dit dus nogal wat uit. NU moet ik wel zeggen dat modem beneden op een subwoofer staat vlak naast een LCD TV (weet niet of die ook storen) en verder zijn er in de woonkamer 2 dect telefoon systemen en een dect babyfoon aanwezig. Mag dus denk ik niet klagen met signaal wat ik nu heb.

FW versie overigens nog V3.40(MS.7)b3-1

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ben momenteel tevreden over de Zyxel (FW b3-2). Heb wel wat connection drops af en toe maar niets serieus. Helaas heb ik nog steeds problemen met bellen als ik een torrent download open heb staan (geluid valt weg), ondanks de bandwidth manager.
Wat echter wel vreemd is dat mijn UPnP iccontje is verdwenen in mijn windows. Heb sinds woensdag een nieuwe PC met een verse install en hij gaf het icoontje eerst keurig aan. Nu echter niet meer. Via IP adres kan ik er wel gewoon bij maar vind het toch vreemd. Een reset van het modem hielp niet.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

Ik ben nu definitief van de wifi afgestapt voor de permanente verbinding die ik tussen mijn 2 routers aanhield (via wifi). De zyxcel implementatie is simpelweg te wisselvallig om hier lekker mee te werken. (wel zo fijn als je werk boven op je server opgeslagen moet worden)

In plaats hiervan nu een Ethernet over Power set gekocht, en op de zyxcel aangesloten (Dyxons, 149,- per set, 85Mb/s) Ik kan dit iedereen aanraden ipv de vastere wifi verbindingen. Er is over het electriciteits netwerk wel verlies natuurlijk, en vooral als je er nog een verlengdoos aan hebt, maar van beneden, naar zolder toe (dus over groepen heen) hou ik nog 40 Mb/s over, en dat is zat voor bijna alle denkbare aplicaties op het moment.

De wifi is nog wel leuk, maar dan voor de pda, of laptop.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat is een best aardige score voor die apparaten! Ik heb ze niet verder zien komen (de 85Mbps setjes) dan zo'n 4 a 8Mbps effectief over groepen heen met een latency van 2ms ongeveer. Zelfs als je ze in hetzelfde stekkerblok stak kreeg ik niet meer dan 30Mbps er doorheen.

Welk merk heb je gekocht/gevonden bij Dicksons? En heb je 'ouderwetse' stoppen of automatische zekeringen in je groepen?

Er is trouwens een nieuwe standaard (opvolger) vastgelegd pas geleden. Natuurlijk in het begin veel te kostbaar en zal even duren voordat de eerste in de schappen liggen. Maar wat ik begrijp is dat ze tot maximaal 200Mbps gaan en effectief ook meer % halen daarvan dan voorheen. Dus als het allemaal klopt volwaardig 100Mbps ethernet over je stopcontacten gewoon.

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 06-08-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Ja, het werkt erg stabiel, en is simpel op te zetten. Standaard encriptie, en vermengt te gebruiken. De plugs met de zelfde 'lan-password / ID' zien elkaar allemaal. alle zonder de zelfde niet.

Ik heb de alecto Dataplug genomen. Het waren de enige welke een beetje snelheid (85Mb op de doos) zouden halen en die ze hier bij de lokaale dixons hadden. Maar ik ben er erg tevreden mee.
Mijn huis heeft ouder wetse stoppen en moderne gemengt, het loopt nu allemaal ook nog over de hoofd-stop, want de groep waar de electronica beneden op zit is buiten de aardlek aangelegd.
Het koste wel wat voor in feiten een enkele point 2 point verbinding nu (149 euro) maar het is dus simpel uit te breiden. (en in mijn setup nu zit ook nog een verleng doos tussen (geaard).

Latency is wel iets hoger idd, tussen de 2 en 8 ms, afhankelijk van pingen naar win-doos of linux-box :) aan de andere kant. Hoe dan ook een redelijk alternatief.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben een echte ADSL Newbie. Ik was de laaste inbeller van Nederland denk ik. Ik ben wel een fanatieke Got-lezer, en nu toch ook maar gebruiker geworden.

Voordat ik aan de slag ga met het installeren van Tiscalie (T4 + Telefonie) heb ik deel-4 van dit topic doorgelezen. Toch heb ik een paar vragen.

Ik lees overal dat het het beste is om de modem in de meterkast te installeren. Dat klinkt logisch maar is dit noodzakelijk of kan ik e.e.a. ook gewoon proberen "in de muur" te prikken? Dus wandcontactdoos -> splitter -> Modem -> PC. Ik heb vanaf de meterkast zo'n 8 meter (standaard bij nieuwbouw door KPN geïnstalleerde) kabel tot dit punt.

Verder heeft de knutselende vorige bewoner direct vanaf het KPN punt drie kabels (naar alle etages) getrokken, waarvan ik er maar 1 gebruik. Kan dit nadelig zijn of kan ik deze beter even loskoppelen?

Tiscali waarschuwt steeds om pas te gaan installeren als je de abonnementsgegevens hebt ontvangen. Ik heb vorige week maandag de aanvraag gedaan. Afgelopen vrijdag het (mega) pakket ontvangen, en zaterdag een brief met gebruikersnaam en inlog etc. en de melding dat e.e.a. woensdag actief is. Volgens mij zijn dit de abonnementsgegevens, klopt dit?

Nu vraag ik mij af (ongeduldig natuurlijk) of ik al kan proberen of de lijn al actief is. kan ik dit veilig doen, of kan ik problemen verwachten?

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op kan geven. (Misschien zijn het wel heel simpele vragen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe dichter het modem bij het isra staat, hoe stabieler de verbinding vaak is. dus de meterkast is meestal het beste punt. Verder zou ik alle loze kabel lostrekken. Deze kunnen alleen maar voor problemen zorgen. ik zou het zooitje gewoon aansluiten en als je DSL signaal binnen krijgt, is de lijn al klaar voor gebruik, dit kan eerder zijn dan Tiscali zegt.

Je hoeft niet af te wachten, aangezien het daar echt niet stuk van zal gaan, ga alleen geen uren besteden als het niet in 1x werkt. Het kan zijn dat de draden nog niet allemaal klaar zijn in de KPN centrale.

Je kan trouwens wel proberen alles aan te sluiten op de wandcontactdoos van KPN in de woonkamer, en dan als de lijn niet stabiel is, alles alsnog verplaatsen, maar dit leverd je denk ik alleen maar meer werk op als blijkt dat je het overnieuw moet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 10:19:
Hallo,

Ik ben een echte ADSL Newbie. Ik was de laaste inbeller van Nederland denk ik. Ik ben wel een fanatieke Got-lezer, en nu toch ook maar gebruiker geworden.

Voordat ik aan de slag ga met het installeren van Tiscalie (T4 + Telefonie) heb ik deel-4 van dit topic doorgelezen. Toch heb ik een paar vragen.

Ik lees overal dat het het beste is om de modem in de meterkast te installeren. Dat klinkt logisch maar is dit noodzakelijk of kan ik e.e.a. ook gewoon proberen "in de muur" te prikken? Dus wandcontactdoos -> splitter -> Modem -> PC. Ik heb vanaf de meterkast zo'n 8 meter (standaard bij nieuwbouw door KPN geïnstalleerde) kabel tot dit punt.

Verder heeft de knutselende vorige bewoner direct vanaf het KPN punt drie kabels (naar alle etages) getrokken, waarvan ik er maar 1 gebruik. Kan dit nadelig zijn of kan ik deze beter even loskoppelen?
Heel simpel: Loskoppelen.

Je wilt geen ongebruikte vertakkingen hebben voor je splitter. Je wilt een zo netjes mogelijke aansluiting zonder overbodige koppelstukken (aan eengesloten kabel) naar je splitter toe.

Door KPN aangelegde kabel naar een aansluitpunt is meestal prima, maar haal die andere los en zorg dat alleen die als enige netjes vast zit.
Tiscali waarschuwt steeds om pas te gaan installeren als je de abonnementsgegevens hebt ontvangen. Ik heb vorige week maandag de aanvraag gedaan. Afgelopen vrijdag het (mega) pakket ontvangen, en zaterdag een brief met gebruikersnaam en inlog etc. en de melding dat e.e.a. woensdag actief is. Volgens mij zijn dit de abonnementsgegevens, klopt dit?

Nu vraag ik mij af (ongeduldig natuurlijk) of ik al kan proberen of de lijn al actief is. kan ik dit veilig doen, of kan ik problemen verwachten?

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op kan geven. (Misschien zijn het wel heel simpele vragen :))
Gewoon aansluiten dat modem. Als je DSL + internet brandt weet je dat het werkt en kan je het al ingebruik nemen. Tenzij je natuurlijk overstapt vanaf een andere ADSL provider, dan gewoon wachten tot je bent omgezet en je huidige verbinding niet meer werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx,

Ik ga vanavond meteen aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 11:51:
[...]

[...]

Gewoon aansluiten dat modem. Als je DSL + internet brandt weet je dat het werkt en kan je het al ingebruik nemen. Tenzij je natuurlijk overstapt vanaf een andere ADSL provider, dan gewoon wachten tot je bent omgezet en je huidige verbinding niet meer werkt ;)
Hij zegt een van de laatste inbellers te zijn, dus ik vermoed dat hij geen telco migratie doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:17:
Thanx,

Ik ga vanavond meteen aan de slag!
Het is heel simpel, er mag niets aangesloten zijn tussen hoofdaansluiting en splitter. Zelfs geen ongebruikte aftakking...
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:17:
[...]

Hij zegt een van de laatste inbellers te zijn, dus ik vermoed dat hij geen telco migratie doet :)
Zijn er vast wel nog een paar te vinden ;)

[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 07-08-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Hoe lang duurt het normaal voor je abonnment om omgezet te worden. Ik heb ruim een maand geleden aangevraagd om mijn T4 om te laten zetten naar T6 (T12 is nog steeds niet beschikbaar). Maar ik heb na de eerste mail niets meer ontvangen. Dus nu heb ik het nogmaals aangevraagd. Hoe lang zou dit moeten duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn mening (das dus geen feit) zou dit toch wel binnen een week geregeld moeten kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Vraagje,

Heb je bij Tiscali een vast ip adres? ik had gehoord dat dat niet het geval is?

Ik zit te twijfelen tussen Tiscali en TweakDSL (20mbit inet+phone versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:05
Choller schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 16:04:
Vraagje,

Heb je bij Tiscali een vast ip adres? ik had gehoord dat dat niet het geval is?

Ik zit te twijfelen tussen Tiscali en TweakDSL (20mbit inet+phone versie)
Je ip is inprincipe 'vast'. Alleen kan het wisselen bij onderhoud ed.

Maar het is stabiel genoeg om een webserver te draaien.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:19
Bij Tisc heb je idd volgens mij GEEN vast ip-adres.
Je moet toch bij je ip instellingen op automatisch een ip-adres
laten toekennen invullen?

[ Voor 48% gewijzigd door scofield op 07-08-2006 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Je hebt een zogenaamd dynamisch vast IP adres. Dit komt er feitelijk op neer dat je elke dat je modem zich meldt een IP adres krijgt maar dat je over het algemeen steeds hetzelfde adres krijgt. Als het Mac-adres van je modem verandert of door (groot) onderhoud aan de Tiscali zijde kan dit IP adres veranderen. Ik heb Tiscali nu een paar jaar en volgens mij is alleen toen ik van modem veranderde mijn IP veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
scofield schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 16:50:
Je krijgt (en moet hem ook) via DHCP inderdaad automatisch. Maar Tiscali doet niet elke 24 uur bijvoorbeeld moetwillig je IP adres veranderen. Je houdt in princiepe gewoon dezelfde tenzij er bijvoorbeeld groot onderhoud is of je een ander modem aansluit.

Als je je modem uitzet als je op vakantie gaat heb je ook kans dat je een andere krijgt, maar zolang je online blijft en hem vasthoudt is de kans klein. Heb al een jaar dezelfde nu.

Je hebt alleen geen garanties dat je dat IP ook houdt.. maar dat heb je bij een andere ISP vaak ook niet. Altijd kunnen ze je een ander IP geven uit 'netwerk technische redenen'. Neem je dat niet aan kom je gewoon niet online immers ;)

Ook bij TweakDSL via Tiscali of BBned kan je een ander IP krijgen gewoon ondanks je er 1-tje voor je hebt laten 'vast zetten'. Als je op een andere gateway wordt gezet of in het DSL netwerk van een van de telco's iets aangepast wordt kan je een IP uit een heel ander blok krijgen en je oude niet meer beschikbaar zijn op een centrale bijvoobeeld. 't Zegt vaak niet zo heel veel een 'vast IP' op een consumenten verbinding.

Belangrijkste is of je ISP echt moetwillig je elke 24uur of elke week een andere geeft en dat is niet het geval.

Alleen bij zakelijke verbindingen met meerdere IP's kan je een IP blokje (subnet) krijgen op je DSL verbinding. Dan ben je redelijk zeker dat die hetzelfde blijft ook bij netwerk veranderingen. Dat blokje wijzen ze dan steeds weer naar jou verbinding toe zegmaar. Maar daar betaal je ook wel voor natuurlijk...

[ Voor 45% gewijzigd door bjck op 07-08-2006 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
scofield schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 16:50:
In de 1 jaar en 4 maanden dat ik Tiscali heb is mijn IP-adres twee keer gewijzigd. Een keer omdat moderm er langere tijd uitlag en ik niet thuis was om het euvel tijdig te hestellen, en een keer vanwege upgrade van de centrale naar ADSL2+.

Vziw krijg je als je je modem zich binnen 2 uur weer aanmeldt hetzelfde IP-adres terug. Duurt het langer dan kun je een nieuw adres krijgen. Jammer dat die termijn niet wat langers is, maar echt heel veel last heb je er niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Verder kun je bij dyndns gratis een "domein naam" (*.dyndns.org) aanvragen. Deze kun je in je (zyxel) modem zetten zodat deze een verandering in ip doorgeeft aan de name servers van dyndns. Basically heb je dan een domein, wat je kunt gebruiken, het ip kan dan verschillen maar daar merk je niks van.

Het is nog gratis ook :)

Ik heb nog niet gezien of het (goed) werkt.Ik heb een keer geprobeerd een nieuw ip te krijgen, ik heb mij modem een nacht uitgezet. De volgende dag had ik nog steeds het zelfde ip *zucht*

[ Voor 4% gewijzigd door jeanj op 07-08-2006 22:44 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Laatst online: 18:02

BrZ

Deddiekoel schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:02:
Je hebt een zogenaamd dynamisch vast IP adres. Dit komt er feitelijk op neer dat je elke dat je modem zich meldt een IP adres krijgt maar dat je over het algemeen steeds hetzelfde adres krijgt. Als het Mac-adres van je modem verandert of door (groot) onderhoud aan de Tiscali zijde kan dit IP adres veranderen. Ik heb Tiscali nu een paar jaar en volgens mij is alleen toen ik van modem veranderde mijn IP veranderd.
Zelfs met "groot onderhoud" zal het niet veranderen, enige uitzondering zijn migraties naar ADSL2+

Zolang er IP adressen in de pool waar jij je IP adres uit krijgt over zijn, zul je steeds hetzelfde adres krijgen. En aangezien er voor wordt gezorgd dat pools die vol beginnen te lopen meteen worden uitgebreid, komt het er in de praktijk op neer dat je IP zo goed als vast is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik vind het wel jammer (en vreemd eigenlijk) dat Tiscali niet met vaste hostnames werkt. Dat is toch niet zo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De zyxel die ze uitleveren werkt wel met dyndns :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Heb nu al 6 jaar een dynamisch dtdns.net domain, samen met een kleine updater applicatie op m'n servertje werkt dit al 6 jaar perfect. ( www.dtdns.net )
Kost voor de extra opties eenmalig 5 dollar of zo, en ze hebben extra diensten zoals mail-buffer, en dns diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 07:10:
De zyxel die ze uitleveren werkt wel met dyndns :)
Ja, maar vroegah leek het erop dat de ZyXEL geen refresh stuurde. Dat moet elke 30 dagen bij dyndns, anders vervalt je domeinnaam. Da's natuurlijk een beetje jammer als je modem langere uptimes heeft ;) Is dat inmiddels al gefixt eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn inmiddels wel meer dingen gefixed in die dingen. Bij een klant van mij werkt het al een tijd zonder reboot. :)

Ik zie net dat het alweer 89 dagen up is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vorige week m'n abo omgezet naar T6.
ze geven geen restitutie van vooruit betaalde bedragen. kan ik inkomen, dat zou een berg administratie opleveren waar niemand vrolijk van wordt.

maar nou hebben ze dus (een week na m'n aanvraag, en waarschijnlijk vlak voor de bevestiging) nog snel ff een dikke 50 euro afgeschreven voor de maand september :?
terwijl het omzetten zo'n 2-3 wk zou duren...

netjes is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:19:
vorige week m'n abo omgezet naar T6.
ze geven geen restitutie van vooruit betaalde bedragen. kan ik inkomen, dat zou een berg administratie opleveren waar niemand vrolijk van wordt.

maar nou hebben ze dus (een week na m'n aanvraag, en waarschijnlijk vlak voor de bevestiging) nog snel ff een dikke 50 euro afgeschreven voor de maand september :?

netjes is anders.
Bij Tiscali betaal je altijd een maand vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhr-zip schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:11:
[...]

Bij Tiscali betaal je altijd een maand vooruit.
ik betaal blijkbaar bijna 2 maanden vooruit :)
een maand vooruit zou betekenen dat ze begin augustus (evt eind juli) het geld van augustus zouden afschrijven.

maargoed, ik vind dit gewoon niet echt netjes. als ze binnen de beloofde tijd omschakelen betaal ik lekker anderhalve maand dubbel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:17:
[...]

ik betaal blijkbaar bijna 2 maanden vooruit :)
een maand vooruit zou betekenen dat ze begin augustus (evt eind juli) het geld van augustus zouden afschrijven.

maargoed, ik vind dit gewoon niet echt netjes. als ze binnen de beloofde tijd omschakelen betaal ik lekker anderhalve maand dubbel...
Je betaald een goede maand vooruit ;)

Ik zeg niet dat het netjes is, en ik weet niet of dit opgelost wordt. Maar bij andere isp's betaal je vaak downgrade kosten.

[ Voor 12% gewijzigd door mhr-zip op 08-08-2006 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met andere isp's heb ik niets van doen. er zijn er ook nog waar je gewoon netjes per maand kan opzeggen :P
2 maanden min een paar dagen vind ik geen "goede maand" :)

ik wacht maar ff de eerste factuur af. bellen voor 30cpm kan altijd nog.

en laat ze eens opschieten met m'n nieuwe modem. dat gare usb ding zit me inmiddels tot hier

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:47

Reinier

\o/

Hey, ik ben weer online! \o/

Ben ik de enige die de hele avond (in ieder geval vanaf 18:00 uur) offline geweest is? Internetlampje bleef rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Reinier: regio Utrecht?
* Canaria had dat ook

Ik had via een van de vele andere beschikbare wireless netwerken even op de Tiscali site gekeken:
08-08-2006
Problemen op het ADSL netwerk, regio Utrecht

Momenteel kunnen abonnees die wonen in de regio Utrecht problemen ondervinden met het tot stand brengen van een ADSL verbinding.

Tiscali is zich bewust van dit probleem en werkt aan een oplossing.
Wij verzoeken u vriendelijk om niets aan uw instellingen van uw computer te wijzigen.

Onze excuses voor het ongemak.
Tiscali Customer Services

[ Voor 82% gewijzigd door Canaria op 08-08-2006 23:25 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Canaria schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:23:
Reinier: regio Utrecht?
* Canaria had dat ook
Jep, Utrecht (binnenstad).
08-08-2006
Problemen op het ADSL netwerk, regio Utrecht

Momenteel kunnen abonnees die wonen in de regio Utrecht problemen ondervinden met het tot stand brengen van een ADSL verbinding.

Tiscali is zich bewust van dit probleem en werkt aan een oplossing.
Wij verzoeken u vriendelijk om niets aan uw instellingen van uw computer te wijzigen.

Onze excuses voor het ongemak.
Tiscali Customer Services
http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp?id=4655

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Juistem :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ging allemaal zeer voorspoedig met mijn ADSL aanvraag. Vorige week maandag aangevraagd, en vandaag allles rond. Da's anderhalve week! Top!.

Het hele spul aangesloten (met jullie hulp, nog bedankt) maar helaas geen signaal. Conform handleiding (en dit forum) modem rechtstreeks op ISRA punt aangesloten, Helaas, nog geen signaal. Het lampje PWR/SYS knippert en blijft dan branden, maar het DSL lampje doet helemaal niks...

Helpdesk gebeld modem gereset, hierna hebben op twee manieren de lijn gemeten, en daar blijkt iets mee mis te zijn. De medewerker die ik aan de lijn had wist ook niet precies hoe en wat, maar een collega van hem had dit geconstateerd uit een "hele brij gegevens" die op zijn scherm verscheen.

Dus helaas, geen ADSL en nu nog effe inbellen.

Heeft iemend ervaring met dit soort problematiek, en hoelang zoiets kan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:49:
Het ging allemaal zeer voorspoedig met mijn ADSL aanvraag. Vorige week maandag aangevraagd, en vandaag allles rond. Da's anderhalve week! Top!.

Het hele spul aangesloten (met jullie hulp, nog bedankt) maar helaas geen signaal. Conform handleiding (en dit forum) modem rechtstreeks op ISRA punt aangesloten, Helaas, nog geen signaal. Het lampje PWR/SYS knippert en blijft dan branden, maar het DSL lampje doet helemaal niks...

Helpdesk gebeld modem gereset, hierna hebben op twee manieren de lijn gemeten, en daar blijkt iets mee mis te zijn. De medewerker die ik aan de lijn had wist ook niet precies hoe en wat, maar een collega van hem had dit geconstateerd uit een "hele brij gegevens" die op zijn scherm verscheen.

Dus helaas, geen ADSL en nu nog effe inbellen.

Heeft iemend ervaring met dit soort problematiek, en hoelang zoiets kan duren?
Hoogst waarschijnlijk een 1 dag of 2 dagen als het niet complex ligt. Vermoedelijk heeft KPN aan Tiscali gemeld dat je lijn is ingeprikt in hun apparatuur, maar is dit niet of niet juist gedaan. Tiscali meet dat na en meldt KPN dat er iets mis is aan de koppeling van de lijn.

Als er verders niet aan de hand is (verwisselde/gedraaide lijnen op de centrale etc) werkt het dan wellicht nog net voor het weekend of net erna.

Verwijderd

Keurig hoor van Tiscali

Kreeg vanavond een brief dat de aanvraag voor terugstorten van aansluitkosten/modem in behandeling is genomen. En dat 3 dagen na het opsturen door mij.

Tot nu toe echt perfecte ervaringen met Tiscali. En dat voor 9,95 eur/mnd (4 mbit).

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 21:41:
[...]

Hoogst waarschijnlijk een 1 dag of 2 dagen als het niet complex ligt. Vermoedelijk heeft KPN aan Tiscali gemeld dat je lijn is ingeprikt in hun apparatuur, maar is dit niet of niet juist gedaan. Tiscali meet dat na en meldt KPN dat er iets mis is aan de koppeling van de lijn.

Als er verders niet aan de hand is (verwisselde/gedraaide lijnen op de centrale etc) werkt het dan wellicht nog net voor het weekend of net erna.
Thanx again!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 19:38

bloody

0.000 KB!!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:19:
Bij mij werd in juli de abogelden voor september al afgeschreven :|

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben er op fok achter dat de volgende links het niet doen voor tiscali users.

alleen zeker weet ik het niet.

en waarom al helemaal niet.

Dus ik zet ze hier neer voor de test.

http://www.videolan.org/vlc/

http://www.yourfilehost.com/

http://www.flurl.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Alle 3 de linkjes werken hier anders prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Vanmorgen zouden er werkzaamheden voor deventer tussen 7.00 en 8.00, maar nog steeds doet het interrnet en telefonie het niet (rood Internet lampje), ook niet na een reset :|
Heel vervelend, lekker hoor

[ Voor 3% gewijzigd door koelkast op 14-08-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Misschien ff met de helpdesk bellen in plaats van hier met kots smileys te strooien?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Bij navraag is gebleken dat het onderhoud overgegaan is in een storing. Advies: afwachten, waarschijnlijk vanavond opgelost.
Maarja, ondertussen een hele dag geen internet en geen telefoon (dat laatste vind ik bijzonder vervelend, op de eerste dag nadat je terugkomt van vakantie...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koelkast schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 17:18:
Bij navraag is gebleken dat het onderhoud overgegaan is in een storing. Advies: afwachten, waarschijnlijk vanavond opgelost.
Maarja, ondertussen een hele dag geen internet en geen telefoon (dat laatste vind ik bijzonder vervelend, op de eerste dag nadat je terugkomt van vakantie...)
Gelukkig kan je toch nog internetten.

Je bovenstaande berichtje is het bewijs dat jouw woorden weerlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Of hij internet via een andere verbinding (inbellen of buren) natuurlijk.

't Werkt weer in Deventer en Apeldoorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 00:30:
Keurig hoor van Tiscali

Kreeg vanavond een brief dat de aanvraag voor terugstorten van aansluitkosten/modem in behandeling is genomen. En dat 3 dagen na het opsturen door mij.

Tot nu toe echt perfecte ervaringen met Tiscali. En dat voor 9,95 eur/mnd (4 mbit).
Grizzlybeer, hoe kom je aan 9.95 p/mnd? Wil zelf ook de T4 gaan afsluiten, maar dan zonder telefonie en dat kost toch 19.95? Is het een typo, of weet jij iets dat ik niet weet? Hoop dat laatste :9~ Toch weer een tientje in de maand, en aangezien ik geen vaste lijn KPN heb kost het sowieso al tien euri meer in de maand :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je toch geen telefonie wilt (komende 2 jaar niet) kan je ook 12Move kiezen. Is gewoon een dochter van Tiscali en verders alles eigenlijk hetzelfde. Zelfde modem, zelfde netwerk, alles hetzelfde ;)

Je moet alleen daar wel even een KPN BelBuget lijn aanvragen eerst (kost eenmalig €47.50 dacht ik), maar dat tientje per maand betaal je immers toch. Dan heb je al 2 of 3Mbit voor nog minder dan 19 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 21:49:
Als je toch geen telefonie wilt (komende 2 jaar niet) kan je ook 12Move kiezen. Is gewoon een dochter van Tiscali en verders alles eigenlijk hetzelfde. Zelfde modem, zelfde netwerk, alles hetzelfde ;)

Je moet alleen daar wel even een KPN BelBuget lijn aanvragen eerst (kost eenmalig €47.50 dacht ik), maar dat tientje per maand betaal je immers toch. Dan heb je al 2 of 3Mbit voor nog minder dan 19 euro ;)
Dat is inderdaad een betere deal, ik zit gewoon nog steeds in mijn maag met die tien euro in de maand naar KPN terwijl ik de lijn verder niet voor bellen gebruik... Maar ja, het alternatief is Casema, en daar hoor ik wel heel veel wisselende reacties over :? Beetje een wir war om wijs uit te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
ik vroeg me af of deze site door jullie te zien valt. Bij mij lukt het namelijk niet met IE 7, Firefox & Opera!

http://www.annoalmere.nl/

ik kom niet verder dan allemaal grijze vierkantjes..

vraag me af waar het aan ligt..

ik heb de nieuwste java en macromedia..

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan hem wel zien (opera & ie6).

Wat betrefdt die 9,95; dat was een aanbieding van een paar maanden geleden die nu waarschijnlijk niet meer geldt. Deze heeft wel hele lange tijd gegolden dus het leek niet heel bijzonder ofzo.

Ik suggereer overigens niet dat mensen T4 nu voor 9,95 kunnen krijgen, alleen dat ik erg tevreden ben over Tiscali, zeker voor dat bedrag (dat ik nu eenmaal betaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

vanpeltje schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 00:03:
ik vroeg me af of deze site door jullie te zien valt. Bij mij lukt het namelijk niet met IE 7, Firefox & Opera!

Ik gebruik FF 2.0 Beta 1 en heb hetzelfde probleem (alleen grijze blokjes). Zo te zien zou het een flash filmpje moeten zijn.
IE6 werkt wel.
(Dit is overigens niet via mijn Tiscali lijn)

[ Voor 5% gewijzigd door Deddiekoel op 15-08-2006 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 21:49:

12move:
3mbit eerste jaar 10 euro, daarna 15...

babyxl:
Overigens zijn er weer routerings problemen, dus veel servers zijn niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

vanpeltje schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 00:03:

offtopic
IE7 hier niet. Met IE6 wel. Heb wel meer sites die niet overweg kunnen met IE7. De website van TPGPOST zorgt er icm IE7 zelfs voor dat IE7 crasht. Bij GOT kan ik bijvoorbeeld niet naar Myreact. Zie dan helemaal niks staan.

Zo zijn er wel meer sites die hier problemen mee hebben.

/offtopic

Ook ik heb de brief al binnen van Tiscali waarin ze het refund verzoek in behandeling nemen. Tot nog toe erg tevreden.

Wat minder over XS4ALL die nog steeds weigeren mijn oude abo wat ik bij hen had stop te zetten. Heb hen eind juni om telco telco migratie verzocht. Tiscali heeft inmiddels al maand signaal overgenomen maar nog steeds wil XS4ALL mijn abo niet ontbinden omdat ze naar hun mening nog geen melding van KPN hebben gehad dat Tiscali alles heeft overgenomen... dussss :(

Heb abo geld voor augustus al laten storneren maar kreeg vandaag acceptgiro van ze...

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:17:
[...]

12move:
3mbit eerste jaar 10 euro, daarna 15...
2Mbit is 5 euro goedkoper zelf 8)
babyxl:
Overigens zijn er weer routerings problemen, dus veel servers zijn niet bereikbaar.
BaByXL is het DSL netwerk dat nu aan Tiscali behoort inderdaad. De routerings problemen waren van korte duur en zijn weer opgelost als het goed is.
robbydw schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:57:
[...]

Ook ik heb de brief al binnen van Tiscali waarin ze het refund verzoek in behandeling nemen. Tot nog toe erg tevreden.

Wat minder over XS4ALL die nog steeds weigeren mijn oude abo wat ik bij hen had stop te zetten. Heb hen eind juni om telco telco migratie verzocht. Tiscali heeft inmiddels al maand signaal overgenomen maar nog steeds wil XS4ALL mijn abo niet ontbinden omdat ze naar hun mening nog geen melding van KPN hebben gehad dat Tiscali alles heeft overgenomen... dussss :(

Heb abo geld voor augustus al laten storneren maar kreeg vandaag acceptgiro van ze...
Daar heb jij als klant helemaal niets mee te maken wat zij voor problemen aan de achterkant hebben en tussen hun en KPN. Jij zegt het contract tussen jou en XS4all op en kan na de opzegtermijn stoppen met betalen.

Wat een onzin dat ze wachten op een berichtje van KPN, dan hebben ze blijkbaar geen methode om handmatig een status te veranderen in een systeem ofzo.

[ Voor 106% gewijzigd door bjck op 15-08-2006 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

bjck schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:22:
[...]

2Mbit is 5 euro goedkoper zelf 8)

[...]

BaByXL is het DSL netwerk dat nu aan Tiscali behoort inderdaad. De routerings problemen waren van korte duur en zijn weer opgelost als het goed is.

[...]

Daar heb jij als klant helemaal niets mee te maken wat zij voor problemen aan de achterkant hebben en tussen hun en KPN. Jij zegt het contract tussen jou en XS4all op en kan na de opzegtermijn stoppen met betalen.

Wat een onzin dat ze wachten op een berichtje van KPN, dan hebben ze blijkbaar geen methode om handmatig een status te veranderen in een systeem ofzo.
Helemaal mee eens en zo heb ik het vanochtend dan ook verwoord in een, naar mijn idee, schitterende klachtenbrief :P

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz, gister geklaagd dat m'n verbinding steeds wegvalt (en nee, het ligt NIET aan mijn bekabeling), vandaag staan ze hier vlak voor m'n deur de straat open te breken.

toeval zeker? :+

//verbinding alweer uitgevallen. was ook te mooi om waar te wezen :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz, net mailtje gehad: m'n probleem met 2 maanden dubbel betalen lijkt opgelost. ze zeggen (uhuh) dat ze alles gaan verrekenen. proost :P

toch wel netjes het lijkt erop dat ik nu zelfs geen dag dubbel ga betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik kan een aantal sites niet bereiken, bv www.grc.com, www.bright.nl. Tracert geen resultaat en ze zijn niet te pingen. Ik heb wel een DNS resolve. Andere sites zoals GOT wel. Zijn er meer mensen die deze problemen hebben, ik zit in Oegstgeest.

er staat (nog) geen melding bij tiscali, dus maar even hun contact formulier ingevuld: ticketnummer 490285.

[ Voor 25% gewijzigd door jeanj op 16-08-2006 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik kan dezelfde sites ook niet bereiken. Vanaf m'n werk wel (even remote getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz, heb dus al een tijdje last van wegvallende verbinding. het ligt NIET aan mijn splitter/modem/kabels (alles al vervangen, en de vorige 20 keer dat ik ergens adsl heb aangesloten ging het prima).

nou gaan ze vannacht m'n lijn doormeten. zal je zien dattie het dan probleemloos doet ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Morgen ochtend vroeg (0730uur) nood onderhoud wat het naar het verleden moet schoppen dat sommige netwerken niet bereikbaar zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 22:19:
hmmz, heb dus al een tijdje last van wegvallende verbinding. het ligt NIET aan mijn splitter/modem/kabels (alles al vervangen, en de vorige 20 keer dat ik ergens adsl heb aangesloten ging het prima).
Elk adres heeft een andere aansluiting/kabel in de grond. Elk adres hebben de buren wel of geen ISDN of bedrijven vlakbij data verbindingen in dezelfde grondkabel bundels. Andere lengtes, andere apparatuur combinatie (modem thuis + centrale), andere DSL netwerk aanbieders. Andere snelheden per geval weer etc.

Er zijn nogal wat variablelen die het vergelijken van je 20 aansluitingen wat 'lastig' maken 8)

Daarom kan het op 8 adressen prima werken op een 2Mbit verbinding, dicht bij de centrale met 10 meter plat telefoonsnoer van de gamma. En op een ander adres gaat het niet omdat daar een 4Mbit verbinding ligt of de afstand van de centrale groter is etc.

Als je gewoon zorgt dat je splitter direct op de hoofd aansluiting zit (geen aftakkingen ook, zelfs niet ongebruikt er voor aangesloten) en je modem kort netjes daar bij zonder meters kabel naar een andere plek in huis zit je goed gewoon.

Ik zie dat eigenlijk als de enige zinnige argumentatie dat het niet bij jezelf ligt omdat je het op de enige juiste en optimale manier hebt aangesloten, niet omdat het 20x goed ging op dezelfde manier ;)

[ Voor 89% gewijzigd door bjck op 16-08-2006 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:15
Ik kan niet op Hamachi komen, althans, ik zie niemand online. Ook kan er ineens niemand meer op mijn CS:S servertje komen terwijl ik niets aan mijn instellingen heb veranderd. Heeft dit toevallig ook met een van de babyxl storingen te maken? www.grc.com en www.bright.nl zijn ook niet bereikbaar hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Sperenvanger schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 23:37:
Ik kan niet op Hamachi komen, althans, ik zie niemand online. Ook kan er ineens niemand meer op mijn CS:S servertje komen terwijl ik niets aan mijn instellingen heb veranderd. Heeft dit toevallig ook met een van de babyxl storingen te maken? www.grc.com en www.bright.nl zijn ook niet bereikbaar hier.
Eén bericht hoger, helemaal bovenaan staat het. Morgen ochtend onderhoud hiervoor.

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 18:18

Hironshy

Orooo!!!

bjck schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 23:38:
[...]

Eén bericht hoger, helemaal bovenaan staat het. Morgen ochtend onderhoud hiervoor.
Gebeurt het regelmatig dat bepaalde sites niet te bereiken zijn? Want ik zie vaak zulke berichten(Tiscali forum). Heb pas een week Tiscali abo en het is meteem raak. Hoop dat de onderhoud het probleem permanent oplost.

Verder ben ik wel tevreden. Verbinding is stabiel, helpdesk is snel aanspreekbaar en behulpzaam. Tiscali is volgens mij ook een van de weinige providers die overhead compenseert.

offtopic
Administratief is Planet(vorige provider) echt een chaos vergeleken met Tiscali. Planet sloot mijn internet abo een maand eerder af dan zoals in de contract staat. Ok fijn, de helpdesk dus gebeld met het verzoek weer aangesloten te worden. Zegt ze:"Met de aansluiting zit u weer aan een jaarcontract vast". Woedend word je ervan :( Resultaat: een week geen GOT :'( . Vervolgens gaf Planet aan KPN de opdracht om de lijn te slopen. |:( Terwijl ik duidelijk erbij heb gezegd dat het om een telco migratie ging. Gelukkig was ik daar op tijd achter gekomen om te annuleren. Alles wat mis kan gaan met de migratie is fout gegaan. Alleen Tiscali abo is perfect verlopen. Op tijd modem binnen, binnen 2 weken alles geregeld en op de afgesproken datum aangesloten.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ook hier nu Tiscali T6 met telefonie. Het werkt allemaal prima, maar af en toe bokt de verbinding een korte tijd: 15 minuten maximaal steeds wel/geen verbinding, vaak gepaard met het verliezen van linesync en soms traint de modem tijdens het up/down down gaan lager in dan 6 mbit. Hiervoor hadden we XS4ALL en daar dit soort problemen nooit gehad. Misschien dat het aan de lijn ligt, maar ik heb weinig verstand van de waardes die mijn Zyxel-modem produceert, kan iemand daar misschien wat meer over vertellen? :)
noise margin upstream: 12 db
output power downstream: 18 db
attenuation upstream: 14 db
tone 0- 31: 00 00 00 45 68 99 ab bb cc cc cb bb aa 99 87 65
tone 32- 511 allemaal 00

noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 37 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 77 78 89 88 88 98 88 77 77 77 79 99 99 99 99 99
tone 64- 95: 09 99 99 99 88 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 96-127: 99 99 99 99 99 99 99 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 128-159: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 98 88 88 88 77 88
tone 160-191: 88 88 88 88 88 87 74 67 77 77 77 77 78 77 88 77
tone 192-223: 87 77 77 77 77 78 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 224-255: 77 77 77 77 76 47 77 77 88 88 88 88 88 87 88 87
tone 256-511 allemaal 00

• Hironshy

Hironshy

Orooo!!!

Rafe schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 02:58:
Ook hier nu Tiscali T6 met telefonie. Het werkt allemaal prima, maar af en toe bokt de verbinding een korte tijd: 15 minuten maximaal steeds wel/geen verbinding, vaak gepaard met het verliezen van linesync en soms traint de modem tijdens het up/down down gaan lager in dan 6 mbit. Hiervoor hadden we XS4ALL en daar dit soort problemen nooit gehad. Misschien dat het aan de lijn ligt, maar ik heb weinig verstand van de waardes die mijn Zyxel-modem produceert, kan iemand daar misschien wat meer over vertellen? :)

[...]
Noise margin is de signaal ruis verhouding. De grens waarbij je verbinding nog enigzins stabiel werkt is 6db. Lager dan 6 db krijg je aanzienlijk meer errors. Dus dat zit wel goed met jouw SNR.

De afstand tot de centrale kan je uit de attenuation downstream afleiden. Aantal db gedeeld door 12 geeft het aantal km. (Met een zeker niet te verwaarlozen marge) Zo te zien zit je ongeveer 3km van de centrale. 6mbit zou geen probbleem moeten zijn. Maar ja misschien is je lijn van slechte kwaliteit.

Sluit je modem eens direct op de ISRA punt. Wat is trouwens de afstand tussen je modem en ISRA? Download eens de nieuwste firmware.

[ Voor 11% gewijzigd door Hironshy op 17-08-2006 04:43 ]

• bjck
Hironshy schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 02:28:
[...]

Gebeurt het regelmatig dat bepaalde sites niet te bereiken zijn? Want ik zie vaak zulke berichten(Tiscali forum). Heb pas een week Tiscali abo en het is meteem raak. Hoop dat de onderhoud het probleem permanent oplost.

Verder ben ik wel tevreden. Verbinding is stabiel, helpdesk is snel aanspreekbaar en behulpzaam. Tiscali is volgens mij ook een van de weinige providers die overhead compenseert.
Is even een probleem wat vlak voor het weekend begon en opgelost leek deze week, maar toch weer even om de hoek komt kijken.

Het is niet de normale gang van zake dat sommige netwerken niet bereikbaar zijn, al kan dat altijd gebeuren op internet voor periodes.

Werkt weer ;)
Rafe schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 02:58:

[...]
Je modem aangesloten zo dicht mogelijk bij je hoofdaansluiting? Geen meters lange verlenging van de telefoonlijn met plat (gamma) snoer gemaakt?

[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 17-08-2006 07:55 ]

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 22:33:
[...]
<verhaal waar ik het mee eens ben>

Ik zie dat eigenlijk als de enige zinnige argumentatie dat het niet bij jezelf ligt omdat je het op de enige juiste en optimale manier hebt aangesloten, niet omdat het 20x goed ging op dezelfde manier ;)
:)
ik wilde alleen maar even aangeven dat ik niet dezoveelse figuur ben die wel zégt dattie het goed aangesloten heeft, maar in werkelijkheid toch wat fout heeft gedaan :P
en nee, da's geen garantie. wel een indicatie

maargoed, volgens mijn modem was er in ieder geval vannacht om 2 uur een disconnect, dus ik wacht de reactie van tiscali maar eens af :P

//mijn verbinding heeft overigens 2 jaar goed gewerkt, dus waarschijnlijk is er gewoon een dingetje in de wijkcentrale aan vervanging toe, of is de kabel sinds een tijdje ergens beschadigd ofzo. maar dat soort conclusies zijn niet aan mij :P

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Hironshy schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 02:28:
[...]

...
Ik heb het wel vaker meegemaakt, ik denk en keer of 3 in 1,5 jaar

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
Ik heb vandaag al heel de dag constant problemen met DNS (en ook soms helemaal geen connectie naar bepaalde sites). Hebben meer mensen hier last van of moet ik het bij m'n eigen netwerk zoeken?

[ Voor 21% gewijzigd door ShadowLord op 17-08-2006 15:07 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

neuh, dat speelt al tijden, kijk maar eens op het tiscali forum

ik heb er trouwens geen last van. mijn verbinding valt gewoon lekker ouderwets helemaal weg :P

//iemand trouwens een idee hoe het komt dat de helpdesk voor een simpel (en vaak onvolledig) antwoordmailtje altijd een volle dag nodig heeft?
het zou toch niet zo zijn dat ze liever hebben dat je gaat bellen voor 30 cpm?

• robbydw

robbydw

live your life

ShadowLord schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:05:
Ik heb vandaag al heel de dag constant problemen met DNS (en ook soms helemaal geen connectie naar bepaalde sites). Hebben meer mensen hier last van of moet ik het bij m'n eigen netwerk zoeken?
Hmm zie dat meerder mensen hier last van hebben. Ik tot op heden totaal nergens last van. Verbinding vind is hier echt top. Hopelijk blijft dit ook zo.

Even wat anders:
Kan ik ergen in het modem achterhalen hoeveel data er is verstouwd door het modem (up & down)

Bij de system status -> show statistics is dit te zien:

Node-Link Status TxPkts RxPkts Errors Tx B/s Rx B/s Up Time
1-ENET Up 16030475 25820102 0 444 13981 296:54:56

LAN Port Statistics:
Interface: Status TxPkts RxPkts Collisions
Ethernet 100M/Full Duplex 22439053 1667373 0
Wireless 54M 5242400 1622724 0

Ik zie dus alleen up en down packets maar hoe vertaal ik deze naar MB's?
Op de website van Tiscali is volgens mij ook geen data teller aanwezig als bij XS4ALL. (in ieder geval nog niet gevonden)

Edit:
Correctie, wel gevonden op Tiscali site (http://www.tiscali.nl/helpdesk/dataverkeer/default.asp) maar kan met mijn account niet inloggen. Misschien alleen voor mensen met datalimiet????

[ Voor 8% gewijzigd door robbydw op 17-08-2006 15:37 ]

Geen commentaar

Verwijderd

http://www.tiscali.nl/helpdesk/dataverkeer/default.asp :)

alleen sinds ik over ben op een abo zonder datalimiet werktie niet meer :D

• robbydw

robbydw

live your life

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:37:
http://www.tiscali.nl/helpdesk/dataverkeer/default.asp :)

alleen sinds ik over ben op een abo zonder datalimiet werktie niet meer :D
Inderdaad... heb ik zojuist inderdaad ook geconstateerd.

Geen commentaar

Verwijderd

oh ik kan wel inloggen (mijn mail, ww, klantcode enzo zijn hetzelfde gebleven), maar sinds de upgrade-dag houdtie geen gegevens meer bij.

• Hironshy

Hironshy

Orooo!!!

robbydw schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:34:
[...]

Correctie, wel gevonden op Tiscali site (http://www.tiscali.nl/helpdesk/dataverkeer/default.asp) maar kan met mijn account niet inloggen. Misschien alleen voor mensen met datalimiet????
Heb een T12 abo zonder datalimiet en kan gewoon inloggen. En dat DNS probleem is bij mij ook verholpen sinds vanochtend.

• robbydw

robbydw

live your life

Hironshy schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:46:
[...]

Heb een T12 abo zonder datalimiet en kan gewoon inloggen. En dat DNS probleem is bij mij ook verholpen sinds vanochtend.
Vreemd... heb het even geprobeerd met account gegevens van mijn ouders (ook zonder data limiet) en daar krijg ik ook gewoon de info te zien. Met mijn account echter niet :?

Met mijn account gegevens krijg ik de foutmelding:

Onjuiste gebruikersnaam en/of wachtwoord. Let bij het invullen van deze velden op hoofdletters en kleine letters. Staat uw CAPS-lock uit?

NO WAY

[ Voor 19% gewijzigd door robbydw op 17-08-2006 15:50 ]

Geen commentaar

• bjck
ShadowLord schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:05:
Er is niets (of was niets) mis met DNS of DNS servers. De niet bereikbare pagina's/servers werden wel netjes gevonden door de DNS, maar er was geen route heen of terug tussen de netwerken van Tiscali en de hoster van die (web)server(s).

Verwijderd

hmmz, ik heb nou m'n modem direct op de isra aangesloten, zonder splitter dus, en het lijkt aanmerkelijk beter te gaan. maar een paar storingen vandaag.

kan me toch niet voorstellen dat het aan een splitter zou liggen. ik heb er al meerdere geprobeerd, en ook de hoeveelheid platte telefoonkabel (20 of 2x20 cm) kan het probleem niet zijn.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
Inmiddels al weer gefixed. M'n eigen router begon wat te bokken (de helft van de pings gooide ie weg met een foutmelding dat 'sendto' niet mocht). Beetje vaag wel, want verder nog nooit problemen met dat ding gehad...

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Arfman

Arfman

Drome!

OK, ik heb m'n schoonouders overgehaald om ook naar Tiscali te gaan ;)

Situatie:

-KPN BelBasis met Tele2 meuk eroverheen
-XS4ALL internet 3 MB

Overstapplan (correct me if I'm wrong please):

XS4ALL opzeggen, melden dat adsl overgenomen gaat worden door andere aanbieder, datum einde contract noteren.

Tiscali aanvragen, aangeven dat je al een aanbieder hebt, datum opgeven die XS4ALL heeft gegeven minus een paar dagen.

Tele2 opzeggen per datum die je van XS4ALL hebt gekregen.

Tiscali pakket komt een paar dagen later binnen, aansluiten op datum die je van Tiscali hebt gekregen en kijken of het werkt -> zo ja, meteen telefonie aanvragen.

Telefonie activeren.

Klopt dat zo ongeveer? En was er niet een actie dat als je een abonnee aanmeldde, dat je dan korting kreeg op je volgende maandtermijn ofzoiets? :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• mhr-zip
Arfman schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:43:

Situatie:

-XS4ALL internet 3 MB

XS4ALL opzeggen, melden dat adsl overgenomen gaat worden door andere aanbieder, datum einde contract noteren.

Tiscali aanvragen, aangeven dat je al een aanbieder hebt, datum opgeven die XS4ALL heeft gegeven minus een paar dagen.

Tiscali pakket komt een paar dagen later binnen, aansluiten op datum die je van Tiscali hebt gekregen en kijken of het werkt -> zo ja, meteen telefonie aanvragen.

Telefonie activeren.

Klopt dat zo ongeveer? En was er niet een actie dat als je een abonnee aanmeldde, dat je dan korting kreeg op je volgende maandtermijn ofzoiets? :P
Tiscali aanvragen dan xs4all opzeggen.

Dan telefonie regelen. En tele2 hoef je niet op te zeggen.

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Ongveer wel. Maar je moet ALLEEN aan Tiscali vertellen wat ze moeten doen (bestaande ADSL overnemen en KPN opzeggen).
Dat scheelt een hoop werk en alleen dan ben je er van verzekerd dat het gaat werken!!! Met Tele2 (CPS) heb je al helemaal niks te maken want dat valt vanzelf weg als Tiscali de KPN voice opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

Situatie:

-XS4ALL internet 3 MB

Telefonie activeren.

XS4all heeft 1 maand opzegermijn, dat hoef je niet meer uit te zoeken (mits ze langer dan een jaar abonnee zijn en niet gedowngrade hebben).

1. Overstap aanvragen bij Tiscali met een wens datum van 1 maand (opzegtermijn) + 2 weken.
2. Wachten tot overstap bevestigd is met datum (brief krijg je dacht ik met datum en je modem pakket is ook een teken).
3. Je hebt nu nog een maand speling om XS4all op te zeggen met als opzegdatum een paar dagen na de datum van Tiscali migratie.

Als je het andersom doet heb je kans dat XS4all de opheffing verwerkt en de sloop opdracht voor je DSL verbinding bij KPN aanmeldt. Als die is aangemeld en ingepland voordat Tiscali de overstap kan aanmelden gaat de overstap niet door.

Als je bij stap 3 XS4all opzegt zal die bij het aanmelden van de sloop opdracht een afwijzing krijgen omdat er al een actie ingepland staat op je lijn (de overstap) ;)

Tele2 kan je netjes opzeggen natuurlijk voor diezelfde datum, maar je kan ook wachten (beter nog zelfs) tot je telefonie van Tiscali is opgeleverd!

Tiscali laat je overstap aanvraag een 7 dagen liggen omdat je wettelijk nog kan annuleren. En als het in gang is gezet kan annuleren niet meer natuurlijk, dus laten ze hem liggen/wachten. Vandaar die 2 weken.

Als je DSL is omgezet/opgeleverd kan je Telefonie aanvragen bij Tiscali, dat duurt dan 10 a 14 dagen nog. Vandaar pas Tele2 opzeggen daarna voor de zekerheid.

Als je helemaal naar Tiscali wilt stappen met Telefonie moet je ook bij KPN niet opzeggen, dat gaat vanzelf als je nummer wordt geporteerd naar Tiscali toe.

Ook voor DSL krijgt KPN-DSL een bericht van Tiscali dat de lijn over gaat. KPN-DSL kan dat aan XS4all melden die het als opzegging verwerken automatisch netjes, maar daar kan je iet op vertrouwen. Vandaar de opzegging nog even netjes zelf doen als je migratie vast staat bij Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Situatie:

-XS4ALL internet 3 MB

Telefonie activeren.

Aanvraag doen via www.overstappendoejezo.nl (is website Tiscali) Hier geef je aan dat je nog inet provider hebt. Je kunt dan een voorbeeldbrief / fax downloaden. Hier even XS4all gegevens inzetten.

In deze brief staat ook aangegeven dat het een telco telco migratie betreft. Dit zou het beste moeten werken.

Waar het niet dat ik heel veel gezeik heb gehad en nog heb met het stopzetten van daadwerkelijke xs4all abo. Signaal is sinds half juli overgegaan naar Tiscali maar Abonnement is GISTEREN!!!! pas gestopt. Is niet om je af te schrikken en ik zou overstap zeker maken!

Ben nog in een discussie verwikkeld met XS4ALL over tot wanneer ik abo geld moet betalen. Ik heb 21 juni opgezegd dus gezien de maand opzegtermijn tot 1 augustus. De factuur die ik dus voor augustus heb ontvangen weiger ik dus te betalen.

Maar nogmaals: je kan je overstap het beste regelen via overstappendoejezo.nl Werkt in hele eenvoudige / overzichtelijke stappen je aanvraag af!

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

bjck schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:16:
[...]XS4all heeft 1 maand opzegermijn, dat hoef je niet meer uit te zoeken (mits ze langer dan een jaar abonnee zijn en niet gedowngrade hebben).
Klopt, 1 maand en ze zijn al langer dan een jaar lid, gaat goed dus :)
1. Overstap aanvragen bij Tiscali met een wens datum van 1 maand (opzegtermijn) + 2 weken.
2. Wachten tot overstap bevestigd is met datum (brief krijg je dacht ik met datum en je modem pakket is ook een teken).
3. Je hebt nu nog een maand speling om XS4all op te zeggen met als opzegdatum een paar dagen na de datum van Tiscali migratie.
Check, ik heb Tiscali aangevraagd voor hun nu.
Tele2 kan je netjes opzeggen natuurlijk voor diezelfde datum, maar je kan ook wachten (beter nog zelfs) tot je telefonie van Tiscali is opgeleverd!
Ah ja, da's waar idd. Was even in de war met BelBudget van KPN, dat kun je pas aanbieden zodra alle aanbieders van die lijn af zijn.

Iig bedankt weer voor de hulp iedereen! :)

EDIT: Hmm ... ik moest een code invoeren om de boel aan te vragen, gedaan, toen ging de PC heel lang wachten op ecare.tiscali.nl, toen kreeg ik een error (weet niet meer welke), en als ik nu Back doe en opnieuw die code invoer krijg ik:
Sessie is verlopen of bestelling is afgerond
Uw verzoek kan niet worden afgehandeld. Dit komt of omdat uw sessie is verlopen of uw bestelling al reeds is geplaatst.
Kan ik nu ergens verifieren of alles goed is gegaan? Er zou ook nog een stap "Extra's" en "Opzegbrief" zijn, maar daar kan ik nu niet meer bij ...

[ Voor 20% gewijzigd door Arfman op 18-08-2006 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:49
Ik wil van mijn Planet standard(3Mbps) over stappen naar tiscali T6.

Bij planet is mijn verbinding nog nooit uit de lucht geweest, hoe zit dit bij tiscali? En weet iemand toevallig de opzegtermijn van planet?

Dus:
Eerst tiscali aanvragen
(Wachten tot bevestiging)
Dan volgens de opzegbrief van tiscali, planet opzeggen
En dan internetten? :)

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je volgorde klopt, maar Planet heeft een opzegtermijn van 1 of 2 maanden. Maar je contract loopt steeds 12 maanden, dus je moet even kijken wanneer je gestart bent of even bellen naar ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

@bjck, enig idee of ik kan checken of de aanvraag voor m'n schoonouders (zie 3 posts hierboven) goed is gegaan ivm. die sessieerror?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
bjck schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:14:
Je volgorde klopt, maar Planet heeft een opzegtermijn van 1 of 2 maanden. Maar je contract loopt steeds 12 maanden, dus je moet even kijken wanneer je gestart bent of even bellen naar ze.
Planet moet je echt dik van te voren opzeggen ja.

En je mag nog een volledig maand tarief betalen ook, voor de laatste maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand enig idee of dit kan bij een T6 verbinding:
Ingesteld snelheidsprofiel (down/up) = 12288/1024M9
stond in een mailtje dat de helpdesk me stuurde. snap eigenlijk niet hoe dat kan, heb ik ze ook gevraagd. maargoed, ik krijg natuurlijk maandag pas antwoord en ik ben van nature retenieuwsgierig.

overigens: begin van de week hadden ze het nog over een ingesteld snelheidsprofiel van 6016/736 (zoals het hoort :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien perongeluk van de verkeerde klant gekopieerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Hironshy schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 04:28:
[...]

Sluit je modem eens direct op de ISRA punt. Wat is trouwens de afstand tussen je modem en ISRA? Download eens de nieuwste firmware.
Ik heb versie MS7b3 en ik vind het een beetje knudde aan die nieuwe versie dat ze WPA2 eruit hebben gehaald, maar ik zou het later nog wel kunnen proberen. Voorlopig is de lijn alweer een tijdje stabiel.
bjck schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 07:48:Je modem aangesloten zo dicht mogelijk bij je hoofdaansluiting? Geen meters lange verlenging van de telefoonlijn met plat (gamma) snoer gemaakt?
Zo dicht mogelijk voorzover het praktisch is. We hadden vroeger een telefooncentrale op de eerste verdieping in de studeerkamer dus alle telefoonkabels uit het hele huis kwamen daar al uit. Vanuit het ISRA-punt (welke overigens nergens in de aansluithandleidingen te vinden is :P het is gewoon een dikke zwarte kabel die in een kroonsteentje uitkomt) loopt een ronde kabel van een meter of 8 naar de studeerkamer en komt uit in een wandcontactdoos waar het hele zooitje op is aangesloten. Niet ideaal nee, maar met XS4ALL heeft het altijd zonder problemen gewerkt dus ik vond het apart dat het nu af en toe voor problemen zorgte.
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.