[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 4

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 15.944 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Afbeeldingslocatie: http://www.tiscali.nl/gfx/4/areas/chome.gif
Doel van dit topic:

Dit topic is bedoeld om ervaringen over Tiscali producten uit te wisselen. Deel 3 is het vervolg op het overvolle deel 2 gestart door TweakBoy. (Waarvoor dank! De layout is dan ook hergebruikt omdat deze prima inorde is.)

Op www.tiscali.nl blijkt dat er nieuwe producten zijn sinds kort. Nieuwe snelheden en andere prijsstellingen die gelijk zijn megenomen in deel 3. Een onderwerp van discussie zal dit wellicht zijn.

Ander nieuwigheidje is dat naast linesharing nu ook mogelijk is te bestellen zonder! Ook overstappen met een huidige DSL verbindig zonder linesharing is nu mogelijk. Verschillende termen worden hiervoor gebruikt op GoT en bij verschillende ISP's. Meest voorkomende zijn 'dedicated', 'kaal-koper' of 'dsl-only'. Zie de FAQ voor uitleg.

De Producten

Afbeeldingslocatie: http://www.tiscali.nl/gfx/4/areas/producten.gif

ADSL
Tiscali ADSL T4Tiscali ADSL T6Tiscali ADSL T12Tiscali ADSL T20
Snelheid (down/up)4096/6406144/73612288/102420480/1024*
Telefonie€4.95€4.95inbegrepeninbegrepen
Datalimietgeengeengeengeen
Maandprijs**€ 19,95€ 24,95€ 34,95€ 44,95
Prijs eerste 6 maanden€ 9,95€ 14,95€ 24,95€ 34,95
Aansluitkosten****€ 0€ 0€ 0€ 0

* Maximale snelheid sterk afhankelijk van de afstand tot de telefooncentrale (lijn lengte). Hierdoor ook niet overal beschikbaar.
** Prijzen genoemd zijn bij linesharing. Zie de FAQ voor uitleg. (Je betaalt €9.95 extra als je geen KPN-telefonie abonnement hebt op dezelfde lijn waar ook ADSL over geleverd wordt).
**** Aansluitkosten worden net als modem eerst volledig gefactureerd. Deze ontvang je retour (aansluitkosten + korting op gekozen modem) na insturen van de factuur. Uitleg staat in de FAQ.

Telefonie
Telefonie BasisTelefonie Totaal
Gratis bellen*jaja
Telefoonnummer(s)12
Nummer portering mogelijk?-1
Kosten per maand***€ 4,95€ 4,95
Eenmalige voor nummer porteringN/A€ 5,95

* Alleen gratis bellen naar vaste nummers in Nederland en 0800-nummers. Kosten voor mobiele nummers en servicenummers worden wel in rekening gebracht tegen een lager tarief dan wat KPN hanteert. (tot 5% goedkoper)
*** Bij T12 en T20 is Telefonie gratis. Wel komt er €9.95 aan extra toeslag bij als er geen KPN-telefonie (linesharing) op de koperlijn (meer) zit.

Tip voor mensen die nog lang wachten op hun telefonie-codes:
Mijn tip in deze post helpt je eruit.
Hardware

De Modem: ZyXEL Prestige 2602H(W)

Zonder een modem heb je helemaal niets aan je internetverbinding, daarom hier een vermelding van de modem die door Tiscali geleverd wordt bij de abbonnementen.

Tevens rekent Tiscali eenmalig €9.95 verzend kosten.

Modems
ZyXEL 660RZyXEL 2602HZyXEL 2602HWZyXEL 2602HW+
PSTN/IDSN-61/-63-61/-63-61/-63-61/-63
ADSL2+ (T12 & T20) geschiktjajajaja
Router/Switchja/neeja/jaja/jaja/ja
Ethernet poorten+wan1+14+14+14+1
WiFi--jaja
VoIP-jajaja
VoIP poorten-222
Nummer weergave DTFM-ja/jaja/jaja/ja
USB WiFi Adapter---ja
Prijs normaal€ 69,00€ 99,00€ 139,00€ 169,00
Prijs T4/T6N/A€ 00,00€ 40,00€ 70,00
Prijs T12/T20N/A€ 00,00€ 00,00€ 30,00

FAQ

Voor handleidingen en veel gestelde vragen ga je naar de helpdesk site van Tiscali.

Q: Waar kunnen wij de nieuwste firmware van het net plukken voor onze modem van Tiscali?
A: Zie hier: Installeren nieuwe Firmware Zyxel 2602H en HW (Analoog & ISDN) op deze site staat uitgelegd hoe en waarom je een firmware update moet uitvoeren. Stap voor stap wordt je begeleid naar de update.

Q: Welke procedure volg ik om de korting op de aansluitkosten & modem retour te ontvangen op mijn bankrekening?
A: Tiscali brengt de modem- en aansluitkostenkosten eerst bij je in rekening. Om in aanmerking te komen voor restitutie hiervan, stuur je binnen 5 maanden per post een kopie van je factuur naar Tiscali. Op de factuur dienen in ieder geval de eenmalige aansluitkosten (modem- en aansluitkosten) vermeld te staan. Let op: deze factuur ontvang je per e-mail en kun je online bekijken. Je stuurt de factuur naar onderstaand postadres. Tiscali stort het bedrag binnen 6 weken na ontvangst van de factuur op je rekening. Tiscali stort het genoemde bedrag alleen terug indien Tiscali binnen de bovengenoemde termijn in het bezit is van een kopie van je factuur en het factuurbedrag reeds door jou aan Tiscali is voldaan.
Adres:
Tiscali B.V.
o.v.v. Tiscali ADSL Actie
Antwoordnummer 54016
3504 VB Utrecht (postzegel niet nodig)

Q: Wat is linesharing?
B: Linesharing is als je ADSL hebt op dezelfde koperlijn fysiek als je ook KPN-telefonie hebt. Beide diensten worden dan geleverd (maken gebruik van) één koperlijn. Wanneer KPN-telefonie wordt opgezegd blijft alleen DSL achter op deze lijn. Hier worden meerdere namen voor gebruikt: dedicated, kaal-koper of dsl-only. Als er alleen ADSL op de koperlijn wordt geleverd is er een toeslag van €9.95 per maand bovenop de abonnements prijs.

Vorige delen

Topics helemaal lezen kan ook door dit achter de url te zetten (op de eerste pagina zonder /1):
?limit=999

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 08-06-2006 23:58 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
reserved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Zijn er hier nog meer mensen die hun Tiscali abo niet kunnen upgraden naar T12/20 omdat ze Telefonie totaal hebben?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:21
Ik kan telefonie totaal, maar kan hem niet upgraden naar T12 omdat ik tever van de centrale zit (ruim 3000 meter). Ik ga hem dan maar upgraden naar T6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

draayertje schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:38:
Ik kan telefonie totaal, maar kan hem niet upgraden naar T12 omdat ik tever van de centrale zit (ruim 3000 meter). Ik ga hem dan maar upgraden naar T6.
Krijg je als je online wilt upgraden wel de optie om T12 te kiezen? Die krijg ik nl. niet terwijl als ik via de postcode check van een nieuwe aanvraag kijk T12 wel beschikbaar zou moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:44
Bij Tiscali is het toch niet mogelijk om met je eigen nr te bellen, zonder je nr te porteren, en zodoende kpn-lijn kwijt te raken?

Ik wil nm. kpn als backup houden. Bij Solcon kan nm. bovenstaande wel.

[ Voor 10% gewijzigd door mhr-zip op 07-05-2006 19:24 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Deddiekoel schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:50:
[...]

Krijg je als je online wilt upgraden wel de optie om T12 te kiezen? Die krijg ik nl. niet terwijl als ik via de postcode check van een nieuwe aanvraag kijk T12 wel beschikbaar zou moeten zijn...
Misschien heb je een ISDN DSL lijn? Had je ISDN telefonie toen je Tiscali aangevraagd hebt? Dat komt later dit jaar pas beschikbaar (ADSL2+ voor ISDN).
mhr-zip schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:24:
Bij Tiscali is het toch niet mogelijk om met je eigen nr te bellen, zonder je nr te porteren, en zodoende kpn-lijn kwijt te raken?

Klopt. Dan heb je alleen een extra/nieuw nummer van Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:21
Deddiekoel schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:50:Krijg je als je online wilt upgraden wel de optie om T12 te kiezen? Die krijg ik nl. niet terwijl als ik via de postcode check van een nieuwe aanvraag kijk T12 wel beschikbaar zou moeten zijn...
Ik krijg bij beide niet de mogelijkheid voor T12. Het zal dus echt wel niet haalbaar zijn. Jammer, het was wel leuk geweest, van 4 naar 12 mb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
mhr-zip schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:24:

Hoe kan je bij Solcon bellen als je je nummer niet porteert??

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:44
vanpeltje schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:22:
[...]

Hoe kan je bij Solcon bellen als je je nummer niet porteert??
Die geeft als afzender gewoon je normale nr mee. En binnenkomende telefoontjes komen via kpn. En vanaf solcon verbindingen, die komen via VoIP binnen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellywoods
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Deddiekoel schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:36:
Zijn er hier nog meer mensen die hun Tiscali abo niet kunnen upgraden naar T12/20 omdat ze Telefonie totaal hebben?
Kan je dat niet dan? Ik had namelijk T4 + Telefonie Totaal, en ben overgestapt naar T12 (incl Telefonie). Ben benieuwd waar dat verschil dan vandaan komt.

http://www.jellywoods.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

bjck schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:26:
[...]

Misschien heb je een ISDN DSL lijn? Had je ISDN telefonie toen je Tiscali aangevraagd hebt? Dat komt later dit jaar pas beschikbaar (ADSL2+ voor ISDN).
Ik heb gewoon een analoge lijn gehad. Ik heb er ook al over gebeld en ze zouden me erover terug bellen... Heb nog niets gehoord dus wil er op blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je een analoge lijn hebt gehad en je modem is een 61 type (annexA) en de afstand (lijnlengte) is niet de belemmering en die centrale waarop je bent aangesloten is al omgebouwd (klein deel nog niet, komt dit jaar net als 2+ voor annexB nog) moet het kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb nu Telefonie van KPN en internet van planet (ook KPN). Ik zit er over te denken om over te stappen naar Tiscali. Ik heb nu isdn(4 lijnen) kan dat bij Tiscali ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:14
BlackJack schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:27:
Ik heb nu Telefonie van KPN en internet van planet (ook KPN). Ik zit er over te denken om over te stappen naar Tiscali. Ik heb nu isdn(4 lijnen) kan dat bij Tiscali ook?
ISDN kan prima, alleen wat betreft nummerportering (mocht je daar voor willen kiezen): je bent geforceerd om één van die vier nummers (hoeft niet persé je hoofdnummer te zijn) over te nemen, de andere 3 ISDN-nummers ben je wel kwijt.

[ Voor 10% gewijzigd door Vinnienerd op 08-05-2006 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Vinnienerd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:33:
[...]

ISDN kan prima, alleen wat betreft nummerportering (mocht je daar voor willen kiezen): je bent geforceerd om één van die vier nummers (hoeft niet persé je hoofdnummer te zijn) over te nemen, de andere 3 ISDN-nummers ben je wel kwijt.
dus ik kan gewoon met 4 telefoons tegelijk bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:40

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

goedendag tweakers,

ff een (noob) vraagje ;)
ik heb een xs4all fast abbo 12000/1024 voor €79,95
en is deze gelijk aan de?:
Tiscali ADSL T12 € 34,95

Lijkt me wel toch?? En voor 45 euro (-min de belbudget abbo), kan ik zelfs meer snelheid krijgen voor een goedkoper prijs :> ? En is men ook te spreken over de dienstverlenging?

Ik wil graag overstappen :) maar ik weet niet precies welke provider die het zelfde ong aanbiedt als de xs4all abbo die ik nu heb :>

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
BlackJack schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:40:
[...]

dus ik kan gewoon met 4 telefoons tegelijk bellen?
Nee, je kan net als met ISDN2 met 2 toestellen tegelijk bellen.
XTREEMRaGE schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:20:
goedendag tweakers,

ff een (noob) vraagje ;)
ik heb een xs4all fast abbo 12000/1024 voor €79,95
en is deze gelijk aan de?:
Tiscali ADSL T12 € 44,95

Lijkt me wel toch?? En voor 45 euro (-min de belbudget abbo), kan ik zelfs meer snelheid krijgen voor een goedkoper prijs :> ? En is men ook te spreken over de dienstverlenging?

Ik wil graag overstappen :) maar ik weet niet precies welke provider die het zelfde ong aanbiedt als de xs4all abbo die ik nu heb :>
Qua snelheid inderdaad gelijk helemaal, al geeft Tiscali (als je lijn het haalt) je nog 10% extra om voor het verlies op een DSL lijn te compenseren (overhead) wat KPN niet doet. Dus eigenlijk is het een 13500/1120 lijn ;)

En je hebt gratis telefonie met een extra/nieuw nummer erbij wat XS4all niet levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

XTREEMRaGE schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:20:

Tiscali ADSL T12 € 44,95

Lijkt me wel toch??
Volgens mij heb je niet de juiste prijs, 45 euro is toch T20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

bjck schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:28:
Als je een analoge lijn hebt gehad en je modem is een 61 type (annexA) en de afstand (lijnlengte) is niet de belemmering en die centrale waarop je bent aangesloten is al omgebouwd (klein deel nog niet, komt dit jaar net als 2+ voor annexB nog) moet het kunnen.
Ik voldoe aan alle voorwaarden en volgens de reguliere postcode check is T12 bij me beschikbaar.
Volgens de helpdesk ligt het aan het feit dat er nog geen optie is om naast analoog en ISDN voor 'geen lijn' (en dus overgenomen door Tiscali) te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Reinier schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:13:
[...]

Volgens mij heb je niet de juiste prijs, 45 euro is toch T20?
http://portal.tiscali.nl/...adslt20plustelefonie.html

Tiscali ADSL T20 met gratis Telefonie
Extreemsnel internet 20 Mb en 24 uur per dag gratis bellen¹
Het ideale abonnement als je extreemsnel wil surfen en downloaden én goedkoop wilt bellen. Heb je een KPN-abonnement? Dan betaal je de eerste 6 maanden maar € 34,95 per maand. Daarna betaal je € 44,95 per maand!
Deddiekoel schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:23:
[...]

Ik voldoe aan alle voorwaarden en volgens de reguliere postcode check is T12 bij me beschikbaar.
Volgens de helpdesk ligt het aan het feit dat er nog geen optie is om naast analoog en ISDN voor 'geen lijn' (en dus overgenomen door Tiscali) te kiezen.
Dan kies je toch gewoon het type lijn dat je hebt qua DSL en dat is analoog.

[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 08-05-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb vorige week maandag (1 mei) T12 besteld bij Tiscali. Hebben de anderen al meer gehoord van de voortgang hiervan?
Hmm, ik mag ook wel even lezen in de bevestigings-email:

Over ca. 10 werkdagen ontvangt u van ons per e-mail de exacte omzettingsdatum.

[ Voor 38% gewijzigd door koelkast op 09-05-2006 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:26:
[...]
Heb je een KPN-abonnement? Dan betaal je de eerste 6 maanden maar € 34,95 per maand. Daarna betaal je € 44,95 per maand!
Gaat het hier om een internet of telefonie KPN-abonnement ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Telefonie KPN-abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik kies voor het draadloze pakket is het dan mogelijk om deze te koppelen aan mijn huidige adsl router ?? zodat ik naast de draadloze verbinding ook gebruik kan blijven maken van mijn bedraade netwerk.

Ik heb namelijk geen draadloze ontvangers op mijn vaste pc's maar wil ook wel graag draadloos internet ivm mijn laptop.

Of kan ik op het draadloze modem ook gewoon utp kabels aansluiten en ook daar mee internetten ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:54:

Of kan ik op het draadloze modem ook gewoon utp kabels aansluiten en ook daar mee internetten ?
Ja, dat kan prima. Er zitten 4 UTP aansluitingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:58:
[...]

Ja, dat kan prima. Er zitten 4 UTP aansluitingen op.
Ok dus dan kan ik gebruik maken van zowel draadloos als bedraad internet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Jep, daar zijn die modems voor bedoeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
wie kan mij vertellen of ik met mijn "Tiscali ADSL Special met Telefonie (4mbit)" ook kan overstappen naar T6? En dan met behoud van mijn telefonie?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:07:
Jep, daar zijn die modems voor bedoeld ;)
k bedankt voor hje reacties :)

Hoe is de service verder ?? en zijn de snelheden een beetje goed ??

Ik ben van plan om ADSL T20 met Telefonie te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:58:
wie kan mij vertellen of ik met mijn "Tiscali ADSL Special met Telefonie (4mbit)" ook kan overstappen naar T6? En dan met behoud van mijn telefonie?
Ja als je een paar bladzijden terugleest in deel 3 dan zie je dat inderdaad bevestigd. Het was mij ook onduidelijk. Gisteren een mailtje gestuurd naar Tiscali, maar helaas een onduidelijk algemeen antwoord:

In uw e-mail vraagt u meer informatie over uw Tiscali ADSL abonnement.

Uw Tiscali ADSL abonnement wordt niet automatisch aangepast aan de huidige abonnementen welke aangeboden worden. U kunt, indien gewenst, wel overstappen op bijvoorbeeld het Tiscali ADSL T6 abonnement via onze speciale overstappagina. Deze is 24 uur per dag te bereiken via www.overstappen.tiscali.nl.

Als u hier inlogt met uw ADSL gebruikersnaam en het bijbehorende wachtwoord, ziet u direct welke abonnementen er op dit moment voor u beschikbaar zijn. Dit aanbod is samengesteld op basis van uw persoonlijke situatie.

Bij de overstap gaat u een nieuwe contractperiode aan van 1 jaar en uw huidige Tiscali Telefonie abonnement blijft ongewijzigd.

Niet echt duidelijk dus. Dus wat heb ik geprobeerd: gewoon inloggen op de pagina abonnementsvorm wijzigen en dan blijkt dat je kan kiezen voor het T6 abonnement voor 24,95. Druk op de Bestel knop (niet schrikken, je zit er nog niet aan vast!) Een pagina verder kun je een modem kiezen maar aangezien je al een geschikt modem hebt, kies je voor Geen Modem. Pas op de 4e pagina moet je als je Telefonie wilt houden een vinkje zetten bij Telefonie. Dat zit er dus nu los bij voor 4,95 per maand. Dus totaal 29,90 per maand, dus 50 procent meer snelheid voor hetzelfde geld!
Nu twijfel ik nog om over te stappen naar T12, wel verleidelijk voor slechts 5 Euro meer. Gelukkig heb ik nog tot en met 19 juni a.s. de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je telefonie hebt blijf je dat gewoon houden, alleen ga je er bij T6 wel €4.95 voor betalen. Het was bij de Tiscali Special aanbieding inbegrepen. Dus effectief nogsteeds €30 per maand voor Telefonie & T6.

Als je naar T12 overstapt is het weer inbegrepen en ben je dus 'maar' €5 meer kwijt per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
bjck schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:48:
Als je telefonie hebt blijf je dat gewoon houden, alleen ga je er bij T6 wel €4.95 voor betalen. Het was bij de Tiscali Special aanbieding inbegrepen. Dus effectief nogsteeds €30 per maand voor Telefonie & T6.

Als je naar T12 overstapt is het weer inbegrepen en ben je dus 'maar' €5 meer kwijt per maand.
Maar ik kan bij overstappen.tiscali.nl niet aangeven dat ik mijn telefonie wil behouden.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:51:
[...]

Maar ik kan bij overstappen.tiscali.nl niet aangeven dat ik mijn telefonie wil behouden.
Ga naar de home page van Tiscali en klik dan op de oranje knop produkten. Kies voor ADSL. Rechts zie je een Oranje venster getiteld: Overstappen doe je zo! Onder in dat venster staat het volgende:
Ik ben al Tiscali-abonnee en wil mijn abonnement wijzigen
Als je daar op drukt en inlogt wijst de rest zich vanzelf, zie ook mijn antwoord 3 vakjes hoger!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je kan niet aangeven dat je geen telefonie wilt bedoel je? Wat je hebt wordt je niet afgenomen zomaar natuurlijk aan diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lezen blijft voor veel mensen toch moeilijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
bjck schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:22:
Je kan niet aangeven dat je geen telefonie wilt bedoel je? Wat je hebt wordt je niet afgenomen zomaar natuurlijk aan diensten.
Wat ik bedoel is dat ik graag mijn telefonie wil behouden, dus ik zoek T6+Telefonie, en die staat er niet bij, wel T12+Telefonie of T20+Telefonie, vandaar dat ik het raar vind. Wil namelijk mijn telefonie + nummers behouden.

Maar ik zie al dat ik verder had moeten doorklikken. Thanks.

[ Voor 7% gewijzigd door GroteBozewolf op 09-05-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50
Ik zit ook met het T4 special abbo met telefoon en zou graag willen overstappen naar T6 met telefoon. (Omdat de kosten hiervan gelijk zijn)
Heb er een email aan gewaagt aan de klanten service.

Goedemiddag,
Ik heb een Tiscali special abonnement, 4mbit down/ 640 up met
telefonie en zou graag overstappen op het T6 met telefonie abonnement.
Echter onder uw pagina Online abonnementvorm wijzigen krijg ik deze
niet te zien, enkel de T6 ZONDER telefonie.
Is dit alsnog mogelijk ergens online aan te passen of dien ik me
schriftelijk te wenden tot de administratie.

Krijg ik dit terug!!!!

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail van XX-05-2006 met ticketnummer XXXXX. Naar aanleiding van uw vraag kan ik u het volgende informeren.

Helaas is het nog niet mogelijk om een overstap te doen naar het T6 abonnement. Een overstap naar uw huidige abonnement naar deze zal worden gezien als downgrade.

Een downgrade kan pas worden aangevraagd aan het einde van het contractsjaar. Uw huidige contractsjaar komt te vervallen per 8 juni 2006. Rond deze tijd kunt u de downgrade aanvragen.
Wij vragen u vriendelijk tot die periode nog even geduld te hebben.
Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Afdeling Customer Services
Bobby Fijlstra

Dat kan toch niet??? Belachelijk.

Edit: FF voor de duidelijkheid het gaat hier dus om de variant MET Telefonie.

[ Voor 20% gewijzigd door Asprine op 10-05-2006 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Asprine schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:45:
Ik zit ook met het T4 special abbo met telefoon en zou graag willen overstappen naar T6 met telefoon. (Omdat de kosten hiervan gelijk zijn)
Heb er een email aan gewaagt aan de klanten service.
Krijg ik dit terug!!!!

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail van XX-05-2006 met ticketnummer XXXXX. Naar aanleiding van uw vraag kan ik u het volgende informeren.

Helaas is het nog niet mogelijk om een overstap te doen naar het T6 abonnement. Een overstap naar uw huidige abonnement naar deze zal worden gezien als downgrade.

Een downgrade kan pas worden aangevraagd aan het einde van het contractsjaar. Uw huidige contractsjaar komt te vervallen per 8 juni 2006. Rond deze tijd kunt u de downgrade aanvragen.
Wij vragen u vriendelijk tot die periode nog even geduld te hebben.
Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Afdeling Customer Services
Bobby Fijlstra

Dat kan toch niet??? Belachelijk.

Edit: FF voor de duidelijkheid het gaat hier dus om de variant MET Telefonie.
Vaag weet je zeker dat je niet iets vergeet qua informatie... Of lees ik iets over het hoofd??

Ik heb een T6 abonnement aangevraagd, ik heb nu een T4 Special met telefonie (basis), Ik kreeg keurig een mailtje terug dat na 7 dagen in behandeling word genomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
Vaag weet je zeker dat je niet iets vergeet qua informatie... Of lees ik iets over het hoofd??

Ik heb een T6 abonnement aangevraagd, ik heb nu een T4 Special met telefonie (basis), Ik kreeg keurig een mailtje terug dat na 7 dagen in behandeling word genomen!
Weet je zeker dat je een T6 abbo MET telefoon hebt aangevraagt?
En waar heb je dat dan gedaan? Ik krijg op de website van tiscali namelijk niet deze mogelijkheid enkel upgraden naar een T6 ZONDER telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Asprine schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:11:
[...]

Weet je zeker dat je een T6 abbo MET telefoon hebt aangevraagt?
En waar heb je dat dan gedaan? Ik krijg op de website van tiscali namelijk niet deze mogelijkheid enkel upgraden naar een T6 ZONDER telefoon.
Volgens mij is het namelijk zo dat de abonnee's met special abonnementen GEEN telefonie abonnement hebben! Zij hebben dit als een soort service van de zaak gekregen (bij wijze van spreken!).. Dit is toen gedaan zodat gebruikers er geen rechten aan konden ontrekken als de kwaliteit slecht was. Nu alles goed is uitgetest worden er Telefonie abonnementen afgesloten!

Dus volgens mijn logica... (en ik mag toch echt HOPEN dat het zo is!!!!) Je doet een upgrade van je ADSL en daarnaast blijven ze Telefonie leveren als service!

Kan iemand dit natrekken!!!????

[ Voor 5% gewijzigd door Smarty77 op 10-05-2006 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
Dus volgens mijn logica... (en ik mag toch echt HOPEN dat het zo is!!!!) Je doet een upgrade van je ADSL en daarnaast blijven ze Telefonie leveren als service!

Kan iemand dit natrekken!!!????
Dus als ik het goed begrijp heb jij gewoon de T6 zonder telefonie upgrade besteld en ga je er nu vanuit dat ze de telefoonlijn laten liggen.
Deed je dit via de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik denk dat je de naampjes los van elkaar moet zien. T12 heeft alleen de optie met gratis telefonie en dat zie je in het naampje terug.

T6 heeft geen gratis telefonie, maar dat houdt niet in dat je d'r geen Telefonie bij kan hebben (als je het al hebt). Het is alleen een los/extra dienst die niet in de naam terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Asprine schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:30:
[...]

Dus als ik het goed begrijp heb jij gewoon de T6 zonder telefonie upgrade besteld en ga je er nu vanuit dat ze de telefoonlijn laten liggen.
Deed je dit via de website?
Jep... exactly.... Geen waarschuwing gehad van dat telefonie dan werd afgesloten ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
bjck schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:49:
Ik denk dat je de naampjes los van elkaar moet zien. T12 heeft alleen de optie met gratis telefonie en dat zie je in het naampje terug.

T6 heeft geen gratis telefonie, maar dat houdt niet in dat je d'r geen Telefonie bij kan hebben (als je het al hebt). Het is alleen een los/extra dienst die niet in de naam terug komt.
Dank u Dank u.... ;) dat stelt me weer gerust!!! pfiieew..... _/-\o_

Het draait allemaal super soepel dus ik zou echt balen als er nou weer allerlei dingen mis zouden gaan... Tiscali is helemaal super... als er maar geen abnormaliteiten gaande zijn... Als er daarintegen wel iets mis gaat dan moet je eerst door die brei van 1e en 2e lijns HD-ers heen.. (met alle respect hoor en uiteraard uitzonderingen daargelaten!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Ik heb de site al aardig afgestruind. Weet iemand zo of je ook eigen web en mail servers van draaien thuis, of zijn er poorten die geblokkeerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
jvdb1975 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:56:
Ik heb de site al aardig afgestruind. Weet iemand zo of je ook eigen web en mail servers van draaien thuis, of zijn er poorten die geblokkeerd worden?
Ik heb een complete Windows 2003 omgeving draaien incl. exchange + linux firewall +website .. No problemo... Draait erg stabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

bjck schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:26:
Dan kies je toch gewoon het type lijn dat je hebt qua DSL en dat is analoog.
Dat doe ik dan ook maar dan staat T12 niet bij de opties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het echt waar dat je voor 20mbit ADSL 44€ per maand betalen.
Wij betalen nu voor 6mbit bij demon 30€
:D KNIJP ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Deddiekoel schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:55:
[...]

Dat doe ik dan ook maar dan staat T12 niet bij de opties...
Misschien die centrale nog niet geschikt gemaakt? Dan de onderhouds meldingen een beetje in de gaten houden tot je een nacht hebt waar je een paar uur lang offline bent tot de volgende morgen/begin van de middag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:44

jerry_a

doei

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:58:
Is het echt waar dat je voor 20mbit ADSL 44€ per maand betalen.
Wij betalen nu voor 6mbit bij demon 30€
:D KNIJP ME!
Dan knijp ik je nog een ik ga deze binnenkort proberen. Veel negatieve verhalen maar ik hou van gokken.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Wauw, mijn lijn is geupgrade.
De telefoon viel net weg tijdens een gesprek. Ik voelde al nattigheid. Even de system status bekijken en:

WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1134 kbps
Downstream Speed: 13501 kbps

Op 812 meter van de centrale, in Deventer.

Ik heb verder helemaal geen bericht gehad van Tiscali, alleen vorige week maandag (1 mei) een upgrade naar T12 aangevraagd. Anderen ook al geupgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
Ook hier in Wildervank is de upgrade al klaar.

DSL standard: ADSL2+ Mode
near-end bit rate: 10860 kbps
far-end bit rate: 1123 kbps

Geen 12mb/s maar ik woon denk ik ook iets te ver van de centrale af.

Veni, vidi et cervesiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellywoods
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik zit ook in Deventer, nog geen upgrade gehad.

http://www.jellywoods.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Ok dan! Echt super snel geregeld!

Ook ik heb het vorige week aangevraagd en hij is nu al geupped
Upstream Speed: 736 kbps
Downstream Speed: 6016 kbps

Woon in Kampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52
Is het misschien niet handig om alleen hier iets te melden als je eventueel problemen hebt met de upgrade? Het is mooi om te zien dat Tiscali niet al te lang wacht met het upgraden na de 7 (werk-)dagen bedenktijd, maar een melding als "Ja, ik heb een upgrade: downstream 6000 kbit/s, upstream 800 kbit/s" biedt weinig aangrijpingspunten om over te discussiëren. Laat staan dat er iemand geholpen kan worden met een oplossing.

Het is maar een (mijn) gedachte ;)

@bjck: In de OP, onder het kopje 'Hardware', wordt nog gezegd dat je € 69 korting krijgt op een modem bij het T2-abonnement. Die info is inmiddels toch gedateerd, aangezien het T2-abonnement niet meer wordt verkocht?

[ Voor 21% gewijzigd door rclahsen op 10-05-2006 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
rclahsen schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:19:

@bjck: In de OP, onder het kopje 'Hardware', wordt nog gezegd dat je € 69 korting krijgt op een modem bij het T2-abonnement. Die info is inmiddels toch gedateerd, aangezien het T2-abonnement niet meer wordt verkocht?
Iets te veel ge-copy/paste :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Upstream Speed: 1167 kbps

8)
Snel geregeld hoor. Maar ik haal effectief nog m'n oude snelheid (T4).

M'n verbinding stopt er nog steeds af en toe mee, ik begin er inmiddels aan te wennen :) Alleen werden net een paar telefoongesprekken onderbroken wat wel erg vervelend is.

[ Voor 10% gewijzigd door Reinier op 10-05-2006 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Reinier schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:12:

Maar m'n verbinding stopt er nog steeds af en toe mee, ik begin er inmiddels aan te wennen :) Alleen werden net een paar telefoongesprekken onderbroken wat wel erg vervelend is.
Herstart heel je modem dan? (zie je op je PC 'netwerk kabel niet verbonden' heel even?) Of valt alleen je DSL signaal heel even weg?

En gebruik je de laatste firmware? MS7b3 ?

Want gezien je gewoon deze lijnsnelheid haalt is uitvallen heel apart :?

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 10-05-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

bjck schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:16:
[...]

Herstart heel je modem dan? (zie je op je PC 'netwerk kabel niet verbonden' heel even?) Of valt alleen je DSL signaal heel even weg?

En gebruik je de laatste firmware? MS7b3 ?

Want gezien je gewoon deze lijnsnelheid haalt is uitvallen heel apart :?
Inderdaad, mijn verbinding is hartstikke goed, behalve dat hij er soms mee kapt. Je hebt me al eerder geprobeerd te helpen en volgens mij is het niet op te lossen. Helpdesk snapt het niet en alle logische verklaringen lijken niet op te gaan :)

Lampjes blijven groen branden maar toch is er geen internetverkeer mogelijk. Telefonie ook niet. Ik heb de nieuwste firmware, drie pc's geprobeerd (ook met een Ubuntu live cd'tje, dus spyware is het ook niet). Geen splitter, meerdere (korte!) kabeltjes geprobeerd, alle combinaties van wel/geen NAT en/of firewall, SIP aan- of uit, Asus accesspoint wel of niet aangesloten, etc. etc.

Hij valt alleen niet weg als er geen enkele computer aanstaat.

[ Voor 26% gewijzigd door Reinier op 10-05-2006 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Een MAC ergens in je netwerk? En gebruikte je nu die MS7b3? Toevallig niet MediaBandwithManagement aangezet toch?

En je had helemaal geen splitter aangesloten of toestellen op je KPN-telefonie toch?

[ Voor 96% gewijzigd door bjck op 10-05-2006 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik gebruik inderdaad MS7b3 en die doet precies hetzelfde als MS6b4. Bandwith management staat uit, het probleem treedt ook op direct na een reset naar defaultinstellingen.

Wat bedoel je met een MAC in m'n netwerk?

Ook heb ik precies om de 50 minuten in m'n logs staan:
05/10/2006 21:57:20 SIP Registration Success by SIP:030xxxxxxx
05/10/2006 21:57:20 Get SIP error response code 401

Is dat bij iedereen zo? Moet hij elke 50 minuten opnieuw aanmelden o.i.d.?

Edit:
Nee, geen splitter meer, maar dat maakt niets uit dus die wil ik weer terugzetten zodat ik m'n KPN-lijn als backup kan gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Reinier op 10-05-2006 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Reinier schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 23:01:
Ik gebruik inderdaad MS7b3 en die doet precies hetzelfde als MS6b4. Bandwith management staat uit, het probleem treedt ook op direct na een reset naar defaultinstellingen.

Wat bedoel je met een MAC in m'n netwerk?
Een apple computer ;)
Ook heb ik precies om de 50 minuten in m'n logs staan:
05/10/2006 21:57:20 SIP Registration Success by SIP:030xxxxxxx
05/10/2006 21:57:20 Get SIP error response code 401

Is dat bij iedereen zo? Moet hij elke 50 minuten opnieuw aanmelden o.i.d.?
Klopt, hij meldt zich elke 50 minuten eventjes.
Edit:
Nee, geen splitter meer, maar dat maakt niets uit dus die wil ik weer terugzetten zodat ik m'n KPN-lijn als backup kan gebruiken.
Je zou bijna gaan denken aan een half verbonden draadje ergens of een storingsbron in de buurt van je lijn en/of modem of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ohh, een Mac, op die fiets :)
Maar nee, ik heb twee laptops en een HTPC, alledrie met Windows XP. Of met Ubuntu, maar dat maakt niets uit.
Klopt, hij meldt zich elke 50 minuten eventjes.
Okee, dan zal ik daar niet meer op letten, dankjewel.
Je zou bijna gaan denken aan een half verbonden draadje ergens of een storingsbron in de buurt van je lijn en/of modem of iets.
Ik heb altijd begrepen dat slechte bedrading voor net andere storingen zorgde, bijvoorbeeld continu opnieuw trainen op wisselende snelheden. Maar mijn modem deed het altijd op exact 4480 kbps. Maar ik zal de mogelijkheid eens voorzichtig bij de helpdesk opperen.

Vervolgens ben ik benieuwd hoe dat dan verder gaat, hoe lang gaat zo'n onderzoek en/of reparatie bijvoorbeeld duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Reinier schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 23:14:

[...]

Ik heb altijd begrepen dat slechte bedrading voor net andere storingen zorgde, bijvoorbeeld continu opnieuw trainen op wisselende snelheden. Maar mijn modem deed het altijd op exact 4480 kbps. Maar ik zal de mogelijkheid eens voorzichtig bij de helpdesk opperen.
Slechte koppeling in de bedrading kan zorgen voor steeds opnieuw intrainen inderdaad, vermoed ook dat dat echt wel gebeurt op de momenten dat je onderbrekingen hebt.
Vervolgens ben ik benieuwd hoe dat dan verder gaat, hoe lang gaat zo'n onderzoek en/of reparatie bijvoorbeeld duren?
Geen idee. Weet aardig wat van DSL opzich, maar kan niet in keukens kijken.

Toevallig een ISDN lijn ook nog? Met een oude NT1 daarop, zelfs al is dat een aparte lijn kan een oude NT1 daarop de andere lijn verstoren.

En je had ook geen alarm systeem op je KPN lijn aangesloten toch? Helemaal niets behalve je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik heb zelf niets op mijn KPN lijn aangesloten, behalve m'n modem dus. Ik woon in een appartementencomplex en mijn lijn komt samen met die van de andere appartementen uit in de meterkast van het complex. Daar zit een KPN-kastje met een wirwar van draden. Ik kan me voorstellen dat daar een zwakke plek zit. De monteur stond er destijds ook van te kijken dat m'n telefoonaansluiting werkte terwijl hij zelf geen draden had hoeven aanleggen.

Kijk:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/37f4da11ed8f293fe0e97c3919eca8fe/full.jpg

Anyway, ik ga over een paar dagen een week op vakantie en daarna ga ik wel weer contact met de helpdesk opnemen. bjck, in ieder geval bedankt voor al je ideeën :)

[ Voor 20% gewijzigd door Reinier op 10-05-2006 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ah, dan kan het best wel eens daar of in het kabeltje naar je woning toe zitten. Heb je die foto ook in nog grotere resolutie (lekker scherp en groot formaat) die je kan linken?

Als je die rode draad ziet hoop ik niet dat dat je lijn is, is niet echt bedoeld als telefonie draad. En zo te zien (lastig te zien) zijn er meer kabels gebruikt die absoluut niet bedoeld zijn als telefonie bekabeling. Lijkt wel speaker-snoer bijna sommige ;)

Dit is overigens je ISRA punt dus, eigenlijk zou je modem hier moeten staan.... Maar een goede kabel naar een andere plek toe moet niet een probleem zijn. Let op, goede/nette kabel.

Weet je welke van jou is?
Heb je een mogelijk om ethernet (kabel) hier naar toe te leggen?

Mail me anders even, het is wel duidelijk dat er iets intern de problemen veroorzaakt op je lijn. Ken je alle bewoners? Misschien handig om eens na te gaan of er iemand ISDN heeft en een oud type NT1 gebruikt (S4, S5 of S6 is goed, alle andere kunnen ook jou lijn verstoren! Kan je gewoon omruilen bij KPN/primafoon als je zegt dat je problemen hebt met ADSL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Okee, dan heb ik het dus al die tijd niet goed gezegd. Blijkbaar zit m'n modem absoluut niet aan het ISRA punt. Mijn appartement ligt twee verdiepingen hoger en ik heb echt geen idee door wie en hoe e.e.a. is aangelegd. Modem bij het ISRA-punt plaatsen is geen optie.

Maar wat ik dan niet snap, die dikke kabel onderaan de foto bevat toch voor iedere aansluiting een apart aderpaar? Kan iemand anders dan alsnog mijn verbinding verpesten (door overspraak bijvoorbeeld)?

Hier de originele foto (klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dc74fc9eb9173b30a6bf1182f2852fde/thumb.jpg

En nog een foto. Hierop zie je een kabel met APP 3 erop. Da's de mijne :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/84fb451a8d4725a06ee62418b742af4c/thumb.jpg

Ik kom later wel op je vragen terug.
I.i.g. bedankt voor je hulp _o_

[ Voor 40% gewijzigd door Reinier op 11-05-2006 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Er staat ook op: "Uitsluitend te openen door PTT personeel". Gelukkig is dat deel nog iet open ;)

Er zitten wat kabels tussen die er niet horen, vooral die rode en de kabel die niet het buisje in gaat links. De andere zijn opzich telefonie bekabeling gelukkig. Maar 'netjes' zit het niet...

Die van APP3 ziet er nog wel aardig uit qua kabel keuze. Het zou een NT1 kunnen zijn van een ISDN lijn bij iemand van een (heel) oud type die jou aansluiting hindert, maar dat is wel een 'long shot' ;)

[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 11-05-2006 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Volgens mij doet die rode heel iets anders, net als die kabels links. Ze zitten niet op die verdeelkast aangesloten. Op die rode lijkt radio te staan :)
Anyway, ik heb nu in ieder geval weer een aanknopingspunt, ik zal eens aankloppen bij de verhuurder en de andere bewoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Reinier schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 00:36:
Volgens mij doet die rode heel iets anders, net als die kabels links. Ze zitten niet op die verdeelkast aangesloten. Op die rode lijkt radio te staan :)
Draadomroep zou kunnen, maar ook dat is ouder dan oud ;)
Anyway, ik heb nu in ieder geval weer een aanknopingspunt, ik zal eens aankloppen bij de verhuurder en de andere bewoners.
Apartementen is lastig, maar KPN ziet dit vermoed ik als ISRA punt. Je zou bij andere bewoners eens kunnen peilen of ze ook problemen hebben met hun ADSL aansluiting en/of ze ISDN hebben en je even mag kijken welk type kastje ze hebben voor ISDN.

Maar het ISDN verhaal en verstoren is wel heel erg op het randje van 'zou het kunnen zijn' natuurlijk. Het feit dat je verbinding alleen wegvalt als je computer(s) aan staan komt omdat je bij gebruik van je DSL lijn wat errors (lijnfouten) krijgt en als dat er net iets te-veel zijn per korte periode gaat je modem opnieuw verbinden.

Of je modem is gewoon niet in orde, dat kan ook. Of zo simpel als een kabeltje toch of storings bron in de buurt (kan dus ook oude NT1 zijn op andere lijn).

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 11-05-2006 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik pak het hele verhaal na m'n vakantie weer op 8)

Overigens heb ik m'n modem al elders geprobeerd en daar werkte hij urenlang probleemloos ([rml]Reinier in "[ Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 3"[/rml]). Jammer genoeg kon ik hem niet voor langere tijd testen. Dus hij kan alsnog gewoon stuk zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:57
Hier een vergelijkbaar probleem met een appartementencomplex en een vervelend Zyxel-modem. Een kennis van me is een tijdje geleden overgestapt van KPN ISDN en een adsl verbinding van Tiscali via KPN met een Speedtouch, naar adsl van Tiscali (T2 met telefonie totaal) met het draadloze Zyxel modem en geen KPN meer.
Deze kennis woont dus ook in een appartementencomplex, vroeger zat zijn NT1-kastje zo'n 15 meter van het punt waar de telefoonlijn het appartement ingaat (ik dacht dat dat het ISRA was). Internet was zeer stabiel nooit problemen, hoewel het modem dus ook zo ver van het ISRA af was.
Nadat hij is overgestapt houdt het modem (ISDN-type) er vaak mee op. De ledjes van DSL, Internet en de beide telefoonlijnen blijven gewoon aan. Het modem is meestal wel te benaderen via web-interface, maar kan zonder een DSL reset geen verbinding maken/krijgen over de adsl-lijn.
Wat heb ik allemaal al gedaan op aanraden van de helpdesk:
  • Splitter weggehaald
  • Firmware geupdate naar nieuwste ISDN-versie op tiscali site
  • Hitman Pro (het had spyware kunnen zijn)
  • Toen uiteindelijk het modem op dit schijnbare ISRA aangesloten, veel gedoe, want beide telefoonlijnen en de netwerkkabel liepen vanaf het modem... :(
  • Nog een nieuwere firmware gekregen via helpdesk (340mu5d0_042606.bin)
Dit heeft allemaal nog steeds niet geholpen. Weliswaar gaat het minder snel mis, maar het gaat nog steeds mis. En vooral tijdens telefoongesprekken is dat natuurlijk erg irritant!

Ik vind het nog steeds vreemd dat het Speedtouch modem met het adsl-netwerk van KPN perfect werkte op een hogere snelheid en een stuk verder van het ISRA af en dat deze Zyxel al problemen heeft met 2Mb op het ISRA-punt. Nu moet ik van de helpdesk mijn kennis bij laten houden wanneer zijn computer aanstaat, omdat het aan zijn computer zou kunnen liggen. En dan moet ik een tijdje een andere computer aansluiten en kijken of het dan ook mis gaat. Bij Tiscali kunnen ze namelijk wel zien dat de lijn klappert. En ze denken nu dat de computer iets verkeerds doet. Ik kan het me niet voorstellen, die computer is vrij oud maar werkt toch nog lekker vlot. Geen downloadprogramma's, hij gebruikt alleen firefox en Outlook Express.
Ik vind het eigenlijk belachelijk dat we dit allemaal moeten doen :r. Ik kan me voorstellen dat een aantal zaken gecontroleerd moeten worden, maar de hele installatie is door Cable1 (door Tiscali aangeraden) geïnstalleerd met het modem 15 meter vanaf het schijnbare ISRA-punt. Aan bekabeling was niets veranderd t.o.v. van de Speedtouch situatie en toch is het nu bagger!
Ik neem aan dat het met een andere computer net zo hard misgaat en dat ze een onderzoek kunnen gaan instellen. Ik denk dat het modem gewoon slecht is, ik heb alleen geen reserve ISDN-modem. Die Cable1-man heeft het oude modem, die Speedtouch, gewoon mee naar huis genomen!
Het is toch zo dat op een lijn, waar geen ISDN meer op zit, maar die nu wel met een ISDN-adsl modem werkt, geen POTS-adsl modem kan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:46
Reinier schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 00:36:
BMC staat gewoonlijk voor brandmeldcentrale, verwacht eigenlijk een FMZ 5000 andere kant van de rode kabel

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Domba schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 01:10:
[...]

BMC staat gewoonlijk voor brandmeldcentrale, verwacht eigenlijk een FMZ 5000 andere kant van de rode kabel
Toepassselijk die rode draad ;) Zeker ook brandvertragend die kabel?

Voor het simpel alarmeren van een centraal meldpunt via een analoge lijn is zo'n stuk kabel weinig probleem natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:42:
Een MAC ergens in je netwerk?
Wat is er mis met een MAC? Ik heb 2 Macs in mijn netwerk en geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:02:
[...]

Wat is er mis met een MAC? Ik heb 2 Macs in mijn netwerk en geen problemen.
Geeft ook geen problemen, insteek van de vraag was heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die rode kabel is er om je af te schrikken, dat je daar met handen van afblijft. Omdat inderdaad de BMC er aan hangt (PAC Utrecht), het zou niet bevoordelijk zijn als dat ding niet werkt als er een melding van brand binnen komt op die BMC.

Maar om ff op het verhaal terug te komen dat je, je Tiscali Speciaal Abbo (4mb) niet om kan zetten naar een T6 abbo incl. telefoon is niet waar, ik heb het hier ook en wordt niet gezien als een downgrade.
Als het goed is heeft elke abbonee vandaag een mailtje ontvangen dat je gratis kan overstappen.

(zie hieronder)
__________________________________________________________________________________
Geachte heer Ali Bahbah 40,

Als Tiscali-abonnee profiteert u van een fantastisch aanbod: kies nu voor het nieuwe Tiscali ADSL T6-abonnement (6 Mb) en ontvang tot maar liefst 50% meer snelheid zonder extra kosten!

Uw voordelen:
Tot 50% meer snelheid voor hetzelfde maandbedrag
€ 69,- korting op een nieuw modem als u daarvoor kiest

Dit aanbod is geldig tot 19 juni 2006. Wacht niet en profiteer meteen van deze actie. Het is in een paar minuten geregeld. Klik hier om over te stappen op het Tiscali ADSL T6-abonnement (6 Mb)
of bel 0900 1565 (€ 0,10 per minuut).

Met vriendelijke groet,
Tiscali B.V.

Rob van Velzen
Sales & Marketing Director

P.S. Stap nu over op het Tiscali ADSL T6-abonnement (6 Mb) en ontvang tot 50% meer snelheid zonder extra kosten!

Tiscali wil u graag op de hoogte houden van alles wat er speelt op het gebied van internet en van nieuwe producten en diensten. Indien u geen informatie wilt ontvangen, kunt u dat hier aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:45

J-P

Syntax erro....

Vraagje, ik wou kijken of dat ik de firmware van mn router moest updaten.

Nu zie ik op de pagina van Tiscali dat de nieuweste firmware (analoog) 340MS5D0 is.
Maar hier op het forum hebben jullie het over MS7b3 8)7

Welke moet ik nu gebruiken om m'n router te updaten? :?

En weet iemand ofdat ik na het updaten en resetten van de router, ik een backup kan terug zetten om portforwarding instellingen etc. in te voeren. Of moet ik dat dan handmatig doen?

Alvast bedankt _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door J-P op 11-05-2006 17:35 ]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Welk type modem heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Sinds gisteren heb ik ipv T4 special een upgrade naar T12. Wat krijg ik vandaag als spam van Tiscali:

Geachte heer koelkast,

Als Tiscali-abonnee profiteert u van een fantastisch aanbod: kies nu voor het nieuwe Tiscali ADSL T6-abonnement (6 Mb) en ontvang tot maar liefst 50% meer snelheid zonder extra kosten!

Uw voordelen:

Lijkt me geweldig. Overstappen van T12 naar T6 met 50% meer snelheid! Dat zou dan iets als T12+T6=T18 moeten worden denk ik :? Blijkt wel weer dat Tiscali niet echt bijhoudt wie nu wat doet en welke klant welk product heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bogey Dope schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:32:
Vraagje, ik wou kijken of dat ik de firmware van mn router moest updaten.

Nu zie ik op de pagina van Tiscali dat de nieuweste firmware (analoog) 340MS5D0 is.
Maar hier op het forum hebben jullie het over MS7b3 8)7

Welke moet ik nu gebruiken om m'n router te updaten? :?

En weet iemand ofdat ik na het updaten en resetten van de router, ik een backup kan terug zetten om portforwarding instellingen etc. in te voeren. Of moet ik dat dan handmatig doen?

Alvast bedankt _/-\o_ _/-\o_
MS7b3 is nieuwer en een stuk beter.
koelkast schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:39:
Sinds gisteren heb ik ipv T4 special een upgrade naar T12. Wat krijg ik vandaag als spam van Tiscali:

Geachte heer koelkast,

Uw voordelen:

Lijkt me geweldig. Overstappen van T12 naar T6 met 50% meer snelheid! Dat zou dan iets als T12+T6=T18 moeten worden denk ik :? Blijkt wel weer dat Tiscali niet echt bijhoudt wie nu wat doet en welke klant welk product heeft...
Of niet verwacht had dat je nu al overgestapt was naar een ander abonnement toen ze die mailing deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Heb de laatste dagen zoveel gelezen en zoveel meningen gehoord.

Ik heb nu kpn (Planet) maar wil daarvan af omdat ik dat echt belachelijk duur vind als je het met andere providers vergelijkt. Verder heb ik isdn, want daarvan zei men een aantal jaren geleden dat dat het helemaal zou gaan worden. Dus niet, kost alleen maar sloten geld. Nu kijk je rond en wordt je enigszins gestoord van alles wat er aangeboden wordt.

Dus vandaar deze vraag, want jullie kunnen het hier weten. Als ik voor adsl van tiscali met telefonie kies, sla ik dan de plank weer mis, of heb ik dan iets waar je mee vooruit kan? Wat prijs is het in ieder geval heel redelijk en door die isdn, vallen er een heleboel andere opties in eerste instantie af.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:06:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Heb de laatste dagen zoveel gelezen en zoveel meningen gehoord.

Ik heb nu kpn (Planet) maar wil daarvan af omdat ik dat echt belachelijk duur vind als je het met andere providers vergelijkt. Verder heb ik isdn, want daarvan zei men een aantal jaren geleden dat dat het helemaal zou gaan worden. Dus niet, kost alleen maar sloten geld. Nu kijk je rond en wordt je enigszins gestoord van alles wat er aangeboden wordt.

Dus vandaar deze vraag, want jullie kunnen het hier weten. Als ik voor adsl van tiscali met telefonie kies, sla ik dan de plank weer mis, of heb ik dan iets waar je mee vooruit kan? Wat prijs is het in ieder geval heel redelijk en door die isdn, vallen er een heleboel andere opties in eerste instantie af.

Alvast bedankt
Ik vorig jaar ook van Planet naar Tiscali overgestapt, en nog geen dag spijt gehad. Ik zou je ook niet kunnen zeggen waardoor het enorme prijsverschil is te verklaren. Ik betaal nu 25 euro per maand minder voor een snellere verbinding. Wat service betreft zie ik eigenlijk geen verschil. Ik vind zowel de helpdesk van Planet als die van Tiscali niet echt briljant.
Enige lullige is wel dat je bij tiscali tegenwoordig 30 cent p.m. betaad voor helpdesk, wat ik vrij duur vind, maar goed, dat geld heb je er natuurlijk snel uit.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:57
Ik ga er even vanuit dat je geen speciale isdn-apparatuur nodig hebt en al je telefoons dus analoog zijn. Dan zou ik als ik jou was eerst teruggaan naar analoog, dan een KPN BelBudget abonnement nemen en daar Tiscal Telefonie overheen nemen.
Je hebt dan nog altijd een fallback (tenminste om gebeld te kunnen worden) en je bent niet duurder uit, dat lijkt me op het moment dus de beste oplossing. Aangezien de meeste mensen analoog hebben, loopt die firmware wat voor op die van het isdn-modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
bjck schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:09:Of niet verwacht had dat je nu al overgestapt was naar een ander abonnement toen ze die mailing deden.
Enkele weken terug toen het wijzingsmoment van mijn jaarabbo T4-speciaal naderde, verzekerde de HD mij bij hoog en laag dat zij geen T6 zouden gaan aanbieden, dus een ISP-ISP migratie naar Tdsl. Nu krijg ik die reclame ook terwijl sinds 24 april al definitief is

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:05
Vandaag ook maar omgezet naar T6. Als je op het knopje laat alle abbonementen zien, kan je ook over op T4 scheelt weer E5.

Echt nodig heb ik die extra nselheid niet, maar ben tevreden over tiscali dus vindt een extra jaar geen porbleem, was toch al niet van plan om op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorikc schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:19:
Ik ga er even vanuit dat je geen speciale isdn-apparatuur nodig hebt en al je telefoons dus analoog zijn. Dan zou ik als ik jou was eerst teruggaan naar analoog, dan een KPN BelBudget abonnement nemen en daar Tiscal Telefonie overheen nemen.
Je hebt dan nog altijd een fallback (tenminste om gebeld te kunnen worden) en je bent niet duurder uit, dat lijkt me op het moment dus de beste oplossing. Aangezien de meeste mensen analoog hebben, loopt die firmware wat voor op die van het isdn-modem.
Was het leven maar zo makkelijk. Om van ISDN naar analoog te komen moet het volgende gebeuren: Eerst moet de ADSL die er op dit moment op de isdn-lijn zit eraf gehaald worden (abo opzeggen). Dan moet de ISDN-lijn worden opgezegd en een analoge lijn worden aangevraagd met nummerportatie, Als dat allemaal werkt kan je een nieuw abo aanvragen voor de analoge lijn. Met beetje "geluk" zit je dus zo 2 maanden zonder internet. Daar voel ik dus niet zoveel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 20:02: Dan moet de ISDN-lijn worden opgezegd en een analoge lijn worden aangevraagd met nummerportatie, Als dat allemaal werkt kan je een nieuw abo aanvragen voor de analoge lijn. Met beetje "geluk" zit je dus zo 2 maanden zonder internet. Daar voel ik dus niet zoveel voor.
2 maanden is wel heel ruim genomen, ik ben vorig jaar van ISDN naar analoog gegaan. ADSL signaal 2 juni eraf, KPN gebelt (wel al aangevraagd) op 7 juni over, Tiscali op 8 juni aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domba schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 20:12:
[...]

2 maanden is wel heel ruim genomen, ik ben vorig jaar van ISDN naar analoog gegaan. ADSL signaal 2 juni eraf, KPN gebelt (wel al aangevraagd) op 7 juni over, Tiscali op 8 juni aangesloten.
Hmmm, klinkt een stuk beter. Dit was me voorgespiegeld, dus daar ging ik vanuit. Maar op deze manier is het zeker te overwegen. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:45

J-P

Syntax erro....

ZyXEL 2602H, destijds gekregen toen ik Telefonie nam bij mn family abb
bjck schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:09:
[...]

MS7b3 is nieuwer en een stuk beter.
Ok tanx, maar kan ik daarna de portforwarding instellingen etc met een oude backup van de router terug zetten (of gaan deze er helemaal niet uit, wat ik betwijfel)

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bogey Dope schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:31:
[...]

ZyXEL 2602H, destijds gekregen toen ik Telefonie nam bij mn family abb

[...]

Ok tanx, maar kan ik daarna de portforwarding instellingen etc met een oude backup van de router terug zetten (of gaan deze er helemaal niet uit, wat ik betwijfel)
De opgeslagen configuratie is niet compatible met de nieuwe firmware. Even opnieuw in 'rammelen' weer handmatig dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 20:48:Hmmm, klinkt een stuk beter. Dit was me voorgespiegeld, dus daar ging ik vanuit. Maar op deze manier is het zeker te overwegen. Bedankt
Ik keek toen ook op tegen de drempel van mogelijk 2 maanden geen internet en ik heb over al rond lopen zeuren om informatie. De eerste stap is alleen informeren hoeveeltijd KPN reserveert voor de omschakeling, in mijn geval wenste zij 8 werkdagen. Vervolgens heb ik mijn ADSL over ISDN opgezegd en kreeg een einddatum. Met deze einddatum+1dag heb ik de aanvraag bij KPN ingediend telefonisch.
Hiervan krijg je een brief met ondermeer de gemaakte afspraak dat je telefonisch meldt wanneer het ADSL-signaal effectief van de lijn is. KPN kon toen zelf zien voor zijn eigen providers of ADSL nog op de lijn zit, voor mijn provider niet omdat dit bij een andere afdeling zat, of dat nu nog zo weet ik niet. Ik heb me toen laten vertellen dat als het ADSL signaal er niet afwas men een paar dagen later opnieuw zou proberen om te zetten.
Op het moment dat het ADSL-signaal eraf was heb ik Tiscali aangevraagd, voor 12 juni op analoog, hier moet je zeer helder vermelden dat je aan het migreren bent van ISDN naar analoog en telefonisch verifieren. Ondanks mijn verzoek voor 12 juni liet Tiscali het al eerder mee lopen in zijn planning vandaar dat ze op 8 juni al succes hadden en ik weer internet, maar hier zit ook een risico dat het mis kan gaan.
Ik ben toen nog wel benaderd door KPN of ik niet gelukkiger was met ISDN1 en een aanbieding van een provider uit de KPN stal, plotseling was lijnlengte geen enkel probleem ik kon elke snelheid kiezen etc. Ik kon geen hogere snelheid krijgen op het BBNED netwerk en op het Tiscali netwerk was dat wel mogelijk met mijn lijnlengte van 3660 meter. Ik heb toen gegokt op een T4 en ik had geluk mijn lijn is stabiel op 471 kB down. Was benieuwd wat mijn maximale snelheid is, dus vorige maand naar Tiscali gebeld of zij met een T6 zouden komen, het antwoord toen "zeker niet", kortom een ISP-ISP aangevraagd naar Tweakdsl die wel T6 aanbood en daar is wachten nu op.
Er zijn wel redelijke kosten verbonden aan een ISDN2=> Analoog migratie bij KPN

[ Voor 5% gewijzigd door Domba op 11-05-2006 22:53 . Reden: extra aanvulling risico's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

Arfman

Drome!

Woei, Almelo geupgrade gebruiker meldt zich :D

code:
1
2
3
4
WAN Port Statistics:
Upstream Speed: 1145 kbps

Nu maar weer een jaartje uit zien te houden met Tiscali :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:42:
Woei, Almelo geupgrade gebruiker meldt zich :D
[/code]

Nu maar weer een jaartje uit zien te houden met Tiscali :P
Welke verbinding heb je en hoever woon je van de wijcentrale af ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je informatie. Ga er eens goed over nadenken.
Domba schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:42:
[...]

Was benieuwd wat mijn maximale snelheid is, dus vorige maand naar Tiscali gebeld of zij met een T6 zouden komen, het antwoord toen "zeker niet", kortom een ISP-ISP aangevraagd naar Tweakdsl die wel T6 aanbood en daar is wachten nu op.
Er zijn wel redelijke kosten verbonden aan een ISDN2=> Analoog migratie bij KPN
Dat jij wijs kan worden uit de informatie die bij Tweakdsl wordt gegeven. Ze noemen zich de meest relaxte provider van nederland, maar ik vind het nogal een brij aan wat zij aan informatie geven. Ik denk dus dat ik maar naar tiscali zelf ga, want daar snap ik wel van wat ze leveren voor welke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 02:26:Dat jij wijs kan worden uit de informatie die bij Tweakdsl wordt gegeven. Ze noemen zich de meest relaxte provider van nederland, maar ik vind het nogal een brij aan wat zij aan informatie geven. Ik denk dus dat ik maar naar tiscali zelf ga, want daar snap ik wel van wat ze leveren voor welke prijs.
Ik wilde graag een T6 proberen dat beperkt de keuzes zeer sterk, ik was er (te) vroeg bij,want nu blijkt dat dit ook goed mogelijk is bij Tiscali, maar toen had ik andere info gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domba schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 04:12:
[...]

Ik wilde graag een T6 proberen dat beperkt de keuzes zeer sterk, ik was er (te) vroeg bij,want nu blijkt dat dit ook goed mogelijk is bij Tiscali, maar toen had ik andere info gekregen.
Dat is vervelend!!!! Want als ik het nu goed gelezen heb zit je gelijk 2 jaar aan tweakdls vast.

Maar goed... dit topic gaat over Tiscali, dus nogmaals bedankt voor de informatie en ik zal mijn voordeel er mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

@martijn49
jorikc schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:19:
Kijkereensaan alweer een advies van een NIET ervarings deskundige. Maar toch een welgemeend advies ga ik van uit. Juist omdat je verondersteld dat de TS analoge telefoons heeft is je advies niet zo logisch. Als hij ISDN telefoons zou hebben is het lastig om Tiscali Internet plus Telefonie te nemen omdat het Tiscali modem geen ISDN toestellen ondersteund. Maar ik denk ook dat hij analoge toestellen heeft.

Omzetten van ISDN naar PSTN kost bij KPN 75 Euro plus een aantal weken wachten totdat ze dat hebben gefixt. En dat schrikt af. Totdat het is omgezet kun je geen Tiscali bestellen. Jammer dat je dat niet verteld.

Ik had ook KPN ISDN en heb vanuit die uitgangspositie Tiscali met Telefonie genomen. Bijna vanaf het moment dat ik Tiscali Internt had kon ik met een Tisclai numemr bellen en gebeld worden. Na enige tijd heb ik 1 van de 4 ISDN nummers laten "porteren" naar Tiscali. Toen had ik dus twee nummers en die kun je naar eigen inzicht instellen op het Tiscali modem dat twee poorten voor telefoons heeft. Je kun op 1 poort eventueel meer toestellen aansluiten (maar dan krijg je dat irritante meerinkel/meeluister effect) en met een DECT station met meerdere handsets is dat eigenlijk helemaal niet nodig.

Ik gebruik dus helemaal geen KPN voice meer (fijn want dan heb ik maar 1 rekening). Daarvoor wordt Tiscali door KPN gestraft en Tiscali brengt mij maandelijks ongeveer 10 Euro "voor het gebruik van het kale koper" in rekening. Dat tientje is ongeveer even duur als een BelBudget abo (gek heh).

Dus mensen die vanuit een analoge uitgangspositie vertrekken naar Tiscali laten die analoge lijn meestal zitten met als argument dat het in prijs niet uitmaakt en dat je in geval van nood (als de Tsicali telefonie er uit ligt) nog steeds met KPN kan bellen. Ze nemen dan voor lief dat je onhandig moet doen met toestellen en of schakelkastjes of dat je alleen maar onder een nieuw Tsicali nummer belt (en bereikbaar bent).

Zelf ben ik over de kwaliteit van de Tiscali telefonie zo te spreken dat ik niet bang ben dat mijn telefoon het niet doet. Tenslotte zijn er ook nog een aantal mobielen in huis...

[ Voor 5% gewijzigd door RobbieDee op 13-05-2006 07:58 ]

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.