[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 4

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 15.949 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 17:55:
[...]

Welke verbinding heb je en hoever woon je van de wijcentrale af ?
T12, volgens de bekende site zit ik 161 meter van de centrale af :P
(Kan kloppen, ik woon in een appartementencomplex en de KPN centrale staat ernaast).

Gaat iig. als de brandweer, met 2 threads in FlashFXP haal ik volgens DUmeter 1.4mB per seconde :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieDee schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 07:54:
@martijn49

[...]

Kijkereensaan alweer een advies van een NIET ervarings deskundige. Maar toch een welgemeend advies ga ik van uit. Juist omdat je verondersteld dat de TS analoge telefoons heeft is je advies niet zo logisch. Als hij ISDN telefoons zou hebben is het lastig om Tiscali Internet plus Telefonie te nemen omdat het Tiscali modem geen ISDN toestellen ondersteund. Maar ik denk ook dat hij analoge toestellen heeft..
Nou ik heb het allebei. Ik werk momenteel met een draadloze isdncentrale. Die is dus straks waardeloos. Maar bij 1 van de dec toestellen gebruik ik een analoog basisstation momenteel als lader. Dus die kan ik weer in ere herstellen. Dat kost me niet extras.
Omzetten van ISDN naar PSTN kost bij KPN 75 Euro plus een aantal weken wachten totdat ze dat hebben gefixt. En dat schrikt af. Totdat het is omgezet kun je geen Tiscali bestellen. Jammer dat je dat niet verteld.
Ik heb nu een veel handiger manier ontdekt om van ISDN naar analoog te komen:
Eerst een extra analoge lijn bestellen (kost 47,50 en 5 werkdagen), daar zet je dan je nieuwe ADSL abo op (die je ondertussen ook al had besteld, het nieuwe nummer van je analoge lijn krijg je al bij de bestelling) en met voldoende marge zeg je daarbij je isdn en je KPN ADSL op, waarbij je 1 van de nummers meeporteerd naar de nieuwe analoge aansluiting. Kost je wel wat overlapkosten, maar alles gaat dan naadloos in elkaar over, zonder dat je 1 dag zonder internet of telefoon zit.
Ik had ook KPN ISDN en heb vanuit die uitgangspositie Tiscali met Telefonie genomen. Bijna vanaf het moment dat ik Tiscali Internt had kon ik met een Tisclai numemr bellen en gebeld worden. Na enige tijd heb ik 1 van de 4 ISDN nummers laten "porteren" naar Tiscali. Toen had ik dus twee nummers en die kun je naar eigen inzicht instellen op het Tiscali modem dat twee poorten voor telefoons heeft. Je kun op 1 poort eventueel meer toestellen aansluiten (maar dan krijg je dat irritante meerinkel/meeluister effect) en met een DECT station met meerdere handsets is dat eigenlijk helemaal niet nodig..
Kan je ook 2 lijnen naar 1 poort sturen?
Ik gebruik dus helemaal geen KPN voice meer (fijn want dan heb ik maar 1 rekening). Daarvoor wordt Tiscali door KPN gestraft en Tiscali brengt mij maandelijks ongeveer 10 Euro "voor het gebruik van het kale koper" in rekening. Dat tientje is ongeveer even duur als een BelBudget abo (gek heh).
Nou nog belachelijker: belbudget is 30 cent goedkoper dan het kale koper.
Dus mensen die vanuit een analoge uitgangspositie vertrekken naar Tiscali laten die analoge lijn meestal zitten met als argument dat het in prijs niet uitmaakt en dat je in geval van nood (als de Tsicali telefonie er uit ligt) nog steeds met KPN kan bellen. Ze nemen dan voor lief dat je onhandig moet doen met toestellen en of schakelkastjes of dat je alleen maar onder een nieuw Tsicali nummer belt (en bereikbaar bent).

Zelf ben ik over de kwaliteit van de Tiscali telefonie zo te spreken dat ik niet bang ben dat mijn telefoon het niet doet. Tenslotte zijn er ook nog een aantal mobielen in huis...
In elk geval goed om te horen dat de kwaliteit zo goed is. Over dat uitvallen ben ik ook niet zo bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 18:52
RobbieDee schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 07:54:
@martijn49
Kijkereensaan alweer een advies van een NIET ervarings deskundige. Maar toch een welgemeend advies ga ik van uit. Juist omdat je verondersteld dat de TS analoge telefoons heeft is je advies niet zo logisch. Als hij ISDN telefoons zou hebben is het lastig om Tiscali Internet plus Telefonie te nemen omdat het Tiscali modem geen ISDN toestellen ondersteund. Maar ik denk ook dat hij analoge toestellen heeft.
Laten we met z'n tweeën niet tegen elkaar in gaat discussiëren, we hebben het allebei goed voor met de poster :) . Ik probeer een goede kennis van me te helpen met zijn T2+telefonie totaal verbinding via ISDN, waarbij hij KPN dus helemaal heeft opgezegd. Hij heeft nu al zeker 2 maanden een klapperende adsl-lijn en dus geen betrouwbare telefonie :( . Hiervoor had hij enkele jaren een Tiscali via kpn-adsl verbinding en dat heeft nooit gehaperd. Ik heb dus wel een beetje ervaring met Tiscali ADSL via ISDN, maar ik neem ook aan dat zijn problemen niet representatief hoeven te zijn voor iedereen met ISDN.
Omzetten van ISDN naar PSTN kost bij KPN 75 Euro plus een aantal weken wachten totdat ze dat hebben gefixt. En dat schrikt af. Totdat het is omgezet kun je geen Tiscali bestellen. Jammer dat je dat niet verteld.
Daar heb ik dan inderdaad geen persoonlijke ervaring mee, maar zoals hier eerder is gepost, kan die overgang ook relatief soepel in een paar dagen gebeuren.
Dus mensen die vanuit een analoge uitgangspositie vertrekken naar Tiscali laten die analoge lijn meestal zitten met als argument dat het in prijs niet uitmaakt en dat je in geval van nood (als de Tsicali telefonie er uit ligt) nog steeds met KPN kan bellen. Ze nemen dan voor lief dat je onhandig moet doen met toestellen en of schakelkastjes of dat je alleen maar onder een nieuw Tsicali nummer belt (en bereikbaar bent).

Zelf ben ik over de kwaliteit van de Tiscali telefonie zo te spreken dat ik niet bang ben dat mijn telefoon het niet doet. Tenslotte zijn er ook nog een aantal mobielen in huis...
Dat is inderdaad de reden, als er een schakelkastje tussenzit, is het toch niet meer zo onhandig? Hoe dan ook, vind ik het fijn voor je dat de overgang bij jou zo goed is gegaan. Juist om een soepele overgang ga je graag een Internet/Telefonie contract aan met een betrouwbare provider. Mijn kennis en ik hebben helaas al zeker 10x naar de helpdesk mogen bellen, ze verzinnen steeds een andere test die we moeten doen, voordat we een nieuw modem krijgen. En aangezien ik niet elke dag naar hem toe kan, duurt het inmiddels al zo lang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:31
RobbieDee schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 07:54:Dus mensen die vanuit een analoge uitgangspositie vertrekken naar Tiscali laten die analoge lijn meestal zitten met als argument dat het in prijs niet uitmaakt en dat je in geval van nood (als de Tsicali telefonie er uit ligt) nog steeds met KPN kan bellen. Ze nemen dan voor lief dat je onhandig moet doen met toestellen en of schakelkastjes of dat je alleen maar onder een nieuw Tsicali nummer belt (en bereikbaar bent).
Ik heb er de fax op staan.

-Offtopic
Ik heb de nummervermelding in de KPN gids niet opgeheven, maar ben nu wel verlost van alle telemarketing enquetes telefoontjes. Iets meer dan een jaar geleden toen ik nog ISDN had heb ik op een gegeven moment ook de fax erop gezet toen ik meer dan 40 telemarketing telefoontjes had geteld in een week. Volgens de faxlog zijn het er een stuk minder maar soms nog meer dan 10-15 pogingen per week. Daar ik niet altijd op kantoortijden werk en toch wenselijk is dat ik 24/7 bereikbaar ben om 2 reden, heb ik dat via doorschakelingen bereikt via ISDN nummer uit een andere regio=>mobiel=>VOIP. Ik heb maar 1 koperpaar en KPN staat niet te trappelen om een tweede paar binnen te brengen.
-Offtopic

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Vraagje over de Zyxel 2602 modem (analoog)

Als iemand mij belt op tiscali telefonie (VOIP) dan spring ie veel te snel over op de voicemail. Hoe stel je dat langer in?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
vanpeltje schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 18:12:
Vraagje over de Zyxel 2602 modem (analoog)

Als iemand mij belt op tiscali telefonie (VOIP) dan spring ie veel te snel over op de voicemail. Hoe stel je dat langer in?
www.tiscali.nl --> helpdesk --> telefonie --> Telefonie instellingen online wijzigen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

daar kan je idd de telefonie instellingen aanpassen. het is echter niet mogelijk de lengte van het overgaan aan te passen. alleen aan/uitzetten en email adres wijzigen wat voicemail betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als het ergens in te stellen was zou het daar moeten zijn. Helaas niet mogelijk blijkbaar en ik was in verwarring met een toestel met ingebouwd antwoord apparaat waar je dat wel kan.

[ Voor 34% gewijzigd door bjck op 13-05-2006 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey.
Mischien een rare vraag. Maar kun je op een 20mbit lijn van tiscali een ftp server zetten. Maar dan 1 waar je echt een aantal sites op kunt zetten zonder dat de rest van het huis zonder internet zit.
Of moet je dan een apparte internetlijn nemen?
Ben namelijk een beetje aan het rondkijken wat ik wil graag een eigen server.
Wat is eigenlijk de snelheid in een gemiddeld datacenter. Dat kon ik namelijk niet vinden.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 20:48:
Mischien een rare vraag. Maar kun je op een 20mbit lijn van tiscali een ftp server zetten. Maar dan 1 waar je echt een aantal sites op kunt zetten zonder dat de rest van het huis zonder internet zit.
Je kan op elke internet verbinding een ftp server draaien als je ISP de poorten niet blokt die je wilt gebruiken. Tiscali blokkeert niets opzich.

Er zijn ISP's die het niet toelaten dat je servers draait op je verbinding of soms specifieker dat je geen diensten (services) aanbiedt aan derderden op een particuliere aansluiting (betaald dus).
Of moet je dan een apparte internetlijn nemen?
Vergeet je niet dat je upload 1Mbps is en niet ook 20Mbps? En elke internet verbinding die vol belast wordt maakt nieuwe connecties vrij lastig of lastiger. Dus als je de upstream volledig belast (met bijvoorbeeld een ftp server) kan surfen en ander gebruik hinder hebben ja.
Ben namelijk een beetje aan het rondkijken wat ik wil graag een eigen server.
Wat is eigenlijk de snelheid in een gemiddeld datacenter. Dat kon ik namelijk niet vinden.
Wat wil je hebben? 2Mbit? 10? 100? 1000? Zelfs verbindingen van meerdere gigabits zijn gewoon beschikbaar voor duizenden euro's per maand in een datacentre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
De FAQ vermeldt:
Server aansluiten met Tiscali ADSL

Dit is mogelijk, hoewel dit niet wordt aanbevolen. Voor de maandelijkse datatransfer bestaat, naast een eventuele datalimiet, een 'fair use policy'. Het is niet toegestaan om uw server beschikbaar te stellen aan derden.
Je mag dus geen FTP-bak neerzetten waar je vriendjes vrolijk (al dan niet legale) bestanden over uitwisselen. P2P-software zou daarmee dus eigenlijk eenzelfde lot beschoren zijn.

Waar ze de grens trekken is echter lastig te zeggen: ik host dus m'n eigen site. Just for the fun. En omdat ik een eigen PHP-extensie draai. Maar wat nou als je een hobby-site draai met een forum waar mensen bijv. 3D modellen over uitwisselen? Lijkt mij toch geen kwaad te kunnen.

Mij lijkt dit logischer: "Uw mag uw server op het Tiscali-netwerk niet gebruiken met een commercieel doel. Uiteraard is het ook niet toegestaan om via uw Tiscali-aansluiting bestanden te verspreiden waarop auteursrecht rust en waarvan u geen rechthebbende bent.". Ofzo.

Vandaag is mijn lijn overgegaan naar 12Mbps. Nouja... Verder dan 9,6Mbps komt het niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wat nu wel en niet mag is bij veel ISP's een beetje een grijze wolk. Als je een website draait zonder commercieel belang, mag je daar dan wel banners op plaatsen bijvoorbeeld...

Eigenlijk is P2P software ook een server/service draaien, mensen kunnen immers naar jou machine (ook) verbinden om iets (of stukjes) op te halen. Maar het lijkt wel of 50% van Nederland P2P gebruikt ondertussen. Elk computer tijdschrift staan artikelen hoe en waar en wat je moet doen immers.
Nexxennium schreef op zondag 14 mei 2006 @ 02:43:

Vandaag is mijn lijn overgegaan naar 12Mbps. Nouja... Verder dan 9,6Mbps komt het niet :'(
Laatste firmware in je modem zitten (MS6b4 of hoger)? Modem netjes aangesloten dicht bij je hoofdaansluiting?

[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 14-05-2006 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
bjck schreef op zondag 14 mei 2006 @ 09:55:
Wat nu wel en niet mag is bij veel ISP's een beetje een grijze wolk. Als je een website draait zonder commercieel belang, mag je daar dan wel banners op plaatsen bijvoorbeeld...
Met banners wordt het alweer commercieel.
Eigenlijk is P2P software ook een server/service draaien, mensen kunnen immers naar jou machine (ook) verbinden om iets (of stukjes) op te halen. Maar het lijkt wel of 50% van Nederland P2P gebruikt ondertussen. Elk computer tijdschrift staan artikelen hoe en waar en wat je moet doen immers.
Precies ja. Je zou dat nog kunnen gebruiken om mee te schermen als ze gaan zeuren over bijv. FTP server.
Laatste firmware in je modem zitten (MS6b4 of hoger)? Modem netjes aangesloten dicht bij je hoofdaansluiting?
Ja en ja. I know the dril ;). Een update van MS6 naar MS7 bracht geen verbetering. Ach ik woon ws. gewoon net te ver weg. Toch wel jammer dat me nu 3-4Mbps door de neus geboord wordt, terwijl ik er niet op gewezen werd dat het wel eens wat minder zou uitpakken dan die 12Mbps. De site zelf geeft wel aan dat 20Mbps op mijn adres niet beschikbaar is.

[edit]Volgens Telebyte zit ik op zo'n 2300m van de centrale. En volgens de modem is de line attenuation downstream 46dB. Vreemd genoeg is de attenuation upstream slechts 21dB.
Nou ben ik niet zo'n natuurkundige/electrotechnicus dat ik dat even kan verklaren, of dat dat verschil op iets vaags duidt.

[ Voor 13% gewijzigd door Fuzzillogic op 14-05-2006 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:23
Hier ook geupgrade van ADSL Special naar T6. Al voor enig bericht van Tiscali is de snelheid verhoogd. Modem geeft aan dat hij 6016 kbits down heeft.
Echter, maximale download snelheid die ik haal is 630 kB/sec. Dat is dus 5040 kbits/sec.
Ik woon 625 meter van de (nog niet geupgrade) centrale en alles in huis is netjes aangesloten, zoals het hoort.

Modem geeft bij diagnose: attenuation downstream: 11 db

Normaal is +/- 10 a 15 db verlies per km. Dus dat klopt wel.

Het vreemde is dat het zo mooi overeenkomt met exact 5 Mbits. Ik zal maar eens kijken of een firmware upgrade helpt. Gebruik nu nog V3.40(MS.4)D0. Die heeft altijd stabiel en zonder issues gedraaid.

M'n 4 Mbits verbinding draaide altijd op volle toeren (470 - 480 kB/sec, ongeveer 6% verlies).
Nu heb ik dus 15% verlies.

Tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

als je modem aangeeft dat die op 6016 ingetraind staat, dan is dat ook de snelheid waarop Tiscali je gezet heeft. is ook normaal dat je deze snelheid niet maximaal haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Aangezien de verbinding goed is, zou ik verwachten ook een hogere snelheid te halen. 700 kB/sec is het streven. Dat komt overeen met een 7% verlies. Hetzelfde als voorheen.

Ik draai de boel nu draadloos naar het modem. Ik ga eerst eens met een kabeltje proberen en daarna nog de firmware update. Ik post de uitkomst wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nexxennium schreef op zondag 14 mei 2006 @ 10:31:
[...]

Ja en ja. I know the dril ;). Een update van MS6 naar MS7 bracht geen verbetering. Ach ik woon ws. gewoon net te ver weg. Toch wel jammer dat me nu 3-4Mbps door de neus geboord wordt, terwijl ik er niet op gewezen werd dat het wel eens wat minder zou uitpakken dan die 12Mbps. De site zelf geeft wel aan dat 20Mbps op mijn adres niet beschikbaar is.
Dat is niet voor niets dat T20 niet bestelbaar is daar op dat adres ;)
[edit]Volgens Telebyte zit ik op zo'n 2300m van de centrale. En volgens de modem is de line attenuation downstream 46dB. Vreemd genoeg is de attenuation upstream slechts 21dB.
Nou ben ik niet zo'n natuurkundige/electrotechnicus dat ik dat even kan verklaren, of dat dat verschil op iets vaags duidt.
Upstream zit in de onderste frequenties en heeft daarom minder last van demping dan de downstream. Je ziet ook dat hij met ADSL2+ iets omhoog is gegaan je downstream attenuation ten opzichte van ADSL1 door de extra (nog hogere) frequenties die gebruikt worden erbij.

Met 46dB demping op de downstream is 9.5Mbps nog behoorlijk netjes eigenlijk ;) Ook die 2300 meter uit de postcodecheck van Telebyte kan nog best dat het 50% langer is in de praktijk.
Masimo schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:15:
Aangezien de verbinding goed is, zou ik verwachten ook een hogere snelheid te halen. 700 kB/sec is het streven. Dat komt overeen met een 7% verlies. Hetzelfde als voorheen.

Ik draai de boel nu draadloos naar het modem. Ik ga eerst eens met een kabeltje proberen en daarna nog de firmware update. Ik post de uitkomst wel.
Als je modem 6016kbps zegt zal je nooit 700kByte/s gaan halen. Ook niet met een kabeltje.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 14-05-2006 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Masimo schreef op zondag 14 mei 2006 @ 12:16:M'n 4 Mbits verbinding draaide altijd op volle toeren (470 - 480 kB/sec, ongeveer 6% verlies).
Nu heb ik dus 15% verlies.
Je rekent met 2 verschillende maten, Je modem trainde toen in op 4480 kbits/s voor de T4.
Nu lees je 6016 kbits/s in je modem => 633 kB/s max.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Contractsduur is voor 1 jaar ? kan er niks over vinden op hun site...

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 17:24:
Staat in de voorwaarden ergens dacht ik. Het is minimaal 1 jaar met steeds opnieuw een jaar er aanvast als je niet opzegd. Opzegtermijn is 1 of 2 maanden, moet je even nazoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozejas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 08:39
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 17:24:
yep

wij ook vandag t12 geactiveerd gekregen en:
WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1108 kbps
Downstream Speed: 9584 kbps
op 2500 meter van centrale en volgens mij ook nog ene oude lijn
:D:D i kebn helemaal tevreden tiscali

animus maximum donatum atque maximum punium est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 14 mei 2006 @ 17:42:
[...]

Staat in de voorwaarden ergens dacht ik. Het is minimaal 1 jaar met steeds opnieuw een jaar er aanvast als je niet opzegd. Opzegtermijn is 1 of 2 maanden, moet je even nazoeken.
okay bedankt.. heb ik nog een vraagje..

Als ik adsl T20 met telefonie neem bij tiscali en mijn huidige kpn nummer wil behouden betaal ik dan wel die extra kpn kosten kosten van 10 euro per maand omdat het kpn abbo word opgezegd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PNutButtaBoy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05-2023

PNutButtaBoy

.: Is er nog vla? :.

ik heb Tiscali ADSL en Telefonie (gebruik de telefonie echter nog niet) Zyxel Prestige 2602H en heb al bijna een half jaar het probleem dat de verbinding om de zoveel tijd weg valt, soms om de 10 min soms om de 2 uur. Als ik dan op een link klik krijg ik de melding:

---
connection test failed

Make sure your device is connected to a telephone jack using the included phone wire. Otherwise contact your ISP.

If your ISP gives you a static (fixed) IP address, please configure the Internet settings on the device (click here to access the web configurator)
---

ik ben dit probleem ook in het algemene tiscali topic tegen gekomen maar zonder oplossing. ook op google vind ik geen oplossing. Ik heb natuurlijk ook al veelvoudig contact gehad met tiscali, zij kwamen met de volgende oplossingen, die overigens geen van alle hebben gewerkt:

Firmware upgrade.
Firmware downgrade.
Modem direkt op de hoofdaansluiting van KPN aansluiten.
Kabels vervangen.
Snelheid ADSL verlagen (ze hebben m'n download snelheid naar beneden gehaalt, zonder succes)

Ik heb het trouwens op alle 3 de pc's die aan het modem hangen. Het ergste vind ik nog dat ze zeiden dat ik waarschijnlijk te ver van de centrale zat en dat ze daarom mn snelheid naar beneden moesten halen. Mijn buren hebben planet adsl maar die hebben nergens last van. Op mijn laatste klaag email naar tiscali kreeg ik het antwoord:

'Uit de logs blijkt dat u inderdaad problemen hebt. De modem vraagt abnormaal vaak om een nieuw IP adres. U kunt het beste even telefonisch contact opnemen, het kan zijn dat u de modem direkt op de hoofd aansluiting van kpn moet proberen aan te sluiten.'

Terwijl ik dus al uren met die mensen aan de telefoon heb gehangen en er al 3 keer een melding van is gemaakt, wat ik overigens ook in mn mailtje had gezet. Mijn abbo kan ik over een half jaar pas opzeggen, dus ik hoop dat er iemand een oplossing heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
PNutButtaBoy

Bij mijn weten is dat aangesloten op de centrale Mijdrecht (Mdt). Als je toevallig aan de 'verkeerde' kant van Wilnis woont (oost kant) of een buitengebied kan je best wel eens een heel erg lange lijn hebben en een te hoge snelheid (abonnement) op je lijn voor die afstand.

Als dit het geval is, zorg dan dat je echt het optimaal en kort bij de hoofd aansluiting hebt aangesloten je modem en splitter. Geen verleng kabels, niet je modem op zolder etc etc etc.

Lijn komt binnen ergens in je huis (als dat in de muur is even openen en kijken of er geen aftakking is bij gefabriceerd al!) en daar netjes zo kort mogelijk (minder dan 2 meter) je splitter aansluiten. Dan met een bijgeleverd kabeltje (die van ongeveer een meter) je modem aangesloten?

Als dit het geval is kan Tiscali er ook niet heel veel aan doen als je het netjes hebt aangesloten en het probleem blijft. Dan is het de lengte van de lijn waarschijnlijk die je probleem veroorzaakt waar geen enkele DSL aanbieder iets aan kan doen. Vraag dan aan de helpdesk of ze je snelheid kunnen halveren ter test bijvoorbeeld.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 14-05-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PNutButtaBoy

PNutButtaBoy

dat heb ik ook gedaan en het hielp niks :( en ze hebben mn snelheid gehalveerd maar dat heeft ook niks geholpen, maar het stomme is dat ik de afgelopen 4 jaar schat ik zonder problemen ge-ADSL-t heb! En de buren hebben planet en die hebben geen last van dit soort uitval. mischien moet ik weer hetzelfde type modem als ik voor ADSL+Telefonie had kopen, maar daar zat geen telefonie op en je hebt een hub erbij nodig om internet te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Welk modem had je hiervoor? Een ZyXEL 650R31? Of zat je toen via een ander DSL netwerk aangesloten zoals KPN bijvoorbeeld? Welke snelheid had je toen, of hetzelfde als nu (vermoed lager)?

[ Voor 62% gewijzigd door bjck op 14-05-2006 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PNutButtaBoy

PNutButtaBoy

ik had daarvoor de alcatel speed touch (home). ik download nu gemiddeld met 250 kb per sec en daar voor met gemiddeld 600 kb per sec. het is over de jaren natuurlijk wel elke keer een beetje verhoogt de snelheid maar aan het einde zat ik aan de 600.

heb btw al die tijd tiscali gehad. heb ik nu alweer bijna 10 jaar geloof ik :p toen het nog world online was al.

[ Voor 21% gewijzigd door PNutButtaBoy op 14-05-2006 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
PNutButtaBoy schreef op zondag 14 mei 2006 @ 21:42:
ik had daarvoor de alcatel speed touch (home). ik download nu gemiddeld met 250 kb per sec en daar voor met gemiddeld 600 kb per sec. het is over de jaren natuurlijk wel elke keer een beetje verhoogt de snelheid maar aan het einde zat ik aan de 600.
En je hebt op je hoofdaansluiting alles netjes aangesloten? Of heb je daar enige twijfel over? Als het een aansluitpunt in de muur is kan je hem best eens openen en kijken of er niet een aftakking is gemaakt naar een extra aansluitpunt of nog een EB-lus aanwezig is (klein draadje dat B met EB verbindt). Al eens zonder splitter getests? Nog een hele oude splitter in gebruik?

Zo'n uitval die je beschrijft klinkt bijna hetzelfde als een toestel, alarmcentrale of loze aftakking nog ergens voor je splitter op je lijn. Zelfs als 1 van de 2 adertjes ergens niet helemaal lekker vast zit of contact maakt krijg je ook zo'n wispelturige verbinding. Het kan een stekker zijn in een aansluiting die niet lekker contact maakt (stekkerdoos aangeslagen/oud) of een standaard kabeltje (rj11) waar een stekkertje niet goed op geknepen is. Storings bron in de buurt van je modem of lijn zoals een HiFi speaker.

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 14-05-2006 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PNutButtaBoy

PNutButtaBoy

bij ons zit de hoofdaansluiting in de tuin dus daar hebben we hem direkt op aangesloten en vandaar uit ook gewoon direkt op de pc. we hebben het ook zonder splitter getest, we hebben op een gegeven moment een paar uur met de helpdesk aan de telefoon gezeten en die hebben dat ook allemaal aangeraden :p zou het iets met de overschakeling van gewoon adsl naar adsl+telefonie kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
PNutButtaBoy schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:04:
bij ons zit de hoofdaansluiting in de tuin dus daar hebben we hem direkt op aangesloten en vandaar uit ook gewoon direkt op de pc. we hebben het ook zonder splitter getest, we hebben op een gegeven moment een paar uur met de helpdesk aan de telefoon gezeten en die hebben dat ook allemaal aangeraden :p zou het iets met de overschakeling van gewoon adsl naar adsl+telefonie kunnen zijn?
ISRA in de tuin? Woon je op een boerderij of iets? Vast niet 'in Wilnis' zegmaar dan?

Tiscali Telefonie werkt via VoIP en dan is er helemaal niets anders aan je ADSL/internet verbinding. Dat is immers een IP verbinding (internet is IP) waar alleen spraak pakketjes overheen worden gevoerd voor telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PNutButtaBoy

PNutButtaBoy

haha niet 'in Wilnis' nee. als ik naar buiten kijk zie ik een schaap... maar ik dacht dat de uitval ongeveer rond de tijd kwam dat we die telefonie erbij hadden aangevraagt. het heeft ook gewoon een paar jaar probleemloos gewerkt op de dubbelle snelheid van wat ik nu heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
PNutButtaBoy schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:46:
haha niet 'in Wilnis' nee. als ik naar buiten kijk zie ik een schaap... maar ik dacht dat de uitval ongeveer rond de tijd kwam dat we die telefonie erbij hadden aangevraagt. het heeft ook gewoon een paar jaar probleemloos gewerkt op de dubbelle snelheid van wat ik nu heb
Welke firmware heb je nu in je modem zitten? Want de MS7b3 zou je het beste resultaat moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Ik heb me inderdaad vergist m.b.t. de snelheid. Wat rekenwerk laat zien dat mijn downspeed gewoon klopt t.o.v. de oude situatie. Ik was uitgegaan van een 4000 kbits lijn.

Bij m'n T4: 470 kB/sec op een 4480 kbits verbinding.
Nu met T6: 631 kB/sec op een 6016 kbits verbinding.

De ratio werkelijke/theoretische snelheid is bij beiden 0.839.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PNutButtaBoy

PNutButtaBoy

ik heb op aanraden van de helpdesk V3.40(MS.5) geinstalleerd, die kreeg ik opgestuurd van een medewerker, eerst stond er de nieuwste op, maar ik weet niet of dat MS7b3 was kan ook 6 zijn geweest was ongeveer anderhalve maand geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Hmmm, ik dacht dat ik nog op m'n T4 snelheid zat terwijl m'n modem allang op 13501Kbps traint. Maar ik was vergeten dat m'n 11Mbps WLAN het gewoon niet trekt. M'n HTPC downloadt lekker op 12,06Mbps 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 20:23

J-P

Syntax erro....

PNutButtaBoy schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:53:
ik heb op aanraden van de helpdesk V3.40(MS.5) geinstalleerd, die kreeg ik opgestuurd van een medewerker, eerst stond er de nieuwste op, maar ik weet niet of dat MS7b3 was kan ook 6 zijn geweest was ongeveer anderhalve maand geleden.
Waarom hadden ze die dan aangeraden?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb nu een tiscali T4+telefonie aansluiting. hiervoor wordt iets van 29,95 p/maand betaalt. Nu kijk ik op de website van tiscali en zie ik dat ik nu voor T6 ook slechts 29,90 hoe te betalen! Kan ik nu zonder enige moeite een mailtje sturen naar tiscali met het verzoek of hun dit kunnen upgraden voor mij?Zo ja, ben ik dan ook mijn internet en telefonie even kwijt? :o

alvast bedankt!

ps: dat ik telefonie even kwijt raak is niet erg, gebruik ik toch nog niet. internet wel(gebruikt iedereen thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 09:48:
Hallo,

Ik heb nu een tiscali T4+telefonie aansluiting. hiervoor wordt iets van 29,95 p/maand betaalt. Nu kijk ik op de website van tiscali en zie ik dat ik nu voor T6 ook slechts 29,90 hoe te betalen! Kan ik nu zonder enige moeite een mailtje sturen naar tiscali met het verzoek of hun dit kunnen upgraden voor mij?Zo ja, ben ik dan ook mijn internet en telefonie even kwijt? :o

alvast bedankt!

ps: dat ik telefonie even kwijt raak is niet erg, gebruik ik toch nog niet. internet wel(gebruikt iedereen thuis)
Ja, althans, je kunt het dus zelf. Mailtje hoeft niet.
Internet is misschien heel even weg, ik heb het echter niet gemerkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Stiegl op 15-05-2006 09:55 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

je kan probleemloos overstappen via genoemde link, alleen heb je dan vanaf dat moment weer een nieuw contract van een jaar. internet en telefonie ben je niet even kwijt, dit is puur een administratieve handeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Als je van T4 (speciaal, incl telefonie voor 30 euro) naar T6 overstapt, krijg je dan ook de 6 maanden korting?

Kun je ook van T4 naar T4 gaan, aangezien de prijs nu lager ligt?

[ Voor 24% gewijzigd door jeanj op 15-05-2006 11:32 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
jeanj schreef op maandag 15 mei 2006 @ 11:31:
Als je van T4 (speciaal, incl telefonie voor 30 euro) naar T6 overstapt, krijg je dan ook de 6 maanden korting?
Die is alleen voor nieuwe aansluitingen, niet voor bestaande die veranderen.
Kun je ook van T4 naar T4 gaan, aangezien de prijs nu lager ligt?
Dat kan, maar alleen als je uit je vaste jaar vandaan bent mag je abonnementen kiezen die een lager maandbedrag hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 09:48:
De ADSL "knippert" even. Uit en direct weer aan. Dus je hebt 30 seconde geen internet (en telefonie). Dat overleef je toch wel? ;) Wel was bij mij daarna dat de lijn even bleef knipperen, maar na een uurtje bleef het gewoon stabiel. Inmiddels is de lijn alweer 42 uur onafgebroken actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Ik ben nu eens aan het rondkijken en Tiscali heeft een heel interessante aanbieding vind ik.
Jullie als gebruikers:
Zijn jullie tevreden over de verbinding? Is telefonie ook goed?
En voor mij toch wel belangrijk: Ik lees hier weinig over de nieuwsservers van Tiscali. Zijn deze nog een beetje te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Ik heb nu sinds een dik jaar Tiscali + Telefonie (eerst T4, nu T6). Afgezien van een tweetal storingen in de eerste maand heeft het altijd stabiel en zonder problemen gedraaid.

De nieuwsservers zijn echter slecht. In de eerste paar maanden heeft een test gelopen met de Omega newsserver. Die was goed, met een retentie van 5-7 dagen en weinig kapotte bestanden.. Deze server werd echter op een gegeven moment afgesloten vanwege een te grote belasting van het Tiscali netwerk. Er is geen alternatief voor in de plaats gekomen. Ik geloof zelfs dat Tiscali geen binaries newsserver meer heeft.

Dat betekent dus in de praktijk dat je zult moeten uitwijken naar een betaalde newsserver. Zijn wat extra kosten, maar die haal er wel weer uit.

Binaries servers worden trouwens bij de meeste providers met argus ogen bekeken. Enerzijds vanwege de extra netwerkbelasting. Anderzijds vanwege de hoofdzakelijk illegale content. Ik denk persoonlijk dat niet veel ISP's de binariesservers in de toekomst zullen handhaven.

Maar, even terug naar je vraag, ik ben dik tevreden met Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.O.E
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 13:48
Ik wil ook van T4 naar T6 overstappen,
maar ik heb nog een vraagje, hoe zit het met de 10 euro dat je aan KPN moet betalen voor de koperen lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:44
Vraag voor diegene die zijn overgestapt van t4 naar t6 of t12:

Hoelang duurde dat overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 11:52
Op een donderdagavond had ik het aangevraagd. 8 dagen erna, op vrijdag kon ik al met 12 mbit downloaden :)
Je krijgt 7 dagen bedenktijd, daarna zal het waarschijnlijk snel verwezenlijkt zijn.

Over die 10 euro die je aan KPN moet betalen: Ik denk dat daar wel genoeg informatie over staat op GoT en Tiscali site.

[ Voor 25% gewijzigd door Novi op 15-05-2006 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

jvdb1975 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:05:
Ik ben nu eens aan het rondkijken en Tiscali heeft een heel interessante aanbieding vind ik.
Jullie als gebruikers:
Zijn jullie tevreden over de verbinding? Is telefonie ook goed?
Verbinding is erg goed, en telefonie wordt ook steeds beter. Zo betrouwbaar dat ik het afgelopen zondag voor het eerst heb aangeraden aan mensen die wat minder verstand hebben van PC's.
En voor mij toch wel belangrijk: Ik lees hier weinig over de nieuwsservers van Tiscali. Zijn deze nog een beetje te doen?
Simpel, die zijn er niet. Voor usenet zul je moeten uitwijken naar een betaalde usenetprovider zoals Eweka, maar dat moet een beetje serieuze downloader bij elke ISP.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
fong06 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:09:
Vraag voor diegene die zijn overgestapt van t4 naar t6 of t12:

Hoelang duurde dat overstappen?
Op 1 mei aangevraagd, op 10 mei overgezet. Het lopende telefoongesprek werd afgebroken, en ik kon gelijk weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:51
Hallo,

Ik heb zojuist een T12 verbinding + telefonie aangevraagd. Aangezien ik al een tijdje geen vaste telefonie meer heb, ben ik nu benieuwd naar wat voor (draadloze) telefoons ik kan gebruiken ? Ik neem aan dat PSTN en DECT zal werken, is dit correct ? Moet ik nog rekening houden met FSK / DTMF / Dual-mode ? Zijn bijv speciale VOIP-telefoons ook bruikbaar icm Zyxel 2602H modem ? Alvast bedankt voor de info.

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 15-05-2006 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellywoods
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Het zal wel per geval verschillen, ik heb het ook op 1 mei aangevraagd (T4 => T12) maar heb het nu (15 mei) nog steeds niet. Ook geen bericht van overzetting overigens. Volgens mij krijg je met 10 werkdagen dat bericht, dus ik zal het een dezer dagen wel ontvangen :)

http://www.jellywoods.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
dafmay schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:38:
Ik heb zojuist een T12 verbinding + telefonie aangevraagd. Aangezien ik al een tijdje geen vaste telefonie meer heb, ben ik nu benieuwd naar wat voor (draadloze) telefoons ik kan gebruiken ? Ik neem aan dat PSTN en DECT zal werken, is dit correct ? Moet ik nog rekening houden met FSK / DTMF / Dual-mode ? Zijn bijv speciale VOIP-telefoons ook bruikbaar icm Zyxel 2602H modem ? Alvast bedankt voor de info.
Eigenlijk is elke DECT geschikt die gewoon voor PSTN werkt. Nummer weergave ondersteund Tiscali sinds de laatste firmware gemakkelijk beide met als standaard DTMF (FSK kan dus ook bij import toestel).

Speciale 'VOiP-telefoons' heb je juist niet nodig, de techniek zit in het bijgeleverde modem zodat elk normaal toestel gewoon werkt. Koop met DECT niet de aller-aller-aller goedkoopste no-name die je kunt vinden. Vaak zit hier toch enige 'rommel' tussen ;)

Een speciaal VoIP toestel is vaak zo'n USB ding wat voor Skype etc bedoeld is en kan niet eens werken. Er zijn/komen wel (WiFi en bedraad) SIP toestellen op de markt, maar nog niet groot schalig en zo geprijst dat het interessant is.

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 15-05-2006 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
bjck schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:03:
[...]

Eigenlijk is elke DECT geschikt die gewoon voor PSTN werkt. Nummer weergave ondersteund Tiscali sinds de laatste firmware gemakkelijk beide met als standaard DTMF (FSK kan dus ook bij import toestel).

Speciale 'VOiP-telefoons' heb je juist niet nodig, de techniek zit in het bijgeleverde modem zodat elk normaal toestel gewoon werkt. Koop met DECT niet de aller-aller-aller goedkoopste no-name die je kunt vinden. Vaak zit hier toch enige 'rommel' tussen ;)

Een speciaal VoIP toestel is vaak zo'n USB ding wat voor Skype etc bedoeld is en kan niet eens werken. Er zijn/komen wel (WiFi en bedraad) SIP toestellen op de markt, maar nog niet groot schalig en zo geprijst dat het interessant is.
Bedankt voor de uitvoerige info. Dus als ik het goed begrijp werken zowel DTMF als FSK type toestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
dafmay schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:27:
[...]

Bedankt voor de uitvoerige info. Dus als ik het goed begrijp werken zowel DTMF als FSK type toestellen ?
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nogmaals dank !

Btw Wat jij aangaf over niet zomaar een merk telefoon kopen, daar kan ik mij helemaal in vinden. Ik zie op de kieskeurig site een boel AEG-telefoons, is dat een ok merk ?

[ Voor 39% gewijzigd door dafmay op 15-05-2006 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

AEG telefoons zouden probleemloos moeten werken. Er zijn vooral probelemen bekend met (bepaalde types van) Siemens, Ranex en Profoon toestellen. Hoewel met de nieuwste firmware de problemen een stuk minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nss schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:24:
AEG telefoons zouden probleemloos moeten werken. Er zijn vooral probelemen bekend met (bepaalde types van) Siemens, Ranex en Profoon toestellen. Hoewel met de nieuwste firmware de problemen een stuk minder zijn.
Dank voor de tip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nss schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:24:
Ranex & Profoon zit nog best wat onduidelijke 'modelletjes' tussen inderdaad. Sommige vallen al uit hun oplaadstandaard als je er tegenaan blaast bijna.

Siemens toestellen hadden wat problemen met een bepaalde oudere firmware met nummer weergave op DTMF, dat is verleden tijd. Enige wat nog kan gebeuren met Siemens is dat je een import toestel hebt uit Duitsland en die doen alleen FSK. Nieuwe/huidige modellen zouden automatisch DTMF & FSK moeten snappen volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
bjck schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:37:
[...]

Ranex & Profoon zit nog best wat onduidelijke 'modelletjes' tussen inderdaad. Sommige vallen al uit hun oplaadstandaard als je er tegenaan blaast bijna.

Siemens toestellen hadden wat problemen met een bepaalde oudere firmware met nummer weergave op DTMF, dat is verleden tijd. Enige wat nog kan gebeuren met Siemens is dat je een import toestel hebt uit Duitsland en die doen alleen FSK. Nieuwe/huidige modellen zouden automatisch DTMF & FSK moeten snappen volgensmij.
Maar goed, mocht het toestel alleen FSK aankunnen dan zou dat moeten werken met Tiscali...toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
dafmay schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:57:
[...]

Maar goed, mocht het toestel alleen FSK aankunnen dan zou dat moeten werken met Tiscali...toch ?
Yup. Maar als je de keuze hebt gewoon een toestel nemen dat DTMF snapt. Dat is gebruikelijk in Nederland.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 15-05-2006 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
bjck schreef op maandag 15 mei 2006 @ 22:05:
[...]

Yup. Maar als je de keuze hebt gewoon een toestel nemen dat DTMF snapt. Dat is gebruikelijk in Nederland.
Got it :) Heeft DTMF overigens nog voordelen oid tov FSK ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
dafmay schreef op maandag 15 mei 2006 @ 22:59:
[...]

Got it :) Heeft DTMF overigens nog voordelen oid tov FSK ?
Niet echt, zijn gewoon een andere insteek op hetzelfde doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Ik zit met een erg raar probleem.

Ik had al een tijdje een vermoeden maar sinds vandaag weet ik zeker dat Tiscali niet al mijn mail bezorgt.

Een collega van me wilde namelijk iets naar mij toe mailen, dus ik had heb eerst een mailtje gestuurd zodat hij mijn email zou hebben. Deze kreeg hij gewoon binnnen. Maar nadat hij een stuk of 4 á 5! mailtjes naar mij had gestuurd die allemaal niet aankwamen had ik het wel gezien.

Hij heeft in geen van de gevallen een Žno replyŽ-mail of zoiets terug gekregen, en ook in de spambox van tiscali is niks gekomen. Lijkt wel alsof de mailtjes verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Van een virus of iets dergelijks lijkt ook geen sprake, meerdere systemen geprobeerd en altijd met up to date antivirus software.

Die collega van mij zit overgens bij Het Net. Tot nu toe heb ik geen andere problemen met andere email adressen gehad, behalve dan automatische mailtjes als je jezelf bijvoorbeeld ergens voor aanmeld, maar die komen dan wel in de spambox.

Weet iemand waar dit aan kan liggen??? 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarom zou dit dan aan Tiscali liggen en niet aan Het Net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
bjck schreef op maandag 15 mei 2006 @ 23:02:
[...]

Niet echt, zijn gewoon een andere insteek op hetzelfde doel.
FSK schijnt de datum en tijd mee te sturen met het telefoonnummer, DTMF niet. Nu bedenk ik me opeens dat mijn Philips Dect 211 daar ook vanuit gaat. Toch maar eens proberen om te zetten naar FSK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 07:27:
En waarom zou dit dan aan Tiscali liggen en niet aan Het Net?
Als ik hem wat stuur ontvangt die het wel, dus daar wordt niks tegengehouden. Maar stuurt hij iets dan verdwijnt dat mailtje gewoon, hij krijgt verder ook niks terug, dus lijkt het me dat er iets mis gaat bij Tiscali. En hij heeft verder met anderen geen probleem.

Dus tja misschien ligt het aan de combinatie ik zou het niet weten, daarom vraag ik het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Vreemd, ik ben van ADSL Special 4 Mbit naar T6 gegaan. Ik heb inmiddels wel de snelheid, maar ik heb nog niks gehoord van Tiscali. Ook als ik mijn abonnementsgegevens bekijk zie ik nog geen verandering, je krijgt toch een mailtje van Tiscali als ze je gaan upgraden?
De dowloadsnelheid is goed, 612 kB/s, maar mijn upload is amper omhoog gegaan, van 71 kB/s naar 74 kB/s, zou dit niet meer moeten zijn? Of gaat de uploadsnelheid ook naar beneden afhankelijk van de afstand tot de centrale? Bij mij is dat 1515 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:40
The Cheese schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 09:22:
Vreemd, ik ben van ADSL Special 4 Mbit naar T6 gegaan. Ik heb inmiddels wel de snelheid, maar ik heb nog niks gehoord van Tiscali. Ook als ik mijn abonnementsgegevens bekijk zie ik nog geen verandering, je krijgt toch een mailtje van Tiscali als ze je gaan upgraden?
De dowloadsnelheid is goed, 612 kB/s, maar mijn upload is amper omhoog gegaan, van 71 kB/s naar 74 kB/s, zou dit niet meer moeten zijn? Of gaat de uploadsnelheid ook naar beneden afhankelijk van de afstand tot de centrale? Bij mij is dat 1515 meter.
Volgens mij is de upload niet echt omhoog gegaan, Die was immers al rond de 704 kbit/s (namelijk 640 kbit/s + 10% compensatie). Die compensatie zit er nu niet meer bij. Overigens kan de upload bij ADSL 1 niet veel verder omhoog: volgens mij ligt het theoretisch maximum rond de 800 kbit/s.

Overigens is ook mijn snelheid van T4 naar T6 gegaan, zonder dat ik daarvan een bevestiging heb gekregen en bij mijn abonnement staat ook nog gewoon T4, dus wat dat betreft ben je niet de enige ;)

[ Voor 10% gewijzigd door rclahsen op 16-05-2006 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
The Cheese schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 09:22:
Ik heb inmiddels 2x een bevestiging gehad, nadat ik ben geupgrade. Dus het komt allemaal in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik neem even aan dat up/downgraden niet mogelijk is in het 1e jaar (vanwege actiekortingen enz) ? Zijn er overigens kosten verbonden aan up- en downgraden ?

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 16-05-2006 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petor
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
dafmay schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:11:
Ik neem even aan dat up/downgraden niet mogelijk is in het 1e jaar (vanwege actiekortingen enz) ? Zijn er overigens kosten verbonden aan up- en downgraden ?
Na een jaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
dafmay schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:11:
Ik weet vrijwel zeker dat het wel kan, ik heb het vorig jaar nog gedaan. In januari kwam ik bij Tiscali en had ik 2 Mbit, in juli heb ik geupgrade naar 4 Mbit.
Het enige is dat je vanaf nu weer een jaarcontract ingaat en dat je op dit moment niet meer kan profiteren van acties als gratis modem (Je krijgt wel 69 euro korting), en eerste x maanden lagere prijs.
Maar kijk zelf op overstappen.tiscali.nl en kijk wat ze je aanbieden.

Edit: o ja, dit geld alleen voor een upgrade, een downgrade kan idd pas na een jaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Stiegl op 16-05-2006 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Duidelijk, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
The Cheese schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:51:
[...]

Ik weet vrijwel zeker dat het wel kan, ik heb het vorig jaar nog gedaan. In januari kwam ik bij Tiscali en had ik 2 Mbit, in juli heb ik geupgrade naar 4 Mbit.
Het enige is dat je vanaf nu weer een jaarcontract ingaat en dat je op dit moment niet meer kan profiteren van acties als gratis modem (Je krijgt wel 69 euro korting), en eerste x maanden lagere prijs.
Maar kijk zelf op overstappen.tiscali.nl en kijk wat ze je aanbieden.

Edit: o ja, dit geld alleen voor een upgrade, een downgrade kan idd pas na een jaar.
Bedankt. Precies de info waar ik naar op zoek was. Ik heb namelijk nu een T12 jaar-abo gekozen (vanwege de actie-korting) en wil mischien na dat jaar bij Tiscali blijven, maar dan wel waarschijnlijk een downgrade doen naar T4 vanwege de kosten. T12 snelheid is voor mij niet noodzakelijk en T4 is daarom een betere prijs/snelheid verhouding.

Een follow-up vraagje. Gaat downgraden met stappen, bijv T12 > T6. Of kan ik meteen 2 stappen omlaag naar T4 (zonder kosten) ?

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 16-05-2006 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

dafmay schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:56:
Een follow-up vraagje. Gaat downgraden met stappen, bijv T12 > T6. Of kan ik meteen 2 stappen omlaag naar T4 (zonder kosten) ?
Zodra het jaar voorbij is en je dus de mogelijkheid hebt om te downgraden zijn alle abonnementen die op dat moment aangeboden worden mogelijk. Van T12 naar T4 is dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nss schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 17:49:
[...]

Zodra het jaar voorbij is en je dus de mogelijkheid hebt om te downgraden zijn alle abonnementen die op dat moment aangeboden worden mogelijk. Van T12 naar T4 is dus geen probleem.
Duidelijk, bedankt ! Klinkt allemaal overigens erg goed moet ik zeggen. Geen moeilijke zaken, gewoon alles mogelijk en zonder extra kosten oid. Ik zie met veel plezier uit naar mijn nieuwe adsl-verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Hoe is de ervaring wat betreft kwaliteit en betrouwbaarheid telefonie bij flink gebruik van internet bandbreedte ? Ik weet dat Casema een apart kanaal hanteert voor telefonie. Naar ik weet heeft Tiscali dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben net overgestapt van 4 (special met telefonie) naar 12. ging allemaal vlekkeloos. ws omdat ik al in de "afkoelperiode" mijn firmware geupdate had.Alles werkt nu naar behoren. Geen uitval bemerkt, ook geen bericht ontvangen over de omschakeling Op 1600 meter van de centrale.10 dagen na de aanvraag

WAN Port Statistics: 
Upstream Speed: 1152 kbps 
Downstream Speed: 13501 kbps  
Node-Link Status TxPkts RxPkts Errors Tx B/s Rx B/s Up Time 
1-ENET  Up  20327574 20603492 0 62800 5898 2:53:25

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db 
attenuation upstream: 9 db

noise margin downstream: 13 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 24 db

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 17-05-2006 00:35 . Reden: even netjes gezet in een [pre] tag. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:36:
Hoe is de ervaring wat betreft kwaliteit en betrouwbaarheid telefonie bij flink gebruik van internet bandbreedte ? Ik weet dat Casema een apart kanaal hanteert voor telefonie. Naar ik weet heeft Tiscali dit niet.
volgens mij duurt het alleen ff langer voor de verbinding tot stand komt als je tegelijkertijd flink aan het downloaden bent. bij mijn weten krijgt telefonie bij verbinding automatisch voorrang over internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
dafmay schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:36:
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:55:
[...]

volgens mij duurt het alleen ff langer voor de verbinding tot stand komt als je tegelijkertijd flink aan het downloaden bent. bij mijn weten krijgt telefonie bij verbinding automatisch voorrang over internet
Telefonie krijgt voorrang door je modem boven alles inderdaad. Je kan proberen wat je wilt maar je kan bellen en ge-beld worden, wat je ook doet lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Dank voor het bevredigende antwoord (was vanavond in de debatten wel anders ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Wat zijn de VPC/VCI instellingen van Tiscali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tim2005 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 09:56:
Wat zijn de VPC/VCI instellingen van Tiscali?
0/34 (Tiscli = BaByXL netwerk).

0/34, 1483Bridged-IP-LLC (ZyXEL noemt het in bridge RFC1483 en als router ENET ENCAP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

bjck schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 00:35:
Telefonie krijgt voorrang door je modem boven alles inderdaad. Je kan proberen wat je wilt maar je kan bellen en ge-beld worden, wat je ook doet lijkt het.
Dat lijkt inderdaad een heeeel stuk beter te gaan de laatste maanden. Was laatst mijn 12 mbit aan het uittesten en downloadde dus met 1.4 mb per seconde, werd ik gebeld, geen probleem, geen gehakkel, en de download liep ook mooi door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag ook de aanbieding van Tiscali gehad om van T4 naar T6 te gaan maar had ze 2 weken geleden al gemaild waarom ik deze aanbieding niet kreeg,deze snelheid was niet mogelijk op mijn adres omdat ik te ver van de centrale woon kreeg ik als antwoord wat ik wel een eerlijk antwoord vond want ze probeerde me tenminste geen produkt aan te smeren waar ik niks aan heb.
Ik woon inderdaad 2036m van de centrale en max snelheid is 3370kbps volgens http://www3.telebyte.nl/postcode.php maar op speedtest.nl haal ik met mijn T4(telefonie) 3718kbps en ik download altijd rond de 450KB/s(Eweka newsserver) dus kan ik nu wel overstappen op T6 of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Je hebt ADSL via ISDN? Want ik krijg "De geschatte afstand tot de centrale Es-C is 2387 meter" en haal dik 9Mbps. Voor ISDN is het blijkbaar anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Zijn er hier toevallig mensen die van KPN Direct ADSL (zonder telefonie) zijn overgegaan naar Tiscali (T12 met telefonie) ? Ik vraag mij af of de overgang zonder problemen is verlopen enz. Ik had begrepen dat ik bij de opzegging aan KPN moet verzoeken om "het ADSL-signaal op de lijn actief te laten", zodat de nieuwe provider "zonder onderbreking het abonement kan voortzetten". Maar van KPN hoor ik dat dit niet nodig zou zijn, omdat ik "Direct ADSL zonder telefonie" heb, en dus geen internet-provider als zodanig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
dafmay schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:57:
Zijn er hier toevallig mensen die van KPN Direct ADSL (zonder telefonie) zijn overgegaan naar Tiscali (T12 met telefonie) ? Ik vraag mij af of de overgang zonder problemen is verlopen enz. Ik had begrepen dat ik bij de opzegging aan KPN moet verzoeken om "het ADSL-signaal op de lijn actief te laten", zodat de nieuwe provider "zonder onderbreking het abonement kan voortzetten". Maar van KPN hoor ik dat dit niet nodig zou zijn, omdat ik "Direct ADSL zonder telefonie" heb, en dus geen internet-provider als zodanig.
Eigenlijk is dat een soort 'non-opzegging' waar ze niets mee kunnen eigenlijk. Doe hem dus niet voordat je bij Tiscali hebt aangevraagd en bevestiging met datum van omzetting hebt ontvangen!

Als KPN toch je lijnsloop inplant dan kan Tiscali de lijn niet meer overnemen. Als Tiscali eerst kan inplannen kan KPN je lijn ook niet meer 'perongeluk' slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
bjck schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:16:
[...]

Eigenlijk is dat een soort 'non-opzegging' waar ze niets mee kunnen eigenlijk. Doe hem dus niet voordat je bij Tiscali hebt aangevraagd en bevestiging met datum van omzetting hebt ontvangen!

Als KPN toch je lijnsloop inplant dan kan Tiscali de lijn niet meer overnemen. Als Tiscali eerst kan inplannen kan KPN je lijn ook niet meer 'perongeluk' slopen.
Door Tiscali is mij inderdaad geadviseerd om de oplevering van de nieuwe ADSL-lijn (+/- 1 week) eerder te laten plaatsvinden dan opzegdatum oude KPN aansluiting. Ik wacht dus op bevestiging Tiscali mbt aansluitdatum, dat is (zoals bevestigingsbrief aangeeft) binnen 2 weken bekend. Dan ga ik pas actie ondernemen naar KPN (1 maand opzegtermijn).

In het ergste geval heb ik 1-2 weken dubbele kosten ivm overloop. Beter dat, dan een lijn die niet door Tiscali kan worden "overgenomen".

Correct ?

Goed :? Zojuist contact gehad met Tiscali om navraag te doen mbt daadwerkelijke opleverdatum nieuwe adsl-lijn. Daar vertelde men mij dat de kpn adsl-lijn vrij moet zijn voordat Tiscali er mee aan de slag kan. Klinkt logisch, al was mij dus geadviseerd door een andere Tiscali-medewerker om er een week tussen te laten, in het geval dat. Dat blijkt nu dus niet waar te zijn !

Anyway...lang verhaal kort(er). Opleverdatum Tiscali nu op 1 juli laten zetten. Dat is de opzegdatum bij KPN (contractsduur 1 jaar afgelopen). Mij is nu geadviseerd om meteen de opzegging door te geven aan KPN, én ook door te geven om "het ADSL-signaal op de lijn actief te laten", zodat Tiscali "zonder onderbreking het abonnement kan voortzetten".

Kan iemand hier uitsluitsel over geven. Maw : geef ik aan KPN de "lijnsloop" door, of moet ik dit door Tiscali laten regelen ?

Bedankt.

[ Voor 37% gewijzigd door dafmay op 17-05-2006 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:39:
Heb vandaag ook de aanbieding van Tiscali gehad om van T4 naar T6 te gaan maar had ze 2 weken geleden al gemaild waarom ik deze aanbieding niet kreeg,deze snelheid was niet mogelijk op mijn adres omdat ik te ver van de centrale woon kreeg ik als antwoord wat ik wel een eerlijk antwoord vond want ze probeerde me tenminste geen produkt aan te smeren waar ik niks aan heb.
Ik woon inderdaad 2036m van de centrale en max snelheid is 3370kbps volgens http://www3.telebyte.nl/postcode.php maar op speedtest.nl haal ik met mijn T4(telefonie) 3718kbps en ik download altijd rond de 450KB/s(Eweka newsserver) dus kan ik nu wel overstappen op T6 of niet :?
Ik zou het niet doen, want volle download is +/- 470 kB/s voor analoog.
Belangrijk is ook wat je downstream down margin en attenuation downstream is bij je huidige T4 en op welke snelheid traint je modem hoger of lager 704 kpbs up en 4480 kbps down (voor analoog).

[ Voor 6% gewijzigd door Domba op 17-05-2006 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker
  • Laatst online: 13-09 13:44

worker

2x Sessy thuisbatterij

Waar kan ik ergens in het modem vinden op welke snelheid mijn verbinding loopt?
En ik lees hier af en toe iets over "het modem traint op die-en-die snelheid". Wat betekent dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

worker schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 20:47:
Waar kan ik ergens in het modem vinden op welke snelheid mijn verbinding loopt?
En ik lees hier af en toe iets over "het modem traint op die-en-die snelheid". Wat betekent dat?
prestige 2602H-61: maintance / system status de knop onder aan show statistics

4mbit lijn geeft bij mij
WAN Port Statistics:
Upstream Speed: 704 kbps
Downstream Speed: 4480 kbps
Je kunt er ook "real time" zien of iemand aan het bellen is

[ Voor 25% gewijzigd door jeanj op 17-05-2006 21:14 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
dafmay schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:56:
[...]

Door Tiscali is mij inderdaad geadviseerd om de oplevering van de nieuwe ADSL-lijn (+/- 1 week) eerder te laten plaatsvinden dan opzegdatum oude KPN aansluiting. Ik wacht dus op bevestiging Tiscali mbt aansluitdatum, dat is (zoals bevestigingsbrief aangeeft) binnen 2 weken bekend. Dan ga ik pas actie ondernemen naar KPN (1 maand opzegtermijn).

In het ergste geval heb ik 1-2 weken dubbele kosten ivm overloop. Beter dat, dan een lijn die niet door Tiscali kan worden "overgenomen".

Correct ?

Goed :? Zojuist contact gehad met Tiscali om navraag te doen mbt daadwerkelijke opleverdatum nieuwe adsl-lijn. Daar vertelde men mij dat de kpn adsl-lijn vrij moet zijn voordat Tiscali er mee aan de slag kan. Klinkt logisch, al was mij dus geadviseerd door een andere Tiscali-medewerker om er een week tussen te laten, in het geval dat. Dat blijkt nu dus niet waar te zijn !

Anyway...lang verhaal kort(er). Opleverdatum Tiscali nu op 1 juli laten zetten. Dat is de opzegdatum bij KPN (contractsduur 1 jaar afgelopen). Mij is nu geadviseerd om meteen de opzegging door te geven aan KPN, én ook door te geven om "het ADSL-signaal op de lijn actief te laten", zodat Tiscali "zonder onderbreking het abonnement kan voortzetten".

Kan iemand hier uitsluitsel over geven. Maw : geef ik aan KPN de "lijnsloop" door, of moet ik dit door Tiscali laten regelen ?

Bedankt.
De medewerker snapt het niet helemaal of er is een miscommunicatie. Het gaat niet om de dag dat de lijn wordt ingepland voor overname, als je dat 2 weken of 10 maanden eerder doet dan je abonnement stopt: prima!

Het gaat om het moment van inplannen bij de 'lijnen afdeling van KPN'. Wie het eerst komt wie het eerst maalt. Dus als KPN-DSL eerder is met het verzoek tot opheffen/sloop gaat dat gebeuren. Is Tiscali eerder met verzoek tot overnemen van de lijn gebeurt dat.

KPN-DSL en KPN uit elkaar houden ;)

KPN-DSL hoeft de lijn helemaal niet vrij te maken dus.

Voor de zekerheid KPN-DSL pas opzeggen als Tiscali een bevestiging heeft dat de omzetting ingepland is is het meest veilige wat je kunt doen. Opzeggen 'met lijn behoud' is heel raar eigenlijk, want wat wil je dan immers van ze....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
bjck schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:43:
[...]

De medewerker snapt het niet helemaal of er is een miscommunicatie. Het gaat niet om de dag dat de lijn wordt ingepland voor overname, als je dat 2 weken of 10 maanden eerder doet dan je abonnement stopt: prima!

Het gaat om het moment van inplannen bij de 'lijnen afdeling van KPN'. Wie het eerst komt wie het eerst maalt. Dus als KPN-DSL eerder is met het verzoek tot opheffen/sloop gaat dat gebeuren. Is Tiscali eerder met verzoek tot overnemen van de lijn gebeurt dat.

KPN-DSL en KPN uit elkaar houden ;)

KPN-DSL hoeft de lijn helemaal niet vrij te maken dus.

Voor de zekerheid KPN-DSL pas opzeggen als Tiscali een bevestiging heeft dat de omzetting ingepland is is het meest veilige wat je kunt doen. Opzeggen 'met lijn behoud' is heel raar eigenlijk, want wat wil je dan immers van ze....
Pff toch best een ingewikkeld verhaal. Ik denk echter dat ik het begrijp. En de laatste zin is denk ik het belangrijkst. Wachten dus met opzeggen KPN-DSL totdat bevestigd is door Tiscali dat de omzetting is ingepland (is dit de zogenaamde "activeringsdatum" zoals ik in brief van Tiscali lees ? die zou vanaf nu binnen 2 weken moeten volgen).

Ja en doorgeven "lijnbehoud" oid...ik weet het ook niet meer :? Het schijnt een technisch iets te zijn waarbij een "adsl-signaal" (?) op de kpn-lijn actief blijft zodat op deze lijn een nieuwe adsl-provider aan de slag kan. Klinkt ergens wel aannemelijk, maar tegelijkertijd...opzeggen is opzeggen, lijkt mij. Opgezegd ? Dan dus signaal eraf.

Bedankt alweer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
dafmay schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:19:
[...]

Pff toch best een ingewikkeld verhaal. Ik denk echter dat ik het begrijp. En de laatste zin is denk ik het belangrijkst. Wachten dus met opzeggen KPN-DSL totdat bevestigd is door Tiscali dat de omzetting is ingepland (is dit de zogenaamde "activeringsdatum" zoals ik in brief van Tiscali lees ? die zou vanaf nu binnen 2 weken moeten volgen).

Ja en doorgeven "lijnbehoud" oid...ik weet het ook niet meer :? Het schijnt een technisch iets te zijn waarbij een "adsl-signaal" (?) op de kpn-lijn actief blijft zodat op deze lijn een nieuwe adsl-provider aan de slag kan. Klinkt ergens wel aannemelijk, maar tegelijkertijd...opzeggen is opzeggen, lijkt mij. Opgezegd ? Dan dus signaal eraf.

Bedankt alweer !
Dat is ook het hele probleem van zo'n advies. Je nieuwe ISP kan niets weten van de interne (opzeggins verwerkings) processen bij andere ISP's. Een opzegging is een opzegging moet je vanuit gaan en als ze die gelijk verwerken kunnen ze de sloop opdracht van je lijn ook alvast doorgeven en in laten plannen...

"opzeggen met lijnbehoud", wat moet een ISP daarmee immers. Dan sluiten ze je administratief alvast af en je lijn kunnen ze niet opzeggen nog, dat moet pas op de laatste dag dan ofzo... dat kan niet want er is een minimale termijn voor en dan zouden ze nog betalen voor een lijn die jij niet meer betaalt immers. En wat als je helemaal niet overgestapt bent uiteindelijk en je niet meer betaalt?

Onwerkbaar proces dus bijna voor een ISP.

Wat wel veel gebeurt is dat als jij opzegt ze die pas echt doorvoeren ongeveer 2 weken voor de gewenste opzegdatum (afsluit datum) en niet gelijk, maar je kan er niet op vertrouwen/bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 21:36
Dus je hoeft bij het opzeggen met je oude provider niet 'tijdelijke lijnbehoud' aan te vragen of aan te geven dat je overstapt? En kun je dan de 'overneemdatum' het beste zo vroeg mogelijk laten vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Vinnienerd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:40:
Dus je hoeft bij het opzeggen met je oude provider niet 'tijdelijke lijnbehoud' aan te vragen of aan te geven dat je overstapt?
Dat hoeft opzich niet als je overstap is ingepland en je dus de exacte, uiteindelijke datum hebt ontvangen inderdaad. Maar kan geen kwaad natuurlijk ;)
En kun je dan de 'overneemdatum' het beste zo vroeg mogelijk laten vallen?
Dat maakt niet veel uit, gaat om het inplannen van de actie bij KPN (de lijnen afdeling). Stel je einde contract datum bij je huidige ISP is 10 juli en je hebt een maand opzegtermijn. Dan moet je dus voor de 10de juni opzeggen om er niet weer een jaar aanvast te zitten.

Dan kan je nu alvast de overstap aanvragen met wensdatum van bijvoorbeeld (altijd paar dagen tot een weekje speling nemen (weekje dubbele kosten dan maximaal)) 4 juli.

Als je overstap dan bevestigd wordt hoor je de uiteindelijk ingeplande datum die ergens rond 4 juli zal liggen. Als die bevestiging er is kan je veilig opzeggen bij je huidige ISP. Al zouden ze de sloop opdracht van je lijn gelijk doorsturen wordt die nu immers afgewezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nexxennium schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:58:
Je hebt ADSL via ISDN? Want ik krijg "De geschatte afstand tot de centrale Es-C is 2387 meter" en haal dik 9Mbps. Voor ISDN is het blijkbaar anders.
Nee gewoon analoog.

Maximale snelheid voor analoog:: 3370 Kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:46:
[...]

Nee gewoon analoog.

Maximale snelheid voor analoog:: 3370 Kbps
Misschien zit je gewoon op een hele grote afstand van de telefooncentrale op dat adres en is daarom de beschikbaarheid van snelheden beperkt(er)? Dan is de (A)DSL techniek gewoon niet de techniek die je hoge snelheden kan aanbieden op dat adres en zal je iets in de richting van bijvoorbeeld kabelinternet moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
bjck schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:45:
[...]

Dat hoeft opzich niet als je overstap is ingepland en je dus de exacte, uiteindelijke datum hebt ontvangen inderdaad. Maar kan geen kwaad natuurlijk ;)

[...]

Dat maakt niet veel uit, gaat om het inplannen van de actie bij KPN (de lijnen afdeling). Stel je einde contract datum bij je huidige ISP is 10 juli en je hebt een maand opzegtermijn. Dan moet je dus voor de 10de juni opzeggen om er niet weer een jaar aanvast te zitten.

Dan kan je nu alvast de overstap aanvragen met wensdatum van bijvoorbeeld (altijd paar dagen tot een weekje speling nemen (weekje dubbele kosten dan maximaal)) 4 juli.

Als je overstap dan bevestigd wordt hoor je de uiteindelijk ingeplande datum die ergens rond 4 juli zal liggen. Als die bevestiging er is kan je veilig opzeggen bij je huidige ISP. Al zouden ze de sloop opdracht van je lijn gelijk doorsturen wordt die nu immers afgewezen ;)
Dit is mijn geval :

- 1 juli kan op z'n vroegst KPN-DSL worden afgekoppeld (ivm einde jaarcontract op die datum)
- Ik zal dit verzoek eind mei (1 maand opzegtermijn) indienen zodat dit verwerkt kan worden door KPN-DSL, en ik ga er dus van uit dan op 1 juli a.s. KPN-DSL wordt afgekoppeld
- Verzoek opleverdatum Tiscali ADSL was in 1e instantie 22 juni
- Gisteren de verzoekdatum nav contact met Tiscali aan laten passen naar 1 juli (vanwege KPN-DSL)
- Bevestigingsbrief Tiscali ontvangen. Nu is het nog wachten (max 2 weken) op de daadwerkelijke opleverdatum van Tiscali
- Zodra deze bekend is weet ik dus met grote mate van zekerheid wat de opleverdatum is
- Hopelijk (ik ga er wel van uit) weet ik dit nog vóór eind mei, zodat opzegtermijn KPN-DSL niet in het geding komt

Stel nu dat de opleverdatum Tiscali uitkomt op een datum die vóór 1 juli ligt. Wat betekent dit dan ? Heb ik dan een probleem mbt opleveren nieuw ADSL van Tiscali ? Of wacht men dan gewoon tot 1 juli met aansluiten ?

Of in het andere geval, stel nu dat opleverdatum Tiscali uitkomt op een datum na 1 juli (binnen afzienbare tijd uiteraard, 1 week ofzo). Kan dit betekenen dat, omdat KPN reeds op 1 juli was afgekoppeld, Tiscali de lijn niet kan gebruiken voor de nieuwe aansluiting ?

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 18-05-2006 16:04 ]

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.