Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:16:
Hallo,
Sinds twee maanden heb ik een T4 Abo. Hiervoor belde ik nog in (één van de laatsten denk ik)
Nu komt het regelmatig voor dat tijdens het surfen, mijn internet verbinding verbreekt, en dat ik dan het inlogscherm van mijn oude inbelverbinding te zien krijg. Als ik hier dan op "offline werken" klik, en verder surf, moet ik weer opnieuw "verbinding maken". Het gebeurt de laatste tyijd steeds vaker, soms wel om de 15 seconden...
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn van het steeds weer verbreken van de verbinding? Ik heb al Adaware, Spybot, CWShredder en Ewido gedraaid en hiermee o.a. een dialer gestopt. Toch blijft het "probleem".
Heeft iemand een oplossing voor mij?
JvS schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:45:
die verbrekende internetverbinding kan door vanalles komen. Die hele omschrijving die je neerzet is alleen het gevolg van die verbreking, als jij op offline werken klikt, is het logisch dat je opnieuw moet 'verbinden'. Haal sowieso die inbelverbinding eens weg of stel je IE in op 'nooit een verbinding kiezen', dan ben je daar iig vanaf (niet van het probleem).
Bel even de helpdesk, dan kunnen zij eens kijken of de lijn stabiel is, zoniet: Dan moet je het in je modemfirmware of bekabeling/splitter zoeken door even de nieuwste te installeren en het kort aan te sluiten, valt het dan nog steeds weg, dan zal tiscali het waarschijnlijk intern proberen op te lossen. Als je lijn wel stabiel is, dan is er iets anders vaags (draadloos netwerk?).
Dat is ook de beste optie. Het is niet de internet verbinding die verbreekt zoals de Tiscali helpdesk aangeeft, maar je computer die denkt dat er geen verbinding is en gaat inbellen om een reden. Gooi die inbel verbindingen gewoon uit je computer en vertel alle applicaties (zoals outlook, internet explorer) dat ze gewoon de bestaande (lan) verbinding moeten gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:55:
[...]
Ik heb al gebeld en de lijn is volgens Tiscali ok. Dit was eigenlijk mijn eerste ingeving.
Ik ga iig eerst de inbelverbindingen verwijderen en kijken hoe het dan gaat.
Bedankt in ieder geval voor zover!
Mogelijk dat er een applicatie is (vermoed outlook (express)) die als standaard een inbel verbinding wil gaan gebruiken.
Dus KPN stopte wel vanzelf met hun deel van de lijn? Dan heeft KPN het dus wel netjes van Tiscali ontvangen dat bericht en blijkbaar niet naar XS4all gestuurd of die het niet verwerkt of iets....robbydw schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:52:
[...]
XS4ALL die bleef volhouden dat Tiscali niet had aangegeven dat zij de lijn hadden overgenomen terwijl ik al lang en breed gebruik maakte van de verbinding van Tiscali en die van XS4ALL niet meer bruikbaar was (met oude Thomson modem)
Moest dus mijn XS4ALL deel van het abo blijven betalen terwijl ik hier feitelijk al geen gebruik meer van kon maken.
Overigens enige probleem dat ik ooit heb gehad met XS4ALL. Verder top provider.
Wat een onzin dat ze perse dat bericht willen hebben. Dat heeft in de discussie en contract tussen consument en bedrijf (jij en XS4all) helemaal niets te doen. Jij wilt opzeggen en dat moet kunnen....
Omdat je als je nu bestelt altijd dat bedrag blijft betalen. Dus niet een 'eerste 6 maanden' etc aanbieding zoals je bij Planet, HetNet en andere aanbieders altijd ziet. Maar echt dit maandbedrag als je binnen de actie bestelt.Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:04:
Ik zie in de startpost dat het T6 abbo na 6 maanden gewoon 19.95 gaat kosten? Misschien is het al in de vorige paginas geweest, maar het zijn er zo veel..
kan iemand mij uitleggen waarom Tiscali adverteerd met BLIJVEND 14.95 nu op hun site?
Overstappen naar een ander abonnement geeft je vanaf dat moment een nieuwe 12 maanden weer vast. Binnen die termijn kan je alleen overstappen naar abonnementen met dezelfde of hogere prijs. Niet naar abonnementen met een lager maandbedrag.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
nu was het hele idee om over te stappen van T4 naar T6, maar als ik op de site de overstap wil maken komt alleen T12 en T20 als mogelijkheid op; en korting op een modem. En daaronder vermeld
U kunt vanwege uw huidige contract alleen overstappen op bovenstaande Tiscali ADSL-abonnementen. Meerdere opties zijn mogelijk nadat uw huidige contractsperiode is afgelopen.
Ik kan mij ook even niet herrineren wanneer ik overstap van 2Mb pakket naar T4 heb gemaakt, maar dit kon best binnen een jaar zijn..zou dit de oorzaak zijn?
Graag groetjes weglaten op GoT. Lees even de regels door als je daar iets over gemist hebt of vergeten bent. Groeten constant naar elkaar is zo zinloosmvg
[ Voor 34% gewijzigd door bjck op 18-09-2006 23:09 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.