[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 4

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 15.948 views sinds 30-01-2008

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Dat je modem een rebind doet zal wel even een hik(je) geven inderdaad. Dat zou hj helemaal niet moeten doen sowieso. De leasetijd van Tiscali is 7200 seconde (2 uur) en dus heb je elk uur een renew moment dat je lease ververst. Waarom dan een rebind na 2 uur... ik zie het lichtje van de Speedtouch ontwikkelaars nog niet...

Die overname van KPN zou ik mij niet heel veel zorgen om maken. Je hebt een contract met daarin voorwaarden die je hebt afgesproken (zoals de Telefonie voorwaarden zonder start tarief etc). Die veranderen niet zomaar en zou dat zijn kan je direct op dat moment opzeggen altijd (wettelijk) ongeacht contracttermijn(en).

Vermoedelijk blijft het (net als bij vele andere overnames) allemaal onvooranderd gewoon de komende tijd (denk dan aan een jaar en niet aan weken misschien wel langer).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 04:45:
Dat je modem een rebind doet zal wel even een hik(je) geven inderdaad. Dat zou hj helemaal niet moeten doen sowieso. De leasetijd van Tiscali is 7200 seconde (2 uur) en dus heb je elk uur een renew moment dat je lease ververst. Waarom dan een rebind na 2 uur... ik zie het lichtje van de Speedtouch ontwikkelaars nog niet....
Bedankt.

Ik heb toch maar eens het originele Zyxel 2602H modem geinstalleerd en hiermee (b)lijkt alles goed te gaan (al 6 uur lang).

Dit had ik dus veel eerder moeten doen!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Hmm ik wilde overstappen naar Tiscali. Even de kat uit de boom kijken nu.

Yo.

• bjck
VonFoX schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 20:07:
Hmm ik wilde overstappen naar Tiscali. Even de kat uit de boom kijken nu.
Als abonnementen worden aangeboden kan je dat gewoon doen natuurlijk. Eigenlijk is er alleen maar bekend dat KPN het wil kopen en voor welk bedrag. De NMA moet nog een uitspraak doen of het mag en als het mag van de NMA heb je gewoon een contract afgesproken met een firma voor een dienst. Zou dat product later niet meer worden aangeboden heb je nogsteeds de dienst zoals afgesproken.

Zou er iets veranderen aan de dienstverlening en dus een eenzijdige verandering zijn van de algemene voorwaarden [1] en dat is een reden om ongeacht de contracttermijn per direct op te zeggen in nederland.

[1] in de voorwaarden staan immers de wederzijdse afspraken over wie wat mag verwachten van wie en wie wat aan wie moet leveren en betalen etc.

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
bjck schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 21:11:
[...]
Zou er iets veranderen aan de dienstverlening en dus een eenzijdige verandering zijn van de algemene voorwaarden [1] en dat is een reden om ongeacht de contracttermijn per direct op te zeggen in nederland.
Even een nuance: dat geldt enkel als er een wijziging is die aantoonbaar nadelig is voor jou als klant. Zou Tiscali bijv starttarief gaan rekenen, dan is dat een reden om op te zeggen. Zouden ze starttarief van €0,05 gaan rekenen maar gelijk het telefoonabo van €5 naar €0 brengen, dan is het discutabel. Tenzij je meer dan 100x per maand belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Nss schreef op donderdag 14 september 2006 @ 00:51:
[...]

[...]

wil je per se een kpn lijn? anders kan je het beter dedicated aanvragen + tiscali telefonie. scheelt je geld (aansluitkosten KPN) en daarnaast kan je het nu al aanvragen en hoef je niet te wachten tot de kpn lijn opgeleverd is.

[...]

.
Ik zal die lijn niet zo gek vaak gaan gebruiken, maar de maandelijkse kosten zijn er niet anders om (we blijven nederlanders he ;-) ).
Aan de andere kant betaal je wel aansluitkosten.... wellicht dat ik maar afzie van die lijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Allemaal mooi die dingen zoals "opzeggen als de voorwaarden wijzigen", maar naar welke provider moet ik dan, die een dergelijke snelheid + VoIP zonder starttarief heeft? Volgens mij zijn die er niet. KPN heeft ons, zoals gewoonlijk, weer in een hoekje weten te drukken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Arfman schreef op zondag 17 september 2006 @ 03:36:
Allemaal mooi die dingen zoals "opzeggen als de voorwaarden wijzigen", maar naar welke provider moet ik dan, die een dergelijke snelheid + VoIP zonder starttarief heeft? Volgens mij zijn die er niet. KPN heeft ons, zoals gewoonlijk, weer in een hoekje weten te drukken.
VoIP kun je ook van een third-party betrekken, zoals VoIP Buster e.d. Maar ja, het is wel vervelend om elk wissewasje weer bij een ander bedrijf onder te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 21:11:
Als abonnementen worden aangeboden kan je dat gewoon doen natuurlijk. Eigenlijk is er alleen maar bekend dat KPN het wil kopen en voor welk bedrag. De NMA moet nog een uitspraak doen of het mag en als het mag van de NMA heb je gewoon een contract afgesproken met een firma voor een dienst. Zou dat product later niet meer worden aangeboden heb je nogsteeds de dienst zoals afgesproken.

Natuurlijk. Maar je zult zien dat KPN de voorwaarden zal veranderen (net zoals ze ook bij HCC!Net gedaan hebben). Hetgeen wat Tiscali nu aanbiedt is gewoon in volledige tegenspraak met hun proposities.

Dat je weg kan is leuk, maar ik had nu eens gehoopt dat ik voor een paar jaar bij 1 provider kon blijven. Tiscali is m.i. ook zo'n beetje de enige die goed is en goedkoop.

Ik hoop dus dat de NMa dit keihard afkeurt, maar als dit niet gebeurt zal ik wel bij een BBNed provider uitkomen.

Gelukkig zit ik 200 meter van een centrale af waar alle netwerken beschikbaar zijn. Maar goed, ik denk dat voor iedereen die bij Tiscali zit BBNed wel beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Sinds vanmiddag heb ik het probleem dat mijn modem om de 10 min / kwartier reboot.
Meer mensen die hier wel eens last van hebben gehad en evt. probleem kunnen verklaren.

Niks gewijzigd aande 2602 HW config.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
robbydw schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:14:
Sinds vanmiddag heb ik het probleem dat mijn modem om de 10 min / kwartier reboot.
Meer mensen die hier wel eens last van hebben gehad en evt. probleem kunnen verklaren.

Niks gewijzigd aande 2602 HW config.
Welke firmware?

En heb je hem al eens naar defaults gereset en je telefonie opnieuw ingsteld (als je dat hebt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

bjck schreef op zondag 17 september 2006 @ 23:24:
[...]

Welke firmware?

En heb je hem al eens naar defaults gereset en je telefonie opnieuw ingsteld (als je dat hebt)?
fw versie 3b

Na modem aantal keer aan en uit en weer aan gezet te hebben zijn problemen ineens weer evrholpen 8)7 het zal wel.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds twee maanden heb ik een T4 Abo. Hiervoor belde ik nog in (één van de laatsten denk ik :))

Nu komt het regelmatig voor dat tijdens het surfen, mijn internet verbinding verbreekt, en dat ik dan het inlogscherm van mijn oude inbelverbinding te zien krijg. Als ik hier dan op "offline werken" klik, en verder surf, moet ik weer opnieuw "verbinding maken". Het gebeurt de laatste tyijd steeds vaker, soms wel om de 15 seconden...

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn van het steeds weer verbreken van de verbinding? Ik heb al Adaware, Spybot, CWShredder en Ewido gedraaid en hiermee o.a. een dialer gestopt. Toch blijft het "probleem".

Heeft iemand een oplossing voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

die verbrekende internetverbinding kan door vanalles komen. Die hele omschrijving die je neerzet is alleen het gevolg van die verbreking, als jij op offline werken klikt, is het logisch dat je opnieuw moet 'verbinden'. Haal sowieso die inbelverbinding eens weg of stel je IE in op 'nooit een verbinding kiezen', dan ben je daar iig vanaf (niet van het probleem).

Bel even de helpdesk, dan kunnen zij eens kijken of de lijn stabiel is, zoniet: Dan moet je het in je modemfirmware of bekabeling/splitter zoeken door even de nieuwste te installeren en het kort aan te sluiten, valt het dan nog steeds weg, dan zal tiscali het waarschijnlijk intern proberen op te lossen. Als je lijn wel stabiel is, dan is er iets anders vaags (draadloos netwerk?).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:45:
die verbrekende internetverbinding kan door vanalles komen. Die hele omschrijving die je neerzet is alleen het gevolg van die verbreking, als jij op offline werken klikt, is het logisch dat je opnieuw moet 'verbinden'. Haal sowieso die inbelverbinding eens weg of stel je IE in op 'nooit een verbinding kiezen', dan ben je daar iig vanaf (niet van het probleem).

Bel even de helpdesk, dan kunnen zij eens kijken of de lijn stabiel is, zoniet: Dan moet je het in je modemfirmware of bekabeling/splitter zoeken door even de nieuwste te installeren en het kort aan te sluiten, valt het dan nog steeds weg, dan zal tiscali het waarschijnlijk intern proberen op te lossen. Als je lijn wel stabiel is, dan is er iets anders vaags (draadloos netwerk?).
Ik heb al gebeld en de lijn is volgens Tiscali ok. Dit was eigenlijk mijn eerste ingeving.

Ik ga iig eerst de inbelverbindingen verwijderen en kijken hoe het dan gaat.

Bedankt in ieder geval voor zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als ik over wil stappen van xs4all naar Tiscali, met telefonie erbij, kan ik dat allemaal het beste door Tiscali laten regelen?

En qua KPN kaal koper kosten, gewoon lekker aan hun betalen of maakt dat in feite niets uit?

Mijn contract bij XS4ALL loopt 28/12 af, moet de brief dan iets voor 28/11 bij xs4all binnen zijn?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xs4all kan je per maand opzeggen dus dat laatste maakt niet zoveel uit.

Volgens mij wordt de Tiscali lijn op je andere aderpaar geleverd (want ander netwerk) dus dat je KPN lijn gesloopt wordt maakt ook al niets uit.

Ik zou gewoon BelBudget nemen (i.p.v. kaal koper), heb je i.i.g. perfecte kwaliteit als je gebeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:02:
Xs4all kan je per maand opzeggen dus dat laatste maakt niet zoveel uit.

Volgens mij wordt de Tiscali lijn op je andere aderpaar geleverd (want ander netwerk) dus dat je KPN lijn gesloopt wordt maakt ook al niets uit.

Ik zou gewoon BelBudget nemen (i.p.v. kaal koper), heb je i.i.g. perfecte kwaliteit als je gebeld wordt.
Dat is helaas niet waar. Heb zelf hoop gezeik gehad met overstap van XS4all naar Tiscali. Uiteindelijk nar veel telefoontjes wel goed gekomen.

Via Tiscali (www.overstappendoejezo.nl) kun je adsl aanvraag doen en vervolgens ook opzegbrief verkrijgen om XS4ALL op te zeggen.
Zou goed moeten werken.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

robbydw schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:39:
Dat is helaas niet waar. Heb zelf hoop gezeik gehad met overstap van XS4all naar Tiscali. Uiteindelijk nar veel telefoontjes wel goed gekomen.
Wat was het probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

XS4ALL die bleef volhouden dat Tiscali niet had aangegeven dat zij de lijn hadden overgenomen terwijl ik al lang en breed gebruik maakte van de verbinding van Tiscali en die van XS4ALL niet meer bruikbaar was (met oude Thomson modem)

Moest dus mijn XS4ALL deel van het abo blijven betalen terwijl ik hier feitelijk al geen gebruik meer van kon maken.

Overigens enige probleem dat ik ooit heb gehad met XS4ALL. Verder top provider.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie in de startpost dat het T6 abbo na 6 maanden gewoon 19.95 gaat kosten? Misschien is het al in de vorige paginas geweest, maar het zijn er zo veel..

kan iemand mij uitleggen waarom Tiscali adverteerd met BLIJVEND 14.95 nu op hun site?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

nu was het hele idee om over te stappen van T4 naar T6, maar als ik op de site de overstap wil maken komt alleen T12 en T20 als mogelijkheid op; en korting op een modem. En daaronder vermeld

U kunt vanwege uw huidige contract alleen overstappen op bovenstaande Tiscali ADSL-abonnementen. Meerdere opties zijn mogelijk nadat uw huidige contractsperiode is afgelopen.

Ik kan mij ook even niet herrineren wanneer ik overstap van 2Mb pakket naar T4 heb gemaakt, maar dit kon best binnen een jaar zijn..zou dit de oorzaak zijn?

mvg

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:16:
Hallo,

Sinds twee maanden heb ik een T4 Abo. Hiervoor belde ik nog in (één van de laatsten denk ik :))

Nu komt het regelmatig voor dat tijdens het surfen, mijn internet verbinding verbreekt, en dat ik dan het inlogscherm van mijn oude inbelverbinding te zien krijg. Als ik hier dan op "offline werken" klik, en verder surf, moet ik weer opnieuw "verbinding maken". Het gebeurt de laatste tyijd steeds vaker, soms wel om de 15 seconden...

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn van het steeds weer verbreken van de verbinding? Ik heb al Adaware, Spybot, CWShredder en Ewido gedraaid en hiermee o.a. een dialer gestopt. Toch blijft het "probleem".

Heeft iemand een oplossing voor mij?
JvS schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:45:

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:55:
[...]

Ik heb al gebeld en de lijn is volgens Tiscali ok. Dit was eigenlijk mijn eerste ingeving.

Ik ga iig eerst de inbelverbindingen verwijderen en kijken hoe het dan gaat.

Bedankt in ieder geval voor zover!
Dat is ook de beste optie. Het is niet de internet verbinding die verbreekt zoals de Tiscali helpdesk aangeeft, maar je computer die denkt dat er geen verbinding is en gaat inbellen om een reden. Gooi die inbel verbindingen gewoon uit je computer en vertel alle applicaties (zoals outlook, internet explorer) dat ze gewoon de bestaande (lan) verbinding moeten gebruiken.

Mogelijk dat er een applicatie is (vermoed outlook (express)) die als standaard een inbel verbinding wil gaan gebruiken.
robbydw schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:52:
[...]

XS4ALL die bleef volhouden dat Tiscali niet had aangegeven dat zij de lijn hadden overgenomen terwijl ik al lang en breed gebruik maakte van de verbinding van Tiscali en die van XS4ALL niet meer bruikbaar was (met oude Thomson modem)

Moest dus mijn XS4ALL deel van het abo blijven betalen terwijl ik hier feitelijk al geen gebruik meer van kon maken.

Overigens enige probleem dat ik ooit heb gehad met XS4ALL. Verder top provider.
Dus KPN stopte wel vanzelf met hun deel van de lijn? Dan heeft KPN het dus wel netjes van Tiscali ontvangen dat bericht en blijkbaar niet naar XS4all gestuurd of die het niet verwerkt of iets....

Wat een onzin dat ze perse dat bericht willen hebben. Dat heeft in de discussie en contract tussen consument en bedrijf (jij en XS4all) helemaal niets te doen. Jij wilt opzeggen en dat moet kunnen....
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:04:
Ik zie in de startpost dat het T6 abbo na 6 maanden gewoon 19.95 gaat kosten? Misschien is het al in de vorige paginas geweest, maar het zijn er zo veel..

kan iemand mij uitleggen waarom Tiscali adverteerd met BLIJVEND 14.95 nu op hun site?
Omdat je als je nu bestelt altijd dat bedrag blijft betalen. Dus niet een 'eerste 6 maanden' etc aanbieding zoals je bij Planet, HetNet en andere aanbieders altijd ziet. Maar echt dit maandbedrag als je binnen de actie bestelt.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

nu was het hele idee om over te stappen van T4 naar T6, maar als ik op de site de overstap wil maken komt alleen T12 en T20 als mogelijkheid op; en korting op een modem. En daaronder vermeld

U kunt vanwege uw huidige contract alleen overstappen op bovenstaande Tiscali ADSL-abonnementen. Meerdere opties zijn mogelijk nadat uw huidige contractsperiode is afgelopen.

Ik kan mij ook even niet herrineren wanneer ik overstap van 2Mb pakket naar T4 heb gemaakt, maar dit kon best binnen een jaar zijn..zou dit de oorzaak zijn?
Overstappen naar een ander abonnement geeft je vanaf dat moment een nieuwe 12 maanden weer vast. Binnen die termijn kan je alleen overstappen naar abonnementen met dezelfde of hogere prijs. Niet naar abonnementen met een lager maandbedrag.
mvg
Graag groetjes weglaten op GoT. Lees even de regels door als je daar iets over gemist hebt of vergeten bent. Groeten constant naar elkaar is zo zinloos ;)

[ Voor 34% gewijzigd door bjck op 18-09-2006 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:04:

Als ik het goed leest kost T6 14,95 euro, plus 4,95 euro voor telefonie, maakt samen 19,90

Eerste 6 maanden betaal je voor T6 + telefonie maar 14,95.
Want tot en met 11 december 2006 krijg je met de Tiscali ADSL-abonnementen nog veel meer voor hetzelfde geld:
Betekend dit dus dat ik van deze actie kan profiteren als mijn XS4ALL contract 28/12 afloopt?

[ Voor 21% gewijzigd door Gunner op 19-09-2006 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Dus KPN stopte wel vanzelf met hun deel van de lijn? Dan heeft KPN het dus wel netjes van Tiscali ontvangen dat bericht en blijkbaar niet naar XS4all gestuurd of die het niet verwerkt of iets....

Wat een onzin dat ze perse dat bericht willen hebben. Dat heeft in de discussie en contract tussen consument en bedrijf (jij en XS4all) helemaal niets te doen. Jij wilt opzeggen en dat moet kunnen....
Dat klopt. Heb bij XS4ALL ook aangegeven dat ik met hen een overeenkomst had die ik met inachtneming van de opzegtermijn (en dus de regels) heb opgezegd. En ja KPN stopte wel met hun deel dus de info is gewoon doorgespeeld.

Waren zij het niet mee eens want zij waren afhankelijk van Tiscali. Het bekende vingertje naar een ander. Uiteindelijk kreeg ik weer een aanmaning om te betalen. Heb toen gebeld en gezegd: als ik niet betaal, sluiten jullie me dan af.. O nee hadden ze al gedaan 8)

Na deze aanmaning en vele telefoontjes tot op heden niks meer gehoord!

[ Voor 3% gewijzigd door robbydw op 19-09-2006 07:54 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 07:33:
Als ik het goed leest kost T6 14,95 euro, plus 4,95 euro voor telefonie, maakt samen 19,90

Eerste 6 maanden betaal je voor T6 + telefonie maar 14,95.
Zo, dat is wel weer een sterke aanbieding van Tiscali, zeg.

Ik dacht dat ik goedkoop uit was (T4 voor 9,95/19,95) maar ze gaan hier weer keihard overheen.

Ik mag voorlopig met mijn T4 alleen maar overstappen naar T12 of T20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelkoek
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik ben sinds 2 september verhuist. Tot die tijd woonde ik nog bij mijn ouders, nu woon ik samen met mijn vriendin. Omdat wij uiteraard ook internet nodig hebben heb ik begin augustus een Tiscali T12 abo aangevraagd. Ging allemaal heel goed: bevestigings brief ontvangen, welkomspakket ontvangen, en 1 september zou de adsl worden geactiveerd... sinds dien heb ik alleen maar problemen :| .

Toen ik 3 september het modem aansloot ging het dsl lampje mooi geel branden. Het internet lampje bleef rood. Ik had toen nog de hoop dat de activering wat vertraagd was. 4 september was er echter nog niets veranderd. Heb toen gebeld met de helpdesk. Deze persoon vertelde dat er een verkeerd dsl signaal op mijn lijn stond, en het werd door gestuurd naar de 2e lijn. Er werd mij beloofd dat het probleem binnen 5 en 10 werkdagen opgelost zou zijn.

Na een paar dagen niets te hebben gehoord nog maar weer eens gebeld. 2e lijn was er nog steeds mee bezig en ik moest maar rustig afwachten. Die middag werd ik terug gebeld. Er werd mij verteld dat de adsl was aangesloten op het 2e ader paar, en dat ik achter de telefoonaansluiting in plaats van de rode en de blauwe, de oranje en de wite draad aan moest sluiten. Na dit te hebben gedaan ging het dsl lampje ook niet meer branden. Toen ik het weer terug wisselde ging de dsl weer geel branden, en werd het internet weer rood.

Weer contact gehad met helpdesk en ze gingen verder zoeken. Vorige week dinsdag is er een monteur geweest met een ander modem. die had het zelfde probleem. de monteur zou dit weer doorgeven aan de helpdesk, en die zou met de kpn overleggen. Sinds dien is er niets meer gebeurd. Ik heb nog een paar maal met de helpdesk gebeld, maar die zeggen dat ik rustig moet afwachten tot ik iets van hen hoor... ik heb er echter weinig vertrouwen in.

Intussen kan ik echter niet thuis werken, en moet ik elke dag op en neer rijden, en ik moet verplicht mobiel bellen omdat ik geen telefonie kan aanvragen. Zijn er meer mensen die zulke slechte ervaring met de helpdesk hebben of heb ik gewoon puur pech en moet ik inderdaag rustig afwachten tot ze iets van zich laten horen? Ze hebben beloofd dat het tussen 5 en 10 werkdagen wordt opgelost, maar intussen is die tijd al ruim voorbij...

I do what I like and I like what I do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

appelkoek schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:33:
Weer contact gehad met helpdesk en ze gingen verder zoeken. Vorige week dinsdag is er een monteur geweest met een ander modem. die had het zelfde probleem. de monteur zou dit weer doorgeven aan de helpdesk, en die zou met de kpn overleggen. Sinds dien is er niets meer gebeurd. Ik heb nog een paar maal met de helpdesk gebeld, maar die zeggen dat ik rustig moet afwachten tot ik iets van hen hoor... ik heb er echter weinig vertrouwen in.

Intussen kan ik echter niet thuis werken, en moet ik elke dag op en neer rijden, en ik moet verplicht mobiel bellen omdat ik geen telefonie kan aanvragen. Zijn er meer mensen die zulke slechte ervaring met de helpdesk hebben of heb ik gewoon puur pech en moet ik inderdaag rustig afwachten tot ze iets van zich laten horen? Ze hebben beloofd dat het tussen 5 en 10 werkdagen wordt opgelost, maar intussen is die tijd al ruim voorbij...
Inderdaad lullig dat het bij jou allemaal niet zo lekker loopt.

Wat ik wel uit jouw verhaal vind blijken is dat Tiscali de zaken snel en daadkrachtig aanpakt. ik heb verhalen gehoord van KPN Adsl waarbij je de "dagen" in jouw verhaal kan vervangen door "weken".

Verder vind ik het een beetje onzin dat jij refereert naar "autorijden" en "mobiel bellen". Als jij je hele leven om je internetverbinding heen pland dan zou ik een dubbele, redundante, aansluiting nemen. Dingen in het leven lopen niet altijd precies zo als jij wilt en om nu je provider daar nu de schuld van te geven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelkoek
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:15:
[...]

Verder vind ik het een beetje onzin dat jij refereert naar "autorijden" en "mobiel bellen". Als jij je hele leven om je internetverbinding heen pland dan zou ik een dubbele, redundante, aansluiting nemen. Dingen in het leven lopen niet altijd precies zo als jij wilt en om nu je provider daar nu de schuld van te geven.....
Het Autorijden en mobiel bellen is ook niet een heel groot probleem, maar wel lastig. Het gaat me er vooral om dat er eerst wordt aangegeven dat het probleem binnen 5 a 10 werkdagen wordt opgelost, en ik vervolgens niets meer van ze hoor. Ze kunnen toch op z'n minst aangeven wat de huidige status is en hoelang het nog gaat duren voordat ik weer bericht van ze kan verwachten.

I do what I like and I like what I do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

appelkoek schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:31:
[...]

Het Autorijden en mobiel bellen is ook niet een heel groot probleem, maar wel lastig. Het gaat me er vooral om dat er eerst wordt aangegeven dat het probleem binnen 5 a 10 werkdagen wordt opgelost, en ik vervolgens niets meer van ze hoor. Ze kunnen toch op z'n minst aangeven wat de huidige status is en hoelang het nog gaat duren voordat ik weer bericht van ze kan verwachten.
Daar heb je gelijk in, echter is het wel een beetje onhandig om zo je leven om de internetverbinding heen te plannen. Je had kunnen nagaan dat er in de beginfase problemen mee zouden kunnen zijn.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Net de aanvraag de deur uit voor Tiscali T6 met telefonie. Mijn jaarabbo bij orange 20 Mb met telefonie was afgelopen, en zou gecontinueerd worden met een tientje verhoging per maand. Dat, en de 4 cent startkosten bij ieder gesprek, deden mij zoeken naar een andere aanbieding. Mijn oog viel op de genoemde T6 met telefonie.

Dus ik de orange-helpdesk bellen (je mag alleen telefonisch opzeggen à 50ct/min, waarbij je zeeer irritante muziek aan te horen krijgt) om op te zeggen. De beste man deed me wel verbazen, want hij bood me aan het huidige abonnement voort te zetten zonder de prijsverhoging. Toch maar overgezet naar de T6. Want dan heb ik 6 maanden gratis bellen, dus maar 14,95 voor je internet plus de kosten voor je belbasisabbo.

Voor een ieder die zich verbaasd afvraagt wie er nu van 20 Mbit/s inruilt voor 6 Mbit/s, ik zit redelijk ver van de centrale in Gouda, en haal maximaal 9 Mbit/s. Dus de stap naar 6 is niet zo wereldschokkend als het lijkt.

gelukkig net op tijd een leuke aanbieding te pakken voor mijn abbo verlengd wordt
/me pompiedompiedom

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

Mijn T6 abbo is in juni ingegaan, en betaal dan ook 25+5 = 30/maand.

Ga ik dan ook minder betalen binnenkort, of gaat dat pas weer in als optie na de 12 maanden na juni ?
Maw, ik wordt voor een 10,- per maand nu gepakt omdat ik trouw gebleven ben ?

Iets anders, ik ga verhuizen en ik heb m'n KPN budget abbo ook nog, en dus T6 + telefonie.
Hoe lang duurt verhuizen van dat spul ? Ik kan natuurlijk regelen dat KPN op 1 dag overgaat naar m'n nieuwe adres, maar hoe snel volgt Tiscali dan ?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Nee, voor huidige abonnees geldt de korting niet. Huidige abonnees kunnen alleen hun abonnement omzetten, naar lager (zoals hier het geval is) kan pas na een jaar (na aansluiting of wijziging abo). Wel is er coulance voor na 1aug, maar niet van toepassing in jouw geval.
In principe zou verhuizen geen probleem moeten zijn, mits je het tijdig (minimaal 4 weken) van te voren aangeeft aan Tiscali. Je kan dan zelf de datum bepalen waarop het op de nieuwe aansluiting werkt. Wel moet op die datum je KPN abo al actief (verhuisd) zijn. Zie voor meer info: link.

• bjck
Het mooiste is als je het inderdaad 4 weken van te voren gaat regelen de verhuizing van beide diensten. Als je dan eerst KPN inpland te verhuizen en die op een dag prikt wacht je heel even een paar dagen tot je post van ze krijgt.

Als je hetzelfde nummer houdt (zelfde netnummergebied) kan je Tiscali voor diezelfde datum ook aanvragen. Als je een ander nummer krijgt moet je die dan even teweten zien te komen.. Wachten op de brief of gewoon even bellen na een paar dagen.

Als je het bij de primafoon regelt krijg je volgensmij gelijk je nieuwe nummer al mee en mag je misschien zelfs uit een paar kiezen (als je naar een ander netnummergebied verhuist dan).

Als je het ver genoeg van tevoren regelt kan Tiscali zorgen dat je op dezelfde dag ook gelijk kan internetten weer. Dat lukt soms als KPN de beide opdrachten van aanleg voor beide diensten tegelijk inplant (combinatie opdracht). Dit werkt alleen als beide op dezelfde (of bijna dezelfde) datum als wensdatum voor oplevering hebben en een goede termijn in de toekomst hebben als wensdatum.

Anders duurt het ongeveer 4 a 5 werkdagen na je oplevering van je KPN telefonie voordat je Tiscali ADSL werkt. (aparte, andere monteur naar de centrale om je lijn aan Tiscali te koppelen weer...)

• ReLight
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

:D Overgang is waarschijnlijk 1e week Februari, dus ik kan dit keurig inplannen en oplijnen.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wanneer moet ik Tiscali aanvragen als mijn huidige DSL op 28/12 afloopt en Tiscali me moet gaan migreren?

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18
Gunner schreef op donderdag 21 september 2006 @ 09:53:
Wanneer moet ik Tiscali aanvragen als mijn huidige DSL op 28/12 afloopt en Tiscali me moet gaan migreren?
Nu, en dan als overstap datum 28-12 invullen. (je kan ook nog een maandje wachten natuurlijk)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

En die opzeggings brief kan ik nu ook al naar m'n huidige provider sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gunner schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 08:42:
En die opzeggings brief kan ik nu ook al naar m'n huidige provider sturen?
Daar zou ik even mee wachten tot je van Tiscali bevestiging hebt van je omzetting per brief of mail. Een bericht met de bevestiging met de datum wil je hebben. Ook een goede indicatie dat het is ingepland is als je je modempakket ontvangt.

Dus eigenlijk nu alvast aanvragen, maar plan hem wel eerder in (bijvoorbeeld voor de kerst) want dit is een rot-datum voor planningen en monteurs. Als er monteurs 'ziek' zijn opeens zit je straks zonder verbinding. Doe bijvoorbeeld 18 of 19 december, dan betaal je misschien wel een week dubbel, maar zit je voor de feestdagen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 22-09-2006 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Thanks, ik heb de aanvraag gedaan. Gewenste overstap datum staat op 1 december (zoals aangeraden door de verkoop afdeling van Tiscali), en XS4ALL heb ik telefonisch al opgezegd. Zodra zij van Tiscali een bevestiging heeft gestuurd van overname moet ik een of andere link opgeven bij xs4all ofzo voor goedkeuring van de overname.

We zien het wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 22-09-2006 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb voorlopig nog niet echt een positief gevoel over gehoudebn aan Tiscali. Woon in een studentenhuis met 5 kamers en een gezamelijke huiskamer. Alle kamers en de huiskamer hebben een aparte telefoonaansluiting. Op het moment dat we het T6 abbo aanvroegen (half juli) was er op 1 kamer een ADSL aansluiting aanwezig. De bedoeling was om na afloop van die aansluiting het T6 abbo te laten ingaan. Wij wilden de T6 aansluiting in de gezamelijke woonkomer, maar we konden volgens Tiscali niet eens een T6 aansluiting krijgen omdat er al een ADSL verbinding was. Toen dat abbo was afgelopen konden we geen aansluiting krijgen in de huiskamer, omdat die volgens Tiscali niet bestaat. We moesten het perse op 1 van de kamers doen. Al met al is het nu bijna eind september en krijgen we pas volgende week internet. Dat is ruim een maand te laat, terwijl juist een maand van te voren alles aan het regelen waren. En als klap op de vuurpijl zien we nu ook nog eens dat het T6 abbo met 10 euro per maand in prijs is verlaagd. Ik hoop maar dat onze echte aanvraag na 1 aug. is ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
De actie geldt alleen als je aangevraagd hebt binnen de actie periode, dus niet wanneer je abonnement is ingegaan. Maar je kan het natuurlijk altijd even vragen (per mail) of je alsnog voor de actie in aanmerking komt door de moeizame start zijn ze wellicht coulanter.

De huiskamer heeft misschien niet echt een 'aparte' aansluiting maar is een verlening van 1 van de andere aansluitingen. Of die heeft een huisnummer-toevoeging die niet te vinden is... Dan had je eerst bij KPN een telefoonlijn moeten aanvragen en die daar laten opleveren (kunnen zij het mooi uitzoeken helemaal) en daarna pas ADSL.

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 10:13
kan het zijn dat er momenteel een internetstoring is in omgeving alphen aan den rijn?????

• scofield
scofield schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 10:53:
kan het zijn dat er momenteel een internetstoring is in omgeving alphen aan den rijn?????
edit: op de zyxel brand het dsl lampje groen en het internetlampje rood.

• bjck
't Werkt weer als het goed is, was inderdaad een storing op Alphen-Centrum, maar beperkt waar een enkeling hinder van ondervond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
bjck schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:59:
't Werkt weer als het goed is, was inderdaad een storing op Alphen-Centrum, maar beperkt waar een enkeling hinder van ondervond.
nou dat was ik dus onderandere, dit moet niet al te vaak voorkomen anders ga ik twijfelen aan de kwaliteiten van Tisc. Twee keer achter elkaar in een paar weken tijd zit ik niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

scofield schreef op zondag 24 september 2006 @ 11:31:
[...]

nou dat was ik dus onderandere, dit moet niet al te vaak voorkomen anders ga ik twijfelen aan de kwaliteiten van Tisc. Twee keer achter elkaar in een paar weken tijd zit ik niet op te wachten.
En daarvoor gebeurde het hoe vaak?

Downtime is vervelend, maar niet het einde van de wereld lijkt me. Zoiets kan nu eenmaal gebeuren. Als je SLA achtige uptime wil moet je een zakelijk abo nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Kan iemand mij vertellen wat ik met de UPnP (universal plug and play) optie van het Zyxel modem kan?

Wordt niet echt wijzer van de help functie in het modem.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou geen UPnP aanzetten maar gewoon de noodzakelijke poorten mappen.

BTW. waarom wil je dit (UPnP) eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 17:52

Redwood

The Truth Is In Here

Ik wilde ook ff reageren!!

Na een aantal problemen met kpn/planet, ook maar overgestapt op t20+ telefonie.
3 weken na de aanvraag, netjes installatie pakket thuis, een man van kpn belde om de lijn te testen, alles was goed!

Ik wilde tiscali op mijn 2e aderpaar, heb dit aan tiscali doorgegeven, en dit is allemaal gegaan zoals het hoort!
Bij planet was dit overigens volgens hun "ONMOGELIJK".

Hoe dan ook, mega tevreden, echt verdomd snel hier (de centrale zit zowat in de zelfde straat)
En ook het zyxel 2606 modem bevalt goed!

Heb "NOG" niets negatiefs over Tiscali te melden, heb 1 x de helpdesk nodig gehad, binnen 1 minuut had ik er iemand voor (in tegenstelling tot de 15 minuten van planet/kpn), die mij prima geholpen heeft!

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

KPN neemt Tiscali NL over
Ik las dit in de Computable. Ben niet meer zo actief op dit forum omdat alles lekker loopt.

Dit bericht is toch wel een slag in het gezicht. Zijn er al reacties op geweest of moet ik naar dagen terug? Kan de OPTA de monopolist niet een beetje in toom houden? Ze nemen echt alles over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RobbieDee schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:58:
KPN neemt Tiscali NL over
Ik las dit in de Computable. Ben niet meer zo actief op dit forum omdat alles lekker loopt.

Dit bericht is toch wel een slag in het gezicht. Zijn er al reacties op geweest of moet ik naar dagen terug? Kan de OPTA de monopolist niet een beetje in toom houden? Ze nemen echt alles over...
Dat is inmiddels oud nieuws. lees er hier meer over;

KPN lijft Tiscali Nederland in.

nieuws: KPN koopt Tiscali Nederland voor 255 miljoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Gunner schreef op zondag 24 september 2006 @ 11:47:
[...]

En daarvoor gebeurde het hoe vaak?

Downtime is vervelend, maar niet het einde van de wereld lijkt me. Zoiets kan nu eenmaal gebeuren. Als je SLA achtige uptime wil moet je een zakelijk abo nemen.
wat is SLA achtige uptime?
en idd daarvoor nog niet gebeurd volgens mij, maar heb pas sinds juli Tisc met telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat je recht heb op een bepaald percentage uptime (99,9% o.i.d)

En als het daarvoor nog nooit is gebeurd is het niet een beetje overdreven om zo te reageren? En wat is lang, was je een complete dag offline, een paar uur, of een paar minuten?

[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 24-09-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je expliciete afspraken (pleonasme, maar even voor de duidelijkheid) maakt met je ISP over de uptime.

Nu (ik neem aan dat jij een particulier bent) is het op basis van "redelijkheid en billijkheid".

Hier heb jij zelf voor getekend (kan je in je contract nalezen). Tiscali staat dus geheel in haar recht als ze er zo nu en dan uitliggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Gunner schreef op zondag 24 september 2006 @ 13:57:
Dat je recht heb op een bepaald percentage uptime (99,9% o.i.d)

En als het daarvoor nog nooit is gebeurd is het niet een beetje overdreven om zo te reageren? En wat is lang, was je een complete dag offline, een paar uur, of een paar minuten?
Was gister ruimschoots de hele ochtend en een gedeelte van de middag, dus wel meerdere uren gewoon zonder internet en geen telefonie van tisc.
heb wel kpn koper nog als uitvlucht maar is niet de bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nou ja, er zijn ergere dingen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Oh jawel hoor, er zijn idd wel ergere dingen om ons heen bij wijze van spreken dan ff geen internet.
Komt helemaal goed hoor, vond alleen beetje jammer van downtime.
Voor de rest alleen maar positief over Tisc behalve weer de bemoeienis van kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wou ik maar zeggen.

We gaan hier geen negatieve berichten over Tiscali posten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
scofield schreef op zondag 24 september 2006 @ 11:31:
[...]

Er komt dit jaar ook nog een ombouw actie voor de twee centrales van Alphen aan den Rijn waardoor ze beide een periode van meerdere uren in onderhoud gaan (apparatuur migratie/vervanging voor ADSL2+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Als dit alles de kwaliteit ten goede komt, vind ik het prima.
Zal van dit alles wel op de hoogte gesteld worden middels een mail ofzo denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
scofield schreef op zondag 24 september 2006 @ 21:36:
Als dit alles de kwaliteit ten goede komt, vind ik het prima.
Zal van dit alles wel op de hoogte gesteld worden middels een mail ofzo denk ik.
Volgensmij zelfs per brief als het langdurig onderhoud is, anders op de website of per mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Op de site van Tiscali lees ik het volgende;
Actiekorting
De eenmalige aansluitkosten
Tiscali brengt voor elke ADSL-aansluiting eenmalige aansluitkosten in rekening. Deze bestaan uit:

* Modemkosten
* Aansluitkosten

Deze kosten worden op de eerste ADSL-factuur in rekening gebracht.

Actiekorting
Bij sommige acties geeft Tiscali korting op deze kosten. U kunt in dit geval als nieuwe klant aanspraak maken op de zogenaamde actiekorting. Dit betekent dat u de eenmalige aansluitkosten geheel, of gedeeltelijk kunt terugvorderen. In de actievoorwaarden van uw abonnement leest u of er ook voor u een actiekorting beschikbaar is.

Terugvorderen actiekorting
Niet iedereen komt in aanmerking voor de actiekorting. Alvorens u een aanvraag doet voor het terugvorderen van de actiekorting, dient u aan de volgende voorwaarden te voldoen:

* U hebt recht op de actiekorting, conform actievoorwaarden
* De factuur is reeds betaald
* Uw aanvraag is binnen de uiterlijke inzendtermijn

Wij nemen alleen schriftelijke verzoeken in behandeling.
Aangezien ik afgelopen vrijdag een abo heb afgesloten, betekend dit dat ik eerst de volle mep moet betalen en dat later moet terug vorderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Gunner schreef op maandag 25 september 2006 @ 08:36:
Op de site van Tiscali lees ik het volgende;
[...]
Aangezien ik afgelopen vrijdag een abo heb afgesloten, betekend dit dat ik eerst de volle mep moet betalen en dat later moet terug vorderen?
Klopt. Eerst volle mep dokken. Dat kan afhankelijk van het moment van activeren en hun moment van factureren best vrij lang duren en een stevig bedrag zijn. Denk aan orde grote van twee maanden plus de eenmalige kosten. Pas als je die eerste factuur hebt betaald (incasso) moet je zelf de eenmalige kosten terug claimen. Het kan dan nog weer even duren voor ze het terug storten. Maar ik heb nooit gehoord dat er echte problemen mee zijn. Mensen vinden het wel lang duren maar dat is hun probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:29:
Ik zou geen UPnP aanzetten maar gewoon de noodzakelijke poorten mappen.

BTW. waarom wil je dit (UPnP) eigenlijk?
Was slechts de vraag wat het precies inhoudt. Indien het geen toegevoegde waarde heeft ga ik het ook niet gebruiken...

Zijn er meer mensen waarbij het modem regelmatig reset...dus echt wordt gereboot, alle lampjes uit waarna modem opnieuw opstart. Heb dit laatste tijd best vaak en is mega irritant.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-02 10:38
Ik zit over een T12 abbo na te denken.

Momenteel zit ik bij Xs4all en maak veel gebruik van de binairies op newszilla.
Als ik een vergelijkbaar alternatief wil, is het dan beter om een payserver te nemen?
Hoe is de nieuwsserver van Tiscali qua retentie, snelheid en groepen?
Klopt het dat ze er twee hebben?

Ik heb zojuist al een beetje rond gezocht naar de antwoorden op mijn vragen, maar werd er niet veel wijzer van.

Heeft iemand een duidelijk antwoord voor mij?

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gisteren eindelijk mijn nieuwe huisje kunnen voorzien van het zogenaamde "Tiscali Multi PC modem". Oftwel; een Zyxel 2602 met WLAN zonder USB-dongles erbij. Config duurde nog geen 2 minuten en toen was ik al online. Het scheelde ook wel dat de lijn al anderhalve week opgeleverd is, en dat in combinatie met een afstand van nog geen 200m naar de centrale, zit ik op ongeveer 92% van de maximale download-snelheid (volgens Speedtest dan). Al met al goed geregeld door Tiscali. _/-\o_

Ow, iemand een idee hoe je een NAT-mapping maakt in dat modem; mijn poorten blijven "half dicht"; XB360 geeft Moderate setting en BitTorrent laat alles geel zien maar haalt wel redelijke snelheden. Helaas legt de PDF-manual van Zyxel me wel uit hoe je een poort moet mappen maar blijkbaar gaat er toch iets niet helemaal goed.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tiscali heeft geen nieuwsserver (meer), dus je bent aangewezen op een payserver. Van wat ik uitspaar puur aan telefoniekosten per maand kan ik al 3 payabonnementen nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

MAX3400 schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:59:
Gisteren eindelijk mijn nieuwe huisje kunnen voorzien van het zogenaamde "Tiscali Multi PC modem". Oftwel; een Zyxel 2602 met WLAN zonder USB-dongles erbij. Config duurde nog geen 2 minuten en toen was ik al online. Het scheelde ook wel dat de lijn al anderhalve week opgeleverd is, en dat in combinatie met een afstand van nog geen 200m naar de centrale, zit ik op ongeveer 92% van de maximale download-snelheid (volgens Speedtest dan). Al met al goed geregeld door Tiscali. _/-\o_

Ow, iemand een idee hoe je een NAT-mapping maakt in dat modem; mijn poorten blijven "half dicht"; XB360 geeft Moderate setting en BitTorrent laat alles geel zien maar haalt wel redelijke snelheden. Helaas legt de PDF-manual van Zyxel me wel uit hoe je een poort moet mappen maar blijkbaar gaat er toch iets niet helemaal goed.
Je moet een NAT regel aanmaken EN de firewall regels aanpassen. Of de firewall uitzetten :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

VonFoX schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:05:
Je moet een NAT regel aanmaken EN de firewall regels aanpassen. Of de firewall uitzetten :)
|:( Goed, back to the drawing-board voor mij dus. Ik ga het vanavond even proberen want mijn RDP heb ik ook nog niet aan de praat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
Arfman schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:00:
Tiscali heeft geen nieuwsserver (meer), dus je bent aangewezen op een payserver. Van wat ik uitspaar puur aan telefoniekosten per maand kan ik al 3 payabonnementen nemen :)
Ik was al bang dat dit de uitkomst zou worden.
In dat geval spreekt Tweaknews mij wel aan.

Bedankt voor je reactie.

Andere suggesties zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Tiscali heeft wel een newsserver, maar text-only. En qua retentie kon Omega toch ook niet op tegen een payserver. You get what you pay for, hoewel ik zeggen moet dat ik best tevreden was met Omega gezien de prijs (€0). Zoveel gebruik maak ik nou ook weer niet van usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Eigenlijk heb je in Nederland twee groote spelers qua usenet/nieuwsserver diensten. Iedereen heeft z'n voorkeur en z'n meniningen, laten we die discussie hier niet starten ;)

De twee zijn: www.tweaknews.nl en www.eweka.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:30

knakworst

Get more sats!

En als je geld teveel hebt, of je wilt gewoon de beste newsserver, is er ook www.giganews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

bokko! schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:34:
Ik zit over een T12 abbo na te denken.

Momenteel zit ik bij Xs4all en maak veel gebruik van de binairies op newszilla.
Als ik een vergelijkbaar alternatief wil, is het dan beter om een payserver te nemen?
Hoe is de nieuwsserver van Tiscali qua retentie, snelheid en groepen?
Klopt het dat ze er twee hebben?

Ik heb zojuist al een beetje rond gezocht naar de antwoorden op mijn vragen, maar werd er niet veel wijzer van.

Heeft iemand een duidelijk antwoord voor mij?

Ik hoor het graag.
Zou de overstap zeker maken. Tiscali heeft weliswaar geen binaries maar de combinatie T12 (met telefonie) + aparte payserver (bijvoorbeeld Tweaknews :P ) is nog steeds goedkoper dan XS4ALL light dat ik had

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
knakworst schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:51:
En als je geld teveel hebt, of je wilt gewoon de beste newsserver, is er ook www.giganews.com
:o Zo die is idd best duur!
Ik wil juist overstappen omdat T12+bellen zo voordelig is.
€19.50 p.m. voor platinum :P

Denk dat Tweaknews 10Mbit voor €69.95 p.j. een leuker alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Duur. Maar wel de beste die je maar kan krijgen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Gunner schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:04:
[...]

Duur. Maar wel de beste die je maar kan krijgen *O*
offtopic: wat is er dan zoveel beter aan dan bijv. tweaknews?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

robbydw schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 14:07:
[...]

offtopic: wat is er dan zoveel beter aan dan bijv. tweaknews?
Ik denk niet dat Tweaknews 90 dagen retentie heeft, om maar iets te noemen; voor sommige is dat belangrijk en dus de meerprijs t.o.v andere USP's waard.

[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 26-09-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Gunner schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 14:08:
[...]

Ik denk niet dat Tweaknews 90 dagen retentie heeft, om maar iets te noemen; voor sommige is dat belangrijk en dus de meerprijs t.o.v andere USP's waard.
30 bij tweaknews...tegen die tijd zijn er vaak al reposts dus of dat de meerprijs waard is. Al zullen sommigen dat inderdaad wel belangrijk achtten. Ieder het zijne.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
offtopic:
TweakNEWS is rond de 50 dagen momenteel al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
bjck schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:21:
Eigenlijk heb je in Nederland twee groote spelers qua usenet/nieuwsserver diensten. Iedereen heeft z'n voorkeur en z'n meniningen, laten we die discussie hier niet starten ;)

De twee zijn: www.tweaknews.nl en www.eweka.nl
Tweaknews heeft 50 dagen retentie, sommige mensen beweren zelfs langer!
Naar mijn mening is dit genoeg.
Qua prijs en datalimiet is Tweaknews voor mij veel aantrekkelijker, bij Giganews mag ik voor ongeveer dezelfde prijs maar 2Gb per maand downloaden.

Maar zoals Bjck al aangeeft, laten we deze discussie niet hier starten.

(hmmm... te laat...)

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

ik kan een aantal sites weer niet bereiken
oa. tiscali.nl, www.nu.nl www.planet.nl, www.wired.com, www.fok.nl, www.telecomvergelijker.nl

Ik heb ook het telefoon nummer van de helpdesk niet bij de hand.....

Everything is better with Bluetooth

Verwijderd

Had net met het centrale nummer gebeld, ze liggen eruit. Waarschijnlijk over een stekker gestruikeld.

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Probleem kan ik bevestigen vanuit Enschede.

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik kan vanaf mijn werk (surfnet) nu ook niet meer op de tiscali site komen. Het gekke is dat ook mijn rdp verbinding naar mijn pc thuis is uitgevallen (tiscali). betekend dit dat er ook tiscali adsl verbindingen uitliggen?

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Ja.

• milenko79
da's jammer, hopen dat het vanavond is opgelost, ik wilde net lekker x06 spul gaan downloaden.

Ook handig trouwens, vragen of tiscali eruit ligt, alsof tiscali gebruikers kunnen antwoorden :)

Was al bang dat m'n stoppen er weer uit geklapt waren (dat was vorige week ook spontaan gebeurd en toen was ik ook m'n rdp connectie naar thuis kwijt).
Gelukkig nu niet. Hoef ik niet naar huis te racen voor de koelkast :)

Verwijderd

Ik ben sinds gisteren gemuteerd van @home naar T6. Gisteren (27-9) grootste deel van de middag storing en nu vandaag weer. Dat belooft niet veel goeds...Hulpdienst telefonisch ook onbereikbaar.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 15:08

JohnD

Bernd

Ook handig trouwens, vragen of tiscali eruit ligt, alsof tiscali gebruikers kunnen antwoorden
ik kan alleen op GoT met mijn tiscali adsl verbinding

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• milenko79
ach, ik zit nu (inclusief mijn tweakdsl periode) 2 jaar bij tiscali, en dit is de 2de storing die ik meemaak in die 2 jaar (de eerste was met de stroomstoring in SARA). Ben benieuwd wat er nu allemaal aan de hand is.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 15:08

JohnD

Bernd

Hier (Beek - zuid Limburg) werkt weer alles gelukkig.

hopelijk blijft het werken

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
De e-mailserver is al de hele middag af en aan aan het bokken. De website tiscali.nl is nu ook extern niet bereikbaar...

Verwijderd

Ik heb ook Tiscali ADSL+Telefonie, maar geen internet en telefoon vanaf vanochtend (Den Haag). En Tiscali.nl gaf net HTTP/1.1 Server Too Busy. Onacceptabel eigenlijk, ik ga er vanuit dat ze hun klanten gaan compenseren.

[edit] Oh en ik zit nu online via de Wifi van de buurman, vandaar dat ik hier wel kan posten...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 16:07 . Reden: online ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 16:06:
ik ga er vanuit dat ze hun klanten gaan compenseren.
Dream on.

Gunner in "[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 4"

Verwijderd in "[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 4" daar staat;
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 14:02:
Dat je expliciete afspraken (pleonasme, maar even voor de duidelijkheid) maakt met je ISP over de uptime.

Nu (ik neem aan dat jij een particulier bent) is het op basis van "redelijkheid en billijkheid".

Hier heb jij zelf voor getekend (kan je in je contract nalezen). Tiscali staat dus geheel in haar recht als ze er zo nu en dan uitliggen.
Dus als je uptime garantie wilt moet je maar ergens een zakelijk abbo afsluiten.

[ Voor 72% gewijzigd door Gunner op 28-09-2006 16:11 ]

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Website is inmiddels hier weer bereikbaar.

Mijn Library Thing catalogus

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Is er ergens te achterhalen hoe lang deze storing gaat duren of wat er aan de hand is? Normaal zie je dat op de helpdesk-pagina, maar die is ook onbereikbaar.

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• milenko79
Hier in Leiden werkt alles ook weer nu (al is het nog wel wat traag)

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 20:19
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:29:
Ik ben sinds gisteren gemuteerd van @home naar T6. Gisteren (27-9) grootste deel van de middag storing en nu vandaag weer. Dat belooft niet veel goeds...Hulpdienst telefonisch ook onbereikbaar.
Ik ben ook pas overgestapt van @home naar T6+telefonie. Wacht nog op de telefonie-codes...
Ben wel goedkoper uit maar heb nu in een paar dagen ook al net zo vaak storing (2x) gehad als in m'n hele (3-jaar+) athome periode ongeveer ;(

Ben benieuwd hoe telefonie het gaat doen :X

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
de nameservers in het datacenter lagen eruit (van +/- 14:00 tot +/- 16:00, heeft nu nog wel probleempjes)

Verwijderd

In Rotterdam werkt alles ook weer.

Vanmiddag kom ik eerst 2 uur lang alleen maar met IP nummers connecten, en afgelopen uur lag de verbinding eruit.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.