KPN lijft Tiscali Nederland in.

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
KPN lijft Tiscali Nederland in

Uitgegeven: 15 september 2006 17:39
Laatst gewijzigd: 15 september 2006 18:54
AMSTERDAM - KPN heeft Tiscali Nederland gekocht. Hiermee versterkt de voormalige monopolist zijn positie op de internetmarkt opnieuw.

KPN legt 255 miljoen euro neer voor de Nederlandse activiteiten, zo meldt een woordvoerder. Hiermee kan KPN 276.000 adsl-klanten aan zijn huidige totaal van 1,8 miljoen toevoegen. Verder heeft Tiscali een eigen breedbandnetwerkt en zo'n 126.000 inbelklanten.

Eerder al nam KPN ruim zestigduizend abonnees van Tiscali over. Toen ging het om ruim 60.000 abonnees die gebruikmaakten van het adsl-netwerk van KPN. Verder nam KPN begin dit jaar al het klantenbestand van Freeler over.

KPN heeft al enige tijd een ruim deel van de adsl-markt in handen. Het concern is in een hevige concurrentiestrijd verwikkeld met de kabelaars. In de totale breedbandmarkt krijgt KPN een aandeel rond de 46 procent. Overigens moet de NMa nog wel toestemming voor de overname geven.

Tiscali heeft zijn Europese activiteiten de laatste tijd in rap tempo afgebouwd. Na het afstoten van de Nederlandse tak zal de provider alleen nog actief zijn in moederland Italië, Duitsland, Engeland en Tsjechië.
KPN koopt Tiscali Nederland voor 255 miljoen
Door Martin Sturm - vrijdag 15 september 2006 21:13 - Bron: Beurs.nl - Submitter: dark66 - Views: 1.200 - Permalink
Vanmiddag na sluiting van de Amsterdamse effectenbeurs heeft KPN bekendgemaakt dat het de Nederlandse activiteiten van Tiscali wil overnemen. Voor de overname van de internetprovider zal KPN een bedrag van 255 miljoen euro betalen. Voor dit bedrag krijgt KPN 276.000 nieuwe ADSL-klanten en 126.000 internetters die nog gebruikmaken van een inbelverbinding. Aangezien KPN in juni van dit jaar al ongeveer 1,8 miljoen ADSL-gebruikers als klant had, komt het totale aantal klanten die ADSL-gebruiken op ruim 2 miljoen.

KPN-logoMet de overname hoopt KPN vooral synergievoordelen te behalen door het samenvoegen van de netwerkinfrastructuur van Tiscali met de reeds bestande infrastructuur van KPN. Vorig jaar nam KPN ook al 69.000 abonnees van Tiscali over. De Nederlandse afdeling van Tiscali heeft 276 werknemers in dienst en behaalde in de eerste helft van dit jaar een omzet van 52 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat over deze periode bedroeg 23 miljoen euro. Tiscali Nederland was tot 2000 bekend onder de naam World Online. Deze onderneming, destijds onder leiding van Nina Brink, ging na zijn beursgang in dat jaar vrijwel ten onder waarna het werd overgenomen door het Italiaanse Tiscali.
46% van de nederlandsche markt in handen :S
Dat lijkt mij inderdaad wel een monopoli positie en ook is de concurentie nu ver te zoeken. Dat zal niet goed zijn voor de algemene prijs lijkt mij!

[ Voor 32% gewijzigd door DaannO op 15-09-2006 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Right. En wat gebeurt er met de Tiscali-based aansluitingen (dus op Tiscali DSLAMs)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-08 16:34
Pff, KPN heeft weer iets, prijzen zullen alleen maar stijgen, concurentie is er maar weinig, slecht voor de markt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Het moet nog wel goed gekeurd worden door de NMa (zie quote).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Graham schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:15:
Het moet nog wel goed gekeurd worden door de NMa (zie quote).
Dit lijkt mij in dit stadium eerder een formele aandoening dan iets van belang. Ik denk dat als ze nog zo een stap willen zetten, en meer dan 50% van de markt willen hebben, de nma dan pas moeilijk gaat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waar maakt iemand zich druk om? Prijzen die stijgen? Demon is ja overgenomen door XS4ALL (ook 100% KPN dochter) en als ik op demon.nl kijk kan ik nog steeds tegen de normale prijzen een abo afsluiten.

Nergens staat dat de prijzen zullen stijgen. Iedereen lijkt al te huilen voordat er uberhaupt geslagen is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Gunner schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:19:
Iedereen lijkt al te huilen voordat er uberhaupt geslagen is.
Sommige mensen (kinderen ;) ) gaan ook al huilen bij het idee dat ze geslagen kunnen worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Waar maakt iemand zich druk om? Prijzen die stijgen? Demon is ja overgenomen door XS4ALL (ook 100% KPN dochter) en als ik op demon.nl kijk kan ik nog steeds tegen de normale prijzen een abo afsluiten.

Nergens staat dat de prijzen zullen stijgen. Iedereen lijkt al te huilen voordat er uberhaupt geslagen is.
Het betekent niet dat de prijzen zullen stijgen. Dat gebeurt bijna nooit. Echter zullen ze niet meer zo snel dalen omdat er minder concurentie is. Daar gaat het om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
DaannO schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:22:
[...]

Het betekent niet dat de prijzen zullen stijgen. Dat gebeurt bijna nooit. Echter zullen ze niet meer zo snel dalen omdat er minder concurentie is. Daar gaat het om :)
Het betekent voorlopig alleen maar dat de KPN een blok aan het vormen is tegen de andere monopolisten aka kabelbedrijven. Nu de scheiding tussen telefonie / tv en internet enz aan het verdwijnen is moet KPN wel de versplintering van het eigen netwerk opknappen voordat het echt kan spreken van een blok tegenover de kabelmaatschappijen (waar mensen sowieso geen keus in hebben).

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Laatst online: 06-09 18:10
Tja, sommige mensen kiezen juist NIET voor KPN, die krijgen het moeilijker.

We zullen wel zien wat de toekomst brengt . . . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ropniko schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:26:
[...]

Het betekent voorlopig alleen maar dat de KPN een blok aan het vormen is tegen de andere monopolisten aka kabelbedrijven. Nu de scheiding tussen telefonie / tv en internet enz aan het verdwijnen is moet KPN wel de versplintering van het eigen netwerk opknappen voordat het echt kan spreken van een blok tegenover de kabelmaatschappijen (waar mensen sowieso geen keus in hebben).
Dus moet kpn iedereen overnemen zodat we ook geen keus hebben op adsl gebied? Lijkt me niet de bedoeling, want dan heb je de keus tussen UPC en KPN hier ;)

Het lijkt mij dat iedereen een eerlijke kans moet krijgen op biede markten, en als er dan een reus tussen zit die de helft van de markt in handen heeft en jij daar dan tegenop moet boksen, lijkt mij een ondoenlijke zaak en slecht voor de prijs van het product dat de consument afneemt :)

FP: nieuws: KPN koopt Tiscali Nederland voor 255 miljoen

[ Voor 4% gewijzigd door DaannO op 15-09-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 13:43
DaannO schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:34:
[...]

Dus moet kpn iedereen overnemen zodat we ook geen keus hebben op adsl gebied? Lijkt me niet de bedoeling, want dan heb je de keus tussen UPC en KPN hier ;)

Het lijkt mij dat iedereen een eerlijke kans moet krijgen op biede markten, en als er dan een reus tussen zit die de helft van de markt in handen heeft en jij daar dan tegenop moet boksen, lijkt mij een ondoenlijke zaak en slecht voor de prijs van het product dat de consument afneemt :)
Wat is je definitie van markt? is het echt van belang of het ADSL is of niet? Volgens mij koop je gewoon internettoegang die x mbit downstream is, y mbit upstream en wat daarachter zit is eigenlijk niet van belang. Als je op die manier kijkt zitten de kabelmaatschappijen wel degelijk op dezelfde markt net als glasvezel aanbieders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
joop99 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:41:
[...]

Wat is je definitie van markt? is het echt van belang of het ADSL is of niet? Volgens mij koop je gewoon internettoegang die x mbit downstream is, y mbit upstream en wat daarachter zit is eigenlijk niet van belang. Als je op die manier kijkt zitten de kabelmaatschappijen wel degelijk op dezelfde markt net als glasvezel aanbieders
Het gaat niet alleen om de snelheden, maar om de prijs. Dit is het gene wat de markt in stand houdt en klantenoverhaalt (naast andere dingen). Dat betekent dus als de prijs ongewijzigd blijft of omhoog gaat (y) dan gaat de vraag naar beneden of blijft gelijk (x) :)

Soort van lorenzo curven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DaannO schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:22:
Ik was van plan aan het eind van het jaar over te stappen van XS4ALL (KPN) naar Tiscali (dan ook KPN), het zal me een zorg wezen hoe de organisatie daar achter is, als de prijs maar okay is, het netwerk zal er niet slechter van worden.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:52

IEF

Why so serious?

Yapser schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:11:
Right. En wat gebeurt er met de Tiscali-based aansluitingen (dus op Tiscali DSLAMs)?
Time will tell.. Sooner or later, time will tell.

:)

Maar dat is dus ook direct mijn eerste vraag.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Vermoed jij dat ze 276.000 poorten vrij hebben (over het hele land) om die aansluitingen over te gaan zetten? En wat is het nut van investeren in apparatuur om dat te bouwen zodat je de andere apparatuur bij het 'vuil' kan zetten of voor een habbekrats verkopen misschien.

Vermoed niet dat ze dat in hun bol halen, het klinkt gewoon raar al :+

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Zure appel voor de oude Worldonline aandeelhouders. Verder vind ik dat de OPTA toch wel iets mag gaan doen aan de werving van KPN. Als straks wel weer van de KPN is dan zal kabel ook niet snel volgen met open kabel, meer ISP's. ook loopt KPN risico met zijn opkopen. Als straks de prijzen hoog blijven van ADLS dan kunnen de kabelboeren het gevecht uiteindelijk winnen door weer een price drop of hogere snelheid aan te bieden voor hetzelfde geld.

Sinds de marktwerking is er mij een beetje teveel marktwerking. Vind in de afgelopen jaren de consument er niet echt beter op geworden hierdoor. Kleine ISP's zijn letterlijk weggepest door de KPN, ongelofelijk dat ze hiermee steeds ongestraft wegkomen.

Tijd zal het leren, hoop dat Amsterdam snel gaat beginnen met zijn eigen glasvezel netwerk, het oude A2000 was destijds erg goed en het heeft jaren geduurd voordat UPC zijn zaken op orde had. Lijkt me dat de gemeente zich ook op de markt gaan bewegen zo langzamerhand als bedrijf op deze gebieden.

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

eisbaer

Zie signature

Slechte zaak. Kpn vertaal ik met consumenten uitmelken.
In het begin toen de concurrentie nog niet zo groot was kon je niet eens adsl aanvragen op een belbudgetlijn. Nee, daar was dat niet voor bedoeld.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

DaannO schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:34:
[...]

FP: nieuws: KPN koopt Tiscali Nederland voor 255 miljoen
Die kant gaat het toch op. Vroeger werden de kruideniers en winkels opgeslokt door de supermarkten en warenhuizen die nu op internationaal niveau opereren (en inkopen) en nu (nou ja nu, het is al een aantal jaren bezig natuurlijk) zijn de providers aan de beurt. Duurder zal het er niet van worden. Alle kleine re providers zullen worden opgekocht of diensten van de grote provider gaan resellen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• IEF

IEF

Why so serious?

bjck schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 04:56:
[...]

Vermoed jij dat ze 276.000 poorten vrij hebben (over het hele land) om die aansluitingen over te gaan zetten? En wat is het nut van investeren in apparatuur om dat te bouwen zodat je de andere apparatuur bij het 'vuil' kan zetten of voor een habbekrats verkopen misschien.

Vermoed niet dat ze dat in hun bol halen, het klinkt gewoon raar al :+
Ik neem aan dat KPN gewoon lekker onder de naam Tiscali blijft opereren.

Denk niet dat NMa / Opta het leuk vindt als alles gewoon KPN wordt.

Wellicht Tiscali - Connected by KPN ?
oid.

Ben eerder benieuwd wat er met Tiscali als bedrijfsonderdeel gaat gebeuren. De aansluitingen zullen (voorlopig) ongetwijfeld hetzelfde blijven.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DaannO schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:08:
[...]

46% van de nederlandsche markt in handen :S
Dat lijkt mij inderdaad wel een monopoli positie en ook is de concurentie nu ver te zoeken. Dat zal niet goed zijn voor de algemene prijs lijkt mij!
Minder dan de helft van de markt in handen komt niet eens in de buurt van een monopolie.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

IEFtm schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 14:16:
[...]
Wellicht Tiscali - Connected by KPN ?
oid.
Tiscali heeft toch een behoorlijk eigen netwerk en heeft juist een tijd geleden 60.000 abonnees 'verkocht' aan de KPN die nog op het KPN netwerk zaten en niet op het Tiscali netwerk. Dus dit lijkt dit niet het geval. KPN nam laatst Demon over, maar die zitten ook niet op het KPN netwerk, het is de vraag wat KPN van plan is met Tiscali.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47

om het feit dat ik al 3-4 maanden op een upgrade wacht..

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

De prijzen vallen bij Tiscali behoorlijk mee. T6 kost bij XS4ALL 60 euro per maand, bij Tiscali (KPN dus) 25 euro (of zelfs 15 euro als je al een KPN abbonement hebt). Nou heb ik laatst nog mijn abonnement veranderd van T2 naar T4 omdat deze hetzelfde kosten (T2 was vervangen door T4). Dit T6 abonnement is dus nog redelijk nieuw, en het lijkt me sterk dat Tiscali dat nog even snel heeft gedaan voor de overname, zonder overleg met KPN. Bij XS4ALL heb je natuurlijk veel meer service, maar toch. Ik heb tot nu nog geen problemen met Tiscali gehad, en ik denk niet dat die nu wel opeens komen.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hmm.. Ik heb één dingetje, officieel levert KPN geen DSL in mijn gehucht, maar Tiscali dus wel. Zit nu ook enkele jaren op Tiscali 4 mbit (waarvan we max 1,7 mbit van binnenkrijgen.).
Niet t ehopen dat ze bij KPN moeilijk gaan doen, stiekem hoop ik dat ze een centrale in de buurt zetten natuurlijk (staat nu op 9km afstand.). :P

• ChaserBoZ_
  • Laatst online: 06-09 18:10
Ik vermoed voorlopig nog niets, Tiscali is nog niet eens 100% gereed met de upgrades naar Starcom ADSL2+ apparatuur . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• IEF

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 14:35:
[...]

Tiscali heeft toch een behoorlijk eigen netwerk en heeft juist een tijd geleden 60.000 abonnees 'verkocht' aan de KPN die nog op het KPN netwerk zaten en niet op het Tiscali netwerk. Dus dit lijkt dit niet het geval. KPN nam laatst Demon over, maar die zitten ook niet op het KPN netwerk, het is de vraag wat KPN van plan is met Tiscali.
ik doelde meer op de marketing dan apparatuur.

die zullen ze wel blijven gebruiken tot er iets nieuws nodig is. (denk VDSL)
Pagina: 1