[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 4

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 15.946 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Ik was niet helemaal duidelijk. Ik weet dat dat een particulier abo-tje niet geldt maar er liggen niet alleen ADSL- en VOIP-verbindingen uit. Tiscali host ook sites voor zakelijke klanten, waaronder de mijne, die in sommige gevallen nu al bijna dag niet bereikbaar zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 16:47 . Reden: economy ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

PaulZ schreef op donderdag 28 september 2006 @ 16:10:
Is er ergens te achterhalen hoe lang deze storing gaat duren of wat er aan de hand is? Normaal zie je dat op de helpdesk-pagina, maar die is ook onbereikbaar.
Begreep van mijn vriendin (technische helpdesk) dat de verbinding er naar Italie uitlag en daardoor niets meer bereikbaar was (ook intern niet, telefooncentrale down enz.) grootste storing die ze tot nu toe meegemaakt heeft.
Naar mijn mening zou dit niet mogen bij zo'n grote provider, dat iets down gaat is acceptabel, maar alles eigenlijk niet.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 14:18
Hier in Zaandijk (~10km boven Amsterdam) ook geen internet meer, sinds gistermiddag. Na bellen met de helpdesk blijkt dat er bij het klaarmaken van de centrale naar ADSL2 er iets fout gegaan is, en dat er meer Tiscali klanten in de Zaanstreek zijn die zonder internet zitten.
Normaal bij een storing 10-15 werkdagen, maar omdat het meerdere klanten betrof, ging de helpdeskmedewerker er van uit dat het ticket sneller zou worden opgepakt.

momenteel, zoals meerdere hier :P op het wlan van de buren :)

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

magiel schreef op donderdag 28 september 2006 @ 17:55:
Hier in Zaandijk (~10km boven Amsterdam) ook geen internet meer, sinds gistermiddag. Na bellen met de helpdesk blijkt dat er bij het klaarmaken van de centrale naar ADSL2 er iets fout gegaan is, en dat er meer Tiscali klanten in de Zaanstreek zijn die zonder internet zitten.
Normaal bij een storing 10-15 werkdagen, maar omdat het meerdere klanten betrof, ging de helpdeskmedewerker er van uit dat het ticket sneller zou worden opgepakt.

momenteel, zoals meerdere hier :P op het wlan van de buren :)
En ik wilde nog wel overstappen naar Tiscali :P
Quicknet werkt altijd _/-\o_

Yo.

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

pianoman schreef op donderdag 28 september 2006 @ 16:32:
de nameservers in het datacenter lagen eruit (van +/- 14:00 tot +/- 16:00, heeft nu nog wel probleempjes)
Ja Datacenter Amsterdam lag eruit volgens de medelingen pagina.
Hier in Utrecht vanaf een uur of 3 tot even na half vijf problemen gehad.

zie GlowfotoAfbeeldingslocatie: http://img3.glowfoto.com/images/2006/09/28-0927542941T.jpg

Keurig vastgelegd door mijn MRTG stats waarin ik elke 5 minuten ping naar pong.xs4all.nl

[ Voor 35% gewijzigd door RobbieDee op 28-09-2006 18:46 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
MeNTaL_TO schreef op donderdag 28 september 2006 @ 16:59:
[...]

Begreep van mijn vriendin (technische helpdesk) dat de verbinding er naar Italie uitlag en daardoor niets meer bereikbaar was (ook intern niet, telefooncentrale down enz.) grootste storing die ze tot nu toe meegemaakt heeft.
Naar mijn mening zou dit niet mogen bij zo'n grote provider, dat iets down gaat is acceptabel, maar alles eigenlijk niet.
Dat was het niet, ging in Nederland fout eventjes. Alles moet weer werken en bereikbaar zijn gewoon nu als het goed is. Als de website niet bereikbaar was, je geen IP kreeg (DHCP) en je alleen op IP kon surfen waren er een paar vitale dingen niet bereikbaar tijdelijk.

Alles werkt weer gewoon nu.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 28-09-2006 19:02 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

bjck schreef op donderdag 28 september 2006 @ 18:50:
[...]

Dat was het niet, ging in Nederland fout eventjes. Alles moet weer werken en bereikbaar zijn gewoon nu als het goed is.
In oegstgeest doet het het weer :)

Everything is better with Bluetooth

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Kwalijk was het wel dat we ook op kantoor voor de 2de dag op rij een paar uur geen internet hadden (Tiscali Business). Da's NIET handig voor een webdeveloper.

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 10:13
En ook hier wederom vanmiddag in Alphen aan den Rijn idd ook niks nada geen internet of telefonie.
Dit is bij ons dus de 3e keer in evenzoveel weken.
Wat eenieder er ook van vind, of het in de voorwaarden staat of niet dat isp af en toe een hapering heeft, ik word dit wel een beetje zat zo.
Nog ff en dan ben ik pleite, contract of niet, er is er nu één die in ieder geval z'n beloftes niet nakomt en ik ben het niet, rara.

• bjck
Derde keer op rij was het voor je (helaas) ja. De eerste twee keer trof je defecte hardware wat een klein deel van de mensen op Alphen a/d Rijn-Centrum (jij dus precies oa) trof. Deze is vervangen begrijp ik en dat zou niet meer voor moeten komen nu. Alphen a/d Rijn-Ridderveld (andere centrale van Alphen) had nergens last van.

En vandaag viel je samen met iedereen even tussen wal en schip. Zo gaat het maanden en maanden zonder hikje, soms heb je de wet van Murphy....

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 28-09-2006 23:00 ]

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 10:13
Nou vooruit dan maar, ik blijf voorlopig dan toch. hihihhihi
Met zulke opbeurende woorden van een moderator, kan ik niet teleurgesteld blijven.
Tiscali, je krijgt de kans om je leven te beteren. Even goeie vrienden

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

bjck schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:41:
[...]

Er komt dit jaar ook nog een ombouw actie voor de twee centrales van Alphen aan den Rijn waardoor ze beide een periode van meerdere uren in onderhoud gaan (apparatuur migratie/vervanging voor ADSL2+).
Dat is goed nieuws, want ik neem aan dat dat betekent dat ook de T12 en T20 abonnementen beschikbaar komen in Alphen.

Het is toch gewoon mogelijk om nu alvast T6 aan te vragen en zodra T12 beschikbaar is te upgraden?

Ik ben het nu namelijk echt zat om elke maand KPN / XS4ALL te sponsoren met € 59,95 voor een 6000/768 lijntje!

[ Voor 9% gewijzigd door Tourniquet op 28-09-2006 23:37 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je mag bij Tiscali altijd naar een abonnement overstappen die hoger is geprijst dan je hebt, ook binnen een lopende contracts termijn (eerste periode na aanvraag/wijziging abonnement is vast met 12 maanden).

Dus vraag je nu T6 aan a €14.95 per maand kan je straks gewoon naar T12 of T20 overstappen. Verwacht niet dat die €14.95 of minder gaan kosten beide immers. Vanaf je wijziging heb je weer vanaf die dag 12 maanden vast natuurlijk dan.

Dus gewoon doen, scheelt je 'aardig wat €'s in de maand'.

Het lijkt erop dat Alphen (beide centrales) echt een van de laatste gaat worden in de ombouw, maar omgebouwd worden ze.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 29-09-2006 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Storing heeft voor mij zo'n 2,5 uurtjes geduurd... jammer dat ik in die tijd wel VPN verbinding nodig had omdat ik vanuit huis zat te werken en connectie naar de zaak nodig had ;)

Het is ze vergeven. Belde eigenlijk meteen nadat ik lampje van Internet van kleur zag veranderen de helpdesk. Daar wisten ze al te melden dat het groot was. Bijna landelijke storing werd me gezegd.

Wat me trouwens opviel, Tiscali helpdesk kost 30 ct per minuut maar klok gaat pas tikken als je iemand aan de lijn hebt volgens mij. Dat vind ik dan wel netjes als dat zo is! Kan iemand dit bevestigen / ontkennen?

Dan nog een probleem dat ik nog steeds heb. Tijdje geleden meldde ik dat mijn modem 2602HW nogal eens reboot. DUs niet alleen ADSL verbinding die down en up komt.

Heb nu ook min of meer achterhaald wanneer dit gebeurt. Ik heb een tweetal machines die van het wifi gedeelte gebruik maken (PC & laptop) en wanneer ik data vanaf één van deze machines over wil zetten naar een PC die bedraad is geconnect klapt het hele modem eruit en reboot.

Andersom, van bedraadde machine naar wifi machine data overzetten gaat wel goed... RAAR OF RAAR????

Zijn er meer mensen die dit hebben ondervonden? Gebruik fw b3-2

edit: ook nog op andere manier getest: wanneer ik laptop via UTP connect lukt het wel om dezelfde data over te zetten naar andere PC. Net of data niet van wireless naar UTP kan worden gelinkt. (maar andersom weer wel 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door robbydw op 29-09-2006 08:19 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbydw schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 08:17:
Wat me trouwens opviel, Tiscali helpdesk kost 30 ct per minuut maar klok gaat pas tikken als je iemand aan de lijn hebt volgens mij. Dat vind ik dan wel netjes als dat zo is! Kan iemand dit bevestigen / ontkennen?
Het zou best kunnen kloppen maar het lijkt me sterk dat Tiscali hier dan niet mee adverteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Behalve die grote storing vorige week, ligt Tiscali er dan vaak even uit, of niet?
* VonFoX heeft nu Quicknet, en dat werkt eigenlijk altijd.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
VonFoX schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 09:59:
Behalve die grote storing vorige week, ligt Tiscali er dan vaak even uit, of niet?
* VonFoX heeft nu Quicknet, en dat werkt eigenlijk altijd.
Werkt hier eigenlijk altijd op gemiddeld 1x per jaar even een hikje van een paar uur. Maar meestal zie je dat meerdere mensen er dan last van hebben hier.

Je hebt grote kans dat als je Quicknet ADSL hebt je ook al DSL hebt via het Tiscali/BaByXL DSL netwerk anders via BBned.. Dan leveren zij dat af bij Quicknet waardoor je zelf ook kan zien hoe stabiel het DSL netwerk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

bjck schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 10:06:
[...]

Werkt hier eigenlijk altijd op gemiddeld 1x per jaar even een hikje van een paar uur. Maar meestal zie je dat meerdere mensen er dan last van hebben hier.

Je hebt grote kans dat als je Quicknet ADSL hebt je ook al DSL hebt via het Tiscali/BaByXL DSL netwerk anders via BBned.. Dan leveren zij dat af bij Quicknet waardoor je zelf ook kan zien hoe stabiel het DSL netwerk is.
Idd heb ik nu ook al het Tiscali netwerk. Nou, dat is dus prima :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En als je overstapt is het een ISP-ISP-hop wat eigenlijk nooit mis kan gaan omdat het alleen een verandering is op afstand en niets fysieks in de centrale.

Aanvragen bij Tiscali met een wensdatum over een maand ofzo. Dan wachten op de bevestiging van je overstap met de uiteindelijke datum (of wachten op je modem pakket, ook een goede indicatie dat het inorde is). Als je dat hebt opzeggen bij Quicknet.

Niet andersom, want als Quicknet je lijn eerder opzegt dan je aanvraag bij Tiscali gaat het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

bjck schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 10:25:
En als je overstapt is het een ISP-ISP-hop wat eigenlijk nooit mis kan gaan omdat het alleen een verandering is op afstand en niets fysieks in de centrale.

Aanvragen bij Tiscali met een wensdatum over een maand ofzo. Dan wachten op de bevestiging van je overstap met de uiteindelijke datum (of wachten op je modem pakket, ook een goede indicatie dat het inorde is). Als je dat hebt opzeggen bij Quicknet.

Niet andersom, want als Quicknet je lijn eerder opzegt dan je aanvraag bij Tiscali gaat het niet goed.
Dank ! :) Ben al eerder eens overgestapt van Demon naar Quicknet. Ik vraag Tiscali aan voor 1 november, en pas als 100% duidelijk is dat dat gaat lukken zeg ik QN op.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.