[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 4

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 15.959 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Heb net wat verbindingsproblemen gehad met bellen. Eerst zelf gebeld en toen kwam er geen verbinding, toen werd er teruggebeld en ook dat werkte niet. In de logs heb ik het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
1  07/17/2006 12:34:27 Get SIP error response code 407     SIP[1] 
2  07/17/2006 12:32:39 Get SIP error response code 407     SIP[1] 
3  07/17/2006 12:30:47 Get SIP error response code 407     SIP[1] 
4  07/17/2006 12:29:57 Get SIP error response code 407     SIP[1] 
5  07/17/2006 12:28:24 SIP Registration Success by SIP:073#######     SIP[1] 
6  07/17/2006 12:28:24 Get SIP error response code 401     SIP[1]

Hiervoor staat allemaal 401 'errors' en succesvolle registraties. Heb even gezocht en 407 lijkt iets te maken te hebben met proxy authenticatie. Maar bij een tweede poging kwam de verbinding er wel (rond 12:35 denk ik), hoewel er nog steeds 407 errors in de logs stonden.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag maar weer eens Tiscali helpdesk gebeld, heeft me ondertussen ook al een vermogen gekost.

Blijkt dat de lijn bij 2048kpbs ook niet stabiel was, zij hadden nl. in de logs gezien dat het nog regelmatig uitviel. :(

-Dit met een nieuwe door Tiscali opgestuurde modem.
-Modem met een zeer kort tel. kabeltje 30cm vanaf de isra punt op de modem.
-Geen splitter, dus rechtstreeks.
-Voor de rest helemaal niets op de modem aangesloten.

En toch verliest de modem zijn verbinding (DSL lampje gaat uit) wat dus uit de logs van Tiscali blijkt.

De afstand naar de centrale blijkt 2750m te zijn.
Dit is toch wel erg vreemd, aangezien deze lijn nog geen 4 weken terug gewoon stabiel 450kb/s haalde. Bij overgang naar tiscali trad dit plotseling op.

Al met al konden ze het niet oplossen, want naar nog lager wil ik niet terug gezet worden, dus stelden ze voor dat ik maar gebruik moest maken van hun tevredenheids garantie en de boel maar opzeggen.

Ik heb vervolgens maar ome KPN gebeld hoe dit nou zit, na lang bellen en verschillende personen kreeg ik iemand van de TD aan de lijn die mijn verhaal aanhoorde. Volgens hem zou de afstand van 2750m goed zijn voor een snelheid van 4-6mbit.

Ergens zat dus duidelijk iets niet goed. Met het gegeven van het feit dat mijn vorige KPN abbo deze 4mbit wel haalde raadde hij me dan ook aan om dan maar weer een kpn provider te nemen aangezien zij die snelheid wel konden garanderen voor die afstand, en dat deze al reeds op die snelheid had gefunctioneerd.

Ik heb hierop maar naar Het Net gebeld, zij hebben een 4mbit lijn in de aanbieding voor 24,95p/m. Bij deze medewerkers het tiscali probleem ook maar voorgelegd en gevraagd of zij ook de snelheid naar beneden gaan schroeven indien het niet gehaald word. Volgens haar gaf het systeem tijdens de postcode check dat het de snelheid van 4mbit probleemloos gehaald moest worden, anders zou het bij voorbaat al niet mogelijk zijn deze abbo af te sluiten.
Voorts kreeg ik de garantie als het de overeengekomen snelheid niet word gehaald het contract dan zonder kosten opgezegd kon worden.

Al met al voor mij een vaag verhaal allemaal, ik snap niet dat een bep. snelheid eerst wel en bij de overgang naar een ander provider niet wordt gehaald. Of er moet net tijdens mijn overgang naar tiscali flinke breuken in de lijn zijn ontstaan. Ik ben dus ook zeer benieuwd wat Kpn er van gaat bakken.

Nog een ding, er is reeds door Tiscali een flink bedrag van rond de €240 afgeboekt.
Volgens de administratie krijg ik dit bedrag teruggestort. Ik zou alleen €9.95 administratie kosten moeten betalen.

Nu heb ik begrepen dat dit wel eens maanden kan duren, iemand ervaring mee?
Of is het verstandig om het advies van mijn bank te volgen en het bedrag gewoon terug laten storten? Dit zou mogelijk zijn omdat het hier een machtiging betreft. Wat is verstandig?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2006 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 01:03
Is er ook bekend of tiscali zijn netwerk nog uitbreid? Ik zit namelijk buiten het dekkingsgebied, er is hier wel bbned(vrij goedkoop) en kpn (te duur) beschikbaar. Maar hoor van veel mensen dat tiscali toch stukken beter werkt dan bbned....

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:36
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 15:13:
Al met al voor mij een vaag verhaal allemaal, ik snap niet dat een bep. snelheid eerst wel en bij de overgang naar een ander provider niet wordt gehaald. Of er moet net tijdens mijn overgang naar tiscali flinke breuken in de lijn zijn ontstaan. Ik ben dus ook zeer benieuwd wat Kpn er van gaat bakken.
Dit gebeurd wel vaker, lijkt me wel eens dat kpn het express doet.
Nog een ding, er is reeds door Tiscali een flink bedrag van rond de €240 afgeboekt.
Volgens de administratie krijg ik dit bedrag teruggestort. Ik zou alleen €9.95 administratie kosten moeten betalen.

Nu heb ik begrepen dat dit wel eens maanden kan duren, iemand ervaring mee?
Of is het verstandig om het advies van mijn bank te volgen en het bedrag gewoon terug laten storten? Dit zou mogelijk zijn omdat het hier een machtiging betreft. Wat is verstandig?
terug storten duurt 6 weken, als je voorwaarden gelezen had......

Als je terug boekt, ben je een wanbetaler....

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhr-zip schreef op maandag 17 juli 2006 @ 18:49:

terug storten duurt 6 weken, als je voorwaarden gelezen had......

Als je terug boekt, ben je een wanbetaler....
Is dat echt zo? Want we hebben een overeenkomst getekend voor een dienst, deze dienst kon niet door Tiscali worden geleverd en het contract is ontbonden.

Je zegt dus dat ik moet betalen voor iets wat zij van begin af aan niet konden leveren.
Ik zou toch pas een wanbetaler zijn als zij de dienst wel konden leveren en ik niet wil betalen?

Met die 6 weken ga ik wel akkoord, maar het probleem is dat bij navraag de administratie geen termijn wil geven omdat volgens hun zeggen het van enkele weken tot enkele maanden kan duren. Bovendien is naar hun eigen zeggen het enige wat ik hun verschuldigd ben €9,95 administratie kosten.

Hierbij komt het probleem ook nog eens dat de volgende provider precies dezelfde regels hanteert, eerst alles in rekening brengen pas daarna moet je het terugvragen. Het loopt wel lekker op zo.

Daarom zou ik ook graag willen weten van de mensen op het forum hoe lang zij moesten wachten eer het werd teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@arfman

ja
maakt geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 20:46:
[...]
Is dat echt zo? Want we hebben een overeenkomst getekend voor een dienst, deze dienst kon niet door Tiscali worden geleverd en het contract is ontbonden.

Je zegt dus dat ik moet betalen voor iets wat zij van begin af aan niet konden leveren.
Ik zou toch pas een wanbetaler zijn als zij de dienst wel konden leveren en ik niet wil betalen?

Met die 6 weken ga ik wel akkoord, maar het probleem is dat bij navraag de administratie geen termijn wil geven omdat volgens hun zeggen het van enkele weken tot enkele maanden kan duren. Bovendien is naar hun eigen zeggen het enige wat ik hun verschuldigd ben €9,95 administratie kosten.

Hierbij komt het probleem ook nog eens dat de volgende provider precies dezelfde regels hanteert, eerst alles in rekening brengen pas daarna moet je het terugvragen. Het loopt wel lekker op zo.

Daarom zou ik ook graag willen weten van de mensen op het forum hoe lang zij moesten wachten eer het werd teruggestort.
Ow heb ik het weer half gelezen zeker.

Dat na 6 weken weer terug krijgen, is als je abonnee blijft.

Hebben ze nog lijn metingen voor je gedaan etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens hun zeggen wel.
De lijn zou die snelheid ook aankunnen zeiden ze in eerste instantie, vandaar dat het ook zo lang duurde met verschillende testen, er zouden "kaarten" in de centrale worden nagekeken, ik kreeg een vervangende modem, snelheid werd verschillende malen gedowngrade etc.

Ben wel altijd correct door de helpdesk geholpen, maar ja als het uiteindelijk toch niet wil werken schiet je er niet veel mee op. Ik denk dat als de boel wel goed had gedraaid Tiscali toch wel een goede provider zou zijn, als ik die ervaringen over bv de speedlinq helpdesk zo lees (link in vorige post) is dit toch andere koek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Vinnienerd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 18:50:
Op de Tiscali website zijn trouwens nieuwe firmware versies te downloaden voor zowel de POTS- als ISDN-versies van de modems, misschien lost dat de problemen op?

http://operations2.tiscal...er/telefonie/340MS7b4.bin

http://operations2.tiscal...er/telefonie/340MU5b3.bin
A word of advice: reset je modem naar factory defaults alvorens te upgraden. Ik weet niet of het zin heeft, maar mijn modem ging in een boot -> crash-spiraal. En je kunt pas resetten als modem klaar is met booten en initialiseren |:( :( :'( 8)7

Enfin. Hij doet het nu weer, nadat ik het ding heb opgesloopt in de hoop WLAN even te kunnen uittrekken (na WLAN-init ging-ie op zijn bek). Dat ging niet, vastgesoldeerd, maar ik kon wel makkelijker bij resetknop. Deze een hele poos ingedrukt gehouden tijdens het booten/crashen, en blijkbaar issie toch gereset.

Ik ga em nu eens opnieuw flashen en kijken of ik de rest kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 20:46:
[...]

Tiscali adverteert met de effectieve kosten. Je krijgt inderdaad je modem met korting of zelfs voor 0 euro. Maar je betaalt hem samen met de aansluitkosten eerst en krijgt het dan weer retour.

Duurt maximaal iets van 6 weken na insturen dacht ik.

Bij lagere snelheid of tijdens een onderzoek is het wel normaal dat je gewoon de nota's voldoet en ze niet gaat aanpassen naar eigen inzicht. Net als beslissen pas te gaan betalen als alles in orde is werkt vaak niet zo bij een bedrijf.

Als je een probleem hebt met de dienstverlening of je snelheid achteraf niet haalbaar blijkt van je gekozen abonnement na onderzoek kan je achteraf over de financien in discussie. Pas dan weet je hoe lang de periode is geweest natuurlijk ;)
Nexxennium schreef op maandag 17 juli 2006 @ 23:36:
[...]

A word of advice: reset je modem naar factory defaults alvorens te upgraden. Ik weet niet of het zin heeft, maar mijn modem ging in een boot -> crash-spiraal. En je kunt pas resetten als modem klaar is met booten en initialiseren |:( :( :'( 8)7

Enfin. Hij doet het nu weer, nadat ik het ding heb opgesloopt in de hoop WLAN even te kunnen uittrekken (na WLAN-init ging-ie op zijn bek). Dat ging niet, vastgesoldeerd, maar ik kon wel makkelijker bij resetknop. Deze een hele poos ingedrukt gehouden tijdens het booten/crashen, en blijkbaar issie toch gereset.

Ik ga em nu eens opnieuw flashen en kijken of ik de rest kan instellen.
Waarschijnlijk had je veel verkeer door je modem heen lopen toen je hem upgradde. Dan kan dat soms gebeuren, maar je hebt de juiste methode gehanteerd om hem daar weer uit te krijgen.

Je kan bij de volgende keer flahsen gewoon je telefoonlijn eruit halen en dan flashen. Dan gebeurt het niet (als het goed is).

[ Voor 88% gewijzigd door bjck op 17-07-2006 23:57 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
bjck schreef op maandag 17 juli 2006 @ 23:51:
[...]
Je kan bij de volgende keer flahsen gewoon je telefoonlijn eruit halen en dan flashen. Dan gebeurt het niet (als het goed is).
Pff lekker brak zeg. Van veel verkeer was zeker geen sprake. Waarom trekt de upgrade-functie niet zelf even de stekker eruit? En dat van het resetknopje maar ingedrukt houden was echt een long shot, omdat ik het anders ook niet meer wist.

Maar ik heb een andere potentiele reden gevonden: ik gebruikte WPA2, maar die optie is er nu weer uitgegooid! Waarom dat?!

[ Voor 7% gewijzigd door Fuzzillogic op 18-07-2006 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Nexxennium schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 00:01:
[...]

Pff lekker brak zeg. Van veel verkeer was zeker geen sprake. Waarom trekt de upgrade-functie niet zelf even de stekker eruit?
Moet je eens een draytek van andere firmware voorzien......

Werkt perfect zo'n zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, er zijn ook nog steeds internet providers die SMC modems uitleveren, dus bij Tiscali heb je met zyxel geen klagen denk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:58
De echte tweakert koopt natuurlijk een Speedtouch en hangt die aan z'n lijntje, die modems gaan tenminste niet klapperen door p2p-software 8) (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nexxennium schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 00:01:
[...]

Pff lekker brak zeg. Van veel verkeer was zeker geen sprake. Waarom trekt de upgrade-functie niet zelf even de stekker eruit? En dat van het resetknopje maar ingedrukt houden was echt een long shot, omdat ik het anders ook niet meer wist.
Dan heeft het een andere reden, gewoon de Murphy denk ik... (aka toevalligheid).
Maar ik heb een andere potentiele reden gevonden: ik gebruikte WPA2, maar die optie is er nu weer uitgegooid! Waarom dat?!
Teveel problemen met diverse WiFi-adapters. Om dat op te lossen is er terug gestapt waardoor helaas WPA2 is komen te vervallen weer.
Vinnienerd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 10:02:
De echte tweakert koopt natuurlijk een Speedtouch en hangt die aan z'n lijntje, die modems gaan tenminste niet klapperen door p2p-software 8) (8>
Heb ik geen last van met de geleverde 2602HW eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week Tiscali T-6 met telefonie. Nu heb ik nog steeds geen internet. Tiscali zegt dat ik aangesloten ben maar dat het ligt aan mijn modem (sitecom). Deze kan geen signaal doorgeven. Het logt niet in zeggen ze. Sitecom zegt dat de modem goed is. Via helpdesk (erg lang gewacht) heb ik de modem geconfrigureerd. Ik word naar het bekende kastje en muur gestuurd. Moet ik dan echt zo'n modem (Zyxel) nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft natuurlijk geen ander modem te kopen.

Probeer anders even voor de test een modem te lenen van een vriend/kennis/buurman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:28
Waarom zou je een Sitecom (met SIP ondersteuning neem ik aan?) modem aan gaan sluiten en configureren terwijl je een gratis Multi-PC telefoniemodem kunt krijgen bij je abonnement incl. ondersteuning van Tiscali?

Naast dat heeft Zyxel toch echt een betere reputatie dan Sitecom ;)

[ Voor 15% gewijzigd door man-o-script op 18-07-2006 14:14 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
bjck schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:01:
[...]

Dan heeft het een andere reden, gewoon de Murphy denk ik... (aka toevalligheid).
Murphy moet de toegang ontzegd worden in zulke gevallen. Ik dacht op dat moment echt "En nu? Modem opsturen en 2 weken internet via veel-te-duur GPRS?". Ik ben blij dat het ding het weer gewoon doet, maar dat-ie op zoiets banaals als "dataverkeer tijdens flashen" of "oude instellingen" al in een death-spiral terecht kan komen vind ik op zijn zachts gezegd slordig.
Teveel problemen met diverse WiFi-adapters. Om dat op te lossen is er terug gestapt waardoor helaas WPA2 is komen te vervallen weer.
Hmm ok, dat staat idd in changelog op de website. Dat had ik dus kunnen weten. Maar maken ze nog gebruik van de nieuwe drivers, of hebben ze de oude weer terug gezet en noemen ze dat "beter"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nexxennium schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 16:04:
[...]

Murphy moet de toegang ontzegd worden in zulke gevallen. Ik dacht op dat moment echt "En nu? Modem opsturen en 2 weken internet via veel-te-duur GPRS?". Ik ben blij dat het ding het weer gewoon doet, maar dat-ie op zoiets banaals als "dataverkeer tijdens flashen" of "oude instellingen" al in een death-spiral terecht kan komen vind ik op zijn zachts gezegd slordig.
Als dat echt altijd het geval was geweest had je dat veel, heel veel vaker op GoT moeten lezen. Ook in de Demon en TweakDSL threads bijvoorbeeld. Samenloop van omstandigheden of misschien de warmte (altijd de hitte de schuld geven)....

Of Murphy ;)
[...]

Hmm ok, dat staat idd in changelog op de website. Dat had ik dus kunnen weten. Maar maken ze nog gebruik van de nieuwe drivers, of hebben ze de oude weer terug gezet en noemen ze dat "beter"?
'k Vermoed dat er terug gestapt is om een snelle 'oplossing' voor het gros van de klanten te bewerkstelligen. WPA2 ondersteuning is leuk, maar wordt door Windows niet standaard ondersteund en (helaas) erg weinig gebruikt door de 'normale mens'.

Vermoed wel dat WPA2 weer terug komt een keer en je kan altijd terug naar die MS7b3 natuurlijk als je dat wilt.

SITECOM

Ze kunnen werken, al werken sommige alleen met de allerlaatste firmware van sitecom. Situatie die je dan treft is dat je wel een linesync (DSL verbinding) hebt, maar geen IP adres kan verkrijgen met de juiste instellingen.

Nieuwere modellen geen idee en als ze een VoIP/SIP modem hebben ook geen idee of Tiscali Telefonie gaat werken dan. Als ze zich aan de standaarden houden en het goed hebben gebouwd dat gedeelte in het modem moet het werken gewoon als je voldoende instel mogelijkheden hebt. Tiscali doet niets raars of afwijkends met Telefonie/SIP dus elke goede SIP-client moet werken.

Welk type Sitecom heb je? Staat er nog iets van V2 ofzo achter? En welke firmware/software versie heb je erin/erop zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

man-o-script schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 14:13:
Waarom zou je een Sitecom (met SIP ondersteuning neem ik aan?) modem aan gaan sluiten en configureren terwijl je een gratis Multi-PC telefoniemodem kunt krijgen bij je abonnement incl. ondersteuning van Tiscali?

Naast dat heeft Zyxel toch echt een betere reputatie dan Sitecom ;)
Ik dacht dat ik er voor moest betalen. 99 eruo werd er mij verteld :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 15:28
Misschien kun je als je het lief vraagt er alsnog eentje krijgen? ;)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zorg dan wel dat je een Tiscali versie hebt. Te herkenen aan een MS.x firmware reeks of MU.x firmware reeks. Dan zit je goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel voor jullie reacties. Ik zal kijken of ik een modem kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als ik mijn abonnement wil veranderen (verlengen) krijg ik zo te zien bij alle keuzes T4, T6, T12 & T20 een korting van €69. Dus op een modem van volgensmij €99 is dat best een goedkope aanschaf. Komt nog een tientje verzendkosten bij waarschijnlijk alleen. Dan is het totaal nog geen veertig euro van een nieuwe modem/router met volledige ondersteuning ;)

Log hier eens in met je login en wachtwoord en kijk even.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 19-07-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Sinds vandaag gebruiker van Tiscali ADSL + Tel T12
Heb even een vraagje over Tiscali icm Usenet.

Mijn oude XS4all abo is nog enkele dagen actief en wilde dus even kijken hoe snel ik nu iets binnenhaal. Hiervoor gebruik ik newsleecher met mijn XS4all abo gegevens.

Ik haal echter met 3 threads niet meer dan 45 KB/s in totaal. Met mijn ADSL light abo van XS4ALL haalde ik ruim 300 KB /s

Ligt dit nu aan het feit dat Tiscali deze zaken capt of doet XS4all dit en zou ik deze problemen straks dus niet hebben met een tweaknews abo?

Iemand een idee?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
robbydw schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:06:
Sinds vandaag gebruiker van Tiscali ADSL + Tel T12
Heb even een vraagje over Tiscali icm Usenet.

Mijn oude XS4all abo is nog enkele dagen actief en wilde dus even kijken hoe snel ik nu iets binnenhaal. Hiervoor gebruik ik newsleecher met mijn XS4all abo gegevens.

Ik haal echter met 3 threads niet meer dan 45 KB/s in totaal. Met mijn ADSL light abo van XS4ALL haalde ik ruim 300 KB /s

Ligt dit nu aan het feit dat Tiscali deze zaken capt of doet XS4all dit en zou ik deze problemen straks dus niet hebben met een tweaknews abo?

Iemand een idee?
Ligt aan xs4all.

Dus alles opgelost met tweaknews abo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Doet XS4all overigens expres dat je van buiten hun netwerk niet meer dan 3x 15KB/s krijgt, is zo ingesteld bij ze. 'k Heb hier ook een TweakNEWS abonnement en dat gaat met het standaard "TweakNews 10 Mb" bijna op de T12 snelheid. Dus geen reden om "TweakNews 20 Mb" te nemen, niet doen met T12 heb je weinig extra's aan.

Want ze geven 4 threads bij 10Mb van 250KB/s (iets ruimer) wat tegen de 1200KB/s aantikt vaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

mhr-zip schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:07:
[...]

Ligt aan xs4all.

Dus alles opgelost met tweaknews abo!
tnx... dan heb ik meteen nog een vraag waar vast wel iemand een antwoord op heeft hier:
Waar kan ik instellen in de router (2602 HW) dat ik PC's binnen netwerk op naam kan benaderen / pingen.

Nu lukt dat enkel op IP niveau. Heeft te maken met name solving maar kan niet vinden waar ik dat in de router aan kan passen.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

bjck schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 19:20:
Doet XS4all overigens expres dat je van buiten hun netwerk niet meer dan 3x 15KB/s krijgt, is zo ingesteld bij ze. 'k Heb hier ook een TweakNEWS abonnement en dat gaat met het standaard "TweakNews 10 Mb" bijna op de T12 snelheid. Dus geen reden om "TweakNews 20 Mb" te nemen, niet doen met T12 heb je weinig extra's aan.

Want ze geven 4 threads bij 10Mb van 250KB/s (iets ruimer) wat tegen de 1200KB/s aantikt vaak ;)
Dank voor de info. heb inderdaad vandaag 10 MB aangevraagd. 20 leek me al wat teveel van het goede. Kom van 300 /350KB af dus dit zal al een hele vooruitgang zijn :)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Weet iemand misschien hoe ik de VoIP logs kan uitschakelen in de router (2602H) ?
Ik laat de router log mailtjes sturen, maar ik krijg dus ook dit soort mailtjes:
No. Time Source IP Destination IP Note
1|07/19/2006 17:35:07 |0.0.0.0 |0.0.0.0 |Traffic Log
VoIP Call End Phone[1]
2|07/19/2006 17:31:15 |0.0.0.0 |0.0.0.0 |Traffic Log
VoIP Call Established Ph[1] -> 036*******
3|07/19/2006 17:31:01 |0.0.0.0 |0.0.0.0 |Traffic Log
VoIP Call Start Ph[1] -> 036*******

End of Logs
Bij de Log Settings heb ik alleen het volgende aangevinkt staan:
-System Errors
-Attacks
-FSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
FSM uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
bjck schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 15:54:
Als ik mijn abonnement wil veranderen (verlengen) krijg ik zo te zien bij alle keuzes T4, T6, T12 & T20 een korting van €69. Dus op een modem van volgensmij €99 is dat best een goedkope aanschaf. Komt nog een tientje verzendkosten bij waarschijnlijk alleen. Dan is het totaal nog geen veertig euro van een nieuwe modem/router met volledige ondersteuning ;)

Log hier eens in met je login en wachtwoord en kijk even.
dit had ik ook al gezien :) heb al sinds mei die T6 (50% meer snelheid voor zelfde prijs)
maar ik vond die verzendkosten zooo nep :) toch maar gedaan.. en ik vind wireless toch alleen maar problemen geven, tis ook onstabiel.

Ik heb wel een klein probleem met mijn netwerk

[Tiscali] ->Zyxel modem -> Linksys router -> mijn laptop

Ik gebruik Limewire en uTorrent tegelijk. Daarnaast ook nog eens MSN en Voipbuster.

De laatste tijd gaat het nie zo goed. MSN en Voip vliegen er soms ineens uit en ik limewire en utorrent krijgen ook geen verbinding en hebben een snelheid van 0.00.

Hoe kan dit :( ik heb nog geen enkele port geforward omdat ik denk dat het programmatje vanzelf het internet vind :) de laatste tijd valt het wel tegen en ik weet ook niet hoe ik die poorten moet instellen:

moet ik nou de poorten van de zyxel of van de linksys instellen?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Is er iets te doen aan de behoorlijk slechter wireless performance van de zyxel 2602 HW.

Apparaatje staat netjes in de woonkamer en PC op 1e verdieping heeft al moeite een bruikbaar signaal op te pakken... verbinding klapt er om de haverklap uit.

Is dit met bepaalde instellingen te verbeteren?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
robbydw schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:09:
Is er iets te doen aan de behoorlijk slechter wireless performance van de zyxel 2602 HW.

Apparaatje staat netjes in de woonkamer en PC op 1e verdieping heeft al moeite een bruikbaar signaal op te pakken... verbinding klapt er om de haverklap uit.

Soms helpt antenne(s) mikken redelijk goed. Antenne straalt niet uit het puntje in de lente richting, maar juist rondom het puntje een soort cirkel vorm. Dus precies 90gr op de PC boven mikken ;)
vanpeltje schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:00:
[...]

dit had ik ook al gezien :) heb al sinds mei die T6 (50% meer snelheid voor zelfde prijs)
maar ik vond die verzendkosten zooo nep :) toch maar gedaan.. en ik vind wireless toch alleen maar problemen geven, tis ook onstabiel.

Ik heb wel een klein probleem met mijn netwerk

[Tiscali] ->Zyxel modem -> Linksys router -> mijn laptop

Ik gebruik Limewire en uTorrent tegelijk. Daarnaast ook nog eens MSN en Voipbuster.

De laatste tijd gaat het nie zo goed. MSN en Voip vliegen er soms ineens uit en ik limewire en utorrent krijgen ook geen verbinding en hebben een snelheid van 0.00.

Hoe kan dit :( ik heb nog geen enkele port geforward omdat ik denk dat het programmatje vanzelf het internet vind :) de laatste tijd valt het wel tegen en ik weet ook niet hoe ik die poorten moet instellen:

moet ik nou de poorten van de zyxel of van de linksys instellen?
Router-achter-Router is niet zo handig, kan je de Linksys niet alleen als AccessPoint (AP) gebruiken?

Wat moet je doen om het weer aan de gang te krijgen? Iets herstarten of alleen wachten?

[ Voor 50% gewijzigd door bjck op 19-07-2006 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
bjck schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:18:
[...]

Soms helpt antenne(s) mikken redelijk goed. Antenne straalt niet uit het puntje in de lente richting, maar juist rondom het puntje een soort cirkel vorm. Dus precies 90gr op de PC boven mikken ;)

[...]

Router-achter-Router is niet zo handig, kan je de Linksys niet alleen als AccessPoint (AP) gebruiken?

Wat moet je doen om het weer aan de gang te krijgen? Iets herstarten of alleen wachten?
Hoe stel ik hem dan in als AP?

Ik heb hem nu idd als router achter router

Zyxel 192.168.1.254
Linksys 192.168.2.1
en daarachter al onze pc's :) (anders moesten we wel 4 kabels naar zolder trekken)

[ Voor 38% gewijzigd door bjck op 20-07-2006 02:05 ]

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
vanpeltje schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 01:26:
[...]

Hoe stel ik hem dan in als AP?

Ik heb hem nu idd als router achter router

Zyxel 192.168.1.254
Linksys 192.168.2.1
en daarachter al onze pc's :) (anders moesten we wel 4 kabels naar zolder trekken)
Al je nu in je Linksys de DHCP server uitzet (en eventueel NAT ook, maar hoeft niet en kan vaak niet). Dan de kabel vanaf je ZyXEL niet in de WAN/internet poort, maar in een LAN poort. Dan maak je van je Linksys router een switch met AP functie.

Je ZyXEL doet de routering en de DHCP dan ook voor de PC's. Heb je maar op 1 plaats een firewall en portforwardings in te stellen en minder kans op 'gekke' netwerk problemen.

Probleem is alleen dat je nu een netwerkpoortje tekort komt ;) Dus je zal een swich nodig hebben (a 2 tientjes) eventjes of een oud hubje ;)

Als je de telefonie/sip mogelijkheid in de zyxel niet gebruikt zou je die ook in bridge kunnen zetten en het bij de linksys zo laten. Dan wordt je Linksys de router en heeft die het externe/internet IP op de WAN/internet poort.

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 20-07-2006 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik zit met een probleem met Tiscali T6 waar ik echt niet uitkom. Ik heb een speedtouch 546 en de settings (met een beetje hulp van de helpdesk, eigenlijk wilden ze me niet helpen, maar na een beetje zeuren hebben ze me toch de instellingen gegeven) goed ingesteld, VPI/VCI 0.34 etc etc. De DSL lijn synct goed (groen vinkje), maar als ik de username en password invul en op connect druk, geeft hij een error dat hij de verbinding niet tot stand kan brengen. Ik heb de username al meerdere malen gecontroleerd, adsl******@tiscali.nl en het wachtwoord ook. Zie ik iets over het hoofd? Het is trouwens ADSL over analoog (POTS).

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, want ik kom er zelf echt niet uit en internet is toch wel fijn ;). Er is geen Zyxel modem, aangezien we zelf hebben geupgrade van een USB modem van Sagem naar een modem/router + wireless access point, ivm meerdere computers.

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
adamvansanten schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 13:54:
Ik zit met een probleem met Tiscali T6 waar ik echt niet uitkom. Ik heb een speedtouch 546 en de settings (met een beetje hulp van de helpdesk, eigenlijk wilden ze me niet helpen, maar na een beetje zeuren hebben ze me toch de instellingen gegeven) goed ingesteld, VPI/VCI 0.34 etc etc. De DSL lijn synct goed (groen vinkje), maar als ik de username en password invul en op connect druk, geeft hij een error dat hij de verbinding niet tot stand kan brengen. Ik heb de username al meerdere malen gecontroleerd, adsl******@tiscali.nl en het wachtwoord ook. Zie ik iets over het hoofd? Het is trouwens ADSL over analoog (POTS).

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, want ik kom er zelf echt niet uit en internet is toch wel fijn ;). Er is geen Zyxel modem, aangezien we zelf hebben geupgrade van een USB modem van Sagem naar een modem/router + wireless access point, ivm meerdere computers.
Je moet ff het configtooltje van Speedtouch draaien waarmee je het modem configged voor het Tiscali/BabyXL netwerk. Zet daarvoor ook even de nieuwste FW op het modem.
http://www.speedtouch.nl/downloads/5x6_Upgrade_R6105.exe
http://www.speedtouch.nl/...T5x6_R6x_config_nl_v3.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat er toch iets niet helemaal goed is gegaan bij de helpdesk. Je hoeft helemaal geen username/password in het modem in te vullen als je verbinding gaat maken. :)

Van de tiscali helpdesk pages:

Tiscali ADSL ­modeminstellingen1.Mocht u zelf een ADSL modem hebben dat niet is geleverd door Tiscali dan dient u een aantal instellingen zelf in het modem te zetten.

De instellingen die u dient te maken zijn:
VPI = 0
VCI = 34
Multiplexing = LLC
HDLC framing = never
Protocol = ENET ENCAP/LLC

Voor Speedtouch modems kunt u op de volgende site terecht voor meer informatie. www.speedtouchsupport.nl.

http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp?id=2868

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
De helpdesk heeft wel de juiste instellingen gegeven, alleen vul je ze op de verkeerde plaats in. Ook niet helemaal waar, want je kan het niet instellen in je modem zelf de juiste instellingen. Speedtouch heeft alleen in de interne wizard de mogelijkheid voor bridgen (dus niet als router) of PPPoA instellingen als router wat voor KPN-DSL werkt.

Dus je moet die tool gebruiken en dan gewoon Tiscali kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
robbydw schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:09:

Ik heb wel eens iemand gezien die er een andere antenne op gemonteerd heeft.

http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?p=88001#88001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

mhr-zip schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 23:52:
[...]

Ik heb wel eens iemand gezien die er een andere antenne op gemonteerd heeft.

http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?p=88001#88001
Inmiddels heb ik met wat verplaatsen en richten een "goede" wifi verbinding. Het probleem dat zich nu echter voordoet is dat deze er telkens uitklapt. En dan heb ik het echt over om de paar minuten.

Is dit bekend bij meerdere mensen?

Verder zit ik nog steeds met het feit dat ik een PC in het netwerk alleen kan benaderen via het IP adres en niet via de PC naam... heeft iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 18% gewijzigd door robbydw op 24-07-2006 14:29 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verbinding is kennelijk niet sterk genoeg om stabiel te blijven, of je encryptie is te hoog. Welke encryptie gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 10:24:
De verbinding is kennelijk niet sterk genoeg om stabiel te blijven, of je encryptie is te hoog. Welke encryptie gebruik je?
Uhh die heb ik nog niet eens aan staan...kun je nagaan. Heb op dit alleen MAC filtering actief.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het benaderen van de PC via IP en niet via de naam, heb je wel de werkgroep hetzelfde gemaakt e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:18:
[...]

Dat is handig :)

toen ik ermee begon had ik hetzelfde probleem.

Ik heb het opgelost door euh de router gewoon in mijn kamer te zetten. En dan zeggen ze dat de router zo dicht mogelijk bij de telefoon aansluiting moet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 09:30:
[...]

Dat is handig :)

toen ik ermee begon had ik hetzelfde probleem.

Ik heb het opgelost door euh de router gewoon in mijn kamer te zetten. En dan zeggen ze dat de router zo dicht mogelijk bij de telefoon aansluiting moet :Y)
De modem moet zo dicht mogelijk bij het isra. De router maakt niet uit.
Mogelijke oplossing is dus apparte modem en router :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 09:22:
Over het benaderen van de PC via IP en niet via de naam, heb je wel de werkgroep hetzelfde gemaakt e.d.?
Inmiddels als volgt opgelost:

NAT LoopBack aanzetten.

Methode:
telnet 192.168.1.254
admin password invoeren;
ga naar menu 24, 'System Maintenance';
ga naar menu 8, "Command Interpreter Mode";
Op de command prompt, type 'ip nat loopback' (enter);
Je krijgt nu de huidige status van NAT LoopBack;
type 'ip nat loopback on' (return) om NAT LoopBack aan te zetten;

Nu werkt het wel.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Even kort, doch positief berichtje, aangezien de meesten toch met problemen komen :)

Op maandag 24/7 lijn overgezet van versatel naar tiscali, modem ingeplugd, ingesteld met behulp van de manual en het werkt naar behoren. Snelheid zou wat hoger kunnen zijn (361kb/s download), maar gezien de 4+ km die ik van de centrale woon, niet geheel onverwacht. Geen problemen met WLAN, en tot nu toe nog steeds vlekkeloze verbinding.... (BTW, geen telefonieabo)

Alleen azureus moet ik nog even instellen, heb 'm al zover dat 'ie weer download, maar nog met gele smilies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Fly-guy schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:42:
Even kort, doch positief berichtje, aangezien de meesten toch met problemen komen :)

Op maandag 24/7 lijn overgezet van versatel naar tiscali, modem ingeplugd, ingesteld met behulp van de manual en het werkt naar behoren. Snelheid zou wat hoger kunnen zijn (361kb/s download), maar gezien de 4+ km die ik van de centrale woon, niet geheel onverwachts. Geen problemen met WLAN, en tot nu toe nog steeds vlekkeloze verbinding.... (BTW, geen telefonieabo)

Alleen azureus moet ik nog even instellen, heb 'm al zover dat 'ie weer download, maar nog met gele smilies...
Goed om te horen. Los van de kleine puntjes ben ik ook DIK tevreden over het hele Tiscali gebeuren. Handleiding is duidelijk en na het volgen van de stappen werkte ook alles meteen.

Nu nog alleen even wachten tot telefonie wordt geactiveerd.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
ik heb een Tiscali T6 abonnement met een telefonie totaal. Ik heb dus niets via KPN en alles via Tiscali.
Stel, ik wil overstappen naar een ander abonnement zoals Orange (wanadoo) of InternetPlusBellen. Kan ik dan makkelijk overstappen en mijn nummer gewoon meenemen?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
BitTorrent via de ZyXEL Prestige 2602H-61

Introductie
Om BitTorrent te kunnen doen via de ZyXEL Prestige 2602H-61 doe je onderstaande. Dit werkt ook bij de ZyXEL 653HWI. In de ZyXEL 2602H-61 firmware ouder dan versie 3.40(MS.4)D0 zit een bug waardoor de modem reboot bij het gebruik van BitTorrent en andere peer-to-peer (P2P) toepassingen.

Firmware controle/upgrade

Zorg dat je BitTorrent client (of een andere P2P client) uit staat. Dus niet alleen minimized, maar helemaal uit.
Ga naar http://192.168.1.254 en log in.
Ga naar Maintenance -> System Status.
Controleer of daar ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.4)D0 | 04/26/2005 staat. Indien er een lagere versie staat dan moet je eerst je firmware upgraden.
Volg de instructies op de Tiscali pagina Installeren nieuwe Firmware Zyxel 2602H en HW (Annex A, analoog). Je krijft ook de instructie de modem naderhand te resetten naar de factory default, dit moet je wel doen. Eventuele telefonie en NAT/firewall instellingen moeten daarna opnieuw ingevoerd worden. Mocht je die instellingen niet gedocumenteerd hebben, doe dat dan eerst.
Controleer de nieuwe firmware versie door te gaan naar Maintenance -> System Status.
Voer eventueel je telefonie en andere instellingen weer in.

NAT (Network Address Translation) instellen

Sluit je P2P systeem aan op je netwerk. Geef het een vast IP adres.
Ga naar http://192.168.1.254 en log in.
Ga naar Advanced Setup -> NAT.
Selecteer SUA (Single User Account) -> Edit Details.
Poort 6881 is de standaard Azureus poort, maar er wordt geadviseerd een andere poort te kiezen. Kies een poort tussen de 49.152 en de 65.535. Vul zowel bij Start Port No. als End Port No. het gekozen poortnummer in. Bij IP Address vul je het IP adres van je P2P systeem in. Onthoud het ingevoerde poortnummer.
Bewaar de instelling met Save.

Firewall rule instellen

Ga naar Advanced Setup -> Firewall -> Rule Summary.
Selecteer bij Packet Direction "Wan to LAN" en klik bij Create Rule op "Insert".
Klik op "Edit Customized Services" halverwege de pagina en klik op regel 1 op het volgende scherm. Ik neem aan dat regel 1 leeg is.
Voer bij Service Name "BitTorrent" in en bij Service Type "TCP/UDP". Bij Port Configuration selecteer je "Single", bij Port Number vul je in het eerste vakje het poortnummer dat je gekozen hebt in.
Bewaar de nieuwe service met "Apply". Klik twee maal op "Back".
Nu zit je in het "Firewall - Edit Rule" venster. Nu kun je de firewall regel aanmaken met de nieuwe service.
Laat de waarde Source Address leeg. Bij Destination Address List moet alleen het IP adres van je P2P systeem staan. Er mag geen "Any" staan!
Bij Selected Services moet alleen "*BitTorrent(TCP/UDP:x)" staan (x is het gekozen poortnummer). Er mag geen "Any" staan!
Laat de rest op de default staan en klik op "Apply".

Het functioneren van de ZyXEL modem controleren

Ga naar je P2P systeem en start je BitTorrent client.
Pas het poortnummer in je BitTorrent client aan, zodat het overeenkomt met wat je eerder gekozen hebt. Bij Azureus kan dit via Tools -> Options... -> Connection. Klik op "Save". Herstart eventueel je BitTorrent client.
Laad een aantal torrent bestanden in. Torrents met veel peers/seeds hebben de voorkeur voor deze test.
Open een command venster (Start -> Run -> cmd) en typ het commando "netstat -na | more".
Blijf het commando regelmatig invoeren. Op een gegeven moment zie je meerdere ESTABLISHED verbindingen naar de poort die je gekozen hebt op je P2P systeem. Dit kan enkele minuten duren, met name als het de eerste keer is dat BitTorrent actief is.
Je ZyXEL Prestige zou nu stabiel moeten blijven draaien terwijl je BitTorrent doet. Sluit het commando venster, deze is alleen voor voor diagnose.
Om te zien hoelang de modem actief is ga je naar Maintenance -> System Status -> Show Statistics (onderaan de pagina). Indien er een reboot geweest is is de "System Up Time" minder dan je verwacht.
Nu kun je gebruik maken van BitTorrent.

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Enorm bedankt voor je uitleg, helaas had ik nog geen 30 minuten voor je post de oplossing zelf al gevonden, maar er is vast nog wel iemand die er baat bij heeft. (bij mij bleek het mijn software firewall te zijn die mijn aangemaakte poort blokte).

Heeft het überhaupt zin om naast de router firewall, nog een firewall te gebruiken? (iets zegt me van wel, maar toch)
En hoe lang duurt het voordat een aangemaakt email alias daadwerkelijk "werkt"? Gistermiddag aangemaakt, maar nog steeds niet actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Software firewall nog eens op je PC is alleen handig als je jezelf wilt beschermen tegen de andere PC's in je netwerk ;)

Neem aan dat je wel zicht hebt op kwaadwillende personen en bedoelingen in je huishouden 8)
vanpeltje schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:29:
ik heb een Tiscali T6 abonnement met een telefonie totaal. Ik heb dus niets via KPN en alles via Tiscali.
Stel, ik wil overstappen naar een ander abonnement zoals Orange (wanadoo) of InternetPlusBellen. Kan ik dan makkelijk overstappen en mijn nummer gewoon meenemen?
De vraag is of ze ook dedicated (dsl-only zegmaar) lijnen aannemen voor een overstap. Wanadoo/Orange deed het tot nu nog niet, maar dat zal wel komen. Als je bij de aanvraag kan opgeven dat je wel DSL hebt al maar geen kpn telefonie/lijn zie je het snel genoeg.

Nummerportering wordt meestal in gang gezet door partijen als je DSL is opgeleverd/overgezet. Dat kan wel een probleem worden omdat dan bij Tiscali je abonnement gestopt is al... en vaak zijn nummers niet te porteren (meer) als er geen abonnee meer aanvast zit. Dan is het een vrij/beschikbaar nummer....

En als je een nummer al eens van een partij hebt meegenomen zoals bijvoorbeeld KPN naar Tiscali moet Tiscali je nummer terug geven als het niet meer ingebruik is aan de originele partij waarvan het nummer ooit was. Het komt dus altijd terug bij de partij in de bak met 'vrije nummers' wie hem als eerste heeft uitgegeven en bij de OPTA heeft verkregen.

Maar dat kan je het beste informeren bij je nieuwe ISP natuurlijk. Tiscali weet alleen hoe het werkt naar hun toe, je nieuwe ISP weet hoe het werkt naar hun toe weer.

[ Voor 107% gewijzigd door bjck op 25-07-2006 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
bjck schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:28:
Software firewall nog eens op je PC is alleen handig als je jezelf wilt beschermen tegen de andere PC's in je netwerk ;)

Neem aan dat je wel zicht hebt op kwaadwillende personen en bedoelingen in je huishouden 8)
Dat moet wel lukken, plus dat die ene nintendo DS die hier rondslingert niet echt veel kwaads in zijn zin heeft. :) Maar ik vroeg me af of die firewall daadwerkelijk betrouwbaar genoeg was om als enige firewall op te treden, ook omdat WLAN aanstaat (wel met MAC en WEP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Fly-guy schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:05:
[...]

Dat moet wel lukken, plus dat die ene nintendo DS die hier rondslingert niet echt veel kwaads in zijn zin heeft. :) Maar ik vroeg me af of die firewall daadwerkelijk betrouwbaar genoeg was om als enige firewall op te treden, ook omdat WLAN aanstaat (wel met MAC en WEP)
Op je WLAN komt niemand dus zomaar, alleen maar als ze echt heel, heel veel moeite zouden doen misschien.

Je ZyXEL heeft een goede FW die de buitenkant netjes dicht houdt. En daarbij is het nog een NAT-router waar je niet zomaar doorheen komt van buitenaf. Dan moet je echt wat kwaads in je zin hebben en er dagen op gaan sturen voordat je daar misschien doorheen komt.

Zolang je netjes alleen het nodige opent in je FW en geen overbodige poorten forward kan er weinig mis gaan. Of er moet natuurlijk een lek zitten in de applicatie die naar die poort luistert op je PC. Updaten als er een nieuwe versie is dus altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
WEP is tegenwoordig in enkele seconden te kraken. En MAC-spoofing is ook niets nieuws. Je hoeft maar een nerderig buurjochie naast je te hebben die zich verveelt...

Far-fetched misschien. Maar waarom gebruik je geen WPA? Of snapt de DS dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nexxennium schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:45:
WEP is tegenwoordig in enkele seconden te kraken. En MAC-spoofing is ook niets nieuws. Je hoeft maar een nerderig buurjochie naast je te hebben die zich verveelt...

Far-fetched misschien. Maar waarom gebruik je geen WPA? Of snapt de DS dat niet?
Vergeet niet dat je toch echt wel wat moeite moet doen om dat te doen met WEP. Mensen op dit forum zijn toch iets anders dan het gemiddelde huishouden. Maar ook 'buur jochies' zitten hier wellicht natuurlijk.

Alles is te kraken, en WEP is te doen natuurlijk. Maar je moet er moeite in steken en het moetwillig doen. De hoeveelheid open netwerken is nogsteeds verschrikkelijk.... WEP + MAC is al heel netjes dat iemand dat instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
bjck schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:54:
[...]WEP + MAC is al heel netjes dat iemand dat instelt.
Het is wel wat minder aan het worden. En soms is het toch wel eens handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

Reinier

\o/

Zo, net even de boel bij m'n vader aangesloten (T4, telefonie komt nog). Binnnen 3 minuten werkend 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Binnen 3 minuten is een nette score, volgensmij de meeste tijd verloren met de doos uitpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

Reinier

\o/

offtopic:
Tussendoor nog een Palmpje gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Nexxennium schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:45:

Nu heb ik gelukkig twee bejaarden naast me wonen en een gozer die constant zo stoned is als een garnaal en een onbeveiligde WLAN verbinding nog niet op komt, laat staan WEP/MAC kan kraken...

Weet eerlijk gezegd niet of de DS WPA aan kan, maar zal er eens naar kijken, nooit aan gedacht eigenlijk, ben na MAC gestopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Fly-guy schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 08:42:
[...]

Nu heb ik gelukkig twee bejaarden naast me wonen en een gozer die constant zo stoned is als een garnaal en een onbeveiligde WLAN verbinding nog niet op komt, laat staan WEP/MAC kan kraken...

Weet eerlijk gezegd niet of de DS WPA aan kan, maar zal er eens naar kijken, nooit aan gedacht eigenlijk, ben na MAC gestopt :)
Met de wireless capaciteiten van de 2602 HW hoef je sowieso niet bang te zijn dat iemand verder dan 4 meter bij dat ding vandaan, of aan andere kant van de muur, je signaal oppakt 8)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fly-guy schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 08:42:
[...]

nee :) wep enkel. maar dat heb ik zelfs al uitstaan. lang leve mac protectie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeah.. mac protectie.. ??

Wat zal jouw netwerk veilig zijn. Sorry maar alleen MAC protectie vind ik geen beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
Fly-guy schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:12:
[...]

Enorm bedankt voor je uitleg, helaas had ik nog geen 30 minuten voor je post de oplossing zelf al gevonden, maar er is vast nog wel iemand die er baat bij heeft. (bij mij bleek het mijn software firewall te zijn die mijn aangemaakte poort blokte).

Heeft het überhaupt zin om naast de router firewall, nog een firewall te gebruiken? (iets zegt me van wel, maar toch)
En hoe lang duurt het voordat een aangemaakt email alias daadwerkelijk "werkt"? Gistermiddag aangemaakt, maar nog steeds niet actief.
Bang dat je firewall niet goed genoeg is?

ik zou zeggen, test het hier op uit: http://security.symantec.com

Scant je poorten.

In principe hoef je geen firewall op je pc omdat die al ingebouwd op je modem zit.

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Tot voor kort had ik een Thomson 510 ADSL router waar ik redelijk
eenvoudig een port forward in kon stellen waarna ik via mijn publieke
ip adres overal ter wereld een connectie op kon zetten naar mijn PC
thuis.

Nu met mijn zyxel router lukt het me niet echt om ditzelfde voor elkaar
te krijgen.

Allereest heb ik in het NAT scherm (optie SUA only) start en end port
nummer opgegeven (port 21 net als bij vorige router)

Ben niet helemaal zeker wat ik bij port translation in moet vullen maar
heb hier in beide velden 21 ingevuld. Bij IP adres heb ik het interne
IP adres ingevuld van de betreffende PC: 192.168.1.34

Hierna alles gesaved. DIt blijkt niet voldoende te zijn of heb ik iets
verkeerd ingevuld?
Verder heb ik bij de firewall nog ingesteld dat WAN to LAN (packet
direction) wordt geforward (stond op block) weet niet of dit nodig is.

Moet ik verder nog rules aanmaken in de firewall om remote connecties
op te zetten naar mijn PC achter de router?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:34

bloody

0.000 KB!!

Ik heb mijn modem (zyxel 2602H) gereset met een paperclip via de achterkant. Nu ben ik alle instellingen kwijt 8) :X.
Met wat gevogel heb ik weer een werkende internet verbinding, maar waar of wie weet de officiele instellingen voor wan/lan/nat/enzenz?

Ondersteund tiscali ook Zero Configuration? (In het wan menu).

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
robbydw schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 12:03:
Tot voor kort had ik een Thomson 510 ADSL router waar ik redelijk
eenvoudig een port forward in kon stellen waarna ik via mijn publieke
ip adres overal ter wereld een connectie op kon zetten naar mijn PC
thuis.

Nu met mijn zyxel router lukt het me niet echt om ditzelfde voor elkaar
te krijgen.

Allereest heb ik in het NAT scherm (optie SUA only) start en end port
nummer opgegeven (port 21 net als bij vorige router)

Ben niet helemaal zeker wat ik bij port translation in moet vullen maar
heb hier in beide velden 21 ingevuld. Bij IP adres heb ik het interne
IP adres ingevuld van de betreffende PC: 192.168.1.34

Hierna alles gesaved. DIt blijkt niet voldoende te zijn of heb ik iets
verkeerd ingevuld?
Verder heb ik bij de firewall nog ingesteld dat WAN to LAN (packet
direction) wordt geforward (stond op block) weet niet of dit nodig is.

Moet ik verder nog rules aanmaken in de firewall om remote connecties
op te zetten naar mijn PC achter de router?
Die Firewall instelling zou ik wel op block laten staan. Nu heb je eigenlijk je FW bijna gedeactiveerd eigenlijk :?

Die port forward moet wel werken. Gewoon start en end port op 21 zetten en je forward alleen 21. Port Translation gewoon leeg laten (dus 0 laten staan) dan doet het niets en heb je ook niet nodig.

Wat je het beste kan doen is de FW (Firewall) even uitschakelen en kijken of het dan werkt. Net zo lang sleutelen tot het werkt zonder FW. Dan de FW weer inschakelen (vinkje zetten bij enable weer) en de rule aanmaken voor WAN to LAN om poort 21 TCP/UDP ook te openen.

Als je deze volgorde doet kan je eerst de forward werkend krijgen en daarna de FW rule aanpassen/aanmaken dat je niet alles openzet behalve wat je nodig hebt.
bloody schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:18:
Ik heb mijn modem (zyxel 2602H) gereset met een paperclip via de achterkant. Nu ben ik alle instellingen kwijt 8) :X.
Met wat gevogel heb ik weer een werkende internet verbinding, maar waar of wie weet de officiele instellingen voor wan/lan/nat/enzenz?
Heb je het modem van Tiscali ontvangen? Dan is de standaard instelling waarheen je hebt gereset gewoon de juiste voor LAN & Internet ;)
Ondersteund tiscali ook Zero Configuration? (In het wan menu).
Dat hoeft een ISP/telco (dsl-netwerk leverancier) niet te ondersteunen. Is eigenlijk een functie dat je modem gewoon een hele rij met opties/mogelijke instellingen gaat proberen en stopt als het werkt. Werkt niet altijd vlekkeloos dus zelf instellen is handiger ;)

[ Voor 53% gewijzigd door bjck op 26-07-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

bjck schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:52:

Heb je het modem van Tiscali ontvangen? Dan is de standaard instelling waarheen je hebt gereset gewoon de juiste voor LAN & Internet ;)
Ik heb bij wan nu ingesteld: Encapsulation: ENET ENCAP , LCC multiplex
Bij lan dhcp aangezet + de ns1,ns2 adressen van tiscali bij de dns entries.

Is dit officieel?
Bij mij werkt dat tenminste... :)

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
bloody schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:08:
[...]

Ik heb bij wan nu ingesteld: Encapsulation: ENET ENCAP , LCC multiplex
Bij lan dhcp aangezet + de ns1,ns2 adressen van tiscali bij de dns entries.

Is dit officieel?
Bij mij werkt dat tenminste... :)
Het kan maar op 1 manier werken, dus je hebt het goed ;)

Je zou nog kunnen beslissen om bij LAN - DHCP de nameserver adressen op 0.0.0.0 te laten staan. Dan krijgt je computer(s) gewoon het IP van de ZyXEL voor DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

bjck schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:34:
[...]

Het kan maar op 1 manier werken, dus je hebt het goed ;)
mooi :) Jammer dat het niet in 1x werkte, maar ik het handmatig goed moest zetten (stond op rfc1483).
Volgens diverse sites (o.a. http://www.speedtouch.nl/providers.html) moet ie idd op RFC1483 staan, waarom zou dat bij mij anders zijn?
Je zou nog kunnen beslissen om bij LAN - DHCP de nameserver adressen op 0.0.0.0 te laten staan. Dan krijgt je computer(s) gewoon het IP van de ZyXEL voor DNS.
Probeer ik!

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 03:25
ik heb sinds een paar weken een T12 abbo en dat werkt niet helemaal 100% ik haal bv max de helft wat ik zou moeten kunnen en sinds een paar dagen doet valt mijn internet er soms zomaar uit :( , en het kan nog gekker soms willen bepaalde sites het alleen niet doen :?

iemand enig idee hoe je dit moet vookomen of kan ik hiet niks aan doen ?

hebben de andere users hier ook last van ?

en als ik bij mijn internetverbindinng kijk staat er dat ik maar 1,4 mbps haal :?

[ Voor 10% gewijzigd door hellrazor op 27-07-2006 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje last van een aantal zaken:

- de VPN verbinding met m'n werk vliegt er een paar keer per dag uit;
- de muziek van mijn internet radio stopt soms;
- het laden van sommige pagina's (m.n. showcases op GoT) gaat niet soepel (een tiental seconden geen respons en dan komen plotseling alle foto's binnen).

Is dit een probleem met Tiscali waar meer mensen last van hebben? Ik had hier in een ver KPN verleden i.i.g. nooit last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 21:36:

Is dit een probleem met Tiscali waar meer mensen last van hebben? Ik had hier in een ver KPN verleden i.i.g. nooit last van...
Heb ik last van, ik luister Juize.fm... maar ik wijt het probleem aan juize :)

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
hellrazor schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 19:18:
ik heb sinds een paar weken een T12 abbo en dat werkt niet helemaal 100% ik haal bv max de helft wat ik zou moeten kunnen en sinds een paar dagen doet valt mijn internet er soms zomaar uit :( , en het kan nog gekker soms willen bepaalde sites het alleen niet doen :?

iemand enig idee hoe je dit moet vookomen of kan ik hiet niks aan doen ?

hebben de andere users hier ook last van ?

en als ik bij mijn internetverbindinng kijk staat er dat ik maar 1,4 mbps haal :?
Instabiel, veel te lage snelheid lijkt op een probleem met je DSL signaal. Controleer even in huis of je alles goed hebt aangesloten en of alles goed vast zit. Denk nog even goed na wat je hoofdaansluiting is en of daar geen aftakkingen meer voor zijn aangesloten die ergens (of soms nergens) heen gaan.

Sluit je splitter daar aan en je modem met bijgeleverde kabeltjes. Dit klinkt als:

• een defect kabeltje of een contact wat ergens niet lekker zit (soms zitten stekkertjes niet lekker op kabeltjes geknepen).
• een aftakking voor je splitter (n)ergens heen wat je signaal verstoort.
• lange verlengkabels naar je modem toe vanaf je hoofdaansluiting.
• ergens een kabeltje niet goed vast, soms kan het zelfs in je ISRA/muur aansluitpunt zijn waar je met telefonie niet heel veel last van had maar wel met DSL.

Waar zit je ISRA punt? In de muur? In de meterkast en welk type is het?

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/koffiemok/GoT/stekkerdoos.jpg

Het basis princiepe is heel simpel en logisch:

Er komen 2 adertjes (2 adertjes maakt 1 lijn) je huis binnen. Je wilt je splitter zo netjes en zo kort mogelijk op deze aangesloten hebben. Dus geen onnodige verlengstukken, geen onnodige koppelstukken etc. En je modem kort op je splitter met bijgeleverd kabeltje zonder lange verlengsnoeren etc.

Zorg dus dat je alles netjes, kort en correct aansluit. De lijn komt binnen en moet als eerste in de splitter. Dus ook alarmcentrales en andere telefonie apparatuur moet achter de splitter worden aangesloten anders verstoort het je DSL signaal.

Als je er niet uitkomt neem dan contact op met de helpdesk zou ik zeggen.

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 21:36:
Heb je je modem al eens herstart ter test?
- de VPN verbinding met m'n werk vliegt er een paar keer per dag uit;
Via WiFi? Of bekabeld rechtstreeks met je PC aan je ZyXEL?
Welke stream? En allemaal?
- het laden van sommige pagina's (m.n. showcases op GoT) gaat niet soepel (een tiental seconden geen respons en dan komen plotseling alle foto's binnen).
Modem al eens herstart? WiFi ingeschakeld staan als je dat hebt op je modem? Probeer eens een ander kanaal (kan invloed hebben). Je kan de invloed zien als je bijvoorbeeld een ping laat lopen naar een tiscali server en je ziet daar uitschieters in terwijl je geen extreme up en/of downloads hebt lopen.

doe eens: ping -t ntp1.tiscali.nl

Zie je dan periodiek hoge uitschieters (1000ms en hoger) dan even je WiFi op een ander kanaal zetten.
Het hoeft niet persé een 'iedereen bij Tiscali' probleem te zijn, kan ook individueel zijn of een centrale een wijk een regio een specifiek ander netwerk (werkgever) en de koppeling met tiscali etc.

Heb er geen last van hier.

[ Voor 48% gewijzigd door bjck op 27-07-2006 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjck, bedankt voor jou adviezen.

Ik gebruik i.i.g. geen wifi, alles is bekabeld. Werk-computer (VPN) is andere dan mijn workstation. Stream is maar 1 (buitenlands) station, dus dat is misschien niet zo relevant.

Wat ik ga doen is mijn modem (Speedtouch 546) eens herstarten en dat ping commando continu aan laten staan. Ik zal eens kijken wat er met de ping gebeurt als er weer iets uitklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 00:01:
Bjck, bedankt voor jou adviezen.

Ik gebruik i.i.g. geen wifi, alles is bekabeld. Werk-computer (VPN) is andere dan mijn workstation. Stream is maar 1 (buitenlands) station, dus dat is misschien niet zo relevant.

Wat ik ga doen is mijn modem (Speedtouch 546) eens herstarten en dat ping commando continu aan laten staan. Ik zal eens kijken wat er met de ping gebeurt als er weer iets uitklapt.
Vervelende van het internet is dat andere netwerken er ook nog tussen zitten vaak tussen jezelf (je ISP) en de andere partij. Als een beheerder ergens wat veranderd kan een route omslaan wat je zelf niet ziet en merkt met surfen etc, maar wel met een VPN connectie of SSH in gebruik op dat moment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het daarom ook handig is om eens een langere ping naar de default gateway aan te zetten. Als die ook niet bereikbaar is, dan heb je idd een DSL probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 08:30:
Ik denk dat het daarom ook handig is om eens een langere ping naar de default gateway aan te zetten. Als die ook niet bereikbaar is, dan heb je idd een DSL probleem :)
Nooit pingen naar een router... alstijd een server/machine bij je ISP in het netwerk. Is dichtbij genoeg en heeft (minder vaak) een beveiliging waardoor hij wel altijd netjes reageert in plaats van je verzoek op een ping te negeren soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zit nu 1 jaar bij Tiscali. Vol tevredenheid.
Een jaar geleden ging ik een contract aan voor 6048 down en 640 up.
Helaas merk ik nu wel dat die up veelste weinig is voor mij. Ik wil dus upgraden.

Nu zit ik te kijken op de Tiscali site en zie ik heb Tiscali ADSL T12 abbonement.
Hier heb ik wel interesse in. Kan ik zomaar overstappen op dit abbo zonder addertjes onder het gras?
Ik heb goed alles zitten doorlezen op hun site maar je weet het nooit :) zodoende wil ik het hier ook even vragen. Ik heb nu ook Tiscali telefonie, dus ik neem aan dat alles gewoon meegaat dan.

Wie heeft er wat info voor me?
En zitten er verder nog extra kosten bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen addertjes, alleen dat je contract vanaf die datum weer opnieuw begint met 1 jaar.

Dus als je nu bijvoorbeeld net 1 jaar en 2 maanden abonnee bent, dan zou je kunnen opzeggen voor over 10 maanden. Stap je naar T12 begint dat opnieuw en kan je na 12 maanden weer opzeggen. Je verlengt eigenlijk je contract met 1 jaar vanaf de overstap datum naar een ander abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

bjck schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 10:21:
Geen addertjes, alleen dat je contract vanaf die datum weer opnieuw begint met 1 jaar.

Dus als je nu bijvoorbeeld net 1 jaar en 2 maanden abonnee bent, dan zou je kunnen opzeggen voor over 10 maanden. Stap je naar T12 begint dat opnieuw en kan je na 12 maanden weer opzeggen. Je verlengt eigenlijk je contract met 1 jaar vanaf de overstap datum naar een ander abonnement.
Dat vind ik het enige nadeel bij Tiscali. Dat het na een jaar niet per maand op te zeggen is maar je meteen weer een vol jaar er aan vast zit. Is volgens mij één van de weinige providers die dit zo doet.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
robbydw schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 10:56:
[...]

Dat vind ik het enige nadeel bij Tiscali. Dat het na een jaar niet per maand op te zeggen is maar je meteen weer een vol jaar er aan vast zit. Is volgens mij één van de weinige providers die dit zo doet.
D'r zijn er zat.

Zelfs planet ed. doen het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

mhr-zip schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:00:
[...]

D'r zijn er zat.

Zelfs planet ed. doen het.
O... dan was ik gewoon verwend de afgelopen jaren. (eerst met direct ADSL KPN en vervolgens XS4ALL)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
robbydw schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:18:
[...]

O... dan was ik gewoon verwend de afgelopen jaren. (eerst met direct ADSL KPN en vervolgens XS4ALL)
Volgensmij doet KPN het nu bij IPB werl met steeds een jaar verlengen. Alleen ADSL Direct niet en XS4all ook niet. Er zijn nog wat kleinere ISP's waar het ook niet nodig is zoals TweakDSL, Solcon etc. Maar daar zie je nu wel terugkomen dat je contract 1 jaar is, maar als je 2 jaar abonnee blijft heb je geen afsluitkosten. Zeg je na een jaar op betaal je dus zo'n €75 'disconnect kosten' bijvoorbeeld.

Gewoon per jaar is heel normaal tegenwoordig in de internet markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Gisteren Tiscali T4 geinstalleerd bij m'n oom en tante (op aanraden van mij :P)
Alles ging goed, behalve wireless (ZyXEL 2602HW). Kreeg het maar niet aan de praat, totdat ik hem op Channel 3 zette, toen werkte hij wel. Vaag of niet soms?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 08:48:
Nooit pingen naar een router... alstijd een server/machine bij je ISP in het netwerk. Is dichtbij genoeg en heeft (minder vaak) een beveiliging waardoor hij wel altijd netjes reageert in plaats van je verzoek op een ping te negeren soms.
IK ping nu dus QQ die server die jij me aangegeven hebt (ntp1, wat is dat eigenlijk?).

Heb een batch file gemaakt in het start menu zodat er altijd gepingt wordt. Zo kan ik dus direct zien of het bij mij ligt of bij Tis.

Zou Tiscali dat niet erg vinden dat ik hen de hele tijd ping? Ik wil natuurlijk geen ruzie...

(vandaag trouwens nog helemaal geen disconnects van radio/VPN gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Arfman schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:46:
Gisteren Tiscali T4 geinstalleerd bij m'n oom en tante (op aanraden van mij :P)
Alles ging goed, behalve wireless (ZyXEL 2602HW). Kreeg het maar niet aan de praat, totdat ik hem op Channel 3 zette, toen werkte hij wel. Vaag of niet soms?
Kan zijn dat de andere kanalen door omliggende WiFi netwerken of andere apparatuur in die frequenties ernstig verstoord worden.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 15:10:
[...]

IK ping nu dus QQ die server die jij me aangegeven hebt (ntp1, wat is dat eigenlijk?).

Heb een batch file gemaakt in het start menu zodat er altijd gepingt wordt. Zo kan ik dus direct zien of het bij mij ligt of bij Tis.

Zou Tiscali dat niet erg vinden dat ik hen de hele tijd ping? Ik wil natuurlijk geen ruzie...

(vandaag trouwens nog helemaal geen disconnects van radio/VPN gehad)
ntp1.tiscali.nl is een time-server die je modem ook raadpleegd 1x per dag om de tijd goed te zetten/controleren.

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 28-07-2006 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

bjck schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 17:09:
[...]

Kan zijn dat de andere kanalen door omliggende WiFi netwerken of andere apparatuur in die frequenties ernstig verstoord worden.

[...]

ntp1.tiscali.nl is een time-server die je modem ook raadpleegd 1x per dag om de tijd goed te zetten/controleren.
Heb dit adres nu ook eens gepingt vanaf mijn PC met Zyxel Wifi usb stick en kom op een gemiddelde van 24 ms uit... is dit goed?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

bjck schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:52:
[...]

Die Firewall instelling zou ik wel op block laten staan. Nu heb je eigenlijk je FW bijna gedeactiveerd eigenlijk :?

Die port forward moet wel werken. Gewoon start en end port op 21 zetten en je forward alleen 21. Port Translation gewoon leeg laten (dus 0 laten staan) dan doet het niets en heb je ook niet nodig.

Wat je het beste kan doen is de FW (Firewall) even uitschakelen en kijken of het dan werkt. Net zo lang sleutelen tot het werkt zonder FW. Dan de FW weer inschakelen (vinkje zetten bij enable weer) en de rule aanmaken voor WAN to LAN om poort 21 TCP/UDP ook te openen.

Als je deze volgorde doet kan je eerst de forward werkend krijgen en daarna de FW rule aanpassen/aanmaken dat je niet alles openzet behalve wat je nodig hebt.
Heb het nu voor elkaar. Voor RDP moet je natuurlijk 3389 beschikbaar stellen. Dit heb ik nu in het NAT gedeelte ingesteld. Port translation niet ingevuld.

Vervolgens in het FW gedeelte een WAN -> LAN rule aangemaakt die RDP verkeer doorlaat naar
het aangegeven interne IP adres.

Werkt perfect nu, Is allemaal niet zo moeilijk. Je moet er alleen even voor gaan zitten. En natuurlijk vertrouwen op je mede Got-ters... :9

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbydw schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:56:
Heb dit adres nu ook eens gepingt vanaf mijn PC met Zyxel Wifi usb stick en kom op een gemiddelde van 24 ms uit... is dit goed?
Hij is bij mij heel variabel... Tussen de 10 en 40 ms (ongestoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
bjck schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 17:09:
[...]

Kan zijn dat dit modem gewoon een brakke WLAN-chipset heeft (of een implementatie daarvan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
robbydw schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:56:
[...]

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 00:20:
[...]

Hij is bij mij heel variabel... Tussen de 10 en 40 ms (ongestoord).
Als je naar je ZyXEL zelf pingt moet het wel lager zijn. Als je naar een machine (server) bij Tiscali pingt kan 24ms prima als je T12 of T20 hebt.

Het schommelen is een beetje WiFi eigen helaas. Invloeden in de lucht zijn aanwezig wat soms wat verschuivingen geeft. Een ander kanaal gebruiken kan het verminderen of verergeren dan weer.
Vinnienerd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 23:55:
[...]

Kan zijn dat dit modem gewoon een brakke WLAN-chipset heeft (of een implementatie daarvan).
Chipset is niet heel veel mis mee. Er is wel door Tiscali een firmware uitgebracht die wat minder succesvol was met veel clients om mee samen te werken. Dat was de MS7b3 versie en dat is later weer terug gedraaid in de firmware naar de oudere versie.

Het is altijd lastig om iets nieuws te implementeren. Dan werkt het opeens met een aantal clients niet meer (goed) samen of pas weer als de clients ook van nieuwe software(drivers) zijn voorzien bijvoorbeeld. Ondanks er standaarden zijn bedacht zie je toch nog veel incompatibiliteit en iedereen brengt nieuwe drivers uit constant met nieuwe verbeteringen en aanpassingen.

Misschien heeft hij toevallig MS7b3? Dan eens upgraden naar MS7b4 wat het wellicht dan oplost.

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 30-07-2006 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer anders eerst eens je modem tusen de 1,5 en 2 meter van je PC af te zetten en dan nog een s te pingen naar het modem. Dan weet je of het aan het signaal ligt (dit sluit niet alles uit, want er kan nog verstoring zijn, maar het scheelt vooral veel verstoring als er nu meer dan 5 meter tussen zit, of een dikke muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

@bjck: m'n flaptop stond 1 meter van het modem af toen ik hem configureerde. Modem had ms7b3 als uitlever FW, meteen geupgrade naar ms7b4. Kreeg WLAN niet aan de praat, alleen channel 3 niet geprobeerd. Wist dat er iets met de WLAN implementatie was veranderd sinds b4, dus ff b3-2 geprobeerd. Dat werkte in eerste instantie ook niet, totdat ik na een uur prutsen channel 3 probeerde. Ondertussen was het zo laat dat ik het maar zo heb gelaten. Ze hadden wel, met hun Sitecom USB WLAN geval aa, de PC, op de 1e verdieping volle bak qua bereik, dus da's wel netjes.

Moet er volgende week toch weer naartoe om Telefonie te activeren, gooi ik b4 er wel weer op icm. channel 3, en post dan de resultaten :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.