[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 4

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 15.976 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Er is een kastje die de twee lijnen kan combineren, zoek even in dit topic. De naam is Artech AX521 of 520, verkrijgbaar in NL, of via een IA of zelf bestellen bij de fabrikant.

Het werkt bij perfect, ik heb een dect set er aan hangen.

1 nadeel je kunt niet achterhalen via welke lijn je zelf naar buiten belt. Bij mij wordt standaar via tiscali gebeld, echter mocht Tiscali down zijn, dan gaat het automatisch via KPN. En laat ik daar nu een belbudget aan hebben hangen. Het zou handig zijn dat je via een audio signaal werd gewaarschuwd dat je via de fallback lijn belt.

[ Voor 72% gewijzigd door jeanj op 29-06-2006 13:22 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet eerlijk zeggen dat ik de mijne nog niet helemaal heb aangesloten (Tiscali telefonie is nog niet geactiveerd), maar als ik enkel de KPN op L2 hang krijg ik toch echt een niet te misschien pieptoon (2x) die er niet is als ik KPN op L1 zou hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-10 10:33
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:52:
ik moet eerlijk zeggen dat ik de mijne nog niet helemaal heb aangesloten (Tiscali telefonie is nog niet geactiveerd), maar als ik enkel de KPN op L2 hang krijg ik toch echt een niet te misschien pieptoon (2x) die er niet is als ik KPN op L1 zou hangen.
Klopt idd.

Ik heb sinds twee dagen dat ik af en toe geen ip krijg (rood lampje brandt dan bij Internet op de 2602HW). Ook worden inkomende gesprekken ineens afgebroken na een paar seconden. Op de modem is dan ineens het DSL-lampje uit. Hiervoor hebben we sinds onze aansluiting begin mei eigenlijk geen last van uitval gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BAUKstEr schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:02:
[...]

Klopt idd.

Ik heb sinds twee dagen dat ik af en toe geen ip krijg (rood lampje brandt dan bij Internet op de 2602HW). Ook worden inkomende gesprekken ineens afgebroken na een paar seconden. Op de modem is dan ineens het DSL-lampje uit. Hiervoor hebben we sinds onze aansluiting begin mei eigenlijk geen last van uitval gehad.
Heb je al geprobeerd je modem te resetten naar Factory default e.d.?
en heb je al naar de helpdesk gemailt/gebelt? die kunnen waarschijnlijk je lijn wel meten/checken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:55
jvdb1975 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:48:
Als ik een abonnement met telefonie neem en besluit om mijn kpn nummer niet mee te nemen, dus ik hou dan ook mijn kpn aansluiting, moet ik dan 2 telefoons hebben voor de verschillende aansluitingen of kan ik de 2 lijnen ook op 1 telefoon aansluiten?
Ik ben namelijk nog een beetje huiverig om meteen mijn nummer te porteren en alles via die adsl lijn te laten lopen.
[rml]mhr-zip in "[ Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 4"[/rml]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

tenx!!!! hier heb ik wat aan, de draadjes zijn soms zo groot, dat het zoeken wat moeilijk wordt.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

jvdb1975 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:30:
tenx!!!! hier heb ik wat aan, de draadjes zijn soms zo groot, dat het zoeken wat moeilijk wordt.... 8)7
Plaats eens ?limit=999 achter de url. De pagina's worden dan kleiner in aantal en langer in lengte. Zo zoek je makkelijker ;)

Tevens kun je in een topic/draadje zoeken, zie de zoekbox boven in

[ Voor 22% gewijzigd door jeanj op 30-06-2006 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 09:47:
Heb je al geprobeerd je modem te resetten naar Factory default e.d.?
en heb je al naar de helpdesk gemailt/gebelt? die kunnen waarschijnlijk je lijn wel meten/checken.
Ik kijk het denk ik nog even aan. Momenteel speelt het niet meer op en vervalt ook de noodzaak tijd eraan te besteden. Maar doorgaans doorloop ik wel alle stapjes hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-10 19:34
Denk dat et maar weer eens tijd wordt om tiscali op te bellen en het abbo te verhogen. Ik heb een tijdje niet gekeken en ik ben nu voordeliger uit met een ander abbo. Heb nu zelf T8 en dat kost me 45 euro de maand.. Dan zou ik een t20 kunnen nemen met telefonie of een T12 met telefonie en meteen mijn kpn opzeggen.

Maja hoe is de algemene kwaliteit van de bellen via tiscali? Ik heb zelf een paar keer bij iemand kunnen bellen die wannadoo had en dat was dus echt waardeloos, alsof je loopt te bellen met een mobiel terwijl je antenne kapot is...

Maare ik moet zeker het bijgeleverde modem dan ook gebruiken ivm met de telefonie? Of gaat dit appart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
TheEagle schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 08:30:
Denk dat et maar weer eens tijd wordt om tiscali op te bellen en het abbo te verhogen. Ik heb een tijdje niet gekeken en ik ben nu voordeliger uit met een ander abbo. Heb nu zelf T8 en dat kost me 45 euro de maand.. Dan zou ik een t20 kunnen nemen met telefonie of een T12 met telefonie en meteen mijn kpn opzeggen.
Het is altijd verstandig om na je vaste jaar weer een nieuw abonnement uit te zoeken ;)
Maja hoe is de algemene kwaliteit van de bellen via tiscali? Ik heb zelf een paar keer bij iemand kunnen bellen die wannadoo had en dat was dus echt waardeloos, alsof je loopt te bellen met een mobiel terwijl je antenne kapot is...
Ik hoor geen verschil met een ouderwetse KPN lijn.
Maare ik moet zeker het bijgeleverde modem dan ook gebruiken ivm met de telefonie? Of gaat dit appart?
Het is niet zo erg dat je persé het modem moet gebruiken. Je krijgt van Tiscali netjes alles VoIP instellingen en zou dus ook eigen VoIP/SIP apparatuur (een toestel, ATA, ander modem) kunnen gebruiken. Maar ondersteuning daarop is voor een helpdesk niet te doen....

Bestel (is toch gratis dacht ik nog) gewoon sowieso dat modem erbij.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 09:17:
Hoort de andere kant ook geen verschil? Mijn ervaring met VoiP is namelijk dat de andere kant meer klachten had dan ik(als beller)
Hij zit al bij Tiscali. Krijg je dan ook een gratis modem (als je telefonie erbij neemt)?

(als hij nog geen ADSL2 modem heeft zou dit natuurlijk wel enigszins logisch zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-10 19:34
[...]

Het is altijd verstandig om na je vaste jaar weer een nieuw abonnement uit te zoeken ;)

[...]

[...]

Het is niet zo erg dat je persé het modem moet gebruiken. Je krijgt van Tiscali netjes alles VoIP instellingen en zou dus ook eigen VoIP/SIP apparatuur (een toestel, ATA, ander modem) kunnen gebruiken. Maar ondersteuning daarop is voor een helpdesk niet te doen....

hehe klopt ik bestel hem er dan zowiezo bij, aleen evn nadenmken of ik telefonie erbij neemt, heb zelf geen enkele voip telefoons en op dit moment staat de modem/router in mijn kamer en de telefoon in de woonkamer.

Maja het is wel een stuk voordeliger dus eens nadenken wat ik ga doen, hoe is trouwens de kwaliteit van de bijgeleverde modem/router? Ik heb nu zelf een linksys en die werkt gewoon weg heerlijk en mijn ervaringen met oude bijgeleverde modem/routers is nou niet echt het meest optimale...

-edit-

En ja grizzlybeer als je binnen tiscali overstapt op een andere type abbonement kan je gewoon een gratis modem erbij krijgen. Boden ze me de eerste keren in iedergeval gewoon aan.

Ik bedenk me nu net dat mijn linksys router geen ondersteuning boed aan adsl2+ Ik zou duz zoweizo voor de nieuwe router moeten gaan, waarmee ik weer terug bij mijn vraag, hoe is de kwaliteit van de meegeleverde router bij het T12 en T20 abbo? De kabels liggen in het huis dus ik hoef niet draadloos, maar mischien dat dit nog in de toekomst gaat gebeuren.

[ Voor 21% gewijzigd door Th3Eagle op 01-07-2006 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is een Speedtouch 716 (een VOIP ADSL2 modem) ook compabtible met Tiscali?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Alle AlcatelSpeedtouch modems zijn compatible met het Tiscali/BabyXL netwerk sinds de 510 (?) en Tiscali gebruikt gewoon het SIP-protocol, dus:

Ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Vinnienerd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 18:57:
Alle AlcatelSpeedtouch modems zijn compatible met het Tiscali/BabyXL netwerk sinds de 510 (?) en Tiscali gebruikt gewoon het SIP-protocol, dus:

Ja. :)
Hij werkt voor telefonie inderdaad, maar voor ADSL2+ vind ik het niets op het Tiscali netwerk. Ze moeten daar nog wat bijschaven bij Thomson aan die speedtouch. Mijn advies: gebruik hem alleen voor T4 en T6 en niet voor T12.

Of zorg dat je ook een ZyXEL hebt van Tiscali zodat je bij vage klachten kan vergelijken of het je modem is of niet. Ondersteuning bij problemen of het instellen van telefonie geeft Tiscali je niet met een Speedtouch vermoed ik.

Vinnienerd: Eerdere zoals het blauwe-rog USB modem en de ST HOME werkten ook al. Alleen was daar heel wat 'tweakwerk' voor nodig bij die HOME's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

bjck schreef op zondag 02 juli 2006 @ 19:21:
Hij werkt voor telefonie inderdaad, maar voor ADSL2+ vind ik het niets op het Tiscali netwerk. Ze moeten daar nog wat bijschaven bij Thomson aan die speedtouch. Mijn advies: gebruik hem alleen voor T4 en T6 en niet voor T12..
Das wel balen dan want als ik overstap naar Tiscali zou ik graag het T12 abo gebruiken met een ST716 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

[...]
[...]
.
Ik heb af en toe een echo op de lijn. Het kan aan mijn dect set liggen, echter als je opnieuw (wordt ge)belt, is het weg. Ik heb dezxe dect set niet gebruikt op een KPN lijn, dus ik kan het niet echt vergelijken.

Verder duur het maken van de verbinding bij mij vrij lang (in vergelijking met KPN), soms tot 20 seconden. Natuurlijk ben ik 24h/per dag aan het downloaden, dus misschien ligt het daaraan.

Verder ben ik dik tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gunner schreef op zondag 02 juli 2006 @ 20:07:
[...]

Das wel balen dan want als ik overstap naar Tiscali zou ik graag het T12 abo gebruiken met een ST716 :'(
Het werkt wel, maar hij wil na opstarten wat instabiel zijn. Ikzelf heb dat hij elke keer na het opstarten 3x de verbinding verbreekt/verliest en weer opbouwt. Dit meestal binnen 24 of zelfs 12 uurtjes. Daarna gaat het redelijk... tot je hem weer herstart.

En de upstream/upload valt wat tegen. Doet de ZyXEL hier 1160kbps komt de ST716 niet verder dan 1020kbps op dezelfde lijn, toch apart.
jeanj schreef op zondag 02 juli 2006 @ 20:24:
[...]

Ik heb af en toe een echo op de lijn. Het kan aan mijn dect set liggen, echter als je opnieuw (wordt ge)belt, is het weg. Ik heb dezxe dect set niet gebruikt op een KPN lijn, dus ik kan het niet echt vergelijken.

Verder duur het maken van de verbinding bij mij vrij lang (in vergelijking met KPN), soms tot 20 seconden. Natuurlijk ben ik 24h/per dag aan het downloaden, dus misschien ligt het daaraan.

Verder ben ik dik tevreden!
Ik bel eigenlijk best vaak naar huis, dus hoor ook de andere kant en geen slechte ervaringen mee.

Kan best zijn dat door het downloaden je soms een echo hebt en dat de volgende keer deze er niet is omdat je downstream net niet helemaal nokkie vol zit.

Draai achter de nummers (ook zo voor programmeren) eens een #, dan gaat hij gelijk bellen. Het ZyXEL modem weet niet hoeveel cijfers je gaat intoetsen. Dus wacht tot je gestopt bent (5 seconde geen nummers) en gaat bellen. Daar wacht je op zonder # 8)

En het kan even duren door je download misschien. Modem heeft het best druk dan en moet even wat ruimte maken voor je belletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat verstaat Tiscali overigens onder een Datalimiet? Dat is toch niet meer van deze tijd?

Op hun site staat dat je het voor 2 euro per maand kan afkopen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:38:
Wat verstaat Tiscali overigens onder een Datalimiet? Dat is toch niet meer van deze tijd?

Op hun site staat dat je het voor 2 euro per maand kan afkopen? :?
Dit is alleen voor abbo's uit het (verre) verleden die nog onder de datalimiet vielen. Tegenwoordig ondervinden alle nieuwe abbo's toepassing van de voorwaarden m.b.t. de FUP, die inhoudt dat er niet wordt ingegrepen totdat het netwerk en/of andere gebruikers door jouw verbruik gehinderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Beetje jammer dat ze de site niet hebben ge-update. Dit kan toekomstige klanten nog wel eens afschrikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Ik ben er niet door afgeschrikt, het is uiteindelijk gewoon een kwestie van goed lezen he :p
Gisteren definitief de knoop doorgehakt en de keuze gemaakt voor de T12 verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Daar zit ik ook aan te denken als eind december m'n huidige contract afloopt. Daarna kan ik per maand opzeggen (xs4all) en kijk ik of er dan leuke aanbiedingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:04

Reinier

\o/

Kan je bij Tiscali geen bonus krijgen als je nieuwe klanten voor ze regelt? Ik heb onlangs m'n broer aan de Tiscali gekregen, daarna m'n vader, binnenkort nog m'n moeder en misschien m'n oma nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34
Reinier schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 09:06:
Kan je bij Tiscali geen bonus krijgen als je nieuwe klanten voor ze regelt? Ik heb onlangs m'n broer aan de Tiscali gekregen, daarna m'n vader, binnenkort nog m'n moeder en misschien m'n oma nog :)
Natuurlijk, je kan reseller worden, maar van die aantallen worden ze niet warm :p

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 09:06:
Vind jij dat Tiscali niet genoeg doet door zeer lage prijzen te rekenen? Dat is toch ook de enige reden dat jij deze provider aanraadt?

De gratis 2602 lijkt mij een hele aardige bonus trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 09:56:
[...]

Vind jij dat Tiscali niet genoeg doet door zeer lage prijzen te rekenen? Dat is toch ook de enige reden dat jij deze provider aanraadt?

De gratis 2602 lijkt mij een hele aardige bonus trouwens.
Ik kreeg laatst een e-mail dat ik een waardebon van €30 krijg als ik iemand aanmeld bij Tiscali. Ze doen het dus wél.

Tiscali mag dan wel relatief niet duur zijn, €360 paar jaar (of daar in de buurt) blijft een aardig bedrag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Nexxennium schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:54:
[...]

Ik kreeg laatst een e-mail dat ik een waardebon van €30 krijg als ik iemand aanmeld bij Tiscali. Ze doen het dus wél.

Tiscali mag dan wel relatief niet duur zijn, €360 paar jaar (of daar in de buurt) blijft een aardig bedrag!
Het is heel AARDIG ja, vroeger betaalde je 12 x 80 euro voor een beetje internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:04

Reinier

\o/

Nexxennium schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:54:
[...]

Kijk eens aan! Het was niet eens serieus bedoeld, maar blijkbaar was het nog niet zo'n gek idee van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-10 16:20
Vorige week vrijdag Tiscali T6 met telefonie aangevraagd. Heb momenteel geen KPN lijn of abbo.
Werd ik gister gebeld door KPN voor een afspraak. Ze willen de lijn thuis testen...? Is dit gebruikelijk, ik heb wel vaker adsl aangevraagd maar dat KPN thuis je lijn wilt checken heb ik echter nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
C00KW4US schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:08:
Vorige week vrijdag Tiscali T6 met telefonie aangevraagd. Heb momenteel geen KPN lijn of abbo.
Werd ik gister gebeld door KPN voor een afspraak. Ze willen de lijn thuis testen...? Is dit gebruikelijk, ik heb wel vaker adsl aangevraagd maar dat KPN thuis je lijn wilt checken heb ik echter nog nooit van gehoord.
Als je geen KPN telefonie abonnement hebt zijn je telefoon (koper)lijnen ongebruikt. Tiscali gaat er daarvan 1-tje in gebruik nemen voor DSL en dan komt KPN even testen en even aanwijzen aan je welke ze hebben aangesloten.

Als je ADSL bij een telefoonlijn zet weet je welke lijn het is, daar hangt immers je toestel aan.

En het is een controle van de koperlijn of hij niet onderweg ergens los is of misschien defect. Als je telefonie zou hebben weet je dat hij werkt want je nummer & kiestoon staan er op. Met een ongebruikte koperlijn niet.

Je hebt wel de afspraak gemaakt mag ik hopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
bjck schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:25:
[...]

Je hebt wel de afspraak gemaakt mag ik hopen ;)
Ja ik heb een afspraak staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:35
Ik zou er niet teveel op rekenen.. Ik heb de hele dag thuis zitten wachten, maar er is niemand op komen dagen van de kpn. Paar dagen later lag er een kaartje in de bus dat ze aan de deur waren geweest om de lijn door te meten, maar dat er niemand thuis was (gek hè, als je niet goed meldt op welke dag je wel komt). Ik moest, volgens het kaartje, bellen voor een nieuwe afspraak. Ik bellen, weet die medewerker me te vertellen dat er helemaal geen lijnmeting meer nodig is en dat de monteur het vanuit de centrale getest had 8)7

Kortom, vaag verhaal allemaal. Maar goed, het draait allemaal als een tierelier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Opzich als ze niet langskomen en het werkt en je weet welke lijn je moet aansluiten dus is er niets aan de hand. Als het niet blijkt te werken en wel aangesloten zou zijn op de centrale is het lastiger.

Daarom zijn die afspraken gemaakt. Als het een keer niet klopt in de planning/communicatie is inderdaad lastig, maar het is KPN die aan Tiscali een koperlijn moet opleveren en dus toegang nodig heeft voor het testen en controleren van de op te leveren koperlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Bij mij is T4 op 16/6 opgeleverd. Op 17/6 heb ik mij aangemeld voor Telefonie Basis.
Omdat ik geen emailbevestiging ontving heb ik een mailtje naar Tiscali gestuurd. Op 20/6 nog geen response dus de helpdesk gebeld die mij bevestigde dat de aanvraag inderdaad binnen was. Hij heeft dit per email aan mij bevestigd (naam bekend). Ondertussen kreeg ik op 21/6 ook antwoord op mijn email aan de helpdesk die mij nogmaals (met een geregistreerd ticketnummer) bevestigde dat mijn aanvraag binnen was.

Kreeg op 4 juli de schriftelijke bevestiging dat mijn Telefonie aanvraag was ontvangen. Ik heb direct een mailtje gestuurd dat dit knap laat is daar de aanvraag op 17/6 had plaatsgevonden en ik dus uiterlijk deze week de activeringscodes verwacht.
Kreeg vandaag als antwoord dat ik op 30 juni de aanvraag had gedaan. Niets dus over mijn aanvraag van de 17e juni en dat het dus nog eens 2-3 weken gaat duren.

Heb boos de helpdesk gebeld. Ze geloven best dat ik de aanvraag gedaan heb op 17/6, maar ja in het systeem staat 30/6 dus vanaf die datum gaan ze werken. Dat dus Tiscali bewijsbaar fouten heeft gemaakt en ik daar de dupe van ben is dan jammer. Ze kunnen helaas de fout niet ongedaan maken en ook het proces niet versnellen. Ze zijn dus zo soepel als beton :(

Misschien maar gebruik maken van mijn tevredenheidsgarantie, de boel terugsturen en naar een andere provider gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
OrakelJos schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 12:07:
Bij mij is T4 op 16/6 opgeleverd. Op 17/6 heb ik mij aangemeld voor Telefonie Basis.
Omdat ik geen emailbevestiging ontving heb ik een mailtje naar Tiscali gestuurd. Op 20/6 nog geen response dus de helpdesk gebeld die mij bevestigde dat de aanvraag inderdaad binnen was. Hij heeft dit per email aan mij bevestigd (naam bekend). Ondertussen kreeg ik op 21/6 ook antwoord op mijn email aan de helpdesk die mij nogmaals (met een geregistreerd ticketnummer) bevestigde dat mijn aanvraag binnen was.

Kreeg op 4 juli de schriftelijke bevestiging dat mijn Telefonie aanvraag was ontvangen. Ik heb direct een mailtje gestuurd dat dit knap laat is daar de aanvraag op 17/6 had plaatsgevonden en ik dus uiterlijk deze week de activeringscodes verwacht.
Kreeg vandaag als antwoord dat ik op 30 juni de aanvraag had gedaan. Niets dus over mijn aanvraag van de 17e juni en dat het dus nog eens 2-3 weken gaat duren.

Heb boos de helpdesk gebeld. Ze geloven best dat ik de aanvraag gedaan heb op 17/6, maar ja in het systeem staat 30/6 dus vanaf die datum gaan ze werken. Dat dus Tiscali bewijsbaar fouten heeft gemaakt en ik daar de dupe van ben is dan jammer. Ze kunnen helaas de fout niet ongedaan maken en ook het proces niet versnellen. Ze zijn dus zo soepel als beton :(

Misschien maar gebruik maken van mijn tevredenheidsgarantie, de boel terugsturen en naar een andere provider gaan?
Das wel jammer dat het zo loopt, maar je probleem is dat je order niet door liep of zoiets.

Dus die is opnieuw ingevoerd. Ik gok dat bij Tiscali al die processen automatisch verlopen, anders zou het wel lekker arbeidsintensief worden.

Maar nadeel van die processen is dat je er handmatig niks mee kunt...

Het is niet netjes verlopen, maar om nu weg te lopen, omdat je order wat langduurde.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
Vorige week vrijdag aanvraag gedaan van T6 met telefonie zonder kpn. Gister een mailtje onvangen dat vrijdag 14 juli de lijn wordt opgeleverd :)

Op de voortgangspagina van tiscali ben ik bij stap 4. Moet zeggen dat het allemaal tot nu toe erg snel gaat. Als het 14 juli werkt dan is het van aanvraag tot oplevering precies 2 weken. Netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
C00KW4US schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:47:
Vorige week vrijdag aanvraag gedaan van T6 met telefonie zonder kpn. Gister een mailtje onvangen dat vrijdag 14 juli de lijn wordt opgeleverd :)

Op de voortgangspagina van tiscali ben ik bij stap 4. Moet zeggen dat het allemaal tot nu toe erg snel gaat. Als het 14 juli werkt dan is het van aanvraag tot oplevering precies 2 weken. Netjes.
Incl 7 dagen bedenktijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online

Hier exact hetzelfde verhaal:
Sinds 2 juni Tiscali ADSL T4, paar dagen later telefonie aangevraagd, en het is nog steeds niet rond.. Heb pas 3 dagen geleden m'n bevestigings e-mail en brief gekregen, pas nadat ik daarom gevraagd heb bij de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzich een redelijk naieve denkwijze, want bij de meerderheid van de providers is de serviceverlening nog slechter dan bij Tiscali hoor... Er is administratief wel eens wat mis, maar ik vind dat tiscali het technisch allemaal goed waarmaakt, de prijs-kwaliteitverhouding is echt super..

Het is heeel vervelend dat het 2 weken vertraging geeft, maar wat is 2 weken op een mensenleven.. weinig toch !?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Telkens als het onweert klapt hier de ADSL lijn er om de zoveel minuten even uit. Althans, de verbinding valt weg, en modem moet de verbinding weer opnieuw opbouwen. Nou ontweert het niet zo vaak in Nederland, maar toch vervelend.

Is het een euvel van ADSL op de niet-zo-korte afstanden (zeg 2,2km vanaf de centrale) of moet ik eens een mailtje sturen naar de helpdesk?
Als mijn usericon een kruisje oid is geworden dan weet je dat het in Enschede onweert ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Fuzzillogic op 06-07-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nexxennium schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 23:25:
Telkens als het onweert klapt hier de ADSL lijn er om de zoveel minuten even uit. Althans, de verbinding valt weg, en modem moet de verbinding weer opnieuw opbouwen. Nou ontweert het niet zo vaak in Nederland, maar toch vervelend.

Is het een euvel van ADSL op de niet-zo-korte afstanden (zeg 2,2km vanaf de centrale) of moet ik eens een mailtje sturen naar de helpdesk?
Als mijn usericon een kruisje oid is geworden dan weet je dat het in Enschede onweert ;)
Komt vaker voor, dat is de impact van onweer op elektronische signalen. Een koperlijn van 2200 meter vangt aardig wat op en je modem krijgt dan een lading incorrecte datapakketen over zich heen en de (SNR) marge zakt weg eventjes waarschijnlijk. En dan komt het besluit om de lijn opnieuw op te bouwen...

Je hebt zeker T12 of T20? ADSL2+ is er soms iets gevoeliger voor zelfs en zeker als het al een beetje een snelheid is op het maximum van je lijn. Op 2200m T12 hebben kan je net-aan wel halen, maar dan loopt je lijn maximaal qua snelheid.

Als het echt lang onweert zou je je modem op G.DMT (adsl1) kunnen forceren tijdelijk, kan de uitleg hoe te handelen neerzetten als je dat wilt.

Heb het hier ook mee gemaakt dat stratenmakers bezig waren met zwaar materieel door de straat (over het toen zand) en zo'n tril (aanstamp) apparaat op het zand en de nieuwe bestrating. Zelfs dat kan een ADSL2+ lijn die maximaal loopt qua snelheid (of bijna maximaal) aardig om zeep helpen eventjes.

Een DSL lijn die op 'het randje van z'n kunnen' werkt heeft wat last van invloeden die niet berekenbaar zijn. Ook een ADSL1 lijn kan dat hebben 8)

offtopic:
Hier kan je volgen of er nog meer aan gaat komen...

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 06-07-2006 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Nexxennium schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 23:25:

Het is net wat BJCK zegt, hier heb ik het zelfde mee gemaakt.

Ik heb een strakke T20 abbo, die ruim 20Mbit doet. Nou was ik ruim 4 maanden rete stabiel aan het downloaden zonder disconnects. Plots kreeg ik een brief in de bus waarin stond dat per direct het tramspoor gerepareerd cq. vervangen moest worden. Je raadt het al, er moest geboord, gedrild en gestampt worden.

Dus na vier maanden line-uptime begon mijn DSL lijn last te krijgen van disconnects. Steeds vaker op de dag maar ook in de nacht. Super vervelend natuurlijk, zeker wanneer je toevallig je huiswerk moet maken :X

Ik denk dat dit te maken heeft gehad dat de telefoon kabels aan allerlei andere omstandigheden blootgesteld werden, waar ze normaal eigenlijk in de grond geduwd zijn. Na een aantal weken van disconnects, was het onderhoud aan het tramspoor opgelost en mijn verbinding weer rete stabiel.

Kijk dus even of er misschien werkzaamheden aan het wegdek oid plaatsvinden in jou buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Gisteren laat in de middag, naar aanleiding van een mailtje van mij naar de helpdesk, antwoord gekregen dat telefonie nu toch technisch geactiveerd is en de brief met codes verstuurd gaat worden.
Iemand bij Tiscali heeft in ieder geval maatregelen genomen om mij niet in de kou (bij deze hitte ) te laten zitten. Daarvoor mijn dank! Ook dat moet dan gezegd worden.
Fouten maken is menselijk, maar moet wel worden opgelost en dat heeft Tiscali tenminste gedaan. Ik ben niet meer boos..........

Heb gisteravond met de hier al eerder beschreven truc telefonie geactiveerd en het werkt! Wie had verwacht dat het pobleem zo snel zou zijn opgelost. Ik ben weer helemaal tevreden!

Oh, voor de liefhebbers: ik gebruik een Fritz!Box Fon WLAN 7050 Annex B met daarachter een Siemens Gigaset 4075 ISDN centrale. Na wat uitzoekwerk functioneert het zoals ik had gehoopt. Ik kan indien nodig twee uitgaande VoIP gesprekken tegelijk voeren. Hij belt automatisch naar buiten over VoIP en als die er uit ligt over de vaste lijn. In het gebruik is er nu geen enkel verschil met de oude situatie, zelfde centrale en telefoons, zelfde gebruiksgemak. Alles gaat automatisch. Je kunt je eigen dialing rules opzetten en nog veel meer leuk spul. Kan in totaal 10 VoIP accounts aan. Alles in een keurig klein kastje. Kost wel wat maar dan heb je ook een stuk gebruiksgemak. Heeft iemand interesse in een splinternieuw Zyxel Annex B modem?
Natuurlijk zou dit dan ook moeten werken met de andere Fritz!Box Fon modellen met of zonder WAN, met of zonder ISDN S0 bus in Annex A of Annex B uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
bjck schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 23:31:
[...]

Als het echt lang onweert zou je je modem op G.DMT (adsl1) kunnen forceren tijdelijk, kan de uitleg hoe te handelen neerzetten als je dat wilt.
Dat kan ongetwijfeld via de CLI. Maar als je het juiste commando toevallig bij de hand dan scheelt het me zoeken ;)

M'n modem traint op ~9.3Mbps met een T12 abo. Dus dat het krap is snap ik. Eventueel naar ADSL1 forceren op 8Mbps zou misschien een oplossing kunnen zijn ja, en zoveel verlies heb ik dan toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BAUKstEr schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:02:
[...]

Klopt idd.

Ik heb nu sinds 3 weken Tiscali T4 abbo ( wil helaas niet sneller ivm afstand centrale) waarmee ik dezelfde probleem heb als hierboven van BAUKstEr.
De verbinding valt om de haverklap weg, ook als er geen pc op de Zystel 2602HW is aangesloten.
Ik heb de nieuwste firmware. Alle instellingen met helpdesk doorgelopen, stonden ook goed.
Volgens de helpdesk kan het probleem in de centrale liggen en dat dit moet nagekeken worden. Ik ben alweer meer dan een week verder, nog steeds geen stabiele verbinding.
Internet ledje knippert na het wegvallen van dsl na +-20 sec weer rood en binnen 30 sec is het weer up.

Wat ik een beetje raar vind van Tiscali is dat je geen terugkoppeling krijgt als je call is opgelost, ik moest maar afwachten van de helpdesk. Na 10 werkdagen mag je weer bellen als je het probleem blijft houden. Hopen ze nou dat het probleem vanzelf verdwijnt ofzo?
Maargoed intussen, heb ik natuurlijk weer gebeld, maar kreeg te horen dat ze er "waarschijnlijk" nog mee bezig zijn, hij was er niet echt zeker van aangezien er geen status info van was.

Weet iemand de oorzaak van het wegvallen van de dsl+internet signaal?
En hoe is het toen opgelost? Uit zichzelf of was er inderdaad een storing in de centrale of de lijn?

Hier word je ook niet vrolijk van, ik zit er een beetje over te denken om het handeltje terug te sturen omdat dat nu nog kan (binnen 30 dagen). Maar de prijs van Tiscali is gewoon zeer interessant, dus het liefst wil ik natuurlijk dat dit wordt opgelost. Aan de andere kant wil ik niet maanden met een instabiele verbinding zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nexxennium schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:45:
[...]

Dat kan ongetwijfeld via de CLI. Maar als je het juiste commando toevallig bij de hand dan scheelt het me zoeken ;)

M'n modem traint op ~9.3Mbps met een T12 abo. Dus dat het krap is snap ik. Eventueel naar ADSL1 forceren op 8Mbps zou misschien een oplossing kunnen zijn ja, en zoveel verlies heb ik dan toch niet.
Menu 24.8

'wan adsl opencmd gdmt'

terug is

'wan adsl opencmd multimode'
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:28:
[...]
Ik heb nu sinds 3 weken Tiscali T4 abbo ( wil helaas niet sneller ivm afstand centrale) waarmee ik dezelfde probleem heb als hierboven van BAUKstEr.
De verbinding valt om de haverklap weg, ook als er geen pc op de Zystel 2602HW is aangesloten.
Ik heb de nieuwste firmware. Alle instellingen met helpdesk doorgelopen, stonden ook goed.
Volgens de helpdesk kan het probleem in de centrale liggen en dat dit moet nagekeken worden. Ik ben alweer meer dan een week verder, nog steeds geen stabiele verbinding.
Internet ledje knippert na het wegvallen van dsl na +-20 sec weer rood en binnen 30 sec is het weer up.

Wat ik een beetje raar vind van Tiscali is dat je geen terugkoppeling krijgt als je call is opgelost, ik moest maar afwachten van de helpdesk. Na 10 werkdagen mag je weer bellen als je het probleem blijft houden. Hopen ze nou dat het probleem vanzelf verdwijnt ofzo?
Maargoed intussen, heb ik natuurlijk weer gebeld, maar kreeg te horen dat ze er "waarschijnlijk" nog mee bezig zijn, hij was er niet echt zeker van aangezien er geen status info van was.

En hoe is het toen opgelost? Uit zichzelf of was er inderdaad een storing in de centrale of de lijn?

Hier word je ook niet vrolijk van, ik zit er een beetje over te denken om het handeltje terug te sturen omdat dat nu nog kan (binnen 30 dagen). Maar de prijs van Tiscali is gewoon zeer interessant, dus het liefst wil ik natuurlijk dat dit wordt opgelost. Aan de andere kant wil ik niet maanden met een instabiele verbinding zitten.
In 99 van de 100x wordt een wegvallend DSL signaal veroorzaakt door een foutieve aansluiting. Verleng kabels, defecte kabels, stekkertjes of contact doosjes niet goed vast op de kabel of zelfs apparatuur voor de splitter aangesloten.

Of je lijn blijkt toch te lang/beroerd van kwaliteit voor die snelheid. Dan zal Tiscali hem vast wel lager gaan instellen.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 07-07-2006 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 16:27:
[...]
In 99 van de 100x wordt een wegvallend DSL signaal veroorzaakt door een foutieve aansluiting. Verleng kabels, defecte kabels, stekkertjes of contact doosjes niet goed vast op de kabel of zelfs apparatuur voor de splitter aangesloten.

Of je lijn blijkt toch te lang/beroerd van kwaliteit voor die snelheid. Dan zal Tiscali hem vast wel lager gaan instellen.
Bedankt voor je reactie, alleen dat hebben we ook met de helpdesk medewerker doorgelopen.

Mijn modem is binnen 1 meter van de isra punt,
is aangesloten met een nieuwe set kabels van ongeveer 1,5 meter.
Er zitten verder geen ander apparatuur voor de splitter.
Ik zit op 2700m van de centrale.

Met mijn vorige provider werkte alles zonder problemen ik haalde een download snelheid van rond de 450kb/s dus die snelheid zou toch geen probleem moeten zijn. En het lijkt me toch sterk dat in de 3 weken dat ik net over ben op tiscali ineens mijn lijn bagger zou zijn.

De modem traint ook goed in op 3540Kbps (= 432kb/s)
Voor alle zekerheid alle bekabeling (tel kabels van en naar splitter, netwerk kabel en ook de splitter maar vervangen, zonder resultaat. De lijn rechtstreeks op de router aangesloten zonder enig ander apparatuur, helaas ook dan verliest het op willekeurige tijden het signaal.
Zou er iets met de modem kunnen zijn? Of dat kreng is misschien niet helemaal happy bij mij?

Volgende week anders maar weer contact opnemen met Tiscali of ze al iets hebben gevonden en voor alle zekerheid iets proberen af te spreken ivm eventuele opzegging. Ik wil ze zeker de kans geven om dit op te kunnen lossen alleen ben ik een beetje bang dat dit weer een slepend probleem gaat worden. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
bjck schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 16:27:
[...]

Menu 24.8

'wan adsl opencmd gdmt'

terug is

'wan adsl opencmd multimode'
Thanks. Nu wachten op onweer ;) Wel opvallend: op ADSL1/G.DMT waren mijn pingtijden hoger (27ms naar tiscali.nl) dan op ADSL2+ (23ms). Terwijl hier overal wordt gezegd wordt dat ze juist lager liggen in ADSL2+ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nexxennium schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 21:10:
[...]

Thanks. Nu wachten op onweer ;) Wel opvallend: op ADSL1/G.DMT waren mijn pingtijden hoger (27ms naar tiscali.nl) dan op ADSL2+ (23ms). Terwijl hier overal wordt gezegd wordt dat ze juist lager liggen in ADSL2+ :?
Het ligt niet specifiek aan de techniek ADSL2+. Het zijn de instellingen die bij op de DSL poort gezet worden door de telco (Tiscali/BaByXL) bij je aansluiting/voor je aansluiting.

Als je dus een T12 of T20 hebt krijg je zo'n profiel op je poort en als je dan zelf je modem op ADSL1 zet is het profiel nog hetzelfde natuurlijk. Hij blijft dan met die instellingen verbinden. Dat de pingtijden net ietsje hoger liggen dan op ADSL2+ ten opzichte van ADSL1 is ook vast een verklaring voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hmm, momenteel krijg ik geen IP-adres en telefonie ligt er ook uit. Tiscali meldt het deze keer wel op de site, lokaal probleempje hier in Deventer:
Momenteel kunnen abonnees die wonen in Apeldoorn, Deventer, katwijk ,lelystad, noordwijk problemen ondervinden met het tot stand brengen van een ADSL verbinding.

Tiscali is zich bewust van dit probleem en werkt aan een oplossing.
Wij verzoeken u vriendelijk om niets aan uw instellingen van uw computer te wijzigen.

Onze excuses voor het ongemak.
Tiscali Customer Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
ik had dat vanmiddag ook, wel jammer... tis de 2de keer sinds maart '05 dat ik eruit lig bij Tiscali. Wat zou het probleem zijn geweest? iemand per ongeluk over de stekker van de servers gevallen? :)

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
De steden liggen nogal wat ver uit elkaar, kan van alles zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kreeg vandaag mijn eerste factuur...schrok wel eventjes hoor ..

Producten/Diensten Gebruikersnaam Omschrijving Periode Bedrag (excl. BTW)

Tiscali ADSL T12 met telefonie @tiscali.nl Eenmalige aansluitkosten 12/06/2006 € 62,98
Tiscali ADSL T12 met telefonie @tiscali.nl Abonnementskosten 12/06/2006-30/06/2006 € 13,27
Tiscali ADSL T12 met telefonie @tiscali.nl Abonnementskosten 01/07/2006-31/07/2006 € 20,96
Tiscali ADSL T12 met telefonie @tiscali.nl Abonnementskosten 01/08/2006-31/08/2006 € 20,96
Doe-Het-Zelf Installatiepakket met ADSL-/telefoniemodemEenmalige aansluitkosten 12/06/2006 € 83,19

Totaalbedrag exclusief BTW: € 209,72
Totaalbedrag inclusief BTW: € 249,57

ik vind het wel een btje raar uitzien hoor..

en trouwens wat kan ik terug vorderne ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Deze twee krijg je binnen 6 weken terug:

Tiscali ADSL T12 met telefonie @tiscali.nl Eenmalige aansluitkosten 12/06/2006 € 62,98
Doe-Het-Zelf Installatiepakket met ADSL-/telefoniemodemEenmalige aansluitkosten 12/06/2006 € 83,19

Dan moet je je factuur dus uitprinten en per post opsturen naar:
Tiscali B.V.
o.v.v. Tiscali ADSL Actie
Antwoordnummer 54016
3504 VB Utrecht (postzegel niet nodig)

[ Voor 54% gewijzigd door mjszwo op 09-07-2006 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:21:
ik kreeg vandaag mijn eerste factuur...schrok wel eventjes hoor ..

Producten/Diensten Gebruikersnaam Omschrijving Periode Bedrag (excl. BTW)

Tiscali ADSL T12 met telefonie @tiscali.nl Abonnementskosten 12/06/2006-30/06/2006 € 13,27
Tiscali ADSL T12 met telefonie @tiscali.nl Abonnementskosten 01/07/2006-31/07/2006 € 20,96
Tiscali ADSL T12 met telefonie @tiscali.nl Abonnementskosten 01/08/2006-31/08/2006 € 20,96

Totaalbedrag exclusief BTW: € 209,72
Totaalbedrag inclusief BTW: € 249,57

ik vind het wel een btje raar uitzien hoor..

en trouwens wat kan ik terug vorderne ?
ja dat is altijd wel even schrikken :) ik schok ook, ik kwam van in maart van Chello internet + tel en heb tel meegenomen, ze hebben van alles uitgerekend en allemaal vooruit gerekend t/m juli.
Wel ingewikkeld en helemaal zonder die btw, maar het klopte wel allemaal, modem + aansluitkosten krijg je terug.

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je betaalt bij Tiscali een maand vooruit, maar dan echt een dikke maand vooruit. Meestal komt de factuur van de volgende maand al in het begin van de huidige. Dus de factuur van augustus inderdaad in de eerste of tweede week van juli al 8)

Mocht je opzeggen is het weer in je voordeel omdat je niet nog een factuur krijgt. En bij een betalings achterstand heb je langer de tijd om nog over te maken voordat de maand echt start en je wellicht afgesloten wordt tijdelijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 12:34
Vanaf morgen zijn de aanbiedingen overigens wat minder, geen korting meer op het eerste halfjaar abonnementsprijs. Telefonie is echter nog wel gratis het eerste halfjaar bij T4 en T6 en het hele jaar bij T12 en T20. Vreemd dat ze de actie niet hebben voortgezet.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Het T12 bij m'n vriendin in de studentenflat is vrij instabiel. Om de haverklap valt de verbinding weg, en geeft de router als melding bij het laden van een pagina:
Connection Test Failed

Make sure your device is connected to a telephone jack using the included phone wire. Otherwise contact your ISP.

If your ISP gives you a static (fixed) IP address, please configure the Internet settings on the device (click here to access the web configurator)
Iemand zo een idee waar dit mee te maken kan hebben?

Edit: tisali.nl is helemaal onbereikbaar hier ('De verbinding werd geherinitialiseerd'), ook een beetje raar.

[ Voor 11% gewijzigd door Paradise op 10-07-2006 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Paradise schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:17:
Het T12 bij m'n vriendin in de studentenflat is vrij instabiel. Om de haverklap valt de verbinding weg, en geeft de router als melding bij het laden van een pagina:

[...]

Edit: tisali.nl is helemaal onbereikbaar hier ('De verbinding werd geherinitialiseerd'), ook een beetje raar.
Firmware....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Versie: ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.7)b3 | 4/3/2006

Volgens de Tiscali site is er geen nieuwere, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Paradise schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:55:
[...]

http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=2231

Is hij ook goed geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Caponi schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:56:
Deze twee krijg je binnen 6 weken terug:

Dan moet je je factuur dus uitprinten en per post opsturen naar:
Tiscali B.V.
o.v.v. Tiscali ADSL Actie
Antwoordnummer 54016
3504 VB Utrecht (postzegel niet nodig)
Printen en sturen? Verder niks, geen briefje of iets?

Op de website staat trouwens dit adres:

Tiscali bv
T.a.v. Afdeling Customer Services
Postbus 8071
3503 RB Utrecht

Tiscali site

[ Voor 16% gewijzigd door mhr-zip op 10-07-2006 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje

[...]

Ik had gisteren hetzelfde probleem maar ik geloof dat jij over een probleem praat dat constant optreed. Ik woon in lelystad en het was weer raak met de verbinding gisteravond. Ik lag er uit en eergisteren de hele dag. Het probleem is wel vermeld op de site. Hopelijk heb ik vanavond geen last.

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-10 13:52

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb zojuist firmware MS7b3-2 geinstalleerd en de eerste indrukken zijn erg goed. Ik kan nu eindelijk met mijn Nintendo DS direct verbinding maken! Nu maar hopen dat de verbinding stabiel blijft en dat het bellen goed gaat (ook met torrent downloads). Dan is dit voor mij een redelijk finale f/w!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bij mij is het hetzelfde probleem met een T4 abbo. Vandaag teruggezet in snelheid, vananvond maar weer testen en de logs in de gaten houden.
Wel een beetje vreemd allemaal aangezien mij vorige abbo. stabiel ruim 450kb/s haalde. Maar goed eerst maar eens kijken of dit gaat helpen.
Is het trouwens normaal dat deze zystels 2602HW serie zo heet worden aan de onderkant? Lijkt me niet echt gezond. Staat op kastje, met "adem" ruimte aan alle kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Nu online
Paradise schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:55:
[...]

OP de TIS website staat een nieuwere versie, MS7b3-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 19:54:
[...]

Bij mij is het hetzelfde probleem met een T4 abbo. Vandaag teruggezet in snelheid, vananvond maar weer testen en de logs in de gaten houden.
Wel een beetje vreemd allemaal aangezien mij vorige abbo. stabiel ruim 450kb/s haalde. Maar goed eerst maar eens kijken of dit gaat helpen.
Is het trouwens normaal dat deze zystels 2602HW serie zo heet worden aan de onderkant? Lijkt me niet echt gezond. Staat op kastje, met "adem" ruimte aan alle kanten.
Vooral de modellen met Wireless (de HW's) worden behoorlijk warm. Als je er voor staat zit links de DSL chip die warm wordt als je lijn erin zit (lijn eruit en chip wordt niet warm) en rechts zit de WiFi chip die ook behoorlijk warm kan worden.

Ik had hem hier op twee lege (van die platic dingen) plakband rolletjes staan zodat er meer lucht onderlangs kan. Of je zou hem kunnen ophangen dwars dat de koude lucht aan de onderkant erin kan en aan de bovenkant er weer uit stromen warm (wat nu je zijkanten zijn). Maar 't kan geen kwaad verder dat het warm is opzich.

Omgevings temperatuur in de huizen is ook niet bepaald 'koel' nu natuurlijk. En koelen met warme lucht gaat een stuk minder dan met koudere lucht 8)

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 10-07-2006 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Met de nieuwe f/w heb ik nu toch wel een bizar probleem te pakken.
Ik kan namelijk geen pagina's meer openen in IE. FF en Opera werken daarentegen perfect, net als MSN en Outlook. Hoewel outlook geen plaatjes lijkt op te halen van mijn hotmail account.
Ook als ik probeer te pingen krijg ik alleen time-outs... Ik snap niet hoe dit kan...

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
- Programma updates (JDeveloper) werken gewoon
- Ook niet gecachete pagina's werken zonder problemen in FF en Opera, niets in IE
- MSN (inc file transfer, al is het raag) werkt
- Ping werkt niet (DNS wel, want hij vind wel het IP adres van tweakers.net)
- Azureus (torrent client) werkt wel
- Offline pagina's werken wel in IE
- Lokale pagina's zoals de webfront van de router doet het niet... (deze heeft het na update wel gedaan)
- FTP en Web verkeer van buitenaf werkt ook

Toen ik eerst verbinding had via een draad kreeg ik in Windows wel eerst een speciale "Internet" verbinding. Dat is nu met WLAN niet meer het geval.

[ Voor 77% gewijzigd door Deddiekoel op 11-07-2006 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Deddiekoel schreef op maandag 10 juli 2006 @ 23:04:
Met de nieuwe f/w heb ik nu toch wel een bizar probleem te pakken.
Ik kan namelijk geen pagina's meer openen in IE. FF en Opera werken daarentegen perfect, net als MSN en Outlook. Hoewel outlook geen plaatjes lijkt op te halen van mijn hotmail account.
Ook als ik probeer te pingen krijg ik alleen time-outs... Ik snap niet hoe dit kan...

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
- Programma updates (JDeveloper) werken gewoon
- Ook niet gecachete pagina's werken zonder problemen in FF en Opera, niets in IE
- MSN (inc file transfer, al is het raag) werkt
- Ping werkt niet (DNS wel, want hij vind wel het IP adres van tweakers.net)
- Azureus (torrent client) werkt wel
- Offline pagina's werken wel in IE
- Lokale pagina's zoals de webfront van de router doet het niet... (deze heeft het na update wel gedaan)
- FTP en Web verkeer van buitenaf werkt ook

Toen ik eerst verbinding had via een draad kreeg ik in Windows wel eerst een speciale "Internet" verbinding. Dat is nu met WLAN niet meer het geval.
IE -> extra -> Internet opties -> verbindingen -> lan instellingen -> 'Instellingen van IE automatisch overnemen' <- uitvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

mhr-zip schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 10:06:
[...]
IE -> extra -> Internet opties -> verbindingen -> lan instellingen -> 'Instellingen van IE automatisch overnemen' <- uitvinken
Uiteraard al geprobeerd zowel uit- als aangevinkt beide zonder succes.

De router zou niet het probleem mogen zijn, want IE werkt wel op mijn laptop. Is er toevallig gisteren een vage IE patch uitgekomen die ik uiteraard automatisch heb binnen getrokken? Of is het mogelijk om IE terug naar zijn defaults te zetten?

Pingen werkt trouwens wel, ik heb steeds tweakers.net gepingd en dat lukte steeds niet. Andere sites op microsoft.com na werken wel.

Geen idee wat nu het probleem was maar met deze tool (IEFix) was het direct verholpen.

[ Voor 60% gewijzigd door Deddiekoel op 11-07-2006 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan bij extra>internet opties op alle tabbladen even alle defaults proberen te herstellen.

Heb je het modem na de fw upgrade wel naar defaults gereset? Dit hoort het modem automatisch te doen, maar ik heb wel van meer mensen vage dingen gehoord die na een reset dan toch verholpen waren.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb wel de harde reset gedaan (via het knopje op de router) na upgrade, is een goede gewoonte geworden. Maar dankzij IEFix werkt nu alles.

Edit: Ik krijg nu opeens out of the blue een icoontje in mijn systray dat ik een inernet verbinding heb. Zou je die nu wel of niet moeten krijgen via WLAN?

Edit2: Ik heb het idee dat deze F/W wederom niet zo goed om kan gaan met grote aantallen verbindingen die met name veroorzaakt worden door torrent downloads. Heeft iemand hier dezelfde ervaring? Wat me ook opvalt is dat als mijn WLAN verbinding klapt een simpele herstart van de modem niet direct weer een draadloze verbinding oplevert. Vaak vind ik pas na een tweetal keren herstarten weer het draadloze netwerk.

[ Voor 79% gewijzigd door Deddiekoel op 12-07-2006 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik was even in de VoIP QoS settings aan het kijken en vond dit in de Zyxel help:
SIP TOS Priority
Type a priority for voice transmissions. The Prestige applies Type of Service priority tags with this priority to voice traffic that it transmits. Priorities 192 and 224 are reserved for network control traffic. It is recommended that you use priority 160 for SIP.

RTP TOS Priority Type a priority for voice transmissions. The Prestige applies Type of Service priority tags with this priority to RTP traffic that it transmits. Priorities 192 and 224 are reserved for network control traffic. It is recommended that you use priority 160 for RTP.
Aangeraden wordt dus om setting 160 te gebruiken maar de Zyxel staat default op 5. Zou een setting van 160 mijn VoIP performance verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Deddiekoel schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 20:47:
Ik was even in de VoIP QoS settings aan het kijken en vond dit in de Zyxel help:

[...]

Aangeraden wordt dus om setting 160 te gebruiken maar de Zyxel staat default op 5. Zou een setting van 160 mijn VoIP performance verbeteren?
Voldoet tie nu niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Nog niet echt goed kunnen testen met de nieuwe f/w maar heb toch alweer een keer gehad dat de verbinding even wegviel. Bij eerdere f/w's gebeurde dit regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Deddiekoel schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 20:47:

[...]

Dat is een andere implementatie van het TOS veld in een datapakket. Normaal (eerste variant) ging van 0 t/m 7. Waarvan 5 de beste is voor SIP/RTP (dus VoIP) omdat dat aangeeft dat er niet gedropt en niet gefragmenteerd mag worden.

Die 160 is een DSCP notatie van het TOS veld. Setting van 5 is dus de meest optimale.
Deddiekoel schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:42:
Nog niet echt goed kunnen testen met de nieuwe f/w maar heb toch alweer een keer gehad dat de verbinding even wegviel. Bij eerdere f/w's gebeurde dit regelmatig.
Dan moet je wel heel bizar je verbinding belasten als dat door overig verkeer komt. De VoIP (SIP & RTP) pakketjes krijgen in de ZyXEL voorrang boven alles. Zie het als een zij-spoor waar vandaan die pakketjes komen, die krijgt voorrang boven het verkeer wat jij vanaf je LAN kan genereren.

Wat zou kunnen zijn is dat de stiltes in een gesprek komen door een serie errors op je DSL verbinding waardoor pakketen verloren gaan eventjes. Dat zou kunnen misschien. Dan zou je de aansluiting misschien in huis kunnen verbeteren of je abonnement is net een 'tikkeltje' te snel voor de lijn die je hebt naar je huis.

Goed kijken (eigenlijk luisteren) en noteren of je ook stiltes hebt als je niets aan het down en/of uploaden bent. En niet bij het eerste streepje of de eerste twee op je papiertje conclusies trekken, is niet representatief nog die aantallen 8)

Andere optie wat het kan zijn is dat je een 2602HW hebt? Probeer dan eens Wireless op een ander kanaal te zetten en als je helemaal geen beveiliging gebruikt (of alleen op MAC) zet dan WEP aan zodat andere ook niet kunnen assosieren met je Wireless netwerk (al krijgen ze geen IP op MAC).

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 12-07-2006 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker
  • Laatst online: 13:21

worker

2x Sessy thuisbatterij

Toch nog maar eens een poging om dit probleem onder de aandacht te brengen: Als ik de telefoon opneem als deze rinkelt, dan hoor ik af en toe niet de andere partij, maar alleen mezelf. Ik heb me al verschillende keren door anderen laten vertellen dat degene die belt niet merkt dat ik heb geprobeerd op te nemen, voor hun "blijft de lijn gewoon overgaan".

Dit gebeurt best vaak, ik schat 1 op de 10 of 20x dat ik gebeld wordt.

Er is op dat moment niks meer aan te doen. Ophangen en opnieuw opnemen werkt niet.

Nu is hier wel eens geroepen dat het aan de de DECT handset kan liggen, en ik heb inderdaad een Philips DECT (Zenia 200 o.i.d). Maar snappen doe ik het niet.
In het modem (Prestige 2602H-61) zit ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.7)b3 | 4/3/2006

Iemand nog een tip? Anderen die dit ook wel eens hebben?
Als het veel voorkomt wordt er misschien wel iets voor gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Simpelste test is even dit toestel eraf en een ander (gewoon simpel, normaal bedraad dingetje) aansluiten om te kijken of het dan nogsteeds is. Dan weet je waar je moet zoeken door stap-voor-stap (en 1 ding tegelijk!!) aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-10 17:57
worker schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 23:21:
Toch nog maar eens een poging om dit probleem onder de aandacht te brengen: Als ik de telefoon opneem als deze rinkelt, dan hoor ik af en toe niet de andere partij, maar alleen mezelf. Ik heb me al verschillende keren door anderen laten vertellen dat degene die belt niet merkt dat ik heb geprobeerd op te nemen, voor hun "blijft de lijn gewoon overgaan".

Dit gebeurt best vaak, ik schat 1 op de 10 of 20x dat ik gebeld wordt.

Er is op dat moment niks meer aan te doen. Ophangen en opnieuw opnemen werkt niet.

Nu is hier wel eens geroepen dat het aan de de DECT handset kan liggen, en ik heb inderdaad een Philips DECT (Zenia 200 o.i.d). Maar snappen doe ik het niet.
In het modem (Prestige 2602H-61) zit ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.7)b3 | 4/3/2006

Iemand nog een tip? Anderen die dit ook wel eens hebben?
Als het veel voorkomt wordt er misschien wel iets voor gedaan...
Ik heb exact ditzelfde probleem. Niet vaak, maar inderdaad iets van eens in de twee weken. Ik hang meestal gewoon weer op en bel dan zelf terug. Maar het is wel irritant.

Ik heb hier in iedergeval een DECT Philips (Onis Vox) telefoon. Het zou dus best wel eens zo kunnen zijn dat sommige (of alleen philips) DECT telefoons de problemen veroorzaken? Een echte oplossing (firmware upgrade of zo) zou heel erg welkom zijn.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
'k Heb hier een Philips DECT 215 (zelfde als 211) en geeft geen enkel probleem. Is nu denk ik een jaartje oud ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Panasonic KX TCA 203, een jaar oud, geen problemen alleen soms een echo op de lijn. Of dit aan de dect set ligt weet ik niet. Ik moet nog eens een bedrade telefoon er naast aansluiten en kijken of het een lijn probleem is of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

bjck schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 22:53:
[...]
Dat is een andere implementatie van het TOS veld in een datapakket. Normaal (eerste variant) ging van 0 t/m 7. Waarvan 5 de beste is voor SIP/RTP (dus VoIP) omdat dat aangeeft dat er niet gedropt en niet gefragmenteerd mag worden.

Die 160 is een DSCP notatie van het TOS veld. Setting van 5 is dus de meest optimale.
[...]
Dan moet je wel heel bizar je verbinding belasten als dat door overig verkeer komt. De VoIP (SIP & RTP) pakketjes krijgen in de ZyXEL voorrang boven alles. Zie het als een zij-spoor waar vandaan die pakketjes komen, die krijgt voorrang boven het verkeer wat jij vanaf je LAN kan genereren.

Wat zou kunnen zijn is dat de stiltes in een gesprek komen door een serie errors op je DSL verbinding waardoor pakketen verloren gaan eventjes. Dat zou kunnen misschien. Dan zou je de aansluiting misschien in huis kunnen verbeteren of je abonnement is net een 'tikkeltje' te snel voor de lijn die je hebt naar je huis.

Goed kijken (eigenlijk luisteren) en noteren of je ook stiltes hebt als je niets aan het down en/of uploaden bent. En niet bij het eerste streepje of de eerste twee op je papiertje conclusies trekken, is niet representatief nog die aantallen 8)

Andere optie wat het kan zijn is dat je een 2602HW hebt? Probeer dan eens Wireless op een ander kanaal te zetten en als je helemaal geen beveiliging gebruikt (of alleen op MAC) zet dan WEP aan zodat andere ook niet kunnen assosieren met je Wireless netwerk (al krijgen ze geen IP op MAC).
Zoals ik ook al aangaf kan ik nog niets met zekerheid zeggen omdat de nieuwe F/W er pas net op staat. Maar in het verleden kwamen deze drops alleen als er een torrent client draaide of wanneer ik aanlogde terwijl er gebeld werd.
Mochten de WLAN drops vaker voorkomen dan zal ik eens een ander kanaal proberen. Zit nu op 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het jammer dat je bij verlenging niks extra's krijgt.

heb nu 2056/nogwat. En verlenging krijg je snelheids verhoging. die de nieuweling ook krijgt, maar ook 70euro korting op een nieuwe modem (die van mij is pas een jaar oud)

dus die korting loop je in feite mis :(
---

Ik heb even rondgekeken. En ik heb iets gevonden dat ongeveer hetzelfde bied als tiscali alleen dan voor de helft van de prijs. Ik denk dat ik daar maar over stap.
--
Speedlinq X-tra 4096 4096/1024 Fair use 9,95E P/M

Via het netwerk van bbned, beschikbaar op:
- Een analoge lijn
- Een ISDN2 lijn
Aanbieding: Bestel voor 1 augustus en u betaalt de eerste 12 maanden € 9,95 p/mnd, u betaalt geen aansluitkosten t.w.v. € 89,00 en u krijgt een ethernetmodem gratis of korting op alle overige modems.
Exclusieve aanbieding: Bestel op deze website en ontvang bij dit pakket een gratis Grundig DVD speler t.w.v. € 99,00 (Op=Op)
---

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2006 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds wanneer heb je een abbo dan? Ik juni had je gratis naar 4mbit gekunt volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Misschien moet je even dit topic goed doorlezen voor je overstapt :P
[rml][ Speedlinq] Ervaringen - Deel 3[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 10:32:
ik vind het jammer dat je bij verlenging niks extra's krijgt.

heb nu 2056/nogwat. En verlenging krijg je snelheids verhoging. die de nieuweling ook krijgt, maar ook 70euro korting op een nieuwe modem (die van mij is pas een jaar oud)

dus die korting loop je in feite mis :(
---

Ik heb even rondgekeken. En ik heb iets gevonden dat ongeveer hetzelfde bied als tiscali alleen dan voor de helft van de prijs. Ik denk dat ik daar maar over stap.
--
Speedlinq X-tra 4096 4096/1024 Fair use 9,95E P/M

Via het netwerk van bbned, beschikbaar op:
- Een analoge lijn
- Een ISDN2 lijn
Aanbieding: Bestel voor 1 augustus en u betaalt de eerste 12 maanden € 9,95 p/mnd, u betaalt geen aansluitkosten t.w.v. € 89,00 en u krijgt een ethernetmodem gratis of korting op alle overige modems.
Exclusieve aanbieding: Bestel op deze website en ontvang bij dit pakket een gratis Grundig DVD speler t.w.v. € 99,00 (Op=Op)
---
Ik zat er ook al naar te kijken aangezien Tiscali er niet in slaagt om mijn disconnect probleem op te lossen. Momenteel is de snelheid naar 2048kbps teruggezet om het enigszins stabiel te krijgen. Hierbij hebben ze bij overmaat van ramp ook nog eens lekker mijn upload naar 288kpbs (ongeveer 38kb/s), het waarom is mij nog een raadsel aangezien bij mijn vorige provider dit upload op 1mbit geen enkel probleem was.

Maar goed, om weer op jou verhaal in te haken;
-Die modem van Speedlinq is geen ZyXEL heb ik me laten vertellen maar een Allied Data.
-Bovendien moet je 80euro bijbetalen voor de wireless versie (bij Tiscali 40 euro).
-Abbo is geldig voor het eerste jaar daarna betaal je dubbel zoveel, dus ja gaat een contract aan van 2 jaar.
-Helpdesk is duur (€ 0,70 p/m), als je problemen hebt verbel je al meer dan je maandelijkse abbo met de helpdesk.

Als ik me vergis in het bovenstaande hoor ik het graag, ik heb nog een week om de boel ivm het tevredenheid garantie op te kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-10 11:31
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 12:03:
[...]

Ik zat er ook al naar te kijken aangezien Tiscali er niet in slaagt om mijn disconnect probleem op te lossen. Momenteel is de snelheid naar 2048kbps teruggezet om het enigszins stabiel te krijgen. Hierbij hebben ze bij overmaat van ramp ook nog eens lekker mijn upload naar 288kpbs (ongeveer 38kb/s), het waarom is mij nog een raadsel aangezien bij mijn vorige provider dit upload op 1mbit geen enkel probleem was.

Maar goed, om weer op jou verhaal in te haken;
-Die modem van Speedlinq is geen ZyXEL heb ik me laten vertellen maar een Allied Data.
-Bovendien moet je 80euro bijbetalen voor de wireless versie (bij Tiscali 40 euro).
-Abbo is geldig voor het eerste jaar daarna betaal je dubbel zoveel, dus ja gaat een contract aan van 2 jaar.
-Helpdesk is duur (€ 0,70 p/m), als je problemen hebt verbel je al meer dan je maandelijkse abbo met de helpdesk.

Als ik me vergis in het bovenstaande hoor ik het graag, ik heb nog een week om de boel ivm het tevredenheid garantie op te kunnen zeggen.
Ik heb ook zitten twijfelen tussen Speedlinq en Tiscali. Om bovenstaande redenen heb ik voor Tiscali gekozen (T4 + telefonie).
Daarbij komt dat een vriend van mij niet helemaal te spreken is over Speedlinq (haalt de beloofde snelheid niet).

Ik zou niet overstappen dus, maar ieder zijn eigen ding natuurlijk ;) Heb ook al wat gruwelverhalen gelezen over de installatie en helpdesk van Speedlinq overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de snelheid niet halen zijn al zoveel topics geweest. Mensen die nog steeds de opmerking maken dat ze hun snelheid niet halen lopen een beetje achter in mijn ogen.

Alsof als je naar een andere provider zou gaan, je koperlijn ineens korter zou worden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker
  • Laatst online: 13:21

worker

2x Sessy thuisbatterij

bjck schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 00:06:
Simpelste test is even dit toestel eraf en een ander (gewoon simpel, normaal bedraad dingetje) aansluiten om te kijken of het dan nogsteeds is. Dan weet je waar je moet zoeken door stap-voor-stap (en 1 ding tegelijk!!) aan te passen.
En dan 2 weken lang alleen telefoon in de woonkamer hebben? Dat vind ik niet zo handig. Ook al omdat ik dan nog geen zekerheid heb omdat het maar af en toe voorkomt.
Het gekke is dat ik wel kan zien wie er belt, het nummermeldingsgebeuren werkt dus goed. Een poaar maanden terug heb ik de nieuwste versie firmware inhet modem gezet op advies van de helpdesk, en de "andere" manier van nummermelding gekozen. Dat heeft niks geholpen.
Sterker nog, ik vind het slechter omdat je NA de eerste rinkel pas ziet wie er belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 27-10 12:51

Arfman

Drome!

worker schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 17:57:
[...]

En dan 2 weken lang alleen telefoon in de woonkamer hebben? Dat vind ik niet zo handig.
Sja, wil je het opgelost hebben of niet :?
Daar moet je soms de (vervelende) consequenties van dragen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Nu online
Op de Tiscali website zijn trouwens nieuwe firmware versies te downloaden voor zowel de POTS- als ISDN-versies van de modems, misschien lost dat de problemen op?

http://operations2.tiscal...er/telefonie/340MS7b4.bin

http://operations2.tiscal...er/telefonie/340MU5b3.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
MS7b4 is dezelfde als MS7b3-2 die via het Tiscali forum al eerder beschikbaar was, maar nu publiek met de normale benaming.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 14-07-2006 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik ben tot nu toe enorm tevreden over de nieuwe f/w.
Bandwith management doet het nu en lijkt ook voor mij voordeel te hebben.
Ik heb tot nu toe 2 keer een WLAN drop gehad (voor B/W mngmnt aan stond) waarvan ik niet 123 kon herstellen. Maar nu draait hij alweer 67 uur straight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Nu online
bjck schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 22:03:
MS7b4 is dezelfde als MS7b3-2 die via het Tiscali forum al eerder beschikbaar was, maar nu publiek met de normale benaming.
Waarom is de bestandsgrootte dan anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Vinnienerd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 11:30:
[...]

Waarom is de bestandsgrootte dan anders?
Kan al komen door de hernoeming van de firmware. Niet alleen de filenaam is anders, maar ook intern wordt het andere nummer (benaming) gebruikt bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:28:
[...]

Ik heb de nieuwste firmware.

ik heb hetzelfde probleem.
Heeft er iemand een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovenstaand probleem is niet perse een tiscali probleem, maar meer een algemeen probleem. Het probleem kan meerdere oorzaken hebben.

1) Als de verbinding wegvalt, zie je dan ook op het modem het internet / DSL lampje uitgaan

2) Hoever zit je van de centrale en welke snelheid heb je

3) zet het modem zo dicht mogelijk bij het punt waar de KPN lijn binnenkomt. Zet hem hier zonder splitter/Telefoons op. Kijk of de verbinding dan nog wegvalt. Als het probleem dan verholpen is, zit het in je interne bekabeling, en moet je deze nakijken/inkorten.

4) Probeer eens een modem van een vriend of kennis te lenen en kijk of de verbinding daarmee wel stabiel is. Het kan zijn dat het modem defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriendin heeft een mac met wireless lan op dezelfde modem (zyxel). Ze heeft een continue verbinding, het internet op haar pc valt niet weg. Als ze haar mac op mijn pc kabel aansluit, heeft ze ook continue verbinding. Dit sluit problemen met de kabel/tiscali-hoofdstation etc allemaal uit. De helpdesk heeft me aangeraden om mijn netwerk-kaart snelheid te halveren (als ik het goed onthouden heb). Dat heb ik gedaan en nu is het inderdaad stabieler, maar nog valt het internet elke dag weg. Wanneer ik u-torrent aanzet, dan valt internet al na een kwartiertje weg, zelfs als ik het up/down channels limiteer tot 4 of lager elk. Mijn inzicht in modems/netwerkkaarten en adsl is zeer beperkt, maar ik heb nu sterk de neiging dat het ligt aan de combinatie netwerkkaart/modem. Voor de volledigheid, mijn moederbord is een asus a7n8x-x, windows xp, zyxel firmware geupgrade een week of wat geleden. O ja, de tiscali-helpdesk is zeer attent, maar je hebt er niet veel aan.
Op dit moment nijg ik zeer sterk naar het mezelf aanschaffen van een nieuwe netwerkkaart. Echter weet ik niet waar ik deze op moet selecteren en of ik er uberhaupt dit probleem mee kan verhelpen. Tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 27-10 12:51

Arfman

Drome!

@panam_103: firewall al eens helemaal uitgezet?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.