[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 4

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 15.954 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
draayertje schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:42:
uhm, dat is zo, maar waarom schrijven ze dan 29,90 af, en niet 39,85 (24,95 + 4,95 + 9,95) zoals het zou moeten? Op de factuur staat toch echt "abonnementskosten telefonie totaal"
Je verhaal klopt niet helemaal.
T4 inclusief telefonie eerste 6 maanden: 9,95 kosten i-net + 9,95 bare copper = 19.90
T4 inclusief telefonie na 6 maanden: 19,95 kosten i-net + 9.95 bare copper + 4,95 tel.kst = 34,85

Kan iemand mij vertellen wat de gemiddelde ping tijden zijn bij een tiscali ADSL2+ verbinding?
Ik haal nl. bij Versatel Family ADSL2+ gemiddelde ping tijden van 25-30ms op Nederlandse game servers.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 17:42
Op pong.xs4all.nl heb ik +/- 17 of 18ms met een T12.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
man-o-script schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:22:
Op pong.xs4all.nl heb ik +/- 17 of 18ms met een T12.
Dan doet mijn T4 abbootje het beter met 10ms ;)

Nog steeds geen logingegevens ontvangen trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caponi schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 18:24:
[...]

Dan doet mijn T4 abbootje het beter met 10ms ;)

Nog steeds geen logingegevens ontvangen trouwens...
Dit wordt veroorzaakt doordat ADSL2+ een iets hogere latency heeft dan ADSL1, wat ongeveer 7-8 ms (gemiddeld) hogere pingtijden veroorzaak.t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Niet specifiek ADSL2+, dat kan ook met lagere latency. Maar door toepassing van iets meer foutcorrectie omdat de hogere 2+ frequenties iets meer verstoring bevatten vaak is latency hoger. Niet zo hoog als bij Versatel/Tele2 zo te zien.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik ben van plan om over te stappen naar Tiscali ADSL T6.
Wat is ongeveer jullie werkelijke haalbare snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:27
Ajax power schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:14:
Ik ben van plan om over te stappen naar Tiscali ADSL T6.
Wat is ongeveer jullie werkelijke haalbare snelheid?
Ik heb T6 en met een goede verbinding met een andere server haal ik een snelheid van +/- 600-650 kbit/s. Voor mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:33
Hebben meer mensen ervaring met het verbouwen van hun Zyxel 2602HW?

Ik kwam dit tegen: http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?p=87723#87723

Afbeeldingslocatie: http://www.shadowchild.nl/zyxelmod/Photo-0122.jpg

Nu heb ik zelf 2 Zyxels, dus binnenkort de oudste ook maar eens openschroeven.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
rclahsen schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:21:
[...]

Ik heb T6 en met een goede verbinding met een andere server haal ik een snelheid van +/- 600-650 kbit/s. Voor mij voldoende.
Ok dus Eweka werkt er ook goed mee? :)

[ Voor 11% gewijzigd door Laudit op 16-06-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Ajax power schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:28:Ok dus Eweka werkt er ook goed mee? :)
Jazeker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag.

Kan je oude provider de lijn nog slopen als de nieuwe hem al overgenomen heeft?

Bij HCCNet is het op dit moment een complete chaos, Tiscali neemt de (Tiscali netwerk) lijn waarschijnlijk aankomende week over maar kan het gebeuren dat als HCCNet alsnog een "sloopverzoek' indient bij Tiscali netwerk dat de lijn dan plat gaat?

Of heeft HCCNet daarna geen controle meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 20:15:
Even een vraag.

Kan je oude provider de lijn nog slopen als de nieuwe hem al overgenomen heeft?

Bij HCCNet is het op dit moment een complete chaos, Tiscali neemt de (Tiscali netwerk) lijn waarschijnlijk aankomende week over maar kan het gebeuren dat als HCCNet alsnog een "sloopverzoek' indient bij Tiscali netwerk dat de lijn dan plat gaat?

Of heeft HCCNet daarna geen controle meer?
Als de overstap (ISP-ISP migratie als je al via het Tiscali netwerk bij HCCnet was aangesloten) is ingepland (dus je hebt een overstap datum bevestigd gekregen!) kan HCCnet de lijn niet meer opheffen. Helemaal nietmeer als je over gezet bent natuurlijk, dus dat is het meest veilig om op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 20:27:
Als de overstap (ISP-ISP migratie als je al via het Tiscali netwerk bij HCCnet was aangesloten) is ingepland (dus je hebt een overstap datum bevestigd gekregen!) kan HCCnet de lijn niet meer opheffen. Helemaal nietmeer als je over gezet bent natuurlijk, dus dat is het meest veilig om op te zeggen.
Bedankt.

De laatste vraag die ik nog heb is of HCCNet toestemming moet geven aan Tiscali of dat de laatste de lijn, zonder toestemming van HCCNet, gewoon kan overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 20:47:
[...]

Bedankt.

De laatste vraag die ik nog heb is of HCCNet toestemming moet geven aan Tiscali of dat de laatste de lijn, zonder toestemming van HCCNet, gewoon kan overnemen.
Mag gewoon overnemen. Je bent als klant de baas over je lijn en niemand kan dat blokkeren.

Blokkeren kan alleen door hem op te heffen of de opheffing in te plannen voor dat de nieuwe ISP de lijn kan inplannen voor overname/omzetting. Daarom moet je altijd eerst aanvragen en wachten op de bevestiging met ingeplande datum voordat je opzegt. Een teken dat het is ingepland is wanneer je modem thuis bezorgd wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 16-06-2006 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

heb al een jaar een T2-aansluiting en ben dik tevreden. Heb sedertkort KPN naar belbudget laten omzetten. Wat me niet duidelijk is, kan ik met Tiscali Telefonie gewoon bellen met min dect-toestel ofmoet mijn pc aanstaan of zoiets. Ik oveweeg nl. om naar T4 mét Tiscali Telefonie over te stappen. Is dit beter of moet ik VOIP overwegen? Ik bel vooral regionaal en heel af en toe internationaal.
Overigens loopt de actie van upgraden van T2 naar T4 a.s. zondag af, dus moet ik opscieten.
Graag de mening van gebruikers met ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Mijn Versatel/Tele2 Family (incl 24/7 bellen) abbo is binnenkort afgelopen en ik denk erover om over te stappen naar Tiscali T4, inclusief telefonie.
De kwaliteit van de telefonie (VoIP) bij Versatel is redelijk, wel af en toe last van echo's in de eerste paar seconden. Daarnaast is er een paar keer een telefonie storing geweest, waardoor ik niet bereikbaar was.
Hoe is de kwaliteit van de VoIP telefonie bij Tiscali en ligt het telefonie netwerk bij Tiscali er ook wel eens eruit?

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:41:
heb al een jaar een T2-aansluiting en ben dik tevreden. Heb sedertkort KPN naar belbudget laten omzetten. Wat me niet duidelijk is, kan ik met Tiscali Telefonie gewoon bellen met min dect-toestel ofmoet mijn pc aanstaan of zoiets. Ik oveweeg nl. om naar T4 mét Tiscali Telefonie over te stappen. Is dit beter of moet ik VOIP overwegen? Ik bel vooral regionaal en heel af en toe internationaal.
Overigens loopt de actie van upgraden van T2 naar T4 a.s. zondag af, dus moet ik opscieten.
Graag de mening van gebruikers met ervaring.
Tiscali maakt gebruik van VoIP techniek, dus eigenlijk kan je zeggen: "Tiscali Telefonie = VoIP".

Je ontvangt een ZyXEL modem die VoIP praat met het netwerk van Tiscali en die heeft 2 aansluitingen voor een normaal analoog toestel gewoon. Je kan dus gewoon je dect-toestel/set blijven gebruiken ook voor Tiscali Telefonie.

T4 en Telefonie zal wel blijven bestaan natuurlijk na zondag ook, alleen de aanbieding van een gratis Telefonie geschikt modem niet. Dus het is best interessant om nog voor Zondag de aanvraag te doen voor de overstap.

Je kan Telefonie Basis kiezen en je KPN behouden ernaast gewoon. Mocht het je bevallen kan je altijd later nog naar Telefonie Totaal overstappen en kiezen voor nog een nummer (en KPN behouden) of je KPN nummer naar Tiscali laten omzetten/porteren.

Volgensmij kan je zelfs nu naar T4 met het gratis modem upgraden en Telefonie later nog aanvragen na Zondag zelfs voor dezelfde kosten. De aanbieding is het gratis modem dacht ik geschikt voor Telefonie.
Indy91 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:41:
Mijn Versatel/Tele2 Family (incl 24/7 bellen) abbo is binnenkort afgelopen en ik denk erover om over te stappen naar Tiscali T4, inclusief telefonie.
De kwaliteit van de telefonie (VoIP) bij Versatel is redelijk, wel af en toe last van echo's in de eerste paar seconden. Daarnaast is er een paar keer een telefonie storing geweest, waardoor ik niet bereikbaar was.

Hoe is de kwaliteit van de VoIP telefonie bij Tiscali en ligt het telefonie netwerk bij Tiscali er ook wel eens eruit?
'k Heb zelf eigenlijk maar 1x storing gehad (gemerkt) in een jaar tijd ruim. En echo heb ik nog nooit gehoord :+

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 16-06-2006 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 22:23:
[...]

Tiscali maakt gebruik van VoIP techniek, dus eigenlijk kan je zeggen: "Tiscali Telefonie = VoIP".

Je ontvangt een ZyXEL modem die VoIP praat met het netwerk van Tiscali en die heeft 2 aansluitingen voor een normaal analoog toestel gewoon. Je kan dus gewoon je dect-toestel/set blijven gebruiken ook voor Tiscali Telefonie.

T4 en Telefonie zal wel blijven bestaan natuurlijk na zondag ook, alleen de aanbieding van een gratis Telefonie geschikt modem niet. Dus het is best interessant om nog voor Zondag de aanvraag te doen voor de overstap.

Je kan Telefonie Basis kiezen en je KPN behouden ernaast gewoon. Mocht het je bevallen kan je altijd later nog naar Telefonie Totaal overstappen en kiezen voor nog een nummer (en KPN behouden) of je KPN nummer naar Tiscali laten omzetten/porteren.

Volgensmij kan je zelfs nu naar T4 met het gratis modem upgraden en Telefonie later nog aanvragen na Zondag zelfs voor dezelfde kosten. De aanbieding is het gratis modem dacht ik geschikt voor Telefonie.

[...]

'k Heb zelf eigenlijk maar 1x storing gehad (gemerkt) in een jaar tijd ruim. En echo heb ik nog nooit gehoord :+
Maar...moet ik mijn pc dus aan hebben staan als ik wil bellen/gebeld word? Hoe is de kwaliteit? Moet ik nog ergens op letten als ik online mijn account wil wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht, laat ik effe alvast kijken op de site van Tiscali bij account wijzigen, welke vragen er gesteld wordt en wat staat helemaal bovenaan zonder maar een ding in te vullen:

Geniet nu van de verhoogde snelheid van onze nieuwe abonnementen. Wijzig uw abonnement vóór 10 juli 2006 en profiteer van speciale acties!

Is de actie dus verlengd of heb ik inmiddels iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Indy91 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:41:
VoIP van Tiscali heb ik geen ervaring mee. Wel met het QOS gedeelte in de Tiscali modem, dat werkt perfect. Het Tiscali netwerk (babyxl) vind ik een van de fijnere netwerken. Het is stabiel, lage ping, en niet zo duur als bijv. kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 23:21:
[...]

Maar...moet ik mijn pc dus aan hebben staan als ik wil bellen/gebeld word?
Nee, alleen je modem aan laten staan. Daar koppel je een normaal toestel aan vast en je merkt geen verschil verder qua bellen.
Hoe is de kwaliteit?
Prima gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck,

hoe kom je erbij dat de modem gratis is. Ik heb net zitten kijken bij 'abonnement wijzigen' en doorgegaan tot het punt van afsluiten. Daar staat echt modem 30 euro ipv 99. Ik denk dat de modem gratis is voor nieuwe abonnees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 00:40:
bjck,

hoe kom je erbij dat de modem gratis is. Ik heb net zitten kijken bij 'abonnement wijzigen' en doorgegaan tot het punt van afsluiten. Daar staat echt modem 30 euro ipv 99. Ik denk dat de modem gratis is voor nieuwe abonnees.
Ah, dat zou best kunnen inderdaad. Ik heb alleen bij het aanpassen van de topic start een nieuwe aanvraag bekeken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 19:46

RC2

Resistance is futile

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 23:25:
Ik dacht, laat ik effe alvast kijken op de site van Tiscali bij account wijzigen, welke vragen er gesteld wordt en wat staat helemaal bovenaan zonder maar een ding in te vullen:

Geniet nu van de verhoogde snelheid van onze nieuwe abonnementen. Wijzig uw abonnement vóór 10 juli 2006 en profiteer van speciale acties!

Is de actie dus verlengd of heb ik inmiddels iets gemist?
Ik belde vorige week met de klantenservice en ze vertelde mij dat de actie verlengd was tot en met 9 juli vanwege overweldigend succes.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

misschie een raar vraagje, maar ik kon het niet vinden op de site van Tiscali.
Stel, je wilt naar een Turkse mobiele nummer bellen: dan kost dat je dus 22cpm + 25 cpm. Nou dat tikt dan wel lekker aan 47 cpm. Kan je dan niet via de goedkope 0900-nummers internationaal mobiel bellen met Tiscali Telefonie? Helaas staat het belbedrag voor de 0900-nummers er weer niet bij, terwijl je voor 13 cpm al met een Turkse mobiele nummer kunt bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:39:
Mensen,

misschie een raar vraagje, maar ik kon het niet vinden op de site van Tiscali.
Stel, je wilt naar een Turkse mobiele nummer bellen: dan kost dat je dus 22cpm + 25 cpm. Nou dat tikt dan wel lekker aan 47 cpm. Kan je dan niet via de goedkope 0900-nummers internationaal mobiel bellen met Tiscali Telefonie? Helaas staat het belbedrag voor de 0900-nummers er weer niet bij, terwijl je voor 13 cpm al met een Turkse mobiele nummer kunt bellen...
Er is geen vast tarief voor een 0900 nummer, dat bepaalt de aanbieder van dat nummer. Die is ook verplicht je het terief te noemen aan het begin van het gesprek. 09** nummers zijn dus niet gebonden aan een vast staand tarief en komt dus ook niet voor in een telefonie aanbieder zijn/haar prijzenlijsten. Niet bij KPN, niet bij Tiscali, niet bij Tele2 etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:43:
[...]

Er is geen vast tarief voor een 0900 nummer, dat bepaalt de aanbieder van dat nummer. Die is ook verplicht je het terief te noemen aan het begin van het gesprek. 09** nummers zijn dus niet gebonden aan een vast staand tarief en komt dus ook niet voor in een telefonie aanbieder zijn/haar prijzenlijsten. Niet bij KPN, niet bij Tiscali, niet bij Tele2 etc etc.
Ben ik dus bij Spaar Telecom (zie www.televergelijk.nl) alleen maar 13 cpm kwijt of komt er vanuit Tiscali nog andere kosten bij? Dat kon ik nl. niet op hun site vinden. Want bij Tiscali ben ik 47 cpm kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 23:15:
[...]

Ben ik dus bij Spaar Telecom (zie www.televergelijk.nl) alleen maar 13 cpm kwijt of komt er vanuit Tiscali nog andere kosten bij? Dat kon ik nl. niet op hun site vinden. Want bij Tiscali ben ik 47 cpm kwijt!
Je belt met Tiscali naar een 0900 nummer. De kosten daarvan krijg je vooraf aan je gesprek te horen. Blijkbaar is deze methode via deze partij dus goedkoper dan het rechtstreeks via Tiscali bellen van dat nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geniaal.

Ik had dus een mailtje verstuurd om vroeger vergenomen te worden. Ze hadden een mailtje gestuurd dat het aankomende week zou gebeuren. Maar ik zit dus nu (zondagnacht) al op Tiscali te werken. Klasse dus. En nog hogere up/down dan specs ook...

Misschien open deuren, maar is het IP nummer (semi)vast?

Ik zal maar niet vragen of Tiscali een nieuwsserver heeft, daar ga ik zelf wel even naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 01:51:

Misschien open deuren, maar is het IP nummer (semi)vast?
Het kan zomaar veranderen zonder aankondiging, maar gebeurt bijna nooit. Als je gewoon je modem router niet een week uit zet is de kans minimaal.
Ik zal maar niet vragen of Tiscali een nieuwsserver heeft, daar ga ik zelf wel even naar op zoek.
'k Gebruik hier TweakNews al een tijdje. Heb 1x €69.95 over gemaakt en een jaar lang plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:07
Indy91 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:55:Je verhaal klopt niet helemaal.
T4 inclusief telefonie eerste 6 maanden: 9,95 kosten i-net + 9,95 bare copper = 19.90
T4 inclusief telefonie na 6 maanden: 19,95 kosten i-net + 9.95 bare copper + 4,95 tel.kst = 34,85
Je gaat nu uit van de nieuwe tarieven. Ik heb mijn abo afgesloten in februari, toen de oude tarieven nog golden en er ook nog geen korting was voor de eerste 6 maanden. Mijn verhaal klopt dus wel ;) , heb alleen nog geen bevredigend antwoord gehad... Iemand die dit weet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 01:51:
Ik heb een abonnement bij www.eweka.nl genomen. Daar kan zelf newszilla niet aan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

draayertje schreef op maandag 19 juni 2006 @ 09:25:
[...]

Je gaat nu uit van de nieuwe tarieven. Ik heb mijn abo afgesloten in februari, toen de oude tarieven nog golden en er ook nog geen korting was voor de eerste 6 maanden. Mijn verhaal klopt dus wel ;) , heb alleen nog geen bevredigend antwoord gehad... Iemand die dit weet? :?
Volgens de Tiscali helpdesk (2 maanden terug al gebeld) was mijn koperen-lijn als KPN lijn 'enabled' gelabeld. Dus hoefde die kosten niet betaald worden.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Dilemma, dilemma... Krijg net een brief van T thuis, aanbod om over te stappen naar T6 zonder extra kosten, maar wel automatisch abo weer een jaar verlengd. Ben op zich redelijk tevreden over T, maar er zijn natuurlijk meer spelers op de markt (lees: een Wanadoo 20Mb voor 30 euro ofzo). Iemand ervaring met verlengen dan wel overstappen naar pak 'm beet Wanadoo?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brabo-Joossie schreef op maandag 19 juni 2006 @ 10:35:
Dilemma, dilemma... Krijg net een brief van T thuis, aanbod om over te stappen naar T6 zonder extra kosten, maar wel automatisch abo weer een jaar verlengd. Ben op zich redelijk tevreden over T, maar er zijn natuurlijk meer spelers op de markt (lees: een Wanadoo 20Mb voor 30 euro ofzo). Iemand ervaring met verlengen dan wel overstappen naar pak 'm beet Wanadoo?
Maar dan krijg je wel een Live-box en dat wil ik nou net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:06:
[...]

Maar dan krijg je wel een Live-box en dat wil ik nou net niet.
Je hebt toch nog zo'n fraai Zyxel modem staan? Die zijn toch gewoon compatibel met het Wanadoo-netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 14:00:
Je hebt toch nog zo'n fraai Zyxel modem staan? Die zijn toch gewoon compatibel met het Wanadoo-netwerk?
Dat zou natuurlijk mogelijk moeten zijn maar ik dacht dat dat niet werd toegestaan door Wanadoo. Ik heb volgens mij een tijdje geleden wel eens gekeken in het Wanadoo-topic, maar toen kon ik (dacht ik) niets vinden hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
offtopic:
Je zou je ZyXEL voor DSL kunnen gebruiken op het Wanadoo netwerk. Maar telefonie gaat niet werken omdat Wanadoo de gegevens van afstand in je Livebox zet en er geen mogelijkheid is om die eruit te krijgen. En je krijgt ze ook niet.. Dus telefonie van Wanadoo moet je de LB gebruiken...

En qua ondersteuning is een eigen/ander modem natuurlijk bij problemen altijd je eigen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ja inderdaad, die LiveBox... Daar moet ik me nog in verdiepen, maar ik begrijp dat dat janken met de pet op is (of valt dat ook wel weer mee?).
Waar ik ook nog mee zit, is dat m'n ip-telefoonnr weer zou veranderen, en die gebruiken we zakelijk voor de fax...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
Fijn hoor, die Tiscali.... Ik heb op vrijdag 26 mei gebeld om mijn T4 te upgraden naar T6. Toen lag het systeem plat, de medewerker kon de upgrade op dat moment niet invoeren. Maar hij zou een aantekening maken, en het alsnog doen zodra het kon. Niks meer van gehoord. Dus dinsdag 30 mei weer gebeld, en dit maal werd me verzekerd dat goed kwam. Ook direct een bevestigingsmail gehad. Echter tot op de dag van vandaag nog geen overgangsdatum gehad, en een mailtje naar de tiscali helpdesk blijft ook onbeantwoord.

Hoe lang duurt het normaal gesproken tot men geupgrade is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

volgens mij heel kort. Wij zijn hier van T4 naar T12 gegaan in echt minder dan een week ofzo volgens mij (ik heb het niet zelf gevraagd, dus huisgenoot zou de meest vertragende factor geweest kunnen zijn)>

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 03:44
nou...
bij mij duurde het meer dan 3 weken.
Na 3 weken een mailtjee gestuurd
en kreeg een mail terug van dat ze het heel druk hebben gehad met het overzetten van de abo's. Ook stond er in de mail van dat het binnen 5 dagen.
En de volgende dag werd het al omgezet =D

Ben nu wel tevreden nu =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken Tiscali tot nu toe als een zeer pro actieve organisatie. Vandaag het pakket binnengekregen, ADSL verbinding werkte al 2 dagen (ik had nog een Speedtouch 546 liggen).

Het kan natuurlijk zijn omdat ik nieuwe klant ben..... (maar daar ga ik even niet van uit).

En als een upgrade een paar dagen lager duurt is dat toch zo erg niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:19
Ik heb al m'n spulletjes gekregen van Tisc en aangsloten voorlopig via een nog niet helemaal perfect draadje, maar waar het mij nu om gaat is:
Zijn er gebruikers van Tisc met telefonie basis en dan luitjes die de AX521 van Artech gebruiken voor telefonie-scheiding tussen kpn en tisc?
Zo ja hoe zijn jullie ervaringen, want als dit apparaatje z'n werk goed doet ga ik geen dubbele telefoons overal neerzetten, 1 voor kpn en 1 ernaast voor tisc, snappie???
En zo ja waaro hebben jullie deze AX gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
scofield schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:36:
Ik heb al m'n spulletjes gekregen van Tisc en aangsloten voorlopig via een nog niet helemaal perfect draadje, maar waar het mij nu om gaat is:
Zijn er gebruikers van Tisc met telefonie basis en dan luitjes die de AX521 van Artech gebruiken voor telefonie-scheiding tussen kpn en tisc?
Zo ja hoe zijn jullie ervaringen, want als dit apparaatje z'n werk goed doet ga ik geen dubbele telefoons overal neerzetten, 1 voor kpn en 1 ernaast voor tisc, snappie???
En zo ja waaro hebben jullie deze AX gekocht?
Ik gebruik ook een Artech AX521 in combinatie met Tiscali modem. En moet zeggen dat het perfect werkt!!!!

Zover ik weet kan je hem bij 2 winkels kopen in NL:

TCShop
Rhisc

Ik kan je van harte de TCShop aanraden, perfecte webshop, met super service!!! (nee ik werk er niet)
Kan zijn dat hij een paar euro duurder is, maar dat had ik er graag voor over.

En dat vind niet alleen ik: http://tweakers.net/shopsurvey/6316

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:21
Ik ben super tevreden met mijn tiscali T4 --> gratis upgrade naar T6

aangesloten na aanvraag in 7 dagen.
Het overzetten van mijn nieuwe kpn nummer (ivm verhuizing) liet even op zich wachten maar de andere lijn(2denummmer) werkte ook al.
Het ipadres is idd dynamisch vast. (afgelopen 4 maanden geen wijziging in geweest)

Mochten mensen toch nog goedkoop willen bellen via de 0900 is er ook nog een alternatief,
1 lijn via de kpn laten lopen belbudget met andere belprovider en de 2de lijn via het voip modem.
Voor telefonie via tiscali hoeft niet je pc aan te staan.

Sinds mijn verhuizing een leuke besparing gemaakt:
@home per maand 48 eur
Kpn per maand + bellen ...eur

en nu tiscali + telefonie+ lijn 45 eur per maand.
En nog een snellere download ook.
1 nadeel de voip lijnen zijn niet voor fax te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Ik lees soms over het "trainen" van je modem.
Is er dan een manier dat je je modem en je adsl lijn plus je diverse pc's aan je router op elkaar af kunt stemmen ofzoiets, zodat je de meest optimale (lees snelste) up en down krijgt of is dit utopie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Met het 'trainen' van een DSL verbinding wordt het moment van verbinden bedoeld. Als je de lijn even uit je modem haalt en er weer in doet gaat je DSL lampje even knipperen. Dat moment is het een overleg met de apparatuur aan de andere kant over wat maximaal haalbaar is qua snelheid en welke snelheid ze zullen verbinden. Dat moment noem je 'trainen' of 'intrainen' van een DSL verbinding.

Meer is het eigenlijk niet ;)

Dus als iemand het heeft over 'beter intrainen' is het meestal een aanpassing in de telefoonaansluiting/bekabeling om te kijken of er minder signaalverlies is.

Een DSL verbinding zal nooit op een hogere snelheid intrainen dan ingesteld door de ISP/telco natuurlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 22-06-2006 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]joosd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 08:31:

Mochten mensen toch nog goedkoop willen bellen via de 0900 is er ook nog een alternatief,
1 lijn via de kpn laten lopen belbudget met andere belprovider en de 2de lijn via het voip modem.

Toen ik vorig jaar mijn kpn-lijn omzette van belbasis naar belbudget moest eerst tele2 opgezegd worden omdat je geen andere belproviders kon gebruiken bij belbudget. Als dat nog zo is gaat de constructie van josd niet op helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 10:40:
[...]
Toen ik vorig jaar mijn kpn-lijn omzette van belbasis naar belbudget moest eerst tele2 opgezegd worden omdat je geen andere belproviders kon gebruiken bij belbudget. Als dat nog zo is gaat de constructie van josd niet op helaas..
0900 kan je ook met belbudget bellen.

Ik hoefde tele2 niet op te zeggen volgens mij, toen ik belbudget nam :?

[ Voor 7% gewijzigd door mhr-zip op 22-06-2006 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:21
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 10:40:
joosd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 08:31:

dat is vreemd belbudget is nl een kpn dienst en geen kpnnetwerkdienst en zodoende moet je dat los van elkaar zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
Na het lezen van de 0900 verhalen, komt bij mij de volgende vraag op: kan ik nou wel of niet 0900 nummers bellen die ik gebruik voor HongKong met Tiscali telefonie?

Bedankt mensen _/-\o_

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 19:59:

En als een upgrade een paar dagen lager duurt is dat toch zo erg niet?
Dat is ook niet zo erg, ben ik helemaal met je eens. Maar je kunt hopelijk wel begrijpen dat ik wat zorgen had nu de upgrade zo lang op zich liet wachten, zeker omdat de aanvraag al eens eerder tussen wal en schip was geraakt...
In de bevestigingsmail stond namelijk ook dat je na 10 werkdagen bericht zou krijgen over de overgangsdatum... De reply op mijn mailtje naar de helpdesk bevestigd wat hier eerder al eens gezegd is:

Als gevolg van de grote vraag naar upgrades van abonnementen, verloopt de verwerking hiervan langzamer dan normaal. Wij willen u dan ook vriendelijk verzoeken om nog even geduld te hebben. Zodra uw abonnement is omgezet naar het ADSL T6 abonnement ontvangt u hiervan een bevestiging per email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Laatst online: 22-08 17:10
Ehm, ik heb vandaag ook zo'n brief van tiscali gekregen waarin staat dat ik van me t4 kan upgraden
naar een t6 en dat de kosten dan dus ook nog niet veranderen per maand en dat ik kan ook telefonie
voor de eerste 6 maanden gratis krijgt. Een aantal van jullie hebben al ervaring hiermee dus ik vraag me
juist af of er geen andere kosten opeens opduiken ofzo als ik voor die upgrade kies. Kan 1 van jullie me hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SoundWave schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 13:48:
Ehm, ik heb vandaag ook zo'n brief van tiscali gekregen waarin staat dat ik van me t4 kan upgraden
naar een t6 en dat de kosten dan dus ook nog niet veranderen per maand en dat ik kan ook telefonie
voor de eerste 6 maanden gratis krijgt. Een aantal van jullie hebben al ervaring hiermee dus ik vraag me
juist af of er geen andere kosten opeens opduiken ofzo als ik voor die upgrade kies. Kan 1 van jullie me hiermee helpen?
Nope.
Je DSL signaal gaat naar T6, als 'ruil' willen ze hiervoor dat je blijft, ofwel verlening van je jaarcontract.

Telefonie basis is voor de eerste 6 maanden gratis, daarna ga je de 4.95 per maand betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ck2000nl schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:47:
Na het lezen van de 0900 verhalen, komt bij mij de volgende vraag op: kan ik nou wel of niet 0900 nummers bellen die ik gebruik voor HongKong met Tiscali telefonie?

Bedankt mensen _/-\o_
nope is niet mogelijk :(

Upgrades kunnen trouwens binnen 24 uur verwerkt worden hoor. Handmatige invoer, maar bijna niemand doet dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 16:32:
[...]

nope is niet mogelijk :(

Upgrades kunnen trouwens binnen 24 uur verwerkt worden hoor. Handmatige invoer, maar bijna niemand doet dat...
Niet?? Ik bedoel natuurlijk wel tegen het normaal geldende tarief voor die 0900 dienst :Y)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:24

OKA

ck2000nl schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:47:
Waarom denk je dat dat niet mogelijk is? 8)7
Ik kan alle 0900 nummers gewoon bellen hoor, met het tarief dat daar bij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie91
  • Laatst online: 14-05 22:17
Ik heb even een vraagje, want ik kom er niet helemaal uit. Ik heb nu nog een Tiscali Surf (oud) abonnement. Nu wil ik overstappen naar Tiscali T12, maar blijft de nummerwergave (dus als ik gebeld word, dat ik zie wie er belt) nog werken? En zijn er verder nog nadelen t.o.v. de telefonie die ik u via KPN heb?

[ Voor 15% gewijzigd door bassie91 op 24-06-2006 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 22:59

Reinier

\o/

Nummerweergave werkt natuurlijk gewoon prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
bassie91 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:12:
Ik heb even een vraagje, want ik kom er niet helemaal uit. Ik heb nu nog een Tiscali Surf (oud) abonnement. Nu wil ik overstappen naar Tiscali T12, maar blijft de nummerwergave (dus als ik gebeld word, dat ik zie wie er belt) nog werken? En zijn er verder nog nadelen t.o.v. de telefonie die ik u via KPN heb?
Je kan telefonie afnemen/bijbestellen, maar dit hoeft niet persé. Je kan je KPN nummer over laten zetten, maar diet hoeft niet.

Als je dus van Surf naar T12 overstapt wordt alleen je DSL aangepast op snelheid. Telefonie kan je eventueel (zonder maandkosten) bij bestellen. Als je al telefonie hebt blijft dat gewoon, onveranderd. Heb je (nog) een KPN abonnement/lijn, blijft ook gewoon. Niets verandert.

Als je nog helemaal geen telefonie via Tiscali hebt kan je altijd eerst Basis aanvragen (kost je niets bij T12) en kijken hoe het werkt. Overstappen op Totaal en je nummer van KPN overzetten kan altijd later nog als het goed bevalt en je dat wilt.

Zie het los van elkaar ADSL + Telefonie. Je kan dus T12 hebben en helemaal het telefonie gedeelte nooit aanvragen (cq activeren) ondanks niets kost (gratis is bij T12 en hoger) telefonie.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 24-06-2006 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf recentelijk over gestapt van HCCnet (via een tussenstop bij XS4ALL) naar Tiscali. Had wat problemen met het aanmelden, wat uiteindelijk uitstekend is opgelost. Ik had in eerste instantie XS4ALL opgezegd, achteraf blijkt het handiger te zijn om eerst Tiscali aan te vragen. Wou echter zeker zijn dat ik na het aanvragen van Tiscali toch wat kleine letters over het hoofd had gezien waardoor ik langer aan XS4ALL zou vast zitten. Is al met al prima gegaan, na online aanmelding bij Tiscali een schriftelijke bevestiging gehad en ben op de gewenste datum omgeprikt. Internet heeft er langer af gelegen dan ik nodig had om de ZyXEL aan te sluiten. Activatie was een eitje (duh) en zat dus binnen een kwartier weer online. Uiteraard gelijk even gekeken naar de snelheid, maar ziet er naar uit dat de volledige bandbreedte van de T12 gebruikt wordt. Al met al zeer tevreden over de gang van zaken. Nu nog even afwachten hoe lang het duurt voordat de telefonie geactiveerd is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Heb nu sinds korte tijd T6 (telefonie is in aantocht) en nu dus in meterkast de Zyxel geplaatst met access point van Belkin.
Heb gister 25 meter cat 5 kabel, 8 aderig 2 per paar, naar zolder geleid en nu vraag ik me af kan ik hier nu twee pc's aanmaken door van elke netwerkstekker te voorzien van 4 aders elk.
Of is nog steeds het gebruiken van een switch de enige juiste manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
scofield schreef op zondag 25 juni 2006 @ 13:41:
Heb nu sinds korte tijd T6 (telefonie is in aantocht) en nu dus in meterkast de Zyxel geplaatst met access point van Belkin.
Heb gister 25 meter cat 5 kabel, 8 aderig 2 per paar, naar zolder geleid en nu vraag ik me af kan ik hier nu twee pc's aanmaken door van elke netwerkstekker te voorzien van 4 aders elk.
Ik zou niet gaan prutsen met 2 pc's aan één kabel... Koop gewoon lekker voor 15 euro een switch, en je bent er klaar mee. Kan tevens later je netwerk veel makkelijker uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

scofield schreef op zondag 25 juni 2006 @ 13:41:
Het kan zeker, er zijn topics over te vinden met daarin uitleg (volgens mij staat zelfs in de netwerken FAQ een uitleg). 100mbit heeft maar 4 aders nodig, maar het is wel gepruts. Ik zou ook voor een switch kiezen uit gemak oogpunt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Pak gewoon een switch boven en bekabel naar de vele voorbeelden die er zijn te vinden. Als je 2x netwerk door 1 kabel wilt laten lopen gaat het bij vele mis met de aderparen en krijg je een rotte, geen, trage of instabiele netwerk verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
JvS schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:27:
[...]
Het kan zeker, er zijn topics over te vinden met daarin uitleg (volgens mij staat zelfs in de netwerken FAQ een uitleg). 100mbit heeft maar 4 aders nodig, maar het is wel gepruts. Ik zou ook voor een switch kiezen uit gemak oogpunt.
Valt best mee hoor. Ik heb het ook gedaan, maar dan wel met UTP-aansluitpunten aan beide kanten. Gewoon heel simpel, en heb je ook geen switch nodig die weer aan moet staan en stroom staat te trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Sja, het zal wel aan mij liggen, maar ik neem het risico niet eens, en die anderhalve euro per jaar die een passief gekoelde switch trekt zal me ook worst wezen. Weet je in ieder geval dat, als je problemen krijgt, het daar niet aan ligt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
Na mijn gemopper wil ik toch Tiscali weer even een veer in de r**t steken... Zaterdagnacht een mailtje mogen ontvangen op mijn eigen mail adres dat mijn abo op 30 juni overgaat van T4 naar T6. Nog geen half uur later kreeg ik een mailtje op mijn tiscali mailadres dat mijn abo al was omgezet. Ik meteen inloggen in de modem natuurlijk, en jawel hoor, netjes 6 mb! En tot mijn grote verbazing al 94 uur lang, dus al vanaf afgelopen donderdag! Mijn complimenten hoor. _/-\o_

Het draait overigens prima, zo'n 3 km van de centrale af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
Arfman schreef op maandag 26 juni 2006 @ 08:32:
Sja, het zal wel aan mij liggen, maar ik neem het risico niet eens, en die anderhalve euro per jaar die een passief gekoelde switch trekt zal me ook worst wezen. Weet je in ieder geval dat, als je problemen krijgt, het daar niet aan ligt.
Precies. Er zijn wel meer apparaten in huis die meer stroom trekken... En wat ik zei, latere uitbreiding is met een switch een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinci
  • Laatst online: 09-01-2024

Da_Vinci

Leonardo da Vinci

Kan iemand mij misschien vertellen of je met BelBudget van KPN (€ 9.67 per maand) gewoon Voicemail en nummerweergave hebt op die lijn?!

[ Voor 5% gewijzigd door Da_Vinci op 26-06-2006 15:12 ]

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nee, niet op de KPN lijn. Wel op de Tiscali lijn.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinci

Da_Vinci

Leonardo da Vinci

Dank je.

Dan is dat voor mij de doorslag om in één keer op Tiscali Totaal over te gaan. Ik heb Voicemail en nummerweergave op 2 lijnen nodig. Bij KPN zit je als je Voicemail en nummerweergave wil dus automatisch aan BelBasis vast en dat is weer twee keer zo duur.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Na jullie goede diverse adviezen ben ik idd toch voor een switch gegaan.
Heb een sweex gehaald 5 poorten (14,95), is volgens comp.winkel de goedkoopste en meest gangbare.
Nu nog ff aan beide zijden een netwerkstekker knijpen, maar daar schijnt wel ergens op het forum ofzo een uitleg te staan hoe je cat 5 aan een stekkertje doet.Dan moet het goedkomen, zou je zeggen.
Of kan iemand hier uit z'n blote hoofd oplepelen hoe je die draadvolgorde moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
FAQ - Netwerken

Onder het kopje UTP maken, gewoon die straight aan houden.

[ Voor 58% gewijzigd door bjck op 26-06-2006 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Da_Vinci schreef op maandag 26 juni 2006 @ 15:10:
Dank je.

Dan is dat voor mij de doorslag om in één keer op Tiscali Totaal over te gaan. Ik heb Voicemail en nummerweergave op 2 lijnen nodig. Bij KPN zit je als je Voicemail en nummerweergave wil dus automatisch aan BelBasis vast en dat is weer twee keer zo duur.
Ik heb belbudget en nummerweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinci

Da_Vinci

Leonardo da Vinci

Zijn er meer mensen met KPN BelBudget en nummerweergave op die lijn?!

Voicemail kan namelijk voor mij ook vervangen worden door een antwoordapparaat, want ik heb begrepen dat je zeker geen voicemail hebt in combinatie met BelBudget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor mijn ouders de nummerweergave laatst uitgezet via KPN. Wij hadden ook belbudget (gebruiken we niet meer) en daarom was nummerweergave niet nodig (kost extra geld). Maar het kan dus wel over een belbudget lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinci

Da_Vinci

Leonardo da Vinci

Heb de KPN gebeld en die vertellen mij dat het officieel niet mogelijk is met BelBudget.

Mijn vermoeden is dat de service vergeten weg te halen als je je abbo omzet van bijv. BelBasis naar BelBudget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daddo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 17:12
Ik heb al een jaar Tiscalie telefonie (basis) i.c.m. KPN BelBudget. Via "mijn KPN" heb ik Nummerweergave aangevraagd en dat werkt bij mij ook gewoon. Lijkt me dat dit bij iedereen moet lukken met BelBudget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 22:59

Reinier

\o/

Sturen jullie wel eens sms'jes via Tiscali? Online dus? Ik vind het irritant dat er een hexcode achter je berichtje geplakt wordt. Maar wel leuk dat het gratis is natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al een poosje een T4 abbo,

sinds kort ben ik telefonisch niet meer bereikbaar,

beller krijgt de voicemail ( die keurig in mijn mail komt )

ik krijg wel een kies toon maar sneller als normaal,

lampje op de moden zyxel 2602hw knippert,

wat heb ik inmiddels gedaan?:

nieuwe firmware,
pc uit (traffic uitsluiten ivm evt download en virus)
nieuwe kabels van modem naar tel
bedraad toestel aangesloten ipv draadloos exemplaar
reset factory settings
gegevens opnieuw ingevoerd,
switch van phone poort 1 naar 2
switch van sip settings 1 naar 2

mail naar helpdesk maar die komen er via de mail niet uit en ik weiger om € 0.30 per minuut te gaan betalen voor een dame of heer die toch eerst weer met volgende lijstje aan komt zetten, :(

heeft 1 van jullie nog een tip waar ik het kan zoeken ?

internet en wifi doen het prima, bandbreedte is ook dik voor elkaar

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 16:15
Kiestoon sneller dan normaal betekent dat je gegevens niet registreren, oftewel je maakt een typo Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/emo.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

typo,

even gecontroleerd, ook dat is niet het geval........

kon het me al niet voorstellen heb het al zo vaak ingetoetst....... had even de hoop dat het toch zo zou zijn maar helaas.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Staan de nummers die je ingevuld heb ook geregistreerd (on register bij system status, ook te zien aan de lampjes phone1&2)? Waarschijnlijk niet, vanwege de kiestoon die je aangeeft. In dat geval zal je het wachtwoord kunnen wijzigen op de telefonie instellingen pagina. Je moet daar inloggen met je hoofd email adres (meestal adslxxxxxx@tiscali.nl), vervolgens kan je daar het wachtwoord per nummer wijzigen zonder het oude in te hoeven vullen. Daarna opnieuw voice wizard doorlopen en kijken of die zich dan wel aanmeldt.
Voor de volledigheid: in de voice wizard moet je bij zowel sip number als user-id je telefoonnummer invullen, bij password uiteraard het wachtwoord. Het komt regelmatig voor dat bij user-id de gebruikersnaam van de email wordt ingevuld, dus vandaar nog even ter verduidelijking :)

[ Voor 32% gewijzigd door Nss op 27-06-2006 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Een knipperent phone lampje betekent dat er een gesprek gaande is, er gebeld wordt op dat moment naar je of dat je hoorn van de haak ligt.

Staat hij wel 'registered'? Anders is hij niet eens aangemeld en is je wachtwoord wellicht toch foutief. Die kan je aanpassen online op de telefonie instellingen pagina's gewoon zelf zonder de helpdesk te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Daddo schreef op maandag 26 juni 2006 @ 20:31:
Ik heb al een jaar Tiscalie telefonie (basis) i.c.m. KPN BelBudget. Via "mijn KPN" heb ik Nummerweergave aangevraagd en dat werkt bij mij ook gewoon. Lijkt me dat dit bij iedereen moet lukken met BelBudget.
Ik heb het geprobeerd, KPN vertelde mij dat extra diensten zoals NummerWeergave niet werkten op een BelBudget lijn. Dus je kunt het proberen, maar als ze opletten lukt het je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:58:
Een knipperent phone lampje betekent dat er een gesprek gaande is, er gebeld wordt op dat moment naar je of dat je hoorn van de haak ligt.

Staat hij wel 'registered'? Anders is hij niet eens aangemeld en is je wachtwoord wellicht toch foutief. Die kan je aanpassen online op de telefonie instellingen pagina's gewoon zelf zonder de helpdesk te bellen.
ik heb een wachtwoord wijziging gedaan op de instellingen pagina,

maar nooit doorgevoerd bij de instellingen van mijn modem. 8)7 Ik gebruik dus de gegevens die door tiscali zijn verstrekt.

Ik ga er vanuit dat dit het moet zijn. Ik zal het vanavond proberen. Bedankt !

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik haal nu constant 1.2mb/s dat is nog geen nog geen 12mbit....

kan ik nog meer uit me connection halen ? woon ong 350m van de centrale...

ik heb de zwarte modem...is het verstandig om een ander firmware op te gooien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:49:
[...]

ik heb een wachtwoord wijziging gedaan op de instellingen pagina,

maar nooit doorgevoerd bij de instellingen van mijn modem. 8)7 Ik gebruik dus de gegevens die door tiscali zijn verstrekt.

Ik ga er vanuit dat dit het moet zijn. Ik zal het vanavond proberen. Bedankt !
Dus waarschijnlijk had je helemaal geen storing of telefonie probleem bij Tiscali. Je had je gewoon niet aangemeld ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:42:
ik haal nu constant 1.2mb/s dat is nog geen nog geen 12mbit....

kan ik nog meer uit me connection halen ? woon ong 350m van de centrale...

ik heb de zwarte modem...is het verstandig om een ander firmware op te gooien ?
Hangt er vanaf wat je er nu in hebt zitten qua firmware. En kijk even op welke snelheid je modem is verbonden bij " System Status " en dan onderaan knop met 'show statistics'. Maximaal kan hij verbinden bij T12 op 13500 en upload ~1180 zo'n beetje.

Opzich is 1.2MegaByte/s best netjes voor een 12Mbps DSL verbinding. Je verliest altijd 12% van de snelheid omdat elk datapakketje nog een adres labeltje krijgt door je verbinding heen en die tel je niet mee in je download programma die de snelheid aangeeft. Daarom doet Tiscali ook bij T12 je 13500kbps leveren wat het (bijna) compenseert.

En misschien is er nog iets te verbeteren op je PC met TCPOptimizer?

En waar download je vandaan? Dat is ook wel belangrijk natuurlijk, niet alle servers halen met 1 verbinding die snelheid of halen het helemaal niet. En zeker bijna nooit als het buiten europa is of in het oostblok bijvoorbeeld. Er zitten dan simpelweg teveel netwerken tussen of de andere kant heeft de bandbreedte niet beschikbaar voldoende om het met 1 connectie te halen.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 27-06-2006 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 16:15
Installeer ook de nieuwste firmware, de laatste schijnt een hele verbetering te brengen wbt snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

statics enz kloppen wel :) ff de tcpoptimezer geprobeerd en idd het heeft een beetje geholpen
Transferred 1 file totaling 47,68 MB in 41,14 seconds (1.200,5 KB/s)
vanaf een 100mbit NL
ik wil toch wel even de laatste firmware proberen...eerst kijken of ik die kan vinden :D

System Name: adsl-modem
ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.7)b3 | 4/3/2006
DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83
Standard:ADSL2+ Mode
zit nu op deze firmware

test met de laatste firmware
ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.7)b3-2 | 6/02/2006
DSL FW Version:TI AR7 06.00.04.00

Transferred 1 file totaling 47,68 MB in 46,03 seconds (1.070,6 KB/s) 100mbit nl
100MB tiscali 1.35MB/s
100mb versatel 1.33MB/s

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de zyxel 2602 van tiscali

Het gaat hier om een test firmware.. Maar wel de nieuwste.

http://operations2.tiscal.../telefonie/340MS7b3-2.bin

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:47:
statics enz kloppen wel :) ff de tcpoptimezer geprobeerd en idd het heeft een beetje geholpen
vanaf een 100mbit NL
ik wil toch wel even de laatste firmware proberen...eerst kijken of ik die kan vinden :D

ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.7)b3 | 4/3/2006
DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83
zit nu op deze firmware

test met de laatste firmware
ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.7)b3-2 | 6/02/2006
DSL FW Version:TI AR7 06.00.04.00

Transferred 1 file totaling 47,68 MB in 46,03 seconds (1.070,6 KB/s) 100mbit nl
100MB tiscali 1.35MB/s
100mb versatel 1.33MB/s
Ik zou sowieso die b3-2 laten zitten in je modem, dat is de nieuwste. Je haalt gewoon met een browser download 1.35MB/s. Dat is echt heel netjes voor een 12Mbps DSL verbinding. Normaal zou je (door 10% verlies) zo'n 1.2MB/s verwachten. Dat je 1.35MB/s kan halen komt omdat je van Tiscali eigenlijk een T13.5 lijn krijgt ;)

Dat je nu toevallig met je FTP download (flashfxp zo te zien) niet die 1350kByte/s haalt met 1 thread moet je niet wakker van liggen. Dat zou echt de meest optimale situatie zijn en de andere kant moet dat ook maar halen. Dus eigenlijk kan je daar alleen wat over zeggen als iemand met een T20 lijn wel hoger zou halen van exact dezelfde server.

En dat heb ik het over een Tiscali T20 lijn, andere ISP's zegt niets door andere backbone netwerken en koppelingen richting die server waar je vandaan download.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 28-06-2006 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Laatst online: 22:26
Ik loop tegen wat tegenstrijdigheden op tav Tiscali en Orange (Wanadoo).

Ik heb rond februari gebeld met een medewerker vna Tiscali waarin ik vroeg wanneer ik zou kunnen overstappen naar een andere provider. Ze (het was een dame) vertelde me dat mijn contract in april af zou lopen, maar dat het daarna op ieder moment opzegbaar zou zijn.

Nu heb ik een verbinding bij Wanadoo (nu Orange) aangevraagd voor het 20 mbit abonnement. Tijdens dat gesprek heb ik gevraagd of zij Tiscali voor mij zouden opzeggen en dat werd beaamd.

Nu ontvang ik vandaag een brief van Tiscali dat ik gebonden ben aan een stilzwijgende verlenging van een jaar en dus niet kan overstappen. Fijn, denk je dan, even Orange bellen dat ik de bestelling afzeg.
Niet dus...bij Orange vertellen ze me dat het 9 dagen geleden is dat ik de aanvraag indiende en dat ik inderdaad vast blijf zitten aan de maandelijkse kosten voor Tiscali, terwijl zij dus ook per 05-07 de lijn overnemen en ik hen dus ook gewoon moet gaan betalen. De termijn van 7 dagen was verlopen.

Lekkere situatie dus. Tiscali heeft me vals geinformeerd en stuurt de brief voor opzegging erg laatop (na verstrijken van de termijn dat ik bij Orange kon opzeggen) en Orange werkt op geen enkele manier mee om mijn aanvraag op te schorten tot de datum dat Tiscali werkelijk verloopt. Zij noemen dat enthousiasme om klanten aan te trekken....ik noem het oplichting, of toch minstens misleiding.

Nu betaal ik straks dus en aan Tiscali en aan Orange voor 1 lijn, echt bizar.

Iemand ervaring met een soortgelijke situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, maar mijn ervaring is wel (net zoals bij jou) dat er maar wat gezegd wordt bij de verschillende helpdesken. Als jij het gesprek met Orange opgenomen had dan had je de betaling aan Orange wellicht met niet al te veel risico stop kunnen zetten. Maar waarschijnlijk hadden ze je dan nog steeds aan de afspraken op papier gehouden.

Nee hoor, ik stuur tegenwoordig bij dit soort zaken altijd een aangetekende brief. Daarna kan ik volledig legitiem de betaling stopzetten.

Wat je misschien wel het beste kan doen is elk jaar standaard opzeggen en gelijk een andere provider nemen die de lijn overneemt (hetzelfde netwerk). Krijg je (tot nu toe i.i.g.) altijd een lagere prijs en ook een gratis modem. Ik zag dat het 2602 modem dat ik vorige week van Tiscali gekregen heb (en niet gebruik) toch iets van 200 euro waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je moet ook nooit zulke dingen aan een helpdesk vragen, want elk antwoord houdt geen stand als je het wilt/moet aanvechten later.

Je kunt beter even de plaats/link van de voorwaarden vragen zodat je zelf kunt lezen wat nu eigenlijk het contract tussen jou en het bedrijf is. Daarin staan exact de verplichtingen en wat je mag verwachten van het product en elkaar.

Deze situatie komt meer voor vermoed ik en zal alleen maar toenemen.

Wanadoo wil je aanvraag niet meer annuleren of verplaatsen. Deze moeite zal vast geld kosten intern in zo'n bedrijf omdat het tijd kost natuurlijk. Hoe eerder ze je aansluiten hoe eerder ze kunnen factureren ook. Juridisch hebben ze helemaal gelijk hier.

Tiscali heeft ook gelijk juridisch omdat in de voorwaarden staat dat je contract steeds met dezelfde periode wordt verlengd. (is bij veel ISP's en ook bij Wanadoo/Orange het geval). Daarbij heb je ook nog een opzegtermijn van 1 of 2 maanden van te voren dat je het moet melden.

Dus eigenlijk door aannames van wat een helpdesk zegt heb je nu zelf een financieel stropje gemaakt. Vraag om een afsluit nota zodat je hem in 1x kan voldoen en niet meer aan denken, want dit ga je niet redden vermoed ik om bij 1 van de 2 iets te regelen.

Ze hebben beide niets fout gedaan eigenlijk behalve incorrecte informatie door een helpdesker...

Wanadoo kan helemaal geen abonnementen opzeggen bij andere (geen enkele ISP kan dat). En Tiscali had je moeten vertellen van de opzegtermijn en contract verlenging automatisch, maar lezen in de voorwaarden is natuurlijk beter/slimmer.

Dat Wanadoo meldt dat ze opzeggen bij de andere ISP gaat nergens over. Er is niet eens zulk contact tussen de ISP's en al helemaal kan een bedrijf niet een abonnement van een consument opzeggen natuurlijk bij een andere firma. Wat wel gebeurt is dat de latende telco (dsl-netwerk aanbieder) een bericht krijgt van technische aard dat de lijn wordt overgenomen. Dat hier automatisch ook de ISP bericht van krijgt en dat die daar dan ook een opzegging aan koppelt automatisch is niet gezegd natuuurlijk. Elke partij kan andere afspraken, procedures en automatisering hebben....

Misschien wil je helemaal niet dat je mailadres bijvoorbeeld wordt stopgezet en die wel voortzetten in een apart abonnement etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

BJCK vindt het vast niet lief dat ik dit zeg, maar ik ben blij als ik van het tiscali netwerk af ben. Heb in ieder geval afgelopen jaar helaas ondanks positieve inspanningen van de kant van Tiscali slechts 4 maanden internet gehad zoals het bedoeld was, waarbij er 6 belabberd waren. Ook nu na 4 maanden goed internet zijn de laatste 2 weer niet helemaal toppie wat betreft levering van de dienst. Maar goed ik hoop dat ik een zure appel ben en dat het voor de rest van mensen beter gaat. In ieder geval stop ik over op het voor de prijs concurrerender Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
REDFISH schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:23:
BJCK vindt het vast niet lief dat ik dit zeg, maar ik ben blij als ik van het tiscali netwerk af ben. Heb in ieder geval afgelopen jaar helaas ondanks positieve inspanningen van de kant van Tiscali slechts 4 maanden internet gehad zoals het bedoeld was, waarbij er 6 belabberd waren. Ook nu na 4 maanden goed internet zijn de laatste 2 weer niet helemaal toppie wat betreft levering van de dienst. Maar goed ik hoop dat ik een zure appel ben en dat het voor de rest van mensen beter gaat. In ieder geval stop ik over op het voor de prijs concurrerender Orange.
Och, kan ik best begrijpen. Gelukkig is het de laatste periode geweest dat het inorde was, andersom het het anders bij je blijven hangen. Misschien kom je na een jaar weer gillend terug en ligt je Livebox aan diggelen op de straat 8)

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 28-06-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Als ik een abonnement met telefonie neem en besluit om mijn kpn nummer niet mee te nemen, dus ik hou dan ook mijn kpn aansluiting, moet ik dan 2 telefoons hebben voor de verschillende aansluitingen of kan ik de 2 lijnen ook op 1 telefoon aansluiten?
Ik ben namelijk nog een beetje huiverig om meteen mijn nummer te porteren en alles via die adsl lijn te laten lopen.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.