Prestige 2602H-61
ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.5)D0 | 09/13/2005
Prestige 2602H-61
Upstream Speed: 1164 kbps Downstream Speed: 13501 kbps
Zo te zien heeft Tiscali een test firmware beschikbaar gemaakt vanwege WiFi. Misschien helpt het je?ReLight schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:49:
Sinds de laatste filmware ugrade (april) heb ik zeer veel problemen met w'n wifi verbinding. In mijn geval is dit een statische verbinding met een 2e router in infra-mode op zolder.
In de oude fw had ik in de zyxcel de wifi power op max staan (19dB), maar in de nieuwe is dit al standaard zag ik.
De wifi verbinding valt zeer veel weg, en is slecht van troughput.
Hebben anderen ook dergelijke ervaringen met de laatste FW ? ik heb de Zyxcel 2606Hw.
[ Voor 74% gewijzigd door bjck op 02-06-2006 22:37 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
[ Voor 51% gewijzigd door bjck op 02-06-2006 22:40 ]
Stel dat het in werkelijkheid afwijkt van wat alle partijen denken. Dat het bijvoorbeeld 3500 meter koperlijn is kan het best zijn dat dit de maximale snelheid is daardoor. Modem staat direct aangesloten op de hoofdaansluiting?d-one schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:54:
Hoi,
Dit zijn de resultaten van de nieuwe firmware. Het is wel ietsie (paar kbps) beter, maar nog niet voldoende lijkt mij. Wat vind je er van? Wat zou je minimaal moeten kunnen halen? (Het vreemde was dat T20 ook een mogelijkheid was)
ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.7)b3-2 | 6/02/2006
Upstream Speed: 1076 kbps
Downstream Speed: 7795 kbps
Bij de afstandstest krijg ik de volgende afstanden
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 2553 meter.
Volgens een andere, minder betrouwbare, berekening bedraagt de afstand 2351 meter hemelsbreed.
Als ik mijn modem reset, zonder overigens mijn firmware aan te passen, krijg ik iedere keer andere snelheden, met de verschillen in dezelfde orde van grootte (tussen de 13500 en de 12900 kbps). Dus ik denk dat het in jouw geval niet uitmaakt welke firmware je hebt. Het is ook een beetje afhankelijk van de temperatuur of van de kaboutertjes die hun huisjes rond de lijn aan het bouwen zijn oid op welke snelheid het modem traint, er vanuit gaande dat de maximum snelheid niet mogelijk is. Toen ik T4 had was het altijd hetzelfde namelijk, maar voor T12 hangt het er een beetje om.d-one schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:36:
ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.7)b3 | 4/3/2006
Upstream Speed: 1065 kbps
Downstream Speed: 7871 kbps
En de andere firmware de V3.40B4
Upstream Speed: 1061 kbps
Downstream Speed: 7899 kbps
Peace is not simply the absence of war.
Vanaf BG naar zolder ligt een 4 aderige telefoonkabel vanuit m'n Alcatel splitter.bjck schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:14:
Heb je vanaf meterkast (BG) een telefoonkabel met 2 of 4 aders naar zolder?
Heb je vanaf de meterkast (BG) een netwerk kabel naar zolder lopen??
(zou die Sweex modem-router sowieso niet meer gebruiken, die functies neemt je ZyXEL over immers. Koop voor nog geen €20 gewoon een switch voor boven van 5 of 8 poorten en hang je ZyXEL+PC1+PC2+AP daar in)
[ Voor 5% gewijzigd door scofield op 03-06-2006 15:52 ]
Tussen MS6b4 en MS7b-iets zit geen verschil, tussen de oudere en deze wel degelijk.KroeT schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 14:50:
[...]
Als ik mijn modem reset, zonder overigens mijn firmware aan te passen, krijg ik iedere keer andere snelheden, met de verschillen in dezelfde orde van grootte (tussen de 13500 en de 12900 kbps). Dus ik denk dat het in jouw geval niet uitmaakt welke firmware je hebt. Het is ook een beetje afhankelijk van de temperatuur of van de kaboutertjes die hun huisjes rond de lijn aan het bouwen zijn oid op welke snelheid het modem traint, er vanuit gaande dat de maximum snelheid niet mogelijk is. Toen ik T4 had was het altijd hetzelfde namelijk, maar voor T12 hangt het er een beetje om.
ZyXEL naar switch met een netwerk kabel en je PC's in de switch. Eigenlijk is een switch niets meer dan een 'poort vermeerderaar'. Een switch met 8 poorten voor 20 euro koop je van diverse fabrikanten zoals sweex of sitecom. Vanbinnen zijn ze hetzelfde die 'goedkopere' producten vaak.scofield schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:48:
[...]
Vanaf BG naar zolder ligt een 4 aderige telefoonkabel vanuit m'n Alcatel splitter.
En, nee, er ligt (nog) geen netwerkkabel naar zolder.
Welke switch zou ik dan moeten hebben voor euro 20,00 en hoe werkt dat dan?
JaHoe nu verder borduren, en wat bedoel je met een switch? Is dat handig? Hang je Zyxel hoe daar in?
Dat kan heel veel uitmaken. Zeker als je al wat verder van de centrale woont en een snel abonnement hebt. Of als de kabel naar zolder niet van beste kwaliteit is of niet uit 1 onafgebroken stuk bestaat.Het is toch de bedoeling om je Zyxel zo dicht mogelijk bij je ISRA punt te houden? Of maakt
dat niet zoveel uit??
[ Voor 34% gewijzigd door bjck op 03-06-2006 16:11 ]
animus maximum donatum atque maximum punium est
Als je ergens een aansluitfout maakt kan je snelheid daar nadelig door beinvloed worden. Wellicht dat dit het geval is gezien je problemenjozejas schreef op zondag 04 juni 2006 @ 13:43:
kortom alles werkte weer maar heb nu hele lage snelheid ~6000 waar eerst ~11000!
iemand een idee?
Dat zou best wel eens 6 maanden kunnen duren. Misschien dat de helpdesk dat voor je kan regelen?dan nog iets weet iemand hoe lang het durut vorodat e-mailadressen worden vrijgegeven?
Verwijderd
majah ik bel al zo vaak met skype en tele2, kpn gebruik ik nauwelijks..en met de telefonie van tiscali heb ik zeker kpn niet meer nodig. ik ben ong 300 meter verwijderd van een centrale dus me speeds moeten wel dik in orde zijn denk iokMEGATRON schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 08:49:
[...]
Om van KPN af te komen (wat ik je sterk afraad!!) moet je telefonie totaal nemen. 4 a 6 gig per dag is geen probleem. Is bij mij ook standaard en heb nog nooit problemen gehad.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 15:51 ]
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
ja sorry was idd beetje onduidelijk maar heb nu foto gemaaktbjck schreef op zondag 04 juni 2006 @ 14:30:
Je vertelt het behoorlijk onduidelijk nu alleen.
Maak anders eens een foto en een schematekening ervan en plaats het hier/online.
[ Voor 15% gewijzigd door jozejas op 04-06-2006 19:40 ]
sinds donderdag geen klachten meer; wat hebben ze gefixed?bjck schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 00:10:
In dit geval gaat je die sys wdog cnt niet helpen. Wacht donderdag even af.
Kijk hier maar eens: http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=2199Ruud55 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 20:02:
[...]
sinds donderdag geen klachten meer; wat hebben ze gefixed?
Ik zou je modem anders hangen. Met de lampjes van boven naar beneden zodat de lucht er doorheen kan stromen. De warme lucht blijft nu misschien bovenin hangen.jozejas schreef op zondag 04 juni 2006 @ 18:37:
[...]
ja sorry was idd beetje onduidelijk maar heb nu foto gemaakt
[afbeelding]
hi-res hier
Welke snelheid heb je nu nog?de zwarte is lijn 2 en bellen we mee. gaat naar tel centrale(zwarte ding onderin) en over deze lijn zou ook t12 moeten lopen.
over lijn 1 witte liep tot voro een week een andere (idd fysiek andere koperlijn) met family beide vorige week afgesloten en ineens deed internet en bellen raar en nu zit t12 op de afgesloten lijn(1, wit)
hoop dat het nu duidelijk is
edit: misschien is het handig dat ik ook even vermeld dat standard geen 2+ meer is maar adsl_g
ik vermoed dan ook ook dat hij nu verbinding maakt met de oude dslam(family) maar dit zou raar zijn omdat deze verbinding niet meer werkt en de lijn ook niet watdenken jullie?
't Kan net voor T12, haal het hier ook met die afstand opzich. Maar niet elke lijn haalt het door kwaliteits verschillen en de werkelijke lengte mag niet veel langer zijn dan de postcodecheck denkt.skaljee schreef op zondag 04 juni 2006 @ 20:16:
Heb even gegoogled en ben er al achter: http://pcdb.bbned.nl/
Uitkomst:
Centrale: Alr-Sfk
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2301 meter
Is dit redelijk of niet echt gunstig? Iemand een idee?
[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 04-06-2006 23:27 ]
[ Voor 4% gewijzigd door roel-online op 05-06-2006 00:11 ]
Ze zullen vast ook wel begrijpen dat je niet twee ADSL lijnen wilt natuurlijk. En er kan technisch gezien maar 1x DSL op een koperlijn/paar dus dat komt vast wel goed.roel-online schreef op maandag 05 juni 2006 @ 00:10:
Zó! Tiscali T12 aangevraagd via de website.
De bestelprocedure liep echter een beetje mis. Tijdens de eerste poging kreeg ik een melding dat de sessie was verlopen of beëindigd, terwijl ik nog niet aan het einde was. Daarom nogmaals geprobeerd, met succes... maar nu de angst dat ik straks twéé keer ben aangemeld. Ik heb maar één bevestigingmail gekregen.
Speedlinq geeft niets vrij. Bij een ISP-ISP migratie (als je nu bij Speedlinq via BaByXL bent aangesloten wat Tiscali is) neemt de andere ISP gewoon de lijn over en heeft Speedlinq geen lijn meer bij BaByXL/Tiscali.Dan de opzegbrief naar Speedlinq. Wat geef ik ze door als opzegdatum? De wensdatum die ik in de bestelprocedure bij Tiscali heb ingevuld, of moet ik even wachten op de brief van Tiscali met de leverdatum? Wat gebeurd er als het Tiscali-abonnement gaat beginnen en Speedlinq de lijn nog niet heeft vrijgegeven? Wat overlap zou mooi zijn, eigenlijk.
Ik heb Tiscali meteen even gemaild over deze twee zaken. Maar ik hoor natuurlijk ook graag wat van de échte experts hier.
[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 05-06-2006 00:28 ]
Lijkt me ook logisch, maar je weet 't natuurlijk nooit.bjck schreef op maandag 05 juni 2006 @ 00:26:
[...]
Ze zullen vast ook wel begrijpen dat je niet twee ADSL lijnen wilt natuurlijk. En er kan technisch gezien maar 1x DSL op een koperlijn/paar dus dat komt vast wel goed.
Zo moet het inderdaad gaan! Ik zit namelijk met Speedlinq op het BabyXL netwerk. Een ISP-ISP migratie moet niet zo lastig zijn.[...]
Speedlinq geeft niets vrij. Bij een ISP-ISP migratie (als je nu bij Speedlinq via BaByXL bent aangesloten wat Tiscali is) neemt de andere ISP gewoon de lijn over en heeft Speedlinq geen lijn meer bij BaByXL/Tiscali.
Hmm, lastig! Ik heb de overstap namelijk nogal strak ingepland. Speedlinq moet eigenlijk zo snel mogelijk die brief krijgen.In beide gevallen zou een opzegging bij Speedlinq voordat je van Tiscali een bevestiging hebt ontvangen dat je aangesloten/omgezet gaat worden met datum! het kunnen blokkeren. Als Speedlinq je opzegging verwerkt en de sloop opdracht van je aansluiting inzet (voordat Tiscali de overstap aanvraagt/inpland) kan er niet meer overgestapt worden....
Dus: Meldt Speedlinq liefst pas iets als je van Tiscali bevesting hebt met datum van je aansluiting/omzetting/overstap. Moet het persé eerder (door opzegtermijn bijv) meldt dan overduidelijk dat de lijn overgenomen gaat worden en ze deze dus niet moeten slopen.
Duurt meestal een paar dagen voordat je bevestiging van Tiscali krijgt. Je hebt immers 7 dagen wettelijke termijn om te annuleren en vermoedelijk zal Tiscali wachten tot die voorbij zijn (of deels voorbij) voordat ze verdere actie ondernemen.
Lastig helemaal niet, kwestig van aan een andere ISP koppelen en de reset goed zetten zoals snelheid etc. Geen fysieke handelingen komen er aan je lijn te pas als je dat bedoelt.roel-online schreef op maandag 05 juni 2006 @ 00:43:
[...]
Zo moet het inderdaad gaan! Ik zit namelijk met Speedlinq op het BabyXL netwerk. Een ISP-ISP migratie moet niet zo lastig zijn.
Je kan hem wel versturen, maar dan heb je een kans dat Speedlinq de sloop opdracht van je lijn inzet en dat maakt (isp-isp)migreren onmogelijk en je lijn wordt dan gewoon opgeheven.[...]
Hmm, lastig! Ik heb de overstap namelijk nogal strak ingepland. Speedlinq moet eigenlijk zo snel mogelijk die brief krijgen.
Overlap kan niet op je lijn, wel administratief. Als je Speedlinq vraagt om per 1 september bijvoorbeeld je abonnement te stoppen en Tiscali neemt de lijn al over op 1 juli ben je over gewoon.Ik moet dus in ieder geval ervoor zorgen dat Speedlinq niet stopt voordat Tiscali begint. Wat nou als ik Speedlinq een latere datum doorgeef dan Tiscali van start gaat? Dan betaal ik misschien iets meer, maar dan ben ik wellicht zeker van geen downtime. Of kan Tiscali dan niet op de lijn?
[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 05-06-2006 00:48 ]
Super! Dan kan Tiscali gewoon lekker snel van start en zeg ik daarna Speedlinq gewoon op. Dat extra betalen aan Speedlinq heb ik zo weer terug met dat goedkope Tiscalibjck schreef op maandag 05 juni 2006 @ 00:46:
[...]
Overlap kan niet op je lijn, wel administratief. Als je Speedlinq vraagt om per 1 september bijvoorbeeld je abonnement te stoppen en Tiscali neemt de lijn al over op 1 juli ben je over gewoon.
Een lijn is links of rechts (ISP X of ISP Y), niet in het midden
De nieuwe ISP bepaalt de datum en dan gebeurt een overstap, ongeacht of je oude ISP al op de hoogte is zelfs van je opzegging/overstap ideeën zelfs. Latende ISP kan ook niets tegenhouden, niets bokkeren niets afhouden. Alleen een opzegging die je zelf doet en die ingepland wordt kan het hele zaakje onmogelijk maken.
Bij mijn weten heeft Speedlinq een abonnement dat per maand steeds verder gaat. Dus in het ernstigste geval heb je een maand dat je moet betalen maar geen abonnee bent toch?
[ Voor 10% gewijzigd door scofield op 05-06-2006 11:35 ]
ja dat dacht ik ook maar de kiestoon op lijn 1 is weg (opgezegd) en lijn 2 geen dsl signaal wat wel zou moeten, maar wel gewoon kiestoon(kpn). maar het zou toch raar zijn als er geen kiestoon op de lijn1 staat maar hij wel verbonden is met de centrale? weet iemand misschien hoe je kunt checken over welke lijn het dsl signaal loopt of hoe mijn isra punt er van binnen uitziet?bjck schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:14:
Welke snelheid heb je nu nog?
Zit er nog een kiestoon op line1 van je ISRA of heb je die opgezegd?
Er zit op line2 wel een kiestoon, maar geen DSL meer?
Ik vermoed dat op line1 nogsteeds je Family signaal staat en op line2 je een vreemde storing hebt op die DSL verbinding. Heb je nog mazzel dat die oude er nog is. Telefonie deed raar meldde je, maar werkt nu wel weer op line2? En als je je modem op line2 aansluit zonder splitter en je modem even herstart?
[ Voor 1% gewijzigd door bjck op 05-06-2006 18:18 ]
Wat is dan in mijn geval de beste koop? Als ik twee pc's op zolder wil koppelen aan de Zyxel.bjck schreef op maandag 05 juni 2006 @ 11:53:
Je kan geen netwerk (ethernet) door plat telefoonsnoer laten lopen. Eigenlijk is dat platte snoer al niet geschikt voor DSL als je het langer dan zeg 2 meter gaat maken.
Netwerk kabel is CAT5 (of CAT6) en heeft aders gedraaid om elkaar heen per aderpaar. Als die (juiste) draaing er niet in zit gaat je netwerk niet werken. Je kan netwerk kabel wel gebruiken voor telefonie of DSL signaal, pak dan wel een gedraaid (twistedpair) paar zoals blauw & blauwwit bijvoorbeeld.
[ Voor 6% gewijzigd door scofield op 05-06-2006 13:59 ]
Er hoeft op een aderpaar helemaal geen telefonie van KPN te zitten. Die eerste is gewoon verbonden op de centrale nogsteeds met de Tiscali apparatuur en KPN heeft het telefonie gedeelte van de lijn af gehaald door je opzegging.jozejas schreef op maandag 05 juni 2006 @ 13:05:
[...]
ja dat dacht ik ook maar de kiestoon op lijn 1 is weg (opgezegd) en lijn 2 geen dsl signaal wat wel zou moeten, maar wel gewoon kiestoon(kpn). maar het zou toch raar zijn als er geen kiestoon op de lijn1 staat maar hij wel verbonden is met de centrale? weet iemand misschien hoe je kunt checken over welke lijn het dsl signaal loopt of hoe mijn isra punt er van binnen uitziet?
[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 05-06-2006 18:23 ]
[ Voor 63% gewijzigd door jozejas op 05-06-2006 19:06 ]
Soms als pasen en pinksteren in één weekend vallen heb je mazzeljozejas schreef op maandag 05 juni 2006 @ 18:48:
ga ik doen bedankt voor de moeite
edit: het werkt weer nog keer draadjes gewisseld en 't werkt weer geen idee hoe maar ben allang blij
Gewoon even bellen/mailen naar de helpdesk. Dan kunnen ze dat voor je oplossen als het al zolang duurt.fong06 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 23:20:
pfff ik dacht dat het van T4 naar T12 ongeveer 10 dagen duurder.
Tis al 3 weken verder, maar nog steeds T4 =(
Heeft tiscali het zo druk nu?
[ Voor 36% gewijzigd door bjck op 05-06-2006 23:32 ]
Verwijderd
Hier thuis vanuit de meterkast tot aan de netwerkprinter boven (20 meter bekabeling) een prima werkende verbinding via een 4-aderig telefoonsnoer (wat er al lag, maar niet werd gebruikt), dit gebruik ik nu als 100mbit/s netwerksnoer. Haal de volle 100Mbit/s als ik er een computer op aan sluit. Het is dus altijd het proberen waard. Feit is namelijk dat in een 8-aderige UTP-kabel er 4 aderen ongebruikt zijn. De twist in de verschillende pairs zijn idd voor ontstoring en stabilisering van de kabel, maar het is heel goed mogelijk dat het prima werkt met maar 4 aders. Gewoon proberen dus.bjck schreef op maandag 05 juni 2006 @ 11:53:
Je kan geen netwerk (ethernet) door plat telefoonsnoer laten lopen. Eigenlijk is dat platte snoer al niet geschikt voor DSL als je het langer dan zeg 2 meter gaat maken.
gewoon zoals het hoort lijn 2 ------splitter-------------telefooncentralebjck schreef op maandag 05 juni 2006 @ 23:22:
Soms als pasen en pinksteren in één weekend vallen heb je mazzel
Hoe heb je het nu aangesloten? Nieuwe foto?
Zelfde als mijfong06 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 23:37:
btw heeft er toevallig iemand last van vallende verbindingen steeds laatste paar dagen?
ik woon in de regio almelo
Ben ik de enige die dat heeft?
[ Voor 18% gewijzigd door Muthas op 06-06-2006 20:04 ]
[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 06-06-2006 20:16 ]
Verwijderd
Even een korte update hierop: heb inmiddels contact gehad met de juiste persoon, waardoor mijn huis adres in de database is toegevoegd, hierdoor met het gebruikelijke gemak online kunnen aanmelden. Inmiddels de schriftelijke bevestiging thuis, of te wel op dit moment ziet alles er goed uit!Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:36:
Heb zelf op dit moment een heel ander probleem met Tiscali. Ik wil overstappen naar Tiscali, maar omdat mijn postcode-huisnummer combinatie niet in hun database voorkomt lijkt het er steeds meer op dat dit gewoonweg niet mogelijk zal zijn. [...] Tot op heden echter nog geen bevestiging gehad dat deze ontvangen is. Ik vind het onbegrijpelijk dat iemand zo veel moeite zou moeten doen om een klant te worden. Gezien het feit dat mijn huidige provider reeds is opgezegd geef ik ze nog tot woensdag, als ik dat schriftelijk nog niets heb ontvangen wordt het een andere provider.
Werkelijk onbegrijpelijk dat dit niet anders kan.
Ik heb iets vergelijkbaars. Bij mij ligt het aan het aantal verbindingen wat openstaat samen met de firewall op de modem. als je de firewall uit zet zou het beter moeten gaan. Verder heb ik azereus getuned, met minder verbindingen.Muthas schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:03:
Ik heb een T4 (4096 / 640 Kb/s) aansluiting op een Sweex wireless modem/router. Als ik veel connectie's maak met programma's als donkey gaat het internet ook sloom, dit ligt gewoon aan
[...]
idee? Gebeurd wireless en ook met een draad.
[...]
Zelfde als mijHarderwijk woon ik, maar dit is al zo'n 2 weken aan de gang bij mij.
[ Voor 4% gewijzigd door jeanj op 07-06-2006 00:21 ]
Everything is better with Bluetooth
[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 07-06-2006 01:30 ]
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 12:07 ]
Als Tiscali op 12 juni is geactiveerd, naar www.tiscali.nl surfen en Tiscali Telefonie Totaal aanvragen. Dan zorgt Tiscali voor nummerbehoud en wordt KPN opgezegd.Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:06:
ik heb vandaag al de spullen binnen gekregen en de adls word geactiveerd op 12juni..maar mijn vraag is nu hoe zeg ik kpn op ? dit is al meerdere keren gevraagd. om voor een resitutie in aanmerking te komen voor die eenmalige bedragen die je betaalt , moet je de factuur sturen die je per mail hebt ontvangen ?
Zal straks even naar het DSL lampje kijken als hij weer gaat uitvallen, nu doet ie hetbjck schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:15:
Kan van alles zijn, de tijd dat je verbinding weg is zal je DSL lampje ook uit zijn of knipperen? Dan valt je DSL signaal weg of je modem weet het niet vast te houden. Dat zijn vaak individuele problemen per lijn en niet centraal omdat het specifiek die lijn betreft.
Modem netjes aangesloten direct op de hoofdaansluiting? Geen toestel toevallig of perongeluk voor je splitter aangesloten? Dat zou verklaren waarom het niet altijd is. Of misschien gewoon je modem defect geraakt, het kan heel simpel zijn.
Dat je internet 'sloom' gaat als je de verbinding volstopt is niet heel raar natuurlijk
Ga nu even de firmware checken, heb jij dezelfde modem als mij?jeanj schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:19:
[...]
Ik heb iets vergelijkbaars. Bij mij ligt het aan het aantal verbindingen wat openstaat samen met de firewall op de modem. als je de firewall uit zet zou het beter moeten gaan. Verder heb ik azereus getuned, met minder verbindingen.
Zo af en toe valt de verbinding weg, en herstelt zich zelf weer. Iet wat de verbinding sneller weer to stand laat komen is een alternatief ip adres instellen GELIJK aan het dhcp adres wat je hebt (het is handig op dat ip statisch te laten zijn). Dit zorgde bij mij ervoor dat de verbindingen sneller hersteld werden.
Je gebruikt natuurlijk de laatste firmware?
[ Voor 36% gewijzigd door Muthas op 07-06-2006 15:34 ]
Je modem hoort altijd zo dicht mogelijk (vandaar de korte bijgeleverde kabeltjes) bij je ISRA (hoofdaansluiting waar de lijn binnen komt in huis) aangesloten te zijn. Er mag ook geen aftakking of apparaat (zoals toestel) voor de splitter aangesloten zijn natuurlijk.Muthas schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:55:
[...]
Ga nu even de firmware checken, heb jij dezelfde modem als mij?
edit:
Oke, ik heb (had al) de laatste firmware, en inderdaad ADSL lampje gaat knipperen bij uitval. Ligt het dan aan de bekabeling? Ga nu oude modem proberen.
edit:
Andere modem getest en, zoals ik al dacht, met die valt het internet ook uit. Het ligt dus aan iets voor de modem. De bekabeling? Daar kan toch niet zoveel aan fout zijn.
Draadje komt binnen > 20 cm > splitter > naar zolder zo'n 20 m > modem. Ligt het dan aan tiscali?
[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 07-06-2006 15:38 ]
Ja, dat geldt als je in een appartement woont waar jóuw IS/RA punt toevallig een wandcontactdoos is, in plaats van een kastje of een lasdop zoals in de meterkast vaak aanwezig. Sla de splitterhandleiding van Tiscali er maar eens op na.scofield schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:40:
Ik zie ook bijna geen mogelijkheid om het modem direct naast de isra te prikken.
Bij kpn internetplusbellen geven ze wel de mogelijkheid om je splitter als eerste in een zgn telefoonwandcontactdoos te doen en vandaar verder te bouwen ipv in de meterkast.
En dat werkt ook prima (bij m'n ouders tenminste wel).
Kweenie of dat met Tisc zyxel modem ook opgaat, anders word het een lastige kwestie om de telefonie aan mekaar te breien.
[ Voor 25% gewijzigd door nare man op 07-06-2006 17:59 ]
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
[ Voor 26% gewijzigd door scofield op 07-06-2006 18:44 ]
Verwijderd
Verondersteld dat je Belkin ook een 4 poorts switch in zich heeft (voor bedrade werkstations) en je NAT en DHCP op de Belkin router uit kunt zetten dan kun je de Belkin als Wireless Access point aansluiten op een 4 poorts Zyxel modem (van Tiscali) dat ook Telefionie ondersteund. Je hoeft dan dus niet het Zyxel Wireless modem te bestellen omdat je van de Wireless functionaliteit van de Belkin gebruik blijft maken. Je zorgt voor een kabeltje tussen een LAN port van de Zyxel en een LAN poort van de Belkin. De Zyxel blijft ADSL, telefonie, DHCP en NAT doen. Je hebt dan effectief een 6 poorts switch en Wireless ondersteuning.Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:09:
1. Ik heb een belkin wifi adsl broadband router. Kan ik de meegeleverde modem moeiteloos doorlussen naar de wifi router? Moet ik dan opletten welk modem ik bestel?
Dat klopt (er komt 9,95 bij als je de telefonie van KPN opzegt).2. Zoals je hebt gelezen heb ik al een KPN lijn. Wat ik begrijp is dat Tiscali kpn voor je opzegt en het huidige nummer overzet. Echter komt dan die 9,95 bovenop het bedrag van die 24,95?
[ Voor 7% gewijzigd door RobbieDee op 07-06-2006 19:52 ]
Overstappen zorgt er voor dat je die handleiding niet hebt omdat het al jusit en optimaal aangesloten zou moeten zijnnare man schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:57:
[...]
Ja, dat geldt als je in een appartement woont waar jóuw IS/RA punt toevallig een wandcontactdoos is, in plaats van een kastje of een lasdop zoals in de meterkast vaak aanwezig. Sla de splitterhandleiding van Tiscali er maar eens op na.
Dat kan inderdaad, maar een 'frummel werkje' is het wel met plat snoer. Met een harde telefoonkabel gaat het een stuk gemakkelijker en minder kans op storingen. Plat snoer is helemaal niet bedoeld om door leidingen te trekken sowieso en eigenlijk ook niet voor die lengtes. Als je het door leidingen gaat trekken trek je het snel stuk. Dan kan het nog net werken voor telefonie, maar voor DSL redelijk fataalscofield schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:06:
heb de tisc handleiding voor splitter niet want splitter zat ook niet in het pakket wat ik via tpg heb gekregen. Heb al een splitter gemonteerd zitten van huidige/vorige provider hccnet/xs4all,
maar aangezien ik nu ook telefonie ga activeren/nemen via tiscali zit ik ff met het modem in de knoop waar ik die moet laten want in de meterkast ga ik problems krijgen om vandaar vandaan 2 utp kabels naar zolder te krijgen, tenzij ik een switch( weet nog steeds niet de precieze werking van zo'n ding) erbij plaats kan ik proberen om via oude telefoonlijn de cat5 kabel via dezelfde weg naar boven te sjorren.
Bovendien wil ik eigenlijk ook de kpn lijn actief houden (gebeld worden).
Als ik me niet vergis gebruikt telefonie maar 2 aders tegenwoordig, met een beetje hobby achtige techniek zou je dan toch van een 4 aderige platte telefoonsnoer een 2 maal 2 aderig snoer kunnen maken en dan dus aan weerszijden 2 modulaire stekkers hebben. Na de splitter dan één kabeltje het modem in en één door naar kpn telefoon?
Ik kan die zin niet verkeerd lezen nog eigenlijk. Prijzen zijn op basis van linesharing in de startpost en als je dus geen linesharing hebt (had je al niet bij aanvraag of je porteert je nummer weg bij KPN) komt er €9.95 per maand bij voor de koperlijn.RobbieDee schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:47:
[...]
Dat klopt (er komt 9,95 bij als je de telefonie van KPN opzegt).
@ BJCK: klopt de startpos op dit punt wel? Het lijkt of er bij de ** het woord NIET is weggevallen.
[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 07-06-2006 20:42 ]
[ Voor 9% gewijzigd door scofield op 07-06-2006 22:46 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 21:34 ]
Op 1 plek staat het goed, maar bij de ** staat:bjck schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:37:
[...]
Ik kan die zin niet verkeerd lezen nog eigenlijk. Prijzen zijn op basis van linesharing in de startpost en als je dus geen linesharing hebt (had je al niet bij aanvraag of je porteert je nummer weg bij KPN) komt er €9.95 per maand bij voor de koperlijn.
Deze is in deze prijs meegenomen moet zijn deze is niet in deze prijs meegenomen.** Je betaalt €9.95 extra als je geen KPN-telefonie abonnement hebt op dezelfde lijn waar ook ADSL over geleverd wordt na nummer portering. Deze is in deze prijs meegenomen.
Verwijderd
Ja, je hebt dan een soort switch nodig. Ik heb onlangs de Artech AX521 besteld. Het principe is:Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:25:
Is er een mogelijkheid zonder een tweede telefoon te gebruiken om toch inkomende gesprekken via KPN en uitgaande gesprekken via de ZyXEL te laten lopen?
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 10:30 ]
TC Shop is wel een aanrader!!!Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:02:
Hartelijk bedankt, precies wat ik bedoel!
Klopt het dat die dingen in Nederlands vrij uhm.. schaars verkrijgbaar zijn? Kan niet echt veel shops vinden die deze in het assortiment hebben.
Waar heb jij hem besteld als ik vragen mag? TC Shop?
Op de website van Artech zelf staat overigens niet meer de AX521, maar de AX522 (en uiteraard de AX520)
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
je zou kunnen over wegen om een huiscentrale te nemen kan makklijk zijn als je 2 lijnen hebt of van de ene naar de andere wilt bellen wacht zetten etc.Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:25:
Is er een mogelijkheid zonder een tweede telefoon te gebruiken om toch inkomende gesprekken via KPN en uitgaande gesprekken via de ZyXEL te laten lopen?
Nou tiscali heeft zich ook weer bedacht, ze laten liever de goedkopere prijzen zien:bjck schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:18:
Deze is in de prijs op tiscali.nl meegenomen, maar niet in dit lijstje in de startpost
Dat werkt bij tiscali precies zo, ik heb bij beide adsl leveranciers ervaring (zowel persoonlijk als gewerkt) en bij beide mag je het aansluiten zoals jij het lekker vindt werken, maar zodra er problemen zijn, moet je eerst uitsluiten of het niet aan interne bekabeling ligt.scofield schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:40:
Ik zie ook bijna geen mogelijkheid om het modem direct naast de isra te prikken.
Bij kpn internetplusbellen geven ze wel de mogelijkheid om je splitter als eerste in een zgn telefoonwandcontactdoos te doen en vandaar verder te bouwen ipv in de meterkast.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Link?jozejas schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:45:
[...]
ik heb zelf tiptel 2/8 clip bevalt heel goed ~150,-
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Tegenwoordig is dat nog maar 5,95 Euro eenmalig.RobbieDee schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:47:
[...]
Het porteren van het KPN nummer naar Tiscali kost bovendien een kleine 30 Euro eenmalig.
Verwijderd
Ziet er op zich goed uit, maar een huiscentrale is absolute overkill voor mijn situatie :-)jozejas schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:45:
[...]
je zou kunnen over wegen om een huiscentrale te nemen kan makklijk zijn als je 2 lijnen hebt of van de ene naar de andere wilt bellen wacht zetten etc.
ik heb zelf tiptel 2/8 clip bevalt heel goed ~150,-
Ik heb idd wel een isra punt in de meterkast maar wil juist zelf in de huiskamer bij m'n huidige kpn telefoon als eerste beginnen met splitsen e.d. Dus daar een stekker (modulair) in de wcd naar splitter en dan door naar kpn telefoon zoals het zat en m'n tiscali telefoon in het modem en desnoods naast m''n huidige telefoon zetten. Vanaf die plek kan ik dan met m'n utp kabels makkelijker uit de voeten naar de zolder toe om m'n pc's van internet en netwerk te voorzien dan uit de meterkast ben ik bang.JvS schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:42:
[...]
Dat werkt bij tiscali precies zo, ik heb bij beide adsl leveranciers ervaring (zowel persoonlijk als gewerkt) en bij beide mag je het aansluiten zoals jij het lekker vindt werken, maar zodra er problemen zijn, moet je eerst uitsluiten of het niet aan interne bekabeling ligt.
Sluit die modem dus gewoon direct op de ISRA aan als test en kijk of het dan goed werkt, werkt het dan wel goed, dan ligt het aan de splitter of die 20m kabel, werkt het dan niet goed, dan ligt het aan de modem of aan iets waar tiscali verantwoordelijk voor is.
[ Voor 10% gewijzigd door scofield op 08-06-2006 17:22 ]
Ben benieuwd, ik zit zelf in een huis op de derde verdieping en voor zover ik kan zien is ons ISRA punt ook een wandcontactdoos, heb nu een Tiscali doe-het-zelfpakket waar die situatie dus in beschreven staat, hopelijk hoef ik niet dertig meter UTP-kabel naar beneden te trekken, mijn onderburen zijn niet zo vriendelijkbjck schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:37:
[...]
Overstappen zorgt er voor dat je die handleiding niet hebt omdat het al jusit en optimaal aangesloten zou moeten zijn
Pas op met die ISRA punten die een wandaansluiting zijn. Vaak heb je nog ergens een aansluitpunt in huis (slaapkamer bijvoorbeeld) en die is in de muur al bijgezet. Je kan dus voor de situatie komen dat je hem moet openen en die extra aansluiting (aftakking) moet loskoppelen.)
[ Voor 36% gewijzigd door scofield op 08-06-2006 21:04 ]
Grappig. Toen ik dat gister wilde opschrijven had ik eerst staan dat dat in oktober zoveel kostte. Maar ik keek in de startpos en zag dat daar ook rond de 30 stondsiknu schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:59:
[...]
Tegenwoordig is dat nog maar 5,95 Euro eenmalig.
[ Voor 25% gewijzigd door RobbieDee op 08-06-2006 23:32 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
[ Voor 13% gewijzigd door roel-online op 09-06-2006 18:59 ]
Voor de splitter zijn er geen aftakkingen. Waarom kan die 20m 10m opeens een probleem zijn, het heeft maanden gewerktbjck schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:37:
[...]
Je modem hoort altijd zo dicht mogelijk (vandaar de korte bijgeleverde kabeltjes) bij je ISRA (hoofdaansluiting waar de lijn binnen komt in huis) aangesloten te zijn. Er mag ook geen aftakking of apparaat (zoals toestel) voor de splitter aangesloten zijn natuurlijk.
Die 20m kabel kan best wel eens het probleem zijn, met dat stuk er tussen kan je bij Tiscali geen storing aanmelden natuurlijk. Als je 'phone' losmaakt uit je splitter, hebben dan alle toestellen in huis geen kiestoon meer (zou niet moeten)?
En vergeet alarm systemen, nummermelders, faxapparatuur, (fax)inbelmodems in PC's etc niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Muthas op 09-06-2006 19:41 ]
[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 09-06-2006 21:34 ]
[ Voor 14% gewijzigd door mjszwo op 10-06-2006 15:54 ]
Verwijderd
Bedankt dat je me zo helptbjck schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 21:33:
Omdat er misschien meer DSL signalen op de lijnen in de grond komen en er net een klein beetje meer verstoring optreedt dan er was. Druppen & emmer effect bijvoorbeeld.
Zeg ik bij de garage ook altijd: "Hij heeft altijd goed gewerkt en ik heb niets veranderd"
Niet alleen andere DSL lijnen maar ook zakelijke lijnen en (meervoudige)ISDN(bundels)lijnen geven verstoringen in kleine mate natuurlijk. Misschien is de kabel een keer gebroken en weer gerepareerd of wordt het warmer buiten, alles kan.
[ Voor 45% gewijzigd door Paradise op 12-06-2006 10:29 ]
Verwijderd
Nou, ik had precies hetzelfde: twee keer een aanvraag, twee keer een 404 op het moment dat de bevestigingscode moest worden ingevoerd. Ik vroeg aan om half elf 's avonds, maar de volgende ochtend meteen met de helpdesk gebeld: "Ja, meneer, we zien dat er twee aanvragen vanaf dat adres zijn binnengekomen, maar dat kan helemaal niet, dus ons systeem laat er automatisch één vervallen." Nogmaals gevraagd of ik verder niets hoefde te doen: nee, dat was niet het geval.roel-online schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 18:57:
Omdat goede dingen ook gemeld mogen worden:
Ik had per ongeluk een dubbele aanvraag gedaan via de website. De eerste keer was de aanvraag niet volledig afgerond, maar blijkbaar wel aangekomen bij Tiscali. Toen nog maar een keer een aanvraag ingevuld maar daarna twijfel en toch maar even gemaild. Een paar dagen later kreeg ik kreeg bericht dat de aanvraag binnen was.
Een dag later weer een brief, dat m'n aanvraag niet geaccepteerd kon worden met een aantal mogelijke redenen. Na het vergelijken van de aanvraagnummers bleek dat één aanvraag dus geweigerd was en netjes een mailtje van de helpdesk dat ze het opgelost hebben.
Volgende keer mogen ze in de brief precies zetten waarom die aanvraag niet door kan gaan. Ik vergeleek voor de zekerheid de ordernummers, maar dat kon duidelijker. Mailtje van de helpdesk was wel erg netjes.
Verwijderd
Je maakt gebruik van Wireless? Of heb je dit ook bekabeld? Welke firmware versie zit er in je modem zoals hij afgeleverd is?nare man schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:15:
Gister m'n T6 zonder telefonie geactiveerd, maar wat me opvalt is dat het uitzonderlijk lang duurt voor-ie een site 'pakt'. Als je een URL invult en enter geeft, dan blijft hij soms wel 30 sec hangen voor hij naar de site gaat. In die tussentijd gebeurt er dan ook echt niets: geen zandlopertje, geen progress indicator, geen 'Resolving hostname'-melding of iets dergelijks. Gewoon helemaal niets, alsof de enter-toets stuk is. Daarna werkt het wel goed, als je eenmaal op de site bent volgt hij links waar je lokaal op klikt wel gewoon snel. Als je echter een link aanklikt die naar een externe site verwijst, duurt het weer zeer lang.
Iemand ook dit probleem?
Twee keer DSL op 1 nummer/lijn kan niet inderdaad, daar heeft de helpdesk medewerker gelijk in. Maar als je twee keer een nieuwe lijn aanvraagt zonder dat je een KPN lijn had eerst kan dat wel opzich. Als er twee aderparen beschikbaar zijn kun je twee DSL lijnen naast elkaar hebben op hetzelfde adres gewoonnare man schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:23:
[...]
Nou, ik had precies hetzelfde: twee keer een aanvraag, twee keer een 404 op het moment dat de bevestigingscode moest worden ingevoerd. Ik vroeg aan om half elf 's avonds, maar de volgende ochtend meteen met de helpdesk gebeld: "Ja, meneer, we zien dat er twee aanvragen vanaf dat adres zijn binnengekomen, maar dat kan helemaal niet, dus ons systeem laat er automatisch één vervallen." Nogmaals gevraagd of ik verder niets hoefde te doen: nee, dat was niet het geval.
Wie schetst mijn verbazing toen een paar dagen later de postbode triomfantelijk met TWEE enorme Tiscali-dozen voor de deur stond, en twee brieven met login-gegevens. Het is wel een stelletje snuggers daar.
Heb je van Tiscali al iets gehoord? Iets met een datum dat de oplevering gaat lukken op die datum die je wenst?Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 20:25:
@ bjck:
Ik heb vanmiddag met een mailtje HCCNet Adsl L via Tiscali opgezegd (vanwege overname xs4all een maand opzegtermijn dus per 13/07) en Tiscali T4 aangevraagd met als startdatum 11/07.
Bij Tiscali kon ik alleen aangeven dat ik "Adsl bij een andere aanbieder" had. Maar ik begreep dat ik niet bij HCCNet hoefde aan te geven wat er na 13/07 met mijn lijn gaat gebeuren.
Ik hoop dat dit allemaal goed gaat?
[ Voor 49% gewijzigd door bjck op 12-06-2006 22:35 ]
Verwijderd
Heb dit nog even gemaild naar HCCNet / Xs4all (daaronder mijn eerdere mail):bjck schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:35:
Het is altijd verstandig om aan te geven bij de opzegging dat je gaat overstappen en dat ze de lijn dus niet moeten opheffen/slopen.
[ Voor 15% gewijzigd door Semper Fight op 14-06-2006 13:44 ]
Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
Verwijderd
Hoe weet je dat? Je bent nu toch niet thuis?Electra schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:44:
Op dit moment kan ik nog steeds internetten via Demon.............
Ik heb dit 'voordeel' ook... Ik heb ze er over gebeld en een slimmerik kwam tot de conclusie dat er nog geregistreerd staat dat ik een KPN aansluiting zou hebben.draayertje schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:42:
uhm, dat is zo, maar waarom schrijven ze dan 29,90 af, en niet 39,85 (24,95 + 4,95 + 9,95) zoals het zou moeten? Op de factuur staat toch echt "abonnementskosten telefonie totaal"
I've visited the Mothership @ Cupertino
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq