[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 4

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 15.952 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
RobbieDee schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 09:51:
[...]

Helemaal als mensen (terwijl ze weten wat het bellen kost) een half uur naar de helpdesk op zoek gaan en dan klagen dat het zo duur was. Als je ziet dat alles er uit ligt heeft het toch geen zin om te gaan bellen? Helemaal niet met je mobiele telefoon |:(
Ben ik niet helemaal met je eens, ik moest wel met de mobiel bellen omdat ik immers ook Tiscali Telefonie heb.

Als er iets aan de hand is, wil je natuurlijk weten wat de oorzaak is! (ligt het aan je internet? ben je geblokkeerd? of ligt het gewoon aan Tiscali?)

zoiets kan je vaak van buitenaf niet zien en dan bel je...(maar niet een half uur)

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
Arfman schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 22:58:
De gebruikelijke whiners weer .. internet moet redundant zijn :z
Als je geen idee hebt waar je over praat, moet je niets zeggen. Sorry dat het zo bot moet, maar het lijkt wel alsof mensen hun wereld instort als hun internetconnectie het even niet doet.
BrZ schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 23:16:
Er waren problemen met wat netwerk apparatuur, is inmiddels opgelost en geloof me maar als ik zeg dat je sommige dingen echt niet kan oplossen met redundancy ;)
bjck schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 23:17:
Niet altijd proberen conclusies te trekken of uitspraken te willen doen. Als je toevallig al goed zit (kan bijna niet zonder alle informatie te hebben) heb je er nog niet veel aan. Voorbarige conclusies wat mensen vinden of denken gebeurt hier op GoT (en elk fora natuurlijk) altijd. Lijkt wel of iedereen altijd een conclusie moet maken van een gebeurtenis wat de oorzaak is en wat er dus mis moet zijn...
Sorry hoor, maar internet is opgezet om redundant te zijn. Natuurlijk kan alles dat niet zijn. Ik zou er bijvoorbeeld 100% begrip voor hebben als de fout hier lokaal had gezeten. Er is maar 1 lijntje naar de telefooncentrale en die heeft mischien maar 1 lijn naar het lokale knooppunt toe. Als daar iets fout gaat, niets aan te doen. Echter, hier betrof het dus geen lokale fout.

Waarom ik vermoed dat de redundantie wel eens niet 100% zou zijn? De Tiscali DNS servers bijvoorbeeld staan waarschijnlijk naast elkaar in een rack, gezien de IP's 195.241.77.53 en 195.241.77.54). In ieder geval in het zefde subnet. Als je even de DNS specs door gaat lezen is dit ABSOLUUT niet de bedoeling. Als er dan, laten we zeggen, de bliksem in slaat ben je je hele DNS setup kwijt.

Mijn punt is: als je als landelijke provider het presteerd om een paar uur voor het hele land eruit te liggen is er of iets goed fout gegaan OF iets goed fout in je bedrijf.

Daarom zie ik ook graag een gedegen uitleg waarom het hier fout ging en hoe dit voorkomen kan worden. Zeker als ze mij ooit nog als IP Telefonie klant willen hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door ShadowLord op 24-05-2006 10:55 . Reden: Quotes ingekort. ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:06

BrZ

ShadowLord schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:52:
Waarom ik vermoed dat de redundantie wel eens niet 100% zou zijn? De Tiscali DNS servers bijvoorbeeld staan waarschijnlijk naast elkaar in een rack, gezien de IP's 195.241.77.53 en 195.241.77.54). In ieder geval in het zefde subnet. Als je even de DNS specs door gaat lezen is dit ABSOLUUT niet de bedoeling. Als er dan, laten we zeggen, de bliksem in slaat ben je je hele DNS setup kwijt.
Dat zijn de caching DNS servers, de authorative DNS servers staan in verschillende subnets en zijn fysiek gescheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Dat lijken sommige nog niet als twee verschillende dingen te zien ;)

DNS servers waar domeinen in staan worden vaak fysiek gescheiden van elkaar in verschillende subnets en vaak verschillende netwerk delen of netwerken zelfs.

Caching nameservers (of resolvers) kunnen gewoon naast elkaar staan. Er zijn er vaak twee (je kan in windows er wel 10 opgeven of meer) omdat ze elkaars backup zijn mocht een systeem falen.

En wie zegt dat het twee machines zijn fysiek in hetzelfde rack? Er kunnen ook nog constructies zijn met loadbalancers etc. De grote websites hebben ook vaak 'maar' 1 IP op het domein en dan kunnen er hele clusters aan webservers achter staan. Of kijk naar een usenet dienst zoals tweaknews waar je 1 IP hebt op het domein maar een hele berg readers waar je naartoe geloodst kan worden.

[ Voor 85% gewijzigd door bjck op 24-05-2006 11:41 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Jij weet net zo min als ik hoe het interne netwerk van Tiscali in elkaar zit. En dat jij af kunt leiden dat servers naast elkaar in een rack hangen door middel van een IP adres is al helemaal hilarisch :D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:07
vanpeltje schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:52:wat een geldverspilling met die 30cpm-lijn. Ik moest ook nog via mobiel bellen omdat ik vaste telefoon via tiscali heb :+
Tja, het kan altijd erger... Gisteren belde er een kennis van me op, zijn internet van speedlinq werkte niet meer. Of ik op internet even het helpdesk nummer op kon zoeken. Zag ik dus tot mijn stomme verbazing dat speedlinq gewoon € 0,70 per minuut durft te vragen! Ik nog kijken of het niet per gesprek was, maar nee hoor, per minuut. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
BrZ schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 11:28:
[...]

Dat zijn de caching DNS servers, de authorative DNS servers staan in verschillende subnets en zijn fysiek gescheiden.
Maakt niet uit. Single point of entry = bad. Ook al hadden ze er 100 staan achter die 2 IP's, omdat er net wat fout gaat bij dat subnet heb je geen DNS meer, tenzij je dus ook een IP geeft van een andere server/cache via een ander subnet.
Even voor de duidelijkheid: die servers staan dus niet in mijn eigen subnet.

En nee, ik weet niet hoe het netwerk van Tiscali in elkaar zit. Enige wat ik weet is dat ze een dusdanig netwerk hebben dat het hele land er een paar uur uit kan liggen. Daar zou ik graag ff wat uitleg over willen.
Arfman schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 11:46:
[...]

Jij weet net zo min als ik hoe het interne netwerk van Tiscali in elkaar zit. En dat jij af kunt leiden dat servers naast elkaar in een rack hangen door middel van een IP adres is al helemaal hilarisch :D
Ik zei ook: waarschijnlijk. In ieder geval zullen die servers niet ver van elkaar staan, want ze hangen in hetzelfde subnet. Subnets gebruik je net om je locaties te scheiden, zodat je het verkeer over de 'langzame' interconnects kan beperken. Dit is gewoon een stukje fysieke wereld gelinkt aan de virtuele wereld. Als Tiscali een subnet over meerdere locaties verdeeld zijn ze toch al niet slim bezig IMHO.

[ Voor 34% gewijzigd door ShadowLord op 24-05-2006 12:24 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan jullie verzekeren dat de Servers en switchs van tiscali niet naast elkaar staan en dat deze over diverse punten in Nederland verspreid staan. En doe net nou niet alsof dit niet gebeurt bij de kpn of een andere aanbieder dat je is een keer een landelijke storing heb. Ook dat heb ik bij KPN en Versatel meegemaakt.
Stel dat er ergens de bliksem is in geslagen en de het is op een belangrijkknooppunt dan heb je pech, verbinding weg. Ook het mobieletelefoonverkeer liep gisteren middag stroef en veel van dit verkeer gaat ook over het internet naar de volgende mast die verder weg staat. Niets is voor de 100% hufterproef. Er kan altijd iets gebeuren dat niemand in de hand heeft, je kan alleen maar proberen dit op te vangen. Maar een goede klap van een bliksemstraal is niet goed op te vangen.

En nee, ik werk niet voor Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

vanpeltje schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:40:
[...]
Ben ik niet helemaal met je eens, ik moest wel met de mobiel bellen omdat ik immers ook Tiscali Telefonie heb. Als er iets aan de hand is, wil je natuurlijk weten wat de oorzaak is! (ligt het aan je internet? ben je geblokkeerd? of ligt het gewoon aan Tiscali?) zoiets kan je vaak van buitenaf niet zien en dan bel je...(maar niet een half uur)
Ik bedoelde te schrijven dat je in zo'n geval (als het volkomen duidelijk is dat het niet bij jezelf is EN als je telefoon het ook niet doet) dat je dan niet met je mobiel naar De HelpDesk van Tiscali gaat bellen. Om verschillende redenen:
- Misschien zijn ze telefonisch niet bereikbaar (vanwege dezelfde technische problemen)
- Misschien zijn er wel heel veel mensen die gaan bellen (en dan moet je heeeeel lang wachten)
- Misschien kunnen ze / mogen ze niks zeggen over de oorzaak en geschatte duur tot oplossing (of het is een oorzaak die in twijfel wordt getrokken of niet relevant lijkt)

Mijn betoog is dus eigenlijk als het een echt groot probleem is (en dat was al snel duidelijk) dan heeft het geen enkele zin om te bellen. Je wordt niks wijzer van. Het duurt lang (je had beter iets leuks kunnen gaan doen) en ze zijn heus echt bezig het probleem op te lossen. En wel zo snel mogelijk. Door te bellen beinvloed je dat niet. Levert alleen een hoop ergernis op. En hoge kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:13
Ik heb nu dus ook tiscali (12 mbit met telefoon) maar ik heb last van een steeds wegvallende verbinding, weet iemand waardoor dit komt? bij de klanten services hadden ze het erover dat ik mn pc moest scannen op spyware, maar dat hielp geen zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Game Error schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 15:36:
Ik heb nu dus ook tiscali (12 mbit met telefoon) maar ik heb last van een steeds wegvallende verbinding, weet iemand waardoor dit komt? bij de klanten services hadden ze het erover dat ik mn pc moest scannen op spyware, maar dat hielp geen zak.
Als je linesync wegvalt af en toe (wat ik sterk vermoed) is de eerste stap om je aansluiting nog eens na te lopen (nagaan).

Waarschijnlijk iets niet helemaal juist/optimaal aangesloten waardoor je verstoring maakt op je DSL verbinding. Trek eens 'phone' los uit je splitter en kijk of alle toestellen in huis dan geen kiestoon meer hebben van je KPN lijn. Vergeet niet dat geen enkel apparaat dan meer een kiestoon mag hebben dus ook geen alarmcentrale, geen (fax)modem in je pc, geen nummermelder niets.

En heb je je modem netjes direct op je hoofdaansluiting aangesloten? Of op een ander aansluitpunt of enorm verlengd? De verbinding tussen hoofdaansluiting (ISRA) -> splitter -> modem moet voor optimaal resultaat kort, netjes, zonder overbodige tussenkomst van stekkers en kabels en koppelingen verbonden zijn.

Let maar op dat je ergens een aftakking hebt nog voor je splitter waarop je iets hebt aangesloten. Zelfs een aftakking op je telefoonlijn (afsplitsing) naar een ongebruikt aansluitpunt kan verstoring geven ;) Als je dat toestel gebruikt (of fax of wat dan ook) zie je ook je DSL lijn wegvallen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 24-05-2006 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmikie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-06 15:03

Mmikie

ZMT member

Game Error schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 15:36:
Sinds ik 2 weken geleden over ben gegaan van 4 mbit naar 12mbit heb ik hier ook last van. tevens lijkt het erop dat mn modem om de zoveel uur een herstart doet... dan werkt de telefoon (ook via tiscali) niet meer voor 2 minuten, i-net verbinding ligt er dan uit etc... vanavond maar weer eens bellen.

gr,
michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mmikie schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:49:
[...]

Sinds ik 2 weken geleden over ben gegaan van 4 mbit naar 12mbit heb ik hier ook last van. tevens lijkt het erop dat mn modem om de zoveel uur een herstart doet... dan werkt de telefoon (ook via tiscali) niet meer voor 2 minuten, i-net verbinding ligt er dan uit etc... vanavond maar weer eens bellen.
Je hebt dan een MS6b4 firmware in je modem. Die moet je upgraden naar MS7b3 zo snel mogelijk dat lost het herstarten (crashen) van je modem op.

Je zegt 'ook via Tiscali niet meer', heb je ook nog een KPN telefoonlijn (abonnement) of heb je Telefonie totaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 13:17:
Niets is voor de 100% hufterproef. Er kan altijd iets gebeuren dat niemand in de hand heeft, je kan alleen maar proberen dit op te vangen. Maar een goede klap van een bliksemstraal is niet goed op te vangen.
Actually, is dat met de huidige glasvezels veel beter op te vangen. Maar OK, we weten dus niet wat er fout ging. Tiscali houd (vooralsnog) hun mond. Daarom ga jemaar speculeren en daaruit komen mijn eerdere conclusies.

Ook nog even heel iets anders. Toen m'n ouders Tiscali aanschaften hebben ze een Zyxel 650R-31 gekregen. Hierop staat inmiddels de nieuwste firmware (ZyNOS F/W Version: V3.40(GT.5) | 3/16/2005).
Dit modem heeft er een handje van om zomaar te stoppen met verzenden van data. De ADSL lijn is dan nog wel up, maar er wordt simpelweg niets meer verzonden. Hij staat al in bridge mode, want in router mode crashed het ding helemaal vaak. Is iemand bekend met dit probleem en weet een oplossing (die me niet 100 euro gaat kosten voor een nieuw modem)?

[ Voor 34% gewijzigd door ShadowLord op 24-05-2006 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:19
Hallo allen, ten eerste ben ik op dit forum helemaal nieuw en bleu.
Geen direct excuus, maar toch.............
Heb vanmiddag de overstap gemaakt van HCCnet adsl lite via kpn naar T6 met telefonie van Tisc.
Dwz getelefoneerd met Tisc en Hccnet(xs4all). Omzetting is gepland op 19 juni a.s.
Moet ik nog met bepaalde zaken rekening houden, iets bijzonders of zal het allemaal wel goedkomen???
Heb zelf standaard modem gekozen omdat ik 2 pc's en 1 laptop heb met belkin acc.point.
Alles win XP home.
Zie wel veel vreemde kreten door het forum vliegen. Heb nl. alle 3 voorgaande delen goed doorgelezen.
Heb ik iets over het hoofd gezien, volgens mij nog niet, maar sta voor tips open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
scofield schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 17:51:
Hallo allen, ten eerste ben ik op dit forum helemaal nieuw en bleu.
Geen direct excuus, maar toch.............
Heb vanmiddag de overstap gemaakt van HCCnet adsl lite via kpn naar T6 met telefonie van Tisc.
Dwz getelefoneerd met Tisc en Hccnet(xs4all). Omzetting is gepland op 19 juni a.s.
Moet ik nog met bepaalde zaken rekening houden, iets bijzonders of zal het allemaal wel goedkomen???
Heb zelf standaard modem gekozen omdat ik 2 pc's en 1 laptop heb met belkin acc.point.
Alles win XP home.
Zie wel veel vreemde kreten door het forum vliegen. Heb nl. alle 3 voorgaande delen goed doorgelezen.
Heb ik iets over het hoofd gezien, volgens mij nog niet, maar sta voor tips open.
als xs4all je lijn gewoon vrij geeft voor verhuizen kan er weinig fout gaan :)
ShadowLord schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 17:20:
[...]
Actually, is dat met de huidige glasvezels veel beter op te vangen. Maar OK, we weten dus niet wat er fout ging. Tiscali houd (vooralsnog) hun mond. Daarom ga jemaar speculeren en daaruit komen mijn eerdere conclusies.

Ook nog even heel iets anders. Toen m'n ouders Tiscali aanschaften hebben ze een Zyxel 650R-31 gekregen. Hierop staat inmiddels de nieuwste firmware (ZyNOS F/W Version: V3.40(GT.5) | 3/16/2005).
Dit modem heeft er een handje van om zomaar te stoppen met verzenden van data. De ADSL lijn is dan nog wel up, maar er wordt simpelweg niets meer verzonden. Hij staat al in bridge mode, want in router mode crashed het ding helemaal vaak. Is iemand bekend met dit probleem en weet een oplossing (die me niet 100 euro gaat kosten voor een nieuw modem)?
neem aan dat je het ding al een keer gereset hebt? en op het moment dat het modem "crasht" is hij dan via web ook niet meer te bereiken?

[ Voor 38% gewijzigd door Verderf op 24-05-2006 19:45 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Nhaixatael schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 19:43:
neem aan dat je het ding al een keer gereset hebt? en op het moment dat het modem "crasht" is hij dan via web ook niet meer te bereiken?
Anders zat ik nu niet op het net :p
Berijkbaarheid via web weet ik niet. Hij staat in bridged mode, dus heeft ie wel een intern IP, maar hangt dat op de verkeerde interface van m'n router.

Ik kijk gewoon via de COM poort naar het ding en zie dan dat volgens de status alles OK is. Echter, er wordt niets verzonden/ontvangen. Een reboot (zelfs alleen de ADSL lijn resetten meestal) en hij doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
ShadowLord schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 20:32:
[...]
Anders zat ik nu niet op het net :p
Berijkbaarheid via web weet ik niet. Hij staat in bridged mode, dus heeft ie wel een intern IP, maar hangt dat op de verkeerde interface van m'n router.

Ik kijk gewoon via de COM poort naar het ding en zie dan dat volgens de status alles OK is. Echter, er wordt niets verzonden/ontvangen. Een reboot (zelfs alleen de ADSL lijn resetten meestal) en hij doet het weer.
je hebt verder geen lange kabels tussen je modem en de splitter zitten? anders even met kort kabeltje.
je zou eventueel een keer een testje kunnen doen zonder splitter want data loopt niet zomaar vast.

als je het modem "gewoon" insteld, dus gewoon als router + 1 pc. crasht hij dan nog steeds? eventueel met een andere pc erop ook?

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
[...]

Sowieso kunnen ze een ander product kiezen toch en krijg je (weer) korting op een nieuw modem. Even inloggen en kijken wat de mogelijkheden en meerkosten zijn met nieuw modem.

Ben je niet vergeten om na het updaten van de firmware hem naar defaults te resetten en opnieuw in te stellen? Want dan krijg je van dit soort 'vreemde' klachten die niet uniform zijn met een product (geen fora te vinden met 650R-31 + GT.5 + crash in die hoedanigheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:38

bloody

0.000 KB!!

Ik heb me aangemeld voor T6 incl telefonie.
Nu wil ik de modem op mijn studeerkamer (1e verdieping) zetten. En dus een kabeltje vanaf ISRA via splitter naar modem (duh).

Wat is het beste: splitter vlak naast ISRA punt, OF in meterkast (komt de kabel toevallig ook langs onderweg van isra naar modem) OF direct naast het modem?
ISRA <--> meterkast = 4 meter
meterkast <--> modem = 5 meter.

Oh en de ISRA zit 'lekker' acher een zware kast in de woonkamer :|

Ik wil de woonkamertelefoon (analoog) dan met een lange (10 meter) in het modem prikken. Werkt dat op die afstand goed?

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
bloody schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 12:19:
Ik heb me aangemeld voor T6 incl telefonie.
Nu wil ik de modem op mijn studeerkamer (1e verdieping) zetten. En dus een kabeltje vanaf ISRA via splitter naar modem (duh).

Wat is het beste: splitter vlak naast ISRA punt, OF in meterkast (komt de kabel toevallig ook langs onderweg van isra naar modem) OF direct naast het modem?
ISRA <--> meterkast = 4 meter
meterkast <--> modem = 5 meter.

Oh en de ISRA zit 'lekker' acher een zware kast in de woonkamer :|
Waar je splitter zit in de reeks maakt niet veel uit. De kwaliteit van de kabels en koppelingen zal moeten uitwijzen of het allemaal vlekkeloos gaat werken met je modem op een verlenging(en).
Ik wil de woonkamertelefoon (analoog) dan met een lange (10 meter) in het modem prikken. Werkt dat op die afstand goed?
Zelfde als boven.

De kast zou ik nog even laten staan en het proberen gewoon.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 25-05-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Laatst online: 19:38

bloody

0.000 KB!!

bjck schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 12:58:
[...]

Waar je splitter zit in de reeks maakt niet veel uit. De kwaliteit van de kabels en koppelingen zal moeten uitwijzen of het allemaal vlekkeloos gaat werken met je modem op een verlenging(en).
[...]
ok tnx. Waar het me ook om ging is eventuele invloed van de meterkast op de kabels.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Als het modem stuk is (en als het spontaan reset in welke mode dan ook dan is dat wat mij betreft stuk, in ieder geval niet werkbaar) dan zal Tiscali voor een nieuwe (vervangend) modem dienen te zorgen. En dat kost je (je ouders?) niets.
Mijn modem (2602) deed ook dit soort dingen die aantoonbaar niet bij Tiscali of bij mij thuis in de bekabeling zaten en ik heb een nieuw modem van Tiscali gekregen (oude moest ik daarna op hun kosten terugsturen). Daarna geen problemen meer gehad.
Het is wel de kunst om bij het (telefonisch) aanmelden van het probleem niet vooraf met stelligheid te beweren dat je weet wat er aan de hand is. Dat kan dus wat langer duren dan je wilt maar je moet de helpdesk ook de kans geven wat dingen uit te sluiten en daar hebben ze tweede en derde lijns voor nodig. Zo bestaat er bijvoorbeeld ook een kans dat het in de lijnkaart in de centrale zit. Dat willen ze uitsluiten en ook dat de PC vergeven is van Malware die vreemdsoortig verkeer veroorzaakt. Als ze voorstellen dat je de PC te lijf gaat met Hitman Pro gewoon het spel meespelen en zeggen dat je dat hebt gedaan. Mijn PC is daar niet beter van geworden (in tegendeel) en er werd (uiteraard) niets gevonden. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Nhaixatael schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 23:51:
[...]

je hebt verder geen lange kabels tussen je modem en de splitter zitten? anders even met kort kabeltje.
je zou eventueel een keer een testje kunnen doen zonder splitter want data loopt niet zomaar vast.

als je het modem "gewoon" insteld, dus gewoon als router + 1 pc. crasht hij dan nog steeds? eventueel met een andere pc erop ook?
Het kabeltje is sinds ik hier woon (het probleem was daarvoor ook al) zo'n 10CM lang. Veel korter kan niet, zonder m'n modem er aan op te hangen :)
En het kabeltje naar de splitter is even lang, zo niet korter.

Het ding draaide eerst als router dus, maar toen crashte ie echt iedere dag, zeker als ik wat ging P2P-en (wat een bekend euvel is). Daarom heb ik nu een losse router (een PC met Debian erop). Die PC is overigens 100% in orde, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken :)
bjck schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 00:22:
[...]

Sowieso kunnen ze een ander product kiezen toch en krijg je (weer) korting op een nieuw modem. Even inloggen en kijken wat de mogelijkheden en meerkosten zijn met nieuw modem.
Ja ok, maar dit abbo loopt nog wel even dus das geen optie. Als het af gaat lopen ga ik sowieso bij meerdere providers kijken wat de beste deal is.
Ben je niet vergeten om na het updaten van de firmware hem naar defaults te resetten en opnieuw in te stellen? Want dan krijg je van dit soort 'vreemde' klachten die niet uniform zijn met een product (geen fora te vinden met 650R-31 + GT.5 + crash in die hoedanigheid).
Dat gaat al automatisch bij het updaten, maar voor de zekerheid heb ik ook het config bestand wat bij de update zat ook geupload en daarna ook nog het modem weer gereset. Dat heb ik dus allemaal in 1 keer gedaan.

De G5 update is overigens een update boven de G4 die een crash/DoS exploit verhelpt. Ik dacht dus eerst dat het daar aan gelegen zou kunnen hebben, maar het modem heeft nog steeds kuren |:(
RobbieDee schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 00:02:
[...]

Als het modem stuk is (en als het spontaan reset in welke mode dan ook dan is dat wat mij betreft stuk, in ieder geval niet werkbaar) dan zal Tiscali voor een nieuwe (vervangend) modem dienen te zorgen. En dat kost je (je ouders?) niets.
Ik zal zeker eens de helpdesk bellen, maar met de leeftijd van het modem (ergens in 2004 is het abbo aangeschaft) zal dat nogal lastig gaan worden...
Het modem rest dus niet overigens. Hij komt in een soort 'deadlock' te zitten waarbij hij niets meer verzend of ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ShadowLord schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 00:21:
[...]

Ik zal zeker eens de helpdesk bellen, maar met de leeftijd van het modem (ergens in 2004 is het abbo aangeschaft) zal dat nogal lastig gaan worden...
Het modem rest dus niet overigens. Hij komt in een soort 'deadlock' te zitten waarbij hij niets meer verzend of ontvangt.
Misschien vervangen ze hem wel als je door blijft zeuren. Binnen deze periode al defect is niet helemaal wat je zou verwachten. Of vraag anders als het niet lukt voor welke prijs je een vervanger zou kunnen aanschaffen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 26-05-2006 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
bjck schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 00:49:
[...]

Misschien vervangen ze hem wel als je door blijft zeuren. Binnen deze periode al defect is niet helemaal wat je zou verwachten. Of vraag anders als het niet lukt voor welke prijs je een vervanger zou kunnen aanschaffen ;)
Zal ik maar eens proberen dan. Mischien dat ik het er ook op kan gooien dat ik ook geen gebruik kan maken van de telefoniemogelijkheden met dit modem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ShadowLord schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 00:52:
[...]
Zal ik maar eens proberen dan. Mischien dat ik het er ook op kan gooien dat ik ook geen gebruik kan maken van de telefoniemogelijkheden met dit modem :)
Volgensmij als je telefonie bestelt krijg je ook de mogelijkheid om tegen gereduceerde bedragen een nieuwe te 'kopen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
Nog een vraagje: Hoe gaat het standaard ADSL modem wat ik bij mijn T12 abbo ga krijgen om met Bittorrent verkeer? Oftewel, moet ik de modem vaak resetten als ik via BT download? Het had te maken met de grote hoeveelheid TCP requests die open bleven staan bij het gebruik van BT, zodat je modem helemaal dichtslibt en dus een reboot vereist. Graag ervaringen van mensen die BT gebruiken met de Zyxel modem van Tiscali :) _/-\o_

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

ShadowLord schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 00:21:
Hoe lang je dat modem al hebt maakt m.i. niet uit. De Tiscali dienstverlening is inclusief een door Tiscali geleverd modem. Als dat stuk gaat krijg je een nieuwe. Op een modem dat je zelf aanschaft verlenen ze geen support dus moeten ze voor een vervanger zorgen (ongeacht de leeftijd)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. De dienst verlening is misschien wel een internet verbinding op basis van DSL techniek. Waar je toevallig ook bij Tiscali (tegen gereduceerde prijs of met korting hoe je het wilt noemen) een modem kan aanschaffen of zelfs tegen zoveel korting dat hij effectief €0 kost.

Dan is het een product dat je 'toevallig' bij (of via) dezelfde firma hebt aangeschaft en hoort het niet bij je dienst/abonnement. Bij Versatel (nu Tele2) en Wanadoo en veel kabelaars heb je een modem in bruikleen of 'huur', dan kan je het wel met zekerheid zo stellen.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 26-05-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 17:10:
Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. De dienst verlening is misschien wel een internet verbinding op basis van DSL techniek. Waar je toevallig ook bij Tiscali (tegen gereduceerde prijs of met korting hoe je het wilt noemen) een modem kan aanschaffen of zelfs tegen zoveel korting dat hij effectief €0 kost.

Dan is het een product dat je 'toevallig' bij (of via) dezelfde firma hebt aangeschaft en hoort het niet bij je dienst/abonnement. Bij Versatel (nu Tele2) en Wanadoo en veel kabelaars heb je een modem in bruikleen of 'huur', dan kan je het wel met zekerheid zo stellen.
Juridische scherpslijperij maar het kan zijn dat je gelijk hebt. Toch meen ik te weten dat ze geen modems van andere partijen (of met vreemde firmware) accepteren en daaruit kun je concluderen (zo zou ik het in ieder geval brengen) dat Tiscali heeft te zorgen voor een werkend modem op basis van het op dat moment (2 jaar geleden?) geldende voorwaarden. En dus kosteloos voor een gelijkwaardige vervanger als dat ding in de tussentijd de geest geeft. Die krengen horen het gewoon 10 jaar te doen (of in ieder geval 5 jaar).
Volgens mijn gegevens hebben ze de Cisco DSLAMs in de tussentijd vervangen door een ander merk en daar zou een zekere incompatibiliteit mee samenhangen waar de TS nu de vruchten van plukt. Omdat Tiscali iets heeft veranderd dient ze voor vervangende CPE te zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Volgensmij mag je elk modem aansluiten wat je wilt en geven ze zelfs de nodige instellingen voor telefonie gewoon aan op de helpdesk pagina's.

Denk je niet dat als Tiscali een modem aan iemand geleverd heeft en daarna de apparatuur in de centrale veranderd ze niet getest hebben voordat ze daaraan begonnen? Tuurlijk doet geen enkele ISP zoiets zonder te testen met de geleverde modems.

Maar een beetje een non-discussie wellicht. Vermoed dat als je zo'n verhaal uitlegd aan een helpdesk dat niemand twijfeld om je modem te vervangen al is het ter test. In het ergste geval kan je wellicht een nieuwe aanschaffen tegen ferme korting.

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 26-05-2006 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 10:55

jerry_a

doei

Toch wel keurig van Tiscali. Een exuusmailtje.

Geachte heer xxxxxxx,
Dinsdag 23 mei hebt u, als gevolg van een technische storing, problemen kunnen ondervinden met uw ADSL verbinding, inclusief uw Tiscali Telefonie aansluiting. Hiervoor bieden we onze welgemeende excuses aan.

Uiteraard hebben wij er alles aan gedaan om de storing zo spoedig mogelijk te verhelpen en in de loop van dinsdagavond is dit ook gelukt. Sinds die tijd zou u weer zonder problemen gebruik moeten kunnen maken van uw ADSL verbinding en uw Tiscali Telefonie aansluiting.

Indien u momenteel toch nog problemen ondervindt met uw Tiscali Telefonie aansluiting, raden wij u aan uw modem te herstarten. Dit doet u door het ADSL-modem, met behulp van de aan- en uitknop aan de achterkant van het modem, uit te zetten en na 30 seconden weer aan te zetten. Wacht vervolgens nog 5 minuten totdat de herstart van het modem is voltooid.

Vanzelfsprekend doen wij er alles aan om een soortgelijke situatie in de toekomst te voorkomen.

Wij hopen u met deze informatie van dienst te zijn. Hebt u nog vragen naar aanleiding van dit bericht, stuurt u dan een e-mail naar helpdesk@tiscali.nl

Met vriendelijke groet,
Tiscali B.V.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Tis Cali Keurig. Dat zeg ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ck2000nl schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 09:28:
Nog een vraagje: Hoe gaat het standaard ADSL modem wat ik bij mijn T12 abbo ga krijgen om met Bittorrent verkeer? Oftewel, moet ik de modem vaak resetten als ik via BT download? Het had te maken met de grote hoeveelheid TCP requests die open bleven staan bij het gebruik van BT, zodat je modem helemaal dichtslibt en dus een reboot vereist. Graag ervaringen van mensen die BT gebruiken met de Zyxel modem van Tiscali :) _/-\o_
Ik heb echt geen enkel verkeer met bittorrent en de ZyXEL 2602. Wat ik heb gedaan voor optimaal bittorrent gebruik:

• Firewall (WAN to LAN) TCP poort 6891 een rule aangemaakt (die poort ook gekozen in torrentclient vast).
• Firewall van 10 naar 50 tcp-incompletes verhoogd (is nie perse nodig, winXP met SP2 laat er standaard ook maar 10 toe immers).
• Bij NAT die poort naar IP van m'n PC geforward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb inmiddels Tiscali ADSL T4 + Telefonie aangevraagd, zonder nummerbehoud. Weet iemand wat voor kengetal ik ga krijgen? Is dat een speciaal kengetal of gewoon het kengetal van de plaats waar ik woon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:27
Caponi schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:32:
Ik heb inmiddels Tiscali ADSL T4 + Telefonie aangevraagd, zonder nummerbehoud. Weet iemand wat voor kengetal ik ga krijgen? Is dat een speciaal kengetal of gewoon het kengetal van de plaats waar ik woon?
Zelfde kengetal als het kengetal dat in je woonplaats gebruikelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
rclahsen schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:49:
[...]

Zelfde kengetal als het kengetal dat in je woonplaats gebruikelijk is.
Dat is zelfs verplicht, zo bleek laatst. VoipBuster had daar laatste een akkefietje met de OPTA mee.

Beetje jammer, het hele idee van kengetallen is toch eigenlijk niet meer van deze tijd. En als je verhuisd naar een andere regio ben je je telefoonnummer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:10
Na anderhalf jaar Speedlinq en KPN wil ik ook over naar Tiscali. Het T12 abbo met Telefonie spreekt me erg aan. Ik zit alleen nog met twee dingen:

1. Waarom zou ik niet gewoon KPN Belbudget houden en een apart apparaatje kopen (zoals deze) dat er voor zorgt dat inkomende oproepen via KPN naar al m'n telefoontoestellen gestuurd worden en dat alle uitgaande oproepen via Tiscali lopen? Dan kan ik nog eens switchen van provider, als Tiscali bijvoorbeeld niet bevalt (slechte kwaliteit telefonie?). Als je volledig over gaat is het de vraag hoe en of ik m'n geliefde nummer daar weer weg krijg. Nadeel: geen nummerweergave en geen voicemail.

Edit: Ik zie dat ZyXEL hetzelfde modem ook aanbiedt met zo'n lifeline-functie. Jammer dat je dat modem niet kan krijgen bij Tiscali. Wanadoo's livebox kan het wel.

2. Kan ik achter het modem een ouderwetse analoge telefooncentrale aansluiten? Dat ding is best ouderwets (er staat nog PTT op) maar werkt prima voor drie interne telefoons.

[ Voor 14% gewijzigd door roel-online op 28-05-2006 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
roel-online schreef op zondag 28 mei 2006 @ 00:21:
Na anderhalf jaar Speedlinq en KPN wil ik ook over naar Tiscali. Het T12 abbo met Telefonie spreekt me erg aan. Ik zit alleen nog met twee dingen:

1. Waarom zou ik niet gewoon KPN Belbudget houden en een apart apparaatje kopen (zoals deze) dat er voor zorgt dat inkomende oproepen via KPN naar al m'n telefoontoestellen gestuurd worden en dat alle uitgaande oproepen via Tiscali lopen? Dan kan ik nog eens switchen van provider, als Tiscali bijvoorbeeld niet bevalt (slechte kwaliteit telefonie?). Als je volledig over gaat is het de vraag hoe en of ik m'n geliefde nummer daar weer weg krijg. Nadeel: geen nummerweergave en geen voicemail.

Edit: Ik zie dat ZyXEL hetzelfde modem ook aanbiedt met zo'n lifeline-functie. Jammer dat je dat modem niet kan krijgen bij Tiscali. Wanadoo's livebox kan het wel.
Je kan besluiten je nummer bij KPN te houden op belbudget inderdaad met zo'n kastje. Alleen is het vaak hoe meer techniek er tussen zit de kans groter wordt dat iets een keer niet werkt en je mag gaan zoeken ;)

Er kleven ook (enorme) nadelen aan zo'n lifeline functie natuurlijk zoals nummer weergave probleem met DTMF bijvoorbeeld. En wat te denken als hij een keer blijft hangen of een andere reden en je denkt gratis te bellen wat niet zo blijkt te zijn en over belbuget gesprekken hebt gevoerd ... Als je daar pas na twee maanden achter komt 8)

Nummer portabiliteit is al een tijdje gewoon mogelijk gemaakt. Alle partijen moeten hier aan meewerken gewoon. Alleen moeten ze je de mogelijkheid wel aanbieden natuurlijk. Ook KPN biedt je deze mogelijkheid om bij een nieuwe aanvraag/aansluiting een nummer van een andere partij mee te nemen gewoon.
2. Kan ik achter het modem een ouderwetse analoge telefooncentrale aansluiten? Dat ding is best ouderwets (er staat nog PTT op) maar werkt prima voor drie interne telefoons.
In theorie zou het moeten kunnen, maar in de praktijk blijkt een aantal (vooral oudere) telefooncentrales toch problemen te ondervinden. Dit komt dan voort uit het feit dat ze een belspanning verwachten op inkomende gesprekken en die vanaf een VoIP modem vaak net ietsje lager liggen dan een ouderwetse KPN 'landline' aansluiting vanaf de centrale.

Effect is dan dat inkomende gesprekken niet door de centrale worden waargenomen of heel even en je toestellen 1x overgaan misschien als je tegen dit fenomeen aan loopt. Dus: kwestie van proberen en als het niet werkt centrale er tussenuit.

Wat wel werkt zijn de moderne centrales die je in DECT basis stations al tegenkomt met meerdere toestellen. Allemaal modern en digitaal ;)

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 28-05-2006 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
bjck schreef op zondag 28 mei 2006 @ 01:33:
[...]
Nummer portabiliteit is al een tijdje gewoon mogelijk gemaakt. Alle partijen moeten hier aan meewerken gewoon. Alleen moeten ze je de mogelijkheid wel aanbieden natuurlijk. Ook KPN biedt je deze mogelijkheid om bij een nieuwe aanvraag/aansluiting een nummer van een andere partij mee te nemen gewoon.
Gevonden! Gelukkig werkt Tiscali dus ook mee als ik weer weg wil en m'n nummer weer mee wil nemen naar m'n nieuwe provider. Gewoon voor het geval dat ik ooit weer weg mocht willen bij Tiscali. Kan ik me een gerust hart KPN de deur uit doen.
In theorie zou het moeten kunnen, maar in de praktijk blijkt een aantal (vooral oudere) telefooncentrales toch problemen te ondervinden. Dit komt dan voort uit het feit dat ze een belspanning verwachten op inkomende gesprekken en die vanaf een VoIP modem vaak net ietsje lager liggen dan een ouderwetse KPN 'landline' aansluiting vanaf de centrale.

Effect is dan dat inkomende gesprekken niet door de centrale worden waargenomen of heel even en je toestellen 1x overgaan misschien als je tegen dit fenomeen aan loopt. Dus: kwestie van proberen en als het niet werkt centrale er tussenuit.

Wat wel werkt zijn de moderne centrales die je in DECT basis stations al tegenkomt met meerdere toestellen. Allemaal modern en digitaal ;)
Als ik er voor het gemak van uit ga dat m'n centrale niet werkt (hij is ook wel erg oud)... hoe zorg ik er dan voor dat ik nog steeds intern kan bellen met m'n drie toestellen?

Alles vervangen door een complete DECT-set (basisstation + twee handsets) is wat prijzig. Daarnaast is dat qua afstand wellicht niet mogelijk: ik heb nu beneden een DECT-telefoon (best aardig KPN-ding), maar als ik daar mee loop naar de plek waar de laatste handset zou moeten staan, heb ik al last van storing. Bovendien werken de telefoons die ik heb prima, zonde om ze weg te doen eigenlijk. En ik kan maar één Tiscali-buitenlijn gebruiken.

Het meest ideale zou dus een telefooncentrale met twee 'externe lijnen' zijn: voor poort 1 en poort 2 (bij Tiscali krijg je toch twee telefoonnummers: één op poort 1 en één op poort 2?) en drie of meer interne lijnen. Jammer genoeg heb ik geen flauw idee waar ze dat soort centrales voor thuisgebruik verkopen. Via internet kan ik alleen dikke centrales vinden á €500,-. De oude Quattrovox II die ik nog heb uit het ISDN-tijdperk kan natuurlijk alleen twee externe ISDN-lijnen aan. En een DECT-basisstation voor thuisgebruikers, met twee externe analoge buitenlijnen, heb ik nog nooit gezien.

Het is toch niet makkelijk, zo'n overstap naar VoIP ;)

[ Voor 3% gewijzigd door roel-online op 28-05-2006 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.O.E
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:55
Na dat ik de reacties hier gelezen had over dat veel mensen van T4 overstapten naar een T6 of hoger. Had ik 15 mei me ook aangemeld voor T6 ik had eerst T4, maar ik heb op heden nog steeds geen T6 abonament terwijl ik hier had gelezen dat tiscali na 10 de abonament al over zet.
Maar weet iemand hoe dit komt of heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 16:15
Het nadeel van het nummer dat je van Tiscali krijgt is wel dat je abonneenummer begint met 785, je herkent dan meteen of iemand dus een TIS-VoIP subscriber is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Waarom is dat een nadeel? Vroeger had je ook zoiets met mobiele telefoonnummers, waaraan je kon herkennen welke provider je had. Soit. En hoeveel mensen weten dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat heb je met elke telefonie aanbieder als je een nummer uitgedeeld krijgt. Bij mobiel maar ook bij vast heb je dat. Alleen valt het je normaal niet op bij KPN, maar elke aanbieder heeft dat.

Je kan ook een 785 nummer weer porteren naar een andere aanbieder en je hem (zolang je in die regio blijft wonen) jaren met je meenemen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik wil misschien ook Tiscali nemen als ik verhuist ben naar Amsterdam. Ik lees dat de verbinding best stabiel is, maar ik vraag me dus af of die T12 abbo een adsl2 verbinding is. Ik hoorde namelijk dat je met een adsl2 verbinding een hogere ping hebt dan normaal adsl. En ik vind een lage ping toch wel belangrijk (anders valt er moeilijk te gamen). Als T12 een adsl2 verbinding is, dan zal T6 wel een normale adsl verbinding zijn en misschien is dat een beter keus voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
T12 is een ADSL2+ verbinding. Dat moet ook wel, omdat gewoon ADSL maar tot 8 Mbit/s gaat. Zelf heb ik T6 en dat bevalt prima: volgens Nuria heb ik een ping van 20 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Maar is het ook zo dat abbo T6 een lagere ping heeft dan T12? Of is het verschil niet zo groot, zodat ik toch gewoon voor T12 kan kiezen zonder grote merkbare verschil in ping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
xileS schreef op zondag 28 mei 2006 @ 22:03:
Maar is het ook zo dat abbo T6 een lagere ping heeft dan T12? Of is het verschil niet zo groot, zodat ik toch gewoon voor T12 kan kiezen zonder grote merkbare verschil in ping?
Geen idee: die vraag moeten mensen met T12/T20 maar beantwoorden, denk ik. Ik heb wel het e.e.a. gelezen over een hogere ping bij Wanadoo, maar de hogere ping bij Wanadoo zou ook kunnen komen door het netwerk en de instellingen bij Wanadoo zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
roel-online schreef op zondag 28 mei 2006 @ 12:11:
[...]

Gevonden! Gelukkig werkt Tiscali dus ook mee als ik weer weg wil en m'n nummer weer mee wil nemen naar m'n nieuwe provider. Gewoon voor het geval dat ik ooit weer weg mocht willen bij Tiscali. Kan ik me een gerust hart KPN de deur uit doen.
Je kan ook besluiten om KPN te houden met belbudget. Qua kosten scheelt het per maand immers maar een paar eurocent omdat je voor de koperlijn zonder telefonie extra gaat betalen. Heb het hier ook gewoon en er hangt een toestel aan waar de beltoon van uit staat (alleen maar spam belt er op dat nummer nog).

Alleen als je dat nummer wilt blijven gebruiken primair is het overzetten van je nummer wel handiger natuurlijk.
[...]

Als ik er voor het gemak van uit ga dat m'n centrale niet werkt (hij is ook wel erg oud)... hoe zorg ik er dan voor dat ik nog steeds intern kan bellen met m'n drie toestellen?
Dan heb je iets van een centrale nodig inderdaad. Het kan best werken, kwestie van proberen.
Alles vervangen door een complete DECT-set (basisstation + twee handsets) is wat prijzig. Daarnaast is dat qua afstand wellicht niet mogelijk: ik heb nu beneden een DECT-telefoon (best aardig KPN-ding), maar als ik daar mee loop naar de plek waar de laatste handset zou moeten staan, heb ik al last van storing. Bovendien werken de telefoons die ik heb prima, zonde om ze weg te doen eigenlijk. En ik kan maar één Tiscali-buitenlijn gebruiken.

Het meest ideale zou dus een telefooncentrale met twee 'externe lijnen' zijn: voor poort 1 en poort 2 (bij Tiscali krijg je toch twee telefoonnummers: één op poort 1 en één op poort 2?) en drie of meer interne lijnen. Jammer genoeg heb ik geen flauw idee waar ze dat soort centrales voor thuisgebruik verkopen. Via internet kan ik alleen dikke centrales vinden á €500,-. De oude Quattrovox II die ik nog heb uit het ISDN-tijdperk kan natuurlijk alleen twee externe ISDN-lijnen aan. En een DECT-basisstation voor thuisgebruikers, met twee externe analoge buitenlijnen, heb ik nog nooit gezien.
Als je centrale ook nog twee inkomende lijnen kan aansturen is het helemaal geweldig. Want via Tiscali telefonie kan je twee gesprekken tegelijk voeren via het geleverde ZyXEL modem. Zelfs als je maar 1 nummer hebt bij Tiscali kan dat gewoon. Je moet dan alleen aan je modem twee toestellen hangen of je centrale moet twee lijnen kunnen aansturen.

Nieuwe DECT sets komen een behoorlijk eind is mijn ervaring. En voor ~ €100 heb je een setje met een basis station en totaal 4 handsets tegenwoordig. Koop niet een Profoon/Ranex/Premier setje, maar ga dan gewoon voor Motorola/Philips/Siemens etc voor een paar tientjes meer.
Het is toch niet makkelijk, zo'n overstap naar VoIP ;)
Och, heeft niets met VoIP te maken opzich. Maar met de twee telefonie poorten die op de ZyXEL modem zitten de mogelijke (centrale) beperking waar je tegenaan loopt nu.

Latency T12/T20

T12 en T12 maken gebruik van ADSL2+ techniek inderdaad. Omdat deze extra (hogere) frequenties gebruikt op de telefoonlijnen wordt er iets meer foutcorrectie toegepast wat een iets hogere latency geeft.

Ter vergelijking heb je op een T4 en T6 abonnement bij Tiscali ongeveer (gemiddeld!) 12ms latency op de kale lijn tot een server of router in het Tiscali netwerk. Bij T12 en T20 is dit 20ms ongeveer gemiddeld.

met gemiddeld bedoel ik dat het een paar ms hoger of lager kan zijn

Latency is wel gewoon stabiel en schommelt niet van 20 naar 50 en weer terug natuurlijk. Voor online games heb je met 20ms op je lijn nog nergens last van. Speel graag online ook en gaat nogsteeds super ;)

Zou Tiscali ooit de lagere abonnementen ook op ADSL2+ techniek gaan inzetten heb je het vermoed ik ook de iets hogere latency, maar hinder heb je er toch niet van zolang het maar stabiel is en niet 50ms is of iets in die richting.

[ Voor 72% gewijzigd door bjck op 28-05-2006 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Hmm ik denk dat ik dan toch voor T6 ga 6mbit lijkt me wel snel genoeg.
Maar ik heb in het nieuwe huis nog geen KPN abonnement. Nou zie ik het volgende "Heb je een KPN-abonnement? Dan betaal je de eerste 6 maanden maar € 14,95 per maand. Daarna betaal je € 29,90 per maand!", dus dat geld dan niet voor mij lijkt mij? Is het dus misschien slimmer om eerst een KPN-abonnement aan te vragen en dan pas Tiscali ADSL? Of zit ik dan weer vast aan KPN en kan ik dan niet meer kiezen voor opzeggen van KPN-abonnement, bij de installatie van Tiscali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
xileS schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:55:
Hmm ik denk dat ik dan toch voor T6 ga 6mbit lijkt me wel snel genoeg.
Maar ik heb in het nieuwe huis nog geen KPN abonnement. Nou zie ik het volgende "Heb je een KPN-abonnement? Dan betaal je de eerste 6 maanden maar € 14,95 per maand. Daarna betaal je € 29,90 per maand!", dus dat geld dan niet voor mij lijkt mij? Is het dus misschien slimmer om eerst een KPN-abonnement aan te vragen en dan pas Tiscali ADSL? Of zit ik dan weer vast aan KPN en kan ik dan niet meer kiezen voor opzeggen van KPN-abonnement, bij de installatie van Tiscali?
Je hebt twee opties hier:

• Je vraagt eerst een KPN telefonie abonnement aan en daar zit je een jaar aanvast minimaal. Dan gelden de genoemde prijzen.
• Je vraagt Tiscali aan en geeft aan dat je geen KPN telefonie abonnement hebt. Je krijgt dan dezelfde kortingen, maar betaalt maandelijks een extra €9.95 aan Tiscali voor de koperlijn omdat er geen KPN telefonie abonnement op zit.

Effectief betaal je dus hetzelfde per maand omdat het goedkoopste KPN BelBudget abonnement ook bijna een tientje kost per maand. Maar je bespaart je wel de eenmalige aansluitkosten van KPN a €47.50 natuurlijk :+

Dus als je toch nooit via KPN gaat bellen, niet doen.

Je kan ook altijd nog naar T12 upgraden als je T6 hebt. Alleen vermoed ik dat je dan niet de korting krijgt van T12 de eerste 6 maanden omdat je dan upgrade en niet een aansluiting aanvraagt. Dan pas upgraden na 6 maanden voor optimaal financieel resultaat als je de korting op de eerste 6 maanden T6 hebt genoten ;)

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 29-05-2006 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Vinnienerd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:35:
Het nadeel van het nummer dat je van Tiscali krijgt is wel dat je abonneenummer begint met 785, je herkent dan meteen of iemand dus een TIS-VoIP subscriber is.
Is bijna net zo onhandig als dat je bij 020 denkt: heh jakkes een Amsterdammer (maar dat weten de meeste mensne die gebeld worden). Of bij 0651: heh jee zo'n natte scheet die zich nog steeds door KPN laat naaien O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Hey ik heb ook een KPN-nummer (0653) maar ik heb nooit KPN als provider gehad. Althans.. niet direct (Debitel op KPN netwerk, daarna O2 dat overging in Telfort, welke inmiddels weer overgenomen is door KPN). Oh ja wel, toen ik een gratis telefoon + €75 van ze kreeg :D Maar dat nummer heb ik eigenlijk nooit gebruikt.

Enfin, die nummers zeggen niet alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
bjck schreef op maandag 29 mei 2006 @ 00:00:
[...]

Je hebt twee opties hier:

• Je vraagt eerst een KPN telefonie abonnement aan en daar zit je een jaar aanvast minimaal. Dan gelden de genoemde prijzen.
• Je vraagt Tiscali aan en geeft aan dat je geen KPN telefonie abonnement hebt. Je krijgt dan dezelfde kortingen, maar betaalt maandelijks een extra €9.95 aan Tiscali voor de koperlijn omdat er geen KPN telefonie abonnement op zit.

Effectief betaal je dus hetzelfde per maand omdat het goedkoopste KPN BelBudget abonnement ook bijna een tientje kost per maand. Maar je bespaart je wel de eenmalige aansluitkosten van KPN a €47.50 natuurlijk :+

Dus als je toch nooit via KPN gaat bellen, niet doen.

Je kan ook altijd nog naar T12 upgraden als je T6 hebt. Alleen vermoed ik dat je dan niet de korting krijgt van T12 de eerste 6 maanden omdat je dan upgrade en niet een aansluiting aanvraagt. Dan pas upgraden na 6 maanden voor optimaal financieel resultaat als je de korting op de eerste 6 maanden T6 hebt genoten ;)
Ja dat was me dus niet duidelijk, want hier staat: "Heb je een KPN-abonnement? Dan betaal je de eerste 6 maanden maar € 14,95 per maand. Daarna betaal je € 29,90 per maand!", dus ik dacht dat geldt dan niet voor de mensen zonder een KPN-abonnement, maar bedankt voor de heldere uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 16:15
Nexxennium schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:56:
Waarom is dat een nadeel? Vroeger had je ook zoiets met mobiele telefoonnummers, waaraan je kon herkennen welke provider je had. Soit. En hoeveel mensen weten dat nou?
Omdat een mobiel nummer sowieso niet professioneel staat op een visitekaartje oid. Daar wil je toch ook een 0x0 nummer op hebben staan?

En gemiddeld een latency die 8 ms hoger ligt, waar hebben we het nog over? Niet 8 seconden, niet 0,8 seconden, niet 0,08 seconden maar 0,008 seconden. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Vinnienerd op 29-05-2006 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Heeft iemand nog een geweldig idee om de 1e lijns helpdesk van Tiscali te omzijlen... Ik word er echt zo ziek van...

Ik zit vanaf zondag zonder internet... (is in principe niet zo'n probleem.. maar het is zo lullig dat je mailserver dan ook niet bereikbaar is :'( ) Ik bel dus de helpdesk (vanaf mijn werk...)... Ik vertel het verhaal van dat mijn modem geen ip adres krijgt (wel line sync + bandwith gegevens) met daarbij dat ik al een reset van de modem heb uitgevoerd ook heb het ding uit en weer aan gezet... Allemaal hetzelfde resultaat.

1e wat die jongen van de HD zegt tegen me, tja u moet toch vanuit uw huis bellen zodat we wat stapjes kunnen doorlopen... Ik vragen wat wil je dan doorlopen... Ik krijg gewoon geen ip adres terwijl ik wel een adsl sync krijg! Dit is al 2 x eerder gebeurt een aantal maanden terug... Hij wil dat ik hem uit en aanzet zodat ie kan kijken wat er gebeurt.... grom.... (30 cent per minuut???)1

Ze kunnen toch gewoon van afstand een boel dingen doen...???

Heeft iemand een idee... of interne connecties :)

[ Voor 9% gewijzigd door Smarty77 op 29-05-2006 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf op dit moment een heel ander probleem met Tiscali. Ik wil overstappen naar Tiscali, maar omdat mijn postcode-huisnummer combinatie niet in hun database voorkomt lijkt het er steeds meer op dat dit gewoonweg niet mogelijk zal zijn. Zowel mijn overburen als de twee directe buren staan er wel in. Eveneens is er geen enkele andere provider die hier problemen mee heeft. Heb dit aangekaart bij de klantenservice, deze hebben na opvraag van mijn telefoon nummer kunnen bevestigen dat mijn aansluiting wel degelijk binnen het dekkingsgebeid van Tiscali valt. Op dat moment dacht ik dat het probleem was opgelost (10 mei)

Echter het was niet zo zeer mogelijk om mijn adres aan de database toe te voegen, om het zodoende mogelijk te maken het online aanmeld formulier te gebruiken. Ik zou schriftelijk aanvraag moeten doen voor aanmelding. Omdat het mij niet duidelijk was of het hier nou ging om het opsturen van een zelf gemaakt aanmeld formulier of om het verzoek voor een formulier heb ik de helpdesk gebeld (12 mei). Deze heeft na overleg teruggebeld om vervolgens alle vragen van het aanmeld formulier telefonisch door te nemen. Ik zou in het begin van de week erop schriftelijke bevestiging krijgen.

Daar ik de vrijdag erop nog steeds niets had vernomen toch weer gebeld, was nergens iets over terug te vinden. Ik stond in ieder geval zeker niet in het systeem. Maar dat kon volgens de medewerker ook niet want mijn adres stond niet in het systeem. Werd mij aangeraden om de aanvraag dan toch schriftelijk op te sturen. Was hier ietswat huiverig voor, omdat ik toch wou weten wat er dan wel met de informatie werd gedaan die ik de week daarvoor had doorgegeven. Heb uiteindelijk alle informatie op papier gezet en op de bus gedaan (20 mei).

Maar bij navraag afgelopen weekend werd bevestigd waar ik al bang voor was, er was niets over een aanvraag van mij bekend. Maar dat kon ook niet want... Heb op aanraden van de medewerker een reactie gestuurd op de oorspronkelijke bevestiging van Tiscali dat mijn huis wel in het dekkingsgebied valt. Tot op heden echter nog geen bevestiging gehad dat deze ontvangen is. Ik vind het onbegrijpelijk dat iemand zo veel moeite zou moeten doen om een klant te worden. Gezien het feit dat mijn huidige provider reeds is opgezegd geef ik ze nog tot woensdag, als ik dat schriftelijk nog niets heb ontvangen wordt het een andere provider.

Werkelijk onbegrijpelijk dat dit niet anders kan.

Edit/update:
Inmiddels wel contact gehad met de juiste persoon, en moet zeggen dat alles vanaf dat moment uitstekend is verlopen. Na online aanmelding schriftelijke bevestiging gehad en enekele dagen later werd de ZyXEL bezorgd. Inmiddels ben ik op de gewenste/geplande datum overgeprikt, was zoals gehoopt een minuut of tien (minder dan het ophangen en aansluiten dan de ZyXEL in ieder geval) zonder internet. Na het aanzetten van de modem was vervolgens een bezoekje aan de activatie pagina voldoende om gebruik te maken van de volledig beschikbare snelheid van de T12 verbinding. Al met al, na wat aanmeld rompslomp dik tevreden over de verdere gang van zaken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Smarty77 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 09:34:
Heeft iemand een idee... of interne connecties :)
Het 06 nummer van Rob van Velzen heb je niet zoveel aan denk ik.

Ik zou ze nog eens vanaf mijn werk bellen en een afspraak met ze maken dat ze JOU 's avonds bellen op je 06 en dat je dan wel een reset wilt geven terwijl zij er bij zijn. Dat is dan vanzelf met iemand van de tweede lijn want dat zijn de enigen die zelf mogen bellen. Ben je meteen van de eerste lijns af...

Geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
RobbieDee schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:41:
[...]

Ik zou ze nog eens vanaf mijn werk bellen en een afspraak met ze maken dat ze JOU 's avonds bellen op je 06 en dat je dan wel een reset wilt geven terwijl zij er bij zijn. Dat is dan vanzelf met iemand van de tweede lijn want dat zijn de enigen die zelf mogen bellen. Ben je meteen van de eerste lijns af...

Geluk!
Das een goed idee!! _/-\o_ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
RobbieDee schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:41:
[...]

Geluk!
Ok... Bij het posten van slechte berichten hoort ook het posten van goede berichten erbij!!

Ik had vanochtend nogmaals de Tiscali HD opgebeld, nu kreeg ik een zeer normaal en kundig (voor een 1e lijns! ;) ) persoon aan de lijn... Netjes ging hij zijn vragen lijstje af... Toen ik vertelde dat ik niet thuis was maakte dat niks uit... als ik maar alle dingen getest had die op zijn lijst stonden!

Aan het einde van zijn lijst kwam hij tot de conclusie dat hij niks meer voor me kon doen en daarom een service call in ging dienen...

Zowaar toen ik thuis kwam deed mijn internet het weer, wel met een ander ip... dus ik als een gek mijn A record en MX record weer aangepast.... En nu is alles weer up and running!

Ben benieuwd wat het geweest zou kunnen zijn!
Het zou erg netjes zijn als ze de service call nog bij mij af zouden melden!?

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Smarty77 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:32:
Het zou erg netjes zijn als ze de service call nog bij mij af zouden melden!?
Ze zijn erg pragmatisch bij Tiscali zoals dat met een mooi woord heet. Ze weten dat jij je wel weer meld als het niet goed is. Maar ze (2e lijns) zullen wel hebben gezien dat het foute boel was. En dat je modem er netjes aan hing en dat het dus goed moet zijn. Misschien hebben ze je zelfs gepingd. Ik roep maar wat. Dat had die 1ste lijns ook al kunnen doen eerder deze week (om te zien dat er iets mis was)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:16

KroeT

[...]

Ik had overigens ook een probleem dat netjes is opgelost. Ook vermeldenswaardig:

Ik kon bij de abonnementswijzigingspagina geen ander abonnement kiezen. Ik heb een Special met Telefonie, en wilde een T6 met Telefonie, 50% meer snelheid tegen hetzelfde geld enzo. De 1stelijns helpdeskmedewerker zag even geen oplossing, en zou binnen een half uur terugbellen. In dat half uur zou de lijn getest worden, en zou de wijzigingspagina worden aangepast voor mijn postcode. Het bleek dat, in tegenstelling tot de berichten in hun systeem, ADSL2 snelheden hier goed gehaald konden worden, tot 14mbit ongeveer. Op afstand is mijn verbinding getest, en er werd gewaarschuwd dat mijn internetverbinding enkele minuten niet zou werken. Ik werd na 25 minuten teruggebeld, en mijn abonnement is gelijk aangepast.

Dus, al met al erg netjes. :)

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:07
Tja, ik heb weer een iets minder goede ervaring.Vorige week gebeld om mijn T4 te upgraden naar T6. Op het moment dat de Tiscali medewerker het upgraden wilde invoeren in zijn pc, crashte het systeem. Hij zou een notitie maken, en mij later op de dag upgraden. Ik zou dan een bevestigingsmail krijgen.
Tot op heden nog geen bevestigingsmail mogen ontvangen, en zit nog steeds op T4 snelheid. Ik heb nu dus geen idee of ze de upgrade wel in gang hebben gezet, en geen mailtje gestuurd hebben, of dat de hele upgrade tussen wal en schip is geraakt... Ik zal morgen nog eens bellen met Tiscali, misschien dat hun systeem inmiddels weer draait :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 13:01
iemand een idee hoe ik poorten open kan maken op de zyxel prestige 2000?

[ Voor 20% gewijzigd door Johny Cash op 30-05-2006 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Johny Cash schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 18:32:
iemand een idee hoe ik poorten open kan maken op de standaardrouter?
Misschien als je specifieker bent welk type mode je hebt 623? 660? 2602?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 13:01
nevermind

[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 30-05-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud55
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07-2021
kan iemand mij zeggen in welk menu onder welke item in de router zyxel 2602h het commando
sys wdog cnt kan worden ingesteld? heb af en toe last van een wegvallende verbinding met internet of telefonie; wellicht dat deze instelling in de modem/router het zaakje kan stabiliseren; andere tips dan hierboven zijn van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ruud55 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:14:
kan iemand mij zeggen in welk menu onder welke item in de router zyxel 2602h het commando
sys wdog cnt kan worden ingesteld? heb af en toe last van een wegvallende verbinding met internet of telefonie; wellicht dat deze instelling in de modem/router het zaakje kan stabiliseren; andere tips dan hierboven zijn van harte welkom.
Waar woon je (dorp/stad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud55
bjck schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:41:
[...]

Waar woon je (dorp/stad)?
almelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Is het je DSL lampje dat uit gaat dan ook? Of blijft alles gewoon groen branden en heb je geen verbinding even?

Donderdag morgen staat er groot onderhoud gepland waar ook Almelo onder valt, zou even wachten tot dat afgerond is voordat je iets verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud55
bjck schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:12:
[...]

Is het je DSL lampje dat uit gaat dan ook? Of blijft alles gewoon groen branden en heb je geen verbinding even?

Donderdag morgen staat er groot onderhoud gepland waar ook Almelo onder valt, zou even wachten tot dat afgerond is voordat je iets verandert.
dsl en andere lampjes blijven aan; sinds kleine week of twee valt soms internet weg (sinds die grote abonnementen beschikbaar zijn gekomen?!) en heb ik iets meer problemen met telefonie dat het soms ook half uurtje of soms langer niet doet; voor die tijd paar jaar geen klacht gehad bij tiscali. vanmiddag diverse forums doorgelezen; kwam onder meer bij die sys wdog cnt terecht; is dat een mogelijkheid wat betreft dit probleem en waar zou ik dat eventueel kunnen instellen? of wat kan ik anders nog doen mocht het na donderdag niet helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
In dit geval gaat je die sys wdog cnt niet helpen. Wacht donderdag even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59

Reinier

\o/

Ik heb vreemd genoeg al anderhalve week geen problemen meer gehad! Ik heb niets veranderd, behalve dat m'n modem een week uitgestaan heeft vanwege m'n vakantie. Snap er niets van, maar ik vind het wel prima zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Gisteren heeft een vriendin het installatiepakket ontvangen voor T4+telefonie. Volgens bijbehorende brief wordt de lijn op 7 juni geactiveerd. Ik zou de boel voor haar aansluiten.
Is het nog steeds zo dat Tiscali al eerder activeert dan in de brief staat, ze zit er erg om te springen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
koelkast schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 09:29:
Gisteren heeft een vriendin het installatiepakket ontvangen voor T4+telefonie. Volgens bijbehorende brief wordt de lijn op 7 juni geactiveerd. Ik zou de boel voor haar aansluiten.
Is het nog steeds zo dat Tiscali al eerder activeert dan in de brief staat, ze zit er erg om te springen namelijk...
Gewoon aansluiten. Een oplevering (dus niet een overstap) kan eerder gebeuren dan aangekondigd inderdaad als het linesharing is (dus als je KPN-telefonie hebt).

Gewoon aansluiten. Als het DSL lampje gaat branden werkt het en kan je gewoon gebruik maken van de verbinding alsof het is opgeleverd al qua internet. Telefonie bestellen etc gaat nog niet tot de officiele oplevering is.

Oplevering van een nieuwe lijn (dus aansluiting zonder dat je een kpn telefonie abonnement hebt) is vaak niet eerder omdat de opleverdatum ook de afspraak datum is dat een KPN monteur de nieuw in gebruik te nemen koperlijn komt testen.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 31-05-2006 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
Heb trouwens nog een vraagje:
Stel ik vraag T12 abo aan en de lijn wordt opgeleverd. Daarna moet ik me apart aanmelden voor telefonie omdat ik KPN op wil zeggen en dat duurt 3 weken. Vanaf welk moment stopt mijn KPN aansluiting dan? Zit ik dan bijvoorbeeld 3 weken zonder telefoon tijdens het aanvraagproces of gaat dat vrijwel geleidelijk in elkaar over?

Bedankt weer guys! ;) _/-\o_

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ck2000nl schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:48:
Heb trouwens nog een vraagje:
Stel ik vraag T12 abo aan en de lijn wordt opgeleverd. Daarna moet ik me apart aanmelden voor telefonie omdat ik KPN op wil zeggen en dat duurt 3 weken. Vanaf welk moment stopt mijn KPN aansluiting dan? Zit ik dan bijvoorbeeld 3 weken zonder telefoon tijdens het aanvraagproces of gaat dat vrijwel geleidelijk in elkaar over?

Bedankt weer guys! ;) _/-\o_
Je KPN moet je zelf niet opzeggen natuurlijk, dan kan je je nummer niet meer meenemen naar Tiscali. En pas opzeggen/overzetten als je langer dan 1 jaar je KPN-telefonie abonnement hebt. Ook daar zit een minimaal jaarcontract op.

Als je ADSL helemaal is opgeleverd (ook administratief) kan je Telefonie aanvragen. Een nieuw nummer krijg je al na 7 a 10 dagen opgeleverd, maar het overstappen met nummer vanaf andere aanbieder wordt op 30 dagen gezet. Je hebt immers een opzegtermijn ook bij KPN van 30 dagen, anders zou je dubbel betalen.

Je KPN telefonie abonnement stopt vanzelf als het nummer door een andere partij wordt overgenomen. Wat is immers een abonnement zonder nummer nog ;)

De overgang is zo goed als naadloos. Op het moment dat je kiestoon wegvalt van de koperlijn van KPN moet je van Tiscali je wachtwoord hebben gekregen die je in je modem kan zetten en verder kunt bellen en gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
bjck schreef op zondag 28 mei 2006 @ 22:40:
[...]

Als je centrale ook nog twee inkomende lijnen kan aansturen is het helemaal geweldig. Want via Tiscali telefonie kan je twee gesprekken tegelijk voeren via het geleverde ZyXEL modem. Zelfs als je maar 1 nummer hebt bij Tiscali kan dat gewoon. Je moet dan alleen aan je modem twee toestellen hangen of je centrale moet twee lijnen kunnen aansturen.

Nieuwe DECT sets komen een behoorlijk eind is mijn ervaring. En voor ~ €100 heb je een setje met een basis station en totaal 4 handsets tegenwoordig. Koop niet een Profoon/Ranex/Premier setje, maar ga dan gewoon voor Motorola/Philips/Siemens etc voor een paar tientjes meer.
Hmm, de enige centrale die ik heb kunnen vinden, die zoiets kan is een Tiptel van €170,-.

Dan is het inderdaad goedkoper om twee basissets te kopen en één handset. Dan kan handset 1 via lijn 1 bellen en handset 2 via lijn 2. Intern zouden ze gewoon met elkaar moeten werken.

Andere optie: nog maar twee telefoons gebruiken. Dan kan ik op elke lijn een telefoon gebruiken en intern bellen via het modem. Volgens de handleiding kan je met "####" (zonder "" natuurlijk :+) naar de andere poort bellen. Maar of doorverbinden mogelijk is, kon ik uit de handleiding niet helemaal begrijpen. Iemand dat weleens geprobeerd? Doorverbinden van lijn 1 naar lijn 2 en andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
roel-online schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:23:
[...]

Hmm, de enige centrale die ik heb kunnen vinden, die zoiets kan is een Tiptel van €170,-.

Dan is het inderdaad goedkoper om twee basissets te kopen en één handset. Dan kan handset 1 via lijn 1 bellen en handset 2 via lijn 2. Intern zouden ze gewoon met elkaar moeten werken.

Andere optie: nog maar twee telefoons gebruiken. Dan kan ik op elke lijn een telefoon gebruiken en intern bellen via het modem. Volgens de handleiding kan je met "####" (zonder "" natuurlijk :+) naar de andere poort bellen. Maar of doorverbinden mogelijk is, kon ik uit de handleiding niet helemaal begrijpen. Iemand dat weleens geprobeerd? Doorverbinden van lijn 1 naar lijn 2 en andersom?
Ik heb voor de laatste optie gekozen. Met één handset kun je natuurlijk niet met 2 poorten werken met elk een basisset.
Ik heb 2 DECT setjes, 1 op poort 1, en de andere op poort 2. Je kunt inderdaad met #### naar de andere poort bellen, maar doorverbinden lukt daarmee niet. Dan zou je weer 2 DECT handsets op 1 basisstation moeten hebben, maar dan heb je weer geen 2 lijnen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Heeft iemand al eens Tiscali aangevraagd zonder KPN abonnement?

Er ligt wel een koperlijn (met een abonnement van Twinner).

Moet er nu opnieuw een kpn abonnement aan worden gevraagd, of kan het gewoon zonder?
En is het mogelijk om nummer migratie van Twinner naar Tiscali te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
koelkast schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:40:
[...]

Ik heb voor de laatste optie gekozen. Met één handset kun je natuurlijk niet met 2 poorten werken met elk een basisset.
Ik heb 2 DECT setjes, 1 op poort 1, en de andere op poort 2. Je kunt inderdaad met #### naar de andere poort bellen, maar doorverbinden lukt daarmee niet. Dan zou je weer 2 DECT handsets op 1 basisstation moeten hebben, maar dan heb je weer geen 2 lijnen :|
Doorverbinden is iets wat de ZyXEL modem niet ondersteunt. Dus als je dat wilt zal je een centrale of DECT basis statioin (ook centrale) met meerdere handsets moeten hebben die dat kan.
Smarty77 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:43:
Heeft iemand al eens Tiscali aangevraagd zonder KPN abonnement?
Velen zijn je voorgegaan.
Er ligt wel een koperlijn (met een abonnement van Twinner).
Als daar al een dienst op geleverd wordt door een partij is die bezet natuurlijk. Dan moet je het geluk hebben dat er nog een tweede koperlijn/aderpaar ligt naar je huis die ook gebruikt kan worden. Grofweg hebben zo'n 50% van de huizen deze al klaar liggen.
Moet er nu opnieuw een kpn abonnement aan worden gevraagd, of kan het gewoon zonder?
Gewoon zonder proberen. Wordt die afgewezen omdat er geen vrije koperlijn beschikbaar is kan je altijd nog eerst een KPN telefonie lijn aanvragen (leggen ze dan extra aan voor de normale eenmalige kosten van €47.50).
En is het mogelijk om nummer migratie van Twinner naar Tiscali te doen?
Elk normaal regionaal nummer is over te zetten door elke partij. Het maakt Tiscali dus niet uit of je nummer nu bij Casema, UPC, @home of KPN zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 13:19
Hey allemaal,

ik had aan jullie even een kort vraagje. Ik heb mijn Tiscali T4 zonder Telefonie een aantal weken geleden geupgrade naar T6. Nu heb ik al bevestigingsmail gehad, waarin staat dat vanaf 20 mei 2006 de T6-lijn ingegaan is. Ik heb alleen misschien 40kb/s snelheidswinst tov mijn T4 abonnement (nu max 550kb/s), dus ik heb meteen de klantenservice gemailt. Nu kreeg ik dit antwoord:
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 29-05-2006 met ticketnummer 446426. Naar aanleiding van uw vraag kan ik u het volgende informeren.

Uit onze gegevens blijkt dat het nieuwe Tiscali T6 abonnement actief is geworden op 27-05-2006. U kunt gebruik maken van de nieuwe snelheid vanaf 20 mei. We hebben gemeten dat u de snelheid van 6 MB/s miet volledig haalt. De snelheden zijn echter theoretisch haalbare snelheden. De maximale down- en uploadsnelheden liggen in de praktijk vaak lager, omdat deze afhankelijk zijn van externe factoren zoals de 'drukte' op het internet, de kwaliteit van uw modem en de afstand tussen uw adres en de wijkcentrale. Eventuele vertraging is dus niet te wijten aan de snelheid van uw abonnement. De genoemde snelheid van 6Mb/s dient slechts ter indicatie. Er kunnen geen rechten aan worden ontleend.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Afdeling Customer Serv ices
Piet Heijn Schoute
Wat ik niet begrijp, is dat mijn T4-lijn wel altijd volledig tot 510kb/s kwam, en met T6 kom ik eigenlijk weinig hoger. Is het inderdaad zo dat dit aan mijn verbinding/afstand tot de centrale ligt?

Kan ik hier enigzins iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
blaCkduSt schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:13:
Hey allemaal,

ik had aan jullie even een kort vraagje. Ik heb mijn Tiscali T4 zonder Telefonie een aantal weken geleden geupgrade naar T6. Nu heb ik al bevestigingsmail gehad, waarin staat dat vanaf 20 mei 2006 de T6-lijn ingegaan is. Ik heb alleen misschien 40kb/s snelheidswinst tov mijn T4 abonnement (nu max 550kb/s), dus ik heb meteen de klantenservice gemailt. Nu kreeg ik dit antwoord:

[...]

Wat ik niet begrijp, is dat mijn T4-lijn wel altijd volledig tot 510kb/s kwam, en met T6 kom ik eigenlijk weinig hoger. Is het inderdaad zo dat dit aan mijn verbinding/afstand tot de centrale ligt?

Kan ik hier enigzins iets aan doen?
Als je je modem niet met kabel + kabel + kabel verlengd hebt maar gewoon netjes en kort op de hoofd telefoonaansluiting hebt aangesloten kan je er zelf weinig aan doen. Dan woon je net iets tever van de centrale af waarschijnlijk.

Welke afstand geeft deze website voor je adres?

http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

Wat voor lijnsnelheid zie je in je modem staan als je klikt op SystemStatus -> (onderaan de knop) ShowStatistics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Hai, ff een doordenkertje!
Ik heb eerdaags T6 met later telefonie basis.
Nu is het zo dat ik adsl heb wat via een splitter in de meterkast naar zolder gaat naar een Sweex multipc-modem. Tot zover nix aan de hand.
Als ik nu mijn telefonie ga activeren zou het dan zo kunnen zijn dat ik m'n nieuwe Zyxel modem/router 2602H-61C, welke ik dan in de meterkast op BG wil hangen, het adsl signaal vanuit één van de 4 poorten door kan sturen naar het Sweex-modem op zolder en die dan het internet weer verdeelt over twee bedrade pc's en een accesspoint? Dan wil ik de enige echte telefoonstekker in de telefoon unit klikken.
Want anders komt die Zyxel boven te staan en moet ik een telefoniedraad naar beneden gaan trekken om daar de telefoon mee te laten werken. De Sweex komt dan uiteraard niet meer in het stuk voor.
Wie het nog kan volgen, roept maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker
  • Laatst online: 21:47

worker

2x Sessy thuisbatterij

(jarig!)
hoelang duurt de overstap van T4 naar T6? Ik heb de overstap al begin mei aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Heb je vanaf meterkast (BG) een telefoonkabel met 2 of 4 aders naar zolder?
Heb je vanaf de meterkast (BG) een netwerk kabel naar zolder lopen?

(zou die Sweex modem-router sowieso niet meer gebruiken, die functies neemt je ZyXEL over immers. Koop voor nog geen €20 gewoon een switch voor boven van 5 of 8 poorten en hang je ZyXEL+PC1+PC2+AP daar in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
bjck schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:55:
[...]

Als je je modem niet met kabel + kabel + kabel verlengd hebt maar gewoon netjes en kort op de hoofd telefoonaansluiting hebt aangesloten kan je er zelf weinig aan doen. Dan woon je net iets tever van de centrale af waarschijnlijk.

Welke afstand geeft deze website voor je adres?

http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

Wat voor lijnsnelheid zie je in je modem staan als je klikt op SystemStatus -> (onderaan de knop) ShowStatistics?
Wat ik heb is het volgende:

Modem > 1m utp > wireless accesspoint (54Mb/s, signaal = Uitstekend en met draad direct op modem blijft de downspeed gelijk) > Computer

Ik heb alle andere pc's uitgezet en het nogmaals geprobeerd, kom nog steeds niet hoger uit.

De afstand is volgens de website ~3000 meter, met een laatste update in 2003 (het is een nieuwbouwwijk, de site geeft aan dat BaByXL niet beschikbaar is maar die lijn heb ik inmiddels dus wel).

Bij Show Statistics geeft hij een downstream van 5408 Kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je lijn haalt inderdaad net de 6Mbps niet nu.

Het gaat mij niet om de bekabeling na je modem naar je apparatuur/computer toe, maar juist tussen je hoofdaansluiting van KPN en je modem ;)

Als die netjes/optimaal is en dit is de snelheid die je haalt haal je net aan de 6Mbps niet door de lijnlengte. Al is de informatie uit 2003 is die lijn hoogst waarschijnlijk niet uitgerekt of gekrompen in die jaren 8) En 3000 meter is best behoorlijk voor een ADSL verbinding al helemaal als je een annexB (ADSL over ISDN met een modem type dat eindigd op 33 of 63) hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
bjck schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:58:
Je lijn haalt inderdaad net de 6Mbps niet nu.

Het gaat mij niet om de bekabeling na je modem naar je apparatuur/computer toe, maar juist tussen je hoofdaansluiting van KPN en je modem ;)

Als die netjes/optimaal is en dit is de snelheid die je haalt haal je net aan de 6Mbps niet door de lijnlengte. Al is de informatie uit 2003 is die lijn hoogst waarschijnlijk niet uitgerekt of gekrompen in die jaren 8) En 3000 meter is best behoorlijk voor een ADSL verbinding al helemaal als je een annexB (ADSL over ISDN met een modem type dat eindigd op 33 of 63) hebt.
Nee hij zal niet gekrompen zijn, maar mijn hele gebied is nieuwbouw dus ik heb het idee dat er in de buurt wel een nieuwere centrale is inmiddels. Verder heb ik sowieso geen annex B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Hmmm, wat gaat er gebeuren in Almelo dan ? :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

01-06-2006 (Opgelost) Problemen op het ADSL netwerk van Tiscali Opgelost

Van deze storing vanmorgen vroeg vrolijk meegenoten. Dikke outage tussen 6:15 en 10:05.
Afbeeldingslocatie: http://img2.glowfoto.com/images/2006/06/01-0959006876T.jpg

Rood DSL lampje. Resetten hielp niks. Verder hier (en op forum bij Tiscali) nog geen ontevreden gebruikers gezien. Ach ja het was niet landelijk en 's morgens. Dan zijn de meeste mensen wat anders aan het doen. Wat dat betreft was de timing perfect :D

=============================
- Mocht u nog problemen ondervinden raden wij aan eerst uw modem uit en aan te zetten. Momenteel kunnen klanten op de onderstaande locaties problemen ondervinden met hun ADSL verbinding.

Doorn Centrum (Dn-C)
Utrecht Noord (Ut-N)
Utrecht Centrum (Ut-C)
Utrecht Zuid-Oost (Ut-ZO)
Almere Stad Flevo Kant (Alr-Sfk)
Almere Stad Hollandse Kant (Alr-Shk)
Almere Stad Centrum (Almere-Sc)
Utrecht West (Ut-W)
Utrecht Zuid (Ut-Z)
Almere Haven (Alr-Hvn)
Utrecht Noord (Ut-N)
Utrecht Bilthoven (Ut-Bhv)
Eindhoven Nuenen (Ehv-Nn)
Valkenswaard (Vkw)
Best (Bt)
Maastricht Centrum (Mt-C)
Maastricht Pottenberg (Mt-Ptbg)

Tiscali is zich bewust van dit probleem en werkt aan een oplossing.
Wij verzoeken u vriendelijk om niets aan uw instellingen van uw computer te wijzigen.

Onze excuses voor het ongemak.
Tiscali Customer Services
=============================

[ Voor 13% gewijzigd door RobbieDee op 01-06-2006 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
blaCkduSt schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:35:
[...]

Nee hij zal niet gekrompen zijn, maar mijn hele gebied is nieuwbouw dus ik heb het idee dat er in de buurt wel een nieuwere centrale is inmiddels. Verder heb ik sowieso geen annex B.
Telefoonlijnen worden maar zelden van centrale veranderd. Als een oude wijk aangesloten wordt tijdens de bouw kan het gebeuren dat bij het bouwen van nieuwe wijken er een centrale wordt gebouwd die hemelsbreed dichterbij staat zelfs.

Waarom zouden ze prima werkende lijnen om gaan leggen naar een andere centrale omdat dat misschien 500 meter minder is immers.

En met een nieuwe centrale gaat het vaak om relatief kleinere centrales waar Tiscali wellicht geen apparatuur heeft staan en je helemaal geen DSL zou kunnen aanvragen via Tiscali. Dan kom je vaak bij het toch prijzigere KPN terecht weer.
Arfman schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:59:
Hmmm, wat gaat er gebeuren in Almelo dan ? :P
Wellicht niet in Almelo maar ergens in het netwerk waar Almelo aan gekoppeld is.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 01-06-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

De outage dit ik heb waargenomen was vermoedelijk t.g.v. noodonderhoud i.v.m. een probleem waardoor sommige klanten wegvallende verbindingen hadden. Het zou gaan om een DHCP gerelateerd probleem. Zie: http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=2199

[ Voor 4% gewijzigd door RobbieDee op 01-06-2006 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

Sinds de laatste filmware ugrade (april) heb ik zeer veel problemen met w'n wifi verbinding. In mijn geval is dit een statische verbinding met een 2e router in infra-mode op zolder.

In de oude fw had ik in de zyxcel de wifi power op max staan (19dB), maar in de nieuwe is dit al standaard zag ik.

De wifi verbinding valt zeer veel weg, en is slecht van troughput.
Hebben anderen ook dergelijke ervaringen met de laatste FW ? ik heb de Zyxcel 2606Hw.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net even deze besteld ADSL T12 met Telefonie. nu maar hopen dat @home mijn abonnement zsm gaat opzeggen. alleen ik had een paar vraagjes:

hoe kom ik van dat kpn af.. ?
ik ben een heavy downloader..per dag wel zon 4 a 6 gig kom ik daar in de problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:21
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 01:34:
ik heb net even deze besteld ADSL T12 met Telefonie. nu maar hopen dat @home mijn abonnement zsm gaat opzeggen. alleen ik had een paar vraagjes:

hoe kom ik van dat kpn af.. ?
ik ben een heavy downloader..per dag wel zon 4 a 6 gig kom ik daar in de problemen mee?
Om van KPN af te komen (wat ik je sterk afraad!!) moet je telefonie totaal nemen. 4 a 6 gig per dag is geen probleem. Is bij mij ook standaard en heb nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
bjck schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:14:
Heb je vanaf meterkast (BG) een telefoonkabel met 2 of 4 aders naar zolder?
Heb je vanaf de meterkast (BG) een netwerk kabel naar zolder lopen?

(zou die Sweex modem-router sowieso niet meer gebruiken, die functies neemt je ZyXEL over immers. Koop voor nog geen €20 gewoon een switch voor boven van 5 of 8 poorten en hang je ZyXEL+PC1+PC2+AP daar in)
Vanaf BG naar zolder ligt een 4 aderige telefoonkabel vanuit m'n Alcatel splitter.
En, nee, er ligt (nog) geen netwerkkabel naar zolder.

Hoe nu verder borduren, en wat bedoel je met een switch? Is dat handig? Hang je Zyxel hoe daar in?
Het is toch de bedoeling om je Zyxel zo dicht mogelijk bij je ISRA punt te houden? Of maakt
dat niet zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-one
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-01-2024
Sinds gister naar T12.

Ik vind mijn waarden voor zowel down als up zeer mager! Hoe is het bij de andere T12' ers??
WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 867 kbps
Downstream Speed: 7954 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:33
d-one schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 18:38:
Sinds gister naar T12.

Ik vind mijn waarden voor zowel down als up zeer mager! Hoe is het bij de andere T12' ers??
WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 867 kbps
Downstream Speed: 7954 kbps
Modem/firmware?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.